abonnement bol.com Coolblue
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:28:42 #26
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_204871690
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Wel mooi dat ze in Amerika zo iemand ook gewoon direct kapotschieten.
In Nederland zou hij een psycholoog krijgen van onze belastingcenten en een heel reintegratie-traject.
precies dit!
En de agenten op non actief gesteld wegens excessief geweldsmisbruik :') :') :')

Ik zeg niet dat het in USA allemaal top is maar het feit dat Nederlandse agenten stelselmatig de zwarte piet toegespeeld krijgen is beschamend!
CHILD IN TIME MOET IN DE TOP2000 OMHOOG! STEMT ALLEN!
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:32:52 #27
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_204871728
In Nederland gebeuren dit soort mass shootings niet, mede doordat het totale geweldsniveau, ook bij de politie, een stuk lager ligt. In de Nederlandse cultuur nemen feminiene waarden een veel prominentere plek in waardoor we een veel prettiger samenleving hebben dan de samenleving gevormd door de totaal verziekte masculiene Amerikaanse cultuur.
We have always been at war with Eastasia.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:42:55 #28
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204871802
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:32 schreef -XOR- het volgende:
In Nederland gebeuren dit soort mass shootings niet, mede doordat het totale geweldsniveau, ook bij de politie, een stuk lager ligt. In de Nederlandse cultuur nemen feminiene waarden een veel prominentere plek in waardoor we een veel prettiger samenleving hebben dan de samenleving gevormd door de totaal verziekte masculiene Amerikaanse cultuur.
In Nederland is er een schrikbarende toename in het aantal steekincidenten onder voornamelijk jongeren, ook niet iets om trots op te zijn. En daarnaast denk ik niet dat je de huidige Amerikaanse samenleving kunt omschrijven als 'masculien'. De VS is zonder twijfel een stuk minder 'macho' en mannelijk dan bijvoorbeeld vijftig jaar geleden. En toch zijn er nu veel meer schietincidenten dan toen. Mass-shootings waren eigenlijk geen issue in de jaren 40, 50, 60 en 70 van de vorige eeuw. Dat geeft ook aan dat het daadwerkelijke probleem buiten wapenbezit ligt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:52:06 #29
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204871855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 13:01 schreef Hyaenidae het volgende:
Wel mooi dat ze in Amerika zo iemand ook gewoon direct kapotschieten.
In Nederland zou hij een psycholoog krijgen van onze belastingcenten en een heel reintegratie-traject.
Ze waren daar zelfs zo direct dat de mensen buiten op een gegeven moment van plan waren om zelf de schutter uit te schakelen omdat de politie nog steeds niet ingreep.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:54:20 #30
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_204871867
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:09 schreef HowardRoark het volgende:
Er zijn veel users die hier driftig posten over strengere wapenwetten. Maar opvallend genoeg is er niemand die ook stap voor stap kan beargumenteren hoe zoiets dan in de praktijk zou moeten werken.
Wat Massachusetts doet? Interview met een politie-agent, opleiding van enkele uurtjes volgen en een paar referenties hebben. Gaat dat ervoor zorgen dat er geen mass shootings meer zijn? Tuurlijk niet. Gaat het er enkele tegenhouden? Tuurlijk. Hebben we 't dan over 0,5% of 5% of 50%? Dat weten ze pas als ze 't proberen.

Of ze kunnen de theorie van de overkant blijven proberen, waarbij méér wapens worden geïntroduceerd als oplossing. Dat die techniek al decennia faalt en alles alleen maar erger maakt, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet de juiste is, misschien zijn 't gewoon nog niet genoeg wapens.

Vind dat altijd zo raar. Het zou geen wapenprobleem zijn, maar een cultuurprobleem. Misschien is het probleem dan de wapencultuur?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 26 mei 2022 @ 15:54:28 #31
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204871868
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:42 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In Nederland is er een schrikbarende toename in het aantal steekincidenten onder voornamelijk jongeren, ook niet iets om trots op te zijn.
Een spectaculaire groei van -5% jaar op jaar. Schrikbarend. Niet iets om trots op te zijn.
pi_204871896
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zeggen ze dat? De staten met wat strengere wapenwetten hebben juist minder incidenten.
Ssst, joh.
Dat is toch helemaal niet in het straatje van de NRA.
Jij weet het. Ik weet het. Maar die gun-crazies willen daar nog steeds niet aan.
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
  donderdag 26 mei 2022 @ 16:03:28 #33
454342 Bolasie
Just banter mate
pi_204871913
twitter

Dat politieoptreden krijgt nog wel een vervolg zo.
Brexit means Brexit
  donderdag 26 mei 2022 @ 16:14:41 #34
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204871989
quote:
99s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:54 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]
Wat Massachusetts doet? Interview met een politie-agent, opleiding van enkele uurtjes volgen en een paar referenties hebben. Gaat dat ervoor zorgen dat er geen mass shootings meer zijn? Tuurlijk niet. Gaat het er enkele tegenhouden? Tuurlijk. Hebben we 't dan over 0,5% of 5% of 50%? Dat weten ze pas als ze 't proberen.
Zo'n aanpak zou ik het proberen waard vinden.
quote:
Of ze kunnen de theorie van de overkant blijven proberen, waarbij méér wapens worden geïntroduceerd als oplossing. Dat die techniek al decennia faalt en alles alleen maar erger maakt, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet de juiste is, misschien zijn 't gewoon nog niet genoeg wapens.
Dat klopt, maar die 'oplossing' heb ik dan ook niet aangedragen.
quote:
Vind dat altijd zo raar. Het zou geen wapenprobleem zijn, maar een cultuurprobleem. Misschien is het probleem dan de wapencultuur?
Het is natuurlijk een cultuurprobleem. De VS is altijd een land geweest dat enorm makkelijk is geweest mbt wapenbezit. Toch zijn mass-shootings iets dat pas sinds de jaren 80' een stuk frequenter begon voor te komen. En er zijn ook meer landen waar redelijk wat burgers een wapen bezitten, bijvoorbeeld Zwitserland. Toch zijn mass-shootings daar helemaal geen ding. Dat geeft aan dat het niet aan wapenbezit ligt, maar aan andere factoren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 26 mei 2022 @ 16:18:10 #35
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_204872023
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:03 schreef Bolasie het volgende:
[ twitter ]

Dat politieoptreden krijgt nog wel een vervolg zo.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:11:20 #36
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204873783
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:09 schreef HowardRoark het volgende:
Er zijn veel users die hier driftig posten over strengere wapenwetten. Maar opvallend genoeg is er niemand die ook stap voor stap kan beargumenteren hoe zoiets dan in de praktijk zou moeten werken.
[..]
Kun je hier de link met domheid uitleggen? Dat ontbreekt namelijk.
Lees anders even waar ik op reageer. Als je denkt dat er minder wapenincidenten komen als er meer wapens in omloop zijn, dan heb je daar de link met domheid.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:12:25 #37
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204873803
quote:
13s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:19 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er was vorige week nog die racistische aanslag in New York, een staat met strenge wapenwetten. De dader gaf zelfs aan specifiek om die reden richting zijn aanslag daar te plegen. Vorig jaar was er in Colorado nog een grote mass-shooting, ook een staat met een relatief strenge wapenwet.

Zou je over de breedte schietincidenten kunnen verminderen met een strenge wapenwetten? Waarschijnlijk wel. Ga je er ook mass-shootings ermee afstoppen? Waarschijnlijk niet.
Daarom zijn er ook zo ontzettend veel in Nederland...
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:16:16 #38
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_204873864
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 16:14 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zo'n aanpak zou ik het proberen waard vinden.
[..]

Ja lekker ongetrainde mensen op straat de boel laten regelen. 8)7 8)7 8)7
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:28:34 #39
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204874036
quote:

[..]
In Nederland is er een schrikbarende toename in het aantal steekincidenten onder voornamelijk jongeren, ook niet iets om trots op te zijn. En daarnaast denk ik niet dat je de huidige Amerikaanse samenleving kunt omschrijven als 'masculien'. De VS is zonder twijfel een stuk minder 'macho' en mannelijk dan bijvoorbeeld vijftig jaar geleden. En toch zijn er nu veel meer schietincidenten dan toen. Mass-shootings waren eigenlijk geen issue in de jaren 40, 50, 60 en 70 van de vorige eeuw. Dat geeft ook aan dat het daadwerkelijke probleem buiten wapenbezit ligt.
Nee, toen hadden ze andere issues in de VS, vooral in het Zuiden.

Zoals lynchings; waren zelfs 'uitjes' voor het volk waar ook ansichtkaarten van werden gemaakt. En niet gewoon ophangen of neerschieten hoor... Nee, levend verbranden, levend villen, ledematen afsnijden (en verkopen)... Over geweldsverheelijking gesproken. Tussen 1882 en 1968 zijn er in ieder geval 4,743 gerapporteerde gevallen bekend.

Of de Amerikaanse Burgeroorlog zelf, 600.000 doden. En dat allemaal omdat een roedel Zuidelijke aristocraten niet kon verkroppen dat Lincoln verkozen werd en de 'status quo' in gevaar kwam.

Vooral conservatieven in de VS lopen steeds te dwepen met hoe geweldig alles was voordat de liberals en de hippies in de jaren '60 het eens zo mooie, vredelievende, moraal hoogstaande Amerika vervormden tot poel des verderfs. Wat ze daarmee vooral bedoelen is dat ze terugverlangen naar de tijd waarin een specifiek klasse volk het voor het zeggen had. Amerika was verre van minder gewelddadig toen, wat heet, het was stukken gewelddadiger. Alleen werd dat allemaal met de mantel der liefde bedekt.

En ook nu weer zullen we vooral vanuit die zijde horen dat dit allemaal echt niet aan wapens ligt, of aan de geweldscultuur die in de VS al vanaf het begin een probleem vormt. Nee, Amerika moet weer terug naar den Bijbel en de Heer, dan komt alles goed.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 26 mei 2022 @ 19:35:37 #40
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_204874131
Jajaja, dat weten we wel. De bekende geschiedkundige preken waarmee je weer een topic probeert te derailen, mag je dit keer wel achterwege laten. Het gaat hier nu over wapenbezit en mass-shootings, niet over lynchings of de Amerikaanse burgeroorlog.
pi_204874656
Bericht voor alle lui hier die van mening zijn dat vuurwapens inleveren goed zou in de VS:

Ik volg zo'n 3 jaar een youtube kanaal genaamd Active Self Protection. Ik heb bijna alle filmpjes gezien, meestal geweldadige gebeurtenissen met vuurwapens.

Wat ik heb geleerd van de honderden filmpjes, conceiled carry is essentieel voor burgers en maakt de situatie veiliger.
  donderdag 26 mei 2022 @ 20:10:07 #42
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_204874669
Ik volg al jaren het Youtubekanaal van WC-Eend.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  donderdag 26 mei 2022 @ 20:12:54 #43
37150 livelink
perfect disguise
pi_204874699
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:08 schreef BookFreak het volgende:
Bericht voor alle lui hier die van mening zijn dat vuurwapens inleveren goed zou in de VS:

Ik volg zo'n 3 jaar een youtube kanaal genaamd Active Self Protection. Ik heb bijna alle filmpjes gezien, meestal geweldadige gebeurtenissen met vuurwapens.

Wat ik heb geleerd van de honderden filmpjes, conceiled carry is essentieel voor burgers en maakt de situatie veiliger.
Dus je ziet allemaal gewelddadige filmpjes waar vuurwapens bij betrokken zijn en je komt tot de conclusie dat de aanwezigheid van vuurwapens de situatie veiliger maakt?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 26 mei 2022 @ 20:25:36 #44
152519 opgebaarde
*beschikbaar voor een boodscha
pi_204874837
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 15:52 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ze waren daar zelfs zo direct dat de mensen buiten op een gegeven moment van plan waren om zelf de schutter uit te schakelen omdat de politie nog steeds niet ingreep.
Waarom deden ze dat niet? Ik ben geen macho, integendeel, maar als je kind op die school opgesloten zit en is een schutter dan ga je er toch voor?

Hoezo deed niemand iets? Daar heeft iedereen toch een vuurwapen voor, bescherming. Ik vind het onbegrijpelijk
*hier kan uw boodschap komen te staan
  donderdag 26 mei 2022 @ 20:27:14 #45
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_204874856
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:35 schreef HowardRoark het volgende:
Jajaja, dat weten we wel. De bekende geschiedkundige preken waarmee je weer een topic probeert te derailen, mag je dit keer wel achterwege laten. Het gaat hier nu over wapenbezit en mass-shootings, niet over lynchings of de Amerikaanse burgeroorlog.
Uhm, jij komt met "dit is iets van de laatste tijd... wegens bepaalde factoren..."

Laten we het eens over die insteek hebben.

Welke factoren zijn dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_204874889
quote:

[..]
Ja Nederland 😂… waar de slapste straffen ter wereld worden uitgedeeld voor de grootste psychopaten en criminelen die er rond lopen. Waar overheidsambtenaren mensen hun kinderen afnemen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waar DDR-praktijken in de media worden toegepast als ze niet passen in het zieke links-liberale mensbeeld zoals we oa kunnen zien bij de hetze tegen ongehoord Nederland. Waar sommige linkse ambtenaren ( Demmink) openlijk pedofiel zijn en dit ook beoefenen, waar tot over een paar jaar er ook een echte pedofilie-partij bestond en ik kan nog even zo doorgaan. Dat is het feminiene Nederland waar slachtoffers van gewelddaden levenslang krijgen en daders vrolijk fluitend op zoek gaan naar hun volgend slachtoffer. De USA wordt stilaan ook aangevreten door dat achterlijke paarse links-liberalisme maar gelukkig gaan de Republikeinen fel in de aanval… Geef mij maar een masculiene maatschappij dan 🇺🇸💯👍.

Tijd trouwens dat Nederland is cultureel Veramerikaniseert ipv enkel economisch!
  donderdag 26 mei 2022 @ 20:30:36 #47
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204874900
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:29 schreef Rebel1978 het volgende:

[..]
Ja Nederland 😂… waar de slapste straffen ter wereld worden uitgedeeld voor de grootste psychopaten en criminelen die er rond lopen. Waar overheidsambtenaren mensen hun kinderen afnemen als ze hun rekeningen niet meer kunnen betalen, waar DDR-praktijken in de media worden toegepast als ze niet passen in het zieke links-liberale mensbeeld zoals we oa kunnen zien bij de hetze tegen ongehoord Nederland. Waar sommige linkse ambtenaren ( Demmink) openlijk pedofiel zijn en dit ook beoefenen, waar tot over een paar jaar er ook een echte pedofilie-partij bestond en ik kan nog even zo doorgaan. Dat is het feminiene Nederland waar slachtoffers van gewelddaden levenslang krijgen en daders vrolijk fluitend op zoek gaan naar hun volgend slachtoffer. De USA wordt stilaan ook aangevreten door dat achterlijke paarse links-liberalisme maar gelukkig gaan de Republikeinen fel in de aanval… Geef mij maar een masculiene maatschappij dan 🇺🇸💯👍.

Tijd trouwens dat Nederland is cultureel Veramerikaniseert ipv enkel economisch!
Wartaal.
pi_204874912
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 19:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, toen hadden ze andere issues in de VS, vooral in het Zuiden.

Zoals lynchings; waren zelfs 'uitjes' voor het volk waar ook ansichtkaarten van werden gemaakt. En niet gewoon ophangen of neerschieten hoor... Nee, levend verbranden, levend villen, ledematen afsnijden (en verkopen)... Over geweldsverheelijking gesproken. Tussen 1882 en 1968 zijn er in ieder geval 4,743 gerapporteerde gevallen bekend.

Of de Amerikaanse Burgeroorlog zelf, 600.000 doden. En dat allemaal omdat een roedel Zuidelijke aristocraten niet kon verkroppen dat Lincoln verkozen werd en de 'status quo' in gevaar kwam.

Vooral conservatieven in de VS lopen steeds te dwepen met hoe geweldig alles was voordat de liberals en de hippies in de jaren '60 het eens zo mooie, vredelievende, moraal hoogstaande Amerika vervormden tot poel des verderfs. Wat ze daarmee vooral bedoelen is dat ze terugverlangen naar de tijd waarin een specifiek klasse volk het voor het zeggen had. Amerika was verre van minder gewelddadig toen, wat heet, het was stukken gewelddadiger. Alleen werd dat allemaal met de mantel der liefde bedekt.

En ook nu weer zullen we vooral vanuit die zijde horen dat dit allemaal echt niet aan wapens ligt, of aan de geweldscultuur die in de VS al vanaf het begin een probleem vormt. Nee, Amerika moet weer terug naar den Bijbel en de Heer, dan komt alles goed.
Ben het met je eens. Vanuit moreel oogpunt moet je een samenleving creëren waarin zo min mogelijk lijden voor komt.

We hebben uit Europa volop bewijs dat minder vuurwapens voor minder schietpartijen zorgen. Dus het is zo klaar als een klontje dat je het zou moeten verbieden.
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  Moderator donderdag 26 mei 2022 @ 20:34:46 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_204874942
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2022 20:08 schreef BookFreak het volgende:

Ok, hoe dan? Waarom zijn er dan in 2021 693 mass shootings geweest? En waarom zijn vuurwapens de voornaamste doodsoorzaak onder de 18 jaar? Waarom zijn er dan ruim 45.000 vuurwapen doden in 2020 geregistreerd?

https://www.pewresearch.o(...)n-deaths-in-the-u-s/

Als jij mij wil vertellen dat concealed carry dat tegen gehouden heeft dan denk ik dat je de verkeerde YouTube filmpjes kijkt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_204875107
Ja, de wapenwet is een probleem in Amerika, maar zeker niet het enige probleem.

Denk dat de onrust in Amerika hier een grote rol in speelt.
De woke agenda, het verliezen van identiteit, het verliezen van toekomst perspectief, de leugens van de media, de leugens van politici, gebrek aan goede opvoeding.

Toename in geweld is hier een logische verklaring in wat mij betreft
abonnement bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')