Ankara moet je alleen heen willen als je er perse naartoe moet. Komt in de top 5 van meest saaie steden. Rotterdam op de gedeelde eerste plek.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is een vlucht naar Ankara, niet naar een toeristenresort.
Wat een kneuterigheid.quote:Na 23.00 uur mogen passagierstoestellen niet landen op Rotterdam The Hague Airport wegens geluidsoverlast.
Je weet dat ze bij Rotterdam The Hague Airport gestrand waren hè, niet bij Schipholquote:Op maandag 25 juli 2022 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Corendon heeft nota bene nog een hotel staan naast Schiphol om ze naar toe te brengen, biedt ze dat aan.
Fuck it, dan regel je een bus. De a4 is leeg zondag avond.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:38 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Je weet dat ze bij Rotterdam The Hague Airport gestrand waren hè, niet bij Schiphol
Eén bus?quote:Op maandag 25 juli 2022 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck it, dan regel je een bus. De a4 is leeg zondag avond.
Hotel en vervoer zelf regelen en declareren. Dit is geen overmachtsituatie dus Corendon moet dokken.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou ook boos zijn. Heel boos.
Maar ja, wat doe je eraan.
Ik begrijp heel goed dat niet iedereen precies weet waar die recht op heeft.quote:Op maandag 25 juli 2022 18:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hotel en vervoer zelf regelen en declareren. Dit is geen overmachtsituatie dus Corendon moet dokken.
Verzorging ook, dus lekker het er van nemen als Corendon zelf geen actie onderneemt.
In ieder geval heeft het weinig zin om te mokken op de luchthaven. Ze hadden al lekker aan de cocktails kunnen zitten in een hotelbar. Of mocktails voor de Turkse reizigers.
Begrijp die passiviteit nooit. Gelijk in actie komen als een maatschappij het laat afweten.
Als ze zelf niks aanbieden is er genoeg wettelijk geregeldquote:Op maandag 25 juli 2022 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat niet iedereen precies weet waar die recht op heeft.
Niet iedereen kent alle regels van declareren etc. En bovendien is er vaak ook nog een max bedrag. En andere voorwaarden.
I dont give a shit hoeveel. Regel het.quote:
Gouden tijden voor winkelsquote:Op zondag 24 juli 2022 14:59 schreef DX11 het volgende:
Smarttags ftw echt een geniale uitvinding. Kan geen vluchthaven medewerker mij vertellen dat de koffer ergens anders ligt wat ze denken maar eigenlijk niet waar is.
Is de gemiddelde Tiktokker ook niet 15 ofzo?quote:Op maandag 25 juli 2022 22:34 schreef DX11 het volgende:
Op tiktok zijn er nu mensen die zeggen dat trackers een dom idee zijn want je hebt er toch niks aan als je koffer niet bij je is.
Uhhh ja wel? Ik sta liever niet 4 uur onnodig naast de band te wachten als de koffer toch nog in een ander land is. Lijkt me logisch. Toch 4 uur extra in de zon? Zo moeilijk is het niet.
De Samsung variant is gelukkig iets makkelijker te vinden, laatst in de aanbieding gekocht voor ¤18ps.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gouden tijden voor winkels![]()
Werkelijk elke online grote winkel had de iTag dit weekend op uitverkocht staan. Gelukkig heb ik nog ergens een tweede kunnen bestellen.
Lijkt me wel flinke stress opleveren: het moment dat je na je landing driftig op je telefoon gaat kijken waar je koffer is
Toen ik het filmpje later nog een keer keek zag ik de reden: ze wilde haar eigen versie van QR tags verkopen voor een de koffer.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is de gemiddelde Tiktokker ook niet 15 ofzo?
Natuurlijk is het nuttig inderdaad. Nee, je kunt er niet je koffer mee uit de stapel van 800 koffers trekken, daar kom je niet bij, maar het is natuurlijk wél erg nuttig om in elk geval te weten op welk vliegveld die koffer staat...quote:Op maandag 25 juli 2022 22:34 schreef DX11 het volgende:
Op tiktok zijn er nu mensen die zeggen dat trackers een dom idee zijn want je hebt er toch niks aan als je koffer niet bij je is.
Uhhh ja wel? Ik sta liever niet 4 uur onnodig naast de band te wachten als de koffer toch nog in een ander land is. Lijkt me logisch. Toch 4 uur extra in de zon? Zo moeilijk is het niet.
Zou een echte gps tracker nemen. Heb er 1 met ingebouwde simkaart, kost rond de 30 euro en voor 1 maand 6,99 voor mobiele ontvangst.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:54 schreef heywoodu het volgende:
Daarover gesproken: wat is een beetje goede tip voor van die tags? Niks van Apple, in elk geval
Werkt dat ook buiten Europa gewoon?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zou een echte gps tracker nemen. Heb er 1 met ingebouwde simkaart, kost rond de 30 euro en voor 1 maand 6,99 voor mobiele ontvangst.
Heb de PAJ Gps op Amazon gekocht. Met de app prima te zien waar je bagage is.
1 maands abonnement zou voldoende moeten zijn voor de meesten.
Wat voor telefoon heb je?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:54 schreef heywoodu het volgende:
Daarover gesproken: wat is een beetje goede tip voor van die tags? Niks van Apple, in elk geval
Ik heb een Samsung, vriendin ook, dus dat helpt danquote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:16 schreef DX11 het volgende:
[..]
Wat voor telefoon heb je?
Ik heb wat uitzoek werk gedaan. Alleen de airtag (apple) en de smarttag (samsung) zijn het waard. Werken allebei het zelfde, locatie word doorgegeven doordat andere mensen met dat merk telefoon in de buurt komen.
Alle andere tags zijn niet de moeite waard.
Als je niet 1 van die 2 telefoons hebt kan je inderdaad beter een gps tracker kopen, maar heb je een Samsung of Apple, dan zijn hun tags net zo goed en goedkoper/geen simkaart nodig.
Dan zijn de smarttags zeker een goede keuze. Soms zijn ze op amazon.nl of amazon.de 18ps, even in de gaten houden dus als je nog tijd hebt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb een Samsung, vriendin ook, dus dat helpt dan
Apart concept. Ze halen je koffer thuis op en de koffer gaat alsnog met jouw vlucht mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:54 schreef Haags het volgende:
Zie via Transavia dat ik de koffers al op kan laten halen via Luggo (maximaal 24 uur vantevoren).
Iemand ervaring mee?
Ah ja, ik zat net ook op recensies te googlen. Beetje 50/50 met hele negatieve maar ook hele positieve.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Apart concept. Ze halen je koffer thuis op en de koffer gaat alsnog met jouw vlucht mee.
het hele probleem zit juist in de medewerkers die de koffers in het vliegtuig moeten inladen. andere mensen mogen daar niet komen vanwege de veiligheid.
ik lees op twitter al klachten over Luggo. Er komt niemand de koffer ophalen. De telefoon nemen ze niet op, een oneindig bandje.
[ twitter ]
Dan kan je toch beter meet en assist boeken tenzij je beperkt bent oid.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Apart concept. Ze halen je koffer thuis op en de koffer gaat alsnog met jouw vlucht mee.
het hele probleem zit juist in de medewerkers die de koffers in het vliegtuig moeten inladen. andere mensen mogen daar niet komen vanwege de veiligheid.
ik lees op twitter al klachten over Luggo. Er komt niemand de koffer ophalen. De telefoon nemen ze niet op, een oneindig bandje.
[ twitter ]
zou een hotel je koffer aannemen als je 'm per pakketpost opstuurt?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:00 schreef Haags het volgende:
[..]
Ah ja, ik zat net ook op recensies te googlen. Beetje 50/50 met hele negatieve maar ook hele positieve.
Enfin, ik ga de gok maar niet wagen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
zou een hotel je koffer aannemen als je 'm per pakketpost opstuurt?
ik begrijp dat sommige mensen dat al doen.
Kan me voorstellen dat een 5 sterren hotel daar nu eventueel aan meewerkt als je het van tevoren aangeeft.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Is dit echt?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Ja. Uiteraard na overleg met het hotel of appartementencomplex.quote:
Zo gek is dat eigenlijk niet.quote:
En anders over 2 weken, of daarna 2 weken, enz..quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:24 schreef quirina het volgende:
Maar vanaf maandag gaat alles beter worden las ik.
Dat is mooi, ik vlieg maandag.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:24 schreef quirina het volgende:
Maar vanaf maandag gaat alles beter worden las ik.
Je kan ook hele supermarkt bestellingen laten droppen bij je hotel en pakketjes dus waarom koffer niet?quote:
POLLquote:Op woensdag 27 juli 2022 02:54 schreef Drass het volgende:
Ik kom vrijdagochtend weer terug van vakantie. Zal een updaten geven hoe erg het op Schiphol is
'2 weken thuis op wachten' zou ik voor tekenen.quote:
Dank voor deze tip @heywooduquote:Op maandag 25 juli 2022 12:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als wij in oktober naar Brazilië gaan (vanaf Schiphol) gaan we denk ik maar een soort 'gekruist inpakken', zodat we allebei een koffer hebben met in elk geval kleding voor ons allebei
Dit valt helaas niet te voorspellen. De meeste vakantiecharters vertrekken namelijk vroeg. Ik begon vorige week mijn dienst om 06.00 en er stonden al rijen buiten van meer dan een kilometer.quote:Op woensdag 27 juli 2022 14:11 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb het besluit genomen zonder ruimbagage te gaan vliegen. Ik ga volgende week 10 dagen naar Rhodos. Meer dan wat ondergoed, slippers, T-shirtjes, korte broeken en een zwembroek heb ik daar niet nodig.
Eigenlijk zie ik het nu wel met vertrouwen tegemoet.
Online inchecken
Geen wachtrij om mijn koffer af te gooien.
Enkel een wachtrij bij de security. Omdat ik vroeg vlieg ben ik midden in de nacht al op Schiphol. Ik verwacht dan niet zulke lange rijen omdat er op Schiphol toch niet veel met passagiers gevlogen mag worden.
@:haags
Wat is de ica?quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:26 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dit valt helaas niet te voorspellen. De meeste vakantiecharters vertrekken namelijk vroeg. Ik begon vorige week mijn dienst om 06.00 en er stonden al rijen buiten van meer dan een kilometer.
Gister kreeg ik een update van mijn werkgever dat steeds minder mensen hun vlucht missen afgelopen week en vanochtend een bericht dat er extreme drukte is bij de security vandaag bij de ica doorgang.
Kortom het is gewoon hopen op het beste.
Kappen nouquote:Op woensdag 27 juli 2022 15:26 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Dit valt helaas niet te voorspellen. De meeste vakantiecharters vertrekken namelijk vroeg. Ik begon vorige week mijn dienst om 06.00 en er stonden al rijen buiten van meer dan een kilometer.
Ik zou denken dat 4 dan wel genoeg is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 15:31 schreef Enawh het volgende:
Vanochtend ingechecked zonder ruimbagage.
14.00 vliegen en denk dat ik om 10.00 daar aan zal komen.
4 uurtjes alleen in de rij is toch wel ruim voldoende neem ik aan
Hopelijk ook geen gedoe met uren wachten voor de securityquote:Op woensdag 27 juli 2022 18:08 schreef HSG het volgende:
Ik ga in september met een maat een paar dagen naar Schotland. Wij nemen alleen maar een rugtasje met een extra setje kleding, ondergoed, wat andere benodigde dingetjes en een tablet met oplader.
Geen gedoe met koffers.
Al die bagage rol je toch in je kilt? Dichtmaken met een sluitspeld en gaan!quote:Op woensdag 27 juli 2022 18:08 schreef HSG het volgende:
Ik ga in september met een maat een paar dagen naar Schotland. Wij nemen alleen maar een rugtasje met een extra setje kleding, ondergoed, wat andere benodigde dingetjes en een tablet met oplader.
Geen gedoe met koffers.
Ik heb mensen aan boord zien gaan met 4 grote boodschappen tassen als “handbagage” en daarnaast nog een trolley en een rugtasquote:Op woensdag 27 juli 2022 18:08 schreef HSG het volgende:
Geen gedoe met koffers.
Trolley en rugzak mag gewoon, mits de juiste afmetingen en gewicht. Daarnaast mag je na de security nog winkelen dat mag ook mee. Dan moet het nog wel in de cabine passen, anders gaat het idd het ruim in en sta je bij de bagageband alsnog 1,5 uur te wachten als het tegen zitquote:Op woensdag 27 juli 2022 19:03 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb mensen aan boord zien gaan met 4 grote boodschappen tassen als “handbagage” en daarnaast nog een trolley en een rugtas
Tja ik zeg daar niks van atm omdat ik het wel begrijp. Maar het is echt niet toegestaan. Het is wel slim want als ze aan de gate je handbagage in nemen, weet je zeker dat je bagage aan boord zit.
Dat zit helemaal niet in jouw check bevoegdheid mevrouw de trollquote:Op woensdag 27 juli 2022 19:03 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb mensen aan boord zien gaan met 4 grote boodschappen tassen als “handbagage” en daarnaast nog een trolley en een rugtas
Tja ik zeg daar niks van atm omdat ik het wel begrijp. Maar het is echt niet toegestaan. Het is wel slim want als ze aan de gate je handbagage in nemen, weet je zeker dat je bagage aan boord zit.
Leuk voor de mensen met één toegestane rugzak waar dan geen plek voor is.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:03 schreef britneycheers het volgende:
[..]
En dan een medewerker die daar niks van zegt.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Leuk voor de mensen met één toegestane rugzak waar dan geen plek voor is.![]()
Zelfs zonder deze situatie heb je vaak mensen die dit doen. Triest.
Altijd leuk ja, of ik mijn rugzak bij mijn voeten wil zetten zodat er een trolley in de bagagebak kan. "Nee".quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat ja.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:19 schreef maily het volgende:
[..]
En dan een medewerker die daar niks van zegt.
Valt er eentje GRUWELIJK door de mand hier.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zit helemaal niet in jouw check bevoegdheid mevrouw de troll
Business class en zulks kan sowieso meerdere stuks handbagage in verschillende vormen zijn dus daar heb jij helemaal geen inzage of zeggenschap over
Als ik een melding krijg dan word alle handbagage gewoon ingenomen. Business class of niet. Het is of handbagage in het ruim of je gaat niet mee op de vlucht. We hebben omdraai tijd van 40 minuten dus er valt niet te onderhandelen.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:14 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat zit helemaal niet in jouw check bevoegdheid mevrouw de troll
Business class en zulks kan sowieso meerdere stuks handbagage in verschillende vormen zijn dus daar heb jij helemaal geen inzage of zeggenschap over
Ik heb mensen met 6 jassen aan (!) boord zien gaan omdat ze niet bij wilde betalen voor overbagagequote:Op woensdag 27 juli 2022 19:15 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Wie gaat er nou met 6 jassen op vakantie.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:25 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Ik heb mensen met 6 jassen aan (!) boord zien gaan omdat ze niet bij wilde betalen voor overbagage
Er zit ook een grens aan wat je shopt en mee kan nemen in de cabine. Grote apparatuur past bijvoorbeeld niet in de overhead bin. Ik heb het over mensen die bewust 4 grote boodschappen tassen meenemen vol met kleding en schoenen zodat ze niet hoeven te betalen voor een extra koffer.quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:12 schreef Rianne84 het volgende:
[..]
Trolley en rugzak mag gewoon, mits de juiste afmetingen en gewicht. Daarnaast mag je na de security nog winkelen dat mag ook mee. Dan moet het nog wel in de cabine passen, anders gaat het idd het ruim in en sta je bij de bagageband alsnog 1,5 uur te wachten als het tegen zit
Vaak zijn dit reizigers uit Israel die vertikken te betalenquote:Op woensdag 27 juli 2022 19:26 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wie gaat er nou met 6 jassen op vakantie.
En hoe trek je 6 jassen over elkaar aan?
Wat heeft hun land er mee te maken?quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:29 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Vaak zijn dit reizigers uit Israel die vertikken te betalen
quote:Op woensdag 27 juli 2022 19:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat heeft hun land er mee te maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |