Nu nog wel ja en dat bedoel ik niet dreigend, maar de geschiedenis leert dat als je dit soort dingen te ver laat komen er gekke krachten kunnen loskomen. Daarom is het ook zaak dit zsm de kop in te drukken, protesteren prima maar bedreigen, intimideren, blokkeren en ontregelen doe je maar elders.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:31 schreef Steven_Stil het volgende:
De overheid heeft het geweldsmonopolie en zal zo'n strijd altijd winnen van een stel boeren die denken dat hun clubje met tractoren onkwetsbaar is.
De publieke opinie draait snel om op deze manier en wanneer boeren niet oppassen worden ze soort van achtergebleven bevolkingsgroepquote:Op woensdag 29 juni 2022 01:34 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nu nog wel ja en dat bedoel ik niet dreigend, maar de geschiedenis leert dat als je dit soort dingen te ver laat komen er gekke krachten kunnen loskomen. Daarom is het ook zaak dit zsm de kop in te drukken, protesteren prima maar bedreigen, intimideren, blokkeren en ontregelen doe je maar elders.
Kun je daar op gokken? Engel kreeg ook wekelijks vele duizenden mensen op de been, terwijl die toch breed erkend knettergek was.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:41 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
De publieke opinie draait snel om op deze manier en wanneer boeren niet oppassen worden ze soort van achtergebleven bevolkingsgroep
Die kinderen leren dan al erg vroeg hoe corruptie werkt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:46 schreef Vis1980 het volgende:
Las net dat de boeren ijsjes aan gaat bieden aan de kinderen die door de protesten met de bus vast kwamen staan tijdens het schoolreisje naar De Efteling. Dé happening van ieder schoolkind en er is veel geld voor betaald, maar de bus is nooit aangekomen bij De Efteling. Bus vol huilende kinderen, wat zal dat ijsje helpen.
En hoe compensatieregelingen werken.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:49 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die kinderen leren dan al erg vroeg hoe corruptie werkt.
quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:49 schreef Steven_Stil het volgende:
[..]
Die kinderen leren dan al erg vroeg hoe corruptie werkt.
Of hun dag is gewoon compleet naar de haaien. 'De burger moet er geen last van hebben' zei men nog in de ochtend.quote:
Het is wel duidelijk dat de confrontatie de afgelopen dagen niet is opgezocht maar nu is er reden om op te schalen in escalatie niveau en dat gaan die boeren wel merken komende acties die buiten het boekje gaan.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kun je daar op gokken? Engel kreeg ook wekelijks vele duizenden mensen op de been, terwijl die toch breed erkend knettergek was.
Dit was de dag van de stemming. Dat zorgt voor een piek. Ik verwacht dat het de komende week afneemt, als dat niet gebeurt dan kan men altijd aanvullende maatregelen nemen. Feit is dat men het huis van de minister wel heel gemakkelijk kan vinden en dat ze zeker terugkomen als er iets is. Ik heb hier altijd hekel aan. Wat mij betreft worden bewindspersonen veel meer beveiligd.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:29 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op die lijn zat ik vanmorgen ook. Alleen als je ziet wat er vandaag in het hele land gebeurd is dan kom ik daar toch wat van terug. Dit is gewoon een opstand, die moet ook zo behandelt worden. Het geweldsmonopolie ligt nog altijd bij de staat en niet bij boer Harms en kornuiten.
Aardige flutcompensatie ookquote:
Hebben agenten tegenwoordig geen pistool meer?quote:Op woensdag 29 juni 2022 00:53 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Nou. Laten we dat maar doen dan.
HeT lEgEr Zet JE NiET iN teGeN eiGeN VoLk!!!!111!!!11quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:14 schreef aTypisch het volgende:
[..]
Ongelofelijk dat er nog mensen zijn die dit willen.
En dan? 3 4 boze twitterberichten en thats it?quote:Op woensdag 29 juni 2022 05:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hopelijk vergooien ze net als de vorige keer weer het grootste deel aan sympathie in het land.
Dit gaat natuurlijk elke grens over, al is dat vanaf het begin af aan al.
Nooit geweten dat Twitter zo belangrijk was.quote:Op woensdag 29 juni 2022 05:57 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
En dan? 3 4 boze twitterberichten en thats it?
Dit. Domme boeren. Aso boeren zelfs.quote:Op woensdag 29 juni 2022 05:11 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Hopelijk vergooien ze net als de vorige keer weer het grootste deel aan sympathie in het land.
Dit gaat natuurlijk elke grens over, al is dat vanaf het begin af aan al.
Gewoon zorgen dat de trekker niet meer te verzekeren is als ze hem gebruiken voor protesten.quote:Op woensdag 29 juni 2022 06:06 schreef Lurf het volgende:
Nu begrijp je weer waarom boer een scheldwoord is.
Ik moet nog zien dat er wel ingegrepen wordt als het verder escaleert. Dat geweldsmonopolie van de overheid is voornamelijk een juridisch dingetje, daar houd je geen boer mee tegen als je het fysieke overwicht mist. Zie de avondklokrellen. Ik verwacht meer van de kentekenplicht voor trekkers die vrijdag ingaat. Dan kunnen ze gewoon volautomatisch bekeurd worden en tref je ze waar de boer de meeste pijn voelt: in zijn portemonnee.
Als de afgelopen dagen iets duidelijk hebben gemaakt, dan is het wel dat ze dat min of meer ongestraft en onbedreigd kunnen doen, aangezien de politie ze onder het mom van 'deëscaleren" alle ruimte geeft en niet fatsoenlijk ingrijpt. Dit gaat nog wel erger worden, allerlei wat voorzichtigere meelopers gaan zich nu gewoon bij de grote groepen aansluiten waardoor het bewaken van de veiligheid nog ingewikkelder wordt.quote:Op woensdag 29 juni 2022 07:05 schreef xpompompomx het volgende:
Zag al wel weer dat onze fijne boeren zich weer van hun beste kant hebben laten zien gisteravond![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |