Volgens mij ging dat onder begeleiding van UN,quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:06 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Ze hebben de kans niet gekregen om te evacueren. Rusland zei vaak van wel maar dan word je gewoon neergeschoten of gedeporteerd. Evacueren is alleen mogelijk onder toezicht van derde partijen als de VN.
ze zijn gewoon lui, te lui om veiligheid op te zoekenquote:Op donderdag 5 mei 2022 12:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze hebben nu wel heel veel tijd gehad om te evacueren. Snap echt niet dat er nu nog burgers zitten. Als ze er nog zitten.
?quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
ze zijn gewoon lui, te lui om veiligheid op te zoeken
Of behouden als human-shield.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:15 schreef OnwetendeNerd het volgende:
[..]
ze zijn gewoon lui, te lui om veiligheid op te zoeken
Daar zijn afspraken over gemaakt en er was toezicht. Rusland begon erna al snel weer te bombarderen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij ging dat onder begeleiding van UN,
En hoe zijn de 800 burgers dan geëvacueerd tot nu dan?
https://www.unocha.org/st(...)steel-plant-mariupolquote:Op donderdag 5 mei 2022 12:17 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Daar zijn afspraken over gemaakt en er was toezicht. Rusland begon erna al snel weer te bombarderen.
Lukashenko binnenkort ook een hartaanval dan?quote:
Maar het knappe aan medicijn productie, is dat je ze uitvind.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel, maar wij denken zo arrogant hier in Europa, als Rusland dan gaat zorgen dat we geen grondstoffen via China krijgen stokt onze eigen medicijnproductie want Europa staat daar best zwak in.
Ja? Met mondjesmaat lukt het wat burgers te evacueren daar. Omdat het een heel gedoe is overeenstemming te bereiken...quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://www.unocha.org/st(...)steel-plant-mariupol
quote:The UN will continue to engage with the parties to the conflict for this purpose.
We are also committed to engage with the parties to return to Mariupol and bring urgent humanitarian support to people living in destroyed building with no access to water or electricity. We know it can be done, and it must be done.
Tactische nuke op Poetin en zijn familie wel inderdaad. Maar niet op onschuldige burgers/militairen in Oekraine.quote:Op donderdag 5 mei 2022 12:06 schreef Discombobulate het volgende:
Tactische nuke er op zou wel wat zijn.
Dat zou een mooie viering opleveren.quote:Op donderdag 5 mei 2022 13:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is dan tijdens de 9 mei viering?
quote:Op woensdag 4 mei 2022 23:17 schreef slashdotter3 het volgende:
Discussie waarom het aankondigen van het vernietigen van de Crimea brug op 9 mei een meesterzet is van Ukraine
https://www.reddit.com/r/(...)a_ukrainian_website/
"Crimea Bridge Is Falling Down": a Ukrainian website goes live with a countdown to Europe's longest 2-mile (19km), $3.7bn bridge, "falling" as a "gift to Putin". Countdown will reach zero on May 9.
[ afbeelding ]
Da's een beetje een vreemd bericht want de VS zegt geen HIMARS en MLRS geleverd te hebben. Ik wil niet uitsluiten dat Oekraine die systemen heeft weten te verkrijgen maar officieel komt het niet van de VS.quote:
Als die mensen weten dat de fabriek belegerd gaat worden tot de laatste soldaat dood is (beseffen de meeste vast wel), ze echt wel geëvacueerd willen worden. Dus als er nog burgers aanwezig zijn, moet daar een rationele verklaring voor zijn.quote:
Je zal het begrijpen als je zelf ouder wordt en de verbinding tussen je hersenen en je ballen langzaam verdwijnt.quote:
Dat bombardement ziet er wel heel systematisch en precies uit. Niet wat ik verwacht had met die tweede-wereldoorlog apparatuur van de Russen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Gaat behoorlijk los nu daar.
Je ziet 'een' oorzaak en gevolg en je hebt niet de zelfrelativering om in te schatten dat wat jij denkt dat logischerwijs op elkaar volgt, in de praktijk helemaal niet uit elkaar voort hoeft te vloeien.quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Angst? Nee. Ik zie oorzaak en gevolg van beslissingen die je zou kunnen nemen.
Dus ik ben wat verder in het denkwerk zeg maar, maar dat zal de leeftijd zijn.
Als broekie van 22 zou ik zeggen, paar waterstofbommen erop en ze zijn wel koest.
https://www.nytimes.com/2(...)-killed-ukraine.htmlquote:Washington in verlegenheid door artikel New York Times
VS helpt Oekraïne om Russische generaals te doden
https://www.telegraaf.nl/(...)e-generaals-te-doden
Oh jee! Dat ze een berg aan dodelijk wapens leveren is natuurlijk geen punt, maar inlichtingen, dat gaat te ver!quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:09 schreef Tengano het volgende:
Oh jee
[..]
https://www.nytimes.com/2(...)-killed-ukraine.html
haha - je meent mijn leeftijd te kunnen schatten.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:01 schreef RetepV het volgende:
[..]
Je zal het begrijpen als je zelf ouder wordt en de verbinding tussen je hersenen en je ballen langzaam verdwijnt.
De Telegraafquote:Op donderdag 5 mei 2022 14:09 schreef Tengano het volgende:
Oh jee
[..]
Maar ja de Russen doen ook iets met nieuwsgeving bij Amerikaanse verkiezingen![]()
Niet echt, de VS heeft uitdrukkelijk uitgesproken hun intelligence gathering te delen met Oekraine en dat op een hoger plan te brengen bij de laatste 800 miljoen dollar wapenleveranties.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:19 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
De Telegraaf
Wat ontzettend genant ja, dat inlichtingendiensten die al maanden in het openbaar bezig zijn met deze oorlog, in het openbaar bezig blijken te zijn met deze oorlog. De verlegenheid in Washington zal gigantisch zijn.
Ja precies. De kop van de Telegraaf slaat dan ook nergens op.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt, de VS heeft uitdrukkelijk uitgesproken hun intelligence gathering te delen met Oekraine en dat op een hoger plan te brengen bij de laatste 800 miljoen dollar wapenleveranties.
Ze mikken er bewust twee kilometer naast?quote:Op donderdag 5 mei 2022 11:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
Gaat behoorlijk los nu daar.
Geen idee, wij weten niet waar de bunkers zitten op dat terrein.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:28 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ze mikken er bewust twee kilometer naast?
Ach die Russische generaals verraden hun eigen posities wel door het gebruik van onbeveiligde telefoonverbindingen. Er is helemaal geen Amerikaanse intel nodig om die prutsers te lokaliseren.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:09 schreef Tengano het volgende:
Oh jee
[..]
Maar ja de Russen doen ook iets met nieuwsgeving bij Amerikaanse verkiezingen![]()
Vraag me af of Rusland ook bunker busters gebruikt.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geen idee, wij weten niet waar de bunkers zitten op dat terrein.
En nu even uitbreiden met ranges van de RF raketartillerie... De Russen zetten daar van oudsher veel meer op in dan de westerse landen.quote:
Nou moet je dit soort claims natuurlijk wel een beetje met een korrel zout nemen.quote:
Ik geloof niet dat Oekraïne zo geavanceerd is. Ze doen het met intelligence van het Westen, maar denk niet dat ze de middelen hebben om dat zelf allemaal te doen. Het is ook gewoon oostblok net als Rusland.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:48 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ach die Russische generaals verraden hun eigen posities wel door het gebruik van onbeveiligde telefoonverbindingen. Er is helemaal geen Amerikaanse intel nodig om die prutsers te lokaliseren.
Ik doelde meer op dit bericht:quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Geen idee, wij weten niet waar de bunkers zitten op dat terrein.
quote:Op donderdag 5 mei 2022 10:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Ondertussen werken sommige Russen met super onnauwkeurige info waardoor ze er 2km naast schieten met hun artillery:
https://www.newsweek.com/(...)refuse-fight-1703302
They also told Bibilov that artillery fire missed targets by 2 kilometers (one-and-a-quarter miles), but officers in command brushed off complaints of incorrect coordinates, while troops faced constant shelling due to inadequate battlefield intel.
Dat is toch allang duidelijk. Zoveel generaals doden is geen toeval, daar is goede intelligence voor nodig, en die wordt geleverd door de VS/VK/NAVO.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:09 schreef Tengano het volgende:
Oh jee
[..]
Rusland is natuurlijk gigantisch. Die omvang is amper voor te stellen. Zou best nog eens de Transsib willen doen. Maar goed de komende jaren zit dat er denk ik niet in.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:03 schreef Alpha0 het volgende:
Wat heeft dat Rusland toch depressieve landschappen. Snap wel dat ze uit verveling maar gaan oorlogvoeren.
[ afbeelding ]
Grofweg gesproken denk ik niet dat jij de midlife crisis al voorbij bent.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:16 schreef Perox het volgende:
[..]
haha - je meent mijn leeftijd te kunnen schatten.
Ben een aantal jaren geleden wel een paar weken in de Altai geweest en dat is juist weer zo enorm mooi dat je afvraagt waarom Russen uberhaubt naar het buitenland willen om dat in as te leggen.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:03 schreef Alpha0 het volgende:
Wat heeft dat Rusland toch depressieve landschappen. Snap wel dat ze uit verveling maar gaan oorlogvoeren.
[ afbeelding ]
Zolang Putin en z'n kliek er nog zit zie ik dat niet gebeuren. Die zijn hun geloofwaardigheid volkomen kwijt nu.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:14 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Rusland is natuurlijk gigantisch. Die omvang is amper voor te stellen. Zou best nog eens de Transsib willen doen. Maar goed de komende jaren zit dat er denk ik niet in.
Zelfs als de oorlog stopt zal het nog jaren duren voordat de diplomatieke verhoudingen weer enigszins genormaliseerd zijn. Voor zover dat überhaupt nog mogelijk is zo lang Putin er zit.
Ziet er voor mij uit als Frankrijk of Groot-Brittanië op een regenachtige dag.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:03 schreef Alpha0 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zeg ik:quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:15 schreef RetepV het volgende:
[..]
Grofweg gesproken denk ik niet dat jij de midlife crisis al voorbij bent.
Da's appels met peren vergelijken. Vergelijking is artillerie vs artillerie, niet artillerie vs artillerie en raket-artillerie.quote:Op donderdag 5 mei 2022 14:52 schreef AchJa het volgende:
[..]
En nu even uitbreiden met ranges van de RF raketartillerie... De Russen zetten daar van oudsher veel meer op in dan de westerse landen.
Dat zou je zeggen, maar we doen ook zaken met China en allerlei Arabische vorsten van bedenkelijk allooi. Kraait geen haan naar.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:17 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Zolang Putin en z'n kliek er nog zit zie ik dat niet gebeuren. Die zijn hun geloofwaardigheid volkomen kwijt nu.
Mooi dingetje, ik bied alvast 450 euro.quote:Superjacht van oligarch in beslag genomen op Fiji
De autoriteiten van Fiji hebben een luxe jacht van 300 miljoen dollar (284 miljoen euro) van de Russische oligarch Soelejman Kerimov in beslag genomen. Dat gebeurde op verzoek van de Verenigde Staten, heeft het Amerikaanse ministerie van Justitie bekendgemaakt.
Kerimov staat op de Amerikaanse en Europese sanctielijst vanwege de oorlog in Oekraïne.
Dit zou het jacht zijn van Kerimov, de Amadea. De foto werd half april genomen in de Queens Wharf in Lautoka op Fiji.
Op onzinbiedingen wordt niet gereageerdquote:Op donderdag 5 mei 2022 15:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
Mooi dingetje, ik bied alvast 450 euro.
Die honderdduizenden mensen die kwamen protesteren tegen jouw frauduleuze herverkiezing en die vervolgens zijn afgetuigd en gemarteld door de ordetroepen, hebben het zeker ook zelf uitgelokt, of niet, Aleksandr?quote:
Voor de Russen ook echt geen verrassing hoor lijkt mij. We hebben geen soldaten op de grond daar, maar voor de rest is de NAVO/het westen op alle fronten betrokken bij deze oorlog.quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:43 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Geef dan ook even de locatie van putin aan de Oekraïne jonguh...
Nee voor mij ook niet maar wel een verrassing dat de NYT dit gewoon zo brengt.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:03 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Voor de Russen ook echt geen verrassing hoor lijkt mij. We hebben geen soldaten op de grond daar, maar voor de rest is de NAVO/het westen op alle fronten betrokken bij deze oorlog.
en vervolgens kapotstampen, want je hebt hem toch gekochtquote:Op donderdag 5 mei 2022 15:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Mooi dingetje, ik bied alvast 450 euro.
Eens, je forceert de Russen hiermee ook wel om met een reactie te komen (in de pers bedoel ik dan).quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee voor mij ook niet maar wel een verrassing dat de NYT dit gewoon zo brengt.
Je zou het van een andere, bijv. buitenlandse, krant verwachten. Iets wat dan glashard ontkent zal worden.
Ja het is koren op de molen van de Russische propagandamachine natuurlijk.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:07 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, je forceert de Russen hiermee ook wel om met een reactie te komen (in de pers bedoel ik dan).
Kan ook een 1-2tje zijn, zo van kijk eens Pudding, persvrijheid en zo.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:05 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee voor mij ook niet maar wel een verrassing dat de NYT dit gewoon zo brengt.
Je zou het van een andere, bijv. buitenlandse, krant verwachten. Iets wat dan glashard ontkent zal worden.
quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:01 schreef xpompompomx het volgende:
Slimme man gespot in Bucha:
[ twitter ]
https://www.reuters.com/i(...)a-killings-soldiers/
Vreselijk dom volk. Sommige apensoorten hebben meer intelligentie.quote:According to published data, the prevalence of FASD (fetal alcohol syndrome) in children from Russian orphanages is estimated to be between 30% and 66% [7]. A total of 90% of Russian women at fertile age consume alcohol and up to 20% continue to consume it during pregnancy.3 feb. 2021
Orks is dan ook geen onterechte bijnaam.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:10 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[..]
Vreselijk dom volk. Sommige apensoorten hebben meer intelligentie.
De VS heeft dit toch heel duidelijk gezegd, dit is van 13 April:quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:43 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Geef dan ook even de locatie van putin aan de Oekraïne jonguh...
quote:The U.S. has expanded intelligence sharing with Ukraine about Russian troops in the Donbas region.
https://www.nytimes.com/2(...)sharing-ukraine.html
Maar wat voor nut heeft die vergelijking dan? Dit is de opmerking die in die Tweet gemaakt wordt:quote:Op donderdag 5 mei 2022 15:27 schreef ExTec het volgende:
Da's appels met peren vergelijken. Vergelijking is artillerie vs artillerie, niet artillerie vs artillerie en raket-artillerie.
Gaan we doen op het moment dat Oekraine Tomahawks krijgt, bv, dan word het appels met appels vergelijken.
Gaan de Russen hun reguliere artillerie inzetten tegen reguliere artillerie omdat het anders niet eerlijk is ofzo? Dus als ze beschoten worden door de M777 gaan ze daar een 2S19 tegen inzetten ofzo omdat het "zo heurt"?quote:Useful infographic illustrating how arriving Western artillery systems can help Ukraine out-range Russia's big guns
Hey, hij heeft een onderscheiding van Poetin gehad, he? Daar moet je wel wat voor doen, natuurlijk.quote:
Is ie toch echt welbewust bij aangeschoven: https://www.trouw.nl/nieu(...)tiek-graag~bfd13ddc/quote:
Ik vind het wel obscuur ergens. Dat onze politici mooie praatjes houden op media die hier verboden is.quote:
Oh dat zal wel ja, zou er niet van opkijken.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is ie toch echt welbewust bij aangeschoven: https://www.trouw.nl/nieu(...)tiek-graag~bfd13ddc/
Er worden een aantal typen artillerie vergeleken.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Maar wat voor nut heeft die vergelijking dan? Dit is de opmerking die in die Tweet gemaakt wordt:
[..]
Gaan de Russen hun reguliere artillerie inzetten tegen reguliere artillerie omdat het anders niet eerlijk is ofzo? Dus als ze beschoten worden door de M777 gaan ze daar een 2S19 tegen inzetten ofzo omdat het "zo heurt"?
Nogal logisch dat RT de bron is als hij daar het interview aan geeftquote:Op donderdag 5 mei 2022 16:59 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oh dat zal wel ja, zou er niet van opkijken.
Politicus vind ik ook wat teveel eer voor hem. Af en toe iets roepen dat Henk en Ingrid willen horen en daarna verder met potverteren.quote:
Op het moment dat hij daar zijn verhaaltje kwam doen was het dat nog niet. Nog steeds wel na de annexatie van de Krim en de oorlog in de Donbas trouwens.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind het wel obscuur ergens. Dat onze politici mooie praatjes houden op media die hier verboden is.
Geeft een vreemd gevoel. Dat wij niet mogen zien wat hij daar allemaal zegt.
Maar dat artikel is van 2014, ik snap dat de Krim toen geannexeerd werd, maar om aan alle uitspraken van voor de oorlog een oordeel te hangen is ook verkeerd.quote:Op donderdag 5 mei 2022 16:58 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Is ie toch echt welbewust bij aangeschoven: https://www.trouw.nl/nieu(...)tiek-graag~bfd13ddc/
En de Oekraïense slachtoffers onder de burgers zijn dan fake, in scène gezet?quote:Op donderdag 5 mei 2022 17:39 schreef kurk_droog het volgende:
Het zou wel een diepe fuck zijn als Zelensky en Putin onder 1 hoedje spelen. Nu allemaal moderne shit regelen en daarna Finland binnenharken
Er wordt een beetje gedaan alsof dat de de grote gamechangers zijn... Daarbij, raketartillerie is ook artillerie...quote:Op donderdag 5 mei 2022 17:00 schreef ExTec het volgende:
Er worden een aantal typen artillerie vergeleken.
Je moet eens wat vaker van die kast van je komen...quote:Als jij dan wil komen met: JA MAAR RUS HEEFT OOK DAT EN DAT!!!!!!!!!11111Einz, prima
Waarom zou dat verkeerd zijn?quote:Op donderdag 5 mei 2022 17:39 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Maar dat artikel is van 2014, ik snap dat de Krim toen geannexeerd werd, maar om aan alle uitspraken van voor de oorlog een oordeel te hangen is ook verkeerd.
Nee puur belang. Binnenkort Lavrov out?quote:Op donderdag 5 mei 2022 18:29 schreef Perrin het volgende:
Zou hij toch nog een ziel hebben?
[ twitter ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |