Dat is een standaard onderdeel van de Russiche strategie. Ook buiten Oekraïne.quote:Op donderdag 21 april 2022 09:52 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Het levend begraven van burgers zal wel een reactie uitlokken lijkt me. Alhoewel, het bombarderen van burgers ook…
Maar dat horen we denk ik al sinds dag 3, zo ongeveer.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Op BNR werd gezegd dat mariopol compleet in handen is van de Russen nu en dat Azovstal uitgerookt wordt, er gaan geen troepen in.
Druppelsgewijs zullen de mensen er wel uitkomen hoop ik.
Het is meer omsingeld. Het lijkt er op dat de Russen een aanval binnen de bebouwing niet aan durven.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Op BNR werd gezegd dat mariopol compleet in handen is van de Russen nu en dat Azovstal uitgerookt wordt, er gaan geen troepen in.
Druppelsgewijs zullen de mensen er wel uitkomen hoop ik.
Dat heb ik niet eerder gehoord eigenlijkquote:Op donderdag 21 april 2022 10:06 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat horen we denk ik al sinds dag 3, zo ongeveer.
Een invasie in Wit-Rusland lokt de NAVO ook zelf uit door een nazi-regime te ondersteunen!quote:Op donderdag 21 april 2022 10:00 schreef Aether het volgende:
Ukraine reveals Russian military plans for “full-scale invasion of Belarus”
https://www.atlanticcounc(...)invasion-of-belarus/
Dat vermoeden was er destijds inderdaad al. Dat spelletje hebben ze overal gespeeld in hun voormalige republieken. En anders regelen ze het wel met gif of een moordaanslag.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:00 schreef Aether het volgende:
Ukraine reveals Russian military plans for “full-scale invasion of Belarus”
https://www.atlanticcounc(...)invasion-of-belarus/
Onzin natuurlijk. Oekraïne is geen nazi-regime dat is Poetin propaganda.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:12 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een invasie in Wit-Rusland lokt de NAVO ook zelf uit door een nazi-regime te ondersteunen!
Russian Siege: Go Fuck Yourselfquote:Op donderdag 21 april 2022 10:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is meer omsingeld. Het lijkt er op dat de Russen een aanval binnen de bebouwing niet aan durven.
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61157670
Goh.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:14 schreef Megumi het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Oekraïne is geen nazi-regime dat is Poetin propaganda.
Je refereert nu naar deze specifieke opmerking van je favo 4D schaker?quote:Op donderdag 21 april 2022 10:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat heb ik niet eerder gehoord eigenlijk
Er zitten allemaal ondergrondse gangen in. Deze fabriek is zodanig gebouwd na WO II door de Soviet-Unie met het oog om het te kunnen verdedigen.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Het is meer omsingeld. Het lijkt er op dat de Russen een aanval binnen de bebouwing niet aan durven.
https://www.bbc.com/news/live/world-europe-61157670
Hoezo invasie, het is toch al een vazalstaat van Ruslandquote:Op donderdag 21 april 2022 10:12 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Een invasie in Wit-Rusland lokt de NAVO ook zelf uit door een nazi-regime te ondersteunen!
Ik zei alleen maar wat op BNR werd verteld.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je refereert nu naar deze specifieke opmerking van je favo 4D schaker?
Nee, die zal die allicht niet eerder gemaakt hebben.
Maar ondertussen is het een godswonder dat ze daar nog steeds zitten.
En als jij jezelf wil vertellen dat RUS soldaten extreem stupide zijn (zit wat in), en je favo 4D schaker ze tot op detail niveau moet vertellen wat ze moeten doen, en het dan wel goed komt, prima.
Maar mensen die niet geloven in die 4D schaak BS, snappen dat RUS nog steeds in z'n maag zit met die vervelende Oekraïners, en als het echt zo simpel zou zijn om ze af te sluiten, dat weken geleden al gebeurt zou zijn.
Ligt aan wie het nieuws deeltquote:Op donderdag 21 april 2022 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik zei alleen maar wat op BNR werd verteld.
Of is nieuws delen ook al “fout”🤨
Het Russische leger is vooral goed in ineffectief zijn en het vermoorden en verkrachten van burgers.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:13 schreef BEFEM het volgende:
Uitroken maar gisteren zou Oekraïne nog een grote uitbraak hebben gehad met voertuigen. Als dat waar is gaat die omsingeling niet bijster goed.
Dat is dan wel weer grappig.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:17 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Er zitten allemaal ondergrondse gangen in. Deze fabriek is zodanig gebouwd na WO II door de Soviet-Unie met het oog om het te kunnen verdedigen.
Jaja dat weten we nou wel.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:21 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het Russische leger is vooral goed in ineffectief zijn en het vermoorden en verkrachten van burgers.
Alleen in de alternatieve realiteit van Poetins marionetten in dit forum is dat anders.
Eens, het is hun werk om het dagelijkse gebral uit het kremlin te publiceren.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
BNR is altijd journalistiek goed gedegen.
Zeg je nu dat nl nieuwszenders ook kremlintrollen zijn?quote:Op donderdag 21 april 2022 10:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Eens, het is hun werk om het dagelijkse gebral uit het kremlin te publiceren.
Maar de lezer dient natuurlijk wel zelf te begrijpen dat het gebral van het kremlin niks waard is.
Zijn de nieuwszender de consumenten van hun eigen publicaties?quote:Op donderdag 21 april 2022 10:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Zeg je nu dat nl nieuwszenders ook kremlintrollen zijn?
https://www.bloomberg.com(...)ing-global-isolationquote:Senior officials have tried to explain to the president that the economic impact of the sanctions will be devastating, erasing the two decades of growth and higher living standards that Putin had delivered during his rule, according to people familiar with the situation.
Putin brushed off the warnings, saying that while Russia would pay a huge cost, the West had left him no alternative but to wage war, the people said.
The president remains confident that the public is behind him, with Russians ready to endure years of sacrifice for his vision of national greatness, they said.
Bronnen rondom user ExTec bevestigen dat .....quote:Op donderdag 21 april 2022 10:30 schreef ExTec het volgende:
Leuke op Bloomberg, enkele interessante quotes:
[..]
https://www.bloomberg.com(...)ing-global-isolation
Todat het volk geen zin heeft om economisch naar de jaren 50 teruggestuurd te worden, vanwege putin's grootheidswaanzin, dan word'ie ge-Ceaușescu'd.
Ik neem aan dat je weet wie of wat Bloomberg is, en wellicht snap je dan dat die niet hun vinger in de lucht steken en maar wat neerpennen. Slecht voor hun voor de rest extreem goede reputatie.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Bronnen rondom user ExTec bevestigen dat .....
Hoe spreekt Bloomberg de inner circle rondom Poetin? dat lijkt mij sterk.
Er is een door de NATO gesteund nazi regime in Wit-Rusland?quote:Op donderdag 21 april 2022 10:12 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Even kijken, een nieuwsbureau met 200 vestigingen en 2300 medewerkers die 5000 artikelen per dag produceren. Ze zullen wel een lijntje hebben dat jij niet hebt he.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Ik proefde sarcasme in die post.. maar schijnbaar niet iedereenquote:Op donderdag 21 april 2022 10:41 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Er is een door de NATO gesteund nazi regime in Wit-Rusland?
Hoezo laf? In zijn eentje zal hij die Orcs er niet uit krijgen, maar een drone doet wonderen.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze man is stoer en laf tegelijk.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-walgelijk~a7bbbdc9/
Die man is geen oligarch, oligarchen zijn alleen goed in jatten. Deze man heeft dus daadwerkelijk wat gepresteerd.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze man is stoer en laf tegelijk.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-walgelijk~a7bbbdc9/
Tijd om dit te introduceren.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:42 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik proefde sarcasme in die post.. maar schijnbaar niet iedereen
Ik ben blij dat Putin zo hands-on is. Die nieuwe generaal moet natuurlijk nog ingewerkt worden.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
De tafel wordt ook weer kleiner, misschien een goed teken
De Telegraaf heeft alleen maar rare verhalen. Gelukkig staat dit rare verhaal achter een betaalmuur.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:54 schreef LethalNinja het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)terug-was-te-snijden
Wtf raar verhaal, in Nederland stoer doen van "we gaan vechten tegen de russen" en dan in Oekraïne toch geen zin meer en weer terug
Ik vind het niet eens raar, maar koekenbakkers die denken dat een oorlog net is als COD, heb je altijd. Weinig nieuwswaardig wat mij betreft.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Telegraaf heeft alleen maar rare verhalen. Gelukkig staat dit rare verhaal achter een betaalmuur.
Bevestigt wel een beetje het beeld van de mensen die naar Oekraïne afreizen: mislukkelingen die op zoek zijn naar roem. Vooral die "commando".quote:Op donderdag 21 april 2022 10:54 schreef LethalNinja het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)terug-was-te-snijden
Wtf raar verhaal, in Nederland stoer doen van "we gaan vechten tegen de russen" en dan in Oekraïne toch geen zin meer en weer terug
Dat we toch niks zouden doen is dezelfde retoriek die we voor de voor de invasie hoorden. Dat bleek ook niet te kloppen: Oekraïne wordt tot de tanden toe bewapend en tegen Rusland zijn keiharde sancties ingesteld.quote:Op woensdag 20 april 2022 23:23 schreef Discombobulate het volgende:
Klein tactical nukeje lijkt me niet ondenkbaar, gewoon even om een stap verder te gaan en de rode lijn te testen. Sowieso gaan we daar niks tegen doen. Headlines als "Widespread condemnation", "Urgent UN meeting", "China urges caution" etc.
https://archive.ph/yOG44quote:Op donderdag 21 april 2022 11:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Telegraaf heeft alleen maar rare verhalen. Gelukkig staat dit rare verhaal achter een betaalmuur.
Dankjewel voor de archief link. Heb jij betaald abbo dat je die kon delen? , wat een gasten zeg whhaa...... Lijkt wel een groepje call of duty nerds die een geromantiseerd beeld van de oorlog hebben.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://archive.ph/yOG44
Wat een idioten idd.
Er komt sowieso een no fly zone boven Oekraïne en ik vermoed dat het Westen dan ook volle bak oorlog gaat voeren met de Russen in ieder geval Oekraïne.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Dat we toch niks zouden doen is dezelfde retoriek die we voor de voor de invasie hoorden. Dat bleek ook niet te kloppen: Oekraïne wordt tot de tanden toe bewapend en tegen Rusland zijn keiharde sancties ingesteld.
Bij het gebruik van kernwapens verwacht ik een volledig handelsembargo tegen Rusland, het Westen zal ook lijden, maar Rusland zal doodbloeden. En wellicht direct militair ingrijpen in Oekraïne.
In de aanloop naar de oorlog bleek dat de VS inlichtingendiensten informatie had die echt alleen maar uit de directe omgeving van Putin kon komen. Het is wel duidelijk dat het Kremlin zo lek is als een mandje.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:35 schreef zoost het volgende:
[..]
Nee, op die site kun je gewoon elke Telegraaflink plakken en archiveren, het kan soms even duren voordat een artikel beschikbaar is maar met wat geduld kun je de hele krant lezen.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:19 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Dankjewel voor de archief link. Heb jij betaald abbo dat je die kon delen? , wat een gasten zeg whhaa...... Lijkt wel een groepje call of duty nerds die een geromantiseerd beeld van de oorlog hebben.
Hij heeft tegenwoordig ook een aardig opgezwollen kop vergeleken met vroeger.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[ twitter ]
Shoigu is weer aangeschoven aan een minitafeltje deze week.
Ook her en der weer gespeculeer over de vermeende zwakke gezondheid van Poetin nav van zijn houding in dit filmpje (tafel vasthouden, voetje wippen, houterige houding)
Het is roddel, maar schadelijke roddel voor Vladje P dus dat gaat er bij mij als zoete koek in
Filler tegen rimpels.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij heeft tegenwoordig ook een aardig opgezwollen kop vergeleken met vroeger.
Echt, wat een domme muts die Hekster. Is dat nou een journalist?quote:
De Baltische staatjes zullen nu wel blij zijn dan ze onderdeel zijn van de EU en de NAVO. Rusland kijkt met een gretigheid naar hun grondgebied.quote:
Wat een uiterst intelligente analyse van user Toine51.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Echt, wat een domme muts die Hekster. Is dat nou een journalist?
Dit twitteren
Ja joh, de Russen hebben ook echt de plaatsnaamborden nodig om op te rukken. Echt, de domheid...
Alle beetjes helpen.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dit twitteren
Ja joh, de Russen hebben ook echt de plaatsnaamborden nodig om op te rukken. Echt, de domheid...
Wat klopt er niet aan het bericht? Het kan toch heel goed dat de lokale bevolking dit inderdaad heeft gedaan om de Russen in de weg te zitten. Hoewel de Russen vast ook een landkaart hebben en dit niet veel helpt.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:55 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Dit twitteren
Gaat erom dat een journalist als Hekster dit twittert. Snapt zij toch ook wel dat dit niet helpt?quote:Op donderdag 21 april 2022 12:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan het bericht? Het kan toch heel goed dat de lokale bevolking dit inderdaad heeft gedaan om de Russen in de weg te zitten. Hoewel de Russen vast ook een landkaart hebben en dit niet veel helpt.
Dank u, geen probleem.quote:Op donderdag 21 april 2022 12:00 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Wat een uiterst intelligente analyse van user Toine51.
Gezien de staat van het Russische leger is de kans groot dat dit landkaarten uit 1983 zijn. Dan moeten ze op hun telefoon kijken waarna er een droneaanval volgt.quote:Op donderdag 21 april 2022 12:01 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan het bericht? Het kan toch heel goed dat de lokale bevolking dit inderdaad heeft gedaan om de Russen in de weg te zitten. Hoewel de Russen vast ook een landkaart hebben en dit niet veel helpt.
Nou dat ie allang in zijn villa in Polen is gevluchtquote:Op donderdag 21 april 2022 10:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hoezo laf? In zijn eentje zal hij die Orcs er niet uit krijgen, maar een drone doet wonderen.
Zal hij Parkinson hebben?quote:Op donderdag 21 april 2022 11:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
Ook her en der weer gespeculeer over de vermeende zwakke gezondheid van Poetin nav van zijn houding in dit filmpje (tafel vasthouden, voetje wippen, houterige houding)
Snap hem best, ik zou ook niet op de Russen gaan zitten wachten als ik geld genoeg had.quote:Op donderdag 21 april 2022 12:25 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou dat ie allang in zijn villa in Polen is gevlucht
Mijn indruk is dat hij lijdt aan een ernstige vorm van Hebberitus.quote:
Kunnen we hieruit ook concluderen dat we die Rus (Leonid Nevzlin) die getwitterd had dat Shoygu een niet-natuurlijke zware hartaanval had gehad en hij dood/op de IC ligt niet meer serieus hoeven te nemen? Of mis ik iets.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:29 schreef Hatseflats22 het volgende:
[ twitter ]
Shoigu is weer aangeschoven aan een minitafeltje deze week.
Ja snap ik wel maar heel heldhaftig is het ook niet toch?quote:Op donderdag 21 april 2022 12:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Snap hem best, ik zou ook niet op de Russen gaan zitten wachten als ik geld genoeg had.
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat een CEO van een van de grootste IT bedrijven in Oekraine zo maar van meer nut zou kunnen zijn achter de schermen dan in het veld met wapens.quote:Op donderdag 21 april 2022 12:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja snap ik wel maar heel heldhaftig is het ook niet toch?
Misschien is dit wel een dubbelganger…puur propagandafilmpje, zowieso in deze setting met dat tafeltje..quote:Op donderdag 21 april 2022 12:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Kunnen we hieruit ook concluderen dat we die Rus (Leonid Nevzlin) die getwitterd had dat Shoygu een niet-natuurlijke zware hartaanval had gehad en hij dood/op de IC ligt niet meer serieus hoeven te nemen? Of mis ik iets.
Tja zo zou je ook kunnen zeggen dat Zelensky vanuit het buitenland in meer rust en met degelijke overleg meer voor elkaar zou krijgen.quote:Op donderdag 21 april 2022 12:49 schreef RegularOrange het volgende:
[..]
Ik zou me zo kunnen voorstellen dat een CEO van een van de grootste IT bedrijven in Oekraine zo maar van meer nut zou kunnen zijn achter de schermen dan in het veld met wapens.
Prednison.quote:Op donderdag 21 april 2022 11:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij heeft tegenwoordig ook een aardig opgezwollen kop vergeleken met vroeger.
Of ze hebben 'm (levend?)gevild en er zit nu een acteur in zijn huid?quote:Op donderdag 21 april 2022 12:50 schreef Maron het volgende:
[..]
Misschien is dit wel een dubbelganger…puur propagandafilmpje, zowieso in deze setting met dat tafeltje..
Sowieso*quote:Op donderdag 21 april 2022 12:50 schreef Maron het volgende:
[..]
Misschien is dit wel een dubbelganger…puur propagandafilmpje, zowieso in deze setting met dat tafeltje..
quote:Op donderdag 21 april 2022 11:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://archive.ph/yOG44
Wat een idioten idd.
quote:Het viel me op dat een van die jongens echt een probleemgeval was, heel onverzorgd ook”, zegt Hendrik
Ziekte van Hedel.quote:Op donderdag 21 april 2022 12:31 schreef Tengano het volgende:
[..]
Mijn indruk is dat hij lijdt aan een ernstige vorm van Hebberitus.
Toffe lui die Russenquote:Op donderdag 21 april 2022 13:41 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Deze had ik nog even gemist![]()
Heeft iemand hem al verteld dat zijn troepen gedecimeerd worden in Ukraine? Dat ie meer dan een officier en een chauffeur nodig heeft om Europa te veroveren?quote:Op donderdag 21 april 2022 13:41 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Zolang het duurtquote:Op donderdag 21 april 2022 13:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Leve de vrijheid ! In nederland dan.
Grappig dat die Russen het zo kut vinden dat alles altijd zo enorm kut bij hun gaat dat iedereen op de wereld het maar kut moet hebben. Vooral de mensen die het minder kut hebben dan zij, die moeten gestraft owrden omdat ze het minder kut hebben door het voor deze mensen nog kutter te te maken dan het voor de gemiddelde Rus al is.quote:Op donderdag 21 april 2022 13:41 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Oekraine is naast het akkefietje van de oorlog vooral druk bezig met de economische hervormingen ed.quote:De Oekraïense delegatie vraagt Nederland verder om de sancties tegen Rusland verder uit te breiden. Ook hopen ze op EU-lidmaatschap. „We begrijpen dat we daarvoor aan de vereisten van de EU moeten voldoen”, zegt Mezentseva. „Daar zijn we al hard mee bezig.”
https://www.telegraaf.nl/(...)testen-van-nederland
Dat zijn de ergste. Zo'n boomerrus (als je daar al van kan spreken in dat pauperland) die veilig stoere taal van achter de schutting roept.quote:Op donderdag 21 april 2022 13:41 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Punt 50 mag ook.quote:Op donderdag 21 april 2022 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat zijn de ergste. Zo'n boomerrus (als je daar al van kan spreken in dat pauperland) die veilig stoere taal van achter de schutting roept.
Overigens is het enige stukje nato dat ik hem gun 5.56x45 aan formaat.
quote:[…] Marina Dubrova. She’s an English teacher, 57 years old, way out on Sakhalin Island in the Pacific.
So she was telling me she had been frustrated by all the aggressiveness in Russian society stemming from the invasion […] she found a video on YouTube where kids were singing about peace in Russian and Ukrainian. And she decided to show that in school — show that in her classes.
She said for some reason, this video somehow aroused something in them that I had not anticipated. I thought it would be all the other way around, that it would calm them down. But they somehow got all excited. And we had a conversation.
She said that a group of five or six eighth grade girls stayed behind after one of her classes and started quizzing her about her views on the war. She told them things like Ukraine is a separate country, to which one of the girls replied, not anymore. She told them that, look, the whole world is supporting Ukraine. Are all of them wrong?
She reminded them that it was Russian troops that went into Ukrainian territory. She said, this is called aggression. And we know that she said all this because she learned afterward that this conversation had been taped secretly by someone who was in the room and then made its way to the police.
So a few days later, the police come to the school, bring her to this police station. She’s interviewed. They write a report. She’s tried in a courtroom. She’s found guilty of discrediting the Russian armed forces under that law that Putin signed on March 4th. She was fined about $400, which is more than a month salary for many Russians. And she says all of this happened in just five or six hours.
[…]
That the people around her had plunged into some kind of madness. She described Russian society as being in a kind of frenzied state where people know with absolute certainty that they are right, that everything that their government is doing is being done correctly.
And she even told me about people she knew who she thought had shared her critical point of view about what was happening in the country — she said that she saw them suddenly turn in favor of the war, in favor of what the Kremlin was doing. And she said that this scared her.
[…] one of her former students raised money to pay that $400 fine. But she refused to take the money. She brought it to a local dog shelter and said she was going to pay that fine herself. She was also fired from her school where she had taught for 30 years. She’s now appealing the fine and her dismissal.
https://www.nytimes.com/2(...)tml?showTranscript=1
Idd, wat een bullshit weer...quote:Op donderdag 21 april 2022 11:26 schreef sp3c het volgende:
Een van die gasten zat bij de groene baretten en na wat argwaan gaan ze bij de mariniers vragen of ze hem kennen
Tijdens de helse autorit naar Oekraïne?
Goed verhaal
Wat een rare post. Behalve dat hij mede terechtstaat, ontslagen is door aantijgingen van haar lijkt het me wel zo gezond dat er ook aandacht is voor mannen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld.quote:Op donderdag 21 april 2022 14:51 schreef TLC het volgende:
Gelukkig heeft CNN ook nog tijd om andere belangrijke wereldzaken te bespreken met een panel van experts, want je hebt behalve de oorlog in Oekraine natuurlijk ook het leed van Johnny Depp in de rechtbank.
Blijkbaar heeft mevrouw Depp eens een vaas naar hem gegooid
Ik vind het vreemder dat bv D66 nu eerder het nieuws haalt dan de situatie in Oekraine.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:02 schreef Noek het volgende:
[..]
Wat een rare post. Behalve dat hij mede terechtstaat, ontslagen is door aantijgingen van haar lijkt het me wel zo gezond dat er ook aandacht is voor mannen die slachtoffer zijn van huiselijk geweld.
Dat vind je vreemd, ja?quote:Op donderdag 21 april 2022 15:04 schreef TLC het volgende:
[..]
Ik vind het vreemder dat bv D66 nu eerder het nieuws haalt dan de situatie in Oekraine.
En Johnny Depp dus.
Godver dat ze elke keer die hele familie afmaken. Wat een harde mensen.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:05 schreef Perrin het volgende:
Het leven van Russen is kort en gewelddadig..
[ twitter ]
Dat van D66 gaat echt helemaal nergens over vergeleken met bepaalde wereld conflicten.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:10 schreef Noek het volgende:
[..]
Dat vind je vreemd, ja?
Ook dat van D66 lijkt me heel gezond dat het in het nieuws is. Naast dat de wereld doordraait, als iets niet deugt dan deugt het niet ongeacht of er ergens een oorlog gaande is.
Jij post zelfs in een Netfix topic terwijl er een oorlog gaande is. Waarom post je niet alleen hier?
Waarom deze "zelfmoord"? En de hele familie ook, wtf?quote:Op donderdag 21 april 2022 15:05 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Gelukkig maar dat die oorlog er is. Anders zouden we ons kapot vervelen.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat van D66 gaat echt helemaal nergens over vergeleken met bepaalde wereld conflicten.
We zitten in NL vooral na Corona in een bore-out.
Er is zelfs al gepold of de maximum snelheid overal 10 km lager moet. Ik val al in slaap bij 100…
Een paar musici die een paar schuine opmerkingen maken en een paar BNers die de pijp uitgaan zijn DE onderwerpen die ons bezig houden.
quote:
quote:Rien vertelt dat de sfeer te snijden was in de auto. „Op het kamp hadden we al ruzie omdat iemand foto’s had gemaakt, wat niet mocht. Waar we helemaal bonje over kregen in de auto was toen er twee opperden of ze niet een Oekraïense vlag op hun onderarm zouden tatoeëren. Nadat we er twaalf uur waren geweest. Nee, ik voelde me echt klote. Ruk. Ruim 3600 kilometer voor niks gereden.”
Die zullen wel teveel hebben geweten of niet netjes in de pas hebben gelopen.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:16 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Waarom deze "zelfmoord"? En de hele familie ook, wtf?
Ben zeer benieuwd wat hier achter zit. Je zou dit soort dingen op dit ogenlijk toch meer bij het leger en inlichtingendiensten verwachten en niet bij de gasbedrijven.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:05 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Wel toepasselijk rien betekend niets (of niet bestaand) in het Fransquote:
Damn ik dacht dat is oud nieuws, maar het is dus de tweede VP van een Russisch gasbedrijf in een "murder suicide" van zijn familie in een week tijd.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:05 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Ronduit walgelijke praktijken waar Stalin trots op zou zijnquote:Op donderdag 21 april 2022 15:19 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die zullen wel teveel hebben geweten of niet netjes in de pas hebben gelopen.
Hele familie afslachten is natuurlijk om overige toplieden duidelijk te maken wat de consequenties zijn van ongehoorzaamheid of het hebben van teveel 'westerse' gedachten.
Nee gewoon klagen, je bent Nederlander of je bent het nietquote:Op donderdag 21 april 2022 15:17 schreef koemleit het volgende:
[..]
Gelukkig maar dat die oorlog er is. Anders zouden we ons kapot vervelen.
Ik heb een tip voor je. Ga gewoon zelf doen wat je leuk vind, verveel je niet. Je hoeft niet naar de tv te kijken naar wat ze je voorschotelen, om vervolgens te zeuren dat het saai is.
Idd, Poetin zijn hitmen werken een lijstje af.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Damn ik dacht dat is oud nieuws, maar het is dus de tweede VP van een Russisch gasbedrijf in een "murder suicide" van zijn familie in een week tijd.
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/04/18/7340553/
Dat lijkt nu wel iets te toevallig.
Putin zelf daarentegen zit er belabberd bij. Wanhopig vastklampend aan de tafel, uitdrukkingsloos. Geen teken van dominantie en gezondheid.quote:Op donderdag 21 april 2022 10:09 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
De tafel wordt ook weer kleiner, misschien een goed teken
Wie is die suicidale gek eigenlijk?quote:
Is dat niet gewoon een beetje het Russische equivalent van iemand als Tucker Carlson of zo'n andere ophitser van Fox?quote:
Zo ongeveer wel, met als cruciaal verschilletje dat in een land als Rusland waar persvrijheid niet bestaat zijn lijn min of meer overeenkomt met die van het Kremlinquote:Op donderdag 21 april 2022 16:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een beetje het Russische equivalent van iemand als Tucker Carlson of zo'n andere ophitser van Fox?
Weet ik niet, maar ik zie hem vaak schuimbekken op twitter.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie is die suicidale gek eigenlijk?
Ja ik dacht ook al dat ik het eerder gelezen had maar de twee verhalen zijn gewoon bijna identiek.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Damn ik dacht dat is oud nieuws, maar het is dus de tweede VP van een Russisch gasbedrijf in een "murder suicide" van zijn familie in een week tijd.
Je mag natuurlijk altijd agressiever zijn dan het Kremlin. Zie ook Zjirinovski.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:14 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Zo ongeveer wel, met als cruciaal verschilletje dat in een land als Rusland waar persvrijheid niet bestaat zijn lijn min of meer overeenkomt met die van het Kremlin
Nou aftellen tot de USA wordt geconfronteerd met gevolgen zoals de wereld nog nooit heeft gekend.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:21 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt wel alsof de VS elke dag een nieuw pakket aankondigt.
[ twitter ]
Dat, mijn beste, is Vladimir Solovyev.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wie is die suicidale gek eigenlijk?
Hij was toch aan het janken omdat beslag was gelegd op zijn villa?quote:Op donderdag 21 april 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat, mijn beste, is Vladimir Solovyev.
Een Russische Poetin-propagandist met een eigen tv-show.
Je kent hem misschien wel uit het nieuws: zijn villa aan het Comomeer werd besmeurd:
https://www.dailymail.co.(...)Lake-Como-villa.html
Ja. Hij is geraakt door de sancties.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:28 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hij was toch aan het janken omdat beslag was gelegd op zijn villa?
Waarom heeft die man eigenlijk een villa in het door hem zo gehate westen?quote:Op donderdag 21 april 2022 16:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat, mijn beste, is Vladimir Solovyev.
Een Russische Poetin-propagandist met een eigen tv-show.
Je kent hem misschien wel uit het nieuws: zijn villa aan het Comomeer werd besmeurd:
https://www.dailymail.co.(...)Lake-Como-villa.html
De beste man is ook een persoonlijke vriend van Poetin.
[ afbeelding ]
Uber nationalistisch, en staat op dezelfde lijn als Medvedev die vindt dat Rusland een euraziatisch continent moet besturen van Vladivodstok tot Lissabon.
Zij zien de Russen als een herenvolk. En ze hebben de historische missie om ons te 'denazificeren'.![]()
Ik neem aan dat Poetins hoofd-propagandist overal wel wat mooie plekken op deze aarde voor zichzelf heeft weet te bemachtigen.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom heeft die man eigenlijk een villa in het door hem zo gehate westen?
Hij haat het westen trouwens niet.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waarom heeft die man eigenlijk een villa in het door hem zo gehate westen?
Een tweede ronde aan zware artillery dus a 800.000.000, de planning is 3 miljard lees ik net.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:21 schreef polderturk het volgende:
Het lijkt wel alsof de VS elke dag een nieuw pakket aankondigt.
[ twitter ]
putin keek en zag dat het goed was.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Godver dat ze elke keer die hele familie afmaken. Wat een harde mensen.
Er is al een aankondiging geweest weken geleden dat er ongekende gevolgen zouden zijn voor de landen die Oekraïne voorzien van wapens.quote:
Die steken graag een middelvinger op naar het Kremlin.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:52 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Die zijn echt totaal niet bang ook he.
Zelensky eist, ik kots daarop.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:15 schreef polderturk het volgende:
Oekraïne heeft bij de NAVO wensenlijst ook om Turkse wapens gevraagd.
De NAVO moet ALLES leveren wat Oekraïne nodig heeft en MEER.
Oekraïners moeten ook getrained worden op F16's voor als de MIG's opraken. F16's zijn superieur aan alles wat Rusland heeft.
[ twitter ]
En wat is het gevolg als de EU of VS het als genocide erkent? Actieve inmenging?quote:
En nu moeten we bibberen van angst? Dat roepen de Russen al jarenquote:Op donderdag 21 april 2022 16:51 schreef Za het volgende:
[..]
Er is al een aankondiging geweest weken geleden dat er ongekende gevolgen zouden zijn voor de landen die Oekraïne voorzien van wapens.
Je had mijn vraag nooit beantwoord.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:54 schreef Za het volgende:
[..]
Zelensky eist, ik kots daarop.
Daarnaast zie bovenstaande documenten wil hij Europa in een derde wereldoorlog storten.
En de VS kijkt toe, en moedigt aan.
De Russen zijn hier het slachtoffer. Arme Russen.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:54 schreef Za het volgende:
[..]
Zelensky eist, ik kots daarop.
Daarnaast zie bovenstaande documenten wil hij Europa in een derde wereldoorlog storten.
En de VS kijkt toe, en moedigt aan.
quote:Op donderdag 21 april 2022 16:51 schreef Za het volgende:
[..]
Er is al een aankondiging geweest weken geleden dat er ongekende gevolgen zouden zijn voor de landen die Oekraïne voorzien van wapens.
Toch geruststellend dat 'wij' kernwapens hebben en een oorlog ook de vernietiging van het Russische volk zou betekenen. Je moet er niet aan denken dat dat volk de wereld zou domineren.quote:
Alsof dat prutsleger van Putain ook maar in staat is om een tweede front te openenquote:Op donderdag 21 april 2022 17:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
En nu moeten we bibberen van angst? Dat roepen de Russen al jaren
Net zoals figuren als Medvedev en Putain zelf gewoon compleet los van de werkelijkheid. Net zo van het padje af als die Qanon figuren die achter Trump aanhobbelen.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:21 schreef Tijger_m het volgende:
Het is wel opvallend hoe de mensen die Rusland of Poetin steunen daar in blijven volharden terwijl geen enkele van hun voorspellingen over Rusland, Oekraine, het Westen of de hele wereld bewaardheid worden.
De volgers zijn van het padje, niet de leiders, denk ik.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:23 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Net zoals figuren als Medvedev en Putain zelf gewoon compleet los van de werkelijkheid. Net zo van het padje af als die Qanon figuren die achter Trump aanhobbelen.
Ja, daar kon je op wachten. Ik vraag mij alleen of waarmee Oekraine dat wil gaan doen, een TB2 gaat dat niet halen of kunnen.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:24 schreef Aether het volgende:
Ukraine threatens Russia with airstrike on strategic Crimea bridge
https://www.telegraph.co.(...)tegic-crimea-bridge/
Ik ben daar niet zo zeker van ondertussen.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:26 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De volgers zijn van het padje, niet de leiders, denk ik.
Liever dood dan rood.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:15 schreef Confetti het volgende:
[..]
Toch geruststellend dat 'wij' kernwapens hebben en een oorlog ook de vernietiging van het Russische volk zou betekenen. Je moet er niet aan denken dat dat volk de wereld zou domineren.
Daar zit ik serieus al vanaf dag 1 op te wachten.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:24 schreef Aether het volgende:
Ukraine threatens Russia with airstrike on strategic Crimea bridge
https://www.telegraph.co.(...)tegic-crimea-bridge/
In het artikel staat ook: zou fijn zijn als we iets krijgen wat het haalt.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:27 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, daar kon je op wachten. Ik vraag mij alleen of waarmee Oekraine dat wil gaan doen, een TB2 gaat dat niet halen of kunnen.
Mjah, dan zal het een B-2 moeten zijn en ik geloof niet dat ze die binnenkort gaan krijgenquote:Op donderdag 21 april 2022 17:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
In het artikel staat ook: zou fijn zijn als we iets krijgen wat het haalt.
Dus: coming soon.
Op zich snap ik het wel, zowel Estonia als Lithuania, heeft een weliswaar klein maar super goed getraind leger.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:53 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Die steken graag een middelvinger op naar het Kremlin.
Hell no. Huis tuin en keuken kruisraket, of een aantal, red je dat wel mee. Bruggen zijn over het algemeen slecht bepantsert.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:42 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Mjah, dan zal het een B-2 moeten zijn en ik geloof niet dat ze die binnenkort gaan krijgen
Inderdaad die speech die Putin gaf over weldoende Russen in het buitenland..quote:Op donderdag 21 april 2022 16:41 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Inmiddels is een tweede Russische gas oligarch en zijn vrouw en dochter van net 18, met messteken vermoord in hun villa in Spanje.
Dat maakt de tweede oligarch en geheel gezin dood.(op zoon na woonachtend in Franrijk)
De man zelf heeft geen spatje bloed op hem, dus om hem te verdenken van de moorden inclusief zelfmoord, zou nogal vreemd zijn.
https://www.newsweek.com/(...)y-dead-spain-1699660
Drugs Kartel praktijken dit.
Hij komt.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
In het artikel staat ook: zou fijn zijn als we iets krijgen wat het haalt.
Dus: coming soon.
Wordt dit een soort 9-11 complot?quote:Op donderdag 21 april 2022 17:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Did Ukraine Sink Moskva With US Navy Help? Report Says P-8 Poseidon Aircraft Tracked Russian Warship
Zoals iedereen natuurlijk al wist, Ukraine heeft hulp gehad van US intelligence bij het uitschakelen van de Moskva.
Een paar uur ervoor was een US Navy P8 Poseidon surveillance vliegtuig vanuit Italie opgestegen en vloog het langs de Roemeense kust om de Moskva te localiseren.
Dat die pruts Russen deze oorlog dankzij die wapens verliezen is wat Putain bedoeld, dat begrijp jij ook wel.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:51 schreef Za het volgende:
[..]
De plunderende, verkrachtende en volkeren uitroeiende aap komt nog maar weer eens uit de mouw bij de orks.quote:Op donderdag 21 april 2022 13:41 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Liever helemaal geen kernwapens. De mensheid gaat het niet honderden jaren meer volhouden denk ik of ze werken zichzelf naar de vernietiging. Zou zo maar onze Great Filter kunnen zijn.quote:
De rest van het personeel in hoge rangen slaapt niet meer zo lekker.quote:Op donderdag 21 april 2022 15:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Nee, dit is gewoon oorlog. Dan zijn dit soort dingen gewoon normaal.quote:
De Esten en Litouwers hebben echt geen beter spul dan de Amerikanen. Wie zouden dat dan geproduceerd moeten hebben?quote:Op donderdag 21 april 2022 17:42 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Op zich snap ik het wel, zowel Estonia als Lithuania, heeft een weliswaar klein maar super goed getraind leger.
Zeer geavanceerd spul ook, beter dan wat de Amerikanen hebben qua artillerie bijvoorbeeld en lichte voertuigen etc.
Misschien werkt het net zo als in Amerika waar ook iedereen een wapen mag hebben (volgens mijn perceptie dan). De kans is dan groot dat iemand zo'n ding dan ook een keer gebruikt. Hetzelfde kun je wss van kernwapens zeggen en die russen zijn er met al hun overmoedigheid en krenkbaarheid gek genoeg voor.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:01 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Liever helemaal geen kernwapens. De mensheid gaat het niet honderden jaren meer volhouden denk ik of ze werken zichzelf naar de vernietiging. Zou zo maar onze Great Filter kunnen zijn.
Nog niet misschien. Amerika doet er juist alles aan om niet betrokken te raken in deze shit, op de wapenleveranties na dan.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar jij denkt dat de Moskwa stiekum door de Amerikanen beschoten is?
Het is overduidelijk dat het al een proxy oorlog is.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar jij denkt dat de Moskwa stiekum door de Amerikanen beschoten is?
Daar heb je helaas gelijk in denk ik.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:07 schreef Tengano het volgende:
Misschien werkt het net zo als in Amerika waar ook iedereen een wapen mag hebben (volgens mijn perceptie dan). De kans is dan groot dat iemand zo'n ding dan ook een keer gebruikt. Hetzelfde kun je wss van kernwapens zeggen en die russen zijn er met al hun overmoedigheid en krenkbaarheid gek genoeg voor.
Klare grootspraak natuurlijk. Als ik het goed begrijp is de NAVO militair gezien een stuk zwakker vergeleken met de jaren '80 maar hetzelfde geldt voor Rusland. Of gelooft die kerel het zélf dat het Russisch leger als een mes door boter gaat snijden tot aan de Noordzeequote:Op donderdag 21 april 2022 13:41 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Nou ja, gewapend beton is best sterk, natuurlijk en je hebt een bereik nodig wat er nu niet is en volgens mij ook niet op de nominatie staat om geleverd te worden.quote:Op donderdag 21 april 2022 17:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hell no. Huis tuin en keuken kruisraket, of een aantal, red je dat wel mee. Bruggen zijn over het algemeen slecht bepantsert.
Russische saboteurs? Zoals Belarussische saboteurs de Belarussische spoorwegen saboteerden.quote:
Het zou een verademing zijn wanneer niet iedere Rus een genocide plegende, verkrachtende en plunderende ork is en deze akties dus door Russen zelf uitgevoerd worden.quote:
de moffenquote:Op donderdag 21 april 2022 18:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Esten en Litouwers hebben echt geen beter spul dan de Amerikanen. Wie zouden dat dan geproduceerd moeten hebben?
Voor sommige mensen is alles een complot.quote:
Nu onderschat je onze fantasierijke completdenkers toch zeer zeer ernstig.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:36 schreef Tijger_m het volgende:
Voor sommige mensen is alles een complot.
En verder, de VS hebben vrij duidelijk te kennen gegeven dat ze Oekraine van informatie voorzien waaronder geclassificeerde informatie dus dan is het wat lastig om van een compot te spreken. Het is gewoon openbaar.
Nee, zie de eerste regel van mijn post.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:39 schreef Tengano het volgende:
[..]
Nu onderschat je onze fantasierijke completdenkers toch zeer ernstig.
En wat moeten we bang zijn voor dat bagger Rusland. Die moeten eerder bang zijn voor de nato dat ze geen parkeerplaats maken van Mother Russia.quote:Op donderdag 21 april 2022 16:51 schreef Za het volgende:
[..]
Wat bereik je met deze actie dan??quote:Op donderdag 21 april 2022 18:34 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Het zou een verademing zijn wanneer niet iedere Rus een genocide plegende, verkrachtende en plunderende ork is en deze akties dus door Russen zelf uitgevoerd worden.
Waarom niet gewoon wat Oekrainse special forces die hier en daar wat zand tussen de russische raderen strooien.quote:
PzH2000, Leopard II om er twee te noemen.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Welke wapens hebben de Duitsers gemaakt die beter zijn dan Amerikaanse wapens?
Zolang Putin niet hoogstpersoonlijk naar Kyiv gaat om Zelensky te wurgen, maakt hij zich schuldig aan een proxy-oorlog.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:40 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, zie de eerste regel van mijn post.
Ach, eerst was het verhaal "de-escaleren" en nu is het proxy-oorlog!111!!!!. Ik reageer niet eens meer op dat soort posts.
De Leopard is de enige tank die met fabrieksgarantie komt.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik heb geen account dus kan de tweet niet in zijn geheel bekijken mbt het commentaar maar 250 miles east from Moscow nog een outskirt noemen is wel een behoorlijke afstand. Dan zijn circa 400km.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Russische saboteurs? Zoals Belarussische saboteurs de Belarussische spoorwegen saboteerden.
Wutquote:Op donderdag 21 april 2022 18:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Leopard is de enige tank die met fabrieksgarantie komt.
Aangezien Rusland maar 2 steden heeft, is dat helemaal niet raar.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:55 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik heb geen account dus kan de tweet niet in zijn geheel bekijken mbt het commentaar maar 250 miles east from Moscow nog een outskirt noemen is wel een behoorlijke afstand. Dan zijn circa 400km.
En die Abrams is overschat met zijn gasturbine. Zuigt tonnen zand naar binnen in de woestijn. Leopard rules.quote:
Als je het zo bekijkt heb je nog gelijk ook.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Aangezien Rusland maar 2 steden heeft, is dat helemaal niet raar.
Boxer, PZH2000quote:Op donderdag 21 april 2022 18:42 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het lastig is om apparaat echt als winnaar aan te wijzen. Tegenover de Leopard kun je de M1A2 Abrams zetten. En de PzH2000 kun je tegenover de 2S35 Koalitsiya of K-9 Thunder zetten.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PzH2000, Leopard II om er twee te noemen.
Jij vroeg naar Amerikaanse vs Duitse wapens, he, dan moet je er geen wapensystemen uit andere landen bij gaan halenquote:Op donderdag 21 april 2022 19:10 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat het lastig is om apparaat echt als winnaar aan te wijzen. Tegenover de Leopard kun je de M1A2 Abrams zetten. En de PzH2000 kun je tegenover de 2S35 Koalitsiya of K-9 Thunder zetten.
Punt is dat je in een oorlog vaak meer wapentuig nodig hebt, en je de onderdelen ook goed moet laten samenwerken. En dan kunnen ze in Litouwen best goed spul hebben, en dit goed met elkaar integreren, maar het blijft een klein leger, omdat Litouwen gewoon een kleine bevolking heeft.
Nee ik denk het niet. Tenminste, dat aerospace instituut kan ik me goed van voorstellen dat iemand het als sabotage in de fik heeft gestoken omdat hij geen nieuwe raketten wilde ontwerpen om Oekrainers neer te schieten.quote:
Zijn al een aantal genoemd. Welk systeem zeker niet vergeten mag worden is de Gepard/PRTL (in samenwerking met Nederland)... De Amerikanen hebben dat ook geprobeerd en dat resulteerde in het drama van de eeuw, de Sgt York...quote:Op donderdag 21 april 2022 18:42 schreef luxerobots het volgende:
quote:Despite the use of many off the shelf technologies that were intended to allow rapid and low-cost development, a series of technical problems and massive cost overruns resulted in the cancellation of the project in 1985.
The results were abysmal. When the gun proved unable to hit drones moving even in a straight line, the tests were relaxed to hovering targets. The radar proved unable to lock even to this target, as the return was too small. The testers then started adding radar reflectors to the drone to address this "problem", eventually having to add four. Easterbrook, still covering the ongoing debacle, described this as being similar to demonstrating the abilities of a bloodhound by having it find a man standing alone in the middle of an empty parking lot, covered with steaks.[23] The system now tracked the drone, and after firing a lengthy burst of shells the drone was knocked off target. As it flew out of control, the range safety officer had it destroyed by remote control. This was interpreted by the press as an attempt to "fake" the results, describing it as "sophomoric deceits".[24] From that point on, every test success was written off as faked.[25]
Maar niet allemaal. In de Amerikaanse versie va Discovery channel staat de Abrams No.1 in de tank top 10.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij vroeg naar Amerikaanse vs Duitse wapens, he, dan moet je er geen wapensystemen uit andere landen bij gaan halen
En de experts zijn het erover eens dat de Leopard II beter is dan de Abrams.
Die zijn partijdigquote:Op donderdag 21 april 2022 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar niet allemaal. In de Amerikaanse versie va Discovery channel staat de Abrams No.1 in de tank top 10.
Daar heb je een punt.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:11 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Jij vroeg naar Amerikaanse vs Duitse wapens, he, dan moet je er geen wapensystemen uit andere landen bij gaan halen
Nee, experts zijn het niet met elkaar eens. En het hangt sterk af van wat je criteria zijn.quote:En de experts zijn het erover eens dat de Leopard II beter is dan de Abrams.
Geef mij maar de Leopard 2. En die Yanks zullen natuurlijk roepen dat hun tank beter is.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar niet allemaal. In de Amerikaanse versie va Discovery channel staat de Abrams No.1 in de tank top 10.
Vwb bewapening en bepantsering/bescherming ontloopt het elkaar niet veel maar de turbinemotor van de Abrams is toch wel een groot minpunt.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:17 schreef luxerobots het volgende:
Nee, experts zijn het niet met elkaar eens. En het hangt sterk af van wat je criteria zijn.
En zijn de productie kosten zijn die ook een stuk hoger van die Abrams. Dat zou je dan ook als een nadeel kunnen zien.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vwb bewapening en bepantsering/bescherming ontloopt het elkaar niet veel maar de turbinemotor van de Abrams is toch wel een groot minpunt.
quote:Op donderdag 21 april 2022 18:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De Esten en Litouwers hebben echt geen beter spul dan de Amerikanen. Wie zouden dat dan geproduceerd moeten hebben?
Klassieke diesel hebben ze allang af, modulair dus zo erin te zetten.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Vwb bewapening en bepantsering/bescherming ontloopt het elkaar niet veel maar de turbinemotor van de Abrams is toch wel een groot minpunt.
Turbine:quote:Op donderdag 21 april 2022 19:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Klassieke diesel hebben ze allang af, modulair dus zo erin te zetten.
Nadeel van een klassieke diesel: maken heel ver herrie. Abrams met turbine is relatief stil.
Bij het manoeuvre gevecht is lawaai wel je minste probleem... Het zijn geen verkenningsvoertuigen...quote:Op donderdag 21 april 2022 19:30 schreef ExTec het volgende:
Klassieke diesel hebben ze allang af, modulair dus zo erin te zetten.
Nadeel van een klassieke diesel: maken heel ver herrie. Abrams met turbine is relatief stil.
Misschien moet je het filmpje bekijken waar precies op die punten ingegaan word.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:32 schreef Cherni het volgende:
[..]
Turbine:
Zuipt veel meer, is storingsgevoeliger en geeft een partij hitte af.
quote:Op donderdag 21 april 2022 19:35 schreef AchJa het volgende:
[..]
Bij het manoeuvre gevecht is lawaai wel je minste probleem... Het zijn geen verkenningsvoertuigen...
quote:Op donderdag 21 april 2022 19:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Misschien moet je het filmpje bekijken waar precies op die punten ingegaan word.
quote:Op donderdag 21 april 2022 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lui die WOT erbij pakken neem ik niet serieus.
quote:Prijzen in de Russische exclave Kaliningrad zijn - na de EU-sancties - verdubbeld
De westerse sancties tegen Rusland vanwege de oorlog in Oekraïne beginnen pijn te doen in de portemonnee van inwoners van de Russische exclave Kaliningrad. Het afgelegen stukje land is erg afhankelijk van handel met EU-buurlanden, waardoor de prijzen explosief zijn gestegen, blijkt uit gesprekken met inwoners.
"Echt alles is duurder geworden: voedsel, diensten, auto-onderdelen. Iedereen komt in de problemen!", vertelt Viktor vol woede via Telegram. Hij heeft net twee grote aankopen moeten doen, waardoor hij flink moest interen op zijn spaarrekening. "Ik had een nieuwe wasmachine, die was 50 procent duurder dan een paar maanden geleden. En zomerbanden waren dit jaar ook 50 procent duurder."
Met name het laatste EU-sanctiepakket doet de exclave pijn. Russische en Belarussische transportbedrijven mogen daardoor geen gebruik meer maken van EU-wegen, met uitzondering van levensmiddelen en medicijnen. Andere producten moeten voortaan via de lucht of zee worden geïmporteerd. Dat stuwt de prijzen omhoog, evenals de lange lijst met exportbeperkingen.
"Ik ben geen econoom, maar ik zie dat sommige producten in korte tijd twee of drie keer zo duur zijn geworden", vertelt Dimitri, een ondernemer die, net als de andere sprekers, anoniem wil blijven. De prijzen zijn bovendien forser gestegen dan in andere delen van Rusland. Zo meldt een oppositienieuwskanaal op Telegram dat een zak cement zo'n drie keer duurder is in Kaliningrad dan in Moskou.
Journalisten van de lokale nieuwssite Novy Kaliningrad kopen maandelijks bij de drie belangrijkste supermarktketens in de regio dezelfde producten. Hetzelfde boodschappenmandje is nu aanzienlijk duurder dan acht maanden geleden, toen de roebel ongeveer even veel waard was als nu (100 roebel is grofweg 1,15 euro).
Veel buitenlandse merken zijn helemaal niet verkrijgbaar, vertelt Kirill Skripkin. "Ze zullen via een omweg nog wel in de winkels belanden, maar dan wel voor een heel hoge prijs." Voor Dimitri, die als ondernemer afhankelijk is van import uit Litouwen, Polen en Duitsland, is dat een flinke tegenvaller. "Ik moet nu producten uit China of Turkije halen, maar de kwaliteit daarvan is veel lager."
Kaliningrad was lange tijd een veelbelovende economische regio. De lage arbeidskosten, versoepelde visumregels en nabijheid tot de EU trokken veel investeerders en westerse bedrijven. Economen verwachten daarom dat de economische schade op lange termijn in Kaliningrad veel groter zal zijn dan in andere regio's van Rusland, die letterlijk verder afstaan van Europa.
De inkomsten uit toerisme, een pijler onder de Kaliningradse economie, zijn al verdampt. Ook van de belangrijke auto-industrie is weinig over: na General Motors heeft ook BMW de productie in Kaliningrad stilgelegd. De Duitse autogigant assembleerde er vorig jaar nog 12.000 voertuigen.
De inwoners in Kaliningrad met wie de NOS sprak, verwachten niet dat de prijzen snel zullen dalen. "De stijging zal wel afvlakken, maar we moeten wennen aan de nieuwe situatie", schrijft Dmitri Svarovsky. "Ik hoop dat alles normaal wordt als de 'oorlog' in Oekraïne voorbij is."
Skripkin is pessimistischer: "Door prijsregulering wordt de stijging geremd en blijft de roebel overeind, maar dat is niet voor altijd vol te houden." Ook ondernemer Dimitri ziet de toekomst somber in: "Ik vrees voor een nieuw IJzeren Gordijn. Dat is jammer, want ik ging altijd graag weekendjes weg naar de EU."
Leuk, er is geen enkele reden te verzinnen waarom het lawaai van een tank een issue zou zijn.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:39 schreef ExTec het volgende:
Mensen die 3 tellen kijken, niet de hele uitleg doornemen, en denken goedkoop te kunnen scoren met dit soort onzinnige opmerkingen, neem ik ook niet serieus.
Die halen op victory day Moskou.quote:
Jahoor.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:41 schreef AchJa het volgende:
[..]
Leuk, er is geen enkele reden te verzinnen waarom het lawaai van een tank een issue zou zijn.
wat dan?quote:
Ik heb een bron gegeven, dat die jou niet bevalt omdat de achtergrond een videogame is, is jouw probleem.quote:
Beetje sidescrapen..quote:Op donderdag 21 april 2022 19:38 schreef AchJa het volgende:
[..]
Lui die WOT erbij pakken neem ik niet serieus, derhalve heel snel uitgezet.
Lawaai, daarom naast talloze andere redenen gekozen voor turbine...quote:Op donderdag 21 april 2022 19:48 schreef ExTec het volgende:
Ik heb een bron gegeven, dat die jou niet bevalt omdat de achtergrond een videogame is, is jouw probleem.
Ik heb het bekeken. Maar die hitte blijft. En daarmee kun je dus troepen niet kort in te buurt laten komen. En de enorme filters die nodig zijn zegt ook al genoeg. Je moet dus meer brandstof meenemen dus dat zegt dat hij meer verbruikt. Enfin die nadelen verdwijnen in die zin niet.quote:Op donderdag 21 april 2022 19:39 schreef ExTec het volgende:
[..]
Mensen die 3 tellen kijken, niet de hele uitleg doornemen, en denken goedkoop te kunnen scoren met dit soort onzinnige opmerkingen, neem ik ook niet serieus.
Ow, dus dat voordeel is er wel.... Sgt Bromsnor?quote:
nou ik heb het gekeken maar hij maakt dat argument helemaal nietquote:Op donderdag 21 april 2022 19:48 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik heb een bron gegeven, dat die jou niet bevalt omdat de achtergrond een videogame is, is jouw probleem.
Het wordt niet uitgelegd waarom het een "voordeel" zou moeten zijn... Als jij ooit een manoeuvre ehd voorwaarts hebt zien gaan is lawaai totaal geen issue...quote:Op donderdag 21 april 2022 19:54 schreef ExTec het volgende:
Ow, dus dat voordeel is er wel.... Sgt Bromsnor?
Ook maar niet meer schieten dan met je tank want dat kon wel eens lawaai maken...quote:Je kan er voor kiezen andere factoren te laten prevaleren. Kosten, bv.
Maar neemt niet weg dat het geluid van turbine aangedreven Abrams lang niet zo ver draagt als het geluid van een hele grote dieselmotor.
Ow, je snapt niet wat het "voordeel is" van dat de vijand je later hoort aankomen?quote:Op donderdag 21 april 2022 20:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Het wordt niet uitgelegd waarom het een "voordeel" zou moeten zijn...
Canadian Army Trophy:quote:Op donderdag 21 april 2022 19:50 schreef Cherni het volgende:
Tijdens oefeningen in Hohne maakte we die Yanks en UK in tijdens oefeningen. Dat kan ook aan de vrijgevochten dienstplichtigen hebben gelegen. Maar die Leopard 2V zoals ik mij nog kan herinneren is een beest.
Als jij een tank hoort sta je iig 1500 meter te dichtbij...quote:Op donderdag 21 april 2022 20:03 schreef ExTec het volgende:
Ow, je snapt niet wat het "voordeel is" van dat de vijand je later hoort aankomen?
Helder.
Afkorting voor pruttel?quote:Op donderdag 21 april 2022 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zijn al een aantal genoemd. Welk systeem zeker niet vergeten mag worden is de Gepard/PRTL (in samenwerking met Nederland)... De Amerikanen hebben dat ook geprobeerd en dat resulteerde in het drama van de eeuw, de Sgt York...
[..]
Pantser Rups Tegen Luchtdoelen!!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
quote:Op donderdag 21 april 2022 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Pantser Rups Tegen Luchtdoelen!!!Kan ook niet andersSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vakman pur sang
Dat denk ik ook. Of een tank stil is of niet lijkt me compleet irrelevant voor dat waarvoor ze ontworpen zijn.quote:Op donderdag 21 april 2022 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als jij een tank hoort sta je iig 1500 meter te dichtbij...
Anyway, jij hebt echt nog nooit een bereden aanval in het echt gezien.
Maar we hebben vastgesteld dat dat voordeel wat er volgens jou niet was, er dus gewoon is?quote:Op donderdag 21 april 2022 20:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als jij een tank hoort sta je iig 1500 meter te dichtbij...
Anyway, jij hebt echt nog nooit een bereden aanval in het echt gezien.
Nee... Want wat is het concrete "voordeel" nou dan? Dat wordt helemaal nergens genoemd...quote:Op donderdag 21 april 2022 20:12 schreef ExTec het volgende:
Maar we hebben vastgesteld dat dat voordeel wat er volgens jou niet was, er dus gewoon is?
De mooiste oefening was een parkoers afleggen en die lader maar met zijn punt 50 houten doelen afknallen. De tracers. Dat was wel leuk. Het is al zo lang geleden. Ondanks dat ik mijn dienstplicht niet wilde vervullen heb ik er toch een leuke tijd gehad. Uiteraard ook veel verveling. Maar wel bere gezellig op de kamer en met stappen.quote:Op donderdag 21 april 2022 20:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Canadian Army Trophy:
Winnaars:
-17X Leopard 1/2
-3X Chieftain
-3X Centurion
-3X M-47
-2X Abrams
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 21 april 2022 20:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee... Want wat is het concrete "voordeel" nou dan? Dat wordt helemaal nergens genoemd...
En sorry, argumenten a'la: maar als je gaat schieten maakt dat toch niet meer uit, zijn niet van waarde, als we het puur hebben over of stiller bewegen van waarde is, of niet.quote:Op donderdag 21 april 2022 20:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ow, je snapt niet wat het "voordeel is" van dat de vijand je later hoort aankomen?
Helder.
Maar wat is de waarde dan?quote:Op donderdag 21 april 2022 20:16 schreef ExTec het volgende:
En sorry, argumenten a'la: maar als je gaat schieten maakt dat toch niet meer uit, zijn niet van waarde, als we het puur hebben over of stiller bewegen van waarde is, of niet.
quote:Op donderdag 21 april 2022 20:13 schreef sp3c het volgende:
nee we hebben vastgesteld dat het stiller is (volgens een youtubeguy) envragen ons nu af wat het voordeel daar ongeveer van is
quote:
quote:Op donderdag 21 april 2022 20:03 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helder.
Helder, je hebt dus geen enkel argument waarom het bij een tkehd een issue zou zijn...quote:
Als ze doorslaan hoor je ze zeker!quote:Op donderdag 21 april 2022 20:25 schreef sp3c het volgende:
je hoort de rupsen toch of zitten daar hele kleine turbines in ofzo?
Die bestaan niet in WoTquote:Op donderdag 21 april 2022 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Helder, je hebt dus geen enkel argument waarom het bij een tkehd een issue zou zijn...
Bij een verkehdn is het een ander verhaal natuurlijk. Daarom rijden die ook in stille Fenneks, of de Duitsers vroeger in de spahpanzer Luchs (wielvtgn). Maar die zijn dan ook specifiek voor dat doel (verkennen) ontworpen.
Ja, heb ik.quote:Op donderdag 21 april 2022 20:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Helder, je hebt dus geen enkel argument waarom het bij een tkehd een issue zou zijn...
De Luchs? Dat is een level IV light tank. Heerlijk ding. Lekker snel. Echt scouten.quote:
De Fennek.quote:Op donderdag 21 april 2022 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
De Luchs? Dat is een level IV light tank. Heerlijk ding. Lekker snel. Echt scouten.
nicequote:Op donderdag 21 april 2022 20:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze doorslaan hoor je ze zeker!
quote:Op donderdag 21 april 2022 20:38 schreef Barbusse het volgende:
Nu zouden ninja tanks wel cool zijn. Dat er eentje zomaar *poef* voor je neus staat en je kapot schiet.
Leo-1 heeft een mooier geluid.quote:Op donderdag 21 april 2022 20:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze doorslaan hoor je ze zeker!
Lastig hoor. Ik ben niet bepaald allergisch voor gierende turbo's.quote:
Dit klinkt idd, veel, veel, veel wreder:quote:Op donderdag 21 april 2022 20:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lastig hoor. Ik ben niet bepaald allergisch voor gierende turbo's.
quote:Op donderdag 21 april 2022 20:38 schreef Barbusse het volgende:
Nu zouden ninja tanks wel cool zijn. Dat er eentje zomaar *poef* voor je neus staat en je kapot schiet.
Tot je erachter komt dat dat ding echt niet gaat opstijgen.quote:Op donderdag 21 april 2022 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit klinkt idd, veel, veel, veel wreder:
quote:Op donderdag 21 april 2022 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dit klinkt idd, veel, veel, veel wreder:
Zo klinkt een tank. Ja.quote:
Geen voertuig maar wat dacht je van de 416/17.quote:Op donderdag 21 april 2022 18:45 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
PzH2000, Leopard II om er twee te noemen.
quote:Op donderdag 21 april 2022 20:46 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)rbiemobiel/#comments
Man, man, man, wat een berg treurnis in één verhaal van vier Oekraïne-gangers. Van het overmoedig opzeggen van de baan en verkopen van het huis om met drie volstrekt vreemden in de auto te stappen om te Call of Duty'en tegen de Russen tot het ontdekken dat één van de wannabe G.I. Joe's niet de militaire ervaring bezit die hij claimt en het na drie kwartier (!) in een Oekraïens kamp al de Mitsubishi naar huis pakken omdat iemands moeder ziekjes is. Om nog maar te zwijgen over de spontane PTSS bij het horen van het eerste luchtalarm. Kom je dus een dag na je grote afscheidsfeest weer thuis en is het ergste wat je hebt meegemaakt de gespannen sfeer in de auto. En dan toch al overwegen om een Oekraïense vlag op je arm te tatoeëren, want jullie waren er mooi wel. Kijk je vervolgens in de Telegraaf voor je gênante faalverhaal is ook je auto nog paars gefotosoept. Paars! Alsof je in een Barbapapa op vier wielen naar Oekraïne bent gereden. Alsof de verslaggever het verhaal nog niet belachelijk genoeg vond en er daarom een digitaal schepje bovenop deed. Wat een treurnis.
[ afbeelding ]
Absoluut geen straatcommando materiaal inderdaad.quote:Op donderdag 21 april 2022 21:57 schreef Repentless het volgende:
[..]Wat bezielt dit soort lui toch? Vier mensen die volslagen wildvreemden zijn voor elkaar besluiten eventjes om met elkaar in de auto naar Oekraïne af te reizen om daar te vechten. Dan zit je dus met een totale onverzorgde idioot in de auto die fantaseert dat hij bij de geheime 'special forces' heeft gezeten, maar bewijs heeft hij niet omdat foto's verloren zijn gegaan bij een woningbrand. En met zo'n ongeleid projectiel naast je wil je dus een strijd op leven en dood aangaan in een daadwerkelijke oorlogszone. Het lijkt wel Jiskefet, Storm bij de commando's.
quote:Op donderdag 21 april 2022 19:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zijn al een aantal genoemd. Welk systeem zeker niet vergeten mag worden is de Gepard/PRTL (in samenwerking met Nederland)... De Amerikanen hebben dat ook geprobeerd en dat resulteerde in het drama van de eeuw, de Sgt York...
[..]
quote:The Dutch version was officially called the PRTL (PantserRupsTegenLuchtdoelen translating to "ArmourTrackAgainstAirtargets"), pronounced as "pruttel" (meaning 'to sputter') by the soldiers.
Traditionally all Dutch vehicles in a company have names beginning with the company designation letter and this vehicle happened to have the individual name Cheetah painted in bold type on its turret. Inevitably the international press assumed "Cheetah" was the Dutch name for their Gepard version and this mistake found its way into most armour publications on the subject. In 2000 the Dutch military authorities, tired of constantly having to explain all this and considering "pruttle" was hardly a martial name anyway, conformed themselves to common error and made "Cheetah" the official designation, when the system was upgraded
Ah, Nederlanders in het Oekraïense vreemdelingenlegioenquote:Op donderdag 21 april 2022 20:46 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.geenstijl.nl/(...)rbiemobiel/#comments
Man, man, man, wat een berg treurnis in één verhaal van vier Oekraïne-gangers. Van het overmoedig opzeggen van de baan en verkopen van het huis om met drie volstrekt vreemden in de auto te stappen om te Call of Duty'en tegen de Russen tot het ontdekken dat één van de wannabe G.I. Joe's niet de militaire ervaring bezit die hij claimt en het na drie kwartier (!) in een Oekraïens kamp al de Mitsubishi naar huis pakken omdat iemands moeder ziekjes is. Om nog maar te zwijgen over de spontane PTSS bij het horen van het eerste luchtalarm. Kom je dus een dag na je grote afscheidsfeest weer thuis en is het ergste wat je hebt meegemaakt de gespannen sfeer in de auto. En dan toch al overwegen om een Oekraïense vlag op je arm te tatoeëren, want jullie waren er mooi wel. Kijk je vervolgens in de Telegraaf voor je gênante faalverhaal is ook je auto nog paars gefotosoept. Paars! Alsof je in een Barbapapa op vier wielen naar Oekraïne bent gereden. Alsof de verslaggever het verhaal nog niet belachelijk genoeg vond en er daarom een digitaal schepje bovenop deed. Wat een treurnis.
[ afbeelding ]
https://www.forbes.com/si(...)ine/?sh=3c15e5bc9380quote:The Dutch Are Sending Huge German Armored Howitzers To Ukraine
On April 20, a report from Bloomberg News indicates the Netherlands is transferring some of its German-built Panzerhaubitze 2000 long-range armored howitzers to Ukraine. Also known as the Pzh 2000, these hulking 61.5-ton tracked vehicles are arguably the heaviest land-warfare systems a Western ally has transferred to Ukraine so far.
Germany itself has so far refrained from giving heavy weapons to Ukraine as German Chancellor Scholze claims it risks depleting the reserves of the Bundeswehr or excessively provoking Russia. But Berlin will support the Dutch transfer to Ukraine by training Ukrainian soldiers on German or Polish soil to operate the big vehicles, as well as supply the 155-millimeter shells they use.
(Rest is ook interessant om te lezen)
https://www.thedefensepos(...)ean-weapons-ukraine/quote:Germany has reached an agreement with eastern European partners to supply Ukraine with a new batch of heavy weapons “in the next few days,” Defense Minister Christine Lambrecht said on Thursday.
“It’s about tanks, armored vehicles, or other options individual countries are able to give,” Lambrecht told the NTV broadcaster.
Germany will then replenish these stocks, she said, without giving further details.
The deliveries must happen quickly because “military experts agree that the next two weeks will be decisive in Ukraine’s fight against Russia,” she said.
The tanks will include T-72 models from Slovenia, according to German media reports.
Lambrecht also said Germany would train Ukrainian soldiers to use German-made Panzerhaubitze 2000 tanks — reportedly due to be sent by the Netherlands.
ze hebben beiden hun voor en nadelen dus of het beter is hangt af van het schip waar je het op wilt plaatsenquote:Op donderdag 21 april 2022 22:02 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[..]![]()
![]()
Sta je dan met je stoer, nieuw en peperduur materieel -> Pruttel![]()
Is de Goalkeeper CIWS ook niet beter dan de Phalanx?
Heeft Rusland er zo weinig of houden ze er nog een hoop achter?quote:Op donderdag 21 april 2022 22:12 schreef slashdotter3 het volgende:
Ze hebben al meer tanks dan Rusland en er komen nog een berg van Slovenia bij
[ twitter ]
[ twitter ]
Als Rusland troepen en materieel uit Syrië terugtrekt om naar Ukraine te sturen, hebben ze geen reserves.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:18 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Heeft Rusland er zo weinig of houden ze er nog een hoop achter?
https://www.defensie.nl/o(...)itser-2000nl-pzh2000quote:Pantserhouwitsers kunnen sinds oktober 2018 Excalibur-granaten verschieten. Dit slimme 155mm-projectiel is met behulp van een GPS (global positioning system) zeer nauwkeurig op het doel te leiden, onder alle (weers)omstandigheden. Dankzij deze granaten zijn vijandelijke doelen op 50 kilometer afstand uit te schakelen.
Elke video met tienermeisjes: Oh my god.quote:Op donderdag 21 april 2022 22:06 schreef J.B. het volgende:
Schijnbaar uiterst getalenteerde Kadirovci in actie:
[ twitter ]
Dat is echt typische Frankrijkquote:Op donderdag 21 april 2022 22:08 schreef polderturk het volgende:
Thales onderdelen in Russische leger voertuigen.
[ twitter ]
Thousand-yard starequote:
Verschrikkelijk ook voor de nabestaanden, ik neem niet aan dat ze nog te identificeren zijn? Die constante onzekerheid of iemand nog leeft of dat ze misschien nog ergens in Siberië gevangen zitten of 'hergevestigd' zijnquote:Op donderdag 21 april 2022 22:20 schreef Aether het volgende:
The New Babyn Yar: Russians have likely buried up to 9,000 Mariupol citizens in Manhush
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2022/04/21/7341229/
Domste ooit dat Azov waarom nazi symbolen zo openlijk.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |