Nee, het komt neer op goede strategie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dus het zal neerkomen op resources (natuurlijk, daar komt het altijd op neer).
De Russen hebben helemaal geen gebrek aan overwicht aan het front dusver.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:21 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Nee, het komt neer op goede strategie.
En het is dus niet, zoals jij eerder wel claimde, altijd een goede strategie om een omsingeling te proberen. Dat de Russen het nu toch proberen ondanks het gebrek aan overwicht bij het front, maakt dat ze de oorlog er sneller door gaan verliezen of de winst onnodig uitstellen.
Is dat waarom ze maar niet vorderen en zich al hebben moeten terugtrekken uit Noord-Oekraine? Hun overwicht?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Russen hebben helemaal geen gebrek aan overwicht aan het front dusver.
Daarom schiet het ook zo op bij Charkiv! En die paar vierkante kilometer terreinwinst elders, dat gaat lekker hoor!quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:22 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
De Russen hebben helemaal geen gebrek aan overwicht aan het front dusver.
Ja, en dan is all-out militair de confrontatie aangaan natuurlijk "logisch"quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Lmao...
Ze hebben recent geleden gezegd dat Joden alle ellende aan zichzelf te danken hebben. Met je 'ruzie zoeken'. Dat doen ze al.
Ja daar ligt wat in het midden, prestaties vallen tegen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat waarom ze maar niet vorderen en zich al hebben moeten terugtrekken uit Noord-Oekraine? Hun overwicht?
Maar waar ga jij dan eigenlijk van uit? Dat Rusland heel Oekraïne wil bezetten? Tot noch toe is alleen Oekraïne zelf die dat de hele tijd roept. Ik kan me geen keren herinneren dat Rusland heeft gezegd dat ze heel Oekraïne wilden bezetten. Alleen de regering in Kiev omverwerpen (dat is geen bezetting), en Luhansk en Donetsk "bevrijden" (expres tussen aanhalingstekens gezet om aan te geven dat ik ook gewoon geloof dat het daar wel om een bezetting gaat).quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Is dat waarom ze maar niet vorderen en zich al hebben moeten terugtrekken uit Noord-Oekraine? Hun overwicht?
Nee, dat ligt niet in het midden, Rusland heeft meer grond verloren na de eerste week dan gewonnen, als ze overwicht zouden hebben dan was dat niet het geval geweest. Zelfs na de grote terugtrekking en herinzet van troepen in het Oosten van Oekraine komen ze niet significant verder.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja daar ligt wat in het midden, prestaties vallen tegen.
Dit filmpje is verhelderend
Jij hebt het filmpje niet bekekenquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, dat ligt niet in het midden, Rusland heeft meer grond verloren na de eerste week dan gewonnen, als ze overwicht zouden hebben dan was dat niet het geval geweest. Zelfs na de grote terugtrekking en herinzet van troepen in het Oosten van Oekraine komen ze niet significant verder.
En terwijl Oekraine eerste klas materiaal vanuit alle hoeken geleverd krijgt wat in toenemende mate zwaar en geavanceerd materiaal is vult Rusland hun verliezen aan met materieel wat decennia oud is. De balans gaat dus langzaam richting Oekraine die ook nog eens tactisch veel sterker opereren.
Dat klopt. Ik denk dat mijn persoonlijke ervaring en opleiding relevanter is voor mijn meningsvorming.quote:
Dat wisten ze van tevoren, maar weerhield hen niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:53 schreef theunderdog het volgende:
De gevolgen van deze invasie in Ukraine is ook niet positief voor Rusland.
Wat een rare fantasietjes toch allemaal weer. Misschien iets minder RT kijken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dat wisten ze van tevoren, maar weerhield hen niet.
Zelfs nu de VS voor tientallen miljarden aan artillerie komt brengen zijn ze niet onder de indruk.
Alles is ingecalculeerd, ook de volgende stap en die daarna.
Nu de olie dollar niet meer vanzelfsprekend is, en Russisch gas in Roebels verrekend wordt, is Biden (staatsschuld 29.995.668.545.900) in paniek voor miljarden aan wapens aan het sturen. En ook de rest van Europa ziet de bui al hangen.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Zelfs nu de VS voor tientallen miljarden aan artillerie komt brengen zijn ze niet onder de indruk.
Nu de olie dollar niet meer vanzelfsprekend is, en Russisch gas in Roebels verrekend wordt, is Biden (staatsschuld 29.995.668.545.900) in paniek voor miljarden aan wapens aan het sturen. En ook de rest van Europa ziet de bui al hangen.
Kan best wat je zegt hoor, uitgaande dat je alle goede informatie krijgt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:43 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik denk dat mijn persoonlijke ervaring en opleiding relevanter is voor mijn meningsvorming.
Je weet niet echt veel van de inhoud, he? De artillerie die de VS levert is zo'n beetje het goedkoopste item op het menu. Je vergeet de luchtverdedigings radarstations, de counter-artillerie radars, de Switchblades, recon drones, Javelins en nog wat ander grut.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Oke ik heb vandaag nog niet gelachen, maar deze post tovert toch een glimlach op mijn gezichtquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Ja, je bent een Master Strategist, of je bent het niet hé.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
Tot aan de sabotages in Belarus en Rusland aan toe. O ja, ook de loopgraven in Tsjernobyl waren een goed planquote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:50 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Je weet niet echt veel van de inhoud, he? De artillerie die de VS levert is zo'n beetje het goedkoopste item op het menu. Je vergeet de luchtverdedigings radarstations, de counter-artillerie radars, de Switchblades, recon drones, Javelins en nog wat ander grut.
Alles is ingecalculeerd. Natuurlijk. De terugtrekking uit de Kyiv regio, ingecalculeerd, het vastzitten in de huidige posities, ingecalculeerd, je marine ontmand door een land zonder marine, ingecalculeerd.![]()
De staatsschuld er ook bij halen, lol.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Als je ergens een totale clusterfuck van maakt roep je gewoon dat dit altijd al het plan was en iets met vierdimensionaal schaken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je bent een Master Strategist, of je bent het niet hé.
Allemaal ingecalculeerd.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:53 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tot aan de sabotages in Belarus en Rusland aan toe. O ja, ook de loopgraven in Tsjernobyl waren een goed plan
Fake news. Allemaal propaganda.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Allemaal ingecalculeerd.
Opgeblazen spoorbruggen, fikkende energiecentrales boven japan, brandende malls en magazijnen in moskou, ontelbare munitie depots, verliezen van 1000+ tanks, allemaal ingecalculeerd.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 00:48 schreef Za het volgende:
[..]
In eerste instantie als laatste en uiterste waarschuwing.
Ik ben er zeker van omdat de VS 24.000.000.000 aan wapens komt aanvoeren en men Finland bij de NAVO wil toelaten, waardoor de neutrale zone die hij wenst nog verder wordt ingeboet.
De aanvoer van artillerie vanuit de VS en Finland bij de NAVO zal hij nooit accepteren.
Hij gaat er ook geen miljoenen Russische levens voor inzetten of voor miljarden aan materieel.
Dus volgt er spoedig en onaangekondigd een laatste waarschuwing.
Hoe gaat het met die puntjes op de i? Maakt die kernbom daar ook deel van uit?quote:Op zaterdag 19 maart 2022 15:19 schreef Za het volgende:
[..]
Welke Nederlaag?
Het is andersom hè, al zijn eisen worden ingewilligd, er zullen nog wat puntjes op de i gezet worden vwb betreft het aftreden van Zelensky, verbod op samenscholing van extreem rechte figuren etc, plus dat hij permanent controleurs bij de kerncentrales zal installeren.
Maar voor het overige, geen geflirt meer met de Navo door Oekraine, neutraliseren militaire doelen, een neutrale zone dus, Geen binnenlands probleem meer voor de bevolking van Donetsk en Loegansk, daar gaat allemaal aan voldaan worden.
De Nederlaag is eerder voor alle landen die Oekraiene steunden, met Oekraiense vlaggen liepen en Rusland sancties oplegden, omdat ze door hun opstelling tegen de grootste energiecrisis in de geschiedenis gaan aanlopen, en China waarschijnlijk een Yuan deal met SA heeft waardoor de dollar onder druk zal komen te staan.
Het is jammer dat het allemaal zo is gelopen, en was te voorkomen geweest.
Als er een conflict is waar desinformatie een enorme rol speelt is het dit conflict wel. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen zegt men dan meestal.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:56 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Fake news. Allemaal propaganda.
Gr gr
Sergej Lavrov
Tja, denk dat oorlog altijd zal bestaan. Dat ziet in ons, al duizenden jaren.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:04 schreef TLC het volgende:
Gaat toch wat raar aanvoelen morgen, Dodenherdenking en n paar duizend km verderop worden mensen gewoon op straat doodgeschoten.
Ik zat hier vanochtend aan de denken. Je hebt deze week natuurlijk al die oorlogsfilms met bruut geweld en wat al niet. Ik dacht echt dat dat wel achter ons lag. Maar kennelijk is beschaving toch echt een dun laagje vernis. Dat is een pijnlijke conclusie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:04 schreef TLC het volgende:
Gaat toch wat raar aanvoelen morgen, Dodenherdenking en n paar duizend km verderop worden mensen gewoon op straat doodgeschoten.
that's an understatementquote:Op dinsdag 3 mei 2022 12:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
GodverAls je denkt dat het niet dommer kan
Is Lavrov dement ofzo
die is toch zo neer te halen?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:16 schreef Starhopper het volgende:
Poetin stuurt zijn ‘doomsday plane’ maandag in de lucht
Blablabla.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
https://medium.com/@7genb(...)ine-war-75cd3404c148quote:As for who is behind those attacks, a strong clue was published in AVA, a Moldovan news outlet. An e-mail claiming to be from “patriots” in the Transnistrian Ministry of State Security was addressed to the President of Moldova, Maia Sandu. It described how the Russian Federation installed Major General Razgonov Vitaly Leonidovich in Transnistria in 2019.
General Leonidovich’s instructions were to form a network of sabotage and information warfare groups in Transnistria, aiming to destabilize the political situation in Moldova and Ukraine. The email names some agents, most of whom have Russian names, and who live in Transnistria.
I believe Russia has the strongest motive for provoking events in Transnistria. Russia created Transnistria 30 years ago as a pseudo-republic, and illegally stationed troops there at the time. This follows the pattern Russia has used elsewhere, such as leveraging the Luhansk and Donetsk Peoples Republics for rationale to start the war in Ukraine. Leveraging Transnistria to start war action in Moldova would be the exact same pattern.
4D schaken als een grootmeester!quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:53 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ja, je bent een Master Strategist, of je bent het niet hé.
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:55 schreef hangtime het volgende:
[..]
Het is wel duidelijk welke fuik jij ingezwommen bent.
Er werd de eerste keer dat er iets opgeblazen werd, afgeschoten RPG-27s gevonden daar.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:17 schreef Jojoke het volgende:
[ twitter ]
Weer een incidentje in Transnistrië. Een freelancer van Medium heeft geprobeerd te achterhalen wie achter alle incidenten zit. Vond dat wel interessante informatie.
[..]
https://medium.com/@:7gen(...)ine-war-75cd3404c148
Nee, hij heeft de Koersk nog niet gevonden, dus hij blijft nog even ondergedoken.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:54 schreef Spablauw214 het volgende:
Is Gerasimov alweer boven water? Of heeft die ook een hartaanval gehad?
Voor het eerst sinds 2010 dat deze meedoet blijkbaar. In dat jaar waren er militaire contingenten van o.a. de VS, het VK en Polen aanwezig. Tijden veranderen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 13:16 schreef Starhopper het volgende:
Poetin stuurt zijn ‘doomsday plane’ maandag in de lucht
Dat vliegtuig heeft een gezwel. Hoe passend bij het Rusland van vandaag.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:31 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Voor het eerst sinds 2010 dat deze meedoet blijkbaar. In dat jaar waren er militaire contingenten van o.a. de VS, het VK en Polen aanwezig. Tijden veranderen.
Ik begrijp wat je voelt hoor. Maar waarom voelde je dit niet toen we in oorlog waren in Libië, Syrië, Afghanistan en Irak?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 15:04 schreef TLC het volgende:
Kijk dat brengt diplomatiek je.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:07 schreef Perrin het volgende:
Na Lavrov's bizarre nazi-uitspraken staat Israel Estland toe antitankwapens aan Oekraine te herexporteren.
[ twitter ]
Ik vroeg mij dit af sinds Irak 2003. Waarom ik mee voelde met aanslagen op Amerikanen dan Irakezen ondanks dat de VS de agressor was.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je voelt hoor. Maar waarom voelde je dit niet toen we in oorlog waren in Libië, Syrië, Afghanistan en Irak?
Omdat ook Zweden aan de lopende band door ome Vlad bedreigd wordt, misschien?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Zweden nu bij de NAVO wil. Van Finland kan ik dat goed begrijpen. Die hebben een lange lange grens met Rusland. Maar Zweden?
Gotland komt ook in de imperiale plannetjes van de Russen voor:quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp eigenlijk niet waarom Zweden nu bij de NAVO wil. Van Finland kan ik dat goed begrijpen. Die hebben een lange lange grens met Rusland. Maar Zweden?
De grens van Oekraïne is maar 1500 km hier vandaan. Dat is even ver als Noord Spanje.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik vroeg mij dit af sinds Irak 2003. Waarom ik mee voelde met aanslagen op Amerikanen dan Irakezen ondanks dat de VS de agressor was.
Punt is dat we ons er beter mee kunnen identificeren en de oorlog dichterbij is. En deels omdat NLse wapens er bij betrokken zijn.
En ze kunnen nu 'meeliften' met Finland en het momentum dat de Russische invasie in Oekraine meebrengt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Zoals ik het lees is het enkel een relatief klein symbolisch gebaar om hun ongenoegen duidelijk te maken. Ukraine zwemt al in iets van 70.000+ anti tank wapens dus die 500 Spikes zullen geen gamechanger zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:07 schreef Perrin het volgende:
Na Lavrov's bizarre nazi-uitspraken staat Israel Estland toe antitankwapens aan Oekraine te herexporteren. Wat een 4D-schaakgrootmeesters daar in het Kremlin.
[ twitter ]
Allemaal ingecalculeerdquote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:07 schreef Perrin het volgende:
Na Lavrov's bizarre nazi-uitspraken staat Israel Estland toe antitankwapens aan Oekraine te herexporteren. Wat een 4D-schaakgrootmeesters daar in het Kremlin.
[ twitter ]
Voor Zweden is het denk ik een afweging tussen ofwel zelf kernwapens ontwikkelen en kunnen inzetten (wat ze makkelijk kunnen), of onderdeel van de NAVO worden. Ze willen die kernwapens niet zelf ontwikkelen omdat ze zich aan het non proliferatie verdrag willen houden dus blijft er maar 1 optie over.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Vladje wil Gotland hebben.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Ik las het ja.quote:
Jaquote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik las het ja.
The world is not enough...
Klopt zijn tactiek is zo goed samen te vatten.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:07 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Het leuke en tragische aan dit soort programma's is natuurlijk dat je op een scherm heel makkelijk kunt uittekenen hoe het moet gaan, maar dat dat niet betekent dat het ook werkt.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gotland komt ook in de imperiale plannetjes van de Russen voor:
[ twitter ]
Omdat Finland en Zweden een defensie pact hebben. Dus als de een gaat moet de ander ook gaan anders blijft er 1 kwetsbare over.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:12 schreef capricia het volgende:
Ja. Een eiland aanvallen in een zee van NAVO landen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het leuke en tragische aan dit soort programma's is natuurlijk dat je op een scherm heel makkelijk kunt uittekenen hoe het moet gaan, maar dat dat niet betekent dat het ook werkt.
Ik kan ook met lijntjes op papier uittekenen hoe je vanaf de aftrap over 10 schijven de bal in het goal legt, maar als je team zo slecht is als het mijne, dan lukt het 0 van de 1000x.
Dit is gewoon waanzin.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Gotland komt ook in de imperiale plannetjes van de Russen voor:
[ twitter ]
Ah. Ja dat zal het ook wel zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:33 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Omdat Finland en Zweden een defensie pact hebben. Dus als de een gaat moet de ander ook gaan anders blijft er 1 kwetsbare over.
Ah. Is dat het !quote:Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:
[..]
Dit is wel interessant:quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Een eiland aanvallen in een zee van NAVO landen.
Ik vind het niet echt reëel.
Maar goed. Zweden moet natuurlijk zelf beslissen of ze lid willen worden.
Dank. Las de conclusie.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:40 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is wel interessant:
Are Current Russian Expeditionary Capabilities Capable of a Coup de Main in Sweden?
Is ook vrij ingewikkeld. Maar wat hebben ze te verliezen bij een aansluiting?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Ja dat zal het ook wel zijn.![]()
Ik zie nl gewoon strategisch niet hoe Rusland Zweden aan zou moeten gaan vallen in de NAVO zee. Zeker niet als Finland al lid is.
Ratio is op dit punt niet RUS sterkste kant.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah. Ja dat zal het ook wel zijn.![]()
Ik zie nl gewoon strategisch niet hoe Rusland Zweden aan zou moeten gaan vallen in de NAVO zee. Zeker niet als Finland al lid is.
Naast wat een hoop mensen al gezegd hebben zal voor NL ook de MH17 wel een flinke rol spelen. Wat Rusland daar al een tijd uitspookt heeft toch ook al op ons een impact gehad.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je voelt hoor. Maar waarom voelde je dit niet toen we in oorlog waren in Libië, Syrië, Afghanistan en Irak?
Reageer gewoon niet op die vent dat is het beste. Die heeft de lul van putler zo diep in zijn kont zitten komt er bij z'n muil weer uit.quote:
Niets hoor. Maar echt bedreigd zoals Finland worden ze niet.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is ook vrij ingewikkeld. Maar wat hebben ze te verliezen bij een aansluiting?
En hoe krijgen ze hun schepen langs de Zweeds-Deense kust? Gaat dus niet gebeuren.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:50 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ratio is op dit punt niet RUS sterkste kant.
Maar scenario: RUS flikt wat bij Gotland, de rest van de wereld twijfelt weer, want geen NAVO, fastforward aantal jaar: RUS eiland geworden, met bakken Anti-Ship wapens, en het kremlin heeft weer wat leuks om z'n buren verder mee te terroriseren.
Ik vraag me vooral af wat het Kremlin met dat soort programma's wil bereiken. Door nu dit soort onhaalbare vergezichten te schetsen, kan het uiteindelijk alleen maar tegenvallen. Wie wint er in het Kremlin iets met dit soort programma's anders dan korte termijn steun?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:32 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het leuke en tragische aan dit soort programma's is natuurlijk dat je op een scherm heel makkelijk kunt uittekenen hoe het moet gaan, maar dat dat niet betekent dat het ook werkt.
Ik kan ook met lijntjes op papier uittekenen hoe je vanaf de aftrap over 10 schijven de bal in het goal legt, maar als je team zo slecht is als het mijne, dan lukt het 0 van de 1000x.
We deden in 2014 ook geen ruk aan annexatie Krim/Donbas?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:52 schreef Ulx het volgende:
[..]
En hoe krijgen ze hun schepen langs de Zweeds-Deense kust? Gaat dus niet gebeuren.
Komt van dit artikel:quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Iemand die dit ‘gerucht’ kan traceren?
WAT WAT??quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Hmm, zou wat zijn, maar ik neem t nog met een zakkie zout.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Tja, dat jij jaren nodig hebt om te leren een kanon af te schieten betekent natuurlijk niet dat het jonge, fitte, moderne, intelligente, woke soldaatje van nu dat niet even snel kan leren hè. Jij zit nog teveel vast aan Kreidlertechniek!quote:
Wowww!!!!! Ik hoop dat het waar is!!quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
Ook al is het waar, dan nog zou het volgens het plan zijn.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:39 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Ook al is het waar, dan nog zou het volgens het plan zijn.
Het kan ook helemaal fout lopen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:38 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wowww!!!!! Ik hoop dat het waar is!!
De tweede man in lijn is Nikolai Patrushev (als ik het niet verkeerd heb). Mocht Poetin iets overkomen, is hij aangewezen.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:43 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het kan ook helemaal fout lopen.
Ja die man is doodeng.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De tweede man in lijn is Nikolai Patrushev (als ik het niet verkeerd heb). Mocht Poetin iets overkomen, is hij aangewezen.
Die is nog harder en agressiever in de leer dan Poetin.
Rob de wijk lult maar wat.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:43 schreef xpompompomx het volgende:
Rob de Wijk heeft het weer eens bij het rechte eind. Ook al is het offtopic:
[ twitter ]
Bij een coup pleuren ze die ook uit het Kremlin hoorquote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:46 schreef capricia het volgende:
[..]
De tweede man in lijn is Nikolai Patrushev (als ik het niet verkeerd heb). Mocht Poetin iets overkomen, is hij aangewezen.
Die is nog harder en agressiever in de leer dan Poetin.
Ja, laten we niet alleen op Rusland zeiken, ook op Nederland.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:43 schreef xpompompomx het volgende:
Rob de Wijk heeft het weer eens bij het rechte eind. Ook al is het offtopic:
[ twitter ]
Als je altijd eerst een aanleiding nodig hebt voordat je iets gaat voelen, dan valt er nog wat te verbeteren aan je. Want als MH17 niet was gebeurd, had je blijkbaar ook niks gevoeld bij deze oorlog in Oekraïne.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:50 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Naast wat een hoop mensen al gezegd hebben zal voor NL ook de MH17 wel een flinke rol spelen. Wat Rusland daar al een tijd uitspookt heeft toch ook al op ons een impact gehad.
Aan de andere kant, nu is de beste tijd om lid te worden. Normaliter zou het onmiddellijk de woede van Rusland op de hals halen, maar Rusland, en vooral het Russische leger, is nu veel te druk met andere dingen. Dus nu is het de beste tijd om lid te worden.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 16:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Een eiland aanvallen in een zee van NAVO landen.
Ik vind het niet echt reëel.
Maar goed. Zweden moet natuurlijk zelf beslissen of ze lid willen worden.
Dit is geen hele beste post he.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:51 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je altijd eerst een aanleiding nodig hebt voordat je iets gaat voelen, dan valt er nog wat te verbeteren aan je. Want als MH17 niet was gebeurd, had je blijkbaar ook niks gevoeld bij deze oorlog in Oekraïne.
Ik val je niet aan, maar wijs op iets wat niet klopt. In Irak heeft Amerika namelijk meer dan 200.000 burgerdoden op zijn geweten. In Oekraïne nu, volgens het Rode Kruis, 3000 (het zullen er meer zijn hoor, maar geverifieerd).
Waarom ben je zo boos op Rusland, terwijl Amerika vele malen zwaardere misdaden heeft begaan?
Is het omdat de Amerikaanse presidenten hun misdaden beter goed weten te praten dan de Russische president? Deze vraag zou je aan het denken moeten zetten...
Edit:
Ik schrijf 200.000 burgerdoden hé, maar dat is de laagste schatting. De hoogste schatting is dat Amerika bijna 1 miljoen burgerdoden op zijn geweten heeft in Irak.
Dat hoop ik wel.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bij een coup pleuren ze die ook uit het Kremlin hoor
De plaats is niet belangrijk. Wel de snelheid waarmee we zakken. En we zakken zo te zien met een snelheid die verontrustend is.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:49 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Rusland staat op plaats 150 qua persvrijheid. Terwijl er slechts 155 landen in de index opgenomen zijn...
Hebben de Amerikanen dat op hun geweten?quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:51 schreef RetepV het volgende:
Ik val je niet aan, maar wijs op iets wat niet klopt. In Irak heeft Amerika namelijk meer dan 200.000 burgerdoden op zijn geweten. In Oekraïne nu, volgens het Rode Kruis, 3000 (het zullen er meer zijn hoor, maar geverifieerd).
Qua democratie lees ik dat er nu ook een meerderheid binnen de Zweedse bevolking is. Dus ja, if ever, then now.quote:Op dinsdag 3 mei 2022 17:54 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Aan de andere kant, nu is de beste tijd om lid te worden. Normaliter zou het onmiddellijk de woede van Rusland op de hals halen, maar Rusland, en vooral het Russische leger, is nu veel te druk met andere dingen. Dus nu is het de beste tijd om lid te worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |