Omdat een verkenningsvliegtuig geen wapens heeft? Geen ideequote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:48 schreef kibo het volgende:
[..]
Onderschept.
Waarom niet meteen neergehaald?
quote:Paus wil naar Moskou voor vredesgesprek met Poetin
Paus Franciscus heeft gevraagd om een onderhoud met Vladimir Poetin in Moskou om met de Russische president te praten over het beindigen van de oorlog in Oekrane. Maar hij heeft geen reactie gekregen, zegt hij in een interview met de Italiaanse krant Corriere della Sera.
De paus heeft in het vraaggesprek forse kritiek op patriarch Kirill, de geestelijk leider van de Russisch-Orthodoxe Kerk. Die heeft steun uitgesproken voor de oorlog, maar het kan volgens zijn katholieke collega niet zo zijn dat hij 'Poetins misdienaar' wordt.
De paus heeft zich geregeld uitgesproken over het bloedige conflict. Zo vroeg hij tijdens Pasen om een einde aan de 'wrede en zinloze' oorlog in Oekrane en de 'broederhaat'. Afgelopen zondag omschreef hij de oorlog als een 'macabere achteruitgang van de menselijkheid' die hem doet lijden en huilen. Opnieuw bekritiseerde hij Rusland met een verwijzing naar de 'barbaarse' verwoesting van Marioepol.
https://www.parool.nl/ned(...)-met-poetin~b5208e7d
Neequote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:09 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Geven Russen ene fuck om de katholieke kerk dan?
Beide partijen zijn wat dat betreft uiteraard hypocriet en preken voor eigen parochie. Dat is normaal in een conflictsituatie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:48 schreef vosss het volgende:
[..]
Waarom zou China niet hetzelfde mogen doen wat het westen ook doet alleen dan de andere kant helpen?
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Gaat goed zo met de liefde binnen Europa h?
Die eensgezindheid wordt door het conflict alleen maar groter.
Duitsland zijn een stel egostische gasboeren en Itali zitten alleen maar Kremlin lievende bungabunga aanhangers. Welke landen zijn nog meer zwaar kut, de Baltische Staten?
Vrijwillig of ontvoerd ?quote:'Ruim een miljoen mensen vanuit Oekrane naar Rusland gebracht'
Vanuit Oekrane zijn inmiddels bijna 1,1 miljoen mensen naar Rusland overgebracht. Bijna 200.000 van hen zijn kinderen, zegt een hoge Russische militair. Alleen al gisteren werden 11.500 mensen naar Rusland overgebracht.
Moskou zegt dat de mensen naar Rusland worden overgebracht als bescherming tegen de Oekraense regering. Oekrane spreekt van deportatie van zijn burgers. Volgens Kiev staat het Russische leger niet toe dat mensen vluchten naar gebieden die door Oekrane worden gecontroleerd.
Ik denk omdatquote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:48 schreef kibo het volgende:
[..]
Onderschept.
Waarom niet meteen neergehaald?
https://tradingeconomics.com/germany/imports/russiaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:22 schreef capricia het volgende:
Ik zie Rutte dit niet doen. Zo'n toespraak terwijl hij uitgejouwd wordt.
[ twitter ]
'Chancellor OlafScholz: „I respect every kind of pacifism and attitude. But it must seem cynical to the citizens of Ukraine when they are told to defend themselves against Putin's aggression without weapons. This is an anachronism.'![]()
het is juist super belangrijk om te laten horen en zien hoe de gekken aan de macht erover denken en wat ze erover zeggen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 08:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet de eerste keer. Solovyev is ook al vaker te zien geweest.
[ twitter ]
Nou ja ze roepen onderschept, ga er maar vanuit dat ze het al lang en breed zagen vliegen op de radar tot het werkelijk over de grens vloog of duidelijk die koers nam en daarna onderscheppen.quote:
Ja, als je ze 'normaal' interviewt. Niet als simpel doorgeefluik voor 45 minuten antisemitische Russische propaganda meuk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:29 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
het is juist super belangrijk om te laten horen en zien hoe de gekken aan de macht erover denken en wat ze erover zeggen.
Je mag er vanuit gaan dat mensen niet achterlijk zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, als je ze 'normaal' interviewt. Niet als simpel doorgeefluik voor 45 minuten antisemitische Russische propaganda meuk.
Dat soort incidenten gebeuren op zich al jaren, maar worden nu toch wat risicovoller. Aan de ene kant wil je er minder tolerant naar zijn, aan de andere kant, als er iets misgaat bij zo'n incident, zal Rusland dat als reden zien om de oorlog te verklaren. Het zou me niets verbazen als er de komende dagen meer breaches door Rusland zullen zijn, om een eventuele reactie uit te lokken. Russische vliegtuigen in Europees/Nato luchtruim of een 'afgedwaalde' raket of zoiets.quote:
Ik neem aan dat RT en Sputnik niet voor niets uit de EU gegooid zijn. Daar kun je van vinden wat je wil, of dat terecht is.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je mag er vanuit gaan dat mensen niet achterlijk zijn.
Ik snap dat wij hier in Nederland met de eindeloze en tientallen jaren aan betutteling je kan gaan twijfelen of, zeker de jongere generaties vanwege totale afbreuk van onderwijs, nog kritisch kunnen nadenken.
Maar zelfs hier prikken we er makkelijk doorheen.
Mwah ik zie het als censuur als je kanalen blokkeert.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik neem aan dat RT en Sputnik niet voor niets uit de EU gegooid zijn. Daar kun je van vinden wat je wil, of dat terecht is.
Om dezelfde propaganda (en nog professioneler) dan via een achterdeur alsnog de huiskamers op prime time binnen te laten blren, lijkt me op zijn minst wat vraagtekens waard.
Antisemitische troep was het ook wat Lavrov uitkraamde.
Ik neem aan dat Italie hier ook op aangesproken gaat worden.
Geen idee. Wat ik wel weet is dat er een aantal invloedrijke en rijke mensen in Oekrane graag een kernbom op Moskou zouden willen gooien. Dat hebben ze niet onder stoelen of banken gestoken. Dus het is zeker niet ondenkbaar of heel vergezocht.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 07:58 schreef nixxx het volgende:
Bedacht me net nog een onderwerp dat ik hier nog niet besproken heb zien worden en ook niet in de media. Het is ook wel hypothetisch, maar het lijkt mij vrij logisch.
Zou Oekrane op dit moment bezig zijn om kernwapens te ontwikkelen?
Zeer zeer onwaarschijnlijk tenzij als vergelding vanwege een kernbom op eigen dak vanuit Rusland.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat er een aantal invloedrijke en rijke mensen in Oekrane graag een kernbom op Moskou zouden willen gooien. Dat hebben ze niet onder stoelen of banken gestoken. Dus het is zeker niet ondenkbaar of heel vergezocht.
Het zeggen is natuurlijk wel heel wat anders dan het ook daadwerkelijk doen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geen idee. Wat ik wel weet is dat er een aantal invloedrijke en rijke mensen in Oekrane graag een kernbom op Moskou zouden willen gooien. Dat hebben ze niet onder stoelen of banken gestoken. Dus het is zeker niet ondenkbaar of heel vergezocht.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ik snap dat wij hier in Nederland met de eindeloze en tientallen jaren aan betutteling je kan gaan twijfelen of, zeker de jongere generaties vanwege totale afbreuk van onderwijs, nog kritisch kunnen nadenken.
Maar zelfs hier prikken we er makkelijk doorheen.
Oh heb je voorbeelden dan?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:44 schreef wpor het volgende:
[..]Ja dat hebben we gezien de laatste jaren. En ik ken zelf ook genoeg mensen die echt achterlijk zien. Ik denk dat je je beeld van de medemens eens ernstig moet herzien.
De vrijheid van meningsuiting stopt wat mij betreft waar deze de vrijheid van meningsuiting aanvalt. Propaganda uit Rusland doet precies dat, daar moet je vanaf.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Mwah ik zie het als censuur als je kanalen blokkeert.
Het beste antwoord op propaganda blijft goeie nieuwsvergaring en weergave vanuit eigen kant als het ware.. en natuurlijk betere propaganda presenteren.
Maar de afgelopen jaren waren het bommenwerpers die de grenzen op zochten. Kennelijk vinden de russen dat nu een te groot risicoquote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:37 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat soort incidenten gebeuren op zich al jaren, maar worden nu toch wat risicovoller. Aan de ene kant wil je er minder tolerant naar zijn, aan de andere kant, als er iets misgaat bij zo'n incident, zal Rusland dat als reden zien om de oorlog te verklaren. Het zou me niets verbazen als er de komende dagen meer breaches door Rusland zullen zijn, om een eventuele reactie uit te lokken. Russische vliegtuigen in Europees/Nato luchtruim of een 'afgedwaalde' raket of zoiets.
Volgens mij gebeurt dit sinds WOII al meerdere keren per jaar. Ik maak me er vooralsnog niet drukker om dan de afgelopen X-tig jaar. Ze zijn gevonden, gespot en teruggeleid, precies wat ik verwacht voor mijn belastinggeld.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 09:27 schreef Starhopper het volgende:
Russisch verkenningsvliegtuig dringt Duits luchtruim binnen, maar wordt onderschept door twee gevechtsvliegtuigen
Nee, maar dat is duidelijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:45 schreef wpor het volgende:
[..]
De vrijheid van meningsuiting stopt wat mij betreft waar deze de vrijheid van meningsuiting aanvalt. Propaganda uit Rusland doet precies dat, daar moet je vanaf.
Als je met elkaar in gesprek kan blijven is alles toegestaan. Zie jij die intentie bij het Kremlin?
89% heeft tenminste 1 prik gehad. Het is inderdaad een minderheid, een hard schreeuwende minderheid. En als jij Russische propaganda wil zien of lezen als niet-achterlijke dan lukt je dat gewoon hoor.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Oh heb je voorbeelden dan?
Of bedoel je dat hele kleine hardnekkige Corona wappie groepje?
Gezien ruim 95%, als het niet meer is, zich heeft laten vaccineren.
Je zag het dan qua weerstand ook nog eens vooral onder zwaar religieuzen en in zekere zin waar ze niks aan konden doen, de mensen met medische aandoeningen die geen vaccin konden nemen.
Maar dan heb ik dus gewoon gelijk dat de meerderheid er gewoon doorheen prikt, No pun intended.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:48 schreef wpor het volgende:
[..]
89% heeft tenminste 1 prik gehad. Het is inderdaad een minderheid, een hard schreeuwende minderheid. En als jij Russische propaganda wil zien of lezen als niet-achterlijke dan lukt je dat gewoon hoor.
Maar komende week zal Rusland alles aangrijpen om de oorlog te verklaren. Het zou me niets verbazen als het komende dagen van verkenningsvliegtuigen naar bommenwerpers gaat.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:45 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Maar de afgelopen jaren waren het bommenwerpers die de grenzen op zochten. Kennelijk vinden de russen dat nu een te groot risico
Toch snap ik er niets van. Misschien ben ik dom. Maar waarom wil Rusland zo graag oorlog met de rest van Europa en/of de navo?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:50 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Maar komende week zal Rusland alles aangrijpen om de oorlog te verklaren. Het zou me niets verbazen als het komende dagen van verkenningsvliegtuigen naar bommenwerpers gaat.
Hoezo "tenzij als vergelding vanwege een kernbom op eigen dak"?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zeer zeer onwaarschijnlijk tenzij als vergelding vanwege een kernbom op eigen dak vanuit Rusland.
Maar dank je dat je weer duidelijk maakt wiens propaganda je na papagaait keer op keer weer.
Want toen alles nog werd gereguleerd door de kerk, was iedereen wel echt heul kritisch.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Misschien ben je wel heel slim, ze zijn nog niet in oorlog met de navo/de rest van europaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Toch snap ik er niets van. Misschien ben ik dom. Maar waarom wil Rusland zo graag oorlog met de rest van Europa en/of de navo?
Dat zie je verkeerd en vooral de oudere generatie lijdt aan totale zelfoverschatting waardoor ze niet in staat zijn nep van echt te onderscheiden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat willen ze niet. Rusland had verwacht dat Europa hun eigenlijk zou laten begaan in Oekraine, wat sancties erbij maar niet al te veel last. Europa reageerde echter veel feller en aangezien je als "strong man" niet kan zeggen "Oops, my bad, we trekken ons terug" moet je dan naar voren vluchten en met kernwapens dreigen. Wat niemand echt serieus neemt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:51 schreef _Lily_ het volgende:
[..]
Toch snap ik er niets van. Misschien ben ik dom. Maar waarom wil Rusland zo graag oorlog met de rest van Europa en/of de navo?
https://www.euractiv.com/(...)V&utm_source=twitterquote:EU warns Italian media not to favour Russian propaganda
The European Commission warned European media not to give airtime or importance to Russian propaganda following a contentious interview with Russian Foreign Minister Sergei Lavrov in Italian media.
Zona Bianca interviewed Lavrov during a talk show broadcast Sunday night (1 May) on the Italian TV channel Rete 4 in which he referred to the Bucha massacres as fake news and spoke about Adolf Hitler’s alleged Jewish origins to accuse Ukrainian President Volodymyr Zelenskyy – who has Jewish origins – of being a Nazi.
“Broadcasters in the EU and the member states must not allow incitement to violence, hatred and Russian propaganda in their talk shows, as foreseen by the EU directive,” the European Commission digital spokesman Johannes Bahrke announced during a daily briefing with the European press on Monday.
Lavrov’s words were used by Moscow in a propaganda spot that outraged some national and European politicians.
Commission Vice-President Margaritis Schinas said Lavrov’s words are “false, distort and trivialise the Holocaust.”
European Parliament Vice-President Pina Picierno said she expects “Mediaset (the TV station) to clarify what happened.”
Russian journalists and other controversial guests regularly appear on talk shows in Italy. Brussels warned this could help Russian media circumvent sanctions and urged the media to “put into context who the guests are and where the Russian journalists work or have worked.”
On 2 March, the EU temporarily banned Sputnik and Russia Today media, considered vehicles of Kremlin disinformation.
TheoddDutchGuy denkt dat hij zo 'odd' is. Maar hij praat alleen de populaire mening na. Zo odd is hij dus niet. Gewoon een Jan met de Pet. Past iets niet in zijn hokje? Dan moet het meteen in het hokje van de tegenstander, en iedereen moet zien dat hij dat doet. Jaren '70 hokjesgeest gecombineerd met alles afmaaien dat hoger is dan het maaiveld. Het enige dat hij nog mist is een religieuze zuil om te verdedigen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:44 schreef wpor het volgende:
[..]Ja dat hebben we gezien de laatste jaren. En ik ken zelf ook genoeg mensen die echt achterlijk zijn. Ik denk dat je je beeld van de medemens eens ernstig moet herzien.
Oekrane zal het zeker niet als eerste inzetten, dan kunnen ze er tientallen terug verwachten en zou Rusland wmb ook volledig in hun recht staan. Maar als afschrikking zou het denk ik wel heel nuttig zijn voor de Oekraners. Maar zoals andere users ook al gezegd hebben, op dit moment waarschijnlijk verspilling van resources om atoomwapens en bijbehorende lange afstand raketten te ontwerpen en maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Nee niet op deze manier, ze zijn niet achterlijk in tegenstelling tot Russen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hoezo "tenzij als vergelding vanwege een kernbom op eigen dak"?
Ik bedoel: denk je niet dat Oekrane al redenen genoeg heeft voor een vergelding?
Of ik heb gewoon gelijk, heeft niks met populariteit te maken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 10:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
TheoddDutchGuy denkt dat hij zo 'odd' is. Maar hij praat alleen de populaire mening na. Zo odd is hij dus niet. Gewoon een Jan met de Pet. Past iets niet in zijn hokje? Dan moet het meteen in het hokje van de tegenstander, en iedereen moet zien dat hij dat doet. Jaren '70 hokjesgeest gecombineerd met alles afmaaien dat hoger is dan het maaiveld. Het enige dat hij nog mist is een religieuze zuil om te verdedigen.
De groep denkt altijd dat hij gelijk heeft.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:04 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Of ik heb gewoon gelijk, heeft niks met populariteit te maken.
Groepen denken niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:04 schreef RetepV het volgende:
[..]
De groep denkt altijd dat hij gelijk heeft.
quote:Russia’s foreign ministry has continued its diplomatic attack on Israel this morning, tweeting:
We paid attention to the anti-historical statements of the head of the Israeli foreign ministry Yair Lapid, which largely explain the course of the current Israeli government to support the neo-Nazi regime in Kyiv.
They linked through to a 900 word essay from the foreign ministry on what they claim is evidence of antisemitism in Ukraine and a history lesson on what they say is evidence of Jews collaborating with Nazis prior to the holocaust.
Reuters reminds us of the context of the row. Russian foreign minister Sergei Lavrov at the weekend claimed Adolf Hitler had Jewish origins. Lavrov made the assertion on Italian television on Sunday when he was asked why Russia said it needed to “denazify” Ukraine if the country’s president, Volodymyr Zelenskiy, was himself Jewish.
Israel lambasted Lavrov yesterday, saying his claim was an “unforgivable” falsehood that debased the horrors of the Nazi Holocaust.
https://www.theguardian.c(...)e72e8f083e6f90788411
Tja ik denk dat 'op een lager pitje' oorlog voeren tegen een vijand die zeer gemotiveerd is je het land uit te schoppen niet de meest briljante tactische zet is. Maarja, op briljante tactische zetten hebben we de Russen berhaupt nog niet kunnen betrappen natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:17 schreef Lospedrosa het volgende:
Rusland blijft nog maanden/jaren in de Donbas op een lager pitje,
Dat zegt men steeds en de verliezen zijn enorm, toch bezetten ze een groot deel van Oekrane en zijn aan het expanderen. Dat is wel realiteit.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 11:20 schreef nietzman het volgende:
[..]
Tja ik denk dat 'op een lager pitje' oorlog voeren tegen een vijand die zeer gemotiveerd is je het land uit te schoppen niet de meest briljante tactische zet is. Maarja, op briljante tactische zetten hebben we de Russen berhaupt nog niet kunnen betrappen natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |