Klopt, maar dan is het recordverlengend. En het gaat mij er meer om dat hij zijn 22e GS wint dan dat hij zijn 14e RG wint. Want vergeet niet dat Djokovic de favoriet is voor Wimbledon, de US Open en de AO. Het zou dus zo kunnen zijn dat het in februari 2023 wat betreft gewonnen GS'en als volgt uitziet:quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:17 schreef eentwee het volgende:
Nadal heeft het record toch allang?
Je mag ipv Pogacar ook Lance Armstrong lezen. Ja, dat is beter. Die was nog ongeloofwaardiger. Armstronggoat
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt, maar dan is het recordverlengend. En het gaat mij er meer om dat hij zijn 22e GS wint dan dat hij zijn 14e RG wint. Want vergeet niet dat Djokovic de favoriet is voor Wimbledon, de US Open en de AO. Het zou dus zo kunnen zijn dat het in februari 2023 wat betreft gewonnen GS'en als volgt uitziet:
1) Djokovic (23)
2) Nadal (22)
3) Federer (20)
En dan zou Nadal op RG volgend jaar weer langszij kunnen komen. Ik vind het gewoon spectaculair hoe die drie het tennis al zeventien jaar in hun greep houden en hoe ze zichzelf blijven ontwikkelen, elk op zijn eigen manier.
En wanneer is het dan genoeg voor je? Bij 30-30? De hele wereld stopt gedesillusioneerd met tennissen en de legends tour telt bij gebrek aan nieuwe proftennissers voortaan ook mee - 41-40?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:39 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt, maar dan is het recordverlengend. En het gaat mij er meer om dat hij zijn 22e GS wint dan dat hij zijn 14e RG wint. Want vergeet niet dat Djokovic de favoriet is voor Wimbledon, de US Open en de AO. Het zou dus zo kunnen zijn dat het in februari 2023 wat betreft gewonnen GS'en als volgt uitziet:
1) Djokovic (23)
2) Nadal (22)
3) Federer (20)
En dan zou Nadal op RG volgend jaar weer langszij kunnen komen. Ik vind het gewoon spectaculair hoe die drie het tennis al zeventien jaar in hun greep houden en hoe ze zichzelf blijven ontwikkelen, elk op zijn eigen manier.
Het is genoeg als ze stoppen. Dan kijken we hoe ver ze zijn gekomen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
En wanneer is het dan genoeg voor je? Bij 30-30?
Nee, dat telt niet mee in de officiële statistieken.quote:De hele wereld stopt gedesillusioneerd met tennissen en de legends tour telt bij gebrek aan nieuwe proftennissers voortaan ook mee - 41-40?
Prima.quote:Zelf vind ik de geveinsde kwetsbaarheid en bescheidenheid buiten de baan van Nadal juist een van de irritante dingen die niet kloppen. Ik kan dat niet zo rijmen met zijn manier van tennissen, zo mededogenloos zijn en altijd vanuit elke positie op elke bal rennen, en 99 van de 100 ballen op de zwakke plek van de tegenstander slaan en ten diepste in je eigen succes geloven maar buiten de baan zo bescheiden zijn en jezelf altijd kleiner maken dan je bent. Dat is gewoon een act om populair te zijn. Ongeloofwaardig.
Ja weet ik veel, ik heb nauwelijks in deze hele reeks gekekenquote:
Uitstekende jinx deze post, eerste BP direct raak voor Rojerquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:04 schreef Szura het volgende:
Rojer en Arevalo hebben al 10 BPs weggewerkt, maar zelf nog geen BP gehad. Ben je ook zuur als tegenstanders als je dit alsnog verliest.
Nu haal je je eigen aversie tegen de winnaar (danwel Pogacar, danwel Nadal in dit geval) toch door elkaar met je eigen standpunt dat het niet leuk meer is. Als jij fan van Nadal was, dan was je morgen ook gaan kijken. Net zoals dat je Armstrong kennelijk een baas vindt. Daar wist je tot en met 2005 ook zeker van dat hij zou winnen.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 18:57 schreef eentwee het volgende:
[..]
En wanneer is het dan genoeg voor je? Bij 30-30? De hele wereld stopt gedesillusioneerd met tennissen en de legends tour telt bij gebrek aan nieuwe proftennissers voortaan ook mee - 41-40?
Zelf vind ik de geveinsde kwetsbaarheid en bescheidenheid buiten de baan van Nadal juist een van de irritante dingen die niet kloppen. Ik kan dat niet zo rijmen met zijn manier van tennissen, zo mededogenloos zijn en altijd vanuit elke positie op elke bal rennen, en 99 van de 100 ballen op de zwakke plek van de tegenstander slaan en ten diepste in je eigen succes geloven maar buiten de baan zo bescheiden zijn en jezelf altijd kleiner maken dan je bent. Dat is gewoon een act om populair te zijn. Ongeloofwaardig.
Dubbele Slam voor ONS!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:24 schreef superniger het volgende:
Gelukkig heeft Krajicek nog een Wimbledon titel.HahahhaSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.U MAD?
Kijk eens domquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:40 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ruud gestemd
Nadal lijkt al wedstrijden klaar voor de slacht
Verkeerde account @GwaiLowquote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:40 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ruud gestemd
Nadal lijkt al wedstrijden klaar voor de slacht
Misschien @monkyyy of @Arizona, anders wordt dat pijnlijke billetjes maat.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:53 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik ga trouwen met die ander die ook Ruud stemt
Nope, ik denk ook in deze wedstrijd dat Nadal 'm gaat pakken. Overtuigende 3-0 of wellicht een 3-1. Mits het dak wel gewoon open mag, anders moet hij nog op gaan passen. Maar nee, hij wint 'm gewoon.quote:
quote:Op zaterdag 4 juni 2022 20:24 schreef superniger het volgende:
Gelukkig heeft Krajicek nog een Wimbledon titel.Ik moest lachen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Leuke reactie.quote:
Maar de kans op een dicht dak lijkt me reëel. Vanaf 15.00 u. is er 40% kans op regen. Maar goed, ik hoop op een zonovergoten middag op RG.quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:22 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nope, ik denk ook in deze wedstrijd dat Nadal 'm gaat pakken. Overtuigende 3-0 of wellicht een 3-1. Mits het dak wel gewoon open mag, anders moet hij nog op gaan passen. Maar nee, hij wint 'm gewoon.
Jij sluit dat dat Ruud wint? Anders gezegd: stel dat je wist dat Ruud zou winnen, zou je dan kijken?quote:
Zit je in het publiek?quote:Op zondag 5 juni 2022 09:55 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Maar de kans op een dicht dak lijkt me reëel. Vanaf 15.00 u. is er 40% kans op regen. Maar goed, ik hoop op een zonovergoten middag op RG.
Slaaf van de terreurstaat!!!quote:Op zondag 5 juni 2022 10:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik moet werken en dat is helemaal niet erg!
Nee, maar dan stuiten Nadals ballen hoger op.quote:
Dit is geil!! @de_boswachterquote:Op zondag 5 juni 2022 11:31 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Nee, maar dan stuiten Nadals ballen hoger op.
Elk nadal heb z'n voordeel. /fed-fanquote:Op zondag 5 juni 2022 10:12 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ik moet werken en dat is helemaal niet erg!
Garcia/mladenovic is een mensonterend duo.quote:Op zondag 5 juni 2022 12:45 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Die Mladenovic ofzo ziet er best wel leuk uit.
Tot ze haar mond opentrekt
Jaa maar ze vindt het niet erg omdat er oorlog is, vrij wapenbezit en discriminatie.quote:
Wereldgozer is Team Neger. @Neef_Wuppiequote:Op zondag 5 juni 2022 12:50 schreef Wereldgozer het volgende:
[..]
Garcia/mladenovic is een mensonterend duo.
Hup Gauff.
Voorzie jij problemen voor Nadal bij een dicht dak?quote:Op zaterdag 4 juni 2022 22:22 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Nope, ik denk ook in deze wedstrijd dat Nadal 'm gaat pakken. Overtuigende 3-0 of wellicht een 3-1. Mits het dak wel gewoon open mag, anders moet hij nog op gaan passen. Maar nee, hij wint 'm gewoon.
Nee, de tennisballen welke hij slaat.quote:
Ik teken ervoor.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Welke editie wordt saaier, deze of die in 2017? Met andere woorden: gaat Ruud meer games pakken dan 6?
Ik voorspel een bijna 3 uur durende 6-2, 6-1 6-1
Exotisch pijpen allenquote:Op zondag 5 juni 2022 14:18 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Wereldgozer is Team Neger. @:neef_wuppie
Dan zijn de kansen voor Nadal wel groter dan als het dak dicht zit.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:50 schreef Federer-fan het volgende:
Het dak is open, luitjes. Hopelijk blijft het open en komt er ook wat zo'n bij.
Ga jij maar even buiten in de regen staanquote:Op zondag 5 juni 2022 15:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Welke zes nobuddies stemmen op Ruud? GwaiLow en al zijn alter ego’s die bedacht hebben dat het dak dicht is en daardoor de bak hoger opstuit en Ruud die bovendien jong is en dus het op fitheid zal winnen?
@Neef_Wuppie altijd schuldigquote:Op zondag 5 juni 2022 15:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Welke zes nobuddies stemmen op Ruud? GwaiLow en al zijn alter ego’s die bedacht hebben dat het dak dicht is en daardoor de bak hoger opstuit en Ruud die bovendien jong is en dus het op fitheid zal winnen?
Nee nee, ik heb meerdere malen aangegeven dat ik sowieso voor Nadal ga. Zowel in de halve finale als de finalequote:Op zondag 5 juni 2022 15:08 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Sow.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:10 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ga jij maar even buiten in de regen staan
Anders zijn z'n rituelen kapot en is hij onmogelijk in staat om te spelenquote:Op zondag 5 juni 2022 15:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Zo’n elitaire sport, moet ie zelf z’n drie tassen tillen. Erg raar.
Ik voorzie geen grote problemen als het dak dicht gaat, maar dat zou het wel iets moeilijker maken.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:20 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Voorzie jij problemen voor Nadal bij een dicht dak?
[..]
Nee, de tennisballen welke hij slaat.
[..]
Ik teken ervoor.
Dat zal Lewis Hamilton niet gebeuren.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:04 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Zo’n elitaire sport, moet ie zelf z’n drie tassen tillen. Erg raar.
quote:Op zondag 5 juni 2022 15:19 schreef GwaiLow het volgende:
Zou toch wel krankzinnig knap zijn als hij dit toernooi op deze leeftijd pakt met zoveel last van zn voet.
Inderdaad, het gaat normaal lijken maar dat is het natuurlijk niet. Nadal op RG is misschien wel de bizarste sportprestatie ooit geleverd.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:19 schreef GwaiLow het volgende:
Zou toch wel krankzinnig knap zijn als hij dit toernooi op deze leeftijd pakt met zoveel last van zn voet.
Deze act is net zo vermoeiend als de wedstrijd.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:19 schreef GwaiLow het volgende:
Verkerkquote:
Precies. De meeste hier doen alsof het heel normaal is, maar ik blijf hier ook echt vol verbazing naar kijken. Hoe hij het voor elkaar krijgt is mij een raadsel. Diep respect!quote:Op zondag 5 juni 2022 15:25 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Inderdaad, het gaat normaal lijken maar dat is het natuurlijk niet. Nadal op RG is misschien wel de bizarste sportprestatie ooit geleverd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 5 juni 2022 15:29 schreef superniger het volgende:
En de rebreak voor Ruud.Fijn, de helft van de posts hier bestaat uit updates.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
Die ziekelijke achterdocht, dat is vermoeiend.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:25 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Deze act is net zo vermoeiend als de wedstrijd.
Nee dit kan niet.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:31 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Die ziekelijke achterdocht, dat is vermoeiend.
Hij probeert net zoals Zverev en FAA heel dwingend te spelen, maar dat lijkt nog een beetje veel gevraagd.quote:
Ruud is een goeie vriend van mijn vader. Prima kerel, veertig jaar accountant al. Maar tennis is niet per se zijn ding.quote:
Gelukkig niet zeg!quote:Op zondag 5 juni 2022 15:42 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Excusez. Je kunt alleen niet in iemands hoofd of lichaam kijken.
Wat ga je doen?quote:Op zondag 5 juni 2022 15:44 schreef Sfeermaker het volgende:
Dit is tijdverspilling. Ik ga wat anders doen. Kan er dan nooit iemand solide spelen tegen nadal in een rg finale...
Aldus de sfeermakerquote:Op zondag 5 juni 2022 15:44 schreef Sfeermaker het volgende:
Dit is tijdverspilling. Ik ga wat anders doen. Kan er dan nooit iemand solide spelen tegen nadal in een rg finale...
Joden lopen altijd weg.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:44 schreef Sfeermaker het volgende:
Ja, echt heel lastig in een finale van Roland Garros heeft Nadal het nooit gehad. Paar 4 settertjes wel, maar ook die waren niet enorm uitdagend. Alleen in 2011 tegen Federer meen ik mij te herinneren dat de eerste drie sets heel erg close waren, maar die vierde set wel overtuigend naar Nadal. Misschien dat zijn eerste finale tegen Puerta nog wel de lastigste was.quote:Op zondag 5 juni 2022 15:44 schreef Sfeermaker het volgende:
Ruud is dus beter dan Federer.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:11 schreef GwaiLow het volgende:
Ai, Nadal breekt niet zijn persoonlijk record die hij tegen Federer behaalde in 2013 door slechts 4 games te verliezen in de finale.
Ruud heeft over twaalf jaar 47 grand slam titels. Alleen deze pakt hij niet.quote:
Die moeten ook naar 5 sets, wel zo eerlijk.quote:
Wimbledon telt toch niet meer mee?quote:Op zondag 5 juni 2022 16:22 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
Ruud heeft over twaalf jaar 47 grand slam titels. Alleen deze pakt hij niet.
Wimbledon vorig jaar was al erg saai. Ben bang dat het dit jaar helemaal matig wordt. Zeker nu Haase niet meedoet.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:24 schreef Nober het volgende:
[..]
Die moeten ook naar 5 sets, wel zo eerlijk.
[..]
Wimbledon telt toch niet meer mee?
Née joh, zelfs zwaar onder zijn niveau. Wedstrijd echt bedroevend.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:28 schreef GwaiLow het volgende:
Ruud staat aardig op de top van zijn kunnen te speren.
Waarom luister je niet naar Engels commentaar?quote:Op zondag 5 juni 2022 16:38 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Helemaal klaar met die Boogert. Net zo matig als die vorige servicegame van Ruud.
KPN heeft die optie niet helaas.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:42 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waarom luister je niet naar Engels commentaar?
Wat suf, nietn gewoon met de I/II-toets op je afstandsbediening?quote:
Voor mij Nadal-Zverev.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:45 schreef superniger het volgende:
Zverev - Alcaraz wedstrijd van het toernooi. imo.
quote:
Voor mij Alcaraz - Albert Ramos-Vinolas.quote:
Nop. Die knop is er niet.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:44 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat suf, nietn gewoon met de I/II-toets op je afstandsbediening?
Ik ben het hier niet mee eens.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:28 schreef GwaiLow het volgende:
Ruud staat aardig op de top van zijn kunnen te speren.
quote:
Qua niveau kan je dat toch nooit als wedstrijd van toernooi zien? En dan vroege uitvallen van Zverev ookquote:
Even veel als Sampras in totaal aan Grand Slams.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:55 schreef Alpha0 het volgende:
Nou dat was hem. Ik ga de Wikipedia pagina's van Nadal maar updaten dat hij zijn 14e titel in Parijs binnen heeft.
Ik vond hem enorm sannend en er zaten veel geweldige rally's tussen. Zie bijvoorbeeld dit filmpje:quote:Op zondag 5 juni 2022 16:56 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Qua niveau kan je dat toch nooit als wedstrijd van toernooi zien? En dan vroege uitvallen van Zverev ook
Met daarnaast 50 bizarre afzwaaiers en waardeloze smashes van Zverev. Het was heel erg cringenquote:Op zondag 5 juni 2022 16:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik vond hem enorm sannend en er zaten veel geweldige rally's tussen. Zie bijvoorbeeld dit filmpje:
Nee lijkt mij nietquote:Op zondag 5 juni 2022 17:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zonder de Big Three gaan mensen als Ruud dus wel Grand Slam toernooien winnen.
1 ding is zeker, Nadal zal straks in zijn speech zeggen dat Ruud meer dan een enkele Grand Slam zal gaan winnen in zijn carrièrequote:Op zondag 5 juni 2022 17:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zonder de Big Three gaan mensen als Ruud dus wel Grand Slam toernooien winnen.
He had an ubeleebable runquote:Op zondag 5 juni 2022 17:03 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
1 ding is zeker, Nadal zal straks in zijn speech zeggen dat Ruud meer dan een enkele Grand Slam zal gaan winnen in zijn carrière
De vraag is wat de wedstrijd van het toernooi was, niet de beste beste wedstrijd. Voor mij in ieder geval Nadal-Djokovic, door de namen en het spel.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Met daarnaast 50 bizarre afzwaaiers en waardeloze smashes van Zverev. Het was heel erg cringen
Ik zat me dat nog af te vragen, is wel een kans dat Nadal dat niet gaat doen.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:03 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
1 ding is zeker, Nadal zal straks in zijn speech zeggen dat Ruud meer dan een enkele Grand Slam zal gaan winnen in zijn carrière
Even veel als Wilander en Mcenroe bij elkaar.quote:Op zondag 5 juni 2022 16:58 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Even veel als Sampras in totaal aan Grand Slams.
Wel een kenner die hier geen tijd aan heeft vergooidquote:
Tja, dat is waar. Maar die gasten hebben zelf wel toppers uitgeschakeld. Cilic pakt Medvedev en Rune pakt Tsitsipas.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:22 schreef BobW het volgende:
Flopfinale.
Tsonga, Ruusuvuori, Sonego, Hurkacz, Rune, Cilic was ook geen spetterende road to the final voor Ruud met geen enkele top 10 speler.
Is dat zo?quote:Op zondag 5 juni 2022 17:23 schreef geitenbrei het volgende:
Er komt straks een persconferentie met Nadal en Federer.
Wat gaat daar gezegd worden?
Nadal gaat denk ik stoppen. Dat zijn de (vage) geruchten althans.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:23 schreef geitenbrei het volgende:
Sowieso de veel makkelijkere kant van het schema. Wel een bevestiging van zijn eigen status als top 10 speler.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:22 schreef BobW het volgende:
Flopfinale.
Tsonga, Ruusuvuori, Sonego, Hurkacz, Rune, Cilic was ook geen spetterende road to the final voor Ruud met geen enkele top 10 speler.
Het antwoord bleek dus: neen. Precies 6 games.quote:Op zondag 5 juni 2022 14:16 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
Welke editie wordt saaier, deze of die in 2017? Met andere woorden: gaat Ruud meer games pakken dan 6?
Ik voorspel een bijna 3 uur durende 6-2, 6-1 6-1
14 keer is wel echt bizar, kan niet snel iemand bedenken in een andere sport die een groot jaarlijks toernooi 14 keer heeft gewonnen.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:31 schreef heywoodu het volgende:
Historie, unicum, records, etc!
Weer 2,5 uur die we nooit meer terug gaan krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
Had je iets anders verwacht van Nadal in een Roland Garros finale?quote:Op zondag 5 juni 2022 17:31 schreef heywoodu het volgende:
Historie, unicum, records, etc!
Weer 2,5 uur die we nooit meer terug gaan krijgen.
Zeker, maar je hoort exact hetzelfde riedeltje als bij nummer 13 en bij nummer 12 en bij nummer 11 enzo, en dan doen de analysten op TV weer alsof dít echt het meest unieke sportmoment ooit is, maar het is in feite gewoon weer een gezapige anonieme finale die om geen enkele reden echt het geheugen in gaatquote:Op zondag 5 juni 2022 17:32 schreef Aguero het volgende:
[..]
14 keer is wel echt bizar, kan niet snel iemand bedenken in een andere sport die een groot jaarlijks toernooi 14 keer heeft gewonnen.
Fil Teelurquote:Op zondag 5 juni 2022 17:32 schreef Aguero het volgende:
[..]
14 keer is wel echt bizar, kan niet snel iemand bedenken in een andere sport die een groot jaarlijks toernooi 14 keer heeft gewonnen.
Ja, die was ik alweer vergeten.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:09 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
De vraag is wat de wedstrijd van het toernooi was, niet de beste beste wedstrijd. Voor mij in ieder geval Nadal-Djokovic, door de namen en het spel.
[...]
Hij heeft gisteren nog gezegd dat het zo niet moet worden opgevat.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:27 schreef BobW het volgende:
[..]
Nadal gaat denk ik stoppen. Dat zijn de (vage) geruchten althans.
Wat weinig tegen FAA.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:37 schreef superniger het volgende:
Nadal games lost by round:
R1 vs Thompson: 6 games lost
R2 vs Moutet: 8 games lost
R3 vs van de Zandschulp: 9 games lost
R4 vs Auger-Aliassime: 20 games lost
QF vs Djokovic: 14 games lost
SF vs Zverev: 12 games lost
F vs Ruud: 6 games lost
Heb je een bron?quote:Op zondag 5 juni 2022 17:23 schreef geitenbrei het volgende:
🌩🌩quote:Op zondag 5 juni 2022 17:32 schreef Aguero het volgende:
[..]
Ik heb niet eens een pushbericht van de NOS gehadquote:Op zondag 5 juni 2022 17:35 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Zeker, maar je hoort exact hetzelfde riedeltje als bij nummer 13 en bij nummer 12 en bij nummer 11 enzo, en dan doen de analysten op TV weer alsof dít echt het meest unieke sportmoment ooit is, maar het is in feite gewoon weer een gezapige anonieme finale die om geen enkele reden echt het geheugen in gaat
En natuurlijk dat constante geneuzel altijd over 'GOAT' en meeste GS-titels en gedoe.
Mwah. Ze moeten eerst nog dure kaartjes verkopen voor de Laver Cup.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:40 schreef Federer-fan het volgende:
Ik zie net dit. Zouden ze beiden zeggen dat ze stoppen?
Omdat hij geen verdere roofbouw wil plegen op zijn lichaam.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:41 schreef Alpha0 het volgende:
Tsja waarom zou je stoppen zolang je nog competitief bent.
Maar da's toch een half demonstratietoernooi?quote:Op zondag 5 juni 2022 17:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Mwah. Ze moeten eerst nog dure kaartjes verkopen voor de Laver Cup.
Laatste jaar dus laatste keer Laver Cup! Komt dat zien, 1000 dollar per stoelquote:Op zondag 5 juni 2022 17:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Mwah. Ze moeten eerst nog dure kaartjes verkopen voor de Laver Cup.
Matige bron.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:40 schreef Federer-fan het volgende:
Ik zie net dit. Zouden ze beiden zeggen dat ze stoppen?
Zag ook al ergens een bericht dat die persconferentie er helemaal niet is. We zullen wel zien.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:42 schreef Federer-fan het volgende:
Iemand enig idee hoe laat die persconferentie is? De Engelse commentatoren heb ik er nog geeneen keer over gehoord.
Ja.quote:
Dat zou mooi zijn.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:
[..]
Zag ook al ergens een bericht dat die persconferentie er helemaal niet is. We zullen wel zien.
Dat hij geen echte top 10 speler isquote:
Waarom niet?quote:Op zondag 5 juni 2022 17:55 schreef Federer-fan het volgende:
Nadal doet niet mee met Wimbledon toch?
Volgens Marca (Spaanse sportkrant) zal hij voorlopig niet spelen, maar dat is nog niet officieel bevestigd.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:55 schreef Federer-fan het volgende:
Nadal doet niet mee met Wimbledon toch?
Ik geef hem groot gelijk. Van mij mag Djokovic Wimbledon, de US Open en de AO winnen (wat niet ondenkbaar is) als Nadal RG 2023 wint.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:56 schreef BobW het volgende:
[..]
Volgens Marca (Spaanse sportkrant) zal hij voorlopig niet spelen, maar dat is nog niet officieel bevestigd.
Ja, begrijpelijk dat hij geen Wimbledon speelt. Daar valt voor hem niet veel meer te winnen. En deze keer kan je op Wimbledon ook nog eens geen ranking punten winnen. Dan is herstel al helemaal belangrijker. Wel heel jammer, ik had Nadal graag nog eens een echte mooie run op Wimbledon zien maken, maar 2008 en 2010 zullen wel zijn enige overwinningen daar blijven.quote:Op zondag 5 juni 2022 17:57 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Billy Jean King?
[..]
Om zijn lichaam rust te gunnen. (Bron.)
Jij bent helemaal geen Federer-fan!quote:Op zondag 5 juni 2022 17:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik geef hem groot gelijk. Van mij mag Djokovic Wimbledon, de US Open en de AO winnen (wat niet ondenkbaar is) als Nadal RG 2023 wint.
quote:Op zondag 5 juni 2022 18:02 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Haha dat heeft hij al zo vaak uitgelegd.
Mwah. Hij speelde elke dag met injecties/pijnstillers in zijn voet. Dat kan je niet 5 jaar volhouden.quote:
Dit hoorde ik in 2007 al. We weten allemaal dat je met injecties ver kunt komen in de sport.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:10 schreef superniger het volgende:
[..]
Mwah. Hij speelde elke dag met injecties/pijnstillers in zijn voet. Dat kan je niet 5 jaar volhouden.
Exact. Zeker 10 jaar geleden werd hij hier (en elders) al regelmatig afgeschreven. Of er werd in ieder geval gezegd ''Die Nadal gaat nooit een lange carrière hebben met die belasting op zijn gewrichten''quote:Op zondag 5 juni 2022 18:12 schreef eentwee het volgende:
[..]
Dit hoorde ik in 2007 al. We weten allemaal dat je met injecties ver kunt komen in de sport.
staatssecretarissen.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Fernando Alonso?
Marc Márquez?
Xavi Hernández?
Miguel Induráin?
Pau Gasol?
Iniestaquote:Op zondag 5 juni 2022 18:14 schreef Nober het volgende:
[..]
Fernando Alonso?
Marc Márquez?
Xavi Hernández?
Miguel Induráin?
Pau Gasol?
Djoko mag Amerika niet inquote:Op zondag 5 juni 2022 17:58 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik geef hem groot gelijk. Van mij mag Djokovic Wimbledon, de US Open en de AO winnen (wat niet ondenkbaar is) als Nadal RG 2023 wint.
Die staat dus volgend jaar gewoon weer in de vinalequote:
Dan ben je mentaal zo verschrikkelijk sterk en kan je zo goed ballen. Petje afquote:Op zondag 5 juni 2022 18:30 schreef Marcoss het volgende:
Niks voelen in je voet, maar toch urenlang op de baan staan alsof er niks aan de hand is. Juist ja
Niemand kan dat, behalve Nadalgod. Wat is hij zielig, wat moet hij voor ontberingen doorstaan. Wat een heroïek. Wat een ongekende held.quote:
Denk dat Rafa in een rolstoel ook wel zou hebben gewonnen, maar dan wellicht in 5.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:50 schreef eentwee het volgende:
Ik ken ook iemand die niks voelt in de voet. Die zit in een rolstoel.
quote:Op zondag 5 juni 2022 18:56 schreef eentwee het volgende:
[..]
Niemand kan dat, behalve Nadalgod. Wat is hij zielig, wat moet hij voor ontberingen doorstaan. Wat een heroïek. Wat een ongekende held.
is wel zoquote:Op zondag 5 juni 2022 18:56 schreef eentwee het volgende:
[..]
Niemand kan dat, behalve Nadalgod. Wat is hij zielig, wat moet hij voor ontberingen doorstaan. Wat een heroïek. Wat een ongekende held.
True. Wezenlijk verschil is wel dat hij nu zelf ook voorzichtiger is in plannen en letterlijk in zijn speech zegt dat hij mooi vond om 'one more time' in de finale te staan. Kan best zijn dat 'ie er volgend jaar weer staat, maar chronische pijn moet je niet uitdagen.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:17 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Exact. Zeker 10 jaar geleden werd hij hier (en elders) al regelmatig afgeschreven. Of er werd in ieder geval gezegd ''Die Nadal gaat nooit een lange carrière hebben met die belasting op zijn gewrichten''
...
Inderdaad, van dit toernooi heeft hij echt een paar weken last. Denk echt dat hij een weekje of 2 nauwelijks kan lopen. Zou me toch kunnen voorstellen dat je het er op een gegeven moment niet meer voor over hebt. Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen. Dit laat wel de liefde voor de sport zien.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:27 schreef geitenbrei het volgende:
[..]
True. Wezenlijk verschil is wel dat hij nu zelf ook voorzichtiger is in plannen en letterlijk in zijn speech zegt dat hij mooi vond om 'one more time' in de finale te staan. Kan best zijn dat 'ie er volgend jaar weer staat, maar chronische pijn moet je niet uitdagen.
Ja, klopt. Maar toch klasse.quote:Op zondag 5 juni 2022 18:00 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Ja, begrijpelijk dat hij geen Wimbledon speelt. Daar valt voor hem niet veel meer te winnen. En deze keer kan je op Wimbledon ook nog eens geen ranking punten winnen. Dan is herstel al helemaal belangrijker. Wel heel jammer, ik had Nadal graag nog eens een echte mooie run op Wimbledon zien maken, maar 2008 en 2010 zullen wel zijn enige overwinningen daar blijven.
Tot de tiebreak van de vierde set in de Wimbledon-finale van 2008 wel.quote:
quote:Op zondag 5 juni 2022 18:02 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Haha dat heeft hij al zo vaak uitgelegd.
quote:
Si señooooooooor.quote:
Daar teken ik voor.quote:
Dat was denk ik na RG 2006 al zo.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:37 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Inderdaad, van dit toernooi heeft hij echt een paar weken last. Denk echt dat hij een weekje of 2 nauwelijks kan lopen. Zou me toch kunnen voorstellen dat je het er op een gegeven moment niet meer voor over hebt. Voor het geld hoeft hij het niet meer te doen. Dit laat wel de liefde voor de sport zien.
Had ik ook niet zo vinden passen na een afgetekende overwinning. Maar hij leek wel te kijken alsof hij het amper kon geloven.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:42 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Vond hem eigenlijk nauwelijks reageren na het matchpoint. Geen snoekduik naar de grond, niks.
Het was ook niet echt spannend he.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:42 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Vond hem eigenlijk nauwelijks reageren na het matchpoint. Geen snoekduik naar de grond, niks.
Klopt, en hij moest tegen FAA en dat was spannend. Vervolgens tegen Djokovic, die erop gebrand was om te winnen. Toen tegen Zverev, en die had zeker kunnen winnen. En dan nog Ruud, die ook echt wel wat kan; staat morgen nummer 6 van de wereld.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:47 schreef GwaiLow het volgende:
Ik denk ook echt niet dat hij dit van tevoren verwacht had. Als het lichaam niet helemaal meer meewerkt is zo'n lang toernooi enorm onzeker.
Maar waarom het dan nog extremer maken door net te doen alsof je met een geamputeerde voet hebt gespeeld?quote:Op zondag 5 juni 2022 19:48 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Klopt, en hij moest tegen FAA en dat was spannend. Vervolgens tegen Djokovic, die erop gebrand was om te winnen. Toen tegen Zverev, en die had zeker kunnen winnen. En dan nog Ruud, die ook echt wel wat kan; staat morgen nummer 6 van de wereld.
Kennelijk had hij geen gevoel in die voet, door de zenuw verdoofd was. Lijkt me verdomd lastig om dan op topniveau een wedstrijd te moeten spelen.quote:Op zondag 5 juni 2022 19:50 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar waarom het dan nog extremer maken door net te doen alsof je met een geamputeerde voet hebt gespeeld?
Oneens. Sloeg vorig jaar een half jaar en twee grand slams over, dat doet iemand met zijn mentaliteit niet zomaar, en zeker niet als je nog maar even hebt.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |