abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205420631
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:49 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Gelul van een dronken aardbei. Er is maar 1 land wat volledig op Rusland is gericht, en dat is Servië. Oke en Wit-Rusland maar dat is een puppet state. De rest wil niets meer met Rusland te maken hebben. 0,0.
Net zoals in Nederland heb je overal wel mensen die pro Russisch zijn en anti VS.
Het is maar net met welk millieu je om gaat.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205420636
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:50 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
^O^
Ik ben alleen in Polen en Tsjechië geweest, vooral in Polen kan je moeilijk zeggen dat ze geen hekel aan Putin/Rusland hebben.
Tjechie is wel één van mijn favoriete landen, hele fijne mensen.
  Forum Admin vrijdag 22 juli 2022 @ 10:53:02 #128
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205420637
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:47 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Eigenlijk allemaal op Moldavie, Litouwen, Letland en Rusland na
Haha ja al die Polen met hun haat jegens de VS en adoratie voor Poetin.

Volgens mij heb ik de m.o door, je neemt gewoon de algemeen geaccepteerde mening en die spiegel je 180 graden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205420643
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:45 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ik heb nog steeds geen hekel aan Putin en buiten dit forum om ken ik eigenlijk niemand die zich druk maakt om de oorlog of een hekel aan Putin heeft.

Uiteraard wilden de oostbloklanden graag bij de EU maar je snapt toch zelf ook wel dat het om het geld gaat en niet om de gedachtengang.
Kijk hoe ze ageren tegen het beleid van de EU, ze hebben er gewoon schijt aan.
Maar van de EU en de USA krijgen ze meer geld dan van Rusland.
En ze krijgen een beetje meer glasnost en perestrojka.

Moet je eens op googlen, als dat mag in het land waar je nu bent
pi_205420647
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:50 schreef quirina het volgende:
Wel geld willen vangen maar wel hun eigen wetten opvattingen en dergelijke die niet stroken met de gedachtegang van de moderne Europese landen.
Met het belangrijkste verschil dat de EU je die ruimte geeft. Als het kremlin een trekpop installeert moet je gewoon doen wat putin zegt.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205420651
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:52 schreef Wantie het volgende:

[..]
Net zoals in Nederland heb je overal wel mensen die pro Russisch zijn en anti VS.
Het is maar net met welk millieu je om gaat.
Dat klopt. Maar Servië en Wit-Rusland zijn de enige landen in Europa met een regering die Rusland steunt.
pi_205420665
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:39 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Daar zeg je het al "USSR-landen". Vanwege het communisme ja.
Nee, vanwege Rusland.
De landen hadden ook zelfstandig verder kunnen gaan, maar in plaats daarvan kozen voor het opnieuw opgeven daarvan door lid te worden van de EU.
En dat deden ze omdat ze zeer goed wisten dat als Rusland zichzelf weer op de been heeft geholpen, ze opnieuw de klos zijn.
Landen die wel voor zelfstandigheid hebben gekozen hebben dat flink gemerkt.
Mede huidige oorlog als dieptepunt

quote:
Rusland is zelf al decennia van het communisme af. Daarnaast hebben inwoners geen zeggenschap over toetreding tot de EU of NAVO (ook wij niet, we worden wel constant met EU/NAVO propaganda gebombardeerd), er worden in het algemeen geen referendums daarover gehouden.
Kwestie van stemmen op een partij die tegen de deelname is.
pi_205420668
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:44 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, want dat mag natuurlijk niet, dat de andere partij probeert het gebied terug te veroveren.
Wat dat betreft wordt het tijd voor tribunalen in Nederland, waarbij de nog levende piloten van geallieerde bombardementen en beschietingen in bezet Nederland ter dood worden veroordeeld.
De kwestie is niet 1 op 1 inwisselbaar, een overgroot deel van de Nederlanders wilde niet onder het juk van Hitler leven. De geallieerden waren voor ons de vrijheidsstrijders.

In de afvallige provincies van Oekraïne is het een ander verhaal. Of het door de jarenlange propaganda komt van Putin kan ik niet zeggen. Oekraïne is namelijk ook niet een heilstaat, erg arme inwoners, vooral in de afgelegen delen.
pi_205420671
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:53 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Haha ja al die Polen met hun haat jegens de VS en adoratie voor Poetin.

Volgens mij heb ik de m.o door, je neemt gewoon de algemeen geaccepteerde mening en die spiegel je 180 graden.
Polen hebben zowat een hekel aan iedereen, niet zo gek ook gezien hun geschiedenis.
pi_205420677
Artillerie inslagen, links voor HIMARS gearriveerd was, rechts na.

twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_205420678
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dat klopt. Maar Servië en Wit-Rusland zijn de enige landen in Europa met een regering die Rusland steunt.
Dat zeker, maar de suggestie werd gewekt dat de bevolking in oost europese landen juist pro Russisch is en anti VS.
pi_205420681
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Je weet dat de USSR de facto failliet is gegaan? En dat alle landen achter het ijzeren gordijn decennia keihard onderdrukt zijn en opstanden hard neergeslagen?
Daarbij, een groot deel van de latere sovjet republieken heeft na 1917 de onafhankelijkheid uit geroepen, kan je van alles van vinden (er zaten nogal wat Tsaristische aanhangers onder die groeperingen) maar het is een feit dat de Sovjet-Unie met geweld tot elkaar is gebracht in de periode tussen 1917 and ruwweg 1925. En met geweld bij elkaar gehouden is.
pi_205420682
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid, ik bedoelde niet de regering maar gewoon de werkende burgers.
pi_205420686
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:56 schreef Jed1Gam het volgende:
Oekraïne is namelijk ook niet een heilstaat, erg arme inwoners, vooral in de afgelegen delen.
Ja, en in rus is dat niet zo.

Daar lopen ze niet door de stront, als je 50KM uit moskou of st. petersburg komt.
pi_205420688
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:57 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat zeker, maar de suggestie werd gewekt dat de bevolking in oost europese landen juist pro Russisch is en anti VS.
Dat is onzin. Vandaar dat ze nu allemaal in Brussel aan tafel zitten en niet in Moskou. Next.
pi_205420690
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je: "zie mij eens de onafhankelijk denkende toffe peer zijn!" is stuitend.
Sorry dat ik niet hetzelde denk als jij.
pi_205420707
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Even voor de duidelijkheid, ik bedoelde niet de regering maar gewoon de werkende burgers.
Behalve wat “vroeger was alles beter”-boomers is er vrijwel niemand achter het ijzeren gordijn die denkt onder Russische vlag beter af te zijn, hoor.
pi_205420710
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:58 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Tja, ik zie weinig protesten, jij wel?

Hier ligt het halve land plat als de regering iets doet wat een groep niet bevalt. Zal de prijs zijn van vrij zijn, denk ik.
pi_205420722
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:59 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Sorry dat ik niet hetzelde denk als jij.
Er is iets fundamenteel met jou mis als jij dit soort beelden ziet:

En dan nog steeds hier de onafhankelijke toffe peer uit gaat lopen hangen.
pi_205420729
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Behalve wat “vroeger was alles beter”-boomers is er vrijwel niemand achter het ijzeren gordijn die denkt onder Russische vlag beter af te zijn, hoor.
Dat heb ik ook nooit beweerd, ik zei dat ze geen hekel hebben aan Putin en Rusland.
Iedereen daar snapt dat de levensstandaard erop vooruit gaat als ze bij de EU komen.
pi_205420731
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zelfde mechanisme wat je na WO2 in Duitsland zag, Hitler was wel slecht maar deed ook goede dingen! En natuurlijk de belangrijkste faktor, je wist waar je stond en in een vrij land is alles maar heel onzeker en veranderd er veel, daar kunnen mensen nu eenmaal slecht tegen.

Poetin wordt toegejuichd omdat hij de onzekerheden wegnam, het leven is nog steeds shit voor de meeste Russen maar ze weten wel waar ze staan en wie de baas is. En onrust veroorzaken (zoals dat al snel genoemd wordt) wordt snel en doeltreffend afgestraft. Vragen stellen ook.
pi_205420733
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:36 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, dit slaat natuurlijk nergens op.
Bij de EU ligt het initiatief om lid te worden bij het land dat lid wil worden.
In dit geval Oekraïne dus. Oekraïne moet er voor kiezen om lid te worden, en daarna kandidaat lidmaatschap aanvragen.
Vervolgens moet Oekraïne aan allerlei voorwaarden voldoen, en zelfs dan kunnen andere EU leden lidmaatschap nog blokkeren. Het is een jarenlang proces.
Stel dat Oekraïene versneld mag toetreden, dan nog is het dat Oekraïne dat zelf wil.
Dat annexatie noemen gaat alles te buiten.

En dat vergelijken met hoe Rusland gebieden afpakt van Moldavië Oekraïne en Georgië gaat alle perken te buiten.
En als die armoedige landjes geen lid willen worden, worden er coups georganiseerd of komen politici die geen voorstander zijn van de EU toevallig om in vliegtuigongelukken (zoals met de vliegramp bij Smolensk).

quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:41 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Nee, er worden vrij verkiezingen gehouden.

In Rusland niet trouwens, wist je dat?
Er worden alleen "vrije" verkiezingen gehouden als ze de voor ons gewenste leiders opleveren, anders niet. Het was een teken dat er geen vrije verkiezingen waren en sprake van dictatuur als iemand lang aan de macht was, nu Rutte 12 jaar aan de macht zit praten we daar niet meer over. In Oekraïne een van de corruptste landen in de wereld (waar de hoogste baas van de veiligheidsdienst toevallig een goede jeugdvriend was van de president) worden er plotseling "vrije" verkiezingen gehouden.
  vrijdag 22 juli 2022 @ 11:04:05 #148
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205420736
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 10:57 schreef ExTec het volgende:
Artillerie inslagen, links voor HIMARS gearriveerd was, rechts na.

[ twitter ]
Wat een impact heeft een zo'n systeem!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205420744
quote:
13s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Er is iets fundamenteel met jou mis als jij dit soort beelden ziet:

[ afbeelding ]

En dan nog steeds hier de onafhankelijke toffe peer uit gaat lopen hangen.
Jij was zeker ook helemaal naar de klote toen dat dode jongetje op dat turkse strand aanspoelde?
Dat is namelijk wat ze willen bereiken met zulke foto's.
Begrip kweken voor hun zaak.
pi_205420751
quote:
17s.gif Op vrijdag 22 juli 2022 11:04 schreef Perrin het volgende:

[..]
Wat een impact heeft een zo'n systeem!
Ja, en als alles wat rus over heeft als tactiek, scorched earth is, en dat kan nu niet meer, tja, do the math.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')