zo werkt dat he, een klein deel van de Nederlanders met roots in Marokko zijn overlast gevend, toch ziet een grote groep Nederlanders het als een Marokkanen probleemquote:Op woensdag 29 juni 2022 08:03 schreef Montagui het volgende:
Een klein deel van de boeren gaat over de schreef, maar DE boeren verliezen de sympathie?
Waar is het credo gebleven dat we groepen niet over één kam scheren gebleven?
Deze topicreeks is één grote clusterfuck aan gegeneraliseer.
Tsja, de overheid moet soms komen met harder beleid om alle belangen af te wegen en niet dansen naar de pijpen van de boertjes.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:14 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ja boeren zijn inderdaad alleen slachtoffer. Het is zeker niet zo dat zij decennialang ontzettend hard gelobbyd hebben hebben tegen alle veranderingen op dit gebied. Oh, wacht....
Die houden zich wel angstvallig stil. Veel meer dan 'Ik keur het niet goed, máár...' zie ik niet.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:20 schreef Seeburg54 het volgende:
Daarom vind ik het moeilijk, er zijn ook boeren die dit gedrag allemaal te ver gaat.
Nouuuquote:Op woensdag 29 juni 2022 08:20 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
zo werkt dat he, een klein deel van de Nederlanders met roots in Marokko zijn overlast gevend, toch ziet een grote groep Nederlanders het als een Marokkanen probleem
Als ik uit emotie de boel ga slopen krijg ik ook gewoon straf.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:21 schreef Noek het volgende:
Met sympathy votes bereiken ze geen ene kont dus why bother.
Ik snap de emotie wel.
Niet alleen wordt het huis, grond, je leven afgesloten. Als iets een identiteit is dan is het wel het boer zijn.
Dat mensen dat hier niet snappen, snap ik ook wel weer want als je dagelijks op kantoor werkt dan weet je niet eens wat het is om zelf iets op te bouwen.
Las ik gisteren hier ook nog dat iemand geen kippen meer buiten zag!![]()
Nee, lullo, er is vogelgriep.
Hier in Drenthe stikt het normaal van de vrije uitloop boerderijen maar nu al even niet, nee.
Dat laatste sowieso. En is op de benen ipv op de bal.quote:Op woensdag 29 juni 2022 01:10 schreef Jojoke het volgende:
[..]
True. Ze hebben op alle gebieden dezelfde reductiedoelen gelegd, zonder rekening te houden met de lokale omstandigheden. Waarschijnlijk heeft een provincie nog een beetje ruimte om af te wijken. Maar alles wat ze niet in die gebied reduceren moet dan in andere gebieden binnen de provincie worden gereduceerd, omdat de minister een landelijk reductiecijfer heeft vastgelegd en geen enkele ander provincie gaat zeggen: doe het maar bij mij. Dat is de hele ellende als je stikstofreductie je hoofddoel maakt en niet het verbeteren van natuurkwaliteit.
Wist je dat er ook mensen zijn die zich niet gedragen, dat je nog sympathie voor jezelf kan opbrengen...quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:03 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ja klopt, jammer dansorry maar ik word er niet goed van wanneer mensen zich zo te buiten gaan aan rellen, vernieling aan objecten die er niets aan kunnen doen, politie lastigvallen, intimideren van mensen met huisbezoeken enzovoort.
Ik ken genoeg boeren en dat zijn zonder uitzondering super mensen, kan mij ook niet voorstellen dat zij hier bij horen maar op dit moment is al mijn sympathie wel zo'n beetje weg ja
Dit is het probleem in een notendop. De lobby heeft jarenlang een dikke vinger in de pap gehad m.b.t. beleid (want CDA was aan de macht). Hierdoor kreeg je gedrochten als de Wet geurhinder en veehouderij die achteraf toch niet zo'n goed idee bleek omdat reductietechnieken in de praktijk bij lange na niet zo effectief waren als berekend. Boertje blij want heeft toch lekker uit kunnen breiden. Lokaal is het helemaal huilen met de pet op want iedere grote boer is inderdaad kind aan huis in het gemeente/provinciehuis en is vaak ouwe jongens krentenbrood met de (CDA) wethouder/gedeputeerde.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:20 schreef Seeburg54 het volgende:
Deze etters krijgen vaak ook nog alles voor elkaar en hebben vriendjes bij de provincie en gemeente. Want ze hebben veel land, en daarom macht.
Die ludieke acties zijn er ook, bv kazen uitdelen op viaducten naast de snelweg.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:05 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Ik hoor anders ook weinig tegengeluid vanuit die andere groep? Het blijft bij wat LTO geblaat.
Ludieke acties of minder ingrijpende acties waar gewoon de werkende bevolking mee te maken heeft nog niet gezien.
Ga dan lekker op het Binnenhof je ongerief kenbaar maken, daar zitten de beslissers.
Er is ook een Marokkanen probleem. Onder hele specifieke omstandigheden zijn er een paar boeren die over de scheef gaan. Andere orde.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:20 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
zo werkt dat he, een klein deel van de Nederlanders met roots in Marokko zijn overlast gevend, toch ziet een grote groep Nederlanders het als een Marokkanen probleem
Ja, dat zal het zijn!quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die ludieke acties zijn er ook, bv kazen uitdelen op viaducten naast de snelweg.
Je ziet ze alleen minder, want de focus op achterlijke acties scoort beter, en kan je je lekker op botvieren of je 'gelijk' halen, als je toch al anti boer bent.
2 wrongs doesn't make it right.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:20 schreef Dries4Ever het volgende:
[..]
Het is geen "emotie".quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ik uit emotie de boel ga slopen krijg ik ook gewoon straf.
Lijkt me prima.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:07 schreef Mexicanobakker het volgende:
De boeren moeten maar publiekelijk zeggen dat ze afstand nemen van deze acties.
Dat moet je diegene vertellen die ik citeer.quote:
Ik heb het dan ook niet over de slopers maar over de boeren, want we zien maar een klein deel vd boeren, die hun hebben en houwen verliezen zonder te slopen.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Als ik uit emotie de boel ga slopen krijg ik ook gewoon straf.
Voor boze mensen bestwel.quote:Op woensdag 29 juni 2022 06:19 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Nooit geweten dat Twitter zo belangrijk was.
Ja daar is weinig mis mee, hoewel ik alsnog denk dat er geen weg terug is van harde maatregelen, al is dat de schuld van de politiek die jaren te soft is geweest.quote:Op woensdag 29 juni 2022 08:37 schreef Noek het volgende:
[..]
Ik heb het dan ook niet over de slopers maar over de boeren omdat wat we zien maar een klein deel is vd boeren.
Er zijn ook genoeg boeren die enkel een leus op hun land hebben staan uit protest.
Het gaat niet om scoren maar om hoe achterlijk de acties daadwerkelijk zijnquote:Op woensdag 29 juni 2022 08:26 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die ludieke acties zijn er ook, bv kazen uitdelen op viaducten naast de snelweg.
Je ziet ze alleen minder, want de focus op achterlijke acties scoort beter, en kan je je lekker op botvieren of je 'gelijk' halen, als je toch al anti boer bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |