abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205420520
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:32 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Rusland is het land pas op 24 februari 2022 ingevallen, nadat Oekraïne jaren inwoners van de Donbas terroriseerde en de etnische Russen in het hele land onderdrukte.
Russische sprekende mensen zijn vrijer in Oekraïne dan in Rusland
pi_205420528
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:30 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dit doen ze in al die afvallige provincies. Ook in Georgië en Transnistrië.

Hoewel ik denk dat Moldavië beter af is als ze Transnistrië opgeven, maar dat is een andere discussie.
Moldavië moet gewoon even aan UA vragen of ze de boel willen uitmesten. UA heeft al aangegeven dat binnen een paar uur wel te willen doen.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205420530
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:32 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Rusland is het land pas op 24 februari 2022 ingevallen, nadat Oekraïne jaren inwoners van de Donbas terroriseerde en de etnische Russen in het hele land onderdrukte.
Nope, Rusland is in 2014 Oekraïne binnen gevallen.
Dat je dat niet wilt beseffen kan er alleen maar op duiden dat je jezelf hebt vergiftigd met Russische propaganda...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205420537
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gast, hou op. Werkelijk alle ex-USSR-landen wisten niet hoe snel ze zich bij de EU en de NAVO moesten melden nadat ze zich van het Russische juk hadden bevrijd. Niemand heeft ze gedwongen. Ze wilden zelf. Oekraïne ook.

Hoe zou dat nou komen hè.
Daar zeg je het al "USSR-landen". Vanwege het communisme ja. Rusland is zelf al decennia van het communisme af. Daarnaast hebben inwoners geen zeggenschap over toetreding tot de EU of NAVO (ook wij niet, we worden wel constant met EU/NAVO propaganda gebombardeerd), er worden in het algemeen geen referendums daarover gehouden.
pi_205420546
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:39 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Daar zeg je het al "USSR-landen". Vanwege het communisme ja. Rusland is zelf al decennia van het communisme af. Daarnaast hebben inwoners geen zeggenschap over toetreding tot de EU of NAVO (ook wij niet, we worden wel constant met EU/NAVO propaganda gebombardeerd), er worden in het algemeen geen referendums daarover gehouden.
Nee, er worden vrij verkiezingen gehouden.

In Rusland niet trouwens, wist je dat?
pi_205420547
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:15 schreef Shotty het volgende:

[..]
gewoon een vraag uit pure interesse: hoe vaak ben jij in een oorlog geweest?

Laten we wel wezen: het is al onmogelijk om zonder technische middelen te zien wat er op 1 slagveld gebeurt, laat staan wat er is een complete oorlog gebeurt. je ziet alleen een heel klein stukje om je heen.
Omdat je enkel een klein stukje ziet is het dus ook een heel andere belevenis dan waarop hier gediscussieerd wordt op strategisch niveau, waarin constant ethische dilemma's worden aangehaald. Waarin de ene partij puur zuiver is en de andere puur kwaad. Maar dat wisselt natuurlijk per persoon, de situatie, de emotionele en fysieke druk die op de achtergrond speelt.

Om op je vraag terug te komen, als de Russen door de straten lopen (in een pro rusisch gezind gebied verovert door de Rus), dan komen de bommen hoogstwaarschijnlijk van de andere partij.
pi_205420548
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Nou dat is hier niet veel anders.
Waarschijnlijk minder extreem dan in Rusland maar de media in Nederland doet ook goed z'n best om je dingen te laten geloven en je een mening op te dringen.

Als je naar de media kijkt willen bijna alle oost-Europeanen Putin weg hebben en zijn ze bang voor Rusland.
Nou ben ik in bijna alle oost-Europese landen geweest maar mensen hebben helemaal geen hekel aan Putin en aan Rusland, ze hebben een grotere hekel aan de USA en z'n bemoeienis.
De EU vinden ze best maar de USA moet lekker op z'n eigen continent blijven.
Hier hadden we ook geen hekel aan Poetin, maar dat is inmiddels wel veranderd.
Verder zijn die Oostbloklanden niet zonder reden vrijwel onmiddellijk overstapt van de Russische invloedssfeer naar die van de EU en VS...
Dat hebben ze niet gedaan omdat Rusland zich als een goede partner heeft laten zien in al die jaren.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 10:41:52 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205420549
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:38 schreef ExTec het volgende:

[..]
Moldavië moet gewoon even aan UA vragen of ze de boel willen uitmesten. UA heeft al aangegeven dat binnen een paar uur wel te willen doen.
Roemenië wil vast ook meehelpen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205420552
quote:

[..]
Waarschijnlijk minder extreem dan in Rusland maar de media in Nederland doet ook goed z'n best om je dingen te laten geloven en je een mening op te dringen.

Als je naar de media kijkt willen bijna alle oost-Europeanen Putin weg hebben en zijn ze bang voor Rusland.
Nou ben ik in bijna alle oost-Europese landen geweest maar mensen hebben helemaal geen hekel aan Putin en aan Rusland, ze hebben een grotere hekel aan de USA en z'n bemoeienis.
In welke Oost-Europese landen ben je geweest dan?
Цой жив
  Forum Admin vrijdag 22 juli 2022 @ 10:43:34 #110
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205420561
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:29 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Nee, dat was jij. Bij de inval was von der Leyen er snel bij om Oekraïne in de EU te verwelkomen, wilde zelfs een versneld traject (pakken wat je te pakken kan nu het nog kan). Het gaat hier om ordinair landje pik, of het nu de EU of Rusland is. Alhoewel Rusland het niet echt gaat om lebensraum of 'idealistisch' veroveren/annexeren van een 'continent' waar het de EU wel omgaat.
Wauw
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205420570
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:41 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Omdat je enkel een klein stukje ziet is het dus ook een heel andere belevenis dan waarop hier gediscussieerd wordt op strategisch niveau, waarin constant ethische dilemma's worden aangehaald. Waarin de ene partij puur zuiver is en den andere puur kwaad. Maar dat wisselt natuurlijk per persoon, de situatie, de emotionele en fysieke druk die op de achtergrond speelt.

Om op je vraag terug te komen, als de Russen door de straten lopen (in een pro rusisch gezind gebied verovert door de Rus), dan komen de bommen hoogstwaarschijnlijk van de andere partij.
Ja, want dat mag natuurlijk niet, dat de andere partij probeert het gebied terug te veroveren.
Wat dat betreft wordt het tijd voor tribunalen in Nederland, waarbij de nog levende piloten van geallieerde bombardementen en beschietingen in bezet Nederland ter dood worden veroordeeld.
pi_205420579
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:33 schreef Spablauw214 het volgende:
Trouwens. Als het de EU dan allemaal te doen is om land veroveren en gebieden annexeren. Ik hoor graag hoe je de brexit dan verklaart.

@:Tobias19xx
Alsof dat zo makkelijk ging. Ging jaren overheen voordat ze van het EU juk af waren.

Dat verklaar ik als volgt: Als het de Sovjet-Unie om veroveren van gebieden ging, hoe verklaar je al die ex-USSR-landen waar je het eerder over had?
pi_205420584
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hier hadden we ook geen hekel aan Poetin, maar dat is inmiddels wel veranderd.
Verder zijn die Oostbloklanden niet zonder reden vrijwel onmiddellijk overstapt van de Russische invloedssfeer naar die van de EU en VS...
Dat hebben ze niet gedaan omdat Rusland zich als een goede partner heeft laten zien in al die jaren.
Ik heb nog steeds geen hekel aan Putin en buiten dit forum om ken ik eigenlijk niemand die zich druk maakt om de oorlog of een hekel aan Putin heeft.

Uiteraard wilden de oostbloklanden graag bij de EU maar je snapt toch zelf ook wel dat het om het geld gaat en niet om de gedachtengang.
Kijk hoe ze ageren tegen het beleid van de EU, ze hebben er gewoon schijt aan.
Maar van de EU en de USA krijgen ze meer geld dan van Rusland.
pi_205420585
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:41 schreef Jed1Gam het volgende:

Is dat net zoals dat er dus in Moldavië een regeringsgebouw werd beschoten met een wegwerp bazooko, die dus op straat achtergelaten werd, van een type waarvan iedereen zegt: die worden alleen gebruikt door rus?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205420588
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Alsof dat zo makkelijk ging. Ging jaren overheen voordat ze van het EU juk af waren.

Dat verklaar ik als volgt: Als het de Sovjet-Unie om veroveren van gebieden ging, hoe verklaar je al die ex-USSR-landen waar je het eerder over had?
De Sovjet Unie stortte van binnenuit in elkaar.
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 10:47:23 #116
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205420590
quote:

[..]

Dankzij regels waar ze zelf mee ingestemd hebben. *O*
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205420592
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:42 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
In welke Oost-Europese landen ben je geweest dan?
Eigenlijk allemaal op Moldavie, Litouwen, Letland en Rusland na
  Moderator vrijdag 22 juli 2022 @ 10:48:41 #118
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_205420602
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb nog steeds geen hekel aan Putin en buiten dit forum om ken ik eigenlijk niemand die zich druk maakt om de oorlog of een hekel aan Putin heeft.

Dat ligt vooral aan je eigen bubbel dan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205420611
quote:

[..]

Gelul van een dronken aardbei. Er is maar 1 land wat volledig op Rusland is gericht, en dat is Servië. Oke en Wit-Rusland maar dat is een puppet state. De rest wil niets meer met Rusland te maken hebben. 0,0.
pi_205420612
quote:

[..]

Uiteraard wilden de oostbloklanden graag bij de EU maar je snapt toch zelf ook wel dat het om het geld gaat en niet om de gedachtengang.
Kijk hoe ze ageren tegen het beleid van de EU, ze hebben er gewoon schijt aan.
Maar van de EU en de USA krijgen ze meer geld dan van Rusland.
Dit is wel waar als je ziet wat Polen en Hongarije doen.
Wel geld willen vangen maar wel hun eigen wetten opvattingen en dergelijke die niet stroken met de gedachtegang van de moderne Europese landen.
pi_205420616
quote:

[..]
Oh, ze hadden ook gewoon meteen een hard brexit kunnen doen.
Ze kozen zelf voor jarenlange onderhandelingen over de toekomst na de EU.

quote:
Wellicht weet je het nog niet, maar de Soviet Unie is uiteen gevallen. Die bestaat niet meer.
pi_205420618
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Eigenlijk allemaal op Moldavie, Litouwen, Letland en Rusland na
^O^
Ik ben alleen in Polen en Tsjechië geweest, vooral in Polen kan je moeilijk zeggen dat ze geen hekel aan Putin/Rusland hebben.
Цой жив
pi_205420625
Polen zijn niet dol op Putin, maar ook niet op EU.
pi_205420628
quote:

[..]

Je weet dat de USSR de facto failliet is gegaan? En dat alle landen achter het ijzeren gordijn decennia keihard onderdrukt zijn en opstanden hard neergeslagen?
pi_205420630
quote:
Ik heb nog steeds geen hekel aan Putin
Je: "zie mij eens de onafhankelijk denkende toffe peer zijn!" is stuitend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')