ik lig alquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:15 schreef AgnesGru het volgende:
Nou lieve mensen, we kunnen lekker gaan slapen zo!
Ik bedoel maarquote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:08 schreef Fred_B het volgende:
[..]
S10 als 10e, ik sluit dat soort humor niet uit, met een aantal Nederlanders die betrokken zijn bij de show
Hihihi pussy.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:11 schreef Guanabana het volgende:
Ik juich stiekem een beetje over Letland niet door
Ik wel maar ik zat ernaast met Portugal en Armenië.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:14 schreef NailQueen het volgende:
Litouwen en Zwitserland had ik niet verwacht.
De afsluiter gaat altijd wel door.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik wel maar ik zat ernaast met Portugal en Armenië.
Als ik zeg dat IJsland een favoriet van me is dan gaat het ook gewoon door Em.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:16 schreef Em31 het volgende:
Had echt nooit verwacht dat Litouwen, IJsland, Zwitserland, Portugal en Nederland allemaal door zouden gaan.
Vooral Litouwen en IJsland dacht ik kansloos
Die twee had ik inderdaad ook niet verwacht. Litouwen best een prettig liedje, maar dacht dat iedereen die wel zou vergeten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:16 schreef Em31 het volgende:
Had echt nooit verwacht dat Litouwen, IJsland, Zwitserland, Portugal en Nederland allemaal door zouden gaan.
Kom maar door met die bitterballenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De afsluiter gaat altijd wel door.
Van Litouwen zo aan het begin is opmerkelijker (@:momo ).
Ik vond de staging niet heel helpend, ze leek een beetje vast te zitten in dat tweede filmpje in dat podium, en dan die spiegels erop... Zang was ook niet heel sterk.quote:
Ja zoveel rustige nummersquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:16 schreef Em31 het volgende:
Liedjesliedjes deden het goed tussen de meer hysterischen vandaag. (Maar Litouwen en IJsland zagen er ook erg goed gestaged uit vond ik, en hebben miss ook minder last van minder LED)quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:16 schreef Em31 het volgende:
Dat vind ik een prima streven.quote:
Zou het een algoritme zijn waardoor we altijd als laatste genoemd worden, of zou Nederland pesten gewoon een nieuw verworven traditie zijn sinds Birds? 😮quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:13 schreef Strani het volgende: Aan het einde ging het voor mij eigenlijk alleen tussen Nederland en Denemarken en daardoor had ik nog wel vertrouwen. Maar wel een beetje stom dat we weer als laatste waren.
Oostenrijk ook niet.quote:
Voor de staging ook alwel.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:18 schreef molloot200 het volgende:
IJsland is door en Litouwen ook en dat vind ik moooiiiiWat mij betreft precies de goede qualifiers (ik vind Slovenië jammer maar eerlijk gezegd wisten we het na de staging wel
)
Had sowieso nog wel één van deze verwachtquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:18 schreef NailQueen het volgende:
De bookmakers hadden de Albanie, Letland en Oostenrijk dus fout gegokt.
Iemand vroeg me op Whatsapp naar m'n reactie op Oostenrijk en ik zei dat op basis van deze performance het hele land gecanceld zou moeten worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:18 schreef NailQueen het volgende:
ipv wie?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:19 schreef Em31 het volgende:
[..]
Had sowieso nog wel één van deze verwacht
Ja, zaterdag krijgen ze ook nog 24 punten erbij uit Ierland en UK.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik geloofde er vanavond niet meer in eigenlijk, maar toch gelukt, denk vooral door jury.
De bookmakers zullen Oostenrijk dan wel puur bepaald hebben op de studioversie.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:18 schreef NailQueen het volgende:
Justice for 1939?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Iemand vroeg me op Whatsapp naar m'n reactie op Oostenrijk en ik zei dat op basis van deze performance het hele land gecanceld zou moeten worden.
Maar dan puur door de odds. Als je naar de zang en de act krijgt zal het niemand verbazen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:18 schreef BillDauterive het volgende:
[..]
Oostenrijk ook niet.
Die drie werden een finaleplek toegedicht door de bookies.
Drie verrassingen, dat gebeurt niet vaak.
Dat is in historisch perspectief misschien wat aan de late kant.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Iemand vroeg me op Whatsapp naar m'n reactie op Oostenrijk en ik zei dat op basis van deze performance het hele land gecanceld zou moeten worden.
Dat laatste denk ik ook. Als je het zo ziet, met deze staging, is het toch meer een jurynummer dan iets voor de televoters. Terwijl het toch veel gestreamd wordt.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:19 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik geloofde er vanavond niet meer in eigenlijk, maar toch gelukt, denk vooral door jury.
Letland verbaast me!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:18 schreef NailQueen het volgende:
Het leek toch ook nergens op? Een grote chaos. Niet passende kleuren, lelijke kleding en een vrouw die steeds agressiever begon te kwéhken.quote:
Had het ook wel verwacht. Maar ja die staging/act was wel heel erg knullig. Plus dat haar zang jammer genoeg wat wisselvallig was.quote:
Nederland hoefde zich niet te kwalificerenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:21 schreef molloot200 het volgende:
Leuk feitje. Alle landen die nu gekwalificeerd zijn waren in Rotterdam ook gekwalificeerd. Behalve Armenië maar die deed toen niet eens mee.
Let me be your Anschluss.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:19 schreef Strani het volgende:
[..]
Al deed ze gewoon wat ze aanhad in Amsterdam, had het echt voldoende geweest. Ik snapte de vrouwelijke danseres erbij ook niet.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:21 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Het leek toch ook nergens op? Een grote chaos. Niet passende kleuren, lelijke kleding en een vrouw die steeds agressiever begon te kwéhken.
Ok stonden in de finale dan. Je snapt wat ik bedoelquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:22 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Nederland hoefde zich niet te kwalificeren
Eerste Nederlandstalige lied in de finale sinds 1998quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
Eerste Nederlandstalige lied in de finale sinds introductie van de semi's
Potverdorie Tankink moet lossen.quote:
Nou dat heb ik best goed gegokt. Alleen Albanie verkeerd. En Litouwen zag ik ook niet meer gebeuren.quote:Op donderdag 21 april 2022 20:04 schreef NailQueen het volgende:
Nu we de meeste pre-partys gehad hebben, doe ik ook eens een gok
Eerste halve finale:
1. Oekraine (No brainer)
2. Moldavie (Deze wordt nog steeds zwáár ondergeschat)
3. Nederland (Ja hoor, dat gaat gewoon gebeuren)
4. Albanie (Een knaller die gewoon doorgaat)
5. Noorwegen (No brainer)
6. Griekenland (Deze glipt er stiekem tussendoor)
7. Litouwen (Wordt denk ik het meest gered door de jury)
8. Armenie (Voordeel van de laatste positie)
9. Oostenrijk (Tenminste als de vocalen goed zijn. Anders wordt dit een gevalletje Polen 2018 of Finland 2019) Dit wordt Portugal. Een goed 'rustpunt' maar wordt het meest gered door de jury.
10. Letland (Wordt dan gered door het publiek) of IJsland (Wordt dan het meest gered door de jury)
Op de 10de plek zou ik nog Kroatie kunnen zetten. Die zou, net als Belgie in 2021, nét door de jury gered kunnen worden.
Zekersquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:22 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ok stonden in de finale dan. Je snapt wat ik bedoel
Dat is inderdaad een leuk feitjequote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:21 schreef molloot200 het volgende:
Leuk feitje. Alle landen die nu gekwalificeerd zijn waren in Rotterdam ook gekwalificeerd. Behalve Armenië maar die deed toen niet eens mee.
Toen was er geen finale, maar 1 show op de zaterdagquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:23 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Eerste Nederlandstalige lied in de finale sinds 1998
Hemel en aarde bewegen zaterdag voor Stien!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:23 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Eerste Nederlandstalige lied in de finale sinds 1998
Dat zal wel weer pas halfeen beginnen en nog later afgelopen te zijn. Dus die ga ik niet kijken. Morgen weer werken.quote:
Ik ook niet, maae ben er heel blij meequote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:16 schreef Em31 het volgende:
Heeel mat. Camerawerk, presentatie, publiek. Hoop dat richting zaterdag beter wordt.quote:
Eerste Nederlandstalig sinds 1998 op de zaterdagavond danquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:23 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Toen was er geen finale, maar 1 show op de zaterdag
Terecht natuurlijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:25 schreef molloot200 het volgende:
Tania Kross noemt Moldavië slecht tssss
Ja. En elke vorm van sfeer ontbrak wel op een moment of drie na.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Heeel mat. Camerawerk, presentatie, publiek. Hoop dat richting zaterdag beter wordt.
Nog correcterquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:25 schreef sportfreak het volgende:
[..]
Eerste Nederlandstalig sinds 1998 op de zaterdagavond dan
Gras is groen, Nederland heeft een matige (zwarte/donkere) staging.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:25 schreef molloot200 het volgende:
Tania Kross noemt Moldavië slecht tssss
Dan moeten ze in Chisinau achterblijven, gepaste straf wel.quote:
Volgend jaar in de UK geen Nederlanders meer in het productie teamquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:16 schreef Moira het volgende:
Had tbh niet verwacht dat S10 ook daadwerkelijk als 10e genoemd zou worden_
Paspoort afpakken!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:27 schreef molloot200 het volgende:
Twan van de Nieuwenhuijzen heeft ons dat aangedaan hè die 10e envelop![]()
![]()
Oneens over de matigheid van onze staging. Ik vind 'm heel effectief.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:26 schreef Redefine het volgende:
[..]
Gras is groen, Nederland heeft een matige (zwarte/donkere) staging.
Ik vrees voor België dat zij überhaupt niet uit die enveloppen komenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:27 schreef NailQueen het volgende:
Ik zou het donderdag wel geestig vinden als Belgie ook als laatste wordt genoemd
"Nee wij worden altijd als laatste genoemd"
Ok, dan verschillen we daarover van meningquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:28 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Oneens over de matigheid van onze staging. Ik vind 'm heel effectief.
(Daarnaast Als enige zo'n beetje ook genoeg close-ups)
Ja publiek ook soms half leunend op andere stoelen in beeld.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:24 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Heeel mat. Camerawerk, presentatie, publiek. Hoop dat richting zaterdag beter wordt.
Ja, stel je voor. Smaken die verschillen. Brrrrrr.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:27 schreef Rokehejemi8 het volgende:
Wat is er toch met mensen die sommige liedjes goed vinden . Wat is er toch met de wereld gebeurd ?
Hebben mensen geen smaak meer ? Afschuwelijke liedjes.
De kleine lichtpuntjes hequote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:25 schreef Strani het volgende:
[..]
Waarom vinden we het eigenlijk nog leuk, dat hele ESF? Kappen met die onzin, ja toch?
ik kom niet meer aan de beurtquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:28 schreef Dave het volgende:
Ik ga ook aftaaien. Houden jullie een postje voor me vrij in nr 1972?
Enkeltje Chisinau.quote:
Chanelgodinquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:28 schreef Nexum het volgende:
Als Chanel’s resultaat zaterdag nu ook gaat tegenvallen ga ik echt ruiten inslaan
Zou toch saai zijn als we het te vaak eens zouden zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ok, dan verschillen we daarover van mening
Dat zeker.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:29 schreef ijs_beer het volgende:
[..]
Zou toch saai zijn als we het te vaak eens zouden zijn.
Zou kunnen. Staan net buiten kwalificatie op plek 21 bij de bookmakers.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:28 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Ik vrees voor België dat zij überhaupt niet uit die enveloppen komen
Heel veel publiekshots ook.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:28 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja publiek ook soms half leunend op andere stoelen in beeld.![]()
WAAR LEES JE DAT?quote:
Ja als er minder uptempo nummers in de finale staan straks...quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:26 schreef Hamlapjes het volgende:
Vind het toch wel opvallend dat vooral de sferische, rustige liedjes doorgaan en de uptempo nummers achterblijven. Had toch verwacht dat dat iets meer in balans zou zijn
Waarmee de finale toch ook weleens wat energie gaat kunnen missen
... wint Chanelquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:30 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja als er minder uptempo nummers in de finale staan straks...
Subwoolfer is iedereen aan het trollen met Tix en ook Alexander Rybak etc etc. Niemand weet het.quote:
Lees Noorwegen topic, ook Alexander Rybak is hele dag aan het social media-en over wolven enz. denk dat het een troll actie is.quote:
Tix zou wel kunnen trouwens.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Lees Noorwegen topic, ook Alexander Rybak is hele dag aan het social media-en over wolven enz. denk dat het een troll actie is.
Oh wut, ik ga naar het topic nu. Op zo’n ESF-avond is m’n forumhoofd heel erg chaosquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:31 schreef Momo het volgende:
[..]
Lees Noorwegen topic, ook Alexander Rybak is hele dag aan het social media-en over wolven enz. denk dat het een troll actie is.
quote:Op zondag 27 maart 2022 20:14 schreef NailQueen het volgende:
Moldavie is een dark horse dat gevaarlijk onderschat wordt. Trenuletul heeft alles in zich om een publiekslieveling te worden.
Jup, en Efentix is gaande in Turijn.quote:
Uhm, Denemarken 2021 was ook een afsluiter.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:17 schreef Fred_B het volgende:
[..]
De afsluiter gaat altijd wel door.
Van Litouwen zo aan het begin is opmerkelijker (@:momo ).
Denk dat de jury daar ook een belangrijke rol speeltquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Guanabana het volgende:
Nu ik er iets langer over nagedacht heb toch wel enigszins opmerkelijk dat demensethuis Bulgarije, Denemarken, Letland allemaal niet kiezen, maar wel gaan voor zowel IJsland als Portugal als Litouwen.
Ik weet dat Bulgarije en Denemarken hier niet populair waren, maar vond het vanavond best oke overkomen, en het zijn vlottere nummers om voor het eerst te horen dan een Portugal of Litouwen.
Denemarken was best oke vond ik.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Guanabana het volgende:
Nu ik er iets langer over nagedacht heb toch wel enigszins opmerkelijk dat demensethuis Bulgarije, Denemarken, Letland allemaal niet kiezen, maar wel gaan voor zowel IJsland als Portugal als Litouwen.
Ik weet dat Bulgarije en Denemarken hier niet populair waren, maar vond het vanavond best oke overkomen, en het zijn vlottere nummers om voor het eerst te horen dan een Portugal of Litouwen.
Ehm, Toppers in 2009 waren ook een afsluiter.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Uhm, Denemarken 2021 was ook een afsluiter.
Je weet toch niet waar demensethuis voor hebben gekozen?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Guanabana het volgende:
Ik zou op dit moment gokken dat de televote flink meer verdeeld is geweest dan de juryvote, waardoor die laatste een dikkere vinger in de pap hadquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Guanabana het volgende:
Misschien had de notaris wel een vinger in de pap. We kunnen het niet controlerenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:35 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik zou op dit moment gokken dat de televote flink meer verdeeld is geweest dan de juryvote, waardoor die laatste een dikkere vinger in de pap had
Bulgarije was vooral knap hoe ze een rocknummer saai hebben kunnen maken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Guanabana het volgende:
Moldavie gaat GIGA scoren in de finale. Soort Keiino let maar op.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:34 schreef Em31 het volgende:
Ik dacht dat Letland het wel zou halen trouwens
Misschien toch alles naar Moldavië gegaan
Denemarken en Bulgarije waren zeker niet slecht. Maar het zijn liedjes en acts die niet echt aanslaan bij het publiek en tussen de rest, dus viel wel te verwachten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Guanabana het volgende:
Ik heb dat gevoel dus ook, Moldavie was een tijdje nummer 1 trending topic op twitter, andere landen ver daar onder.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:35 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Moldavie gaat GIGA scoren in de finale. Soort Keiino let maar op.
Als in, dat is jury-invloed?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:34 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Je weet toch niet waar demensethuis voor hebben gekozen?
Ik denk wel dat het bij plek 7-12 heel dicht in de buurt bij elkaar heeft gelegen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Guanabana het volgende:
Het is ook EINDELIJK een vrolijke noot tussen het geheel. Idem voor Noorwegen, fantastische act.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel dus ook, Moldavie was een tijdje nummer 1 trending topic op twitter, andere landen ver daar onder.
Niet echt gelukt, ik ga terugkijken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 20:50 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Succes, probeer ook af en toe nog wat van de show te zien.
Dat was ook érg jammerquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Zigsky het volgende:
[..]
Uhm, Denemarken 2021 was ook een afsluiter.
Het is denk ook wel het meest geslaagde feestnummer. Zoals ze toch wel erg vaak voor elkaar krijgenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:36 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik heb dat gevoel dus ook, Moldavie was een tijdje nummer 1 trending topic op twitter, andere landen ver daar onder.
Dan klopt het waar ik op reageerde. Afsluiters gaan niet altijd door.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:34 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ehm, Toppers in 2009 waren ook een afsluiter.
Ging het zo hard, of was er wat onrust hier en daar?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:37 schreef H_T het volgende:
[..]
Niet echt gelukt, ik ga terugkijken.
En teruglezen, want ik loop ineens een paar topics achter
demensethuisquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:37 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat veel van demensethuis het gewoon allemaal vrij slecht vonden en dan krijg je rare keuzes.
Allemaal gestemd zoals Vader Abraham. Maar dan een stuk sneller.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:37 schreef Strani het volgende:
Ik denk dat veel van demensethuis het gewoon allemaal vrij slecht vonden en dan krijg je rare keuzes.
Ik geloof dat Letland (en ook Albanie) bij het publiek was doorgegaan maar bij de jury 12-15 is geworden. En andersom is het geval bij Litouwen en IJsland.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:33 schreef Guanabana het volgende:
Mij ook eerlijk gezegd, ik vond het wel een frisse wind tussen de rest.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:36 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ik denk wel dat het bij plek 7-12 heel dicht in de buurt bij elkaar heeft gelegen.
En na het optreden vandaag gezien te hebben denk ik dat IJsland zich best confortabel heeft weten te kwalificeren nog. Zelfs een plek 5 zou me niet verbazen.
Moldavië is goed in dit genre inderdaadquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:37 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het is denk ook wel het meest geslaagde feestnummer. Zoals ze toch wel erg vaak voor elkaar krijgen
Ik roep het al vanaf het begin. Dit is een gevaarlijke dark horse.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:37 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het is ook EINDELIJK een vrolijke noot tussen het geheel. Idem voor Noorwegen, fantastische act.
Livetopics is wel een kwestie van goed bijhouden. Het ging best goed vandaag, maar dan nog zijn het honderden posts om te lezenquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:38 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ging het zo hard, of was er wat onrust hier en daar?
Noorwegen ook. Zou fantastisch zijn als die DJ zijn masker afzet in de finale op het einde van het nummerquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:39 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik roep het al vanaf het begin. Dit is een gevaarlijke dark horse.
Zeker. Al is het maar voor de afwisseling. En juist mooi dat een van de twee armste landen van Europa laat zien hoe je een liedje moet stagen. Daar heb je niet altijd veel geld voor nodig.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:39 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Moldavië is goed in dit genre inderdaadGewoon lekker uitbuiten. Júist dat soort dingen wil ik ook op een ESF zien.
Ja, dat kan ik me wel voorstellen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:39 schreef H_T het volgende:
[..]
Livetopics is wel een kwestie van goed bijhouden. Het ging best goed vandaag, maar dan nog zijn het honderden posts om te lezen
Dit denk ik eigenlijk ook. Dat bijvoorbeeld een groot percentage televotes van Nederland naar Oekraïne, Griekenland, Noorwegen en het onvermijdelijke Armenië ging, en het daarna vooral toeval was.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:37 schreef Strani het volgende:
Niet alleen voor de afwisseling. Zoiets mag van mij 10 x liever winnen dan weer een random ballad ( ik heb pijn etc etc lied ).quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:40 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zeker. Al is het maar voor de afwisseling. En juist mooi dat een van de twee armste landen van Europa laat zien hoe je een liedje moet stagen. Daar heb je niet altijd veel geld voor nodig.
Zeker. Ze hebben mij in slaap getoverd.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:39 schreef ijs_beer het volgende:
Maar jongens effkes. Portugal was betoverend hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Zeker. Ze hebben mij in slaap getoverd.Je bent zelf een inkoppertje.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
Ik dacht aan Yaki Yaki uit Pompy de Robodoll. Een soort vliegende bowlingbal die werd gelanceerd met een wcquote:Op dinsdag 10 mei 2022 21:03 schreef Meridiaan het volgende:
Wel heel vergezocht dit.
Die drone doet mij trouwens denken aan die inzending van San Marino
[ afbeelding ]
Het pure spul, dus zonder de suiker.quote:
Jij hebt een glazen bol?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:41 schreef molloot200 het volgende:
Voor de mense thuis die roepen dat alles Engels moet omdat het anders niet begrepen wordt, krijgen we in de finale Roemeens, Portugees, Litouws, Nederlands, Oekraïens en IJslands erbij. Nice
Nog een reden waarom het niet altijd leuk is om steeds in de laatste envelop gepropt te worden.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:42 schreef Guanabana het volgende:
Maar Nederland moet als laatste loten, want als laatste genoemd? Met andere woorden, grabbelen wat de pot schaft?
Moldaviëquote:
Oke ik ben duidelijk niet scherp genoeg meer, ik zal de rest van de avond enkel meelezen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:44 schreef Momo het volgende:
[..]
Nummer van Roemenië is niet in het Roemeens, nummer van Moldavie was dat wel gedeeltelijk
Grote potentie voor tweede startplek.quote:
Mooi man. Europa in al z'n verscheidenheid. En vergeet het Bretons niet!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:41 schreef molloot200 het volgende:
Voor de mense thuis die roepen dat alles Engels moet omdat het anders niet begrepen wordt, krijgen we in de finale Roemeens, Portugees, Litouws, Nederlands, Oekraïens en IJslands erbij. Nice
Mja, dat zou wel lullig zijn, 4e en 2e. Misschien 11e voor Spanje ofzo.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Grote potentie voor tweede startplek.
Gelukkig was dit nog maar SF1. Bij SF2 had ze echt geen keus meer gehad.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:42 schreef Guanabana het volgende:
Maar Nederland moet als laatste loten, want als laatste genoemd? Met andere woorden, grabbelen wat de pot schaft?
Kan diskwalificatie ook nog, wegens gebrek aan creativiteit in het lied?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:44 schreef Redefine het volgende:
[..]
Grote potentie voor tweede startplek.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:45 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Gelukkig was dit nog maar SF1. Bij SF2 had ze echt geen keus meer gehad.
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:44 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oke ik ben duidelijk niet scherp genoeg meer, ik zal de rest van de avond enkel meelezen.
Spanje is een kanshebber. Die gaat een top plek krijgen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mja, dat zou wel lullig zijn, 4e en 2e. Misschien 11e voor Spanje ofzo.
Ja, vandaar een opvuller ervoor.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:46 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Spanje is een kanshebber. Die gaat een top plek krijgen.
Lullig wel ja. Maar dat gebeurd volgens mij wel vaker. Die dat in elkaar zet, boeit het denk ik niks als het oneerlijk of lullig isquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:45 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Mja, dat zou wel lullig zijn, 4e en 2e. Misschien 11e voor Spanje ofzo.
Nee.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:47 schreef Strani het volgende:
Nou, mooi geweest mensen. Hup naar bed allemaal!
Ik heb vakantiequote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:47 schreef Strani het volgende:
Zie je straks de liedjes uit een zelfde soort genre dezelfde helft lotenquote:
Ik bedoelde dus Zwitserland 11e en dan Spanje 12e, als voorbeeld.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:47 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Denk dat het voor haar niet veel uitmaakt overigens. 11de of 14de of 20ste is om het even.
Je vraagt uitgerekend aan mij of het niet normaal kan?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:47 schreef Strani het volgende:
[..]
JawelKan het nou nooit een keer normaal!?
En wat houd mij tegen?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:48 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik ook maar da's nog geen reden om volledig van het padje te gaan!
Hardop gelachen om de gedachte dat er mensen naar jou zouden luisteren.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:47 schreef Strani het volgende:
Dat wist ik niet eens, maar ik vind het een prachtig nummer. Ik betwijfel of veel mensen dat überhaupt wisten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:48 schreef Poepz0r het volgende:
Ijsland gaat weer over transgenders, aha dus niet door op kwaliteit, maar weer politiek geneuzel. Ik wordt hier zo moe van.
Echt niemand heeft gestemd op IJsland vanwege die opmerking van enkele commentator over transgender zoon, ze stemde gewoon voor het nummer wat daar niet over gaat.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:48 schreef Poepz0r het volgende:
Ijsland gaat weer over transgenders, aha dus niet door op kwaliteit, maar weer politiek geneuzel. Ik wordt hier zo moe van.
Niet mee eens. Zelfs onze commentatoren hadden het erover, ook in andere landen btw.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Echt niemand heeft gestemd op IJsland vanwege die opmerking van enkele commentator over transgender zoon, ze stemde gewoon voor het nummer.
Waar heb jij in het optreden gezien dat het over transgenders gaat ?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:48 schreef Poepz0r het volgende:
Ik denk ook niet dat veel mensen de tekst echt meekrijgen. Vooral niet na de eerste keer horen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:49 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Dat wist ik niet eens, maar ik vind het een prachtig nummer. Ik betwijfel of veel mensen dat überhaupt wisten.
Lekker he! Echt blij meequote:
Ja ze zullen echt massaal stemmen door die ene zin van Cornald....quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:50 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Niet mee eens. Zelfs onze commentatoren hadden het erover, ook in andere landen btw.
@:blackswangreen Cornald noemde het nog.
De woorden van Cornald waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Waar heb jij in het optreden gezien dat het over transgenders gaat ?
Heb het over de persconferentie nu en over de commentatoren vooraf aan het nummer. Ik versta geen Ijslandsquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:50 schreef usagi414 het volgende:
[..]
Waar heb jij in het optreden gezien dat het over transgenders gaat ?
M'n IJslands is ook een beetje roestig. Of zingt ze op een gegeven moment over Eythorsson die Eythorsdottir wordt?quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat veel mensen de tekst echt meekrijgen. Vooral niet na de eerste keer horen.
Dat niet, maar dan luister je (als je interesse gewekt is) wel scherper naar het lied natuurlijk en komt de boodschap misschien ook eerder binnen, dan bij een random persoon.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:51 schreef Momo het volgende:
[..]
Ja ze zullen echt massaal stemmen door die ene zin van Cornald....
Het zou wel kunnen, maar ik denk niet dat de bookmakers daar iets mee kunnen. Ik vermoed dat er eerst wat twijfel was over het halen van de finale. En ze nu weer terug gaan naar voor de halve finale.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:51 schreef lashatumbai het volgende:
Ze stijgt zelfs bij sommige bookmakers. Dus wellicht teken dat ze toch wel echt bij de top 4 is geëindigd deze halve finale.
Het moet in de finale wel echt beter. Ze was extreem zenuwachtig leek wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:52 schreef Redefine het volgende:
[..]
Het zou wel kunnen, maar ik denk niet dat de bookmakers daar iets mee kunnen. Ik vermoed dat er eerst wat twijfel was over het halen van de finale. En ze nu weer terug gaan naar voor de halve finale.
Verbaasd zijn gaat niet altijd over de kwaliteit van een liedje beoordelen hequote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:52 schreef NailQueen het volgende:
Iedereen heel verbaasd over Ijsland maar het nummer is echt bloedmooi. Het optreden kwam niet helemaal over, maar de finale is niet onverdiend.
Als ik naar de odds kijk en ook naar de socials zijn er weinigen die je mening delen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:52 schreef NailQueen het volgende:
Iedereen heel verbaasd over Ijsland maar het nummer is echt bloedmooi. Het optreden kwam niet helemaal over, maar de finale is niet onverdiend.
Ik vond het prachtig daar door, het past bij het liedquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het moet in de finale wel echt beter. Ze was extreem zenuwachtig leek wel.
Als iedereen Engels zingt dan bewijst dat we allemaal Engels moeten zingen!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:53 schreef lashatumbai het volgende:
6/10 liedjes zijn (gedeeltelijk) in eigen taal. Het bewijst toch maar weer eens net als vorig jaar dat dat beloont wordt!
Dat zou ik wel een leuke vondst hebben gevonden.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:52 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
M'n IJslands is ook een beetje roestig. Of zingt ze op een gegeven moment over Eythorsson die Eythorsdottir wordt?
Hopelijk nu ook bij de jury.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:53 schreef lashatumbai het volgende:
6/10 liedjes zijn (gedeeltelijk) in eigen taal. Het bewijst toch maar weer eens net als vorig jaar dat dat beloont wordt!
Ze moet zaterdag gewoon een paar stevige borrels drinken voor ze op gaatquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het moet in de finale wel echt beter. Ze was extreem zenuwachtig leek wel.
Zeker, maar de wereld verwacht ook gewoon kwaliteit. Het maakt haar breekbaar, maar kan je wel je kop kosten, ook al is het mooi.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:53 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Ik vond het prachtig daar door, het past bij het lied
Dat mag. Maar ze zijn toch doorquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:53 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Als ik naar de odds kijk en ook naar de socials zijn er weinigen die je mening delen.
Dat wordt vast wel weer een feest met al die willekeurige juryvotes die na de uitslag te zien zijn.quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:53 schreef lashatumbai het volgende:
[..]
Ik vond het prachtig daar door, het past bij het lied
Ja, al vond ik ze alledrie heel matig. Nou ja bijna alles wat de Italianen deden was matigquote:
Oja ik moet morgen trouwens heel de show nog eens terugkijken want heb echt heul veel gemist, vooral ook van de reacties van de landen na kwalificeren.quote:
Dat was prima inderdaad.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:55 schreef Em31 het volgende:
[..]Je ziet op youtube dat mensen het ook vooral over dat laatste stukje hebben
Dit was niet helemaal juist.quote:
Het zijn amateursquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, al vond ik ze alledrie heel matig. Nou ja bijna alles wat de Italianen deden was matig
Ja het was niet zo bestquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:55 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja, al vond ik ze alledrie heel matig. Nou ja bijna alles wat de Italianen deden was matig
Diodato was erg mooi ja.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja het was niet zo best
Alleen Diodato vond ik wel mooi, vooral het begin
Als je nog niet kan slapen, blijf dan nog maar even mee posten.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:55 schreef Guanabana het volgende:
[..]
Oja ik moet morgen trouwens heel de show nog eens terugkijken want heb echt heul veel gemist, vooral ook van de reacties van de landen na kwalificeren.
Oh nee, ik ging niet meer posten.
Dat was idd mooi gedaan.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:57 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja het was niet zo best
Alleen Diodato vond ik wel mooi, vooral het begin
Ja dat was echt prachtigquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:59 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Dat was idd mooi gedaan.
Ik vond het ook wel wat hebben dat heel het publiek meeging waar hij zijn eerste voluit moment hier rustig hield.
Frankrijk moet zo openen en dan krijg je een snooze breakquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:59 schreef Em31 het volgende:
Veel te veel rustige nummers in die eerste helft
Hoe bedoel je? Er zijn gewoon heel veel langzame nummers die dit jaar meedoen. Kan de organisatie weinig aan doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:59 schreef NailQueen het volgende:
De indeling van de finale gaat nog lastig worden.
Nou ja, de tweede helft heeft nu ook 100% rustige nummers hoorquote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:59 schreef Em31 het volgende:
Veel te veel rustige nummers in die eerste helft
Als ze beide diep in de tweede helft een startplek krijgen dan kunnen ze nog winnen ook. Heerlijk!quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:59 schreef Evenstar het volgende:
Hopelijk Moldavië en Noorwegen tweede helft ook
Als Tsjechië niet doorgaat stop ik ermee.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:00 schreef molloot200 het volgende:
Als het goed is gaan er donderdag wel aardig wat uptempos door
Als Bulgarije, Slovenië, Albanië waren doorgegaan was het iets anders geweest.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Er zijn gewoon heel veel langzame nummers die dit jaar meedoen. Kan de organisatie weinig aan doen.
Ik vind de hoeveelheid echt goede nummers tegenvallen. Het is een vrij matig jaar.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:02 schreef Em31 het volgende:
Noorwegen vond ik eigenlijk ook best tegenvallen? zou dat alleen komen omdat we het al kennen en te vaak gezien hebben, of kwam het niet zo goed over op dit podium
Ja, dat denk ik. Het is voor ons “normaal” geworden, die act. Anderen zien dit voor de eerste keer en dan is dit wat meer lachen denk ik.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:02 schreef Em31 het volgende:
Noorwegen vond ik eigenlijk ook best tegenvallen? zou dat alleen komen omdat we het al kennen en te vaak gezien hebben, of kwam het niet zo goed over op dit podium
Het lied is wel een BOP hoor vergis je nietquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:03 schreef molloot200 het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik. Het is voor ons “normaal” geworden, die act. Anderen zien dit voor de eerste keer en dan is dit wat meer lachen denk ik.
Er leek op het einde ook iemand doorheen te praten?quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:02 schreef Em31 het volgende:
Meer hoe ze het gaan voor zorgen dat iedereen zijn moment kan pakken.quote:Op dinsdag 10 mei 2022 23:59 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Er zijn gewoon heel veel langzame nummers die dit jaar meedoen. Kan de organisatie weinig aan doen.
Was de verhuurder van het pand. We gaan zo afsluiten.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:04 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Er leek op het einde ook iemand doorheen te praten?
Dat kan niet altijdquote:Op woensdag 11 mei 2022 00:04 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Meer hoe ze het gaan voor zorgen dat iedereen zijn moment kan pakken.
quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:04 schreef Gerard-Joling het volgende:
[..]
Er leek op het einde ook iemand doorheen te praten?
Vond ik ook. Eigenlijk is het liedje beter als je ze niet ziet.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:02 schreef Em31 het volgende:
Dat was vast heel bevredigend.quote:Op woensdag 11 mei 2022 00:04 schreef Cyan9 het volgende:
Meekijkende vriendin en ik waren trouwens heel gelukkig dat Satisfaction in de interval act zat verwerkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |