Een condoom scheurt niet zo maar. Lange nagels, slecht verzorgde nagels, tanden, te klein etc. Een condoom scheurt echt niet plotseling.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:47 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Lekker met je onderbuikgevoel. Je condoom kan scheuren, de pil werkt ook niet altijd goed. Gelukkig weet jij het beter dan de experts in dit gebied. En nee dat ben ik niet, maar ik kan wel lezen en percentages begrijpen.
Ik mag hopen dat het je nooit overkomt, maar ik ken mannen die gesteriliseerd waren en het na 10 jaar toch in een keer weer werkte... Shit happens en dan moet je een keuze maken.
Zeker. Ik dacht dat je post hierboven ging over leven. Las het verkeerd.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:51 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Zeker wel, maar wat heeft dat hiermee te maken? Je weet dat een bacterie aan binaire deling doet? En schimmels planten ongeslachtelijk voort
Lekker voor je. Prima dat het zo werkt voor jou, dat geldt niet voor iedereen. En blijkbaar weet niet iedereen wat ze doen. Jij bent niet de rest van de wereld.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een condoom scheurt niet zo maar. Lange nagels, slecht verzorgde nagels, tanden, te klein etc. Een condoom scheurt echt niet plotseling.
Ik ben ten eerste nooit lukraak met iemand naar bed gegaan. Daarbij hebben we anticonceptie gebruikt als 2 mensen die weten wat ze doen. Tot op het moment dat we het wilden proberen.
Het zou kunnen dat mensen onderscheid maken tussen verschillende stadia in de ontwikkeling van een foetus. Zomaar een wilde gedachte hoor.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:48 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Aah dus één dag voor geboorte klompje cellen, na geboorte baby. Got it.
En precies daarom geef ik ieder jaar seksuele voorlichting aan tieners. Omdat ik vind dat iedereen voldoende kennis moet hebben, en er niemand ongewenst een ziekte oploopt of ongewenst zwanger wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:56 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Lekker voor je. Prima dat het zo werkt voor jou, dat geldt niet voor iedereen. En blijkbaar weet niet iedereen wat ze doen. Jij bent niet de rest van de wereld.
De meeste voorbehoedsmiddelen bieden ook erg veel zekerheid, anders zouden ze niet verkocht worden. Maar zoals we wel vaker zien moeten allerlei uitzonderingsgevallen als de norm worden gepresenteerd (voorbehoedsmiddelen werken niet, verkrachting, incest, enz.). Het geeft ook aan hoe zwak het argument eigenlijk is.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:54 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Een condoom scheurt niet zo maar. Lange nagels, slecht verzorgde nagels, tanden, te klein etc. Een condoom scheurt echt niet plotseling.
Ik ben ten eerste nooit lukraak met iemand naar bed gegaan. Daarbij hebben we anticonceptie gebruikt als 2 mensen die weten wat ze doen. Tot op het moment dat we het wilden proberen.
Dat vind ik echt geweldig dat je dat doet! (Geen sarcasme!). Erg belangrijk die voorlichtingquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:57 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
En precies daarom geef ik ieder jaar seksuele voorlichting aan tieners. Omdat ik vind dat iedereen voldoende kennis moet hebben, en er niemand ongewenst een ziekte oploopt of ongewenst zwanger wordt.
Dus jij vind dat als je voorbehoedsmiddelen niet werken, je verkracht bent of door incest zwanger een zwak argument is? Begrijp ik dat goed?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:58 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste voorbehoedsmiddelen bieden ook erg veel zekerheid, anders zouden ze niet verkocht worden. Maar zoals we wel vaker zien moeten allerlei uitzonderingsgevallen als de norm worden gepresenteerd (voorbehoedsmiddelen werken niet, verkrachting, incest, enz.). Het geeft ook aan hoe zwak het argument eigenlijk is.
Kan, maar in Colorado is men voor abortus up until birthquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:57 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat mensen onderscheid maken tussen verschillende stadia in de ontwikkeling van een foetus. Zomaar een wilde gedachte hoor.
In welke zin is staatsrecht niet een vertaling van de morele principes van een land?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:24 schreef nostra het volgende:
Staatsrechtelijk misschien nog te begrijpen, moreel totaal verwerpelijk natuurlijk. Ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken.
Jij hebt veel verhalen uit je omgeving van falende condooms en verkrachte vrouwen die zwanger geworden zijn?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:28 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik zie hier een aantal users beweren dat zwangerschappen uit verkrachting en falende voorbehoedsmiddelen amper voorkomen. Is daar een bronnetje voor? Lijkt me uit verhalen uit mijn omgeving erg sterk namelijk.
Falende condooms zeker ja.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:33 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Jij hebt veel verhalen uit je omgeving van falende condooms en verkrachte vrouwen die zwanger geworden zijn?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Incelfrikandel
Ik neem alleen goudeerlijke mensen serieusquote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:35 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
En daar heb je feiten bij of zouden dit ook valse verklaringen kunnen zijn?
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:36 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nu ik erover nadenk. In mijn studententijd is mijn condoom ook eens gescheurd. Volgende dag maar even een morning-after pill voor de dame gehaald.Ja dan weet je het en handel je ernaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als er verder niets met het condoom is, is de kans echt mieters klein dat je een kind maakt. Veel groter is de kans dat dit lulkoekverhalen zijn van vrouwen of mannen die een kind opleggen aan hun partner dan wel samen afspreken dat het 'niet gepland' is.
In dat geval kun je mij gerust serieus nemenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:37 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik neem alleen goudeerlijke mensen serieus
Niet elke student heeft 15 euro liggenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:38 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ja dan weet je het en handel je ernaar.
Tsja. Bron?quote:Als er verder niets met het condoom is, is de kans echt mieters klein dat je een kind maakt.
Dat lijkt me sterk.quote:Veel groter is de kans dat dit lulkoekverhalen zijn van vrouwen of mannen die een kind opleggen aan hun partner dan wel samen afspreken dat het 'niet gepland' is.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kun je inderdaad vinden. Ik snap dat ook wel bekeken door een Nederlandse lens. In de VS werkt dat anders.
[..]
Het argument dat velen maken is omdat het een derde leven betreft, namelijk dat van een nieuw menselijk leven, een kind. En dat mag je niet zomaar doden simpelweg omdat jij dat wilt.
Ik vind het nogal onbeleefd van je om zonder onderbouwing te stellen dat er geen sprake is van vrouwenhaat en vervolgens wat te speculeren over mijn mogelijke motieven. Mocht je met mij in discussie of gesprek willen, dan kun je ingaan op de inhoud van mijn posts. Als jij me op deze manier blijft aanspreken, verwacht dan geen reactie van mij.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:14 schreef HowardRoark het volgende:
Van vrouwenhaat is geen sprake. Dit soort labels komen vooral voort uit frustratie heb ik vaak het idee.
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 22:41 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Niet elke student heeft 15 euro liggen
[..]
Tsja. Bron?
[..]
Dat lijkt me sterk.
https://www.plannedparenthood.org/learn/birth-control/condomquote:If you use condoms perfectly every single time you have sex, they’re 98% effective at preventing pregnancy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |