abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:51:23 #1
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254266

LIVEBLOG NOS 4-7-22 KLIK

quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen coördinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden beïnvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter

Deel van de aanleiding:

[/img]
pi_205254290
Ah ik had 'liever boer dan tienerhoer' klaarstaan voor de TT
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:54:15 #3
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254299
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:53 schreef Complotwappie het volgende:
Oh oke

Nou gelukkig is het dat niet geworden dan
pi_205254302
Iedereen trekker-happy
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205254304
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:51 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ja sorry als je om een wegafzetting heen gaat rijden dan ben je gewoon dom

De groeten thuis
Zeker, maar het is geen poging tot doodslag.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 12:54:43 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205254306
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:53 schreef Complotwappie het volgende:
"Lieve boer zoekt tienerhoer" ;) fixed.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 6 juli 2022 @ 12:56:21 #7
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:54 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Zeker, maar het is geen poging tot doodslag.
Dat denk ik ook niet maar wij kennen exacte situatie niet. Wellicht stond er daar wel een politieagent.
pi_205254327
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:56 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dat denk ik ook niet maar wij kennen exacte situatie niet. Wellicht stond er daar wel een politieagent.
Ik krijg ergens het vage voorgevoel dat een 16 jarig ettertje misschien wel eens niet de volledige waarheid aan zijn moeder heeft verteld...
pi_205254329
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:54 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
"Lieve boer zoekt tienerhoer" ;) fixed.
:D ...een serie waarin de gedupeerde boer...♫ ''hoeren neuken en nooit meer werken!" ♫
pi_205254334
Die gespeelde verontwaardiging over woordjes als "tribunalen" of dat "er een boer aan je deur stond" of "omvolking" of een vergelijking met de joden valt weer helemaal door de mand bij de linkse wappies nadat ze het doodnormaal vinden dat zo'n smerige wout gerust op een boer die geen dreiging is mag schieten. Dat begrijpen jullie toch ook wel mag ik hopen?
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 12:59:00 #11
274204 crew  Mexicanobakker
pi_205254337
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:58 schreef GoogleFactChecker het volgende:
Die gespeelde verontwaardiging over woordjes als "tribunalen" of dat "er een boer aan je deur stond" of "omvolking" of een vergelijking met de joden valt weer helemaal door de mand bij de linkse wappies nadat ze het doodnormaal vinden dat zo'n smerige wout gerust op een boer die geen dreiging is mag schieten. Dat begrijpen jullie toch ook wel mag ik hopen?
Mad.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_205254341
Is dat die jongen die taart gaf aan de politie?
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 13:00:00 #13
pi_205254345
Maar zonder gekheid, ik snap die vergelijking niet zo goed. We kennen de situatie verder niet eens, ik kan me alleen best voorstellen dát er een exces is gebeurd waardoor de politie heeft moeten schieten. Of dat hier zo is kan ik slechts moeilijk beoordelen.

Daarnaast ben je af als je dingen als 'linkse wappies' of 'smerige wout' zegt.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:00:08 #14
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254346
quote:
Bij een poging tot aanhouding mag geschoten worden. Vervelend voor je.
pi_205254347
quote:
Wat is het probleem nou? Er is gewoon gericht geschoten op relschoppers.
pi_205254348
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat de politie geen nadere toelichting geeft over het moment van schieten vind ik curieus gezien ze het verwijt er wel tegenaan gooien.
pi_205254355
quote:
Viesmad
PWBF
pi_205254359
quote:
Ik denk dat de agent PVV'ert is.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205254360
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:00 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Bij een poging tot aanhouding mag geschoten worden. Vervelend voor je.
Als het de norm zou zijn zouden we 100 BLM-demonstraties per jaar zien.
pi_205254363
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
Maar zonder gekheid, ik snap die vergelijking niet zo goed. We kennen de situatie verder niet eens, ik kan me alleen best voorstellen dát er een exces is gebeurd waardoor de politie heeft moeten schieten. Of dat hier zo is kan ik slechts moeilijk beoordelen.

Daarnaast ben je af als je dingen als 'linkse wappies' of 'smerige wout' zegt.
Oh dan ben je af, niet als je het schieten op onschuldige mensen goedpraat? _O-

Nog geen seconde later val je weer in diezelfde selectieve verontwaardiging, echt "mad" is een understatement vriend, alles is nu geoorloofd.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 13:02:27 #21
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205254367
Toch is dit ook wel weer wat je kunt verwachten van puberende jongeren. Ik zie op twitter verontwaardiging over het 16 jaar oud zijn van die Jongen in de trekker bij het schietincident maar ik vind dat nou juist wel weer logisch. Je bent jong en je wilt wat, je puberbrein is boos en je rijdt gewoon op de popo in. Het is bij uitstek de leeftijdsklasse waar dit soort grensoverschreiding gebeurt.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:03:07 #22
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254371
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:00 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat de politie geen nadere toelichting geeft over het moment van schieten vind ik curieus gezien ze het verwijt er wel tegenaan gooien.
Tsja, zo kan je alles curieus vinden. Politie is in principe niet verplicht om toelichting te geven. Ze zullen eerst ook exacte situatie willen onderzoeken voordat ze aanklacht gaan veranderen of intrekken. Uiteindelijk moet de politie ook gewoon bewijs aanleveren bij de rechter als het zover komt.
pi_205254375
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:01 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Het criterium is inderdaad dat er sprake moet zijn van levensgevaar voor agent of omstanders.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:04:17 #24
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254379
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:01 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Vertel.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:04:17 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205254380
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:03 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Tsja, zo kan je alles curieus vinden. Politie is in principe niet verplicht om toelichting te geven. Ze zullen eerst ook exacte situatie willen onderzoeken voordat ze aanklacht gaan veranderen of intrekken. Uiteindelijk moet de politie ook gewoon bewijs aanleveren bij de rechter als het zover komt.
Maar als je als agent een man onder het bloed die net 2 mensen heeft neergestoken neerschiet moet je meteen op het matje komen.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:04:34 #26
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205254381
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 12:48 schreef capricia het volgende:
Joukes moeder is erg verdrietig. Hij wilde gewoon naar de Mac.
[..]
https://www.hln.be/nieuws(...)-naar-huis~a54117dc/
Tja, want 22:40 is een tijd om je 16-jarige zoon met zijn trekker naar de mac te laten gaan...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:04:37 #27
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205254383
Smerige boerse klote boertjes. Net reed er weer 1 met zijn domme klote tractor. Even stoer een middelvinger opgestoken en doorgereden.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:04:41 #28
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254385
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Maar als je als agent een man onder het bloed die net 2 mensen heeft neergestoken neerschiet moet je meteen op het matje komen.
Waar heb je het over?
pi_205254387
POLL
Vakman pur sang
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:05:39 #30
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254398
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:04 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Tja, want 22:40 is een tijd om je 16-jarige zoon met zijn trekker naar de mac te laten gaan...
Sowieso, dat je je kinderen inzet om de omgeving te terroriseren is ook weer zo ongelooflijk treurig.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:05:57 #31
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254403
quote:

[..]
Agent zal ook op matje komen hoor. Rijksrecherche stelt een onderzoek in bij elk schietincident, of iemand geraakt is of niet.
pi_205254406
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Toch is dit ook wel weer wat je kunt verwachten van puberende jongeren. Ik zie op twitter verontwaardiging over het 16 jaar oud zijn van die Jongen in de trekker bij het schietincident maar ik vind dat nou juist wel weer logisch. Je bent jong en je wilt wat, je puberbrein is boos en je rijdt gewoon op de popo in. Het is bij uitstek de leeftijdsklasse waar dit soort grensoverschreiding gebeurt.
Maar dat is ook het problematische in deze situatie. Kijk als jij als 16-jarige lekker bij het voetbal gaat staan rellen dan krijg je een keer zo'n lief hondje aan je arm, een tik met de wapenstok of een straaltje water op je bakkes. Met een (landbouw)voertuig wordt de situatie heel anders en dan is de kans ook een stuk groter dat een agent zich genoodzaakt voelt om z'n vuurwapen te trekken.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 13:06:15 #33
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205254407
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:04 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Waar heb je het over?
Die gast die in den haag in de wurgklem zat geloof ik iig volledig ongerelateerd.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:06:20 #34
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205254408
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[poll=4225]
Gewoon sowieso schieten en niet alleen als ze de blokkade omzeilen. Gewoon preventief janken met die pistolen. Leuk geweest nu, we hebben gegeten en gedronken van die klote boertjes.
pi_205254410
Maar als er dus al waarschuwingsschoten gelost zijn, besluit je alsnog om om de wegafzetting heen te rijden? Dat is op z'n zachtst gezegd ook niet zo verstandig.
Цой жив
pi_205254415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Dat kan zo zijn maar dat doet niets af aan dat ze de legitimatie van de handeling suggereren.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 13:07:18 #37
236264 crew  capricia
pi_205254421
quote:

[..]
Doet ie anders nooit. Zo'n lieve jongen. :+
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205254422
quote:

[..]
Dit incident wordt ook gewoon onderzocht natuurlijk.
pi_205254423
quote:

[..]
Van de zotte inderdaad, bah! 16 jaar nog maar!

Hier is het tv uit, voorlezen uit de Bijbel en om 20.00 uiterlijk onder de wol.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:07:41 #40
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254424
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:02 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik vind het ook weer zo'n onzin om de leeftijd van die jongen als argument te gebruiken. Net zoals die corona-debielen die elke keer zeiden: de politie slaat zelfs vrouwen, of dat een of andere seniele bejaarde te hardhandig zou worden opgepakt.

Als je meedoet aan een protest en je daar misdraagt, word je net zo behandeld als ieder ander die meedoet aan een protest en zich daar misdraagt. Als je daar niet mee om kan gaan, moet je niet meedoen.
pi_205254425
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:00 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De politie is jou geen toelichting schuldig. De zaak is in onderzoek door de Rijksrecherche.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 13:07:51 #42
236264 crew  capricia
pi_205254427
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:06 schreef Zwoerd het volgende:
Maar als er dus al waarschuwingsschoten gelost zijn, besluit je alsnog om om de wegafzetting heen te rijden? Dat is op z'n zachtst gezegd ook niet zo verstandig.
Hij wilde naar de Mac, volgens zijn moeder. En naar huis.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 13:08:06 #43
pi_205254433
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:02 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Oh dan ben je af, niet als je het schieten op onschuldige mensen goedpraat? _O-

Nog geen seconde later val je weer in diezelfde selectieve verontwaardiging, echt "mad" is een understatement vriend, alles is nu geoorloofd.
Ik praat schieten op onschuldige mensen niet goed, echter is hier voor mij niet per se duidelijk of die persoon schuldig of onschuldig is en of schieten nodig was geweest in dit geval, dus ik geef daar geen oordeel over.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:08:14 #44
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254435
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:06 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat kan zo zijn maar dat doet niets af dat ze de legitimatie van de handeling suggereren.
Welk reden heb jij om aan de legitimatie van hun handeling te twijfelen? Politie zegt A en moeder van jongen zegt B.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 13:08:18 #45
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205254436
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:06 schreef Monolith het volgende:

[..]
Maar dat is ook het problematische in deze situatie. Kijk als jij als 16-jarige lekker bij het voetbal gaat staan rellen dan krijg je een keer zo'n lief hondje aan je arm, een tik met de wapenstok of een straaltje water op je bakkes. Met een (landbouw)voertuig wordt de situatie heel anders en dan is de kans ook een stuk groter dat een agent zich genoodzaakt voelt om z'n vuurwapen te trekken.
Klopt helemaal maar raar is het niet dat deze jongen 16 is. De hele blackmetal kerkverbranding moorden gezemel uit de jaren 90 waren ook 15-20 jarigen, het is een ontvlambare (hihi) leeftijd. En ik denk dat die ook wel wat radicale kantjes aan deze protesten veroorzaken.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:08:19 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205254437
quote:
Je doet een hoop aannames om precies helemaal geen punt te maken over "linkse wappies".
Huilen dan.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:08:45 #47
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205254443
quote:

[..]
Wat voor een broekenpoeper ben jij dan dat je als 16 jarige om 22:40 niet naar buiten mocht. :')
pi_205254446
quote:

[..]
Ja, dat moet altijd in Nederland en dat moet ook altijd zo blijven. De overheid heeft een geweldsmonopolie en moet zich verantwoorden als er vuurwapengeweld gebrukt wordt. Volkomen terecht en gezond.
pi_205254447
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:07 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
De politie is jou geen toelichting schuldig. De zaak is in onderzoek door de Rijksrecherche.
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het curieus is dat ze geen heldere toelichting geven maar wél iets suggereren.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 13:09:00 #50
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205254448
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:07 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ik vind het ook weer zo'n onzin om de leeftijd van die jongen als argument te gebruiken. Net zoals die corona-debielen die elke keer zeiden: de politie slaat zelfs vrouwen, of dat een of andere seniele bejaarde te hardhandig zou worden opgepakt.

Als je meedoet aan een protest en je daar misdraagt, word je net zo behandeld als ieder ander die meedoet aan een protest en zich daar misdraagt. Als je daar niet mee om kan gaan, moet je niet meedoen.
Ja dat.
pi_205254457
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:05 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Agent zal ook op matje komen hoor. Rijksrecherche stelt een onderzoek in bij elk schietincident, of iemand geraakt is of niet.
Ja dat onderzoek is ook al gewoon gelijk ingesteld las ik. Maar goed, onderbuikblaten is nou eenmaal makkelijker dan gewoon naar de feiten kijken.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:09:47 #52
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254458
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:09 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Dat zeg ik ook niet. Ik zeg dat het curieus is dat ze geen heldere toelichting geven maar wél iets suggereren.
Hij reed op politie in

Daar heb je je toelichting.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:09:47 #53
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254459
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:07 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij wilde naar de Mac, volgens zijn moeder. En naar huis.
Vervelend dat de boeren net op dat moment de boel geblokkeerd hadden daar _O- Zeker last van een lage suikerspiegel door dat voedseltekort.

Overigens, zou de Mac nou eigenlijk goed betalen voor lokale boerenproducten of juist niet?
pi_205254461
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:09 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Nee, dat is niet curieus.
pi_205254462
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Ik praat schieten op onschuldige mensen niet goed, echter is hier voor mij niet per se duidelijk of die persoon schuldig of onschuldig is en of schieten nodig was geweest in dit geval, dus ik geef daar geen oordeel over.
Oh je bent blind? Je kon het filmpje niet zien? Ze hebben gemist want het zijn losers dus die gevaarlijke boer heeft kunnen doen wat ie van plan was. Waar zijn de dode wouten dan? En ja veel van jullie praten het goed en dat gaat niemand vergeten.
pi_205254466
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Welk reden heb jij om aan de legitimatie van hun handeling te twijfelen? Politie zegt A en moeder van jongen zegt B.
De politie durft A niet hard te maken door het niet direct te verbinden aan het gericht schieten zoals we op de beelden zien.
pi_205254472
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:10 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Oh je bent blind? Je kon het filmpje niet zien? Ze hebben gemist want het zijn losers dus die gevaarlijke boer heeft kunnen doen wat ie van plan was. Waar zijn de dode wouten dan? En ja veel van jullie praten het goed en dat gaat niemand vergeten.
Oh gossie, niemand gaat het vergeten? Komen er tribunalen of zo? God man, maak je toch niet zo belachelijk.
pi_205254476
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:08 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:05 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Is er iemand gewond geraakt door de kogels?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 09:21 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Dan valt het allemaal wel mee toch? Storm in een glas water.
Je praat het niet goed maar je bagatelliseert dit natuurlijk wel een beetje. Geeft niet.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:11:36 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205254477
quote:

[..]
Oh je bent blind? Je kon het filmpje niet zien? Ze hebben gemist want het zijn losers dus die gevaarlijke boer heeft kunnen doen wat ie van plan was? Waar zijn de dode wouten dan? En ja veel van jullie praten het goed en dat gaat niemand vergeten.
Teringjantje wie heeft jou zonder begeleiding toegang tot het internet gegeven.
Huilen dan.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 13:11:47 #60
236264 crew  capricia
pi_205254480
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:10 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
De politie durft A niet hard te maken door het niet direct te verbinden aan het gericht schieten zoals we op de beelden zien.
En moeder B was erbij?
Zo'n lieve jongen.. moest om 5.00 uur op om te werken.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205254489
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hij reed op politie in

Op het (of een) moment van (gericht) schieten reed hij niet op politie in.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:12:41 #62
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205254490
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:06 schreef Zwoerd het volgende:
#boerenverstand
Huilen dan.
pi_205254493
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:11 schreef capricia het volgende:
En moeder B was erbij?
Het interesseert mij echt 0 moeren wat moeders zegt.
pi_205254498
quote:

[..]
En moeder B was erbij?
Mams zegt ook alleen maar wat ze van der zoontje heeft gehoord (en zelfs dan nog misschien wat opgepoetst). En ik weet niet of 16 jarigen nu anders zijn als vroegâh maar ik vertelde van zijn leven niet alle domme shit die ik uithaalde aan mijn ouders :D.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:13:13 #65
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205254499
Maar goed ik hoor van alles over een filmpje. Waar kan een mens dat filmpje vinden?
Huilen dan.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:13:16 #66
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_205254500
quote:

[..]
En moeder B was erbij?
Ja echt hoor. Die arme knul zat gewoon rustig in de trekker van zijn vader zijn huiswerk te maken toen ineens die boze agent met getrokken pistool de deur opentrok. _O-
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:13:49 #67
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254506
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:12 schreef Complotwappie het volgende:

[..]
Op het (of een) moment van (gericht) schieten reed hij niet op politie in.
Ik denk dat je erop mag vertrouwen dat politie niet zomaar schiet. Er zal dus wel het een en ander zijn voorgevallen waardoor ze hebben besloten om te gaan schieten
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:14:24 #68
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254513
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:13 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Ik denk dat je erop mag vertrouwen dat politie niet zomaar schiet. Er zal dus wel het een en ander zijn voorgevallen waardoor ze hebben besloten om te gaan schieten
Er zijn ook gewoon 6 schoten gelost. Dat is echt vrij veel.
pi_205254525
quote:

[..]
Gelukkig hebben we een filmpje ervan dus hoeven we nergens op te vertrouwen. Dat zouden ze wel willen dat we ze allemaal weer op hun woord mochten vertrouwen, helaas deze keer niet.
pi_205254529
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:13 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Mams zegt ook alleen maar wat ze van der zoontje heeft gehoord (en zelfs dan nog misschien wat opgepoetst). En ik weet niet of 16 jarigen nu anders zijn als vroegâh maar ik vertelde van zijn leven niet alle domme shit die ik uithaalde aan mijn ouders :D.
Nee, dan zeg je 'gewoon, een beetje chillen.'

Je zegt niet dat je net twee chicks hebt gevingerd op weg naar de mac drive en de politie begon te schieten.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_205254532
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:14 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
In de USA zouden dat er 90 geweest zijn waarvan 60 raak ;)
pi_205254539
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Teringjantje wie heeft jou zonder begeleiding toegang tot het internet gegeven.
Ik ben er altijd wel blij mee, want het zijn altijd leuke berichtjes.

Social media kan je wel opdoeken als er begeleiding wordt vereist.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205254540
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bij een blanke boerenzoon? Hahaha! Nee.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:17:13 #74
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254543
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:15 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we een filmpje ervan dus hoeven we nergens op te vertrouwen. Dat zouden ze wel willen dat we ze allemaal weer op hun woord mochten vertrouwen, helaas deze keer niet.
Heb je een filmpje waarin je de hele situatie van begin tot eind kan overzien? Dat scheelt, deel het maar even met ons dan weten we waar je je op baseert.
pi_205254544
quote:

[..]
En heb je dat vertrouwen altijd of alleen in specifieke gevallen? ;)
[..]
pi_205254546
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:14 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Blijkbaar was het nodig
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:18:28 #77
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254556
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:17 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
En heb je dat vertrouwen altijd of alleen in specifieke gevallen? ;)
Nederlandse politie vertrouw ik wel ja. Waarom zou dat alleen in specifieke gevallen zo zijn :? Ik snap je suggestie niet?
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:19:10 #78
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205254560
Grappig dat ik hier nu een paar users ontzettend verontwaardigd zie doen over een politieoptreden waarvan de context nog grotendeels onduidelijk is die doorgaans het hardste roepen dat de politie vaker gericht moet schieten.

Just sayin'.
Huilen dan.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:19:25 #79
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205254563
quote:

[..]
tRiBuNAlEn!!!!!

Het gemiddelde boertje weet nog niet eens hoe hij het moet spellen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205254564
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:16 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
En zou er geen enkele discussie zijn over de rechtvaardiging van die schoten natuurlijk.

Het zou in ieder geval een vrij gekleurde discussie opleveren.
[..]
pi_205254565
Nu overal oproepen in de boeren groepen om massaal naar bureau in leeuwarden te gaan om 't jongetje te 'bevrijden'. Gaat vast gezellig worden.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 13:19:43 #82
pi_205254568
quote:

[..]
Komen jullie dan met fakkels en hooivorken aan onze deur?

Misschien was dit wel voldoende om deze persoon af te schrikken. Ik heb het filmpje gezien, maar dat is een momentopname. Moeilijk in te schatten op basis daarvan wat er precies is gebeurd.
pi_205254570
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:19 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
tRiBuNAlEn!!!!!

Het gemiddelde boertje weet nog niet eens hoe hij het moet spellen.
Nee tribunalen zijn nog te aardig, wat je uitdeelt kan je terugverwachten.
pi_205254581
Boerlivesmatters, hou op hoor :')
pi_205254585
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:19 schreef RipCity het volgende:
Nu overal oproepen in de boeren groepen om massaal naar bureau in leeuwarden te gaan om 't jongetje te 'bevrijden'. Gaat vast gezellig worden.
Kreeg via Whatsapp (uit eerste hand) al wat foto's binnen dat er extra politie op de been is in Leeuwarden (o.a. bij Blokhuisplein).
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 13:21:41 #86
pi_205254589
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
[..]
Je praat het niet goed maar je bagatelliseert dit natuurlijk wel een beetje. Geeft niet.
Het is toch ook gewoon een storm in een glas water. Men buitelt nu allemaal ZIEDEND over elkaar heen, terwijl er achteraf niets ernstigs is gebeurd. Als er een fout is gemaakt om uberhaupt een schot te lossen dan moet onderzoek dat uitwijzen. En niet boze facebook of telegram-groepen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:21:42 #87
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205254590
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:20 schreef tim020hoorn het volgende:
Boerlivesmatters, hou op hoor :')
Zou wel een uitkomst zijn als iedereen BLM steunt. Ongeacht of het Black of Boeren zijn. Stuk minder gezeik
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:21:56 #88
335133 MichaelScott
pi_205254592
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:20 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Niet iets starten wat je niet af kan maken, ouwe toetsenbordheld.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:22:27 #89
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205254600
quote:
[poll=4225]
Suggestieve poll.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:22:49 #90
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205254604
quote:
Stel je de landelijke verontwaardiging eens voor wanneer Marokkanen oproepen om met zware machines naar het politiebureau te trekken om hun 'broer' te bevrijden.
Huilen dan.
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 13:22:52 #91
pi_205254606
quote:

[..]
Succes met schieten op de popo.
pi_205254613
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:17 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]
Blijkbaar was het nodig
Precies, hoe meer geweld er gebruikt wordt hoe meer het blijkbaar nodig was.

:')
[..]
pi_205254615
quote:

[..]
Pas je op dat je niet teveel radicaliseert?
pi_205254617
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:22 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]
Succes met schieten op de popo.
Als het gebeurt niet huilie doen he?
pi_205254620
quote:

[..]
Ooooooo...stoere taal op het interweb! _O-
pi_205254629
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:23 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:24:46 #97
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254634
quote:

[..]
Nee, we zijn de boeren niet hahaha.
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 13:24:53 #98
pi_205254637
quote:

[..]
pi_205254643
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, we zijn de boeren niet hahaha.
_O-
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:25:50 #100
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205254647
Het topic neemt steeds gezelliger vormen aan.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:26:17 #101
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205254650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:09 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Vervelend dat de boeren net op dat moment de boel geblokkeerd hadden daar _O- Zeker last van een lage suikerspiegel door dat voedseltekort.

Overigens, zou de Mac nou eigenlijk goed betalen voor lokale boerenproducten of juist niet?
En dan nog mag je daar niet met een landbouwvoertuig rijden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205254651
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:19 schreef Isdatzo het volgende:
waarvan de context nog grotendeels onduidelijk is
Lijkt mij toch heel erg duidelijk. Het gaat over het moment van schieten en dat moment staat op beeld. Die agenten hebben verklaard dat er op hun werd ingereden en ze uit noodzaak moesten schieten en dat is ook het officiële persbericht dat de politie heeft doen uitgaan. De beelden zeggen duidelijk iets heel anders. Overigens had een van die agenten even daarvoor ook al met getrokken pistool een Mercedes aangehouden. Het lijkt erop alsof ze een beetje triggerhappy waren op die rotonde.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:27:35 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205254668
quote:
Iedereen die het waagt een politiebureau te bestormen mag imo met alle geweld bestreden worden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:28:41 #104
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205254681
quote:
En ja veel van jullie praten het goed en dat gaat niemand vergeten.
Neeeeee, haal me van de lijst. Ik wil niet naar het toekomstige tribunaal.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:28:46 #105
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254682
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:26 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:

[..]
Lijkt mij toch heel erg duidelijk. Het gaat over het moment van schieten en dat moment staat op beeld. Die agenten hebben verklaard dat er op hun werd ingereden en ze uit noodzaak moesten schieten en dat is ook het officiële persbericht dat de politie heeft doen uitgaan. De beelden zeggen duidelijk iets heel anders. Overigens had een van die agenten even daarvoor ook al met getrokken pistool een Mercedes aangehouden. Het lijkt erop alsof ze een beetje triggerhappy waren op die rotonde.
Nee, ze schoten misschien nadat er op ze werd ingereden, maar er is nergens aangegeven dat ze schoten op het moment dat er op ze werd ingereden. De noodzaak van het schieten kan ook liggen in het feit dat iemand die vlak ervoor nog met een tractor op agenten inreed, ervandoor wilde gaan en zo tot staan gebracht moest worden.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:35:01 #106
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205254726
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Stel je de landelijke verontwaardiging eens voor wanneer Marokkanen oproepen om met zware machines naar het politiebureau te trekken om hun 'broer' te bevrijden.
Allemaal naar de EBI.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_205254743
quote:
Ik zie twitter al ontploffen ja :') Wat een tuig. :r
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:37:47 #108
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205254754
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Is er al een tijd afgesproken want dan zorg ik dat ik met het bordje op schoot zit.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:38:01 #109
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205254756
quote:

[..]
Niet om het goed te praten maar toen ik jong was rond de eeuwwisseling gingen wij op die leeftijd gewoon uit tot 04:00 en dat was niet raar toen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:39:17 #110
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205254771
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:36 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
De "ik ben tegen alles"-wappies zijn een verloren zaak, maar hoe groter de opkomst bij het bureau hoe sneller 't gedaan is met dat restje sympathie dat weldenkende burgers nog hebben voor protesterende boeren.
Huilen dan.
pi_205254776
twitter

pi_205254778

Ook allemaal heel leuk.
Proud to be a miner.
Niks mis mee. Maar dat hield ook een keer op.

Geen mijnwerker,
Geen kolen,
Geen warmte.

Of toch alternatieven...

Net als met vlees en zuivel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:40:20 #113
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254787
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
De "ik ben tegen alles"-wappies zijn een verloren zaak, maar hoe groter de opkomst bij het bureau hoe sneller 't gedaan is met dat restje sympathie dat weldenkende burgers nog hebben voor protesterende boeren.
Ja, is dat nou zo? Zijn de kampen niet gewoon al verdeeld en kunnen de boeren in de de ogen van #teamboer als eeuwige slachtoffers niets meer fout doen...
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:40:56 #114
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205254792
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Niet om het goed te praten maar toen ik jong was rond de eeuwwisseling gingen wij op die leeftijd gewoon uit tot 04:00 en dat was niet raar toen.
Je ging uit met het bedrijfsvoertuig van je ouders?
pi_205254798
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

Dan zal de BBB en de FvD moeten aangeven of zij aan de kant staan van Nederland of van de zgn, BoerenRepubliek, denk ik.
pi_205254802
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:37 schreef Twiitch het volgende:

[..]
Is er al een tijd afgesproken want dan zorg ik dat ik met het bordje op schoot zit.
Hier moet je zijn:
twitter
pi_205254808
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, ze schoten misschien nadat er op ze werd ingereden, maar er is nergens aangegeven dat ze schoten op het moment dat er op ze werd ingereden. De noodzaak van het schieten kan ook liggen in het feit dat iemand die vlak ervoor nog met een tractor op agenten inreed, ervandoor wilde gaan en zo tot staan gebracht moest worden.
Je kan er een heel misschien-verhaal aan vastknopen maar iedereen kan op de beelden zien dat er geen enkele noodzaak was om te schieten. Die jongen was ongewapend en reed niet op agenten in. Ook al zou er van tevoren iets gebeurt zijn, waar niets op wijst, dan nog was er op het moment van schieten geen noodzaak en zoals we kunnen zien stonden er ook mensen te filmen tegenover die agenten met alle risico's dat die ook nog geraakt zouden kunnen worden.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:45:22 #118
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254831
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:43 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:

[..]
Je kan er een heel misschien-verhaal aan vastknopen maar iedereen kan op de beelden zien dat er geen enkele noodzaak was om te schieten. Die jongen was ongewapend en reed niet op agenten in. Ook al zou er van tevoren iets gebeurt zijn, waar niets op wijst, dan nog was er op het moment van schieten geen noodzaak en zoals we kunnen zien stonden er ook mensen te filmen tegenover die agenten met alle risico's dat die ook nog geraakt zouden kunnen worden.
Gaap, je denkstappen bestaan uit zinnen die niet logisch op elkaar volgen en ondanks dat het al is uitgelegd, snap je de definitie van noodzaak in dit geval niet. Kom maar terug als je een beter verhaal hebt.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:46:13 #119
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205254837
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:40 schreef Zelva het volgende:

[..]
Je ging uit met het bedrijfsvoertuig van je ouders?
Nee maar dat stelde je niet.
pi_205254839
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:39 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als ik zo eens een beetje rondneus op social media zie ik dat de boosheid zich toch vooral richt op die triggerhappy agenten.
pi_205254840
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hier moet je zijn:
[ twitter ]
Wat gaan ze in Zwitserland doen dan?
pi_205254844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:09 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Hij reed op politie in

Op elk filmpje wat er tot nu toe te vinden is rijdt de tractor er vooral omheen.
pi_205254846
quote:
Het is bovendien onwaarschijnlijk dat de jongen in de trekker achtergelaten was.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:47:59 #124
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205254857
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:46 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:

[..]
Als ik zo eens een beetje rondneus op social media zie ik dat de boosheid zich toch vooral richt op die triggerhappy agenten.
Denk niet dat schreeuwlelijken op social media een afspiegeling van de maatschappij zijn.
Huilen dan.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:48:07 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205254859
Alhoewel.
Huilen dan.
  Forum Admin woensdag 6 juli 2022 @ 13:48:22 #126
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205254860
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:47 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Denk niet dat schreeuwlelijken op social media een afspiegeling van de maatschappij zijn.
Dit word echt veel te vaak vergeten.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 13:48:37 #127
pi_205254867
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hier moet je zijn:
[ twitter ]
Benieuwd of er een paar boeren naar Zwitserland gaan. Zou mooi zijn.
pi_205254874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:48 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Exact, de grootste schreeuwers vertegenwoordigen maar zelden een meerderheid.
pi_205254875
quote:
Ik denk dat het niet veel genuanceerder is in het hoofd van de gemiddelde burger. De pretentie is in de echte wereld noodzakelijker.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:50:21 #130
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205254881
quote:

[..]
En verpest het hele publieke debat omdat het dan alleen maar over de extreme meningen gaat van de schreeuwers aan beide uiteinden van het spectrum. Keer op keer.
Huilen dan.
pi_205254892
quote:

[..]
Hoi kloon (van een ban)
"Pools are perfect for holding water"
pi_205254896
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:45 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Gaap, je denkstappen bestaan uit zinnen die niet logisch op elkaar volgen en ondanks dat het al is uitgelegd, snap je de definitie van noodzaak in dit geval niet. Kom maar terug als je een beter verhaal hebt.
Ga je nou wegrennen? :D Leg me die noodweer van die agenten dan eens uit. De trekker rijdt langs de agenten heen en niet op hun in zoals de politie in haar persbericht beweerde. Dus waar is die noodzaak om te schieten dan volgens jou. Ze mogen schieten als ze gevaar lopen. Waar was het gevaar, leg eens uit.
  Forum Admin woensdag 6 juli 2022 @ 13:51:55 #133
pi_205254897
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En verpest het hele publieke debat omdat het dan alleen maar over de extreme meningen gaat van de schreeuwers aan beide uiteinden van het spectrum. Keer op keer.
Beetje ot maar "op Twitter is ophef onstaan" is daar een goed voorbeeld van. Dus een stel beroepsvervelios hebben weer iets gevonden om los op te gaan? Dat is toch geen nieuws joh
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:52:22 #134
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205254904
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:49 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik denk dat het niet veel genuanceerder is in het hoofd van de gemiddelde burger. De pretentie is in de echte wereld noodzakelijker.
Mwah, de gemiddelde mens is veel te druk bezig met zinnigere dingen dan de hele dag schuimbekken op social media.

Er zal wel iets van een effect zijn dat je anoniem iets scherper durft te stellen wat je écht denkt, maar ook ontzettend veel Schultenbrau-lui die zich anders rot vervelen op de bank en kicken op de twitter-oPhEf.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:53:55 #135
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205254924
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:51 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:

[..]
Ga je nou wegrennen? :D Leg me die noodweer van die agenten dan eens uit. De trekker rijdt langs de agenten heen en niet op hun in zoals de politie in haar persbericht beweerde. Dus waar is die noodzaak om te schieten dan volgens jou. Ze mogen schieten als ze gevaar lopen. Waar was het gevaar, leg eens uit.
Wegrennen? Het lukt je gewoon elke keer niet om de betekenis van de woorden die er gezegd zijn te snappen. Er kan gewoon geschoten worden om iemand na een overtreding tot staan te dwingen, zoals ook al meerdere keren gezegd is. Dus je hele premisse dat er alleen geschoten mag worden op het moment dat een tractor op dat moment op agenten in rijdt, is onzin.
pi_205254927
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:52 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mwah, de gemiddelde mens is veel te druk bezig met zinnigere dingen dan de hele dag schuimbekken op social media.
Jawel, maar als je ze eenmaal bevraagd is het vaak erg zwart-wit.
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:54:28 #137
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205254929
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:46 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee maar dat stelde je niet.
Heb ik iets gesteld? Niet dat ik weet.

Wil ik best wel doen overigens:

Feit is dat de bewering dat zoontjelief met de trekker een leuk tripje naar de Mac aan het maken was, natuurlijk hilarisch is. Denk je dat die door de MacDrive past? Zou jij je zoon van 16 toestaan een burger of een paar kipnuggets te halen met een bedrijfskritisch apparaat van weet ik hoeveel geld?
  Forum Admin woensdag 6 juli 2022 @ 13:54:29 #138
pi_205254930
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:53 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Wegrennen? Het lukt je gewoon elke keer niet om de betekenis van de woorden die er gezegd zijn te snappen. Er kan gewoon geschoten worden om iemand na een overtreding tot staan te dwingen, zoals ook al meerdere keren gezegd is. Dus je hele premisse dat er alleen geschoten mag worden op het moment dat een tractor op dat moment op agenten in rijdt, is onzin.
Aanhoudingsvuur. That is all.
pi_205254937
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
AL DIE BOEREN NEERSCHIETEN !!!

:)

Nee, maar eh, tsja ... Ik heb toch wel de indruk dat de politie over het algemeen aardig zijn best heeft gedaan met dat de-escalerende optreden. Als de andere kant dan tóch dagenlang blijft escaleren, dan leidt dat toch uiteindelijk tot situaties waar er wel hard ingegrepen zal moeten worden en het helaas wellicht eens mis gaat.
pi_205254944
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:51 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Beetje ot maar "op Twitter is ophef onstaan" is daar een goed voorbeeld van. Dus een stel beroepsvervelios hebben weer iets gevonden om los op te gaan? Dat is toch geen nieuws joh
Het probleem zit hem er in dat al die journalisten ook op twitter zitten, dan lijkt het er voor hen al snel op dat de hele wereld het erover heeft. Wat natuurlijk niet klopt omdat twitter vrijwel uitsluitend gebruikt wordt door politici, journalisten en beroepsvervelio's, van alle sociale netwerken is dat nog wel de minst representatieve van de samenleving in zijn geheel.
pi_205254945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:51 schreef probeer het volgende:

[..]
Hoi kloon (van een ban)
??? Vertel.
  Forum Admin woensdag 6 juli 2022 @ 13:58:26 #142
pi_205254973
Kappen met dat gedoe over klonen want dat is hij niet. Dank u
  woensdag 6 juli 2022 @ 13:58:35 #143
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205254975
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:08 schreef Draak31 het volgende:

[..]
Wat voor een broekenpoeper ben jij dan dat je als 16 jarige om 22:40 niet naar buiten mocht. :')
Ik mocht als 16-jarige inderdaad niet naar de McDonalds op dat tijdstip.
pi_205254982
quote:

[..]
Dat dat hier vooral een rol voor de media is weggelegd aangezien zij het presenteren alsof de tractor in reed op de agenten en er daarom (gelijk) op de tractor werd geschoten:

quote:
Politie schiet gericht op tractor bij boerenprotest vanwege 'dreigende situatie'

Een agent heeft dinsdagavond gericht geschoten bij een boerenprotest bij Heerenveen. Volgens de politie probeerden rellende boeren met tractoren in te rijden op agenten en dienstauto's. Eerder werden al waarschuwingsschoten gelost, meldt de politie Friesland. Niemand raakte gewond. De rijksrecherche gaat onderzoek doen naar het incident.

Een van de trekkers is door de gerichte schoten geraakt. Drie mensen zijn opgepakt. Niemand is gewond geraakt.

Het incident vond plaats bij een oprit naar de A32 bij Heerenveen. Tractorbestuurders probeerden rond 22.40 uur op de agenten en de politievoertuigen in te rijden, zegt de politie. De agent loste daarop waarschuwingsschoten. Daarna werd gericht geschoten.

De Rijksrecherche gaat onderzoeken of de agent terecht heeft geschoten, meldt het Openbaar Ministerie Noord-Nederland aan NU.nl. Een (niet-geverifieerde) video op Twitter wekt de indruk dat de tractor niet op de agenten inreed voordat die werd beschoten, maar onafhankelijke politie-experts benadrukken in dit soort situaties vaak dat het lastig is om op basis van één video te concluderen dat de politie verkeerd handelde. Een video vertelt namelijk niet wat er vóór en na de opname gebeurde, en ook niet hoe de situatie er vanuit het standpunt van de politie uitzag. Dat alles zal dus uit het onderzoek moeten blijken.

Maarten Brink van politiebond ACP zegt de beelden online te hebben gezien, maar vindt dat het onduidelijk is wat aan het incident voorafging. Agenten grijpen "nooit zomaar naar het vuurwapen", zegt de vakbondsman. "Het pistool is het zwaarste middel."

Voorzitter van de Nederlandse Politiebond (NPB) Jan Struijs ziet dat een meerderheid van de boeren demonstraties zonder geweld en zonder gevaarlijke situaties wil. "Maar op sommige plaatsen worden de protesten grimmiger, zoals in Friesland dinsdagavond. Ook sluiten er opruiers aan, die we kennen van eerdere demonstraties. Die hebben maar één doel: geweld tegen de overheid. Dat is een zorgwekkende ontwikkeling."
https://www.nu.nl/binnenl(...)igende-situatie.html
pi_205254985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Feit is dat de bewering dat zoontjelief met de trekker een leuk tripje naar de Mac aan het maken was, natuurlijk hilarisch is. Denk je dat die door de MacDrive past? Zou jij je zoon van 16 toestaan een burger of een paar kipnuggets te halen met een bedrijfskritisch apparaat van weet ik hoeveel geld?
Strikt genomen zijn dat privé kilometers, de Belastingdienst vindt daar ook vast iets van.
pi_205254997
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:58 schreef Scorpie het volgende:
Agenten grijpen "nooit zomaar naar het vuurwapen", zegt de vakbondsman. "Het pistool is het zwaarste middel."
Ik las op FOK! anders dat het heel normaal is bij poging tot aanhouding.
  Forum Admin woensdag 6 juli 2022 @ 14:00:17 #147
pi_205254998
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Het probleem zit hem er in dat al die journalisten ook op twitter zitten, dan lijkt het er voor hen al snel op dat de hele wereld het erover heeft. Wat natuurlijk niet klopt omdat twitter vrijwel uitsluitend gebruikt wordt door politici, journalisten en beroepsvervelio's, van alle sociale netwerken is dat nog wel de minst representatieve van de samenleving in zijn geheel.
Een echokamer waar men elkaar lekker opnaait. Sounds like Twitter allright.

Vroeger had elke dorp z'n dorpsgek die op het plein stond te schreeuwen, nu zijn ze georganiseerd :D
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:00:43 #148
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205255000
quote:

[..]
'wouten', dan weet je meteen dat iemand neerkijkt op de politie en niet objectief naar de zaak gaat kijken. Doe eens effe normaal, man met je 'wouten'.
pi_205255002
quote:
Dus je hele premisse dat er alleen geschoten mag worden op het moment dat een tractor op dat moment op agenten in rijdt, is onzin.
Maar dit is toch wat de politie zelf beweerd?! Die agenten hebben geschoten omdat er op ze ingereden werd. Jij probeert het weg te wuiven met 'maar misschien is er daarvoor wel iets gebeurt'. Nou wat is er dan daarvoor gebeurt? De politie rept er met geen woord over dus waar haal je dit vandaan?
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:01:11 #150
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205255003
Als je overigens oud genoeg bent om op zwaar materieel aan het verkeer deel te nemen ben je ook oud genoeg om beschoten te worden.
pi_205255007
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Aanhoudingsvuur. That is all.
Aanhoudingsvuur mag ook niet zomaar he:

quote:
Het gebruik van een vuurwapen, niet zijnde het gebruik, bedoeld in de artikelen 8 en 9, is slechts geoorloofd:

a.om een persoon aan te houden ten aanzien van wie redelijkerwijs mag worden aangenomen dat deze:

1°.een voor onmiddellijk gebruik gereed zijnd vuurwapen bij zich heeft en dat tegen personen zal gebruiken, of

2°.aanstonds ander levensbedreigend geweld tegen personen zal gebruiken;

b.om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van of is veroordeeld wegens het plegen van een misdrijf waarop naar de wettelijke omschrijving een gevangenisstraf van vier jaren of meer is gesteld en:

1°.dat een ernstige aantasting vormt van de lichamelijke integriteit,

2°.betrekking heeft op het zich wederrechtelijk bevinden in een woning of op het daarbij behorende besloten erf met gebruik van geweld of bedreiging met geweld tegen personen, of

3°.dat door zijn gevolg bedreigend voor de samenleving is of kan zijn.

c.tot het beteugelen van oproerige bewegingen of andere ernstige wanordelijkheden, indien er sprake is van een opdracht van het bevoegd gezag en een optreden in gesloten verband onder leiding van een meerdere;

d.tot het beteugelen van militaire oproerige bewegingen, andere ernstige militaire wanordelijkheden of muiterij indien de militair van de Koninklijke marechaussee in opdracht van Onze Minister van Defensie dan wel de officier van justitie te Arnhem belast met militaire zaken in gesloten verband onder leiding van een meerdere optreedt;

e.om een ernstig gewond dier te doden;

f.om direct gevaar voor het leven van personen of voor het ontstaan van zwaar lichamelijk letsel af te wenden.

2In de gevallen, bedoeld in het eerste lid, onder a en b, wordt van het vuurwapen geen gebruik gemaakt indien de identiteit van de aan te houden persoon bekend is en redelijkerwijs mag worden aangenomen dat het uitstel van de aanhouding geen onaanvaardbaar te achten gevaar voor de rechtsorde met zich brengt.

3Onder het plegen van een misdrijf, bedoeld in het eerste lid, onder b, worden mede begrepen de poging en de deelnemingsvormen, bedoeld in de artikelen 47 en 48 van het Wetboek van Strafrecht.
Denk dat hier nog wel een staartje aan zit.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:02:10 #152
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205255020
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dat dat hier vooral een rol voor de media is weggelegd aangezien zij het presenteren alsof de tractor in reed op de agenten en er daarom (gelijk) op de tractor werd geschoten:
[..]
https://www.nu.nl/binnenl(...)igende-situatie.html
Er is ook een rol voor jezelf weggelegd om voordat je op hoge poten allemaal conclusies gaat trekken, meer primaire bronnen te gebruiken en niet anderen woorden in de mond te leggen die niet gezegd zijn.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:02:29 #153
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205255024
quote:
15s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:00 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ik las op FOK! anders dat het heel normaal is bij poging tot aanhouding.
Waar?
pi_205255029
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:55 schreef probeer het volgende:

[..]
AL DIE BOEREN NEERSCHIETEN !!!

:)

Nee, maar eh, tsja ... Ik heb toch wel de indruk dat de politie over het algemeen aardig zijn best heeft gedaan met dat de-escalerende optreden. Als de andere kant dan tóch dagenlang blijft escaleren, dan leidt dat toch uiteindelijk tot situaties waar er wel hard ingegrepen zal moeten worden en het helaas wellicht eens mis gaat.
Er zijn vandaag 30 man van Extinction gearresteerd voor een blokkade. Hoeveel boeren zijn er gearresteerd voor hun blokkades tot nu toe? Het idee dat de politie streng is voor boeren is gewoon lachwekkend.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:03:01 #155
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205255030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:54 schreef Zelva het volgende:

[..]

Nee dat niet maar ik dacht dat je focus op het tijdstip lag.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:03:36 #156
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205255041
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:00 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:

[..]
Maar dit is toch wat de politie zelf beweerd?! Die agenten hebben geschoten omdat er op ze ingereden werd. Jij probeert het weg te wuiven met 'maar misschien is er daarvoor wel iets gebeurt'. Nou wat is er dan daarvoor gebeurt? De politie rept er met geen woord over dus waar haal je dit vandaan?
Hoevaak kun je het punt missen zeg. Man man man.
Er is geschoten omdat er op ze in is gereden, maar dat wil niet zeggen dat er geschoten is op het moment dat er op ze in is gereden, of dat dat het enige moment zou zijn waarop schieten gerechtvaardigd is. Allejezus.
pi_205255042
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Het wordt onderzocht door de Rijksrecherche. Zoals het hoort.
pi_205255056
De boeren gaan een politie bureau bestormen, om die jouke te bevrijden, lol.
https://www.ad.nl/binnenl(...)te-krijgen~a54117dc/
  Forum Admin woensdag 6 juli 2022 @ 14:05:40 #159
pi_205255062
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]
[..]
Oh zeker, of het echt gerechtvaardigd was zal moeten blijken.
pi_205255064
Het beste verhaal dat de politie kan fabriceren is dat hij eerder dreigend was (of een daadwerkelijke poging heeft gedaan op de agenten in te rijden), om x reden niet direct aangehouden/uit de trekker gehaald kon worden, zelfs behoorlijke afstand tot hem meende te kunnen nemen (de meest nabije agenten waren tig meter verderop) en dat ze hem voor de veiligheid van anderen direct uit de trekker moesten schieten. Het gaat immers om een voertuig die niet harder dan 50km/u gaat en nimmer meer ingehaald had kunnen worden.
pi_205255067
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:51 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:

[..]
Het is niet alsof je alleen mag schieten bij noodweer.
Aanhoudingsvuur mag ook, de meeste mensen stoppen wel als de kogels om de oren vliegen.

En dat is nu gebeurd. Het is al 1000x verteld, maar je ziet niet wat er achter de filmer staat of waar de tractor heen gaat. Als dat ding op een auto af rijd is er zeker sprake van gevaar.

Protesteren is 1 ding, weken rondrijden met trekkers alsof er geen enkele wet bestaat is gewoon kansloos en helpt je echt niet bij het creëeren van draagvlak.
Bij een volgend protest en weigeren om te vertrekken mag van mij de KMar voorwaarts gaan met een ypr peloton. Met een platte trekker word protesteren erg lastig.
pi_205255087
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:03 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Er is geschoten omdat er op ze in is gereden, maar dat wil niet zeggen dat er geschoten is op het moment dat er op ze in is gereden, of dat dat het enige moment zou zijn waarop schieten gerechtvaardigd is. Allejezus.
Sowieso .. We speculeren wel vaker bij nieuwsberichten en zo, hoort er toch een beetje bij. Maar om als nieuws-lezende leek van buitenaf te gaan oordelen of in een schietincident van de politie alle protocollen wel correct gevolgd zijn, is wel echt een compleet zinloze bedoeling. Hebben we bij lange na de benodigde kennis en info niet voor.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 14:08:03 #163
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205255094
twitter

:D _O-
pi_205255095
Kunnen de wappies in dit topic niet even doen wat veel boeren van ze vragen? Namelijk je niet met deze shit bemoeien.. Zelfs de boze boeren willen jullie wef schreeuwers en Putinpijpers niet.. (op een paar na dan..)
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_205255123
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:08 schreef MatthijsDJ het volgende:
Kunnen de wappies in dit topic niet even doen wat veel boeren van ze vragen? Namelijk je niet met deze shit bemoeien.. Zelfs de boze boeren willen jullie wef schreeuwers en Putinpijpers niet.. (op een paar na dan..)
De groeten.
pi_205255125
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:02 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Er is ook een rol voor jezelf weggelegd om voordat je op hoge poten allemaal conclusies gaat trekken, meer primaire bronnen te gebruiken en niet anderen woorden in de mond te leggen die niet gezegd zijn.
Ik snap dat het lastig is om deze context te begrijpen maar een reactie op jou waarin ik in algemene zin een opmerking plaats is niet per definitie een reden van jou om het op jezelf en je postgedrag te betrekken.
pi_205255126
quote:
Als boeren/provincialen massaal opperwap Baudet hadden gevolgd hadden ze zich allicht niet in deze precaire situatie bevonden.
pi_205255134
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:03 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het wordt onderzocht door de Rijksrecherche. Zoals het hoort.
Yep. Lijkt me prima. En ook dat die jongen nog even vastzit, ook prima.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:12:53 #169
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205255138
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik snap dat het lastig is om deze context te begrijpen maar een reactie op jou waarin ik in algemene zin een opmerking plaats is niet per definitie een reden van jou om het op jezelf en je postgedrag te betrekken.
Ik vind het argument dat het op een nieuwssite iets anders verwoord is dan door de politie zelf, niet echt sterk als het aankomt op het volkomen fout interpreteren van datgene wat de politie gezegd heeft.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:12:57 #170
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205255140
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:13 schreef mazaru het volgende:

[..]
Ja echt hoor. Die arme knul zat gewoon rustig in de trekker van zijn vader zijn huiswerk te maken toen ineens die boze agent met getrokken pistool de deur opentrok. _O-
Dat filmpje waar jij het over hebt is precies zo geknipt dat je alleen dat moment ziet, maar als je goed kijkt loopt de agent op dat moment om het wiel heen en staat de trekker schuin naar links, richting waar de agent vandaan komt. Je kunt verder niet zien of de agent eerst verderop stond of dat de trekker al de hele tijd stil stond. Ik sluit niet uit, dat de trekker tot de benen van de agent optrok, die misschien met zijn rug naar de trekker stond, al kun je dat niet met zekerheid zeggen. Feit is wel, dat bij het begin van het filmpje de trekker erg dicht op de agent stond en naar links uitwijkt (let op de witte lijnen en de stand van de trekker) en dat de agent letterlijk om het wiel heen loopt.
pi_205255143
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er zijn vandaag 30 man van Extinction gearresteerd voor een blokkade. Hoeveel boeren zijn er gearresteerd voor hun blokkades tot nu toe? Het idee dat de politie streng is voor boeren is gewoon lachwekkend.
Tot kort geleden was ik ook van mening dat de politie in het westen harder was voor extreem rechts.. Maar achteraf toch in een stukje fake news getrapt.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | <a href="https://mdj-stek.nl" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://mdj-stek.nl</a>
pi_205255147
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:03 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Misschien dat het dan wel gerechtvaardigd is maar dat is een situatieschets die jij nu zelf even verzint en waar geen enkele aanwijzing voor is. Dat blijkt niet uit de getuigenissen van de andere boeren ter plaatste en ook niet uit de beelden. Ook de politie heeft niet te kennen gegeven dat er daarvoor al iets zou zijn gebeurt.

Jij houd nog een slag om de arm maar stel nu dat blijkt dat er helemaal niet op agenten is ingereden ben je dan wel bereid om die agenten te veroordelen op hun daad?
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:13:17 #173
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205255148
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:06 schreef Bouke-p het volgende:

[..]
Het is niet alsof je alleen mag schieten bij noodweer.
Aanhoudingsvuur mag ook, de meeste mensen stoppen wel als de kogels om de oren vliegen.

En dat is nu gebeurd. Het is al 1000x verteld, maar je ziet niet wat er achter de filmer staat of waar de tractor heen gaat. Als dat ding op een auto af rijd is er zeker sprake van gevaar.

Protesteren is 1 ding, weken rondrijden met trekkers alsof er geen enkele wet bestaat is gewoon kansloos en helpt je echt niet bij het creëeren van draagvlak.
Bij een volgend protest en weigeren om te vertrekken mag van mij de KMar voorwaarts gaan met een ypr peloton. Met een platte trekker word protesteren erg lastig.
Bouke is duidelijk niet de broer van Jouke. :P
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_205255150
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Yep. Lijkt me prima. En ook dat die jongen nog even vastzit, ook prima.
Mag een agent eigenlijk nog werken tijdens het onderzoek?
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:13:39 #175
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205255152
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:15 schreef GoogleFactChecker het volgende:

[..]
Nee, zo werkt het niet, want die filmpjes zijn fragmenten, geen een laat het hele voorval zien.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:13:51 #176
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205255155
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:11 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als boeren/provincialen massaal opperwap Baudet hadden gevolgd hadden ze zich allicht niet in deze precaire situatie bevonden.
In welke situatie hadden ze zich dan wel bevonden :? .
Huilen dan.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:13:53 #177
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205255156
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:13 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:

[..]
Misschien dat het dan wel gerechtvaardigd is maar dat is een situatieschets die jij nu zelf even verzint
Nee, dat is gewoon iets wat onder 'noodzaak' valt, precies dat woordje waar je de hele tijd opnieuw over begint.
pi_205255161
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:11 schreef Akathisia het volgende:

[..]
:') Ja want die is zo begaan met die kut boeren...
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:15:28 #179
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205255175
quote:
Dit hele boerenprotest sterft een langzame dood doordat er meer wappies bij zitten dan redelijke boeren _O- tevens heb ik het idee dat Nederland een beetje protestmoe is.

Erg mooi
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:17:14 #180
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205255198
quote:

[..]
Moeten wij nu ook inkrimpen, dan?
pi_205255206
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
Totaal dezelfde natuurlijk. Maar hè, hoe meer, hoe groter de kans dat het anders was geweest.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:18:56 #182
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205255219
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En terecht ook natuurlijk.
pi_205255220
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik denk oprecht dat Baudet liever het FvD een multiculturele en socialistische partij maakt, dan dat hij iemand met klompen of overal op een van zijn partijborrels ziet. Die kerel gaat flippen bij modder op de loper.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:19:26 #184
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205255224
Ik weet niet meer wie er zei dat het niet klopte dat we veel goedkoper zijn gaan eten dan in de tijd dat we nog allemaal biologisch aten, maar ik heb wat linkjes:

https://opendata.cbs.nl/s(...)ed/table?fromstatweb
https://www.gemiddeld-inkomen.nl/inkomens-vanaf-1970/

Als ik naar de prijzen en modale inkomens van 1970 en 2017 kijk dan zie ik dat een modaal inkomen in 1970 netto ¤ 286 per maand was en in 2017 was dat ¤ 1.903 netto per maand, dus van 1970 tot 2017 is het modaal inkomen met 6,654 vermenigvuldigd. En dat is dan alleen het modale inkomen, daar waar dat in 1970 ook vaak het gezinsinkomen was, hoeft het gemiddelde gezin het tegenwoordig niet meer met één modaal inkomen te doen, maar is het huishoudinkomen veel hoger dan het modale inkomen.

Een paar voorbeelden:

Een kilo ardappelen kostten in 1970 ¤ 0,21 als ik dat met 6,6 vermenigvuldig zou het in 2017 ¤ 1,38 moeten kosten, dat kosten ze net niet, dus de aardappelboeren doen het nog redelijk goed (daar staan ze ook om bekend trouwens, die houden relatief het meest over aan hun arbeid).

10 Eieren:
• 1970 ¤ 0,80
• 2017 ¤ 2,24 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zouden 10 eieren ¤ 5,28 moeten kosten.

Een kilo hamlappen:
• 1970 ¤ 4.52
• 2017 ¤ 7,61 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zou een kilo hamlappen ¤ 29,83 moeten kosten.

Een kilo kaas:
• 1970 ¤ 2,68
• 2017 ¤ 10,22 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zou een kilo kaas ¤ 17,68 moeten kosten.

Een liter melk:
• 1970 ¤ 0,29
• 2017 ¤ 0,90 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zou een liter melk ¤ 1,91 moeten kosten.

Een kilo riblappen:
• 1970 ¤ 3,12
• 2017 ¤ 9,79 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zou een kilo riblappen ¤ 20,59 moeten kosten.

250 gram roomboter:
• 1970 ¤ 0,83
• 2017 ¤ 1,69 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zou 250 gram roomboter ¤ 5,47 moeten kosten.

Als ik deze prijzen zie en ik zie wat biologisch eten kost dan zijn huidige prijzen voor biologisch eten eigenlijk altijd lager dan de 1970 prijzen maal de vermenigvuldiging van het modale inkomen in 1970, dus helemaal als je het vergelijk op huishoudinkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:21:14 #185
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205255239
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:38 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
En op 5 juli?
pi_205255243
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Het is natuurlijk ook dom om te gaan protesteren of blokkeren zonder trekker.
pi_205255247
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:19 schreef Leandra het volgende:
Ik weet niet meer wie er zei dat het niet klopte dat we veel goedkoper zijn gaan eten dan in de tijd dat we nog allemaal biologisch aten, maar ik heb wat linkjes:

Als ik naar de prijzen en modale inkomens van 1970 en 2017 kijk dan zie ik dat een modaal inkomen in 1970 netto ¤ 286 per maand was en in 2017 was dat ¤ 1.903 netto per maand, dus van 1970 tot 2017 is het modaal inkomen met 6,654 vermenigvuldigd. En dat is dan alleen het modale inkomen, daar waar dat in 1970 ook vaak het gezinsinkomen was, hoeft het gemiddelde gezin het tegenwoordig niet meer met één modaal inkomen te doen, maar is het huishoudinkomen veel hoger dan het modale inkomen.

Een paar voorbeelden:

Een kilo ardappelen kostten in 1970 ¤ 0,21 als ik dat met 6,6 vermenigvuldig zou het in 2017 ¤ 1,38 moeten kosten, dat kosten ze net niet, dus de aardappelboeren doen het nog redelijk goed (daar staan ze ook om bekend trouwens, die houden relatief het meest over aan hun arbeid.

10 Eieren:
• 1970 ¤ 0,80
• 2017 ¤ 2,24 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zouden 10 eieren ¤ 5,28 moeten kosten.

Een kilo hamlappen:
• 1970 ¤ 4.52
• 2017 ¤ 7,61 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zou een kilo hamlappen ¤ 29,83 moeten kosten.

Een kilo kaas:
• 1970 ¤ 2,68
• 2017 ¤ 10,22 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zou een kilo kaas ¤ 17,68 moeten kosten.

Een liter melk:
• 1970 ¤ 0,29
• 2017 ¤ 0,90 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zou een liter melk ¤ 1,91 moeten kosten.

Een kilo riblappen:
• 1970 ¤ 3,12
• 2017 ¤ 9,79 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zou een kilo riblappen ¤ 20,59 moeten kosten.

250 gram roomboter:
• 1970 ¤ 0,83
• 2017 ¤ 1,69 als ik de prijs van 1970 met 6,6 vermenigvuldig zou 250 gram roomboter ¤ 5,47 moeten kosten.

Als ik deze prijzen zie en ik zie wat biologisch eten kost dan zijn huidige prijzen voor biologisch eten eigenlijk altijd lager dan de 1970 prijzen maal de vermenigvuldiging van het modale inkomen in 1970, dus helemaal als je het vergelijk op huishoudinkomen.
https://www.inflatiecalculator.nl/

Een bedrag van 1,00 gulden uit 1970 is nu ¤ 2,34 op het prijskaartje.

Een bedrag van ¤ 1,00 in 2022 was in 1970 evenveel als 0,43 gulden of omgerekend ¤ 0,19.

Je x 6,6 is onzin.

:W
pi_205255252
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Of een beetje testosteron en lichaamsgewicht dankzij de opname van goede proteïne.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:22:51 #189
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205255253
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:21 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Voor al uw klimaatactivistische demonstraties: https://rentnoord.nl/
Huilen dan.
pi_205255254
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:15 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dit hele boerenprotest sterft een langzame dood doordat er meer wappies bij zitten dan redelijke boeren _O- tevens heb ik het idee dat Nederland een beetje protestmoe is.

Erg mooi
Ik denk dat de meeste boeren echt willen praten met de overheid hierover alleen schreeuwen die niet zo hard. In het AD stond een interview met een boer die flink klaar was met de boeren jochies van zestien die niet eens het bedrijf van hun ouders willen overnemen plus de complot gasten. Die twee groepen zorgen over het algemeen voor het uit de hand lopen van een demonstratie...
pi_205255264
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En op 5 juli?
Rond de eeuwwisseling bleef ik ook op tot 4 uur.
Weet het nog goed, er vloog een vuurpijl op 20cm langs m'n hoofd en die sloeg in op de garagedeur waar ik voor stond.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:24:02 #192
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205255266
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:39 schreef xpompompomx het volgende:
[ twitter ]

'Jongens, we gaan onze wetgeving ondermijnen, eigen rechtertje spelen en een verdachte 'bevrijden', maar wel op een nette manier!'
pi_205255279
quote:
Steeds meer mensen willen boer worden: ‘De hoeveelheid vrije tijd spreekt me aan’

Steeds meer mensen hebben de afgelopen weken besloten om boer te worden, zo blijkt uit onderzoek van EenVandaag. Met name onder jongeren wordt bijvoorbeeld de veeteelt steeds vaker gezien als een aantrekkelijk carrièrepad.

“De hoeveelheid vrije tijd spreekt me aan”, vertelt Annelot (19), die nu nog Leisure & Events Management aan Hogeschool Inholland studeert. “En de flexibiliteit. Ik wilde vroeger altijd freelancer worden, maar als ik zie hoe die boeren er in de middag en avond gewoon lekker op uit kunnen trekken; dat is pas echte vrijheid.”

Wamberto (20), die Mediastudies aan de UvA studeert, overweegt serieus het roer om te gooien. “Als je ziet hoe vaak boeren in talkshows zitten, is het voor mij duidelijk: als je een carrière in de media wil, moet je in de landbouw gaan werken.”
:P
pi_205255282
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:22 schreef MatthijsDJ het volgende:
Ik denk dat de meeste boeren echt willen praten met de overheid hierover alleen schreeuwen die niet zo hard. In het AD stond een interview met een boer die flink klaar was met de boeren jochies van zestien die niet eens het bedrijf van hun ouders willen overnemen plus de complot gasten. Die twee groepen zorgen over het algemeen voor het uit de hand lopen van een demonstratie...
Praten heeft geen zin. Demonstreren heeft geen zin. Wat rest is de vraag of je de frustratie wel of niet loslaat op de politie/overheid. Hoe jonger je bent, hoe waarschijnlijker je daartoe geneigd bent.
pi_205255287
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:19 schreef Leandra het volgende:

Een paar voorbeelden:

Een kilo ardappelen kostten in 1970 ¤ 0,21 als ik dat met 6,6 vermenigvuldig zou het in 2017 ¤ 1,38 moeten kosten, dat kosten ze net niet, dus de aardappelboeren doen het nog redelijk goed (daar staan ze ook om bekend trouwens, die houden relatief het meest over aan hun arbeid).

10 Eieren:
• 1970 ¤ 0,80

Een kilo hamlappen:
• 1970 ¤ 4.52

Een kilo kaas:
• 1970 ¤ 2,68

Een liter melk:
• 1970 ¤ 0,29

Een kilo riblappen:
• 1970 ¤ 3,12

250 gram roomboter:
• 1970 ¤ 0,83

Als mensen dat zouden betalen voor eten, dan blijft er weinig over voor vervuilende activiteiten zoals vliegen, autorijden, motorrijden, mobiele telefoons, etc.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:26:03 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205255290
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:19 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik denk oprecht dat Baudet liever het FvD een multiculturele en socialistische partij maakt, dan dat hij iemand met klompen of overal op een van zijn partijborrels ziet. Die kerel gaat flippen bij modder op de loper.
Och, wanneer het hem goed uitkomt in de strijd tegen het cultuurmarxistische kartel is Baudet ook niet te beroerd om net te doen alsof hij heel begaan is met de verpersoonlijking van onze boreale cultuur: boeren met volledig geautomatiseerde megastallen waar de koeien zichzelf melken waar vooral de agrarische multinationals en de banken goud geld aan verdienen.
Huilen dan.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:26:17 #197
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205255294
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:21 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En op 5 juli?
Welk jaar?
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 14:26:46 #198
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205255304
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:27:21 #199
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205255312
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:22 schreef probeer het volgende:

[..]

Een bedrag van ¤ 1,00 in 2022 was in 1970 evenveel als 0,43 gulden of omgerekend ¤ 0,19.

Je x 6,6 is onzin.

Niet helemaal hij heeft het over de verhouding tussen inkomen en uitgaven aan voedsel en die is idd sterk gedaald. Daar staat wel tegenover dat je nu 3 inkomens moet hebben om woonruimte te kunnen betalen.
pi_205255316
quote:

[..]
Zoals deze 2500 boeren bijvoorbeeld:

quote:
2500 boeren komen met plan om landbouwcrisis op te lossen. 'Minder stikstof en zonder kunstmest'

Terwijl hun collega’s wegen blokkeren, komt een groep van circa 2500 boeren met een Groenboerenplan dat ‘alle boeren’ perspectief moet bieden. “Met minder stikstof en zonder kunstmest kunnen boeren een goed inkomen verdienen. Dat is ook voor anderen mogelijk”, licht melkveehouder Arie van den Berg toe.

De overheid, supermarkten en banken moeten het over een andere boeg gooien om boeren een toekomst te bieden, betoogt de groep. Het tienpuntenplan wordt woensdag aangeboden aan de ministers Henk Staghouwer (landbouw) en Christianne van der Wal (natuur en stikstof).

“Biologische boeren kunnen een oplossing bieden voor de crisis waarin de landbouw zit”, stelt Van den Berg, bestuurslid van het Biohuis, vereniging van circa 1200 biologische boeren. In Midden-Delfland, tussen Rotterdam en Delft, heeft hij samen met zijn zoon een melkveebedrijf met 90 koeien, in combinatie met kinderopvang op de boerderij.

https://www.trouw.nl/duur(...)-kunstmest~bf8bec53/
De boer die aan het woord komt, Van den Berg heeft zijn boerderij op 250 meter van mijn huis, hele aardige man en die doet niet mee aan de acties

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-07-2022 14:28:27 ]
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:28:32 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205255327
quote:

[..]

Je x 6,6 is onzin.

Gelukkig gaan de prijzen wel allemaal factor 5,2.... oh nee, komen ze ook nog niet in de buurt.
Blijft ook nog eens staan dat het in 1970 het gezinsinkomen was en het in 2017 nagenoeg nooit, en gemiddeld zeker niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205255330
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Praten heeft geen zin. Demonstreren heeft geen zin. Wat rest is de vraag of je de frustratie wel of niet loslaat op de politie/overheid. Hoe jonger je bent, hoe waarschijnlijker je daartoe geneigd bent.
Hoezo heeft praten geen zin? Ik heb de afgelopen weken al genoeg handreikingen gehoord van o.a. de VVD en het CDA. En volgens mij heeft Remkens een hele lijst waar nog over gesproken kan worden.

Dat praten niet zou helpen is een fabel vanuit de complothoek en één van de redenen dat de boeren dus niks met die gasten te maken willen hebben.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:29:02 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205255333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Als mensen dat zouden betalen voor eten, dan blijft er weinig over voor vervuilende activiteiten zoals vliegen, autorijden, motorrijden, mobiele telefoons, etc.
Klinkt als de jaren 70 :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205255339
Oh, en deze ook nog even. :D

quote:
45% stikstofuitstoot veroorzaakt door stront uit mond Henk Bleker

Het stikstofprobleem in Nederland zou bijna volledig zijn opgelost als Henk Bleker zijn mond zou houden. Dat concludeert Wageningen University na onderzoek. Liefst 45 procent van de stikstofuitstoot in ons land is rechtstreeks afkomstig van de stront die dagelijks uit Blekers mond komt.

“Het zijn cijfers waar je niet omheen kunt”, stelt onderzoeker Victor Gennekens. “De hoeveelheid ontlasting die door Bleker op talkshowtafels wordt gedumpt is ongekend. Daar is ons land gewoon veel te klein voor.”

De oud-staatssecretaris van Landbouw, tegenwoordig voorzitter van de Nederlandse Melkveehouders Vakbond, is volgens de onderzoekers dus de hoofdverantwoordelijke voor het stikstofprobleem. “Maar goed, dat wisten we op zich al”, aldus Gennekens.
Die laatste zin. _O_
pi_205255340
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Zoals deze 2500 boeren bijvoorbeeld:
[..]
De boer die aan het woord komt, Van den Berg heeft zijn boerderij op 250 meter van mijn huis, hele aardige man en die doet niet mee aan de acties
Dus dit is een boer waar we niet met scherp op moeten schieten?
pi_205255350
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:26 schreef Isdatzo het volgende:
Och, wanneer het hem goed uitkomt in de strijd tegen het cultuurmarxistische kartel is Baudet ook niet te beroerd om net te doen alsof hij heel begaan is met de verpersoonlijking van onze boreale cultuur: boeren met volledig geautomatiseerde megastallen waar de koeien zichzelf melken waar vooral de agrarische multinationals en de banken goud geld aan verdienen.
Dat Thierry niets met boeren opheeft is evident, maar als middel van Thierry hadden ze van meer bescherming genoten dan ze nu hebben.
pi_205255357

Man man, wat een stakkers. :')
pi_205255358
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:29 schreef Leandra het volgende:

[..]
Klinkt als de jaren 70 :D
Ja, denk dat een middenweg het beste is.

De mentaliteit lijkt nu vaak toch een beetje te zijn dat de dingen die je echt nodig hebt zo goedkoop mogelijk of "gratis" moeten zijn (boodschappen, zorg) en dat salaris/uitkering vooral is om uit te geven aan wat je leuk vindt of aan dingen waardoor je "erbij hoort".
pi_205255365
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:28 schreef MatthijsDJ het volgende:
Hoezo heeft praten geen zin? Ik heb de afgelopen weken al genoeg handreikingen gehoord van o.a. de VVD en het CDA. En volgens mij heeft Remkens een hele lijst waar nog over gesproken kan worden.

Dat praten niet zou helpen is een fabel vanuit de complothoek en één van de redenen dat de boeren dus niks met die gasten te maken willen hebben.
Oh, je hebt over 'handreikingen' gehoord. Nee, in dat geval heb je volledig gelijk.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:31:46 #210
335133 MichaelScott
pi_205255368
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:28 schreef Leandra het volgende:

[..]
Gelukkig gaan de prijzen wel allemaal factor 5,2.... oh nee, komen ze ook nog niet in de buurt.
Blijft ook nog eens staan dat het in 1970 het gezinsinkomen was en het in 2017 nagenoeg nooit, en gemiddeld zeker niet.
Daar hebben de boeren ook zelf voor gezorgd natuurlijk.

quote:
Toename productie veeteelt
Een paar voorbeelden in de veeteelt: het aantal varkens steeg tussen 1950 en 2016 met een factor 6,7 van 1,9 miljoen stuks in 1950 tot 12,4 miljoen stuks in 2016. In 1956 legden de 33,0 miljoen leghennen in Nederland 224 miljoen kg eieren. In 2012 waren er bijna 42,8 miljoen leghennen die 672 miljoen kg (10,3 miljard) eieren legden.
Voor de melkveehouderij geldt eenzelfde verhaal. In 1950 gaf een gemiddelde melkkoe 4 duizend liter melk per jaar. In 2015 was dit 8,2 duizend liter, ruim het dubbele. De melkproductie van koeien is vrijwel voortdurend toegenomen onder invloed van onder meer intensivering van het weidebedrijf, verbeterde huisvestingssystemen, nieuwe veevoedingstechnieken en een doelmatiger fok. Al halverwege de jaren zestig werd er zoveel melk geproduceerd, dat er boterbergen en melkplassen waren ontstaan. Vanaf 1950 stimuleerde het Nederlands Zuivelbureau de consumptie van koemelk. Zo werd het stripfiguurtje Joris Driepinter eind jaren zestig ingeschakeld om de Nederlandse jeugd meer melk te laten drinken.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)wproductie-1950-2015

Lagere stukprijs, maar ze harken wel meer binnen.
pi_205255373
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:30 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]

Ik lig wel dubbel hier. Van wie komt ie af?
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:33:03 #212
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205255377
quote:
[ afbeelding ]

Ja schandalig dat extreme politiegeweld in onze dictatuur. Nou hup, snel opbokken naar forumland :W .
Huilen dan.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:33:05 #213
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205255379
quote:

[..]
Zijn 55.000 boeren in Nederland. Denk dat er nog geen 2000 demonstreren met wat reljeugd van het platteland. Das nog geen 5%.

Uiteindelijk is Nederland groot geworden met het poldermodel. Helaas zullen er boeren die in natura2000gebieden boeren moeten stoppen, dat is pijnlijk maar die kunnen 130% van de marktwaarde van hun bedrijf krijgen. Een bedrijf wat op papier sowieso niks meer waard is.

Voor het overgrote deel is boeren gewoon mogelijk binnen de kaders. Juist nu wil de overheid flink de zak trekken dus ik zou als boer maar snel een goede financiele regeling treffen om deze transitie te kunnen maken.
pi_205255382
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:26 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Eigenlijk best een goed artikel van De Speld, in een andere krant zou het niet misstaan hebben.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:34:07 #215
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205255393
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat Thierry niets met boeren opheeft is evident, maar als middel van Thierry hadden ze van meer bescherming genoten dan ze nu hebben.
Denk dat je zonder de 'bescherming' van Thierry beter af bent dan met hoor.
Huilen dan.
pi_205255396
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, denk dat een middenweg het beste is.

De mentaliteit lijkt nu vaak toch een beetje te zijn dat de dingen die je echt nodig hebt zo goedkoop mogelijk of "gratis" moeten zijn (boodschappen, zorg) en dat salaris/uitkering vooral is om uit te geven aan wat je leuk vindt of aan dingen waardoor je "erbij hoort".
Helemaal mee eens. De pest is dat je wel een beetje een verwend kreng wordt wanneer je eenmaal gewend bent aan goed/lekker voedsel ;).
pi_205255398
quote:
10s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Denk dat je zonder de 'bescherming' van Thierry beter af bent dan met hoor.
Dat zou ik de boeren waar je vanaf wilt ook wijsmaken.
pi_205255403
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:34 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Helemaal mee eens. De pest is dat je wel een beetje een verwend kreng wordt wanneer je eenmaal gewend bent aan goed/lekker voedsel ;).
Goed/lekker voedsel...

Heb juist het idee dat veel mensen veel ongezonder eten dan decennia geleden...
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:36:01 #219
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205255406
quote:
80s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:34 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Dat zou ik de boeren waar je vanaf wilt ook wijsmaken.
Ik doe m'n best.
Huilen dan.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:36:49 #220
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205255413
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:30 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Ja, niets biedt zoveel bescherming als een afwezige cokesnuiver die waarschijnlijk al ruzie had gehad met die extra zetel die alle boerenstemmen samen hem hadden opgeleverd.
pi_205255415
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Goed/lekker voedsel...

Heb juist het idee dat veel mensen veel ongezonder eten dan decennia geleden...
Ik bedoel juist dat als je eenmaal gewend bent aan lekker (biologisch) eten je andere troep niet meer lekker vindt.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:37:32 #222
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205255417
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:31 schreef MichaelScott het volgende:

[..]
Daar hebben de boeren ook zelf voor gezorgd natuurlijk.
[..]
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)wproductie-1950-2015

Lagere stukprijs, maar ze harken wel meer binnen.
Ja, het aantal koeien en varkens is ook gelijk gebleven, maar de dieren zelf zijn doorgefokt en veel groter geworden en ook sneller klaar voor de slacht, wat de druk op de omgeving ook nog weer verder verhoogd.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:38:32 #223
14505 OProg
A Life in Music
pi_205255423
quote:
[ afbeelding ]

Dit soort mensen wens ik eens een jaartje in een echte dictatuur toe. :r
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:38:43 #224
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205255424
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:25 schreef Halcon het volgende:

[..]
Juist door schaalvergroting is voedsel zo 'goedkoop' en is er financiële ruimte om dergelijke dingen te ondernemen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205255432
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:37 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Ik bedoel juist dat als je eenmaal gewend bent aan lekker (biologisch) eten je andere troep niet meer lekker vindt.
Ja, op die fiets. Andersom vaak ook. Zie iemand die gewend is aan fast food en de hele dag door vette troep nog maar eens aan gezond eten te krijgen.

Hoeveel kinderen ook zogenaamd amper groenten lusten... Verschrikkelijk zeg.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:40:08 #226
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205255437
quote:
[ afbeelding ]

Mooi dat ze het wel ONZE dictatuur noemen. Nationale trots w/ w/ w/
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:41:14 #227
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205255448
quote:
[ afbeelding ]

_O-
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_205255454
Ook die mensen: "Ze doen niet wat het volk wil!". Echte staatsmannen nemen ook beslissingen die niet zo populair zijn maar wel beter voor het gehele land ipv een marginale groep.

Dat ze wel te laat zijn met deze beslissing is evident.. maar ik gok dat de angst voor deze protesten daarbij niet geholpen heeft..
pi_205255457
quote:
[ afbeelding ]

Is dit serieus? Zo ja, oh my... :')
Tails tell tales
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:42:14 #230
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_205255458
De politie gaat haar boekje weer eens te buiten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_205255460
quote:
[ afbeelding ]

Spot-on deze poster. Spijker op de kop.
pi_205255465
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:39 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, op die fiets. Andersom vaak ook. Zie iemand die gewend is aan fast food en de hele dag door vette troep nog maar eens aan gezond eten te krijgen.

Hoeveel kinderen ook zogenaamd amper groenten lusten... Verschrikkelijk zeg.
Maar dat komt ook door opvoeding hoor... Bijvoorbeeld de mythe dat spruitjes vies zijn krijgen ze al vanaf dat ze baby te zijn te horen...
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:43:11 #233
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205255468
quote:
[ afbeelding ]

Ik heb het vermoeden dat dit soort dingen afkomstig zijn van exact dezelfde sneuneuzen als die met corona ook zo losgingen op internet en soms daarbuiten. Lekker het intrigantje spelen.
pi_205255470
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Dus dit is een boer waar we niet met scherp op moeten schieten?
Ik snap niet goed waar je het over hebt. Ik heb nog nooit gezegd dat we met scherp moeten schieten op boeren. Ik vind wel dat de politie van hun vuurwapen gebruik mogen maken in bepaalde omstandigheden, het beroep van de betrokkene in dat geval lijkt mij totaal niet relevant.
  Redactie Sport woensdag 6 juli 2022 @ 14:43:35 #235
pi_205255473
quote:
6s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Veel plezier in forumland.
pi_205255479
quote:
[poll=4225]
Dit is nu juist het probleem, als de meerderheid zo denkt kom je in een samenleving ala Mexico
Vakman pur sang
pi_205255485
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:42 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Maar dat komt ook door opvoeding hoor... Bijvoorbeeld de mythe dat spruitjes vies zijn krijgen ze al vanaf dat ze baby te zijn te horen...
Veel ouders lusten overigens ook geen spruitjes of andere groenten, dat helpt ook niet echt.

Heb vroeger alles moeten eten en zie spruitjes als een lekkernij (zolang je ze niet te lang kookt).
pi_205255489
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is nu juist het probleem, als de meerderheid zo denkt kom je in een samenleving ala Mexico
Je eigen post quoten om je eigen punt te maken is wel heel bijzonder, hoor.
pi_205255492
quote:

[..]
Mwoah, het impliceert vooral dat Amnesty selectief verontwaardigd zou zijn, maar die zijn in tegenstelling tot deze plotseling tot theedrinkende Cohenadepten getransformeerde types vrij consequent in hun kritiek op mensenrechtenschendingen.
pi_205255507
quote:
[ afbeelding ]

Dit is dus waarom je militanten geen enkele genade moet tonen als overheid. Dit lijkt grappig maar een grote groep infantiele boeren en relschoppers zijn er wel vatbaar voor. Het leven van die mensen draait om koeien, daar kun je geen beschaving van verwachten.

Hopelijk zet de politie na gisteravond door. Er is geen weg terug.
pi_205255509
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:45 schreef Monolith het volgende:

[..]
Mwoah, het impliceert vooral dat Amnesty selectief verontwaardigd zou zijn, maar die zijn in tegenstelling tot deze plotseling tot theedrinkende Cohenadepten getransformeerde types vrij consequent in hun kritiek op mensenrechtenschendingen.
Je leest geen PI's :(
pi_205255510
Maar goed, Jouke is 16 en kon zelf een trekker naar een blokkade rijden.
Dan kan hij ook vast wel 24 of 48 uur zonder z'n moeder.

En als je denkt dat je kind dat nog niet aankan, dan moet je het thuis houden.
pi_205255523
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:47 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar goed, Jouke is 16 en kon zelf een trekker naar een blokkade rijden.
Dan kan hij ook vast wel 24 of 48 uur zonder z'n moeder.

En anders moet je thuisblijven.
Ach, dit zal wel een geval zijn van een jongen die zich heeft laten opfokken en net te ver gegaan is en zodra hij voor de rechter staat zal het tranen met tuiten zijn en dat hij zo niet bedoelde.
pi_205255527
quote:
1s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Je pollopties waren dan ook volkomen debiel. Ik miste de optie 'indien er sprake is van een situatie zoals beschreven in artikel 7 van de Ambtsinstructie voor de politie mag de politie gericht schieten', dus ik heb voor de lol maar op de eerste optie gestemd.
Als je een serieuze discussie wil moet je misschien niet zo slap trollen.
pi_205255535
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Veel ouders lusten overigens ook geen spruitjes of andere groenten, dat helpt ook niet echt.

Heb vroeger alles moeten eten en zie spruitjes als een lekkernij (zolang je ze niet te lang kookt).
Wij dus ook of zijn langzaam geïntroduceerd tot het eten van.. Geloof dat ik alleen Witlof niet lust.. maar mss weer is proberen.

Voor mijn vrouw is het andersom, die lust een stuk minder dan ik en de kids nemen dat idd over.
pi_205255538
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ach, dit zal wel een geval zijn van een jongen die zich heeft laten opfokken en net te ver gegaan is en zodra hij voor de rechter staat zal het tranen met tuiten zijn en dat hij zo niet bedoelde.
Dat zal wss de conclusie ook zijn.

Maar hij heeft nu wel even de tijd om er rustig over na te denken.
pi_205255546
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:44 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Bakken of roosteren en met een klein beetje iets van zoet erbij, zo krijg je spruitjes - in mijn ogen - het lekkerst. :)
Tails tell tales
pi_205255550
quote:

[..]
Eens.

Denk zelfs dat het volledig opvoeding is. Het bestaat volgens mij niet dat iemand echt bijna niks lust. Als dat dan toch het geval is, dan is dat 'm aangeleerd.
pi_205255557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:49 schreef Forbry het volgende:

[..]
Bakken of roosteren en met een klein beetje iets van zoet erbij, zo krijg je spruitjes - in mijn ogen - het lekkerst. :)
M'n oma kookte ze praktisch tot pap en dan ging er nog een bak nootmuskaat overheen :+
Dat was achteraf niet de lekkerste manier om ze te bereiden.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:50:59 #250
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205255562
quote:

[..]
Het toont inderdaad spot-om de domheid van de maker aan
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_205255566
quote:
[ afbeelding ]

Ik was ooit lid van Amnesty International.
Een Nederlandse afdeling van AI zal in principe geen kwestie van mensenrechten binnen Nederland aankaarten of veroordelen.
Dit om de onpartijdigheid te onderstrepen.
Dus men zal naar het internationale centrum moeten. Volgens mij zat/zit dat in Londen.
Maar dat weet ik niet meer.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_205255570
twitter
pi_205255571
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:49 schreef Forbry het volgende:

[..]
Eerlijk gezegd waren wij als kids ook in de mythe getrapt dat ze vies zijn.. Maar mijn moeder heeft ons flink voor lul gezet.. We zouden boerenkool (of een andere stamppot) eten.. Was een heerlijke stamppot maar wel gemaakt met spruitjes..

Sindsdien gek op spruitjes :-)
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 14:51:33 #254
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205255572
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
M'n oma kookte ze praktisch tot pap en dan ging er nog een bak nootmuskaat overheen :+
Gewoon heel kort koken tot net gaar, en dan hoeft er niets anders bij, heerlijk. Altijd al mijn favo voedsel.
pi_205255576
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:49 schreef Halcon het volgende:

[..]
Eens.

Denk zelfs dat het volledig opvoeding is. Het bestaat volgens mij niet dat iemand echt bijna niks lust. Als dat dan toch het geval is, dan is dat 'm aangeleerd.
"Fruits de mers" laat ik dan grotendeels wel weer links liggen. Maar goed, heb nog 400 andere dingen die ik wel zonder mokken lust :P

Stukje vis of een gepelde garnaal lukt nog wel prima maar als ik een schelpdier zie dan begint het maagzuur spontaan naar boven te komen.
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:53:12 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205255587
quote:

[..]

Je x 6,6 is onzin.

Ik repost hem even met de prijzen volgens je inflatiecalculator:

Een paar voorbeelden:

Een kilo ardappelen kostten in 1970 ¤ 0,21 (ƒ 0,46) als ik dat door de inflatiecalculator gooi zou het in 2022 ¤ 1,07 moeten kosten, ze kosten meer, dus de aardappelboeren doen het nog redelijk goed (daar staan ze ook om bekend trouwens, die houden relatief het meest over aan hun arbeid).

10 Eieren:
• 1970 ¤ 0,80 (ƒ 1,76)
• 2017 ¤ 2,24 als ik de prijs van 1970 door de inflatiecalculator gooi zouden 10 eieren in 2022 ¤ 4,10 moeten kosten.

Een kilo hamlappen:
• 1970 ¤ 4.52 (ƒ 9,96)
• 2017 ¤ 7,61 als ik de prijs van 1970 door de inflatiecalculator gooi zou een kilo hamlappen in 2022 ¤ 23,25 moeten kosten.

Een kilo kaas:
• 1970 ¤ 2,68 (ƒ 5,90)
• 2017 ¤ 10,22 als ik de prijs van 1970 door de inflatiecalculator gooi zou een kilo kaas in 2022 ¤ 13,77 moeten kosten.

Een liter melk:
• 1970 ¤ 0,29 (ƒ 0,63)
• 2017 ¤ 0,90 als ik de prijs van 1970 door de inflatiecalculator gooi zou een liter melk in 2022 ¤ 1,47 moeten kosten.

Een kilo riblappen:
• 1970 ¤ 3,12 (ƒ 6,87)
• 2017 ¤ 9,79 als ik de prijs van 1970 door de inflatiecalculator gooi zou een kilo riblappen in 2022 ¤ 16,04 moeten kosten.

250 gram roomboter:
• 1970 ¤ 0,83 (ƒ 1,82)
• 2017 ¤ 1,69 als ik de prijs van 1970 door de inflatiecalculator gooi zou 250 gram roomboter in 2022 ¤ 4,42 moeten kosten.

Als ik deze prijzen zie en ik zie wat biologisch eten kost dan zijn huidige prijzen voor biologisch eten eigenlijk altijd lager dan de 1970 prijzen die door de inflatiecalculator gegooid zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:53:18 #258
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205255590
quote:
Kijk, je kan dus ook prima protesteren zonder op agenten in te rijden.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_205255593
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"Fruits de mers" laat ik dan wel weer links liggen. Maar goed, heb nog 400 andere dingen die ik wel zonder mokken lust :P
Dat iemand 1, 2 of 3 dingen niet lust, ok, dat kan. Ik vind satésaus enorm smerig.

Maar voor de rest eet ik bijna alles. Als ik ergens ga eten, dan lust ik 99% van wat op de kaart staat zeg maar. Terwijl dat bij sommige mensen omgekeerd is.

Vind dat verschrikkelijk. Weleens gaan eten met vrienden met kinderen. En dan gewoon niks lusten van de kaart. Met moeite 'n gerecht vinden waar dan allerlei dingen uitgelaten moeten worden. :')
pi_205255601
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Maar waar protesteren ze dan eigenlijk tegen?
pi_205255605
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:53 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat iemand 1, 2 of 3 dingen niet lust, ok, dat kan. Ik vind satésaus enorm smerig.

Maar voor de rest eet ik bijna alles. Als ik ergens ga eten, dan lust ik 99% van wat op de kaart staat zeg maar. Terwijl dat bij sommige mensen omgekeerd is.

Vind dat verschrikkelijk. Weleens gaan eten met vrienden met kinderen. En dan gewoon niks lusten van de kaart. Met moeite 'n gerecht vinden waar dan allerlei dingen uitgelaten moeten worden. :')
  woensdag 6 juli 2022 @ 14:55:37 #262
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205255611
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:54 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Maar waar protesteren ze dan eigenlijk tegen?
Die jongen die vast zit toch?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_205255616
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:53 schreef Halcon het volgende:

[..]

Probleem is daar niet alleen de ouders hoor.. genoeg opa's en oma's of juffen die ze leren dat spruitjes etc vies zijn :)
pi_205255629
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:50 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Kort koken en daarna bakken in roomboter.
pi_205255638
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Probleem is daar niet alleen de ouders hoor.. genoeg opa's en oma's of juffen die ze leren dat spruitjes etc vies zijn :)
Da's dan slecht van die oma's en juffen. Mij is dat vroeger nooit aangeleerd. Lust nu ook bijna alles.
pi_205255640
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:51 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Gewoon heel kort koken tot net gaar, en dan hoeft er niets anders bij, heerlijk. Altijd al mijn favo voedsel.
Iew.
pi_205255648
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:56 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ik weet nog wel dat we op school in klas 3 of 4 kookles hadden (heel kooklokaal) waar we iedere week zelf kookten en zelf aten.
Er waren er altijd een paar die wel kookten maar het niet aten, of alleen het vlees, of alleen de aardappels.
pi_205255660
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:53 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Het lijkt wel alsof er een kleine groep is die heel veel media aandacht krijgt omdat ze zich misdragen. Wie had dat gedacht.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:01:03 #269
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205255669
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:34 schreef GS-Raw het volgende:

[..]
Het vervelende is dat juist het biologische eten goed/lekker voedsel is..... alleen las ik hier al iemand die het niet te vreten vond.
Tsja... lastig is dat als je denkt dat niet biologisch eten beter smaakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:02:01 #270
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205255676
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:58 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Haha stuudje. Bangerik.
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 15:03:22 #271
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205255686
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:01 schreef Leandra het volgende:

[..]
Het vervelende is dat juist het biologische eten goed/lekker voedsel is..... alleen las ik hier al iemand die het niet te vreten vond.
Tsja... lastig is dat als je denkt dat niet biologisch eten beter smaakt.
haha ik ken ook iemand die van die snotterige sperciebonen in pot prefereert boven verse bonen :?
pi_205255703
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 13:58 schreef Vis1980 het volgende:
:'). Een ex van mij liet op dat soort tijden haar keeltje vullen op de parkeerplaats van de Mc toen ze 14 was.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:06:47 #273
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205255708
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:06 schreef Akathisia het volgende:

[..]
:'). Een ex van mij liet op dat soort tijden haar keeltje vullen op de parkeerplaats van de Mc toen ze 14 was.
GEIL.
pi_205255713
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
GEIL.
Helaas was ik er zelf niet bij.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:08:15 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205255721
quote:

[..]
Aan de andere kant is het ook zo dat kinderen met een reden niet van spruitjes houden: spruitjes zijn bitter.
Bittere planten zijn over het algemeen giftig, bij kinderen is dat oerinstinct nog goed genoeg ontwikkeld om niet van dingen als spruitjes en witlof te houden, plus dat kinderen meer smaakpapillen hebben dus smaken worden beter geproefd.

Ergo: niet druk om maken, het is logisch dat ze het niet lekker vinden, komt vanzelf wel goed.
Dwingen te eten werkt daarbij juist averechts.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_205255732
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:08 schreef Leandra het volgende:

[..]
Aan de andere kant is het ook zo dat kinderen met een reden niet van spruitjes houden: spruitjes zijn bitter.
Bittere planten zijn over het algemeen giftig, bij kinderen is dat oerinstinct nog goed genoeg ontwikkeld om niet van dingen als spruitjes en witlof te houden, plus dat kinderen meer smaakpapillen hebben dus smaken worden beter geproefd.

Ergo: niet druk om maken, het is logisch dat ze het niet lekker vinden, komt vanzelf wel goed.
Ik ben pas als volwassene spruitjes gaan eten. Thuis kreeg ik het nooit.
  Forum Admin woensdag 6 juli 2022 @ 15:11:43 #277
pi_205255773
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 14:51 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
"Fruits de mers" laat ik dan grotendeels wel weer links liggen. Maar goed, heb nog 400 andere dingen die ik wel zonder mokken lust :P

Stukje vis of een gepelde garnaal lukt nog wel prima maar als ik een schelpdier zie dan begint het maagzuur spontaan naar boven te komen.
Garnalen zijn gewoon onderwaterkakkerlakken
pi_205255812
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:11 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Garnalen zijn gewoon onderwaterkakkerlakken
Lekker man. Hoe groter hoe beter. Scampi, Gamba, Giant king prawn. :9
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 15:16:36 #279
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205255858
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Spruitjes schijnen lang niet meer zo bitter te zijn als ze waren. Iets waar de boeren maar vooral de plantenveredelaars voor gezorgd hebben.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:16:59 #280
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_205255861
quote:
Heel simpel: protesteren met groot landbouwmaterieel niet toegestaan.
Toch doen? Trekker voor een halfjaartje kwijt.
Kijken hoe snel die ellende voorbij is.
Ja inderdaad, V. ja.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:17:40 #281
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205255874
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:09 schreef Makrelis het volgende:

[..]
Ik ben pas als volwassene spruitjes gaan eten. Thuis kreeg ik het nooit.
Ik heb ze als kind ook nooit gegeten, ik kan me ook niet herinneren dat ze ooit op tafel hebben gestaan.
Hier staan ze wel op tafel trouwens, en ook de 11-jarige eet ze zonder problemen, deed hij ook al toen hij 4 was.
Maar..... ik doe sowieso niet moeilijk over eten, als je iets echt niet lekker vindt (nadat je het geproefd hebt) dan vind ik het geen probleem.

Zelf eet ik ook niet alles; ik word ziek van kaas dus dat is sowieso een no-go, maar ik vind gekookte worteltjes en bloemkool gewoon smerig, rauw vind ik ze wel lekker, dus toen de 11-jarige klein was lagen ze gewoon rauw op mijn bord en gekookt op hun borden :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:22:25 #282
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205255934
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Spruitjes schijnen lang niet meer zo bitter te zijn als ze waren. Iets waar de boeren maar vooral de plantenveredelaars voor gezorgd hebben.
:D
Dat we niet alles meer tot snot koken helpt ook wel, spruitjes moet je juist niet te lang koken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 15:22:56 #283
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205255939
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:22 schreef Leandra het volgende:

[..]
:D
Dat we niet alles meer tot snot koken helpt ook wel, spruitjes moet je juist niet te lang koken.
Ja maar dat wist mijn moeder ook in de jaren 70 al. Nou ben ik verwend met een moeder die echt lekker kan koken. Zelfs mijn vriendin vind het gemiddeld lekkerder dan haar eigen moeder kookt :o

*O* en ik ken veel van haar recepten *O*
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:24:33 #284
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205255945
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:00 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Het lijkt wel alsof er een kleine groep is die heel veel media aandacht krijgt omdat ze zich misdragen. Wie had dat gedacht.
Dat is meestal zo idd
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
pi_205255947
Ik moet verder gewoon maar mijn mond houden over groente, want ik ben (mede) op dat vlak - helaas vind ik zelf - best wel een moeilijke eter... Ik houd vooral van rauwe groenten en van fruit. Een maaltijd zonder enig(e) (al dan niet rauwe) groente en/of fruit vind ik overigens ook weer niet lekker... dat scheelt dan weer iets. :P
Tails tell tales
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:27:38 #286
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205255974
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ja maar dat wist mijn moeder ook in de jaren 70 al. Nou ben ik verwend met een moeder die echt lekker kan koken. Zelfs mijn vriendin vind het gemiddeld lekkerder dan haar eigen moeder kookt :o

*O* en ik ken veel van haar recepten *O*
Die pech hebben mijn kinderen dan weer; hun moeder kan niet koken.
Bij de oudste heeft dat tot gevolg gehad dat hij zelf prima kan koken, bij de jongste weet ik het niet, die heeft een vader die heel goed kan koken :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 15:28:20 #287
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205255984
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:24 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Dat is meestal zo idd
Breaking news: een grote groep boeren doet eigenlijk niet zo veel extreems.

Platteland vandaag. De meeste boeren hebben vandaag hun koeien gemolken. Daarnaast hebben ze gekeken hoe de mais erbij staat en allerhande nog openstaande klusjes rond om de boerderij gedaan. In gramsbergen heeft een boer zijn trekker afgesteld op een andere aftakas, en in Beilen heeft een boer zijn eg nagekeken en opnieuw in olie gezet. Ook was er een boer in Heiloo die de buurvrouw geholpen heeft met het rechtzetten van een schuttingdeel.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:31:09 #288
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_205256008
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Breaking news: een grote groep boeren doet eigenlijk niet zo veel.

Platteland vandaag. De meeste boeren hebben vandaag hun koeien gemolken. Daarnaast hebben ze gekeken hoe de mais erbij staat en allerhande nog openstaande klusjes rond om de boerderij gedaan. In gramsbergen heeft een boer zijn trekker afgesteld op een andere aftakas, en in Beilen heeft een boer zijn eg nagekeken en opnieuw in olie gezet. Ook was er een boer in Heiloo die de buurvrouw geholpen heeft met het rechtzetten van een schuttingdeel.
Dat mais bekijken kunnen ze ook overslaan, ik kijk uit op een maisveld, dus ik werp af en toe wel een blik op het maisveld achter de tuin :+
Wullie bin KOEL © Soneal
  Moderator woensdag 6 juli 2022 @ 15:32:06 #289
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_205256020
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Dat mais bekijken kunnen ze ook overslaan, ik kijk uit op een maisveld, dus ik werp af en toe wel een blik op het maisveld achter de tuin :+
En hoe staat het erbij. Laat me raden niet zo best. Het is te <vul weertype van vandaag in> tegenwoordig.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:32:53 #290
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205256028
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:31 schreef Leandra het volgende:

[..]
Zullen we in het maisveld een graancirkel in de vorm van het WEF logo maken? :D
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205256039
quote:
84s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zullen we in het maisveld een graancirkel in de vorm van het WEF logo maken? :D
Als je een wappie explosie wil zien dan ja :D
pi_205256069
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:27 schreef Leandra het volgende:

[..]
Die pech hebben mijn kinderen dan weer; hun moeder kan niet koken.
Bij de oudste heeft dat tot gevolg gehad dat hij zelf prima kan koken, bij de jongste weet ik het niet, die heeft een vader die heel goed kan koken :D
Ik moest het van mijn vader hebben en die kon op zich ook echt lekker koken, maar ook hij had helaas toch wel sterk de neiging groente tot "bijzaak" te maken... Ik probeer dat zelf nu heel erg anders te doen (vooral voor de dieren), maar ik kan niet zeggen dat ik het altijd even makkelijk (als in lekker) vind... Vlees laten liggen vind ik nog niet zo'n probleem, maar ik ben erg dol op zuivelproducten :D

Trouwens, gek genoeg (?) is witlof (ook níet rauw) dan wel weer één van mijn favorieten qua groente(n). :)
Tails tell tales
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:38:50 #293
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205256108
quote:
88s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Breaking news: een grote groep boeren doet eigenlijk niet zo veel extreems.

*wink wink*
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:46:23 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205256189
Ik doe een hoop groente in een lang vloedje.
pi_205256213
no farmers = no food
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:52:27 #296
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205256239
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205256243
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:
no farmers = no food
In absolute zin klopt het.

Voor de Nederlandse situatie verre van.

We exporteren 70% van de productie, importeren 80% van wat we hier nodig hebben.

In feite kan 20% van de boeren dat voor de eigen markt opvangen met die 80% van het buitenland.
  woensdag 6 juli 2022 @ 15:52:46 #298
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205256244
quote:
no farmers = no food
Ons voedsel komt uit het buitenland
pi_205256246
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2022 15:46 schreef Vis1980 het volgende:
Ik doe een hoop groente in een lang vloedje.
:7
pi_205256247
quote:
Ja, komt nog wel een moment dat ze hem ook moeten komen bevrijden.
pi_205256250
quote:
no farmers = no food
Wat is je punt?
Цой жив
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')