Nu nog wel ja en dat bedoel ik niet dreigend, maar de geschiedenis leert dat als je dit soort dingen te ver laat komen er gekke krachten kunnen loskomen. Daarom is het ook zaak dit zsm de kop in te drukken, protesteren prima maar bedreigen, intimideren, blokkeren en ontregelen doe je maar elders.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:31 schreef Steven_Stil het volgende:
De overheid heeft het geweldsmonopolie en zal zo'n strijd altijd winnen van een stel boeren die denken dat hun clubje met tractoren onkwetsbaar is.
De publieke opinie draait snel om op deze manier en wanneer boeren niet oppassen worden ze soort van achtergebleven bevolkingsgroepquote:Op woensdag 29 juni 2022 01:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu nog wel ja en dat bedoel ik niet dreigend, maar de geschiedenis leert dat als je dit soort dingen te ver laat komen er gekke krachten kunnen loskomen. Daarom is het ook zaak dit zsm de kop in te drukken, protesteren prima maar bedreigen, intimideren, blokkeren en ontregelen doe je maar elders.
Kun je daar op gokken? Engel kreeg ook wekelijks vele duizenden mensen op de been, terwijl die toch breed erkend knettergek was.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:41 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De publieke opinie draait snel om op deze manier en wanneer boeren niet oppassen worden ze soort van achtergebleven bevolkingsgroep
Die kinderen leren dan al erg vroeg hoe corruptie werkt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:46 schreef Vis1980 het volgende:
Las net dat de boeren ijsjes aan gaat bieden aan de kinderen die door de protesten met de bus vast kwamen staan tijdens het schoolreisje naar De Efteling. Dé happening van ieder schoolkind en er is veel geld voor betaald, maar de bus is nooit aangekomen bij De Efteling. Bus vol huilende kinderen, wat zal dat ijsje helpen.
En hoe compensatieregelingen werken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:49 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die kinderen leren dan al erg vroeg hoe corruptie werkt.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:49 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die kinderen leren dan al erg vroeg hoe corruptie werkt.
Of hun dag is gewoon compleet naar de haaien. 'De burger moet er geen last van hebben' zei men nog in de ochtend.quote:
Het is wel duidelijk dat de confrontatie de afgelopen dagen niet is opgezocht maar nu is er reden om op te schalen in escalatie niveau en dat gaan die boeren wel merken komende acties die buiten het boekje gaan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je daar op gokken? Engel kreeg ook wekelijks vele duizenden mensen op de been, terwijl die toch breed erkend knettergek was.
Dit was de dag van de stemming. Dat zorgt voor een piek. Ik verwacht dat het de komende week afneemt, als dat niet gebeurt dan kan men altijd aanvullende maatregelen nemen. Feit is dat men het huis van de minister wel heel gemakkelijk kan vinden en dat ze zeker terugkomen als er iets is. Ik heb hier altijd hekel aan. Wat mij betreft worden bewindspersonen veel meer beveiligd.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op die lijn zat ik vanmorgen ook. Alleen als je ziet wat er vandaag in het hele land gebeurd is dan kom ik daar toch wat van terug. Dit is gewoon een opstand, die moet ook zo behandelt worden. Het geweldsmonopolie ligt nog altijd bij de staat en niet bij boer Harms en kornuiten.
Aardige flutcompensatie ookquote:
Hebben agenten tegenwoordig geen pistool meer?quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou. Laten we dat maar doen dan.
HeT lEgEr Zet JE NiET iN teGeN eiGeN VoLk!!!!111!!!11quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat er nog mensen zijn die dit willen.
En dan? 3 4 boze twitterberichten en thats it?quote:Op woensdag 29 juni 2022 05:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hopelijk vergooien ze net als de vorige keer weer het grootste deel aan sympathie in het land.
Dit gaat natuurlijk elke grens over, al is dat vanaf het begin af aan al.
Nooit geweten dat Twitter zo belangrijk was.quote:Op woensdag 29 juni 2022 05:57 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
En dan? 3 4 boze twitterberichten en thats it?
Dit. Domme boeren. Aso boeren zelfs.quote:Op woensdag 29 juni 2022 05:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hopelijk vergooien ze net als de vorige keer weer het grootste deel aan sympathie in het land.
Gewoon zorgen dat de trekker niet meer te verzekeren is als ze hem gebruiken voor protesten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 06:06 schreef Lurf het volgende:
Nu begrijp je weer waarom boer een scheldwoord is.
Ik moet nog zien dat er wel ingegrepen wordt als het verder escaleert. Dat geweldsmonopolie van de overheid is voornamelijk een juridisch dingetje, daar houd je geen boer mee tegen als je het fysieke overwicht mist. Zie de avondklokrellen. Ik verwacht meer van de kentekenplicht voor trekkers die vrijdag ingaat. Dan kunnen ze gewoon volautomatisch bekeurd worden en tref je ze waar de boer de meeste pijn voelt: in zijn portemonnee.
Als de afgelopen dagen iets duidelijk hebben gemaakt, dan is het wel dat ze dat min of meer ongestraft en onbedreigd kunnen doen, aangezien de politie ze onder het mom van 'deëscaleren" alle ruimte geeft en niet fatsoenlijk ingrijpt. Dit gaat nog wel erger worden, allerlei wat voorzichtigere meelopers gaan zich nu gewoon bij de grote groepen aansluiten waardoor het bewaken van de veiligheid nog ingewikkelder wordt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 07:05 schreef xpompompomx het volgende:
Zag al wel weer dat onze fijne boeren zich weer van hun beste kant hebben laten zien gisteravond![]()
smeken om meer politiegeweldquote:Op woensdag 29 juni 2022 07:10 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de afgelopen dagen iets duidelijk hebben gemaakt, dan is het wel dat ze dat min of meer ongestraft en onbedreigd kunnen doen, aangezien de politie ze onder het mom van 'deëscaleren" alle ruimte geeft en niet fatsoenlijk ingrijpt. Dit gaat nog wel erger worden, allerlei wat voorzichtigere meelopers gaan zich nu gewoon bij de grote groepen aansluiten waardoor het bewaken van de veiligheid nog ingewikkelder wordt.
mijn sympathie is geheel verdwenen in ieder gevalquote:Op woensdag 29 juni 2022 05:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Nee nee, gewoon het leger inzetten natuurlijk!quote:
Gelukkig zijn ze dom genoeg om zelf beelden op socials te zetten, er staan er een hoop herkenbaar op, opladen die handel en een paar nachten in de cel om mee te beginnenquote:Op woensdag 29 juni 2022 07:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee nee, gewoon het leger inzetten natuurlijk!
Maar men moet niet blijvend ongestraft het land kunnen ontregelen, die snap ik wel.
Geheel verdwenen... is een klein deel van alle boeren die dit doetquote:Op woensdag 29 juni 2022 07:36 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
mijn sympathie is geheel verdwenen in ieder geval![]()
![]()
Politie lastig vallen, auto's slopennee!
Sensatiezoeker ;-)quote:Op woensdag 29 juni 2022 07:55 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ben ik dan de enige die dit mooi vind?
heb je het nu over de boeren of over iemand anders?quote:Op woensdag 29 juni 2022 07:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nee nee, gewoon het leger inzetten natuurlijk!
Maar men moet niet blijvend ongestraft het land kunnen ontregelen, die snap ik wel.
Ja.quote:Op woensdag 29 juni 2022 07:58 schreef aTypisch het volgende:
[..]
heb je het nu over de boeren of over iemand anders?
Ja klopt, jammer danquote:Op woensdag 29 juni 2022 07:57 schreef OmniRocket het volgende:
[..]
Geheel verdwenen... is een klein deel van alle boeren die dit doet
We scheren "de moslims" toch ook al jaren over één kam? Heel menselijk gedrag.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:03 schreef Montagui het volgende:
Een klein deel van de boeren gaat over de schreef, maar DE boeren verliezen de sympathie?
Waar is het credo gebleven dat we groepen niet over één kam scheren gebleven?
Deze topicreeks is één grote clusterfuck aan gegeneraliseer.
Ik hoor anders ook weinig tegengeluid vanuit die andere groep? Het blijft bij wat LTO geblaat.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:03 schreef Montagui het volgende:
Een klein deel van de boeren gaat over de schreef, maar DE boeren verliezen de sympathie?
Lijkt me inderdaad verstandig om ze een geheim onderkomen te geven.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:05 schreef maan_man het volgende:
Ernstige verstoring van de openbare orde. Bij Jan met de pet had de burgemeester al lang ingegrepen en de woning gesloten. Hup hup, Harm-Jan van Schaik, burgemeester, meet niet met twee maten en grijp in, sluit die toko van Van der Wal.
Ja, boeren maken het er niet makkelijker op voor zichzelf.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:03 schreef Montagui het volgende:
Dit is anders pas echt stom gelul.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 23:44 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat is ook zo'n gezeik in de ruimte 'hun leven wordt afgepakt', dan bedenken ze maar een andere manier om aan inkomsten te komen of ze gaan in het buitenland verder met hun bedrijf.
Ja boeren zijn inderdaad alleen slachtoffer. Het is zeker niet zo dat zij decennialang ontzettend hard gelobbyd hebben hebben tegen alle veranderingen op dit gebied. Oh, wacht....quote:Op woensdag 29 juni 2022 07:35 schreef Bloemkool het volgende:
Feit dat het zover moet komen om onze regering eens echt te laten zoeken naar een oplossing is gewoon triest. Het is geen manier van doen van de boeren maar die nutteloze figuren die het land besturen zorgen ook niet voor duidelijkheid. De simpele dingen hebben ze zo voor elkaar zoals een belastingverhoging. Maar complexe problemen aanpakken dat is me toch een dingetje.
Kijk naar de rest van de shit zoals het huizentekort en de asielzoekers, daar gaan ook nog dit soort protesten voor nodig zijn tot ze toch eindelijk eens in gang schieten en wat fatsoenlijke maatregelen gaan nemen die goed zijn voor het land.
Weet uit m’n eigen kring dat boeren die openlijk afstand nemen van groepen als FDF soms ook behoorlijk geïntimideerd worden door de extremere boeren. Kan me voorstellen dat je daar toch ook terughoudend in bent als je elkaar volgende week allemaal weer tegenkomt op het dorpsfeest oid.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ja, boeren maken het er niet makkelijker op voor zichzelf.
Als je politici thuis intimideert, burgers pest, natuur vernielt en doet alsof je het land bezit (wat voor 66,9% klopt helaas) dan verliezen DE boeren begrip, draagvlak en sympathie.
En anders moet de rest van de groep er maar overduidelijk afstand van nemen.
Dit platslaan tot Randstad vs. boeren doet denk ik niet echt recht aan de situatiequote:Op woensdag 29 juni 2022 08:15 schreef indiaantje89 het volgende:
De boeren zoeken ook helemaal geen "steun" meer, want dat gaan ze toch niet krijgen vanuit de randstad. Dit zal uit eindelijk in een flinke clash/rel stranden.
Als ze steun uit de Randstad hadden willen hebben was het niet nodig geweest daarbuiten alles te terroriseren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:15 schreef indiaantje89 het volgende:
De boeren zoeken ook helemaal geen "steun" meer, want dat gaan ze toch niet krijgen vanuit de randstad. Dit zal uiteindelijk in een flinke clash/rel stranden.
zo werkt dat he, een klein deel van de Nederlanders met roots in Marokko zijn overlast gevend, toch ziet een grote groep Nederlanders het als een Marokkanen probleemquote:Op woensdag 29 juni 2022 08:03 schreef Montagui het volgende:
Tsja, de overheid moet soms komen met harder beleid om alle belangen af te wegen en niet dansen naar de pijpen van de boertjes.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:14 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ja boeren zijn inderdaad alleen slachtoffer. Het is zeker niet zo dat zij decennialang ontzettend hard gelobbyd hebben hebben tegen alle veranderingen op dit gebied. Oh, wacht....
Die houden zich wel angstvallig stil. Veel meer dan 'Ik keur het niet goed, máár...' zie ik niet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:20 schreef Seeburg54 het volgende:
Daarom vind ik het moeilijk, er zijn ook boeren die dit gedrag allemaal te ver gaat.
Nouuuquote:Op woensdag 29 juni 2022 08:20 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
zo werkt dat he, een klein deel van de Nederlanders met roots in Marokko zijn overlast gevend, toch ziet een grote groep Nederlanders het als een Marokkanen probleem
Als ik uit emotie de boel ga slopen krijg ik ook gewoon straf.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:21 schreef Noek het volgende:
Met sympathy votes bereiken ze geen ene kont dus why bother.
Ik snap de emotie wel.
Niet alleen wordt het huis, grond, je leven afgesloten. Als iets een identiteit is dan is het wel het boer zijn.
Dat mensen dat hier niet snappen, snap ik ook wel weer want als je dagelijks op kantoor werkt dan weet je niet eens wat het is om zelf iets op te bouwen.
Las ik gisteren hier ook nog dat iemand geen kippen meer buiten zag!![]()
Nee, lullo, er is vogelgriep.
Hier in Drenthe stikt het normaal van de vrije uitloop boerderijen maar nu al even niet, nee.
Dat laatste sowieso. En is op de benen ipv op de bal.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
True. Ze hebben op alle gebieden dezelfde reductiedoelen gelegd, zonder rekening te houden met de lokale omstandigheden. Waarschijnlijk heeft een provincie nog een beetje ruimte om af te wijken. Maar alles wat ze niet in die gebied reduceren moet dan in andere gebieden binnen de provincie worden gereduceerd, omdat de minister een landelijk reductiecijfer heeft vastgelegd en geen enkele ander provincie gaat zeggen: doe het maar bij mij. Dat is de hele ellende als je stikstofreductie je hoofddoel maakt en niet het verbeteren van natuurkwaliteit.
Wist je dat er ook mensen zijn die zich niet gedragen, dat je nog sympathie voor jezelf kan opbrengen...quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:03 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ja klopt, jammer dansorry maar ik word er niet goed van wanneer mensen zich zo te buiten gaan aan rellen, vernieling aan objecten die er niets aan kunnen doen, politie lastigvallen, intimideren van mensen met huisbezoeken enzovoort.
Ik ken genoeg boeren en dat zijn zonder uitzondering super mensen, kan mij ook niet voorstellen dat zij hier bij horen maar op dit moment is al mijn sympathie wel zo'n beetje weg ja
Dit is het probleem in een notendop. De lobby heeft jarenlang een dikke vinger in de pap gehad m.b.t. beleid (want CDA was aan de macht). Hierdoor kreeg je gedrochten als de Wet geurhinder en veehouderij die achteraf toch niet zo'n goed idee bleek omdat reductietechnieken in de praktijk bij lange na niet zo effectief waren als berekend. Boertje blij want heeft toch lekker uit kunnen breiden. Lokaal is het helemaal huilen met de pet op want iedere grote boer is inderdaad kind aan huis in het gemeente/provinciehuis en is vaak ouwe jongens krentenbrood met de (CDA) wethouder/gedeputeerde.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:20 schreef Seeburg54 het volgende:
Deze etters krijgen vaak ook nog alles voor elkaar en hebben vriendjes bij de provincie en gemeente. Want ze hebben veel land, en daarom macht.
Die ludieke acties zijn er ook, bv kazen uitdelen op viaducten naast de snelweg.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:05 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik hoor anders ook weinig tegengeluid vanuit die andere groep? Het blijft bij wat LTO geblaat.
Ludieke acties of minder ingrijpende acties waar gewoon de werkende bevolking mee te maken heeft nog niet gezien.
Ga dan lekker op het Binnenhof je ongerief kenbaar maken, daar zitten de beslissers.
Er is ook een Marokkanen probleem. Onder hele specifieke omstandigheden zijn er een paar boeren die over de scheef gaan. Andere orde.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:20 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
zo werkt dat he, een klein deel van de Nederlanders met roots in Marokko zijn overlast gevend, toch ziet een grote groep Nederlanders het als een Marokkanen probleem
Ja, dat zal het zijn!quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die ludieke acties zijn er ook, bv kazen uitdelen op viaducten naast de snelweg.
Je ziet ze alleen minder, want de focus op achterlijke acties scoort beter, en kan je je lekker op botvieren of je 'gelijk' halen, als je toch al anti boer bent.
2 wrongs doesn't make it right.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:20 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Het is geen "emotie".quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ik uit emotie de boel ga slopen krijg ik ook gewoon straf.
Lijkt me prima.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
De boeren moeten maar publiekelijk zeggen dat ze afstand nemen van deze acties.
Dat moet je diegene vertellen die ik citeer.quote:
Ik heb het dan ook niet over de slopers maar over de boeren, want we zien maar een klein deel vd boeren, die hun hebben en houwen verliezen zonder te slopen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ik uit emotie de boel ga slopen krijg ik ook gewoon straf.
Voor boze mensen bestwel.quote:Op woensdag 29 juni 2022 06:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nooit geweten dat Twitter zo belangrijk was.
Ja daar is weinig mis mee, hoewel ik alsnog denk dat er geen weg terug is van harde maatregelen, al is dat de schuld van de politiek die jaren te soft is geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de slopers maar over de boeren omdat wat we zien maar een klein deel is vd boeren.
Er zijn ook genoeg boeren die enkel een leus op hun land hebben staan uit protest.
Het gaat niet om scoren maar om hoe achterlijk de acties daadwerkelijk zijnquote:Op woensdag 29 juni 2022 08:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die ludieke acties zijn er ook, bv kazen uitdelen op viaducten naast de snelweg.
Je ziet ze alleen minder, want de focus op achterlijke acties scoort beter, en kan je je lekker op botvieren of je 'gelijk' halen, als je toch al anti boer bent.
O er zal best een malloot iets hebben gezegd over burgeroorlog (ik hoor het immers al dagen) maar ik houd er wel rekening mee dat er hier en daar wat wordt opgeklopt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Denk jij dat ze bij de Volkskrant zoiets voor de lol even verzinnen?
Heb je het artikel überhaupt gelezen?quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:50 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
O er zal best een malloot iets hebben gezegd over burgeroorlog (ik hoor het immers al dagen) maar ik houd er wel rekening mee dat er hier en daar wat wordt opgeklopt.
Hou toch op zeg.quote:Op dinsdag 28 juni 2022 22:58 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Dat mensen zo wanhopig zijn en daardoor tot dit soort daden in staat zijn is enkel en alleen de overheid aan te rekenen.
Ik weet dat we in bijzondere tijden leven, maar een twitterbericht een artikel noemen gaat wel ver vind ik.quote:
Ja want er wordt niet verwezen naar de inhoud via een screenshotje en link naar het volledige VK-artikel natuurlijk. Jij wíl het gewoon niet lezen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:56 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik weet dat we in bijzondere tijden leven, maar een twitterbericht een artikel noemen gaat wel ver vind ik.
Alsof de boeren niet innoveren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op zeg.
De boeren zijn gewoon bang voor veranderingen en innovaties.
Waar alle sectoren (zowel luchtvaart als industrie) al vele jaren innoveren en hele strikte eisen kennen, zijn de boeren totaal niet aan het innoveren en veranderen.
Terwijl ze wel veel uitstoot hebben op gevoelige gebieden.
De overheid moet overigens wel ingrijpen. En dat doen ze tegen alles en iedereen. Dus de boeren moeten niet gaan zeuren.
boeren innoveren nietquote:Op woensdag 29 juni 2022 08:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op zeg.
Waar alle sectoren (zowel luchtvaart als industrie) al vele jaren innoveren en hele strikte eisen kennen, zijn de boeren totaal niet aan het innoveren en veranderen.
De overheid moet overigens wel ingrijpen. En dat doen ze tegen alles en iedereen. Dus de boeren moeten niet gaan zeuren.
Tuurlijk wel. Daarom heeft Nederland juist zo'n grote landbouw output.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op zeg.
Mijn toetsenbord zou dit weigeren....quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:56 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Hou toch op zeg.
Dat is tuinbouw, sierteelt en slachtvlees. De andere takken van de landbouw produceren bijna niks.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:06 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Daarom heeft Nederland juist zo'n grote landbouw output.
Waarom, verscheep de mest naar het buitenland en je bent er.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:10 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]
Er is sinds 1990 veel innoveert juist, maar het is nu veel lastiger om winst te boeken met enkel technologie.
Dat klopt, er zou een groep boeren moeten zijn die tegengas geeft aan de klootzakken onder hen. Want zo bereiken ze het tegenovergestelde.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:22 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Die houden zich wel angstvallig stil. Veel meer dan 'Ik keur het niet goed, máár...' zie ik niet.
Denk niet dat zo makkelijk is, veel boeren willen ook juist hun mest gebruiken voor hun grond.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom, verscheep de mest naar het buitenland en je bent er.
Per kg geexporteert vlees zou ik er 10 kg mest bij doen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:13 schreef ludovico het volgende:
[..]
Waarom, verscheep de mest naar het buitenland en je bent er.
Ja, moet ook kunnen toch, is circulair immers.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk niet dat zo makkelijk is, veel boeren willen ook juist hun mest gebruiken voor hun grond.
Laten we de mooie leuke stukjes groen die we nog hebben maar lekker naar de neuk gaan want zielige boeren. Top idee.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:18 schreef ludovico het volgende:
En misschien werkt stikstofarme natuur en stikstofrijk naast elkaar gewoon niet. Als het gros uit de lucht komt ligt het evenwicht in het midden, en niet bij de extremen die we kunnen observeren.
Onze natuur is gemaakt, ik mis de noodzaak om het koste wat kost in stand te houden zoals we het nou voor het laatst gemaakt hebben. En het hele doelmatigheid vraagstuk en vervolgens kosten baten analyse...
Oh oke.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:38 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Voor boze mensen bestwel.
Bovendien is twitter de woke-rechtbank
Ja nee gelukkig importeren we geen gigantische hoeveelheden krachtvoer voor onze veestapel. Veel succes met je circulaire landbouw dan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:15 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja, moet ook kunnen toch, is circulair immers.
Maar als je bijvoert en kunstmest uitrijdt wordt het een ander verhaal.
Volgens mij begrijp je het niet maar die stikstofarmegronden zijn juist verdord.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:21 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we de mooie leuke stukjes groen die we nog hebben maar lekker naar de neuk gaan want zielige boeren. Top idee.
Dat iets niet aan jouw definitie van natuur voldoet betekent niet dat het geen ecologische waarde heeft. Of economische: wat denk je bijvoorbeeld dat er gebeurt met de fruittelers wanneer insecten massaal verdwijnen?quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:18 schreef ludovico het volgende:
En misschien werkt stikstofarme natuur en stikstofrijk naast elkaar gewoon niet. Als het gros uit de lucht komt ligt het evenwicht in het midden, en niet bij de extremen die we kunnen observeren.
Onze natuur is gemaakt, ik mis de noodzaak om het koste wat kost in stand te houden zoals we het nou voor het laatst gemaakt hebben. En het hele doelmatigheid vraagstuk en vervolgens kosten baten analyse...
de uitstoort per koe is inderdaad oplaag gegaan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
Alsof de boeren niet innoveren.
Alsof de uitstoot al decennia niet omlaag is gegaan, dankzij innovatie.
Desinformatie roeleert weer eens.
nou dit inderdaad!quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:20 schreef ChipsZak. het volgende:
Met al die protesten op de snelweg vraag ik me wel eens af wat je dan moet als je in de file staat door deze gasten maar bijvoorbeeld snel bij het ziekenhuis moet zijn (ivm ziekte, ernstige aandoening, plotselinge heftige situaties of simpelweg iets als je vrouw die ineens op bevallen ligt) of snel naar een familielid toegaat die thuis dat op sterven ligt. Dan ben je mooi de pineut, op zijn zachtst gezegd.
Puur hypothetisch: zou je er iets mee kunnen? Als iemand bijvoorbeeld overlijdt doordat je er niet langs kon, of dat een situatie nodeloos verergert met heftigere complicaties of langere nasleep? Als bepaalt kan worden dat dit niet het geval was geweest als je er een half uur of uur eerder was geweest, ofzoiets, zou je daar iets mee kunnen qua rechtszaak?
Niet DE boer, een aantal boeren. Per saldo over de hele linie boeren met vee is de uitstoot flink verminderd.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:28 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
de uitstoort per koe is inderdaad oplaag gegaan.
Echter deden we de boer dan belonen en mocht ie meer koeien nemen.
Sterker nog, in veel gevallen is de uitstoot OP papier omlaag gegaan, nam de boer extra koeien en bleek de uitstoot in de praktijk hoger dan ervoor.
Zeker, gewoon voor moord met voorbedachte rade! Allemaal honderdmiljoenmiljard jaar de cel in!quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
nou dit inderdaad!
Of je bent een chirurg of arts die met spoed naar het ZKH moet voor een levensreddende operatie van een kind en je staat door deze malloten in de file? En het kind sterft doordat je er niet op tijd was
Mogen die boeren dan aangeklaagd worden?
In ieder geval hulde voor de jaren 80 stijl van deze miem.quote:
Klaag de overheid dan ook maar gewoon aan voor nalatigheid.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
nou dit inderdaad!
Of je bent een chirurg of arts die met spoed naar het ZKH moet voor een levensreddende operatie van een kind en je staat door deze malloten in de file? En het kind sterft doordat je er niet op tijd was
Mogen die boeren dan aangeklaagd worden?
Tegen schaalvergroting en cumulatie is namelijk op te innoveren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:42 schreef Montagui het volgende:
[..]
Niet DE boer, een aantal boeren. Per saldo over de hele linie boeren met vee is de uitstoot flink verminderd.
Goh deze post heeft veel parallellen met andere hoofdpijndossiers uit de samenlevingquote:Op woensdag 29 juni 2022 09:42 schreef Galvez het volgende:
[..]
Klaag de overheid dan ook maar gewoon aan voor nalatigheid.
Decennialang pappen en nathouden, en zelfs subsidiëren.
En nu niet de burgers beschermen tegen dit geteisem.
Ik vind het feit dat lokale autoriteiten niet optreden veel ergerlijker dan de boerenacties an sich.
Als hij dit nou geflankeerd door 2 generalen zou zeggen. Nu wordt hij inderdaad uitgelachen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het klopt op zich wel wat hij zegt, maar dat 'dit is niet acceptabel' van Rutte gaat onderhand ene oor in, andere oor uit bij mij.
Treurig.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zijn er eigenlijk al aanhoudingen verricht? Mag toch hopen dat hier onvoorwaardelijke celstraffen voor gaan worden opgelegd.quote:
Enkel een bezoekje brengen is helaas niet strafbaar.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk al aanhoudingen verricht? Mag toch hopen dat hier onvoorwaardelijke celstraffen voor gaan worden opgelegd.
Wat een kansloze debielen, daar mis je echt helemaal niks aan.
Kunnen we die terreurboeren door dit soort acties niet gewoon sneller uitkopen en voor de helft van de prijs?quote:
We zeggen het vaak over asielzoekers maar voor boeren is het niet anders.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:56 schreef MichaelScott het volgende:
Tijd voor een noodwet: elke tractor die buiten eigen terrein komt in beslag nemen en naar de sloop. Je moet ze raken waar het pijn doet.
Daar kunnen ze zich alles bij voorstellen, daarom is dat hele FDF opgericht. Dat was in eerst instantie helemaal geen protestclub.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:56 schreef Momo het volgende:
Kunnen die boeren zich dan er niks bij voorstellen? Hoe zouden hun het vinden als er bij hun op het terrein voor de woning dieren activisten zouden staan?
Grote kans dat er helemaal niks strafbaars is gebeurd.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk al aanhoudingen verricht? Mag toch hopen dat hier onvoorwaardelijke celstraffen voor gaan worden opgelegd.
Wat een kansloze debielen, daar mis je echt helemaal niks aan.
Dan is de wereld te klein.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:56 schreef Momo het volgende:
Kunnen die boeren zich dan er niks bij voorstellen? Hoe zouden hun het vinden als er bij hun op het terrein voor de woning dieren activisten zouden staan?
Dat laatste is dan ook wel regelmatig gebeurd.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:56 schreef Momo het volgende:
Helft? Gewoon gedwongen onteigenen zonder compensatie. Wals erover, mogen ze toekijken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Kunnen we die terreurboeren door dit soort acties niet gewoon sneller uitkopen en voor de helft van de prijs?
Wat mij betreft gewoon onteigenen, dan stopt 95% van de meelopers.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Kunnen we die terreurboeren door dit soort acties niet gewoon sneller uitkopen en voor de helft van de prijs?
Jammerquote:Op woensdag 29 juni 2022 09:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Grote kans dat er helemaal niks strafbaars is gebeurd.
Het zijn natuurlijk over het algemeen laaggeschoolde mensen. Een boer heeft zelden beschaving gebracht. Ze produceren voedsel, meer niet. Daar hoef je geen groots denken voor te zijn. Domme boer is niet voor niets een scheldwoord.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:56 schreef Momo het volgende:
Er zijn natuurlijk wel zat legitieme redenen te verzinnen om met je tractor op de openbare weg te komen, tevens wordt niet elke tractor voor agrarische doeleinden gebruikt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:56 schreef MichaelScott het volgende:
Tijd voor een noodwet: elke tractor die buiten eigen terrein komt in beslag nemen en naar de sloop. Je moet ze raken waar het pijn doet.
Is toch wel gebeurd?quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:56 schreef Momo het volgende:
Uit het interview met de FDF voorman in de volkskrantquote:Na die actie in Boxtel hebben jullie ook de Facebook-pagina Vegan Tracker in het leven geroepen, waarop foto’s en persoonlijke gegevens van dierenrechtenactivisten worden geplaatst.
(Glimlacht) ‘Daar kan ik officieel natuurlijk geen uitspraken over doen. Maar we weten wel hoe dat gegaan is, ja.’
Veel dierenrechtenactivisten zijn inmiddels doodsbang voor Farmers Defence Force.
‘Ja, dat was ook de bedoeling, dat die acties ophielden.’
Wij hebben hier activisten over gesproken die ons smeekten hun naam niet in de krant te zetten, omdat ze vreesden voor repercussies. Wat denkt u daarvan?
‘Nou, dat het pussy’s zijn. Als je niks verkeerd doet, heb je ook niks te vrezen, toch?’
Sommige activisten werden (online) verrot gescholden, bedreigd en achtervolgd, bijvoorbeeld omdat ze uit medeleven dode dieren bij een afgebrande stal wilden herdenken.
‘Ja, dat hoeft niet voor de deur van die boer, toch?’
Wat is het verschil met een bezoek aan het huis van de minister?
(Korte stilte). ‘Tja. Dat weet ik zo niet.’
Hypocrisie van de bovenste plankquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:02 schreef ondeugend het volgende:
[..]
[..]
Is toch wel gebeurd?
Dierenactivisten bij het ruimen van schapen, stalbranden.. etc
Dan janken ze in de media over huisvredebreuk
[..]
Uit het interview met de FDF voorman in de volkskrant
Dat lijkt me het probleem van de boeren, dan huren ze maar een vrachtwagen met oplegger om met de tractor bij hun veldje te komen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:01 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk wel zat legitieme redenen te verzinnen om met je tractor op de openbare weg te komen, tevens wordt niet elke tractor voor agrarische doeleinden gebruikt.
Ik denk dat de kentekenplicht in dezen wel zou moeten helpen. Als er daadwerkelijk gehandhaafd wordt, tenminste.
Dit dus.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:02 schreef Duiveltja het volgende:
En iedereen die het weer super erg vinden, maar daar hebben we niks aan.
ME paraat en de boeren wegknuppelen. Zonder pardon.
Onteigenen lijkt me een beter idee.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kunt lang slaan op een trekker. Tijd voor zwaar materieel.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:02 schreef Duiveltja het volgende:
En iedereen die het weer super erg vinden, maar daar hebben we niks aan.
ME paraat en de boeren wegknuppelen. Zonder pardon.
• Politie auto's slopen niet strafbaar?quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:59 schreef Halcon het volgende:
[..]
Grote kans dat er helemaal niks strafbaars is gebeurd.
Gewoon hard ingrijpen inderdaad, dan is het snel klaar met die onzin.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:05 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt lang slaan op een trekker. Tijd voor zwaar materieel.
Daarnaast ook gewoon hoge boetes uitdelen, dan is het snel klaar.quote:Op woensdag 29 juni 2022 09:56 schreef MichaelScott het volgende:
Tuurlijk, het protest is tegen een besluit van het kabinet, dus dan zijn de wappies er ook snel bij.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]De wappies kapen het protest...
Als de wappies zich begrepen voelen door dit trekkertuig dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen? Zo niet, dan is het 1 pot nat.quote:Op woensdag 29 juni 2022 10:09 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]De wappies kapen het protest...
Wappiesquote:Op woensdag 29 juni 2022 10:11 schreef mazaru het volgende:
[..]
Als de wappies zich begrepen voelen door dit trekkertuig dan zou er toch een belletje moeten gaan rinkelen? Zo niet, dan is het 1 pot nat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |