Okee, Baudet.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:51 schreef Repentless het volgende:
[..]
Vrijwel heel West-Europa wordt omringd door bondgenoten. Toch is er bij ons, in tegenstelling tot anderen die enige terughoudendheid in acht nemen, blijkbaar de noodzaak om direct het zwaarste materieel van iedereen te sturen. Dat gaat wat mij betreft echt nergens over.
Alsof je voor de binnenlandse orde houwitsers met 155mm nodig hebt...quote:Op donderdag 21 april 2022 23:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is overigens wel handig dat de krijgsmacht ook de middelen blijft behouden om binnenlands het gezag te voeren mocht er door een kernaanval of iets dergelijks de internationale orde in elkaar storten. Alleen daarom kan je al niet te veel wapens weggeven.
Dit lijken me niet echt handhaafwapens.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:52 schreef Confetti het volgende:
[..]
Het is overigens wel handig dat de krijgsmacht ook de middelen blijft behouden om binnenlands het gezag te voeren mocht er door een kernaanval of iets dergelijks de internationale orde in elkaar storten. Alleen daarom kan je al niet te veel wapens weggeven.
Dat klopt. Waar het om gaat is dat wij in 1 klap veruit het zwaarst mogelijke materieel van alle bondgenoten leveren.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Er gaan meer 155 mm Howitzers heen. 72 in totaal. Met heel wat munitie.
[..]
https://threadreaderapp.com/thread/1517179273701998592.html
Grote kans dat Rheinmetall de Pzh 2000 de komende batch gewoon geupgrade aan ons uitlevert. Hebben we ze weer op stal.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Alsof je voor de binnenlandse orde houwitsers met 155mm nodig hebt...
Nee, Slowakije had al Zuzana 155mm geschut toegezegd, die waren dus eerderquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt. Waar het om gaat is dat wij in 1 klap veruit het zwaarst mogelijke materieel van alle bondgenoten leveren.
Je had liever gehad dat we wat lichts zouden leveren? Helmen ofzo.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat klopt. Waar het om gaat is dat wij in 1 klap veruit het zwaarst mogelijke materieel van alle bondgenoten leveren.
En die Pzh2000 is er voor gemaakt hè. Om tegen de Russen in te zetten.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, Slowakije had al Zuzana 155mm geschut toegezegd, die waren dus eerder
Ik had niet verwacht dat Nederland Pzh 2000's zou sturen maar dat is exact het soort artillerie wat men niet of heel mondjesmaat heeft en met zijn mobiliteit ook beter toegerust om samen te werken met de amerikaanse counter-artillerie radar eenheden die ze nu krijgen.
En de VS levert 40.000 155mm NATO artillerie granaten. Zo te zien is er achter de schermen achter wat met elkaar afgestemd.
Ik heb een ballon?quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Je had liever gehad dat we wat lichts zouden leveren? Helmen ofzo.
Andere bondgenoten leveren tanks.
Die zijn door Duitsland al geleverd, uit Japan kwam er kort geleden een hele voorraad kogelvrije vestenquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn momenten dat ik best zou willen zien dat ze ingezet worden!quote:Op donderdag 21 april 2022 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat dat niet zo is?quote:Op donderdag 21 april 2022 23:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Andere landen sturen net zo goed zwaar materiaal.
Er zijn wel meer plekken op de wereld waar onze wapens meer waard zijn dan bij ons, maar daar sturen we ook niet her zwaarst mogelijke materieel heen.quote:Het lijkt me dat onze wapens meer waard zijn in Oekraïne, dan in Nederland. Hier is geen oorlog, en door onze ligging, tussen Duitsland en België in, is er zelfs geen directe oorlogsdreiging.
Heb ik het over "wel of niet"? Nee dus. Ik heb het over het type wapen.quote:Dit lijkt me weinig relevant met betrekking tot het wel of niet sturen van wapens.
Nee.quote:Volgens mij ben je wel tegen militaire hulp aan Oekraïne...
Ik zou het liefst zien dat Rusland zich volledig terugtrekt uit Oekraïne en dat Putain no more is.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:12 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Er zijn momenten dat ik best zou willen zien dat ze ingezet worden!
Binnenlandse perikelenquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou het liefst zien dat Rusland zich volledig terugtrekt uit Oekraïne en dat Putain no more is.
Zo te lezen gaan we nog meer zwaars sturen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik zou het liefst zien dat Rusland zich volledig terugtrekt uit Oekraïne en dat Putain no more is.
Ik heb dit gevonden:quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo te lezen gaan we nog meer zwaars sturen.
Wat hebben we eigenlijk nog meer?
[ twitter ]
Geen idee, dat kan @AchJa zeker wel beantwoordenquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Zo te lezen gaan we nog meer zwaars sturen.
Wat hebben we eigenlijk nog meer?
[ twitter ]
Ze vliegen lager dan die anti ship missiles die de golven huggenquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:21 schreef polderturk het volgende:
Die kan je met een Javelin neerknallen.
[ twitter ]
Zijn de Amerikanen ooit niet positiefquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:13 schreef capricia het volgende:
Die Amerikanen zijn echt optimistisch hè. Dat heel Rusland verdreven wordt uit Oekraïne.
Ik hoop het zo!
Inderdaad, vervanging van dat spul is relatief makkelijk en is is een accute nood aan dit soort bewapening aan onze oostflank. Waaronder ik Oekraïne wel reken, dat hebben ze afdoende bewezen.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:53 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Als iemand dat risico kan nemen, dan zijn wij het. Tussen ons en de Russen zitten Polen en Duitsland. Als het de Russen lukt om Polen en Duitsland door te komen, dan gaan we ze als Nederland echt niet tegen houden. We hebben wel een serieus leger nodig om te helpen de oostflank van Europa te beschermen. Hopelijk is Rheinmetall gelijk begonnen met de productie van vervangers.
Als Oekraïne vanuit die hoek nou eens een gooi naar de Krim doet. Dan moeten veel Russische troepen zich per direct gaan verplaatsen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:21 schreef polderturk het volgende:
Die kan je met een Javelin neerknallen.
[ twitter ]
Dat zijn natuurlijk de enige twee opties. Of je bent voor het leveren van de allerzwaarste pantserhouwitsers, of voor helmen. Daartussen zit helemaal niets.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou ja, sommige mensen denken niet zo genuanceerd. Ze stemmen meestal ook op Baudet. Die de meeste ideeën uit de koker van Big Brother Putin haalt. Die overigens ook niet zo genuanceerd denkt. Dus dat is allemaal wel logisch.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:55 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Echt concreet word je niet.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk de enige twee opties. Of je bent voor het leveren van de allerzwaarste pantserhouwitsers, of voor helmen. Daartussen zit helemaal niets.
Why not both? Laat ik het anders zeggen, alles wat daar tussen in zit wordt ook geleverd, het is geen of/of, het is gewoon alles van basale uitrusting tot (naar het schijnt maar onbevestigd) gevechtsvliegtuigen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
Dat zijn natuurlijk de enige twee opties. Of je bent voor het leveren van de allerzwaarste pantserhouwitsers, of voor helmen. Daartussen zit helemaal niets.
Vijandelijk gebied? Volgens mij is het daar nog steeds Oekraïne en zijn de Russen daar niet danwel steeds minder welkom. Of bedoelde je vijandig voor de Russen? Ze hebben die kaart wel mooi rood gekleur daar, maar de Russen kunnen daar niet rustig rondlopen.quote:Op donderdag 21 april 2022 23:58 schreef slashdotter3 het volgende:
Als je Mariupol wilt bevrijden moet je je door 100~150km vijandelijk gebied heen vechten.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Ja vreselijk he? Gaan we een beetje wapens sturen die echt wat kunnen uitrichten tegen je Big Brother Putin.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:03 schreef Repentless het volgende:
[..]
Al eens gepost in deze reeks, maar nogmaals omdat ie leuk isquote:Op donderdag 21 april 2022 23:40 schreef Hathor het volgende:
[..]
De Finnen schopten aardig kont in die tijd, snelle dudes op hun ski's met hit and run acties.
Ach ja, mocht de nood aan de man komen hier, dan kunnen ze altijd nog de oorlogsmusea die ons landje rijk is plunderenquote:Op vrijdag 22 april 2022 00:29 schreef Repentless het volgende:
[..]
En dat ziet er dan uiteindelijk zo uit:quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:26 schreef slashdotter3 het volgende:
Rare prios hebben de Russen. Militaire voertuigen worden gereserveerd voor de 9 mei parade en dus niet inzetbaar voor de oorlog.
[ twitter ]
Of warme sjaals en sokken?quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Goh, lijkt wel een nazi vlag? Waar zijn onze vurige nazi bestrijders om hier schande over te spreken?quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:36 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dat ziet er dan uiteindelijk zo uit:
[ twitter ]
Ik zeg het nog maar een keer, ik vind je naamgrap beledigend en je zou dat niet moeten doen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:14 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Onverschillig wat de oorzaak is durf ik er wel een euro op in te zetten dat morgen de Russen vergelding willen en weer beginnen te praten over hun kernwapens.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:18 schreef slashdotter3 het volgende:
Theorie: Westerse spionnen hebben ontdekt dat de fabriek 24/7 chemische wapens aan het produceren was voor toekomstig gebruik in Ukraine. Vandaar deze sabotage actie
Theorie2: FSBers die nu zelf intern de boel saboteren.
[ afbeelding ]
[ twitter ]
Mortieren, geweren, granaatwerpers, antitankwapens. Het wordt toch expliciet benoemd dat juist Nederland het allerzwaarste materieel levert tot nu toe, waar andere bondgenoten nog terughoudend daarin zijn?quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Echt concreet word je niet.
Wat stel jij voor.
quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Als Oekraïne vanuit die hoek nou eens een gooi naar de Krim doet. Dan moeten veel Russische troepen zich per direct gaan verplaatsen.En dat gaat 1 grote chaos worden.
Ik las eerder wat over het bombarderen van die Krim brug. Dat zou ook leuk wat extra hoofdpijn opleveren. Ik weet alleen niet waar op de escalatieladder ze willen uitkomen.quote:Op vrijdag 22 april 2022 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Als Oekraïne vanuit die hoek nou eens een gooi naar de Krim doet. Dan moeten veel Russische troepen zich per direct gaan verplaatsen.En dat gaat 1 grote chaos worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |