Ik ben pas als volwassene spruitjes gaan eten. Thuis kreeg ik het nooit.quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook zo dat kinderen met een reden niet van spruitjes houden: spruitjes zijn bitter.
Bittere planten zijn over het algemeen giftig, bij kinderen is dat oerinstinct nog goed genoeg ontwikkeld om niet van dingen als spruitjes en witlof te houden, plus dat kinderen meer smaakpapillen hebben dus smaken worden beter geproefd.
Ergo: niet druk om maken, het is logisch dat ze het niet lekker vinden, komt vanzelf wel goed.
Dwingen te eten werkt daarbij juist averechts.
Garnalen zijn gewoon onderwaterkakkerlakkenquote:Op woensdag 6 juli 2022 14:51 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"Fruits de mers" laat ik dan grotendeels wel weer links liggen. Maar goed, heb nog 400 andere dingen die ik wel zonder mokken lust
Stukje vis of een gepelde garnaal lukt nog wel prima maar als ik een schelpdier zie dan begint het maagzuur spontaan naar boven te komen.
Lekker man. Hoe groter hoe beter. Scampi, Gamba, Giant king prawn.quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Garnalen zijn gewoon onderwaterkakkerlakken
Spruitjes schijnen lang niet meer zo bitter te zijn als ze waren. Iets waar de boeren maar vooral de plantenveredelaars voor gezorgd hebben.quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Aan de andere kant is het ook zo dat kinderen met een reden niet van spruitjes houden: spruitjes zijn bitter.
Bittere planten zijn over het algemeen giftig, bij kinderen is dat oerinstinct nog goed genoeg ontwikkeld om niet van dingen als spruitjes en witlof te houden, plus dat kinderen meer smaakpapillen hebben dus smaken worden beter geproefd.
Ergo: niet druk om maken, het is logisch dat ze het niet lekker vinden, komt vanzelf wel goed.
Dwingen te eten werkt daarbij juist averechts.
Heel simpel: protesteren met groot landbouwmaterieel niet toegestaan.quote:
Ik heb ze als kind ook nooit gegeten, ik kan me ook niet herinneren dat ze ooit op tafel hebben gestaan.quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:09 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Ik ben pas als volwassene spruitjes gaan eten. Thuis kreeg ik het nooit.
quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:16 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Spruitjes schijnen lang niet meer zo bitter te zijn als ze waren. Iets waar de boeren maar vooral de plantenveredelaars voor gezorgd hebben.
Ja maar dat wist mijn moeder ook in de jaren 70 al. Nou ben ik verwend met een moeder die echt lekker kan koken. Zelfs mijn vriendin vind het gemiddeld lekkerder dan haar eigen moeder kooktquote:Op woensdag 6 juli 2022 15:22 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat we niet alles meer tot snot koken helpt ook wel, spruitjes moet je juist niet te lang koken.
Dat is meestal zo iddquote:Op woensdag 6 juli 2022 15:00 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het lijkt wel alsof er een kleine groep is die heel veel media aandacht krijgt omdat ze zich misdragen. Wie had dat gedacht.
Die pech hebben mijn kinderen dan weer; hun moeder kan niet koken.quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:22 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ja maar dat wist mijn moeder ook in de jaren 70 al. Nou ben ik verwend met een moeder die echt lekker kan koken. Zelfs mijn vriendin vind het gemiddeld lekkerder dan haar eigen moeder kookten ik ken veel van haar recepten
Breaking news: een grote groep boeren doet eigenlijk niet zo veel extreems.quote:
Dat mais bekijken kunnen ze ook overslaan, ik kijk uit op een maisveld, dus ik werp af en toe wel een blik op het maisveld achter de tuinquote:Op woensdag 6 juli 2022 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Breaking news: een grote groep boeren doet eigenlijk niet zo veel.
Platteland vandaag. De meeste boeren hebben vandaag hun koeien gemolken. Daarnaast hebben ze gekeken hoe de mais erbij staat en allerhande nog openstaande klusjes rond om de boerderij gedaan. In gramsbergen heeft een boer zijn trekker afgesteld op een andere aftakas, en in Beilen heeft een boer zijn eg nagekeken en opnieuw in olie gezet. Ook was er een boer in Heiloo die de buurvrouw geholpen heeft met het rechtzetten van een schuttingdeel.
En hoe staat het erbij. Laat me raden niet zo best. Het is te <vul weertype van vandaag in> tegenwoordig.quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mais bekijken kunnen ze ook overslaan, ik kijk uit op een maisveld, dus ik werp af en toe wel een blik op het maisveld achter de tuin
Zullen we in het maisveld een graancirkel in de vorm van het WEF logo maken?quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat mais bekijken kunnen ze ook overslaan, ik kijk uit op een maisveld, dus ik werp af en toe wel een blik op het maisveld achter de tuin
Als je een wappie explosie wil zien dan jaquote:Op woensdag 6 juli 2022 15:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zullen we in het maisveld een graancirkel in de vorm van het WEF logo maken?
Ik moest het van mijn vader hebben en die kon op zich ook echt lekker koken, maar ook hij had helaas toch wel sterk de neiging groente tot "bijzaak" te maken... Ik probeer dat zelf nu heel erg anders te doen (vooral voor de dieren), maar ik kan niet zeggen dat ik het altijd even makkelijk (als in lekker) vind... Vlees laten liggen vind ik nog niet zo'n probleem, maar ik ben erg dol op zuivelproductenquote:Op woensdag 6 juli 2022 15:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Die pech hebben mijn kinderen dan weer; hun moeder kan niet koken.
Bij de oudste heeft dat tot gevolg gehad dat hij zelf prima kan koken, bij de jongste weet ik het niet, die heeft een vader die heel goed kan koken
*wink wink*quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:28 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Breaking news: een grote groep boeren doet eigenlijk niet zo veel extreems.
Platteland vandaag. De meeste boeren hebben vandaag hun koeien gemolken. Daarnaast hebben ze gekeken hoe de mais erbij staat en allerhande nog openstaande klusjes rond om de boerderij gedaan. In gramsbergen heeft een boer zijn trekker afgesteld op een andere aftakas, en in Beilen heeft een boer zijn eg nagekeken en opnieuw in olie gezet. Ook was er een boer in Heiloo die de buurvrouw geholpen heeft met het rechtzetten van een schuttingdeel.
In absolute zin klopt het.quote:
Ons voedsel komt uit het buitenlandquote:
quote:Op woensdag 6 juli 2022 15:46 schreef Vis1980 het volgende:
Ik doe een hoop groente in een lang vloedje.
Ja, komt nog wel een moment dat ze hem ook moeten komen bevrijden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |