Mag iedereen ook zelf bepalen, dat ben ik volledig met je eens. Er werd echter gezegd dat Rusland in deze oorlog niet terugtrekt, maar als argument daartegen werd Afghanistan genoemd, met de toevoeging "met de staart tussen de benen". Daar zit mijns inziens wel een element van nederlaag/eruit getrapt worden in. Maar dat is puur mijn interpretatie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 20:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat kan, hoor, maar zoals gezegd, in twee van de drie gevallen was het objectief van de oorlog verloren. Vietnam is communistisch geworden, Afghanistan is weer in de handen van de Taliban. Dat kan je een strategische keuze noemen of je kan het omschrijven als verloren. Mag iedereen zelf bepalen.
De Sovjet ervaring in Afghanistan was min of meer gelijk daaraan. Toen ze kwamen was Afghanistan communistisch, toen ze weggingen was het in handen van warlords.
Dat klopt, maar het is wel één van de meest beschamende terugtrekkingen geweest die je in de historie op een rijtje kunt zetten.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mag iedereen ook zelf bepalen, dat ben ik volledig met je eens. Er werd echter gezegd dat Rusland in deze oorlog niet terugtrekt, maar als argument daartegen werd Afghanistan genoemd, met de toevoeging "met de staart tussen de benen". Daar zit mijns inziens wel een element van nederlaag/eruit getrapt worden in. Maar dat is puur mijn interpretatie.
Ik zou de terugtrekking van de Amerikanen ook niet als zodanig typeren. Dat is gewoon een keuze geweest.
Ja.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mag iedereen ook zelf bepalen, dat ben ik volledig met je eens. Er werd echter gezegd dat Rusland in deze oorlog niet terugtrekt, maar als argument daartegen werd Afghanistan genoemd, met de toevoeging "met de staart tussen de benen". Daar zit mijns inziens wel een element van nederlaag/eruit getrapt worden in. Maar dat is puur mijn interpretatie.
Ik zou de terugtrekking van de Amerikanen ook niet als zodanig typeren. Dat is gewoon een keuze geweest.
Hun doel is niet behaald dus in die zin hebben ze de oorlog verloren.quote:Op woensdag 4 mei 2022 20:59 schreef Repentless het volgende:
[..]
De Afghaanse regering die gesteund werd door de Sovjets heeft nog drie jaar standgehouden. De Amerikanen gaven na 20 jaar de spreekwoordelijke sleutels van het land direct weer terug aan de Taliban. Hebben zij die oorlog dan ook verloren?
Wel mooi, is je baan door de escapades van Poetin komen te vervallen, kun je altijd nog voor een klein bedrag bij het leger.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:09 schreef Repentless het volgende:
[..]
Welke doelen? Ze hebben alleen maar vage dingen beweerd als denazificatie en demilitariseren. Concrete KPI's heb ik niet gezien.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hun doel is niet behaald dus in die zin hebben ze de oorlog verloren.
Omdat je niet luistert misschien?quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke doelen? Ze hebben alleen maar vage dingen beweerd als denazificatie en demilitariseren. Concrete KPI's heb ik niet gezien.
Zou kunnen, of slecht lezen.quote:
Ik heb het over de doelen van de VS in Afghanistan. Ze wilden daar een democratisch land van maken en dat is totaal mislukt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:18 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Welke doelen? Ze hebben alleen maar vage dingen beweerd als denazificatie en demilitariseren. Concrete KPI's heb ik niet gezien.
Nou RT is al een tijdje geblokt, maar net voor de inval zijn er wel dingen gezegd die ergens op sloegen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zou kunnen, of slecht lezen.
Heb jij voor mij een bron van de autoriteiten aldaar waarin een en ander helder en duidelijk opgeschreven staat?
Interviews van een huichelende Lavrov die vaker de doelpalen verzet dan de gemiddelde viroloog tijdens de crisis voor het afbouwen van maatregelen zeggen mij weinig.
Er is geen enkele valide voor deze inval...quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou RT is al een tijdje geblokt, maar net voor de inval zijn er wel dingen gezegd die ergens op sloegen.
Nu komt alleen de poep nog door en zijn ze lijkt wel echt van het padje
Klopt. Is Biden ook wel duidelijk over geweest in zijn persco.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik heb het over de doelen van de VS in Afghanistan. Ze wilden daar een democratisch land van maken en dat is totaal mislukt.
Wat je schrijft klopt, behalve dan dat ze dingen hebben gezegd die ergens op sloegen. Als ze al iets verstandigs uitkramen weten ze dat goed te verbergen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou RT is al een tijdje geblokt, maar net voor de inval zijn er wel dingen gezegd die ergens op sloegen.
Hou is op met the obvious te herhalen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Er is geen enkele valide voor deze inval...
De enige die hier blijft herhalen dat er wel valide redenen zijn, ben jezelf.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Hou is op met the obvious te herhalen.
Wat was de reden dat de VS Irak inviel? Blijven we toch ook niet herhalen?
Als grootmachten iets willen dan doen ze het en dan is het aan de wereld politiek om te reageren en kiezen hoeveel lijden is toegestaan
Lees eens goed. En gebruik je hersens eens.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:40 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
De enige die hier blijft herhalen dat er wel valide redenen zijn, ben jezelf.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:42 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Lees eens goed. En gebruik je hersens eens.
quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:27 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Mijn intentie is overigens niet om flauw te doen of de VS af te branden. Integendeel, het is zelfs mijn favoriete land naast Nederland.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:17 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hun doel is niet behaald dus in die zin hebben ze de oorlog verloren.
quote:Vladimir Putin has demanded that the west provide Russia “legal guarantees” of its security. But the Kremlin’s aggressive proposals are likely to be rejected in western capitals as an attempt to formalise a new Russian sphere of influence over eastern Europe.
The demands, spelled out by Moscow in full for the first time, were handed over to the US this week. They include a demand that Nato remove any troops or weapons deployed to countries that entered the alliance after 1997, which would include much of eastern Europe, including Poland, the former Soviet countries of Estonia, Lithuania, Latvia, and the Balkan countries.
Russia has also demanded that Nato rule out further expansion, including the accession of Ukraine into the alliance, and that it does not hold drills without previous agreement from Russia in Ukraine, eastern Europe, in Caucasus countries such as Georgia or in Central Asia.
Those proposals are likely to be viewed extremely negatively by Nato countries, in particular Poland and the Baltic states. They have warned that Russia is attempting to re-establish a sphere of influence in the region and view the document as proof Moscow is seeking to limit their sovereignty.
Ik heb het even vertaald: “Graag even de verdediging van oost Europa opgeven zodat wij daar een krimmetje kunnen pullen”quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:50 schreef Lospedrosa het volgende:
Dit zijn trouwens de hoofdzaken geweest, overhandigt in een lijst aan de VS in dec 2021
[..]
quote:. Russia has issued Ukraine with a list of conditions that it must follow to halt the invasion, the Kremlin spokesperson said on Monday.
The demands include Ukraine ceasing military action, changing its constitution to enshrine neutrality, acknowledging Crimea as Russian territory, and recognising the separatist republics of Donetsk and Lugansk as independent states.
Kremlin spokesperson Dmitry Peskov said that Ukraine was aware of the conditions “and they were told that all this can be stopped in a moment”
Mr Peskov said it was “not true” that Russia was demanding the capital Kyiv is handed over. He said: “We really are finishing the de-militarisation of Ukraine. We will finish it. But the main thing is that Ukraine ceases its military action. They should stop their military action and then no one will shoot.”
Mr Peskov also said that Ukraine should make amendments to their constitution, which would “reject any aims to enter any bloc”.
He added: “We have also spoken about how they should recognise that Crimea is Russian territory and that they need to recognise that Donetsk and Lugansk are independent states. And that’s it. It will stop in a moment.”.
Het is onredelijk misschien maar dat waren de eisen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het even vertaald: “Graag even de verdediging van oost Europa opgeven zodat wij daar een krimmetje kunnen pullen”
Ik heb het even vertaald: Stop met ons verliezen toe te brengen zodat wij het over een paar jaar opnieuw kunnen proberen,quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor het eindigen van de oorlog zijn dit red eisen (7 maart)
[..]
Correct.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:01 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het even vertaald: Stop met ons verliezen toe te brengen zodat wij het over een paar jaar opnieuw kunnen proberen,
Erkennen dat de (door Rusland illegaal bezette) Krim Russisch grondgebied is en het erkennen van de onafhankelijkheid van 2 corrupte boevenstaatjes zonder bestaansrecht. Echt redelijke eisen wel van ome Vlad.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze eisen echter niet dat de landen die na 1997 bij de NAVO zijn gekomen hun lidmaatschap opgeven, maar dat er geen NAVO-troepen en materieel worden gestationeerd. Als ze dus een "Krimmetje willen pullen" in landen die NAVO-lidstaat zijn, zou Artikel 5 toch nog steeds van kracht zijn? Een land heb je niet van de ene op de andere dag ingenomen. Dus wanneer de intentie zou zijn om heel Oost-Europa in te nemen en ze vallen daarbij een NAVO-land aan, krijgen ze toch alsnog binnen de kortste keren de hele NAVO tegen zich?quote:Op woensdag 4 mei 2022 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik heb het even vertaald: “Graag even de verdediging van oost Europa opgeven zodat wij daar een krimmetje kunnen pullen”
Ja en dan krijg je een kernwapen op je dak want je valt geannexeerd gebied aan…quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:22 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ze eisen echter niet dat de landen die na 1997 bij de NAVO zijn gekomen hun lidmaatschap opgeven, maar dat er geen NAVO-troepen en materieel worden gestationeerd. Als ze dus een "Krimmetje willen pullen" in landen die NAVO-lidstaat zijn, zou Artikel 5 toch nog steeds van kracht zijn? Een land heb je niet van de ene op de andere dag ingenomen. Dus wanneer de intentie zou zijn om heel Oost-Europa in te nemen en ze vallen daarbij een NAVO-land aan, krijgen ze toch alsnog binnen de kortste keren de hele NAVO tegen zich?
Waar baseer je dat nou op?quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:24 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja en dan krijg je een kernwapen op je dak want je valt geannexeerd gebied aan…
Ja, maar Oekraïne is geen NAVO-lidstaat.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:28 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Op dat ze dat roepen als het over de Krim gaat.
En met het schofferen van Israel (een van de weinige landen die Rusland nog niet uitgesproken zat was) door die bizarre opmerking over het Joodse bloed van Hitler is de kans op wapeneveringen groter geworden, denk ik?quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:29 schreef slashdotter3 het volgende:
Mocht Israel toestemming geven voor het leveren van hun wapens aan Ukraine dan gaat niet de Spike atgm maar juist de Blue Spear anti ship missile een gamechanger worden. Dit hypermoderne wapen uit 2021 kan niet gejammed worden, kan voorgeprogrammeerd worden om een schip op het zwakste punt (munitie of brandstof opslag) te treffen, heeft een bereik van 400km en kan daarmee onderzeeers in Russische havens treffen
https://www.thenationalne(...)-ship-killer-threat/
Why Russian fleet will fear Blue Spear ship-killer threat
Hoe sterk is het Belarus leger trouwens? Als Rusland er al weinig van bakt in Ukraine, wat zijn de kansen van het Belarus leger dat ze niet nog erger in de pan gehakt worden?quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:08 schreef Discombobulate het volgende:
Verbaasd me dat Belarus niet gewoon even joint om weer wat extra chaos te creëren. Had dat allang verwacht.
Belarus is er ook een beetjr klaar mee heb ik het idee.quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:08 schreef Discombobulate het volgende:
Verbaasd me dat Belarus niet gewoon even joint om weer wat extra chaos te creëren. Had dat allang verwacht.
Ik denk des te meer Belarus zich er mee gaat bemoeien, des te meer de bevolking instabiel wordt en in opstand raakt.quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:13 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Belarus is er ook een beetjr klaar mee heb ik het idee.
Oh de corridors in azovstal gaan weer 10 uur per dag open, update z21:10quote:. Rusland kondigt een staakt-het-vuren aan op het terrein van de Azovstal-fabriek in Marioepol. Er zullen de komende dagen humanitaire corridors geopend worden om burgers veilig te ontzetten. Volgens het Russische leger wordt er donderdag, vrijdag en zaterdag steeds tien uur lang een zogenoemde humanitaire corridor opengesteld.
Ze moeten eerst hun spoorwegen repareren als ze überhaupt mee willen doen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:11 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Hoe sterk is het Belarus leger trouwens? Als Rusland er al weinig van bakt in Ukraine, wat zijn de kansen van het Belarus leger dat ze niet nog erger in de pan gehakt worden?
Lol goede actie.quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Discussie waarom het aankondigen van het vernietigen van de Crimea brug op 9 mei een meesterzet is van Ukraine
https://www.reddit.com/r/(...)a_ukrainian_website/
"Crimea Bridge Is Falling Down": a Ukrainian website goes live with a countdown to Europe's longest 2-mile (19km), $3.7bn bridge, "falling" as a "gift to Putin". Countdown will reach zero on May 9.
Hopelijk richting vrij Oekraïns gebied en niet richting Rusland waar men in filtratiekampen mishandeld, gedeporteerd richting verweggistan of gekidnaptgeadopteerd wordt. De teller staat inmiddels op ruim een miljoen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh de corridors in azovstal gaan weer 10 uur per dag open, update z21:10
Van die miljoen zal het merendeel uit de Donbass zijn lijkt me.quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:30 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Hopelijk richting vrij Oekraïns gebied en niet richting Rusland waar men in filtratiekampen mishandeld, gedeporteerd richting verweggistan of gekidnaptgeadopteerd wordt. De teller staat inmiddels op ruim een miljoen.
Dit zijn allemaal leugens.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet alleen in Europa. Israel zit ook vol met nazi'squote:Op woensdag 4 mei 2022 23:55 schreef Toby56 het volgende:
Ik las vandaag dat er nu overal in Europa Nazi's opduiken.
Zweden is nu ook de pineut.
Astrid Lindgren en Ingmar Bergman. Allebei dood, but who cares.
Doet me voor de zoveelste keer weer denken (had het al eens eerder verteld hiero) aan de verhalen die een kennis van mij een kleine 10 jaar geleden vertelde over de mening van plattelandsrussen met wie hij een gezellige tijd had gehad op vakantie: WIJ zijn destijds van de Nazi's bevrijd, JULLIE niet. Jullie hebben misschien medelijden met ons Russen, vanwege het communisme en vanwege Poetin, maar jullie worden nog steeds geregeerd door Nazi's.
Die Russen waren overigens helemaal niet boos, zei die maat van mij. Ze hadden het oprecht met ons 'Hollanders' te doen. (En daarna werden de glazen weer geheven.)
Zeker.quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:56 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Niet alleen in Europa. Israel zit ook vol met nazi's
Heeft toch geen zin aangezien Oekraïne dan gaat hergroeperen (of andersom) en dat is in letterlijk elke oorlog een reden om het staakt het het vuren weer te stoppen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh de corridors in azovstal gaan weer 10 uur per dag open, update z21:10
Het zou vrij vreemd zijn als Amerika tegen de Zweden zou zeggen dat ze na 3 eeuwen laf wegkruipen nu ook kunnen oprotten.quote:
Trump had het zonder mankeren gedaan.quote:Op donderdag 5 mei 2022 00:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het zou vrij vreemd zijn als Amerika tegen de Zweden zou zeggen dat ze na 3 eeuwen laf wegkruipen nu ook kunnen oprotten.
Cloudfare nu.quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Lol, je krijgt nu een captcha wanneer je de website bezoekt. Dat betekent dat er een Russische ddos aanval aan de gang is
http://crimeanbridgedown.com.ua/
Toch razend benieuwd hoe het met Trump aan het roer zou lopen, als foute autoverkoper had hij denk ik Oekraïne opgedeeld samen met Poetin en de maffia in Kiev omgekocht met goud en kraaltjes en de belofte van de levering van 10.000 blinkende tanks.quote:
Allezins redelijke eisen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Russia has issued Ukraine with a list of conditions that it must follow to halt the invasion, the Kremlin spokesperson said on Monday.
The demands include Ukraine ceasing military action, changing its constitution to enshrine neutrality, acknowledging Crimea as Russian territory, and recognising the separatist republics of Donetsk and Lugansk as independent states.
Kremlin spokesperson Dmitry Peskov said that Ukraine was aware of the conditions “and they were told that all this can be stopped in a moment”
Mr Peskov said it was “not true” that Russia was demanding the capital Kyiv is handed over. He said: “We really are finishing the de-militarisation of Ukraine. We will finish it. But the main thing is that Ukraine ceases its military action. They should stop their military action and then no one will shoot.”
Mr Peskov also said that Ukraine should make amendments to their constitution, which would “reject any aims to enter any bloc”.
He added: “We have also spoken about how they should recognise that Crimea is Russian territory and that they need to recognise that Donetsk and Lugansk are independent states. And that’s it. It will stop in a moment.”.
Hard gelachen weer.quote:Op donderdag 5 mei 2022 01:39 schreef Za het volgende:
[..]
Allezins redelijke eisen.
Ze waren ook bijna op dat punt, tot de Nato de boel escaleerde.
Proest.quote:Op donderdag 5 mei 2022 01:39 schreef Za het volgende:
[..]
Nee, Za kwam weer net doen alsof Rusland een vrij redelijke en betrouwbare partij is waar prima mee samengewerkt kan worden.quote:
Enige wat NAVO doet is wapens leveren zodat men zich kan verdedigenquote:Op donderdag 5 mei 2022 01:39 schreef Za het volgende:
[..]
Dit zou je in 1944 na D-Day geschreven hebben.quote:Op donderdag 5 mei 2022 01:39 schreef Za het volgende:
[..]
Ze waren ook bijna op dat punt, tot de VS, Canada en het VK de boel escaleerden.
Nee man, dat is gewoon de bekende 'Reddit hug of Death'quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Lol, je krijgt nu een captcha wanneer je de website bezoekt. Dat betekent dat er een Russische ddos aanval aan de gang is
http://crimeanbridgedown.com.ua/
Wat een gelul. Alsof Duitsland 8 jaar lang Limburg bezet en gaat lopen rellen in Groningen en Friesland. En na 8 jaar vallen ze met een hoop geweld de rest van ons land binnen en zeggen ze: accepteer het nou gewoon, dan ben je van ons af. Hoe is dat redelijkquote:Op donderdag 5 mei 2022 01:39 schreef Za het volgende:
[..]
Klinkt als 'The Art Of The Deal' inderdaad.quote:Op donderdag 5 mei 2022 00:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Toch razend benieuwd hoe het met Trump aan het roer zou lopen, als foute autoverkoper had hij denk ik Oekraïne opgedeeld samen met Poetin en de maffia in Kiev omgekocht met goud en kraaltjes en de belofte van de levering van 10.000 blinkende tanks.
Ik weet niet eens zeker of Za een oprechte russische trol is of een gewone trol die nu Rusland aangrijpt om mensen uit de tent te lokken. In elk geval een trol en die voedt men bij voorkeur niet.quote:Op donderdag 5 mei 2022 06:41 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Wat een gelul. Alsof Duitsland 8 jaar lang Limburg bezet en gaat lopen rellen in Groningen en Friesland. En na 8 jaar vallen ze met een hoop geweld de rest van ons land binnen en zeggen ze: accepteer het nou gewoon, dan ben je van ons af. Hoe is dat redelijk
Het is toch volkomen helder dat Trump, Poetin geen oranje haar in de weg had gezeten? Waarschijnlijke uitkomst was dan een puppet regime in Oekraïne en de onafhankelijkheid van oost Oekraïnequote:Op donderdag 5 mei 2022 06:45 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Klinkt als 'The Art Of The Deal' inderdaad.
(Ik maakte mijn opmerking overigens vooral omdat ik mij meen te herinneren dat Trump enkele malen tijdens bijeenkomsten opmerkingen maakte over Zweden om aan te tonen hoe afschuwelijk het daar was.)
Geen zorgen; dat was niet echt mijn punt.quote:Op donderdag 5 mei 2022 07:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het is toch volkomen helder dat Trump, Poetin geen oranje haar in de weg had gezeten? Waarschijnlijke uitkomst was dan een puppet regime in Oekraïne en de onafhankelijkheid van oost Oekraïne
Ja die volksrepubliekjes. Heb je weer 2 van die Transnistrië’s erbij. Een corrupt rovershol wat door niemand wordt erkend en dus ook bij geen enkel verdrag aangesloten is, en slechts drijft op georganiseerde criminaliteit, witwassen, drugs- en vrouwenhandel en wat dies meer zij.quote:Op donderdag 5 mei 2022 07:10 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Het is toch volkomen helder dat Trump, Poetin geen oranje haar in de weg had gezeten? Waarschijnlijke uitkomst was dan een puppet regime in Oekraïne en de onafhankelijkheid van oost Oekraïne
Scheelt wel een half miljoen doden maar principes van een ander mogen ook wat kosten.quote:Op donderdag 5 mei 2022 07:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja die volksrepubliekjes. Heb je weer 2 van die Transnistrië’s erbij. Een corrupt rovershol wat door niemand wordt erkend en dus ook bij geen enkel verdrag aangesloten is, en slechts drijft op georganiseerde criminaliteit, witwassen, drugs- en vrouwenhandel en wat dies meer zij.
Nee, daar zijn we echt mee geholpen inderdaad.
Ah oke. Ja dat klinkt logisch zoals je het steltquote:Op donderdag 5 mei 2022 07:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Geen zorgen; dat was niet echt mijn punt.
Het ging in dit verhaal vooral over de vraag of het logisch was dat de USA Zweden als NAVO-lid zou verwelkomen.
Met Biden als president: ja.
Met Trump als president: nee.
Waarom zou Trump nee zeggen?quote:Op donderdag 5 mei 2022 07:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Geen zorgen; dat was niet echt mijn punt.
Het ging in dit verhaal vooral over de vraag of het logisch was dat de USA Zweden als NAVO-lid zou verwelkomen.
Met Biden als president: ja.
Met Trump als president: nee.
Ik stel dan ook niet dat het een goede oplossing zou zijn. Wel een Trump oplossing die waarschijnlijk wat jaartjes vrede had gekocht.quote:Op donderdag 5 mei 2022 07:20 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja die volksrepubliekjes. Heb je weer 2 van die Transnistrië’s erbij. Een corrupt rovershol wat door niemand wordt erkend en dus ook bij geen enkel verdrag aangesloten is, en slechts drijft op georganiseerde criminaliteit, witwassen, drugs- en vrouwenhandel en wat dies meer zij.
Nee, daar zijn we echt mee geholpen inderdaad.
Zo werkt de NAVO niet echtquote:
Precies dit. Want over een paar jaar hadden de Russen aan de Poolse grens gestaan en wat dan? Polen ook maar weggeven?quote:Op donderdag 5 mei 2022 07:36 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Ik stel dan ook niet dat het een goede oplossing zou zijn. Wel een Trump oplossing die waarschijnlijk wat jaartjes vrede had gekocht.
Tsja.quote:
Beetje onderbuik dus?quote:Op donderdag 5 mei 2022 07:51 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Maar Trump is niet echt iemand die zich aan dat soort regeltjes houdt.
Waar wil je naartoe? Een argumentatie waarin Trump niet als een olifant door de NAVO porselein kast ging? Ik vind het best hoorquote:
Liever die onderbuik dan de onderbuik van Trump.quote:
Algemeen bekend dat Amerika en UK een hoop intel doorspeelt.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:03 schreef Seeburg54 het volgende:
New York Times met het bericht dat al die Russische generaals gedood zijn door Oekraïne omdat de Amerikaanse inlichtingendienst zorgt voor de informatie. Waarom leren ze het nou nooit, hou gewoon je bek over dat soort dingen. Zo dom om dit soort dingen aan de grote klok te hangen. Eikels.
dat wist iedereen. waarom zou dit niet gepubliceerd mogenwordden?quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:03 schreef Seeburg54 het volgende:
New York Times met het bericht dat al die Russische generaals gedood zijn door Oekraïne omdat de Amerikaanse inlichtingendienst zorgt voor de informatie. Waarom leren ze het nou nooit, hou gewoon je bek over dat soort dingen. Zo dom om dit soort dingen aan de grote klok te hangen. Eikels.
Er staat niet bij wat ze doorspelen en hoe ze aan die info komen, toch?quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Welkom in het vrije westen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Natuurlijk mag het. Of het slim is is een tweede, ga vooral door met die inlichtingen maar doe het in het geniep. Ook als iedereen wel weet dat dit aan de orde is.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Welkom in het vrije westen.
Met een vrije pers.
(In Rusland is het ongetwijfeld beter geregeld.)
Duly noted.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:19 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Natuurlijk mag het. Of het slim is is een tweede, ga vooral door met die inlichtingen maar doe het in het geniep. Ook als iedereen wel weet dat dit aan de orde is.
Trump deed wat de NAVO betreft niets anders dan zijn voorgangers hoorquote:Op donderdag 5 mei 2022 07:57 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Waar wil je naartoe? Een argumentatie waarin Trump niet als een olifant door de NAVO porselein kast ging? Ik vind het best hoor
Offtopic, maar:quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Trump deed wat de NAVO betreft niets anders dan zijn voorgangers hoor
Alleen wat minder diplomatiek maar dat was misschien ook eens nodig
Lolquote:Op donderdag 5 mei 2022 08:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Offtopic, maar:
John Bolton Says 'Putin Was Waiting' For Trump To Withdraw From NATO In Second Term
Het is maar de vraag of de NAVO nog had bestaan als Trump zijn zin kreeg.
Spijtig dat het toch nog over Trump gaat (mijn schuld).quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lol
Geloof je toch niet?
Dan is ineens de halve wereld off limits
Daarnaast kost het (bijna) niets
Een stuk minder diplomatiekquote:Op donderdag 5 mei 2022 08:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Spijtig dat het toch nog over Trump gaat (mijn schuld).
W.b. deze man: 6 januari 2021.
Had het gelopen zoals hij het wilde, dan was inderdaad ineens de halve wereld off limits.
Tenzij je dat ook niet gelooft, en oprecht denkt dat Trump slechts iets minder diplomatiek was/is dan zijn voorgangers of opvolgers.
Dit is best een logische en aannemelijke verklaring waarom Rusland niet tijdens trump-1 de aanval heeft geopend. Trump was volop bezig internationale samenwerkingsverbanden te ontmantelen en minimaliseren. NATO stond op het lijstje. Waarschijnlijk heeft Corona toch een zonnige zijde. Het heeft mede trump uit het zadel gewipt en waarschijnlijk het moment van het begin van deze inval ook wel wat vertraagd. Tja een president met honderden miljoenen aan schulden bij diverse verdachte partijen is toch best een veiligheidsrisicoquote:Op donderdag 5 mei 2022 08:32 schreef Perrin het volgende:
[..]
Offtopic, maar:
John Bolton Says 'Putin Was Waiting' For Trump To Withdraw From NATO In Second Term
Het is maar de vraag of de NAVO nog had bestaan als Trump zijn zin kreeg.
(En of bijvoorbeeld de onthoofding van Kyiv wél gelukt was in de eerste dagen van deze oorlog)
Het enige dat Trump, inzake de verkiezingen van november 2020, tot januari 2021 had gedaan was zijn nederlaag niet erkennen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
Een stuk minder diplomatiek
Maar wat de NAVO betreft deed hij geen rare dingen
Het nadeel van zo’n presidentieel systeem is natuurlijk dat elke dorpsgek president kan worden. Als zo iemand dan ook nog eens erg veel macht heeft, krijg je dit soort ellende.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:55 schreef Toby56 het volgende:
(Overigens, ruim 2 maanden later: Poetin has not taken over a country... yet.)
Ook daarin was Trump veel en veel te voorbarig, dom, onwetend, uit zijn nek zwetsend en wat niet al.
Lol... in Oekraïne is een komische acteur nu president.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het nadeel van zo’n presidentieel systeem is natuurlijk dat elke dorpsgek president kan worden. Als zo iemand dan ook nog eens erg veel macht heeft, krijg je dit soort ellende.
Waarmee ik niet wil zeggen dat een monarchie veel beter is, overigens.
Ondanks dat WimLEx een beetje een pannenkoek is, hebben we maar weinig te klagen hier. Sterker nog, ik dank elke mogelijke god, elke ochtend op mijn blote knietjes, dat ik in Nederland geboren ben.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het nadeel van zo’n presidentieel systeem is natuurlijk dat elke dorpsgek president kan worden. Als zo iemand dan ook nog eens erg veel macht heeft, krijg je dit soort ellende.
Waarmee ik niet wil zeggen dat een monarchie veel beter is, overigens.
Ik heb meer vertrouwen in Zelensky dan in idioten als Trump, Duterte, Bolsonaro en Lopez Obrador.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Lol... in Oekraïne is een komische acteur nu president.
(Maar een dorpsgek is hij niet.)
Op iedere opmerking komt er van jou weer een "ja... maar..."quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:00 schreef sp3c het volgende:
Ja prima Trump is een debiel maar als SHAPE zegt doe Zweden dan doet hij gewoon Zweden
We hebben het hier ook goed voor elkaar, absoluut. Maar ik heb wel wat fundamentele bezwaren tegen de monarchie en ben dan ook republikein. De meeste kritiek gaat over het kostenplaatje, maar ik vind het principe van erfopvolging en de ministeriële verantwoordelijkheid eigenlijk veel verwerpelijker. Maar goed dat is een discussie voor elders.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:00 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ondanks dat WimLEx een beetje een pannenkoek is, hebben we maar weinig te klagen hier. Sterker nog, ik dank elke mogelijke god, elke ochtend op mijn blote knietjes, dat ik in Nederland geboren ben.
Ja ... maar .... dat is omdat je de doelpalen verschuiftquote:Op donderdag 5 mei 2022 09:02 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Op iedere opmerking komt er van jou weer een "ja... maar..."
Daar lijd ik ook regelmatig aan, jaaaaa, maaaaarrrrrrrrrrrrrrrrr.... niet bij Donald Trump.
Had jij er vertrouwen in dat ook trump wel de steun geleverd had die biden nu levert?quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja ... maar .... dat is omdat je de doelpalen verschuift
Oorlog is slecht voor de handel.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Trump had volgens mij een hekel aan oorlog omdat het zo duur is.
Klopt.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:20 schreef Lospedrosa het volgende:
Trump had volgens mij een hekel aan oorlog omdat het zo duur is.
Lol.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ja ... maar .... dat is omdat je de doelpalen verschuift
Oke. Goed om te wetenquote:Op donderdag 5 mei 2022 08:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat hij nee had gezegd als Zweden er bij had willen komenquote:Op donderdag 5 mei 2022 09:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Had jij er vertrouwen in dat ook trump wel de steun geleverd had die biden nu levert?
Geen idee waar dit over gaatquote:Op donderdag 5 mei 2022 09:27 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Lol.
Nee, ik bouwde mijn verhaal op. Jawel!
Om aan te tonen dat bij idioot Trump echt geen grenzen bestonden (behalve die met Mexico).
En inzake de steun die Oekraïne nu krijgt?quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat hij nee had gezegd als Zweden er bij had willen komen
Met geen grenzen kennen refereer ik aan jouw "de halve wereld off limits".quote:
Het begon met de stelling dat hij het toetreden van Zweden zou blokkeren oidquote:Op donderdag 5 mei 2022 09:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Met geen grenzen kennen refereer ik aan jouw "de halve wereld off limits".
(Daar begon onze discussie mee.)
Ik denk dat Trump, inzake NAVO of om het even welk onderwerp, geen grenzen kende, en in staat kon/kan zijn om dingen te zeggen en te doen die de halve wereld 'off limits' kan brengen. Dus geloof ik Bolton (een nare man en oorlogshitser trouwens, maar dit terzijde).
Geen ideequote:Op donderdag 5 mei 2022 09:31 schreef ExTec het volgende:
[..]
En inzake de steun die Oekraïne nu krijgt?
IMHO niet zo zeer geen grenzen, maar te wispelturig.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:35 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Met geen grenzen kennen refereer ik aan jouw "de halve wereld off limits".
(Daar begon onze discussie mee.)
Ik denk dat Trump, inzake NAVO of om het even welk onderwerp, geen grenzen kende, en in staat kon/kan zijn om dingen te zeggen en te doen die de halve wereld 'off limits' kan brengen. Dus geloof ik Bolton (een nare man en oorlogshitser trouwens, maar dit terzijde).
Klopt.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
Het begon met de stelling dat hij het toetreden van Zweden zou blokkeren oid
[..]
En door die wispelturigheid "off limits".quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
IMHO niet zo zeer geen grenzen, maar te wispelturig.
En Bolton, daarvan zie je idd een foto als je "havik" opzoekt. Maar eerlijk is eerlijk, voor trans-Atlantische geopolitieke machinaties bestaan er geen betere bondgenoten dan zijn soort
Toch durf ik niet echt positief te zijn... het is mooi om te zien dat Rusland zichzelf sloopt maar ben bang dat het een beetje een gevalletje 'sunk cost' aan het worden is voor Poetin.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:40 schreef RamboDirk het volgende:
[ twitter ]
Geen progressie meer voor de Russen en Oekraine is bezig oblast Kharkov volledig te heroveren.
Dat laatste hoef je niet bang voor te zijn. Afgeluisterde gesprekken tonen aan dat zelfs rus officieren op dit punt geloven dat ze als wegwerp voorwerpen worden ingezet.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch durf ik niet echt positief te zijn... het is mooi om te zien dat Rusland zichzelf sloopt maar ben bang dat het een beetje een gevalletje 'sunk cost' aan het worden is voor Poetin.
Dat is ook het lastige. Er lijkt weinig te zitten tussen volledig toegeven aan de gekke dictator of de gekke dictator en zijn land volledig slopen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 09:52 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Toch durf ik niet echt positief te zijn... het is mooi om te zien dat Rusland zichzelf sloopt maar ben bang dat het een beetje een gevalletje 'sunk cost' aan het worden is voor Poetin.
Ja, maar die wegwerpofficieren gaan het verschil helaas niet maken... ik bedoel: om de oorlog te kunnen beëindigen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dat laatste hoef je niet bang voor te zijn. Afgeluisterde gesprekken tonen aan dat zelfs rus officieren op dit punt geloven dat ze als wegwerp voorwerpen worden ingezet.
Dus rest er niks anders dan orks blijven doodmaken, tot ze op zijn in Oekraïne.quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ja, maar die wegwerpofficieren gaan het verschil helaas niet maken... ik bedoel: om de oorlog te kunnen beëindigen.
Dat zal uit het Kremlin moeten komen.
Uit Poetins eigen omgeving.
Zoals men in het Kremlin ooit opstond tegen Beria (na Stalins dood) en tegen de coup-generaals in 1991.
Daar is ongetwijfeld een enorme omvolking gaande. Een echte, geen fictieve zoals de FvD graag doet voorkomen.quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Van die miljoen zal het merendeel uit de Donbass zijn lijkt me.
Welnee, dit is geen bijzondere info wat de FSB niet zelf had kunnen concluderen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:03 schreef Seeburg54 het volgende:
Dom woord: orksquote:Op donderdag 5 mei 2022 10:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus rest er niks anders dan orks blijven doodmaken, tot ze op zijn in Oekraïne.
Klopt, als je je niet aan de regels houdt dan wordt het tijd om het op te doeken.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
De VS zal dit wel zo luid roepen om ook o.a. de Russische bevolking duidelijk te maken dat ze het Russische regime te slim af zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Welnee, dit is geen bijzondere info wat de FSB niet zelf had kunnen concluderen.
Open intel is helemaal hip deze oorlog.quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
De VS zal dit wel zo luid roepen om ook de Russische bevolking duidelijk te maken dat ze het Russische regime te slim af zijn.
De waarheid is soms ook propagandaquote:Op donderdag 5 mei 2022 10:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Open intel is helemaal hip deze oorlog.
Daar is vooralsnog geen sprake vanquote:Op donderdag 5 mei 2022 10:34 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Klopt, als je je niet aan de regels houdt dan wordt het tijd om het op te doeken.
Ja. Dat doet de VS dus ook al lang voor 24-feb, zodat ze de Russen lekker telkens de pas af kunnen snijden. En ook dit "nieuws" past wel in dit stramien. Want als hoge officieren van het front wegblijven omdat het er te gevaarlijk (reëel of imaginair) voor ze is, dan zal het 'bevel=bevel'-leger van de Russen een stuk moeilijker aan te sturen zijn, met alle gevolgen van dien.quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:36 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Open intel is helemaal hip deze oorlog.
Orcs dat is toch een nieuw woord? Iets met Harry Potter ofzo?quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:42 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, jouw voorkeur zal uitgaan naar "kokhols".
Want alles wat Oekraïne doet is "dom", toch?
Comedy is juist het moeilijkste genre van acteren, moeilijker dan drama. Daar moet je juist heel intelligent voor zijn.quote:Op donderdag 5 mei 2022 08:59 schreef Toby56 het volgende:
Lol... in Oekraïne is een komische acteur nu president.
(Maar een dorpsgek is hij niet.)
Dat dreigement had al 30 jaar geleden uitgesproken moeten worden en bij niet naleven ook moeten worden uitgevoerd ipv dat softe gedoe.quote:
Hans Teeuwen for presidentquote:Op donderdag 5 mei 2022 10:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Comedy is juist het moeilijkste genre van acteren, moeilijker dan drama. Daar moet je juist heel intelligent voor zijn.
Niet naleven van wat, waar hebben we het over?quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:46 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Dat dreigement had al 30 jaar geleden uitgesproken moeten worden en bij niet naleven ook moeten worden uitgevoerd ipv dat softe gedoe.
De navoquote:Op donderdag 5 mei 2022 10:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niet naleven van wat, waar hebben we het over?
Wat leeft de NAVO niet na dan?quote:
Wat een rare infographic zo trouwens. Lijkt op het eerste oog net alsof die Amerikaanse en Canadese artillerie een beperktere ranges heeft van de twee verst reikende stukken Sovjetartillerie, maar de schaal is heel anders.quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:47 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
30cm nauwkeurig, dayum!
[ twitter ]
Schaal is hetzelde.quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:53 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat een rare infographic zo trouwens. Lijkt op het eerste oog net alsof die Amerikaanse en Canadese artillerie een beperktere ranges heeft van de twee verst reikende stukken Sovjetartillerie, maar de schaal is heel anders.
En eindelijk eens met keiharde sancties tegen de Russische bevolking beginnen. Oekraïners worden verkracht, gemarteld, beroofd en uitgeroeid, westerse burgers worden met een gigantische inflatie met bijbehorende armoedeval geconfronteerd en Russen klagen dat ze geen Prada tasjes en Mercedessen meer kunnen kopen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus rest er niks anders dan orks blijven doodmaken, tot ze op zijn in Oekraïne.
quote:Rusland oefent fictieve nucleaire raketaanvallen in exclave Kaliningrad tussen Polen en Litouwen
Russische troepen hebben woensdag in Kaliningrad, de Russische exclave tussen Polen en Litouwen, geoefend met raketten waar een kernkop op kan. Het Russische ministerie van Defensie schrijft in een verklaring dat het lanceringen van de ballistische raketten simuleerde vanaf een Iskander-wapensysteem.
De Russische troepen oefenden onder meer met gesimuleerde aanvallen op vliegvelden en militaire commandoposten van een fictieve vijand, schrijft het leger. Bij de oefening waren meer dan honderd militairen betrokken, die ook getraind werden om snel van positie te veranderen bij een eventuele vergeldingsaanval.
De Russische president Vladimir Poetin kondigde vlak na het begin van de invasie in Oekraïne aan de nucleaire wapens van Rusland als afschrikkingsmiddel in paraatheid te brengen. Het Kremlin heeft gewaarschuwd voor "bliksemsnelle" vergelding als het Westen rechtstreeks betrokken raakt bij het conflict in Oekraïne. Persbureau AFP schrijft dat er in de afgelopen dagen op Russische staatstelevisie meer aandacht is voor het gebruik van kernwapens.
De oefening aan de Oostzee komt enkele dagen voor 9 mei, een belangrijke feestdag in Rusland om de overwinning van de Sovjet-Unie op nazi-Duitsland in de Tweede Wereldoorlog te vieren. In Moskou werd woensdag geoefend voor de grote militaire parade in Moskou die op die dag plaats moet vinden.
Dat heb je al minstens 10 keer gezegd, en het blijft een trieste opmerking.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:06 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En eindelijk eens met keiharde sancties tegen de Russische bevolking beginnen. Oekraïners worden verkracht, gemarteld, beroofd en uitgeroeid, westerse burgers worden met een gigantische inflatie met bijbehorende armoedeval geconfronteerd en Russen klagen dat ze geen Prada tasjes en Mercedessen meer kunnen kopen.Laat de Russen ook maar eens pijn lijden door dat ze geen medicijnen en (onderdelen voor) medische apparatuur meer geleverd krijgen.
Volgens de wappies en kremlintrollen van dienst is dit natuurlijk weer geen provocatie of escalatie.quote:
Jouw mening, boeit me niet.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat heb je al minstens 10 keer gezegd, en het blijft een trieste opmerking.
Hij heeft wel een punt. Het aanwakkeren van binnenlandse onvrede is de kortste route om van het putinregime af te komen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat heb je al minstens 10 keer gezegd, en het blijft een trieste opmerking.
Als we nu gewoon bukken voor Putin dan kunnen die raketten gewoon weer in de kast en kan Putin gewoon weer grizzlybeer gaan rijden. Snap dat nou.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Volgens de wappies en kremlintrollen van dienst is dit natuurlijk weer geen provocatie of escalatie.
Jawel, maar wij denken zo arrogant hier in Europa, als Rusland dan gaat zorgen dat we geen grondstoffen via China krijgen stokt onze eigen medicijnproductie want Europa staat daar best zwak in.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Het aanwakkeren van binnenlandse onvrede is de kortste route om van het putinregime af te komen.
Of het ook gaat werken moet nog blijken. Bij Cuba, Iran en Noord-Korea heeft deze aanpak niet gewerkt maar het is een begin.
En waarom zou je degenen die het Poetin regime (en daarmee tevens deze oorlog) faciliteren en ondersteunen niet daarvoor straffen? Het riedeltje dat die arme Russen niet beter weten en slachtoffer zijn van Kremlinpropaganda is nl. regelrechte onzin.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:36 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij heeft wel een punt. Het aanwakkeren van binnenlandse onvrede is de kortste route om van het putinregime af te komen.
Of het ook gaat werken moet nog blijken. Bij Cuba, Iran en Noord-Korea heeft deze aanpak niet gewerkt maar het is een begin.
Er zijn vast en zeker nog andere sancties te bedenken waarmee we de Russische bevolking pijn kunnen doen, er is geen enkele reden om hen te ontzien.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel, maar wij denken zo arrogant hier in Europa, als Rusland dan gaat zorgen dat we geen grondstoffen via China krijgen stokt onze eigen medicijnproductie want Europa staat daar best zwak in.
Arrogant?quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel, maar wij denken zo arrogant hier in Europa, als Rusland dan gaat zorgen dat we geen grondstoffen via China krijgen stokt onze eigen medicijnproductie want Europa staat daar best zwak in.
Angst? Nee. Ik zie oorzaak en gevolg van beslissingen die je zou kunnen nemen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Arrogant?
Rusland moet even zijn eigen boontjes doppen gezien de misdadige oorlog, niks arrogants aan.
Ik zie wel angst bij jou, angst voor een samenspanning tussen China en Rusland.
Daar maak ik mij geen zorgen om, en als ze toch samenspannen zijn ze lekker tot elkaar veroordeeld
Ik ben het met je eens dat de angst voor die samenspanning ongegrond is.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:43 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Arrogant?
Rusland moet even zijn eigen boontjes doppen gezien de misdadige oorlog, niks arrogants aan.
Ik zie wel angst bij jou, angst voor een samenspanning tussen China en Rusland.
Daar maak ik mij geen zorgen om, en als ze toch samenspannen zijn ze lekker tot elkaar veroordeeld
'Wijsheid komt met de jaren' is een kansloos cliché en dat bewijs jij in volle gloriequote:Op donderdag 5 mei 2022 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Angst? Nee. Ik zie oorzaak en gevolg van beslissingen die je zou kunnen nemen.
Dus ik ben wat verder in het denkwerk zeg maar, maar dat zal de leeftijd zijn.
Als broekie van 22 zou ik zeggen, paar waterstofbommen erop en ze zijn wel koest.
Dat verwacht ik ook en die kiezen als het erop aankomt voor de grootste afzetmarktquote:Op donderdag 5 mei 2022 11:46 schreef Perox het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat de angst voor die samenspanning ongegrond is.
Het is China er alles aan gelegen om te zorgen dat het niet tot die keuze komt. Dus die zullen niet happig zijn om in 1 van de 2 kampen een actieve rol te spelen, denk ik.
Je mag wel U zeggen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
'Wijsheid komt met de jaren' is een kansloos cliché en dat bewijs jij in volle glorie
IJskoudquote:Op donderdag 5 mei 2022 11:47 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
'Wijsheid komt met de jaren' is een kansloos cliché en dat bewijs jij in volle glorie
Eigendunk stinkt...quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als broekie van 22 zou ik zeggen, paar waterstofbommen erop en ze zijn wel koest.
Maar gelijk heeft ze.quote:
Ja, die klopt toch.quote:
quote:President Belarus: 'oorlog duurt wel erg lang'
De Belarussische president Loekasjenko had niet verwacht dat de Russische 'militaire operatie' in buurland Oekraïne "zo lang zou duren", zegt hij in een zeldzaam interview met persbureau AP. "Ik ben niet genoeg ingevoerd in dit probleem om te zeggen of de operatie volgens plan gaat zoals de Russen zeggen, maar ik wil nogmaals zeggen: het duurt wel erg lang."
Loekasjenko is een trouwe bondgenoot van Poetin, en kort na het begin van de inval in februari werd erover gespeculeerd dat ook Belarussische militairen Oekraïne zouden binnenvallen. Die geruchten zijn de afgelopen weken verstomd, en de president zegt in dit interview juist dat hij probeert het geweld te beëindigen. "Wij zijn categorisch tegen welke oorlog ook, en we doen er alles aan om die nu te doen stoppen. Dankzij mij zijn er onderhandelingen opgestart tussen de Russen en Oekraïners."
Gisteren begin in het land overigens een grote militaire oefening van de snelle interventiemacht, maakte het ministerie van Defensie in Minsk bekend. Doel zou zijn om erachter te komen hoe snel de eenheden op plotselinge crisissituaties kunnen reageren.
Loekasjenko zegt tegen AP dat hij het de Oekraïners kwalijk neemt dat zij "de Russische inval hebben uitgelokt", en dat ze "niet geïnteresseerd zijn in de onderhandelingen" om het geweld te stoppen. "En dat terwijl de oorlog op hun grondgebied plaatsvindt, er gaan mensen dood." Loekasjenko zegt niet te weten of Rusland van plan is om nucleaire wapens in te zetten, maar het gebruik van kernwapens noemt hij "onacceptabel".
Je zou er maar als burger in een bunker zittenquote:Op donderdag 5 mei 2022 11:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Gaat behoorlijk los nu daar.
Ze hebben nu wel heel veel tijd gehad om te evacueren. Snap echt niet dat er nu nog burgers zitten. Als ze er nog zitten.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:02 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Je zou er maar als burger in een bunker zitten
Toch niet zo'n trouwe hondquote:
Maar je bent er dus inmiddels van doordrongen dat er inderdaad burgers zitten? Dat is al heel wat.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze hebben nu wel heel veel tijd gehad om te evacueren. Snap echt niet dat er nu nog burgers zitten. Als ze er nog zitten.
Ze hebben de kans niet gekregen om te evacueren. Rusland zei vaak van wel maar dan word je gewoon neergeschoten of gedeporteerd. Evacueren is alleen mogelijk onder toezicht van derde partijen als de VN.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze hebben nu wel heel veel tijd gehad om te evacueren. Snap echt niet dat er nu nog burgers zitten. Als ze er nog zitten.
Waarom "zou [dat] wel wat zijn" ?quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
Tactische nuke er op zou wel wat zijn.
Volgens mij ging dat onder begeleiding van UN,quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:06 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze hebben de kans niet gekregen om te evacueren. Rusland zei vaak van wel maar dan word je gewoon neergeschoten of gedeporteerd. Evacueren is alleen mogelijk onder toezicht van derde partijen als de VN.
ze zijn gewoon lui, te lui om veiligheid op te zoekenquote:Op donderdag 5 mei 2022 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
?quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
ze zijn gewoon lui, te lui om veiligheid op te zoeken
Of behouden als human-shield.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
ze zijn gewoon lui, te lui om veiligheid op te zoeken
Daar zijn afspraken over gemaakt en er was toezicht. Rusland begon erna al snel weer te bombarderen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat onder begeleiding van UN,
En hoe zijn de 800 burgers dan geëvacueerd tot nu dan?
https://www.unocha.org/st(...)steel-plant-mariupolquote:Op donderdag 5 mei 2022 12:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Daar zijn afspraken over gemaakt en er was toezicht. Rusland begon erna al snel weer te bombarderen.
Lukashenko binnenkort ook een hartaanval dan?quote:
Maar het knappe aan medicijn productie, is dat je ze uitvind.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja? Met mondjesmaat lukt het wat burgers te evacueren daar. Omdat het een heel gedoe is overeenstemming te bereiken...quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.unocha.org/st(...)steel-plant-mariupol
quote:The UN will continue to engage with the parties to the conflict for this purpose.
We are also committed to engage with the parties to return to Mariupol and bring urgent humanitarian support to people living in destroyed building with no access to water or electricity. We know it can be done, and it must be done.
Tactische nuke op Poetin en zijn familie wel inderdaad. Maar niet op onschuldige burgers/militairen in Oekraine.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
Tactische nuke er op zou wel wat zijn.
Dat is dan tijdens de 9 mei viering?quote:
Dat zou een mooie viering opleveren.quote:Op donderdag 5 mei 2022 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is dan tijdens de 9 mei viering?
quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Discussie waarom het aankondigen van het vernietigen van de Crimea brug op 9 mei een meesterzet is van Ukraine
https://www.reddit.com/r/(...)a_ukrainian_website/
"Crimea Bridge Is Falling Down": a Ukrainian website goes live with a countdown to Europe's longest 2-mile (19km), $3.7bn bridge, "falling" as a "gift to Putin". Countdown will reach zero on May 9.
[ afbeelding ]
Da's een beetje een vreemd bericht want de VS zegt geen HIMARS en MLRS geleverd te hebben. Ik wil niet uitsluiten dat Oekraine die systemen heeft weten te verkrijgen maar officieel komt het niet van de VS.quote:
Als die mensen weten dat de fabriek belegerd gaat worden tot de laatste soldaat dood is (beseffen de meeste vast wel), ze echt wel geëvacueerd willen worden. Dus als er nog burgers aanwezig zijn, moet daar een rationele verklaring voor zijn.quote:
Je zal het begrijpen als je zelf ouder wordt en de verbinding tussen je hersenen en je ballen langzaam verdwijnt.quote:
Dat bombardement ziet er wel heel systematisch en precies uit. Niet wat ik verwacht had met die tweede-wereldoorlog apparatuur van de Russen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Je ziet 'een' oorzaak en gevolg en je hebt niet de zelfrelativering om in te schatten dat wat jij denkt dat logischerwijs op elkaar volgt, in de praktijk helemaal niet uit elkaar voort hoeft te vloeien.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)-killed-ukraine.htmlquote:Washington in verlegenheid door artikel New York Times
VS helpt Oekraïne om Russische generaals te doden
https://www.telegraaf.nl/(...)e-generaals-te-doden
Oh jee! Dat ze een berg aan dodelijk wapens leveren is natuurlijk geen punt, maar inlichtingen, dat gaat te ver!quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:09 schreef Tengano het volgende:
Oh jee
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)-killed-ukraine.html
haha - je meent mijn leeftijd te kunnen schatten.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je zal het begrijpen als je zelf ouder wordt en de verbinding tussen je hersenen en je ballen langzaam verdwijnt.
De Telegraafquote:Op donderdag 5 mei 2022 14:09 schreef Tengano het volgende:
Oh jee
[..]
Maar ja de Russen doen ook iets met nieuwsgeving bij Amerikaanse verkiezingen![]()
Niet echt, de VS heeft uitdrukkelijk uitgesproken hun intelligence gathering te delen met Oekraine en dat op een hoger plan te brengen bij de laatste 800 miljoen dollar wapenleveranties.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De Telegraaf
Wat ontzettend genant ja, dat inlichtingendiensten die al maanden in het openbaar bezig zijn met deze oorlog, in het openbaar bezig blijken te zijn met deze oorlog. De verlegenheid in Washington zal gigantisch zijn.
Ja precies. De kop van de Telegraaf slaat dan ook nergens op.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, de VS heeft uitdrukkelijk uitgesproken hun intelligence gathering te delen met Oekraine en dat op een hoger plan te brengen bij de laatste 800 miljoen dollar wapenleveranties.
Ze mikken er bewust twee kilometer naast?quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Geen idee, wij weten niet waar de bunkers zitten op dat terrein.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze mikken er bewust twee kilometer naast?
Ach die Russische generaals verraden hun eigen posities wel door het gebruik van onbeveiligde telefoonverbindingen. Er is helemaal geen Amerikaanse intel nodig om die prutsers te lokaliseren.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:09 schreef Tengano het volgende:
Oh jee
[..]
Maar ja de Russen doen ook iets met nieuwsgeving bij Amerikaanse verkiezingen![]()
Vraag me af of Rusland ook bunker busters gebruikt.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geen idee, wij weten niet waar de bunkers zitten op dat terrein.
En nu even uitbreiden met ranges van de RF raketartillerie... De Russen zetten daar van oudsher veel meer op in dan de westerse landen.quote:
Nou moet je dit soort claims natuurlijk wel een beetje met een korrel zout nemen.quote:
Ik geloof niet dat Oekraïne zo geavanceerd is. Ze doen het met intelligence van het Westen, maar denk niet dat ze de middelen hebben om dat zelf allemaal te doen. Het is ook gewoon oostblok net als Rusland.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach die Russische generaals verraden hun eigen posities wel door het gebruik van onbeveiligde telefoonverbindingen. Er is helemaal geen Amerikaanse intel nodig om die prutsers te lokaliseren.
Ik doelde meer op dit bericht:quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geen idee, wij weten niet waar de bunkers zitten op dat terrein.
quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Ondertussen werken sommige Russen met super onnauwkeurige info waardoor ze er 2km naast schieten met hun artillery:
https://www.newsweek.com/(...)refuse-fight-1703302
They also told Bibilov that artillery fire missed targets by 2 kilometers (one-and-a-quarter miles), but officers in command brushed off complaints of incorrect coordinates, while troops faced constant shelling due to inadequate battlefield intel.
Dat is toch allang duidelijk. Zoveel generaals doden is geen toeval, daar is goede intelligence voor nodig, en die wordt geleverd door de VS/VK/NAVO.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:09 schreef Tengano het volgende:
Oh jee
[..]
Rusland is natuurlijk gigantisch. Die omvang is amper voor te stellen. Zou best nog eens de Transsib willen doen. Maar goed de komende jaren zit dat er denk ik niet in.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:03 schreef Alpha0 het volgende:
Wat heeft dat Rusland toch depressieve landschappen. Snap wel dat ze uit verveling maar gaan oorlogvoeren.
[ afbeelding ]
Grofweg gesproken denk ik niet dat jij de midlife crisis al voorbij bent.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:16 schreef Perox het volgende:
[..]
haha - je meent mijn leeftijd te kunnen schatten.
Ben een aantal jaren geleden wel een paar weken in de Altai geweest en dat is juist weer zo enorm mooi dat je afvraagt waarom Russen uberhaubt naar het buitenland willen om dat in as te leggen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:03 schreef Alpha0 het volgende:
Wat heeft dat Rusland toch depressieve landschappen. Snap wel dat ze uit verveling maar gaan oorlogvoeren.
[ afbeelding ]
Zolang Putin en z'n kliek er nog zit zie ik dat niet gebeuren. Die zijn hun geloofwaardigheid volkomen kwijt nu.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland is natuurlijk gigantisch. Die omvang is amper voor te stellen. Zou best nog eens de Transsib willen doen. Maar goed de komende jaren zit dat er denk ik niet in.
Zelfs als de oorlog stopt zal het nog jaren duren voordat de diplomatieke verhoudingen weer enigszins genormaliseerd zijn. Voor zover dat überhaupt nog mogelijk is zo lang Putin er zit.
Ziet er voor mij uit als Frankrijk of Groot-Brittanië op een regenachtige dag.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:03 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zeg ik:quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Grofweg gesproken denk ik niet dat jij de midlife crisis al voorbij bent.
Da's appels met peren vergelijken. Vergelijking is artillerie vs artillerie, niet artillerie vs artillerie en raket-artillerie.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
En nu even uitbreiden met ranges van de RF raketartillerie... De Russen zetten daar van oudsher veel meer op in dan de westerse landen.
Dat zou je zeggen, maar we doen ook zaken met China en allerlei Arabische vorsten van bedenkelijk allooi. Kraait geen haan naar.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zolang Putin en z'n kliek er nog zit zie ik dat niet gebeuren. Die zijn hun geloofwaardigheid volkomen kwijt nu.
Mooi dingetje, ik bied alvast 450 euro.quote:Superjacht van oligarch in beslag genomen op Fiji
De autoriteiten van Fiji hebben een luxe jacht van 300 miljoen dollar (284 miljoen euro) van de Russische oligarch Soelejman Kerimov in beslag genomen. Dat gebeurde op verzoek van de Verenigde Staten, heeft het Amerikaanse ministerie van Justitie bekendgemaakt.
Kerimov staat op de Amerikaanse en Europese sanctielijst vanwege de oorlog in Oekraïne.
Dit zou het jacht zijn van Kerimov, de Amadea. De foto werd half april genomen in de Queens Wharf in Lautoka op Fiji.
Op onzinbiedingen wordt niet gereageerdquote:Op donderdag 5 mei 2022 15:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mooi dingetje, ik bied alvast 450 euro.
Die honderdduizenden mensen die kwamen protesteren tegen jouw frauduleuze herverkiezing en die vervolgens zijn afgetuigd en gemarteld door de ordetroepen, hebben het zeker ook zelf uitgelokt, of niet, Aleksandr?quote:
Voor de Russen ook echt geen verrassing hoor lijkt mij. We hebben geen soldaten op de grond daar, maar voor de rest is de NAVO/het westen op alle fronten betrokken bij deze oorlog.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:43 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Geef dan ook even de locatie van putin aan de Oekraïne jonguh...
Nee voor mij ook niet maar wel een verrassing dat de NYT dit gewoon zo brengt.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Voor de Russen ook echt geen verrassing hoor lijkt mij. We hebben geen soldaten op de grond daar, maar voor de rest is de NAVO/het westen op alle fronten betrokken bij deze oorlog.
en vervolgens kapotstampen, want je hebt hem toch gekochtquote:Op donderdag 5 mei 2022 15:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mooi dingetje, ik bied alvast 450 euro.
Eens, je forceert de Russen hiermee ook wel om met een reactie te komen (in de pers bedoel ik dan).quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee voor mij ook niet maar wel een verrassing dat de NYT dit gewoon zo brengt.
Je zou het van een andere, bijv. buitenlandse, krant verwachten. Iets wat dan glashard ontkent zal worden.
Ja het is koren op de molen van de Russische propagandamachine natuurlijk.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, je forceert de Russen hiermee ook wel om met een reactie te komen (in de pers bedoel ik dan).
Kan ook een 1-2tje zijn, zo van kijk eens Pudding, persvrijheid en zo.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee voor mij ook niet maar wel een verrassing dat de NYT dit gewoon zo brengt.
Je zou het van een andere, bijv. buitenlandse, krant verwachten. Iets wat dan glashard ontkent zal worden.
quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:01 schreef xpompompomx het volgende:
Slimme man gespot in Bucha:
[ twitter ]
https://www.reuters.com/i(...)a-killings-soldiers/
Vreselijk dom volk. Sommige apensoorten hebben meer intelligentie.quote:According to published data, the prevalence of FASD (fetal alcohol syndrome) in children from Russian orphanages is estimated to be between 30% and 66% [7]. A total of 90% of Russian women at fertile age consume alcohol and up to 20% continue to consume it during pregnancy.3 feb. 2021
Orks is dan ook geen onterechte bijnaam.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Vreselijk dom volk. Sommige apensoorten hebben meer intelligentie.
De VS heeft dit toch heel duidelijk gezegd, dit is van 13 April:quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:43 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Geef dan ook even de locatie van putin aan de Oekraïne jonguh...
quote:The U.S. has expanded intelligence sharing with Ukraine about Russian troops in the Donbas region.
https://www.nytimes.com/2(...)sharing-ukraine.html
Maar wat voor nut heeft die vergelijking dan? Dit is de opmerking die in die Tweet gemaakt wordt:quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:27 schreef ExTec het volgende:
Da's appels met peren vergelijken. Vergelijking is artillerie vs artillerie, niet artillerie vs artillerie en raket-artillerie.
Gaan we doen op het moment dat Oekraine Tomahawks krijgt, bv, dan word het appels met appels vergelijken.
Gaan de Russen hun reguliere artillerie inzetten tegen reguliere artillerie omdat het anders niet eerlijk is ofzo? Dus als ze beschoten worden door de M777 gaan ze daar een 2S19 tegen inzetten ofzo omdat het "zo heurt"?quote:Useful infographic illustrating how arriving Western artillery systems can help Ukraine out-range Russia's big guns
Hey, hij heeft een onderscheiding van Poetin gehad, he? Daar moet je wel wat voor doen, natuurlijk.quote:
Onze? Niks van mij bij.quote:
Is ie toch echt welbewust bij aangeschoven: https://www.trouw.nl/nieu(...)tiek-graag~bfd13ddc/quote:
Ik vind het wel obscuur ergens. Dat onze politici mooie praatjes houden op media die hier verboden is.quote:
Oh dat zal wel ja, zou er niet van opkijken.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is ie toch echt welbewust bij aangeschoven: https://www.trouw.nl/nieu(...)tiek-graag~bfd13ddc/
Er worden een aantal typen artillerie vergeleken.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wat voor nut heeft die vergelijking dan? Dit is de opmerking die in die Tweet gemaakt wordt:
[..]
Gaan de Russen hun reguliere artillerie inzetten tegen reguliere artillerie omdat het anders niet eerlijk is ofzo? Dus als ze beschoten worden door de M777 gaan ze daar een 2S19 tegen inzetten ofzo omdat het "zo heurt"?
Nogal logisch dat RT de bron is als hij daar het interview aan geeftquote:Op donderdag 5 mei 2022 16:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh dat zal wel ja, zou er niet van opkijken.
Politicus vind ik ook wat teveel eer voor hem. Af en toe iets roepen dat Henk en Ingrid willen horen en daarna verder met potverteren.quote:
Op het moment dat hij daar zijn verhaaltje kwam doen was het dat nog niet. Nog steeds wel na de annexatie van de Krim en de oorlog in de Donbas trouwens.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het wel obscuur ergens. Dat onze politici mooie praatjes houden op media die hier verboden is.
Geeft een vreemd gevoel. Dat wij niet mogen zien wat hij daar allemaal zegt.
Als in 'Nederlandse'..quote:
Maar dat artikel is van 2014, ik snap dat de Krim toen geannexeerd werd, maar om aan alle uitspraken van voor de oorlog een oordeel te hangen is ook verkeerd.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is ie toch echt welbewust bij aangeschoven: https://www.trouw.nl/nieu(...)tiek-graag~bfd13ddc/
En de Oekraïense slachtoffers onder de burgers zijn dan fake, in scène gezet?quote:Op donderdag 5 mei 2022 17:39 schreef kurk_droog het volgende:
Het zou wel een diepe fuck zijn als Zelensky en Putin onder 1 hoedje spelen. Nu allemaal moderne shit regelen en daarna Finland binnenharken
Er wordt een beetje gedaan alsof dat de de grote gamechangers zijn... Daarbij, raketartillerie is ook artillerie...quote:Op donderdag 5 mei 2022 17:00 schreef ExTec het volgende:
Er worden een aantal typen artillerie vergeleken.
Je moet eens wat vaker van die kast van je komen...quote:Als jij dan wil komen met: JA MAAR RUS HEEFT OOK DAT EN DAT!!!!!!!!!11111Einz, prima
Waarom zou dat verkeerd zijn?quote:Op donderdag 5 mei 2022 17:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat artikel is van 2014, ik snap dat de Krim toen geannexeerd werd, maar om aan alle uitspraken van voor de oorlog een oordeel te hangen is ook verkeerd.
Nee puur belang. Binnenkort Lavrov out?quote:Op donderdag 5 mei 2022 18:29 schreef Perrin het volgende:
Zou hij toch nog een ziel hebben?
[ twitter ]
Nee, je eerste bron is matigquote:Op donderdag 5 mei 2022 18:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Zelensky heeft dus Schulz (indirect) uitgemaakt voor “beleidigte leberwurst”![]()
https://duitslandinstituu(...)lopig-niet-naar-kiev
Steinmeier en Schulz reizen af naar Zelensky, heeft Schulz toch gewonnen of de nood is hoog.
https://www.nu.nl/spannin(...)l#coral_talk_wrapper
Het was toen al fout, het was toen al geen geheim dat Poetin moorden in binnen en buitenland liet plegen, dat politieke tegenstanders ofwel uit de weg geruimd werden of opgesloten, geen geheim dat de pers onderdrukt en dat journalisten vermoord werden. Geen geheim dat Rusland delen van andere landen bezet hield, geen geheim dat een Russische raket geleverd aan zgn. rebellen een vliegtuig met burgers had neergehaald.quote:Op donderdag 5 mei 2022 17:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat artikel is van 2014, ik snap dat de Krim toen geannexeerd werd, maar om aan alle uitspraken van voor de oorlog een oordeel te hangen is ook verkeerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |