Trump de meesterstrateegquote:
• Yeehawdistsquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De correcte naam is "Prairie Taliban"
Het gaat over Amerika , in sommige staten kan je zelfs tot de 28e week (okay dat is 7.5 maand en geen 8 maanden )quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:59 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En in welke westerse landen zijn abortussen na 8 maanden nog toegestaan?
En dan zogenaamd semi voor sommige abortussen zijn maar sommige levende mensen dood wensen, de hypocrisie is weer duidelijk zichtbaar.
Was het maar zo simpel. Obama heeft maar 72 dagen de daarvoor benodigde meerderheid gehad. En dan ga ik er van uit dat zn hele partij daar voor was, fractiediscipline is in de VS veel minder sterk als hier.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
En de democraten aan zichzelf, eerdere presidenten (zoals Obama) hadden abortusrechten kunnen codificeren.
Welke staten?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:06 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Het gaat over Amerika , in sommige staten kan je zelfs tot de 28e week (okay dat is 7.5 maand en geen 8 maanden )
En stel je niet zo aan , je weet best wat ik bedoel
Dat vind ik ook het rare van Amerikaanse politiek: je kunt eigenlijk nooit aan op bepaalde wetten/rechten/uitspraken want zodra het politieke klimaat weer is veranderd kan het allemaal zo maar weer teruggedraaid worden. Wie weet over 25 jaar staat Roe v Wade gewoon weer.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:07 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Was het maar zo simpel. Obama heeft maar 72 dagen de daarvoor benodigde meerderheid gehad. En dan ga ik er van uit dat zn hele partij daar voor was, fractiediscipline is in de VS veel minder sterk als hier.
En dan nog is het met dit hof maar de vraag of ze het in stand hadden gelaten.
Joh ik zit even de reacties op Nu.nl te lezen en daar schrijven vrouwen dat je maar moet leren de consequenties te dragen. En dan zul je zien dat je heel veel van die 'consequentie' gaat houden, het is namelijk een godsgeschenk... Echt hoe krijg je het uit je strot. Ik merk dat het me echt persoonlijk raakt, ga maar even iets leukers doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Wat ik gewoon moeilijk te begrijpen vind is hoe je als vrouw in zoiets meegaat. Van al die republikeinse mannen van middelbare leeftijd verbaast het me niets, maar van een vrouw die notabene zelf 7 kinderen heeft, wetende dat een hele hoop staten straks met bizarre wetten komen waarbij zelfs vrouwen die zwanger zijn geworden door verkrachting of incest geen abortus meer mogen plegen.. om nog maar te zwijgen over (zwaar) gehandicapte baby’s..
Natuurlijk niet, een president kan helemaal niets "codificeren". Je kunt als regering wetgeving introduceren in de hoop dat het congres ermee instemt, maar dat was destijds ook al vrij onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:01 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
En de democraten aan zichzelf, eerdere presidenten (zoals Obama) hadden abortusrechten kunnen codificeren. Het is gewoon treurig dat een Supreme Court nu vol zit met politieke activisten, zoals de andere drie Justices ook benoemden in hun dissent. Het is ondertussen puur politiek gemotiveerd en daar heeft Trump slim op ingespeeld met het benoemen van de Justices die hij benoemd heeft.
Vaak stoere mannen praatjes dit soort figuren. Als ze straks ook nog anti conceptie zouden gaan verbieden, kunnen die zelfde stoere gasten niet meer zo maar rond neuken met iedereen. Dan zouden ze zo maar vader kunnen worden en aan financiële lasten moeten mee dragen, of zouden ze dat dan niet doen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:12 schreef josja het volgende:
[..]
Joh ik zit even de reacties op Nu.nl te lezen en daar schrijven vrouwen dat je maar moet leren de consequenties te dragen. En dan zul je zien dat je heel veel van die 'consequentie' gaat houden, het is namelijk een godsgeschenk... Echt hoe krijg je het uit je strot. Ik merk dat het me echt persoonlijk raakt, ga maar even iets leukers doen.
Dat is niet hun schuld he, hadden die vuige hoeren hun benen maar dicht moeten houden tot ze getrouwd warenquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Vaak stoere mannen praatjes dit soort figuren. Als ze straks ook nog anti conceptie zouden gaan verbieden, kunnen die zelfde stoere gasten niet meer zo maar rond neuken met iedereen. Dan zouden ze zo maar vader kunnen worden en aan financiële lasten moeten mee dragen, of zouden ze dat dan niet doen?
Ik moet aan dat stukje van Gervais in Humanity denken. Ze zijn pro-life 'but only until the child grows up to be gay'.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Vaak stoere mannen praatjes dit soort figuren. Als ze straks ook nog anti conceptie zouden gaan verbieden, kunnen die zelfde stoere gasten niet meer zo maar rond neuken met iedereen. Dan zouden ze zo maar vader kunnen worden en aan financiële lasten moeten mee dragen, of zouden ze dat dan niet doen?
Toen hij presidentskandidaat was heeft hij beloofd dat hij de Freedom of Choice Act zou ondertekenen en hij had op zijn minst de regering kunnen pushen om hieraan te werken. Tijdens zijn presidentschap hebben de democraten een meerderheid gehad in zowel het huis van afgevaardigden als de senaat maar blijkbaar had hij uiteindelijk andere prioriteiten. Biden heeft het in elk geval nog geprobeerd met de Women’s Health Protection Act.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, een president kan helemaal niets "codificeren". Je kunt als regering wetgeving introduceren in de hoop dat het congres ermee instemt, maar dat was destijds ook al vrij onwaarschijnlijk.
Hartstikke leuk, maar om een wet te ondertekenen moet ie eerst door het congres. En hij kwam al niet door het 108e en ook nog steeds niet die het 110e. Kun je als president wel wat meer je gewicht erachter gooien, maar zonder voldoende steun in het congres valt er weinig te tekenen. Er wordt nog wel eens abusievelijk gedacht dat de VS ook een soort van kadaverdiscipline kent, maar het congres is daar nog net iets minder dom stemvee.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:33 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Toen hij presidentskandidaat was heeft hij beloofd dat hij de Freedom of Choice Act zou ondertekenen en hij had op zijn minst de regering kunnen pushen om hieraan te werken. Tijdens zijn presidentschap hebben de democraten een meerderheid gehad in zowel het huis van afgevaardigden als de senaat maar blijkbaar had hij uiteindelijk andere prioriteiten. Biden heeft het in elk geval nog geprobeerd met de Women’s Health Protection Act.
Huh? Ze waren hooguit gehecht aan hun leven. Deze rechters zijn benoemd voor het leven en trump heeft de mazzel gehad dat tijdens zijn regeren een aantal waren overleden. Dus heeft hij conservatieve rechters kunnen aanstellen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Opvallend dat hij in één termijn een gestaald conservatief hof kon creëren. Heeft volgens mij te maken dat de progressieve rechters van het hof tijdens Obama's 8 jaar te veel gehecht waren aan hun persoonlijke status
Onschuldig leven vs. seriemoordenaars en verkrachtersquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:43 schreef TLC het volgende:
Toch wel een beetje hypocriet van die Amerikanen he
abortus verbieden maar toch gelijk de doodstraf kennen
Als CDA SGP en CU een kabinet zouden vormen zal je de zelfde vormen zien. CU is zelf nog behoorlijk streng met die anti homo scholen en CDA was dat tot nog niet zo lang geleden en pleit eens in de zoveel tijd voor verbod op coffeeshops en prositutie.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:40 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dit soort christelijk extremisme past beter bij SGP.
Nee inderdaad, ze worden vaak ter plaatse ter dood veroordeeld.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:59 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Noem eens een paar recente schutters op scholen die in de gevangenis zijn beland dan?
Al je rechten staan gewoon in de Constitution hoorquote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:11 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Dat vind ik ook het rare van Amerikaanse politiek: je kunt eigenlijk nooit aan op bepaalde wetten/rechten/uitspraken want zodra het politieke klimaat weer is veranderd kan het allemaal zo maar weer teruggedraaid worden. Wie weet over 25 jaar staat Roe v Wade gewoon weer.
Zoals het hoort!quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ze willen doorpakken ook:
[ twitter ]
Ze zaten er altijd al maar nu wordt het alleen wat duidelijkerquote:
Hij had het op zijn minst kunnen proberen, gezien zijn belofte en een democratische meerderheid in het congres. Biden heeft het ook geprobeerd. Maar inderdaad, dat er geen kadaverdiscipline heerst is wel duidelijk ja, met senatoren zoals Manchin.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:39 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hartstikke leuk, maar om een wet te ondertekenen moet ie eerst door het congres. En hij kwam al niet door het 108e en ook nog steeds niet die het 110e. Kun je als president wel wat meer je gewicht erachter gooien, maar zonder voldoende steun in het congres valt er weinig te tekenen. Er wordt nog wel eens abusievelijk gedacht dat de VS ook een soort van kadaverdiscipline kent, maar het congres is daar nog net iets minder dom stemvee.
Want Trump had tegen zijn partij moeten ingaan en democratische rechters benoemen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:37 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Want jij denkt dat wanneer Bader Ginsburg en Kennedy nog Justices waren geweest deze beslissing ook zo was uitgevallen?
quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:30 schreef fjs het volgende:
Valt me op dat mensen die voor abortus zijn, wel zelf zijn geboren.
Wat een hypocriete post.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:01 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Die vetklomp heeft dan wel rechters benoemd. Maar vergeet niet dat zelfs na alle debiele dingen die die mongool uitvoerde tijdens zijn termijn uitvoerde. Hij daarna nog steeds 46.9% van het totaal aantal stemmen wist te behalen in 2020.
Het halve land verdiend dit, voor de rest, tsja, allemaal naar Canada? Ruilen voor wat raketgeleerden uit Ter Apel?
Want Vrouwen mogen net als Donkere mensen geen afwijkende mening hebben van de normaal?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:08 schreef Smart_ass het volgende:
Wat ik gewoon moeilijk te begrijpen vind is hoe je als vrouw in zoiets meegaat. Van al die republikeinse mannen van middelbare leeftijd verbaast het me niets, maar van een vrouw die notabene zelf 7 kinderen heeft, wetende dat een hele hoop staten straks met bizarre wetten komen waarbij zelfs vrouwen die zwanger zijn geworden door verkrachting of incest geen abortus meer mogen plegen.. om nog maar te zwijgen over (zwaar) gehandicapte baby’s..
Nee, natuurlijk niet. Hij heeft deze specifieke rechters om een reden gekozen en benoemd, slim van ‘m. Maar hij heeft ze toch nog steeds benoemd, of niet dan?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:58 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Want Trump had tegen zijn partij moeten ingaan en democratische rechters benoemen?
Omdat ze daar zijn neergezet om die reden en dus gewoon hun werk moeten doen?quote:
Afgezien van controversiële zaken als dit behandelen ze ook gewoon vele normale zaken, het zijn ook qua functie gewoon een van de beste rechters van het land.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:03 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Hij heeft deze specifieke rechters om een reden gekozen en benoemd, slim van ‘m. Maar hij heeft ze toch nog steeds benoemd, of niet dan?
En ook heel toevallig de meest conservatieve. Slimme zet van Trump, dat zeker.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:04 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Afgezien van controversiële zaken als dit behandelen ze ook gewoon vele normale zaken, het zijn ook qua functie gewoon een van de beste rechters van het land.
Je kunt het ook via de democratische weg afschaffen in plaats van een gerechtshof kapen voor politieke doeleinden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 18:59 schreef detaris het volgende:
Je kunt als land ook via het democratisch proces arbortus wetgeving invoeren in plaats van janken op rechters die bepalen dat het recht op arbortus niet voorkomt in een grondwet van honderden jaren oud.
Over dat stare decicis: dat kan toch niet betekenen dat je voor altijd van een uitspraak af blijft? Er zullen bijvoorbeeld nogal wat uitspraken omtrent slavernij gedaan zijn, die (gelukkig) omgedraaid zijn, of zit dat anders?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:11 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Je kunt het ook via de democratische weg afschaffen in plaats van een gerechtshof kapen voor politieke doeleinden.
Laat me dat uitleggen, in Amerika (en alle andere common law landen) heb je zoiets als stare decicis, een rechtsbeginsel dat zo ongeveer als inhoud heeft dat je van eenmaal gewezen uitspraken afblijft. Dat wordt hier met de meest gekunstelde redeneringen die je kunt verzinnen aan de kant geschoven, dat kan alleen als je een doelredenering hebt opgetuigd.
Geloof hoort niet in de politiek thuis. Daarnaast zegt dit niets over abortus.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:14 schreef hollandia02 het volgende:
Jeremia 1:5 "Nog voordat Ik je maakte in de buik van je moeder, kende Ik je al. Al voordat je werd geboren, gaf Ik jou je taak. Toen al was Ik van plan om jou tot mijn profeet voor de volken te maken."
Ja en nee, er zijn wel uitzonderingen op. Maar het is wel het uitgangspunt en 'ik ben het er niet mee eens' is onvoldoende om er van af te wijken. En dan maakt het ook nog uit of het gaat om uitspraken die mensen rechten geven of juist beperken, die laatste kun je makkelijker terugdraaien.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:15 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Over dat stare decicis: dat kan toch niet betekenen dat je voor altijd van een uitspraak af blijft? Er zullen bijvoorbeeld nogal wat uitspraken omtrent slavernij gedaan zijn, die (gelukkig) omgedraaid zijn, of zit dat anders?
En waarom zal geloof niet in de politiek thuis horen? Makkelijk praten voor iemand die niet gelooft.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:18 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Geloof hoort niet in de politiek thuis. Daarnaast zegt dit niets over abortus.
Exodus 35 "Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden."quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En waarom zal geloof niet in de politiek thuis horen? Makkelijk praten voor iemand die niet gelooft.
Omdat het iets persoonlijks is. Net zoals jouw vertaling van Psalm 139:16. Er zijn zoveel verschillende versies van de waarheid, ik heb hier een pagina met 53! verwijzingen naar verschillende bijbels. Niet in iedere vertaling staat het woord embryo.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:21 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En waarom zal geloof niet in de politiek thuis horen? Makkelijk praten voor iemand die niet gelooft.
De krenten uit de pap halen heet datquote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:26 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Exodus 35 "Zes dagen zal men het werk doen; maar op den zevenden dag zal ulieden heiligheid zijn, een sabbat der rust den HEERE; al wie daarop werk doet, zal gedood worden."
Zullen we even beginnen met een grote schoonmaak dan?
Haha, nee hoor. Dat is meer het progressivisme en de reacties van sommige progressieve users in dit topic geven daar ook weer blijk van.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 16:43 schreef Hexagon het volgende:
Het conservatisme is sowieso een kwaadaardige ideologie vergelijkbaar met communisme.
Ik ken een nog beter idee dan per staat te bepalen, laat gewoon ieder persoon zoiets zelf bepalen. Ben je tegen abortus ? Nou dan pleeg je die nooit. Daar stopt ook niemand jou. Stukje persoonlijke vrijheid.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk een uitstekend besluit. Ook het enige juiste besluit. De visies en meningen over abortus verschillen enorm per staat, en aangezien de VS een enorm groot land is het daarom ook niet meer normaal dat zoiets per staat beslist mag worden.
[..]
Haha, nee hoor. Dat is meer het progressivisme en de reacties van sommige progressieve users in dit topic geven daar ook weer blijk van.
Waarom heb je er als anti abortus persoon een probleem mee dat iemand anders er wel gebruik van maakt?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
Dit is natuurlijk een uitstekend besluit. Ook het enige juiste besluit. De visies en meningen over abortus verschillen enorm per staat, en aangezien de VS een enorm groot land is het daarom ook niet meer normaal dat zoiets per staat beslist mag worden.
[..]
Haha, nee hoor. Dat is meer het progressivisme en de reacties van sommige progressieve users in dit topic geven daar ook weer blijk van.
Dat doet het reli kamp net zo goed. Die negeren ook bakken aan passages die het juist weer tegenspreken om vervolgens selectief uit de bijbel te pakken wat hùn goed uitkomt en de rest straal te negeren. En die selectie vervolgens door de strot van de rest te duwen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:27 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
De krenten uit de pap halen heet dat
Dat is precies wat ik bedoelde! Niet per se tegen jou, maar juist dat er voor alles wel een passage is.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:32 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Dat doet het reli kamp net zo goed. Die negeren ook bakken aan passages om vervolgens selectief uit de bijbel te pakken wat hùn goed uitkomt en de rest straal te negeren. En die selectie vervolgens door de strot van de rest te duwen.
Hele enge ontwikkelingen dit, maar niemand kan zeggen dat ze hier niet voor gewaarschuwd waren.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 17:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Ze willen doorpakken ook:
[ twitter ]
Dit was inderdaad bekend. De twee oudste rechters zijn 72 en 74. De lugubere vraag is wie er president is wanneer deze komen te overlijden...quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:34 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Hele enge ontwikkelingen dit, maar niemand kan zeggen dat ze hier niet voor gewaarschuwd waren.
Dit gaat de koers voor in ieder geval de komende 20/30 jaar zijn.
Waarom zou een politieman een moord oplossen? Is zijn zaak toch niet? Is die moord zijn probleem?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:32 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waarom heb je er als anti abortus persoon een probleem mee dat iemand anders er wel gebruik van maakt?
Het zijn persoonlijk keuzes en je hoeft geen abortus te ondergaan. Niemand die je verplicht om een abortus te ondergaan, mensen worden nu wel verplicht om een zwangerschap te doorgaan...
De oudste is 90 en Democraatquote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:37 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Dit was inderdaad bekend. De twee oudste rechters zijn 72 en 74. De lugubere vraag is wie er president is wanneer deze komen te overlijden...
Dat kun je inderdaad vinden. Ik snap dat ook wel bekeken door een Nederlandse lens. In de VS werkt dat anders.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:32 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik ken een nog beter idee dan per staat te bepalen, laat gewoon ieder persoon zoiets zelf bepalen. Ben je tegen abortus ? Nou dan pleeg je die nooit. Daar stopt ook niemand jou. Stukje persoonlijke vrijheid.
Het argument dat velen maken is omdat het een derde leven betreft, namelijk dat van een nieuw menselijk leven, een kind. En dat mag je niet zomaar doden simpelweg omdat jij dat wilt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:32 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Waarom heb je er als anti abortus persoon een probleem mee dat iemand anders er wel gebruik van maakt?
Het zijn persoonlijk keuzes en je hoeft geen abortus te ondergaan. Niemand die je verplicht om een abortus te ondergaan, mensen worden nu wel verplicht om een zwangerschap te doorgaan...
Jazeker, het ondermijnt de vrijheid van de samenleving. Dat is zijn taak om uit te voeren.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:45 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Waarom zou een politieman een moord oplossen? Is zijn zaak toch niet? Is die moord zijn probleem?
Trump is al 1,5 jaar lang geen president weer.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:48 schreef TheVulture het volgende:
Trump heeft zoveel kapot gemaakt, maar dit is wel de kers op de bak stront van zijn presidentschap.
Nu maar wachten tot de gelijke rechten voor de LGBTQ+ ook verder worden ingeperkt...
Omdat dat potentieel leven is waar een eind aan wordt gemaakt?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:48 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Jazeker, het ondermijnt de vrijheid van de samenleving. Dat is zijn taak om uit te voeren.
Waarom is het voor iemand anders een probleem als iemand een abortus ondergaat?
Ik snap het wel hoor, ook wat je zegt. Ik ben het er niet mee eens. En ik ben erg voor persoonlijke vrijheden, maar zoals we weten zijn ze dat niet in de VS. Zodra het levensvatbaar is hebben we een ander verhaal, de grens van 24 weken is prima grens.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat kun je inderdaad vinden. Ik snap dat ook wel bekeken door een Nederlandse lens. In de VS werkt dat anders.
[..]
Het argument dat velen maken is omdat het een derde leven betreft, namelijk dat van een nieuw menselijk leven, een kind. En dat mag je niet zomaar doden simpelweg omdat jij dat wilt.
En die natnekken die hij het SC in heeft gerommeld zijn ook al 1,5 jaar geleden vertrokken inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Trump is al 1,5 jaar lang geen president weer.
Dat is elke sperma- of eicel die ongebruikt verloren gaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Omdat dat potentieel leven is waar een eind aan wordt gemaakt?
Omdat mensen verschillende meningen hebben mag er door sommigen beslist worden over het lichaam van willekeurige individuen?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:29 schreef HowardRoark het volgende:
En hij is nog katholiek ookquote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:47 schreef hollandia02 het volgende:
Overigens mensen die hier beginnen over WASP terwijl Clarence Thomas, de leider van dit groepje, niet echt een witte Engelse-Saks is.
Waarom zijn gelovigen toch altijd zo bezig met wat de ander in de slaapkamer uitspookt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En tuurlijk Abortus bij levensbedreigende situaties of verkrachting, logisch.
Maar dat is slechts een kleine minderheid. Grootste deel gebeurt bij duivelse 20-jarigen die lekker onveilig seks hebben en zonder erbij na te denken zwanger worden en achteraf denken: nou gelukkig hebben we nog een optie.
Het gaat erom dat mensen een bewuste keus maken om seks te hebben en de risico’s ervan niet begrijpen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:52 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Dat is elke sperma- of eicel die ongebruikt verloren gaat.
Graag een onderbouwing van jouw stelling. 65% van de vrouwen hebben voor het eerst een abortus en 65% doet dat binnen de eerste 8 weken. De leeftijd 25-29 is overigens de hoogst vertegenwoordigd in Nederland.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:49 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
En tuurlijk Abortus bij levensbedreigende situaties of verkrachting, logisch.
Maar dat is slechts een kleine minderheid. Grootste deel gebeurt bij duivelse 20-jarigen die lekker onveilig seks hebben en zonder erbij na te denken zwanger worden en achteraf denken: nou gelukkig hebben we nog een optie.
Ja, die stereotiepe WASP is inderdaad niet de enige boosdoener in dit soort verhalen. Malta, dat laatst met een schrijnend geval in het nieuws was, zit er ook niet bepaald vol mee.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:47 schreef hollandia02 het volgende:
Overigens mensen die hier beginnen over WASP terwijl Clarence Thomas, de leider van dit groepje, niet echt een witte Engelse-Saks is.
Stomste argument ooit. Seks heb je niet alleen voor het maken van babies. Ook voor de plezier en als je anti conceptie heeft gefaald is een abortus beter dan een gedwongen zwangerschap en kind.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen een bewuste keus maken om seks te hebben en de risico’s ervan niet begrijpen.
The reasons most frequently cited were that having a child would interfere with a woman's education, work or ability to care for dependents (74%); that she could not afford a baby now (73%); and that she did not want to be a single mother or was having relationship problems (48%).quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:53 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Graag een onderbouwing van jouw stelling. 65% van de vrouwen hebben voor het eerst een abortus en 65% doet dat binnen de eerste 8 weken. De leeftijd 25-29 is overigens de hoogst vertegenwoordigd in Nederland.
Het risico dat er een kind uit voortkomt is redelijk te beperken door abortus toe te staan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:53 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen een bewuste keus maken om seks te hebben en de risico’s ervan niet begrijpen.
Ik kan me ook niet voorstellen dat dat bij iemand ook is, behalve dan in de hoofden van het boosbange conservatieve menstype.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:55 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Stomste argument ooit. Seks heb je niet alleen voor het maken van babies. Ook voor de plezier en als je anti conceptie heeft gefaald is een abortus beter dan een gedwongen zwangerschap en kind.
Ik ben het ermee eens dat een abortus nooit de eerste keuze hoort te zijn, maar dat is nog steeds de keuze van de vrouw zelf. Daarnaast helpt voorlichting ook bij het verminderen van het aantal abortussen
Nee joh, 24 weken is echt veel te laat. En persoonlijke vrijheid is er natuurlijk ook gewoon, je wordt niet zomaar zwanger natuurlijk. Dat is in 99% van de gevallen iets waar je zelf controle over hebt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:51 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Ik snap het wel hoor, ook wat je zegt. Ik ben het er niet mee eens. En ik ben erg voor persoonlijke vrijheden, maar zoals we weten zijn ze dat niet in de VS. Zodra het levensvatbaar is hebben we een ander verhaal, de grens van 24 weken is prima grens.
Nou, dat is helemaal niet het geval. Juist bij abortus geef je iemand de macht over het lichaam van een ander iets beslissen. Sterker nog, het leven zelfs.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:52 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Omdat mensen verschillende meningen hebben mag er door sommigen beslist worden over het lichaam van willekeurige individuen?
Klinkt als vrouwen die erg goed hebben nagedacht over wat ze wel en niet kunnen. En jij wil die mensen een zwangerschap en kind door de strot duwen. Belachelijk en misselijkmakend.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:56 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
The reasons most frequently cited were that having a child would interfere with a woman's education, work or ability to care for dependents (74%); that she could not afford a baby now (73%); and that she did not want to be a single mother or was having relationship problems (48%).
https://www.guttmacher.or(...)itative-perspectives
Dus geen verkrachting, levensbedreigend etc, nee.
Ze kunnen er niet voor zorgen omdat ze nog een opleiding hebben, geen geld, of niet willen opgroeien als alleenstaande moeder.
Bij al die dingen kan je een kind in elk geval nog naar een pleeggezin sturen in plaats van laten eindigen in een ziekenhuisgraf. In 75% van de gevallen had een kind dus gewoon een volwaardige toekomst kunnen hebben, alleen bij een wellicht ander gezin.
Dat is gewoon triest.
Wie is er precies 'boosbang'? Zeker toch geen conservatieven. Velen zullen juist erg blij met deze uitspraak zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik kan me ook niet voorstellen dat dat bij iemand ook is, behalve dan in de hoofden van het boosbange conservatieve menstype.
Helemaal niet, er is nog geen leven. Pas vanaf het moment dat een foetus levensvatbaar is kan je beginnen te spreken over leven. En in Nederland vinden 90% van de abortussen plaats voor de 18de week.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee joh, 24 weken is echt veel te laat. En persoonlijke vrijheid is er natuurlijk ook gewoon, je wordt niet zomaar zwanger natuurlijk. Dat is in 99% van de gevallen iets waar je zelf controle over hebt.
[..]
Nou, dat is helemaal niet het geval. Juist bij abortus geef je iemand de macht over het lichaam van een ander iets beslissen. Sterker nog, het leven zelfs.
Niemand wordt een zwangerschap door de strot geduwd. Je bent er zelf bij als je zwanger wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Klinkt als vrouwen die erg goed hebben nagedacht over wat ze wel en niet kunnen. En jij wil die mensen een zwangerschap en kind door de strot duwen. Belachelijk en misselijkmakend.
Fijn dat je voor al die vrouwen kan spreken dat ze blij zijn met een zwangerschap.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand wordt een zwangerschap door de strot geduwd. Je bent erg zelf bij als je zwanger wordt.
Helemaal niet waar, je anticonceptie kan falen. Dan krijg je toch echt een zwangerschap door je strot geduwd als niet mag aborteren. En dan nog, is het de eigen keus van de vrouw of ze het wel of niet wil doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Niemand wordt een zwangerschap door de strot geduwd. Je bent erg zelf bij als je zwanger wordt.
* "je bent er zelf bij als..." (denk ik).quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Fijn dat je voor al die vrouwen kan spreken dat ze blij zijn met een zwangerschap.
Oh ik lees het verkeerdquote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:04 schreef Iblardi het volgende:
[..]
* "je bent er zelf bij als..." (denk ik).
Vanaf vandaag weer wel dus.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook de ouders van een vrouw het niet willen en dus de vrouw en haar man kindloos zijn en erdoor uit elkaar gaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 19:59 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Klinkt als vrouwen die erg goed hebben nagedacht over wat ze wel en niet kunnen. En jij wil die mensen een zwangerschap en kind door de strot duwen. Belachelijk en misselijkmakend.
Of illegaal gemaakt worden door hetzelfde tuig dat zojuist Roe v Wade heeft gesloopt.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:03 schreef Herkauwer het volgende:
Helemaal niet waar, je anticonceptie kan falen.
Weet je, als je vanavond niet neukt maar morgenavond dan krijg je dus een heel ander kind. Betekent dit dat jij het leven hebt weggenomen van een potentieel kind?quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook de ouders van een vrouw het niet willen en dus de vrouw en haar man kindloos zijn en erdoor uit elkaar gaan.
In dat geval als het doorging eas ik er zelf trouwens wrs niet geweest.
Gelukkig hebben ze zelf geen enkele zeggenschap gehad in hun zwangerschap.quote:
Zelfs anale seks (met een vruchtbare vrouw) is geen garantie op geen zwangerschap... Er kan namelijk sperma uitlopen en in de vagina komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:06 schreef Cheeseburgert het volgende:
[..]
Of illegaal gemaakt worden door hetzelfde tuig dat zojuist Roe v Wade heeft gesloopt.
https://nypost.com/2022/0(...)rol-clarence-thomas/
En als je denkt dat je hem dan maar in haar reet moet steken, ook daar zitten ze al achteraan (sodomy)
https://www.vanityfair.co(...)-sex-marriage-sodomy
Je kan er als man ook voor kiezen om je lul in je broek te houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:09 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze zelf geen enkele zeggenschap gehad in hun zwangerschap.
Verantwoordelijkheid nemen voor je eigen acties is not done natuurlijk.
Overigens fijn dat je er toch bent! Maar als mijn ouders hadden gekozen voor abortus dan was dat hun goed recht geweest. Mijn mening.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:05 schreef hollandia02 het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring weet ik dat je ook de ouders van een vrouw het niet willen en dus de vrouw en haar man kindloos zijn en erdoor uit elkaar gaan.
In dat geval als het doorging eas ik er zelf trouwens wrs niet geweest.
Dat is totaal iets anders vind ik. Het gaat erom dat het leven niet is weggenomen door de moeder maar door de opa en oma.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Weet je, als je vanavond niet neukt maar morgenavond dan krijg je dus een heel ander kind. Betekent dit dat jij het leven hebt weggenomen van een potentieel kind?
Ja het waren dus de ouders van een ex van een van mijn vader.quote:Op vrijdag 24 juni 2022 20:11 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Overigens fijn dat je er toch bent! Maar als mijn ouders hadden gekozen voor abortus dan was dat hun goed recht geweest. Mijn mening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |