Dat zou kunnen alleen is het uitgangspunt dat als de full market value wordt betaald er aan het fair balance vereiste (de compensatie dus) voldaan is.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:33 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Die compensatie steekt dus niet goed in elkaar, want het is een alles of niets verhaal, of doorgaan of je hebben en houden kwijtraken. Iets wat een emotionele waarde heeft kun je niet met geld afkopen. Je kunt de compensatie ook beperken tot de stikstofrechten wat doelmatiger is. Dat is én gunstiger voor de belastingbetaler en beter voor de boeren die op hun plek willen blijven wonen.
Oh oké en stel de boer zegt: ik bouw enkele stikstofarme vakantiehuisjes waardoor ik minder koeien kan houden. Maakt zo'n boer dan ook nog kans bij de rechter?quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou nee. Het EHRM is best wel streng als het gaat om wat ze dan fair balance noemen de compensatie dus, dat moet in principe full market value zijn...
Dat is sowieso een minimumeis voor de stikstofrechten, maar ik zie het nut van een uithuisplaatsing niet als de bedrijfsvoering het probleem is en niet de bewoning van het gebied.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat zou kunnen alleen is het uitgangspunt dat als de full market value wordt betaald er aan het fair balance vereiste (de compensatie dus) voldaan is.
Elke politicus liegt dus dan kunnen we net zo goed nergens op stemmen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:22 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
[..]
Eerst moeten er eerlijke verkiezingen komen, dat waren ze niet in 2021.
Daarna gewoon weer een nieuw kabinet formeren.
Rutte is een bewezen leugenaar, dat heeft hij ook zelf moeten erkennen.
Als de baas niet deugt, dan zijn al zijn onderministers ook niet zuiver.
De trap moet helemaal schoongeveegd worden, te beginnen met de bovenste trede.
Ja. Zelfrealisatie heet dat, maar dat is ook geen absoluut recht als het belang van de overheid heel groot is kan dat opzij gezet worden.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oh oké en stel de boer zegt: ik bouw enkele stikstofarme vakantiehuisjes waardoor ik minder koeien kan houden. Maakt zo'n boer dan ook nog kans bij de rechter?
De comments eronderquote:Op woensdag 29 juni 2022 00:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even de tuin bemesten van de minister![]()
Ze heeft wel een leuk landelijk optrekje zo te zien.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:39 schreef ikweethetookniet het volgende:
Even de tuin bemesten van de minister![]()
De noodzaak daartoe is er in principe ook niet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat is sowieso een minimumeis voor de stikstofrechten, maar ik zie het nut van een uithuisplaatsing niet als de bedrijfsvoering het probleem is en niet de bewoning van het gebied.
Langs de Veluwe barst het van de boerencampings dus kan best.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Oh oké en stel de boer zegt: ik bouw enkele stikstofarme vakantiehuisjes waardoor ik minder koeien kan houden. Maakt zo'n boer dan ook nog kans bij de rechter?
Dus de overheid stelt randvoorwaarden en de boer heeft dan de gelegenheid om te kijken hoe hij nieuwe bedrijfsvoering kan inpassen. Ik kan mij voorstellen dat de provincie er in meegaat als de zelfrealisatie een behoorlijke reductie inhoudt en het goedkoper is voor de provincie dan het opkopen van de boer.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:42 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja. Zelfrealisatie heet dat, maar dat is ook geen absoluut recht als het belang van de overheid heel groot is kan dat opzij gezet worden.
Dat is het uitgangspunt, maar er zijn wel redenen om daar van af te wijken. Je kunt je voorstellen dat als de overheid een snelweg wil aanleggen het bepaald onhandig is als 100 meter daarvan beheerd wordt door boer Harms ipv RWS. Om maar een voorbeeld te noemen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:48 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dus de overheid stelt randvoorwaarden en de boer heeft dan de gelegenheid om te kijken hoe hij nieuwe bedrijfsvoering kan inpassen. Ik kan mij voorstellen dat de provincie er in meegaat als de zelfrealisatie een behoorlijke reductie inhoudt en het goedkoper is voor de provincie dan het opkopen van de boer.
Ik denk dat het ook wel van belang is dat de boeren een beetje kunnen doorboeren. Je weet nooit in welke situatie we over 30 jaar zitten. Het zou zonde zijn als veel boerenkennis dan verdwenen is.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:46 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Langs de Veluwe barst het van de boerencampings dus kan best.
Dat model wat ze aanhouden is een beetje een joke, Vlieland zou zogezegd moeten minderen maar er is al niks.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat het niet onder de onteigeningswet valt, want anders hadden ze de emissierechten van kolencentrales ook kunnen onteigenen. Het onteigenen van de grond waar de kolencentrale op staat is niet doelmatig omdat in het bezit komen van de grond niet het doel is. Er was maar één optie en dat is de marktprijs aanbieden. En dat mag geweigerd worden als het bod te laag is zoals dat gebeurde.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:32 schreef trein2000 het volgende:
Ik heb het niet helemaal uitgeplozen dus enigszins op de gok (omdat ik niet tot in detail weet hoe die stikstofrechten in elkaar zitten) zeg ik dat dat geen onteigening is in de zin van de onteigeningswet (en dat weet ik vrij zeker). Maar op zeker wel een inbreuk op het eigendomsrecht in de zin het EVRM.
En toen werd het bij wet alsnog gecapped en kregen ze nadeelcompensatie.quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel gelijk hebt dat het niet onder de onteigeningswet valt, want anders hadden ze de emissierechten van kolencentrales ook kunnen onteigenen. Het onteigenen van de grond waar de kolencentrale op staat is niet doelmatig omdat in het bezit komen van de grond niet het doel is. Er was maar één optie en dat is de marktprijs aanbieden. En dat mag geweigerd worden als het bod te laag is zoals dat gebeurde.
Gecapt. Afgekapt. Maar ging dat onder dwang?quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:57 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toen werd het bij wet alsnog gecapped en kregen ze nadeelcompensatie.
Ja: https://wetten.overheid.nl/BWBR0042905/2022-01-01quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:59 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gecapt. Afgekapt. Maar ging dat onder dwang?
Een dergelijke wet kan alleen stand houden als ze voldoende gecompenseerd worden. De facto komt het neer op vrijwilligheid.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:00 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja: https://wetten.overheid.nl/BWBR0042905/2022-01-01
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |