Omdat een verkenningsvliegtuig geen wapens heeft? Geen ideequote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:48 schreef kibo het volgende:
[..]
Onderschept.
Waarom niet meteen neergehaald?
quote:Paus wil naar Moskou voor vredesgesprek met Poetin
Paus Franciscus heeft gevraagd om een onderhoud met Vladimir Poetin in Moskou om met de Russische president te praten over het beëindigen van de oorlog in Oekraïne. Maar hij heeft geen reactie gekregen, zegt hij in een interview met de Italiaanse krant Corriere della Sera.
De paus heeft in het vraaggesprek forse kritiek op patriarch Kirill, de geestelijk leider van de Russisch-Orthodoxe Kerk. Die heeft steun uitgesproken voor de oorlog, maar het kan volgens zijn katholieke collega niet zo zijn dat hij 'Poetins misdienaar' wordt.
De paus heeft zich geregeld uitgesproken over het bloedige conflict. Zo vroeg hij tijdens Pasen om een einde aan de 'wrede en zinloze' oorlog in Oekraïne en de 'broederhaat'. Afgelopen zondag omschreef hij de oorlog als een 'macabere achteruitgang van de menselijkheid' die hem doet lijden en huilen. Opnieuw bekritiseerde hij Rusland met een verwijzing naar de 'barbaarse' verwoesting van Marioepol.
https://www.parool.nl/ned(...)-met-poetin~b5208e7d
Neequote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:09 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Geven Russen ene fuck om de katholieke kerk dan?
Beide partijen zijn wat dat betreft uiteraard hypocriet en preken voor eigen parochie. Dat is normaal in een conflictsituatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou China niet hetzelfde mogen doen wat het westen ook doet alleen dan de andere kant helpen?
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gaat goed zo met de liefde binnen Europa hè?
Die eensgezindheid wordt door het conflict alleen maar groter.
Duitsland zijn een stel egoïstische gasboeren en Italië zitten alleen maar Kremlin lievende bungabunga aanhangers. Welke landen zijn nog meer zwaar kut, de Baltische Staten?
Vrijwillig of ontvoerd ?quote:'Ruim een miljoen mensen vanuit Oekraïne naar Rusland gebracht'
Vanuit Oekraïne zijn inmiddels bijna 1,1 miljoen mensen naar Rusland overgebracht. Bijna 200.000 van hen zijn kinderen, zegt een hoge Russische militair. Alleen al gisteren werden 11.500 mensen naar Rusland overgebracht.
Moskou zegt dat de mensen naar Rusland worden overgebracht als bescherming tegen de Oekraïense regering. Oekraïne spreekt van deportatie van zijn burgers. Volgens Kiev staat het Russische leger niet toe dat mensen vluchten naar gebieden die door Oekraïne worden gecontroleerd.
Ik denk omdatquote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:48 schreef kibo het volgende:
[..]
Onderschept.
Waarom niet meteen neergehaald?
https://tradingeconomics.com/germany/imports/russiaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:22 schreef capricia het volgende:
Ik zie Rutte dit niet doen. Zo'n toespraak terwijl hij uitgejouwd wordt.
[ twitter ]
'Chancellor OlafScholz: „I respect every kind of pacifism and attitude. But it must seem cynical to the citizens of Ukraine when they are told to defend themselves against Putin's aggression without weapons. This is an anachronism.'![]()
het is juist super belangrijk om te laten horen en zien hoe de gekken aan de macht erover denken en wat ze erover zeggen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer. Solovyev is ook al vaker te zien geweest.
[ twitter ]
Nou ja ze roepen onderschept, ga er maar vanuit dat ze het al lang en breed zagen vliegen op de radar tot het werkelijk over de grens vloog of duidelijk die koers nam en daarna onderscheppen.quote:
Ja, als je ze 'normaal' interviewt. Niet als simpel doorgeefluik voor 45 minuten antisemitische Russische propaganda meuk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
het is juist super belangrijk om te laten horen en zien hoe de gekken aan de macht erover denken en wat ze erover zeggen.
Je mag er vanuit gaan dat mensen niet achterlijk zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, als je ze 'normaal' interviewt. Niet als simpel doorgeefluik voor 45 minuten antisemitische Russische propaganda meuk.
Dat soort incidenten gebeuren op zich al jaren, maar worden nu toch wat risicovoller. Aan de ene kant wil je er minder tolerant naar zijn, aan de andere kant, als er iets misgaat bij zo'n incident, zal Rusland dat als reden zien om de oorlog te verklaren. Het zou me niets verbazen als er de komende dagen meer breaches door Rusland zullen zijn, om een eventuele reactie uit te lokken. Russische vliegtuigen in Europees/Nato luchtruim of een 'afgedwaalde' raket of zoiets.quote:
Ik neem aan dat RT en Sputnik niet voor niets uit de EU gegooid zijn. Daar kun je van vinden wat je wil, of dat terecht is.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je mag er vanuit gaan dat mensen niet achterlijk zijn.
Ik snap dat wij hier in Nederland met de eindeloze en tientallen jaren aan betutteling je kan gaan twijfelen of, zeker de jongere generaties vanwege totale afbreuk van onderwijs, nog kritisch kunnen nadenken.
Maar zelfs hier prikken we er makkelijk doorheen.
Mwah ik zie het als censuur als je kanalen blokkeert.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat RT en Sputnik niet voor niets uit de EU gegooid zijn. Daar kun je van vinden wat je wil, of dat terecht is.
Om dezelfde propaganda (en nog professioneler) dan via een achterdeur alsnog de huiskamers op prime time binnen te laten blèren, lijkt me op zijn minst wat vraagtekens waard.
Antisemitische troep was het ook wat Lavrov uitkraamde.
Ik neem aan dat Italie hier ook op aangesproken gaat worden.
Geen idee. Wat ik wel weet is dat er een aantal invloedrijke en rijke mensen in Oekraïne graag een kernbom op Moskou zouden willen gooien. Dat hebben ze niet onder stoelen of banken gestoken. Dus het is zeker niet ondenkbaar of heel vergezocht.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:58 schreef nixxx het volgende:
Bedacht me net nog een onderwerp dat ik hier nog niet besproken heb zien worden en ook niet in de media. Het is ook wel hypothetisch, maar het lijkt mij vrij logisch.
Zou Oekraïne op dit moment bezig zijn om kernwapens te ontwikkelen?
Zeer zeer onwaarschijnlijk tenzij als vergelding vanwege een kernbom op eigen dak vanuit Rusland.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat er een aantal invloedrijke en rijke mensen in Oekraïne graag een kernbom op Moskou zouden willen gooien. Dat hebben ze niet onder stoelen of banken gestoken. Dus het is zeker niet ondenkbaar of heel vergezocht.
Het zeggen is natuurlijk wel heel wat anders dan het ook daadwerkelijk doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat er een aantal invloedrijke en rijke mensen in Oekraïne graag een kernbom op Moskou zouden willen gooien. Dat hebben ze niet onder stoelen of banken gestoken. Dus het is zeker niet ondenkbaar of heel vergezocht.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je mag er vanuit gaan dat mensen niet achterlijk zijn.
Ik snap dat wij hier in Nederland met de eindeloze en tientallen jaren aan betutteling je kan gaan twijfelen of, zeker de jongere generaties vanwege totale afbreuk van onderwijs, nog kritisch kunnen nadenken.
Maar zelfs hier prikken we er makkelijk doorheen.
Oh heb je voorbeelden dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:44 schreef wpor het volgende:
[..]Ja dat hebben we gezien de laatste jaren. En ik ken zelf ook genoeg mensen die echt achterlijk zien. Ik denk dat je je beeld van de medemens eens ernstig moet herzien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |