Kans van 1 op 50? Serieus? Dat is een stuk meer dan ik dacht.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:23 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
[..]
https://www.plannedparenthood.org/learn/birth-control/condom
2% kans op zwangerschap avec le condom. Dus 98% kans dat er sprake is van lulkoek
Met die ene keer in dertien jaar ofzo zit je dus wel safequote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:27 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Kans van 1 op 50? Serieus? Dat is een stuk meer dan ik dacht.
Wat zou dat in de praktijk betekenen? Het betekent dat het niet illegaal is, daar zijn ze in Colorado voorstander van. Ze zijn geen voorstander om levensvatbare kinderen te aborteren, net zoals we in Nederland geen voorstander zijn van euthanasie voor iedereen die 70+ is.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 21:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kan, maar in Colorado is men voor abortus up until birth
Het is een slecht en vooral komisch argument "ALS IK NIET MIJN ONGEBOREN BABY MAG VERMOORDEN DAN GA IK ALS EEN DOORGEDRAAIDE MEZELF IN MIJN BUIK SLAANquote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:07 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik vind het nogal onbeleefd van je om zonder onderbouwing te stellen dat er geen sprake is van vrouwenhaat en vervolgens wat te speculeren over mijn mogelijke motieven. Mocht je met mij in discussie of gesprek willen, dan kun je ingaan op de inhoud van mijn posts. Als jij me op deze manier blijft aanspreken, verwacht dan geen reactie van mij.
De wet die Colorado heeft houdt in dat ze geen beperkingen opleggen aan abortus.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:37 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Wat zou dat in de praktijk betekenen? Het betekent dat het niet illegaal is, daar zijn ze in Colorado voorstander van. Ze zijn geen voorstander om levensvatbare kinderen te aborteren, net zoals we in Nederland geen voorstander zijn van euthanasie voor iedereen die 70+ is.
85-90% van de abortussen zijn nog steeds binnen de eerste 10 weken. 1-2% na 20 weken, en dat is meestal niet uit luxe.
Het is een identiteitsding. Nederlanders identificeren zich van alle Europeanen het meeste met Amerika. Meer dan met onze buurlanden. Plus, je kan hier niet zeggen dat je trots bent op Nederland. In Amerika is dat soort nationalisme doodnormaal, ook onder links. Bij de Democraten zie je ook overal hun vlag, dat zie je nooit bij linkse partijen hier. Het is een surrogaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:57 schreef J.B. het volgende:
Lekker boeiend wat die Amerikanen regelen. Ze stemmen er zelf voor en die archaïsche grondwet van ze beschouwen ze als een heilig document, dus ze rommelen maar lekker verder. Het is sowieso een groot raadsel voor me waarom we ons zo druk maken over dat land. Duitsland is aanzienlijk belangrijker voor Nederland dan de VS, maar om god weet welke reden interesseert ons dat gekkenhuis aan de andere kant van de oceaan ons aanzienlijk meer dan onze oosterburen.
Ik ben het helemaal eens dat de focus moet liggen op preventie, maar er zijn gevallen waarbij mensen toch ongewenst zwanger raken; of zwanger raken van een kind met bepaalde afwijkingen waarbij de kwaliteit van leven ernstig beperkt of niet aanwezig is. Die eerste is voor een groot deel te voorkomen (bv. tienerzwangerschappen), die tweede zul je altijd houden. In mijn optiek moet in die gevallen de mogelijkheid bestaan, aan voorwaarden gebonden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De wet die Colorado heeft houdt in dat ze geen beperkingen opleggen aan abortus.
Dat houdt dus in dat als er een dokter is die bereidt is een abortus te doen met 9 maande dat het kan.
En tuurlijk de meeste abortussen gebeuren in het eerste trimester. En ik ben ook pro-choice, maar anti abortion. Elke abortus is er één teveel. Er moet meer focus liggen op anti-conceptie, eigen verantwoordelijkheid en ondersteuning van jonge moeders.
Helemaal mee eens.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:55 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal eens dat de focus moet liggen op preventie, maar er zijn gevallen waarbij mensen toch ongewenst zwanger raken; of zwanger raken van een kind met bepaalde afwijkingen waarbij de kwaliteit van leven ernstig beperkt of niet aanwezig is. Die eerste is voor een groot deel te voorkomen (bv. tienerzwangerschappen), die tweede zul je altijd houden. In mijn optiek moet in die gevallen de mogelijkheid bestaan, aan voorwaarden gebonden.
Wat er in de VS allemaal amper is. En hetgeen er is wil i.i.g. 1 vd SCOTUS-rechters terugdraaien.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 23:43 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
De wet die Colorado heeft houdt in dat ze geen beperkingen opleggen aan abortus.
Dat houdt dus in dat als er een dokter is die bereidt is een abortus te doen met 9 maande dat het kan.
En tuurlijk de meeste abortussen gebeuren in het eerste trimester. En ik ben ook pro-choice, maar anti abortion. Elke abortus is er één teveel. Er moet meer focus liggen op anti-conceptie, eigen verantwoordelijkheid en ondersteuning van jonge moeders.
Sorry maar 800.000 abortussen per jaar is gewoon teveel.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat er in de VS allemaal amper is...
Dat staat ook in de plannen van bepaalde leden van de Supreme Court: anticonceptie verbieden en het homohuwelijk afschaffen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:32 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Onzin. Iedereen kan goedkoop condooms online bestellen, in de supermarkt kopen of zelfs gratis ophalen bij Planned Parenthood.
Want?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Sorry maar 800.000 abortussen per jaar is gewoon teveel.
Verbieden maakt alleen dat je het straks niet meer kan tellen. Misschien zie je straks wel een stijging in de verkoop van breinaalden.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Sorry maar 800.000 abortussen per jaar is gewoon teveel.
Niet waar. Er staat juist in de opinion of Clarence Thomas dat dit geen invloed heeft op same sex marriage.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:13 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dat staat ook in de plannen van bepaalde leden van de Supreme Court: anticonceptie verbieden en het homohuwelijk afschaffen.
Want?quote:
Waarom is het aantal abortussen in de VS (neem ik aan) "te veel"?quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet waar. Er staat juist in de opinion of Clarence Thomas dat dit geen invloed heeft op same sex marriage.
Omdat elke abortus er één te veel is.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom is het aantal abortussen in de VS (neem ik aan) "te veel"?
Serieus? Het is een verdomd laag percentage, het levert vrouwen én kinderen verdomd veel ellende op indien zwangerschappen verplicht voldragen moeten worden én verbieden levert bewezen wanhoopsdaden op die nog veel meer ellende opleveren dan legale abortussen. Verder is voorlichting ook al not done volgens de VS'voorstanders van dit oordeel..quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:17 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Want?![]()
800.000 babies vriendin! Je kunt nog zo pro choice zijn het ideale abortuscijfer zou 0 moeten zijn.
Laag percentage? Het is 25% van alle zwangerschappen. In de zwarte communities worden er meer babies geaborteerd dan geboren.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Serieus? Het is een verdomd laag percentage, het levert vrouwen én kinderen verdomd veel ellende op indien zwangerschappen verplicht voldragen moeten worden én verbieden levert bewezen wanhoopsdaden op die nog veel meer ellende opleveren dan legale abortussen. En voorlichting is ook al not done..
Recipe for a lot of disaster dit..
EDIT: en dan heb ik het nog niet eens over je emotionele kulterm "baby's".
Dit heeft daar geen invloed op, nee. S plannen om anticonceptie te verbieden en het homohuwelijk af te schaffen zijn er al langer.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:16 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Niet waar. Er staat juist in de opinion of Clarence Thomas dat dit geen invloed heeft op same sex marriage.
Oké. Maar dat staat dit totaal los van deze beslissing.quote:Op zaterdag 25 juni 2022 00:30 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Dit heeft daar geen invloed op, nee. S plannen om anticonceptie te verbieden en het homohuwelijk af te schaffen zijn er al langer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |