SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lol, dit moet wel een fout zijn. Er zijn zoveel andere zaken die een veel hogere prio hebben om geld aan te spenderenquote:Op donderdag 21 juli 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
Nederland gaat $1,2 miljard aan balistische raketten kopen. Klopt dit?
[ twitter ]
Dat lijkt mij sterk.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dat wordt veel krijgsgevangenen of een bloedbad.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:47 schreef capricia het volgende:
Even in de gaten houden..
Is dit bij die brug?
[ twitter ]
Nee, noordoostelijk daarvan.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:47 schreef capricia het volgende:
Is dit bij die brug?
[ twitter ]
En als ze dat gebied te pakken hebben zit daaronder nog tientallen dorpjes die bevrijd kunnen worden volgens de kaart: https://deepstatemap.live/en#11.25/47.3216/33.5313quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:47 schreef capricia het volgende:
Is dit bij die brug?
[ twitter ]
Reparatie heeft ook geen zin als die Himars binnen bereik staan. Die Oekraïeners zijn ook niet achterlijk, zodra de Russen de gaten gedicht hebben schiet Oekraïne er direct weer wat raketten op.quote:Op donderdag 21 juli 2022 18:27 schreef slashdotter3 het volgende:
Heeft die brug vol gaten prikken toch effect gehad
[ twitter ]
Nee, dat doe je op het moment dat ze de brug aan het repareren zijnquote:Op donderdag 21 juli 2022 23:06 schreef J.B. het volgende:
[..]
Reparatie heeft ook geen zin als die Himars binnen bereik staan. Die Oekraïeners zijn ook niet achterlijk, zodra de Russen de gaten gedicht hebben schiet Oekraïne er direct weer wat raketten op.
Of op het moment dat er een paar van die zware tanks op rijden. Krijg je zo'n mooi colonne die eindeloos stil moet staan..en we weten allemaal wat daarmee gebeurt.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, dat doe je op het moment dat ze de brug aan het repareren zijn
Zie verder:quote:"Nazis," "nukes," and "NATO" have been Putin's three "N"s from the beginning of the war.
[...]
Russian propaganda reaches us for much the same reasons it reachers Russians. The three “N”s give us no analytical purchase on what is actually going on; we cling to them for the reasons that Russians do, which is that they touch deeper emotions. If your default inclination is guilt about the world, and you are inclined to believe that America is responsible for all evil, then your “N” is NATO. If you are fearful and looking for a reason to do nothing, then you are best served by "nukes." And if you like to look down on others as barbarians, or have the urge to be seen as the most radical person in your pack, you will be susceptible to Putin's characterization of his chosen enemies as "Nazis."
Misschien moeten de joden eens beter gaan nadenken waar hun prioriteiten liggen, als ze de steun van de VS verliezen zijn ze de lul in het Midden Oosten.quote:Op donderdag 21 juli 2022 21:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi voorbeeld van waarom Israel geen wapens levert aan Ukraine, ze moeten Rusland te vriend houden, niet alleen ivm Syrie maar ook de 200k Russische Joden die nog soort van gegijzeld worden.
Er wordt een hele hoge delegatie gestuurd
https://www.timesofisrael(...)wish-agency-offices/
Israel to send team to Moscow as Russia threatens to shutter Jewish Agency offices
Lapid says interministerial delegation will head to Russia next week to ensure that organization’s ‘important work’ helping Jews immigrate is not impeded
"During this situational assessment, it was decided to dispatch a delegation [with representatives from] the Prime Minister's Office, Foreign Ministry, Justice Ministry and Immigration and Absorption Ministry next week in order to ensure the continued operations of the Jewish Agency in Russia," the PMO said in a statement.
Gripen!quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze willen geen F16 maar liever de F18 omdat die van normale snelwegen kan opstijgen. Maar de F18 is niet leverbaar (slechts 1400 van gebouwd, terwijl er van de F16 er 6000+ zijn).
De A10 moeten ze helemaal niet nemen want die wordt in dit soort oorlogen gelijk neergeschoten.
[ twitter ]
En bovendien kan die (volgens mij) ook prima van autobanen opstijgen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 04:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gripen!
vraag Gripen!!
Zweden levert surplus en de VS betaald de rekening?
En wie gaat ze vliegen?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 04:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
Gripen!
vraag Gripen!!
Zweden levert surplus en de VS betaald de rekening?
Daaromquote:Op vrijdag 22 juli 2022 06:12 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En bovendien kan die (volgens mij) ook prima van autobanen opstijgen.
Wie schiet er nu met de pzh2000?quote:
Het afvuren van een kanon is wat anders als het vliegen van een moderne jet, je moet bijvoorbeeld niet vergeten dat Ukrainische piloten ook met systemen werken die in het Cyrilisch zijn en lang niet allemaal Engels spreken laat staan dat het zelfs voor een Westerse gevechtspiloot minimaal een jaar duurt voordat je met zo een toestel bekend bent.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wie schiet er nu met de pzh2000?
Ik denk Oekraïners
Dat probleem heb je met f16 of 18 net zo goedquote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het afvuren van een kanon is wat anders als het vliegen van een moderne jet, je moet bijvoorbeeld niet vergeten dat Ukrainische piloten ook met systemen werken die in het Cyrilisch zijn en lang niet allemaal Engels spreken laat staan dat het zelfs voor een Westerse gevechtspiloot minimaal een jaar duurt voordat je met zo een toestel bekend bent.
Eindelijk tomahawks voor de schepen.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
The N wordsquote:Op donderdag 21 juli 2022 23:18 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ik post weinig anders inhoudelijks dan wat Timothy Snyder post, maar zijn stukjes helpen mij om deze toestand in Oekraïne te plaatsen, zoals deze, zojuist gepubliceerd;
[..]
Zie verder:
[ twitter ]
Dat zijn geen ballistic missiles... Bericht is of onzin of een klok klepel verhaal.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Eindelijk tomahawks voor de schepen.
Daar heb je gelijk in. Maar wat kan het dan zijn? Het lijkt mij sterk dat we icbms gaan kopen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:50 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat zijn geen ballistic missiles... Bericht is of onzin of een klok klepel verhaal.
Ik snap dat die dingen nu helemaal hip zijn, maar volgens mij is het plan dat we daar toch voornamelijk de luchtmacht voor zouden gebruiken? De Oekraïense luchtmacht doet niet meer zoveel lijkt het, maar de Russische ook niet. Vandaar dat ze het met artillerie aan het uitknokken zijn..quote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar wat kan het dan zijn? Het lijkt mij sterk dat we icbms gaan kopen.
Volgens dit
https://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_missile
Zou het om quasi ballastic kunnen gaan. Dan zijn het atacms.
Of de opvolger
https://en.wikipedia.org/wiki/Precision_Strike_Missile
quote:The Government of the Netherlands has requested to buy ninety-six (96) PATRIOT MIM-104E Guidance Enhanced Missile-Tactical (GEM-T) ballistic missiles. Also included are tools and test equipment; range and test programs; support equipment to include associated publications and technical documentation; training equipment; spare and repair parts; new equipment training; transportation; Quality Assurance Team support; U.S. Government and contractor technical assistance, engineering, and logistics support services; Systems Integration and Checkout (SICO); field office support; International Engineering Services Program Field Surveillance Program; and other related elements of logistics and program support. The estimated total cost is $1.219 billion.
Ah helder. Maar dat zijn er nogal wat. Waarom geen sm3 voor de marine?quote:
Dat vraag je mij?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ah helder. Maar dat zijn er nogal wat. Waarom geen sm3 voor de marine?
ze houden het anders best goed vol voor een slecht gecoördineerd en bevoorraad leger, tegenover het 2e grootste leger van de wereld.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:13 schreef Jed1Gam het volgende:
Gisteren iemand van de afvallige provincie gesproken, grenzend aan Rusland. Krijg je toch een heel ander verhaal te horen dan in de westerse media. Dat er al 8 jaar semi-oorlog is en dat het leger van Oekraïne van alles jat, ze slecht gekoordineerd zijn en bevoorraad. Dat de bommen die op dit moment gedropt worden door de Oekrainers uit het westen, want ze zijn te ver teruggedreven.
Groot land, erg verdeeld.
Pff wat een duur spul.quote:
Misschien omdat ze niet in NL blijven? Die Patriots kunnen (inclusief crew) ingezet worden bij de oostgrens van de NAVO.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ja hè. 96 stuks.quote:
Ja, gaat mij meer om de dagelijkse praktijk. Als je daar in de regio woont kan je dus net zo goed een bom op je huis verwachten van je semi-landgenoot, of je winkel leeggeroofd zien worden.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
ze houden het anders best goed vol voor een slecht gecoördineerd en bevoorraad leger, tegenover het 2e grootste leger van de wereld.
De F18 is een stuk groter dan de F16 volgens mij. Vreemd dat de F18 van een weg kan opstijgen, maar de F16 niet.quote:Op donderdag 21 juli 2022 23:34 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze willen geen F16 maar liever de F18 omdat die van normale snelwegen kan opstijgen. Maar de F18 is niet leverbaar (slechts 1400 van gebouwd, terwijl er van de F16 er 6000+ zijn).
De A10 moeten ze helemaal niet nemen want die wordt in dit soort oorlogen gelijk neergeschoten.
[ twitter ]
Denk dat beide situaties niet te vergelijken zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:25 schreef koemleit het volgende:
[..]
ze houden het anders best goed vol voor een slecht gecoördineerd en bevoorraad leger, tegenover het 2e grootste leger van de wereld.
Semi-landgenoot is wel een raar woord in deze.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja, gaat mij meer om de dagelijkse praktijk. Als je daar in de regio woont kan je dus net zo goed een bom op je huis verwachten van je semi-landgenoot, of je winkel leeggeroofd zien worden.
En dat een deel van de mensen die in die regio woont al vele jaren onafhankelijk van Oekraïne wilt worden, maar dat niet mocht.
Zeker dat iemand uit west oekraïne een tegenovergestelde mening heeft, maar wel interessant om eens de andere kant te horen.
Dat het Oekraïense leger ook niet helemaal zuiver is, zal niemand verrassen. Maar het aantal mensen in de Donbass dat voorstander is van aansluiting bij Rusland, is een minderheid. Dus als die voorstanders in Rusland willen wonen, dan zullen ze moeten verhuizen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja, gaat mij meer om de dagelijkse praktijk. Als je daar in de regio woont kan je dus net zo goed een bom op je huis verwachten van je semi-landgenoot, of je winkel leeggeroofd zien worden.
En dat een deel van de mensen die in die regio woont al vele jaren onafhankelijk van Oekraïne wilt worden, maar dat niet mocht.
Zeker dat iemand uit west oekraïne een tegenovergestelde mening heeft, maar wel interessant om eens de andere kant te horen.
Dan verhuis je naar rusland.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:33 schreef Jed1Gam het volgende:
Precies dit dus. Bovendien is een niet onaanzienlijk deel van die Russen daar gewoon door Rusland zelf geplant, nadat de oorspronkelijke bevolking is uitgehongerd, afgemaakt en/of weggejaagd.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan verhuis je naar rusland.
Is beetje als of Groningen niet meer bij Nederland wilt horen. Moeten we dat ook maar goedkeuren omdat een gedeelte van de bevolking dat wilt?
Dit gaat natuurlijk gewoon in sneltreinvaart door hè.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Precies dit dus. Bovendien is een niet onaanzienlijk deel van die Russen daar gewoon door Rusland zelf geplant, nadat de oorspronkelijke bevolking is uitgehongerd, afgemaakt en/of weggejaagd.
En vervolgens met Duits oorlogsmateriaal en soldaten de onafhankelijkheid verklarenquote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat het Oekraïense leger ook niet helemaal zuiver is, zal niemand verrassen. Maar het aantal mensen in de Donbass dat voorstander is van aansluiting bij Rusland, is een minderheid. Dus als die voorstanders in Rusland willen wonen, dan zullen ze moeten verhuizen.
Stel dat 30% van de bevolking van Gelderland uit Duitsers zou bestaan. Dan kunnen die toch ook niet ineens eisen dat Gelderland een deelstaat van Duitsland moet worden?
Glad ijs dit, mijn beste @capriciaquote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit gaat natuurlijk gewoon in sneltreinvaart door hè.
Die omvolking in de Donbas.
Ja maar joh, dit is toch bij de konijnen af. Alsof de Turken in Slotervaart Erdogan bellen en met hulp van het Turkse leger dat stadsdeel tot Turks grondgebied verklaren.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
En vervolgens met Duits oorlogsmateriaal en soldaten de onafhankelijkheid verklaren
Vergis je niet in de sterke arm van Turkije hè.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar joh, dit is toch bij de konijnen af. Alsof de Turken in Slotervaart Erdogan bellen en met hulp van het Turkse leger dat stadsdeel tot Turks grondgebied verklaren.
Als je er zo naar gaat kijken zie je meteen in hoe bizar die hele beredenering van Rusland is.
Waar spreek je die dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:33 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Hep op feesboek gestaanquote:
Nederland is wel wat kleiner heh.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:42 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Dan verhuis je naar rusland.
Is beetje als of Groningen niet meer bij Nederland wilt horen. Moeten we dat ook maar goedkeuren omdat een gedeelte van de bevolking dat wilt?
De situatie is complexer? Dat wil Poetin je doen geloven ja. Het is gewoon ordinaire landjesroof waar we al 8 jaar lang van weggekeken hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Nederland is wel wat kleiner heh.Niet echt te vergelijken.
Ik heb verder geen mening of het goed of slecht is, of wat men zou moeten doen, de situatie is altijd complexer dan het door de nieuwskanalen voorgediend wordt.
Wat doet ze hier als ze achter de Russen staat? Waarom is ze niet in Rusland gaan wonen? Is ze soms een spion of doet ze hier ander Russisch werk? Zoals het verspreiden van desinformatie waar jij duidelijk in trapt?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Is getrouwd met een Nederlander 5 jaar geleden, maar familie woont nog daar.
Ah daar is schaamlap/ZOA heen. Het kwam mij al bekend voor.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik luister liever dan gelijk te oordelen, ze vertelde dat ze daar al 8 jaar in de shit zaten. Dat het al zo lang problematisch is. En nu de Oekrainers allerlei shit jatten als je niet oplet en als het niet mee zit een bom op je dak kan verwachten.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:31 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wat doet ze hier als ze achter de Russen staat? Waarom is ze niet in Rusland gaan wonen? Is ze soms een spion?
Als je het zo beredeneert dan komt het bizar over, omdat het een kromme vergelijking is. Turkije is geen buurland van Nederland waarbij etnische Turken eeuwen een onderdeel vormen van Nederland en die de afgelopen jaren ook nog eens zwaar onderdrukt worden. Aan de ene kant hebben we er geen probleem mee om verdeel en heers te spelen in de rest van de wereld, zoals met bijv. Koerdistan, maar omdat het nu gaat om Oekraïne, wat de EU zelf graag geheel wil annexeren, is het opeens van de zotte dat de bevolking daar onafhankelijkheid nastreeft of bij Rusland wil horen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja maar joh, dit is toch bij de konijnen af. Alsof de Turken in Slotervaart Erdogan bellen en met hulp van het Turkse leger dat stadsdeel tot Turks grondgebied verklaren.
Als je er zo naar gaat kijken zie je meteen in hoe bizar die hele beredenering van Rusland is.
En Rusland is nog eens stukken groter, dus plek zat voor de mensen die zo graag in Rusland willen wonen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik heb verder geen mening of het goed of slecht is, of wat men zou moeten doen, de situatie is altijd complexer dan het door de nieuwskanalen voorgediend wordt.
Het enige probleem aan dit verhaal is dat het tot op het bot gedocumenteerd is hoe rus daar nu al meer dan 10 jaar zit te stoken. En knappe jongen/meisje die aan de bom die op je hoofd valt kan zien van wie die is.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:50 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ik luister liever dan gelijk te oordelen, ze vertelde dat ze daar al 8 jaar in de shit zaten. Dat het al zo lang problematisch is. En nu de Oekrainers allerlei shit jatten als je niet oplet en als het niet mee zit een bom op je dak kan verwachten.
Het is oorlog, barbaarse acties van beide kanten. Wij zien enkel 1 kant, Oekraïne als superieure vrijheidsstrijders.
Desalniettemin ben ik tegen Putin zijn acties, alleen de westerse retoriek heeft natuurlijk net zo goed gebrek aan nuance. Het oeroude zwart/wit verhaal.
Waarom zou je in Rusland/Oekraine gaan wonen als je ook in Nederland kan wonen?
Misschien dat de levenskwaliteit 10x hoger ligt. Maar ze kan ook een spion zijn, wie weet.
Als je in oorlogsgebied woont heb je geen tv nodig heh, je kan gewoon naar buiten kijken wat er gebeurt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het enige probleem aan dit verhaal is dat het tot op het bot gedocumenteerd is hoe rus daar nu al meer dan 10 jaar zit te stoken. En knappe jongen/meisje die aan de bom die op je hoofd valt kan zien van wie die is.
En andere media dan rus staats TV doen ze daar niet aan, ook dat lijkt me op dit punt genoegzaam bekend, dus wat vermeende donbas inwoners allemaal lopen te verkondigen heeft 0 waarde.
Vermeende Donbas inwonerquote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het enige probleem aan dit verhaal is dat het tot op het bot gedocumenteerd is hoe rus daar nu al meer dan 10 jaar zit te stoken. En knappe jongen/meisje die aan de bom die op je hoofd valt kan zien van wie die is.
En andere media dan rus staats TV doen ze daar niet aan, ook dat lijkt me op dit punt genoegzaam bekend, dus wat vermeende donbas inwoners allemaal lopen te verkondigen heeft 0 waarde.
Ja, precies, en als je goed kijkt, zie je dat die bom van UA is of van rus.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je in oorlogsgebied woont heb je geen tv nodig heh, je kan gewoon naar buiten kijken wat er gebeurt.
gewoon een vraag uit pure interesse: hoe vaak ben jij in een oorlog geweest?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:10 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Als je in oorlogsgebied woont heb je geen tv nodig heh, je kan gewoon naar buiten kijken wat er gebeurt.
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..] maar omdat het nu gaat om Oekraïne, wat de EU zelf graag geheel wil annexeren
Ja, dat moeten we maar aannemen hé.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Vermeende Donbas inwoner. Het was een hoogopgeleide welbespraakte Russische spion die desinformatie verkondigd. Dat zeg ik als vermeende Nederlander.
De EU wil Oekraïne niet annexeren.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Als je het zo beredeneert dan komt het bizar over, omdat het een kromme vergelijking is. Turkije is geen buurland van Nederland waarbij etnische Turken eeuwen een onderdeel vormen van Nederland en die de afgelopen jaren ook nog eens zwaar onderdrukt worden. Aan de ene kant hebben we er geen probleem mee om verdeel en heers te spelen in de rest van de wereld, zoals met bijv. Koerdistan, maar omdat het nu gaat om Oekraïne, wat de EU zelf graag geheel wil annexeren, is het opeens van de zotte dat de bevolking daar onafhankelijkheid nastreeft of bij Rusland wil horen.
Ah bedankt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:29 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
De Donbass bewoners worden de afgelopen 8 jaar inderdaad onderdrukt. zeg maar sinds Rusland die gebieden innam. maar waar is dat Oekraïne's schuld?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Als je het zo beredeneert dan komt het bizar over, omdat het een kromme vergelijking is. Turkije is geen buurland van Nederland waarbij etnische Turken eeuwen een onderdeel vormen van Nederland en die de afgelopen jaren ook nog eens zwaar onderdrukt worden. Aan de ene kant hebben we er geen probleem mee om verdeel en heers te spelen in de rest van de wereld, zoals met bijv. Koerdistan, maar omdat het nu gaat om Oekraïne, wat de EU zelf graag geheel wil annexeren, is het opeens van de zotte dat de bevolking daar onafhankelijkheid nastreeft of bij Rusland wil horen.
Het is toch logisch als het gebied is veroverd door de Russen, deze uit Oekrainische kant belaagd wordt met bommen om het weer terug te veroveren?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, precies, en als je goed kijkt, zie je dat die bom van UA is of van rus.
En rus heeft het zo goed voor met die regio, dat ze de steden gewoon verpulveren.
En als je nu als man tussen de leeftijd van 18-60 daar op straat loopt, word je gewoon ontvoerd, mag je uniform aantrekken, geweer in je handen, en hop: de UA gehaktmolen in.
Tot aan complete orkesten toe.
Zondermeer. Alleen maar rus propaganda tot je beschikking hebben kan je wereldbeeld behoorlijk uit het lood trekken.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik denk dat Donbass inwoners inderdaad een kijk op hun levenswereld hebben die nogal afwijkt van wanneer je er met helicopterview naar kijkt.
Het Oekraïense en Russische leger gaan daar al 8 jaar tekeer en de bommen komen van alle kanten.
Zo jammer van jou.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zondermeer. Alleen maar rus propaganda tot je beschikking hebben kan je wereldbeeld behoorlijk uit het lood trekken.
Voor je het weet worden je allerlei filmpjes voorgeschoteld, waarin zogenaamd mensen geexecuteerd worden, maar zijn er geen mensen die je er op wijzen dat het niet waar is, zoals een oplettende FOK'ker hier wel kan doen.
België had gisteren haar nationale feestdag. Dat ze los van NL kwamen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 09:28 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn voor de invasie van Rusland ook wel interviews geweest met inwoners van Donbass die reageren op de burgeroorlog, en hun standpunt week niet zoveel af.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat moeten we maar aannemen hé.
Want je liep ergens op straat ofzo, en besloot spontaan een praatje aan te knopen met een willekeurige voorbijganger, en dat bleek dus die hoogopgeleidde donbas'ser.
Doe ik ook vaak, op straat wildvreemden aanspreken.
(Hint: ik neem het niet aan. Je zou de eerste niet zijn die hier een extreem kontverhaal ophangt.)
Nee, dat was jij. Bij de inval was von der Leyen er snel bij om Oekraïne in de EU te verwelkomen, wilde zelfs een versneld traject (pakken wat je te pakken kan nu het nog kan). Het gaat hier om ordinair landje pik, of het nu de EU of Rusland is. Alhoewel Rusland het niet echt gaat om lebensraum of 'idealistisch' veroveren/annexeren van een 'continent' waar het de EU wel omgaat.quote:
Leuke trolpoging. Gaap.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nee, dat was jij. Bij de inval was von der Leyen er snel bij om Oekraïne in de EU te verwelkomen, wilde zelfs een versneld traject (pakken wat je te pakken kan nu het nog kan). Het gaat hier om ordinair landje pik, of het nu de EU of Rusland is. Alhoewel Rusland het niet echt gaat om lebensraum of 'idealistisch' veroveren/annexeren van een 'continent' waar het de EU wel omgaat.
Was op een trouwerij, maar als je dat niet eens wilt aannemen, valt er weinig te discussiëren.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, dat moeten we maar aannemen hé.
Want je liep ergens op straat ofzo, en besloot spontaan een praatje aan te knopen met een willekeurige voorbijganger, en dat bleek dus die hoogopgeleidde donbas'ser.
Doe ik ook vaak, op straat wildvreemden aanspreken.
(Hint: ik neem het niet aan. Je zou de eerste niet zijn die hier een extreem kontverhaal ophangt.)
Dit doen ze in al die afvallige provincies. Ook in Georgië en Transnistrië.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:27 schreef Wantie het volgende:
[..]
Klopt, maar er zijn voor de invasie van Rusland ook wel interviews geweest met inwoners van Donbass die reageren op de burgeroorlog, en hun standpunt week niet zoveel af.
Niet iedereen heeft dezelfde kijk op de zaken.
Toen de NAVO Servië bombardeerde liepen in Nederland Serviërs met een Davidster opgespeld, met daarop het woord 'Serb', die zagen zichzelf als parias, en niet dat Servië de agressor is.
Donbass is over het algemeen meer Russisch gezindt dan Westers, en dat maakt het voor Rusland vrij eenvoudig om daar met propaganda een wig te slaan en de bevolking bereid te krijgen zich af te scheiden van Oekraïne en aansluiten bij Rusland.
In De Krim zie je dat Rusland er veel geld in pompt om te bevestigen dat de regio beter af is met Rusland.
Dat wordt gewoon een showcase voor andere gebieden met Russische inwoners om aansluiting te zoeken bij Rusland.
Gast, hou op. Werkelijk alle ex-USSR-landen wisten niet hoe snel ze zich bij de EU en de NAVO moesten melden nadat ze zich van het Russische juk hadden bevrijd. Niemand heeft ze gedwongen. Ze wilden zelf. Oekraïne ook.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nee, dat was jij. Bij de inval was von der Leyen er snel bij om Oekraïne in de EU te verwelkomen, wilde zelfs een versneld traject (pakken wat je te pakken kan nu het nog kan). Het gaat hier om ordinair landje pik, of het nu de EU of Rusland is. Alhoewel Rusland het niet echt gaat om lebensraum of 'idealistisch' veroveren/annexeren van een 'continent' waar het de EU wel omgaat.
En het artikel zegt dat dit ook op De Krim gebeurt, wat op dat moment in Russische handen is...quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:26 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens hou eens op de waarheid te verdraaien,
Dit is allemaal uitstekend gedocumenteerd
https://www.ohchr.org/sit(...)n2014-May2016_EN.pdf
Arbitrary or summary executions
41. States have an obligation to investigate all allegations of wilful killings or murders of civilians or other protected persons committed by their armed forces. The State is also responsible for violations committed by non-State actors operating in support, or as agents of State authorities. Where militias or paramilitary groups are used to guarantee security, States should bring them under an established chain of command and control, and must ensure they comply with human rights obligations, such as respect for the right to life.50 The same obligation applies to armed groups. Where there is sufficient evidence of the commission of an offence, States have a duty to prosecute those responsible.51
42. OHCHR recorded a considerable number of alleged summary executions and killings of civilians, who were not taking part in hostilities, mostly in 2014 and in early 2015. Details of 24 cases concerning the execution of 58 individuals are annexed to the report.52
43. The armed groups started resorting to summary executions and killings as early as in April 2014.53 They mainly executed individuals, who had vocal ‘pro-unity’ views or were believed to have such views, or provided or were believed to have provided support to Ukrainian forces.54 Some of the executions were allegedly carried out upon the imposition of a death sentence following the semblance of a judicial process.55 In at least one case, the victims may have been executed out of racial hatred.56
44. The alleged summary executions or killings by Ukrainian forces recorded by OHCHR appear to have been mostly driven by either the alleged affiliation of a victim with the armed groups of the ‘Donetsk people’s republic’ and ‘Luhansk people’s republic’, or by his/her support to them57, or by the “separatist” or “pro-Russian” views of a victim.58
45. In some cases, because of the prevailing insecurity, it was difficult to ascertain whether an execution or murder was committed out of hatred, discrimination, reprisal, for material gain, or whether the killing may have been opportunistic.59 Nevertheless, each of these killings was clearly linked to the armed conflict in eastern Ukraine.
46. The pattern of accountability for such acts is uneven. The Government has brought some perpetrators from the ranks of its military and security forces to account: they are either under investigation60, or being tried in courts61, or already sentenced.62 In some cases, however, the progress in the investigation is slow and no suspects have been identified so far63, or the investigation is protracted beyond reasonable limits even when it is known who had physical custody of the victim at the time of his/her death.64 In some cases, it appears that an investigation is protracted deliberately so that alleged perpetrators are provided with opportunities to escape justice.65 Armed groups appear to ‘investigate’ some cases66 with no information on the situation of alleged perpetrators made available to OHCHR.
Rusland is het land pas op 24 februari 2022 ingevallen, nadat Oekraïne jaren inwoners van de Donbas terroriseerde en de etnische Russen in het hele land onderdrukte.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:17 schreef Shotty het volgende:
[..]
De Donbass bewoners worden de afgelopen 8 jaar inderdaad onderdrukt. zeg maar sinds Rusland die gebieden innam. maar waar is dat Oekraïne's schuld?
Misschien moet je eens heel goed lezen wat je post.quote:
Tja, dit slaat natuurlijk nergens op.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nou dat is hier niet veel anders.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zondermeer. Alleen maar rus propaganda tot je beschikking hebben kan je wereldbeeld behoorlijk uit het lood trekken.
Voor je het weet worden je allerlei filmpjes voorgeschoteld, waarin zogenaamd mensen geexecuteerd worden, maar zijn er geen mensen die je er op wijzen dat het niet waar is, zoals een oplettende FOK'ker hier wel kan doen.
Russische sprekende mensen zijn vrijer in Oekraïne dan in Ruslandquote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:32 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Rusland is het land pas op 24 februari 2022 ingevallen, nadat Oekraïne jaren inwoners van de Donbas terroriseerde en de etnische Russen in het hele land onderdrukte.
Moldavië moet gewoon even aan UA vragen of ze de boel willen uitmesten. UA heeft al aangegeven dat binnen een paar uur wel te willen doen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit doen ze in al die afvallige provincies. Ook in Georgië en Transnistrië.
Hoewel ik denk dat Moldavië beter af is als ze Transnistrië opgeven, maar dat is een andere discussie.
Nope, Rusland is in 2014 Oekraïne binnen gevallen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:32 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Rusland is het land pas op 24 februari 2022 ingevallen, nadat Oekraïne jaren inwoners van de Donbas terroriseerde en de etnische Russen in het hele land onderdrukte.
Daar zeg je het al "USSR-landen". Vanwege het communisme ja. Rusland is zelf al decennia van het communisme af. Daarnaast hebben inwoners geen zeggenschap over toetreding tot de EU of NAVO (ook wij niet, we worden wel constant met EU/NAVO propaganda gebombardeerd), er worden in het algemeen geen referendums daarover gehouden.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:31 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gast, hou op. Werkelijk alle ex-USSR-landen wisten niet hoe snel ze zich bij de EU en de NAVO moesten melden nadat ze zich van het Russische juk hadden bevrijd. Niemand heeft ze gedwongen. Ze wilden zelf. Oekraïne ook.
Hoe zou dat nou komen hè.
Nee, er worden vrij verkiezingen gehouden.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:39 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Daar zeg je het al "USSR-landen". Vanwege het communisme ja. Rusland is zelf al decennia van het communisme af. Daarnaast hebben inwoners geen zeggenschap over toetreding tot de EU of NAVO (ook wij niet, we worden wel constant met EU/NAVO propaganda gebombardeerd), er worden in het algemeen geen referendums daarover gehouden.
Omdat je enkel een klein stukje ziet is het dus ook een heel andere belevenis dan waarop hier gediscussieerd wordt op strategisch niveau, waarin constant ethische dilemma's worden aangehaald. Waarin de ene partij puur zuiver is en de andere puur kwaad. Maar dat wisselt natuurlijk per persoon, de situatie, de emotionele en fysieke druk die op de achtergrond speelt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:15 schreef Shotty het volgende:
[..]
gewoon een vraag uit pure interesse: hoe vaak ben jij in een oorlog geweest?
Laten we wel wezen: het is al onmogelijk om zonder technische middelen te zien wat er op 1 slagveld gebeurt, laat staan wat er is een complete oorlog gebeurt. je ziet alleen een heel klein stukje om je heen.
Hier hadden we ook geen hekel aan Poetin, maar dat is inmiddels wel veranderd.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Nou dat is hier niet veel anders.
Waarschijnlijk minder extreem dan in Rusland maar de media in Nederland doet ook goed z'n best om je dingen te laten geloven en je een mening op te dringen.
Als je naar de media kijkt willen bijna alle oost-Europeanen Putin weg hebben en zijn ze bang voor Rusland.
Nou ben ik in bijna alle oost-Europese landen geweest maar mensen hebben helemaal geen hekel aan Putin en aan Rusland, ze hebben een grotere hekel aan de USA en z'n bemoeienis.
De EU vinden ze best maar de USA moet lekker op z'n eigen continent blijven.
Roemenië wil vast ook meehelpen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Moldavië moet gewoon even aan UA vragen of ze de boel willen uitmesten. UA heeft al aangegeven dat binnen een paar uur wel te willen doen.
In welke Oost-Europese landen ben je geweest dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Waarschijnlijk minder extreem dan in Rusland maar de media in Nederland doet ook goed z'n best om je dingen te laten geloven en je een mening op te dringen.
Als je naar de media kijkt willen bijna alle oost-Europeanen Putin weg hebben en zijn ze bang voor Rusland.
Nou ben ik in bijna alle oost-Europese landen geweest maar mensen hebben helemaal geen hekel aan Putin en aan Rusland, ze hebben een grotere hekel aan de USA en z'n bemoeienis.
Wauwquote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Ja, want dat mag natuurlijk niet, dat de andere partij probeert het gebied terug te veroveren.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:41 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Omdat je enkel een klein stukje ziet is het dus ook een heel andere belevenis dan waarop hier gediscussieerd wordt op strategisch niveau, waarin constant ethische dilemma's worden aangehaald. Waarin de ene partij puur zuiver is en den andere puur kwaad. Maar dat wisselt natuurlijk per persoon, de situatie, de emotionele en fysieke druk die op de achtergrond speelt.
Om op je vraag terug te komen, als de Russen door de straten lopen (in een pro rusisch gezind gebied verovert door de Rus), dan komen de bommen hoogstwaarschijnlijk van de andere partij.
Alsof dat zo makkelijk ging. Ging jaren overheen voordat ze van het EU juk af waren.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Trouwens. Als het de EU dan allemaal te doen is om land veroveren en gebieden annexeren. Ik hoor graag hoe je de brexit dan verklaart.
@:Tobias19xx
Ik heb nog steeds geen hekel aan Putin en buiten dit forum om ken ik eigenlijk niemand die zich druk maakt om de oorlog of een hekel aan Putin heeft.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:41 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hier hadden we ook geen hekel aan Poetin, maar dat is inmiddels wel veranderd.
Verder zijn die Oostbloklanden niet zonder reden vrijwel onmiddellijk overstapt van de Russische invloedssfeer naar die van de EU en VS...
Dat hebben ze niet gedaan omdat Rusland zich als een goede partner heeft laten zien in al die jaren.
Is dat net zoals dat er dus in Moldavië een regeringsgebouw werd beschoten met een wegwerp bazooko, die dus op straat achtergelaten werd, van een type waarvan iedereen zegt: die worden alleen gebruikt door rus?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:41 schreef Jed1Gam het volgende:
Om op je vraag terug te komen, als de Russen door de straten lopen (in een pro rusisch gezind gebied verovert door de Rus), dan komen de bommen hoogstwaarschijnlijk van de andere partij.
De Sovjet Unie stortte van binnenuit in elkaar.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Alsof dat zo makkelijk ging. Ging jaren overheen voordat ze van het EU juk af waren.
Dat verklaar ik als volgt: Als het de Sovjet-Unie om veroveren van gebieden ging, hoe verklaar je al die ex-USSR-landen waar je het eerder over had?
Dankzij regels waar ze zelf mee ingestemd hebben.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Alsof dat zo makkelijk ging. Ging jaren overheen voordat ze van het EU juk af waren.
Eigenlijk allemaal op Moldavie, Litouwen, Letland en Rusland naquote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:42 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
In welke Oost-Europese landen ben je geweest dan?
Dat ligt vooral aan je eigen bubbel dan.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen hekel aan Putin en buiten dit forum om ken ik eigenlijk niemand die zich druk maakt om de oorlog of een hekel aan Putin heeft.
Gelul van een dronken aardbei. Er is maar 1 land wat volledig op Rusland is gericht, en dat is Servië. Oke en Wit-Rusland maar dat is een puppet state. De rest wil niets meer met Rusland te maken hebben. 0,0.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dit is wel waar als je ziet wat Polen en Hongarije doen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen hekel aan Putin en buiten dit forum om ken ik eigenlijk niemand die zich druk maakt om de oorlog of een hekel aan Putin heeft.
Uiteraard wilden de oostbloklanden graag bij de EU maar je snapt toch zelf ook wel dat het om het geld gaat en niet om de gedachtengang.
Kijk hoe ze ageren tegen het beleid van de EU, ze hebben er gewoon schijt aan.
Maar van de EU en de USA krijgen ze meer geld dan van Rusland.
Oh, ze hadden ook gewoon meteen een hard brexit kunnen doen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Wellicht weet je het nog niet, maar de Soviet Unie is uiteen gevallen. Die bestaat niet meer.quote:Dat verklaar ik als volgt: Als het de Sovjet-Unie om veroveren van gebieden ging, hoe verklaar je al die ex-USSR-landen waar je het eerder over had?
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eigenlijk allemaal op Moldavie, Litouwen, Letland en Rusland na
Je weet dat de USSR de facto failliet is gegaan? En dat alle landen achter het ijzeren gordijn decennia keihard onderdrukt zijn en opstanden hard neergeslagen?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat verklaar ik als volgt: Als het de Sovjet-Unie om veroveren van gebieden ging, hoe verklaar je al die ex-USSR-landen waar je het eerder over had?
Je: "zie mij eens de onafhankelijk denkende toffe peer zijn!" is stuitend.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Candymannetje het volgende:
Ik heb nog steeds geen hekel aan Putin
Net zoals in Nederland heb je overal wel mensen die pro Russisch zijn en anti VS.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelul van een dronken aardbei. Er is maar 1 land wat volledig op Rusland is gericht, en dat is Servië. Oke en Wit-Rusland maar dat is een puppet state. De rest wil niets meer met Rusland te maken hebben. 0,0.
Tjechie is wel één van mijn favoriete landen, hele fijne mensen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik ben alleen in Polen en Tsjechië geweest, vooral in Polen kan je moeilijk zeggen dat ze geen hekel aan Putin/Rusland hebben.
Haha ja al die Polen met hun haat jegens de VS en adoratie voor Poetin.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:47 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Eigenlijk allemaal op Moldavie, Litouwen, Letland en Rusland na
En ze krijgen een beetje meer glasnost en perestrojka.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Uiteraard wilden de oostbloklanden graag bij de EU maar je snapt toch zelf ook wel dat het om het geld gaat en niet om de gedachtengang.
Kijk hoe ze ageren tegen het beleid van de EU, ze hebben er gewoon schijt aan.
Maar van de EU en de USA krijgen ze meer geld dan van Rusland.
Met het belangrijkste verschil dat de EU je die ruimte geeft. Als het kremlin een trekpop installeert moet je gewoon doen wat putin zegt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:50 schreef quirina het volgende:
Wel geld willen vangen maar wel hun eigen wetten opvattingen en dergelijke die niet stroken met de gedachtegang van de moderne Europese landen.
Dat klopt. Maar Servië en Wit-Rusland zijn de enige landen in Europa met een regering die Rusland steunt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:52 schreef Wantie het volgende:
[..]
Net zoals in Nederland heb je overal wel mensen die pro Russisch zijn en anti VS.
Het is maar net met welk millieu je om gaat.
Nee, vanwege Rusland.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:39 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Daar zeg je het al "USSR-landen". Vanwege het communisme ja.
Kwestie van stemmen op een partij die tegen de deelname is.quote:Rusland is zelf al decennia van het communisme af. Daarnaast hebben inwoners geen zeggenschap over toetreding tot de EU of NAVO (ook wij niet, we worden wel constant met EU/NAVO propaganda gebombardeerd), er worden in het algemeen geen referendums daarover gehouden.
De kwestie is niet 1 op 1 inwisselbaar, een overgroot deel van de Nederlanders wilde niet onder het juk van Hitler leven. De geallieerden waren voor ons de vrijheidsstrijders.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:44 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ja, want dat mag natuurlijk niet, dat de andere partij probeert het gebied terug te veroveren.
Wat dat betreft wordt het tijd voor tribunalen in Nederland, waarbij de nog levende piloten van geallieerde bombardementen en beschietingen in bezet Nederland ter dood worden veroordeeld.
Polen hebben zowat een hekel aan iedereen, niet zo gek ook gezien hun geschiedenis.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Haha ja al die Polen met hun haat jegens de VS en adoratie voor Poetin.
Volgens mij heb ik de m.o door, je neemt gewoon de algemeen geaccepteerde mening en die spiegel je 180 graden.
Dat zeker, maar de suggestie werd gewekt dat de bevolking in oost europese landen juist pro Russisch is en anti VS.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar Servië en Wit-Rusland zijn de enige landen in Europa met een regering die Rusland steunt.
Daarbij, een groot deel van de latere sovjet republieken heeft na 1917 de onafhankelijkheid uit geroepen, kan je van alles van vinden (er zaten nogal wat Tsaristische aanhangers onder die groeperingen) maar het is een feit dat de Sovjet-Unie met geweld tot elkaar is gebracht in de periode tussen 1917 and ruwweg 1925. En met geweld bij elkaar gehouden is.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je weet dat de USSR de facto failliet is gegaan? En dat alle landen achter het ijzeren gordijn decennia keihard onderdrukt zijn en opstanden hard neergeslagen?
Even voor de duidelijkheid, ik bedoelde niet de regering maar gewoon de werkende burgers.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar Servië en Wit-Rusland zijn de enige landen in Europa met een regering die Rusland steunt.
Ja, en in rus is dat niet zo.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Oekraïne is namelijk ook niet een heilstaat, erg arme inwoners, vooral in de afgelegen delen.
Dat is onzin. Vandaar dat ze nu allemaal in Brussel aan tafel zitten en niet in Moskou. Next.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:57 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat zeker, maar de suggestie werd gewekt dat de bevolking in oost europese landen juist pro Russisch is en anti VS.
Sorry dat ik niet hetzelde denk als jij.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je: "zie mij eens de onafhankelijk denkende toffe peer zijn!" is stuitend.
Behalve wat “vroeger was alles beter”-boomers is er vrijwel niemand achter het ijzeren gordijn die denkt onder Russische vlag beter af te zijn, hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik bedoelde niet de regering maar gewoon de werkende burgers.
Tja, ik zie weinig protesten, jij wel?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:58 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid, ik bedoelde niet de regering maar gewoon de werkende burgers.
Er is iets fundamenteel met jou mis als jij dit soort beelden ziet:quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Sorry dat ik niet hetzelde denk als jij.
Dat heb ik ook nooit beweerd, ik zei dat ze geen hekel hebben aan Putin en Rusland.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Behalve wat “vroeger was alles beter”-boomers is er vrijwel niemand achter het ijzeren gordijn die denkt onder Russische vlag beter af te zijn, hoor.
Zelfde mechanisme wat je na WO2 in Duitsland zag, Hitler was wel slecht maar deed ook goede dingen! En natuurlijk de belangrijkste faktor, je wist waar je stond en in een vrij land is alles maar heel onzeker en veranderd er veel, daar kunnen mensen nu eenmaal slecht tegen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Behalve wat “vroeger was alles beter”-boomers is er vrijwel niemand achter het ijzeren gordijn die denkt onder Russische vlag beter af te zijn, hoor.
En als die armoedige landjes geen lid willen worden, worden er coups georganiseerd of komen politici die geen voorstander zijn van de EU toevallig om in vliegtuigongelukken (zoals met de vliegramp bij Smolensk).quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:36 schreef Wantie het volgende:
[..]
Tja, dit slaat natuurlijk nergens op.
Bij de EU ligt het initiatief om lid te worden bij het land dat lid wil worden.
In dit geval Oekraïne dus. Oekraïne moet er voor kiezen om lid te worden, en daarna kandidaat lidmaatschap aanvragen.
Vervolgens moet Oekraïne aan allerlei voorwaarden voldoen, en zelfs dan kunnen andere EU leden lidmaatschap nog blokkeren. Het is een jarenlang proces.
Stel dat Oekraïene versneld mag toetreden, dan nog is het dat Oekraïne dat zelf wil.
Dat annexatie noemen gaat alles te buiten.
En dat vergelijken met hoe Rusland gebieden afpakt van Moldavië Oekraïne en Georgië gaat alle perken te buiten.
Er worden alleen "vrije" verkiezingen gehouden als ze de voor ons gewenste leiders opleveren, anders niet. Het was een teken dat er geen vrije verkiezingen waren en sprake van dictatuur als iemand lang aan de macht was, nu Rutte 12 jaar aan de macht zit praten we daar niet meer over. In Oekraïne een van de corruptste landen in de wereld (waar de hoogste baas van de veiligheidsdienst toevallig een goede jeugdvriend was van de president) worden er plotseling "vrije" verkiezingen gehouden.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Nee, er worden vrij verkiezingen gehouden.
In Rusland niet trouwens, wist je dat?
Wat een impact heeft een zo'n systeem!quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:57 schreef ExTec het volgende:
Artillerie inslagen, links voor HIMARS gearriveerd was, rechts na.
[ twitter ]
Jij was zeker ook helemaal naar de klote toen dat dode jongetje op dat turkse strand aanspoelde?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:02 schreef ExTec het volgende:
[..]
Er is iets fundamenteel met jou mis als jij dit soort beelden ziet:
[ afbeelding ]
En dan nog steeds hier de onafhankelijke toffe peer uit gaat lopen hangen.
Ja, en als alles wat rus over heeft als tactiek, scorched earth is, en dat kan nu niet meer, tja, do the math.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wat een impact heeft een zo'n systeem!
Kun je ook iets typen zonder een hoop onzin?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je gaat wel aardig de conspiracy kant op, ik neem aan dat je dit soort beweringen ook kan bewijzen? Want volgens mij was de omgekomen Poolse President vooral een vijand van Rusland en niet van de EU.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
En als die armoedige landjes geen lid willen worden, worden er coups georganiseerd of komen politici die geen voorstander zijn van de EU toevallig om in vliegtuigongelukken (zoals met de vliegramp bij Smolensk).
[..]
Er worden alleen "vrije" verkiezingen gehouden als ze de voor ons gewenste leiders opleveren, anders niet. Het was een teken dat er geen vrije verkiezingen waren en sprake van dictatuur als iemand lang aan de macht was, nu Rutte 12 jaar aan de macht zit praten we daar niet meer over. In Oekraïne een van de corruptste landen in de wereld (waar de hoogste baas van de veiligheidsdienst toevallig een goede jeugdvriend was van de president) worden er plotseling "vrije" verkiezingen gehouden.
Je snapt het punt niet. Dat ging ook dmv protesten en verkiezingen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:46 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De Sovjet Unie stortte van binnenuit in elkaar.
Het zijn er niet veel, niet meer dan hier.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:00 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, ik zie weinig protesten, jij wel?
Hier ligt het halve land plat als de regering iets doet wat een groep niet bevalt. Zal de prijs zijn van vrij zijn, denk ik.
Niet de doelpalen verplaatsen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Je weet dat de USSR de facto failliet is gegaan? En dat alle landen achter het ijzeren gordijn decennia keihard onderdrukt zijn en opstanden hard neergeslagen?
Dit is wel weer aardig halucinant allemaal hoor.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
En als die armoedige landjes geen lid willen worden, worden er coups georganiseerd of komen politici die geen voorstander zijn van de EU toevallig om in vliegtuigongelukken (zoals met de vliegramp bij Smolensk).
[..]
Er worden alleen "vrije" verkiezingen gehouden als ze de voor ons gewenste leiders opleveren, anders niet. Het was een teken dat er geen vrije verkiezingen waren en sprake van dictatuur als iemand lang aan de macht was, nu Rutte 12 jaar aan de macht zit praten we daar niet meer over. In Oekraïne een van de corruptste landen in de wereld (waar de hoogste baas van de veiligheidsdienst toevallig een goede jeugdvriend was van de president) worden er plotseling "vrije" verkiezingen gehouden.
Ow, dus we stappen ff snel luchtig over het dode jongetje heen, en we gaan het hebben over dat we daar een foto over zien?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:05 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Jij was zeker ook helemaal naar de klote toen dat dode jongetje op dat turkse strand aanspoelde?
Dat is namelijk wat ze willen bereiken met zulke foto's.
Begrip kweken voor hun zaak.
Ik had het over Russische burgers die niet protesteren. En wie dat wel doet verdwijnt in een werkkamp.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:06 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het zijn er niet veel, niet meer dan hier.
Logish ook want onder EU bewind hebben ze meer geld en comfort.
Maar dat wilt niet gelijk zeggen dat ze een hekel aan Rusland hebben.
Welk land is door een coup lid geworden van de EU?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Leuk verzonnen, maar geen werkelijkheid.quote:[..]
Ik zie dat je de vraag beantwoord met nee.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:29 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Wat praat je voor onzin man? De inwoners van Oost-Europese landen waarschuwen het westen en noorden van Europa (Finland weet het zelf al heel goed) dat Rusland een groot gevaar is. Russen roeien alles en iedereen die ze tegen komen uit, oorlogsrecht bestaat niet, kinderen en vrouwen zijn slechts snoepjes die je kan verkrachten, martelen en vermoorden.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:37 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat is was nu juist het punt, niemand heeft zich ooit vrijwlllig bij de Sovjet Unie of het Warschau Pact aangesloten.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet. Dat ging ook dmv protesten en verkiezingen.
Sterker nog, wanneer je in Rusland een onbeschreven kartonnetje boven je hoofd houdt in de openbare ruimte ga je jaren de cel in.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik had het over Russische burgers die niet protesteren. En wie dat wel doet verdwijnt in een werkkamp.
Maar je geeft zelf dus het antwoord waarom men bij de EU wil en niet bij Rusland's invloedssfeer wil horen, welvaart en vooruitgang.
En nog meer onzin.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:39 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Daar zeg je het al "USSR-landen". Vanwege het communisme ja. Rusland is zelf al decennia van het communisme af. Daarnaast hebben inwoners geen zeggenschap over toetreding tot de EU of NAVO (ook wij niet, we worden wel constant met EU/NAVO propaganda gebombardeerd), er worden in het algemeen geen referendums daarover gehouden.
Wat voor verkiezingen?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:06 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Je snapt het punt niet. Dat ging ook dmv protesten en verkiezingen.
Wikipedia: Lech Kaczynskiquote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:05 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je gaat wel aardig de conspiracy kant op, ik neem aan dat je dit soort beweringen ook kan bewijzen? Want volgens mij was de omgekomen Poolse President vooral een vijand van Rusland en niet van de EU.
Geen ballistische raketten. Wel o.a. raketartillerie en deep strike missles. Dat gaat over wel meer dan 1MLD.quote:Op donderdag 21 juli 2022 22:02 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Maar ook niet bij de EU begreep ik, dat gaat door politici uit de weg te ruimen en coups te plegen....quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is was nu juist het punt, niemand heeft zich ooit vrijwlllig bij de Sovjet Unie of het Warschau Pact aangesloten.
quote:
Dat maakte hem nog geen fan van Rusland. Polen zijn zeer anti-Russisch, dat geldt voor het gehele politieke spectrum en uitzonderlijk voor de meer conservatieve en extremere stromingen aan de rechterzijde van het spectrum.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Wikipedia: Lech Kaczynski
"... In politiek opzicht stond Kaczyński (deels) aan de rechterzijde van het politieke spectrum, wat zich uitte in zijn conservatieve standpunten. Als burgemeester van Warschau verbood hij tweemaal demonstraties van homoseksuelen, die gelijke rechten bepleitten. Hij was een voorstander van herinvoering van de doodstraf en stond sceptisch tegenover de invoering van de euro in Polen: na zijn verkiezing beloofde hij daarover een referendum te houden. Hij stond kritisch tegenover (verdere) privatisering van grote staatsbedrijven en het snoeien in sociale voorzieningen. ..."
Ja, en? Als je dat gelooft maakt de EU je dood? Als dat is waar jij in gelooft dan sta jij niet in de normale wereld.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
"... In politiek opzicht stond Kaczyński (deels) aan de rechterzijde van het politieke spectrum, wat zich uitte in zijn conservatieve standpunten. Als burgemeester van Warschau verbood hij tweemaal demonstraties van homoseksuelen, die gelijke rechten bepleitten. Hij was een voorstander van herinvoering van de doodstraf en stond sceptisch tegenover de invoering van de euro in Polen: na zijn verkiezing beloofde hij daarover een referendum te houden. Hij stond kritisch tegenover (verdere) privatisering van grote staatsbedrijven en het snoeien in sociale voorzieningen. ..."
Mij is ook niet gevraagd om bij de EU of NAVO te horen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is was nu juist het punt, niemand heeft zich ooit vrijwlllig bij de Sovjet Unie of het Warschau Pact aangesloten.
Ah, iemand die je graag als president had gezien kennelijk...quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:14 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Hij beschouwd zaken vanuit de Russische imperialistische frame: als je het oneens bent dan ben je je leven niet zeker.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en? Als je dat gelooft maakt de EU je dood? Als dat is waar jij in gelooft dan sta jij niet in de normale wereld.
Dat was op zich wel een tijdje duidelijkquote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en? Als je dat gelooft maakt de EU je dood? Als dat is waar jij in gelooft dan sta jij niet in de normale wereld.
Want die waren nog niet opgericht toen jij stemrecht had?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Mij is ook niet gevraagd om bij de EU of NAVO te horen.
Nou en?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Dat doe jij.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]begin anders nog even over de VS.
Was jij 18 in 1949?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Nee, voor dat soort belangrijke beslissingen is het best wel verstandig om dan niet je oren te laten hangen naar een of andere troll wappie.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Denk je ook dat Poetin een zetbaas is van het westen om Rusland kapot te maken?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[..]
Ik praat helemaal geen onzin.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:12 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wat praat je voor onzin man? De inwoners van Oost-Europese landen waarschuwen het westen en noorden van Europa (Finland weet het zelf al heel goed) dat Rusland een groot gevaar is. Russen roeien alles en iedereen die ze tegen komen uit, oorlogsrecht bestaat niet, kinderen en vrouwen zijn slechts snoepjes die je kan verkrachten, martelen en vermoorden.
Ik heb een Poolse vrouw, familie in Tsjechië en vrienden in Kroatië. Allemaal denken ze er hetzelfde over: de Russen zijn het grote gevaar.
Waar ben je geweest, Servië?
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk je ook dat Poetin een zetbaas is van het westen om Rusland kapot te maken?
Nee, en dat jij zogenaamd naar elk oost-europees land bent gegaan, en daar blijkbaar aan een representatieve groep hebt gevraagd of ze een hekel aan rus hebben, maakt jou dat natuurlijk wel.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:22 schreef Candymannetje het volgende:
Fijn voor je dat je een Poolse vrouw hebt enzo maar dat maakt je geen expert.
Ow, iemand die daadwerkelijk getrouwd is met iemand uit die windstreken, komt vele male geloofwaardiger over als een of andere joker die zegt "dat hij het daar gevraagd heeft en het niet zo is", dat snap je mag ik toch hopen wel, hé?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik praat helemaal geen onzin.
Met betere propaganda kom je erg ver, en het (artificieel) beeld van vroeger was het beter.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, en in rus is dat niet zo.
Daar lopen ze niet door de stront, als je 50KM uit moskou of st. petersburg komt.
Dat maakt me net zo veel expert als jij dat claimt te zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In jouw fantasiewereld is dat waarschijnlijk zo maar de werkelijkheid is toch echt anders.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, en dat jij zogenaamd naar elk oost-europees land bent gegaan, en daar blijkbaar aan een representatieve groep hebt gevraagd of ze een hekel aan rus hebben, maakt jou dat natuurlijk wel.
Ondertussen douwen de oost-europese landen de meeste militaire hardware naar binnen in UA, stellen ze zich het felst op,
Maar volgens onze onafhankelijke denker "Hebben ze heus geen hekel aan rus hoor!Want ik heb het ze gevraagd!
"
Je hebt het over eigen fantasie wereld.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In jouw fantasiewereld is dat waarschijnlijk zo maar de werkelijkheid is toch echt anders.
Heb je hier ook bronnen voor? Of blijft het bij je eigen testimonials?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
In jouw fantasiewereld is dat waarschijnlijk zo maar de werkelijkheid is toch echt anders.
Kom maar met bewijs dan. Publieke opinie in Oost-Europa is op zijn minst anti-Russisch zowel niet pro-Oekraïens.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:28 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Je kunt je wel straatarm schieten met die dingen als je er cheap-ass raketjes mee neerhaalt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:30 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat is niet heel duur voor zulke geavanceerde hardware. Marktprijs.
Je hebt helemaal niets weerlegd, je hebt een uitspraak gedaan als mij is niets gevraagd en je hebt geen enkel bewijs of zelfs maar onderbouwd dat de EU iets te maken had met de crash in Smolensk. Met de handjes wuiven is geen weerleggen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:30 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[..]mooie discussie. Je beweert iets, wordt het weerlegd: ja en? nou en?
Ik heb nog steeds geen hekel aan Hitler.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je: "zie mij eens de onafhankelijk denkende toffe peer zijn!" is stuitend.
Dat klopt, daarom noem ik jouw ervaringen ook geen onzin.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:27 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Dat maakt me net zo veel expert als jij dat claimt te zijn.
En daarnaast ga jij voorbij aan het feit dat de Baltische Staten, Polen, Tsjechië en Slowakije enorme hoeveelheden militair materieel leveren aan Oekraïne om Rusland te bestrijden.
Nee, jij hebt kennis van de politieke situatie en publieke opinie in alle Oost-Europese staten die lid zijn van de EU/NAVO.
Vegetarisch bovendien, heel lief voor dieren.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen hekel aan Hitler.
Bouwde mooie wegen en zorgde voor werk. Plus beschermde de sudeten Duitsers en nam oost pruissen terug.
https://www.pewresearch.o(...)u-s-nato-eu-improve/quote:More than nine-in-ten Poles see Russia as a major threat and have no confidence at all in Putin
Welke landen precies, O Groots Denker?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:34 schreef Candymannetje het volgende:
Heb ik dan beweert dat die landen pro-rusland zijn?
Ja, redelijk.
quote:
Dus hem geloof je wel op z'n woord?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, iemand die daadwerkelijk getrouwd is met iemand uit die windstreken, komt vele male geloofwaardiger over als een of andere joker die zegt "dat hij het daar gevraagd heeft en het niet zo is", dat snap je mag ik toch hopen wel, hé?
Ah we gaan echt all-in.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:03 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
[..]
Veel Polen zijn erg anti-Rusland ja, geef ze geen ongelijk. Hoe staat de telling bij de Hongaren en Serven?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://www.pewresearch.o(...)u-s-nato-eu-improve/
K, dat is er al 1.
Nu even wachten tot onze Grootste Onafhankelijke Denker die beslist geen hekel heeft aan die kindermoordenaar, want, ziet u: dat dooie kind is geen probleem - dat wij de foto zien is een probleem! - gaat verkondigen dat het allemaal niet waar is, want hij is er zelf geweest!
Ja?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus hem geloof je wel op z'n woord?
Daarbij stinkt je een uur in de wind naar een kremlin troll, dus wat verwacht je nou zelf?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
https://www.pewresearch.o(...)u-s-nato-eu-improve/
K, dat is er al 1.
Nu even wachten tot onze Grootste Onafhankelijke Denker die beslist geen hekel heeft aan die kindermoordenaar, want, ziet u: dat dooie kind is geen probleem - dat wij de foto zien is een probleem! - gaat verkondigen dat het allemaal niet waar is, want hij is er zelf geweest!
Maar whatabout China?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]begin anders nog even over de VS.
Het is maar een klein stukje van Tsjechoslowakije en daar woonden miljoenen Duitsers. En die werden gediscrimineerd.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds geen hekel aan Hitler.
Bouwde mooie wegen en zorgde voor werk. Plus beschermde de sudeten Duitsers en nam oost pruissen terug.
Is jou gevraagd om bij Nederland te horen?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:16 schreef Tobias19xx het volgende:
[..]
Geef tobias19xx de ruimte,quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:44 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Is jou gevraagd om bij Nederland te horen?
Is ons gevraagd of we jou erbij willen hebben?
Hoor jij wel op deze wereld of is Alpha Centauri meer jouw plek?
Wat hij zegt strookt met eigen ervaringen, de geschiedenis en opinie onderzoeken.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:40 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus hem geloof je wel op z'n woord?
Ja vooral de Hongaren zouden beter moeten weten. De Serven snap ik beter, dat zijn net zulke genocidale nationalisten als hun Russische idolen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:42 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Veel Polen zijn erg anti-Rusland ja, geef ze geen ongelijk. Hoe staat de telling bij de Hongaren en Serven?
Vanaf nu worden ze teruggejaagd naar hun eigen nare landje.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:49 schreef slashdotter3 het volgende:
We zijn op het tippingpoint dat Rusland het gaat verliezen op het enige terrein waar ze nog een voordeel hadden
[ twitter ]
Dat geldt ook voor jou.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:22 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ben in Hongarije geweest, en echt te spreken over de Russen waren ze niet.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja vooral de Hongaren zouden beter moeten weten. De Serven snap ik beter, dat zijn net zulke genocidale nationalisten als hun Russische idolen.
Wat gaat er met Putin gebeuren als zijn leger met gigantische verliezen heel Oekraïne uit gemombardeerd wordt?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:51 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vanaf nu worden ze teruggejaagd naar hun eigen nare landje.
Dat gaat om de upgrade naar PAC3 MSE neem ik aan. Op zich wel nodig, alhoewel ik niet echt bang ben voor Russische kruisraketten. Liever zie ik een investering in iets dat strategische nukes neerhaalt, maar dat zal wel in het geheim gedaan worden.quote:
Ik ben wel oprecht benieuwd wat Rusland gaat doen. Aan de ene kant kunnen ze niet zoveel, aan de andere kant zijn ze zo geïnvesteerd in deze oorlog dat een nederlaag niet lekker gaat vallen aan het thuisfront. Aan de andere kant, die woede gaat zich dan waarschijnlijk op Poetin richten. Hij heeft ze de oorlog in gesleurd, dankzij de oorlog zijn er sancties en zware economische achteruitgang, doelen zijn niet bereikt en er zijn vele doden te betreuren. Zijn hele strongman / protector of Russia imago is dan niet meer houdbaar. Het zou me niet verbazen als het einde oefening is voor hem als Rusland wordt gedwongen te vertrekken.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:49 schreef slashdotter3 het volgende:
We zijn op het tippingpoint dat Rusland het gaat verliezen op het enige vlak waar ze nog een voordeel hadden
[ twitter ]
Dus jij vind ook dat de oost-europese landen zich het felst opstellen?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:30 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Heb je hier ook bronnen voor? Of blijft het bij je eigen testimonials?
Dat zouden de sm3's zijn. De lcf zijn daar al geschikt en getest voor. Daarom snap ik niet dat die niet aangeschaft worden. Een zo'n fregat kan geheel Nederland dekken.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat gaat om de upgrade naar PAC3 MSE neem ik aan. Op zich wel nodig, alhoewel ik niet echt bang ben voor Russische kruisraketten. Liever zie ik een investering in iets dat strategische nukes neerhaalt, maar dat zal wel in het geheim gedaan worden.
Doe maar eens en ben verbaasd naar je eigen onwetendheid.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus jij vind ook dat de oost-europese landen zich het felst opstellen?
Ik denk toch echt de USA.
Moet ik daar nog bronnen voor gaan zoeken?
Rusland heeft (net zoals Iran) een 2e leger van 200k~300k sterk die het Kremlin tegen een militaire coup beschermt. Putin zit helaas voorlopig nog wel veilig.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat gaat er met Putin gebeuren als zijn leger met gigantische verliezen heel Oekraïne uit gemombardeerd wordt?
En met de Russische Federatie?
Yep, zijn ervaringen zijn imo net zo waardevol als die van mij of iemand anders.quote:
Implosie.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat gaat er met Putin gebeuren als zijn leger met gigantische verliezen heel Oekraïne uit gemombardeerd wordt?
En met de Russische Federatie?
Is er ook wel, zit op onze LCF fregatten. Gaat (ook) knetter veel geld naartoe:quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Dat gaat om de upgrade naar PAC3 MSE neem ik aan. Op zich wel nodig, alhoewel ik niet echt bang ben voor Russische kruisraketten. Liever zie ik een investering in iets dat strategische nukes neerhaalt, maar dat zal wel in het geheim gedaan worden.
Nogal lastig ook helaas, met dat hypersonische spul en alle decoys tussen de echte raketten.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:58 schreef speknek het volgende:
[..]
Hij zal zich een staakt het vuren in dreigen denk ik. De Donbas en de Krim gaat 'ie echt niet opgeven.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben wel oprecht benieuwd wat Rusland gaat doen. Aan de ene kant kunnen ze niet zoveel, aan de andere kant zijn ze zo geïnvesteerd in deze oorlog dat een nederlaag niet lekker gaat vallen aan het thuisfront. Aan de andere kant, die woede gaat zich dan waarschijnlijk op Poetin richten. Hij heeft ze de oorlog in gesleurd, dankzij de oorlog zijn er sancties en zware economische achteruitgang, doelen zijn niet bereikt en er zijn vele doden te betreuren. Zijn hele strongman / protector of Russia imago is dan niet meer houdbaar. Het zou me niet verbazen als het einde oefening is voor hem als Rusland wordt gedwongen te vertrekken.
Zal nog wel even duren, z'n 2e leger/geheimepolitie van 200k+ man sterk kan de binnenlandse protesten nog jaren neerknuppelen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik ben wel oprecht benieuwd wat Rusland gaat doen. Aan de ene kant kunnen ze niet zoveel, aan de andere kant zijn ze zo geïnvesteerd in deze oorlog dat een nederlaag niet lekker gaat vallen aan het thuisfront. Aan de andere kant, die woede gaat zich dan waarschijnlijk op Poetin richten. Hij heeft ze de oorlog in gesleurd, dankzij de oorlog zijn er sancties en zware economische achteruitgang, doelen zijn niet bereikt en er zijn vele doden te betreuren. Zijn hele strongman / protector of Russia imago is dan niet meer houdbaar. Het zou me niet verbazen als het einde oefening is voor hem als Rusland wordt gedwongen te vertrekken.
Niet per sé onzin, maar wel een argument in de categorie 'hep op feesboek gestaan'.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep, zijn ervaringen zijn imo net zo waardevol als die van mij of iemand anders.
Daarom vind ik het niet netjes om ervaringen af te doen als onzin.
Proberen een staakt het vuren met terreinwinst te forceren.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Precies maar volgens de media staat iedereen als een blok tegenover Rusland en Putin.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet per sé onzin, maar wel een argument in de categorie 'hep op feesboek gestaan'.
De wereld is vele ordes van grootte complexer en diverser dan de mensen die jij (of ik) toevallig spreekt.
Maar er werd je gevraagd om aannemelijk te maken dat ze "heus wel pro-rus zijn" in oost-europa, dus je zielige naar de VS wijzen is geen antwoord.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:59 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus jij vind ook dat de oost-europese landen zich het felst opstellen?
Ik denk toch echt de USA.
Moet ik daar nog bronnen voor gaan zoeken?
Ik zou Poetin zo graag in Den Haag verwelkomen. Heb zo'n zin in een mooi tribunaal.quote:
Zou geweldig zijn maar ik vind geen NL bronnen?quote:
Als ze net zo waardevol zijn, zijn ze dus ook net zo waardeloos en hebben ze geen subjectieve waarde.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Yep, zijn ervaringen zijn imo net zo waardevol als die van mij of iemand anders.
De Oekraïners doen het binnen 30 seconden.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:13 schreef slashdotter3 het volgende:
De Russen hebben hun targeting cycle dankzij UAVs teruggebracht naar 3 minuten.
https://rusi.org/explore-(...)army-ready-face-them
The omnipresence of UAVs in Ukraine has enabled Russian artillery to complete a targeting cycle (defined as the location of a target, transmission of its coordinates and subsequent engagement with an artillery system, followed by a damage assessment) in as little as three or four minutes.
Het verdient het om keihard als onzin weg gezet te worden, als het haaks staat op alle andere bronnen die er redelijkerwijs over zijn te vinden, en als het haaks staat op hoe oost-europese landen zich in de praktijk opstellen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:02 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja dan kom ik hem toejuichen bij de welkomstdemonstratie.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou Poetin zo graag in Den Haag verwelkomen. Heb zo'n zin in een mooi tribunaal.
Ik heb nooit beweerd dat ze pro Rusland zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar er werd je gevraagd om aannemelijk te maken dat ze "heus wel pro-rus zijn" in oost-europa, dus je zielige naar de VS wijzen is geen antwoord.
Echte (grote) denkers snappen dat je zowel een hekel aan de een als aan de ander kan hebben,
Alleen trollen denken dat er wederzijdse exclusiviteit is.
Dit lijkt idd de consensus, tussen alle wijsneuzen die er verstand van hebben, zowel binnen als buiten rusland.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 11:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dan kom ik hem toejuichen bij de welkomstdemonstratie.
Subtiele verschuiving van de doelpalen, noemen we dat.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:09 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Precies maar volgens de media staat iedereen als een blok tegenover Rusland en Putin.
Dat is nou precies het punt wat ik wilde maken.
Moet je ik je quoten waar je dat zegt?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat ze pro Rusland zijn.
Kijk nou gewoon in m'n eerste post van deze reeks.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Subtiele verschuiving van de doelpalen, noemen we dat.
Jij want we zijn ineens verschoven van:quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:20 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Kijk nou gewoon in m'n eerste post van deze reeks.
Dan zie je toch dat ik het over de media heb?
Wie is er dan doelpalen aan het verzetten?
quote:Ja, maar ik wilde alleen maar het punt maken dat NIET IEDEREEN ALS 1 BLOK achter UA staat/anti-rus is![]()
Ja klopt aan beide kanten.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 10:31 schreef Wantie het volgende:
[..]
En het artikel zegt dat dit ook op De Krim gebeurt, wat op dat moment in Russische handen is...
Dus conclusie?
Patriots dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 07:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar wat kan het dan zijn? Het lijkt mij sterk dat we icbms gaan kopen.
Volgens dit
https://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_missile
Zou het om quasi ballastic kunnen gaan. Dan zijn het atacms.
Of de opvolger
https://en.wikipedia.org/wiki/Precision_Strike_Missile
Ja precies, dat ik geen hekel aan jou heb dan wilt dat toch niet gelijk zeggen dat ik je wil knuffelen?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij want we zijn ineens verschoven van:
Ze hebben geen hekel aan rus/putin, ze zijn pro-rus, naar:
[..]
quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:24 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja klopt aan beide kanten.
Maar je leest van beide kanten gewoon oorlogsmisdaden, dat was alleen mijn punt. En inwoners van de Donbass zijn vaak aangesloten bij República Donbass een pro Russische groepering.
quote:alleged
/əˈlɛdʒd/
adjective
said, without proof, to have taken place or to have a specified illegal or undesirable quality.
"the alleged conspirators"
Maar je blijft er gewoon maar omheendraaien, hé, meneer de troll die er geweest is, en het ze zogenaamd gevraagd heeft.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:25 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ja precies, dat ik geen hekel aan jou hebt dan wilt dat toch niet gelijk zeggen dat ik je wilt knuffelen?
Ik ben geen journalist die daar een onderzoek heb gehouden ofzo.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar je blijft er gewoon maar omheendraaien, hé, meneer de troll die er geweest is, en het ze zogenaamd gevraagd hebt.
Je lult gewoon uit je nek.
Exact, gelul dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Jij want we zijn ineens verschoven van:
Ze hebben geen hekel aan rus/putin, ze zijn pro-rus, naar:
[..]
Je weet zeker dat het niet op feesboek stond....?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:31 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Ik ben geen journalist die daar een onderzoek heb gehouden ofzo.
Maar een paar jaar geleden heb ik veel fabrieksverhuizingen gedaan en veel gingen naar oost Europa vanwege de lage lonen.
Dus ik had heel veel contact met de lokale bevolking.
Maar als je me niet gelooft dan geloof je me lekker niet.
Lijkt me sterk want ik doe niet aan social media.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:32 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je weet zeker dat het niet op feesboek stond....?
De erkenbrand whatsapp groep dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:33 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Lijkt me sterk want ik doe niet aan social media.
Die moest ik even opzoeken want ik had daar nog nooit van gehoord.quote:
ander potjequote:Op vrijdag 22 juli 2022 08:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Pseudo modden mag nietquote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:41 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Dit is een discussie verziekende post.
@:Straatcommando. Jij bent hier scherp op toch?
Wouw!quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:40 schreef ExTec het volgende:
2000 is best een boel personen...
[ twitter ]
"Green corridor"
Doe maar "lead corridor".
Idd, geef je over of dien als zonnebloemvoeding.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:40 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
"Green corridor"
Het zijn nog geen krijgsgevangenen hè.. zal eerst nog wel serieus gevochten worden.. tenzij ze zich overgeven.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Wouw!
Ben benieuwd waar ze dit soort aantallen krijgsgevangenen heen gaan brengen. Het is de eerste serieuze batch.
Is dit echt?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:40 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
"Green corridor"
Ik vind het niet ongeloofwaardig. Maar uiteindelijk kan ik er niet ff gaan kijken, dus 100% zekerheid is er niet.quote:
Onbevestigd.quote:
green corridor: Humanitarian corridors are routes for civilians to escape from the most dangerous war zones.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:40 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
"Green corridor"
Die bevestiging kan me niet zoveel schelen eigenlijk, maar als het echt is dan is UA daar door de linies heen. Dan kan het ineens heel hard gaan aan die kant / richting Kherson.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:06 schreef ExTec het volgende:
Oprechte vraag; wat zou bevestiging sowieso inhouden?
Dat het kremlin het toegeeft?
Of dat we de parade van PoWs zien.
Het bericht dat Rusland opeens de focus op het zuiden richt is volgens mij een teken dat het daar rommelt.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:06 schreef ExTec het volgende:
Dat het Kremlin het ontkentquote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:06 schreef ExTec het volgende:
Dat kan ook, maar ik interpreteerde het als dat ze een corridor voor zichzelf wilde.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
green corridor: Humanitarian corridors are routes for civilians to escape from the most dangerous war zones.
Dus Ukraine vraagt aan de 2000 Russen in dat gebied om de burgers te laten gaan?
Lijkt me sterk dat ze er op in gaan, zonder gijzelaars worden ze gelijk uitgemoord met artillery
Nee. De Russen hebben om een green corridor verzocht.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:06 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
green corridor: Humanitarian corridors are routes for civilians to escape from the most dangerous war zones.
Dus Ukraine vraagt aan de 2000 Russen in dat gebied om de burgers te laten gaan?
Lijkt me sterk dat ze er op in gaan, zonder gijzelaars worden ze gelijk uitgemoord met artillery
Ze krijsgevangen nemen heeft ook geen zin met Rusland die zonder pardon ook elke Oekraiense soldaat doodschiet al dan niet voordat deze gemarteld is.quote:
Ja, UA spant zich daar vaak voor in. PoWs kun je immers uitruilen, en mondjesmaat gebeurt dat ook.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze krijsgevangen nemen heeft ook geen zin met Rusland die zonder pardon ook elke Oekraiense soldaat doodschiet al dan niet voordat deze gemarteld is.
Neem ze gevangen en ruil ze voor de gevangenen die Rusland in Mariupol heeft genomen. Kijken of het Kremlin haar soldaten ook als waardevol ziet of slechts als cannon fodder.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 12:40 schreef ExTec het volgende:
[ twitter ]
"Green corridor"
Bestaat daar nog twijfel over dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:20 schreef JeMoeder het volgende:
Kijken of het Kremlin haar soldaten ook als waardevol ziet of slechts als cannon fodder.
Ik las eerder, niet in dit reuters bericht, dat Turkije de boel gaat beveiligen.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:24 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Laten we hopen dat het echt door gaat.
Niet om de Russen te verdedigen hoor, maar er is geen bewijs dat ze op grote schaal Oekrainse krijgsgevangen executeren.quote:Op vrijdag 22 juli 2022 13:12 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze krijsgevangen nemen heeft ook geen zin met Rusland die zonder pardon ook elke Oekraiense soldaat doodschiet al dan niet voordat deze gemarteld is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |