Gaan Thierry Rost van Tonningen en zijn medelandverraders trouwens preventief opgesloten worden in interneringskampen of wachten we eerst tot ze aanslagen plegen en sabotage acties uitvoeren op en tegen leden van de Nederlandse krijgsmacht en kazernes?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 01:00 schreef Hathor het volgende:
Waarom hier iedereen nog serieus op die obvious Russian troll reageert is mij een raadsel overigens,
Tijd voor tribunalenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 06:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gaan Thierry Rost van Tonningen en zijn medelandverraders trouwens preventief opgesloten worden in interneringskampen of wachten we eerst tot ze aanslagen plegen en sabotage acties uitvoeren op en tegen leden van de Nederlandse krijgsmacht en kazernes?
U bent fan van het regime van Rusland?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 06:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Gaan Thierry Rost van Tonningen en zijn medelandverraders trouwens preventief opgesloten worden in interneringskampen of wachten we eerst tot ze aanslagen plegen en sabotage acties uitvoeren op en tegen leden van de Nederlandse krijgsmacht en kazernes?
Zolang we niet zelf in oorlog zijn met Rusland lijkt me niet dat dat kan. Maar als het zover komt weten we inderdaad wel welke partij de nieuwe NSB zal zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 06:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Oh jee. Wordt er ook al op de avondvierdaagse bezuinigd! Kut Oekraners, ik zou er een atoombom op gooien!quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:47 schreef pvdplanet het volgende:
https://www.forbes.com/si(...)ess/?sh=58a400ab3485
Russian Victory Day Parade Cut By 35%, Emphasizing Ukraine’s Battlefield Prowess
Dat klopt, als je al een kutleven hebt maakt het toch geen flikker meer uit.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:54 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland heeft het minst te vrezen van totale vernietiging.
Nee. En daarom dienen de Nederlandse aanhangers van dat regime op zijn minst door de AIVD in de gaten gehouden te worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:13 schreef UitStraling het volgende:
[..]
U bent fan van het regime van Rusland?
Je lukt hetzelfde als het Kremlin, andere mening? Interneringskamp godverdomme want je bent een gevaar voor het land.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee. En daarom dienen de Nederlandse aanhangers van dat regime op zijn minst door de AIVD in de gaten gehouden te worden.
Wat mij betreft mogen Nederlandse Poetin aanhangers overigens dezelfde behandeling ondergaan als regimetegenstanders in Rusland, eens kijken of ze dan nog altijd op hun stoel zitten te soppen bij de gedachte aan die Kremlindwerg.
Daarom probeerden de Russen direct alle kerncentrales in te nemen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:58 schreef nixxx het volgende:
Bedacht me net nog een onderwerp dat ik hier nog niet besproken heb zien worden en ook niet in de media. Het is ook wel hypothetisch, maar het lijkt mij vrij logisch.
Zou Oekrane op dit moment bezig zijn om kernwapens te ontwikkelen?
-ik kan erin komen als ze denken dat het hebben van kernwapens de enige manier is om Russische agressie voorgoed te stoppen
-ze hebben door hun flinke aantal nucleaire centrales toegang tot de materialen en kennis om in ieder geval “simpele” atoombommen te maken. Misschien ook waterstof fusie bommen.
- ze hebben geen raketten om heel Rusland te kunnen raken, maar met vliegtuigen kom je ook een eind, kan Rusland dat risico nemen?
-grootste nadeel is dat Rusland zich zo bedreigd zou voelen dat ze het risico nemen om direct nucleair aan te vallen.
-backlash van de westerse bondgenoten?
Nee die kans acht ik nihil, zeker in deze fase, rakettechnologie hebben ze zeker niet, en volgens mij ook niet de vliegtuigen om dit uit te voeren. Wat wel zou kunnen is een dirty bom gebruiken natuurlijk, maar dat is een stuk minder effectief en dodelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:58 schreef nixxx het volgende:
Bedacht me net nog een onderwerp dat ik hier nog niet besproken heb zien worden en ook niet in de media. Het is ook wel hypothetisch, maar het lijkt mij vrij logisch.
-ik kan erin komen als ze denken dat het hebben van kernwapens de enige manier is om Russische agressie voorgoed te stoppen
-ze hebben door hun flinke aantal nucleaire centrales toegang tot de materialen en kennis om in ieder geval “simpele” atoombommen te maken. Misschien ook waterstof fusie bommen.
- ze hebben geen raketten om heel Rusland te kunnen raken, maar met vliegtuigen kom je ook een eind, kan Rusland dat risico nemen?
-grootste nadeel is dat Rusland zich zo bedreigd zou voelen dat ze het risico nemen om direct nucleair aan te vallen.
Baudet heeft waarschijnlijk helemaal geen banden met Rusland. Tis gewoon een koekwaus die autocratische landen leuk vind.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Nee. En daarom dienen de Nederlandse aanhangers van dat regime op zijn minst door de AIVD in de gaten gehouden te worden.
Wat mij betreft mogen Nederlandse Poetin aanhangers overigens dezelfde behandeling ondergaan als regimetegenstanders in Rusland, eens kijken of ze dan nog altijd op hun stoel zitten te soppen bij de gedachte aan die Kremlindwerg.
Banden is een groot woord, maar het is niet onwaarschijnlijk dat wel financiering krijgen, ik heb zelf een oud maatje die enige bekendheid in de wappie-scene heeft die niet moeilijk doet over dat hij geld van de Russen krijgt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Baudet heeft waarschijnlijk helemaal geen banden met Rusland. Tis gewoon een koekwaus die autocratische landen leuk vind.
Nee. Het ontwikkelen van een kernbom kost een hoop geld en die wapens zijn vooral van waarde om mee te dreigen. De tijd van dreigen is nu echter voorbij. De Oekraners hebben dus meer aan wapensystemen die ze daadwerkelijk kunnen inzetten.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:58 schreef nixxx het volgende:
Roebels ja?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:06 schreef raptorix het volgende:
[..]
Banden is een groot woord, maar het is niet onwaarschijnlijk dat wel financiering krijgen, ik heb zelf een oud maatje die enige bekendheid in de wappie-scene heeft die niet moeilijk doet over dat hij geld van de Russen krijgt.
Aanhangers van een vijandige staat zijn inderdaad een gevaar voor het land.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Je lukt hetzelfde als het Kremlin, andere mening? Interneringskamp godverdomme want je bent een gevaar voor het land.
Keer wat anders dan Heel Holland baktquote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:13 schreef capricia het volgende:
In Itali lieten ze op prime time tv Lavrov 45 minuten leeglopen met propaganda. Was de zender mediaset, van Berlusconi.
[ twitter ]
Draghi kreeg er zelfs vragen over:
[ twitter ]
"Emotioneel", is dat in het wappiekamp de opvolger van "water bij de wijn doen" en "de-escaleren"?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Baudet heeft waarschijnlijk helemaal geen banden met Rusland. Tis gewoon een koekwaus die autocratische landen leuk vind.
Dat je zo losgaat en emotioneel reageert bij andersdenkenden maakt je meer Rus dan je zelf denkt.
Het is niet de eerste keer. Solovyev is ook al vaker te zien geweest.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Keer wat anders dan Heel Holland bakt
Beiden zijn Berlusconi zenders, Berlusconi is m.a.w. dus gewoon een Poetinaanhanger.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer. Solovyev is ook al vaker te zien geweest.
[ twitter ]
Of een man van het vrije woord..quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Beiden zijn Berlusconi zenders, Berlusconi is m.a.w. dus gewoon een Poetinaanhanger.
Mensen wappies noemen is ook emotioneel geleuterquote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:19 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
"Emotioneel", is dat in het wappiekamp de opvolger van "water bij de wijn doen" en "de-escaleren"?
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:27 schreef raptorix het volgende:
Lijkt me wel tof dat Hans Teeuwen zo een vent interviewed, die krijgt de grootste mindfuck ooit
Met zulke uitspraken ben je zelf net zo debiel als die Russen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:56 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Waarom zou China niet hetzelfde mogen doen wat het westen ook doet alleen dan de andere kant helpen?quote:
Berlusconi is toch ook een eersteklas clown. Tenminste, dat vinden wij. Die Italianen vinden het allemaal prachtig en willen waarschijnlijk zelf het liefste ook bunga bunga feestjes. Die hebben ook wel een geinig track record voor wat betreft het democratisch in het zadel helpen van allerlei idioten.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:23 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Beiden zijn Berlusconi zenders, Berlusconi is m.a.w. dus gewoon een Poetinaanhanger.
Dat zou escalatie zijn, de poetinisten willen dat niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou China niet hetzelfde mogen doen wat het westen ook doet alleen dan de andere kant helpen?
In Rusland loopt het meestal niet zo goed af met kritische journalisten, vraag dat maar aan de nabestaanden van Anna Politkovskaya.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:32 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Het is overigens in die uitzending dat Lavrov zijn antisemitisch uitspraken deed (Zelenskyy is joods, maar dat was Hitler ook gedeeltelijk, dus ze doen het zichzelf aan, het zijn nazis.). Nul vragen van de journalist.
China gaat dat niet doen, want dan is het oorlog en oorlog is slecht voor de handel. En dat is precies het enige wat de Chinezen boeit, namelijk een afzetmarkt voor hun inferieure rotzooi. Verder laken ze elke vorm van een moreel kompas.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou China niet hetzelfde mogen doen wat het westen ook doet alleen dan de andere kant helpen?
In Itali?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:54 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In Rusland loopt het meestal niet zo goed af met kritische journalisten, vraag dat maar aan de nabestaanden van Anna Politkovskaya.
Misschien knijpen ze hem voor de lange arm van Putin en durven ze niet. Ik zou oprecht niet verbaasd zijn.
Het Kremlin heeft wel een aardig trackrecord voor het in het buitenland uit de weg ruimen van critici. Maar misschien zijn het ook wel gewoon slechte journalisten. Kan ook.quote:
Dan nodig je die man gewoon niet uit.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:00 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het Kremlin heeft wel een aardig trackrecord voor het in het buitenland uit de weg ruimen van critici. Maar misschien zijn het ook wel gewoon slechte journalisten. Kan ook.
Mag wel maar dan hoeven ze niet op onze business te rekenenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom mag je wel verdedigen en niet aanvallen?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:48 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Russisch verkenningsvliegtuig dringt Duits luchtruim binnen, maar wordt onderschept door twee gevechtsvliegtuigen
Twee Duitse Eurofighters - gevechtsvliegtuigen ontworpen en gebouwd door een Europees consortium - hebben een Russisch verkenningsvliegtuig onderschept vlakbij het Duitse eiland Rgen. Recentelijk hebben zich soortgelijke incidenten ook al voorgedaan in Denemarken en Zweden.
Nadat een (nog onbekend) vliegtuig afgelopen weekend boven de Oostzee werd gedetecteerd, werd de Duitse luchtmacht gealarmeerd. Onmiddellijk zijn twee Eurofighters opgestegen vanop de vliegbasis in Mecklenburg-Voor-Pommeren, op zoek naar het onbekende vliegtuig, zo vernam het Deutsche Presse-Agentur.
Het onbekende vliegtuig kon vlakbij het Duitse eiland Rgen gedentificeerd worden als een Russisch verkenningsvliegtuig waarop de twee gevechtsvliegtuigen het vliegtuig terug richting het internationale luchtruim hebben begeleid, weg van het Duitse grondgebied.
Zweden en Denemarken
Een soortgelijk incident deed zich nog maar pas voor in Zweden en Denemarken. “Een Russisch propellervliegtuig van het type AN-30 is vrijdagavond het Zweedse luchtruim binnengedrongen”, zo klonk het afgelopen vrijdag bij het Zweedse ministerie van Defensie. Het toestel bevond zich ten oosten van Bornholm, een Deens eiland in de Oostzee, en vloog toen richting Zweeds grondgebied. De Zweedse minister van Defensie is niet te spreken over het incident.
https://www.hln.be/buiten(...)liegtuigen~a822c434/
Gaat goed zo met de liefde binnen Europa h?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Berlusconi is toch ook een eersteklas clown. Tenminste, dat vinden wij. Die Italianen vinden het allemaal prachtig en willen waarschijnlijk zelf het liefste ook bunga bunga feestjes. Die hebben ook wel een geinig track record voor wat betreft het democratisch in het zadel helpen van allerlei idioten.
Luxemburg houdt zich verdacht stilquote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gaat goed zo met de liefde binnen Europa h?
Die eensgezindheid wordt door het conflict alleen maar groter.
Duitsland zijn een stel egostische gasboeren en Itali zitten alleen maar Kremlin lievende bungabunga aanhangers. Welke landen zijn nog meer zwaar kut, de Baltische Staten?
Dat verschijnt sowieso maar weinig op Mediaset.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Keer wat anders dan Heel Holland bakt
quote:
Omdat een verkenningsvliegtuig geen wapens heeft? Geen ideequote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:48 schreef kibo het volgende:
[..]
Onderschept.
Waarom niet meteen neergehaald?
quote:Paus wil naar Moskou voor vredesgesprek met Poetin
Paus Franciscus heeft gevraagd om een onderhoud met Vladimir Poetin in Moskou om met de Russische president te praten over het beindigen van de oorlog in Oekrane. Maar hij heeft geen reactie gekregen, zegt hij in een interview met de Italiaanse krant Corriere della Sera.
De paus heeft in het vraaggesprek forse kritiek op patriarch Kirill, de geestelijk leider van de Russisch-Orthodoxe Kerk. Die heeft steun uitgesproken voor de oorlog, maar het kan volgens zijn katholieke collega niet zo zijn dat hij 'Poetins misdienaar' wordt.
De paus heeft zich geregeld uitgesproken over het bloedige conflict. Zo vroeg hij tijdens Pasen om een einde aan de 'wrede en zinloze' oorlog in Oekrane en de 'broederhaat'. Afgelopen zondag omschreef hij de oorlog als een 'macabere achteruitgang van de menselijkheid' die hem doet lijden en huilen. Opnieuw bekritiseerde hij Rusland met een verwijzing naar de 'barbaarse' verwoesting van Marioepol.
https://www.parool.nl/ned(...)-met-poetin~b5208e7d
Neequote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:09 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Geven Russen ene fuck om de katholieke kerk dan?
Beide partijen zijn wat dat betreft uiteraard hypocriet en preken voor eigen parochie. Dat is normaal in een conflictsituatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:48 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gaat goed zo met de liefde binnen Europa h?
Die eensgezindheid wordt door het conflict alleen maar groter.
Duitsland zijn een stel egostische gasboeren en Itali zitten alleen maar Kremlin lievende bungabunga aanhangers. Welke landen zijn nog meer zwaar kut, de Baltische Staten?
Vrijwillig of ontvoerd ?quote:'Ruim een miljoen mensen vanuit Oekrane naar Rusland gebracht'
Vanuit Oekrane zijn inmiddels bijna 1,1 miljoen mensen naar Rusland overgebracht. Bijna 200.000 van hen zijn kinderen, zegt een hoge Russische militair. Alleen al gisteren werden 11.500 mensen naar Rusland overgebracht.
Moskou zegt dat de mensen naar Rusland worden overgebracht als bescherming tegen de Oekraense regering. Oekrane spreekt van deportatie van zijn burgers. Volgens Kiev staat het Russische leger niet toe dat mensen vluchten naar gebieden die door Oekrane worden gecontroleerd.
Ik denk omdatquote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:48 schreef kibo het volgende:
[..]
Onderschept.
Waarom niet meteen neergehaald?
https://tradingeconomics.com/germany/imports/russiaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:22 schreef capricia het volgende:
Ik zie Rutte dit niet doen. Zo'n toespraak terwijl hij uitgejouwd wordt.
[ twitter ]
'Chancellor OlafScholz: „I respect every kind of pacifism and attitude. But it must seem cynical to the citizens of Ukraine when they are told to defend themselves against Putin's aggression without weapons. This is an anachronism.'![]()
het is juist super belangrijk om te laten horen en zien hoe de gekken aan de macht erover denken en wat ze erover zeggen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer. Solovyev is ook al vaker te zien geweest.
[ twitter ]
Nou ja ze roepen onderschept, ga er maar vanuit dat ze het al lang en breed zagen vliegen op de radar tot het werkelijk over de grens vloog of duidelijk die koers nam en daarna onderscheppen.quote:
Ja, als je ze 'normaal' interviewt. Niet als simpel doorgeefluik voor 45 minuten antisemitische Russische propaganda meuk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
het is juist super belangrijk om te laten horen en zien hoe de gekken aan de macht erover denken en wat ze erover zeggen.
Je mag er vanuit gaan dat mensen niet achterlijk zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, als je ze 'normaal' interviewt. Niet als simpel doorgeefluik voor 45 minuten antisemitische Russische propaganda meuk.
Dat soort incidenten gebeuren op zich al jaren, maar worden nu toch wat risicovoller. Aan de ene kant wil je er minder tolerant naar zijn, aan de andere kant, als er iets misgaat bij zo'n incident, zal Rusland dat als reden zien om de oorlog te verklaren. Het zou me niets verbazen als er de komende dagen meer breaches door Rusland zullen zijn, om een eventuele reactie uit te lokken. Russische vliegtuigen in Europees/Nato luchtruim of een 'afgedwaalde' raket of zoiets.quote:
Ik neem aan dat RT en Sputnik niet voor niets uit de EU gegooid zijn. Daar kun je van vinden wat je wil, of dat terecht is.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je mag er vanuit gaan dat mensen niet achterlijk zijn.
Ik snap dat wij hier in Nederland met de eindeloze en tientallen jaren aan betutteling je kan gaan twijfelen of, zeker de jongere generaties vanwege totale afbreuk van onderwijs, nog kritisch kunnen nadenken.
Maar zelfs hier prikken we er makkelijk doorheen.
Mwah ik zie het als censuur als je kanalen blokkeert.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat RT en Sputnik niet voor niets uit de EU gegooid zijn. Daar kun je van vinden wat je wil, of dat terecht is.
Om dezelfde propaganda (en nog professioneler) dan via een achterdeur alsnog de huiskamers op prime time binnen te laten blren, lijkt me op zijn minst wat vraagtekens waard.
Antisemitische troep was het ook wat Lavrov uitkraamde.
Ik neem aan dat Italie hier ook op aangesproken gaat worden.
Geen idee. Wat ik wel weet is dat er een aantal invloedrijke en rijke mensen in Oekrane graag een kernbom op Moskou zouden willen gooien. Dat hebben ze niet onder stoelen of banken gestoken. Dus het is zeker niet ondenkbaar of heel vergezocht.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:58 schreef nixxx het volgende:
Zeer zeer onwaarschijnlijk tenzij als vergelding vanwege een kernbom op eigen dak vanuit Rusland.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat er een aantal invloedrijke en rijke mensen in Oekrane graag een kernbom op Moskou zouden willen gooien. Dat hebben ze niet onder stoelen of banken gestoken. Dus het is zeker niet ondenkbaar of heel vergezocht.
Het zeggen is natuurlijk wel heel wat anders dan het ook daadwerkelijk doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat er een aantal invloedrijke en rijke mensen in Oekrane graag een kernbom op Moskou zouden willen gooien. Dat hebben ze niet onder stoelen of banken gestoken. Dus het is zeker niet ondenkbaar of heel vergezocht.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik snap dat wij hier in Nederland met de eindeloze en tientallen jaren aan betutteling je kan gaan twijfelen of, zeker de jongere generaties vanwege totale afbreuk van onderwijs, nog kritisch kunnen nadenken.
Maar zelfs hier prikken we er makkelijk doorheen.
Oh heb je voorbeelden dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:44 schreef wpor het volgende:
[..]Ja dat hebben we gezien de laatste jaren. En ik ken zelf ook genoeg mensen die echt achterlijk zien. Ik denk dat je je beeld van de medemens eens ernstig moet herzien.
De vrijheid van meningsuiting stopt wat mij betreft waar deze de vrijheid van meningsuiting aanvalt. Propaganda uit Rusland doet precies dat, daar moet je vanaf.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah ik zie het als censuur als je kanalen blokkeert.
Het beste antwoord op propaganda blijft goeie nieuwsvergaring en weergave vanuit eigen kant als het ware.. en natuurlijk betere propaganda presenteren.
Maar de afgelopen jaren waren het bommenwerpers die de grenzen op zochten. Kennelijk vinden de russen dat nu een te groot risicoquote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat soort incidenten gebeuren op zich al jaren, maar worden nu toch wat risicovoller. Aan de ene kant wil je er minder tolerant naar zijn, aan de andere kant, als er iets misgaat bij zo'n incident, zal Rusland dat als reden zien om de oorlog te verklaren. Het zou me niets verbazen als er de komende dagen meer breaches door Rusland zullen zijn, om een eventuele reactie uit te lokken. Russische vliegtuigen in Europees/Nato luchtruim of een 'afgedwaalde' raket of zoiets.
Volgens mij gebeurt dit sinds WOII al meerdere keren per jaar. Ik maak me er vooralsnog niet drukker om dan de afgelopen X-tig jaar. Ze zijn gevonden, gespot en teruggeleid, precies wat ik verwacht voor mijn belastinggeld.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:27 schreef Starhopper het volgende:
Russisch verkenningsvliegtuig dringt Duits luchtruim binnen, maar wordt onderschept door twee gevechtsvliegtuigen
Nee, maar dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:45 schreef wpor het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting stopt wat mij betreft waar deze de vrijheid van meningsuiting aanvalt. Propaganda uit Rusland doet precies dat, daar moet je vanaf.
Als je met elkaar in gesprek kan blijven is alles toegestaan. Zie jij die intentie bij het Kremlin?
89% heeft tenminste 1 prik gehad. Het is inderdaad een minderheid, een hard schreeuwende minderheid. En als jij Russische propaganda wil zien of lezen als niet-achterlijke dan lukt je dat gewoon hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Oh heb je voorbeelden dan?
Of bedoel je dat hele kleine hardnekkige Corona wappie groepje?
Gezien ruim 95%, als het niet meer is, zich heeft laten vaccineren.
Je zag het dan qua weerstand ook nog eens vooral onder zwaar religieuzen en in zekere zin waar ze niks aan konden doen, de mensen met medische aandoeningen die geen vaccin konden nemen.
Maar dan heb ik dus gewoon gelijk dat de meerderheid er gewoon doorheen prikt, No pun intended.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:48 schreef wpor het volgende:
[..]
89% heeft tenminste 1 prik gehad. Het is inderdaad een minderheid, een hard schreeuwende minderheid. En als jij Russische propaganda wil zien of lezen als niet-achterlijke dan lukt je dat gewoon hoor.
Maar komende week zal Rusland alles aangrijpen om de oorlog te verklaren. Het zou me niets verbazen als het komende dagen van verkenningsvliegtuigen naar bommenwerpers gaat.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de afgelopen jaren waren het bommenwerpers die de grenzen op zochten. Kennelijk vinden de russen dat nu een te groot risico
Toch snap ik er niets van. Misschien ben ik dom. Maar waarom wil Rusland zo graag oorlog met de rest van Europa en/of de navo?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar komende week zal Rusland alles aangrijpen om de oorlog te verklaren. Het zou me niets verbazen als het komende dagen van verkenningsvliegtuigen naar bommenwerpers gaat.
Hoezo "tenzij als vergelding vanwege een kernbom op eigen dak"?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zeer zeer onwaarschijnlijk tenzij als vergelding vanwege een kernbom op eigen dak vanuit Rusland.
Maar dank je dat je weer duidelijk maakt wiens propaganda je na papagaait keer op keer weer.
Want toen alles nog werd gereguleerd door de kerk, was iedereen wel echt heul kritisch.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Misschien ben je wel heel slim, ze zijn nog niet in oorlog met de navo/de rest van europaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Toch snap ik er niets van. Misschien ben ik dom. Maar waarom wil Rusland zo graag oorlog met de rest van Europa en/of de navo?
Dat zie je verkeerd en vooral de oudere generatie lijdt aan totale zelfoverschatting waardoor ze niet in staat zijn nep van echt te onderscheiden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat willen ze niet. Rusland had verwacht dat Europa hun eigenlijk zou laten begaan in Oekraine, wat sancties erbij maar niet al te veel last. Europa reageerde echter veel feller en aangezien je als "strong man" niet kan zeggen "Oops, my bad, we trekken ons terug" moet je dan naar voren vluchten en met kernwapens dreigen. Wat niemand echt serieus neemt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Toch snap ik er niets van. Misschien ben ik dom. Maar waarom wil Rusland zo graag oorlog met de rest van Europa en/of de navo?
https://www.euractiv.com/(...)V&utm_source=twitterquote:EU warns Italian media not to favour Russian propaganda
The European Commission warned European media not to give airtime or importance to Russian propaganda following a contentious interview with Russian Foreign Minister Sergei Lavrov in Italian media.
Zona Bianca interviewed Lavrov during a talk show broadcast Sunday night (1 May) on the Italian TV channel Rete 4 in which he referred to the Bucha massacres as fake news and spoke about Adolf Hitler’s alleged Jewish origins to accuse Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy – who has Jewish origins – of being a Nazi.
“Broadcasters in the EU and the member states must not allow incitement to violence, hatred and Russian propaganda in their talk shows, as foreseen by the EU directive,” the European Commission digital spokesman Johannes Bahrke announced during a daily briefing with the European press on Monday.
Lavrov’s words were used by Moscow in a propaganda spot that outraged some national and European politicians.
Commission Vice-President Margaritis Schinas said Lavrov’s words are “false, distort and trivialise the Holocaust.”
European Parliament Vice-President Pina Picierno said she expects “Mediaset (the TV station) to clarify what happened.”
Russian journalists and other controversial guests regularly appear on talk shows in Italy. Brussels warned this could help Russian media circumvent sanctions and urged the media to “put into context who the guests are and where the Russian journalists work or have worked.”
On 2 March, the EU temporarily banned Sputnik and Russia Today media, considered vehicles of Kremlin disinformation.
TheoddDutchGuy denkt dat hij zo 'odd' is. Maar hij praat alleen de populaire mening na. Zo odd is hij dus niet. Gewoon een Jan met de Pet. Past iets niet in zijn hokje? Dan moet het meteen in het hokje van de tegenstander, en iedereen moet zien dat hij dat doet. Jaren '70 hokjesgeest gecombineerd met alles afmaaien dat hoger is dan het maaiveld. Het enige dat hij nog mist is een religieuze zuil om te verdedigen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:44 schreef wpor het volgende:
[..]Ja dat hebben we gezien de laatste jaren. En ik ken zelf ook genoeg mensen die echt achterlijk zijn. Ik denk dat je je beeld van de medemens eens ernstig moet herzien.
Oekrane zal het zeker niet als eerste inzetten, dan kunnen ze er tientallen terug verwachten en zou Rusland wmb ook volledig in hun recht staan. Maar als afschrikking zou het denk ik wel heel nuttig zijn voor de Oekraners. Maar zoals andere users ook al gezegd hebben, op dit moment waarschijnlijk verspilling van resources om atoomwapens en bijbehorende lange afstand raketten te ontwerpen en maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee niet op deze manier, ze zijn niet achterlijk in tegenstelling tot Russen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoezo "tenzij als vergelding vanwege een kernbom op eigen dak"?
Ik bedoel: denk je niet dat Oekrane al redenen genoeg heeft voor een vergelding?
Of ik heb gewoon gelijk, heeft niks met populariteit te maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
TheoddDutchGuy denkt dat hij zo 'odd' is. Maar hij praat alleen de populaire mening na. Zo odd is hij dus niet. Gewoon een Jan met de Pet. Past iets niet in zijn hokje? Dan moet het meteen in het hokje van de tegenstander, en iedereen moet zien dat hij dat doet. Jaren '70 hokjesgeest gecombineerd met alles afmaaien dat hoger is dan het maaiveld. Het enige dat hij nog mist is een religieuze zuil om te verdedigen.
De groep denkt altijd dat hij gelijk heeft.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Of ik heb gewoon gelijk, heeft niks met populariteit te maken.
Groepen denken niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
De groep denkt altijd dat hij gelijk heeft.
quote:Russia’s foreign ministry has continued its diplomatic attack on Israel this morning, tweeting:
We paid attention to the anti-historical statements of the head of the Israeli foreign ministry Yair Lapid, which largely explain the course of the current Israeli government to support the neo-Nazi regime in Kyiv.
They linked through to a 900 word essay from the foreign ministry on what they claim is evidence of antisemitism in Ukraine and a history lesson on what they say is evidence of Jews collaborating with Nazis prior to the holocaust.
Reuters reminds us of the context of the row. Russian foreign minister Sergei Lavrov at the weekend claimed Adolf Hitler had Jewish origins. Lavrov made the assertion on Italian television on Sunday when he was asked why Russia said it needed to “denazify” Ukraine if the country’s president, Volodymyr Zelenskiy, was himself Jewish.
Israel lambasted Lavrov yesterday, saying his claim was an “unforgivable” falsehood that debased the horrors of the Nazi Holocaust.
https://www.theguardian.c(...)e72e8f083e6f90788411
Tja ik denk dat 'op een lager pitje' oorlog voeren tegen een vijand die zeer gemotiveerd is je het land uit te schoppen niet de meest briljante tactische zet is. Maarja, op briljante tactische zetten hebben we de Russen berhaupt nog niet kunnen betrappen natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland blijft nog maanden/jaren in de Donbas op een lager pitje,
Dat zegt men steeds en de verliezen zijn enorm, toch bezetten ze een groot deel van Oekrane en zijn aan het expanderen. Dat is wel realiteit.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tja ik denk dat 'op een lager pitje' oorlog voeren tegen een vijand die zeer gemotiveerd is je het land uit te schoppen niet de meest briljante tactische zet is. Maarja, op briljante tactische zetten hebben we de Russen berhaupt nog niet kunnen betrappen natuurlijk.
Kunnen straks zo samen met Iran via Assad de Israeliers binnen vallenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:16 schreef Tocadisco het volgende:
Rusland gaat er nu ook met gestrekt been in tegen de Israli's:
[..]
Na volgende week 43 miljoen extra Russen die de wapens kunnen gaan oppakken dus wie weet wat er dan nog aan nullen bij komt.quote:
Nauwelijks vooruitgang geboekt, enkele kilometers, wat dorpen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat zegt men steeds en de verliezen zijn enorm, toch bezetten ze een groot deel van Oekrane en zijn aan het expanderen. Dat is wel realiteit.
Ze zitten er nog en maken terreinwinst.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Nauwelijks vooruitgang geboekt, enkele kilometers, wat dorpen.
Anderzijds dorpen weer terug heroverd door Oekrane inclusief voorstedelijke gebieden van Kherson.
Nee, de Russen staan er belabberd voor.
Onkunde, haast, allerlei commandanten verliezen, ww2 mentaliteit.
Na volgende week zal het wel rapper gaan en wordt Oekrane onder de voet gelopen door de reservisten.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze zitten er nog en maken terreinwinst.
Als de beroepssoldaten al nauwelijks de wil hebben om te vechten zou ik van reservisten echt niet meer verwachten.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Na volgende week zal het wel rapper gaan en wordt Oekrane onder de voet gelopen door de reservisten.
Hopelijk tegen een Russisch kostenplaatje van 1 miljoen doden ofzo, maar dat maakt Putin niets uit.
We gaan het zien.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als de beroepssoldaten al nauwelijks de wil hebben om te vechten zou ik van reservisten echt niet meer verwachten.
Tja, je leeft in een parallel universum of niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:45 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
De Israeli's vertellen dat ze de Holocaust verkeerd begrepen hebben is wel echt Galaxy Brain de banden met een van je weinige 'bevriende' sterke legers onderhouden.
Maar krijgen die reservisten nog wapens mee?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Na volgende week zal het wel rapper gaan en wordt Oekrane onder de voet gelopen door de reservisten.
Hopelijk tegen een Russisch kostenplaatje van 1 miljoen doden ofzo, maar dat maakt Putin niets uit.
Iemand die er kaas van kan maken?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:45 schreef speknek het volgende:
De Israeli's vertellen dat ze de Holocaust verkeerd begrepen hebben is wel echt Galaxy Brain de banden met een van je weinige 'bevriende' sterke legers onderhouden.
Dat is natuurlijk ook counterpropoganda die al te gretig wordt verteerd. Vele Russen weten niet anders dat er grote succes worden geboekt door het grote leger.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als de beroepssoldaten al nauwelijks de wil hebben om te vechten zou ik van reservisten echt niet meer verwachten.
Da's mooi h, UKR kan wel wat Iron Domes gebruiken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:16 schreef Tocadisco het volgende:
Rusland gaat er nu ook met gestrekt been in tegen de Israli's:
[..]
Hebben ze in Rusland een tekort aan oude AK’s dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar krijgen die reservisten nog wapens mee?
Daarom is Stijn Mitzer (oryx) de enige betrouwbare bron.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk ook counterpropoganda die al te gretig wordt verteerd. Vele Russen weten niet anders dat er grote succes worden geboekt door het grote leger.
Dezelfde propoganda gaat natuurlijk over RT, die praten over 23000 doden aan oekrainse kant en het verlies van enorme hoeveelheden artillerie en tanks.
En zo zijn beide partijen weer lekker eager elkaar uit te moorden.
Is geen kwestie van raketten neerzetten en klaar he.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:18 schreef ExTec het volgende:
[..]
Da's mooi h, UKR kan wel wat Iron Domes gebruiken.
Alleen de voorste. Zodra die dood is kan nummer 2 verder met zijn wapenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar krijgen die reservisten nog wapens mee?
Ik lees wel net te veel berichten over aanslagen op wapendepots. Daar heeft oekraine meer last van dan rusland en dat gaat dan snel met de verliezenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Daarom is Stijn Mitzer (oryx) de enige betrouwbare bron.
Militair materieel:
Russische verliezen: 3300+
Oekranse verliezen: 950.
Ach, de Russen zeggen ook dat de Moskva in een storm gezonken was en dat Hitler joods was.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:39 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik lees wel net te veel berichten over aanslagen op wapendepots. Daar heeft oekraine meer last van dan rusland en dat gaat dan snel met de verliezen
Past natuurlijk wel in het verhaaltje dat Joden onderdeel zijn van allerlei bepaalde complotten, die toevallig weer door veel alt-rechtse lui worden verspreid.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:45 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
En zo zijn we rond. Dit is dus exact mijn punt.quote:
Ruzie over Hitler-uitspraken escaleert verderquote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:24 schreef trein2000 het volgende:
Isral steunt het Oekraense nazi-regime. Was getekend, de Russen.
[ twitter ]
Ja, met die verstande: hij markeert dat wat visueel bevestigd kan worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:25 schreef polderturk het volgende:
[..]
Daarom is Stijn Mitzer (oryx) de enige betrouwbare bron.
Militair materieel:
Russische verliezen: 3300+
Oekranse verliezen: 950.
Isral zit in de shit. Die zitten echt te panieken wat te doen na de oorlog tussen Rusland en Oekrane. Want ze krijgen nu vast geen vrij spel meer van Rusland om opmars van Hezbollah te bombarderen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ruzie over Hitler-uitspraken escaleert verder
De ruzie tussen Rusland en Isral, die gisteren is ontstaan na uitspraken van de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov, is gescaleerd. Het Russische ministerie heeft nu gezegd dat Isral steun verleent aan neonazi's in Oekrane.
Lavrov beweerde dit weekend in een interview met de Italiaanse televisie dat Hitler Joods bloed had. Isral bekritiseerde hem daarop en zei dat dit een "onvergeeflijke leugen" is, die de verschrikkingen van de Holocaust bagatelliseert. Ook westerse leiders reageerden kritisch, president Zelensky zei dat Lavrov de lessen van de Tweede Wereldoorlog is vergeten. Rusland zegt dat de kritiek van Isral "anti-historisch" is en dat "dit voor een groot deel verklaart waarom de Isralische regering het neonazistische regime in Kiev steunt".
Isral heeft Oekrane steun betuigd na de Russische invasie. Maar het land heeft ook goede banden met Rusland, daarom heeft het de invasie niet veroordeeld en Rusland geen sancties opgelegd. Vorige maand zei Isral echter dat Rusland oorlogsmisdaden pleegt in Oekrane, waarna de spanningen zijn opgelopen.
Godverquote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:55 schreef Momo het volgende:
[..]
Ruzie over Hitler-uitspraken escaleert verder
De ruzie tussen Rusland en Isral, die gisteren is ontstaan na uitspraken van de Russische minister van Buitenlandse Zaken Lavrov, is gescaleerd. Het Russische ministerie heeft nu gezegd dat Isral steun verleent aan neonazi's in Oekrane.
Lavrov beweerde dit weekend in een interview met de Italiaanse televisie dat Hitler Joods bloed had. Isral bekritiseerde hem daarop en zei dat dit een "onvergeeflijke leugen" is, die de verschrikkingen van de Holocaust bagatelliseert. Ook westerse leiders reageerden kritisch, president Zelensky zei dat Lavrov de lessen van de Tweede Wereldoorlog is vergeten. Rusland zegt dat de kritiek van Isral "anti-historisch" is en dat "dit voor een groot deel verklaart waarom de Isralische regering het neonazistische regime in Kiev steunt".
Isral heeft Oekrane steun betuigd na de Russische invasie. Maar het land heeft ook goede banden met Rusland, daarom heeft het de invasie niet veroordeeld en Rusland geen sancties opgelegd. Vorige maand zei Isral echter dat Rusland oorlogsmisdaden pleegt in Oekrane, waarna de spanningen zijn opgelopen.
Ik wilde net zeggen. Alleen rond Charkov lijkt het momenteel wat moeilijk te gaan voor de Russen. Het lijkt er op alsof de Russen het proberen te omsingelen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ze zitten er nog en maken terreinwinst.
https://liveuamap.com/en/(...)nfrastructure-object
Kans is ook niet groot dat ze Isral actief gaan tegenhouden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Isral zit in de shit. Die zitten echt te panieken wat te doen na de oorlog tussen Rusland en Oekrane. Want ze krijgen nu vast geen vrij spel meer van Rusland om opmars van Hezbollah te bombarderen.
Jawel, hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Kans is ook niet groot dat ze Isral actief gaan tegenhouden.
Dus?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want?
Actief tegenhouden = Isral aanvallen.
Ow, dus RUS gaat voor shits en gigles gewoon een militaire confrontatie aan met Isral?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Dat landje is niet zo angstaanjagend, hoor.
Je hebt in ieder geval een minimum aan verliezen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:57 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, met die verstande: hij markeert dat wat visueel bevestigd kan worden.
Dat laat nog steeds ruimte aan de bovenkant, maar minder is niet waarschijnlijk.
Niet voor shits en gingles. Gewoon omdat het schaakbord veranderd.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus RUS gaat voor shits en gigles gewoon een militaire confrontatie aan met Isral?
owjee, we hebben een meester-strateeg in da house?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet voor shits en gingles. Gewoon omdat het schaakbord veranderd.
Is dat te verkopen als denazificatie?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, dus RUS gaat voor shits en gigles gewoon een militaire confrontatie aan met Isral?
En dat omsingelen doen ze, door de afgelopen dagen steeds verder van die stad verdreven te worden?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen. Alleen rond Charkov lijkt het momenteel wat moeilijk te gaan voor de Russen. Het lijkt er op alsof de Russen het proberen te omsingelen.
Ik denk dat dit het scenario is waar de Russische regering op gaat mikken. Een snelle en makkelijke overwinning in de Donbas lijkt er niet te komen. Verder lijkt Poetin ook niet een terugtrekking te overwegen of onderhandelingen serieus te nemen. Hij moet en zal Oekrane onder Russische controle brengen ongeacht de prijs. Die prijs lijkt op dit moment echter extreem hoog te zijn met 20 tot 30 duizend dode Russische soldaten in twee maanden tijd. Om Oost-Oekrane volledig onder controle te krijgen kan dat dodental met een factor 10 gaan oplopen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Iemand deze analyse nog gehoord, is helemaal zo raar nog niet.
Rusland blijft nog maanden/jaren in de Donbas op een lager pitje, de acties van het westen zullen verwateren en beetje bij beetje wordt er gebied gewonnen, tot de lijn die daar wordt aangegeven.
Er komt geen MAD of groot offensief. Vanaf 9 mei gaan reservisten meedoen. Plausibel toch?
https://edition.cnn.com/v(...)e-military-conflict/
Het is een feitelijke weergaven. Je moet er gewoon geen negatief-IQ voor hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
owjee, we hebben een meester-strateeg in da house?
Nou ja precies, je zult er maar wonen en ingevallen worden “door het leger wat niets meer voorsteld maar ondertussen de oostlijn van je land bezet”quote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik wilde net zeggen. Alleen rond Charkov lijkt het momenteel wat moeilijk te gaan voor de Russen. Het lijkt er op alsof de Russen het proberen te omsingelen.
Eng, want ik heb collega's die in Charkov wonen. De meesten zijn naar de omringende dorpen gegaan. Maar bij een omsingeling zal er misschien in die dorpen gevochten gaan worden.![]()
Nee, jij trekt hier regelrecht uit je reet dat RUS wel uit is op een militaire confrontatie met Isral.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is een feitelijke weergaven. Je moet er gewoon geen negatief-IQ voor hebben.
En dat heeft er mee te maken dat het geen video game is, h, je hebt een verliezende partij niet binnen een uurtje uit je land.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja precies, je zult er maar wonen en ingevallen worden “door het leger wat niets meer voorsteld maar ondertussen de oostlijn van je land bezet”
Ik stop niets in mijn reet. Zeer geen geopolitieke analyses.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:20 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, jij trekt hier regelrecht uit je reet dat RUS wel uit is op een militaire confrontatie met Isral.
En ja, dat heeft alles met jouw kamertemperatuur IQ te maken.
Dat klopt, je trekt er wat uit.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik stop niets in mijn reet. Zeer geen geopolitieke analyses.
Je bewijst hetquote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is een interessante !. Kun je iets uit je reet halen, als er nooit iets in is gestopt?
groottequote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:
Kinders ga even via dm penis grote vergelijken.
Ah, we verschuiven de doelpalen,quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, hoor. Dit gaat zeker de verhouding tussen Rusland en Israel veranderen.
Jij was degene die kwam met de classificatie 'aanvallen'. De caps Lock aandoen gaat niets veranderen aan dat feit.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ah, we verschuiven de doelpalen,
VAN: RUS gaat ISRAEL AANVALLEN!!!!!!!!
NAAR: DIT GAAT DE VERHOUDINGEN VERANDEREN!
Maar hoe zou Rusland anders moeten voorkomen dat Isral Hezbollah doelwitten zou kunnen aanvallen?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij was degene die kwam met de classificatie 'aanvallen'. De caps Lock aandoen gaat niets veranderen aan dat feit.
Ja, want hoe kan RUS anders voorkomen dat ze hezbollah bombarderen?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij was degene die kwam met de classificatie 'aanvallen'. De caps Lock aandoen gaat niets veranderen aan dat feit.
Er is ook nog een middenweg. Dat Rusland consequenties gaat verbinden aan het aanvallen van Hezbollah doelwitten, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar hoe zou Rusland anders moeten voorkomen dat Isral Hezbollah doelwitten zou kunnen aanvallen?
1: Geen idee of ze het kunnen voorkomen. Ze kunnen er ook consequenties aan verbinden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, want hoe kan RUS anders voorkomen dat ze hezbollah bombarderen?
Vriendelijk vragen?
Denk niet dat Isral zich daar iets van aantrekt.
Zoals?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is ook nog een middenweg. Dat Rusland consequenties gaat verbinden aan het aanvallen van Hezbollah doelwitten, bijvoorbeeld.
En wat voor consequenties zouden dat dan moeten zijn?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:39 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is ook nog een middenweg. Dat Rusland consequenties gaat verbinden aan het aanvallen van Hezbollah doelwitten, bijvoorbeeld.
2. Ze kunnen de russen uit Syri bombarderen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Geen idee of ze het kunnen voorkomen. Ze kunnen er ook consequenties aan verbinden.
2: Natuurlijk wel. Of denk jij dat Isralirs magirs zijn die de wereld alleen aan kunnen?
Banden aanscherpen met Iran, bijvoorbeeld. Dat is geen kleinigheid.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:40 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En wat voor consequenties zouden dat dan moeten zijn?
lolquote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
2. Ze kunnen de russen uit Syri bombarderen.
Ja, ze hebben spontaan slapeloze nachten in Tel Aviv.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Banden aanscherpen met Iran, bijvoorbeeld. Dat is geen kleinigheid.
Dat kunnen ze doen inderdaad, maar dat zal dan wel ten koste gaan van hun banden met de andere Arabische staten in die regio die zich nu nog neutraal opstellen in dit conflict.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Isral ziet het als een kleinigheid om Iran's atoomprogramma te saboteren. Met bommen of Stuxnet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard gaat het ook weer gevolgen hebben voor Rusland.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Dat kunnen ze doen inderdaad, maar dat zal dan wel ten koste gaan van hun banden met de andere Arabische staten in die regio die zich nu nog neutraal opstellen in dit conflict.
Volgens mij denk jij dat Joden kunnen vliegen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Isral ziet het als een kleinigheid om Iran's atoomprogramma te saboteren. Met bommen of Stuxnet.
de wereld niet, maar het Russische leger?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Geen idee of ze het kunnen voorkomen. Ze kunnen er ook consequenties aan verbinden.
2: Natuurlijk wel. Of denk jij dat Isralirs magirs zijn die de wereld alleen aan kunnen?
Omsingelen is ten allen tijde een goede strategie, als je de mogelijkheden ervoor hebt. Hoef je geen meesterstrateeg voor te zijn om te begrijpen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
En dat omsingelen doen ze, door de afgelopen dagen steeds verder van die stad verdreven te worden?
Ook een meester strateeg, soms?
Na de zesdaagse oorlog hebben ze ervaring met Hamas-vuurpijltjes, en worden ze op de been gehouden door circa 3,5 miljard belastinggeld uit Amerika.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:46 schreef Shotty het volgende:
[..]
de wereld niet, maar het Russische leger?
De IDF is een krijgsmacht die je zeker niet moet onderschatten. ze doen het in ieder geval niet onder voor het Oekraense leger, en hebben genoeg ervaring.
Ik denk dat Isral Iran's atoomprogramma prima weet te saboteren. Met bommen of met Stuxnet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:45 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens mij denk jij dat Joden kunnen vliegen.
Het zijn geen supermensen, hoor. Ook Israel is afhankelijk. Sterker: juist Israel.
Prima.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik denk dat Isral Iran's atoomprogramma prima weet te saboteren. Met bommen of met Stuxnet.
Paywall wasdaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:16 schreef Starhopper het volgende:
Poetin stuurt zijn ‘doomsday plane’ maandag in de lucht
Jammer voor de Russen dat ze die dus niet hebben. In dat geval is het proberen om een omsingeling op te zetten geen goede strategie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omsingelen is ten allen tijde een goede strategie, als je de mogelijkheden ervoor hebt. Hoef je geen meesterstrateeg voor te zijn om te begrijpen.
Maar die gevolgen zijn niet bijster positief voor Rusland. Dan zouden ze gaan naar een situatie waarin het gros zich afzijdig houdt naar eenn waarbij de meest machtige landen in die regio (Isral, Saudi-Arabi etc.) in westerse handen worden gedreven en zij overblijven met bondgenoten (Iran en Syri) waar ze meer last dan baat bij hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard gaat het ook weer gevolgen hebben voor Rusland.
je bent in 1967 gestopt met kranten lezen?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Na de zesdaagse oorlog hebben ze ervaring met Hamas-vuurpijltjes, en worden ze op de been gehouden door circa 3,5 miljard belastinggeld uit Amerika.
De gevolgen van deze invasie in Ukraine is ook niet positief voor Rusland.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:52 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar die gevolgen zijn niet bijster positief voor Rusland. Dan zouden ze gaan naar een situatie waarin het gros zich afzijdig houdt naar eenn waarbij de meest machtige landen in die regio (Isral, Saudi-Arabi etc.) in westerse handen worden gedreven en zij overblijven met bondgenoten (Iran en Syri) waar ze meer last dan baat bij het hebben.
Geen oorlogen die ze volledig alleen deden. Dat weet je??quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:52 schreef Shotty het volgende:
[..]
je bent in 1967 gestopt met kranten lezen?
je vergeet Yom Kippur, 2 oorlogen met Lebanon, en nog een zooi operaties:
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_wars_involving_Israel
Maar dat gaan ze gewoon doen, omdat.....quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard gaat het ook weer gevolgen hebben voor Rusland.
Ja maar zo simpel is het natuurlijk niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Omsingelen is ten allen tijde een goede strategie, als je de mogelijkheden ervoor hebt. Hoef je geen meesterstrateeg voor te zijn om te begrijpen.
Wat??quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat gaan ze gewoon doen, omdat.....
[b]Jij hier graag de putin-fanboi uithangt[/b]?
Nee.
Alleen sommige burgeroorlogen doe je alleen. over het algemeen heb je toch op zijn minst 2 landen nodig voor een oorlog.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen oorlogen die ze volledig alleen deden. Dat weet je??
Uh huh,quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:47 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik heb veel respect voor IDF en iedereen die de zionistische droom werkelijkheid heeft gemaakt. Maar we zijn nu enkele jaren verder.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:56 schreef Shotty het volgende:
[..]
Alleen sommige burgeroorlogen doe je alleen. over het algemeen heb je toch op zijn minst 2 landen nodig voor een oorlog.
En hoeveel landen er ook meedoen, je kan moeilijk ontkennen dat de IDF daar aardige ervaring heeft opgedaan.
Daar was dit ook een reactie op, gezien jij aangeeft dat het IDF sinds 1967 alleen maar wat Hamas zelfbouwraketjes heeft neergehaald, en verder geen ervaring heeft.
Het maakt niet uit of ze wel of niet willen vechten. Als ze aan het front zijn, is niets meer belangrijker dan in leven blijven. Terug kunnen ze niet meer. En als ze niets doen en zich gevangen laten nemen hoeven ze geen genade te verwachten. Dus blijft over: zo effectief mogelijk vooruit gaan. De wil om te leven zorgt vanzelf voor de wil om te vechten.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:31 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Het nettere antwoord is dat je totaal niet aannemelijk maakt waarom RUS, die links en rechts klappen krijgt, op dit moment wel ruzie wil gaan zoeken met Isral.quote:
Bron?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:58 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het maakt niet uit of ze wel of niet willen vechten. Als ze aan het front zijn, is niets meer belangrijker dan in leven blijven. Terug kunnen ze niet meer. En als ze niets doen en zich gevangen laten nemen hoeven ze geen genade te verwachten. Dus blijft over: zo effectief mogelijk vooruit gaan. De wil om te leven zorgt vanzelf voor de wil om te vechten.
Geneefse Conventies zijn leuk, maar als er zwaar gevochten wordt, gaan die conventies als eerste overboord. Niemand gaat krijgsgevangenen meeslepen wanneer ze in gevecht zijn en hun eigen leven op het spel staat.
Doe die gedachte dat de Russische soldaten zelfmoordgedachten hebben en zich zonder gevecht af zullen laten slachten maar weg.
Volgens de Russen is "nazi" een term die van toepassing is op alle niet-Russen in de wereld. Van Aboriginals tot Inuit, het zijn allemaal nazi's.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:45 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
ach, daar komt de ware aard van het beestje naar boven.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb veel respect voor IDF en iedereen die de zionistische droom werkelijkheid heeft gemaakt. Maar we zijn nu enkele jaren verder.
Lmao...quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het nettere antwoord is dat je totaal niet aannemelijk maakt waarom RUS, die links en rechts klappen krijgt, op dit moment wel ruzie wil gaan zoeken met Isral.
Nou ja, op zich is het best aannemelijk dat het die richting op gaat. Maar dat is dan omdat Rusland bestuurd wordt door halve garen die niet weten hoe ze sorry moeten zeggen, niet omdat daar een of ander groot strategisch plan achter zit.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:58 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het nettere antwoord is dat je totaal niet aannemelijk maakt waarom RUS, die links en rechts klappen krijgt, op dit moment wel ruzie wil gaan zoeken met Isral.
Dus het zal neerkomen op resources (natuurlijk, daar komt het altijd op neerquote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:51 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Jammer voor de Russen dat ze die dus niet hebben. In dat geval is het proberen om een omsingeling op te zetten geen goede strategie.
Aanvallen is alleen een goede strategie als je de resources hebt. Daar hoef je ook geen meesterstrateeg voor te zijn.
Welke ware aard?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:00 schreef Shotty het volgende:
[..]
ach, daar komt de ware aard van het beestje naar boven.
We hebben het over de slagkracht van de IDF, niet over of Israel goed of slecht is.
Zo simpel is dat niet. Mankracht aanvullen is redelijk goed te doen, vernietigde AFV's en tanks vervangen is een heel ander verhaal. Artillerie wordt nu al vervangen door decennia oude stukken die niet zelfrijdend zijn, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dus het zal neerkomen op resources (natuurlijk, daar komt het altijd op neer).
Beide zijden hebben veilige corridors in handen om resources aan te kunnen vullen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de resources van de Russen niet aangevuld worden.
Nee, het komt neer op goede strategie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dus het zal neerkomen op resources (natuurlijk, daar komt het altijd op neer).
De Russen hebben helemaal geen gebrek aan overwicht aan het front dusver.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, het komt neer op goede strategie.
En het is dus niet, zoals jij eerder wel claimde, altijd een goede strategie om een omsingeling te proberen. Dat de Russen het nu toch proberen ondanks het gebrek aan overwicht bij het front, maakt dat ze de oorlog er sneller door gaan verliezen of de winst onnodig uitstellen.
Is dat waarom ze maar niet vorderen en zich al hebben moeten terugtrekken uit Noord-Oekraine? Hun overwicht?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Russen hebben helemaal geen gebrek aan overwicht aan het front dusver.
Daarom schiet het ook zo op bij Charkiv! En die paar vierkante kilometer terreinwinst elders, dat gaat lekker hoor!quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Russen hebben helemaal geen gebrek aan overwicht aan het front dusver.
Ja, en dan is all-out militair de confrontatie aangaan natuurlijk "logisch"quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lmao...
Ze hebben recent geleden gezegd dat Joden alle ellende aan zichzelf te danken hebben. Met je 'ruzie zoeken'. Dat doen ze al.
Ja daar ligt wat in het midden, prestaties vallen tegen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat waarom ze maar niet vorderen en zich al hebben moeten terugtrekken uit Noord-Oekraine? Hun overwicht?
Maar waar ga jij dan eigenlijk van uit? Dat Rusland heel Oekrane wil bezetten? Tot noch toe is alleen Oekrane zelf die dat de hele tijd roept. Ik kan me geen keren herinneren dat Rusland heeft gezegd dat ze heel Oekrane wilden bezetten. Alleen de regering in Kiev omverwerpen (dat is geen bezetting), en Luhansk en Donetsk "bevrijden" (expres tussen aanhalingstekens gezet om aan te geven dat ik ook gewoon geloof dat het daar wel om een bezetting gaat).quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat waarom ze maar niet vorderen en zich al hebben moeten terugtrekken uit Noord-Oekraine? Hun overwicht?
Nee, dat ligt niet in het midden, Rusland heeft meer grond verloren na de eerste week dan gewonnen, als ze overwicht zouden hebben dan was dat niet het geval geweest. Zelfs na de grote terugtrekking en herinzet van troepen in het Oosten van Oekraine komen ze niet significant verder.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja daar ligt wat in het midden, prestaties vallen tegen.
Dit filmpje is verhelderend
Jij hebt het filmpje niet bekekenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat ligt niet in het midden, Rusland heeft meer grond verloren na de eerste week dan gewonnen, als ze overwicht zouden hebben dan was dat niet het geval geweest. Zelfs na de grote terugtrekking en herinzet van troepen in het Oosten van Oekraine komen ze niet significant verder.
En terwijl Oekraine eerste klas materiaal vanuit alle hoeken geleverd krijgt wat in toenemende mate zwaar en geavanceerd materiaal is vult Rusland hun verliezen aan met materieel wat decennia oud is. De balans gaat dus langzaam richting Oekraine die ook nog eens tactisch veel sterker opereren.
Dat klopt. Ik denk dat mijn persoonlijke ervaring en opleiding relevanter is voor mijn meningsvorming.quote:
Dat wisten ze van tevoren, maar weerhield hen niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:53 schreef theunderdog het volgende:
De gevolgen van deze invasie in Ukraine is ook niet positief voor Rusland.
Wat een rare fantasietjes toch allemaal weer. Misschien iets minder RT kijken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dat wisten ze van tevoren, maar weerhield hen niet.
Zelfs nu de VS voor tientallen miljarden aan artillerie komt brengen zijn ze niet onder de indruk.
Alles is ingecalculeerd, ook de volgende stap en die daarna.
Nu de olie dollar niet meer vanzelfsprekend is, en Russisch gas in Roebels verrekend wordt, is Biden (staatsschuld 29.995.668.545.900) in paniek voor miljarden aan wapens aan het sturen. En ook de rest van Europa ziet de bui al hangen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Zelfs nu de VS voor tientallen miljarden aan artillerie komt brengen zijn ze niet onder de indruk.
Nu de olie dollar niet meer vanzelfsprekend is, en Russisch gas in Roebels verrekend wordt, is Biden (staatsschuld 29.995.668.545.900) in paniek voor miljarden aan wapens aan het sturen. En ook de rest van Europa ziet de bui al hangen.
Kan best wat je zegt hoor, uitgaande dat je alle goede informatie krijgt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik denk dat mijn persoonlijke ervaring en opleiding relevanter is voor mijn meningsvorming.
Je weet niet echt veel van de inhoud, he? De artillerie die de VS levert is zo'n beetje het goedkoopste item op het menu. Je vergeet de luchtverdedigings radarstations, de counter-artillerie radars, de Switchblades, recon drones, Javelins en nog wat ander grut.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Oke ik heb vandaag nog niet gelachen, maar deze post tovert toch een glimlach op mijn gezichtquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, je bent een Master Strategist, of je bent het niet h.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
Tot aan de sabotages in Belarus en Rusland aan toe. O ja, ook de loopgraven in Tsjernobyl waren een goed planquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je weet niet echt veel van de inhoud, he? De artillerie die de VS levert is zo'n beetje het goedkoopste item op het menu. Je vergeet de luchtverdedigings radarstations, de counter-artillerie radars, de Switchblades, recon drones, Javelins en nog wat ander grut.
Alles is ingecalculeerd. Natuurlijk. De terugtrekking uit de Kyiv regio, ingecalculeerd, het vastzitten in de huidige posities, ingecalculeerd, je marine ontmand door een land zonder marine, ingecalculeerd.![]()
De staatsschuld er ook bij halen, lol.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Als je ergens een totale clusterfuck van maakt roep je gewoon dat dit altijd al het plan was en iets met vierdimensionaal schaken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je bent een Master Strategist, of je bent het niet h.
Allemaal ingecalculeerd.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tot aan de sabotages in Belarus en Rusland aan toe. O ja, ook de loopgraven in Tsjernobyl waren een goed plan
Fake news. Allemaal propaganda.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Allemaal ingecalculeerd.
Opgeblazen spoorbruggen, fikkende energiecentrales boven japan, brandende malls en magazijnen in moskou, ontelbare munitie depots, verliezen van 1000+ tanks, allemaal ingecalculeerd.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 00:48 schreef Za het volgende:
[..]
In eerste instantie als laatste en uiterste waarschuwing.
Ik ben er zeker van omdat de VS 24.000.000.000 aan wapens komt aanvoeren en men Finland bij de NAVO wil toelaten, waardoor de neutrale zone die hij wenst nog verder wordt ingeboet.
De aanvoer van artillerie vanuit de VS en Finland bij de NAVO zal hij nooit accepteren.
Hij gaat er ook geen miljoenen Russische levens voor inzetten of voor miljarden aan materieel.
Dus volgt er spoedig en onaangekondigd een laatste waarschuwing.
Hoe gaat het met die puntjes op de i? Maakt die kernbom daar ook deel van uit?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 15:19 schreef Za het volgende:
[..]
Welke Nederlaag?
Het is andersom h, al zijn eisen worden ingewilligd, er zullen nog wat puntjes op de i gezet worden vwb betreft het aftreden van Zelensky, verbod op samenscholing van extreem rechte figuren etc, plus dat hij permanent controleurs bij de kerncentrales zal installeren.
Maar voor het overige, geen geflirt meer met de Navo door Oekraine, neutraliseren militaire doelen, een neutrale zone dus, Geen binnenlands probleem meer voor de bevolking van Donetsk en Loegansk, daar gaat allemaal aan voldaan worden.
De Nederlaag is eerder voor alle landen die Oekraiene steunden, met Oekraiense vlaggen liepen en Rusland sancties oplegden, omdat ze door hun opstelling tegen de grootste energiecrisis in de geschiedenis gaan aanlopen, en China waarschijnlijk een Yuan deal met SA heeft waardoor de dollar onder druk zal komen te staan.
Het is jammer dat het allemaal zo is gelopen, en was te voorkomen geweest.
Als er een conflict is waar desinformatie een enorme rol speelt is het dit conflict wel. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen zegt men dan meestal.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Fake news. Allemaal propaganda.
Gr gr
Sergej Lavrov
Tja, denk dat oorlog altijd zal bestaan. Dat ziet in ons, al duizenden jaren.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:04 schreef TLC het volgende:
Gaat toch wat raar aanvoelen morgen, Dodenherdenking en n paar duizend km verderop worden mensen gewoon op straat doodgeschoten.
Ik zat hier vanochtend aan de denken. Je hebt deze week natuurlijk al die oorlogsfilms met bruut geweld en wat al niet. Ik dacht echt dat dat wel achter ons lag. Maar kennelijk is beschaving toch echt een dun laagje vernis. Dat is een pijnlijke conclusie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:04 schreef TLC het volgende:
Gaat toch wat raar aanvoelen morgen, Dodenherdenking en n paar duizend km verderop worden mensen gewoon op straat doodgeschoten.
that's an understatementquote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
GodverAls je denkt dat het niet dommer kan
Is Lavrov dement ofzo
die is toch zo neer te halen?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:16 schreef Starhopper het volgende:
Blablabla.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Laten we hopen dat ze zo dom zijn om boven Oekraine te vliegen met dit dingquote:
https://medium.com/@7genb(...)ine-war-75cd3404c148quote:As for who is behind those attacks, a strong clue was published in AVA, a Moldovan news outlet. An e-mail claiming to be from “patriots” in the Transnistrian Ministry of State Security was addressed to the President of Moldova, Maia Sandu. It described how the Russian Federation installed Major General Razgonov Vitaly Leonidovich in Transnistria in 2019.
General Leonidovich’s instructions were to form a network of sabotage and information warfare groups in Transnistria, aiming to destabilize the political situation in Moldova and Ukraine. The email names some agents, most of whom have Russian names, and who live in Transnistria.
I believe Russia has the strongest motive for provoking events in Transnistria. Russia created Transnistria 30 years ago as a pseudo-republic, and illegally stationed troops there at the time. This follows the pattern Russia has used elsewhere, such as leveraging the Luhansk and Donetsk Peoples Republics for rationale to start the war in Ukraine. Leveraging Transnistria to start war action in Moldova would be the exact same pattern.
4D schaken als een grootmeester!quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je bent een Master Strategist, of je bent het niet h.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:55 schreef hangtime het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk welke fuik jij ingezwommen bent.
Er werd de eerste keer dat er iets opgeblazen werd, afgeschoten RPG-27s gevonden daar.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:17 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Weer een incidentje in Transnistri. Een freelancer van Medium heeft geprobeerd te achterhalen wie achter alle incidenten zit. Vond dat wel interessante informatie.
[..]
https://medium.com/@:7gen(...)ine-war-75cd3404c148
Nee, hij heeft de Koersk nog niet gevonden, dus hij blijft nog even ondergedoken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Is Gerasimov alweer boven water? Of heeft die ook een hartaanval gehad?
Voor het eerst sinds 2010 dat deze meedoet blijkbaar. In dat jaar waren er militaire contingenten van o.a. de VS, het VK en Polen aanwezig. Tijden veranderen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:16 schreef Starhopper het volgende:
Dat vliegtuig heeft een gezwel. Hoe passend bij het Rusland van vandaag.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:31 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Voor het eerst sinds 2010 dat deze meedoet blijkbaar. In dat jaar waren er militaire contingenten van o.a. de VS, het VK en Polen aanwezig. Tijden veranderen.
Ik begrijp wat je voelt hoor. Maar waarom voelde je dit niet toen we in oorlog waren in Libi, Syri, Afghanistan en Irak?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:04 schreef TLC het volgende:
Kijk dat brengt diplomatiek je.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:07 schreef Perrin het volgende:
Na Lavrov's bizarre nazi-uitspraken staat Israel Estland toe antitankwapens aan Oekraine te herexporteren.
[ twitter ]
Ik vroeg mij dit af sinds Irak 2003. Waarom ik mee voelde met aanslagen op Amerikanen dan Irakezen ondanks dat de VS de agressor was.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je voelt hoor. Maar waarom voelde je dit niet toen we in oorlog waren in Libi, Syri, Afghanistan en Irak?
Omdat ook Zweden aan de lopende band door ome Vlad bedreigd wordt, misschien?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Zweden nu bij de NAVO wil. Van Finland kan ik dat goed begrijpen. Die hebben een lange lange grens met Rusland. Maar Zweden?
Gotland komt ook in de imperiale plannetjes van de Russen voor:quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Zweden nu bij de NAVO wil. Van Finland kan ik dat goed begrijpen. Die hebben een lange lange grens met Rusland. Maar Zweden?
De grens van Oekrane is maar 1500 km hier vandaan. Dat is even ver als Noord Spanje.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik vroeg mij dit af sinds Irak 2003. Waarom ik mee voelde met aanslagen op Amerikanen dan Irakezen ondanks dat de VS de agressor was.
Punt is dat we ons er beter mee kunnen identificeren en de oorlog dichterbij is. En deels omdat NLse wapens er bij betrokken zijn.
En ze kunnen nu 'meeliften' met Finland en het momentum dat de Russische invasie in Oekraine meebrengt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Zoals ik het lees is het enkel een relatief klein symbolisch gebaar om hun ongenoegen duidelijk te maken. Ukraine zwemt al in iets van 70.000+ anti tank wapens dus die 500 Spikes zullen geen gamechanger zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:07 schreef Perrin het volgende:
Na Lavrov's bizarre nazi-uitspraken staat Israel Estland toe antitankwapens aan Oekraine te herexporteren. Wat een 4D-schaakgrootmeesters daar in het Kremlin.
[ twitter ]
Allemaal ingecalculeerdquote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:07 schreef Perrin het volgende:
Na Lavrov's bizarre nazi-uitspraken staat Israel Estland toe antitankwapens aan Oekraine te herexporteren. Wat een 4D-schaakgrootmeesters daar in het Kremlin.
[ twitter ]
Voor Zweden is het denk ik een afweging tussen ofwel zelf kernwapens ontwikkelen en kunnen inzetten (wat ze makkelijk kunnen), of onderdeel van de NAVO worden. Ze willen die kernwapens niet zelf ontwikkelen omdat ze zich aan het non proliferatie verdrag willen houden dus blijft er maar 1 optie over.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Vladje wil Gotland hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Ik las het ja.quote:
Jaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik las het ja.
The world is not enough...
Klopt zijn tactiek is zo goed samen te vatten.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:07 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Het leuke en tragische aan dit soort programma's is natuurlijk dat je op een scherm heel makkelijk kunt uittekenen hoe het moet gaan, maar dat dat niet betekent dat het ook werkt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gotland komt ook in de imperiale plannetjes van de Russen voor:
[ twitter ]
Omdat Finland en Zweden een defensie pact hebben. Dus als de een gaat moet de ander ook gaan anders blijft er 1 kwetsbare over.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Ja. Een eiland aanvallen in een zee van NAVO landen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het leuke en tragische aan dit soort programma's is natuurlijk dat je op een scherm heel makkelijk kunt uittekenen hoe het moet gaan, maar dat dat niet betekent dat het ook werkt.
Ik kan ook met lijntjes op papier uittekenen hoe je vanaf de aftrap over 10 schijven de bal in het goal legt, maar als je team zo slecht is als het mijne, dan lukt het 0 van de 1000x.
Dit is gewoon waanzin.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gotland komt ook in de imperiale plannetjes van de Russen voor:
[ twitter ]
Ah. Ja dat zal het ook wel zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat Finland en Zweden een defensie pact hebben. Dus als de een gaat moet de ander ook gaan anders blijft er 1 kwetsbare over.
Ah. Is dat het !quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dit is wel interessant:quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Een eiland aanvallen in een zee van NAVO landen.
Ik vind het niet echt reel.
Maar goed. Zweden moet natuurlijk zelf beslissen of ze lid willen worden.
Dank. Las de conclusie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is wel interessant:
Are Current Russian Expeditionary Capabilities Capable of a Coup de Main in Sweden?
Is ook vrij ingewikkeld. Maar wat hebben ze te verliezen bij een aansluiting?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Ja dat zal het ook wel zijn.![]()
Ik zie nl gewoon strategisch niet hoe Rusland Zweden aan zou moeten gaan vallen in de NAVO zee. Zeker niet als Finland al lid is.
Ratio is op dit punt niet RUS sterkste kant.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Ja dat zal het ook wel zijn.![]()
Ik zie nl gewoon strategisch niet hoe Rusland Zweden aan zou moeten gaan vallen in de NAVO zee. Zeker niet als Finland al lid is.
Naast wat een hoop mensen al gezegd hebben zal voor NL ook de MH17 wel een flinke rol spelen. Wat Rusland daar al een tijd uitspookt heeft toch ook al op ons een impact gehad.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je voelt hoor. Maar waarom voelde je dit niet toen we in oorlog waren in Libi, Syri, Afghanistan en Irak?
Reageer gewoon niet op die vent dat is het beste. Die heeft de lul van putler zo diep in zijn kont zitten komt er bij z'n muil weer uit.quote:
Niets hoor. Maar echt bedreigd zoals Finland worden ze niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is ook vrij ingewikkeld. Maar wat hebben ze te verliezen bij een aansluiting?
En hoe krijgen ze hun schepen langs de Zweeds-Deense kust? Gaat dus niet gebeuren.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ratio is op dit punt niet RUS sterkste kant.
Maar scenario: RUS flikt wat bij Gotland, de rest van de wereld twijfelt weer, want geen NAVO, fastforward aantal jaar: RUS eiland geworden, met bakken Anti-Ship wapens, en het kremlin heeft weer wat leuks om z'n buren verder mee te terroriseren.
Ik vraag me vooral af wat het Kremlin met dat soort programma's wil bereiken. Door nu dit soort onhaalbare vergezichten te schetsen, kan het uiteindelijk alleen maar tegenvallen. Wie wint er in het Kremlin iets met dit soort programma's anders dan korte termijn steun?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het leuke en tragische aan dit soort programma's is natuurlijk dat je op een scherm heel makkelijk kunt uittekenen hoe het moet gaan, maar dat dat niet betekent dat het ook werkt.
Ik kan ook met lijntjes op papier uittekenen hoe je vanaf de aftrap over 10 schijven de bal in het goal legt, maar als je team zo slecht is als het mijne, dan lukt het 0 van de 1000x.
We deden in 2014 ook geen ruk aan annexatie Krim/Donbas?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe krijgen ze hun schepen langs de Zweeds-Deense kust? Gaat dus niet gebeuren.
Zal Eberhard ook in dit topic zitten?quote:
Komt van dit artikel:quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Iemand die dit ‘gerucht’ kan traceren?
WAT WAT??quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hmm, zou wat zijn, maar ik neem t nog met een zakkie zout.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tja, dat jij jaren nodig hebt om te leren een kanon af te schieten betekent natuurlijk niet dat het jonge, fitte, moderne, intelligente, woke soldaatje van nu dat niet even snel kan leren h. Jij zit nog teveel vast aan Kreidlertechniek!quote:
Wowww!!!!! Ik hoop dat het waar is!!quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ook al is het waar, dan nog zou het volgens het plan zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ook al is het waar, dan nog zou het volgens het plan zijn.
Het kan ook helemaal fout lopen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wowww!!!!! Ik hoop dat het waar is!!
De tweede man in lijn is Nikolai Patrushev (als ik het niet verkeerd heb). Mocht Poetin iets overkomen, is hij aangewezen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het kan ook helemaal fout lopen.
Ja die man is doodeng.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De tweede man in lijn is Nikolai Patrushev (als ik het niet verkeerd heb). Mocht Poetin iets overkomen, is hij aangewezen.
Die is nog harder en agressiever in de leer dan Poetin.
Rob de wijk lult maar wat.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:43 schreef xpompompomx het volgende:
Rob de Wijk heeft het weer eens bij het rechte eind. Ook al is het offtopic:
[ twitter ]
Bij een coup pleuren ze die ook uit het Kremlin hoorquote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De tweede man in lijn is Nikolai Patrushev (als ik het niet verkeerd heb). Mocht Poetin iets overkomen, is hij aangewezen.
Die is nog harder en agressiever in de leer dan Poetin.
Ja, laten we niet alleen op Rusland zeiken, ook op Nederland.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:43 schreef xpompompomx het volgende:
Rob de Wijk heeft het weer eens bij het rechte eind. Ook al is het offtopic:
[ twitter ]
Als je altijd eerst een aanleiding nodig hebt voordat je iets gaat voelen, dan valt er nog wat te verbeteren aan je. Want als MH17 niet was gebeurd, had je blijkbaar ook niks gevoeld bij deze oorlog in Oekrane.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:50 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Naast wat een hoop mensen al gezegd hebben zal voor NL ook de MH17 wel een flinke rol spelen. Wat Rusland daar al een tijd uitspookt heeft toch ook al op ons een impact gehad.
Aan de andere kant, nu is de beste tijd om lid te worden. Normaliter zou het onmiddellijk de woede van Rusland op de hals halen, maar Rusland, en vooral het Russische leger, is nu veel te druk met andere dingen. Dus nu is het de beste tijd om lid te worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Een eiland aanvallen in een zee van NAVO landen.
Ik vind het niet echt reel.
Maar goed. Zweden moet natuurlijk zelf beslissen of ze lid willen worden.
Dit is geen hele beste post he.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je altijd eerst een aanleiding nodig hebt voordat je iets gaat voelen, dan valt er nog wat te verbeteren aan je. Want als MH17 niet was gebeurd, had je blijkbaar ook niks gevoeld bij deze oorlog in Oekrane.
Ik val je niet aan, maar wijs op iets wat niet klopt. In Irak heeft Amerika namelijk meer dan 200.000 burgerdoden op zijn geweten. In Oekrane nu, volgens het Rode Kruis, 3000 (het zullen er meer zijn hoor, maar geverifieerd).
Waarom ben je zo boos op Rusland, terwijl Amerika vele malen zwaardere misdaden heeft begaan?
Is het omdat de Amerikaanse presidenten hun misdaden beter goed weten te praten dan de Russische president? Deze vraag zou je aan het denken moeten zetten...
Edit:
Ik schrijf 200.000 burgerdoden h, maar dat is de laagste schatting. De hoogste schatting is dat Amerika bijna 1 miljoen burgerdoden op zijn geweten heeft in Irak.
Dat hoop ik wel.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij een coup pleuren ze die ook uit het Kremlin hoor
De plaats is niet belangrijk. Wel de snelheid waarmee we zakken. En we zakken zo te zien met een snelheid die verontrustend is.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland staat op plaats 150 qua persvrijheid. Terwijl er slechts 155 landen in de index opgenomen zijn...
Hebben de Amerikanen dat op hun geweten?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:51 schreef RetepV het volgende:
Ik val je niet aan, maar wijs op iets wat niet klopt. In Irak heeft Amerika namelijk meer dan 200.000 burgerdoden op zijn geweten. In Oekrane nu, volgens het Rode Kruis, 3000 (het zullen er meer zijn hoor, maar geverifieerd).
Qua democratie lees ik dat er nu ook een meerderheid binnen de Zweedse bevolking is. Dus ja, if ever, then now.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Aan de andere kant, nu is de beste tijd om lid te worden. Normaliter zou het onmiddellijk de woede van Rusland op de hals halen, maar Rusland, en vooral het Russische leger, is nu veel te druk met andere dingen. Dus nu is het de beste tijd om lid te worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |