Volgens het conservatieve menstype heb je wapens nodig om je te kunnen verdedigen tegen een tiranieke overheid, dus dit lijkt me wel een goede reden voor vrouwen om zich te gaan bewapenen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:29 schreef Harmankardon het volgende:
Die maken zichzelf belachelijk, abortus mogen staten zelf bepalen maar het openbaar dragen van wapens weer niet. Knap hypocriet. Maar goed, de democraten hebben jarenlang zitten snurken en dat is mooi kut voor alle kwetsbare vrouwen in de GOP-staten.
Staatrechtelijk is dit ook niet te begrijpen. Nog los van de inhoud. Stare decisis is een ding, zeker als het gaat om zaken waar mensen rechten aan ontlenen (in tegenstelling tot uitspraken waar mensen nadeel van ondervinden, die kun je makkelijker terugdraaien).quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:24 schreef nostra het volgende:
Staatsrechtelijk misschien nog te begrijpen, moreel totaal verwerpelijk natuurlijk. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Had van mij ook niet gehoeven hoor, ignorance is blissquote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:30 schreef fjs het volgende:
Valt me op dat mensen die voor abortus zijn, wel zelf zijn geboren.
Echt verschrikkelijk ja, wat een land.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
![]()
![]()
Geen woorden voor hoe oerstom dit is en hoeveel ellende dit gaat opleveren voor zowel vrouwen als kinderen in bepaalde staten...
Het tweede Amandement is wel wat kinderlevens waard natuurlijk he.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:34 schreef GereDathan het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze er in Amerika werkelijk álles aan doen om kinderen te beschermen voor de geboorte maar als ze eenmaal op een school rondlopen dan mag je naar hartenlust afschieten met je machinegeweer.
Zoals in Nederland met ChristenUnie en Christen Democratisch Appèl?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:27 schreef Hexagon het volgende:
Je zal maar wonen in een land waar bemoeizuchtige geloofsgekkies zoveel macht hebben
Oftewel niet zoveel macht om abortus te verbieden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoals in Nederland met ChristenUnie en Christen Democratisch Appèl?
En het valt mij op dat foetussen die geaborteerd zijn daar nooit over klagen!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:30 schreef fjs het volgende:
Dit soort christelijk extremisme past beter bij SGP.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:38 schreef Nober het volgende:
[..]
Zoals in Nederland met ChristenUnie en Christen Democratisch Appèl?
De Liberals hebben het ook wel erg makkelijk gemaakt voor de conservatieven. Letterlijk geen enkele kans om hun eigen positie te verzwakken hebben ze gemist.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:26 schreef xpompompomx het volgende:
En weer een stapje dichterbij de gristelijke autocratie die de GOP voor ogen heeft.
Maar wel andere dingen zoals bieraanbiedingen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:39 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oftewel niet zoveel macht om abortus te verbieden.
Volgens mij is dat nog altijd tegen de wet, maar goed, het klinkt wel leuk natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:34 schreef GereDathan het volgende:
Het blijft opmerkelijk dat ze er in Amerika werkelijk álles aan doen om kinderen te beschermen voor de geboorte maar als ze eenmaal op een school rondlopen dan mag je naar hartenlust afschieten met je machinegeweer.
En nu het recht op abortus wordt geschrapt ook wel extra nuttig, anders wordt het zo druk in het land. In Nederland doen we iets soortgelijks met dieren op de Veluwe, je wilt het toch allemaal wel in een gezond evenwicht houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het tweede Amandement is wel wat kinderlevens waard natuurlijk he.
Hihi, je leeft in een fantasie.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:47 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Volgens mij is dat nog altijd tegen de wet, maar goed, het klinkt wel leuk natuurlijk.
De politie houd je in ieder geval niet tegen, zo bleek laatst in Uvalde.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja? Je mag zo maar kinderen neermaaien en je komt niet in de gevangenis? Bron?
Wat heeft Trump hiermee te maken?quote:
De perp is toch echt doodgeschoten. Beetje raar als wat hij deed gewoon mag in Amerika.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:50 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
De politie houd je in ieder geval niet tegen, zo bleek laatst in Uvalde.
Door de grenswacht ja, tegen het commando van de lokale politiechef in...quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De perp is toch echt doodgeschoten. Beetje raar als wat hij deed gewoon mag in Amerika.
Nadat ze hem eerst vrolijk zijn gang hadden laten gaan ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
De perp is toch echt doodgeschoten. Beetje raar als wat hij deed gewoon mag in Amerika.
Hoe dit uit gaat pakken? Ongeveer de helft van de staten gaat abortus verbieden, een deel daarvan gaat ook het out-of-state gaan voor een abortus verbieden of mensen die daarbij helpen straffen. We gaan geen daling zien van ongewenste zwangerschappen maar wel een stijging zien van babies die ter adoptie worden aangeboden. We gaan ook een stijging zien van vrouwen die doe-het-zelf abortussen proberen en mensen die illegale abortussen als dienst aan gaan bieden. We gaan armoede nog meer zien toenemen in de onderste lagen van de bevolking want het hebben van kinderen kost nou eenmaal veel geld en de Amerikaanse overheid helpt je daar amper mee.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:24 schreef nostra het volgende:
Staatsrechtelijk misschien nog te begrijpen, moreel totaal verwerpelijk natuurlijk. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Dat weet ik. Maar je kan Trump moeilijk de schuld geven van elke beslissing die deze gasten nemen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:52 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Kijk even wie de voorstemmers benoemd heeft.
Seriously?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:57 schreef XDo het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar je kan Trump moeilijk de schuld geven van elke beslissing die deze gasten nemen.
Noem eens een paar recente schutters op scholen die in de gevangenis zijn beland dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:49 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ja? Je mag zo maar kinderen neermaaien en je komt niet in de gevangenis? Bron?
Dat kan ik zeker wel, dit was namelijk de hele opzet.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:57 schreef XDo het volgende:
[..]
Dat weet ik. Maar je kan Trump moeilijk de schuld geven van elke beslissing die deze gasten nemen.
Mag jij al stemmen? Ik zou me er niet aan wagen als ik jou was.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:57 schreef XDo het volgende:
[..]
Ah je kent hem persoonlijk. Sorry, mijn fout dan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat kan ik zeker wel, dit was namelijk de hele opzet.
Mwha, dat hoeft niet zozeer. Conservatisme gaat vooral om voorzichtig zijn met veranderingen omdat het nieuwe idee slechter kan uitpakken. De manier waarop Spanje in het verleden of de GOP vandaag de dag daarin doorslaan is wel kwaadaardig natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:43 schreef Hexagon het volgende:
Het conservatisme is sowieso een kwaadaardige ideologie vergelijkbaar met communisme.
Neuh. Ik spreek Engels: https://www.cnbc.com/2016(...)e-abortion-case.htmlquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:00 schreef XDo het volgende:
[..]
Ah je kent hem persoonlijk. Sorry, mijn fout dan.
Las ik ook net. Geef het een paar jaar en voorbehoedsmiddelen zijn in de VS verboden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ze willen doorpakken ook:
[ twitter ]
Ja leuk een soort christelijke talibanquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]
Under his Eyequote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]
Ik vind Trump ook een malloot hoor. Maar ‘bedankt Trump’ is makkelijk scoren.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Neuh. Ik spreek Engels: https://www.cnbc.com/2016(...)e-abortion-case.html
Iran zal trots zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]
Mevrouw XDo, u draait en u bent niet eerlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:03 schreef XDo het volgende:
[..]
Ik vind Trump ook een malloot hoor. Maar ‘bedankt Trump’ is makkelijk scoren.
Wie zegt dat de voorgangers anders hadden gestemd?
Ik zou zeggen doe je eigen onderzoek en kijk naar de stemmingen in de jaren voordat trump mensen heeft aangesteld.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:03 schreef XDo het volgende:
[..]
Veel te groot land met veel te veel verschillende regio's, opvattingen etc.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Wat een haast schizofreen land is het toch ook he. Puissant rijk versus hele tentenwijken onder de snelwegen. Hyperprogressieve paarsharigen enerzijds, anderzijds hele bevolkingsgroepen die met de bijbel in de hand qua opvattingen ergens rond 1845 zijn blijven steken. Enzovoort. Ik denk dat het voor dat land goed zou zijn om eens wat meer de polderende middenweg op te zoeken. Maar ja, kan dat (nog) wel met een dergelijk partijenstelsel en een tot op het bot verdeelde samenleving?
Wat schattig, iemand heeft een lege oneliner op Twitter zien staan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:30 schreef fjs het volgende:
Dus voor de geboorte mag je niemand doden, maar de staat mag je na de geboorte wel op verschillende gruwelijke manier doden? Vreemde logica van die pro-life figuren.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:09 schreef marcb1974 het volgende:
Pro life wint weer eens
Dan zal binnenkort de doodstraf ook wel weer overal moeten en enige vorm van guncontrol echt volledig worden afgeschaft.
Mijn punt precies.quote:
Contraception? Wat is daar het probleem precies, ze willen condooms verbieden of iets?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]
Ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Contraception? Wat is daar het probleem precies, ze willen condooms verbieden of iets?
Pro life, voorbehoedsmiddelen voorkomen dan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Contraception? Wat is daar het probleem precies, ze willen condooms verbieden of iets?
Waarom zie je dit in NL gebeuren?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:12 schreef RedFever007 het volgende:
De voorbode voor andere Westerse landen w.o.NL vrees ik![]()
Waardeloos slechte uitspraak
Met dank aan Ginsburg.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]
De echte ultraconservatiefjes zijn qua voorbehoedsmiddelen vooral voor onthouding geloof ik.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ja, dát ben ik helemaal met je eens. Dat je vraagtekens bij de legaliteit van de originele beslissing kan zetten is een tweede. Maar dat maakt inderdaad niet dat je, naar gelang politiek klimaat, ineens kan gaan tornen daaraan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:32 schreef trein2000 het volgende:
Staatrechtelijk is dit ook niet te begrijpen. Nog los van de inhoud. Stare decisis is een ding,
Dankzij anti-conceptie gaan tienermeisjes en volwassen vrouwen met jan en alleman naar bed. Dat begrijp je toch wel? Onthouding is de enige juiste manierquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:13 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dio mio.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]
Het was een specifieke verkiezingsbelofte;het benoemen van rechters die Roe vs Wade zouden herroepen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:57 schreef XDo het volgende:
[..]
Wel een politicus die zijn beloftes nakomt dan...quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:27 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het was een specifieke verkiezingsbelofte;het benoemen van rechters die Roe vs Wade zouden herroepen.
Als ik jouw hoofd verbrijzel en je in stukjes hak, hoor ik je ook niet klagen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:39 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
En het valt mij op dat foetussen die geaborteerd zijn daar nooit over klagen!
Een klompje cellen is natuurlijk geen volgroeid mens. Laten we die onzin niet importeren zeg.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:28 schreef fjs het volgende:
[..]
Als ik jouw hoofd verbrijzel en je in stukjes hak, hoor ik je ook niet klagen.
En dat doen ze dan ook allemaal massaal. Onthouding.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:16 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dankzij anti-conceptie gaan tienermeisjes en volwassen vrouwen met jan en alleman naar bed. Dat begrijp je toch wel? Onthouding is de enige juiste manier
Net als Amish die geen TV thuis mogen kijken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:32 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat doen ze dan ook allemaal massaal. Onthouding.
Als die pro-life mensen, naast het propageren/invoeren van anti-abortuswetgeving, nu eens groot zouden inzetten op anticonceptie zou ik respect en begrip voor hun kunnen hebben. Goede voorlichting over seksualiteit, over anticonceptie en die makkelijk beschikbaar maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]
En dat kapotje gaan ze ook verbieden, als het aan hen ligt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:35 schreef -XOR- het volgende:
Overwinning voor de rechtsen: dat vieze linkse geschuif met die geslachtsdelen in elkaar kan niet meer ongestraft zonder kapotje. Dit zorgt ervoor dat de slinksen minder aan seks doen zodat de rechtsboys niet de enigen zijn zonder iets te neuken.
Want jij denkt dat wanneer Bader Ginsburg en Kennedy nog Justices waren geweest deze beslissing ook zo was uitgevallen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:03 schreef XDo het volgende:
[..]
Gewoon niemand meer neuken! En Donald Duck die in zijn blote kont door een kinderstrip wandelt kan ook niet meer, trek die eend een zwembroek aan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En dat kapotje gaan ze ook verbieden, als het aan hen ligt.
Nou ja, je hebt de huidige situatie ook voor een groot deel hypocriete malloten als McConnell te danken. Een of ander lulexcuus verzinnen waardoor een compromiskandidaat niet benoemd zou mogen worden om een volgend lid van de prairietaliban het hooggerechtshof in te krijgen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:37 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Want jij denkt dat wanneer Bader Ginsburg en Kennedy nog Justices waren geweest deze beslissing ook zo was uitgevallen?
Opvallend dat hij in één termijn een gestaald conservatief hof kon creëren. Heeft volgens mij te maken dat de progressieve rechters van het hof tijdens Obama's 8 jaar te veel gehecht waren aan hun persoonlijke statusquote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:28 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel een politicus die zijn beloftes nakomt dan...
Zeker, want seks is vies en zondig en alleen bedoelt om kinderen op de wereld te zetten.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Gewoon niemand meer neuken! En Donald Duck die in zijn blote kont door een kinderstrip wandelt kan ook niet meer, trek die eend een zwembroek aan.
Ik ben zelf niet zozeer tegen abortus , als bijvoorbeeld het leven van de moeder in gevaar komt , het (ongeboren) kind allerlei afwijkingen heeft (de gemiddelde Fok!er dus) ,zwangerschap door incest of verkrachting , etc .quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:30 schreef fjs het volgende:
En in welke westerse landen zijn abortussen na 8 maanden nog toegestaan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:55 schreef Enchanter het volgende:
of vrouwen die na 8 maanden toch maar beslissen dat ze abortus willen plegen omdat het ze niet goed uitkomt.
Voor dat soort mensen lijkt me postnatale abortus wel wat.
Die vetklomp heeft dan wel rechters benoemd. Maar vergeet niet dat zelfs na alle debiele dingen die die mongool uitvoerde tijdens zijn termijn uitvoerde. Hij daarna nog steeds 46.9% van het totaal aantal stemmen wist te behalen in 2020.quote:
En de democraten aan zichzelf, eerdere presidenten (zoals Obama) hadden abortusrechten kunnen codificeren. Het is gewoon treurig dat een Supreme Court nu vol zit met politieke activisten, zoals de andere drie Justices ook benoemden in hun dissent. Het is ondertussen puur politiek gemotiveerd en daar heeft Trump slim op ingespeeld met het benoemen van de Justices die hij benoemd heeft.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, je hebt de huidige situatie ook voor een groot deel hypocriete malloten als McConnell te danken. Een of ander lulexcuus verzinnen waardoor een compromiskandidaat niet benoemd zou mogen worden om een volgend lid van de prairietaliban het hooggerechtshof in te krijgen.
Trump de meesterstrateegquote:
• Yeehawdistsquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De correcte naam is "Prairie Taliban"
Het gaat over Amerika , in sommige staten kan je zelfs tot de 28e week (okay dat is 7.5 maand en geen 8 maanden )quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En in welke westerse landen zijn abortussen na 8 maanden nog toegestaan?
En dan zogenaamd semi voor sommige abortussen zijn maar sommige levende mensen dood wensen, de hypocrisie is weer duidelijk zichtbaar.
Was het maar zo simpel. Obama heeft maar 72 dagen de daarvoor benodigde meerderheid gehad. En dan ga ik er van uit dat zn hele partij daar voor was, fractiediscipline is in de VS veel minder sterk als hier.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
En de democraten aan zichzelf, eerdere presidenten (zoals Obama) hadden abortusrechten kunnen codificeren.
Welke staten?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:06 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Het gaat over Amerika , in sommige staten kan je zelfs tot de 28e week (okay dat is 7.5 maand en geen 8 maanden )
En stel je niet zo aan , je weet best wat ik bedoel
Dat vind ik ook het rare van Amerikaanse politiek: je kunt eigenlijk nooit aan op bepaalde wetten/rechten/uitspraken want zodra het politieke klimaat weer is veranderd kan het allemaal zo maar weer teruggedraaid worden. Wie weet over 25 jaar staat Roe v Wade gewoon weer.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel. Obama heeft maar 72 dagen de daarvoor benodigde meerderheid gehad. En dan ga ik er van uit dat zn hele partij daar voor was, fractiediscipline is in de VS veel minder sterk als hier.
En dan nog is het met dit hof maar de vraag of ze het in stand hadden gelaten.
Joh ik zit even de reacties op Nu.nl te lezen en daar schrijven vrouwen dat je maar moet leren de consequenties te dragen. En dan zul je zien dat je heel veel van die 'consequentie' gaat houden, het is namelijk een godsgeschenk... Echt hoe krijg je het uit je strot. Ik merk dat het me echt persoonlijk raakt, ga maar even iets leukers doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Wat ik gewoon moeilijk te begrijpen vind is hoe je als vrouw in zoiets meegaat. Van al die republikeinse mannen van middelbare leeftijd verbaast het me niets, maar van een vrouw die notabene zelf 7 kinderen heeft, wetende dat een hele hoop staten straks met bizarre wetten komen waarbij zelfs vrouwen die zwanger zijn geworden door verkrachting of incest geen abortus meer mogen plegen.. om nog maar te zwijgen over (zwaar) gehandicapte baby’s..
Natuurlijk niet, een president kan helemaal niets "codificeren". Je kunt als regering wetgeving introduceren in de hoop dat het congres ermee instemt, maar dat was destijds ook al vrij onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
En de democraten aan zichzelf, eerdere presidenten (zoals Obama) hadden abortusrechten kunnen codificeren. Het is gewoon treurig dat een Supreme Court nu vol zit met politieke activisten, zoals de andere drie Justices ook benoemden in hun dissent. Het is ondertussen puur politiek gemotiveerd en daar heeft Trump slim op ingespeeld met het benoemen van de Justices die hij benoemd heeft.
Vaak stoere mannen praatjes dit soort figuren. Als ze straks ook nog anti conceptie zouden gaan verbieden, kunnen die zelfde stoere gasten niet meer zo maar rond neuken met iedereen. Dan zouden ze zo maar vader kunnen worden en aan financiële lasten moeten mee dragen, of zouden ze dat dan niet doen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:12 schreef josja het volgende:
[..]
Joh ik zit even de reacties op Nu.nl te lezen en daar schrijven vrouwen dat je maar moet leren de consequenties te dragen. En dan zul je zien dat je heel veel van die 'consequentie' gaat houden, het is namelijk een godsgeschenk... Echt hoe krijg je het uit je strot. Ik merk dat het me echt persoonlijk raakt, ga maar even iets leukers doen.
Dat is niet hun schuld he, hadden die vuige hoeren hun benen maar dicht moeten houden tot ze getrouwd warenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Vaak stoere mannen praatjes dit soort figuren. Als ze straks ook nog anti conceptie zouden gaan verbieden, kunnen die zelfde stoere gasten niet meer zo maar rond neuken met iedereen. Dan zouden ze zo maar vader kunnen worden en aan financiële lasten moeten mee dragen, of zouden ze dat dan niet doen?
Ik moet aan dat stukje van Gervais in Humanity denken. Ze zijn pro-life 'but only until the child grows up to be gay'.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Vaak stoere mannen praatjes dit soort figuren. Als ze straks ook nog anti conceptie zouden gaan verbieden, kunnen die zelfde stoere gasten niet meer zo maar rond neuken met iedereen. Dan zouden ze zo maar vader kunnen worden en aan financiële lasten moeten mee dragen, of zouden ze dat dan niet doen?
Toen hij presidentskandidaat was heeft hij beloofd dat hij de Freedom of Choice Act zou ondertekenen en hij had op zijn minst de regering kunnen pushen om hieraan te werken. Tijdens zijn presidentschap hebben de democraten een meerderheid gehad in zowel het huis van afgevaardigden als de senaat maar blijkbaar had hij uiteindelijk andere prioriteiten. Biden heeft het in elk geval nog geprobeerd met de Women’s Health Protection Act.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, een president kan helemaal niets "codificeren". Je kunt als regering wetgeving introduceren in de hoop dat het congres ermee instemt, maar dat was destijds ook al vrij onwaarschijnlijk.
Hartstikke leuk, maar om een wet te ondertekenen moet ie eerst door het congres. En hij kwam al niet door het 108e en ook nog steeds niet die het 110e. Kun je als president wel wat meer je gewicht erachter gooien, maar zonder voldoende steun in het congres valt er weinig te tekenen. Er wordt nog wel eens abusievelijk gedacht dat de VS ook een soort van kadaverdiscipline kent, maar het congres is daar nog net iets minder dom stemvee.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:33 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Toen hij presidentskandidaat was heeft hij beloofd dat hij de Freedom of Choice Act zou ondertekenen en hij had op zijn minst de regering kunnen pushen om hieraan te werken. Tijdens zijn presidentschap hebben de democraten een meerderheid gehad in zowel het huis van afgevaardigden als de senaat maar blijkbaar had hij uiteindelijk andere prioriteiten. Biden heeft het in elk geval nog geprobeerd met de Women’s Health Protection Act.
Huh? Ze waren hooguit gehecht aan hun leven. Deze rechters zijn benoemd voor het leven en trump heeft de mazzel gehad dat tijdens zijn regeren een aantal waren overleden. Dus heeft hij conservatieve rechters kunnen aanstellen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Opvallend dat hij in één termijn een gestaald conservatief hof kon creëren. Heeft volgens mij te maken dat de progressieve rechters van het hof tijdens Obama's 8 jaar te veel gehecht waren aan hun persoonlijke status
Onschuldig leven vs. seriemoordenaars en verkrachtersquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:43 schreef TLC het volgende:
Toch wel een beetje hypocriet van die Amerikanen he
abortus verbieden maar toch gelijk de doodstraf kennen
Als CDA SGP en CU een kabinet zouden vormen zal je de zelfde vormen zien. CU is zelf nog behoorlijk streng met die anti homo scholen en CDA was dat tot nog niet zo lang geleden en pleit eens in de zoveel tijd voor verbod op coffeeshops en prositutie.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit soort christelijk extremisme past beter bij SGP.
Nee inderdaad, ze worden vaak ter plaatse ter dood veroordeeld.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Noem eens een paar recente schutters op scholen die in de gevangenis zijn beland dan?
Al je rechten staan gewoon in de Constitution hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:11 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het rare van Amerikaanse politiek: je kunt eigenlijk nooit aan op bepaalde wetten/rechten/uitspraken want zodra het politieke klimaat weer is veranderd kan het allemaal zo maar weer teruggedraaid worden. Wie weet over 25 jaar staat Roe v Wade gewoon weer.
Zoals het hoort!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]
Ze zaten er altijd al maar nu wordt het alleen wat duidelijkerquote:
Hij had het op zijn minst kunnen proberen, gezien zijn belofte en een democratische meerderheid in het congres. Biden heeft het ook geprobeerd. Maar inderdaad, dat er geen kadaverdiscipline heerst is wel duidelijk ja, met senatoren zoals Manchin.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hartstikke leuk, maar om een wet te ondertekenen moet ie eerst door het congres. En hij kwam al niet door het 108e en ook nog steeds niet die het 110e. Kun je als president wel wat meer je gewicht erachter gooien, maar zonder voldoende steun in het congres valt er weinig te tekenen. Er wordt nog wel eens abusievelijk gedacht dat de VS ook een soort van kadaverdiscipline kent, maar het congres is daar nog net iets minder dom stemvee.
Want Trump had tegen zijn partij moeten ingaan en democratische rechters benoemen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:37 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Want jij denkt dat wanneer Bader Ginsburg en Kennedy nog Justices waren geweest deze beslissing ook zo was uitgevallen?
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:30 schreef fjs het volgende:
Wat een hypocriete post.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die vetklomp heeft dan wel rechters benoemd. Maar vergeet niet dat zelfs na alle debiele dingen die die mongool uitvoerde tijdens zijn termijn uitvoerde. Hij daarna nog steeds 46.9% van het totaal aantal stemmen wist te behalen in 2020.
Het halve land verdiend dit, voor de rest, tsja, allemaal naar Canada? Ruilen voor wat raketgeleerden uit Ter Apel?
Want Vrouwen mogen net als Donkere mensen geen afwijkende mening hebben van de normaal?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Wat ik gewoon moeilijk te begrijpen vind is hoe je als vrouw in zoiets meegaat. Van al die republikeinse mannen van middelbare leeftijd verbaast het me niets, maar van een vrouw die notabene zelf 7 kinderen heeft, wetende dat een hele hoop staten straks met bizarre wetten komen waarbij zelfs vrouwen die zwanger zijn geworden door verkrachting of incest geen abortus meer mogen plegen.. om nog maar te zwijgen over (zwaar) gehandicapte baby’s..
Nee, natuurlijk niet. Hij heeft deze specifieke rechters om een reden gekozen en benoemd, slim van ‘m. Maar hij heeft ze toch nog steeds benoemd, of niet dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:58 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Want Trump had tegen zijn partij moeten ingaan en democratische rechters benoemen?
Omdat ze daar zijn neergezet om die reden en dus gewoon hun werk moeten doen?quote:
Afgezien van controversiële zaken als dit behandelen ze ook gewoon vele normale zaken, het zijn ook qua functie gewoon een van de beste rechters van het land.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:03 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Hij heeft deze specifieke rechters om een reden gekozen en benoemd, slim van ‘m. Maar hij heeft ze toch nog steeds benoemd, of niet dan?
En ook heel toevallig de meest conservatieve. Slimme zet van Trump, dat zeker.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Afgezien van controversiële zaken als dit behandelen ze ook gewoon vele normale zaken, het zijn ook qua functie gewoon een van de beste rechters van het land.
Je kunt het ook via de democratische weg afschaffen in plaats van een gerechtshof kapen voor politieke doeleinden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:59 schreef detaris het volgende:
Je kunt als land ook via het democratisch proces arbortus wetgeving invoeren in plaats van janken op rechters die bepalen dat het recht op arbortus niet voorkomt in een grondwet van honderden jaren oud.
Over dat stare decicis: dat kan toch niet betekenen dat je voor altijd van een uitspraak af blijft? Er zullen bijvoorbeeld nogal wat uitspraken omtrent slavernij gedaan zijn, die (gelukkig) omgedraaid zijn, of zit dat anders?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt het ook via de democratische weg afschaffen in plaats van een gerechtshof kapen voor politieke doeleinden.
Laat me dat uitleggen, in Amerika (en alle andere common law landen) heb je zoiets als stare decicis, een rechtsbeginsel dat zo ongeveer als inhoud heeft dat je van eenmaal gewezen uitspraken afblijft. Dat wordt hier met de meest gekunstelde redeneringen die je kunt verzinnen aan de kant geschoven, dat kan alleen als je een doelredenering hebt opgetuigd.
Geloof hoort niet in de politiek thuis. Daarnaast zegt dit niets over abortus.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:14 schreef hollandia02 het volgende:
Jeremia 1:5 "Nog voordat Ik je maakte in de buik van je moeder, kende Ik je al. Al voordat je werd geboren, gaf Ik jou je taak. Toen al was Ik van plan om jou tot mijn profeet voor de volken te maken."
Ja en nee, er zijn wel uitzonderingen op. Maar het is wel het uitgangspunt en 'ik ben het er niet mee eens' is onvoldoende om er van af te wijken. En dan maakt het ook nog uit of het gaat om uitspraken die mensen rechten geven of juist beperken, die laatste kun je makkelijker terugdraaien.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Over dat stare decicis: dat kan toch niet betekenen dat je voor altijd van een uitspraak af blijft? Er zullen bijvoorbeeld nogal wat uitspraken omtrent slavernij gedaan zijn, die (gelukkig) omgedraaid zijn, of zit dat anders?
En waarom zal geloof niet in de politiek thuis horen? Makkelijk praten voor iemand die niet gelooft.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Geloof hoort niet in de politiek thuis. Daarnaast zegt dit niets over abortus.
Exodus 35 "Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden."quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En waarom zal geloof niet in de politiek thuis horen? Makkelijk praten voor iemand die niet gelooft.
Omdat het iets persoonlijks is. Net zoals jouw vertaling van Psalm 139:16. Er zijn zoveel verschillende versies van de waarheid, ik heb hier een pagina met 53! verwijzingen naar verschillende bijbels. Niet in iedere vertaling staat het woord embryo.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En waarom zal geloof niet in de politiek thuis horen? Makkelijk praten voor iemand die niet gelooft.
De krenten uit de pap halen heet datquote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Exodus 35 "Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden."
Zullen we even beginnen met een grote schoonmaak dan?
Haha, nee hoor. Dat is meer het progressivisme en de reacties van sommige progressieve users in dit topic geven daar ook weer blijk van.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:43 schreef Hexagon het volgende:
Het conservatisme is sowieso een kwaadaardige ideologie vergelijkbaar met communisme.
Ik ken een nog beter idee dan per staat te bepalen, laat gewoon ieder persoon zoiets zelf bepalen. Ben je tegen abortus ? Nou dan pleeg je die nooit. Daar stopt ook niemand jou. Stukje persoonlijke vrijheid.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk een uitstekend besluit. Ook het enige juiste besluit. De visies en meningen over abortus verschillen enorm per staat, en aangezien de VS een enorm groot land is het daarom ook niet meer normaal dat zoiets per staat beslist mag worden.
[..]
Haha, nee hoor. Dat is meer het progressivisme en de reacties van sommige progressieve users in dit topic geven daar ook weer blijk van.
Waarom heb je er als anti abortus persoon een probleem mee dat iemand anders er wel gebruik van maakt?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk een uitstekend besluit. Ook het enige juiste besluit. De visies en meningen over abortus verschillen enorm per staat, en aangezien de VS een enorm groot land is het daarom ook niet meer normaal dat zoiets per staat beslist mag worden.
[..]
Haha, nee hoor. Dat is meer het progressivisme en de reacties van sommige progressieve users in dit topic geven daar ook weer blijk van.
Dat doet het reli kamp net zo goed. Die negeren ook bakken aan passages die het juist weer tegenspreken om vervolgens selectief uit de bijbel te pakken wat hùn goed uitkomt en de rest straal te negeren. En die selectie vervolgens door de strot van de rest te duwen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:27 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De krenten uit de pap halen heet dat
Dat is precies wat ik bedoelde! Niet per se tegen jou, maar juist dat er voor alles wel een passage is.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat doet het reli kamp net zo goed. Die negeren ook bakken aan passages om vervolgens selectief uit de bijbel te pakken wat hùn goed uitkomt en de rest straal te negeren. En die selectie vervolgens door de strot van de rest te duwen.
Hele enge ontwikkelingen dit, maar niemand kan zeggen dat ze hier niet voor gewaarschuwd waren.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[ twitter ]
Dit was inderdaad bekend. De twee oudste rechters zijn 72 en 74. De lugubere vraag is wie er president is wanneer deze komen te overlijden...quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hele enge ontwikkelingen dit, maar niemand kan zeggen dat ze hier niet voor gewaarschuwd waren.
Dit gaat de koers voor in ieder geval de komende 20/30 jaar zijn.
Waarom zou een politieman een moord oplossen? Is zijn zaak toch niet? Is die moord zijn probleem?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:32 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waarom heb je er als anti abortus persoon een probleem mee dat iemand anders er wel gebruik van maakt?
Het zijn persoonlijk keuzes en je hoeft geen abortus te ondergaan. Niemand die je verplicht om een abortus te ondergaan, mensen worden nu wel verplicht om een zwangerschap te doorgaan...
De oudste is 90 en Democraatquote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:37 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dit was inderdaad bekend. De twee oudste rechters zijn 72 en 74. De lugubere vraag is wie er president is wanneer deze komen te overlijden...
Dat kun je inderdaad vinden. Ik snap dat ook wel bekeken door een Nederlandse lens. In de VS werkt dat anders.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ken een nog beter idee dan per staat te bepalen, laat gewoon ieder persoon zoiets zelf bepalen. Ben je tegen abortus ? Nou dan pleeg je die nooit. Daar stopt ook niemand jou. Stukje persoonlijke vrijheid.
Het argument dat velen maken is omdat het een derde leven betreft, namelijk dat van een nieuw menselijk leven, een kind. En dat mag je niet zomaar doden simpelweg omdat jij dat wilt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:32 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waarom heb je er als anti abortus persoon een probleem mee dat iemand anders er wel gebruik van maakt?
Het zijn persoonlijk keuzes en je hoeft geen abortus te ondergaan. Niemand die je verplicht om een abortus te ondergaan, mensen worden nu wel verplicht om een zwangerschap te doorgaan...
Jazeker, het ondermijnt de vrijheid van de samenleving. Dat is zijn taak om uit te voeren.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Waarom zou een politieman een moord oplossen? Is zijn zaak toch niet? Is die moord zijn probleem?
Trump is al 1,5 jaar lang geen president weer.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:48 schreef TheVulture het volgende:
Trump heeft zoveel kapot gemaakt, maar dit is wel de kers op de bak stront van zijn presidentschap.
Nu maar wachten tot de gelijke rechten voor de LGBTQ+ ook verder worden ingeperkt...
Omdat dat potentieel leven is waar een eind aan wordt gemaakt?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:48 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Jazeker, het ondermijnt de vrijheid van de samenleving. Dat is zijn taak om uit te voeren.
Waarom is het voor iemand anders een probleem als iemand een abortus ondergaat?
Ik snap het wel hoor, ook wat je zegt. Ik ben het er niet mee eens. En ik ben erg voor persoonlijke vrijheden, maar zoals we weten zijn ze dat niet in de VS. Zodra het levensvatbaar is hebben we een ander verhaal, de grens van 24 weken is prima grens.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kun je inderdaad vinden. Ik snap dat ook wel bekeken door een Nederlandse lens. In de VS werkt dat anders.
[..]
Het argument dat velen maken is omdat het een derde leven betreft, namelijk dat van een nieuw menselijk leven, een kind. En dat mag je niet zomaar doden simpelweg omdat jij dat wilt.
En die natnekken die hij het SC in heeft gerommeld zijn ook al 1,5 jaar geleden vertrokken inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trump is al 1,5 jaar lang geen president weer.
Dat is elke sperma- of eicel die ongebruikt verloren gaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Omdat dat potentieel leven is waar een eind aan wordt gemaakt?
Omdat mensen verschillende meningen hebben mag er door sommigen beslist worden over het lichaam van willekeurige individuen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
En hij is nog katholiek ookquote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:47 schreef hollandia02 het volgende:
Overigens mensen die hier beginnen over WASP terwijl Clarence Thomas, de leider van dit groepje, niet echt een witte Engelse-Saks is.
Waarom zijn gelovigen toch altijd zo bezig met wat de ander in de slaapkamer uitspookt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En tuurlijk Abortus bij levensbedreigende situaties of verkrachting, logisch.
Maar dat is slechts een kleine minderheid. Grootste deel gebeurt bij duivelse 20-jarigen die lekker onveilig seks hebben en zonder erbij na te denken zwanger worden en achteraf denken: nou gelukkig hebben we nog een optie.
Het gaat erom dat mensen een bewuste keus maken om seks te hebben en de risico’s ervan niet begrijpen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:52 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is elke sperma- of eicel die ongebruikt verloren gaat.
Graag een onderbouwing van jouw stelling. 65% van de vrouwen hebben voor het eerst een abortus en 65% doet dat binnen de eerste 8 weken. De leeftijd 25-29 is overigens de hoogst vertegenwoordigd in Nederland.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En tuurlijk Abortus bij levensbedreigende situaties of verkrachting, logisch.
Maar dat is slechts een kleine minderheid. Grootste deel gebeurt bij duivelse 20-jarigen die lekker onveilig seks hebben en zonder erbij na te denken zwanger worden en achteraf denken: nou gelukkig hebben we nog een optie.
Ja, die stereotiepe WASP is inderdaad niet de enige boosdoener in dit soort verhalen. Malta, dat laatst met een schrijnend geval in het nieuws was, zit er ook niet bepaald vol mee.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:47 schreef hollandia02 het volgende:
Overigens mensen die hier beginnen over WASP terwijl Clarence Thomas, de leider van dit groepje, niet echt een witte Engelse-Saks is.
Stomste argument ooit. Seks heb je niet alleen voor het maken van babies. Ook voor de plezier en als je anti conceptie heeft gefaald is een abortus beter dan een gedwongen zwangerschap en kind.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen een bewuste keus maken om seks te hebben en de risico’s ervan niet begrijpen.
The reasons most frequently cited were that having a child would interfere with a woman's education, work or ability to care for dependents (74%); that she could not afford a baby now (73%); and that she did not want to be a single mother or was having relationship problems (48%).quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:53 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Graag een onderbouwing van jouw stelling. 65% van de vrouwen hebben voor het eerst een abortus en 65% doet dat binnen de eerste 8 weken. De leeftijd 25-29 is overigens de hoogst vertegenwoordigd in Nederland.
Het risico dat er een kind uit voortkomt is redelijk te beperken door abortus toe te staan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen een bewuste keus maken om seks te hebben en de risico’s ervan niet begrijpen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat dat bij iemand ook is, behalve dan in de hoofden van het boosbange conservatieve menstype.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Stomste argument ooit. Seks heb je niet alleen voor het maken van babies. Ook voor de plezier en als je anti conceptie heeft gefaald is een abortus beter dan een gedwongen zwangerschap en kind.
Ik ben het ermee eens dat een abortus nooit de eerste keuze hoort te zijn, maar dat is nog steeds de keuze van de vrouw zelf. Daarnaast helpt voorlichting ook bij het verminderen van het aantal abortussen
Nee joh, 24 weken is echt veel te laat. En persoonlijke vrijheid is er natuurlijk ook gewoon, je wordt niet zomaar zwanger natuurlijk. Dat is in 99% van de gevallen iets waar je zelf controle over hebt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:51 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, ook wat je zegt. Ik ben het er niet mee eens. En ik ben erg voor persoonlijke vrijheden, maar zoals we weten zijn ze dat niet in de VS. Zodra het levensvatbaar is hebben we een ander verhaal, de grens van 24 weken is prima grens.
Nou, dat is helemaal niet het geval. Juist bij abortus geef je iemand de macht over het lichaam van een ander iets beslissen. Sterker nog, het leven zelfs.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omdat mensen verschillende meningen hebben mag er door sommigen beslist worden over het lichaam van willekeurige individuen?
Klinkt als vrouwen die erg goed hebben nagedacht over wat ze wel en niet kunnen. En jij wil die mensen een zwangerschap en kind door de strot duwen. Belachelijk en misselijkmakend.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:56 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
The reasons most frequently cited were that having a child would interfere with a woman's education, work or ability to care for dependents (74%); that she could not afford a baby now (73%); and that she did not want to be a single mother or was having relationship problems (48%).
https://www.guttmacher.or(...)itative-perspectives
Dus geen verkrachting, levensbedreigend etc, nee.
Ze kunnen er niet voor zorgen omdat ze nog een opleiding hebben, geen geld, of niet willen opgroeien als alleenstaande moeder.
Bij al die dingen kan je een kind in elk geval nog naar een pleeggezin sturen in plaats van laten eindigen in een ziekenhuisgraf. In 75% van de gevallen had een kind dus gewoon een volwaardige toekomst kunnen hebben, alleen bij een wellicht ander gezin.
Dat is gewoon triest.
Wie is er precies 'boosbang'? Zeker toch geen conservatieven. Velen zullen juist erg blij met deze uitspraak zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat dat bij iemand ook is, behalve dan in de hoofden van het boosbange conservatieve menstype.
Helemaal niet, er is nog geen leven. Pas vanaf het moment dat een foetus levensvatbaar is kan je beginnen te spreken over leven. En in Nederland vinden 90% van de abortussen plaats voor de 18de week.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee joh, 24 weken is echt veel te laat. En persoonlijke vrijheid is er natuurlijk ook gewoon, je wordt niet zomaar zwanger natuurlijk. Dat is in 99% van de gevallen iets waar je zelf controle over hebt.
[..]
Nou, dat is helemaal niet het geval. Juist bij abortus geef je iemand de macht over het lichaam van een ander iets beslissen. Sterker nog, het leven zelfs.
Niemand wordt een zwangerschap door de strot geduwd. Je bent er zelf bij als je zwanger wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Klinkt als vrouwen die erg goed hebben nagedacht over wat ze wel en niet kunnen. En jij wil die mensen een zwangerschap en kind door de strot duwen. Belachelijk en misselijkmakend.
Fijn dat je voor al die vrouwen kan spreken dat ze blij zijn met een zwangerschap.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand wordt een zwangerschap door de strot geduwd. Je bent erg zelf bij als je zwanger wordt.
Helemaal niet waar, je anticonceptie kan falen. Dan krijg je toch echt een zwangerschap door je strot geduwd als niet mag aborteren. En dan nog, is het de eigen keus van de vrouw of ze het wel of niet wil doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand wordt een zwangerschap door de strot geduwd. Je bent erg zelf bij als je zwanger wordt.
* "je bent er zelf bij als..." (denk ik).quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Fijn dat je voor al die vrouwen kan spreken dat ze blij zijn met een zwangerschap.
Oh ik lees het verkeerdquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:04 schreef Iblardi het volgende:
[..]
* "je bent er zelf bij als..." (denk ik).
Vanaf vandaag weer wel dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook de ouders van een vrouw het niet willen en dus de vrouw en haar man kindloos zijn en erdoor uit elkaar gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Klinkt als vrouwen die erg goed hebben nagedacht over wat ze wel en niet kunnen. En jij wil die mensen een zwangerschap en kind door de strot duwen. Belachelijk en misselijkmakend.
Of illegaal gemaakt worden door hetzelfde tuig dat zojuist Roe v Wade heeft gesloopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:03 schreef Herkauwer het volgende:
Helemaal niet waar, je anticonceptie kan falen.
Weet je, als je vanavond niet neukt maar morgenavond dan krijg je dus een heel ander kind. Betekent dit dat jij het leven hebt weggenomen van een potentieel kind?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook de ouders van een vrouw het niet willen en dus de vrouw en haar man kindloos zijn en erdoor uit elkaar gaan.
In dat geval als het doorging eas ik er zelf trouwens wrs niet geweest.
Gelukkig hebben ze zelf geen enkele zeggenschap gehad in hun zwangerschap.quote:
Zelfs anale seks (met een vruchtbare vrouw) is geen garantie op geen zwangerschap... Er kan namelijk sperma uitlopen en in de vagina komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:06 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Of illegaal gemaakt worden door hetzelfde tuig dat zojuist Roe v Wade heeft gesloopt.
https://nypost.com/2022/0(...)rol-clarence-thomas/
En als je denkt dat je hem dan maar in haar reet moet steken, ook daar zitten ze al achteraan (sodomy)
https://www.vanityfair.co(...)-sex-marriage-sodomy
Je kan er als man ook voor kiezen om je lul in je broek te houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze zelf geen enkele zeggenschap gehad in hun zwangerschap.
Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties is not done natuurlijk.
Overigens fijn dat je er toch bent! Maar als mijn ouders hadden gekozen voor abortus dan was dat hun goed recht geweest. Mijn mening.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook de ouders van een vrouw het niet willen en dus de vrouw en haar man kindloos zijn en erdoor uit elkaar gaan.
In dat geval als het doorging eas ik er zelf trouwens wrs niet geweest.
Dat is totaal iets anders vind ik. Het gaat erom dat het leven niet is weggenomen door de moeder maar door de opa en oma.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Weet je, als je vanavond niet neukt maar morgenavond dan krijg je dus een heel ander kind. Betekent dit dat jij het leven hebt weggenomen van een potentieel kind?
Ja het waren dus de ouders van een ex van een van mijn vader.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:11 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Overigens fijn dat je er toch bent! Maar als mijn ouders hadden gekozen voor abortus dan was dat hun goed recht geweest. Mijn mening.
Precies.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan er als man ook voor kiezen om je lul in je broek te houden.
Voor sommige mannen kennelijk niet nee. Want de man heeft uiteraard geen aandeel in het ontstaan van een zwangerschapquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze zelf geen enkele zeggenschap gehad in hun zwangerschap.
Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties is not done natuurlijk.
Jawel hoor, dat is er wel. Het leven begint in principe bij de bevruchting. Daar is ook een redelijke consensus over binnen de wetenschap.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:02 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Helemaal niet, er is nog geen leven. Pas vanaf het moment dat een foetus levensvatbaar is kan je beginnen te spreken over leven. En in Nederland vinden 90% van de abortussen plaats voor de 18de week.
Het is juist aan de (toekomstige) ouders om te bepalen of ze een goed leven kunnen bieden en dat willen.
quote:'Overall, 95% of all biologists affirmed the biological view that a human's life begins at fertilization (5212 out of 5502).'
Die kans is klein. Hetzelfde met zaken als verkrachting. Dit zijn de uitzonderingsgevallen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:03 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Helemaal niet waar, je anticonceptie kan falen. Dan krijg je toch echt een zwangerschap door je strot geduwd als niet mag aborteren. En dan nog, is het de eigen keus van de vrouw of ze het wel of niet wil doen.
Dat is een bijzondere post. Het is alleen een beetje off-topic.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig bestaat postnatale abortus nog wel, want je kan je kind altijd nog kapot laten schieten op school.
Van vrouwenhaat is geen sprake. Dit soort labels komen vooral voort uit frustratie heb ik vaak het idee.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef OllieA het volgende:
Ik herhaal het nog maar een keer voor eenieder die dit wel een goede pro-life beslissing vindt:
In de echte wereld leidt het moeilijker tot onmogelijk maken van legale abortus tot meer illegale abortussen, waardoor er meer vrouwen zullen overlijden of onvruchtbaar worden. En dat allemaal omdat het leven heilig is, en de sexualiteit van dat heilige leven onderdrukt of zelfs ontkend moet worden.
Dit kan alleen maar uitgelegd worden als onversneden vrouwenhaat, gecombineerd met ultieme domheid. Pro-life is het niet.
Nou, als ik een user als @xpompompomx hier zo zie posten, inderdaad. Deze beslissing mbt Roe v. Wade lijkt bij hem niet echt goed te zijn gevallen.quote:
Ik vind dat als je abortus illegaal maakt en ook nog eens voorlichting en anticonceptie aan banden legt het wel zo eerlijk is om verplichte DNA testen te doen voor de vader. Op aanwijzen van de vrouw en waar de man niet mag afwijzen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:10 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je kan er als man ook voor kiezen om je lul in je broek te houden.
Waar heb je het in godsnaam over?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor sommige mannen kennelijk niet nee. Want de man heeft uiteraard geen aandeel in het ontstaan van een zwangerschap
Ik moest lachenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef xpompompomx het volgende:
Gelukkig bestaat postnatale abortus nog wel, want je kan je kind altijd nog kapot laten schieten op school.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben inmiddels overleden
Precies. Dan moet het ook maar volledig vastgelegd worden en iedereen verplicht zijn verantwoordelijkheid te nemenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik vind dat als je abortus illegaal maakt en ook nog eens voorlichting en anticonceptie aan banden legt het wel zo eerlijk is om verplichte DNA testen te doen voor de vader. Op aanwijzen van de vrouw en waar de man niet mag afwijzen.
Daarna stellen we direct vast welke financiële bijdrage er moet komen of verplicht partnerschap/huwelijk. En daarna stellen we ook een gevangenisstraf in op het vreemdgaan en het achterhouden van informatie van iemand die vreemdgaat.
Een man moet de vrouw dan ook ondersteunen. Vroeger was het schijnbaar normaal dat mensen in zo'n situatie veelal direct gingen trouwen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Voor sommige mannen kennelijk niet nee. Want de man heeft uiteraard geen aandeel in het ontstaan van een zwangerschap
Leuke quote, maar heb je daar ook de bron van? Zou niet de eerste keer zijn dat je selectieve quote toch niet helemaal is wat het lijkt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat is er wel. Het leven begint in principe bij de bevruchting. Daar is ook een redelijke consensus over binnen de wetenschap.
[..]
[..]
Dat weet ik. Daar ben ik het ook mee eens, ik had een andere term moeten gebruiken dan leven. Het komt er op neer dat levensvatbaarheid voor mij een goede grens is. En die is al opgerekt door de wetenschap, want vroeger gingen er veel meer te vroeg geboren kinderen dood.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Jawel hoor, dat is er wel. Het leven begint in principe bij de bevruchting. Daar is ook een redelijke consensus over binnen de wetenschap.
De vraag wanneer "leven" in wetenschappelijke(?) zin begint lijkt me ook niet van doorslaggevend belang. "Leven" beëindigen we elke dag in slachthuizen en vertrappen we elke dag onder onze voeten.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leuke quote, maar heb je daar ook de bron van? Zou niet de eerste keer zijn dat je selectieve quote toch niet helemaal is wat het lijkt.
Het niet bestaande leven. Jij komt ook nooit klaar zonder eicellen in de buurt?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, dat is helemaal niet het geval. Juist bij abortus geef je iemand de macht over het lichaam van een ander iets beslissen. Sterker nog, het leven zelfs.
Als ik users als pompom en whiskers hier zie posten, zou je denken dat ze iedere week een abortus laten plegen en nu bang worden dat hun passie in gevaar komt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:14 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nou, als ik een user als @:xpompompomx hier zo zie posten, inderdaad. Deze beslissing mbt Roe v. Wade lijkt bij hem niet echt goed te zijn gevallen.
Potentieel leven vind ik hetquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:21 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De vraag wanneer "leven" in wetenschappelijke(?) zin begint lijkt me ook niet van doorslaggevend belang. "Leven" beëindigen we elke dag in slachthuizen en vertrappen we elke dag onder onze voeten.
In de VS is de toegang tot anticonceptiemiddelen nogal lastig. Het wordt heel moeilijk gemaakt om eraan te komen, en het wordt natuurlijk duur gemaakt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als ik users als pompom en whiskers hier zie posten, zou je denken dat ze iedere week een abortus laten plegen en nu bang worden dat hun passie in gevaar komt.
Als je niet zwanger wilt zijn, heb je dat helemaal zelf in de hand. De 0,1% van de gevallen waarbij een zwangerschap voortkomt uit verkrachting daargelaten.
Dit zeg ik niet uit een reli standpunt. Ik ben atheïst. Dit zeg ik louter vanuit het standpunt dat we onderbuikgevoelens niet lijdend moeten laten zijn.
Cope and seethequote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:48 schreef TheVulture het volgende:
Trump heeft zoveel kapot gemaakt, maar dit is wel de kers op de bak stront van zijn presidentschap.
Nu maar wachten tot de gelijke rechten voor de LGBTQ+ ook verder worden ingeperkt...
FOR LIFEquote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
En die natnekken die hij het SC in heeft gerommeld zijn ook al 1,5 jaar geleden vertrokken inderdaad.
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:17 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leuke quote, maar heb je daar ook de bron van?
Dat is een leuke aantijging, misschien de volgende keer ook nog even onderbouwen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:17 schreef miss_sly het volgende:
Zou niet de eerste keer zijn dat je selectieve quote toch niet helemaal is wat het lijkt.
Dat is volgens mij dan ook het type mens dat BIJ1/GL stemt. Radicaal links en progressief. Vanuit dat perspectief kun je verwachten dat ze het niet eens zijn met de beslissing die nu is genomen in de VS.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Als ik users als pompom en whiskers hier zie posten, zou je denken dat ze iedere week een abortus laten plegen en nu bang worden dat hun passie in gevaar komt.
Als je niet zwanger wilt zijn, heb je dat helemaal zelf in de hand. De 0,1% van de gevallen waarbij een zwangerschap voortkomt uit verkrachting daargelaten.
Dit zeg ik niet uit een reli standpunt. Ik ben atheïst. Dit zeg ik louter vanuit het standpunt dat we onderbuikgevoelens niet lijdend moeten laten zijn.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:15 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik vind dat als je abortus illegaal maakt en ook nog eens voorlichting en anticonceptie aan banden legt het wel zo eerlijk is om verplichte DNA testen te doen voor de vader. Op aanwijzen van de vrouw en waar de man niet mag afwijzen.
Daarna stellen we direct vast welke financiële bijdrage er moet komen of verplicht partnerschap/huwelijk. En daarna stellen we ook een gevangenisstraf in op het vreemdgaan en het achterhouden van informatie van iemand die vreemdgaat.
Nou moeten we niet gaan doen alsof de VS gelijk is aan Tsjaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de VS is de toegang tot anticonceptiemiddelen nogal lastig. Het wordt heel moeilijk gemaakt om eraan te komen, en het wordt natuurlijk duur gemaakt.
Dus een zwangerschap voorkomen is daar nog niet zo gemakkeiljk als het hier zou kunnen zijn.
Prima dat jij er zo over denkt, dat hoeft niet voor iedereen zo te gelden. Als jij je vrouw/partner een zwangerschap wil opdringen bij een ongelukje dat is iets tussen jou en je partner.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:22 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Nee dus. Lang niet altijd hoor. Vroeger was t normaal dat een vrouw zich van kant maakte. Of haar leven riskeerde door een illegale abortus te laten plegen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:17 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Een man moet de vrouw dan ook ondersteunen. Vroeger was het schijnbaar normaal dat mensen in zo'n situatie veelal direct gingen trouwen.
Onzin. Iedereen kan goedkoop condooms online bestellen, in de supermarkt kopen of zelfs gratis ophalen bij Planned Parenthood.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
In de VS is de toegang tot anticonceptiemiddelen nogal lastig. Het wordt heel moeilijk gemaakt om eraan te komen, en het wordt natuurlijk duur gemaakt.
Dus een zwangerschap voorkomen is daar nog niet zo gemakkeiljk als het hier zou kunnen zijn.
Dat zijn ze niet, ik heb nog geen uitspraak gehoord die dit wettelijk zo maakt.quote:
Dit is wat jij voorstelt toch? Helemaal prima.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:33 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dat zijn ze niet, ik heb nog geen uitspraak gehoord die dit wettelijk zo maakt.
Daarnaast vind ik het ook walgelijk
Een ongelukje? De pil werkt prima. Condooms werken prima. Nuvaring werkt prima. Sterilisatie werkt prima.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:31 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Prima dat jij er zo over denkt, dat hoeft niet voor iedereen zo te gelden. Als jij je vrouw/partner een zwangerschap wil opdringen bij een ongelukje dat is iets tussen jou en je partner.
Het gaat hier om het principe van eigen keus en het beperken van rechten voor vrouwen. Persoonlijk heb ik nog nooit in de situatie gezeten dat ik een abortus (of dus een vrouw met wie ik seks heb gehad) een abortus nodig heeft gehad. (voor zover ik weet)
Wat ik voorstelde was sarcastisch, als je abortus illegaal maakt dan zouden er ook consequenties moeten zijn voor de mannelijke kant. Die blijven op dit moment lekker buitenspel en hebben nergens last van. Ze laten met deze wetgeving de vrouwen stikken.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:34 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dit is wat jij voorstelt toch? Helemaal prima.
En walgelijk dat vaders voor hun kind moeten zorgen?
Zowel de pil, condooms, de nuvaring en sterilisatie werken niet 100%. Ze werken goed en prima, maar niet 100%.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:34 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een ongelukje? De pil werkt prima. Condooms werken prima. Nuvaring werkt prima. Sterilisatie werkt prima.
Wat is dit nou voor rare post man?
Als jij je vrouw een abortus wilt opdringen na een ongelukje, is dit iets tussen jou en je partner.
Alleen in de poeperd werkt 100%quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:37 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zowel de pil, condooms, de nuvaring en sterilisatie werken niet 100%. Ze werken goed en prima, maar niet 100%.
Ik dring niets op, maar blijkbaar wel een hele groep mensen vrouwen wel een zwangerschap opdringen.
Dat het gaat om iets waar 2 partijen bij betrokken zijn terwijl er maar 1 partij voor de gevolgen hoeft op te draaien is dus IMO ook een goede reden om dan die ene partij te laten beslissen of ze er wel of niet mee doorgaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:35 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat ik voorstelde was sarcastisch, als je abortus illegaal maakt dan zouden er ook consequenties moeten zijn voor de mannelijke kant. Die blijven op dit moment lekker buitenspel en hebben nergens last van. Ze laten met deze wetgeving de vrouwen stikken.
Ook niet eens. Sperma wat uit de anus druipt kan in de vagina terecht komen.quote:
Eigen verantwoordelijkheid?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen kan goedkoop condooms online bestellen, in de supermarkt kopen of zelfs gratis ophalen bij Planned Parenthood.
Wel even aanvullen met een wettelijk verbod op frustratie in een ongewild partnerschap, anders wordt het thuis zo ongezellig voor het kind wanneer dat eenmaal geboren is.quote:
Eensquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:35 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Wat ik voorstelde was sarcastisch, als je abortus illegaal maakt dan zouden er ook consequenties moeten zijn voor de mannelijke kant. Die blijven op dit moment lekker buitenspel en hebben nergens last van. Ze laten met deze wetgeving de vrouwen stikken.
Ja, en dat verhaal van die jongen die had gemasturbeerd in een zwembad waardoor er een meisje zwanger was geworden is ook waar.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:37 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zowel de pil, condooms, de nuvaring en sterilisatie werken niet 100%. Ze werken goed en prima, maar niet 100%.
Ik dring niets op, maar blijkbaar wel een hele groep mensen vrouwen wel een zwangerschap opdringen.
Er is nog geen baby. Er is een zwangerschap en ik zou wel verwachten dat de vrouw het overlegt met haar partner maar zij heeft (wat mij betreft) toch echt het laatste woord.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Eens![]()
Maar nu hebben mannen nul zeggenschap over wat er met hun baby gebeurd.
Zelfs dan is er een morning-after pil.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, en dat verhaal van die jongen die had gemasturbeerd in een zwembad waardoor er een meisje zwanger was geworden is ook waar.
Als je de pil en/of het condoom fatsoenlijk gebruikt is er niks aan de hand. Dat er mongooltjes zijn die geen goede maat condoom gebruiken, of dat mensen niet de juiste pil slikken, vergeten, uitkotsen etc maakt dat er geen 100% bij mag staan. Niks meer, niks minder.
Wanneer is er sprake van een baby dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:43 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Er is nog geen baby. Er is een zwangerschap en ik zou wel verwachten dat de vrouw het overlegt met haar partner maar zij heeft (wat mij betreft) toch echt het laatste woord.
Het scheelt in elk geval dat ze een wapenwet hebben. De mannen weten nu welke optie ze over zullen houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Eens![]()
Lekker met je onderbuikgevoel. Je condoom kan scheuren, de pil werkt ook niet altijd goed. Gelukkig weet jij het beter dan de experts in dit gebied. En nee dat ben ik niet, maar ik kan wel lezen en percentages begrijpen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ja, en dat verhaal van die jongen die had gemasturbeerd in een zwembad waardoor er een meisje zwanger was geworden is ook waar.
Als je de pil en/of het condoom fatsoenlijk gebruikt is er niks aan de hand. Dat er mongooltjes zijn die geen goede maat condoom gebruiken, of dat mensen niet de juiste pil slikken, vergeten, uitkotsen etc maakt dat er geen 100% bij mag staan. Niks meer, niks minder.
Geboortequote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:44 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Wanneer is er sprake van een baby dan?
Zijn investering is dan ook vrij miniem. Bij de vrouw vanuit de aard der zaak niet; het is haar baarmoeder en het zijn de door haar lichaam aangemaakte cellen waaruit een foetus wordt opgebouwd. Een man verkrijgt ook niet een soort co-eigenaarschap over dat lichaam op het moment dat hij er een zaadje in stopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:42 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Eens![]()
Nee, dat zeg ik niet. Embryo tot 9 weken, foetus tot de geboorte, baby de eerste 12 maanden. Daarna dreumes, etc.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Aah dus één dag voor geboorte klompje cellen, na geboorte baby. Got it.
Het is hilarisch in welke bochten men zich moet wringen om abortus te kunnen rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Zeker wel, maar wat heeft dat hiermee te maken? Je weet dat een bacterie aan binaire deling doet? En schimmels planten ongeslachtelijk voortquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:49 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld bacteriën en schimmels leven niet?
Een condoom scheurt niet zo maar. Lange nagels, slecht verzorgde nagels, tanden, te klein etc. Een condoom scheurt echt niet plotseling.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:47 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Lekker met je onderbuikgevoel. Je condoom kan scheuren, de pil werkt ook niet altijd goed. Gelukkig weet jij het beter dan de experts in dit gebied. En nee dat ben ik niet, maar ik kan wel lezen en percentages begrijpen.
Ik mag hopen dat het je nooit overkomt, maar ik ken mannen die gesteriliseerd waren en het na 10 jaar toch in een keer weer werkte... Shit happens en dan moet je een keuze maken.
Zeker. Ik dacht dat je post hierboven ging over leven. Las het verkeerd.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:51 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zeker wel, maar wat heeft dat hiermee te maken? Je weet dat een bacterie aan binaire deling doet? En schimmels planten ongeslachtelijk voort
Lekker voor je. Prima dat het zo werkt voor jou, dat geldt niet voor iedereen. En blijkbaar weet niet iedereen wat ze doen. Jij bent niet de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een condoom scheurt niet zo maar. Lange nagels, slecht verzorgde nagels, tanden, te klein etc. Een condoom scheurt echt niet plotseling.
Ik ben ten eerste nooit lukraak met iemand naar bed gegaan. Daarbij hebben we anticonceptie gebruikt als 2 mensen die weten wat ze doen. Tot op het moment dat we het wilden proberen.
Het zou kunnen dat mensen onderscheid maken tussen verschillende stadia in de ontwikkeling van een foetus. Zomaar een wilde gedachte hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
En precies daarom geef ik ieder jaar seksuele voorlichting aan tieners. Omdat ik vind dat iedereen voldoende kennis moet hebben, en er niemand ongewenst een ziekte oploopt of ongewenst zwanger wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:56 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Lekker voor je. Prima dat het zo werkt voor jou, dat geldt niet voor iedereen. En blijkbaar weet niet iedereen wat ze doen. Jij bent niet de rest van de wereld.
De meeste voorbehoedsmiddelen bieden ook erg veel zekerheid, anders zouden ze niet verkocht worden. Maar zoals we wel vaker zien moeten allerlei uitzonderingsgevallen als de norm worden gepresenteerd (voorbehoedsmiddelen werken niet, verkrachting, incest, enz.). Het geeft ook aan hoe zwak het argument eigenlijk is.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een condoom scheurt niet zo maar. Lange nagels, slecht verzorgde nagels, tanden, te klein etc. Een condoom scheurt echt niet plotseling.
Ik ben ten eerste nooit lukraak met iemand naar bed gegaan. Daarbij hebben we anticonceptie gebruikt als 2 mensen die weten wat ze doen. Tot op het moment dat we het wilden proberen.
Dat vind ik echt geweldig dat je dat doet! (Geen sarcasme!). Erg belangrijk die voorlichtingquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En precies daarom geef ik ieder jaar seksuele voorlichting aan tieners. Omdat ik vind dat iedereen voldoende kennis moet hebben, en er niemand ongewenst een ziekte oploopt of ongewenst zwanger wordt.
Dus jij vind dat als je voorbehoedsmiddelen niet werken, je verkracht bent of door incest zwanger een zwak argument is? Begrijp ik dat goed?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste voorbehoedsmiddelen bieden ook erg veel zekerheid, anders zouden ze niet verkocht worden. Maar zoals we wel vaker zien moeten allerlei uitzonderingsgevallen als de norm worden gepresenteerd (voorbehoedsmiddelen werken niet, verkrachting, incest, enz.). Het geeft ook aan hoe zwak het argument eigenlijk is.
Kan, maar in Colorado is men voor abortus up until birthquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:57 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat mensen onderscheid maken tussen verschillende stadia in de ontwikkeling van een foetus. Zomaar een wilde gedachte hoor.
In welke zin is staatsrecht niet een vertaling van de morele principes van een land?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:24 schreef nostra het volgende:
Jij hebt veel verhalen uit je omgeving van falende condooms en verkrachte vrouwen die zwanger geworden zijn?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik zie hier een aantal users beweren dat zwangerschappen uit verkrachting en falende voorbehoedsmiddelen amper voorkomen. Is daar een bronnetje voor? Lijkt me uit verhalen uit mijn omgeving erg sterk namelijk.
Falende condooms zeker ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:33 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Jij hebt veel verhalen uit je omgeving van falende condooms en verkrachte vrouwen die zwanger geworden zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Incelfrikandel
Ik neem alleen goudeerlijke mensen serieusquote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:35 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
En daar heb je feiten bij of zouden dit ook valse verklaringen kunnen zijn?
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nu ik erover nadenk. In mijn studententijd is mijn condoom ook eens gescheurd. Volgende dag maar even een morning-after pill voor de dame gehaald.Ja dan weet je het en handel je ernaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er verder niets met het condoom is, is de kans echt mieters klein dat je een kind maakt. Veel groter is de kans dat dit lulkoekverhalen zijn van vrouwen of mannen die een kind opleggen aan hun partner dan wel samen afspreken dat het 'niet gepland' is.
In dat geval kun je mij gerust serieus nemenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik neem alleen goudeerlijke mensen serieus
Niet elke student heeft 15 euro liggenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:38 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja dan weet je het en handel je ernaar.
Tsja. Bron?quote:Als er verder niets met het condoom is, is de kans echt mieters klein dat je een kind maakt.
Dat lijkt me sterk.quote:Veel groter is de kans dat dit lulkoekverhalen zijn van vrouwen of mannen die een kind opleggen aan hun partner dan wel samen afspreken dat het 'niet gepland' is.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kun je inderdaad vinden. Ik snap dat ook wel bekeken door een Nederlandse lens. In de VS werkt dat anders.
[..]
Het argument dat velen maken is omdat het een derde leven betreft, namelijk dat van een nieuw menselijk leven, een kind. En dat mag je niet zomaar doden simpelweg omdat jij dat wilt.
Ik vind het nogal onbeleefd van je om zonder onderbouwing te stellen dat er geen sprake is van vrouwenhaat en vervolgens wat te speculeren over mijn mogelijke motieven. Mocht je met mij in discussie of gesprek willen, dan kun je ingaan op de inhoud van mijn posts. Als jij me op deze manier blijft aanspreken, verwacht dan geen reactie van mij.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:14 schreef HowardRoark het volgende:
Van vrouwenhaat is geen sprake. Dit soort labels komen vooral voort uit frustratie heb ik vaak het idee.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Niet elke student heeft 15 euro liggen
[..]
Tsja. Bron?
[..]
Dat lijkt me sterk.
https://www.plannedparenthood.org/learn/birth-control/condomquote:If you use condoms perfectly every single time you have sex, they’re 98% effective at preventing pregnancy.
Kans van 1 op 50? Serieus? Dat is een stuk meer dan ik dacht.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:23 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
[..]
https://www.plannedparenthood.org/learn/birth-control/condom
2% kans op zwangerschap avec le condom. Dus 98% kans dat er sprake is van lulkoek
Met die ene keer in dertien jaar ofzo zit je dus wel safequote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Kans van 1 op 50? Serieus? Dat is een stuk meer dan ik dacht.
Wat zou dat in de praktijk betekenen? Het betekent dat het niet illegaal is, daar zijn ze in Colorado voorstander van. Ze zijn geen voorstander om levensvatbare kinderen te aborteren, net zoals we in Nederland geen voorstander zijn van euthanasie voor iedereen die 70+ is.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 21:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kan, maar in Colorado is men voor abortus up until birth
Het is een slecht en vooral komisch argument "ALS IK NIET MIJN ONGEBOREN BABY MAG VERMOORDEN DAN GA IK ALS EEN DOORGEDRAAIDE MEZELF IN MIJN BUIK SLAANquote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:07 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vind het nogal onbeleefd van je om zonder onderbouwing te stellen dat er geen sprake is van vrouwenhaat en vervolgens wat te speculeren over mijn mogelijke motieven. Mocht je met mij in discussie of gesprek willen, dan kun je ingaan op de inhoud van mijn posts. Als jij me op deze manier blijft aanspreken, verwacht dan geen reactie van mij.
De wet die Colorado heeft houdt in dat ze geen beperkingen opleggen aan abortus.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat zou dat in de praktijk betekenen? Het betekent dat het niet illegaal is, daar zijn ze in Colorado voorstander van. Ze zijn geen voorstander om levensvatbare kinderen te aborteren, net zoals we in Nederland geen voorstander zijn van euthanasie voor iedereen die 70+ is.
85-90% van de abortussen zijn nog steeds binnen de eerste 10 weken. 1-2% na 20 weken, en dat is meestal niet uit luxe.
Het is een identiteitsding. Nederlanders identificeren zich van alle Europeanen het meeste met Amerika. Meer dan met onze buurlanden. Plus, je kan hier niet zeggen dat je trots bent op Nederland. In Amerika is dat soort nationalisme doodnormaal, ook onder links. Bij de Democraten zie je ook overal hun vlag, dat zie je nooit bij linkse partijen hier. Het is een surrogaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:57 schreef J.B. het volgende:
Lekker boeiend wat die Amerikanen regelen. Ze stemmen er zelf voor en die archaïsche grondwet van ze beschouwen ze als een heilig document, dus ze rommelen maar lekker verder. Het is sowieso een groot raadsel voor me waarom we ons zo druk maken over dat land. Duitsland is aanzienlijk belangrijker voor Nederland dan de VS, maar om god weet welke reden interesseert ons dat gekkenhuis aan de andere kant van de oceaan ons aanzienlijk meer dan onze oosterburen.
Ik ben het helemaal eens dat de focus moet liggen op preventie, maar er zijn gevallen waarbij mensen toch ongewenst zwanger raken; of zwanger raken van een kind met bepaalde afwijkingen waarbij de kwaliteit van leven ernstig beperkt of niet aanwezig is. Die eerste is voor een groot deel te voorkomen (bv. tienerzwangerschappen), die tweede zul je altijd houden. In mijn optiek moet in die gevallen de mogelijkheid bestaan, aan voorwaarden gebonden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De wet die Colorado heeft houdt in dat ze geen beperkingen opleggen aan abortus.
Dat houdt dus in dat als er een dokter is die bereidt is een abortus te doen met 9 maande dat het kan.
En tuurlijk de meeste abortussen gebeuren in het eerste trimester. En ik ben ook pro-choice, maar anti abortion. Elke abortus is er één teveel. Er moet meer focus liggen op anti-conceptie, eigen verantwoordelijkheid en ondersteuning van jonge moeders.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal eens dat de focus moet liggen op preventie, maar er zijn gevallen waarbij mensen toch ongewenst zwanger raken; of zwanger raken van een kind met bepaalde afwijkingen waarbij de kwaliteit van leven ernstig beperkt of niet aanwezig is. Die eerste is voor een groot deel te voorkomen (bv. tienerzwangerschappen), die tweede zul je altijd houden. In mijn optiek moet in die gevallen de mogelijkheid bestaan, aan voorwaarden gebonden.
Wat er in de VS allemaal amper is. En hetgeen er is wil i.i.g. 1 vd SCOTUS-rechters terugdraaien.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De wet die Colorado heeft houdt in dat ze geen beperkingen opleggen aan abortus.
Dat houdt dus in dat als er een dokter is die bereidt is een abortus te doen met 9 maande dat het kan.
En tuurlijk de meeste abortussen gebeuren in het eerste trimester. En ik ben ook pro-choice, maar anti abortion. Elke abortus is er één teveel. Er moet meer focus liggen op anti-conceptie, eigen verantwoordelijkheid en ondersteuning van jonge moeders.
Sorry maar 800.000 abortussen per jaar is gewoon teveel.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat er in de VS allemaal amper is...
Dat staat ook in de plannen van bepaalde leden van de Supreme Court: anticonceptie verbieden en het homohuwelijk afschaffen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen kan goedkoop condooms online bestellen, in de supermarkt kopen of zelfs gratis ophalen bij Planned Parenthood.
Want?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Sorry maar 800.000 abortussen per jaar is gewoon teveel.
Verbieden maakt alleen dat je het straks niet meer kan tellen. Misschien zie je straks wel een stijging in de verkoop van breinaalden.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Sorry maar 800.000 abortussen per jaar is gewoon teveel.
Niet waar. Er staat juist in de opinion of Clarence Thomas dat dit geen invloed heeft op same sex marriage.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:13 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat staat ook in de plannen van bepaalde leden van de Supreme Court: anticonceptie verbieden en het homohuwelijk afschaffen.
Want?quote:
Waarom is het aantal abortussen in de VS (neem ik aan) "te veel"?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet waar. Er staat juist in de opinion of Clarence Thomas dat dit geen invloed heeft op same sex marriage.
Omdat elke abortus er één te veel is.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom is het aantal abortussen in de VS (neem ik aan) "te veel"?
Serieus? Het is een verdomd laag percentage, het levert vrouwen én kinderen verdomd veel ellende op indien zwangerschappen verplicht voldragen moeten worden én verbieden levert bewezen wanhoopsdaden op die nog veel meer ellende opleveren dan legale abortussen. Verder is voorlichting ook al not done volgens de VS'voorstanders van dit oordeel..quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:17 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Want?![]()
800.000 babies vriendin! Je kunt nog zo pro choice zijn het ideale abortuscijfer zou 0 moeten zijn.
Laag percentage? Het is 25% van alle zwangerschappen. In de zwarte communities worden er meer babies geaborteerd dan geboren.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus? Het is een verdomd laag percentage, het levert vrouwen én kinderen verdomd veel ellende op indien zwangerschappen verplicht voldragen moeten worden én verbieden levert bewezen wanhoopsdaden op die nog veel meer ellende opleveren dan legale abortussen. En voorlichting is ook al not done..
Recipe for a lot of disaster dit..
EDIT: en dan heb ik het nog niet eens over je emotionele kulterm "baby's".
Dit heeft daar geen invloed op, nee. S plannen om anticonceptie te verbieden en het homohuwelijk af te schaffen zijn er al langer.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet waar. Er staat juist in de opinion of Clarence Thomas dat dit geen invloed heeft op same sex marriage.
Oké. Maar dat staat dit totaal los van deze beslissing.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:30 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dit heeft daar geen invloed op, nee. S plannen om anticonceptie te verbieden en het homohuwelijk af te schaffen zijn er al langer.
Je weet hoeveel inwoners de VS heeft? En ja, ik weet dat dat niet allemaal vrouwen zijn, dus deel dat door 2 en zet dat af tegen je "800.000" abortussenquote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:28 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Laag percentage? Het is 25% van alle zwangerschappen. In de zwarte communities worden er meer babies geaborteerd dan geboren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |