abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204615960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:03 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dus het zal neerkomen op resources (natuurlijk, daar komt het altijd op neer ;)).

Beide zijden hebben veilige corridors in handen om resources aan te kunnen vullen. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de resources van de Russen niet aangevuld worden.
Zo simpel is dat niet. Mankracht aanvullen is redelijk goed te doen, vernietigde AFV's en tanks vervangen is een heel ander verhaal. Artillerie wordt nu al vervangen door decennia oude stukken die niet zelfrijdend zijn, bijvoorbeeld.
Verder moet je logistieke verhaal goed op orde zijn om dat goed te laten verlopen en in deze oorlog lijkt Rusland veel moeite te hebben met logistiek.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 14:09:50 #202
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_204615990
Satan gericht op Ierland? Zijn er serieuze ontwikkelingen?
pi_204616015
twitter
  dinsdag 3 mei 2022 @ 14:21:06 #204
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204616092
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:03 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dus het zal neerkomen op resources (natuurlijk, daar komt het altijd op neer ;)).
Nee, het komt neer op goede strategie.
En het is dus niet, zoals jij eerder wel claimde, altijd een goede strategie om een omsingeling te proberen. Dat de Russen het nu toch proberen ondanks het gebrek aan overwicht bij het front, maakt dat ze de oorlog er sneller door gaan verliezen of de winst onnodig uitstellen.
pi_204616102
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:21 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Nee, het komt neer op goede strategie.
En het is dus niet, zoals jij eerder wel claimde, altijd een goede strategie om een omsingeling te proberen. Dat de Russen het nu toch proberen ondanks het gebrek aan overwicht bij het front, maakt dat ze de oorlog er sneller door gaan verliezen of de winst onnodig uitstellen.
De Russen hebben helemaal geen gebrek aan overwicht aan het front dusver.
Vakman pur sang
pi_204616126
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is dat waarom ze maar niet vorderen en zich al hebben moeten terugtrekken uit Noord-Oekraine? Hun overwicht?
  dinsdag 3 mei 2022 @ 14:27:39 #207
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204616137
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:22 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Daarom schiet het ook zo op bij Charkiv! En die paar vierkante kilometer terreinwinst elders, dat gaat lekker hoor!

Sinds ze zich teruggetrokken hebben bij Kyiv is het deel van Oekraïne in handen van Rusland nog niet teruggekeerd op de oude piek.

Maar het gaat ontzettend goed! Ze zijn duidelijk aan het winnen!
  dinsdag 3 mei 2022 @ 14:28:02 #208
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204616138
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Lmao...

Ze hebben recent geleden gezegd dat Joden alle ellende aan zichzelf te danken hebben. Met je 'ruzie zoeken'. Dat doen ze al.
Ja, en dan is all-out militair de confrontatie aangaan natuurlijk "logisch" ;)

Of, nee, dat was opeens niet meer houdbaar, dus die doelpaal moet snel naar een andere plek, dat waren ineens "andere consequenties", zoals domme dingen a'la in het wespennest genaamd het MO ineens warme banden aanhalen met X, zodat je zeker weet dat Y, Z, A, B, etc instant je bloed kunnen drinken.

Maar ik merk het al, jij kan zo door naar de generale staf van het RUS leger.

Die zijn net zo "briljant' als jij.
Scorched earth
pi_204616188
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Is dat waarom ze maar niet vorderen en zich al hebben moeten terugtrekken uit Noord-Oekraine? Hun overwicht?
Ja daar ligt wat in het midden, prestaties vallen tegen.
Dit filmpje is verhelderend
Vakman pur sang
pi_204616206
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Maar waar ga jij dan eigenlijk van uit? Dat Rusland heel Oekraïne wil bezetten? Tot noch toe is alleen Oekraïne zelf die dat de hele tijd roept. Ik kan me geen keren herinneren dat Rusland heeft gezegd dat ze heel Oekraïne wilden bezetten. Alleen de regering in Kiev omverwerpen (dat is geen bezetting), en Luhansk en Donetsk "bevrijden" (expres tussen aanhalingstekens gezet om aan te geven dat ik ook gewoon geloof dat het daar wel om een bezetting gaat).

En ja, ik vergeet niet dat Rusland niet heeft gezegd dat ze ook de Kharkov regio willen pakken. Maar strategisch gezien begrijp ik wel waarom ze dat proberen. Het zal het makkelijker maken om Luhansk te verdedigen. Ik denk wel dat als het niet lukt, Poetin het niet als een verlies zal hoeven te brengen. Wat betekent dat het voor hem geen politiek verlies zal zijn als het hem niet lukt. Het is een stretch-goal, zeg maar.

Maar alla, dingen veranderen met de dag, dus wie weet wat morgen zal brengen.
pi_204616212
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ja daar ligt wat in het midden, prestaties vallen tegen.
Dit filmpje is verhelderend
Nee, dat ligt niet in het midden, Rusland heeft meer grond verloren na de eerste week dan gewonnen, als ze overwicht zouden hebben dan was dat niet het geval geweest. Zelfs na de grote terugtrekking en herinzet van troepen in het Oosten van Oekraine komen ze niet significant verder.

En terwijl Oekraine eerste klas materiaal vanuit alle hoeken geleverd krijgt wat in toenemende mate zwaar en geavanceerd materiaal is vult Rusland hun verliezen aan met materieel wat decennia oud is. De balans gaat dus langzaam richting Oekraine die ook nog eens tactisch veel sterker opereren.
pi_204616218
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nee, dat ligt niet in het midden, Rusland heeft meer grond verloren na de eerste week dan gewonnen, als ze overwicht zouden hebben dan was dat niet het geval geweest. Zelfs na de grote terugtrekking en herinzet van troepen in het Oosten van Oekraine komen ze niet significant verder.

En terwijl Oekraine eerste klas materiaal vanuit alle hoeken geleverd krijgt wat in toenemende mate zwaar en geavanceerd materiaal is vult Rusland hun verliezen aan met materieel wat decennia oud is. De balans gaat dus langzaam richting Oekraine die ook nog eens tactisch veel sterker opereren.
Jij hebt het filmpje niet bekeken ;)
Vakman pur sang
pi_204616226
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jij hebt het filmpje niet bekeken ;)
Dat klopt. Ik denk dat mijn persoonlijke ervaring en opleiding relevanter is voor mijn meningsvorming.
pi_204616231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 13:53 schreef theunderdog het volgende:

De gevolgen van deze invasie in Ukraine is ook niet positief voor Rusland.
Dat wisten ze van tevoren, maar weerhield hen niet.

Zelfs nu de VS voor tientallen miljarden aan artillerie komt brengen zijn ze niet onder de indruk.

Alles is ingecalculeerd, ook de volgende stap en die daarna.

Nu de olie dollar niet meer vanzelfsprekend is, en Russisch gas in Roebels verrekend wordt, is Biden (staatsschuld 29.995.668.545.900) in paniek voor miljarden aan wapens aan het sturen. En ook de rest van Europa ziet de bui al hangen.
pi_204616244
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:45 schreef Za het volgende:

[..]

Zelfs nu de VS voor tientallen miljarden aan artillerie komt brengen zijn ze niet onder de indruk.

Nu de olie dollar niet meer vanzelfsprekend is, en Russisch gas in Roebels verrekend wordt, is Biden (staatsschuld 29.995.668.545.900) in paniek voor miljarden aan wapens aan het sturen. En ook de rest van Europa ziet de bui al hangen.
Wat een rare fantasietjes toch allemaal weer. Misschien iets minder RT kijken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 3 mei 2022 @ 14:46:59 #216
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204616245
quote:

[..]

_O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_204616248
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:43 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat klopt. Ik denk dat mijn persoonlijke ervaring en opleiding relevanter is voor mijn meningsvorming.
Kan best wat je zegt hoor, uitgaande dat je alle goede informatie krijgt.
Vakman pur sang
pi_204616257
Ik zie dat de trollenfabriek uit Sint Petersburg weer is ingelogd. Kom over een uurtje wel terug.
pi_204616260
quote:

[..]

Je weet niet echt veel van de inhoud, he? De artillerie die de VS levert is zo'n beetje het goedkoopste item op het menu. Je vergeet de luchtverdedigings radarstations, de counter-artillerie radars, de Switchblades, recon drones, Javelins en nog wat ander grut.

Alles is ingecalculeerd. Natuurlijk. De terugtrekking uit de Kyiv regio, ingecalculeerd, het vastzitten in de huidige posities, ingecalculeerd, je marine ontmand door een land zonder marine, ingecalculeerd. _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 03-05-2022 14:52:11 ]
pi_204616271
quote:

[..]

Oke ik heb vandaag nog niet gelachen, maar deze post tovert toch een glimlach op mijn gezicht :) Waardoor dank.
  dinsdag 3 mei 2022 @ 14:53:20 #221
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204616280
quote:

Ja, je bent een Master Strategist, of je bent het niet hé.
Scorched earth
pi_204616281
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:50 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Je weet niet echt veel van de inhoud, he? De artillerie die de VS levert is zo'n beetje het goedkoopste item op het menu. Je vergeet de luchtverdedigings radarstations, de counter-artillerie radars, de Switchblades, recon drones, Javelins en nog wat ander grut.

Alles is ingecalculeerd. Natuurlijk. De terugtrekking uit de Kyiv regio, ingecalculeerd, het vastzitten in de huidige posities, ingecalculeerd, je marine ontmand door een land zonder marine, ingecalculeerd. _O-
Tot aan de sabotages in Belarus en Rusland aan toe. O ja, ook de loopgraven in Tsjernobyl waren een goed plan :D
pi_204616286
Is Gerasimov alweer boven water? Of heeft die ook een hartaanval gehad?
pi_204616288
quote:

[..]

De staatsschuld er ook bij halen, lol.
Lekker nietszeggend... dat doen alleen maar wappies die niet begrijpen hoe een balans werkt.
Het is wel duidelijk welke fuik jij ingezwommen bent.
pi_204616289
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 mei 2022 14:53 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, je bent een Master Strategist, of je bent het niet hé.
Als je ergens een totale clusterfuck van maakt roep je gewoon dat dit altijd al het plan was en iets met vierdimensionaal schaken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')