abonnement Unibet Coolblue
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 mei 2022 @ 21:02:59 #1
862 Arcee
Look closer
pi_204649111


© donroyco

Waar is dit topic voor bedoeld?
:? Hulp bij het zoeken naar de uitvoerende(n) en/of titel van een bepaald nummer, tabs, songteksten, etc...
Dit topic is een uitbreiding van de succesvolle 'Help, ik zoek een artiest/nummer!'- reeks.

Tips:
• Als het een recent nummer betreft, blader eerst het topic (evt. de vorige ook) even door, je hebt kans dat iemand anders de vraag al heeft gesteld.
• Als je een nummer zoekt uit een reclame, kijk dan eerst even op Ster.nl, of een van de andere sites in het onderstaand overzicht.
• Als je een nummer zoekt uit een film/tv-serie, kijk dan eerst bij de info over die film/tv-serie op IMDb
• Als je de muziek zoekt van een filmpje op YouTube, kijk dan eerst eens door de comments bij het filmpje.
• Heb je een stukje tekst uit een nummer? Ga dan naar Google en zoek op: lyrics "jouw stukje tekst" (vergeet de aanhalingstekens niet) • Heb je een request geplaatst, post dan niet binnen een dag opnieuw hetzelfde verzoek, dat voorkomt ergernissen..
• Heb je een request geplaatst, en heb je daarna zelf al het nummer gevonden, schroom dan niet om nog even het nummer te vermelden, dit kan natuurlijk helpen met toekomstige vragen!
• Heb je een request geplaatst, en is het juiste antwoord gegeven, laat het even weten, toch leuk om te horen of we het goed hebben/hadden!
• Wanneer je op een request reageert, quote de betreffende post dan aub. Dan is duidelijk op wiens vraag je reageert, wat de algemene overzichtelijkheid bevordert.
• Gebruik voor het uploaden van samples sites als zippyshare.com, zodat samples direct beluisterd kunnen worden en niet eerst gedownload hoeven te worden, na het uitzitten van die fantastische wachttijden.

Handige links:
MidomiMusipedia Whistle
Tunatic
Muziek van de reclame
Adformatie Campagnes
Muziek in de reclame (nieuw!)
Commercials (nieuw!)
Melodycatcher (nieuw!) Met dank aan Baggeruser, Deetch, Noodly & willem888 voor de bijdragen *O*

Waar is dit topic niet voor bedoeld? :N
• Warez-requests (wie heeft dat-en-dat nummer voor mij op mp3?)
• 'Algemene vragen' (wie kent er nog meer nummers zoals het Wilhelmus?), maar je staat natuurlijk vrij om daar zelf een topic over te openen.
• Hoe goed bedoeld ook, het is niet de bedoeling dat je nummers (in mp3-vorm bijvoorbeeld) aanbiedt als je weet welk nummer er gezocht wordt.

Als het topic vol is, open dan een nieuw topic met deze openingspost.
Een lief modje zal hem weer sticky maken.


Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco

Game on!
pi_204649157
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 01:14 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ik zoek een liedje van ergens tussen de 2005 & 2010. Het is een dramatisch pianomuziekje dat wordt ingezet door een herhalende lage C. Het werd gezongen door een zangeres, maar volgens mij is ze verder niet doorgebroken en bleef het bij dit liedje.

Het is volgens mij een liedje over liefdesverdriet/lijden. Ik heb het liedje toen helemaal grijs gedraaid en nu ik zelf piano leer spelen en die toets aanraakte, schoot het me te binnen. Sindsdien ben ik overal op zoek naar dat liedje; maar ik weet de tekst niet meer.

Alleen die lage C-toon die harder en zachter gaat kan ik me voor de geest halen. Weet iemand iets van deze vage omschrijving?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 mei 2022 @ 21:23:24 #3
862 Arcee
Look closer
pi_204649352
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 01:14 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ik zoek een liedje van ergens tussen de 2005 & 2010. Het is een dramatisch pianomuziekje dat wordt ingezet door een herhalende lage C. Het werd gezongen door een zangeres, maar volgens mij is ze verder niet doorgebroken en bleef het bij dit liedje.

Het is volgens mij een liedje over liefdesverdriet/lijden. Ik heb het liedje toen helemaal grijs gedraaid en nu ik zelf piano leer spelen en die toets aanraakte, schoot het me te binnen. Sindsdien ben ik overal op zoek naar dat liedje; maar ik weet de tekst niet meer.

Alleen die lage C-toon die harder en zachter gaat kan ik me voor de geest halen. Weet iemand iets van deze vage omschrijving?

Weet je echt zeker dat het deze niet is? :@ ;)

Andere suggesties:

Okee, geen zangeres...
pi_204650205
Ja, helaas weet ik het zeker. Sorry!

Ik zit echt mijn hoofd te forceren om meer ervan te herinneren. Ik ga straks een oude computer van de zolder trekken, reanimeren en kijken of de HD het nog doet, want anders doe ik vannacht weer geen oog dicht.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_204650285
Ja, kut. Ik heb een idee wat dit kan zijn maar ik kom er niet op en nu kan ik vanavond ook niet slapen :').

Dus een Help! Ik zoek... in een Help! Ik zoek... Een rustig pianoliedje uit die tijd, het heeft de lyrics 'Today is gonna be the day', en 'What are you waiting for?' en denk dat het uit een commercial kwam. Paul Rabbering draaide het regelmatig op 3FM.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  Spellchecker vrijdag 6 mei 2022 @ 23:10:25 #6
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204650525
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja, kut. Ik heb een idee wat dit kan zijn maar ik kom er niet op en nu kan ik vanavond ook niet slapen :').

Dus een Help! Ik zoek... in een Help! Ik zoek... Een rustig pianoliedje uit die tijd, het heeft de lyrics 'Today is gonna be the day', en 'What are you waiting for?' en denk dat het uit een commercial kwam. Paul Rabbering draaide het regelmatig op 3FM.

#2:00
pi_204650544
quote:
Nope, het is echt een rustig pianoliedje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Da_Sandman op 06-05-2022 23:16:46 ]
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_204650625
Mijn terabyte HD uit 2006 heeft het begeven na zeshonderd jaar te liggen verstoffen in een hoekje. Potverdorie, wie had dat gedacht 🥲 de andere doet het trouwens wel. 1 met foto's (die doet het), 1 met muziek (die doet het niet). Op zich wel een betere uitkomst, maar het liedje blijft gokken.

Zoek anders op een lage C piano note, speel dat een paar keer achter elkaar af, dan heb je het intro 😂 shazam zegt: zoek het uit. Maar misschien werkt iemands geheugen nog wel.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
  Spellchecker vrijdag 6 mei 2022 @ 23:29:33 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204650718
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja, kut. Ik heb een idee wat dit kan zijn maar ik kom er niet op en nu kan ik vanavond ook niet slapen :').

Dus een Help! Ik zoek... in een Help! Ik zoek... Een rustig pianoliedje uit die tijd, het heeft de lyrics 'Today is gonna be the day', en 'What are you waiting for?' en denk dat het uit een commercial kwam. Paul Rabbering draaide het regelmatig op 3FM.
Alle andere resultaten zijn Wonderwall :D
  vrijdag 6 mei 2022 @ 23:56:38 #10
91409 JustinK
Lepel :+
pi_204650957
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 februari 2022 17:03 schreef Bessensap het volgende:
Mensen!

Soms download je een random playlist in Spotify en komt een nummer langs die je normaal heel snel skip, maar op de één of andere manier vind ik dit soort muziek in bepaalde moods best lekker. Ik heb alleen geen idee welke genre dit is. In 9 v.d. 10 gevallen zou ik dergelijke nummers bestempelen als bagger, maar soms is het beuken gewoon lekker. Ik vind vooral de beats lekker.

Dus, als ik meer van dit soort muziek wil horen, waar moet ik dan op zoeken? Heb namelijk echt geen idee. Thanks alvast! Het nummer:

Dit gaat wel heel erg richting Psy Trance. Logisch ook wel door de samenwerking met Vini Vici.
Dus ik zou daar eens op zoeken :)
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_204653616
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:49 schreef Da_Sandman het volgende:
Ja, kut. Ik heb een idee wat dit kan zijn maar ik kom er niet op en nu kan ik vanavond ook niet slapen :').

Dus een Help! Ik zoek... in een Help! Ik zoek... Een rustig pianoliedje uit die tijd, het heeft de lyrics 'Today is gonna be the day', en 'What are you waiting for?' en denk dat het uit een commercial kwam. Paul Rabbering draaide het regelmatig op 3FM.
Niemand ;(?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 7 mei 2022 @ 11:52:37 #12
81329 MadMaster
Schots en scheef...
  Spellchecker zaterdag 7 mei 2022 @ 12:11:10 #13
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204654279
Omg, ook een geweldig nummer. Maar het is niet degene die ik bedoelde. Sorry! Ik stuur Arcee straks even een appje hoe het begint. Ik ben ondertussen maar veel andere liedjes aan het luisteren, zodat ik er minder aan denk.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
  Spellchecker zaterdag 7 mei 2022 @ 12:46:38 #15
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204654359
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:35 schreef Kimsywimsy het volgende:
Omg, ook een geweldig nummer. Maar het is niet degene die ik bedoelde. Sorry! Ik stuur Arcee straks even een appje hoe het begint. Ik ben ondertussen maar veel andere liedjes aan het luisteren, zodat ik er minder aan denk.
Is het misschien iets van Katie Melua?
pi_204654592
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 12:46 schreef maily het volgende:

[..]
Is het misschien iets van Katie Melua?
Nee het was echt een one day fly. Ik zat alle hitlijsten al door te spitten. Ik heb alle hitzone cd's (die luisterde ik vaak) teruggelezen en daar vond ik haar niet. Ik heb in die tijd ook veel top 40 wekelijks gedownl... gekocht en beluisterd. Dus ik heb ook de top 40 hitlijsten zoveel terug gelezen. Ik heb normaal gesproken echt een goed geheugen voor liedjes en muziek. Dus dat ik deze niet kan vinden, is echt problematisch aan het worden, haha.
Op woensdag 16 december 2009 02:31 schreef Pingwingei het volgende:
heus waar de mensheid zal gebukt gaan onder Kimsywimsy's tirannie waar enkel ik boven sta, naast Kimsywimsy _O_
pi_204657084
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 13:08 schreef Kimsywimsy het volgende:

[..]
Nee het was echt een one day fly. Ik zat alle hitlijsten al door te spitten. Ik heb alle hitzone cd's (die luisterde ik vaak) teruggelezen en daar vond ik haar niet. Ik heb in die tijd ook veel top 40 wekelijks gedownl... gekocht en beluisterd. Dus ik heb ook de top 40 hitlijsten zoveel terug gelezen. Ik heb normaal gesproken echt een goed geheugen voor liedjes en muziek. Dus dat ik deze niet kan vinden, is echt problematisch aan het worden, haha.
Kan je op de een of andere manier een opname maken? Je kan bijvoorbeeld een piano appje op je telefoon installeren (of op je pc https://www.onlinepianist.com/virtual-piano) en dan via iets als dit het opnemen en hier neerzetten: https://vocaroo.com/?upload Dan hebben we misschien al iets meer melodie.
pi_204663306
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 mei 2022 11:52 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Deze?


@:Kimsywimsy
Ben ik in ieder geval geholpen :).
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_204663315
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 21:07 schreef Modus het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dank voor deze. Totaal vergeten O+.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_204668404
Dit is een wisselende C/F en het heeft de Top 40 niet gehaald, dus het zal wel niet, maar zo post ik lig nog eens in dit topic
pi_204716349
Heeft iemand enig idee welk nummer hier gedraaid wordt? Het is aflevering 2 van de serie Dirty Lines op netflix. Het speelt zich af eind jaren 80, maar die nummer kan natuurlijk veel later zijn gemaakt.

pi_204716654
hij zou hier tussen moeten staan https://soundtrack-x.com/dirty-lines2-s01e02
maar ik hoor hem zo snel niet.

denk de verkeerde serie...
pi_204716718
Is wel de juiste serie maar doorgaans worden maar 2 of 3 nummers genoemd uit die aflevering. Dit zijn “credited” nummers.

De link die je plaatste is het ook niet, deze zit in de intro. Het nummer dat ik zoek zit rond 36 min.
pi_204716748
dan is het die laatste die ik plaatste ook niet als ik ze zo tegelijk luister
wel een kijkwaardige serie heb ik t idee?
pi_204716767
Ik heb er 3 afleveringen van gezien en vind het zalig tot dusver. Zou graag terug willen naar die tijd 🥰
pi_204716799
das de pest he. heb dat ook wel met bepaalde films/series. van de andere kant ben ik blij dat t voorbij is. maar dat komt omdat de ouderdom het allemaal niet zo goed meer aan kan. maar ga je terug naar die tijd is ook de oudheid weer verdwenen natuurlijk.

toch maar weer abo op netflix nemen dus ^O^
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:05:47 #28
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204735097
Was net in een winkel en daar draaide ze een liedje klonk ongeveer zo:
Oeehooooeeeehhhhh
Ahhaaaaaaaaaahhhhhhh
lala lala laal alalaaa (was tekst)

en dan weer

Oeehooooeeeehhhhh
Ahhaaaaaaaaaahhhhhhh
lala lala laal alalaaa (was tekst)

Iemand een idee?
pindazakje
pi_204735146
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:05 schreef Hyaenidae het volgende:
Was net in een winkel en daar draaide ze een liedje klonk ongeveer zo:
Oeehooooeeeehhhhh
Ahhaaaaaaaaaahhhhhhh
lala lala laal alalaaa (was tekst)

en dan weer

Oeehooooeeeehhhhh
Ahhaaaaaaaaaahhhhhhh
lala lala laal alalaaa (was tekst)

Iemand een idee?
Dat moet onze songfestivaltrots S10 met de diepte zijn :P
  vrijdag 13 mei 2022 @ 17:15:52 #30
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204735222
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 17:08 schreef thealterego1 het volgende:

[..]
Dat moet onze songfestivaltrots S10 met de diepte zijn :P
Die is het idd, dank _O_
pindazakje
pi_204738865
Toen het zo ongeveer 2003/2004 was beluisterde ik wel eens ooit een nummer dat gezongen wordt door een duidelijk verstaanbare vrouwenstem. (Het zou dus op zijn minst zo'n 20 jaar oud moeten zijn.) Voor mijn gevoel kwam het nummer in korte tijd best veel op de radio, maar later helemaal nooit meer.

In de tekst kwamen de volgende woorden/zinsneden voor: "De kleren vliegen in de rondte." en "Ik voel veel lichaamstaal en kracht." In de tekst geeft deze vrouw aan dat zij zich in een situatie bevindt waarin ze het warm krijgt door de aanwezigheid van een persoon (een minnaar).

Heeft er iemand een idee welk nummer dit is? B.v.d.
C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
pi_204739778
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2022 23:09 schreef ReizigerZonderDoel het volgende:
Toen het zo ongeveer 2003/2004 was beluisterde ik wel eens ooit een nummer dat gezongen wordt door een duidelijk verstaanbare vrouwenstem. (Het zou dus op zijn minst zo'n 20 jaar oud moeten zijn.) Voor mijn gevoel kwam het nummer in korte tijd best veel op de radio, maar later helemaal nooit meer.

In de tekst kwamen de volgende woorden/zinsneden voor: "De kleren vliegen in de rondte." en "Ik voel veel lichaamstaal en kracht." In de tekst geeft deze vrouw aan dat zij zich in een situatie bevindt waarin ze het warm krijgt door de aanwezigheid van een persoon (een minnaar).

Heeft er iemand een idee welk nummer dit is? B.v.d.
Google zegt:
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zaterdag 21 mei 2022 @ 19:38:10 #34
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_204822976
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 01:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Google zegt:
Wist puur op die tekst al dat het geheid Ruth zou zijn _O-

Netjes iig ^O^
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zondag 22 mei 2022 @ 21:42:57 #35
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204834731
pindazakje
pi_204834752
quote:
Slechte.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  zondag 22 mei 2022 @ 21:49:49 #37
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_204834784
quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2022 21:45 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Slechte.
Hij raakt me wel, tune zit nu al dagen in m'n hoofd en kan er niet tegen dat ik niet weet hoe het verder gaat :(
pindazakje
pi_204887576
Vroeger, ik denk rond het WK 1994, had ik een CD met allerlei Oranje-liederen.

Daar stond een nummer op, op de melodie van 'funiculi funicula'.

De tekst ging ongeveer zo:
Holland, Holland, al is ons landje kleeeeeein
Holland, Holland, ons spel dat mag er zijn.
We hebben de H we hebben de O we hebben de L, L A N Deeeeeee
.......

Iemand een idee?
pi_204893972
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:26 schreef JaToch101Kadavers het volgende:
Ik heb al de hele dag een nummer in me hoofd dat ik iemand een tijd geleden hoorde draaien. Het is een al wat ouder (maximaal 5 jaar ofzo) elektronisch (geen techno of dubstep ofzo) nummer dat volgens mij een Frans nummer was (ik dacht dat de titel Frans was). Het nummer gaat in een aardig snel tempo.

Het is een elektronisch nummer dat eigenlijk steeds hetzelfde stuk herhaald met af en toe een stuk met een viool.

Het gaat iets van: Tu tu turu, tu tu turu, turururururu, tu turu, tu tu turu (paar keer herhaald)

en het deel met de viool tu tu tu tu tu tu, tutututu, tutututututu, tududududu (sneller gedeelte), tu tu tu.

Ik weet dat het een beetje vaag, maar misschien herinnert iemand het nummer zich
OP woensdag 7 mei 2014 @ 22:26:40, de aanhouder wint.

Het is La Caution - Thé à la Menthe - The Laser Dance Song. Het Franse nummer in Ocean's Twelve uit 2004.

  zondag 5 juni 2022 @ 22:25:49 #41
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_204972657
Heren, ik ben ten einde raad. Ik zoek een stukje audio dat naar mijn weten vaak wordt gebruikt in reclames, montages waarbij winkelcentra/winkelende mensen voorkomen, dat soort spul, en bestaat uit een melodie die naar mijn weten wordt gefloten.

en het gaat zo:

https://www105.zippyshare.com/v/uXJnSDK9/file.html

iemand enig idee?
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
  zondag 5 juni 2022 @ 22:34:00 #42
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_204972736
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 22:25 schreef MrKikker het volgende:
Heren, ik ben ten einde raad. Ik zoek een stukje audio dat naar mijn weten vaak wordt gebruikt in reclames, montages waarbij winkelcentra/winkelende mensen voorkomen, dat soort spul, en bestaat uit een melodie die naar mijn weten wordt gefloten.

en het gaat zo:

https://www105.zippyshare.com/v/uXJnSDK9/file.html

iemand enig idee?
Na veel reclames wegklikken :') kwam ik bij de mp3 en herkende ik het als de tune van Eigen Huis en Tuin…


Een vervolg zoekactie leverde dit op:

https://www.jingleweb.nl/(...)hoe-heet-nu-de-tune/
quote:
Eigen huis en tuin: hoe heet nu de tune ?

10.08.2020 – We zitten met een klein raadsel. Niet heel belangrijk, maar op z’n minst opmerkelijk. Want wie kent níet de tune van Nico’s Eigen huis & tuin? Die fluit je toch zó mee? Mooi, wij ook.
Maar als je duikt in de diverse archieven, kom je dezelfde muziek tegen onder verschillende titels. De uitvoerende is 100% zeker: Vladimir Cosma. De man die tussen 1968 en 2016 een karrenvracht aan tunes heeft geschreven voor films en televisie. Maar de titel kent minstens drie titelversies: de muziek komt uit de Franse film Banzaï uit 1983 en dan heet het Hot Dog. Maar op datzelfde Spotify kom je het tegen onder de naam Ping Pong Peggy. En op de CD 505 Comedy van MCT staat-ie als Siffler nést pas jouer
  zondag 5 juni 2022 @ 22:35:05 #43
328434 MrKikker
Kansenjongere
pi_204972742
O mijn god natuurlijk :'(

DANKJEWEL
Wie is jouw favoriete fictieve personage?
- God
  Spellchecker zondag 5 juni 2022 @ 22:48:09 #44
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_204972857
quote:
0s.gif Op zondag 5 juni 2022 22:25 schreef MrKikker het volgende:
Heren , ik ben ten einde raad. Ik zoek een stukje audio dat naar mijn weten vaak wordt gebruikt in reclames, montages waarbij winkelcentra/winkelende mensen voorkomen, dat soort spul, en bestaat uit een melodie die naar mijn weten wordt gefloten.

en het gaat zo:

https://www105.zippyshare.com/v/uXJnSDK9/file.html

iemand enig idee?
:{w
pi_204973631
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 mei 2022 22:41 schreef Kimsywimsy het volgende:
Ja, helaas weet ik het zeker. Sorry!

Ik zit echt mijn hoofd te forceren om meer ervan te herinneren. Ik ga straks een oude computer van de zolder trekken, reanimeren en kijken of de HD het nog doet, want anders doe ik vannacht weer geen oog dicht.
Zou het deze kunnen zijn?

pi_204985553
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2022 01:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Google zegt:
Ja, het ging om Ruth Jacott. Helemaal vergeten om nog even te bedanken!

Wat het voor mij nog wel verwarrend/raar heeft gemaakt, is dat het toch een ander lied betrof dan dat ‘Langzaam, stil en onverwacht’ (van jouw YouTube-link). Dat nummer was namelijk helemaal niet bekend voor me. Een vergissing van Google kennelijk.

Uiteindelijk bleek het te gaan om ‘Onderhuids’:

C'est une chanson simple que je te donne
Aussi facile qu'elle est tendre
Tu sais ce sont parfois les mots très simples
Les plus difficiles à entendre
pi_205053281
Iemand een idee welke ID Reinier Zonneveld hier draait ?

wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zaterdag 16 juli 2022 @ 14:59:57 #48
469185 DJ11
Radio 49
pi_205359651

Ik heb zo'n fout deuntje uit een happy hardcore/rave-nummer in m'n hoofd zitten. Het gaat om wat de zangeres hier zingt: "ne ne, oh ne ne.. "

Maar volgens mij is het bovenstaande niet het originele nummer waar het in zat, maar is het een sample. De vraag is dus: waar komt dit ook alweer uit?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 juli 2022 @ 15:01:52 #49
862 Arcee
Look closer
pi_205359666
quote:
5s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 14:59 schreef DJ11 het volgende:

Ik heb zo'n fout deuntje uit een happy hardcore/rave-nummer in m'n hoofd zitten. Het gaat om wat de zangeres hier zingt: "ne ne, oh ne ne.. "

Maar volgens mij is het bovenstaande niet het originele nummer waar het in zat, maar is het een sample. De vraag is dus: waar komt dit ook alweer uit?
  zaterdag 16 juli 2022 @ 15:05:27 #50
469185 DJ11
Radio 49
pi_205361156
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2022 20:38 schreef Beursaap het volgende:

[..]
welke?
  Spellchecker zaterdag 16 juli 2022 @ 17:49:19 #52
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205425176
Kent iemand deze grote hit van enkele jaren geleden nog?

Dance nummer met volgens mij de tekst Bali Mar tutututut. Weet niet meer hoe die heet :')
pi_205425220
Heb hem al Deorro - Bailar pohhh
pi_205493251
Help ik zoek een beroemde man wiens gezicht wit geschminkt is met rode schmink om het linkeroog.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 21:27:09 #56
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205494466
Ik zoek de artiest en het nummer wat gaat als:

(vrouw) Ooooh, oh, oh. Ła,la,la,la laaaaaa.
(korte intermezzo met zachte drum, klankschalen en een panfluit)
(man) -La,la,la. La,la,la.
(lange gitaar solo afgebroken met de panfluit)
(meerdere stemmen tegelijkertijd) Oooooh, aaaaaah.
(dumsolo barst los)
(Vrouwenstem heel hoog) Oooh!
En dan een mannenstem, beetje clownesk: -Oo-ooh.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 21:27:58 #57
289617 rosita1
Hey Hey, My My
pi_205494470
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:32 schreef lytsewiete het volgende:
Help ik zoek een beroemde man wiens gezicht wit geschminkt is met rode schmink om het linkeroog.
Bowie?
pi_205501298
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2022 17:49 schreef maily het volgende:

[..]
Je quote jezelf. Alweer.
ja want niemand kan helpen
  Spellchecker zaterdag 30 juli 2022 @ 17:10:53 #59
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205501384
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:05 schreef Beursaap het volgende:

[..]
ja want niemand kan helpen
Ik ook niet ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 18:07:43 #60
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_205501968
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:05 schreef Beursaap het volgende:

[..]
ja want niemand kan helpen
Dat is inmiddels wel duidelijk, shit happens…
pi_205679455
Ik ga even een heeeel random schot doen in de hoop dat er iemand van mijn leeftijd (30) toevallig vroeger ook dezelfde muziek luisterde.

Ik had vroeger op een bandje of discman een soort megamix van een festival. Ik denk dat het sensation was of iets dergelijks. Het "nummer" duurde denk ik zeker minimaal een half uur.
Maar nu komt het makkelijke deel, het begon 100% zeker met dit nummer:


Toen ik dit nummer vandaag voor het eerst hoorde (in 15 jaar denk ik) wilde ik heel graag de rest van de megamix horen maar ik kan hem dus vooralsnog niet vinden (alle sensation megamixes op youtube al aangeklikt, was het dan toch een ander festival?). Ik verwacht dat het ergens eind 90s uit is gekomen.

Ik vind het boven genoemde nummer verder helemaal niet zo bijzonder maar die "tonen" waar het mee begint geeft mij gelijk het 90's gevoel waarin ik die megamix weer wil horen.

Edit: waarschijnlijk is het geen sensation want dit nummer is uit 1996 en de eerste sensation was in 2000.

Hopelijk herkent iemand het! Bedankt toppers!

[ Bericht 4% gewijzigd door DX11 op 18-08-2022 21:01:10 ]
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205896244
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 17:10 schreef maily het volgende:

[..]
Ik ook niet ....

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:') :') :')
  donderdag 8 september 2022 @ 19:58:40 #64
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_205897539
quote:
7s.gif Op donderdag 8 september 2022 19:58 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Wat is hier de bedoeling van?
ik zoek het nr erin...
  donderdag 8 september 2022 @ 20:37:16 #66
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_205897687
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 20:30 schreef Beursaap het volgende:

[..]
ik zoek het nr erin...
Die vraag heb je eerder gesteld, helaas zonder succes en nu post je de YouTube link zonder enige vraag erbij of wat dan ook dus nog een keer.
Ik stel voor dat dit de laatste keer was…
pi_205898331
Dit is een heel ander filmpje..... maar goed.
  donderdag 8 september 2022 @ 21:33:15 #68
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_205898810
quote:
0s.gif Op donderdag 8 september 2022 21:12 schreef Beursaap het volgende:
Dit is een heel ander filmpje..... maar goed.
My bad, ik heb 2 seconden gekeken en zag weer Trump in beeld.
Dan ben ik al snel klaar…

Maar laat voortaan even wat duidelijker weten wat je vraag is i.p.v. een link te dumpen…
pi_205995343
.

[ Bericht 99% gewijzigd door geitenbrei op 17-09-2022 00:49:13 ]
Als het maar goed klinkt.
pi_206139444
Ik zoek een nummer uit vermoedelijk de jaren 80.

Op de achtergrond hoor je een stem dat herhalend zegt 'oh ah'. Lijkt op een gesamplede stem dat via keybaord wordt gespeeld met een effect erop.
Wat de zanger zegt weet ik niet. Mischien iets met prisoner of love?

Ik ken alleen dit stukje en dit zit herhalend in mijn hoofd. Dus nu wil ik graag weten waar dit van is.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 september 2022 @ 19:16:32 #71
862 Arcee
Look closer
pi_206144006
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:08 schreef Belugastroop het volgende:
Ik zoek een nummer uit vermoedelijk de jaren 80.

Op de achtergrond hoor je een stem dat herhalend zegt 'oh ah'. Lijkt op een gesamplede stem dat via keybaord wordt gespeeld met een effect erop.
Wat de zanger zegt weet ik niet. Mischien iets met prisoner of love?

Ik ken alleen dit stukje en dit zit herhalend in mijn hoofd. Dus nu wil ik graag weten waar dit van is.
Ik denk dan bijvoorbeeld aan:


En in mindere mate (jaren 90 ook) aan:

  donderdag 29 september 2022 @ 21:13:52 #72
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206146285
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 12:08 schreef Belugastroop het volgende:
Ik zoek een nummer uit vermoedelijk de jaren 80.

Op de achtergrond hoor je een stem dat herhalend zegt 'oh ah'. Lijkt op een gesamplede stem dat via keybaord wordt gespeeld met een effect erop.
Wat de zanger zegt weet ik niet. Mischien iets met prisoner of love?

Ik ken alleen dit stukje en dit zit herhalend in mijn hoofd. Dus nu wil ik graag weten waar dit van is.
Ik gok op 'Big Love' van Fleetwood Mac.
Prisoner of Love = Big Big Love en de herhalende 'Oh, Ah' zit daar ook in…

pi_206146613
Ik zoek uit ergens 2010, 2011 een catchy top 40 hitje. Muziekvideo zo'n loop video door een stad/wijk. Kleurrijk, zangeres met volgens mij tuinbroek oid. aan.
Voorheen Post ID 101472
  donderdag 29 september 2022 @ 21:40:51 #74
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206146658
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:36 schreef Estate2 het volgende:
Ik zoek uit ergens 2010, 2011 een catchy top 40 hitje. Muziekvideo zo'n loop video door een stad/wijk. Kleurrijk, zangeres met volgens mij tuinbroek oid. aan.
Clipjes, en zeker van die periode, zijn niet mijn specialiteit...
pi_206147534
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:36 schreef Estate2 het volgende:
Ik zoek uit ergens 2010, 2011 een catchy top 40 hitje. Muziekvideo zo'n loop video door een stad/wijk. Kleurrijk, zangeres met volgens mij tuinbroek oid. aan.
Ik moest aan deze denken, al is die wel van 2003:
  donderdag 29 september 2022 @ 22:32:39 #76
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_206147562
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2022 21:36 schreef Estate2 het volgende:
Ik zoek uit ergens 2010, 2011 een catchy top 40 hitje. Muziekvideo zo'n loop video door een stad/wijk. Kleurrijk, zangeres met volgens mij tuinbroek oid. aan.
Deze?
  donderdag 29 september 2022 @ 22:34:59 #77
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206151344
quote:
Jaa! Bedankt!! Al tijden naar op zoek. Kon er maar niet op komen.
Voorheen Post ID 101472
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:30:51 #79
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_206409279
Help, ik wil weten wat Frank Black nou precies zingt in dat laatste zinnetje:

I was swimmin' in the Caribbean
Animals were hiding behind the rocks
Except the little fish

En dan? :@

Heb uiteraard gegoogled maar de meningen zijn er verdeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door Parafernalia op 22-10-2022 15:40:11 (Needless to say: Where is my mind) ]
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:30:49 #80
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_206410135
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 21:27 schreef rosita1 het volgende:
Ik zoek de artiest en het nummer wat gaat als:

(vrouw) Ooooh, oh, oh. Ła,la,la,la laaaaaa.
(korte intermezzo met zachte drum, klankschalen en een panfluit)
(man) -La,la,la. La,la,la.
(lange gitaar solo afgebroken met de panfluit)
(meerdere stemmen tegelijkertijd) Oooooh, aaaaaah.
(dumsolo barst los)
(Vrouwenstem heel hoog) Oooh!
En dan een mannenstem, beetje clownesk: -Oo-ooh.
Het is 'm denk ik niet maar niet geschoten..

https://music.youtube.com/watch?v=swW5KG6Id2k
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_206478449
Ik zoek een oud hollands nummer, en het enige wat ik weet is dat ze 2x zingen weeeeekend, weeeekend, we gaan er weer wat moois van maken? (die zin niet zeker)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_206632788
Ik ben op zoek naar een bepaald deuntje.

Beetje vaag maar hetgeen wat ik eruit op kan maken is 'duh ta duh duh ta' en dat gaat door het gehele liedje.

Voorbeelden:


en


Ok die tweede is niet hetzelfde maar het geeft je een idee.
Ik heb al gezocht naar het genre, wat eruit komt is 'barok pop' maar dat is niet wat het deuntje is, aangezien er ook andere toonsoorten tot dit genre behoren.

Iemand een idee? Of voorbeelden met meer van zulke muziek met dit deuntje?
Google is your friend, abuse your friends
  vrijdag 11 november 2022 @ 09:54:05 #83
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_206634012
Ik moet een beetje denken aan Chris Rea, Auberge:

pi_206691079
Er is een nummer op slam fm dat best vaak wordt gedraaid.

Een zinnetje erin is: i think i am losing my head now

of i think i am losing my mind now

Zoiets, maar ik kan het niet vinden.. Iemand een idee?

------------

Edit: omg, ik kan het niet geloven. Heb hier serieus naar gezocht, nu ook weer even maar nu vind ik het alsnog binnen 1 minuut

  dinsdag 15 november 2022 @ 21:58:06 #85
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_206691119
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 21:55 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Er is een nummer op slam fm dat best vaak wordt gedraaid.

Een zinnetje erin is: i think i am losing my head now

of i think i am losing my mind now

Zoiets, maar ik kan het niet vinden.. Iemand een idee?
Zoiets?
pi_206691135
quote:
Nee, dank voor het meedenken, maar dit is zoiets dat je zoekt, vraagt uiteindelijk en dan direct het alsnog vindt :D Zo raar, maar ja dat soort zaken blijven je juist extra bij dus ja.
pi_206691140
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 21:55 schreef Muurbloem2001 het volgende:
Er is een nummer op slam fm dat best vaak wordt gedraaid.

Een zinnetje erin is: i think i am losing my head now

of i think i am losing my mind now

Zoiets, maar ik kan het niet vinden.. Iemand een idee?

------------

Edit: omg, ik kan het niet geloven. Heb hier serieus naar gezocht, nu ook weer even maar nu vind ik het alsnog binnen 1 minuut


Deze
pi_206691154
Edit spuit elf
pi_206691201
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 november 2022 21:59 schreef F_r het volgende:
Edit spuit elf
:D Ja sorry, serieus wel een half uur naar gezocht ofzo voordat ik het hier ging vragen
  donderdag 8 december 2022 @ 21:47:01 #90
417037 MarokkaanseHeld
Come here mijn litte macaron.
pi_207000134
Ik ben opzoek naar een Spaans of Mexicaans achtig liedje, zeker ergens van de jaren 70, 80, 90, een hele bekende, je hoort het wel eens in de AH.

Begint zo: hmmm-hmmm,hm,hm, hmm,-hmm-hm, hm. Iets met ching chong maar is geen Chinees nummer.
pi_207006499
Ik hoorde gister, op de radio, geen idee welke zende analoog nog...deze tekst..

My pussy is so good, but you dont still want me..

IK dacht hoor ik dat nou goed...rond 1230 op de radio,...zulke teksten mag dit nog in Ned..

Nog een keer goed luisteren ja hoor..
want me of love me kan ook.

Welk nummer
Ik zwaai naar dieren.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 9 december 2022 @ 13:57:09 #92
39237 crew  H_T
2733
pi_207006542
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 december 2022 13:51 schreef Geerd het volgende:
Ik hoorde gister, op de radio, geen idee welke zende analoog nog...deze tekst..

My pussy is so good, but you dont still want me..

IK dacht hoor ik dat nou goed...rond 1230 op de radio,...zulke teksten mag dit nog in Ned..

Nog een keer goed luisteren ja hoor..
want me of love me kan ook.

Welk nummer
Deze misschien?

Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_207006888
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:47 schreef MarokkaanseHeld het volgende:
Ik ben opzoek naar een Spaans of Mexicaans achtig liedje, zeker ergens van de jaren 70, 80, 90, een hele bekende, je hoort het wel eens in de AH.

Begint zo: hmmm-hmmm,hm,hm, hmm,-hmm-hm, hm. Iets met ching chong maar is geen Chinees nummer.
Schot voor de boeg, deze misschien?

pi_207022509
quote:
Nope..niet zo op deze manier..
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 10 december 2022 @ 20:13:21 #95
414767 Pierre_Ranja
Je suis une artiste!
pi_207031899
Ik zoek een trance achtig liedje met als leidende draad een piano melodie. Die piano muziek was ook de intro van zo'n medium show met Char Margolis op RTL 4 heel lang geleden :'). Maar dan dus de trance versie. Iemand een idee?
Don't call me Shirley
  zaterdag 10 december 2022 @ 21:20:05 #96
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_207033568
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 20:13 schreef Pierre_Ranja het volgende:
Ik zoek een trance achtig liedje met als leidende draad een piano melodie. Die piano muziek was ook de intro van zo'n medium show met Char Margolis op RTL 4 heel lang geleden :'). Maar dan dus de trance versie. Iemand een idee?
Heb je de tune van Char ergens? Dat zou wel helpen.
  zaterdag 10 december 2022 @ 23:09:29 #97
414767 Pierre_Ranja
Je suis une artiste!
pi_207036274
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 december 2022 21:20 schreef tja77 het volgende:

[..]
Heb je de tune van Char ergens? Dat zou wel helpen.
Nee helaas niet! Ik kan het misschien wel ergens inspelen op piano ofzo..
Don't call me Shirley
  Redactie Frontpage zaterdag 10 december 2022 @ 23:15:58 #98
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_207036355
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 20:13 schreef Pierre_Ranja het volgende:
Ik zoek een trance achtig liedje met als leidende draad een piano melodie. Die piano muziek was ook de intro van zo'n medium show met Char Margolis op RTL 4 heel lang geleden :'). Maar dan dus de trance versie. Iemand een idee?
Even een wilde gok
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  zaterdag 10 december 2022 @ 23:52:49 #99
414767 Pierre_Ranja
Je suis une artiste!
pi_207036858
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2022 23:15 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Even een wilde gok
Oeh nee, maar wel een lekker nummertje. Bedankt voor de tip!
Don't call me Shirley
pi_207421323
Woepata Woepata seenè

Een Afrikaans liedje gok ik vanmiddag gehoord op een radio op het werk. :+
pi_207423820
quote:
6s.gif Op woensdag 4 januari 2023 18:50 schreef ManianMan het volgende:
Woepata Woepata seenè

Een Afrikaans liedje gok ik vanmiddag gehoord op een radio op het werk. :+
Deze misschien?

pi_207425125
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2023 21:47 schreef ruud.nl het volgende:

[..]
Deze misschien?

Dat is 'm ja heb mee liggen blèren 'n doedelzak 'n doedelzak _O_
pi_207479358
Ik zoek sinds zeker een jaar een album, waarvan ik eigenlijk alleen de cover vaag in gedachten heb.

Wat ik me herinner, en dus aanknopingspunten:
- Mijn ex-schoonvader bezat de cd, die lag in zijn dashboardkastje omstreeks 2012 of 2013;
- Toentertijd was het een nieuw uitgebracht album;
- Ik meen (80% zekerheid) dat het een Nederlandse band betrof;
- Rockachtige muziek;
- Het misschien wel belangrijkste wat me bijstaat: het was een zwarte cover met daarop een lijnenpatroon in alle kleuren van de regenboog, beetje á la The Restistance van Muse:

(ik bedoel de kleuren, niet de hele cover).
- Ik vond het gave muziek, dus geen idee waarom ik dit uit het oog verloren ben.

Ik kwam gisteren ineens op het idee het hier op Fok! te vragen. Iemand een idee? :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Hojdhopper op 09-01-2023 10:32:20 ]
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_207586513
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2023 09:53 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik zoek sinds zeker een jaar een album, waarvan ik eigenlijk alleen de cover vaag in gedachten heb.

Wat ik me herinner, en dus aanknopingspunten:
- Mijn ex-schoonvader bezat de cd, die lag in zijn dashboardkastje omstreeks 2012 of 2013;
- Toentertijd was het een nieuw uitgebracht album;
- Ik meen (80% zekerheid) dat het een Nederlandse band betrof;
- Rockachtige muziek;
- Het misschien wel belangrijkste wat me bijstaat: het was een zwarte cover met daarop een lijnenpatroon in alle kleuren van de regenboog, beetje á la The Restistance van Muse:
[ afbeelding ]
(ik bedoel de kleuren, niet de hele cover).
- Ik vond het gave muziek, dus geen idee waarom ik dit uit het oog verloren ben.

Ik kwam gisteren ineens op het idee het hier op Fok! te vragen. Iemand een idee? :)
Gevonden met hulp van een user op Tweakers.net!!

Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_207637252
Ik was gisteren in de SportCity en daar draaien ze een nummer dat ik sinds 2019 niet had gehoord. Het is een soort dance/lounge-nummer met een vrouw die heel langzaam zingt (praat) in het Engels, maar de tekst is mij niet meer bekend. Volgens mij kan ik me iets herinneren in de trant van "I'll keep ...". Supervaag natuurlijk, maar ik heb echt geen idee.

Het nummer is dus sowieso uit sinds 2019, maar kan ook ouder zijn.



[ Bericht 20% gewijzigd door Speedfight op 09-04-2023 09:43:09 ]
  Redactie Frontpage vrijdag 20 januari 2023 @ 10:13:14 #106
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_207637592
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:44 schreef PicoMMP het volgende:
Ik was gisteren in de SportCity en daar draaien ze een nummer dat ik sinds 2019 niet had gehoord. Het is een soort dance/lounge-nummer met een vrouw die heel langzaam zingt (praat) in het Engels, maar de tekst is mij niet meer bekend. Volgens mij kan ik me iets herinneren in de trant van "I'll keep ...". Supervaag natuurlijk, maar ik heb echt geen idee.

Het nummer is dus sowieso uit sinds 2019, maar kan ook ouder zijn.
Van wat ik uit je omschrijving haal klinkt het als iets gelijk Deadmau5 & Kaskade - I Remember, al is dat inmiddels al wel wat jaartjes ouder (2008)

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_207637938
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:13 schreef LTVDK het volgende:

[..]
Van wat ik uit je omschrijving haal klinkt het als iets gelijk Deadmau5 & Kaskade - I Remember, al is dat inmiddels al wel wat jaartjes ouder (2008)

Dat is 'm helaas niet. De vrouw van het liedje dat ik zoek heeft een iets diepere/lagere stem en zingt wat meer alsof ze praat.

De melodie is ook wat catchy. Je kunt het een beetje vergelijken met Can't Stop Playing van Dr Kucho.
pi_207637984
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:44 schreef PicoMMP het volgende:
Ik was gisteren in de SportCity en daar draaien ze een nummer dat ik sinds 2019 niet had gehoord. Het is een soort dance/lounge-nummer met een vrouw die heel langzaam zingt (praat) in het Engels, maar de tekst is mij niet meer bekend. Volgens mij kan ik me iets herinneren in de trant van "I'll keep ...". Supervaag natuurlijk, maar ik heb echt geen idee.

Het nummer is dus sowieso uit sinds 2019, maar kan ook ouder zijn.
Deze is uit 2019 en komt overeen met je omschrijving. Dus die zou het kunnen zijn, maar misschien ook niet.

All Day I Dream About Stemlijsten
pi_207638108
Ik neig een beetje naar Marea van Fred again/the Blessed Madonna, maar die is van na 2019
pi_207638171
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik neig een beetje naar Marea van Fred again/the Blessed Madonna, maar die is van na 2019
Dit dacht ik eerst ook.
All Day I Dream About Stemlijsten
pi_207638699
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 10:47 schreef Tussle266 het volgende:

[..]
Deze is uit 2019 en komt overeen met je omschrijving. Dus die zou het kunnen zijn, maar misschien ook niet.

Helaas ook niet.

Wat ik me ook nog licht herinner is dat haar stem niet echt boven de beat/melodie uitkwam. Qua genre dus een soort dance/lounge. In ieder geval electronisch. Beetje space.

Het is echt lastig te beschrijven omdat ik hem dus zacht gehoord heb in de sportschool en daarvoor echt vier jaar geleden.
pi_207703417
Dit is denk ik een makkelijke:

Er is een nummer waar het refrein heel erg lijkt op de intro van de bold and the beautiful, dus met trompetten enz. Ik heb gegoogled maar gek genoeg niet gevonden. Maar als je het hoort denk je gelijk aan de bold intro. Iemand een idee?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  dinsdag 24 januari 2023 @ 23:33:42 #113
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_207703460
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2023 23:30 schreef DX11 het volgende:
Dit is denk ik een makkelijke:

Er is een nummer waar het refrein heel erg lijkt op de intro van de bold and the beautiful, dus met trompetten enz. Ik heb gegoogled maar gek genoeg niet gevonden. Maar als je het hoort denk je gelijk aan de bold intro. Iemand een idee?
Deze?
pi_207703551
quote:
Jep! Als je het weet is het heel duidelijk :D (ook echt in 3 minuten na mijn vraag haha) thanks!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_207713339
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2023 09:44 schreef PicoMMP het volgende:
Ik was gisteren in de SportCity en daar draaien ze een nummer dat ik sinds 2019 niet had gehoord. Het is een soort dance/lounge-nummer met een vrouw die heel langzaam zingt (praat) in het Engels, maar de tekst is mij niet meer bekend. Volgens mij kan ik me iets herinneren in de trant van "I'll keep ...". Supervaag natuurlijk, maar ik heb echt geen idee.

Het nummer is dus sowieso uit sinds 2019, maar kan ook ouder zijn.
Één van deze misschien?

pi_207713661
quote:
Nee, is een stuk minder mainstream.

Maar die tweede lijkt er qua beat heeeeel erg op!
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:10:04 #117
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_207715140
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 21:27 schreef rosita1 het volgende:
Ik zoek de artiest en het nummer wat gaat als:

(vrouw) Ooooh, oh, oh. Ła,la,la,la laaaaaa.
(korte intermezzo met zachte drum, klankschalen en een panfluit)
(man) -La,la,la. La,la,la.
(lange gitaar solo afgebroken met de panfluit)
(meerdere stemmen tegelijkertijd) Oooooh, aaaaaah.
(dumsolo barst los)
(Vrouwenstem heel hoog) Oooh!
En dan een mannenstem, beetje clownesk: -Oo-ooh.
Ik denk dan aan (wat je oh la,la tekst betreft. Niet qua panfluit e.d.)



[ Bericht 2% gewijzigd door Rob310 op 25-01-2023 22:16:28 ]
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  woensdag 25 januari 2023 @ 22:14:08 #118
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_207715234
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2023 20:56 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Nee, is een stuk minder mainstream.

Maar die tweede lijkt er qua beat heeeeel erg op!
Iets wat heel erg op Groovejet lijkt en ook voldoet aan je omschrijving is


[ Bericht 0% gewijzigd door Rob310 op 25-01-2023 22:40:24 ]
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  dinsdag 31 januari 2023 @ 18:04:49 #119
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_207794424
Ik zoek de reclame waar dit nummer in gebruikt is. Ik kan het nergens vinden help

vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
  woensdag 1 februari 2023 @ 06:06:29 #120
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_207801215
quote:
3s.gif Op dinsdag 31 januari 2023 18:04 schreef 1marcelfilms het volgende:
Ik zoek de reclame waar dit nummer in gebruikt is. Ik kan het nergens vinden help

Wanneer je op YouTube intypt " commercial Chubby checker" krijg je o.a. deze:

De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  PR en moderator vrijdag 3 februari 2023 @ 22:35:35 #121
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_207839865
Ik zoek het origineel waar “I’m fucking Matt Damon” op gebaseerd is:

In 2008 was dat een ding. Toen kwam ook Superhero Movie uit, en ik zou zweren dat die eindigde met een nummer op die melodie waarin de ‘superhelden’ (Iron Man enzo) een dansje doen en alle karakters nog eens langs komen met een zinnetje in het liedje. Op die melodie is dus “I’m fucking Matt Damon” in datzelfde jaar op gebaseerd.

Maar ik kan dus nergens meer vinden hoe die heet! Op ‘Superhero Movie’ song kan ik ‘m niet vinden dus ik twijfel of het nou wel die film was.
Het stond ooit op Youtube want ik heb die dansende Iron Man nog een tijdje als UI gehad hier :')

Zegt iemand dit iets wiens geheugen beter is dan de mijne?
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_207844724
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 februari 2023 22:35 schreef Moira het volgende:
Ik zoek het origineel waar “I’m fucking Matt Damon” op gebaseerd is:

In 2008 was dat een ding. Toen kwam ook Superhero Movie uit, en ik zou zweren dat die eindigde met een nummer op die melodie waarin de ‘superhelden’ (Iron Man enzo) een dansje doen en alle karakters nog eens langs komen met een zinnetje in het liedje. Op die melodie is dus “I’m fucking Matt Damon” in datzelfde jaar op gebaseerd.

Maar ik kan dus nergens meer vinden hoe die heet! Op ‘Superhero Movie’ song kan ik ‘m niet vinden dus ik twijfel of het nou wel die film was.
Het stond ooit op Youtube want ik heb die dansende Iron Man nog een tijdje als UI gehad hier :')

Zegt iemand dit iets wiens geheugen beter is dan de mijne?
Bedoel je deze misschien:
  PR en moderator zaterdag 4 februari 2023 @ 17:59:01 #123
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_207849276
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 februari 2023 11:44 schreef libranl het volgende:

[..]
Bedoel je deze misschien:
DISASTERMOVIE WAS HET OMFG JA DANKJEWEL _O_
In hetzelfde jaar uitgekomen ook _O-
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_207877082
Ik zoek de achtergrondmuziek die na 7/8 seconden ingezet wordt. Het is waarschijnlijk iets onbekends en rechtenvrij want shazam vindt het niet.

pi_207878903
zoek redelijk bekend oud housenummer oldskool. denk uit de jaren 90/00?
vrouwelijke stem die zingt: listen to me baby, don't you know ahhaahaa
  Moderator maandag 6 februari 2023 @ 15:07:57 #126
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_207879466
quote:
10s.gif Op maandag 6 februari 2023 14:23 schreef suzi1 het volgende:
zoek redelijk bekend oud housenummer oldskool. denk uit de jaren 90/00?
vrouwelijke stem die zingt: listen to me baby, don't you know ahhaahaa
Ik denk gelijk pretty fly for a white guy ;)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_207879494
quote:
88s.gif Op maandag 6 februari 2023 15:07 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]
Ik denk gelijk pretty fly for a white guy ;)
veel rustiger haha
beetje alla deep down below van rmb
pi_207917208
heb al gehoord van de draaier *O*


(niet als rmb dus haha)
  Redactie Frontpage maandag 13 februari 2023 @ 16:17:47 #129
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_207982434
Ben op zoek naar het origineel van deze plaat, althans ik ga er van uit dat het gejat is want het het is een Spaanse makinaplaat :+

Vanaf ca. 2.15
____

En dan nog eentje omdat in er in de tekst van de vorige 'Automatic lover' zit ging ik eerst daar van uit, maar dat is hem dus niet. Maar nu ik dit nummer hoor herinner ik me opeens weer een happy hardcore plaatje, periode 94-96 die het refrein van deze plaat gesampled heeft, weet iemand welke dit zou kunnen zijn.

Specifiek dus het refrein van 'See me, feel me, hear me, love me, touch me', na een minuutje ongeveer

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_207987257
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 16:17 schreef LTVDK het volgende:


Specifiek dus het refrein van 'See me, feel me, hear me, love me, touch me', na een minuutje ongeveer

  Redactie Frontpage maandag 13 februari 2023 @ 22:46:20 #131
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_207988545
quote:
Nee het was echt een happy hardcore plaat, dus aardig op tempo. Weet eigenlijk haast zeker dat ik die hier nog ergens op een cd moet hebben staan
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_207988569
leek me al stug dat die het was, was 1e die google gaf. en idd totaal niet happy
  Redactie Frontpage maandag 13 februari 2023 @ 22:50:38 #133
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_207988591
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 22:48 schreef suzi1 het volgende:
leek me al stug dat die het was, was 1e die google gaf. en idd totaal niet happy
Even whosampled doorgespit en toen ik de cover van de cd waar die op stond zag wist ik het meteen :Y
https://www.whosampled.co(...)son-Automatic-Lover/

Deze dus :P
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_207988609
ooo leuk leuk!
ken dat nr nog niet
zal die serie ook eens gaan luisteren eerdaags

wij vinden t ineens amal zelf hier met die happy :D
  Redactie Frontpage maandag 13 februari 2023 @ 22:56:07 #135
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_207988651
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2023 22:52 schreef suzi1 het volgende:
ooo leuk leuk!
ken dat nr nog niet
zal die serie ook eens gaan luisteren eerdaags

wij vinden t ineens amal zelf hier met die happy :D
Ja al ben ik nu nog steeds op zoek naar de plaat die ik in eerste instantie zocht voor deze er ook nog bij kwam :') _O-
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 15:31:17 #136
441859 crew  Lenny77
pi_208062219
Een vraagje:
ik was naar de Simsons aan het kijken en daar kwam een muziekje in wat mij hielp denken aan een andere film of zelfs misschien gewoon aan een echt klassiek nummer. Maar ik kom er maar niet op.
Ik heb het in Shazam gegooid maar het enige wat ik kreeg was een gaar house-plaatje waar het stukje in voor komt vanaf 2:25.
Is er iemand die mij wel kan vertellen welk nummer het is? Of vanwaar het komt?
Bedankt alvast :)
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 19 februari 2023 @ 15:37:29 #137
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_208062301
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:31 schreef Lenny77 het volgende:
Een vraagje:
ik was naar de Simsons aan het kijken en daar kwam een muziekje in wat mij hielp denken aan een andere film of zelfs misschien gewoon aan een echt klassiek nummer. Maar ik kom er maar niet op.
Ik heb het in Shazam gegooid maar het enige wat ik kreeg was een gaar house-plaatje waar het stukje in voor komt vanaf 2:25.
Is er iemand die mij wel kan vertellen welk nummer het is? Of vanwaar het komt?
Bedankt alvast :)
Het is de tune van de film Psycho van Alfred Hitchcock…


+ de gehele versie:



[ Bericht 11% gewijzigd door MadMaster op 19-02-2023 15:51:39 ]
  Moderator zondag 19 februari 2023 @ 16:06:17 #138
441859 crew  Lenny77
pi_208062699
quote:
7s.gif Op zondag 19 februari 2023 15:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]
Het is de tune van de film Psycho van Alfred Hitchcock…


+ de gehele versie:

Held _O_ _O_ _O_
Het was dus nog bekender dan dat ik dacht :D
Stom dat ik daar niet opgekomen ben...
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zaterdag 4 maart 2023 @ 19:54:37 #139
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_208240032
Ik ben heel benieuwd of iemand me kan helpen, het is nogal een vage omschrijving. Maar wie weet :)

Ik zoek een nummer uit (denk ik) 2015 tot 2017. Qua stijl schurkt het tegen Fiesta van The Pogues, maar volgens mij is het een Amerikaanse band. Het begint rustig, seconde of 10-15 ofzo, dan is er een break (seconde of wat helemaal stil), dan gaat het 'los'. Het is een nummer met veel trompetten.
Mijn dochter was in die tijd emo (geen idee of dit relevante info is) en luisterde het korte tijd veel (ze weet ook niet meer welk nummer het is).
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_208240260
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:54 schreef Turbomuis het volgende:
Ik ben heel benieuwd of iemand me kan helpen, het is nogal een vage omschrijving. Maar wie weet :)

Ik zoek een nummer uit (denk ik) 2015 tot 2017. Qua stijl schurkt het tegen Fiesta van The Pogues, maar volgens mij is het een Amerikaanse band. Het begint rustig, seconde of 10-15 ofzo, dan is er een break (seconde of wat helemaal stil), dan gaat het 'los'. Het is een nummer met veel trompetten.
Mijn dochter was in die tijd emo (geen idee of dit relevante info is) en luisterde het korte tijd veel (ze weet ook niet meer welk nummer het is).
Misschien deze?


Komt wel uit 2002, maar klopt wel aardig met je beschrijving.
  zaterdag 4 maart 2023 @ 20:23:39 #141
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_208240560
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 20:09 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Misschien deze?


Komt wel uit 2002, maar klopt wel aardig met je beschrijving.
Nee, dit is 'm niet. Het heeft meer een sfeertje van een live-optreden in de kroeg, en dat dan de muzikanten tijdens die break ff stokstijf blijven staan en daarna los gaan. In mijn herinnering is het ook minder gitarig. En trompetten, geen viool
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_208241461
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 maart 2023 19:54 schreef Turbomuis het volgende:
Ik ben heel benieuwd of iemand me kan helpen, het is nogal een vage omschrijving. Maar wie weet :)

Ik zoek een nummer uit (denk ik) 2015 tot 2017. Qua stijl schurkt het tegen Fiesta van The Pogues, maar volgens mij is het een Amerikaanse band. Het begint rustig, seconde of 10-15 ofzo, dan is er een break (seconde of wat helemaal stil), dan gaat het 'los'. Het is een nummer met veel trompetten.
Mijn dochter was in die tijd emo (geen idee of dit relevante info is) en luisterde het korte tijd veel (ze weet ook niet meer welk nummer het is).
Deze misschien?

  zaterdag 4 maart 2023 @ 21:23:32 #143
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_208242175
quote:
Nee, ook niet. Wel een lekker nummer :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  zaterdag 4 maart 2023 @ 21:54:43 #145
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_208243115
quote:
nee, bij lange na niet :)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  zondag 5 maart 2023 @ 16:00:32 #146
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_208252126
Zo voor de hand liggend dat het bijna niet de goede kan zijn: (wel héél véél trompet :Y )

De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  zondag 5 maart 2023 @ 16:06:46 #147
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_208252286
quote:
0s.gif Op zondag 5 maart 2023 16:00 schreef Rob310 het volgende:
Zo voor de hand liggend dat het bijna niet de goede kan zijn: (wel héél véél trompet :Y )

Nope...

Het is pretpunk-ish (er poppen dingen omhoog in mn geheugen as I go)
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_208298335

Ik weet toch heel zeker dat het refrein van dit nummer (stukje my papa said), en dan vooral de muziek/de melodie op de achtergrond, dus niet de tekst, gecovered is uit een jaren 90 nummer. Maar ik kan hem echt totaal niet vinden, erg irritant..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  donderdag 9 maart 2023 @ 11:39:03 #149
267282 iggyinthehouse
the man from outta space
pi_208299287
quote:
0s.gif Op donderdag 9 maart 2023 10:02 schreef DX11 het volgende:

Ik weet toch heel zeker dat het refrein van dit nummer (stukje my papa said), en dan vooral de muziek/de melodie op de achtergrond, dus niet de tekst, gecovered is uit een jaren 90 nummer. Maar ik kan hem echt totaal niet vinden, erg irritant..
Uit:

https://www.gutefrage.net(...)you-not-us-ein-cover

Schijnbaar lijkt die 100% op:

Pitbull - Feel This Moment

  dinsdag 21 maart 2023 @ 20:20:02 #150
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_208485226
Al tijden ben ik op zoek om een echte oorwurm te vinden maar ondanks uitvoerig speurwerk heb ik hem nog niet kunnen vinden.

Het is een nummer dat ik ~5 jaar terug vaak tegenkwam op game-streams, echt zo'n opzwepend nummer. Het heeft wel wat weg (qua sfeer) van Galantis - Runaway:


Ergens vermoed ik dat hij op het kanaal van bijvoorbeeld een Trap Nation moet staan.

De tekst (die ik heb onthouden) is vrij simpel, een kerel die zingt/schreeuwt:
Warrem aaahhhhhhhh eeehhh ohhhhhhh (ja klinkt stom maar als je hem eenmaal hoort begrijp je waarschijnlijk precies wat ik bedoel)

Googelen op deze lyrics heeft ook weinig zin want er zijn natuurlijk massa's nummers met dergelijke 'tekst'. Wellicht dat hier iemand iets te binnen schiet. :s)
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_208490557
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 maart 2023 20:20 schreef PzKpfw het volgende:
Al tijden ben ik op zoek om een echte oorwurm te vinden maar ondanks uitvoerig speurwerk heb ik hem nog niet kunnen vinden.

Het is een nummer dat ik ~5 jaar terug vaak tegenkwam op game-streams, echt zo'n opzwepend nummer. Het heeft wel wat weg (qua sfeer) van Galantis - Runaway:


Ergens vermoed ik dat hij op het kanaal van bijvoorbeeld een Trap Nation moet staan.

De tekst (die ik heb onthouden) is vrij simpel, een kerel die zingt/schreeuwt:
Warrem aaahhhhhhhh eeehhh ohhhhhhh (ja klinkt stom maar als je hem eenmaal hoort begrijp je waarschijnlijk precies wat ik bedoel)

Googelen op deze lyrics heeft ook weinig zin want er zijn natuurlijk massa's nummers met dergelijke 'tekst'. Wellicht dat hier iemand iets te binnen schiet. :s)
  vrijdag 31 maart 2023 @ 08:32:59 #152
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_208598990
Ik heb ineens een stukje tekst in mijn hoofd van een nummer en kan er niet meer opkomen welk nummer het nu was (en of het een leuk nummer was :P )

De tekst is iets in de trant van:

"Do you want to.. ..change... ...the thing that I've got" (puntjes om de korte pauzes te benadrukken)

Het werd een beetje langzaam/zwoel gezongen. Volgens mij kan het maar zo 20 jaar oud zijn en zit het wat in de electro/dance hoek. Ik weet niet meer of het nu een man of een vrouw was die het zong
nee, jij dan!
  vrijdag 31 maart 2023 @ 14:13:01 #153
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_208602322
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2023 08:32 schreef Gehenna het volgende:
Ik heb ineens een stukje tekst in mijn hoofd van een nummer en kan er niet meer opkomen welk nummer het nu was (en of het een leuk nummer was :P )

De tekst is iets in de trant van:

"Do you want to.. ..change... ...the thing that I've got" (puntjes om de korte pauzes te benadrukken)

Het werd een beetje langzaam/zwoel gezongen. Volgens mij kan het maar zo 20 jaar oud zijn en zit het wat in de electro/dance hoek. Ik weet niet meer of het nu een man of een vrouw was die het zong
Hebbes! Begon ineens weer wat meer te dagen
nee, jij dan!
  zaterdag 1 april 2023 @ 20:01:35 #154
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_208618977
Dit wordt niks, maar ik probeer het toch:

- Ik zoek een nummer die begint met een intro op basgitaar (net als No More Tears van Ozzy)
- Heb ooit de Wiki bezocht van de band. Ze zijn religieus (christelijk dacht ik). Kan helaas de geschiedenis van vorig jaar in mijn browser niet meer bekijken. Dan was het heel makkelijk geweest.
- Het refrein heeft lyrics in de volgende trant: 'and I cry at/in the sun' en daarna iets als 'and the sun in the air' Het is meerstemmig en klinkt echt tof
- Stijl van het nummer is toch wel rock

Wie o wie? Heb al van alles geprobeerd :')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zaterdag 1 april 2023 @ 20:15:30 #155
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_208619224
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 april 2023 20:01 schreef SonicVolcano het volgende:
Dit wordt niks, maar ik probeer het toch:

- Ik zoek een nummer die begint met een intro op basgitaar (net als No More Tears van Ozzy)
- Heb ooit de Wiki bezocht van de band. Ze zijn religieus (christelijk dacht ik). Kan helaas de geschiedenis van vorig jaar in mijn browser niet meer bekijken. Dan was het heel makkelijk geweest.
- Het refrein heeft lyrics in de volgende trant: 'and I cry at/in the sun' en daarna iets als 'and the sun in the air' Het is meerstemmig en klinkt echt tof
- Stijl van het nummer is toch wel rock

Wie o wie? Heb al van alles geprobeerd :')
Als ik zoek op "lyrics cry in the sun" vind ik:

De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
  zaterdag 1 april 2023 @ 20:19:08 #156
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_208619302
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2023 20:15 schreef Rob310 het volgende:

[..]
Als ik zoek op "lyrics cry in the sun" vind ik:

Yep. Is 'm helaas niet. Het nummer heet ook anders. Dat weet ik nog.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zondag 2 april 2023 @ 18:49:53 #157
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_208633993
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 april 2023 20:01 schreef SonicVolcano het volgende:
Dit wordt niks, maar ik probeer het toch:

- Ik zoek een nummer die begint met een intro op basgitaar (net als No More Tears van Ozzy)
- Heb ooit de Wiki bezocht van de band. Ze zijn religieus (christelijk dacht ik). Kan helaas de geschiedenis van vorig jaar in mijn browser niet meer bekijken. Dan was het heel makkelijk geweest.
- Het refrein heeft lyrics in de volgende trant: 'and I cry at/in the sun' en daarna iets als 'and the sun in the air' Het is meerstemmig en klinkt echt tof
- Stijl van het nummer is toch wel rock

Wie o wie? Heb al van alles geprobeerd :')
Een wikipedia pagina met christelijke rockbands, misschien zie je daar de naam tussen staan in de lijst?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Christian_rock_bands
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_208634573
quote:
7s.gif Op zaterdag 1 april 2023 20:01 schreef SonicVolcano het volgende:
Dit wordt niks, maar ik probeer het toch:

- Ik zoek een nummer die begint met een intro op basgitaar (net als No More Tears van Ozzy)
- Heb ooit de Wiki bezocht van de band. Ze zijn religieus (christelijk dacht ik). Kan helaas de geschiedenis van vorig jaar in mijn browser niet meer bekijken. Dan was het heel makkelijk geweest.
- Het refrein heeft lyrics in de volgende trant: 'and I cry at/in the sun' en daarna iets als 'and the sun in the air' Het is meerstemmig en klinkt echt tof
- Stijl van het nummer is toch wel rock

Wie o wie? Heb al van alles geprobeerd :')
Was het een Amerikaanse band? Weet je nog een beetje hoe de videoclip er uit zag?
  zondag 2 april 2023 @ 20:01:57 #159
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_208634655
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 18:49 schreef Rob310 het volgende:

[..]
Een wikipedia pagina met christelijke rockbands, misschien zie je daar de naam tussen staan in de lijst?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Christian_rock_bands
2x bekeken en niks doet een belletje rinkelen.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zondag 2 april 2023 @ 20:03:07 #160
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_208634668
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 19:55 schreef SLP_ het volgende:

[..]
Was het een Amerikaanse band? Weet je nog een beetje hoe de videoclip er uit zag?
Amerikaans ben ik vrij zeker van. Er was geen videoclip. Is wellicht een albumtrack en geen single o.i.d.

Ik kan het refrein zo voor de geest halen, maar ik weet helaas niet meer de exacte woorden.

Wat ik nog wel weet is dat het nummer vrij lang was, ik gok rond de 6 a 7 minuten.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
  zondag 2 april 2023 @ 20:33:43 #161
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_208634982
Gevonden :D Stond in mijn afspeellijst van 2022 :') Normaal stonden die lijsten van vorige jaren op mijn homepage, vandaar dat ik er niet aan dacht.

Het gaat om dit nummer:


Had de lyrics ook fout :') :D Wel een heel tof nummer _O_
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_208634988
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2023 20:33 schreef SonicVolcano het volgende:
Gevonden :D Stond in mijn afspeellijst van 2022 :') Normaal stonden die lijsten van vorige jaren op mijn homepage, vandaar dat ik er niet aan dacht.

Het gaat om dit nummer:


Had de lyrics ook fout :') :D Wel een heel tof nummer _O_
Haha, ach gelukkig dat je hem hebt gevonden! :D
  zondag 2 april 2023 @ 20:35:54 #163
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_208634999
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 20:34 schreef SLP_ het volgende:

[..]
Haha, ach gelukkig dat je hem hebt gevonden! :D
Inderdaad :D En ze zijn Iers zie ik nu :')
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_208635003
quote:
10s.gif Op zondag 2 april 2023 20:35 schreef SonicVolcano het volgende:

[..]
Inderdaad :D En ze zijn Iers zie ik nu :')
En ik maar druk aan het googlen voor je haha
  zondag 2 april 2023 @ 20:37:13 #165
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_208635015
quote:
0s.gif Op zondag 2 april 2023 20:36 schreef SLP_ het volgende:

[..]
En ik maar druk aan het googlen voor je haha
Werd zeker gewaardeerd O+
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_208712001
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren 80. Weet er bijna niets van behalve dat de album versie begint met rinkelend glas. De rest van het nummer zal ik ook wel kennen maar ik krijg het niet voor elkaar om de link te leggen tussen het glas en de rest.

Iemand een idee welk nummer ik zoek?
pi_208713348
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 09:25 schreef Woepsie het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren 80. Weet er bijna niets van behalve dat de album versie begint met rinkelend glas. De rest van het nummer zal ik ook wel kennen maar ik krijg het niet voor elkaar om de link te leggen tussen het glas en de rest.

Iemand een idee welk nummer ik zoek?

of deze?

  zondag 9 april 2023 @ 11:51:15 #168
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_208713417
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 09:25 schreef Woepsie het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren 80. Weet er bijna niets van behalve dat de album versie begint met rinkelend glas. De rest van het nummer zal ik ook wel kennen maar ik krijg het niet voor elkaar om de link te leggen tussen het glas en de rest.

Iemand een idee welk nummer ik zoek?
The Message van Grandmaster Flash maar daar zit het vallend glas niet direct aan het begin, misschien wel op een album versie?
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_208717965
Bingo! Het is Billy Joel. Super bedankt! Kan ik vanavond weer rustig slapen.
pi_208719365
quote:
0s.gif Op zondag 9 april 2023 19:13 schreef Woepsie het volgende:
Bingo! Het is Billy Joel. Super bedankt! Kan ik vanavond weer rustig slapen.
Haha, gelukkig! :)
pi_208865698
Ik zoek een nummer waarvan ik artiest niet weet noch ook maar 1 woord songtekst. Ik herinner me alleen de melodie B-)

Qua sfeer vind ik het enigszins wat weg hebben van dit


Dus lichte Americana pop, wat minder prominente blazers, en het nummer is ook iets meer ingetogen, een fractie langzamer maar wel nog gewoon poptempo nummer. Zelfde periode ook ongeveer meen ik.

Verder was het voor zover ik weet hun enige bekendere nummer, en tijdens het eerste couplet is de beat bij de eerste paar maten wat op de achtergrond gemixt en komt dan pas wat meer versterkt naar voren .

Succes B-)
pi_208871547
Hij schoot me toch ineens weer te binnen, ik zocht deze

  maandag 24 april 2023 @ 17:18:35 #173
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_208888067
Dance-achtig, soort electro kazoo:

Tuuuut
Tuut tuut, tu tu tuuuut
Tuut tuut, tu tu tuuuut
Etc, af en toe hoger

Clip is gast in electrowave achtige 3d omgeving, zoiets:


I walk outside, look at the stars, wishing you were here, dat soort bagger.

Was ook een miem meen ik, 3d apen die aan het dansen waren, rood of blauw waren ze.

Misschien wel 20 jaar oud…?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 24 april 2023 @ 17:32:13 #174
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_208888216
@Treinhomo jij weet dit
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 24 april 2023 @ 17:33:01 #175
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_208888224
@Rickocum ook denk ik
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 24 april 2023 @ 17:37:19 #176
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_208888283
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 17:18 schreef Tyr80 het volgende:
Dance-achtig, soort electro kazoo:

Tuuuut
Tuut tuut, tu tu tuuuut
Tuut tuut, tu tu tuuuut
Etc, af en toe hoger

Clip is gast in electrowave achtige 3d omgeving, zoiets:


I walk outside, look at the stars, wishing you were here, dat soort bagger.

Was ook een miem meen ik, 3d apen die aan het dansen waren, rood of blauw waren ze.

Misschien wel 20 jaar oud…?

Deze?
  maandag 24 april 2023 @ 17:37:56 #177
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_208888290
Jassaaaaasaaaaaaaa!!!!!!
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 24 april 2023 @ 17:39:17 #178
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_208888300
Dankjewel Rick!! Succes met alles!! 👍
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 24 april 2023 @ 17:40:40 #179
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_208888316
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 17:39 schreef Tyr80 het volgende:
Dankjewel Rick!! Succes met alles!! 👍
Thanks bro. Momenteel bezig om slijm eruit te hoesten en voor de rest komt alles gucci!
  maandag 24 april 2023 @ 17:44:18 #180
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_208888350
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:40 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Thanks bro. Momenteel bezig om slijm eruit te hoesten en voor de rest komt alles gucci!
Ah nee…wat heb je opgelopen dan…? Aziatische slijmkoorts?
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 24 april 2023 @ 17:46:41 #181
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_208888384
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 17:44 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Ah nee…wat heb je opgelopen dan…? Aziatische slijmkoorts?
Ik denk een Groningse slijmkoorts. Die zijn vele malen zeldzamer en nuchterder
  maandag 24 april 2023 @ 17:50:35 #182
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_208888422
quote:
0s.gif Op maandag 24 april 2023 17:46 schreef Rickocum het volgende:

[..]
Ik denk een Groningse slijmkoorts. Die zijn vele malen zeldzamer en nuchterder
Wegspoelen met jenever dan
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  maandag 24 april 2023 @ 18:23:32 #183
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_208888745
quote:
1s.gif Op maandag 24 april 2023 17:50 schreef Tyr80 het volgende:

[..]
Wegspoelen met jenever dan
Ik had afgelopen zaterdag iets soortgelijks gedaan. Dat was een heel slecht idee :')
pi_209095837
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 08:12 schreef maily het volgende:

[..]
[..]
[..]
Dank voor het meedenken :D

Ben er vanmorgen achtergekomen wat ik bedoelde:

Lijkt minder op het liedje van Gossip Girl dan ik dacht ......
Ik ben op zoek naar deze video van Staygold maar het lijkt er op dat deze van de aardbodem verdwenen is c.q. grondig van het internet gewist.

Een beschrijving staat in dit 10 jaar oude artikel: https://earmilk.com/2013/(...)-pow-official-video/

Lijkt haast wel een bewuste cancel actie.Ik ben daar inmiddels nieuwsgieriger naar dan de video zelf.

N.B. ik was op zoek naar een hoge resolutie video. een versie in "aardappel" kwaliteit heb ik nog wel.
"Sommige mensen hebben juist genoeg gelezen om verkeerd te citeren."
pi_209224439
Ik zoek een nummer, ik denk van Macklemore, het doet wat denken aan Coolio, geen idee meer, maar met zo'n religieuze klank, pakweg 10 jaar terug.
Ik heb nu talloze nummers van Macklemore geluisterd, maar zit er niet bij, was een blanke rapper. Bvd.
pi_209470141
Ik zoek deze, zal rond 2000 zijn uitgebracht. Trance.

pi_209850358
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren '70-'80.
Het is met een vrij hoge stem gezongen en gaat als volgt 'Laaaaaa la la la la laaaaaa la la la la laaaaaa la la la la laaaaaa'

Ik weet dat jullie weinig info hebben maar ik kan me ook geen zin uit het nummer herinneren. Anders had ik die wel ff Gegooglelet.
Cindy De Vuyst
  dinsdag 11 juli 2023 @ 12:00:10 #188
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_209850436
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:51 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren '70-'80.
Het is met een vrij hoge stem gezongen en gaat als volgt 'Laaaaaa la la la la laaaaaa la la la la laaaaaa la la la la laaaaaa'

Ik weet dat jullie weinig info hebben maar ik kan me ook geen zin uit het nummer herinneren. Anders had ik die wel ff Gegooglelet.

Geen dank...
pi_209850608
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:51 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren '70-'80.
Het is met een vrij hoge stem gezongen en gaat als volgt 'Laaaaaa la la la la laaaaaa la la la la laaaaaa la la la la laaaaaa'

Ik weet dat jullie weinig info hebben maar ik kan me ook geen zin uit het nummer herinneren. Anders had ik die wel ff Gegooglelet.
pi_209917680
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 juni 2023 22:33 schreef Nober het volgende:
Ik zoek deze, zal rond 2000 zijn uitgebracht. Trance.

Klinkt een beetje als Darude
pi_210057909
Hoi!

Ik ben al een tijdje opzoek naar een trap/dubstep achtig nummer, misschien dat iemand mij hier kan helpen.
Hetgeen wat ik nog weet is dat het nummer hoogstwaarschijnlijk begint met dit stuk:
Daarna hoor je een soort aziatische drums/houten instrument en een versnelde vrouwenstem die iets zingt of roept als:
Adelehi adelehi atte, adelehi atte :+
Iemand enig idee?
Volgens mij heb ik het ooit gehoord of in een youtube female vocal gaming music mix, of ergens op soundcloud.
Alvast bedankt voor degene die me kan helpen.

Doei!
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 14:57:54 #192
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210058399
Gelukkig worden die bugaarse vrouwen vrijwel niet gesampled :D _O- :')

Als er iets massaal in popmuziek terecht gekomen is (vooral in de 90s) is het dat!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator donderdag 27 juli 2023 @ 15:00:58 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_210058438
Dit is hem vast (pun intended) niet


:D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_210058956
Dat is hem inderdaad niet, hetzelfde 'type' stem als in de youtube link zingt ook het Adelehi adelehi atte, adelehi atte gedeelte.
  donderdag 27 juli 2023 @ 20:04:45 #195
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_210061784
Staat het hier misschien tussen?

https://www.whosampled.co(...)ulgares/Kaval-Sviri-(The-Flute-Plays)/sampled/
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_210064635
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juli 2023 20:04 schreef Rob310 het volgende:
Staat het hier misschien tussen?

https://www.whosampled.co(...)ulgares/Kaval-Sviri-(The-Flute-Plays)/sampled/
Goed idee, maar helaas. Ik gok dat het om een rechtenvrij nummer gaat die niet in dit soort lijsten wordt opgenomen.
Het moet wel een redelijk bekend nummer zijn. Mijn collega kent hem ook maar heeft ook geen flauw idee wat de artiest/titel is.
  vrijdag 28 juli 2023 @ 01:47:21 #197
103397 minthy
Lief-ish
pi_210064812
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juli 2023 11:51 schreef einzeinz het volgende:
Ik ben op zoek naar een nummer uit de jaren '70-'80.
Het is met een vrij hoge stem gezongen en gaat als volgt 'Laaaaaa la la la la laaaaaa la la la la laaaaaa la la la la laaaaaa'

Ik weet dat jullie weinig info hebben maar ik kan me ook geen zin uit het nummer herinneren. Anders had ik die wel ff Gegooglelet.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_210066817
GEVONDEN!
Bedankt iedereen voor het meezoeken!
pi_210189369
Ik zoek een wat ouder nummer, volgens mij zit er een tijdsaanduiding in de titel.
Iets met '6 pm' of '9 pm' (het kan ook nog 'o'clock'-zijn) en dan een plaatsaanduiding....dus iets als '6 pm at the parc/station/zoo'
Een vrij rustig nummer met meerstemmige zang en piano. Typisch Top2000 ook.

Ik kom er maar niet op! Ik dacht steeds aan Alan Parsons Project maar die zijn het niet (denk ik)
Wellicht plopt er bij jullie iets op?

[ Bericht 3% gewijzigd door Kanaroe op 06-08-2023 20:06:33 ]
pi_210189658
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 19:58 schreef Kanaroe het volgende:
Ik zoek een wat ouder nummer, volgens mij zit er een tijdsaanduiding in de titel.
Iets met '6 pm' of '9 pm' (het kan ook nog 'o'clock'-zijn) en dan een plaatsaanduiding....dus iets als '6 pm at the parc/station/zoo'
Een vrij rustig nummer met meerstemmige zang en piano. Typisch Top2000 ook.

Ik kom er maar niet op! Ik dacht steeds aan Alan Parsons Project maar die zijn het niet (denk ik)
Wellicht plopt er bij jullie iets op?
Rendez Vous 6.02 van UK?
  zondag 6 augustus 2023 @ 20:17:08 #201
95236 marcb1974
Dakshin Ray
pi_210189708
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 19:58 schreef Kanaroe het volgende:
Ik zoek een wat ouder nummer, volgens mij zit er een tijdsaanduiding in de titel.
Iets met '6 pm' of '9 pm' (het kan ook nog 'o'clock'-zijn) en dan een plaatsaanduiding....dus iets als '6 pm at the parc/station/zoo'
Een vrij rustig nummer met meerstemmige zang en piano. Typisch Top2000 ook.

Ik kom er maar niet op! Ik dacht steeds aan Alan Parsons Project maar die zijn het niet (denk ik)
Wellicht plopt er bij jullie iets op?
Londenbeat - 9am (on a new york subway)
stupidity has become as common as common sense was before
pi_210189809
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 20:14 schreef cafca het volgende:

[..]
Rendez Vous 6.02 van UK?
Jaaaaa, dat is em! Dankjewel, mijn dag is weer goed _O_
pi_210189822
quote:
0s.gif Op zondag 6 augustus 2023 20:17 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
Londenbeat - 9am (on a new york subway)
Bedankt voor het meedenken, ik had em al!
  Redactie Frontpage vrijdag 18 augustus 2023 @ 22:50:45 #204
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210335485
Ben op zoek naar een wat aparte :+ Het gaat om een Spaanse hardcoreplaat waar een Nederlandse sample in zit. De plaat zelf weet ik wel welke het is, ik wil alleen graag weten waar de sample uit komt. Heb hieronder losjes de tekst staan maar die levert met zoeken niks op, het klinkt een beetje alsof het van een ruige Nederlandstalige (Vlaamse?) rockband of iets afkomstig is
quote:
Iets dat leert dat zo goed beheerst (?) na vallen en opstaan
Iets dat deed dat je nooit meer vergeet na vallen en opstaan
Wat je ook doet, je doet het pas goed na vallen en opstaan
... en daar heb je wat aan na vallen en opstaan
(vanaf ca. 3:10 min.)
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage vrijdag 18 augustus 2023 @ 23:18:41 #205
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210335771
Oh en ook nog in dezelfde categorie alleen dan de andere kant op, waarvan ik het origineel wel weet te vinden maar niet meer in welke plaat de sample is gebruikt :+ Ook een Spaanse hardcoreplaat uit de 00's, waarschijnlijk op een van de labels van Central Rock/CHR/Pont Aeri/Xque/Bit Music of dergelijke uitgebracht

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_210336027
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2023 23:18 schreef LTVDK het volgende:
Oh en ook nog in dezelfde categorie alleen dan de andere kant op, waarvan ik het origineel wel weet te vinden maar niet meer in welke plaat de sample is gebruikt :+ Ook een Spaanse hardcoreplaat uit de 00's, waarschijnlijk op een van de labels van Central Rock/CHR/Pont Aeri/Xque/Bit Music of dergelijke uitgebracht


?
  Redactie Frontpage zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:03:05 #207
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210337884
quote:
Nee dit is het niet, het draait echt alleen om het Katastroof nummer en niet al die andere nummers erbij :+
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  Redactie Frontpage zaterdag 19 augustus 2023 @ 09:04:09 #208
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_210337891
Oh, opeens schiet het me te binnen _O- Imperio - Dans Van Drunkards

Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 augustus 2023 @ 20:50:24 #209
862 Arcee
Look closer
pi_210423384
O-)

[ Bericht 63% gewijzigd door Arcee op 25-08-2023 21:23:57 ]
  woensdag 6 september 2023 @ 21:48:19 #210
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_210553604
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2023 22:14 schreef Rob310 het volgende:

[..]
Iets wat heel erg op Groovejet lijkt en ook voldoet aan je omschrijving is
@PicoMMP was het deze?
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_210674311

Begint exact op 30:37 tot 30:52 in de bovenstaande video.
Help mij dit liedje zoeken??? ;( Het klinkt zo bekend en een klassieker.
pi_210674748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 september 2023 21:48 schreef Rob310 het volgende:

[..]
@:picommp was het deze?
Sorry, late reactie!

Nee dat is hem niet, heb hem inmiddels wel gevonden!

pi_210675476
quote:
17s.gif Op maandag 18 september 2023 16:21 schreef Favelaboy het volgende:

Begint exact op 30:37 tot 30:52 in de bovenstaande video.
Help mij dit liedje zoeken??? ;( Het klinkt zo bekend en een klassieker.
pi_210675620
quote:
Dit is emmmm. Ik kan wel janken van blijdschap.. _O_ Je bent geweldig PicoMMP O+
pi_210675694
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:35 schreef Favelaboy het volgende:

[..]
Dit is emmmm. Ik kan wel janken van blijdschap.. _O_ Je bent geweldig PicoMMP O+
Met dank aan mijn vriendin :)
pi_210676581
quote:
0s.gif Op maandag 18 september 2023 18:42 schreef PicoMMP het volgende:

[..]
Met dank aan mijn vriendin :)
;)
pi_210792217
Hoe heet de tune die altijd te horen was tijdens het pitstraat nieuws waarbij de nieuwtjes van de auto's gepresenteerd werden door Olav/Allard.
Dit was van Formule 1 rtl gp.
De tune klonk als een soort van fluit.
pi_210793403
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 september 2023 02:33 schreef 0108daniel het volgende:
Hoe heet de tune die altijd te horen was tijdens het pitstraat nieuws waarbij de nieuwtjes van de auto's gepresenteerd werden door Olav/Allard.
Dit was van Formule 1 rtl gp.
De tune klonk als een soort van fluit.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_210793919
quote:
Top! Dat is em inderdaad.
Hartstikke bedankt.
  dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:31:48 #220
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_210909654
Ik heb een oorwurm.

Het is een clip, ik denk eind jaren 90, maar kan ook begin jaren 00 zijn. Kwam regelmatig voorbij op muziekzender “The Box”
In de clip zingt een vrouw met lange zwarte haren. (Niet meredith Brooks of alanis Morisette) En ze staat op een boot of onderzeeër die heen en weer gaat over de golven. Je ziet ook van die ronde raampjes.
In het refrein zingt ze iets van; lei-o-lei-o-lei-o
En verder denk ik, maar dat weet ik niet zeker, dat het een Duitse formatie was.

Dit leioleioleio zit echt al daaagen in m’n hoofd.
  zondag 22 oktober 2023 @ 14:39:21 #221
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_211040788
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 oktober 2023 22:31 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een oorwurm.

Het is een clip, ik denk eind jaren 90, maar kan ook begin jaren 00 zijn. Kwam regelmatig voorbij op muziekzender “The Box”
In de clip zingt een vrouw met lange zwarte haren. (Niet meredith Brooks of alanis Morisette) En ze staat op een boot of onderzeeër die heen en weer gaat over de golven. Je ziet ook van die ronde raampjes.
In het refrein zingt ze iets van; lei-o-lei-o-lei-o
En verder denk ik, maar dat weet ik niet zeker, dat het een Duitse formatie was.

Dit leioleioleio zit echt al daaagen in m’n hoofd.
Ik heb hem gevonden 😍
Precies zoals hij in m’n hoofd zat.

  zondag 5 november 2023 @ 19:53:58 #222
111260 Charmian
a little joy
pi_211205709
Iemand enig idee van en door wie het sambamuziekje onder de airbnb zwembaden is? De taal klinkt als portugees en daar ben ik niet zo sterk in :D
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_211205779
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:53 schreef Charmian het volgende:
Iemand enig idee van en door wie het sambamuziekje onder de airbnb zwembaden is? De taal klinkt als portugees en daar ben ik niet zo sterk in :D
Een linkje zou helpen.
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  maandag 6 november 2023 @ 13:25:37 #224
111260 Charmian
a little joy
pi_211211860
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:58 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]
Een linkje zou helpen.
Dat is nu juist de pest. Ik kan op dat hele internet niets vinden, zelfs de commercial niet. Only on tv ;(
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_211238831
quote:
0s.gif Op zondag 5 november 2023 19:53 schreef Charmian het volgende:
Iemand enig idee van en door wie het sambamuziekje onder de airbnb zwembaden is? De taal klinkt als portugees en daar ben ik niet zo sterk in :D
pi_211240209
quote:
Oh yes :D je bent geweldig!
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  dinsdag 14 november 2023 @ 12:17:56 #227
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_211291962


[ Bericht 50% gewijzigd door Turbomuis op 14-11-2023 18:35:43 (Laat maar) ]
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
  zondag 19 november 2023 @ 23:33:05 #228
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_211353814
Ferry de serie. Aflevering 2, helemaal op het einde. Ik dacht Gimme Shelter van The Stones maar het lijkt toch een ander. Weet iemand het
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_211433315

Op 0,55 begint het, en later nog een paar keer

In dit nummer zit een klein muzikaal intermezzo waarvan ik zeker ben dat het "gejat" is van een ander bekend nummer.
Ik kom er maar niet op van welk ouder nummer dit is.....
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 november 2023 @ 16:15:27 #230
862 Arcee
Look closer
pi_211433746
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:48 schreef Kanaroe het volgende:

Op 0,55 begint het, en later nog een paar keer

In dit nummer zit een klein muzikaal intermezzo waarvan ik zeker ben dat het "gejat" is van een ander bekend nummer.
Ik kom er maar niet op van welk ouder nummer dit is.....
Klinkt een beetje als:

pi_211433945
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 16:15 schreef Arcee het volgende:

[..]
Klinkt een beetje als:

Jazeker, de sfeer van het liedje komt overeen :)

Maar ik bedoel alleen het instrumentale intermezzo op 0,55 seconden

[ Bericht 0% gewijzigd door Kanaroe op 26-11-2023 16:52:04 ]
  zondag 26 november 2023 @ 17:19:07 #232
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_211434670
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 15:48 schreef Kanaroe het volgende:

Op 0,55 begint het, en later nog een paar keer

In dit nummer zit een klein muzikaal intermezzo waarvan ik zeker ben dat het "gejat" is van een ander bekend nummer.
Ik kom er maar niet op van welk ouder nummer dit is.....
Ik moest aan deze denken:

Maar het is niet 1-op-1 hetzelfde.
nee, jij dan!
pi_211440981
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 17:19 schreef Gehenna het volgende:

[..]
Ik moest aan deze denken:

Maar het is niet 1-op-1 hetzelfde.
Nee, dat bedoel ik ook niet.

Het stukje muziek, of eigenlijk de melodie die ik zoek is m.i. afkomstig van een ouder (pop-rock-) nummer :)
  zondag 17 december 2023 @ 11:19:52 #234
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_211645374
quote:
0s.gif Op zondag 26 november 2023 16:25 schreef Kanaroe het volgende:

[..]
Jazeker, de sfeer van het liedje komt overeen :)

Maar ik bedoel alleen het instrumentale intermezzo op 0,55 seconden
Have I told you lately van Van Morrison lijkt het wel op
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_211650669
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2023 11:19 schreef Bayswater het volgende:

[..]
Have I told you lately van Van Morrison lijkt het wel op
Dankje voor het luisteren, maar dat is het ook niet...
Mooi nummer trouwens wel van Van
pi_211823502

Wie weet welk muziekje hier onder zit? Hoe heet dit?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_211823582
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:48 schreef marcb1974 het volgende:

Wie weet welk muziekje hier onder zit? Hoe heet dit?

🤔
pi_211823623
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 december 2023 18:53 schreef Evangelion het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
🤔
Iets met had ik best kunnen zien :')
stupidity has become as common as common sense was before
pi_212011882
Getriggerd door MUZ / Songteksten waarin artiesten worden genoemd zoek ik een nummer van een jaar of 10 oud, of misschien meer. Catchy pop/dance nummer, met een simpel terugkerend pentatonisch melodietje dat gezongen wordt, maar zonder tekst, gewoon "oe hoe a hoe, hoe a hoe, hoe a hoe a hoe" ofzo. En dan wordt tussendoor een aantal keer de naam van een volgens mij vrouwelijke zangeres of artiest gesproken.

oe hoe a hoe, hoe a hoe, hoe a hoe a hoe
oe hoe a hoe, hoe a hoe, hoe a hoe a hoe
oe hoe a hoe, hoe a hoe, hoe a hoe a hoe
Imca Marina!
(Stevige beat)
oe hoe a hoe, hoe a hoe, hoe a hoe a hoe

Maar dan natuurlijk niet Imca Marina maar iemand anders. Geen idee wie.
pi_212012218
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 januari 2024 10:22 schreef Farenji het volgende:
Getriggerd door MUZ / Songteksten waarin artiesten worden genoemd zoek ik een nummer van een jaar of 10 oud, of misschien meer. Catchy pop/dance nummer, met een simpel terugkerend pentatonisch melodietje dat gezongen wordt, maar zonder tekst, gewoon "oe hoe a hoe, hoe a hoe, hoe a hoe a hoe" ofzo. En dan wordt tussendoor een aantal keer de naam van een volgens mij vrouwelijke zangeres of artiest gesproken.

oe hoe a hoe, hoe a hoe, hoe a hoe a hoe
oe hoe a hoe, hoe a hoe, hoe a hoe a hoe
oe hoe a hoe, hoe a hoe, hoe a hoe a hoe
Imca Marina!
(Stevige beat)
oe hoe a hoe, hoe a hoe, hoe a hoe a hoe

Maar dan natuurlijk niet Imca Marina maar iemand anders. Geen idee wie.
pi_212240694
Komt me bekent voor die melodie (cover), waar is het van?

pi_212397873
Ik zoek een (volgens mij) oost Europees nummer dat geen lyrics heeft en met name trompet / klarinet bevat met veel opzwepende hoempapa achtige beats (ja, gisteren tijdens carnaval weer eens gehoord na vele jaren).

Het heeft ook de hele tijd dat stukje “pada pam pam padam..”
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_212398360
quote:
0s.gif Op maandag 12 februari 2024 10:36 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik zoek een (volgens mij) oost Europees nummer dat geen lyrics heeft en met name trompet / klarinet bevat met veel opzwepende hoempapa achtige beats (ja, gisteren tijdens carnaval weer eens gehoord na vele jaren).

Het heeft ook de hele tijd dat stukje “pada pam pam padam..”
Mahala Raï Banda - Mahalageasca

'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 16 februari 2024 @ 20:02:50 #247
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_212455911
Mijn vrouw zoekt een nummer, hier wordt een beetje in gezongen in koor en speelt zich af op een boot. Muziekstyle meer klassiek vooral piano komt erin voor, het is al wat oudere nummer.
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_212457847
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 20:02 schreef SpeedyGJ het volgende:
Mijn vrouw zoekt een nummer, hier wordt een beetje in gezongen in koor en speelt zich af op een boot. Muziekstyle meer klassiek vooral piano komt erin voor, het is al wat oudere nummer.
Vangelis - Conquest of paradise
  vrijdag 16 februari 2024 @ 21:48:35 #249
34663 SpeedyGJ
Zo snel als de bliksem O+
pi_212458067
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 21:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Vangelis - Conquest of paradise
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 februari 2024 21:37 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]
Vangelis - Conquest of paradise
You make her day! Thnx :)
<a href="https://www.youtube.com/channel/UCPueUwKfPaGH7v48LZlltkg" rel="nofollow" target="_blank">WSDokkum Youtube</a>
pi_212669210
Zoek een EDM nummer, geen idee of die recent is, maar bevat een Duitse en Nederlandse songtekst. "Berlin blabla [Duits]", "...after Amsterdam" "tik tok party hardy, tik tok party hardy" "helemaal van de kaart" ofzo iets zijn fragmenten.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_212669333
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2024 23:27 schreef Discombobulate het volgende:
Zoek een EDM nummer, geen idee of die recent is, maar bevat een Duitse en Nederlandse songtekst. "Berlin blabla [Duits]", "...after Amsterdam" "tik tok party hardy, tik tok party hardy" "helemaal van de kaart" ofzo iets zijn fragmenten.
pi_212675385
quote:
Wel Reinier Zonneveld hé, ik zat al bij hem te zoeken...
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_212745075
Meest bekende (happy) hardcore nummers uit óf 1992 of 1997. Artiest was volgens mij in één van die twee jaren in Groningen als optreden. Zo niet, dan in ieder geval in Nederland.

Edit: Het is geen keihard gestamp, best wel aangenaam nummer, heeeeel klein tikkeltje trance achtig, maar de nadruk ligt op (happy) hardcore. En het is ook niet uitsluitend happy hardcore, maar wel old school hardcore. Er zit veel flow in het nummer.

Dat is alles wat ik heb... Iemand een lijst dan zoek ik er verder wel in.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 8 maart 2024 @ 20:31:07 #254
862 Arcee
Look closer
pi_212746411
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2024 19:22 schreef Discombobulate het volgende:
Meest bekende (happy) hardcore nummers uit óf 1992 of 1997. Artiest was volgens mij in één van die twee jaren in Groningen als optreden. Zo niet, dan in ieder geval in Nederland.

Edit: Het is geen keihard gestamp, best wel aangenaam nummer, heeeeel klein tikkeltje trance achtig, maar de nadruk ligt op (happy) hardcore. En het is ook niet uitsluitend happy hardcore, maar wel old school hardcore. Er zit veel flow in het nummer.

Dat is alles wat ik heb... Iemand een lijst dan zoek ik er verder wel in.
Paar gokjes:

  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 maart 2024 @ 19:35:08 #257
862 Arcee
Look closer
pi_212759017
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 18:14 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Zit er niet bij, al lijkt ie wel het meeste op Tears Don't Lie.
Iets van Dune wellicht?
Hier schreef Hooidraad het volgende:
Justin spreekt altijd de waarheid.
pi_212759273
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 19:39 schreef JustinK het volgende:

[..]
Iets van Dune wellicht?
Het zit daar volgens mij heel dicht in de buurt, alleen minder de nadruk op happy hardcore an sich. Qua beat heel herkenbaar op 1:45 in Can't Stop Raving () .Hij lijkt enigszins veel op Can't Stop Raving van hun, maar dan met een echt klassiekere hardcore sound. Ligt toch dichter bij 1997 dan heb ik het idee. De andere suggesties zijn iets te veel happy hardcore. Het is Dune samen met Neophyte. Aan 1992, 1993 of 1997 heb je denk ik ook vrij weinig aangezien de scene zo verschrikkelijk groot was.

Anyways, ik zal nog eens mezelf de pleuris zoeken.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 9 maart 2024 @ 23:24:58 #260
862 Arcee
Look closer
pi_212764746
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 19:53 schreef Discombobulate het volgende:
Anyways, ik zal nog eens mezelf de pleuris zoeken.
Wellicht naar deze dan:

  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 16 maart 2024 @ 20:28:43 #261
862 Arcee
Look closer
pi_212852122
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 19:53 schreef Discombobulate het volgende:
Anyways, ik zal nog eens mezelf de pleuris zoeken.

Deze dan.
pi_212852438
Mijn eerste ingeving ook iets van Charlie lownoise en mental theo
pi_212852473
Ik zoek ook iets vast als ik zelf even goed nadenk en of zoek het wellicht ook wel weet. Ik hoorde gisteren bij Evers een liedje over Promes wat is het echte liedje? Het komt mij zo bekend voor maar kom er niet op
pi_212857138
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2024 20:51 schreef F_r het volgende:
Ik zoek ook iets vast als ik zelf even goed nadenk en of zoek het wellicht ook wel weet. Ik hoorde gisteren bij Evers een liedje over Promes wat is het echte liedje? Het komt mij zo bekend voor maar kom er niet op
  zondag 17 maart 2024 @ 10:59:13 #265
101492 Rob310
meneer van de Plus
pi_212857781
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2024 19:53 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Het zit daar volgens mij heel dicht in de buurt, alleen minder de nadruk op happy hardcore an sich. Qua beat heel herkenbaar op 1:45 in Can't Stop Raving () .Hij lijkt enigszins veel op Can't Stop Raving van hun, maar dan met een echt klassiekere hardcore sound. Ligt toch dichter bij 1997 dan heb ik het idee. De andere suggesties zijn iets te veel happy hardcore. Het is Dune samen met Neophyte. Aan 1992, 1993 of 1997 heb je denk ik ook vrij weinig aangezien de scene zo verschrikkelijk groot was.

Anyways, ik zal nog eens mezelf de pleuris zoeken.
Ik weet niet wat je exact bedoeld met ' klassieke hardcore sound?'

Misschien is dit iets? Ik hoorde in dit nummer van Dune, deze terug.



[ Bericht 1% gewijzigd door Rob310 op 17-03-2024 11:28:28 ]
De meeste computerproblemen ontstaan ergens tussen de rugleuning van de bureaustoel en het toetsenbord...
pi_212870270
quote:
Dat kan hem idd wel zijn. Dank je
pi_212874970
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2024 11:23 schreef F_r het volgende:

[..]
Dat kan hem idd wel zijn. Dank je
Graag gedaan! https://www.facebook.com/watch/?v=1467822207168533
  dinsdag 19 maart 2024 @ 20:08:13 #268
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_212886273
een paar jaar geleden had Lamme Frans een carnavalsnummer met Handjes Handjes Bloemetjes gordijn. De melodie was geleend van Ria Valks 'Janus pak me nog een keer.' Maar ook die heeft de melodie geleend uit een of andere opera. Nu ben ik op zoek naar het origineel.
De mensen zijn gek geworden
  dinsdag 19 maart 2024 @ 22:53:40 #270
4416 Da hopman
lamahangen = dierenmoord
pi_212888075
De mensen zijn gek geworden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')