Euhm nee. Je krijgt het gewoon opgelegd en kunt een leuke geldsom krijgen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:06 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Een dergelijke wet kan alleen stand houden als ze voldoende gecompenseerd worden. De facto komt het neer op vrijwilligheid.
Ja wanneer de knop omgaat en er zwaardere middelen ingezet gaan worden dan krijgen we weer jankende boeren.quote:
Geldsom eisen. Als de overheid niet over de brug komt dan houdt zo'n wet niet stand.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Euhm nee. Je krijgt het gewoon opgelegd en kunt een leuke geldsom krijgen.
dit hoort toch gewoon bij een ordinaire machtsstrijd tussen de politieke macht en (in dit geval) de boerengemeenschap?quote:
Jij vindt een 'ordinaire machtsstrijd' tussen een bevolkingsgroep en de overheid die met geweld wordt uitgevochten niet zorgelijk? Dat vind ik op mijn beurt dan weer tamelijk zorgelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:08 schreef aTypisch het volgende:
[..]
dit hoort toch gewoon bij een ordinaire machtsstrijd tussen de politieke macht en (in dit geval) de boerengemeenschap?
niet echt verrassend of zorgelijk
True. Ze hebben op alle gebieden dezelfde reductiedoelen gelegd, zonder rekening te houden met de lokale omstandigheden. Waarschijnlijk heeft een provincie nog een beetje ruimte om af te wijken. Maar alles wat ze niet in die gebied reduceren moet dan in andere gebieden binnen de provincie worden gereduceerd, omdat de minister een landelijk reductiecijfer heeft vastgelegd en geen enkele ander provincie gaat zeggen: doe het maar bij mij. Dat is de hele ellende als je stikstofreductie je hoofddoel maakt en niet het verbeteren van natuurkwaliteit.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat model wat ze aanhouden is een beetje een joke, Vlieland zou zogezegd moeten minderen maar er is al niks.
80% van je stikstof uitstoot reduceren.... Waar gaat dat allemaal over als je genoeg landbouwgrond hebt dat je je dieren met je eigen gras kan voeden?
Die stikstof wordt gewoon letterlijk door het eigen land in dat geval opgenomen, het is dan circulair. Tenzij de grond zelf verschraald van de boer.
En veel boeren snappen het nog enigszins ook dat het meer landgebonden moet etc etc, maar niet in één dag.
Vandaag is de grens bereikt. Dit kun je niet tolereren.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:08 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Ja wanneer de knop omgaat en er zwaardere middelen ingezet gaan worden dan krijgen we weer jankende boeren.
is toch weinig unieks aan?quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:09 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Jij vindt een 'ordinaire machtsstrijd' tussen een bevolkingsgroep en de overheid die met geweld wordt uitgevochten niet zorgelijk? Dat vind ik op mijn beurt dan weer tamelijk zorgelijk.
Ik schat in dat de huidige minister van justitie en veiligheid wat meer van het kordate optreden is dan haar voorganger.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vandaag is de grens bereikt. Dit kun je niet tolereren.
wat stel je voor?quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Vandaag is de grens bereikt. Dit kun je niet tolereren.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:12 schreef aTypisch het volgende:
[..]
is toch weinig unieks aan?
maar je doet nu alsof die gekkies bij dat huis de eerste stoot uit hebben gedeeld, dat is van de andere kant gekomen he
Wat praat ik goed?quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:13 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat er nog mensen zijn die dit goedpraten.
Dat laatste sowieso natuurlijk. En we gaan ook niet schieten zoals er geen levens in gevaar zijn.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:16 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Sowieso het materieel en bestuurders daarvan aangestuurd door de politie.
Trekkers op de snelweg, hoppa vrijwillig wegwezen of anders wat zwaar spul en dan maar duwen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat er nog mensen zijn die dit willen.
lolquote:Op woensdag 29 juni 2022 01:18 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Trekkers op de snelweg, hoppa vrijwillig wegwezen of anders wat zwaar spul en dan maar duwen.
uiteindelijk gaat dit gebeuren natuurlijk niet om die gekken in de tuin van een minster of een blokkade van een snelwegquote:Op woensdag 29 juni 2022 01:20 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij zijn het maar een paar boeren die zover gaan. Als ze iets strafbaars hebben gedaan dat een arrestatie mogelijk maakt, dan kun je ze met dramatiek om 3 uur 's nachts van het bed wippen. Als je dat bij de ergste hebt gedaan, dan komt de rust wel terug. Heb je geen leger voor nodig.
dat hoop ik nietquote:Op woensdag 29 juni 2022 01:22 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Daar gaat het op uitkomen wanneer ze tractors blijven misbruiken.
Wanneer dat gekloot met die trekkers op de snelweg door blijft gaan dan komt er zwaarder materiaal dat ingezet gaat worden dan lijkt me duidelijk.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:22 schreef aTypisch het volgende:
[..]
uiteindelijk gaat dit gebeuren natuurlijk niet om die gekken in de tuin van een minster of een blokkade van een snelweg
Op die lijn zat ik vanmorgen ook. Alleen als je ziet wat er vandaag in het hele land gebeurd is dan kom ik daar toch wat van terug. Dit is gewoon een opstand, die moet ook zo behandelt worden. Het geweldsmonopolie ligt nog altijd bij de staat en niet bij boer Harms en kornuiten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:20 schreef Jojoke het volgende:
Volgens mij zijn het maar een paar boeren die zover gaan. Als ze iets strafbaars hebben gedaan dat een arrestatie mogelijk maakt, dan kun je ze met dramatiek om 3 uur 's nachts van het bed wippen. Als je dat bij de ergste hebt gedaan, dan komt de rust wel terug. Heb je geen leger voor nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |