abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 12:24:42 #1
375570 crew  Cyan9
pi_204870428
twitter


twitter


twitter


Alles in Uvalde, Texas. Er zijn 21 doden bevestigd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_204870442
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:07 schreef probeer het volgende: [..] Nou, ten eerste gaat een significant deel van de wapenbezitters hun wapens niet inleveren. Daar ze hun wapenbezit deel achten van hun identiteit (als Amerikaan). Vervolgens gaat justitie of zelfs defensie de mankracht nevernooitniet hebben om een verbod te handhaven, laat staan om huiszoekingen bij de notoire pro-wapen mensen uit te voeren. Dat gaat namelijk over miljoenen huishoudens. Dan zal er een deel van de gun-nut-jobs zich bevestigd voelen in hun angst (de overheid die wapens weg komt nemen) en krijg je een toename in waco achtige situaties. En omdat Amerika Amerika is, zal die wetgeving waarschijnlijk misbruikt gaan worden als stok om minderheden te slaan. Systematisch racisme bij justitie, icm met een wapenverbod, gaat voornamelijk leiden tot een toename in gevangenisstraffen voor minderheden. Hoeft niet eens gericht beleid te zijn; zolang minderheden relatief veel vaker aangehouden en gecontroleerd worden, zullen zij relatief vaker gearresteerd worden voor wapenbezit.
Je beschrijft nu wel een big bang scenario. In het algemeen gaan dit soort veranderingen in kleine en beter beheersbare stapjes.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204870474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:19 schreef epicbeardman het volgende: Kan iemand mij vertellen hoe deze jongen aan 6000$ aan equipment kwam? Wapens? kogels, special tactical attachments op zijn wapen. ?? Hij was toch zo arm? Wie heeft hem die wapens gekocht?
Wat verzin jij nou allemaal weer?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_204870562
Is dat al besproken? Schijnbaar hebben politieagenten zo'n 40 minuten buiten de school gewacht op versterkingen voordat ze ingrepen.

quote:
Onlookers urged police to charge into Texas school

Frustrated onlookers urged police officers to charge into the Texas elementary school where a gunman’s rampage killed 19 children and two teachers, witnesses said Wednesday, as investigators worked to track the massacre that lasted upwards of 40 minutes and ended when the 18-year-old shooter was killed by a Border Patrol team.
twitter


twitter
Incelfrikandel
  donderdag 26 mei 2022 @ 12:47:56 #5
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204870574
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:19 schreef epicbeardman het volgende:
Kan iemand mij vertellen hoe deze jongen aan 6000$ aan equipment kwam? Wapens? kogels, special tactical attachments op zijn wapen. ??

Hij was toch zo arm? Wie heeft hem die wapens gekocht?
Hij, met geld.
  donderdag 26 mei 2022 @ 12:53:23 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204870605
Die Abbott is wel een rare;

twitter


en nu

twitter


natuurlijk geen woord over hoe makkelijk zo iemand aan wapens kan komen want dat promote hij maar wat te graag. De NRA zit diep in zijn zakken waarschijnlijk

De partij boter op het hoofd van deze man is stuitend.

@marc0871 even aangepast, thanks

[ Bericht 14% gewijzigd door Gunner op 26-05-2022 13:05:48 ]
pi_204870641
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2022 10:25 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
Dus een pro-gun organisatie heeft een studie gedaan waaruit dit blijkt. Als inwoner van een land (België) waar het blijkbaar nog veel erger is dan in de VS, vraag ik me af waar die mass shootings dan juist plaatsvinden? Is dat altijd als ik met vakantie ben of zo?
Ik zeg dan ook zou hebben. Maar het zullen met name de terroristische aanslagen zijn geweest, Breivik, en ze gebeuren verder in Europa ook af en toe weleens (Er begint ook weleens een geflipte Duitser te schieten).

Maar wapens verkopen aan 18 jarigen lijkt me niet pluis. Maak er dan 23 of 25 van.
pi_204870664
Wel mooi dat ze in Amerika zo iemand ook gewoon direct kapotschieten.
In Nederland zou hij een psycholoog krijgen van onze belastingcenten en een heel reintegratie-traject.
pindazakje
pi_204870676
quote:
2s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:53 schreef Gunner het volgende:
Die Abbott is wel een rare;

[ twitter ]

en nu

[ twitter ]

natuurlijk geen woord over hoe makkelijk zo iemand aan wapens kan komen want dat promote hij maar wat te graag. Zit waarschijnlijk diep in de zakken van de NRA.

De partij boter op het hoofd van deze man is stuitend.
Ik denk dat je het andersom bedoelt?

Maar ja, meer wapens om wapengeweld tegen te gaan, zal best helpen.
Het werkt tot nu toe ook zo goed.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204870724
twitter


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204870736
Op de plekken waar de meeste wapens zijn, hebben de minste wapenincidenten, zeggen ze, omdat een dader het wel uit zijn hoofd zal laten om wat tegen bewapende burgers te doen.

Texas is één van de zwaarst bewapende staten van de US.
Hoe verklaren ze dit dan?
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204870893
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:12 schreef marc0871 het volgende:
Op de plekken waar de meeste wapens zijn, hebben de minste wapenincidenten, zeggen ze, omdat een dader het wel uit zijn hoofd zal laten om wat tegen bewapende burgers te doen.

Texas is één van de zwaarst bewapende staten van de US.
Hoe verklaren ze dit dan?
Daar hebben diverse mensen intussen Biden de schuld van gegeven. 8)7
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 26 mei 2022 @ 13:42:12 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_204870974
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:59 schreef jakosi het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook zou hebben. Maar het zullen met name de terroristische aanslagen zijn geweest, Breivik, en ze gebeuren verder in Europa ook af en toe weleens (Er begint ook weleens een geflipte Duitser te schieten).
Even wat verder gezocht en blijkbaar gaat het bij Noorwegen enkel en alleen over Breivik, Frankrijk is vrijwel alleen maar Bataclan (en aanverwanten) en voor België gaat het over een schietpartij in Luik met 6 doden in 2011 en eentje in 2014 in Brussel met 4 doden.

Blijkbaar heeft de "researcher" in kwestie enkel vergeleken met landen waar een excessieve moordpartij had plaatsgevonden (die duidelijk een anomalie was) of met wat kleinere landen waar sporadisch net genoeg is gebeurd zodat het verhoudingsgewijs zwaarder lijkt dan de VS. Van alle landen in het overzicht is de VS de enige die elk jaar meerdere mass shootings heeft, de andere landen hadden 5 of 6 van de 7 jaar helemaal geen gevallen.

Dus weer een klassiek voorbeeld van feitjes uit de conservatieve hoek. Statistische gegevens waaraan een paar dozijn nuances en voorwaarden worden aangebracht tot ze eruit zien zoals ze willen, die dan worden gebracht als "eindelijk de echte getallen, zonder dat ze verdraaid worden".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_204871016
Een kind in Amerika heeft meer kans om door een kogel om het leven te komen dan door een verkeersongeluk. Dat alleen al geeft te denken.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 13:49:52 #15
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204871044
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:47 schreef recursief het volgende:
Een kind in Amerika heeft meer kans om door een kogel om het leven te komen dan door een verkeersongeluk. Dat alleen al geeft te denken.
Vuurwapens zijn inderdaad de grootste doodsoorzaak van kinderen gedefinieerd als onder de 18 jaar in de VS.

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMc2201761

Dat gaat overigens om alle doodsoorzaken, niet alleen verkeersongelukken.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204871125
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:33 schreef recursief het volgende:

[..]
Daar hebben diverse mensen intussen Biden de schuld van gegeven. 8)7
Mja, Obama wilde strengere wetten.
Dat vond Trump maar onzin en nou heeft Biden het gedaan.
Only in 'Murica.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 14:02:27 #17
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_204871140
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:12 schreef marc0871 het volgende:
Op de plekken waar de meeste wapens zijn, hebben de minste wapenincidenten, zeggen ze, omdat een dader het wel uit zijn hoofd zal laten om wat tegen bewapende burgers te doen.

Texas is één van de zwaarst bewapende staten van de US.
Hoe verklaren ze dit dan?
Omdat de school een gun free zone is.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
pi_204871151
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:47 schreef recursief het volgende:
Een kind in Amerika heeft meer kans om door een kogel om het leven te komen dan door een verkeersongeluk. Dat alleen al geeft te denken.
Alleen al van die kinderen die hun broertje of zusje doodschieten, met het pistool dat papa of mama op de tafel had laten liggen :X
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 14:10:40 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204871197
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 14:02 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]
Omdat de school een gun free zone is.
Dat is niet het geval in Texas. Er zijn voorwaarden aan verbonden maar leraren mogen bewapend zijn in Texas.

https://www.texastribune.(...)ents-mass-shootings/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 26 mei 2022 @ 14:46:59 #20
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204871428
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Wat verzin jij nou allemaal weer?
BNW-ers gonna BNW.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 26 mei 2022 @ 14:49:23 #21
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204871447
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:12 schreef marc0871 het volgende:
Op de plekken waar de meeste wapens zijn, hebben de minste wapenincidenten, zeggen ze, omdat een dader het wel uit zijn hoofd zal laten om wat tegen bewapende burgers te doen.

Texas is één van de zwaarst bewapende staten van de US.
Hoe verklaren ze dit dan?
Omdat die mensen echt te dom om te poepen zijn en helemaal geloven in alle propaganda rondom gun culture.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:09:08 #22
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204871543
Er zijn veel users die hier driftig posten over strengere wapenwetten. Maar opvallend genoeg is er niemand die ook stap voor stap kan beargumenteren hoe zoiets dan in de praktijk zou moeten werken.
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 14:49 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Omdat die mensen echt te dom om te poepen zijn en helemaal geloven in alle propaganda rondom gun culture.
Kun je hier de link met domheid uitleggen? Dat ontbreekt namelijk.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204871551
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:12 schreef marc0871 het volgende:
Op de plekken waar de meeste wapens zijn, hebben de minste wapenincidenten, zeggen ze, omdat een dader het wel uit zijn hoofd zal laten om wat tegen bewapende burgers te doen.
Zeggen ze dat? De staten met wat strengere wapenwetten hebben juist minder incidenten.
Incelfrikandel
pi_204871556
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Wel mooi dat ze in Amerika zo iemand ook gewoon direct kapotschieten.
In Nederland zou hij een psycholoog krijgen van onze belastingcenten en een heel reintegratie-traject.
In Nederland was er een driejarige rechtzaak over of de agent wel had mogen schieten.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:19:30 #25
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204871618
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zeggen ze dat? De staten met wat strengere wapenwetten hebben juist minder incidenten.
Er was vorige week nog die racistische aanslag in New York, een staat met strenge wapenwetten. De dader gaf zelfs aan specifiek om die reden richting zijn aanslag daar te plegen. Vorig jaar was er in Colorado nog een grote mass-shooting, ook een staat met een relatief strenge wapenwet.

Zou je over de breedte schietincidenten kunnen verminderen met een strenge wapenwetten? Waarschijnlijk wel. Ga je er ook mass-shootings ermee afstoppen? Waarschijnlijk niet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:28:42 #26
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204871690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Wel mooi dat ze in Amerika zo iemand ook gewoon direct kapotschieten.
In Nederland zou hij een psycholoog krijgen van onze belastingcenten en een heel reintegratie-traject.
precies dit!
En de agenten op non actief gesteld wegens excessief geweldsmisbruik :') :') :')

Ik zeg niet dat het in USA allemaal top is maar het feit dat Nederlandse agenten stelselmatig de zwarte piet toegespeeld krijgen is beschamend!
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:32:52 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204871728
In Nederland gebeuren dit soort mass shootings niet, mede doordat het totale geweldsniveau, ook bij de politie, een stuk lager ligt. In de Nederlandse cultuur nemen feminiene waarden een veel prominentere plek in waardoor we een veel prettiger samenleving hebben dan de samenleving gevormd door de totaal verziekte masculiene Amerikaanse cultuur.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:42:55 #28
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204871802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:32 schreef -XOR- het volgende:
In Nederland gebeuren dit soort mass shootings niet, mede doordat het totale geweldsniveau, ook bij de politie, een stuk lager ligt. In de Nederlandse cultuur nemen feminiene waarden een veel prominentere plek in waardoor we een veel prettiger samenleving hebben dan de samenleving gevormd door de totaal verziekte masculiene Amerikaanse cultuur.
In Nederland is er een schrikbarende toename in het aantal steekincidenten onder voornamelijk jongeren, ook niet iets om trots op te zijn. En daarnaast denk ik niet dat je de huidige Amerikaanse samenleving kunt omschrijven als 'masculien'. De VS is zonder twijfel een stuk minder 'macho' en mannelijk dan bijvoorbeeld vijftig jaar geleden. En toch zijn er nu veel meer schietincidenten dan toen. Mass-shootings waren eigenlijk geen issue in de jaren 40, 50, 60 en 70 van de vorige eeuw. Dat geeft ook aan dat het daadwerkelijke probleem buiten wapenbezit ligt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:52:06 #29
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204871855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Wel mooi dat ze in Amerika zo iemand ook gewoon direct kapotschieten.
In Nederland zou hij een psycholoog krijgen van onze belastingcenten en een heel reintegratie-traject.
Ze waren daar zelfs zo direct dat de mensen buiten op een gegeven moment van plan waren om zelf de schutter uit te schakelen omdat de politie nog steeds niet ingreep.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:54:20 #30
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_204871867
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:09 schreef HowardRoark het volgende:
Er zijn veel users die hier driftig posten over strengere wapenwetten. Maar opvallend genoeg is er niemand die ook stap voor stap kan beargumenteren hoe zoiets dan in de praktijk zou moeten werken.
Wat Massachusetts doet? Interview met een politie-agent, opleiding van enkele uurtjes volgen en een paar referenties hebben. Gaat dat ervoor zorgen dat er geen mass shootings meer zijn? Tuurlijk niet. Gaat het er enkele tegenhouden? Tuurlijk. Hebben we 't dan over 0,5% of 5% of 50%? Dat weten ze pas als ze 't proberen.

Of ze kunnen de theorie van de overkant blijven proberen, waarbij méér wapens worden geïntroduceerd als oplossing. Dat die techniek al decennia faalt en alles alleen maar erger maakt, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet de juiste is, misschien zijn 't gewoon nog niet genoeg wapens.

Vind dat altijd zo raar. Het zou geen wapenprobleem zijn, maar een cultuurprobleem. Misschien is het probleem dan de wapencultuur?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:54:28 #31
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204871868
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In Nederland is er een schrikbarende toename in het aantal steekincidenten onder voornamelijk jongeren, ook niet iets om trots op te zijn.
Een spectaculaire groei van -5% jaar op jaar. Schrikbarend. Niet iets om trots op te zijn.
pi_204871896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zeggen ze dat? De staten met wat strengere wapenwetten hebben juist minder incidenten.
Ssst, joh.
Dat is toch helemaal niet in het straatje van de NRA.
Jij weet het. Ik weet het. Maar die gun-crazies willen daar nog steeds niet aan.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
pi_204871913
twitter


Dat politieoptreden krijgt nog wel een vervolg zo.
  donderdag 26 mei 2022 @ 16:14:41 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204871989
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
Wat Massachusetts doet? Interview met een politie-agent, opleiding van enkele uurtjes volgen en een paar referenties hebben. Gaat dat ervoor zorgen dat er geen mass shootings meer zijn? Tuurlijk niet. Gaat het er enkele tegenhouden? Tuurlijk. Hebben we 't dan over 0,5% of 5% of 50%? Dat weten ze pas als ze 't proberen.
Zo'n aanpak zou ik het proberen waard vinden.
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Of ze kunnen de theorie van de overkant blijven proberen, waarbij méér wapens worden geïntroduceerd als oplossing. Dat die techniek al decennia faalt en alles alleen maar erger maakt, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet de juiste is, misschien zijn 't gewoon nog niet genoeg wapens.
Dat klopt, maar die 'oplossing' heb ik dan ook niet aangedragen.
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vind dat altijd zo raar. Het zou geen wapenprobleem zijn, maar een cultuurprobleem. Misschien is het probleem dan de wapencultuur?
Het is natuurlijk een cultuurprobleem. De VS is altijd een land geweest dat enorm makkelijk is geweest mbt wapenbezit. Toch zijn mass-shootings iets dat pas sinds de jaren 80' een stuk frequenter begon voor te komen. En er zijn ook meer landen waar redelijk wat burgers een wapen bezitten, bijvoorbeeld Zwitserland. Toch zijn mass-shootings daar helemaal geen ding. Dat geeft aan dat het niet aan wapenbezit ligt, maar aan andere factoren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 26 mei 2022 @ 16:18:10 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204872023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:03 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]

Dat politieoptreden krijgt nog wel een vervolg zo.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:11:20 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204873783
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:09 schreef HowardRoark het volgende:
Er zijn veel users die hier driftig posten over strengere wapenwetten. Maar opvallend genoeg is er niemand die ook stap voor stap kan beargumenteren hoe zoiets dan in de praktijk zou moeten werken.
[..]
Kun je hier de link met domheid uitleggen? Dat ontbreekt namelijk.
Lees anders even waar ik op reageer. Als je denkt dat er minder wapenincidenten komen als er meer wapens in omloop zijn, dan heb je daar de link met domheid.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:12:25 #37
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204873803
quote:
13s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er was vorige week nog die racistische aanslag in New York, een staat met strenge wapenwetten. De dader gaf zelfs aan specifiek om die reden richting zijn aanslag daar te plegen. Vorig jaar was er in Colorado nog een grote mass-shooting, ook een staat met een relatief strenge wapenwet.

Zou je over de breedte schietincidenten kunnen verminderen met een strenge wapenwetten? Waarschijnlijk wel. Ga je er ook mass-shootings ermee afstoppen? Waarschijnlijk niet.
Daarom zijn er ook zo ontzettend veel in Nederland...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:16:16 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204873864
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo'n aanpak zou ik het proberen waard vinden.
[..]

Ja lekker ongetrainde mensen op straat de boel laten regelen. 8)7 8)7 8)7
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Beste debater 2022 donderdag 26 mei 2022 @ 19:28:34 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204874036
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In Nederland is er een schrikbarende toename in het aantal steekincidenten onder voornamelijk jongeren, ook niet iets om trots op te zijn. En daarnaast denk ik niet dat je de huidige Amerikaanse samenleving kunt omschrijven als 'masculien'. De VS is zonder twijfel een stuk minder 'macho' en mannelijk dan bijvoorbeeld vijftig jaar geleden. En toch zijn er nu veel meer schietincidenten dan toen. Mass-shootings waren eigenlijk geen issue in de jaren 40, 50, 60 en 70 van de vorige eeuw. Dat geeft ook aan dat het daadwerkelijke probleem buiten wapenbezit ligt.
Nee, toen hadden ze andere issues in de VS, vooral in het Zuiden.

Zoals lynchings; waren zelfs 'uitjes' voor het volk waar ook ansichtkaarten van werden gemaakt. En niet gewoon ophangen of neerschieten hoor... Nee, levend verbranden, levend villen, ledematen afsnijden (en verkopen)... Over geweldsverheelijking gesproken. Tussen 1882 en 1968 zijn er in ieder geval 4,743 gerapporteerde gevallen bekend.

Of de Amerikaanse Burgeroorlog zelf, 600.000 doden. En dat allemaal omdat een roedel Zuidelijke aristocraten niet kon verkroppen dat Lincoln verkozen werd en de 'status quo' in gevaar kwam.

Vooral conservatieven in de VS lopen steeds te dwepen met hoe geweldig alles was voordat de liberals en de hippies in de jaren '60 het eens zo mooie, vredelievende, moraal hoogstaande Amerika vervormden tot poel des verderfs. Wat ze daarmee vooral bedoelen is dat ze terugverlangen naar de tijd waarin een specifiek klasse volk het voor het zeggen had. Amerika was verre van minder gewelddadig toen, wat heet, het was stukken gewelddadiger. Alleen werd dat allemaal met de mantel der liefde bedekt.

En ook nu weer zullen we vooral vanuit die zijde horen dat dit allemaal echt niet aan wapens ligt, of aan de geweldscultuur die in de VS al vanaf het begin een probleem vormt. Nee, Amerika moet weer terug naar den Bijbel en de Heer, dan komt alles goed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:35:37 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204874131
Jajaja, dat weten we wel. De bekende geschiedkundige preken waarmee je weer een topic probeert te derailen, mag je dit keer wel achterwege laten. Het gaat hier nu over wapenbezit en mass-shootings, niet over lynchings of de Amerikaanse burgeroorlog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204874656
Bericht voor alle lui hier die van mening zijn dat vuurwapens inleveren goed zou in de VS:

Ik volg zo'n 3 jaar een youtube kanaal genaamd Active Self Protection. Ik heb bijna alle filmpjes gezien, meestal geweldadige gebeurtenissen met vuurwapens.

Wat ik heb geleerd van de honderden filmpjes, conceiled carry is essentieel voor burgers en maakt de situatie veiliger.
  donderdag 26 mei 2022 @ 20:10:07 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204874669
Ik volg al jaren het Youtubekanaal van WC-Eend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 26 mei 2022 @ 20:12:54 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204874699
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:08 schreef BookFreak het volgende:
Bericht voor alle lui hier die van mening zijn dat vuurwapens inleveren goed zou in de VS:

Ik volg zo'n 3 jaar een youtube kanaal genaamd Active Self Protection. Ik heb bijna alle filmpjes gezien, meestal geweldadige gebeurtenissen met vuurwapens.

Wat ik heb geleerd van de honderden filmpjes, conceiled carry is essentieel voor burgers en maakt de situatie veiliger.
Dus je ziet allemaal gewelddadige filmpjes waar vuurwapens bij betrokken zijn en je komt tot de conclusie dat de aanwezigheid van vuurwapens de situatie veiliger maakt?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_204874837
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:52 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ze waren daar zelfs zo direct dat de mensen buiten op een gegeven moment van plan waren om zelf de schutter uit te schakelen omdat de politie nog steeds niet ingreep.
Waarom deden ze dat niet? Ik ben geen macho, integendeel, maar als je kind op die school opgesloten zit en is een schutter dan ga je er toch voor?

Hoezo deed niemand iets? Daar heeft iedereen toch een vuurwapen voor, bescherming. Ik vind het onbegrijpelijk
  Beste debater 2022 donderdag 26 mei 2022 @ 20:27:14 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204874856
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:35 schreef HowardRoark het volgende:
Jajaja, dat weten we wel. De bekende geschiedkundige preken waarmee je weer een topic probeert te derailen, mag je dit keer wel achterwege laten. Het gaat hier nu over wapenbezit en mass-shootings, niet over lynchings of de Amerikaanse burgeroorlog.
Uhm, jij komt met "dit is iets van de laatste tijd... wegens bepaalde factoren..."

Laten we het eens over die insteek hebben.

Welke factoren zijn dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204874889
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In Nederland is er een schrikbarende toename in het aantal steekincidenten onder voornamelijk jongeren, ook niet iets om trots op te zijn. En daarnaast denk ik niet dat je de huidige Amerikaanse samenleving kunt omschrijven als 'masculien'. De VS is zonder twijfel een stuk minder 'macho' en mannelijk dan bijvoorbeeld vijftig jaar geleden. En toch zijn er nu veel meer schietincidenten dan toen. Mass-shootings waren eigenlijk geen issue in de jaren 40, 50, 60 en 70 van de vorige eeuw. Dat geeft ook aan dat het daadwerkelijke probleem buiten wapenbezit ligt.
Ja Nederland 😂… waar de slapste straffen ter wereld worden uitgedeeld voor de grootste psychopaten en criminelen die er rond lopen. Waar overheidsambtenaren mensen hun kinderen afnemen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waar DDR-praktijken in de media worden toegepast als ze niet passen in het zieke links-liberale mensbeeld zoals we oa kunnen zien bij de hetze tegen ongehoord Nederland. Waar sommige linkse ambtenaren ( Demmink) openlijk pedofiel zijn en dit ook beoefenen, waar tot over een paar jaar er ook een echte pedofilie-partij bestond en ik kan nog even zo doorgaan. Dat is het feminiene Nederland waar slachtoffers van gewelddaden levenslang krijgen en daders vrolijk fluitend op zoek gaan naar hun volgend slachtoffer. De USA wordt stilaan ook aangevreten door dat achterlijke paarse links-liberalisme maar gelukkig gaan de Republikeinen fel in de aanval… Geef mij maar een masculiene maatschappij dan 🇺🇸💯👍.

Tijd trouwens dat Nederland is cultureel Veramerikaniseert ipv enkel economisch!
  donderdag 26 mei 2022 @ 20:30:36 #47
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204874900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:29 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ja Nederland 😂… waar de slapste straffen ter wereld worden uitgedeeld voor de grootste psychopaten en criminelen die er rond lopen. Waar overheidsambtenaren mensen hun kinderen afnemen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waar DDR-praktijken in de media worden toegepast als ze niet passen in het zieke links-liberale mensbeeld zoals we oa kunnen zien bij de hetze tegen ongehoord Nederland. Waar sommige linkse ambtenaren ( Demmink) openlijk pedofiel zijn en dit ook beoefenen, waar tot over een paar jaar er ook een echte pedofilie-partij bestond en ik kan nog even zo doorgaan. Dat is het feminiene Nederland waar slachtoffers van gewelddaden levenslang krijgen en daders vrolijk fluitend op zoek gaan naar hun volgend slachtoffer. De USA wordt stilaan ook aangevreten door dat achterlijke paarse links-liberalisme maar gelukkig gaan de Republikeinen fel in de aanval… Geef mij maar een masculiene maatschappij dan 🇺🇸💯👍.

Tijd trouwens dat Nederland is cultureel Veramerikaniseert ipv enkel economisch!
Wartaal.
pi_204874912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, toen hadden ze andere issues in de VS, vooral in het Zuiden.

Zoals lynchings; waren zelfs 'uitjes' voor het volk waar ook ansichtkaarten van werden gemaakt. En niet gewoon ophangen of neerschieten hoor... Nee, levend verbranden, levend villen, ledematen afsnijden (en verkopen)... Over geweldsverheelijking gesproken. Tussen 1882 en 1968 zijn er in ieder geval 4,743 gerapporteerde gevallen bekend.

Of de Amerikaanse Burgeroorlog zelf, 600.000 doden. En dat allemaal omdat een roedel Zuidelijke aristocraten niet kon verkroppen dat Lincoln verkozen werd en de 'status quo' in gevaar kwam.

Vooral conservatieven in de VS lopen steeds te dwepen met hoe geweldig alles was voordat de liberals en de hippies in de jaren '60 het eens zo mooie, vredelievende, moraal hoogstaande Amerika vervormden tot poel des verderfs. Wat ze daarmee vooral bedoelen is dat ze terugverlangen naar de tijd waarin een specifiek klasse volk het voor het zeggen had. Amerika was verre van minder gewelddadig toen, wat heet, het was stukken gewelddadiger. Alleen werd dat allemaal met de mantel der liefde bedekt.

En ook nu weer zullen we vooral vanuit die zijde horen dat dit allemaal echt niet aan wapens ligt, of aan de geweldscultuur die in de VS al vanaf het begin een probleem vormt. Nee, Amerika moet weer terug naar den Bijbel en de Heer, dan komt alles goed.
Ben het met je eens. Vanuit moreel oogpunt moet je een samenleving creëren waarin zo min mogelijk lijden voor komt.

We hebben uit Europa volop bewijs dat minder vuurwapens voor minder schietpartijen zorgen. Dus het is zo klaar als een klontje dat je het zou moeten verbieden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 20:34:46 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204874942
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:08 schreef BookFreak het volgende:
Bericht voor alle lui hier die van mening zijn dat vuurwapens inleveren goed zou in de VS:

Ik volg zo'n 3 jaar een youtube kanaal genaamd Active Self Protection. Ik heb bijna alle filmpjes gezien, meestal geweldadige gebeurtenissen met vuurwapens.

Wat ik heb geleerd van de honderden filmpjes, conceiled carry is essentieel voor burgers en maakt de situatie veiliger.
Ok, hoe dan? Waarom zijn er dan in 2021 693 mass shootings geweest? En waarom zijn vuurwapens de voornaamste doodsoorzaak onder de 18 jaar? Waarom zijn er dan ruim 45.000 vuurwapen doden in 2020 geregistreerd?

https://www.pewresearch.o(...)n-deaths-in-the-u-s/

Als jij mij wil vertellen dat concealed carry dat tegen gehouden heeft dan denk ik dat je de verkeerde YouTube filmpjes kijkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 donderdag 26 mei 2022 @ 20:49:31 #50
491163 Viesdik
pi_204875107
Ja, de wapenwet is een probleem in Amerika, maar zeker niet het enige probleem.

Denk dat de onrust in Amerika hier een grote rol in speelt.
De woke agenda, het verliezen van identiteit, het verliezen van toekomst perspectief, de leugens van de media, de leugens van politici, gebrek aan goede opvoeding.

Toename in geweld is hier een logische verklaring in wat mij betreft
  Beste debater 2022 donderdag 26 mei 2022 @ 20:51:23 #51
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204875133
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:29 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ja Nederland 😂… waar de slapste straffen ter wereld worden uitgedeeld voor de grootste psychopaten en criminelen die er rond lopen. Waar overheidsambtenaren mensen hun kinderen afnemen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waar DDR-praktijken in de media worden toegepast als ze niet passen in het zieke links-liberale mensbeeld zoals we oa kunnen zien bij de hetze tegen ongehoord Nederland. Waar sommige linkse ambtenaren ( Demmink) openlijk pedofiel zijn en dit ook beoefenen, waar tot over een paar jaar er ook een echte pedofilie-partij bestond en ik kan nog even zo doorgaan. Dat is het feminiene Nederland waar slachtoffers van gewelddaden levenslang krijgen en daders vrolijk fluitend op zoek gaan naar hun volgend slachtoffer. De USA wordt stilaan ook aangevreten door dat achterlijke paarse links-liberalisme maar gelukkig gaan de Republikeinen fel in de aanval… Geef mij maar een masculiene maatschappij dan 🇺🇸💯👍.

Tijd trouwens dat Nederland is cultureel Veramerikaniseert ipv enkel economisch!
Wat is een masculiene maatschappij precies
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204875150
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ok, hoe dan? Waarom zijn er dan in 2021 693 mass shootings geweest? En waarom zijn vuurwapens de voornaamste doodsoorzaak onder de 18 jaar? Waarom zijn er dan ruim 45.000 vuurwapen doden in 2020 geregistreerd?

https://www.pewresearch.o(...)n-deaths-in-the-u-s/

Als jij mij wil vertellen dat concealed carry dat tegen gehouden heeft dan denk ik dat je de verkeerde YouTube filmpjes kijkt.
98% van mass shootings gebeuren in gun free zones.

Je moet de schuld niet bij de gun zetten.
  Beste debater 2022 donderdag 26 mei 2022 @ 20:53:52 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204875155
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:53 schreef BookFreak het volgende:

[..]
98% van mass shootings gebeuren in gun free zones.

Je moet de schuld niet bij de gun zetten.
laten we dat inderdaad bij rap zetten
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 26 mei 2022 @ 20:54:08 #54
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_204875156
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:53 schreef BookFreak het volgende:

[..]
98% van mass shootings gebeuren in gun free zones.

Je moet de schuld niet bij de gun zetten.
Wapens hebben sowieso niks te maken met massale schietpartijen met wapens.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_204875195
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:29 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ja Nederland 😂… waar de slapste straffen ter wereld worden uitgedeeld voor de grootste psychopaten en criminelen die er rond lopen. Waar overheidsambtenaren mensen hun kinderen afnemen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waar DDR-praktijken in de media worden toegepast als ze niet passen in het zieke links-liberale mensbeeld zoals we oa kunnen zien bij de hetze tegen ongehoord Nederland. Waar sommige linkse ambtenaren ( Demmink) openlijk pedofiel zijn en dit ook beoefenen, waar tot over een paar jaar er ook een echte pedofilie-partij bestond en ik kan nog even zo doorgaan. Dat is het feminiene Nederland waar slachtoffers van gewelddaden levenslang krijgen en daders vrolijk fluitend op zoek gaan naar hun volgend slachtoffer. De USA wordt stilaan ook aangevreten door dat achterlijke paarse links-liberalisme maar gelukkig gaan de Republikeinen fel in de aanval… Geef mij maar een masculiene maatschappij dan 🇺🇸💯👍.

Tijd trouwens dat Nederland is cultureel Veramerikaniseert ipv enkel economisch!
Koekoek 8)7
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204875208
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:08 schreef BookFreak het volgende:
Bericht voor alle lui hier die van mening zijn dat vuurwapens inleveren goed zou in de VS:

Ik volg zo'n 3 jaar een youtube kanaal genaamd Active Self Protection. Ik heb bijna alle filmpjes gezien, meestal geweldadige gebeurtenissen met vuurwapens.

Wat ik heb geleerd van de honderden filmpjes, conceiled carry is essentieel voor burgers en maakt de situatie veiliger.
Van hetzelfde kanaal :{

Victim loses the deadly force encounter
https://youtube.com/playl(...)2VbNiJHCZj7XEhzT6ci1
  donderdag 26 mei 2022 @ 21:04:31 #57
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204875261
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:29 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ja Nederland 😂… waar de slapste straffen ter wereld worden uitgedeeld voor de grootste psychopaten en criminelen die er rond lopen. Waar overheidsambtenaren mensen hun kinderen afnemen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waar DDR-praktijken in de media worden toegepast als ze niet passen in het zieke links-liberale mensbeeld zoals we oa kunnen zien bij de hetze tegen ongehoord Nederland. Waar sommige linkse ambtenaren ( Demmink) openlijk pedofiel zijn en dit ook beoefenen, waar tot over een paar jaar er ook een echte pedofilie-partij bestond en ik kan nog even zo doorgaan. Dat is het feminiene Nederland waar slachtoffers van gewelddaden levenslang krijgen en daders vrolijk fluitend op zoek gaan naar hun volgend slachtoffer. De USA wordt stilaan ook aangevreten door dat achterlijke paarse links-liberalisme maar gelukkig gaan de Republikeinen fel in de aanval… Geef mij maar een masculiene maatschappij dan 🇺🇸💯👍.

Tijd trouwens dat Nederland is cultureel Veramerikaniseert ipv enkel economisch!
Toch een prestatie van formaat om een dergelijke hoeveelheid feitelijke onjuistheden aan elkaar te breien. Maar goed, veel plezier in de VS hè, of misschien is forumland ook wel wat voor jou :W .
Huilen dan.
  donderdag 26 mei 2022 @ 21:15:10 #58
40566 Ericr
Livewrong
pi_204875440
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:00 schreef FYazz het volgende:

[..]
Van hetzelfde kanaal :{

Victim loses the deadly force encounter
https://youtube.com/playl(...)2VbNiJHCZj7XEhzT6ci1
Je hebt geen punt gemaakt hiermee hoor.

quote:
9s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:54 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wapens hebben sowieso niks te maken met massale schietpartijen met wapens.
Het is meer de psyche. In Zwitserland lopen ze ook met vuurwapens, maar daar gebeurd niks.
pi_204875497
twitter



[ Bericht 12% gewijzigd door Alarmonoff op 26-05-2022 21:48:25 ]
God was in Christ, reconciling the world unto himself, not imputing their trespasses unto them;
  Trouwste user 2022 donderdag 26 mei 2022 @ 21:29:52 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_204875561
De echtgenoot van een docente die twee dagen geleden omkwam bij de schietpartij op een basisschool in Texas is vandaag overleden aan een hartaanval. Het stel laat vier kinderen achter. ,,Hij stierf als gevolg van verdriet.”

Familieleden hebben laten weten dat Joe Garcia, de echtgenoot van Irma Garcia (48), vandaag is overleden. Slechts twee dagen nadat zijn vrouw op tragische wijze om het leven kwam toen een schutter de Robb Elementary School in het kleine Texaanse stadje Uvalde binnenging en het vuur opende.

Joe stierf als gevolg van een medisch noodgeval, laat nicht Debra Austin weten. Die hartaanval werd volgens haar veroorzaakt door de dramatische gebeurtenis een paar dagen eerder. ,,Ik geloof echt dat Joe stierf aan een gebroken hart. Het verliezen van de liefde van zijn leven, meer dan 25 jaar, was te veel om te dragen.” Ook neef John Martinez is er zeker van: ,,Joe Garcia is overleden als gevolg van verdriet. Ik heb echt geen woorden voor hoe we ons allemaal voelen. God heb genade met ons, dit is niet makkelijk.”

Klas beschermen
Irma Garcia was een van de twee docenten, die samen met 19 leerlingen die omkwamen bij het dodelijke bloedbad. Ze werd neergeschoten toen ze de kinderen uit haar klas probeerde te beschermen. Haar moed wordt geprezen. Ze werd gevonden door agenten met kinderen in haar armen, vertelde Martinez aan The New York Times. ,,Ze offerde zichzelf op om de kinderen in haar klas te beschermen. Ze was een held.”

Het stel was samen sinds de middelbare school, 24 jaar getrouwd en laat vier kinderen achter - twee jongens en twee meisjes van 13 tot 23 jaar oud. ,,Geen enkel kind zou dit moeten meemaken, mijn hart breekt voor hen", aldus Martinez.

:{
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  donderdag 26 mei 2022 @ 21:31:13 #62
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_204875583
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:09 schreef HowardRoark het volgende:
Er zijn veel users die hier driftig posten over strengere wapenwetten. Maar opvallend genoeg is er niemand die ook stap voor stap kan beargumenteren hoe zoiets dan in de praktijk zou moeten werken.
[..]
Kun je hier de link met domheid uitleggen? Dat ontbreekt namelijk.
Wapenwet alleen zoals wapens hier?

Hoeveel scholen worden beschoten in andere continenten?
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
  donderdag 26 mei 2022 @ 21:43:16 #63
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_204875707
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:29 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ja Nederland 😂… waar de slapste straffen ter wereld worden uitgedeeld voor de grootste psychopaten en criminelen die er rond lopen. Waar overheidsambtenaren mensen hun kinderen afnemen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waar DDR-praktijken in de media worden toegepast als ze niet passen in het zieke links-liberale mensbeeld zoals we oa kunnen zien bij de hetze tegen ongehoord Nederland. Waar sommige linkse ambtenaren ( Demmink) openlijk pedofiel zijn en dit ook beoefenen, waar tot over een paar jaar er ook een echte pedofilie-partij bestond en ik kan nog even zo doorgaan. Dat is het feminiene Nederland waar slachtoffers van gewelddaden levenslang krijgen en daders vrolijk fluitend op zoek gaan naar hun volgend slachtoffer. De USA wordt stilaan ook aangevreten door dat achterlijke paarse links-liberalisme maar gelukkig gaan de Republikeinen fel in de aanval… Geef mij maar een masculiene maatschappij dan 🇺🇸💯👍.

Tijd trouwens dat Nederland is cultureel Veramerikaniseert ipv enkel economisch!
en zwarten ??
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_204875715
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:19 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Je hebt geen punt gemaakt hiermee hoor.
[..]
Niet iedereen op FOK! is uit op een puntenspel.
Heb daadwerkelijk de tijd genomen om je aanbevolen kanaal en enkele filmpjes te bekijken (ook over carjacking en women defense).

Zag vervolgens deze playlist en die vond ik wel heftig. Het kan ook gruwelijk misgaan om als burger een wapen op zak te hebben en de held te spelen.

Ik kan overigens uit deze honderden filmpjes (alsook de honderden waarin het wel goed gaat) niet stellen dat het dragen van een wapen essentieel en veiliger is.
Voor mij persoonlijk voelt het niet zo.
pi_204875773
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:19 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Je hebt geen punt gemaakt hiermee hoor.
[..]
Het is meer de psyche. In Zwitserland lopen ze ook met vuurwapens, maar daar gebeurd niks.
Bullshit echt complete onzin. Je moet gewoon niet willen dat iedereen maar wapens kan kopen juist omdat iedereen psychisch ziek kan worden, een blowtje die verkeerd valt is al genoeg... dan is het beschikbaar hebben van een wapen levensgevaarlijk voor die persoon zelf. En dan laten we nog maar even buiten beschouwing welke risico's de samenleving dan heeft..
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
  donderdag 26 mei 2022 @ 21:52:22 #66
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204875798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:53 schreef BookFreak het volgende:

[..]
98% van mass shootings gebeuren in gun free zones.

Je moet de schuld niet bij de gun zetten.
Dit is niet hoe logica werkt.
pi_204875833
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:44 schreef FYazz het volgende:

Zag vervolgens deze playlist en die vond ik wel heftig. Het kan ook gruwelijk misgaan om als burger een wapen op zak te hebben en de held te spelen.
Het kan, het kan, het kan. Feit is dat het veel vaker mis gaat als de bad guys vrij spel hebben zonder weerstand.

Ja, de good guys met de vuurwapens (agenten/concealed carry helden) lopen een persoonlijke risico als ze besluiten om de bad guys te stoppen ja.....

quote:
Ik kan overigens uit deze honderden filmpjes (alsook de honderden waarin het wel goed gaat) niet stellen dat het dragen van een wapen essentieel en veiliger is.
Voor mij persoonlijk voelt het niet zo.
Had de leraar maar concealed carry, zou beter voor iedereen zijn.
pi_204875892
twitter
  donderdag 26 mei 2022 @ 22:15:00 #69
385546 corehype
ogen uitgestoken
pi_204875998
Shithole country stays a shithole
"Geen kut is ooit nat geworden van een autist die 100 cijfers achter de komma van Pi uit zijn kop kan drummen."
corehype in KLB / Wiskundige bewijzen
pi_204876023
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:19 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Je hebt geen punt gemaakt hiermee hoor.
[..]
Het is meer de psyche. In Zwitserland lopen ze ook met vuurwapens, maar daar gebeurd niks.
In Zwitserland is het bezit van wapens aan strenge regels gebonden en worden alle wapenbezitters doorgelicht, in tegenstelling tot Amerika waar waar iedereen, tot ex-gedetineerden aan toe, zonder problemen legaal een wapen kan kopen.
Hello, my name is Oliver
  donderdag 26 mei 2022 @ 22:23:13 #71
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204876074
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:50 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Bullshit echt complete onzin. Je moet gewoon niet willen dat iedereen maar wapens kan kopen juist omdat iedereen psychisch ziek kan worden, een blowtje die verkeerd valt is al genoeg... dan is het beschikbaar hebben van een wapen levensgevaarlijk voor die persoon zelf. En dan laten we nog maar even buiten beschouwing welke risico's de samenleving dan heeft..
Helemaal mee eens hoor, maar ik heb hard mijn best gedaan een overdosis wiet tot mij te nemen in mijn leven (is zo goed als onmogelijk, maar voor de wetenschap, he), maar er is er nooit een verkeerd gevallen, laat staan dat ik er moordneigingen tot kreeg. Het meest agressieve wat ik toen ooit heb gedaan is heel snel achter elkaar op de 'a'-knop drukken bij Mario Party. Heb er nog spijt van, levert een vervelende blessure op. Maar om iemand neer te schieten zou ik zelfs bij wapenbezit van mijn bank af moeten komen en dat zat niet in de planning.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 26 mei 2022 @ 22:25:44 #72
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204876088
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:56 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Het kan, het kan, het kan. Feit is dat het veel vaker mis gaat als de bad guys vrij spel hebben zonder weerstand.

Ja, de good guys met de vuurwapens (agenten/concealed carry helden) lopen een persoonlijke risico als ze besluiten om de bad guys te stoppen ja.....
[..]
Had de leraar maar concealed carry, zou beter voor iedereen zijn.
Good guys bad guys. Wie is een good guy en wie is een bad guy? Hoe kom je daar achter? En moeten good guys zich wekelijks laten controleren op 'genoeg bad guyschap'? Of is elke good guy nooit depressief of levensmoe? 'Sorry meneer, u krijgt geen geweer u bent een bad guy'.

Al die mass shooters, stonden die te boek als good guy of bad guy. Sorry, maar dat je guns aan de good guys moet geven is echt het domste wat iemand over de kwestie kan zeggen.

Had die leraar het dan de hele dag in zijn hand moeten hebben of even aan de schutter moeten vragen of hij wilde wachten totdat hij zijn geweer gepakt had? En bij de Pabo, krijg je dan schietles?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 26 mei 2022 @ 22:27:06 #73
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204876102
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 22:17 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
In Zwitserland is het bezit van wapens aan strenge regels gebonden en worden alle wapenbezitters doorgelicht, in tegenstelling tot Amerika waar waar iedereen, tot ex-gedetineerden aan toe, zonder problemen legaal een wapen kan kopen.
Je moet je uiteindelijk kunnen verdedigen met een automatisch wapen, omdat een andere ex-gedetineerde ook rondloopt met een automatisch wapen uit zelfverdediging. Of zoiets.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_204876195
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 22:23 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Helemaal mee eens hoor, maar ik heb hard mijn best gedaan een overdosis wiet tot mij te nemen in mijn leven (is zo goed als onmogelijk, maar voor de wetenschap, he), maar er is er nooit een verkeerd gevallen, laat staan dat ik er moordneigingen tot kreeg. Het meest agressieve wat ik toen ooit heb gedaan is heel snel achter elkaar op de 'a'-knop drukken bij Mario Party. Heb er nog spijt van, levert een vervelende blessure op. Maar om iemand neer te schieten zou ik zelfs bij wapenbezit van mijn bank af moeten komen en dat zat niet in de planning.
Gelukkig hebben de meeste mensen jouw ervaring. Maar er zijn sterke aanwijzingen dat wiet een psychose kan triggeren bij mensen die daar gevoelig voor zijn.
Mijn blog over o.a. leven met OCD (dwang) | https://mdj-stek.nl
pi_204876439
twitter


Tsja, als zelfs getrainde agenten niet de confrontatie aandurven ga ik me sterk afvragen hoeveel nut extra beveiligen + bewapenen van leraren heeft.
Incelfrikandel
pi_204876452
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ twitter ]

Tsja, als zelfs getrainde agenten niet de confrontatie aandurven ga ik me sterk afvragen hoeveel nut extra beveiligen + bewapenen van leraren heeft.
Dit wordt een rechtszaak van heb ik jou daar.
pi_204876564
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:29 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ja Nederland 😂… waar de slapste straffen ter wereld worden uitgedeeld voor de grootste psychopaten en criminelen die er rond lopen. Waar overheidsambtenaren mensen hun kinderen afnemen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waar DDR-praktijken in de media worden toegepast als ze niet passen in het zieke links-liberale mensbeeld zoals we oa kunnen zien bij de hetze tegen ongehoord Nederland. Waar sommige linkse ambtenaren ( Demmink) openlijk pedofiel zijn en dit ook beoefenen, waar tot over een paar jaar er ook een echte pedofilie-partij bestond en ik kan nog even zo doorgaan. Dat is het feminiene Nederland waar slachtoffers van gewelddaden levenslang krijgen en daders vrolijk fluitend op zoek gaan naar hun volgend slachtoffer. De USA wordt stilaan ook aangevreten door dat achterlijke paarse links-liberalisme maar gelukkig gaan de Republikeinen fel in de aanval… Geef mij maar een masculiene maatschappij dan 🇺🇸💯👍.

Tijd trouwens dat Nederland is cultureel Veramerikaniseert ipv enkel economisch!
Wat weerhoudt je om te emigreren als je zo'n hekel hebt aan Nederlanders?
Incelfrikandel
pi_204876668
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:56 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Het kan, het kan, het kan. Feit is dat het veel vaker mis gaat als de bad guys vrij spel hebben zonder weerstand.

Ja, de good guys met de vuurwapens (agenten/concealed carry helden) lopen een persoonlijke risico als ze besluiten om de bad guys te stoppen ja.....
[..]
Had de leraar maar concealed carry, zou beter voor iedereen zijn.
Hmm, het gaat me niet om een punt ... maar dat feit kun je niet hard maken als je het puur hebt over weerstand in de zin van burgers bewapenen om de 'bad guy' te stoppen.
Geen statistiek die hier uitsluitsel over kan en zal geven.

Jouw 'feit' is hetzelfde als mijn 'kan'.

Nog voor de shooting in de school waren er al diverse personen aanwezig die in het bezit waren van een vuurwapen en die getraind waren in het gebruik van een vuurwapen (agenten, beveiliger).
Toch heeft dit het tragedie niet voorkomen.
pi_204876708
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:06 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ twitter ]

Tsja, als zelfs getrainde agenten niet de confrontatie aandurven ga ik me sterk afvragen hoeveel nut extra beveiligen + bewapenen van leraren heeft.
Bij dat andere schietpartij hadden ze ook een gewapende bewaker toch? En die bleef dus de hele tijd buiten, omdat hij te bang was om echt iets te doen?

Tja, kan het hem niet helemaal kwalijk nemen. Is een groot verschil tussen: iemand die
1. een vuurwapen bezit
2. basistraining heeft gehad met het vuurwapen (hoe je moet schieten/richten etc.)
3. tijdens een echt vuurgevecht, met gevaar voor eigen leven, echt stand houden en doen wat je moet doen (je eigen en de levens van anderen verdedigen en mogelijk ook een leven nemen)

Zelfs agenten zullen moeite hebben met punt 3. Helemaal als ze niet in de meerderheid zijn. Denk niet dat veel leraren/docenten hier echt voor zullen gaan. Een vuurwapen in de handen van iemand die er niet goed voor is getrained kan heel slecht uitlopen.
pi_204876788
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 22:17 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
In Zwitserland is het bezit van wapens aan strenge regels gebonden en worden alle wapenbezitters doorgelicht, in tegenstelling tot Amerika waar waar iedereen, tot ex-gedetineerden aan toe, zonder problemen legaal een wapen kan kopen.
Maar daar mee ik het ook mee eens hoor dat ze dat in Amerika ook moeten doen.
pi_204876798
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 22:25 schreef Vis1980 het volgende:
Had die leraar het dan de hele dag in zijn hand moeten hebben of even aan de schutter moeten vragen of hij wilde wachten totdat hij zijn geweer gepakt had? En bij de Pabo, krijg je dan schietles?
Duidelijk geen idee over concealed carry.
  donderdag 26 mei 2022 @ 23:59:25 #82
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204876811
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:56 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Duidelijk geen idee over concealed carry.
Fijn antwoord op alle vragen. Begin een beetje het idee te krijgen dat jouw zogenaamde feiten uit de onderbuik haalt, maar als er vragen zijn geef je niet thuis.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 00:09:58 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204876849
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:35 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Bij dat andere schietpartij hadden ze ook een gewapende bewaker toch? En die bleef dus de hele tijd buiten, omdat hij te bang was om echt iets te doen?

Tja, kan het hem niet helemaal kwalijk nemen. Is een groot verschil tussen: iemand die
1. een vuurwapen bezit
2. basistraining heeft gehad met het vuurwapen (hoe je moet schieten/richten etc.)
3. tijdens een echt vuurgevecht, met gevaar voor eigen leven, echt stand houden en doen wat je moet doen (je eigen en de levens van anderen verdedigen en mogelijk ook een leven nemen)

Zelfs agenten zullen moeite hebben met punt 3. Helemaal als ze niet in de meerderheid zijn. Denk niet dat veel leraren/docenten hier echt voor zullen gaan. Een vuurwapen in de handen van iemand die er niet goed voor is getrained kan heel slecht uitlopen.
Nee, die bewaker in Buffalo shoot een aantal malen op de dader maar die droeg een kogelwerend vest. Deze overigens ook, begreep ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 00:10:27 #84
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_204876850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Wel mooi dat ze in Amerika zo iemand ook gewoon direct kapotschieten.
In Nederland zou hij een psycholoog krijgen van onze belastingcenten en een heel reintegratie-traject.
Die mafkees van de Apple Store kreeg anders een kort laatste vliegreisje op het Leidseplein
Non possumus non loqui
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 00:10:51 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204876853
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:56 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Duidelijk geen idee over concealed carry.
Duidelijk wel een idee maar jij praat gewoon poep. Meer wapens betekent meer doden, het dodental in de VS loopt op naarmate er meer wapens in omloop zijn en dat is een feit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204876861
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:09 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, die bewaker in Buffalo shoot een aantal malen op de dader maar die droeg een kogelwerend vest. Deze overigens ook, begreep ik.
Ik heb het toch ff gegoogled. Ging om deze:
https://www.theguardian.c(...)-guard-did-not-go-in

quote:
The armed deputy who was on campus at Marjory Stoneman Douglas high school when a gunman massacred 17 people stood outside the building as it occurred and did not go in to engage the shooter, the Broward County sheriff, Scott Israel, said on Thursday.
pi_204876869
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Duidelijk wel een idee maar jij praat gewoon poep. Meer wapens betekent meer doden, het dodental in de VS loopt op naarmate er meer wapens in omloop zijn en dat is een feit.
Amerika is gewoon een hypocriet kutland en dat maakt niet uit, zo is het nu eenmaal. Maar doen alsof zij het wiel hebben uitgevonden, eh nee. Zij zijn net zo erg als Rusland of welk debiel land dan ook. Biden heeft heel veel burgerdoden op zijn geweten net als Putin. Just saying. En dan ineens gaat zitten mauwen over de wapenwet _O-
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 00:17:59 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204876873
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:16 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Amerika is gewoon een hypocriet kutland en dat maakt niet uit, zo is het nu eenmaal. Maar doen alsof zij het wiel hebben uitgevonden, eh nee. Zij zijn net zo erg als Rusland of welk debiel land dan ook. Biden heeft heel veel burgerdoden op zijn geweten net als Putin. Just saying
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204876874
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:56 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Duidelijk geen idee over concealed carry.
Mensen weten hier heus wel wat concealed carry is. Maakt eigenlijk ook niet uit, concealed of niet.
Bij deze school-shooting alsook bij andere shootings waren er bewapende en getrainde personen aanwezig.
Als een getrainde agent of beveiliger al niet durft of kan ingrijpen, wat maakt dat een ongetrainde leraar dat wel kan?

Wat als de leraar de bad guy is?
Is de volgende stap dan basisschoolleerlingen zelf bewapenen?
Waar ligt de grens?

Ik ben het met je eens dat weerstand bieden aan bad guys belangrijk is. Ik zie de oplossing echter niet in meer bewapening van ongetrainde mensen.

Als jij van mening bent dat je de schuld niet bij wapens kunt leggen, kun je de oplossing ook niet bij wapens leggen.
pi_204876876
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:17 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Volgens mij zit jij in het verkeerde topic.
Dat maak ik zelf wel uit.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 00:19:39 #91
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204876880
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:13 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Ik heb het toch ff gegoogled. Ging om deze:
https://www.theguardian.c(...)-guard-did-not-go-in
[..]

Ah, ok. Sorry, dat haalde ik niet uit je post. Het trieste is dat er zoveel van die schietpartijen zijn dat het soms lastig is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204877130
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:18 schreef FYazz het volgende:
Bij deze school-shooting alsook bij andere shootings waren er bewapende en getrainde personen aanwezig.
Dus? Je suggereert nu dat het dus niks uitmaakt of de goede gasten vuurwapens hebben of niet hebben.

quote:
Als een getrainde agent of beveiliger al niet durft of kan ingrijpen, wat maakt dat een ongetrainde leraar dat wel kan
In DIT GEVAL durfde ze niet in te grijpen nee. Betekent dat dan dat we de good guys onbewapend maar laten (omdat ze toch niks mee doen of onhandig zijn)?

quote:
Wat als de leraar de bad guy is?
Is de volgende stap dan basisschoolleerlingen zelf bewapenen
Je kan niet alle problemen oplossen, heb ik ook nooit gezegd.

quote:
Ik ben het met je eens dat weerstand bieden aan bad guys belangrijk is. Ik zie de oplossing echter niet in meer bewapening van ongetrainde mensen
Waarom zeg je dan niet dat we die ongewapende mensen dan trainen oa?

Sorry maar ik zie geen logisch redeneren in je antwoorden...ligt het aan mij?
pi_204877180
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 02:34 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Dus? Je suggereert nu dat het dus niks uitmaakt of de goede gasten vuurwapens hebben of niet hebben.
[..]
In DIT GEVAL durfde ze niet in te grijpen nee. Betekent dat dan dat we de good guys onbewapend maar laten (omdat ze toch niks mee doen of onhandig zijn)?
[..]
Je kan niet alle problemen oplossen, heb ik ook nooit gezegd.
[..]
Waarom zeg je dan niet dat we die ongewapende mensen dan trainen oa?

Sorry maar ik zie geen logisch redeneren in je antwoorden...ligt het aan mij?
Ja, dat ligt aan jou.

Het plan om alle leraren te bewapenen is niet realistisch. Niet als oplossing voor shootings alsook economisch niet.

Als de beredenering is dat wapens niet de schuldige/het probleem zijn, dan moet je de achterliggende oorzaak aanpakken. De oplossing dan zoeken in nog meer wapens in omloop brengen is puur een symptoombestrijding die niets voorkomt.

Het voorbeeld van de bewapende leraar die zelf de bad guy wordt waardoor uiteindelijk leerlingen zelf ook een wapen moeten gaan dragen ter bescherming laat dit onder meer zien. Het is geen oplossing, maar een symptoombestrijding van een dieper probleem en het probleem zelf blijft bestaan en het risico voor de leerlingen om neergeschoten te worden enkel groter.

Het bewapenen en trainen van alle docenten in Amerika is daarnaast een zeer dure dan wel onhaalbare ingreep. Dit staat nog los van de vraag hoe je bepaalt of de leraar een good guy is (en ook altijd blijft). Ook is de vraag of je überhaupt een leraar met deze last mag opzadelen en onder welke voorwaarden dan. Krijgen ze hiervoor bijvoorbeeld ook gevarengeld ter compensatie en wat is de consequentie voor de leraar als deze niet ingrijpt?

Het geld wat je kwijt bent aan het trainen, bewapenen, gevarengeld etc. alsook de tijd en geld die je kwijt bent aan het monitoren of een good guy leraar ook een good guy blijft, kun je beter inzetten om de echte oorzaak aan te pakken. Bijvoorbeeld meer geld om jongeren met gedragsproblemen of jongeren die in een sociaal achtergestelde omgeving verkeren te helpen. Daar zit o.a. het echte probleem, dus ook de oplossing.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 07:08:16 #94
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204877275
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 00:10 schreef Knip het volgende:

[..]
Die mafkees van de Apple Store kreeg anders een kort laatste vliegreisje op het Leidseplein
Oh idd, lees nu pas dat hij dood is.
Maar was niet opzettelijk, ze probeerden hem wel in leven te houden.
Brachten hem zelfs naar het ziekenhuis :')
pindazakje
pi_204877319
Thoughts and prayers
But my gun is holy
  vrijdag 27 mei 2022 @ 07:48:25 #96
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_204877381
Send thoughts and prayers!


Deze blijft helaas actueel.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Moderator / Redactie FP + Sport vrijdag 27 mei 2022 @ 08:19:17 #97
408813 crew  trein2000
pi_204877500
twitter


Tot zover het good Guys met guns argument.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_204877777
twitter


Filmpje is het kijken waard. Blijft toch een wonderlijk land, de VS.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204877829
Het land waar de lobbyclub van de wapenindustrie zichzelf "de grootste burgerrechtenbeweging van de USA" noemt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  vrijdag 27 mei 2022 @ 09:01:09 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204877875
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 08:51 schreef KoosVogels het volgende:
[ twitter ]

Filmpje is het kijken waard. Blijft toch een wonderlijk land, de VS.
Heel goed. Hoe moet een 13-jarige zich anders verdedigen tegen een school shooter?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_204878052
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Heel goed. Hoe moet een 13-jarige zich anders verdedigen tegen een school shooter?
Kleine moeite om de kids een beetje veilig naar school te laten gaan:



De vraag is of ze deze ook in kindermaten hebben.
pi_204878070
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Heel goed. Hoe moet een 13-jarige zich anders verdedigen tegen een school shooter?
Amerika is echt een knettergek land.
Als je nu ook weer hoort van de NRA. Wat een gekkies.

Hoe moet je je verdedigen tegen wapens, zonder wapens? Wat dacht je van wapens gewoon verbieden zodat dat niet nodig is _O- _O-

Met die 200+ shootings al dit jaar.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 27 mei 2022 @ 09:30:01 #103
269689 crew  Viv
pi_204878103
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Amerika is echt een knettergek land.
Als je nu ook weer hoort van de NRA. Wat een gekkies.

Hoe moet je je verdedigen tegen wapens, zonder wapens? Wat dacht je van wapens gewoon verbieden zodat dat niet nodig is _O- _O-

Met die 200+ shootings al dit jaar.
Was dit artikel al gepost? Laat goed zien hoe groot die NRA is qua ledental en invloed: https://nos.nl/artikel/24(...)oordpartij-op-school
  vrijdag 27 mei 2022 @ 09:35:04 #104
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204878139
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 12:07 schreef probeer het volgende:

[..]
Nou, ten eerste gaat een significant deel van de wapenbezitters hun wapens niet inleveren. Daar ze hun wapenbezit deel achten van hun identiteit (als Amerikaan). Vervolgens gaat justitie of zelfs defensie de mankracht nevernooitniet hebben om een verbod te handhaven, laat staan om huiszoekingen bij de notoire pro-wapen mensen uit te voeren. Dat gaat namelijk over miljoenen huishoudens. Dan zal er een deel van de gun-nut-jobs zich bevestigd voelen in hun angst (de overheid die wapens weg komt nemen) en krijg je een toename in waco achtige situaties. En omdat Amerika Amerika is, zal die wetgeving waarschijnlijk misbruikt gaan worden als stok om minderheden te slaan. Systematisch racisme bij justitie, icm met een wapenverbod, gaat voornamelijk leiden tot een toename in gevangenisstraffen voor minderheden. Hoeft niet eens gericht beleid te zijn; zolang minderheden relatief veel vaker aangehouden en gecontroleerd worden, zullen zij relatief vaker gearresteerd worden voor wapenbezit.
Dus je argument is 'mensen gaan toch niet luisteren, dus je moet geen nieuwe wetgeving invoeren'? :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204878205
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

Het is natuurlijk een cultuurprobleem. De VS is altijd een land geweest dat enorm makkelijk is geweest mbt wapenbezit. Toch zijn mass-shootings iets dat pas sinds de jaren 80' een stuk frequenter begon voor te komen. En er zijn ook meer landen waar redelijk wat burgers een wapen bezitten, bijvoorbeeld Zwitserland. Toch zijn mass-shootings daar helemaal geen ding. Dat geeft aan dat het niet aan wapenbezit ligt, maar aan andere factoren.
Een eeuw geleden hadden men ook nog flinke rascistische schietpartijen waarbij bij sommige 150 doden vielen.

https://en.wikipedia.org/(...)d_States?wprov=sfla1

In Zwitserland zijn er redelijk at wapens omdat elke dienstplichtige na zijn diensttijd deze mee kan krijgen. Verder geldt daar het volgende.

De Zwitserse overheid besluit op het lokale niveau of het mensen een wapenvergunning geeft of niet. Ze houden ook een register bij van wie er een wapen bezit in hun kanton, hoewel jachtgeweren en een aantal semi-automatische wapens zonder vergunning verkrijgbaar zijn.

De politie in een kanton roept soms de hulp in van een psychiater of legt contact met collega's in het gebied waar de aanvrager eerder woonde. Dit alles om te beoordelen of de aanstaande wapenbezitter wel stabiel is.


Verder zijn de meeste massa shootings gedaan door witte blanke mannen in denk dat we een gemeenschappelijke deler hebben gevonden. Witten blanke mannen in de VS moeten jaarlijks maar een wapen examen gaan afleggen met een flinke psychologische test erbij voordat ze zich in de openbare ruimte met een geweer mogen begeven. :D
pi_204878246
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 22:17 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
In Zwitserland is het bezit van wapens aan strenge regels gebonden en worden alle wapenbezitters doorgelicht, in tegenstelling tot Amerika waar waar iedereen, tot ex-gedetineerden aan toe, zonder problemen legaal een wapen kan kopen.
Waarbij het helemaal ironisch is dat die ex-gedetineerden het stemmen zo goed als onmogelijk gemaakt wordt, maar het kopen van een wapen tja daar moeten we niet te moeilijk over doen. :')
  vrijdag 27 mei 2022 @ 09:49:10 #107
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204878260
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:29 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ja Nederland 😂… waar de slapste straffen ter wereld worden uitgedeeld voor de grootste psychopaten en criminelen die er rond lopen. Waar overheidsambtenaren mensen hun kinderen afnemen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waar DDR-praktijken in de media worden toegepast als ze niet passen in het zieke links-liberale mensbeeld zoals we oa kunnen zien bij de hetze tegen ongehoord Nederland. Waar sommige linkse ambtenaren ( Demmink) openlijk pedofiel zijn en dit ook beoefenen, waar tot over een paar jaar er ook een echte pedofilie-partij bestond en ik kan nog even zo doorgaan. Dat is het feminiene Nederland waar slachtoffers van gewelddaden levenslang krijgen en daders vrolijk fluitend op zoek gaan naar hun volgend slachtoffer. De USA wordt stilaan ook aangevreten door dat achterlijke paarse links-liberalisme maar gelukkig gaan de Republikeinen fel in de aanval… Geef mij maar een masculiene maatschappij dan 🇺🇸💯👍.

Tijd trouwens dat Nederland is cultureel Veramerikaniseert ipv enkel economisch!
Deze user. _O-
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 27 mei 2022 @ 09:50:35 #108
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204878272
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 21:56 schreef BookFreak het volgende:

[..]
Het kan, het kan, het kan. Feit is dat het veel vaker mis gaat als de bad guys vrij spel hebben zonder weerstand.

Ja, de good guys met de vuurwapens (agenten/concealed carry helden) lopen een persoonlijke risico als ze besluiten om de bad guys te stoppen ja.....
[..]
Had de leraar maar concealed carry, zou beter voor iedereen zijn.
In een land wonen waar leraren getraind en bewapend naar school moeten om schoolkinderen te beschermen. Godverdomme....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  vrijdag 27 mei 2022 @ 09:57:29 #109
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204878343
quote:
In de eerste link is er een enorme toename in het aantal mass-shootings te zien sinds de jaren 80'. Dus dit ondersteunt mijn post? Ik snap vanuit dat perspectief niet wat je hier nu probeert aan te tonen. En dat er in Zwitserland een strenge backgroundcheck is mbt wapens is ook niets nieuws.

Tevens zijn er in de VS ook genoeg mass-shootings door daders die niet blank zijn. Om er dus huidskleur bij te gaan betrekking is vreemd. Maar niet verassend dat je dit doet, het is bij jou wel bekend dat ondanks dat je zelf blank bent, je een enorme afkeer lijkt te hebben van blank zijn. Volgens jouw wereldbeeld zijn blanke, heteroseksuele mannen de reden achter alle problemen in de wereld. 'White guilt' noemen ze zoiets in de VS.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204878578
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In de eerste link is er een enorme toename in het aantal mass-shootings te zien sinds de jaren 80'. Dus dit ondersteunt mijn post? Ik snap vanuit dat perspectief niet wat je hier nu probeert aan te tonen. En dat er in Zwitserland een strenge backgroundcheck is mbt wapens is ook niets nieuws.
Als het niets nieuws is dat er in Zwitserland veel meer regels zijn om een wapen te krijgen en te behouden waarom maak je er dan een punt ervan dat daar ook veel wapens zijn maar niet regelmatig willekeurige massa moorden door vuurwapen geweld. Die wapens in Zwitserland zijn vaak niet in het bezit van labiele NRA kneuzen die hun mannelijkheid menen te moeten relateren aan wapenbezit.
quote:
Tevens zijn er in de VS ook genoeg mass-shootings door daders die niet blank zijn. Om er dus huidskleur bij te gaan betrekking is vreemd.
Jij vind er niets vreemds aan 3 maal zoveel ten opzichte van de zwarten.

https://www.statista.com/(...)s-by-shooter-s-race/

Dat je het niet over het man/vrouw wilt hebben is natuurlijk opvallend want krijgen we dadelijk ook nog de opmerking dat er ook geneog vrouwelijke daders van massa schietpartijen zijn. _O-
  vrijdag 27 mei 2022 @ 10:38:28 #111
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204878639
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:28 schreef Basp1 het volgende:


[..]
Jij vind er niets vreemds aan 3 maal zoveel ten opzichte van de zwarten.

https://www.statista.com/(...)s-by-shooter-s-race/

Mja dit soort statistieken zijn zonder context nogal nutteloos. Normaliseer nu eens naar de etnische verhoudingen van de Amerikaanse bevolking?

Waarmee ik ook niet wil zeggen dat dat de perfecte manier is om ernaar te kijken.
Huilen dan.
pi_204878656
Meest briljante zijn toch wel Amerikaanse politici die ervoor pleiten om scholen om te bouwen tot een verkapt Fort Knox, inclusief bewakers die vuurwapens dragen.

Zou bij die figuren opkomen dat er iets goed mis is als je zulke idiote 'oplossingen' überhaupt overweegt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 27 mei 2022 @ 10:44:39 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204878675
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Mja dit soort statistieken zijn zonder context nogal nutteloos. Normaliseer nu eens naar de etnische verhoudingen van de Amerikaanse bevolking?

Waarmee ik ook niet wil zeggen dat dat de perfecte manier is om ernaar te kijken.
Inderdaad, want als je zou moeten afgaan op deze statistieken zijn zwarte Amerikanen de enige groep die sterk is oververtegenwoordigd. @Basp1 weet blijkbaar niet dat 77% van de VS, blank is en maar 13% zwart.

Niet dat deze dingen ook belangrijk zijn naar mijn mening, het doel moet natuurlijk zijn mass-shootings zoveel mogelijk te verminderen, ongeacht de huidskleur van de dader. Helaas wordt dit aspect al veel te veel uitgemolken door media, wat polarisatie binnen het land enkel versterkt.
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
Meest briljante zijn toch wel Amerikaanse politici die ervoor pleiten om scholen om te bouwen tot een verkapt Fort Knox, inclusief bewakers die vuurwapens dragen.

Zou bij die figuren opkomen dat er iets goed mis is als je zulke idiote 'oplossingen' überhaupt overweegt?
Een goede beveiliging is natuurlijk belangrijk voor elke school. Maar om iedereen maar meer wapens toe te gooien is inderdaad een belachelijk idee.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_204878699
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:44 schreef HowardRoark het volgende:

Een goede beveiliging is natuurlijk belangrijk voor elke school. Maar om iedereen maar meer wapens toe te gooien is inderdaad een belachelijk idee.
Als Nederlander heb ik grote moeite om mij daar een voorstelling bij te maken. Bewaking bij scholen? Deuren vergrendelen? Whut?

Godzijdank is dat bij ons niet nodig. Ik woon vlakbij een basisschool, waar elke jan doedel naar binnen kan lopen. Er is niet eens een ontvangstbalie, laat staan beveiligers. En zo moet het zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204878702
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
Meest briljante zijn toch wel Amerikaanse politici die ervoor pleiten om scholen om te bouwen tot een verkapt Fort Knox, inclusief bewakers die vuurwapens dragen.

Zou bij die figuren opkomen dat er iets goed mis is als je zulke idiote 'oplossingen' überhaupt overweegt?
En dat zijn dezelfde figuren die hard roepen om een kleine overheid. Waarschijnlijk moeten het dan 1 miljoen extra private bewakers worden die indirect toch door de overheid worden ingehuurd. Waarbij de commerciële beveiligingsprtijen er alle belang bij hebben dat de incidenten op peil blijven of stijgen. :')
pi_204878727
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Waarbij het helemaal ironisch is dat die ex-gedetineerden het stemmen zo goed als onmogelijk gemaakt wordt, maar het kopen van een wapen tja daar moeten we niet te moeilijk over doen. :')
Omdat het in 1791 -toen wapens één kogel per twee minuten konden afvuren- een goed idee leek dat burgers zich konden bewapenen kan nu iedere halve gare een geweer kopen waarmee je twee keer per seconde kunt schieten. Maar gelukkig is er een oplossing, namelijk denken aan en bidden voor de slachtoffers van een schietpartij.
Hello, my name is Oliver
pi_204878760
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:52 schreef het_grobbekuiken het volgende:
Maar gelukkig is er een oplossing, namelijk denken aan en bidden voor de slachtoffers van een schietpartij.
En na het bidden weer even wat geld van de NRA accepteren.

Alleen al de verweving van zulke organisaties met politieke partijen geeft aan dat de VS een totale bananenrepubliek geworden is.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 10:59:12 #118
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204878776
Ook bizar dat mensen denken dat de NRA het beste met Amerikanen voorheeft :') Het is dik verdienen voor bepaalde lieden. Hoe meer schietpartijen hoe beter.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eyjafjallajoekull op 27-05-2022 11:21:29 ]
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 11:02:18 #119
8369 speknek
Another day another slay
pi_204878810
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:52 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]
Omdat het in 1791 -toen wapens één kogel per twee minuten konden afvuren- een goed idee leek dat burgers zich konden bewapenen kan nu iedere halve gare een geweer kopen waarmee je twee keer per seconde kunt schieten. Maar gelukkig is er een oplossing, namelijk denken aan en bidden voor de slachtoffers van een schietpartij.
Daarnaast was in 1791 de VS een frontierland. Met uitgestrekte gebieden zonder beschaving en continue aanvallen door natives en wilde dieren. Een harde wereld waar zelforganisatie van verdediging vaak beter werkte dan vertrouwen in de institutes.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_204878872
Wat dat laatste betreft is er helaas niet zo veel veranderd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204878940
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ook bizar dat mensen denken dat de RNA het beste met Amerikanen voorheeft :') Het is dik verdienen voor bepaalde lieden. Hoe meer schietpartijen hoe beter.
Het hoofddoel van de NRA is nog steeds dat er zoveel mogelijk vuurwapens worden verkocht. De NRA is er helemaal niet bij gebaat dat de samenleving veiliger wordt.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 11:23:21 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204878970
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:50 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
In een land wonen waar leraren getraind en bewapend naar school moeten om schoolkinderen te beschermen. Godverdomme....
School shooter trainingen worden aan kinderen op de basis school gegeven. Als dat geen failliet is voor een Westerse maatschappij dan weet ik niet wat het wel is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 11:26:06 #123
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204878995
https://nos.nl/artikel/24(...)oordpartij-op-school

quote:
Tijdens de toespraak van Trump laat de beveiliging geen vuurwapens toe in de zaal. De NRA vindt dat Amerika zelfs in het klaslokaal wapens moet tolereren, want 'guns don't kill people'. Maar op het eigen clubfeest, in het bijzijn van de eregast; toch liever even niet.
:')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204879007
Krijgt nog wel een staartje, dit verhaal. Politie geeft tegenstrijdige berichten van wat er precies is gebeurd (en waarom ze die schieter niet hebben geconfronteerd).

Begint er erg op te lijken dat de politie zelf ook te bang was om de confrontatie aan te gaan. Heel triest dit.
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 11:31:02 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204879042
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 11:27 schreef IndoorKite het volgende:
Krijgt nog wel een staartje, dit verhaal. Politie geeft tegenstrijdige berichten van wat er precies is gebeurd (en waarom ze die schieter niet hebben geconfronteerd).

Begint er erg op te lijken dat de politie zelf ook te bang was om de confrontatie aan te gaan. Heel triest dit.
Ik denk dat het een lastig verhaal is, als politie een school binnengaan en gaan schieten is natuurlijk, op zijn zachts gezegd, ook niet ideaal en zeker niet met een dader die een kogelvrij vest aan heeft.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204879102
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 11:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik denk dat het een lastig verhaal is, als politie een school binnengaan en gaan schieten is natuurlijk, op zijn zachts gezegd, ook niet ideaal en zeker niet met een dader die een kogelvrij vest aan heeft.
Zoals het verhaal zich nu de ronde doet zijn er wel daadwerkelijk een paar agenten de school binnengegaan om hun eigen kinderen eruit te halen.


Dader lijkt ook uiteindelijk enkele klassen binnen te zijn gelopen en kinderen af zitten schieten (dus zat niet "contained" in 1 lokaal, liep vrij rond om kinderen af te schieten).



[ Bericht 17% gewijzigd door IndoorKite op 27-05-2022 11:59:04 ]
pi_204879311
Je kan dit alles ook positief zien.
Deze kinderen zijn namelijk zo aardig geweest hun leven te geven zodat prolife 2A-figuren hun wapens kunnen behouden.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204879491




https://www.pewresearch.o(...)n-deaths-in-the-u-s/

Oftewel het totaal aantal moorden is afgenomen, maar het aantal massamoorden neemt toe. Ik vraag me toch sterk af hoe dat komt. Het toenemende aantal wapens? Soepelere regelgeving? Individualisering van de maatschappij? Bezuinigingen op de psychiatrische zorg? Wie zal het zeggen.
Incelfrikandel
  vrijdag 27 mei 2022 @ 12:52:52 #129
40566 Ericr
Livewrong
pi_204879888
Aantal moorden neemt gewoon toe. Past highs boeien niet zoveel. Dat was een tijd dat meerdere steden zware crime waves hadden. Dat niveau is al bijna bereikt. Zorgwekkend.
pi_204880635
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:35 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Dus je argument is 'mensen gaan toch niet luisteren, dus je moet geen nieuwe wetgeving invoeren'? :')
Nee. Dat ik een kanttekening plaats betekent niet dat ik tegen meer/strengere wapenwetgeving ben.
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator vrijdag 27 mei 2022 @ 14:24:05 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204880662
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 10:41 schreef KoosVogels het volgende:
Meest briljante zijn toch wel Amerikaanse politici die ervoor pleiten om scholen om te bouwen tot een verkapt Fort Knox, inclusief bewakers die vuurwapens dragen.

Zou bij die figuren opkomen dat er iets goed mis is als je zulke idiote 'oplossingen' überhaupt overweegt?
Blijkbaar niet en dat illustreert het probleem toch wel aardig, denk ik.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 14:29:19 #132
117098 Hathor
Effe niet
pi_204880720
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:24 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Amerika is echt een knettergek land.
Als je nu ook weer hoort van de NRA. Wat een gekkies.

Hoe moet je je verdedigen tegen wapens, zonder wapens? Wat dacht je van wapens gewoon verbieden zodat dat niet nodig is _O- _O-

Met die 200+ shootings al dit jaar.
Want verbieden werkt bij ons ook zo goed. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_204880756
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Want verbieden werkt bij ons ook zo goed. :')
Dit denken :')
pi_204880794
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 12:13 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

https://www.pewresearch.o(...)n-deaths-in-the-u-s/

Oftewel het totaal aantal moorden is afgenomen, maar het aantal massamoorden neemt toe. Ik vraag me toch sterk af hoe dat komt. Het toenemende aantal wapens? Soepelere regelgeving? Individualisering van de maatschappij? Bezuinigingen op de psychiatrische zorg? Wie zal het zeggen.
Ik vind zelf dat die zelfmoord statistieken er niet zo veel in te zoeken hebben. Wapens zijn makkelijk, maar als die er niet zouden zijn dan gaat dat gewoon op een andere manier. In de grafiek die je post wordt tenminste nog het onderscheid gemaakt maar vaak wordt het op een grote hoop gegooid. Aantal jaar geleden was er ook zo'n site waar je alle "school shootings" kon zien en daar zaten best wat gevallen als "man schiet zich 's nachts door het hoofd in een auto op het parkeerterrein van een school" bij. Vertroebelt het imho alleen maar.

Denk combi slechte psychische zorg en gebrek aan vangnet. Als iemand op een gegeven moment niks meer te verliezen heeft....
  vrijdag 27 mei 2022 @ 14:56:52 #135
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204881024
quote:
Children killed in schools since Columbine. 1999

Columbine High School.
Heritage High School.
Deming Middle School.
Fort Gibson Middle School.
Buell Elementary School.
Lake Worth Middle School.
University of Arkansas.
Junipero Serra High School.
Santana High School.
Bishop Neumann High School.
Pacific Lutheran University.
Granite Hills High School.
Lew Wallace High School.
Martin Luther King, Jr. High School.
Appalachian School of Law.
Washington High School.
Conception Abbey.
Benjamin Tasker Middle School.
University of Arizona.
Lincoln High School.
John McDonogh High School.
Red Lion Area Junior High School.
Case Western Reserve University.
Rocori High School.
Ballou High School.
Randallstown High School.
Bowen High School.
Red Lake Senior High School.
Harlan Community Academy High School.
Campbell County High School.
Milwee Middle School.
Roseburg High School.
Pine Middle School.
Essex Elementary School.
Duquesne University.
Platte Canyon High School.
Weston High School.
West Nickel Mines School.
Joplin Memorial Middle School.
Henry Foss High School.
Compton Centennial High School.
Virginia Tech.
Success Tech Academy.
Miami Carol City Senior High School.
Hamilton High School.
Louisiana Technical College.
Mitchell High School.
E.O. Green Junior High School.
Northern Illinois University.
Lakota Middle School.
Knoxville Central High School.
Willoughby South High School.
Henry Ford High School.
University of Central Arkansas.
Dillard High School.
Dunbar High School.
Hampton University.
Harvard College.
Larose-Cut Off Middle School.
International Studies Academy.
Skyline College.
Discovery Middle School.
University of Alabama.
DeKalb School.
Deer Creek Middle School.
Ohio State University.
Mumford High School.
University of Texas.
Kelly Elementary School.
Marinette High School.
Aurora Central High School.
Millard South High School.
Martinsville West Middle School.
Worthing High School.
Millard South High School.
Highlands Intermediate School.
Cape Fear High School.
Chardon High School.
Episcopal School of Jacksonville.
Oikos University.
Hamilton High School.
Perry Hall School.
Normal Community High School.
University of South Alabama.
Banner Academy South.
University of Southern California.
Sandy Hook Elementary School.
Apostolic Revival Center Christian School.
Taft Union High School.
Osborn High School.
Stevens Institute of Business and Arts.
Hazard Community and Technical College.
Chicago State University.
Lone Star College-North.
Cesar Chavez High School.
Price Middle School.
University of Central Florida.
New River Community College.
Grambling State University.
Massachusetts Institute of Technology.
Ossie Ware Mitchell Middle School.
Ronald E. McNair Discovery Academy.
North Panola High School.
Carver High School.
Agape Christian Academy.
Sparks Middle School.
North Carolina A&T State University.
Stephenson High School.
Brashear High School.
West Orange High School.
Arapahoe High School.
Edison High School.
Liberty Technology Magnet High School.
Hillhouse High School.
Berrendo Middle School.
Purdue University.
South Carolina State University.
Los Angeles Valley College.
Charles F. Brush High School.
University of Southern California.
Georgia Regents University.
Academy of Knowledge Preschool.
Benjamin Banneker High School.
D. H. Conley High School.
East English Village Preparatory Academy.
Paine College.
Georgia Gwinnett College.
John F. Kennedy High School.
Seattle Pacific University.
Reynolds High School.
Indiana State University.
Albemarle High School.
Fern Creek Traditional High School.
Langston Hughes High School.
Marysville Pilchuck High School.
Florida State University.
Miami Carol City High School.
Rogers State University.
Rosemary Anderson High School.
Wisconsin Lutheran High School.
Frederick High School.
Tenaya Middle School.
Bethune-Cookman University.
Pershing Elementary School.
Wayne Community College.
J.B. Martin Middle School.
Southwestern Classical Academy.
Savannah State University.
Harrisburg High School.
Umpqua Community College.
Northern Arizona University.
Texas Southern University.
Tennessee State University.
Winston-Salem State University.
Mojave High School.
Lawrence Central High School.
Franklin High School.
Muskegon Heights High School.
Independence High School.
Madison High School.
Antigo High School.
University of California-Los Angeles.
Jeremiah Burke High School.
Alpine High School.
Townville Elementary School.
Vigor High School.
Linden McKinley STEM Academy.
June Jordan High School for Equity.
Union Middle School.
Mueller Park Junior High School.
West Liberty-Salem High School.
University of Washington.
King City High School.
North Park Elementary School.
North Lake College.
Freeman High School.
Mattoon High School.
Rancho Tehama Elementary School.
Aztec High School.
Wake Forest University.
Italy High School.
NET Charter High School.
Marshall County High School.
Sal Castro Middle School.
Marjory Stoneman Douglas High School
Great Mills High School
Central Michigan University
Huffman High School
Frederick Douglass High School
Forest High School
Highland High School
Dixon High School
Santa Fe High School
Noblesville West Middle School
University of North Carolina Charlotte
STEM School Highlands Ranch
Edgewood High School
Palm Beach Central High School
Providence Career & Technical Academy
Fairley High School (school bus)
Canyon Springs High School
Dennis Intermediate School
Florida International University
Central Elementary School
Cascade Middle School
Davidson High School
Prairie View A & M University
Altascocita High School
Central Academy of Excellence
Cleveland High School
Robert E. Lee High School
Cheyenne South High School
Grambling State University
Blountsville Elementary School
Holmes County, Mississippi (school bus)
Prescott High School
College of the Mainland
Wynbrooke Elementary School
UNC Charlotte
Riverview Florida (school bus)
Second Chance High School
Carman-Ainsworth High School
Williwaw Elementary School
Monroe Clark Middle School
Central Catholic High School
Jeanette High School
Eastern Hills High School
DeAnza High School
Ridgway High School
Reginald F. Lewis High School
Saugus High School
Pleasantville High School
Waukesha South High School
Oshkosh High School
Catholic Academy of New Haven
Bellaire High School
North Crowley High School
McAuliffe Elementary School
South Oak Cliff High School
Texas A&M University-Commerce
Sonora High School
Western Illinois University
Oxford High School
Robb Elementary School
Komt van NPR maar kan link nu niet meer vinden.
Deze is wat minder overzichtelijk: https://en.wikipedia.org/(...)in_the_United_States
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_204881046
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Want verbieden werkt bij ons ook zo goed. :')
Het gaat om het opwerpen van barrières. Wapens volledig uitbannen is een illusie.

Strengere wetgeving had daarentegen voorkomen dat die autist een machinegeweer had gehaald bij de eerste de beste gun shop, waarmee hij vervolgens een basisschool overhoop schoot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_204882231
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Want verbieden werkt bij ons ook zo goed. :')
Uhm, ja het werkt idd goed bij ons?
  vrijdag 27 mei 2022 @ 18:55:33 #138
117098 Hathor
Effe niet
pi_204883564
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 16:59 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm, ja het werkt idd goed bij ons?
In Nederland vinden dagelijks gemiddeld twee schietincidenten plaats, blijkt uit onderzoek (pdf) van Bureau Beke in opdracht van de politie, dat vrijdag is gepubliceerd. Ook belandt bijna dagelijks iemand met één of meerdere schotwonden in het ziekenhuis.

Tussen januari en september vorig jaar vonden al 445 schietincidenten plaats. Daarbij vielen 21 doden en 92 gewonden.

Daarnaast belanden jaarlijks ongeveer driehonderd slachtoffers met schotwonden op de spoedeisende hulp van ziekenhuizen. Opvallend is dat bij de schietincidenten steeds vaker onschuldige burgers worden beschoten. Dit komt onder meer doordat schietincidenten vaker in woonwijken plaatsvinden.

Tussen 2017 en 2019 waren er zeker 850 incidenten met vuurwapens. De meeste incidenten vonden plaats in Rotterdam (112), Amsterdam (65) en Nijmegen (21).

'Meer aandacht voor illegaal vuurwapengebruik nodig'
Volgens de onderzoekers is het van belang dat er meer aandacht wordt besteed aan illegaal wapenbezit. "Het vuurwapengebruik laat diepe sporen achter bij slachtoffers, nabestaanden, in woonbuurten, bij professionals die gewoon hun werk doen én in onze samenleving", schrijven ze.

"Niet alleen het letsel zelf, maar ook verdriet, frustratie, angst, onrust, agressie, het niet meer kunnen functioneren, of zich juist onaantastbaar wanen, kunnen het gevolg zijn."

In Nederland is een groot aantal vuurwapens aanwezig, blijkt uit het rapport. Deze wapens komen vooral uit Oost-Europese landen. In veel gevallen gaan illegale vuurwapens gepaard met de doorgroei van criminele jeugdgroepen en cocaïnehandel.

Volgens de onderzoekers moet de aanpak van illegale vuurwapens bestaan uit meerdere takken, waaronder preventie, het creëren van bewustzijn en internationale samenwerking.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ag-in-nederland.html

Er zijn in Nederland volop vuurwapens aanwezig, die grotendeels afkomstig zijn uit voormalig Joegoslavie, waar je voor minder dan 1000 euro even een Kalashnikov kan gaan kopen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_204883619
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 18:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
In Nederland vinden dagelijks gemiddeld twee schietincidenten plaats, blijkt uit onderzoek (pdf) van Bureau Beke in opdracht van de politie, dat vrijdag is gepubliceerd. Ook belandt bijna dagelijks iemand met één of meerdere schotwonden in het ziekenhuis.

Tussen januari en september vorig jaar vonden al 445 schietincidenten plaats. Daarbij vielen 21 doden en 92 gewonden.

Daarnaast belanden jaarlijks ongeveer driehonderd slachtoffers met schotwonden op de spoedeisende hulp van ziekenhuizen. Opvallend is dat bij de schietincidenten steeds vaker onschuldige burgers worden beschoten. Dit komt onder meer doordat schietincidenten vaker in woonwijken plaatsvinden.

Tussen 2017 en 2019 waren er zeker 850 incidenten met vuurwapens. De meeste incidenten vonden plaats in Rotterdam (112), Amsterdam (65) en Nijmegen (21).

'Meer aandacht voor illegaal vuurwapengebruik nodig'
Volgens de onderzoekers is het van belang dat er meer aandacht wordt besteed aan illegaal wapenbezit. "Het vuurwapengebruik laat diepe sporen achter bij slachtoffers, nabestaanden, in woonbuurten, bij professionals die gewoon hun werk doen én in onze samenleving", schrijven ze.

"Niet alleen het letsel zelf, maar ook verdriet, frustratie, angst, onrust, agressie, het niet meer kunnen functioneren, of zich juist onaantastbaar wanen, kunnen het gevolg zijn."

In Nederland is een groot aantal vuurwapens aanwezig, blijkt uit het rapport. Deze wapens komen vooral uit Oost-Europese landen. In veel gevallen gaan illegale vuurwapens gepaard met de doorgroei van criminele jeugdgroepen en cocaïnehandel.

Volgens de onderzoekers moet de aanpak van illegale vuurwapens bestaan uit meerdere takken, waaronder preventie, het creëren van bewustzijn en internationale samenwerking.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ag-in-nederland.html

Er zijn in Nederland volop vuurwapens aanwezig, die grotendeels afkomstig zijn uit voormalig Joegoslavie, waar je voor minder dan 1000 euro even een Kalashnikov kan gaan kopen.
Ken je nagaan wat het geweest was als vuurwapens toegestaan waren.
-nee-
pi_204883962
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 18:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
In Nederland vinden dagelijks gemiddeld twee schietincidenten plaats, blijkt uit onderzoek (pdf) van Bureau Beke in opdracht van de politie, dat vrijdag is gepubliceerd. Ook belandt bijna dagelijks iemand met één of meerdere schotwonden in het ziekenhuis.

Tussen januari en september vorig jaar vonden al 445 schietincidenten plaats. Daarbij vielen 21 doden en 92 gewonden.

Daarnaast belanden jaarlijks ongeveer driehonderd slachtoffers met schotwonden op de spoedeisende hulp van ziekenhuizen. Opvallend is dat bij de schietincidenten steeds vaker onschuldige burgers worden beschoten. Dit komt onder meer doordat schietincidenten vaker in woonwijken plaatsvinden.

Tussen 2017 en 2019 waren er zeker 850 incidenten met vuurwapens. De meeste incidenten vonden plaats in Rotterdam (112), Amsterdam (65) en Nijmegen (21).

'Meer aandacht voor illegaal vuurwapengebruik nodig'
Volgens de onderzoekers is het van belang dat er meer aandacht wordt besteed aan illegaal wapenbezit. "Het vuurwapengebruik laat diepe sporen achter bij slachtoffers, nabestaanden, in woonbuurten, bij professionals die gewoon hun werk doen én in onze samenleving", schrijven ze.

"Niet alleen het letsel zelf, maar ook verdriet, frustratie, angst, onrust, agressie, het niet meer kunnen functioneren, of zich juist onaantastbaar wanen, kunnen het gevolg zijn."

In Nederland is een groot aantal vuurwapens aanwezig, blijkt uit het rapport. Deze wapens komen vooral uit Oost-Europese landen. In veel gevallen gaan illegale vuurwapens gepaard met de doorgroei van criminele jeugdgroepen en cocaïnehandel.

Volgens de onderzoekers moet de aanpak van illegale vuurwapens bestaan uit meerdere takken, waaronder preventie, het creëren van bewustzijn en internationale samenwerking.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ag-in-nederland.html

Er zijn in Nederland volop vuurwapens aanwezig, die grotendeels afkomstig zijn uit voormalig Joegoslavie, waar je voor minder dan 1000 euro even een Kalashnikov kan gaan kopen.
Ja leuk. In de VS is het moordcijfer dmv vuurwapens 3,5 per 100000 inwoners. In Nederland is het totale moordcijfer 0,7 per 100000 inwoners. Maar blijf vooral denken dat het allemaal niet uitmaakt wat wel of niet verboden wordt.
Hello, my name is Oliver
pi_204884012
twitter


twitter

Je verwacht het niet.

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2022 19:56:55 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 27 mei 2022 @ 19:51:16 #142
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204884076
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Want verbieden werkt bij ons ook zo goed. :')
Precies. HEt iS DaT de MSM dE MoORdPartIJen oP ScholEn NegEERt MaAr Ook HIeR SLacHt mEN DaGElijkS KindeREn aF!!!1!1
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204884148
twitter


Walgelijke lafaards die 'agenten'.
pi_204884183
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 09:21 schreef Questular het volgende:

[..]
Kleine moeite om de kids een beetje veilig naar school te laten gaan:

[ afbeelding ]

De vraag is of ze deze ook in kindermaten hebben.
Cyanide and Happines, 3 weken geleden :X

In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:21:26 #145
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204884995
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 19:43 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Je verwacht het niet.
Een van die kinderen had moeten zeggen dat de juf een abortus aan het plegen was, dan stonden ze zo binnen, want pro-life.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:24:55 #146
117098 Hathor
Effe niet
pi_204885031
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 19:00 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Ken je nagaan wat het geweest was als vuurwapens toegestaan waren.
Dat ligt aan de mensen, in Canada of Zwitserland heeft een groot deel van de bevolking ook een vuurwapen, toch zie je zulke taferelen daar niet. Amerikanen zijn gewoon debiel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:25:34 #147
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204885038
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 18:55 schreef Hathor het volgende:

[..]
In Nederland vinden dagelijks gemiddeld twee schietincidenten plaats, blijkt uit onderzoek (pdf) van Bureau Beke in opdracht van de politie, dat vrijdag is gepubliceerd. Ook belandt bijna dagelijks iemand met één of meerdere schotwonden in het ziekenhuis.

Tussen januari en september vorig jaar vonden al 445 schietincidenten plaats. Daarbij vielen 21 doden en 92 gewonden.

Daarnaast belanden jaarlijks ongeveer driehonderd slachtoffers met schotwonden op de spoedeisende hulp van ziekenhuizen. Opvallend is dat bij de schietincidenten steeds vaker onschuldige burgers worden beschoten. Dit komt onder meer doordat schietincidenten vaker in woonwijken plaatsvinden.

Tussen 2017 en 2019 waren er zeker 850 incidenten met vuurwapens. De meeste incidenten vonden plaats in Rotterdam (112), Amsterdam (65) en Nijmegen (21).

'Meer aandacht voor illegaal vuurwapengebruik nodig'
Volgens de onderzoekers is het van belang dat er meer aandacht wordt besteed aan illegaal wapenbezit. "Het vuurwapengebruik laat diepe sporen achter bij slachtoffers, nabestaanden, in woonbuurten, bij professionals die gewoon hun werk doen én in onze samenleving", schrijven ze.

"Niet alleen het letsel zelf, maar ook verdriet, frustratie, angst, onrust, agressie, het niet meer kunnen functioneren, of zich juist onaantastbaar wanen, kunnen het gevolg zijn."

In Nederland is een groot aantal vuurwapens aanwezig, blijkt uit het rapport. Deze wapens komen vooral uit Oost-Europese landen. In veel gevallen gaan illegale vuurwapens gepaard met de doorgroei van criminele jeugdgroepen en cocaïnehandel.

Volgens de onderzoekers moet de aanpak van illegale vuurwapens bestaan uit meerdere takken, waaronder preventie, het creëren van bewustzijn en internationale samenwerking.

https://www.nu.nl/binnenl(...)ag-in-nederland.html

Er zijn in Nederland volop vuurwapens aanwezig, die grotendeels afkomstig zijn uit voormalig Joegoslavie, waar je voor minder dan 1000 euro even een Kalashnikov kan gaan kopen.
Bij dit soort comments vraag ik mij altijd af of iemand dom speelt of gewoon dom is. Ja, er zijn illegale wapens en er wordt geschoten, maar je kinderen zitten al die tijd al op school zonder dat een of andere jan lul met een AR15 binnenkomt die hij net in de winkel gekocht heeft.

Het verschil niet kunnen snappen tussen criminelen en jochies die een (basis)school afslachten daar zit een wereld van verschil tussen.

Daarom mijn vraag: speel je dit of geloof jij je eigen verhaal echt?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:27:02 #148
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204885054
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:24 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat ligt aan de mensen, in Canada of Zwitserland heeft een groot deel van de bevolking ook een vuurwapen, toch zie je zulke taferelen daar niet. Amerikanen zijn gewoon debiel.
Oh mijn god weer zo eentje in dit topic. Laat mij maar het verschil zien in wapenregeling in Zwitserland en die in Texas.

USA is het enige land waarbij deze shit gebeurd, open je ogen. Eerder dit topic kwam ook iemand melden dat het kwam door de rapmuziek en een ander wist al snel te melden dat het zou gaan om een transgender. Die moesten dan maar eens in de gaten gaan houden, want blijkbaar zijn die mensen ziek in hun hoofd. Bleek het niet om een transgender te gaan, maar allemaal zijn dit soort mensen tegen MSM, terwijl ze constant met onwaarheden komen strooien op dit forum. Daarnaast, al de andere aanslagen werden gepleegd door mannen, zijn die dan nóg zieker in hun hoofd?

Misschien iets minder jezelf voor de gek laten houden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:32:36 #149
117098 Hathor
Effe niet
pi_204885115
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:27 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Oh mijn god weer zo eentje in dit topic. Laat mij maar het verschil zien in wapenregeling in Zwitserland en die in Texas.

USA is het enige land waarbij deze shit gebeurd, open je ogen. Eerder dit topic kwam ook iemand melden dat het kwam door de rapmuziek en een ander wist al snel te melden dat het zou gaan om een transgender. Die moesten dan maar eens in de gaten gaan houden, want blijkbaar zijn die mensen ziek in hun hoofd. Bleek het niet om een transgender te gaan, maar allemaal zijn dit soort mensen tegen MSM, terwijl ze constant met onwaarheden komen strooien op dit forum. Daarnaast, al de andere aanslagen werden gepleegd door mannen, zijn die dan nóg zieker in hun hoofd?

Misschien iets minder jezelf voor de gek laten houden.
Ehm...ik zeg toch ook dat je dit soort taferelen nergens anders ziet? Ook niet in andere landen waar er een hoog aantal vuurwapenbezitters zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:40:06 #150
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204885205
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:32 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ehm...ik zeg toch ook dat je dit soort taferelen nergens anders ziet? Ook niet in andere landen waar er een hoog aantal vuurwapenbezitters zijn.
En wat is dan het verschil met die landen?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:41:16 #151
117098 Hathor
Effe niet
pi_204885218
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:40 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
En wat is dan het verschil met die landen?
Dat mensen daar blijkbaar wat bewuster kunnen omgaan met vuurwapens, en Amerikanen nogal triggerhappy zijn.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_204885224
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 19:43 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Je verwacht het niet.
Is het niet gewoon zo dat ze niet durfden?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:42:21 #153
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204885233
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat mensen daar blijkbaar wat bewuster kunnen omgaan met vuurwapens, en Amerikanen nogal triggerhappy zijn.
En het beleid omtrent wapens, want dat speelt ook zeker mee. Maar goed, fair enough.

Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_204885234
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Is het niet gewoon zo dat ze niet durfden?
Dan moet je lekker boswachter worden als je dat niet durft. Het is verdomme je werk.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2022 21:42:40 ]
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:46:04 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204885287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:41 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Is het niet gewoon zo dat ze niet durfden?
Waren het geen good guys dan? Want ik heb geleerd van echte Amerikanen dat de oplossing niet moeilijker is dan alleen de wapens geven aan de good guys, want die kunnen dit soort dingen stoppen. Misschien moeten ze nóg iets meer good guys een blaffer geven. ;)
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_204885291
Er zijn al inzamelingsacties gestart om de medische en psychische zorg te kunnen bekostigen van de slachtoffers en getuigen. Wat een verschrikkelijk kutland is het toch dat mensen dat zelf weer moeten regelen.
-nee-
pi_204885310
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:42 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Dan moet je lekker boswachter worden als je dat niet durft. Het is verdomme je werk.
Dan blijft er geen politie over, als je de dikkerds en angsthazen filtert. Lekker oplossingsgericht.
-nee-
pi_204885340
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dan blijft er geen politie over, als je de dikkerds en angsthazen filtert. Lekker oplossingsgericht.
Er is achteraf aangegeven dat ze naar binnen moesten, dus ik weet niet hoor. De agenten hebben een fout gemaakt door niet naar binnen te gaan. Angst, dik, kaal, weet ik veel: je faalt als je niet naar binnen gaat. Er zullen genoeg anderen overblijven.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2022 21:49:12 ]
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:49:34 #159
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204885351
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:47 schreef Marsenal het volgende:

[..]
Dan blijft er geen politie over, als je de dikkerds en angsthazen filtert. Lekker oplossingsgericht.
Tja, in Nederland streven ze ernaar dat soort mensen er al uit te filteren voordat de opleiding klaar is, al zullen er vast wat bange agenten zijn. In sommige staten in de USA ben je vrij snel klaar met je opleiding.

Ik zou daar ook een bange politieagent zijn, want bij elke melden moet je rekening houden met wapenbezit.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_204885397
Politieagenten in Amerika hebben niet de plicht om 'burgers te beschermen'.
pi_204885436
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:48 schreef Bolasie het volgende:

[..]
Er is achteraf aangegeven dat ze naar binnen moesten, dus ik weet niet hoor. De agenten hebben een fout gemaakt door niet naar binnen te gaan. Angst, dik, kaal, weet ik veel: je faalt als je niet naar binnen gaat. Er zullen genoeg anderen overblijven.
Dat het fout is ben ik met je eens maar als politieagent in de zuidelijke Staten zou ik er nooit gerust op zijn, iedere debiel kan zwaarbewapend zijn, zoals Vis al zegt. Leven en mislukt zijn, of een dode held. Je hebt er allemaal geen kloot aan.
-nee-
  vrijdag 27 mei 2022 @ 21:56:53 #162
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204885439
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:53 schreef Dingest het volgende:
Politieagenten in Amerika hebben niet de plicht om 'burgers te beschermen'.
In Nederland moet men zweren tot:

De politie heeft tot taak in ondergeschiktheid aan het bevoegd gezag en in overeenstemming met de geldende rechtsregels te zorgen voor de daadwerkelijke handhaving van de rechtsorde en het verlenen van hulp aan hen die deze behoeven.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_204886378
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:46 schreef Marsenal het volgende:
Er zijn al inzamelingsacties gestart om de medische en psychische zorg te kunnen bekostigen van de slachtoffers en getuigen. Wat een verschrikkelijk kutland is het toch dat mensen dat zelf weer moeten regelen.
Een derdewereldland is het.
pi_204886415
Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Rebel1978 op 28-05-2022 02:00:32 (Dubbel) ]
pi_204886426
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2022 23:19 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Wat weerhoudt je om te emigreren als je zo'n hekel hebt aan Nederlanders?
Ik heb geen hekel aan Nederlanders. Ik heb een hekel aan dat moralistisch links gejank over wapenbezit terwijl dat soort vooraan staan om de overheid tot in de tanden te bewapenen. De woorden van Ronald Reagan in gedachte “ The nine most terrifying words in the English language are 'I'm from the government and I,m here to help…

[ Bericht 21% gewijzigd door Rebel1978 op 28-05-2022 02:04:16 ]
  zaterdag 28 mei 2022 @ 02:29:28 #166
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_204886473
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 01:44 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ik heb geen hekel aan Nederlanders. Ik heb een hekel aan dat moralistisch links gejank over wapenbezit terwijl dat soort vooraan staan om de overheid tot in de tanden te bewapenen. De woorden van Ronald Reagan in gedachte “ The nine most terrifying words in the English language are 'I'm from the government and I,m here to help…
Wat we in Nederland echt eens nodig hebben is een acteur als regeringsleider. Zelensky doet het goed en Ronald Reagan was ook een pareltje.
Ik pleit voor Rico Verhoeven als volgende premier. Is Rico eigenlijk familie van Paul Verhoeven?
Non possumus non loqui
pi_204886476
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 02:29 schreef Knip het volgende:

[..]
Wat we in Nederland echt eens nodig hebben is een acteur als regeringsleider. Zelensky doet het goed en Ronald Reagan was ook een pareltje.
Ik pleit voor Rico Verhoeven als volgende premier. Is Rico eigenlijk familie van Paul Verhoeven?
Rico is te druk met het proberen door te breken in Hollywood, maar Barry Atsma is vast wel beschikbaar.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 04:32:19 #168
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204886527
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 11:36 schreef IndoorKite het volgende:

[..]
Zoals het verhaal zich nu de ronde doet zijn er wel daadwerkelijk een paar agenten de school binnengegaan om hun eigen kinderen eruit te halen.


Dader lijkt ook uiteindelijk enkele klassen binnen te zijn gelopen en kinderen af zitten schieten (dus zat niet "contained" in 1 lokaal, liep vrij rond om kinderen af te schieten).

Het is toch te bizar voor woorden. Even de hele wapendiscussie daargelaten, hoe de fuck komt een tiener op het idee om gewoon rustig 1 voor 1 kinderen te executeren. Gewoon klassen uit te moorden. Ik kan er niet bij he. Het is zeg maar voorbij fucked up.

Er is serieus iets mis daar met bepaalde jongeren. Echt serieus iets mis. Zelfs in achterstandswijken waar bepaalde minorities het erg zwaar hebben zie je jongeren eigenlijk niet ze zo psychopatisch worden. Sure, ze gaan een gang in, ze overvallen mensen, winkels, etc maar zelfs die mensen gaan niet zonder reden gewoon 1 voor 1 kinderen afslachten in een school.

Vraag me af dit soort lui later seriemoordenaars worden als ze nu niet dood/in de bak zaten.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zaterdag 28 mei 2022 @ 08:34:44 #169
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204886762
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 14:29 schreef Hathor het volgende:

[..]
Want verbieden werkt bij ons ook zo goed. :')
Want in Nederland zijn er ook regelmatig van dit soort random schoolshootings. Even denken, wanneer was de laatste ook weer?

Oh, wacht.....
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 28 mei 2022 @ 08:39:35 #170
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_204886776
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 01:44 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ik heb geen hekel aan Nederlanders. Ik heb een hekel aan dat moralistisch links gejank over wapenbezit terwijl dat soort vooraan staan om de overheid tot in de tanden te bewapenen. De woorden van Ronald Reagan in gedachte “ The nine most terrifying words in the English language are 'I'm from the government and I,m here to help…
Je quote een Amerikaanse, Republican president? Fuck, man. Die zijn juist verantwoordelijk voor deze 3de wereld toestanden. En ik kan niet genoeg krijgen van moralistisch links gejank als retards zoals jij je daarover opwinden. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_204886787
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 08:34 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]
Want in Nederland zijn er ook regelmatig van dit soort random schoolshootings. Even denken, wanneer was de laatste ook weer?

Oh, wacht.....
De Verenigde Staten qau wapens en verbieden zijn het een stel stupide struisvogels die maar hun kop in het zand blijven steken en als een soort mantra blijven herhalen dat verbieden van wapens daar echt niet zou kunnen. Terwijl ze boeken met wat woke gedachtes zo kunnen verbieden. Voor woorden zijn de republikeinen blijkbaar veel angstiger als voor vuurwapens. :')
pi_204886802
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 01:44 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ik heb geen hekel aan Nederlanders. Ik heb een hekel aan dat moralistisch links gejank over wapenbezit terwijl dat soort vooraan staan om de overheid tot in de tanden te bewapenen. De woorden van Ronald Reagan in gedachte “ The nine most terrifying words in the English language are 'I'm from the government and I,m here to help…
Zo te lezen koester je een diepe afkeer tegen Nederlanders. Vrij wapenbezit past niet bij de Nederlandse cultuur(noch een theatrale president), niemand denkt hier anders dan dat de overheid het geweldsmonopolie dient te behouden.
Incelfrikandel
  zaterdag 28 mei 2022 @ 09:24:48 #173
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204886964
“Why did it happen three days ago?” asked Jim Hollis, a lifetime NRA benefactor from St. Louis. “I’m not sure that there are not forces someplace that somehow find troubled people and nurture and develop them and push them for their own agendas.”

Hollis, who asserted the shooter in Uvalde “could have walked in there with a baseball bat and possibly killed as many kids,” feared the “the attack on gun rights” was “strengthening” after Uvalde.

“There are people who thought they could use this Uvalde situation to dampen this [meeting],” he said.

Said another man, who declined to give his name, at the conference: “It’s straight out of a playbook.”


https://www.politico.com/(...)de-shooting-00035842

Wappies met wapens.
Huilen dan.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 09:40:40 #174
269689 crew  Viv
pi_204887098
quote:
7s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:24 schreef Isdatzo het volgende:
“Why did it happen three days ago?” asked Jim Hollis, a lifetime NRA benefactor from St. Louis. “I’m not sure that there are not forces someplace that somehow find troubled people and nurture and develop them and push them for their own agendas.”

Hollis, who asserted the shooter in Uvalde “could have walked in there with a baseball bat and possibly killed as many kids,” feared the “the attack on gun rights” was “strengthening” after Uvalde.

“There are people who thought they could use this Uvalde situation to dampen this [meeting],” he said.

Said another man, who declined to give his name, at the conference: “It’s straight out of a playbook.”


https://www.politico.com/(...)de-shooting-00035842

Wappies met wapens.
Wow, just wow. :')

Dat lijkt me inderdaad vrij plausibel, dat de anti-wapenlobby een kwetsbare jongeman heeft overgehaald om een school shooting te plegen zodat de NRA er slecht op staat, zo vlak voor hun jaarlijkse meeting. 8)7
pi_204887105
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 08:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zo te lezen koester je een diepe afkeer tegen Nederlanders. Vrij wapenbezit past niet bij de Nederlandse cultuur(noch een theatrale president), niemand denkt hier anders dan dat de overheid het geweldsmonopolie dient te behouden.
Nogmaals ik heb geen diepe afkeer tegen volkeren, nationaliteiten of rassen enkel tegen links denkende figuren en alles wat naar socialisme ruikt. Dat is iets totaal anders. Nederlanders zijn in principe Angelsaksen, toch qua cultuur, manier van leven en zakendoen. Als Nederland ergens niet bij past is het continentaal Europa.
pi_204887133
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:42 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Nogmaals ik heb geen diepe afkeer tegen volkeren, nationaliteiten of rassen enkel tegen links denkende figuren en alles wat naar socialisme ruikt. Dat is iets totaal anders. Nederlanders zijn in principe Angelsaksen, toch qua cultuur, manier van leven en zakendoen. Als Nederland ergens niet bij past is het continentaal Europa.
Zo te lezen omschrijf je de Nederlandse cultuur als eng socialistisch. Emigreer dan gewoon.
Incelfrikandel
  zaterdag 28 mei 2022 @ 09:46:57 #177
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_204887137
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 21:53 schreef Dingest het volgende:
Politieagenten in Amerika hebben niet de plicht om 'burgers te beschermen'.
Dat is raar; aangezien het wel motto is van veel politiekorpsen.
pi_204887295
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:46 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is raar; aangezien het wel motto is van veel politiekorpsen.
cynische mode aan
Het motto is toch "to serve and protect" er staat niet bij wie ze gaan beschermen. Door wokeboeken geindoctrineerde kinderen horen blijkbaar niet bij de groep die ze beschermen.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 11:29:57 #179
117098 Hathor
Effe niet
pi_204887882
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:46 schreef Gunner het volgende:

[..]
Dat is raar; aangezien het wel motto is van veel politiekorpsen.
To protect and serve.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator zaterdag 28 mei 2022 @ 11:44:47 #181
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204888002
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 09:42 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Nogmaals ik heb geen diepe afkeer tegen volkeren, nationaliteiten of rassen enkel tegen links denkende figuren en alles wat naar socialisme ruikt. Dat is iets totaal anders. Nederlanders zijn in principe Angelsaksen, toch qua cultuur, manier van leven en zakendoen. Als Nederland ergens niet bij past is het continentaal Europa.
De Angelsaksen in het VK hebben veel strengere wapenwetgeving dan wij.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204888013
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2022 11:27 schreef IndoorKite het volgende:
Krijgt nog wel een staartje, dit verhaal. Politie geeft tegenstrijdige berichten van wat er precies is gebeurd (en waarom ze die schieter niet hebben geconfronteerd).

Begint er erg op te lijken dat de politie zelf ook te bang was om de confrontatie aan te gaan. Heel triest dit.
Ze waren heel snel ter plaatse met veel agenten maar jeetje, het heeft een hele tijd geduurd voordat ze de schutter uitschakelden. Kan me voorstellen dat veel mensen daar vragen bij hebben, terecht of niet terecht.

McCraw gaf vrijdag ook een tijdschema vrij van de gebeurtenissen. De 18-jarige schutter Salvador Ramos liep om 11.33 uur lokale tijd de school binnen. De eerste agenten arriveerden binnen twee minuten en niet lang daarna waren negentien agenten in de school aanwezig. Maar niemand drong het lokaal binnen waar Ramos een bloedbad aanrichtte. Uiteindelijk schakelde het speciale politieteam pas om 12.51 uur de schutter uit.

https://www.telegraaf.nl/(...)direct-in-te-grijpen
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 11:56:22 #183
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204888080
Je kunt bij een schutter met een AR-15 niet wachten op een SWAT team. Dan moet een agent desnoods maar alleen, slechts bewapend met een pistool en zonder kogelvrij vest de schutter proberen uit te schakelen.
Vervelend als je dan doormidden geschoten wordt, dat zeker, maar ja, het is wel je vak.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 12:02:31 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204888115
Sja, volgens de politiechef was er een risico dat de agenten neergeschoten zouden kunnen worden, dus ja, dan grijp je uiteraard niet in als er kleine kinderen overhoop geschoten worden :').

Op deze manier ga je geen Yank overtuigen om zijn eigen wapen weg te doen en te vertrouwen op de politie/overheid uiteraard.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 12:04:35 #185
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204888133
Ik ben benieuwd wanneer de eerste politiewagens daar met brandbommen worden bekogeld.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204888147
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 08:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De Verenigde Staten qau wapens en verbieden zijn het een stel stupide struisvogels die maar hun kop in het zand blijven steken en als een soort mantra blijven herhalen dat verbieden van wapens daar echt niet zou kunnen. Terwijl ze boeken met wat woke gedachtes zo kunnen verbieden. Voor woorden zijn de republikeinen blijkbaar veel angstiger als voor vuurwapens. :')
Mooi is dat ja. We mogen inderdaad wel stellen dat Republikeinen bang zijn voor boeken. En daarnaast is 2A best wel wat kinderlevens waard, ook al heb je even tevoren nog hysterisch geschreeuwd dat je echt heel erg prolife bent. :r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 12:13:22 #187
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204888204
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204888209
twitter


Geen woorden........
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 12:21:02 #189
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204888253
twitter


Daar komt het inderdaad wel op neer.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 12:31:23 #190
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204888369
Ja hoor, we hebben weer een race grifter die de kans van een goeie crisis niet onbenut kon laten :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 12:34:06 #191
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204888383
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:31 schreef HeatWave het volgende:
Ja hoor, we hebben weer een race grifter die de kans van een goeie crisis niet onbenut kon laten :').
Klopt er iets niet aan die opmerking?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 12:34:43 #192
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204888389
Of mag je zoiets niet zeggen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 12:35:37 #193
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_204888401
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt er iets niet aan die opmerking?
Ja, dat gelul over dat agenten op ongewapende zwarte kinderen zouden schieten, dat is gewoon een hele smerige aantijging, een race grift.

BLM-taal.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_204888408
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:13 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]

Geen woorden........
Overleden door verdriet of zelfmoord?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204888424
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:34 schreef Ulx het volgende:

[..]
Klopt er iets niet aan die opmerking?
Nee. Gewoon diep triest. Denk overigens wel dat de agenten schijterds waren die niet naar binnen durfden maar dat heeft niets met ras te maken. Alsof die agenten op zo'n moment denken: Oh er zitten zwarte kids daarbinnen, laat maar zitten.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204888440


Ik denk dat ze ipv Swat-team, Cosplay-team bedoelen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204888443
Ik vind het vooral verbijsterend dat er 19 agenten bewapend (neem ik aan) binnen waren en dat het nog anderhalf uur duurde voordat 1 schutter werd uitgeschakeld.
Er zal vast een goede reden voor zijn maar ik kan me vooral voorstellen dat het voor de ouders/nabestaanden niet te verteren is.
pi_204888457
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:36 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Overleden door verdriet of zelfmoord?
https://www.telegraaf.nl/(...)ten-in-texas-kan-dat
pi_204888499
quote:
Kan het niet lezen. :') Wat is de conclusie, kan het of niet?
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204888527
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:47 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Kan het niet lezen. :') Wat is de conclusie, kan het of niet?
Ja, dat kan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Overall beste user 2022 zaterdag 28 mei 2022 @ 15:50:23 #201
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204890343
twitter


Prioriteiten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zaterdag 28 mei 2022 @ 18:09:35 #202
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204892350
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:13 schreef Montagui het volgende:
[ twitter ]

Geen woorden........
Grief?

Zelfmoord zal ze bedoelen?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_204898313
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 15:50 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Prioriteiten.
cynische mode aan.

Daavoor hebben de milities toch hun wapens om op te komen tegen de niet functionerende overheid?
  zondag 29 mei 2022 @ 09:30:18 #204
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_204898555
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 11:56 schreef Ulx het volgende:
Je kunt bij een schutter met een AR-15 niet wachten op een SWAT team. Dan moet een agent desnoods maar alleen, slechts bewapend met een pistool en zonder kogelvrij vest de schutter proberen uit te schakelen.
Vervelend als je dan doormidden geschoten wordt, dat zeker, maar ja, het is wel je vak.
Nope, eigen veiligheid eerst. Dat leren ze hier in Nederland ook. Voor rambo missies heb je swat of at. Kun jij het mee oneens zijn maar zo werkt het wel.
  zondag 29 mei 2022 @ 09:32:18 #205
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204898573
quote:
99s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 12:41 schreef praadje het volgende:
Ik vind het vooral verbijsterend dat er 19 agenten bewapend (neem ik aan) binnen waren en dat het nog anderhalf uur duurde voordat 1 schutter werd uitgeschakeld.
Er zal vast een goede reden voor zijn maar ik kan me vooral voorstellen dat het voor de ouders/nabestaanden niet te verteren is.
Dat vind ik ook bi-zar ja :{ ik kan mij eerlijk gezegd geen goede reden bedenken, anders dan dat de schutter de boel geboobytrapt zou hebben ofzo. Maar dat is natuurlijk niet het geval.

Ik zie ofwel incompetentie bij de leiding ofwel angst
  zondag 29 mei 2022 @ 10:48:38 #206
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_204899137
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2022 18:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Grief?

Zelfmoord zal ze bedoelen?
Nee
  zondag 29 mei 2022 @ 12:26:07 #207
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_204899875
quote:
13s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er was vorige week nog die racistische aanslag in New York, een staat met strenge wapenwetten. De dader gaf zelfs aan specifiek om die reden richting zijn aanslag daar te plegen. Vorig jaar was er in Colorado nog een grote mass-shooting, ook een staat met een relatief strenge wapenwet.

Zou je over de breedte schietincidenten kunnen verminderen met een strenge wapenwetten? Waarschijnlijk wel. Ga je er ook mass-shootings ermee afstoppen? Waarschijnlijk niet.
Je kunt er op wachten tot het hier ook weer gebeurt.
Hoeveel gekken heb je al niet gehad met een mes?
Kwestie van aftellen voordat zo één een vuurwapen in handen weet te krijgen.
  Overall beste user 2022 zondag 29 mei 2022 @ 15:14:56 #209
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204902036
Blue Lives Matter zegt de politie van Uvalde.

Hebben ze daar gelijk in? Of hadden ze het risico moeten nemen om misschien een schrammetje op te lopen?


twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204905025
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204906573
Hangt er maar net vanaf wat de protocollen voorschrijven toch?
Wat als de agent naar binnen was gestormd, werd neergeschoten of iets anders had gedaan. Dan hadden de kranten volgestaan met " agent houdt zich niet aan de regels"

Je kunt je energie beter steken in een onderzoek waarom er in godsnaam zoveel shootings zijn.
  zondag 29 mei 2022 @ 19:24:17 #212
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204906801
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 15:14 schreef Ulx het volgende:
Blue Lives Matter zegt de politie van Uvalde.

Hebben ze daar gelijk in? Of hadden ze het risico moeten nemen om misschien een schrammetje op te lopen?

[ twitter ]
Doodgeschoten worden is wel iets anders dan een schrammetje he :')

Maar dit zet het hele 'good guy with guns'-argument ook wel weer mooi in perspectief. Niet elke (good) guy met een gun is ook een held die zijn leven automatisch in de waagschaal gooit als de situatie daar om vraagt.
  zondag 29 mei 2022 @ 19:30:09 #213
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_204906868
quote:
11s.gif Op zondag 29 mei 2022 17:34 schreef xpompompomx het volgende:
[ afbeelding ]
_O-
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zondag 29 mei 2022 @ 22:15:49 #214
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204910083
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 19:24 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Doodgeschoten worden is wel iets anders dan een schrammetje he :')

Maar dit zet het hele 'good guy with guns'-argument ook wel weer mooi in perspectief. Niet elke (good) guy met een gun is ook een held die zijn leven automatisch in de waagschaal gooit als de situatie daar om vraagt.
Good Guys zijn ook een utopie. Geen enkele manier om dat te checken en periodiek te testen, want good guys can become bad guys when things happen in life.

Die 18-jarige jongen kon gewoon wapens kopen en op dezelfde dag meekrijgen, ondanks dat zijn leven vol ellende zat. Was hij een good guy?
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 zondag 29 mei 2022 @ 22:29:47 #215
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204910255
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 19:05 schreef Kickinalfa het volgende:
Hangt er maar net vanaf wat de protocollen voorschrijven toch?
Wat als de agent naar binnen was gestormd, werd neergeschoten of iets anders had gedaan. Dan hadden de kranten volgestaan met " agent houdt zich niet aan de regels"

Je kunt je energie beter steken in een onderzoek waarom er in godsnaam zoveel shootings zijn.
Nee, dan hadden de kranten volgestaan met "agent sterft in poging kinderen te redden."

Wat is belangrijker? Blue Lives of Kid's Lives?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204910432
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2022 22:29 schreef Ulx het volgende:

[..]
Nee, dan hadden de kranten volgestaan met "agent sterft in poging kinderen te redden."

Wat is belangrijker? Blue Lives of Kid's Lives?
Het belangrijkste lijkt het recht op automatische wapens te zijn dat heilig is voor rednecks. Dat er dan af en toe wat kinderen worden neergemaaid is blijkbaar collateral damage.
pi_204910980
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_204911080
quote:
idd heel frappant
Die secret service toch dat moeten wel democraten zijn die dat leiden en zomaar wapens verbieden op een toespraak van de NRA.

Waar is de gespeende verbolgenheid bij de boze met wapens zwaaiende republikeinen dat dit zomaar kan gebeuren op een van hun meest geliefde evenementen. _O-
  Overall beste user 2022 maandag 30 mei 2022 @ 08:39:36 #219
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204911527
Maar had de Secret Service moeten ingrijpen als iemand geprobeerd had Trump te mollen? Het lijkt me dat zij ook volgens het Blue Lives Matter principe prioriteit hebben op eventuele slachtoffers, zelfs al is het een ex-president.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 30 mei 2022 @ 10:25:27 #220
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204912274
Hier bedankt men LaPierre en de NRA voor hun harde werk om schietpartijen te voorkomen door stevig te denken.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 30 mei 2022 @ 10:27:52 #221
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204912290
twitter


Dat zal een suicidale schutter afschrikken. Ha!

(De politie moet dan wel de deur durven openen.)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 maandag 30 mei 2022 @ 11:15:20 #222
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204912605
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 06:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]
idd heel frappant
Die secret service toch dat moeten wel democraten zijn die dat leiden en zomaar wapens verbieden op een toespraak van de NRA.

Waar is de gespeende verbolgenheid bij de boze met wapens zwaaiende republikeinen dat dit zomaar kan gebeuren op een van hun meest geliefde evenementen. _O-
Dus de NRA leden laten zich zonder te protesteren de wapens afpakken door de regering? Dat is goed om te weten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204913883
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Dat zal een suicidale schutter afschrikken. Ha!

(De politie moet dan wel de deur durven openen.)
Wat psychologische testen afnemen binnen het korps en voor een inzet als deze een paar suïcidale agenten het op laten lossen. win-win.
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 mei 2022 @ 23:12:31 #224
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204927963
twitter


Dat ziet er niet positief uit.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 dinsdag 31 mei 2022 @ 23:21:16 #225
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204928031
twitter


Oeps.

Waar zijn de Blue Lives Matter lui eigenlijk? Die zijn zo stil de laatste dagen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 1 juni 2022 @ 00:24:31 #226
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204928412
quote:
0s.gif Op maandag 30 mei 2022 10:25 schreef Ulx het volgende:
Hier bedankt men LaPierre en de NRA voor hun harde werk om schietpartijen te voorkomen door stevig te denken.

[ twitter ]
Prachtig, dit is puur sarcasme en de mensen klappen er nog voor ook.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 woensdag 1 juni 2022 @ 00:32:25 #227
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204928454
Ze moeten wel. Ze kunnen moeilijk boeh gaan roepen als iemand ze bedankt voor het harde denken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204931334
Tieners aangehouden na schietincident bij school Zoetermeer

Ook hier zijn wapens verboden/illegaal en komen schoolshootings steeds dichterbij.

Dronken in een auto stappen is ook illegaal maar doet de man van Pelosi ook gewoon nog op 82jarige leeftijd. Dronkaards in verkeer veroorzaken heel veel schade dan wel doden in het verkeer.
Verbannen van BNW jegens waarheid spuwen.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 juni 2022 @ 11:48:47 #229
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204931450
Nou, laten we hier dan maar AR-15's en grote magazijnen legaliseren. Geen achtergrondchecks en gewoon die wapens vrij te koop in de supermarkt voor iedereen, ongeacht leeftijd.

Dat incident in Zoetermeer toont tenslotte onomstotelijk aan dat wetgeving geen enkel nut heeft.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 juni 2022 @ 14:19:00 #230
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204932842
twitter


Ik hoop maar dat hij een diepgaand onderzoek naar gedrag gaat doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 juni 2022 @ 14:39:46 #231
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204932987
Hier een link naar het krantenartikel.
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 1 juni 2022 @ 15:21:35 #232
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204933244
quote:
A family-run company has donated 19 custom caskets for victims of the Uvalde school shooting
https://edition.cnn.com/2(...)m-caskets/index.html





How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 woensdag 1 juni 2022 @ 15:29:12 #233
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204933299
Wat leuk, die ouders boffen maar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 1 juni 2022 @ 23:41:45 #234
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204938685
De politie van Uvalde kan ook doortastend optreden. Als journalisten iets aan iemand van het schooldistrict willen vragen.

twitter


Journalisten moeten voortaan dan maar een AR-15 meenemen. Dan weten ze zeker dat ze een uurtje kunnen rondlopen zonder dat de politie ze lastigvalt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Ulx op 02-06-2022 00:08:57 ]
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 2 juni 2022 @ 03:16:55 #235
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204939083
https://nos.nl/artikel/24(...)-ziekenhuis-oklahoma

Een ziekenhuis dit keer, voor wat variatie i guess? 4 doden tot nu toe.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 donderdag 2 juni 2022 @ 06:08:52 #236
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204939135
Er moeten minder ingangen zijn in ziekenhuizen. Met al die deuren vraag je om dit soort ellende.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 2 juni 2022 @ 06:19:51 #237
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204939149
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 06:08 schreef Ulx het volgende:
Er moeten minder ingangen zijn in ziekenhuizen. Met al die deuren vraag je om dit soort ellende.
En je moet patienten bewapen. Bijvoorbeeld een verborgen shotgun onder het gips.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_204939165
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2022 03:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-ziekenhuis-oklahoma

Een ziekenhuis dit keer, voor wat variatie i guess? 4 doden tot nu toe.

Only in the U S of A
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 2 juni 2022 @ 06:36:59 #239
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204939180
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2022 06:28 schreef TLC het volgende:

[..]
Only in the U S of A
Ook weer iemand die vervolgens zelfmoord pleegt. Blijft bizar dat men dan toch zoveel mogelijk slachtoffers wil maken alvorens dat te doen. Echt puur evil als je het mij vraagt, want ze zijn er zelf ook niet meer om het resultaat te zien.

Maarja zal me aan de andere kant weinig verbazen als dit weer een pas ontslagen werknemer was oid.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 2 juni 2022 @ 06:55:13 #240
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_204939240
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2022 06:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
En je moet patienten bewapen. Bijvoorbeeld een verborgen shotgun onder het gips.
Het is bizar dat er blijkbaar niet genoeg bewapende beveiligers bij het ziekenhuis waren :(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Overall beste user 2022 donderdag 2 juni 2022 @ 09:40:48 #241
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204940190
Of gewoon willekeurige good guys with guns. Die waren ook weer nergens te vinden.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204944927
twitter
pi_204945443
KIM KARDASHIAN
Asks Bureau Of Prisons ...
LET FATHER OF UVALDE VICTIM ATTEND HER FUNERAL

Kim Kardashian is lending her voice to the fight in allowing the incarcerated father of one of the Uvalde shooting victims to be granted temporary release to attend his daughter's funeral.

Kim posted a photo of 10-year-old Eliahana Cruz Torres Thursday with the message, "Her family are desperately hoping that her father, who is incarcerated for a non violent drug offense, be granted temporary release so that he can attend her funeral.

So far, requests for Ellie's dad have been denied, Kim writes, "I ask the Federal Bureau of Prisons to grant Eli Torres temporary release so that he can say his last goodbye to his baby girl. Every parent deserves that right."

Kardashian joins a swelling number of people who have also pushed for Torres to be able to attend the funeral.

Torres, who is locked up in Kentucky, serving a 25-year sentence for drug trafficking, has been given the option of watching a live stream of the service ... but has expressed a desire to be there at the funeral in person.

In an interview with The Houston Chronicle, Torres said his mistakes cost him more than just his freedom, saying of the shooting, "I could have prevented this from happening, somehow, some way, as a father. … I could have stopped it somehow. Protected her."
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_204945460
Ze zijn inmiddels al drie massabeschietingen verder. En door.
pi_204947284
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2022 03:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-ziekenhuis-oklahoma

Een ziekenhuis dit keer, voor wat variatie i guess? 4 doden tot nu toe.

De schutter heeft iig geen last van rugpijn meer
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 10:09:39 #246
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204949005
Dafuq?

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204949029
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juni 2022 06:36 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Ook weer iemand die vervolgens zelfmoord pleegt. Blijft bizar dat men dan toch zoveel mogelijk slachtoffers wil maken alvorens dat te doen. Echt puur evil als je het mij vraagt, want ze zijn er zelf ook niet meer om het resultaat te zien.

Maarja zal me aan de andere kant weinig verbazen als dit weer een pas ontslagen werknemer was oid.
Puur evil vind ik altijd een beetje onzin. Alsof er een soort hogere kwade macht is die bezit van dit soort destructieve personen heeft genomen. Ik probeer er eerder achter te komen waarom dit soort shit voortdurend in de USA gebeurt. Het lijkt erop dat andere shootings als inspiratie dienen.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
pi_204949649
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat er in Amerika tot nu toe 148 mensen per dag omgekomen zijn door wapengeweld. En dat ze verwachten dat het waarschijnlijk einde dit jaar is opgelopen tot zeker 40.000 over het hele jaar. 148 doden. Per dag!
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 11:46:58 #249
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204949708
Tja.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:50:44 #250
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_204949732
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:09 schreef Ulx het volgende:
Dafuq?

[ twitter ]
Terecht, oprotten met die smerige sensatie zoekers die zich pers noemen. Ga maar lekker achter het lijntje staan en vandaar je propaganda verhaal in mekaar knutselen.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 11:54:38 #251
361915 T-zooi
Luis in de linkse pels
pi_204949766
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:40 schreef praadje het volgende:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat er in Amerika tot nu toe 148 mensen per dag omgekomen zijn door wapengeweld. En dat ze verwachten dat het waarschijnlijk einde dit jaar is opgelopen tot zeker 40.000 over het hele jaar. 148 doden. Per dag!
Zijn dat niet zo'n beetje de gemiddelde weekcijfers van elk midden en Zuid Amerikaans land?
  Overall beste user 2022 vrijdag 3 juni 2022 @ 11:58:24 #252
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204949799
De dapp're politie heeft een motorclub nodig om zich te beschermen tegen de pers.

Wat een stel slappe lafbekken zijn het. Een aanfluiting.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste smeris in Uvalde wordt afgemaakt door een kwaad familielid van een de kinderen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 3 juni 2022 @ 13:18:52 #253
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_204950566
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 10:13 schreef PietjePuk2000 het volgende:

[..]
Puur evil vind ik altijd een beetje onzin. Alsof er een soort hogere kwade macht is die bezit van dit soort destructieve personen heeft genomen. Ik probeer er eerder achter te komen waarom dit soort shit voortdurend in de USA gebeurt. Het lijkt erop dat andere shootings als inspiratie dienen.
Daar heb je gelijk in. Het was misschien verkeerd verwoord. Dat ze steeds als inspiratie dienen voor de volgende hoor je vaker idd, ook omdat er bepaalde websites zouden zijn waar dit aangemoedigd zou worden.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 15:03:11 #254
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204960858
twitter


De politie daar is echt bezig zeg. JFC.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zaterdag 4 juni 2022 @ 18:13:25 #255
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204962279
Iets wat een beetje onderbelicht is gebleven; waarom heeft een school in een plaatsje met 16.000 inwoners uberhaupt een eigen politie?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 4 juni 2022 @ 18:21:08 #256
62913 Blik
The one and Only!
pi_204962328
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:54 schreef T-zooi het volgende:

[..]
Zijn dat niet zo'n beetje de gemiddelde weekcijfers van elk midden en Zuid Amerikaans land?
Latin-america is wel wat erger nog, als je het vergelijkt met doden per aantal inwoners. 2-4x zoveel

https://www.pewresearch.o(...)n-deaths-in-the-u-s/
  Overall beste user 2022 zaterdag 4 juni 2022 @ 18:33:48 #257
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204962433
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 18:13 schreef Tijger_m het volgende:
Iets wat een beetje onderbelicht is gebleven; waarom heeft een school in een plaatsje met 16.000 inwoners uberhaupt een eigen politie?
Een schooldistrict. Geen idee hoe groot die is.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204962457
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2022 15:03 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

De politie daar is echt bezig zeg. JFC.
Tja kritiek wordt daar niet gewaardeerd en dan krijg je dit ik ben de baas en maakt geen fouten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Overall beste user 2022 maandag 6 juni 2022 @ 15:16:58 #260
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204977090
Eindelijk iemand die mijn plan hoe je het probleem op kunt lossen serieus neemt. De constitutie heeft geen leeftijdgrens, dus het moet gewoon mogelijk zijn.

Want to end school shootings? Let's just arm the kids
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 6 juni 2022 @ 16:35:04 #261
269689 crew  Viv
pi_204977723
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 15:16 schreef Ulx het volgende:
Eindelijk iemand die mijn plan hoe je het probleem op kunt lossen serieus neemt. De constitutie heeft geen leeftijdgrens, dus het moet gewoon mogelijk zijn.

Want to end school shootings? Let's just arm the kids
Ja, pas maar op. Vandaag is het nog satire, morgen wordt het serieus in overweging genomen. :X
  Overall beste user 2022 dinsdag 7 juni 2022 @ 01:05:28 #262
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204981714
twitter


Waarschijnlijk is het beperkt tot "jouw kinderen mogen best dood" bij die lui. Wat een deathcult.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 8 juni 2022 @ 09:19:16 #263
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204991296
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:35 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, pas maar op. Vandaag is het nog satire, morgen wordt het serieus in overweging genomen. :X
En 9 mm recoil is niet geschikt voor peuterpolsjes.
Delhaxe Apache oid. zou meer geschikt zijn.
https://en.wikipedia.org/wiki/Apache_revolver
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 12:53:27 #264
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204993216
Boosrechts is goed getriggered door Matthew McConaughey's speech. De man komt uit Uvalde, maar hij mag niets zeggen over de slachting. Shut up and dribble.

Af en toe een uitgemoorde schoolklas is nu eenmaal een kleine prijs die men moet betalen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 8 juni 2022 @ 12:58:09 #265
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204993264
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2022 16:35 schreef Viv het volgende:

[..]
Ja, pas maar op. Vandaag is het nog satire, morgen wordt het serieus in overweging genomen. :X
Allang gebeurd.

https://time.com/5339648/(...)wmakers-arming-kids/

Ja, Cohen nam de politici in de maling maar hun reacties waren gebaseerd op een aanname dat het een serieus voorstel was. En een aantal vond het een prima idee.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 13:00:43 #266
269689 crew  Viv
pi_204993294
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 12:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Allang gebeurd.

https://time.com/5339648/(...)wmakers-arming-kids/

Ja, Cohen nam de politici in de maling maar hun reacties waren gebaseerd op een aanname dat het een serieus voorstel was. En een aantal vond het een prima idee.
Holy fuck :o :'(
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 13:05:42 #267
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204993359
twitter


Goede reden. Maar ja, het is zo'n hellend vlak.

twitter


Je wilt tenslotte wel zeker zijn.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator woensdag 8 juni 2022 @ 13:19:46 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204993557
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 13:00 schreef Viv het volgende:

[..]
Holy fuck :o :'(
Ja, satire is allang voorbijgestreeft door de realiteit.

Ik heb het al eerder gezegd, op het moment dat je over scholen moet praten in termen als "hardening" en bewapenen van onderwijzers dan ben je als maatschappij al zover van het padje af dat er geen redden meer aan is imho.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 14:11:17 #269
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204994189
twitter


Het zou me niet eens verbazen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204995261
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 juni 2022 11:40 schreef praadje het volgende:
Ik hoorde vanmorgen op de radio dat er in Amerika tot nu toe 148 mensen per dag omgekomen zijn door wapengeweld. En dat ze verwachten dat het waarschijnlijk einde dit jaar is opgelopen tot zeker 40.000 over het hele jaar. 148 doden. Per dag!
Journalisten goochelen graag met cijfers. In principe liegen ze niet maar hebben stiekem wel alle zelfmoorden met een vuurwapen meegerekend. (zo'n 25.000) Het aantal moorden ligt nu rond de 21.000 waarvan zo'n 77% dankzij vuurwapens maar wel flink stijgende de afgelopen 2 jaar. Ik ben wel benieuwd naar de eindcijfers van dit jaar want in een aantal grote steden is het enorm aan het stijgen tot soms wel 30% meer moorden.
  woensdag 8 juni 2022 @ 16:02:36 #271
302743 WhateverWhatever
Tik `m aan ouwe!
pi_204995310
Wapenwet moet aangepakt worden anders hou je deze incidenten.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 16:08:51 #272
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204995396
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 15:57 schreef Unstoppable-NMGN het volgende:

in een aantal grote steden is het enorm aan het stijgen tot soms wel 30% meer moorden.
Logisch, daar zijn ook veel meer deuren dan op het platteland. Dan krijg je natuurlijk dit soort dingen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 16:44:37 #273
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204995851
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 19:46:02 #274
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204997974
Twee kinderen uit Uvalde werden effectief onthoofd door de kogels zegt een arts. Ze konden alleen nog geidentificeerd worden door hun kleding.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 woensdag 8 juni 2022 @ 19:55:11 #275
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_204998069
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_204998102
Meer bidden mensen, komt allemaal goed als we maar geloven in kindeke Jezus.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 00:23:04 #277
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205001522
Gelukkig stelt de GOP prioriteiten.

twitter


Gewoon wat andere deuren en klaar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator donderdag 9 juni 2022 @ 01:02:24 #278
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205001604
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 19:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Dit had ik echt niet hoeven te weten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205001746
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 19:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
twitter

Wat bezielt de mensen die de aanwezigheid van dit soort wapens in de samenleving een goed idee vinden? 8)7

twitter

Nb de man die zelf beschoten werd :|W

twitter

Naast een belabberd argument gaat het voorstel dat nu door het Huis van Afgevaardigeden is gekomen niet eens over het bannen van dit soort wapens maar over het verhogen van de leeftijdsgrens van 18 naar 21.

Praktisch alle Republikeinen stemden ook daar tegen en het voorstel zal stranden in de Senaat.

Nog zo'n geweldig argument :')

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_205001842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 01:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit had ik echt niet hoeven te weten.
De beelden had men moeten publiceren alleen om het bizarre effect van zulke wapens keer op keer aan te tonen in de hoop dat hiermee in ieder geval aanvalswapen verboden zouden worden.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 08:48:39 #281
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205002157
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 01:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dit had ik echt niet hoeven te weten.
Dat zei de GOP ook.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 9 juni 2022 @ 09:26:54 #282
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205002383
Ergens hoop ik dat een ouder -net zoals de moeder van Emmett Till dat deed- zegt dat de kist van een stukgeschoten kind open blijft tijdens de uitvaart.

Confronteer ze er maar mee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 10 juni 2022 @ 00:51:54 #283
323401 Kijkertje
met filter
pi_205010206
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2022 09:26 schreef Ulx het volgende:
Ergens hoop ik dat een ouder -net zoals de moeder van Emmett Till dat deed- zegt dat de kist van een stukgeschoten kind open blijft tijdens de uitvaart.

Confronteer ze er maar mee.
twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  Overall beste user 2022 zaterdag 11 juni 2022 @ 00:49:18 #284
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205018577
twitter


Had die even geluk dat de leraar niet bewapend was.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 zaterdag 11 juni 2022 @ 12:36:16 #285
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205020605
Het hoofd van de politie ter plekke zei gisteren dat hij niet wist dat hij het bevel voerde.

Verder deden ze het prima, vond hij.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 juni 2022 @ 02:56:03 #286
269689 crew  Viv
pi_205028855
quote:
Honderden demonstraties tegen wapengeweld in VS: 'Genoeg is genoeg'

In verschillende plaatsen in de Verenigde Staten zijn mensen de straat op gegaan om te demonstreren tegen de huidige wapenwetgeving van het land.

Volgens de organisatoren waren er verspreid door de VS ongeveer 450 demonstraties. In de hoofdstad Washington D.C. werden 50.000 deelnemers verwacht, maar volgens persbureau AP waren er ongeveer 30.000 betogers.
Meer hier:
https://nos.nl/artikel/24(...)-vs-genoeg-is-genoeg
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 12 juni 2022 @ 02:57:35 #287
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205028857
quote:
Valt me nog mee dat er zo 'lang' hierna nog reuring over is...

Begrijp me niet verkeerd, reuring is wel het minste wat er moet zijn tegen die achterlijke wetgeving (of het gebrek daaraan), maar meestal is het even een weekje "genoeg is genoeg!" en "nu moeten we echt iets doen!" en dan is het weer stil en wachten op de volgende keer.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 12 juni 2022 @ 02:59:44 #288
269689 crew  Viv
pi_205028863
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2022 02:57 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Valt me nog mee dat er zo 'lang' hierna nog reuring over is...

Begrijp me niet verkeerd, reuring is wel het minste wat er moet zijn tegen die achterlijke wetgeving (of het gebrek daaraan), maar meestal is het even een weekje "genoeg is genoeg!" en "nu moeten we echt iets doen!" en dan is het weer stil en wachten op de volgende keer.
Ja inderdaad. :) Misschien dan toch het begin van een kentering?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 juni 2022 @ 08:52:13 #289
269689 crew  Viv
pi_205038624
@heywoodu

quote:
Republikeinen en Democraten hebben in het Amerikaanse Congres overeenstemming bereikt over beperkte aanscherpingen van de wapenwet. Hoewel veel Democraten de maatregelen niet ver genoeg vinden gaan, wordt er hiermee voor het eerst sinds 1994 weer een significante wapenwet aangenomen.

Het compromis over maatregelen komt na de bloedige aanslagen op een supermarkt in Buffalo en een school in Texas. Daarbij kwamen respectievelijk 10 en 21 personen om het leven, onder wie 19 kinderen. In beide gevallen was de dader 18 jaar oud en had hij zijn wapen legaal verkregen.

Beide partijen gaan akkoord met een breder antecedentenonderzoek voor wapenkopers jonger dan 21 jaar. Ook wordt het met 'red flags laws' makkelijker wapens af te nemen van verwarde of mogelijk gewelddadige personen en wordt voor meer daders van huiselijk geweld wapenbezit aan banden gelegd.

Daarnaast wordt er meer geld uitgetrokken voor suïcidepreventie en andere psychische hulp. Er gaat ook meer geld naar beveiliging van scholen. Het voorstel wordt gesteund door een groep van tien Republikeinen, negen Democraten en een onafhankelijke senator.
https://nos.nl/artikel/24(...)in-de-goede-richting

:)
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 13 juni 2022 @ 09:02:04 #290
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205038680
quote:
Het is een stapje, zullen we maar zeggen. Maar het ding over meer geld naar beveiliging van scholen...dat dat nodig is ;(
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 13 juni 2022 @ 09:32:39 #291
269689 crew  Viv
pi_205038887
quote:
0s.gif Op maandag 13 juni 2022 09:02 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het is een stapje, zullen we maar zeggen. Maar het ding over meer geld naar beveiliging van scholen...dat dat nodig is ;(
Ik vind het in ieder geval positief dat er voldoende republikeinen te vinden zijn om deze wetgeving te veranderen. :)

En die scholen ja. ;( Die zijn toch ook vooral geholpen met minder vuurwapens in de handen van de verkeerde mensen. Wat als bijvoorbeeld de dader van deze recente steekpartij in Duitsland de beschikking had gehad over een (semi-) automatisch vuurwapen? :X

quote:
Een man viel vrijdag meerdere personen met een mes aan in Hamm, een stad vlakbij Dortmund in de deelstaat Noordrijn-Westfalen. Drie 22-jarige studenten raakten gewond. De docent was er zo slecht aan toe dat ze met een helikopter naar een ziekenhuis werd gebracht. Daar is ze gisteren overleden. Een van de studenten ligt nog met steekwonden in het ziekenhuis.

De 34-jarige man drong 's middags het schoolgebouw binnen en begon op de aanwezigen in te steken. Daarna liep hij naar een collegezaal, waar hij voor de ogen van meer dan honderd studenten de docent aanviel. De man werd door studenten overmeesterd. Ze hielden hem vast tot de politie arriveerde en de aanvaller aanhield.
https://nos.nl/artikel/24(...)chool-in-duitse-hamm
  Overall beste user 2022 dinsdag 14 juni 2022 @ 12:46:15 #292
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205047608
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Overall beste user 2022 donderdag 16 juni 2022 @ 14:10:59 #293
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205065705
Texas AG Paxton zegt dat de slachting in God's Plan hoort.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:16:31 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205065748
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Wel mooi dat ze in Amerika zo iemand ook gewoon direct kapotschieten.
In Nederland zou hij een psycholoog krijgen van onze belastingcenten en een heel reintegratie-traject.
Nee dat is niet zo, deze gast was namelijk zichzelf niet aan het overgeven. Hij staat met gevaarlijke wapens kinderen te schieten, kom maar met een voorbeeld waarin iemand in een basisschool staat te schieten, meerdere kinderen en leraren vermoord heeft en niet overhoop geknald wordt in NL
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:21:17 #295
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_205065776
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:10 schreef Ulx het volgende:
Texas AG Paxton
Doorgeslagen religieuzen :')
Ik ben inmiddels overleden
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:23:58 #296
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205065791
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 16:02 schreef WhateverWhatever het volgende:
Wapenwet moet aangepakt worden anders hou je deze incidenten.
Aanpassing wapenwet + opzetten sociaal vangnet. Probleem is alleen dat het dezelfde mensen zijn die tegen een vangnet zijn, maar voor wapens. Heeel toevallig zijn ze ook pro-life (tot aan dat het uit de buik van een vrouw komt).
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:25:11 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205065799
quote:
0s.gif Op woensdag 8 juni 2022 19:55 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Maar die prairiehonden, he! Die moet je wel met zo'n wapen neerknallen. Drinken mag niet tot je 21ste, maar wapens vanaf je 18e...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:27:41 #298
117098 Hathor
Effe niet
pi_205065816
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:10 schreef Ulx het volgende:
Texas AG Paxton zegt dat de slachting in God's Plan hoort.
En god's wegen zijn ondoorgrondelijk, dus kan er geen schuldige aangewezen worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  donderdag 16 juni 2022 @ 14:28:32 #299
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205065825
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2022 14:27 schreef Hathor het volgende:

[..]
En god's wegen zijn ondoorgrondelijk, dus kan er geen schuldige aangewezen worden.
'Guns don't kill people, God does'
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  Overall beste user 2022 zondag 19 juni 2022 @ 13:10:57 #300
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205091465
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')