abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204632363
quote:
14s.gif Op donderdag 5 mei 2022 01:39 schreef Za het volgende:

[..]
Allezins redelijke eisen.

Ze waren ook bijna op dat punt, tot de Nato de boel escaleerde.
Wat een gelul. Alsof Duitsland 8 jaar lang Limburg bezet en gaat lopen rellen in Groningen en Friesland. En na 8 jaar vallen ze met een hoop geweld de rest van ons land binnen en zeggen ze: accepteer het nou gewoon, dan ben je van ons af. Hoe is dat redelijk :')
pi_204632372
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 00:14 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Toch razend benieuwd hoe het met Trump aan het roer zou lopen, als foute autoverkoper had hij denk ik Oekraïne opgedeeld samen met Poetin en de maffia in Kiev omgekocht met goud en kraaltjes en de belofte van de levering van 10.000 blinkende tanks.
Klinkt als 'The Art Of The Deal' inderdaad. ;)

(Ik maakte mijn opmerking overigens vooral omdat ik mij meen te herinneren dat Trump enkele malen tijdens bijeenkomsten opmerkingen maakte over Zweden om aan te tonen hoe afschuwelijk het daar was.)
Ik doe het ff rustig aan.
  donderdag 5 mei 2022 @ 07:08:04 #78
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204632406
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 06:41 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat een gelul. Alsof Duitsland 8 jaar lang Limburg bezet en gaat lopen rellen in Groningen en Friesland. En na 8 jaar vallen ze met een hoop geweld de rest van ons land binnen en zeggen ze: accepteer het nou gewoon, dan ben je van ons af. Hoe is dat redelijk :')
Ik weet niet eens zeker of Za een oprechte russische trol is of een gewone trol die nu Rusland aangrijpt om mensen uit de tent te lokken. In elk geval een trol en die voedt men bij voorkeur niet.
  donderdag 5 mei 2022 @ 07:10:44 #79
500074 Rode_Wijn
pi_204632416
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 06:45 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Klinkt als 'The Art Of The Deal' inderdaad. ;)

(Ik maakte mijn opmerking overigens vooral omdat ik mij meen te herinneren dat Trump enkele malen tijdens bijeenkomsten opmerkingen maakte over Zweden om aan te tonen hoe afschuwelijk het daar was.)
Het is toch volkomen helder dat Trump, Poetin geen oranje haar in de weg had gezeten? Waarschijnlijke uitkomst was dan een puppet regime in Oekraïne en de onafhankelijkheid van oost Oekraïne
pi_204632434
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:10 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Het is toch volkomen helder dat Trump, Poetin geen oranje haar in de weg had gezeten? Waarschijnlijke uitkomst was dan een puppet regime in Oekraïne en de onafhankelijkheid van oost Oekraïne
Geen zorgen; dat was niet echt mijn punt.
Het ging in dit verhaal vooral over de vraag of het logisch was dat de USA Zweden als NAVO-lid zou verwelkomen.
Met Biden als president: ja.
Met Trump als president: nee.
pi_204632436
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:10 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ja die volksrepubliekjes. Heb je weer 2 van die Transnistrië’s erbij. Een corrupt rovershol wat door niemand wordt erkend en dus ook bij geen enkel verdrag aangesloten is, en slechts drijft op georganiseerde criminaliteit, witwassen, drugs- en vrouwenhandel en wat dies meer zij.

Nee, daar zijn we echt mee geholpen inderdaad.
  donderdag 5 mei 2022 @ 07:31:40 #82
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204632464
Zweden: veiligheidsgaranties Amerika in overgangsperiode NAVO-aanvraag

Mochten Zweden en Finland het lidmaatschap van de NAVO aanvragen, dan staat Amerika in voor hun veiligheid zolang ze nog niet officieel zijn toegetreden. Volgens de Zweedse minister Linde van Buitenlandse Zaken heeft de VS de landen die veiligheidsgarantie gegeven. Ze ging niet in op details over de toezegging van de VS: "Het betekent dat Rusland er zeker van kan zijn dat de VS het niet zonder reactie toestaat dat er negatieve activiteiten tegen Zweden worden ondernemen door Rusland, waar ze mee hebben gedreigd."

Zweden en Finland zijn tientallen jaren neutraal gebleven, maar na de invasie van Rusland in Oekraïne voelen ook zij zich bedreigd. Alles wijst erop dat de Scandinavische landen daarom binnenkort het NAVO-lidmaatschap aanvragen.

Als ze eenmaal lid zijn van de NAVO geldt artikel 5 van het handvest van de organisatie. Daarin staat dat een aanval op één lidstaat wordt opgevat als een aanval op alle lidstaten. Artikel 5 heeft op die manier een afschrikwekkende werking op vijanden zoals Rusland.

Maar er kunnen wel een aantal maanden verstrijken tussen het aanvragen van het lidmaatschap en het daadwerkelijk lid worden, onder meer omdat alle lidstaten van de NAVO akkoord moeten gaan. In de tussentijd geldt artikel 5 niet. Rusland wil niet dat Finland en Zweden lid worden en heeft al dreigende taal uitgeslagen. Vandaar dat Zweden en Finland manieren proberen te vinden om hun veiligheid te garanderen in de overgangsperiode naar NAVO-lidmaatschap.
pi_204632470
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ja die volksrepubliekjes. Heb je weer 2 van die Transnistrië’s erbij. Een corrupt rovershol wat door niemand wordt erkend en dus ook bij geen enkel verdrag aangesloten is, en slechts drijft op georganiseerde criminaliteit, witwassen, drugs- en vrouwenhandel en wat dies meer zij.

Scheelt wel een half miljoen doden maar principes van een ander mogen ook wat kosten.
  donderdag 5 mei 2022 @ 07:34:39 #84
500074 Rode_Wijn
pi_204632476
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:20 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Het ging in dit verhaal vooral over de vraag of het logisch was dat de USA Zweden als NAVO-lid zou verwelkomen.
Ah oke. Ja dat klinkt logisch zoals je het stelt
  Moderator donderdag 5 mei 2022 @ 07:36:40 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204632481
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:20 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Waarom zou Trump nee zeggen?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 5 mei 2022 @ 07:36:41 #86
500074 Rode_Wijn
pi_204632482
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]

Ik stel dan ook niet dat het een goede oplossing zou zijn. Wel een Trump oplossing die waarschijnlijk wat jaartjes vrede had gekocht.
  donderdag 5 mei 2022 @ 07:37:00 #87
500074 Rode_Wijn
pi_204632484
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Poetin
  Moderator donderdag 5 mei 2022 @ 07:40:06 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204632490
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:37 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Poetin
Zo werkt de NAVO niet echt
pi_204632504
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:36 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Ik stel dan ook niet dat het een goede oplossing zou zijn. Wel een Trump oplossing die waarschijnlijk wat jaartjes vrede had gekocht.
Precies dit. Want over een paar jaar hadden de Russen aan de Poolse grens gestaan en wat dan? Polen ook maar weggeven?

Je kan dit niet over je kant laten gaan, dus ik ben blij dat we van die gek van een Trump af zijn. Maar daar zullen al die Putinlovers het vermoedelijk wel niet mee eens zijn, want sterke man en zulks.
pi_204632536
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:36 schreef sp3c het volgende:

[..]
Tsja.
Goeie vraag.

Misschien dat John Bolton het antwoord weet.

Laat ik het samenvatten met: ik heb nooit het idee gehad dat Trump de NAVO nog een zinvolle club vond (of Zweden een land dat je graag als bondgenoot hebt). Hij schijnt het zelfs meerdere keren gezegd te hebben, negatieve uitlatingen over NAVO en Zweden enzo, maar misschien is er iets mis met mijn gehoor. Ik heb ook nooit het idee gehad dat hij zich erg voor een goede band met zijn Europese bondgenoten interesseerde. Het maakte hem blijkbaar geen fluit uit. ("Als we afspraken kunnen maken, dan is dat positief. Als we dat niet kunnen doen, dan is dat ook positief." Rutte: "No!" ... maar Trump hoorde hem niet eens.)
Voor zijn 'art of the deal' leken NAVO en EU eerder een blok aan zijn been. Arabische dictaturen waren meer zijn ding, hij knipte en boog erop los in Saoedi-Arabië, en hij gaf maar al te graag aan dat heren als Xi, Kim en Poetin op zijn respect en bewondering konden rekenen. Je hele leven de Grote Baas zijn, is dat niet goed geregeld? Hij had graag op 6 januari 2021 geregeld dat hij ook de rest van zijn leven de Grote Baas in de USA kon zijn, dan kon hij tenminste goede deals sluiten met de andere respectabele Grote Bazen. Goed voor de staatskas ("America First!") en uiteraard ook voor zijn eigen portemonnee ("makes me smart!").
  donderdag 5 mei 2022 @ 07:51:50 #91
500074 Rode_Wijn
pi_204632559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:40 schreef sp3c het volgende:

[..]
Zo werkt de NAVO niet echt
Maar Trump is niet echt iemand die zich aan dat soort regeltjes houdt.
  Moderator donderdag 5 mei 2022 @ 07:54:19 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204632570
quote:
1s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:51 schreef Rode_Wijn het volgende:

[..]
Maar Trump is niet echt iemand die zich aan dat soort regeltjes houdt.
Beetje onderbuik dus?
  donderdag 5 mei 2022 @ 07:57:03 #93
500074 Rode_Wijn
pi_204632585
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Beetje onderbuik dus?
Waar wil je naartoe? Een argumentatie waarin Trump niet als een olifant door de NAVO porselein kast ging? Ik vind het best hoor
pi_204632591
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_204632598
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 07:54 schreef sp3c het volgende:

[..]
Beetje onderbuik dus?
Liever die onderbuik dan de onderbuik van Trump.

Verder bied ik mijn excuses aan dat ik de Idioot ter sprake heb gebracht. Het gaat hier over echt serieuze zaken. Laten we daar maar weer tot terugkeren.
pi_204632600
New York Times met het bericht dat al die Russische generaals gedood zijn door Oekraïne omdat de Amerikaanse inlichtingendienst zorgt voor de informatie. Waarom leren ze het nou nooit, hou gewoon je bek over dat soort dingen. Zo dom om dit soort dingen aan de grote klok te hangen. Eikels.
  donderdag 5 mei 2022 @ 08:05:57 #97
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204632613
quote:
0s.gif Op donderdag 5 mei 2022 08:03 schreef Seeburg54 het volgende:
New York Times met het bericht dat al die Russische generaals gedood zijn door Oekraïne omdat de Amerikaanse inlichtingendienst zorgt voor de informatie. Waarom leren ze het nou nooit, hou gewoon je bek over dat soort dingen. Zo dom om dit soort dingen aan de grote klok te hangen. Eikels.
Algemeen bekend dat Amerika en UK een hoop intel doorspeelt.
pi_204632622
quote:
dat wist iedereen. waarom zou dit niet gepubliceerd mogenwordden?
  Moderator donderdag 5 mei 2022 @ 08:09:01 #99
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204632625
quote:
Er staat niet bij wat ze doorspelen en hoe ze aan die info komen, toch?

Bovendien, iedereen kan naar flightradar24 gaan en de afluistervliegtuigen langs de grenzen van Oekraïne zien vliegen ;) Rarara, wat doen die vliegtuigen daar? ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204632632
quote:
Welkom in het vrije westen.
Met een vrije pers.

(In Rusland is het ongetwijfeld beter geregeld.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')