Mooi zo. Aangezien Rusland zo geilt op artillerie zullen ze het niet erg vinden om wat terug te koppen.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:05 schreef capricia het volgende: Eindelijk wat meer details; [..] https://www.forbes.com/si(...)ine/?sh=3c15e5bc9380 Dat ding schiet snel en ver en hard.
En DL gaat ook meer leveren (Inc de bevestiging dat zij voor de training gaan zorgen): [..] https://www.thedefensepos(...)ean-weapons-ukraine/
Escalatie is leuk!quote:
Neo-nazi's staan nou niet bepaald bekend om hun intelligentiequote:Op donderdag 21 april 2022 22:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Domste ooit dat Azov waarom nazi symbolen zo openlijk.
Das niet zo raar. Het zijn Putins eigen etnisch-Russische Nazi's.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:28 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Neo-nazi's staan nou niet bepaald bekend om hun intelligentie
quote:The Azov Battalion has its roots in a group of ultras of FC Metalist Kharkiv named "Sect 82" (1982 is the year of the founding of the group).[29] "Sect 82" was (at least until September 2013) allied with FC Spartak Moscow ultras.[29] Late February 2014, during the 2014 Ukrainian crisis when a separatist movement was active in Kharkiv, "Sect 82" occupied the Kharkiv Oblast regional administration building in Kharkiv and served as a local "self-defense force."[29] Soon after, a company of the Special Tasks Patrol Police called "Eastern Corps" was formed on the basis of "Sect 82".[29]
Niet echt. Maar aangezien het Rusland is dat liep te escaleren over de loop der jaren is een koekje van eigen deeg wel op z'n plaats ondertussen.quote:
Zullen ze waarschijnlijk wel proberen, maar is dat haalbaar?quote:Op donderdag 21 april 2022 22:25 schreef tjoptjop het volgende: [..] Thousand-yard stare
[..] Verschrikkelijk ook voor de nabestaanden, ik neem niet aan dat ze nog te identificeren zijn? Die constante onzekerheid of iemand nog leeft of dat ze misschien nog ergens in Siberi gevangen zitten of 'hergevestigd' zijn
![]()
Er valt helemaal niets meer te escaleren. Dus iedere vorm van escalatie juich ik toe.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:32 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Niet echt. Maar aangezien het Rusland is dat liep te escaleren over de loop der jaren is een koekje van eigen deeg wel op z'n plaats ondertussen.
iig 'blij' dat het nu met satellietfoto's goed gedocumenteerd kan worden.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:33 schreef Aether het volgende:
[..]
Zullen ze waarschijnlijk wel proberen, maar is dat haalbaar?
Vandaag ook satellietfoto's van een andere plek met een 300m massagraf…
Dna, gebitsindentificatie en zo. Maar zal jaren duren voordat iedereen geindentificeerd is. En waarschijnlijk nooit voor 100% van de lichamen.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:33 schreef Aether het volgende:
[..]
Zullen ze waarschijnlijk wel proberen, maar is dat haalbaar?
Vandaag ook satellietfoto's van een andere plek met een 300m massagraf…
Er zijn in Bosni nog steeds mensen vermist. En dat is al dertig jaar geleden zowat.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:37 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Dna, gebitsindentificatie en zo. Maar zal jaren duren voordat iedereen geindentificeerd is. En waarschijnlijk nooit voor 100% van de lichamen.
Klopt idd. Is een zwaar tijdsrovende klus en geen garanties op succes.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:39 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er zijn in Bosni nog steeds mensen vermist. En dat is al dertig jaar geleden zowat.
Dus de beste vechters in Oekrane zijn etnische Russen, van Poetin?quote:Op donderdag 21 april 2022 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Das niet zo raar. Het zijn Putins eigen etnisch-Russische Nazi's.
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
[..]
Springveren of bladveren?quote:Op donderdag 21 april 2022 22:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dus de beste vechters in Oekrane zijn etnische Russen, van Poetin?
Steek Poetin niet teveel veren in de reet.
De Ukrainers volgden dezelfde doctrines als de Russen nu. Maar sinds 2014 zijn ze door vnl de Amerikanen getraind. Ik denk dat de Russen niet in 2 weken totaal anders gaan opereren.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:52 schreef Barbusse het volgende:
Ik vraag me wel af hoe het met de gevechtscompaliliteit staat ondertussen. Oekrane krijgt bv wel wapens, maar hoe staat het met hun manschappen? En heeft Rusland wat kunnen doen aan dat prutswerk mbt logistiek en moraal?
Ze hadden toen ze nog "gewoon" voetbalhooligans/ultra's waren banden met de ultra's van Spartak Moskou, maar pro-Russisch of van Russische afkomst zijn ze nooit geweest, sowieso vanaf 2014 niet.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Das niet zo raar. Het zijn Putins eigen etnisch-Russische Nazi's.
https://en.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion
[..]
Van wat ik zie is dat Oekrane vele malen effectiever is qua inzet van troepen, terwijl Rusland het aloude adagio van "gooi soldaten er tegenaan en uiteindelijk winnen we" aanhoudt. Op deze manier gaat dit dan uitmonden in een war of attrition. Maar gezien de eenzijdige berichtgeving heb ik geen idee van de daadwerkelijke stand van zakenquote:Op donderdag 21 april 2022 22:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Ukrainers volgden dezelfde doctrines als de Russen nu. Maar sinds 2014 zijn ze door vnl de Amerikanen getraind. Ik denk dat de Russen niet in 2 weken totaal anders gaan opereren.
Ze zijn ontstaan in reactie op Putins gekloot met Ukraine. Dus hij heeft ze zelf gemaakt.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:57 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ze hadden toen ze nog "gewoon" voetbalhooligans/ultra's waren banden met de ultra's van Spartak Moskou, maar pro-Russisch of van Russische afkomst zijn ze nooit geweest, sowieso vanaf 2014 niet.
De Russische ook niet met hun Zquote:Op donderdag 21 april 2022 22:28 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Neo-nazi's staan nou niet bepaald bekend om hun intelligentie
Hoe langer Oekrane Rusland bezig houdt, hoe meer tijd we hebben om ons eigen leger op orde te brengen. We kunnen in Europa wel de oorlogsmachine aanzetten, want we moeten Oekrane van wapens voorzien en ondertussen gaan vrijwel alle Europese landen hun legers vergroten. Gouden tijden voor de Europese defensie-industrie.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel echt topmaterieel wat Nederland stuurt;
[..]
https://www.defensie.nl/o(...)itser-2000nl-pzh2000
Nazi-sympathisanten waren ze heus wel ver voor Putin ooit in the picture kwamquote:Op donderdag 21 april 2022 23:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze zijn ontstaan in reactie op Putins gekloot met Ukraine. Dus hij heeft ze zelf gemaakt.
Stents…quote:Op donderdag 21 april 2022 22:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Springveren of bladveren?
Met die logica moet Luxemburg wel een enorm goed spul hebben. Het land is zo klein, dat ze heel specifiek hun geld uit kunnen geven...quote:Op donderdag 21 april 2022 19:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Als je er niks vanaf weet, is dit misschien een leuk makkelijk overzichtelijk en informatief filmpje.
De reden waarom ze beter spul hebben is omdat Amerika zo’n groot leger heeft met zoveel afdelingen etc dat het niet te betalen zou zijn eigenlijk.
Lithuania bijvoorbeeld heeft domweg een klein leger, ~20.000 man sterk, en kan daardoor dus veel specifiekere uitgaven doen op dit gebied.
Toch is Azov ontstaan vanwege Putin. Het zijn zijn Nazi's.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:08 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Nazi-sympathisanten waren ze heus wel ver voor Putin ooit in the picture kwamOm je land te willen verdedigen en patriottisch te zijn is prima, rondlopen met nazi/SS-symbolen is onnodig daarvoor.
Wel prijzig, aanvankelijk 260k per stuk, daarna in massa productie 68k. Dan kan je beter die Switchblade 600 aanschaffen voor 70k. Dan heb je gelijk een verkenningsdrone erbij.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wel echt topmaterieel wat Nederland stuurt;
https://www.defensie.nl/o(...)itser-2000nl-pzh2000
Ah, het winteroorlog mantra, kwantiteit is ook een kwaliteitquote:Op donderdag 21 april 2022 23:01 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Van wat ik zie is dat Oekrane vele malen effectiever is qua inzet van troepen, terwijl Rusland het aloude adagio van "gooi soldaten er tegenaan en uiteindelijk winnen we" aanhoudt. Op deze manier gaat dit dan uitmonden in een war of attrition. Maar gezien de eenzijdige berichtgeving heb ik geen idee van de daadwerkelijke stand van zaken
Van wat ik lees kan die PzH2000 5 schoten achter elkaar aan vuren die door verschillende vluchttijden gelijktijdig aankomen, doe dat met 2-3 van die dingen en je hebt binnen een paar seconde een compleet gebied weggevaagd. Elk wapen heeft zo z'n rol lijkt mequote:Op donderdag 21 april 2022 23:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel prijzig, aanvankelijk 260k per stuk, daarna in massa productie 68k. Dan kan je beter die Switchblade 600 aanschaffen voor 70k. Dan heb je gelijk een verkenningsdrone erbij.
https://en.wikipedia.org/wiki/M982_Excalibur
US$258,777 per unit. By 2016, unit costs were reduced to US$68,000 per round.
Ik begin me toch af te vragen of we hier niet door totale idioten geregeerd worden. We hebben een krijgsmacht die aan vrijwel alles tekort heeft: manschappen, materieel, munitie, etc. En wat doen wij als Nederland weer in dit conflict: direct het zwaarst mogelijke materieel sturen van alle(!) westerse bondgenoten. Die overige bondgenoten nemen enige terughoudendheid in acht m.b.t. het zenden van dit type wapens, om de eigen krijgsmacht niet te veel te laten verzwakken en om Rusland niet excessief te provoceren.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:05 schreef capricia het volgende:
Eindelijk wat meer details;
[..]
https://www.forbes.com/si(...)ine/?sh=3c15e5bc9380
Dat ding schiet snel en ver en hard.![]()
En DL gaat ook meer leveren (Inc de bevestiging dat zij voor de training gaan zorgen):
[..]
https://www.thedefensepos(...)ean-weapons-ukraine/
Ok, wat jij wilquote:Op donderdag 21 april 2022 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Toch is Azov ontstaan vanwege Putin. Het zijn zijn Nazi's.
Ondanks dat Rusland wat land won was die oorlog ook geen succes voor ze.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:30 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Ah, het winteroorlog mantra, kwantiteit is ook een kwaliteit
De Finnen schopten aardig kont in die tijd, snelle dudes op hun ski's met hit and run acties.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:34 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ondanks dat Rusland wat land won was die oorlog ook geen succes voor ze.
Vind het wel een goed idee. Dat spul was enkel bedoeld voor een NATO oorlog tegen Rusland, voor de rest heeft NL dat omringd wordt door bondgenoten er niets aan. Nu mag het door Ukraine gebruikt worden tegen diezelfde Rusland.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:33 schreef Repentless het volgende:
Die overige bondgenoten nemen enige terughoudendheid in acht m.b.t. het zenden van dit type wapens, om de eigen krijgsmacht niet te veel te laten verzwakken en om Rusland niet excessief te provoceren.
Er gaan meer 155 mm Howitzers heen. 72 in totaal. Met heel wat munitie.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik begin me toch af te vragen of we hier niet door totale idioten geregeerd worden. We hebben een krijgsmacht die aan vrijwel alles tekort heeft: manschappen, materieel, munitie, etc. En wat doen wij als Nederland weer in dit conflict: direct het zwaarst mogelijke materieel sturen van alle(!) westerse bondgenoten. Die overige bondgenoten nemen enige terughoudendheid in acht m.b.t. het zenden van dit type wapens, om de eigen krijgsmacht niet te veel te laten verzwakken en om Rusland niet excessief te provoceren.
Het betreft materieel waarvan we er zelf maar 24 in totaal operationeel hebben, dat we sturen aan een land waarvan onze MP onlangs de versnelde toetreding tot de EU blokkeerde. Daarnaast is er hier in een raadgevend referendum tegen een EU-associatieverdrag met Oekrane gestemd.
Ik ben echt niet tegen militaire hulp aan Oekrane, maar het is wat mij betreft waanzin dat uitgerekend onze regering in het licht van bovenstaande nu dit soort rigoureuze besluiten neemt. Niet te geloven.
https://threadreaderapp.com/thread/1517179273701998592.htmlquote:Latest arms package for Ukraine — 72 155mm howitzers, 144k rounds, more UAV’s — much more like the scale we need to be operating on. One always wishes it had happened weeks ago, but this is an important step forward. Bravo Biden administration & Pentagon. 1/5
Important phenomenon here: we see the Ukrainians can use heavy weapons well and have a real chance, so we provide more; other countries e.g. Netherlands even Spain step forward; reluctant countries e.g. Germany begin to catch up. Healthy competitive dynamic. 2/5
And to deliver it the enormous logistical capacities of the US military. When we want things to move quickly, we can do it. Moreover, Ukraine now has secure rear areas in Eastern Europe for training, recovery, maintenance, medical care, etc. 3/5
[..]
Bottom line: if we continue on this path, accelerating deliveries,broader European production and contribution, in a few weeks Russia will be losing unambiguously. Talk of stalemate likely misplaced. So: time to double down and aim for Ukrainian victory. @PentagonPresSec 5/5
FvD betoog dat lip service geeft aan het idee voor steun. Maar dan wel met mate en niet te snel zodat grote baas Poetin nog even snel Oekrane kan oprollen.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik begin me toch af te vragen of we hier niet door totale idioten geregeerd worden. We hebben een krijgsmacht die aan vrijwel alles tekort heeft: manschappen, materieel, munitie, etc. En wat doen wij als Nederland weer in dit conflict: direct het zwaarst mogelijke materieel sturen van alle(!) westerse bondgenoten. Die overige bondgenoten nemen enige terughoudendheid in acht m.b.t. het zenden van dit type wapens, om de eigen krijgsmacht niet te veel te laten verzwakken en om Rusland niet excessief te provoceren.
Het betreft materieel waarvan we er zelf maar 24 in totaal operationeel hebben, dat we sturen aan een land waarvan onze MP onlangs de versnelde toetreding tot de EU blokkeerde. Daarnaast is er hier in een raadgevend referendum tegen een EU-associatieverdrag met Oekrane gestemd.
Ik ben echt niet tegen militaire hulp aan Oekrane, maar het is wat mij betreft waanzin dat uitgerekend onze regering in het licht van bovenstaande nu dit soort rigoureuze besluiten neemt. Niet te geloven.
De afgelopen decennia blinkt Nederland daarin uit, soort geldingsdrang/laten zien dat we mee kunnen doen met de big boys ofzoquote:Op donderdag 21 april 2022 23:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Andere landen sturen net zo goed zwaar materiaal.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Ik begin me toch af te vragen of we hier niet door totale idioten geregeerd worden. We hebben een krijgsmacht die aan vrijwel alles tekort heeft: manschappen, materieel, munitie, etc. En wat doen wij als Nederland weer in dit conflict: direct het zwaarst mogelijke materieel sturen van alle(!) westerse bondgenoten.
Het lijkt me dat onze wapens meer waard zijn in Oekrane, dan in Nederland. Hier is geen oorlog, en door onze ligging, tussen Duitsland en Belgi in, is er zelfs geen directe oorlogsdreiging.quote:Die overige bondgenoten nemen enige terughoudendheid in acht m.b.t. het zenden van dit type wapens, om de eigen krijgsmacht niet te veel te laten verzwakken en om Rusland niet excessief te provoceren.
Dit lijkt me weinig relevant met betrekking tot het wel of niet sturen van wapens.quote:Het betreft materieel waarvan we er zelf maar 24 in totaal operationeel hebben, dat we sturen aan een land waarvan onze MP onlangs de versnelde toetreding tot de EU blokkeerde. Daarnaast is er hier in een raadgevend referendum tegen een EU-associatieverdrag met Oekrane gestemd.
Volgens mij ben je wel tegen militaire hulp aan Oekrane...quote:Ik ben echt niet tegen militaire hulp aan Oekrane, maar het is wat mij betreft waanzin dat uitgerekend onze regering in het licht van bovenstaande nu dit soort rigoureuze besluiten neemt. Niet te geloven.
En mocht Putain ze nu weer aanvallen zijn ze nog beter voorbereid. Finland heeft een sterk leger.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Finnen schopten aardig kont in die tijd, snelle dudes op hun ski's met hit and run acties.
144.000 artillery granaten lijkt me wel genoeg om je door 100km vijandelijk gebied je een weg naar Mariupol te schieten.quote:Latest arms package for Ukraine — 72 155mm howitzers, 144k rounds
Vrijwel heel West-Europa wordt omringd door bondgenoten. Toch is er bij ons, in tegenstelling tot anderen die enige terughoudendheid in acht nemen, blijkbaar de noodzaak om direct het zwaarste materieel van iedereen te sturen. Dat gaat wat mij betreft echt nergens over.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:41 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Vind het wel een goed idee. Dat spul was enkel bedoeld voor een NATO oorlog tegen Rusland, voor de rest heeft NL dat omringd wordt door bondgenoten er niets aan. Nu mag het door Ukraine gebruikt worden tegen diezelfde Rusland.
Het is overigens wel handig dat de krijgsmacht ook de middelen blijft behouden om binnenlands het gezag te voeren mocht er door een kernaanval of iets dergelijks de internationale orde in elkaar storten. Alleen daarom kan je al niet te veel wapens weggeven.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Andere landen sturen net zo goed zwaar materiaal.
[..]
Het lijkt me dat onze wapens meer waard zijn in Oekrane, dan in Nederland. Hier is geen oorlog, en door onze ligging, tussen Duitsland en Belgi in, is er zelfs geen directe oorlogsdreiging.
[..]
Dit lijkt me weinig relevant met betrekking tot het wel of niet sturen van wapens.
[..]
Volgens mij ben je wel tegen militaire hulp aan Oekrane...
Als iemand dat risico kan nemen, dan zijn wij het. Tussen ons en de Russen zitten Polen en Duitsland. Als het de Russen lukt om Polen en Duitsland door te komen, dan gaan we ze als Nederland echt niet tegen houden. We hebben wel een serieus leger nodig om te helpen de oostflank van Europa te beschermen. Hopelijk is Rheinmetall gelijk begonnen met de productie van vervangers.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:33 schreef Repentless het volgende:
[..]
Okee, Baudet.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Vrijwel heel West-Europa wordt omringd door bondgenoten. Toch is er bij ons, in tegenstelling tot anderen die enige terughoudendheid in acht nemen, blijkbaar de noodzaak om direct het zwaarste materieel van iedereen te sturen. Dat gaat wat mij betreft echt nergens over.
Alsof je voor de binnenlandse orde houwitsers met 155mm nodig hebt...quote:Op donderdag 21 april 2022 23:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is overigens wel handig dat de krijgsmacht ook de middelen blijft behouden om binnenlands het gezag te voeren mocht er door een kernaanval of iets dergelijks de internationale orde in elkaar storten. Alleen daarom kan je al niet te veel wapens weggeven.
Dit lijken me niet echt handhaafwapens.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is overigens wel handig dat de krijgsmacht ook de middelen blijft behouden om binnenlands het gezag te voeren mocht er door een kernaanval of iets dergelijks de internationale orde in elkaar storten. Alleen daarom kan je al niet te veel wapens weggeven.
Dat klopt. Waar het om gaat is dat wij in 1 klap veruit het zwaarst mogelijke materieel van alle bondgenoten leveren.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Er gaan meer 155 mm Howitzers heen. 72 in totaal. Met heel wat munitie.
[..]
https://threadreaderapp.com/thread/1517179273701998592.html
Grote kans dat Rheinmetall de Pzh 2000 de komende batch gewoon geupgrade aan ons uitlevert. Hebben we ze weer op stal.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alsof je voor de binnenlandse orde houwitsers met 155mm nodig hebt...
Nee, Slowakije had al Zuzana 155mm geschut toegezegd, die waren dus eerderquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt. Waar het om gaat is dat wij in 1 klap veruit het zwaarst mogelijke materieel van alle bondgenoten leveren.
Je had liever gehad dat we wat lichts zouden leveren? Helmen ofzo.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt. Waar het om gaat is dat wij in 1 klap veruit het zwaarst mogelijke materieel van alle bondgenoten leveren.
En die Pzh2000 is er voor gemaakt h. Om tegen de Russen in te zetten.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Slowakije had al Zuzana 155mm geschut toegezegd, die waren dus eerder
Ik had niet verwacht dat Nederland Pzh 2000's zou sturen maar dat is exact het soort artillerie wat men niet of heel mondjesmaat heeft en met zijn mobiliteit ook beter toegerust om samen te werken met de amerikaanse counter-artillerie radar eenheden die ze nu krijgen.
En de VS levert 40.000 155mm NATO artillerie granaten. Zo te zien is er achter de schermen achter wat met elkaar afgestemd.
Ik heb een ballon?quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Je had liever gehad dat we wat lichts zouden leveren? Helmen ofzo.
Andere bondgenoten leveren tanks.
Die zijn door Duitsland al geleverd, uit Japan kwam er kort geleden een hele voorraad kogelvrije vestenquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn momenten dat ik best zou willen zien dat ze ingezet worden!quote:Op donderdag 21 april 2022 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat niet zo is?quote:Op donderdag 21 april 2022 23:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Andere landen sturen net zo goed zwaar materiaal.
Er zijn wel meer plekken op de wereld waar onze wapens meer waard zijn dan bij ons, maar daar sturen we ook niet her zwaarst mogelijke materieel heen.quote:Het lijkt me dat onze wapens meer waard zijn in Oekrane, dan in Nederland. Hier is geen oorlog, en door onze ligging, tussen Duitsland en Belgi in, is er zelfs geen directe oorlogsdreiging.
Heb ik het over "wel of niet"? Nee dus. Ik heb het over het type wapen.quote:Dit lijkt me weinig relevant met betrekking tot het wel of niet sturen van wapens.
Nee.quote:Volgens mij ben je wel tegen militaire hulp aan Oekrane...
Ik zou het liefst zien dat Rusland zich volledig terugtrekt uit Oekrane en dat Putain no more is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Er zijn momenten dat ik best zou willen zien dat ze ingezet worden!
Binnenlandse perikelenquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou het liefst zien dat Rusland zich volledig terugtrekt uit Oekrane en dat Putain no more is.
Zo te lezen gaan we nog meer zwaars sturen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou het liefst zien dat Rusland zich volledig terugtrekt uit Oekrane en dat Putain no more is.
Ik heb dit gevonden:quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo te lezen gaan we nog meer zwaars sturen.
Wat hebben we eigenlijk nog meer?
[ twitter ]
Geen idee, dat kan @AchJa zeker wel beantwoordenquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo te lezen gaan we nog meer zwaars sturen.
Wat hebben we eigenlijk nog meer?
[ twitter ]
Ze vliegen lager dan die anti ship missiles die de golven huggenquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:21 schreef polderturk het volgende:
Die kan je met een Javelin neerknallen.
[ twitter ]
Zijn de Amerikanen ooit niet positiefquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:13 schreef capricia het volgende:
Die Amerikanen zijn echt optimistisch h. Dat heel Rusland verdreven wordt uit Oekrane.
Ik hoop het zo!
Inderdaad, vervanging van dat spul is relatief makkelijk en is is een accute nood aan dit soort bewapening aan onze oostflank. Waaronder ik Oekrane wel reken, dat hebben ze afdoende bewezen.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als iemand dat risico kan nemen, dan zijn wij het. Tussen ons en de Russen zitten Polen en Duitsland. Als het de Russen lukt om Polen en Duitsland door te komen, dan gaan we ze als Nederland echt niet tegen houden. We hebben wel een serieus leger nodig om te helpen de oostflank van Europa te beschermen. Hopelijk is Rheinmetall gelijk begonnen met de productie van vervangers.
Als Oekrane vanuit die hoek nou eens een gooi naar de Krim doet. Dan moeten veel Russische troepen zich per direct gaan verplaatsen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:21 schreef polderturk het volgende:
Die kan je met een Javelin neerknallen.
[ twitter ]
Dat zijn natuurlijk de enige twee opties. Of je bent voor het leveren van de allerzwaarste pantserhouwitsers, of voor helmen. Daartussen zit helemaal niets.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, sommige mensen denken niet zo genuanceerd. Ze stemmen meestal ook op Baudet. Die de meeste ideen uit de koker van Big Brother Putin haalt. Die overigens ook niet zo genuanceerd denkt. Dus dat is allemaal wel logisch.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Echt concreet word je niet.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk de enige twee opties. Of je bent voor het leveren van de allerzwaarste pantserhouwitsers, of voor helmen. Daartussen zit helemaal niets.
Why not both? Laat ik het anders zeggen, alles wat daar tussen in zit wordt ook geleverd, het is geen of/of, het is gewoon alles van basale uitrusting tot (naar het schijnt maar onbevestigd) gevechtsvliegtuigen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk de enige twee opties. Of je bent voor het leveren van de allerzwaarste pantserhouwitsers, of voor helmen. Daartussen zit helemaal niets.
Vijandelijk gebied? Volgens mij is het daar nog steeds Oekrane en zijn de Russen daar niet danwel steeds minder welkom. Of bedoelde je vijandig voor de Russen? Ze hebben die kaart wel mooi rood gekleur daar, maar de Russen kunnen daar niet rustig rondlopen.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Als je Mariupol wilt bevrijden moet je je door 100~150km vijandelijk gebied heen vechten.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ja vreselijk he? Gaan we een beetje wapens sturen die echt wat kunnen uitrichten tegen je Big Brother Putin.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Al eens gepost in deze reeks, maar nogmaals omdat ie leuk isquote:Op donderdag 21 april 2022 23:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Finnen schopten aardig kont in die tijd, snelle dudes op hun ski's met hit and run acties.
Ach ja, mocht de nood aan de man komen hier, dan kunnen ze altijd nog de oorlogsmusea die ons landje rijk is plunderenquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
En dat ziet er dan uiteindelijk zo uit:quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Rare prios hebben de Russen. Militaire voertuigen worden gereserveerd voor de 9 mei parade en dus niet inzetbaar voor de oorlog.
[ twitter ]
Of warme sjaals en sokken?quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Goh, lijkt wel een nazi vlag? Waar zijn onze vurige nazi bestrijders om hier schande over te spreken?quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat ziet er dan uiteindelijk zo uit:
[ twitter ]
Ik zeg het nog maar een keer, ik vind je naamgrap beledigend en je zou dat niet moeten doen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Onverschillig wat de oorzaak is durf ik er wel een euro op in te zetten dat morgen de Russen vergelding willen en weer beginnen te praten over hun kernwapens.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Theorie: Westerse spionnen hebben ontdekt dat de fabriek 24/7 chemische wapens aan het produceren was voor toekomstig gebruik in Ukraine. Vandaar deze sabotage actie
Theorie2: FSBers die nu zelf intern de boel saboteren.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Mortieren, geweren, granaatwerpers, antitankwapens. Het wordt toch expliciet benoemd dat juist Nederland het allerzwaarste materieel levert tot nu toe, waar andere bondgenoten nog terughoudend daarin zijn?quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt concreet word je niet.
Wat stel jij voor.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Als Oekrane vanuit die hoek nou eens een gooi naar de Krim doet. Dan moeten veel Russische troepen zich per direct gaan verplaatsen.En dat gaat 1 grote chaos worden.
Ik las eerder wat over het bombarderen van die Krim brug. Dat zou ook leuk wat extra hoofdpijn opleveren. Ik weet alleen niet waar op de escalatieladder ze willen uitkomen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Als Oekrane vanuit die hoek nou eens een gooi naar de Krim doet. Dan moeten veel Russische troepen zich per direct gaan verplaatsen.En dat gaat 1 grote chaos worden.
Of je roept maar wat om te verhullen dat je helemaal niks wil sturen. Dat kan ook natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat mag hij vinden. Het is hier iig nog steeds een vrij land.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Of je roept maar wat om te verhullen dat je helemaal niks wil sturen. Dat kan ook natuurlijk.
Waarom wordt dan zo expliciet genoemd dat Nederland dit levert en Duitsland daar terughoudend in is, als het zo'n gezamenlijke effort is? Het wordt toch echt gebracht als een Nederlands besluit om juist dit type artillerie te leveren, het zwaarst mogelijke. Dat is slechts waar ik op reageer.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:31 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Why not both? Laat ik het anders zeggen, alles wat daar tussen in zit wordt ook geleverd, het is geen of/of, het is gewoon alles van basale uitrusting tot (naar het schijnt maar onbevestigd) gevechtsvliegtuigen.
En als Poetin daar bezwaar tegen heeft dan praat hij tegen dovermansoren, de misdaden die het Russische leger pleegt zijn een stap te ver geweest om nog voor de-escalatie en andere onzin te gaan.
Allen Duitsland is zo ongeveer nog terughoudend en daar word de Bondskanselier nog net niet uitgemaakt voor de vijfde kolonne van Putin (door zijn eigen coalitiegenoten).quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:42 schreef Repentless het volgende:
[..]
Mortieren, geweren, granaatwerpers, antitankwapens. Het wordt toch expliciet benoemd dat juist Nederland het allerzwaarste materieel levert tot nu toe, waar andere bondgenoten nog terughoudend daarin zijn?
Ondertussen mogen we zeggen; mede dankzij de Oekraners die ervoor willen sterven.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat mag hij vinden. Het is hier iig nog steeds een vrij land.
Word je niet erg moe van jezelf, met dit soort treurige insinuaties? Je bent nu al een aantal reacties lang dit soort goedkope taal te bezigen zonder enige inhoud. Maar hopelijk voel je jezelf er beter door.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Of je roept maar wat om te verhullen dat je helemaal niks wil sturen. Dat kan ook natuurlijk.
Omdat Nederland niet geregeerd wordt door de SPD. Die wat Rusland betreft zoveel boter op hun hoofd hebben dat Frau Antje eigenlijk een Duits paspoort zou moeten aanvragen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:47 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarom wordt dan zo expliciet genoemd dat Nederland dit levert en Duitsland daar terughoudend in is, als het zo'n gezamenlijke effort is? Het wordt toch echt gebracht als een Nederlands besluit om juist dit type artillerie te leveren, het zwaarst mogelijke. Dat is slechts waar ik op reageer.
Ik hoorde dat dit een vrij land was en zo. Maar ben wel blij dat de boodschap aankomt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:49 schreef Repentless het volgende:
[..]
Word je niet erg moe van jezelf, met dit soort treurige insinuaties? Je bent nu al een aantal reacties lang dit soort goedkope taal te bezigen zonder enige inhoud. Maar hopelijk voel je jezelf er beter door.
De enige boodschap die aankomt, is dat je je uiterste best doet om niet serieus genomen te willen worden. Daar slaag je inderdaad uitstekend in.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:50 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ik hoorde dat dit een vrij land was en zo. Maar ben wel blij dat de boodschap aankomt.
Het is uiteindelijk gewoon een legitieme vraag, waarom stuurt Nederland vergeleken met lle andere landen, die ook oorlogsmaterieel leveren aan Oekrane , de zwaarste varianten op dat gebied.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:43 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat niemand antwoord kan geven op de vraag is onzin. Dat antwoord is al diverse keren gegeven. Namelijk dat Nederland Oekrane wapens stuurt die passen bij de behoefte van Oekrane in deze fase van de oorlog. Plastisch gezien zoals een andere poster het al zei 'Oekrane moet zich een pad schieten door de Russische bezetting' (geparafraseerd).quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:59 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Het is uiteindelijk gewoon een legitieme vraag, waarom stuurt Nederland vergeleken met lle andere landen, die ook oorlogsmaterieel leveren aan Oekrane , de zwaarste varianten op dat gebied.
Dat niemand hier daar een goed antwoord op kan geven doet niks af aan de vraag. Die overigens ook gewoon neutraal is, dat het zou betekenen dat hij of zij tegen Nederlandse steun aan Oekrane is maken jullie ervan.
Nederland is n van de landen dat zwaardere wapens stuurt, maar niet het land dat de zwaarste wapens stuurt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:59 schreef Foshizzle79 het volgende:
Het is uiteindelijk gewoon een legitieme vraag, waarom stuurt Nederland vergeleken met lle andere landen, die ook oorlogsmaterieel leveren aan Oekrane , de zwaarste varianten op dat gebied.
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60774098quote:The most recent US security aid package for Ukraine includes "dozens" of howitzers - a type of artillery that fires shells at targets on high trajectories - as well as 144,000 rounds of ammunition and tactical drones.
De veel relevantere vraag is natuurlijk (en al een paar keer gesteld) : waarom zou je lichtere wapens sturen dan waar Oekrane behoefte aan heeft. Die vraag is overigens op geen enkele manier beantwoord. Niet op een serieuze manier, maar ook niet grappig.quote:Op vrijdag 22 april 2022 01:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Nederland is n van de landen dat zwaardere wapens stuurt, maar niet het land dat de zwaarste wapens stuurt.
De VS stuurt veel zwaar materiaal:
[..]
https://www.bbc.com/news/world-us-canada-60774098
En er schijnen zelfs al straaljagers gestuurd te zijn:
[ twitter ]
Dus waar het op neerkomt is eigenlijk dat alle andere landen zwaar tekortschieten in hun militaire steun, wat betreft de behoefte van Oekrane. En dat alleen Nederland doorheeft wat ze nodig hebben, en dus ook aan die vraag voldoet. 🤔quote:Op vrijdag 22 april 2022 01:09 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat niemand antwoord kan geven op de vraag is onzin. Dat antwoord is al diverse keren gegeven. Namelijk dat Nederland Oekrane wapens stuurt die passen bij de behoefte van Oekrane in deze fase van de oorlog. Plastisch gezien zoals een andere poster het al zei 'Oekrane moet zich een pad schieten door de Russische bezetting' (geparafraseerd).
15 keer de vraag stellen waarom Nederland 'de zwaarste wapens stuurt' en dan doen alsof je het antwoord niet hebt gekregen kan duiden op twee dingen : extreem dom zijn, of gewoon een Poetin troll zijn. En van dat laatste soort hebben we er heel veel en die gedragen zich bijna allemaal op dezelfde manier. Als je niet wilt uitgemaakt worden voor een eend, dan kan het helpen om niet te lopen en te kwaken als een eend.
Er is al een paar keer voorbij gekomen (tenminste voor mensen die serieus lezen) dat Nederland niet buiten proportioneel veel doet. Niet vergeleken bij de andere bondgenomen en niet met het oog op de behoeften van Oekrane.quote:Op vrijdag 22 april 2022 01:16 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Dus waar het op neerkomt is eigenlijk dat alle andere landen zwaar tekortschieten in hun militaire steun, wat betreft de behoefte van Oekrane. En dat alleen Nederland doorheeft wat ze nodig hebben, en dus ook aan die vraag voldoet. 🤔
We hebben denk ik niet veel andere dingen die ze echt nodig hebben waar wij niet veel aan hebben op het moment.quote:Op vrijdag 22 april 2022 01:16 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Dus waar het op neerkomt is eigenlijk dat alle andere landen zwaar tekortschieten in hun militaire steun, wat betreft de behoefte van Oekrane. En dat alleen Nederland doorheeft wat ze nodig hebben, en dus ook aan die vraag voldoet. 🤔
Ok, fair enoughquote:Op vrijdag 22 april 2022 01:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is al een paar keer voorbij gekomen (tenminste voor mensen die serieus lezen) dat Nederland niet buiten proportioneel veel doet. Niet vergeleken bij de andere bondgenomen en niet met het oog op de behoeften van Oekrane.
De tijden van pangpang roepen liggen dus ondertussen achter ons ja?quote:Op vrijdag 22 april 2022 01:21 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
We hebben denk ik niet veel andere dingen die ze echt nodig hebben waar wij niet veel aan hebben op het moment.
Rusland zal niet zo snel door Polen en Duitsland stoten. Vliegtuigen gaan we niet sturen. Manpads en javelins hebben ze al. Tanks hebben we niet. Kogels hebben we zelf nodig anders moeten we pangpang roepen.
Dan blijft dit over.
Het is schandaligquote:Op vrijdag 22 april 2022 01:30 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Ok, fair enoughik geef toe dat ik idd schuldig ben aan het vaak te vluchtig doorlezen van reacties, en geplaatste Tweets en nieuwsberichten, maar zal proberen voortaan wat beter mn huiswerk te doen, en dan pas te reageren. Bedoel dit trouwens niet sarcastisch of slijmerig ofzo.
Soort Ikea bouwpakket voor de Oekraners?quote:Op vrijdag 22 april 2022 01:41 schreef luxerobots het volgende:
O, dus toch geen straaljagers. Alleen onderdelen.
[ twitter ]
Zo ken ik Ollonkreng weerquote:Op vrijdag 22 april 2022 01:41 schreef luxerobots het volgende:
[ twitter ]
Ze vliegen een meter over de grond. Onzichtbaar voor radar (anders zouden autos ook zichtbaar zijn). Maar wel een makkelijke prooi voor anti tank raketten.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:24 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Ze vliegen lager dan die anti ship missiles die de golven huggen
Huh?quote:
Lees de post op Twitter.quote:
Genoeg onderdelen sturen, waarmee ze dan complete straaljagers in elkaar kunnen zetten.quote:Op vrijdag 22 april 2022 01:41 schreef luxerobots het volgende:
[ twitter ]
Duurt ff, maar dan heb je ook wat h?quote:Op vrijdag 22 april 2022 02:49 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Genoeg onderdelen sturen, waarmee ze dan complete straaljagers in elkaar kunnen zetten.
Is me niet opgevallen, maar dat er meer speelt denk ik zeker.quote:Op vrijdag 22 april 2022 03:05 schreef Foshizzle79 het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZMLgJSLL2/
Kan om 1 of andere reden de Tiktok icon hier niet gebruiken![]()
Oh dat is wel duidelijkquote:Op vrijdag 22 april 2022 03:10 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Is me niet opgevallen, maar dat er meer speelt denk ik zeker.
mwah ... Nederland heeft geleerd dat het niet zonder bondgenoten kan dus als de NAVO iets vraagt staan we vooraan alleen willen de heren in Den Haag nog wel eens vergeten dat er een verschil zit in wat we kunnen doen en wat we willen doenquote:Op donderdag 21 april 2022 23:45 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
De afgelopen decennia blinkt Nederland daarin uit, soort geldingsdrang/laten zien dat we mee kunnen doen met de big boys ofzodoet me denken aan van die jonge basisschool jochies die indruk willen maken op oudere jongens in hun omgeving.
![]()
![]()
En Rutte&co zijn ook gewoon behoorlijke bruinneuzen, met een aanzienlijke laag eelt op de tong van al dat gelik bij de (EU)landen die ertoe doen
Ik heb al een paar keer zitten kijken naar die filmpjes. Echt een vreemde houdingquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:43 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Geen idee wat voor stoel dit is, maar erg prettig zit die niet.
Er is nog een mogelijkheid, maar minder spannend. Er is nu zoveel druk op die bedrijven, en tegelijk is er waarschijnlijk een hoop bezuinigd (al dan niet stiekem door corruptie) dat de kans op een ongeluk gewoon vrij groot wordt. Oude bedrading is bijvoorbeeld een groot brandgevaar.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Theorie: Westerse spionnen hebben ontdekt dat de fabriek 24/7 chemische wapens aan het produceren was voor toekomstig gebruik in Ukraine. Vandaar deze sabotage actie
Theorie2: FSBers die nu zelf intern de boel saboteren.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Dat gaat over een heel ander land.quote:
Die "normaal vrij linkse collega's" zijn strontverwende prinsesjes of gewoon regelrechte Poetinversteher. Wanneer de orks voor hebben je land onder de voet te lopen en je bevolking uit te roeien doe je er als president alles aan om je krijgsmacht de mogelijkheden te geven het land te verdedigen. Ook al vinden verwende westerse prinsesjes dan dat je maar zeurt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben pro nederland
Laat dat Rusland / Oekrane conflict lekker daar waar het hoort. Tussen UKR en US en UK tegen RUS
Sancties zijn prima
Maar die uitholling van zware wapens uit de toch al magere EU legers ben ik tegen.
Nu allemaal leuk en aardig tot een van die partijen of samen (dat zou lachen zijn Rus en UKR die gaan samenwerken tegen EU met hun eigen wapens)
Dat gebral van Zelensky om zware wapens ben ik poepzat. Poetin nog meer zat voor de duidelijkheid.
Trouwens op het werk heb ik een aantal normaal vrij linkse collega’s die ook allemaal Zelensky zat zijn en niet meer serieus nemen. Horen jullie die geluiden ook?
Alsof hij bijna in zijn broek poept. Vreemd trouwens dat tijdens de film voornamelijk Poetin in beeld is. Ik wilde die uit de dood herrezen Sergei wel beter zien. Als je zo zwaar ziek bent geweest, ben je toch vermagerd e.d.quote:Op vrijdag 22 april 2022 07:48 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik heb al een paar keer zitten kijken naar die filmpjes. Echt een vreemde houding
Zijn alleen vrij linkse mensen in deze oorlog voor Oekrane en zijn vrij rechtse mensen in principe voor Rusland?quote:Op vrijdag 22 april 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens op het werk heb ik een aantal normaal vrij linkse collega’s die ook allemaal Zelensky zat zijn en niet meer serieus nemen. Horen jullie die geluiden ook?
Toch raar dat deze opname door de Russen openbaar is gemaakt. Ze zien toch zelf ook dat hun "grote leider" er niet heel fris op staat. En idd die Sergei. Ziet er niet uit als iemand die een fors hartaanval heeft gehad. Maar bij de Russen is niets zoals het lijkt, en liegen en bedriegen is de tweede natuur voor de Rus.quote:Op vrijdag 22 april 2022 08:07 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Alsof hij bijna in zijn broek poept. Vreemd trouwens dat tijdens de film voornamelijk Poetin in beeld is. Ik wilde die uit de dood herrezen Sergei wel beter zien. Als je zo zwaar ziek bent geweest, ben je toch vermagerd e.d.
Nee.quote:Op vrijdag 22 april 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
collega's die 51 jaar oud zijn?quote:Op vrijdag 22 april 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben pro nederland
Laat dat Rusland / Oekrane conflict lekker daar waar het hoort. Tussen UKR en US en UK tegen RUS
Sancties zijn prima
Maar die uitholling van zware wapens uit de toch al magere EU legers ben ik tegen.
Nu allemaal leuk en aardig tot een van die partijen of samen (dat zou lachen zijn Rus en UKR die gaan samenwerken tegen EU met hun eigen wapens)
Dat gebral van Zelensky om zware wapens ben ik poepzat. Poetin nog meer zat voor de duidelijkheid.
Waren dat misschien die Mig-29s met vleugels er afgehaald die ik laatst op een filmpje voorbij zag komen? Achtero een trailer?quote:Op vrijdag 22 april 2022 02:49 schreef Geenfrietmaarpatat het volgende:
[..]
Genoeg onderdelen sturen, waarmee ze dan complete straaljagers in elkaar kunnen zetten.
Nee.quote:Op vrijdag 22 april 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Dat zijn kleuren die van nature sterk opvallen en ook in de natuur een waarschuwingsfunctie hebben.quote:Op vrijdag 22 april 2022 03:05 schreef Foshizzle79 het volgende:
https://vm.tiktok.com/ZMLgJSLL2/
Kan om 1 of andere reden de Tiktok icon hier niet gebruiken![]()
Nee iedereen is zwaar tegen Rusland maar dat betekend toch niet dat je gelijk pro Oekrane bent?quote:Op vrijdag 22 april 2022 08:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Zijn alleen vrij linkse mensen in deze oorlog voor Oekrane en zijn vrij rechtse mensen in principe voor Rusland?
In mijn omgeving merk ik dat niet zo, daar is in deze zaken weinig links-rechts-onderscheid. Trouwens in de meeste zaken niet, de PVV-stemmers en de SP-stemmers zijn het over de oorlog en Zelensky tamelijk eens.
Sowieso is praten over politiek tijdens werktijd niet echt heel gebruikelijk. Tijdens de borrel na werk misschien.quote:Op vrijdag 22 april 2022 08:42 schreef RamboDirk het volgende:
Ik moet de eerste vrouwelijke collega met een gedetailleerde mening over Zelensky uberhaupt nog tegen komen.Over het algemeen boeit veel mensen deze oorlog overdag in een werkomgeving weinig.
Die hebben we zelf maar een stuk of 20. Blijft er berhaupt iets over van ons leger?quote:Op donderdag 21 april 2022 23:29 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Wel prijzig, aanvankelijk 260k per stuk, daarna in massa productie 68k. Dan kan je beter die Switchblade 600 aanschaffen voor 70k. Dan heb je gelijk een verkenningsdrone erbij.
https://en.wikipedia.org/wiki/M982_Excalibur
US$258,777 per unit. By 2016, unit costs were reduced to US$68,000 per round.
Betere foto. Zijn wel verschillende gaten. Tientallen kleine massagraven lijkt wel. Dus is geen 900 meter lange sleuf vol lijken wat ik eerst dacht. Al maakt het niet minder gruwelijk natuurlijk.quote:
Geen opleiding, werk, geld en perspectief? Dat zijn namelijk de karakteristieken van pro Russische mensen inzake deze casus.quote:Op vrijdag 22 april 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben pro nederland
Sancties zijn prima
Neequote:Op vrijdag 22 april 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben pro nederland
Sancties zijn prima
Belachelijk gewoon...quote:Op vrijdag 22 april 2022 08:54 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Die hebben we zelf maar een stuk of 20. Blijft er berhaupt iets over van ons leger?
Ze pakken die apparaten die in de opslag liggen toch?quote:
Net wat meer ingelezen en ik denk dat de Duitsers stiekem meer doen dan we denken. Die vullen de voorraden van de landen aan die spullen sturen. Zo krijgen Navo landen nieuwere wapens en de oekrainers wapens die ze al kennen.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als iemand dat risico kan nemen, dan zijn wij het. Tussen ons en de Russen zitten Polen en Duitsland. Als het de Russen lukt om Polen en Duitsland door te komen, dan gaan we ze als Nederland echt niet tegen houden. We hebben wel een serieus leger nodig om te helpen de oostflank van Europa te beschermen. Hopelijk is Rheinmetall gelijk begonnen met de productie van vervangers.
Kan net zo goed een boomgaard zijn, zeg het maar.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:00 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Betere foto. Zijn wel verschillende gaten. Tientallen kleine massagraven lijkt wel. Dus is geen 900 meter lange sleuf vol lijken wat ik eerst dacht. Al maakt het niet minder gruwelijk natuurlijk.
[ afbeelding ]
quote:Deze Nederlandse boer in Oekrane komt niet van z'n oogst af
Enorme hoeveelheden graan, bestemd voor de wereldmarkt, kunnen door de oorlog Oekrane niet uit. Een wereldwijde voedselcrisis dreigt. Ook boer Kees Huizinga raakt z'n voorraad niet kwijt.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)iet-van-z-n-oogst-af
good luckquote:Op vrijdag 22 april 2022 09:21 schreef Starhopper het volgende:
Als je dit filmpje kijkt. Dan lijkt het nogal belangrijk dat we zo snel mogelijk de havens gaan terugveroveren.
[..]
https://nos.nl/video/2424(...)n-blijven-exporterenquote:Op vrijdag 22 april 2022 09:21 schreef Starhopper het volgende:
Als je dit filmpje kijkt. Dan lijkt het nogal belangrijk dat we zo snel mogelijk de havens gaan terugveroveren.
[..]
Ja, volgens mij doet Duitsland best veel maar ze communiceren er niet of nauwelijks over.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Net wat meer ingelezen en ik denk dat de Duitsers stiekem meer doen dan we denken. Die vullen de voorraden van de landen aan die spullen sturen. Zo krijgen Navo landen nieuwere wapens en de oekrainers wapens die ze al kennen.
Ze hebben ook nog ca 40 pzh2000 op stalling staan. De helft daarvan kan zo naar Nederland.
De Duitse industrie is niet de Duitse overheid. In Die Welt staat een overzicht van wat de Duitse overheid doet en het is bedroevend. Daarnaast frustreren ze rechtstreekse aankopen door Oekrane.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Net wat meer ingelezen en ik denk dat de Duitsers stiekem meer doen dan we denken. Die vullen de voorraden van de landen aan die spullen sturen. Zo krijgen Navo landen nieuwere wapens en de oekrainers wapens die ze al kennen.
Ze hebben ook nog ca 40 pzh2000 op stalling staan. De helft daarvan kan zo naar Nederland.
Wij kunnen het dus niet ontvangen. Lekker dan. Waarom doen ze hier niet een graanontvangststation bouwen?quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:25 schreef Aether het volgende:
[..]
https://nos.nl/video/2424(...)n-blijven-exporteren
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20220422quote:„Er is een reden waarom Oekrane zo belangrijk is voor Rusland. En dat zijn haar grondstoffen”, aldus Rod Schoonover, voormalig directeur milieu en natuurlijke hulpbronnen bij de Amerikaanse National Intelligence Council, vorige maand in The New York Times.
In zijn getuigenis voor de Amerikaanse senaat in juli 2017 stelde de investeerder en de initiator van de Magnitsky-wet Bill Browder dat Poetin de grootste oligarch onder de Russische oligarchen is met een geschat vermogen van 200 miljard dollar. Dat vermogen is volgens hem gecreerd door afdrachten aan hem persoonlijk door andere Russische oligarchen, veelal actief in de exploitatie van grondstoffen. En dat zou ook wel eens voor Poetin, die het presidentschap als zijn businessmodel ziet, een reden kunnen zijn om deze in alle opzichten onfortuinlijke oorlog te beginnen tegen Oekrane, de schatkamer van Europa.
Omdat die schepen twee maanden terug nog gewoon naar Rotterdam konden en het bouwen van zo'n station eerst door 6 commisies moet.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:29 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wij kunnen het dus niet ontvangen. Lekker dan. Waarom doen ze hier niet een graanontvangststation bouwen?
in Uruzgan deden ze het anders primaquote:Op vrijdag 22 april 2022 09:34 schreef speknek het volgende:
Rusland heeft 200 Nederlanders vermoord, dat is 40x al het moslimterrorisme in 20 jaar tijd. Die artillerie is er alleen maar om ons tegen Rusland te verdedigen. Je hebt er niks aan bij het afdwingen van een no fly zone, een vredesmissie of een KCT operatie.
We kunnen ze ook nog twintig jaar in de garage laten staan en dan afschrijven, onderwijl Rusland laten winnen. Dat is pas een nuttige investering.
Das inmiddels ook alweer 15 jaar geleden.quote:
dat maakt ze niet meer of minder nuttig lijkt mequote:Op vrijdag 22 april 2022 09:43 schreef speknek het volgende:
[..]
Das inmiddels ook alweer 15 jaar geleden.
Fuck de commissies. Het is oorlog.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:37 schreef Aether het volgende:
[..]
Omdat die schepen twee maanden terug nog gewoon naar Rotterdam konden en het bouwen van zo'n station eerst door 6 commisies moet.
In je hoofd ja.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:47 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Fuck de commissies. Het is oorlog.
Kan dat niet naar Roemeense havens dan?quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:25 schreef Aether het volgende:
[..]
https://nos.nl/video/2424(...)n-blijven-exporteren
Wat eigenlijk heel vreemd is. Wat moet putin met 200 miljard USD. Hij kan er niks (meer) mee. Geen exorbitante jachten, geen vila's in Itali.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:33 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20220422
Het lijkt me heel a-relaxt om oligarch te zijn n president. Dan kun je geen voetbalclubs kopen en je moet ook de hele tijd op staatsbezoek of juist mensen ontvangen. Macron belt je om de haverklap.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:33 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20220422
Een leven van foute beslissingen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:10 schreef EinarBoe het volgende:
...
Als Poetin echt zo rijk is als daar geclaimd wordt, dan kan ie er niet echt van profiteren.
Verschil is dat Zelensky gewoon weg is straks, want democratie. Dus prima als mensen hem zat zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben pro nederland
Sancties zijn prima
Sowieso... wat heb je aan al dat geld als je letterlijk niemand meer denkt te kunnen vertrouwen? Is ook eenzaam dan, in willekeurig welke villa of op willekeurig welke jacht.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat eigenlijk heel vreemd is. Wat moet putin met 200 miljard USD. Hij kan er niks (meer) mee. Geen exorbitante jachten, geen vila's in Itali.
Als die dit al overleeft kan die voor de rest van z'n leven in een bunker in z'n verpauperde land gaan zitten.
Slim gedaan, vlad. Echt 4D schaken.
Hoho, hij mag nog maar 2 termijnen! Voordat ze de wet weer hervormen zodat hij nog meer termijnen mag.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:16 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Verschil is dat Zelensky gewoon weg is straks, want democratie. Dus prima als mensen hem zat zijn.
Poetin daaraantegen heeft zichzelf verheven tot een soort GodEmperor van Rusland en blijft tot zijn 90e gewoon zitten. Mensen die hem zat zijn hebben dikke pech (en verdwijnen).
Anders doet ie wel weer een switch met een of andere spreekpop, maar heb zo'n vermoeden dat ie niet eens meer de moeite neemt. Zal me weinig verbazen als de verkiezing gewoon tot ''onbepaalde tijd'' worden uitgesteld.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:18 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hoho, hij mag nog maar 2 termijnen! Voordat ze de wet weer hervormen zodat hij nog meer termijnen mag.
En-tweetje met Medvedev (aka Mini-Me) kan niet meer?quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:18 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Hoho, hij mag nog maar 2 termijnen! Voordat ze de wet weer hervormen zodat hij nog meer termijnen mag.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En-tweetje met Medvedev (aka Mini-Me) kan niet meer?
Een president is vergelijkbaar met een koning, niet met een premier. Een premier is aangesteld door het parlement, daar stem je nooit direct op.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:19 schreef Simmertje het volgende:
Meanwhile zit ik al 12 jaar naar Rutte te kijken terwijl ik nog nooit op hem gestemd heb. Mogen hier ook weleens met termijnen gaan werken
Buiten je landsgrenzen ben je nooit meer veilig, in het westen pakken ze je op en geven je een enkeltje Den Haag,quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:16 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Sowieso... wat heb je aan al dat geld als je letterlijk niemand meer denkt te kunnen vertrouwen? Is ook eenzaam dan, in willekeurig welke villa of op willekeurig welke jacht.
Klopt. Ben dat ook wel zat. Maar Rutte heeft iig niet absolute macht in de poltiek EN over het leger.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:19 schreef Simmertje het volgende:
Meanwhile zit ik al 12 jaar naar Rutte te kijken terwijl ik nog nooit op hem gestemd heb. Mogen hier ook weleens met termijnen gaan werken
"Elimineren" lijkt mij handiger.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Buiten je landsgrenzen ben je nooit meer veilig, in het westen pakken ze je op en geven je een enkeltje Den Haag,
En in "semi-neutrale" landen komen de mannen van de VS je kidnappen om je daarna die kant op te duwen, niet anders dan dat die nu outright drugscriminelen kidnappen naar de VS om daar voor de rechter te mogen komen.
quote:Op 11 maart 2006 overleed Miloević in zijn cel in Scheveningen. Naar aanleiding van dit overlijden werd de strafzaak tegen Miloević op 14 maart 2006 beindigd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nl.wikipedia.org/(...)slavi%C3%ABtribunaalHow do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Daar kan ie toch mooi nog eens 200 paleizen van 1 miljard mee bouwenquote:Op vrijdag 22 april 2022 10:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat eigenlijk heel vreemd is. Wat moet putin met 200 miljard USD. Hij kan er niks (meer) mee. Geen exorbitante jachten, geen vila's in Itali.
Als die dit al overleeft kan die voor de rest van z'n leven in een bunker in z'n verpauperde land gaan zitten.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
"Elimineren" lijkt mij handiger.
Juridische molens malen erg grof en langzaam.
Zie bv. onze oude vrind uit Servi.
[..]Ik vind het vooruitzicht dat die voor de rest van z'n leven in een cel in hartje den haag zit wel prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://nl.wikipedia.org/(...)slavi%C3%ABtribunaal
En ik snap jou zeker ook, maar ik houd mezelf voor, dat dat het verschil is tussen ons, en hem.
Het 'grondstoffen-verhaal gebruikten ze ook al bij Irak en Afghanistan maar slaat nergens op. De bedragen die daarmee gemoeid gaan vallen in het niet bij de kosten van een oorlog.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:09 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind de juridische procedures te lang en diepgravend.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik vind het vooruitzicht dat die voor de rest van z'n leven in een cel in hartje den haag zit wel prima.
En ik snap jou zeker ook, maar ik houd mezelf voor, dat dat het verschil is tussen ons, en hem.
Ik denk dat dit zomaar zou kunnen. Iig is er duidelijk iets aan de hand met de geestesvermogens van meneer. Maar dit soort berichten is ook weer bedoeld als propaganda natuurlijk. Om te zorgen dat het netwerk om Poetin heen dit ook meekrijgen en zich ook zorgen gaan maken waar zij eigenlijk in betrokken zijn geraakt, van welke malloot ze orders krijgen en wat ze hier wellicht tegen kunnnen doen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:30 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)stoornis-of-psychose
==================================================
Ophef na nieuwe video Poetin: 'Een persoonlijkheidsstoornis of psychose
Nieuw opgedoken beelden van de Russische president Vladimir Poetin hebben opnieuw geleid tot speculaties over de gezondheidstoestand van de Russische leider. Op de gewraakte beelden is Poetin in gesprek met zijn minister van Defensie Sjojgoe en met name zijn lichaamshouding houdt de gemoederen bezig. ,,Hij houdt de hoek van de tafel vast alsof zijn leven ervan afhangt. Zijn lichaam ligt slap in een stoel alsof hij zijn rug niet recht kan houden", aldus Taras Voznyak, hoofdredacteur van het Oekraense Mezha.
[ afbeelding ]
Poetin houdt zich vast aan de tafel.
Er is al lange tijd veel te doen over de gezondheid van de Russische president, zowel fysiek als mentaal. De jongste beelden van Poetin, die zenuwachtig oogt en zich krampachtig aan de tafel vasthoudt, wekken op sociale media de nodige verbazing en leiden tot speculaties over de gemoedstoestand van de president. In de Britse krant Express doet een psychotherapeut een poging tot duiding. Noel McDermott denkt dat Poetin in een 'psychotische staat' verkeert en last heeft van 'stemmen in zijn hoofd'.
Zelfisolatie
McDermott verklaart dit door verhalen over de dictator die zich sinds het uitbreken van de coronacrisis grotendeels isoleerde van de buitenwereld. Dit zou voor 'onomkeerbare schade' hebben gezorgd en een rol hebben gespeeld bij het besluit van Poetin om zijn buurland binnen te vallen, stelt de therapeut.
Poetin vertoont in toenemende mate paranode gedrag, schrijft de krant. ,,Inclusief het ontwijken van persoonlijke ontmoetingen, of juist het ontmoeten van personen aan de andere kant van een absurd lange tafel, het gebruik maken van een dubbelganger en je veiligheidsmedewerkers je eten laten voorproeven."
De psycholoog ziet twee mogelijkheden: of hij lijdt aan een persoonlijkheidsstoornis, of hij is extreem bang en paranode. Psychotische gedachten komen veel voor bij zelfisolatie, zo stelt de arts.
[ twitter ]
Denk dat Poetin de laatste tijd ook weinig slaap heeft gehad en relatief veel stressquote:Op vrijdag 22 april 2022 11:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat dit zomaar zou kunnen. Iig is er duidelijk iets aan de hand met de geestesvermogens van meneer. Maar dit soort berichten is ook weer bedoeld als propaganda natuurlijk. Om te zorgen dat het netwerk om Poetin heen dit ook meekrijgen en zich ook zorgen gaan maken waar zij eigenlijk in betrokken zijn geraakt, van welke malloot ze orders krijgen en wat ze hier wellicht tegen kunnnen doen.
Is dat tegenwoordig voor mannen en vrouwen?quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:20 schreef Aether het volgende:
Nederlanders krijgen Dienstplichtbrief, maar geen relatie met oorlog Oekrane
https://nos.nl/l/2426038
Meer dan 200.000 Nederlanders krijgen de komende dagen een Dienstplichtbrief. Daarin staat dat jongeren die dit jaar 17 zijn of worden, staan ingeschreven voor de dienstplicht. Ook mensen jonger dan 35 jaar, die (op)nieuw zijn ingeschreven als Nederlander, krijgen de brief.
Er is geen enkele relatie met de huidige ontwikkelingen in Oekrane, benadrukt het ministerie van Defensie. De brief wordt elk jaar rond deze tijd verstuurd. Mensen die de brief krijgen, worden niet opgeroepen voor militaire dienst, omdat de opkomstplicht sinds 1997 is opgeschort.
In heel uitzonderlijke situaties kan de opkomstplicht weer worden ingevoerd, maar dat is volgens het ministerie nu niet aan de orde.
Ik denk dat het allemaal nonsens is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Ik denk dat dit zomaar zou kunnen. Iig is er duidelijk iets aan de hand met de geestesvermogens van meneer. Maar dit soort berichten is ook weer bedoeld als propaganda natuurlijk. Om te zorgen dat het netwerk om Poetin heen dit ook meekrijgen en zich ook zorgen gaan maken waar zij eigenlijk in betrokken zijn geraakt, van welke malloot ze orders krijgen en wat ze hier wellicht tegen kunnnen doen.
Jij bent in ieder geval alvast gaan blren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is dat tegenwoordig voor mannen en vrouwen?
Anders zullen de feministen wel weer op de hoogste poten staan te bleren.
Als ik zelf die foto zou moeten duiden zie ik een man die bang is. Die verkrampt achterover in een stoel zit en zoveel mogelijk naar achter wil deinzen voor het slechte nieuws wat hem gebracht wordt. Daarnaast vindt hij het ook nog nodig om zich aan de tafel vast te houden om nog een beetje steun te vinden in de angstige situatie waarin hij zich bevindt; de situatie van het hele slechte nieuws wat hij krijgt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:06 schreef descon het volgende:
[..]
Denk dat Poetin de laatste tijd ook weinig slaap heeft gehad en relatief veel stress....daar ga je na langere tijd ook niet lekker op
Dit is een hele andere Poetin dan die we 2 maanden geleden zagen waarin hij nog een uur achter elkaar vuur spuugde met zijn oorlogsverklaring cq vredesmissie. Het oogt op mij alsof hij zich kapot geschrokken is van de resultaten van deze onderneming en hij straalt ook geen vertrouwen of daadkracht meer uit.quote:
Naast dat dit al voorbij is gekomen is ook niet duidelijk dat dit door de KGB is gedaan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:14 schreef Starhopper het volgende:
Oligarchen zijn niet meer veilig in Europa. De moordbrigades van de KGB zijn gearriveerd.
[ twitter ]
Ooh dat had ik gemist. Maar 2 gezinnen op 1 dag. Dat is natuurlijk gewoon toeval.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:16 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Naast dat dit al voorbij is gekomen is ook niet duidelijk dat dit door de KGB is gedaan.
Nee, door de lokale groenteboer.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:16 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Naast dat dit al voorbij is gekomen is ook niet duidelijk dat dit door de KGB is gedaan.
Kap toch eens met je op niets gebaseerde gebral.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:14 schreef Starhopper het volgende:
Oligarchen zijn niet meer veilig in Europa. De moordbrigades van de KGB zijn gearriveerd.
[ twitter ]
Weten doen we het niet, maar hij ziet er niet al te senang uit, dat lijkt iedereen met elkaar eens te zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:04 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als je eerst aan een tafel zit op 40 meter afstand en je zit dan ineens op anderhalf meter, binnen de Coronamarge, van een defensiepipo is dat natuurlijk heel confronterendquote:Op vrijdag 22 april 2022 11:15 schreef Tengano het volgende:
Ook zijn hoofd hangt wat voorover en zijn torso is voorover gekromd. Hij krimpt als het ware ineen van angst.
Wat was de 2e dan?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:17 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ooh dat had ik gemist. Maar 2 gezinnen op 1 dag. Dat is natuurlijk gewoon toeval.
Dat hoeft niet pers zo te zijn. Kan ook gevalletje corruptie zijn natuurlijk. Uit een ander forum:quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Rusland's grootste chemische fabriek dat 950km van de Ukrainse grens ligt staat in brand. 2 branden/explosies op dezelfde dag? Lijkt me een simultane sabotage actie van special forces die diep in vijandelijke gebied hun werk doen.
[ twitter ]
quote:Houd ook de mogelijkheid open dat er niet sprake is van anti-Moskou sabotage. Stelt u zich ook een scenario voor waarin Defensie X raketten heeft bestelt n afgerekend. En dat de leverancier zegt: "jahaaa, ze staan klaar in de opslag hoor." En wanneer Defensie ze eens cht nodig heeft, miraculeus die opslag vlam vat. "Oepsie, ik hoop dat u verzekerd bent.. maar ze stonden er echt!"
Stelt u ook een scenario voor waarin men de rucksichtlose opdracht heeft gekregen op te schalen, znder dat er nagedacht is over hoe men op moet schalen, en hoe men dat veilig kan doen.
Een kruitfabriek werkt bijvoorbeeld met zeer kleine batches, vaten met materiaal worden pas op de locatie neergezet als het nodig is. Plotseling grote batches willen maken, niet goed reinigen na iedere batch, materiaal opstapelen bij de locaties. En dan denkende aan het gemiddelde opleidingsniveau van een Russische medewerker n motivatie (de Sovjet-motivatie: "als de baas beweert dat hij mij goed betaalt, zal ik beweren dat ik hard werk").
Dit riep ik vorig jaar al rusland wil dat hele stuk, en zeker er vanaf 2010 ontdekt is dat het hele gebied voor grondstoffen zit en een concurrent in de omgeving niet geduld wordt.quote:
Als hij echt bang zou zijn om besmet te raken met corona, zou hij zijn personeel/volgelingen wel verplichten een mondkapje te dragen aan zijn tafel; die dit probleemloos zouden willen opvolgen omdat niemand daar problemen wil krijgen met Poetin (als je leven je nog een beetje lief is).quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:25 schreef Frutsel het volgende:
Als je eerst aan een tafel zit op 40 meter afstand en je zit dan ineens op anderhalf meter, binnen de Coronamarge, van een defensiepipo is dat natuurlijk heel confronterend
Een dag eerder (ik dacht dezelfde dag, sorry) op dezelfde wijze een gezin in Moskou. En volgens mij in Londen ook zoiets, maar dat kan ik zo snel niet meer terugvinden.quote:
Dat laatste maakt niet uit zolang ze indirecte aankopen maar faciliteren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
De Duitse industrie is niet de Duitse overheid. In Die Welt staat een overzicht van wat de Duitse overheid doet en het is bedroevend. Daarnaast frustreren ze rechtstreekse aankopen door Oekrane.
Blijven vreemde wezens dictators. Ontzettend bang zijn voor een virusje maar ondertussen wel hele steden met kinderen plat bombarderen. Vraag me toch echt af hoe die mensen slapen 's nachts.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Als hij echt bang zou zijn om besmet te raken met corona, zou hij zijn personeel/volgelingen wel verplichten een mondkapje te dragen aan zijn tafel; die dit probleemloos zouden willen opvolgen omdat niemand daar problemen wil krijgen met Poetin (als je leven je nog een beetje lief is).
Alleen wel jammer dat die oorlog en de daaruit volgende sancties ze meer gekost hebben dan die grondstoffen ze ooit kunnen opleveren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit riep ik vorig jaar al rusland wil dat hele stuk, en zeker er vanaf 2010 ontdekt is dat het hele gebied voor grondstoffen zit en een concurrent in de omgeving niet geduld wordt.
Dat is waar idd, al is het verdacht dat het op precies dezelfde dag gebeurd als die explosie bij het militaire research center.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:26 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat hoeft niet pers zo te zijn. Kan ook gevalletje corruptie zijn natuurlijk. Uit een ander forum:
[..]
Dat laatste maakt niet uit zolang ze indirecte aankopen maar faciliteren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 09:29 schreef HiZ het volgende:
[..]
De Duitse industrie is niet de Duitse overheid. In Die Welt staat een overzicht van wat de Duitse overheid doet en het is bedroevend. Daarnaast frustreren ze rechtstreekse aankopen door Oekrane.
Mee eens. Tenzij het om de zekerheid van toevoer van de grondstoffen gaat maar ook dat was voor de VS niet nodig. Het is vaak wel een deelverklaring.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:00 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het 'grondstoffen-verhaal gebruikten ze ook al bij Irak en Afghanistan maar slaat nergens op. De bedragen die daarmee gemoeid gaan vallen in het niet bij de kosten van een oorlog.
Maar mij lijkt dat je moeilijk vol kan houden dat het allemaal toeval is h.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:21 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Kap toch eens met je op niets gebaseerde gebral.
https://ca.news.yahoo.com(...)mpany-150435419.htmlquote:Op vrijdag 22 april 2022 11:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Een dag eerder (ik dacht dezelfde dag, sorry) op dezelfde wijze een gezin in Moskou. En volgens mij in Londen ook zoiets, maar dat kan ik zo snel niet meer terugvinden.
Kan ook Parkinson zijn.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:30 schreef slashdotter3 het volgende:
Nieuw opgedoken beelden van de Russische president Vladimir Poetin hebben opnieuw geleid tot speculaties over de gezondheidstoestand van de Russische leider. Op de gewraakte beelden is Poetin in gesprek met zijn minister van Defensie Sjojgoe en met name zijn lichaamshouding houdt de gemoederen bezig. ,,Hij houdt de hoek van de tafel vast alsof zijn leven ervan afhangt. Zijn lichaam ligt slap in een stoel alsof hij zijn rug niet recht kan houden", aldus Taras Voznyak, hoofdredacteur van het Oekraense Mezha.
[ afbeelding ]
Er is al lange tijd veel te doen over de gezondheid van de Russische president, zowel fysiek als mentaal. De jongste beelden van Poetin, die zenuwachtig oogt en zich krampachtig aan de tafel vasthoudt, wekken op sociale media de nodige verbazing en leiden tot speculaties over de gemoedstoestand van de president. In de Britse krant Express doet een psychotherapeut een poging tot duiding. Noel McDermott denkt dat Poetin in een 'psychotische staat' verkeert en last heeft van 'stemmen in zijn hoofd'.
Zelfisolatie
McDermott verklaart dit door verhalen over de dictator die zich sinds het uitbreken van de coronacrisis grotendeels isoleerde van de buitenwereld. Dit zou voor 'onomkeerbare schade' hebben gezorgd en een rol hebben gespeeld bij het besluit van Poetin om zijn buurland binnen te vallen, stelt de therapeut.
Poetin vertoont in toenemende mate paranode gedrag, schrijft de krant. ,,Inclusief het ontwijken van persoonlijke ontmoetingen, of juist het ontmoeten van personen aan de andere kant van een absurd lange tafel, het gebruik maken van een dubbelganger en je veiligheidsmedewerkers je eten laten voorproeven."
De psycholoog ziet twee mogelijkheden: of hij lijdt aan een persoonlijkheidsstoornis, of hij is extreem bang en paranode. Psychotische gedachten komen veel voor bij zelfisolatie, zo stelt de arts.
[ twitter ]
Medicatie.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:33 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Blijven vreemde wezens dictators. Ontzettend bang zijn voor een virusje maar ondertussen wel hele steden met kinderen plat bombarderen. Vraag me toch echt af hoe die mensen slapen 's nachts.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:14 schreef Starhopper het volgende:
[ twitter ]
En hij is ook de jongste niet meer natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:06 schreef descon het volgende:
[..]
Denk dat Poetin de laatste tijd ook weinig slaap heeft gehad en relatief veel stress....daar ga je na langere tijd ook niet lekker op
Je weet ook dat de PR fabriek van RT op volle toeren draait, ze kunnen elke foto en elke pose kiezen en die het nieuws inslingeren.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:23 schreef ExTec het volgende:
[..]
Weten doen we het niet, maar hij ziet er niet al te senang uit, dat lijkt iedereen met elkaar eens te zijn.
Wat een gaar filmpje trouwens, baseren ze daar nou heel dat verhaal op? Je ziet hem een fractie van een seconden zittend in beeld.quote:Op vrijdag 22 april 2022 10:30 schreef slashdotter3 het volgende:
[ afbeelding ]
Zelfisolatie
[ twitter ]
Gisteren gelezen dat hij geen spatje bloed op zijn kleding had..😕quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Volgens lokale media vermoedt de politie dat de man eerst zijn vrouw en dochter in hun slaap gedood heeft met een bijl en daarna zelf uit het leven is gestapt. Andere scenario's worden vooralsnog niet uitgesloten. De politie deed een aantal ontdekkingen die moeilijk te verklaren zijn.
Of de Spaanse politie is geinfiltreerd door Russen die mensen op een dwaalspoor proberen te zetten of ze zijn gewoon incompetent als ze echt denken dat hij z'n vrouw en dochter heeft gedood en daarna zelfmoord heeft gepleegd en dat het nu case closed is.
Poetinson vermoed ik...quote:
Praktisch elke leider had “oppeppers” toen, zal nu ook genoeg voorkomen lijkt me.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:42 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Medicatie.
Hitler was ook een wandelende junk project uiteindelijk.
Ik zou altijd kritisch zijn over de bronnen die met dat soort "informatie" komen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:48 schreef Maron het volgende:
[..]
Gisteren gelezen dat hij geen spatje bloed op zijn kleding had..😕
De stad is succesvol bevrijd van haar levende inwoners, gebouwen, toekomst en haar eigen bestaan.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:47 schreef TLC het volgende:
President Poetin zei daarop dat "de operatie om Marioepol te bevrijden succesvol is verlopen".
In Turkmenistan slingerden ze toch ook gewoon belachelijke shit zoals dit de ether in?:quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet ook dat de PR fabriek van RT op volle toeren draait, ze kunnen elke foto en elke pose kiezen en die het nieuws inslingeren.
Ze kiezen ervoor om een foto van Poetin in gespannen houding te nemen.
Dat is wat ik zie.
Putin is een superslimme gast die constant is voorgelogen door jaknikkers, zou hij nu eindelijk beseffen dat ipv een herstel van het glorieuze USSR rijk dat ze juist de andere kant richting de afgrond gaan?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:15 schreef Tengano het volgende:
Als ik zelf die foto zou moeten duiden zie ik een man die bang is. Die verkrampt achterover in een stoel zit en zoveel mogelijk naar achter wil deinzen voor het slechte nieuws wat hem gebracht wordt. Daarnaast vindt hij het ook nog nodig om zich aan de tafel vast te houden om nog een beetje steun te vinden in de angstige situatie waarin hij zich bevindt; de situatie van het hele slechte nieuws wat hij krijgt.
Ook zijn hoofd hangt wat voorover en zijn torso is voorover gekromd. Hij krimpt als het ware ineen van angst. En ook zijn gezichtsuitdrukking komt zeer gespannen over.
[..]
Dit is een hele andere Poetin dan die we 2 maanden geleden zagen waarin hij nog een uur achter elkaar vuur spuugde met zijn oorlogsverklaring cq vredesmissie. Het oogt op mij alsof hij zich kapot geschrokken is van de resultaten van deze onderneming en hij straalt ook geen vertrouwen of daadkracht meer uit.
Dus de PR fabriek van RT is net zo incapabel als hun leger, en eigenlijk dat hele k*t-land?quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je weet ook dat de PR fabriek van RT op volle toeren draait, ze kunnen elke foto en elke pose kiezen en die het nieuws inslingeren.
Ze kiezen ervoor om een foto van Poetin in gespannen houding te nemen.
Dat is wat ik zie.
Dat je daar dan een hele zelfverzonnen conclusie bij gaat bedenken maakt je wel een beetje naef en vatbaar voor propoganda.
Superslimme gast maar laat zich wel makkelijk voorliegen, ok man.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:52 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
Putin is een superslimme gast die constant is voorgelogen door jaknikkers, zou hij nu eindelijk beseffen dat ipv een herstel van het glorieuze USSR rijk dat ze juist de andere kant richting de afgrond gaan?
quote:
Deze staat iets verderop in dit draadje.quote:
Excalibur!quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In Turkmenistan slingerden ze toch ook gewoon belachelijke shit zoals dit de ether in?:
[ afbeelding ]
Dat is het hele probleem met dictaturen, niemand kan de dictator vertellen dat ie iets niet moet doen omdat het een dom idee is en/of hij belachelijk overkomt.
Tis dat ik ondertussen weet dat misleiding en leugens vertellen doodnormaal is voor Rusland want anders zou ik denken dat hij dom is met zulke overduidelijk incorrecte uitspraken.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:55 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Deze staat iets verderop in dit draadje.
[ twitter ]
Grootheidswaanzin of rele optie?
Klinkt niet zo best.![]()
Die uitspraken van het Min. van Defensie ook trouwens.![]()
"Technische superioriteit is obvious"
"When striking, Russian Armed Forces do not suffer any losses/"
"We didn't start this war (sic), but we will finish it."
Een beetje de andere kant van mensen die het over Biden's gezondheid hebben. Dat ze roepen dat hij seniel is omdat hij 'Where am I?' vroeg, lekker afgekapt om een moment waarop het leek alsof hij dt vroeg, in plaats van dat er daarna nog iets zou komen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:47 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Wat een gaar filmpje trouwens, baseren ze daar nou heel dat verhaal op? Je ziet hem een fractie van een seconden zittend in beeld.
Was dat niet bij de aankondiging van het WK gewichtheffen dat in 2018 in Ashgabat gehouden werd? Dat was ook echt een feestquote:Op vrijdag 22 april 2022 11:51 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
In Turkmenistan slingerden ze toch ook gewoon belachelijke shit zoals dit de ether in?:
[ afbeelding ]
Dat is het hele probleem met dictaturen, niemand kan de dictator vertellen dat ie iets niet moet doen omdat het een dom idee is en/of hij belachelijk overkomt.
Dit gebeurde in Engeland ook telkens; niks aan de hand gewoon zelfmoord. Maar tot er snuggere mensen gingen onderzoeken, bleek ineens dat er sporen van straling gevonden waren in hun bloed en zelfs iedereen die een bepaalde klink had aangeraakt in London.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:44 schreef slashdotter3 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Volgens lokale media vermoedt de politie dat de man eerst zijn vrouw en dochter in hun slaap gedood heeft met een bijl en daarna zelf uit het leven is gestapt. Andere scenario's worden vooralsnog niet uitgesloten. De politie deed een aantal ontdekkingen die moeilijk te verklaren zijn.
Of de Spaanse politie is geinfiltreerd door Russen die mensen op een dwaalspoor proberen te zetten of ze zijn gewoon incompetent als ze echt denken dat hij z'n vrouw en dochter heeft gedood en daarna zelfmoord heeft gepleegd en dat het nu case closed is.
Ik denk, let op: denk dat dat niet realistisch meer is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:55 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
[ twitter ]
Grootheidswaanzin of rele optie?
Dat denk ik ook, maar gaat meer om behoudt van macht en dominantie van Poetin en zijn kgb kliek. Dus niet zo zeer winst maar behoudt van macht.quote:Op vrijdag 22 april 2022 11:33 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat die oorlog en de daaruit volgende sancties ze meer gekost hebben dan die grondstoffen ze ooit kunnen opleveren.
Oh ja, die film moet ik nog kijken. Heb ik opgenomen, zodat ik kan bingen. Echt raar, alleen door het aanraken van een klink.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:06 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Dit gebeurde in Engeland ook telkens; niks aan de hand gewoon zelfmoord. Maar tot er snuggere mensen gingen onderzoeken, bleek ineens dat er sporen van straling gevonden waren in hun bloed en zelfs iedereen die een bepaalde klink had aangeraakt in London.
Russische oliargen die slecht liggen bij Poetin en een beetje pro democratisch zijn sterven allemaal aan zelfmoord.
Echt zucht.... leuke trol actie.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Oh ja, die film moet ik nog kijken. Heb ik opgenomen, zodat ik kan bingen. Echt raar, alleen door het aanraken van een klink.
Trouwens iemand gisteren op1 gekeken? Daar zat de onttroonde presidente van wit-Rusland. Was erg interessant hoe zij tegen deze oorlog aankeek.
digitaliseert?quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:22 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Echt zucht.... leuke trol actie.
door handle
Poisoning of Sergei and Yulia Skripal
Rusland is het gevaar voor het westen en iedereen die dit nog digitaliseert is een potentieel gevaar voor de vrijheid van Nederland.
iedereen die dit nog autocorrect is een potentieel gevaar voor de vrijheid van Nederland.quote:
Oh, nu is het simpel. We lanceren onze anti-Parkinson raket....quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:38 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)_hes_trying_to_hide/
this appears to be Parkinsons, full stop. The holding of the table and the tucked neck is what I see in patients with advanced Parkinsons.
Edit: parkinsons can also affect one's cognition, now this war is starting to make sense.
Bagetaliseert werd digitaliseert door de autocorrect.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
iedereen die dit nog autocorrect is een potentieel gevaar voor de vrijheid van Nederland.
Maar weer eens een bewijs dat de Oekraners er ongetwijfeld een propaganda-sausje overheen doen, maar bij lange na niet zo extreem als de Russen. 20k dooien was Oekrane zei, dus dat klopt aardig.quote:
Ik snap niet waarom dit soort berichten berhaupt zouden verschijnen op een pro-Kremlinpagina...quote:
Zeker, maar valt mee, zou zeggen zo weinig dat het geen naam mag hebben.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar weer eens een bewijs dat de Oekraners er ongetwijfeld een propaganda-sausje overheen doen, maar bij lange na niet zo extreem als de Russen. 20k dooien was Oekrane zei, dus dat klopt aardig.
Is vermist niet vaak een ander woord voor ook dood in zo’n situatie?quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:58 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Maar weer eens een bewijs dat de Oekraners er ongetwijfeld een propaganda-sausje overheen doen, maar bij lange na niet zo extreem als de Russen. 20k dooien was Oekrane zei, dus dat klopt aardig.
Duur grapje wel. Die 3 dagen durende speciale operatiequote:Op vrijdag 22 april 2022 13:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zeker, maar valt mee, zou zeggen zo weinig dat het geen naam mag hebben.
Huidige bodycount van UKR 21K:
[ afbeelding ]
Dat valt terug de leiden naar het oude adagium: de RUS staat doet alsof ze hun mensen betalen, en de RUS medewerker doet alsof die werkt.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dit soort berichten berhaupt zouden verschijnen op een pro-Kremlinpagina...
Oke dus? Lijken prima te werken. Moet je ze dan maar weg doen omdat ze oud zijn?quote:
Zeker waar maar dan loop je voor vervanging tegen problemen aan. Die delen worden niet meer gemaakt. En 1 op 1 delen vervangen kan niet, dus back to the drawing board.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oke dus? Lijken prima te werken. Moet je ze dan maar weg doen omdat ze oud zijn?
Niet altijd. Ik herinner me dat Goebbels (in z'n dagboek) ooit klaagde over de verliezen van de Italianen tijdens n of andere slag. Enkele honderden doden en ruim 20.000 vermisten. Cijfers die niet in de Duitse pers mochten verschijnen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:07 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Is vermist niet vaak een ander woord voor ook dood in zo’n situatie?
Dat is inderdaad heel oud spul... zulke chips zitten er ook op de antieke Sovjet hardware uit mijn eigen collectie:quote:
Omdat ze dom zijn. Ze publiceren alles van de overheid zonder kritiek.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:03 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dit soort berichten berhaupt zouden verschijnen op een pro-Kremlinpagina...
Ziet er gewoon degelijk uit. Moet je eens kijken wat ze in de ruimtevaart of nucleaire industrie gebruiken.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Oke dus? Lijken prima te werken. Moet je ze dan maar weg doen omdat ze oud zijn?
Ja precies. Als het werkt dan werkt het. Je failure rate zal wat hoger zijn. Maar als nog beter dan er maar niks mee doen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ziet er gewoon degelijk uit. Moet je eens kijken wat ze in de ruimtevaart of nucleaire industrie gebruiken.
Is wel opvallend, de ontwikkeling van de Kh-101 begon eind jaren 80, en de raket werd in 1998 voor het eerst getest.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:09 schreef over_hedge het volgende:
[..]
quote:
6 uur vliegen? Dat is een hele andere klasse dan de Switchblade 600 die minder dan een uur heeft.quote:Op vrijdag 22 april 2022 12:59 schreef polderturk het volgende:
Dit is een heeeel goed wapen.
Aangezien hij 6 uur kan vliegen zal hij veel groter zijn en krachtiger zijn dan de kamikaze drones die ze al kregen.
Als ze hier 5000 van krijgen, dan kunnen ze de oorlog winnen.
Azerbeidzjan had soortgelijke wapens in Karabakh gebruikt.
[ twitter ]
Is normaal. Het fout doen noemen we scope creep.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Is wel opvallend, de ontwikkeling van de Kh-101 begon eind jaren 80, en de raket werd in 1998 voor het eerst getest.
Een van de problemen van projecten tegenwoordig.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is normaal. Het fout doen noemen we scope creep.
Als je namelijk bepaalde onderdelen in het project steeds blijft bijwerken, omdat er nieuw en beter is, blijf je de milestones van je project immers maar vooruit duwen.
Maar het blijft oude meuk van 50 jaar oud.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als je namelijk bepaalde onderdelen in het project steeds blijft bijwerken, omdat er nieuw en beter is, blijf je de milestones van je project immers maar vooruit duwen.
Dus: maak je PCB's in de jaren 80, en daar blijf je bij, daarna ga je door met de rest.
En eventueel die PCBs updaten, doe je als je klaar bent.
Tussendoor "ff" de electronica vervangen voor het meest moderne wat je kan vinden klinkt leuk, maar doe je dus niet.
Ja die had ik vanochtend al gepost. Moldavie moet ook zijn nazi's loslatenquote:Op vrijdag 22 april 2022 11:55 schreef Salina het volgende:
[..]
[..]
Voorspelbaarder dan het plot van de film Titanic.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:34 schreef Aether het volgende:
Russische commandant: 'Heel zuidelijk Oekrane onder controle krijgen'
Rusland wil geheel zuidelijk Oekrane onder controle krijgen en zo een route vrijmaken naar Transnistri, een afgescheiden regio van Moldavi. In Transnistri, dat zich in 1990 afscheidde van Moldavi, zijn Russische militairen gestationeerd, maar het staatje wordt door vrijwel geen land erkend.
De doelstelling is onderdeel van de tweede fase van de Russische "speciale operatie" in Oekrane, die er vooral op is gericht de hele oostelijke Donbas-regio te veroveren en vanaf daar een route over land te creren naar het door Moskou ingelijfde schiereiland de Krim. De Russische commandant Roestam Minnekajev zegt dat het onder controle krijgen van Zuid-Oekrane de verbinding van het leger met Transnistri zou verbeteren.
Niet eerder heeft Rusland zich zo duidelijk uitgelaten over de nieuwe doelen van Moskou. De boodschap van de commandant duidt erop dat Rusland voorlopig niet van plan is zijn offensief in Oekrane te beindigen.
Ik spreek met bijna niemand over de oorlog.quote:Op vrijdag 22 april 2022 07:37 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben pro nederland
Sancties zijn prima
Andersom.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:19 schreef over_hedge het volgende:
[..]
Ja precies. Als het werkt dan werkt het. Je failure rate zal wat hoger zijn. Maar als nog beter dan er maar niks mee doen.
Dus ze hebben nog niets om mee thuis te komen. Donbass gaan ze niet redden, Odessa is maar 1 stad, is misschien nog net te doen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:34 schreef Aether het volgende:
Niet eerder heeft Rusland zich zo duidelijk uitgelaten over de nieuwe doelen van Moskou.
Mariupol lukt ze nog niet eens, hquote:Op vrijdag 22 april 2022 13:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dus ze hebben nog niets om mee thuis te komen. Donbass gaan ze niet redden, Odessa is maar 1 stad, is misschien nog net te doen.
Nog logischer dus dat ze die dingen nog gebruikenquote:Op vrijdag 22 april 2022 13:38 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Andersom.
In professionele lichtcomputers zaten vaak 386s. Onverwoestbaar, stabiel, zeer betrouwbaar.
‘De verbinding met Transnistri’… Dus Odessa wordt een tweede Marioepol?quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:34 schreef Aether het volgende:
Rusland wil geheel zuidelijk Oekrane onder controle krijgen en zo een route vrijmaken naar Transnistri, een afgescheiden regio van Moldavi. In Transnistri, dat zich in 1990 afscheidde van Moldavi, zijn Russische militairen gestationeerd, maar het staatje wordt door vrijwel geen land erkend.
De doelstelling is onderdeel van de tweede fase van de Russische "speciale operatie" in Oekrane, die er vooral op is gericht de hele oostelijke Donbas-regio te veroveren en vanaf daar een route over land te creren naar het door Moskou ingelijfde schiereiland de Krim. De Russische commandant Roestam Minnekajev zegt dat het onder controle krijgen van Zuid-Oekrane de verbinding van het leger met Transnistri zou verbeteren.
Niet eerder heeft Rusland zich zo duidelijk uitgelaten over de nieuwe doelen van Moskou. De boodschap van de commandant duidt erop dat Rusland voorlopig niet van plan is zijn offensief in Oekrane te beindigen.
-Krim annexxatiequote:Op vrijdag 22 april 2022 13:34 schreef Aether het volgende:
quote:Oekraense president Zelensky waarschuwt voor nepreferendum
De Oekraense president Zelensky zegt dat Rusland een vals onafhankelijkheidsreferendum wil organiseren in de gedeeltelijk bezette gebieden in en rond de steden Cherson en Zaporizja. Hij roept inwoners op om geen persoonsgegevens aan de Russen te geven.
Russische militairen zouden inwoners vragen om hun paspoort. "Ze doen dat niet om jullie te helpen. Ze willen een referendum vervalsen over jullie grondgebied. Dat is de realiteit. Wees voorzichtig", zegt Zelensky.
Hij spreekt van een "georganiseerde komedie uit Moskou".
Terugkerend draaiboek
Ruslandkenner Laura Starink van journalistencollectief Raam op Rusland denkt dat de vrees voor zo'n nepreferendum "volstrekt terecht" is. Het is volgens haar onderdeel van een terugkerend patroon van de Russische regering om opstanden te creren en te stimuleren, om vervolgens een referendum te organiseren voor aansluiting bij Rusland.
"Als je n ding hiervan kunt leren is dat de Russische overheid hardleers is en weinig flexibel. Het toont een gebrek aan creativiteit dat het Kremlin kennelijk niks beters kan bedenken dan zo'n nepreferendum. Dit deden ze eerder al in Georgi en op De Krim."
Ook in de zelfverklaarde 'volksrepublieken' Donetsk en Loegansk in het oosten van Oekrane werden referenda georganiseerd waaruit zou blijken de overwegend Russischsprekende bevolking liever bij Rusland wilde horen.
'Geen enkele steun'
Wat eventuele nieuwe referenda volgens Starink extra ongeloofwaardig maakt, het is totale gebrek aan Ruslandlandgezindheid in Oekrane. "Acht jaar geleden was er in de Donbas wel degelijk steun. In die tijd was dat gebied zeer pro-Russisch. Of dat een meerderheid was is moeilijk te zeggen, maar er was wel steun."
Dat is nu niet het geval in steden als in Cherson en Zaporizja. "De steun voor Rusland in Cherson praktisch nul. De haat in Oekrane voor Rusland is gigantisch. Het was een miscalculatie van Rusland dat ze niet als bevrijders werden onthaald in Oekrane. Het idiote is dat Rusland blijkbaar niet in staat is om het draaiboek aan te passen aan andere omstandigheden, namelijk dat ze gehaat worden."
Niet erkend
Als er referenda komen zullen die volgens Starink door niemand erkend worden. Ook de eerdere volksraadplegingen op De Krim en in de Donbas zijn behalve door Rusland door niemand erkend.
Zulke referenda lijken dan ook vooral bedoeld voor een Russisch publiek. "Het is een effectief middel voor de propaganda. De Russische staatstelevisie zal het als een succes brengen."
Zou mooi zijn als einde van de oorlog Ukraine helpt om de Russen eruit te trappen en Moldova van het conflict af is. Is eindelijk de weg vrij voor EU/Navo lidmaatschap (wat nog steeds 20 jaar gaat duren).quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:34 schreef Aether het volgende:
Als het werkelijk zo oud is, dan was het oorspronkelijk ontwikkeld voor nucleaire kruisraketten. Een conventionele lading heeft een veel kleinere blast radius, dan is "dichtbij" het doel ontploffen niet voldoende meer.quote:Op vrijdag 22 april 2022 13:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus: maak je PCB's in de jaren 80, en daar blijf je bij, daarna ga je door met de rest.
En eventueel die PCBs updaten, doe je als je klaar bent.
Tussendoor "ff" de electronica vervangen voor het meest moderne wat je kan vinden klinkt leuk, maar doe je dus niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |