abonnement Unibet Coolblue
  zondag 11 juni 2023 @ 22:22:06 #76
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_209482495
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 21:24 schreef GwaiLow het volgende:

[..]
Ruud blijft zeer lang fit, dat zie je direct. Lijkt me zo'n speler die maar zelden geblesseerd zal raken. Of hij een slam gaat winnen...denk wel eentje. Heel misschien twee.
Laat m eens beginnen met een 500 of masters..
Rini dankjewel.
  zondag 11 juni 2023 @ 22:24:13 #77
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_209482525
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2023 20:21 schreef Moederenkind het volgende:
Novak en Nadal spelen juist beter en zijn veel scherper wanneer ze onder druk staan. Je zag het na de eerste set. Ruud leek even de overhand te hebben maar dat zorgde juist voor meer adrenaline en vastberadenheid bij novak. Vermoeidheid kennen ze ook niet.

Na het verliezen van de eerste set leek het alsof Ruud alle hoop had verloren en de moed had opgegeven. Dat is het grootste verschil tussen de big 3 en de jongere generatie..
Toch blijft het bizar omdat iedereen precies weet dat dat het verschil is. Je zou dus als je Ruud bent na set 1 niet moeten denken: ooh jee, nu zal het misgaan, maar juist moeten weten: als er iets níet mag gebeuren is het dat ik het geloof moet verliezen. Ik moet doorgaan en geen zwakte tonen. En toch lukt dat dus zelden.
Rini dankjewel.
pi_209483870
quote:
9s.gif Op zondag 11 juni 2023 18:53 schreef wimderon het volgende:

[..]
[..]
Vind ik minder irritant dan elk punt 4/5 ballen vragen en daar op je dooie gemakje 1 of 2 uit van te kiezen.
Het zou zomaar even lang kunnen duren, daar heb je een punt.
pi_209484082
Geen discussie meer mogelijk wie de Goat is, dat is overduidelijk Djokovic. De enige reden dat Federer zoveel gewonnen heeft komt doordat hij in een tijdperk zat zonder serieuze concurrentie. Zodra Nadal en Djokovic aan het toneel verschenen was het afgelopen. Federer mag niet eens de veters van Djokovic strikken. Nadal had ook een serieuze gooi kunnen doen, jammer dat hij zoveel blessures heeft gehad.
  maandag 12 juni 2023 @ 07:58:15 #80
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_209484380
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:33 schreef plesner het volgende:
Geen discussie meer mogelijk wie de Goat is, dat is overduidelijk Djokovic. De enige reden dat Federer zoveel gewonnen heeft komt doordat hij in een tijdperk zat zonder serieuze concurrentie. Zodra Nadal en Djokovic aan het toneel verschenen was het afgelopen. Federer mag niet eens de veters van Djokovic strikken. Nadal had ook een serieuze gooi kunnen doen, jammer dat hij zoveel blessures heeft gehad.
Ik sta ook achter Djokovic als GOAT, hoor. Maar toch gaat de vergelijking tussen de tijdperken Federer en Djokovic enigszins mank. Federer was in 2011 al 30, Nadal en vooral Djokovic waren een flink stukje jonger.
Rini dankjewel.
pi_209484385
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:33 schreef plesner het volgende:
Federer mag niet eens de veters van Djokovic strikken.
Je kan het ook overdrijven. Weet je wie zijn veters niet mag strikken? Ruud. Of Haase.
U MAD?
pi_209484391
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 06:33 schreef plesner het volgende:
Geen discussie meer mogelijk wie de Goat is, dat is overduidelijk Djokovic. De enige reden dat Federer zoveel gewonnen heeft komt doordat hij in een tijdperk zat zonder serieuze concurrentie. Zodra Nadal en Djokovic aan het toneel verschenen was het afgelopen. Federer mag niet eens de veters van Djokovic strikken. Nadal had ook een serieuze gooi kunnen doen, jammer dat hij zoveel blessures heeft gehad.
Dit heeft een wat hoog troll-gehalte, maar vooruit. Djokovic is in de H2H tegen Federer pas gaan leiden toen Federer de 34 passeerde en Djokovic dus een duidelijk fysiek voordeel had.

Dit punt wordt vaak gemaakt maar voor Federer was het natuurlijk ook een flink nadeel dat zijn twee grote concurrenten vijf a zes jaar jonger dan hij waren. (Uiteindelijk was hun betere mentale gesteldheid natuurlijk vooral doorslaggevend, hoewel je ook bij beide een duidelijke correlatie zag tussen mentale en fysieke gesteldheid.)
  maandag 12 juni 2023 @ 09:44:03 #83
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_209485110
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2023 08:00 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Dit heeft een wat hoog troll-gehalte, maar vooruit. Djokovic is in de H2H tegen Federer pas gaan leiden toen Federer de 34 passeerde en Djokovic dus een duidelijk fysiek voordeel had.

Dit punt wordt vaak gemaakt maar voor Federer was het natuurlijk ook een flink nadeel dat zijn twee grote concurrenten vijf a zes jaar jonger dan hij waren. (Uiteindelijk was hun betere mentale gesteldheid natuurlijk vooral doorslaggevend, hoewel je ook bij beide een duidelijke correlatie zag tussen mentale en fysieke gesteldheid.)
Precies, daar doelde ik ook op. Ik denk ook dat Djokovic uiteindelijk zelfs als ze even oud zouden zijn geweest de iets betere is. Temeer daar hij op gravel met name ook echt beter is dan Federer was. Maar het is onzin om de resultaten van Federer na 2010 1 op 1 te vergelijken met Djokovic en Nadal. Ik denk dat de verhouding zoals die nu is precies klopt. Federer had al aardig was slams voordat de rest op kwam, maar heeft er nadien minder gewonnen doordat hij in een andere fase van zijn carrière zat.
Rini dankjewel.
pi_209544527
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2023 09:44 schreef WismutVeilchen83 het volgende:

[..]
Precies, daar doelde ik ook op. Ik denk ook dat Djokovic uiteindelijk zelfs als ze even oud zouden zijn geweest de iets betere is. Temeer daar hij op gravel met name ook echt beter is dan Federer was. Maar het is onzin om de resultaten van Federer na 2010 1 op 1 te vergelijken met Djokovic en Nadal. Ik denk dat de verhouding zoals die nu is precies klopt. Federer had al aardig was slams voordat de rest op kwam, maar heeft er nadien minder gewonnen doordat hij in een andere fase van zijn carrière zat.
Federer speelde tot Wimbledon 2019 op een prima niveau. Toen was hij 37 jaar en 10 maanden. Hij was nog altijd de beste buiten Djokovic en Nadal om. Pas na Wimbledon 2019 zag je dat leeftijd hem serieus begon in te halen. Toen hij zijn 38ste levensjaar begon te naderen was de grote pre-pensioen in het toptennis voor hem in hindsight ingeluidt. Ook op zijn 38ste en 39ste levensjaar was hij nog steeds de favoriet voor ATP-250 en ATP-500.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')