https://www.telegraaf.nl/(...)ardiner-73-overledenquote:Op maandag 16 mei 2022 12:00 schreef Ulx het volgende:
Ricky Gardiner, speelde gitaar op Low van David Bowie en Iggy Pop's Lust for Life.
quote:Zanger, acteur en presentator Wim Rijken is woensdag op 63-jarige leeftijd overleden in een hospice in Amsterdam. Dat bevestigt zijn agent aan het ANP na berichtgeving van De Telegraaf.
Rijken bracht vanaf de jaren tachtig verschillende singles uit zoals Wie weet wat liefde is, een duet met Conny Vandenbos. In de jaren negentig was Rijken te zien als presentator van Call TV op Veronica. Hij presenteerde daar onder meer De winkel van Sinkel en De Droogkap.
Als acteur was Rijken te zien series als Oppassen!!!, Flikken Maastricht en Goede Tijden, Slechte Tijden. Ook speelde hij de rol van Sinterklaas in de sinterklaasfilms van Martijn van Nellestijn.
Vier jaar geleden werd er bij Rijken een zeldzame beenmergziekte vastgesteld waarvoor hij intensieve behandelingen onderging. Aan De Telegraaf vertelde Rijken een dag voor zijn dood over zijn keuze voor euthanasie. "Het was uitzichtloos geworden. Het is genoeg", aldus de artiest in zijn laatste interview.
Net op KinK werd er ook al melding van gemaakt.quote:Op donderdag 19 mei 2022 18:40 schreef Stephan5 het volgende:
Ik hoor net van DJMO dat Vangelis is overleden.... ik kan het nog niet terug-vinden, maar ik ben naarstig op zoek naar meer info.
Zie meerdere tweets inmiddelsquote:Op donderdag 19 mei 2022 18:40 schreef Stephan5 het volgende:
Ik hoor net van DJMO dat Vangelis is overleden.... ik kan het nog niet terug-vinden, maar ik ben naarstig op zoek naar meer info.
https://www.nu.nl/muziek/(...)0EmHeRaOvIJ9lBgbQsxAquote:Op donderdag 19 mei 2022 18:40 schreef Stephan5 het volgende:
quote:De Griekse componist Vangelis is op 79-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de Athens News Agency donderdag op basis van zijn advocaat. De Griek was vooral bekend als componist van de muziek voor de films Chariots of Fire en Blade Runner.
Voor zijn werk in Chariots of Fire won Vangelis in 1981 de Academy Award voor beste originele muziek. De titelsong van de film, die hoort bij de scene waarin Britse atleten ter voorbereiding op de Olympische SPelen van 1924 over het strand rennen, is een van de meest iconische en herkenbare stukken filmmuziek ooit.
quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:27 schreef usagi414 het volgende:
Acteur en zanger Wim Rijken (63) overleden
[..]
quote:Op donderdag 19 mei 2022 18:40 schreef Stephan5 het volgende:
RIPquote:Op donderdag 19 mei 2022 18:40 schreef Stephan5 het volgende:
Om Vangelis zelf maar te quoten. Zijn eerbetoon aan Ennio Morriconequote:Dear Maestro unfortunately we never had the chance to meet and to have a conversation. Today I am going to tell you what I had in my heart, but I never had the opportunity to express it to you. I always wanted to tell you, when I heard from the very first time your music, that I immediately understood your immense talent, your sense of melody and your innate capacity to touch directly with your music the soul of the people. And I have to thank you for that. I am sure that by now you travel to the place where harmony and music were born. And I hope that this makes you very content.
Oh die ben ik ooit ergens tegengekomen en het heeft een dag of wat geduurd voordat ik wist wie hij was, ik wist dat ik ‘m herkende, maar waarvan…quote:Op donderdag 19 mei 2022 10:27 schreef usagi414 het volgende:
Acteur en zanger Wim Rijken (63) overleden
[..]
Idd die tijd was geweldig. Latere muziek vond ik wat minder.quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:21 schreef Ouwesok het volgende:
Ik luisterde nog wel vrij veel Vangelis in de tijd dat ie nog niet van die droeve pianopingel maakte.
Uit dat rijtje mag je Schulze als godfather van de electronische muziek beschouwen, samen met de rest van de Berliner Schule.quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:45 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Idd die tijd was geweldig. Latere muziek vond ik wat minder.
Maar ik geloofde mijn oren niet toen ik het hoorde.dat Vangelis was overleden.
Weer een grootmeester weg.
Jean Michel Jarre is de voor mij toch de Godfather van de synthesizer.
Dan Klaus Schulze
Dan Vangelis
Wendy Carlos was toch wel wat jaartjes eerder en had al grote successen gevierd toen Schulze net begonnen was. Heeft ook baanbrekend werk verricht in het ambient en new-age genre.quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:49 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Uit dat rijtje mag je Schulze als godfather van de electronische muziek beschouwen, samen met de rest van de Berliner Schule.
Jarre en Vangelis waren eigenlijk de eersten die er echt muziek mee maakten en electronische muziek bij een groot publiek wisten te brengen.
Grote naam uit mijn jeugd.quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:00 schreef Bosbeetle het volgende:
https://www.nu.nl/muziek/(...)is-79-overleden.html
A Clockwork Orangequote:Op donderdag 19 mei 2022 20:16 schreef Ericr het volgende:
[..]
Wendy Carlos was toch wel wat jaartjes eerder en had al grote successen gevierd toen Schulze net begonnen was. Heeft ook baanbrekend werk verricht in het ambient en new-age genre.
Equinox blijft mijn favo album van hem.quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:45 schreef -CRASH- het volgende:
Jean Michel Jarre is de voor mij toch de Godfather van de synthesizer.
Gershon Kingsley is de enige pionier, in de vroege jaren '60 al.quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:49 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Uit dat rijtje mag je Schulze als godfather van de electronische muziek beschouwen, samen met de rest van de Berliner Schule.
Jarre en Vangelis waren eigenlijk de eersten die er echt muziek mee maakten en electronische muziek bij een groot publiek wisten te brengen.
Kid Baltan en Tom Dissevelt deden het al in '58 Maarja je hebt niet zoveel aan electronisch verpissen (er zijn er nog wel wat voor die electronica en muziek combineerden) in dit topic.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:44 schreef MadMaster het volgende:
Gershon Kingsley is de enige pionier, in de vroege jaren '60 al.
Op zich helemaal mee eens.quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Kid Baltan en Tom Dissevelt deden het al in '58 Maarja je hebt niet zoveel aan electronisch verpissen (er zijn er nog wel wat voor die electronica en muziek combineerden) in dit topic.
quote:Op donderdag 19 mei 2022 20:21 schreef bazbo het volgende:
Dit is werkelijk heel verdrietig. Merk dat het me raakt.![]()
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik ken niet eens zijn gehele oeuvre en van de te weinig platen die ik heb, speelt nu Soil Festivities, een ode aan natuurlijke elementen en de levensprocessen op aarde.
[ afbeelding ]
Goed idee even een potentieel stoffig nieuw topic gemaakt: MUZ / Electronische muziek: de grondleggersquote:Op donderdag 19 mei 2022 21:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Op zich helemaal mee eens.
Eens kijken of er nog een verstoft synthesizer topic is, waar dat besproken kan worden...
Ik mis Kraftwerk en Gary Numan ook in dat rijtje, als we het dan toch over pioneers hebben...quote:Op donderdag 19 mei 2022 19:49 schreef Ouwesok het volgende:
quote:Op vrijdag 20 mei 2022 09:34 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ik mis Kraftwerk en Gary Numan ook in dat rijtje, als we het dan toch over pioneers hebben...
Ik schrik me de tering met die namen in dit topicquote:Op vrijdag 20 mei 2022 09:34 schreef Nine. het volgende:
[..]
Ik mis Kraftwerk en Gary Numan ook in dat rijtje, als we het dan toch over pioneers hebben...
Dat was ruim 2 weken geleden hier al gemeldquote:Op zaterdag 21 mei 2022 18:07 schreef laforest het volgende:
Albin Julius overleden, van Der Blutharsh en
Ohquote:Op zaterdag 21 mei 2022 18:48 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Dat was ruim 2 weken geleden hier al gemeld
Och 61 lentes jong. Ik ken hem vooral van zijn werk met de Fatima Mansions.quote:Renowned Irish singer-songwriter Cathal Coughlan has died, aged 61
quote:Op donderdag 26 mei 2022 21:21 schreef laforest het volgende:
Andy Fletcher Depeche Mode
https://m.facebook.com/profile.php?id=100044294536311
quote:
Zie een paar posts hiervoor: bazbo in MUZ / Post hier pas overleden muzikanten #23 Niemand heeft het eeuwige levenquote:Op donderdag 26 mei 2022 22:33 schreef TommyL0204 het volgende:
Nog een, wat is dit voor een dag joh![]()
Drummer Alan White (72) van popgroep Yes overleden
Het is geen goed jaar voor synthesizer-grootheden.quote:Op vrijdag 3 juni 2022 12:58 schreef Bosbeetle het volgende:
[ twitter ]
Geen muzikant maar wel de maker van synthesizers en MIDI pionier en daarom van onschatbare waarde voor (electronische) muziek!
https://pitchfork.com/new(...)-pioneer-dies-at-72/
Whut?! 😱quote:Op zondag 5 juni 2022 23:30 schreef PimD het volgende:
[ afbeelding ]
Alec John Such, de originele bassist van Bon Jovi. Zeventig geworden.
https://www.ad.nl/buitenl(...)in-atlanta~a37d9989/quote:Rapper Trouble doodgeschoten in Atlanta
Rapper Trouble, die samenwerkte met onder meer Drake, The Weeknd en Offset, is zondag doodgeschoten in Conyers, een voorstad van Atlanta. Volgens de politie werd de 34-jarige muzikant rond 3:30 ‘s nachts neergeschoten en overleed hij in het ziekenhuis.
Groot gemisquote:Op maandag 6 juni 2022 10:01 schreef MadMaster het volgende:
Met zo'n naam kon het natuurlijk ook niet goed aflopen:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)in-atlanta~a37d9989/
Rappers en schietpartijen. Je verwacht het nietquote:Op maandag 6 juni 2022 10:01 schreef MadMaster het volgende:
Met zo'n naam kon het natuurlijk ook niet goed aflopen:
https://www.ad.nl/buitenl(...)in-atlanta~a37d9989/
quote:Op vrijdag 10 juni 2022 08:52 schreef bartrid het volgende:
Julee Cruise, 65.
https://www.latestly.com/(...)aks-3809124.html/amp
quote:A sad news for historical trance music lovers arrives this evening unexpectedly: the German DJ and music producer Thomas Weyer, known by his pseudonym Commander Tom, has passed away.
Famous since the end of the 80s, it reaches its peak of success in 1995 with the hard trance hit "Are Am Eye ?" and again in 2004 with "Attention", which takes up the famous song by Tom Novy and Eniac from 1997 "Superstar".
Goodbye, Tom. ❤ #commandertom #thomasweyer
quote:James Mtume (born James Heath) was an influential jazz and R&B percussionist, composer, and producer. He was the son of legendary jazz saxophonist Jimmy Heath but was raised by his stepfather, jazz pianist James Forman. He changed his name in college to Mtume which is the Swahili word for messenger. He worked with McCoy Tyner and was a member of Miles Davis’s group in the 1970s. He formed the band Mtume with musician Reggie Lucas and singer Tawatha Agee, releasing a series of jazz/funk/R&B records in the 1970s and 1980s. His composition ‘Juicy Fruit,” was a hit for Mtume in 1983, selling over a million copies. The song has been sampled by many popular artists, most famously on Notorious B.I.G.’s hit song ‘Juicy.’ He and Lucas won a Grammy for writing and producing Stephanie Mills’ hit song ‘Never Knew Love Like This Before.’
Bron: legacy.com
Doodsoorzaak bekend gemaakt: Aortic dissectionquote:
Iets meer aandacht had William Hart wel mogen krijgen.quote:
quote:De Australische zangeres Judith Durham is overleden. De vroegere frontvrouw van folkgroep The Seekers stierf vrijdag op 79-jarige leeftijd in een ziekenhuis in Melbourne na een lang ziekbed, melden Australische media.
Durham vormde The Seekers in de jaren zestig samen met Athol Guy, Keith Potger en Bruce Woodley. Het was de eerste Australische groep die wereldwijd succes had, onder meer met de wereldhit I’ll Never Find Another You. Ook in Nederland scoorde de band hits als The Carnival Is Over en A World Of Our Own. Beide singles wisten in het verleden de Top 2000 te halen.
In 1968 verliet Durham de groep om een solocarričre op te starten, maar sinds 1995 trad de band weer regelmatig op. De zangeres kreeg negen jaar geleden een beroerte, waardoor ze niet meer goed kon lezen en schrijven. Zingen bleef ze echter nog wel doen.
Één jaar te laat voor de club van 72quote:
Da's best een grote naam. Niet lang geleden had hij Leo Blokhuis nog over de vloer:quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 12:01 schreef bartrid het volgende:
https://metro.co.uk/2022/(...)es-aged-81-17151977/
Lamont Dozier, songwriter die onder andere Baby Love schreef.
Een kleine verzameling:quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 12:49 schreef bartrid het volgende:
Yup, van de songwriters Holland, Dozier en Holland die hebben een hele hoop geschreven.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 12:01 schreef bartrid het volgende:
https://metro.co.uk/2022/(...)es-aged-81-17151977/
Lamont Dozier, songwriter die onder andere Baby Love schreef.
Dubbel verdriet daar denk ik, na de dood van Judith Durham van The Seekers op 5 augustus ....quote:Op dinsdag 9 augustus 2022 16:39 schreef golfer het volgende:
Australië rouwt om Olivia Newton John.
https://nos.nl/artikel/24(...)vreugde-in-het-leven
Ik kwam hem ook meldenquote:Op dinsdag 9 augustus 2022 17:32 schreef StrummerMan het volgende:
Darryl Gatwick Hunt, bassist van The Pogues.
@:bosbeetle: 72
https://www.irishexaminer(...)e/arid-40936580.html
Hij is 83 geworden.quote:My dear brother-in-law, John Eastman, has passed away. Having known each other for over 50 years it is an extremely sad time for me, and our families.
John was a great man. One of the nicest and smartest people I have had the good luck to have known in my life.
Not only did he help me massively in my business dealings as my lawyer but as a friend he was hard to beat.
His sense of humour always shone through in everything he did and his devotion to his family was supreme.
We had so many fun times together through the years, but when the time came to be serious, he was unbeatable.
There is so much more that can be said of his incredible qualities, but words can hardly describe his passion for life and our affection for this amazing man. He will be sorely missed but always held dear in the hearts of those of us who knew and loved him.
See ya Johnny!
Love Paul
quote:Grim Reaper Singer Steve Grimmett Dead at 62
Die LP heb ik letterlijk stuk gedraaidquote:Op dinsdag 16 augustus 2022 20:03 schreef Piebe het volgende:
Deze is er tussendoor ook nog even tussenuit gepiept.
https://faroutmagazine.co(...)waite-jr-dies-at-55/
Broer werd ook al niet oud.
quote:Diane Luckey, Singer-Songwriter Behind Q Lazzarus’ ‘Goodbye Horses,’ Dies at 59
quote:Op dinsdag 13 september 2022 10:08 schreef OProg het volgende:
https://amp.theguardian.c(...)t-ramsey-lewis-death
Ramsey Lewis, jazz pianist, 87 geworden.
https://www.npr.org/2022/(...)z-pianist-dies-at-87
Ook sessie werk met Aretha Franklin, Tony Bennett, Al Jarreau en Pat Metheney.
En nu 'Halvarine Gatverdamme' de Top2000 in...quote:Op zaterdag 17 september 2022 09:44 schreef Dagoduck het volgende:
Johannes de Boom (Hans Boomsma) overleden, 74 jaar.
https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf20220916_43049033
[ afbeelding ]
IK KAN MIJN OGEN NIET GELOVEN! HALVARINE GATVERDAMME!
Heb hem nooit live zien spelen, maar heb hem wel een keer in de kleine zaal van Victorie in het publiek gezien bij een concert.
RIPquote:Op donderdag 22 september 2022 13:25 schreef Ulx het volgende:
Voormalig Feelies drummer Anton Fier voelt nooit meer iets. Hij werd 66.
quote:John Hartman, drummer en een van de oprichters van de rockband The Doobie Brothers, is op 72-jarige leeftijd overleden. De Amerikaan was te horen op grote hits als Listen to the Music (1972) en Long Train Runnin’ (1973).
Op Instagram maakte de band, opgericht in 1970 in San Jose, Hartmans overlijden bekend. „Vandaag denken we aan John Hartman, of Little John, zoals wij hem kenden. John was wild, een geweldige drummer en een showman. Hij was bovendien jarenlang een zeer goede vriend, die mede het karakter van de Doobies heeft bepaald.”
Hartman was een van de twee drummers waarmee The Doobie Brothers vanaf 1971 op het podium stonden. Acht jaar later verliet hij de band, om vervolgens van 1989 tot 1992 weer terug te keren. Volgens Variety is er geen doodsoorzaak bekendgemaakt.
https://www.instagram.com(...)b5-a040-5d966db10ea8
Ik luisterde vanochtend nog naar de Doobie Brothers.quote:Op zondag 25 september 2022 12:41 schreef maily het volgende:
Doobie Brothers-drummer John Hartman (72) overleden
[..]
While at a friend’s house on September 28, 2022, Coolio was discovered unresponsive on a bathroom floor. First responders pronounced him dead on their arrival, from a suspected heart attack.quote:Op donderdag 29 september 2022 03:11 schreef PippenScottie het volgende:
Coolio is voor altijd naar Gangstas Paradise
quote:Op donderdag 29 september 2022 03:32 schreef Libris het volgende:
[..]
While at a friend’s house on September 28, 2022, Coolio was discovered unresponsive on a bathroom floor. First responders pronounced him dead on their arrival, from a suspected heart attack.
Ach, 59 jaar geworden.. Hij is in ieder geval de 24 27 goed en wel gepasseerd
Nope, hij doelt op dit uit de tekst van Gangsta’s paradise: I'm 23 now, but will I live to see 24?quote:
quote:Op donderdag 29 september 2022 03:11 schreef PippenScottie het volgende:
Coolio is voor altijd naar Gangstas Paradise
23 toch?quote:Op donderdag 29 september 2022 03:32 schreef Libris het volgende:
[..]
While at a friend’s house on September 28, 2022, Coolio was discovered unresponsive on a bathroom floor. First responders pronounced him dead on their arrival, from a suspected heart attack.
Ach, 59 jaar geworden.. Hij is in ieder geval de 24 goed en wel gepasseerd
Goh, nooit geweten dat ze zong, mooie stem had ze. Ik herken haar ook meteen.quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:48 schreef MadMaster het volgende:
En ook de gisteren overleden Leonie Sazias (65) heeft enkele muzikale bijdragen nagelaten, waaronder dit liedje dat Herman Brood ook vaak voor z'n kinderen zong:
Welterusten Leonie!![]()
Ze heeft ook een tijdje Toppop gepresenteerd, ook al wel reden haar hier te noemenquote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:48 schreef MadMaster het volgende:
En ook de gisteren overleden Leonie Sazias (65) heeft enkele muzikale bijdragen nagelaten, waaronder dit liedje dat Herman Brood ook vaak voor z'n kinderen zong:
Welterusten Leonie!![]()
Bron: https://www.legacy.com/ne(...)y-cline-roy-orbison/quote:Anita Kerr was the leader of the Anita Kerr Singers, who sang backup for country superstars including Patsy Cline (1932–1963) and Roy Orbison (1936–1988) as well as recording their own music.
quote:Anita Kerr is overleden, ze zou morgen 95 worden. En al is ze niet in de wieg gesmoord, haar afscheid stemt tot weemoed. Jaren maakte ze met haar singers platen bij de vleet. En jingles, hele charmante zelfs, vooral voor WLS in Chicago maar ook voor honderden anderen. Haar Personality pakket was het populairst, twee jingles (een harde en een zachte) belandden ook bij Veronica. Een kadootje van de platenfirma. Ze deden tevens achtergrondzang op honderden platen (hier met Jim Reeves, Anita Kerr staat in precies in het midden van de singers). Het gezelschap was niet weg te slaan bij Willem Duys. In zijn 'Vuist' op de TV en Muziek Mozaďek op de radio. Daar legden ze op kundige wijze ook uit hoe hun archetypische acapella-zang in elkaar stak: zéér ingewikkeld namelijk.
Hier als dirigent:quote:
quote:Op dinsdag 4 oktober 2022 16:48 schreef MadMaster het volgende:
Welterusten Leonie!![]()
Hele grote naam met het bijna beste rock-and-roll album ever uit 1964:quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 19:05 schreef OProg het volgende:
https://www.ad.nl/show/gr(...)-overleden~a1b08783/
Nu dus toch.
quote:Op zaterdag 29 oktober 2022 21:58 schreef bartrid het volgende:
https://louderthanwar.com/d-h-peligro-dead-kennedys-dies/
DH Peligro overleden, thuis gevallen blijkbaar.
Eén van de eerste artiesten die eigenlijk gecanceld werd, in 1958 alquote:Op vrijdag 28 oktober 2022 20:53 schreef asco het volgende:
Mooie re-entry wordt dat in de Top 2000.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Jerry_Lee_Lewis
Niet zo gek, als je met je 13-jarige achternicht trouwt.quote:Op zondag 30 oktober 2022 09:38 schreef nils_22 het volgende:
[..]
Eén van de eerste artiesten die eigenlijk gecanceld werd, in 1958 al
Heeft u daar platen van in de kast?quote:Op dinsdag 1 november 2022 13:17 schreef golfer het volgende:
Rapper Takeoff (28) van hiphopgroep Migos doodgeschoten.
[ afbeelding ]
De Amerikaanse rapper Takeoff is in Houston neergeschoten en overleden. De 28-jarige rapper, wiens echte naam Kirshnik Khari Ball was, is volgens entertainmentwebsite TMZ om het leven gekomen bij een dobbelspelletje.
De politie van Houston heeft bevestigd dat er een schietpartij heeft plaatsgevonden en dat daarbij ten minste één persoon om het leven is gekomen, maar wil niet bevestigen dat het om de rapper gaat. Wel bevestigt de politie dat er nog twee slachtoffers naar het ziekenhuis zijn gebracht.
Binnen de hiphopwereld wordt geschokt gereageerd op de dood van Takeoff. De rapper vormde samen met zijn oom Quavo en neef Offset het populaire hiphoptrio Migos. De groep wordt gezien als een van de grondleggers van de zogenoemde mumblerap, een meer ritmische stijl van rappen.
Takeoff had samen met de twee andere leden van Migos vele hits. Het nummer Bad and Boujee uit 2017 was hun eerste nummer één hit in de Verenigde Staten. Ook werkte de formatie samen met grote popartiesten als Katy Perry en dj Calvin Harris.
Nee. Jij wel?quote:
Het is blijkbaar wel een grote naam, want zelfs het NOS18 uur journaal besteedde er aandacht aan.quote:Op dinsdag 1 november 2022 15:06 schreef TLC het volgende:
Hoe is dat nog nieuws dat een rapper / hiphopper door geweld om het leven komt ?
Hoewel iedereen de 3 boeren in een microfoon laat en dat op YouTube zet tegenwoordig al als rapper wordt aangeduid bij een fatale schietpartij, is dat in dit geval echt wel anders. Heel dat genre klinkt zoals het momenteel klinkt door deze 3 mannen. Of dat goed of slecht is, is natuurlijk een ander verhaal. Het is niet gek dat er wat aandacht is voor zijn dood.quote:Op dinsdag 1 november 2022 18:13 schreef Bomenverzameling het volgende:
[..]
Het is blijkbaar wel een grote naam, want zelfs het NOS18 uur journaal besteedde er aandacht aan.
Bron: VRT NWSquote:Zangeres Nicole Josy is overleden, bij het brede publiek vooral bekend als Nicole van Nicole & Hugo. Ze ging al eerder de strijd aan met kanker en ze leed aan de ziekte van Alzheimer. Afgelopen nacht is ze onverwacht overleden nadat ze van de trap gevallen was in haar woning. Ze is 76 geworden. Nicole & Hugo scoorden hits als "Goeiemorgen, morgen" en "Pastorale". Hun deelname met "Baby, baby" aan het Eurovisiesongfestival van 1973, inclusief paarse kostuums, behoort tot het collectieve geheugen.
Nicole Van Palm lijkt geboren voor het podium. Wanneer ze amper 3,5 jaar oud is, staat ze al te dansen op het podium van de Folies Bergčre, het grootste muziektheater van Brussel. Op haar 14e kiest ze voor de artiestennaam Nicole Josy.
Ze heeft een voorliefde voor zingen in het Frans, neemt deel aan nationale en internationale festivals en gaat op tournee met Johnny Hallyday en Adamo. In 1968 wint ze samen met onder anderen Ann Christy de Europabeker voor Zangvoordracht in Knokke. In datzelfde jaar valt ze net naast de RTBF-selectie voor het Eurovisiesongfestival. Solo brengt Nicole Josy ruim 20 liedjes uit.
n 1970 vraagt de openbare omroep aan Hugo Sigal om een zieke presentator van een liedjesshow te vervangen. Tijdens de repetities loopt hij Nicole tegen het lijf, die gevraagd was als zangeres. Hugo kende Nicole wel, maar hij had haar nog nooit ontmoet. Eén ontmoeting was genoeg voor een ware "coup de foudre tot en met"zoals hij het zelf noemt. Ook Nicole wist meteen "dit is het".
Ik ken haar wel uit mijn tijd dat ik vaak in België kwam. Innige deelneming. Ik weet dat dat duo zeer geliefd is bij jullie.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Bron: VRT NWS
Kennen de oude FOK!kers haar? Aangezien het een Vlaamse zangeres is. is ze wellicht niet gekend.
Misschien kennen jullie het liedje wel
Zegt me niets, maar dat is wel vaker het geval in deze rubriek waarin alles voorbij komt...quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
Kennen de oude FOK!kers haar? Aangezien het een Vlaamse zangeres is. is ze wellicht niet gekend.
Wij van het ESF forum kennen haar van het iconische optreden en dito outfit op het songfestival van 1973.quote:Op vrijdag 4 november 2022 14:25 schreef capuchon_jongen het volgende:
[..]
Bron: VRT NWS
Misschien kennen jullie het liedje wel
quote:Op vrijdag 4 november 2022 15:13 schreef Cee het volgende:
Wij van het ESF forum kennen haar van het iconische optreden en dito outfit op het songfestival van 1973.
Die ken ik wel jaquote:Op vrijdag 4 november 2022 15:13 schreef Cee het volgende:
[..]
Wij van het ESF forum kennen haar van het iconische optreden en dito outfit op het songfestival van 1973.
Tsja, muzikant blijkt maar weer een relatief begripquote:
De onoverwinnelijke jaren 90 jongen. Ik roep het al de hele week. Zonder Aaron geen Nero, dus tel uit je winst.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, muzikant blijkt maar weer een relatief begrip
Dit ja. Deze knul is gewoon de muziekindustrie ingeduwd. Als je zijn eerste singletje beluisterd, het klinkt gewoon nergens naar.quote:Op zaterdag 5 november 2022 23:13 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, muzikant blijkt maar weer een relatief begrip
Heel treurig inderdaad.quote:Op zondag 6 november 2022 17:30 schreef bartrid het volgende:
https://www.theguardian.c(...)mimi-parker-has-died
Mimi Parker van Low, overleden aan kanker. Heel triest,.
quote:Op zondag 6 november 2022 17:30 schreef bartrid het volgende:
Ach!quote:Op zondag 6 november 2022 17:30 schreef bartrid het volgende:
quote:Op zondag 6 november 2022 17:30 schreef bartrid het volgende:
...quote:Op zondag 6 november 2022 17:30 schreef bartrid het volgende:
Damn, veel te jong ookquote:Op zondag 6 november 2022 17:30 schreef bartrid het volgende:
quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:44 schreef cafca het volgende:
Dan McCafferty van Nazareth
https://www.loudersound.c(...)ccafferty-dead-at-76
R.I.P. Ik heb hem met Nazareth nog in het Bolwerk in Sneek mogen aanschouwen in 2012. Goed concert wat ik me er van herinner.quote:Op dinsdag 8 november 2022 18:44 schreef cafca het volgende:
Dan McCafferty van Nazareth
https://www.loudersound.c(...)ccafferty-dead-at-76
Ach jeetje.quote:Op woensdag 9 november 2022 21:03 schreef cafca het volgende:
Garry Roberts van the Boomtown Rats
https://www.breakingnews.(...)aged-72-1389811.html
Om eens wat anders te plaatsen dan het eeuwige maandag:
Rip.quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:05 schreef MadMaster het volgende:
Chris Koerts (74), grondlegger en gitarist van Earth & Fire, is overleden...
[ afbeelding ]
https://www.ad.nl/show/op(...)-overleden~add83927/
Het Vuur is gedoofd...quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:05 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Nu zijn de broers weer samen...quote:Op vrijdag 11 november 2022 11:05 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Kreeg net zelfs een pushbericht hierover van Nu.nl.quote:Op vrijdag 11 november 2022 13:44 schreef Berto het volgende:
Vader Abraham is ook niet meer.
https://www.bndestem.nl/b(...)-overleden~a8aa0a7c/
Ha ha, bedankt voor jouw bijdrage aan mijn geheugen over popliedjes..quote:Op vrijdag 11 november 2022 14:36 schreef Eightyone het volgende:
Eentje uit het discutabele ouvre (als schrijver):
Dat ie jonger was dan wij nuquote:Op vrijdag 11 november 2022 16:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Blijft me toch verbazen dat toen Pierre de hit had met t Smurfenlied, hij net zo oud was als Gotye,
Nick Carter, Vanessa Carlton en de zanger van The Script nu (nee, niet bij elkaar opgeteld).
Ben helemaal smurw door het idee..quote:
Hij was nog geen 40 toen hij Zou Het Erg Zijn Lieve Opa opnam met Wilmaquote:Op vrijdag 11 november 2022 16:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Blijft me toch verbazen dat toen Pierre de hit had met t Smurfenlied, hij net zo oud was als Gotye,
Nick Carter, Vanessa Carlton en de zanger van The Script nu (nee, niet bij elkaar opgeteld).
Zij was toen pas 14…quote:Op vrijdag 11 november 2022 16:23 schreef Berkery het volgende:
[..]
Hij was nog geen 40 toen hij Zou Het Erg Zijn Lieve Opa opnam met Wilma
En ouder leek dan wij nu zijnquote:
*voegt de titel 'Als je inlegkruisje maar goed zit' ook nog toe aan het geheugen*quote:Op vrijdag 11 november 2022 15:49 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ha ha, bedankt voor jouw bijdrage aan mijn geheugen over popliedjes..
Wateen dag iddquote:Op vrijdag 11 november 2022 19:51 schreef bazbo het volgende:
Nik Turner, Chris Koerts, Vader Abraham ... wat een dag ...
[ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Van Vader Abraham heb ik alleen Het Smurfenlied, zat bij de singletjes die ik uit het ouderlijk huis heb meegenomen, was van mijn zusje. En toen ik met De Vrouw ging samenwonen, bleek zij ook een exemplaar te hebben.
De eerste Hawkwindplaten met Turner vind ik geweldig, met als de eerste drie tot vijf Earth & Fire-albums. Wat een nalatenschap. Wat zal ik 's draaien?
En deze dan?quote:Op vrijdag 11 november 2022 19:51 schreef bazbo het volgende:
Van Vader Abraham heb ik alleen Het Smurfenlied, zat bij de singletjes die ik uit het ouderlijk huis heb meegenomen, was van mijn zusje.
Was Vader Abraham ooit in Verona ?quote:
Hij postte inderdaad onder lifeblindquote:Op zaterdag 12 november 2022 15:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Pascal verwest van faal is onder de tram gekomen https://www.rijnmond.nl/n(...)n-klaar-om-te-helpen
Weet het niet 100% zeker maar ik geloof dat het user lifeblind isdie speelde sowieso in faal dus als hij het niet is is een bandlid.
godverdomme wat triest zeg. Heb helaas Akelei nooit live gezien toen ze in de UK speelden.quote:Op zaterdag 12 november 2022 15:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Pascal verwest van faal is onder de tram gekomen https://www.rijnmond.nl/n(...)n-klaar-om-te-helpen
Weet het niet 100% zeker maar ik geloof dat het user lifeblind isdie speelde sowieso in faal dus als hij het niet is is een bandlid.
Beetje rondgevraagd en ben er vrij zeker van dat het inderdaad lifeblind is die overleden is![]()
Yep ook triestquote:Op zaterdag 12 november 2022 18:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Keith levene van pil is ook overleden gisteren
https://www.nme.com/news/(...)died-aged-65-3347976
quote:Op zaterdag 12 november 2022 18:40 schreef bartrid het volgende:
[..]
godverdomme wat triest zeg. Heb helaas Akelei nooit live gezien toen ze in de UK speelden.
En nog 1 vandaag, Keith Levene. Legendarische gitarist natuurlijk voornamelijk bekend van PiL
Wow, daar kom ik nog regelmatig en ik sprak hem er wel eens.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen muzikant maar wel gerelateerd:
[ twitter ]
Moet gelijk aan Adrian Borland denken, zanger van The Sound. Ook Haarlem.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:26 schreef Bosbeetle het volgende:
Geen muzikant maar wel gerelateerd:
[ twitter ]
In de Nederlandse media beter bekend als oprichter van The Clash...quote:Op zaterdag 12 november 2022 18:39 schreef Bosbeetle het volgende:
Keith levene van pil is ook overleden gisteren
Ook de Engelse media...quote:Op zaterdag 19 november 2022 20:27 schreef belsen het volgende:
[..]
In de Nederlandse media beter bekend als oprichter van The Clash...
En daar bracht ie dus met zijn label diverse soloplaten uit van Adrian.quote:Op woensdag 16 november 2022 16:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Moet gelijk aan Adrian Borland denken, zanger van The Sound. Ook Haarlem.
Toch triest voor iemand die met PiL toch zeker twee baanbrekende platen heeft gemaakt.quote:
quote:For his acting debut, Johnson was cast in the role of mute executioner Ser Ilyn Payne, in both the first and second season of the HBO fantasy series Game of Thrones,after the producers had seen him in Oil City Confidential. He related that "'They said they wanted somebody really sinister who went around looking daggers at people before killing them. That made it easy. Looking daggers at people is what I do all the time, it's like second nature to me'.
Ik kan het nog nergens online terugvinden.quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:24 schreef peaceman het volgende:
Irene Cara schijnt overleden te zijn.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:24 schreef peaceman het volgende:
Irene Cara schijnt overleden te zijn.
quote:Op zaterdag 26 november 2022 10:26 schreef Melting het volgende:
[..]
Ik kan het nog nergens online terugvinden.
Logisch toch? Tijd staat niet stil. Verder mis je er weinig aan, geen nieuw materiaal meer gemaakt.quote:Op zaterdag 26 november 2022 12:10 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ze gaan de laatste maanden voor mijn gevoel wel heel snel. Geen allergrootste namen maar wel een hoop uit de subcategorie van bekende artiesten
Jij wel de laatste tijd?quote:Op zaterdag 26 november 2022 13:18 schreef NoXia het volgende:
Logisch toch? Tijd staat niet stil. Verder mis je er weinig aan, geen nieuw materiaal meer gemaakt.
Mooiste Nederlandse hoes.quote:Op woensdag 30 november 2022 16:39 schreef Ulx het volgende:
Geen muzikant, maar ontwerper Dick van der Meijden is overleden. Ontwerper van o.a. de hoes van Herman Brood's LP Sphritz.
Aardige kerel wel, ik heb vroeger vaak met hem in de kroeg gezeten.
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-63812952quote:Op woensdag 30 november 2022 20:38 schreef nils_22 het volgende:
Christine McVie van Fleetwood Mac (79) RIP
Jeetje.quote:Op woensdag 30 november 2022 20:41 schreef MadMaster het volgende:
https://www.bbc.com/news/entertainment-arts-63812952
quote:Christine McVie, who played with Fleetwood Mac and wrote some of their most famous songs, has died aged 79, her family has said.
The British singer-songwriter was behind hits including Little Lies, Everywhere, Don't Stop, Say You Love Me, and Songbird.
She died peacefully at a hospital in the company of her family, a statement said.
McVie left Fleetwood Mac after 28 years in 1998 but returned in 2014.
The family's statement said "we would like everyone to keep Christine in their hearts and remember the life of an incredible human being, and revered musician who was loved universally".
Born Christine Perfect, McVie married Fleetwood Mac bassist John McVie and joined the group in 1971.
Fleetwood Mac was one of the world's best known rock bands in the 1970s and '80s.
Their 1977 album Rumours - inspired by the break-ups of the McVies and the band's other couple, Lindsay Buckingham and Stevie Nicks - became one of the biggest selling of all time, with more than 40 million copies sold worldwide.
A statement by the band said of McVie: "We were so lucky to have a life with her.
"Individually and together, we cherished Christine deeply and are thankful for the amazing memories we have. She will be so very missed."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |