Daar is het magische woord weer.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het soort extremisme wat je nodig hebt om te descaleren...
Man man man
Ja zet als internationale wereld wat meer druk op die onderhandelingen.quote:
Ik zou ook bepaald niet gelukkig zijn als ik door een troep ongeletterde laagschedelige wilden ontvoerd zou worden nee.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:50 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze haar gaan verkrachten.
Dus jij bedoeld eigenlijk dat we Oekrane onder druk moeten gaan zetten om zich over te geven?quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:54 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ja zet als internationale wereld wat meer druk op die onderhandelingen.
Zouden ze hier ook moeten doen. Heb de eerste vreselijk stoere thug met een stuk witte stof om de arm geknoopt, hier al zien lopen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:53 schreef Aether het volgende:
Lithuania has banned the public display of the black and orange ribbon of Saint George and other symbols of Russia’s war against Ukraine. Anyone defying the ban will face fines.
https://www.lrt.lt/en/new(...)-war-against-ukraine
Dat wordt allemaal ook wel overdreven.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:50 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik vrees dat ze haar gaan verkrachten.
Wie weet was dit Kadyrov's tiktok leger die weer een filmpje aan het maken waren?quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lichaamstaal van de dame doet niet vermoeden dat ze POW is.
Ze loopt rond alsof ze bij de Russen hoortquote:Op dinsdag 19 april 2022 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Lichaamstaal van de dame doet niet vermoeden dat ze POW is.
Ik wel. Vandaag nog. Is ergens in het oosten des lands.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:58 schreef Tengano het volgende:
We hebben helemaal niks meer van die Wali gehoord; die Canadese sniper. Die zou naar Kiev gaan, maar daar valt eigenlijk niks meer te doen. In Marioepol kunnen ze hem beter gebruiken, maar daar is het wss al te laat voor.
Ah wat goed!quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik wel. Vandaag nog. Is ergens in het oosten des lands.
Zoals in Bucha bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat wordt allemaal ook wel overdreven.
Die hebben ook gewoon oorlogswaarnemers, als ze uit de zwaardere gevechten zijn en maffe clubs is de kans op menselijke behandeling best aanwezig.
Die figuren die snel een verdrag willen zijn nagenoeg allemaal Poetin-volgelingen of mensen die er echt niks van begrijpen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus jij bedoeld eigenlijk dat we Oekrane onder druk moeten gaan zetten om zich over te geven?
Volgens mij staat er precies wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus jij bedoeld eigenlijk dat we Oekrane onder druk moeten gaan zetten om zich over te geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Russen zijn al eeuwen eervolle vechters die hun woord nakomen en het internationaal recht tot op de letter volgen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die figuren die snel een verdrag willen zijn nagenoeg allemaal Poetin-volgelingen of mensen die er echt niks van begrijpen.
Je bent niet duidelijk?quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:01 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Volgens mij staat er precies wat ik bedoel.
Jij gelooft zeker ook in de Paashaas?quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:04 schreef Aether het volgende:
De Russen zijn al eeuwen eervolle vechters die hun woord nakomen en het internationaal recht tot op de letter volgen.
Sarcasmemeter kapot?quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij gelooft zeker ook in de Paashaas?![]()
Ga je me soms vertellen dat die niet bestaat?quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:07 schreef Tengano het volgende:
[..]
Jij gelooft zeker ook in de Paashaas?![]()
quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:02 schreef appeleibanaan het volgende:
Snap nu waarom de Oekraners de Russische soldaten Orcs noemen...Even de reacties in dat draadje door Google Translate getrokken, en het lijkt hier om een Russische helikopter te gaan. Vooral eerste gedeelte van het filmpje idd nogal grafische / onsmakelijke beelden ...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is't goed.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:11 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Even de reacties in dat draadje door Google Translate getrokken, en het lijkt hier om een Russische helikopter te gaan.
Zo te zien hebben de zwerfhonden alternatief voedsel gevonden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:11 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Even de reacties in dat draadje door Google Translate getrokken, en het lijkt hier om een Russische helikopter te gaan. Vooral eerste gedeelte van het filmpje idd nogal grafische / onsmakelijke beelden ...
Wanneer een lichaam zover heen is vind ik het juist weer een stuk makkelijker te verwerken dan wanneer er deel 'kapot' is bij een verder normaal (lees; gewoon menselijk) uitziend lichaam.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:11 schreef MissionPhailed het volgende:
Even de reacties in dat draadje door Google Translate getrokken, en het lijkt hier om een Russische helikopter te gaan. Vooral eerste gedeelte van het filmpje idd nogal grafische / onsmakelijke beelden ...
Het is geen verwijt, maar dan verschillen we toch qua hoe we beelden verwerken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:20 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wanneer een lichaam zover heen is vind ik het juist weer een stuk makkelijker te verwerken dan wanneer er deel 'kapot' is bij een verder normaal (lees; gewoon menselijk) uitziend lichaam.
Een autopsie is ook makkelijker te kijken dan funky town.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:20 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wanneer een lichaam zover heen is vind ik het juist weer een stuk makkelijker te verwerken dan wanneer er deel 'kapot' is bij een verder normaal (lees; gewoon menselijk) uitziend lichaam.
Ik hoop het…ook de Duitsers hadden (soms) respect voor taaie strijders..quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:04 schreef Aether het volgende:
[..]
De Russen zijn al eeuwen eervolle vechters die hun woord nakomen en het internationaal recht tot op de letter volgen.
Dat was ook mijn idee. Nastyquote:Op dinsdag 19 april 2022 21:19 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Zo te zien hebben de zwerfhonden alternatief voedsel gevonden.
Niet die eenheid uit Ruslands verre oosten van wie iedereen met naam en toenaam bekend is tegenwoordig?quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat was dat tjteense moslim clubje
Misschien beeld jij je er meer bij in?quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:25 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is geen verwijt, maar dan verschillen we toch qua hoe we beelden verwerken.
Want wat ik net zag in dat filmpje vond ik echt bijzonder onaangenaam, wie of wat het ook was
Volgens mij ben jij eerder een poetinlover want je wil hetzelfde als hem, meer en langere oorlog meer vernietiging meer haat.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die figuren die snel een verdrag willen zijn nagenoeg allemaal Poetin-volgelingen of mensen die er echt niks van begrijpen.
Ja Artur kan het goed uitleggen.quote:
En om mezelf te quoten;quote:
Thanks.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:36 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Schijnt fake te zijn vanwege site hack.
Voor de vrede en veiligheid in en van Europa zou een langdurige oorlog met tienduizenden Russische doden, een grotendeels gesloopte Russische krijgsmacht en een Russische bevolking die wegens de ontelbare gesneuvelde zonen, vaders en echtgenoten, hongersnood, totale armoede en een niet meer functionerende gezondheidszorg woedend op hun eigen overheid is juist het beste zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:00 schreef HiZ het volgende:
[..]
Net als Duitsland tussen 1920 en 1938quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor de vrede en veiligheid in en van Europa zou een langdurige oorlog met tienduizenden Russische doden, een grotendeels gesloopte Russische krijgsmacht en een Russische bevolking die wegens de ontelbare gesneuvelde zonen, vaders en echtgenoten, hongersnood, totale armoede en een niet meer functionerende gezondheidszorg woedend op hun eigen overheid is juist het beste zijn.
Het een sluit het ander niet uit h.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Net als Duitsland tussen 1920 en 1938
Of Duitsland na 1945.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Niet per se meer, maar wel mezelf 🤪quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:30 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Misschien beeld jij je er meer bij in?
Op zich mee eens iddquote:Op dinsdag 19 april 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ja ik denk dat een groot volk, met kunde, met hongersnood en enorme woede nou niet zulke goede ingredinten zijn voor vrede op de lange termijn.
Rusland kan voldoende voedsel verbouwen voor de eigen bevolking de kunstmesten kali en ammoniumnitraat hebben ze in overvloed. De russen kunnen flink verarmen maar zullen niet snel honger leiden. Als ze zelf meer voedsel moeten gaan verbouwen neemt dat ook veel arbeidpotentieel weg. Dat is precies wat je wilt bereiken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Nou ja ik denk dat een groot volk, met kunde, met hongersnood en enorme woede nou niet zulke goede ingredinten zijn voor vrede op de lange termijn.
Je zit er gewoon eigenlijk nog meer naast.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:49 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Rusland kan voldoende voedsel verbouwen voor de eigen bevolking, de kunstmesten kali en ammoniumnitraat hebben ze in overvloed. De russen kunnen flink verarmen maar zullen niet snel honger leiden. Als ze zelf meer voedsel moeten gaan verbouwen neemt dat ook veel arbeidpotentieel weg. Dat is precies wat je wilt bereiken.
De Russische bevolking vergrijst en krimpt al decennialang, hoe sneller beide processen gaan des te beter. En een overheid die met een door een lange oorlog moegestreden, grotendeels gesloopt leger de eigen bevolking alleen met grote moeite weet te onderdrukken kan geen agressieve aanvalsoorlog in het buitenland voeren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
Juistquote:Op dinsdag 19 april 2022 21:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De enige vorm van de-escalatie die hier van toepassing is, is de volledige terugtrekking van Russische troepen.
Tweet is verwijderd.quote:
Bron: nu.nlquote:. Duitse bondskanselier Scholz zegt dat wapens voor Oekrane op zijn
De Duitse strijdkrachten hebben geen wapenvoorraden meer die ze als militaire hulp naar Oekrane kunnen sturen, zei bondskanselier Olaf Scholz dinsdag. Hij deed de uitspraak volgens omroep MDR na een videoconferentie met leiders van EU- en NAVO-lidstaten en landen van de G7.
Hij suggereerde dat de Duitse industrie nog wel kan helpen bij de productie van wapens die andere NAVO-partners als hulp willen sturen. Duitsland blijft Oekrane wel bijstaan, maar met andere middelen zoals financile steun en mogelijk wapens die dus nog gemaakt moeten worden. Het gaat vooral om antitankwapens en luchtafweer.
Gezien de toestand van deze tanks denk ik niet dat ze nog ingezet kunnen worden. Je zult eerst de basisreparaties moeten uitvoeren. Daarna moet je nog allerlei moderne technische snufjes installeren om ze berhaupt gevechtswaardig in te zetten want zonder dat ben je ook voor Russische wapens makkelijk uit te schakelen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
En om mezelf te quoten;
Mogen hopen dat deze er dan nog zijn:
[ afbeelding ]
https://www.dailymail.co.(...)ntinue-escalate.html
Een land valt in ander land binnen, komt hatseflats hier aanzetten met 'na onderhandeling'quote:
Wat? Zwaar heftig doen bloeden en daarna marshalplannen,quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:59 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk serieus dat dat averechts werkt.
Rusland in (grote) armoede storten.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Wat? Zwaar heftig doen bloeden en daarna marshalplannen,
Of N-Korea in Europa?
En het lijkt erop dat die mogelijkheid naar Rusland toe volledig is afgesloten. Met de dreiging van die kernwapens achter de hand sta je eigenlijk altijd minstens 3-0 achter wat je ook doet.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:41 schreef Hatseflats22 het volgende:
Of Duitsland na 1945.
Het enige wezenlijke verschil is dat Duitsland in de tweede wereldoorlog in eigen huis klop kreeg
Helder, maar dan ben je het dus met:quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland in (grote) armoede storten.
Marshalplannen kan lukken, bloeden moet.
Eens.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:37 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Voor de vrede en veiligheid in en van Europa zou een langdurige oorlog met tienduizenden Russische doden, een grotendeels gesloopte Russische krijgsmacht en een Russische bevolking die wegens de ontelbare gesneuvelde zonen, vaders en echtgenoten, hongersnood, totale armoede en een niet meer functionerende gezondheidszorg woedend op hun eigen overheid is juist het beste zijn.
Het is volgende week orthodox Pasen, dus wie weet 😁quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:03 schreef Tengano het volgende:
[..]
En het lijkt erop dat die mogelijkheid naar Rusland toe volledig is afgesloten. Met de dreiging van die kernwapens achter de hand sta je eigenlijk altijd minstens 3-0 achter wat je ook doet.
Ik zie nog steeds iedereen speculeren, maar zelf zie ik nauwelijks een uitweg. Eigenlijk geloof ik zelfs dat we een wonder nodig hebben.
Tsja… je weet het maar nooit of ze (weer)(denken) een accoordje gesloten(te hebben)…🤔quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:00 schreef Lospedrosa het volgende:
Trouwens mooi moment op Duitsland in te vallen.
[..]
Bron: nu.nl
Bleek niet te kloppen.quote:
Nou ja eens, als je kortzichtig ernaar kijkt.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:07 schreef ExTec het volgende:
[..]
Helder, maar dan ben je het dus met:
[..]
Eens.
Want we gaan niet marshallplannen als OF putin blijft zitten, OOK NIET als putin ineens een ongelukje krijgt, en wat er door moet gaan voor de culturele/politieke elite z'n handen wast en zegt: My bad! - want dan zijn we over 20 jaar weer op dit punt.
Ik zou geen nee zeggen, maar dat is uitstellen van het onvermijdelijke.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
Afzetten Poetin en een iets meer westers georinteerde president zou gewenstzijn.
Veel armer zal de Russische bevolking niet worden, die hebben al weinig tot niets.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:03 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Rusland in (grote) armoede storten.
Marshalplannen kan lukken, bloeden moet.
Ik ga van de hak op tak, maar ik ben er voor Oekrane lid te maken van de EU.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja eens, als je kortzichtig ernaar kijkt.
Het langdurig laten lijden van zo’n grote bevolking (medicijnen/nodige grondstoffen/enorme armoede) zorgt alleen voor enorme drama’s op de lange termijn.
Plus ze zijn een kernmacht.
Afzetten Poetin en een iets meer westers georinteerde president zou gewenstzijn.
Onzinquote:Op dinsdag 19 april 2022 22:16 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Veel armer zal de Russische bevolking niet worden, die hebben al weinig tot niets.
Hun oligarchen schathemeltjerijk maken en de andere kant op kijken wanneer ze voor de verandering maar weer eens aan het verkrachten, plunderen en uitroeien slaan in een buurland heeft tot nu toe niets opgeleverd. Hoog tijd om het eens over een andere boeg te gooien dus.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ja eens, als je kortzichtig ernaar kijkt.
Het langdurig laten lijden van zo’n grote bevolking (medicijnen/nodige grondstoffen/enorme armoede) zorgt alleen voor enorme drama’s op de lange termijn.
Plus ze zijn een kernmacht.
Na Poetin staat gewoon het volgende regime op dat het dreigen met kernwapens als een normaal onderdeel van hun buitenlandpolitiek ziet en buurlanden binnenvalt en onderdrukt.quote:Afzetten Poetin en een iets meer westers georinteerde president zou gewenst zijn.
Wat maakt dat nou uit?quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:30 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Wil je hier eigenlijk wel bijhoren?
Waar baseer je dat op?quote:
In de Duitse media wordt dat ook onderkend. Het wordt toegeschreven aan de hoeveelheid boter die de SPD op de collectieve hoofden heeft.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
De Duitsers spelen een bijzonder kwalijke rol.
Over wat? Hoe snel?quote:
Nou de openbare cijfers laten zien dat het in Rusland voor de gemiddelde burger steeds beter ging, natuurlijk niet voor bepaalde groepen als Roma.quote:
Gemiddelde wordt nogal omhoog gehaald met die puissant rijken.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:46 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou de openbare cijfers laten zien dat het in Rusland voor de gemiddelde burger steeds beter ging, natuurlijk niet voor bepaalde groepen als Roma.
Een gemiddeld maandloon van 56000 roebel.
Bovendien hebben Russen standaard 28 of 31 vakantiedagen per jaar.
Nou ja hadden haha
Hij begrijpt dit wel dan?quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Dit hele draadje is wel interessant. Mijn Russische collega zegt dat wij niet begrijpen hoe Russen denken. Hier een uitleg over hoe Russen zouden kunnen denken.
quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:02 schreef appeleibanaan het volgende:
Snap nu waarom de Oekraners de Russische soldaten Orcs noemen...Wat is oorlog toch lelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gelukkig zijn de kraaien en raven al bezig geweest zo te zien.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
Vorig jaar las ik er een stuk over en daar was het bedrag zelfs nog lager, rond 48.000 roebel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gemiddelde wordt nogal omhoog gehaald met die puissant rijken.
Buiten dat is 56.000 roebel nog geen 650 euro. En gezien wat er werd geplunderd waren er wen heleboel zaken die e zelf nog niet hadden.
Ik weet niet of je moet geloven wat er wordt verteld over de gemiddelde Rus en de welvaart die hij zou hebben.
Misschien? Kamil Galeev is an independent researcher and a journalist residing in Moscow. His main focus of interest is the identity politics in post-Soviet Russia, the ethnification of Russian nationalism and the crackdown on the ethnic republics.quote:
Meeste prijzen in Rusland zijn niet eens zo gek veel lager. Dingen als energie en huur misschien een kwart lager dan hier, maar in de Nederlandse supermarkt ben je goedkoper uit dan in een Russische.quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Vorig jaar las ik er een stuk over en daar was het bedrag zelfs nog lager, rond 48.000 roebel.
Dat was een steekproef van 60.000 huishoudens in Rusland en de cijfers waren nogal schrikbarend als het gaat om armoede onder de bevolking.
Natuurlijk zullen de prijzen veel lager zijn dan hier en kan men daar van dat bedrag rond komen maar luxe zoals nieuwe schoenen bijvoorbeeld is voor vele niet weggelegd.
Mooi filmpje ook van een "tacital nuke" wat in werkelijkheid een gexplodeerd munitiedepot was.quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Misschien? Kamil Galeev is an independent researcher and a journalist residing in Moscow. His main focus of interest is the identity politics in post-Soviet Russia, the ethnification of Russian nationalism and the crackdown on the ethnic republics.
Serieus joh?quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Meeste prijzen in Rusland zijn niet eens zo gek veel lager. Dingen als energie en huur misschien een kwart lager dan hier, maar in de Nederlandse supermarkt ben je goedkoper uit dan in een Russische.
Nooit meer, zeiden ze ooit.quote:
Jij trekt snel conclusies. En over wat moet er onderhandeld worden? Met Rusland is er niks om over te onderhandelen. Dat kun je beter capituleren noemen, en dat is geen optie.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:22 schreef Lospedrosa het volgende:
Het is bijna gedaan.
Wat kan Oekrane nog?
Rusland heeft de lucht, het land en de zee rondom de donbass.
Rusland verzwakken kan nog, maar das uitstel van executie.
Het wordt tijd om de onderhandelingstafel te zoeken.
Niet eerlijk maar wel reel.
Wat die Russen denken interesseert me niet zoveel. Het zijn gewoon een stel honden.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Dit hele draadje is wel interessant. Mijn Russische collega zegt dat wij niet begrijpen hoe Russen denken. Hier een uitleg over hoe Russen zouden kunnen denken.
Mensen die niet gedenazificeerd willen wordenquote:Op dinsdag 19 april 2022 22:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Volgens mij is het zo dat de bijbel zegt dat in het eind der tijden de ellende (weer) vanuit Duitsland gaat komen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:34 schreef Confetti het volgende:
[..]
Nooit meer, zeiden ze ooit.
Blijft een walgelijk land dat over lijken gaat. Duitsers kan je echt nooit vertrouwen. Als het ze uitkomt zullen ze ons ook weer vermorzelen.
Een hont is hondstrouw, en zal je NOOIT verraden…quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat die Russen denken interesseert me niet zoveel. Het zijn gewoon een stel honden.
Als we uitgaan van deze site verschilt het enorm per product.quote:
Die prijzen vallen dan best mee in vergelijking met Nederland.quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als we uitgaan van deze site verschilt het enorm per product.
https://kostenvanlevenson(...)alarissen-in-moskou/
Het enige verschil met de monobrows van IS is dat de orks kernwapens hebben weten te ontwikkelen en produceren.quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Wat die Russen denken interesseert me niet zoveel. Het zijn gewoon een stel honden.
Ik geloof het direct hoor, ben nog nooit in Rusland geweest. Zouden de prijzen ook erg verschillen tussen de grote steden en dorpjes in the middle of nowhere? Lijkt me wel.quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:50 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Als we uitgaan van deze site verschilt het enorm per product.
https://kostenvanlevenson(...)alarissen-in-moskou/
Aleppo? Bedoel je niet Beiroet?quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:23 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Mooi filmpje ook van een "tacital nuke" wat in werkelijkheid een gexplodeerd munitiedepot was.
Edit- mestopslag bleek het te zijn. Vergelijkbaar met Aleppo (ammoniunnitraat).
Haha wut, Aleppoquote:Op dinsdag 19 april 2022 23:59 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Aleppo? Bedoel je niet Beiroet?
Das ook niet echt nieuws hequote:Op woensdag 20 april 2022 00:03 schreef polderturk het volgende:
Laten we niet vergeten dat de enorme verliezen van Rusland tijdens WO I tegen Duitsland hebben geleid tot de revolutie en de terugtrekking van de oorlog (capitulatie) door Rusland.
[ twitter ]
"Russian military’s corruption quagmire – POLITICO" https://www.politico.eu/a(...)uption-quagmire/amp/quote:The quality of food and housing in the Russian military is reportedly worse than in its prisons, with unreasonably small meals and some carrying harmful Escherichia coli bacteria.
quote:Op woensdag 20 april 2022 00:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Das ook niet echt nieuws he
[..]
"Russian military’s corruption quagmire – POLITICO" https://www.politico.eu/a(...)uption-quagmire/amp/
Wil jij in zo'n leger dienen?
Ik kan die vlucht uit Rusland van goed opgeleide jonge mensen volledig begrijpen. Voor je het weet wordt je opgeroepen en mag je dienen in zulke omstandigheden. Geen wonder dat moreel zo laag is daar. En dit probleem speelt al echt jaren.quote:
Ugh, dat verhaal van die moederquote:Op woensdag 20 april 2022 00:41 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ezen-voor-een-aanval
NOS in Oost-Oekrane
Wat een treurige video.quote:Op woensdag 20 april 2022 00:41 schreef Momo het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)ezen-voor-een-aanval
NOS in Oost-Oekrane
We zijn allemaal paganisten hierquote:Op woensdag 20 april 2022 01:22 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Japan krijgt ervan langs en zelfs unit 731 wordt gemeld. Stiekem wel grappig dat Japan daar nog even op gewezen wordt.
Het gaat er eigenlijk meer om wat je met die 650 euro dan eigenlijk kunt doen.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Gemiddelde wordt nogal omhoog gehaald met die puissant rijken.
Buiten dat is 56.000 roebel nog geen 650 euro. En gezien wat er werd geplunderd waren er wen heleboel zaken die e zelf nog niet hadden.
Ik weet niet of je moet geloven wat er wordt verteld over de gemiddelde Rus en de welvaart die hij zou hebben.
Je kunt steden vergelijken op numbeo.comquote:Op dinsdag 19 april 2022 23:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Ik geloof het direct hoor, ben nog nooit in Rusland geweest. Zouden de prijzen ook erg verschillen tussen de grote steden en dorpjes in the middle of nowhere? Lijkt me wel.
Daarachter ligt volgensmij de moederkat. En de hondjes zijn zelf ook nog jong.quote:
Hoge luchtvochtigheid blijkbaar.quote:Op woensdag 20 april 2022 01:30 schreef polderturk het volgende:
De Russen flikkeren wel hele grote bommen op Azovstal.
[ twitter ]
Men zegt soms moskou is geen rusland en rusland is geen moskou.quote:Op woensdag 20 april 2022 06:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je kunt steden vergelijken op numbeo.com
De gemiddelde huur in Rostov is 70% lager dan in Moskou in ieder geval.
Zonet bij wnl deskundige die zei dat Rusland toch net wel iets betere papieren heeft. Maar goed Russisch moraal vs oekrains moraal.quote:Op woensdag 20 april 2022 07:34 schreef capricia het volgende:
Ik heb de indruk dat deze hernieuwde Russische aanval veel te snel van start gegaan is.
Bedoel, hergroeperen, reorganiseren etc kost echt wel meer tijd dat de Russen nu genomen hebben.
Zal wellicht ook te maken hebben met het materieel wat Oekrane nu geleverd krijgt.
Ach, dat vertelden zo ongeveer dezelfde deskundigen ook toen het gedoe in het Noorden begon.quote:Op woensdag 20 april 2022 07:43 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Zonet bij wnl deskundige die zei dat Rusland toch net wel iets betere papieren heeft. Maar goed Russisch moraal vs oekrains moraal.
Ik hoop het.quote:Op woensdag 20 april 2022 07:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ach, dat vertelden zo ongeveer dezelfde deskundigen ook toen het gedoe in het Noorden begon.
Oekrane zal waarschijnlijk nog steeds wel zo slim zijn om grootschalige directe confrontaties zoveel mogelijk te vermijden en in plaats daarvan gewoon Russen blijven slachten. Dat gaat vanzelf weer pijn doen.
Wat ik ervan gelezen hebt lijkt het overeen te komen met de kosten hier in Mexico. Alle basis is zeer goedkoop en luxe producten even duur als in Nederland. Wat betreft supermarkten is het duur als het gaat om niet-lokale producten.quote:Op woensdag 20 april 2022 07:27 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Men zegt soms moskou is geen rusland en rusland is geen moskou.
Leuk die huurprijzen, maar de electronica heeft vergelijkbare prijzen als hier waardoor mobiele telefoons toch een stuk meer van hun budget opsnoept, en zoals we hierboven ergens genoemdmzien worden zijn de supermarkten ook vergelijkbaar met onze prijzen. Het is dat velen nog een datcha hebben en daar wat eigen groente kweken dat ze nog normaal kunnen eten.
Die prijzen betekenen dus niet dat iemand met een inkomen van 56.000 roebel royaal kan leven. Doen alsof de gemiddelde Rus het meer dan prima doet, lijkt me niet echt kloppend.quote:Op woensdag 20 april 2022 06:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat er eigenlijk meer om wat je met die 650 euro dan eigenlijk kunt doen.
Pak ik even wat cijfers van numbeo.com - vergelijking tussen Nizhni Novgorod en Utrecht:
Indices Difference Info
Consumer Prices in Nizhny Novgorod are 54.01% lower than in Utrecht (without rent)
Consumer Prices Including Rent in Nizhny Novgorod are 61.48% lower than in Utrecht
Rent Prices in Nizhny Novgorod are 77.06% lower than in Utrecht
Restaurant Prices in Nizhny Novgorod are 56.96% lower than in Utrecht
Groceries Prices in Nizhny Novgorod are 52.94% lower than in Utrecht
Local Purchasing Power in Nizhny Novgorod is 56.38% lower than in Utrecht
Even wat prijzen die een goed idee geven:
Benzineprijs 0,50 per liter
Metroticket Moskou 0,77 euro - onbeperkt reizen
Internet 5,- per maand
Gas, water, electriciteit, afvalophaaldienst appartament 85m2 - ~100euro per maand.
Boodschappen zijn schijnbaar wel duurder: 140-160 per persoon per maand.
Buiten de grote steden liggen de prijzen nog een stuk lager.
Veel van deze prijzen zullen gewoon in roebels zijn en meegedaald met de koers van de munt.
Ik zag foto's met houdbaarheidsdata van ~2014 voorbij komen. Nu blijft voedsel in blik wel langer goed maar het is wel tekenend...quote:Op woensdag 20 april 2022 07:17 schreef TLC het volgende:
Goed dat t vreten in het Russische leger niet te eten is, laat ze maar lekker racekak krijgen.
Nee ze zijn op veel gebieden achtergesteld.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die prijzen betekenen dus niet dat iemand met een inkomen van 56.000 roebel royaal kan leven. Doen alsof de gemiddelde Rus het meer dan prima doet, lijkt me niet echt kloppend.
Niet dat ik perse voor die acties ben maar waarom zou je moeten deescaleren?quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het soort extremisme wat je nodig hebt om te descaleren...
Man man man
Welke bron is hier gebruikt?quote:Op woensdag 20 april 2022 06:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat er eigenlijk meer om wat je met die 650 euro dan eigenlijk kunt doen.
Pak ik even wat cijfers van numbeo.com - vergelijking tussen Nizhni Novgorod en Utrecht:
Indices Difference Info
Consumer Prices in Nizhny Novgorod are 54.01% lower than in Utrecht (without rent)
Consumer Prices Including Rent in Nizhny Novgorod are 61.48% lower than in Utrecht
Rent Prices in Nizhny Novgorod are 77.06% lower than in Utrecht
Restaurant Prices in Nizhny Novgorod are 56.96% lower than in Utrecht
Groceries Prices in Nizhny Novgorod are 52.94% lower than in Utrecht
Local Purchasing Power in Nizhny Novgorod is 56.38% lower than in Utrecht
Even wat prijzen die een goed idee geven:
Benzineprijs 0,50 per liter
Metroticket Moskou 0,77 euro - onbeperkt reizen
Internet 5,- per maand
Gas, water, electriciteit, afvalophaaldienst appartament 85m2 - ~100euro per maand.
Boodschappen zijn schijnbaar wel duurder: 140-160 per persoon per maand.
Buiten de grote steden liggen de prijzen nog een stuk lager.
Veel van deze prijzen zullen gewoon in roebels zijn en meegedaald met de koers van de munt.
Politico is niet bepaald objectiefquote:Op woensdag 20 april 2022 00:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Das ook niet echt nieuws he
[..]
"Russian military’s corruption quagmire – POLITICO" https://www.politico.eu/a(...)uption-quagmire/amp/
Wil jij in zo'n leger dienen?
Heel eerlijk Rusland had ook toen de betere papieren. Maar ze hebben hun kaarten zo ontzettend slecht gespeeld.quote:Op woensdag 20 april 2022 07:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ach, dat vertelden zo ongeveer dezelfde deskundigen ook toen het gedoe in het Noorden begon.
Oekrane zal waarschijnlijk nog steeds wel zo slim zijn om grootschalige directe confrontaties zoveel mogelijk te vermijden en in plaats daarvan gewoon Russen blijven slachten. Dat gaat vanzelf weer pijn doen.
Ik zeg: grijp je kans.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor expats is het zelfs behoorlijk goed (in Moskou)
https://expatriant.com/li(...)-know-before-moving/
Vermoord of gemarteld tot men meewerkt aan propaganda bv.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Denazificatie = vermoord?
Het is een opiniestuk.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Politico is niet bepaald objectief
Nou, dan kost het je vast niet veel moeite om aan te tonen wat er dan niet klopt aan dat stuk.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Politico is niet bepaald objectief
Waar in Afrika precies heb je het over? Want Afrika is, in tegenstelling tot Rusland, geen land.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee ze zijn op veel gebieden achtergesteld.
Maar straatarm als in Afrika zijn ze nou ook niet.
Expats kunnen in Amsterdam ook appartementen huren van meer dan 2.000 euro per maand, maar dat betekent niet dat dat een normale prijs is die de gewone jan-met-de-pet zich ook kan veroorloven voor een woning.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee ze zijn op veel gebieden achtergesteld.
Maar straatarm als in Afrika zijn ze nou ook niet.
Oekrane zou qua welvaart niet opvallen tussen de Afrikaanse landen, maar dat zijn van die feiten die bij beperkt rechts nooit echt binnen komen.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar in Afrika precies heb je het over? Want Afrika is, in tegenstelling tot Rusland, geen land.
Maar goed, dan geef ik zelf wel een voorbeeldje. De ene foto komt uit Rusland. De andere uit het volgens jou zo achtergestelde "Afrika". Je mag zelf het land/continent bij de foto verzinnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is wel wat frappant dat welvaart ook 'Afrika' al lang bereikt heeft, maar dat 'beperkt rechts' nog steeds denkt dat het daar nog steeds hetzelfde gaat als in eind jaren 70.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Oekrane zou qua welvaart niet opvallen tussen de Afrikaanse landen, maar dat zijn van die feiten die bij beperkt rechts nooit echt binnen komen.
Dit is natuurlijk wel heel selectief.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar in Afrika precies heb je het over? Want Afrika is, in tegenstelling tot Rusland, geen land.
Maar goed, dan geef ik zelf wel een voorbeeldje. De ene foto komt uit Rusland. De andere uit het volgens jou zo achtergestelde "Afrika". Je mag zelf het land/continent bij de foto verzinnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 april 2022 08:09 schreef Aether het volgende:
China warns EU a long war in Ukraine could lead to its break-up
https://www.thetimes.co.u(...)s-break-up-t39d5c2hm
Ehm, wat. China was toch helemaal niet zo uitgesproken in dit conflict?quote:China’s state media has warned the European Union that an extended war in Ukraine could lead to its break-up, while assuring Moscow of Beijing’s unwavering support.
Ja, maar Afrika zou toch 'straatarm' zijn? Zo las ik hierboven althans.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel heel selectief.
Als je hele wereldbeeld draait om een conservatisme en herstel van de jaren '50 dan is dat ook weer niet zo gekquote:Op woensdag 20 april 2022 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is wel wat frappant dat welvaart ook 'Afrika' al lang bereikt heeft, maar dat 'beperkt rechts' nog steeds denkt dat het daar nog steeds hetzelfde gaat als in eind jaren 70.
Dat is het ook, plaatselijk. Nog best veel plaatsen ook denk ik. Zowel Rusland als Afrika zijn best groot dus die plaatjes van jou zeggen weinig.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar Afrika zou toch 'straatarm' zijn? Zo las ik hierboven althans.
Ja, men verlangt vaak terug naar vr de EU, alsof Nederland toen een werkelijk soeverein land was ipv een koloniale machtquote:Op woensdag 20 april 2022 09:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als je hele wereldbeeld draait om een conservatisme en herstel van de jaren '50 dan is dat ook weer niet zo gek
Gevalletje de wens is vader van de gedachte.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:09 schreef Aether het volgende:
China warns EU a long war in Ukraine could lead to its break-up
https://www.thetimes.co.u(...)s-break-up-t39d5c2hm
En gevalletje de eigen angsten bezwerenquote:Op woensdag 20 april 2022 10:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gevalletje de wens is vader van de gedachte.
Krijg vaak het idee dat dat hierdoor komt: https://en.wikipedia.org/wiki/Shanghai_Cooperation_Organisationquote:Op woensdag 20 april 2022 09:56 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
[..]
Ehm, wat. China was toch helemaal niet zo uitgesproken in dit conflict?
Heb je de tweede regel gelezen? Daar staat de bron toch gewoon genoemd? Ik lees daar tenminste https://www.numbeo.com/cost-of-living/quote:
Dat gaat er bij mij echt niet in. Dat er nog kinderen zitten in die fabriek.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:11 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Er wordt nog steeds ook terrein teruggewonnen.
Het moreel van de Russische soldaten schijnt volgens allerlei bronnen ontzettend laag, waarom houden ze er dan niet mee op. Deze hele oorlog is krankzinnig.
[ twitter ]
Nog steeds burgers in Mariupol. Zij hebben hun kinderen niet mee naar het front genomen (iemand merkte hier eens op: er zijn dagen dat ik mijn vierjarige niet meeneem naar het front), het front is naar hen gekomen.
Wie herinnert zich nog de naeve wazig blauwroze poster Stel je voor, er komt oorlog, en er gaat niemand naartoe?
Interessant draadje, zoals altijd van Kamil Galeev. Maar je moet dat soort sentimenten ook weer niet t belangrijk maken... macht over grondstoffen (graan en gas), een land-verbinding naar de Krim en volledige macht over de zee van Azov zijn net zo goed drijfveren voor Poetin. Die sentimenten zijn eerder een rechtvaardiging dan dat het de directe aanleiding is.quote:Op dinsdag 19 april 2022 22:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Propaganda kan ook waar zijn.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:11 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat gaat er bij mij echt niet in. Dat er nog kinderen zitten in die fabriek.
Pure propoganda
Het is ook gewoon waar. Mariupol is een stad met 450.000 mensen die daar leefden. Alle reden om aan te nemen dat veel burgers gingen schuilen daar.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:16 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Propaganda kan ook waar zijn.
Een simpele verklaring voor het aanwezig zijn van deze mensen in die staalfabriek kan zijn:
-Mensen hebben geen zin in de Russische bezetter en hun misselijkmakende geweld, verkrachtingen en moordpartijen;
-Dezelfde mensen vluchten naar een plek waar ze nog wel beschermd kunnen worden.
Russische Paspoort inleveren of optyfen met je collegaquote:Op dinsdag 19 april 2022 22:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Dat je dat n.a.v. deze oorlog de komende twintig jaar maar onthoudt. Op je werk, op je vakantie etc etc.quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:41 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Charles Michel is toch in een vrij korte tijd volledig overschaduwd door Ursula von der Leyen. Ik was al helemaal vergeten dat ie bestond.quote:
Ja, Duitsland is zijn morele vingertje voor de komende 10 jaar wel kwijt. Alleen hierom al zouden ze Russisch gasimport moeten stopzetten.quote:
Zolang die Scholz zit waar die nu zit wel ja.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:39 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ja, Duitsland is zijn morele vingertje voor de komende 10 jaar wel kwijt. Alleen hierom al zouden ze Russisch gasimport moeten stopzetten.
Misschien moeten de Amerikanen Duitsland weer eens gaan denazificeren. Al 75 jaar dat moreel verheven gedoe van die moffen en bij de 1e kans kiezen ze weer voor de duistere kant.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Het is van alles: Trauma van WOII, nog steeds in de jaren 90 leven en denken dat de eeuwige vrede is aangebroken, denken dat je dmv handel problemen wel kan oplossen en er is vast nog meer te bedenken.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik vind het wel lastig in te schatten waarom duitsland zo "moeilijk" doet.
Is het alleen het gas?
Zijn de beloftes van de andere landen vooral woorden maar geen daden en wil duitsland het woord waar maken?
Is het zuinigheid?
Nou, ik had toch het idee dat ze daarvan afgestapt waren toen Scholz aankondigde 100 miljard euro te investeren in defensie. Ik heb niet het idee dat de Duitse regering nog gelooft dat het nog goedkomt met Rusland.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is van alles: Trauma van WOII, nog steeds in de jaren 90 leven en denken dat de eeuwige vrede is aangebroken, denken dat je dmv handel problemen wel kan oplossen en er is vast nog meer te bedenken.
Scholz moet de economie draaiende houden. Duitsland is helaas te afhankelijk van Rusland. Zou hij de kraan dacht draaien is het maar de vraag of de Duitse bevolking dat zal pikken. Als die dit niet pikken zijn zijn dagen geteld. Maw hij durft het niet aan.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:40 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zolang die Scholz zit waar die nu zit wel ja.
Ik denk dat iedereen wel zal begrijpen dat duitland niet direct van het russische gas af kan, maar het leveren van AT wapens etc zou daar nog van moeten staan?quote:Op woensdag 20 april 2022 10:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Scholz moet de economie draaiende houden. Duitsland is helaas te afhankelijk van Rusland. Zou hij de kraan dacht draaien is het maar de vraag of de Duitse bevolking dat zal pikken. Als die dit niet pikken zijn zijn dagen geteld. Maw hij durft het niet aan.
Maar het laat dus mooi zien dat afhankelijk van Ruskand of China uiteindelijk voor grote problemen gaat zorgen. Ik erger mij daar kapot aan en dat al sinds de jaren 90. Maar goed als klootjesvolk kun je in clownsworld de zaak toch niet veranderen.
Vingers in je oren en hopen dat het vanzelf weer voorbij gaat.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Is het alleen het gas?
Zijn de beloftes van de andere landen vooral woorden maar geen daden en wil duitsland het woord waar maken?
Is het zuinigheid?
Daarom moeten we nadat de Russen in die situatie terecht zijn gekomen een marshallplan opstellen en ze goed inprenten dat wj dit voor ze doen, zodat ze net als de Duitsers een dusdanig schuldcomplex krijgen dat ze een paar generaties zwaar pacifistisch zijn.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Duitland moet keuzes maken gewoon weer wat nucleaire centrales opnieuw opstarten lijkt me veel beter als rusland blijven sponsoren door gas te kopen.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Scholz moet de economie draaiende houden. Duitsland is helaas te afhankelijk van Rusland. Zou hij de kraan dacht draaien is het maar de vraag of de Duitse bevolking dat zal pikken. Als die dit niet pikken zijn zijn dagen geteld. Maw hij durft het niet aan.
Maar het laat dus mooi zien dat afhankelijk van Ruskand of China uiteindelijk voor grote problemen gaat zorgen. Ik erger mij daar kapot aan en dat al sinds de jaren 90. Maar goed, als klootjesvolk kun je in clownsworld de zaak toch niet veranderen.
Die 100mld is gewoon uit emotie geroepen. Hij had net zo goed 100.000 miljard kunnen roepen.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:49 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Nou, ik had toch het idee dat ze daarvan afgestapt waren toen Scholz aankondigde 100 miljard euro te investeren in defensie. Ik heb niet het idee dat de Duitse regering nog gelooft dat het nog goedkomt met Rusland.
Laten we hopen dat dit gaat gebeuren. En dat ze in iedergeval het sluiten van kerncentrales terugdraaien. Maar ja de groenen met hun klimaat shit.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Duitland moet keuzes maken gewoon weer wat nucleaire centrales opnieuw opstarten lijkt me veel beter als rusland blijven sponsoren door gas te kopen.
Tja en om dat te kunnen betalen moet sowieso de economie goed blijven draaien. Mogelijk kunnen ze bij Frankfurt(bank) aankloppen. Die hebben mogelijk nog wel een oplossingquote:Op woensdag 20 april 2022 11:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die 100mld is gewoon uit emotie geroepen. Hij had net zo goed 100.000 miljard kunnen roepen.
Scholz laat momenteel zien erg onbetrouwbaar te zijn
Dat zegt mijn Russische collega ook. Volgens hem vindt de elite In Moskou en Leningrad dat ze normale mensen zijn. In de rest van Rusland wonen achterlijke boeren en in de rest van de wereld wonen ng achterlijke boeren. Meer smaakjes zijn er niet voor de Rus.quote:Op dinsdag 19 april 2022 21:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Van wie eigenlijk? Griekenland heeft destijds zijn hele economie het ravijn in moeten rijden omdat de Duitsers en Nederlanders dat graag zagen, nu mag Duitsland op de blaren zitten door fouten in het verleden.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:50 schreef Cherni het volgende:
[..]
Scholz moet de economie draaiende houden.
Een van de kenmerken van fascisme.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:04 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Dat zegt mijn Russische collega ook. Volgens hem vindt de elite In Moskou en Leningrad dat ze normale mensen zijn. In de rest van Rusland wonen achterlijke boeren en in de rest van de wereld wonen ng achterlijke boeren. Meer smaakjes zijn er niet voor de Rus.
Binnen de EU is het Duitsland en Frankrijk die een zeer groot aandeel hebben. Duitsland heeft nog heel wat maakindustrie.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:06 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Van wie eigenlijk? Griekenland heeft destijds zijn hele economie het ravijn in moeten rijden omdat de Duitsers en Nederlanders dat graag zagen, nu mag Duitsland op de blaren zitten door fouten in het verleden.
EU wel Euro hebben ze zich in gefraudeerd.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Binnen de EU is het Duitsland en Frankrijk die een zeer groot aandeel hebben. Duitsland heeft nog heel wat maakindustrie.
Griekenland had in eerste instantie nooit bij de EU mogen komen.
Dit is allemaal onzin en is ook geen uitleg waarom de Duitsers er mee weg zouden moeten komen dat ze zo afhankelijk zijn geworden van Russisch gas dat we nu niet eens fatsoenlijke sancties in kunnen stellen.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:09 schreef Cherni het volgende:
[..]
Binnen de EU is het Duitsland en Frankrijk die een zeer groot aandeel hebben. Duitsland heeft nog heel wat maakindustrie.
Griekenland had in eerste instantie nooit bij de EU mogen komen.
Okies.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
EU wel Euro hebben ze zich in gefraudeerd.
Tsja, schijnbaar is eigen verantwoordelijkheid alleen van toepassing voor Zuid-Europese landen.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is allemaal onzin en is ook geen uitleg waarom de Duitsers er mee weg zouden moeten komen dat ze zo afhankelijk zijn geworden van Russisch gas dat we nu niet eens fatsoenlijke sancties in kunnen stellen.
Puur partijpolitiek. Scholz is de leider van de sociaal-democratische SPD, een partij in verval die 50 jaar bevriend is geweest met de Russen en nu z'n laatste groep kiezers (arbeiders in Duitse industrie) weg ziet vallen omdat de grondstofprijzen exploderen. De Groenen en de FDP durven het wel aan, maar de SPD is doodsbang voor tegenacties van de Russen. Die hebben onvermijdelijk betrekking op grondstoffen, wat op zijn beurt de Duitse industrie flink pijn zal doen en daarmee zal de electorale basis onder de SPD worden weggeslagen. Uiteindelijk graaft die hele partij zich in om z'n eigen voortbestaan niet in gevaar te brengen, maar mij lijkt dat sowieso onvermijdelijk.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef Kickinalfa het volgende:
Is het alleen het gas?
Is het zuinigheid?
Weet je ook meteen waar het deels ook om draait in de Donbas.quote:Op woensdag 20 april 2022 10:45 schreef Perrin het volgende:
Waarom zou je die gasvelden zelf ontwikkelen als Poetin het voor je gaat doen?
Je ziet het gas vanzelf wel door Nordstream stromen.
[ twitter ]
Om gas dat de Russen niet kunnen ontginnen en verkopenquote:Op woensdag 20 april 2022 11:16 schreef Cherni het volgende:
[..]
Weet je ook meteen waar het deels ook om draait in de Donbas.
Dat maakt verder niets uit zolang ook een ander daar geen toegang toe heeft als alleen Ruslandquote:Op woensdag 20 april 2022 11:18 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Om gas dat de Russen niet kunnen ontginnen en verkopen?
Hoeveel verschillende systemen hebben ze nu inmiddels ontvangen in Oek? Je moet namelijk ook de juiste raketten bij de juiste launchers houden. En met al die verschillende systemen overweg kunnen.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:11 schreef Momo het volgende:
Noorwegen doneert luchtverdedigingssystemen aan Oekrane
Noorwegen doneert ongeveer 100 luchtafweerraketten voor de korte afstand aan Oekrane. De wapens hebben Noorwegen al verlaten. De in Frankrijk gemaakte Mistral-raketten stonden al op de planning om te worden vervangen door de Noorse strijdkrachten. Toch zegt de Noorse minister van Defensie dat het Mistral-systeem een "effectief wapen is dat van groot voordeel zal zijn voor Oekrane."
Noorwegen heeft eerder al 4000 antitankraketten en andere militaire uitrusting aan Oekrane geschonken.
Zal toch wel een instructieboekje bijzitten?quote:Op woensdag 20 april 2022 11:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Hoeveel verschillende systemen hebben ze nu inmiddels ontvangen in Oek? Je moet namelijk ook de juiste raketten bij de juiste launchers houden. En met al die verschillende systemen overweg kunnen.
Jawel, want daar hebben de Grieken dan een Duitse exportvergunning voor nodig.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:24 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als Griekenland ze vervolgens aan Oekraine doet kan Rusland niet janken bij Duitsland
Je gaat nu even voorbij aan het speculeren op een grieks default en de exploderende rente waarna Griekenland van de kapitaalmarkt afgesneden was.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:06 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Van wie eigenlijk? Griekenland heeft destijds zijn hele economie het ravijn in moeten rijden omdat de Duitsers en Nederlanders dat graag zagen, nu mag Duitsland op de blaren zitten door fouten in het verleden.
De keuzes over hoe dat gedaan moest worden zijn opgedrongen door Duitsland en NL die met hun kruideniersgeest niet verder kwamen dan destructieve bezuinigingen eisen, waardoor de Griekse economie nu 2x zo klein is als het was en de staatsschuld nog steeds geen cent minder is. Dus die financile huishouding is nog steeds niet op orde, ondanks dat Duitsland (en NL) al meer dan 10 jaar zijn zin krijgt in dit dossier.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Door de steunpakketten is Griekenland drijvende gehouden maar ze hebben natuurlijk wel hun financile huishouding op orde moeten brengen.
Maar als het moreel verantwoord is om van Griekenland enorme offers te vragen omdat ze van hun financin een zooitje hebben gemaakt is het dat toch ook als de Duitsers nu offers moeten brengen omdat ze van hun energievoorziening een teringzooi hebben gemaakt?quote:Op woensdag 20 april 2022 11:34 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Je gaat nu even voorbij aan het speculeren op een grieks default en de exploderende rente waarna Griekenland van de kapitaalmarkt afgesneden was.
Door de steunpakketten is Griekenland drijvende gehouden maar ze hebben natuurlijk wel hun financile huishouding op orde moeten brengen.
Ze hadden natuurlijk ook gewoon uit de euro en EU kunnen stappen maar dat wilde ze toch niet.
En dit inderdaad.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als het moreel verantwoord is om van Griekenland enorme offers te vragen omdat ze van hun financin een zooitje hebben gemaakt is het dat toch ook als de Duitsers nu offers moeten brengen omdat ze van hun energievoorziening een teringzooi hebben gemaakt?
Als ik me niet vergis is er een EU afspraak die bepaalt dat als een land gas tekort heeft, andere EU leden moeten bijspringen.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als het moreel verantwoord is om van Griekenland enorme offers te vragen omdat ze van hun financin een zooitje hebben gemaakt is het dat toch ook als de Duitsers nu offers moeten brengen omdat ze van hun energievoorziening een teringzooi hebben gemaakt?
Dit is niet waar en heeft ook niet zo veel te maken met staatsfinancin.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:40 schreef bedachtzaam het volgende:
Linksom of rechtsom, als je uitgaven groter zijn dan wat er binnen komt zul je moeten snijden!
Nee, het was de enige optie die geboden/geist werd door de noordelijke landen. Er waren tal van andere opties mogelijk.quote:Voor Griekenland was interne devaluatie de enige optie omdat ze nu eenmaal in de eurozone zitten, daarom nogmaals, aan hen de keuze of interne devaluatie of uit de euro en EU.
quote:Op woensdag 20 april 2022 11:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is niet waar en heeft ook niet zo veel te maken met staatsfinancin.
[..]
Nee, het was de enige optie die geboden/geist werd door de noordelijke landen. Er waren tal van andere opties mogelijk.
Oh we kunnen gerust 600 miljard uitgeven zonder problemen?quote:Op woensdag 20 april 2022 11:41 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is niet waar en heeft ook niet zo veel te maken met staatsfinancin.
Gezien de geldpers die vol openstaat in bijvoorbeeld de US, klopt dit statement niet.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:40 schreef bedachtzaam het volgende:
Linksom of rechtsom, als je uitgaven groter zijn dan wat er binnen komt zul je moeten snijden!
Maar als voor Griekenland geldt dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun fouten (wat ik niet bestrijd) dan zou dat toch zeker ook voor Duitsland moeten gelden?quote:Op woensdag 20 april 2022 11:40 schreef bedachtzaam het volgende:
Voor Griekenland was interne devaluatie de enige optie omdat ze nu eenmaal in de eurozone zitten, daarom nogmaals, aan hen de keuze of interne devaluatie of uit de euro en EU.
Ja. En de staatsschuld van Griekenland was nog een stuk minder ook.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:43 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
Oh we kunnen gerust 600 miljard uitgeven zonder problemen?
Voor elke lidstaat geldt hetzelfde, wij hebben toen dus ook flink moeten snijden tijdens de eerste kabinet Rutte, 50 miljard als ik me niet vergis en mocht Duitsland scheef gaan zullen ook zij dat moeten.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:44 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar als voor Griekenland geldt dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun fouten (wat ik niet bestrijd) dan zou dat toch zeker ook voor Duitsland moeten gelden?
Niemand wilde Griekenland meer geld lenen.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gezien de geldpers die vol openstaat in bijvoorbeeld de US, klopt dit statement niet.
Omdat de grote banken die over de creditrating gaat, wel een kleiner land durven te pakken, maar de US niet.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niemand wilde Griekenland meer geld lenen.
Behalve de EU/ECB dus.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niemand wilde Griekenland meer geld lenen.
Maar Duitsland is als het op hun energievoorziening aan komt al scheef gegaan, waarom zouden zij daar dan niet de gevolgen van moeten dragen?quote:Op woensdag 20 april 2022 11:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Voor elke lidstaat geldt hetzelfde, wij hebben toen dus ook flink moeten snijden tijdens de eerste kabinet Rutte, 50 miljard als ik me niet vergis en mocht Duitsland scheef gaan zullen ook zij dat moeten.
Ook hiervoor geldt dat dit op geen enkele manier de enige optie was. Het was de enige optie die door NL/Duitsland werd toegelaten, maar het waren niet de enige opties.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:47 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Voor elke lidstaat geldt hetzelfde, wij hebben toen dus ook flink moeten snijden tijdens de eerste kabinet Rutte, 50 miljard als ik me niet vergis en mocht Duitsland scheef gaan zullen ook zij dat moeten.
Wat te denken van Hongarije? die zijn nog meer afhankelijk van Rusland dan Duitsland.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar Duitsland is als het op hun energievoorziening aan komt al scheef gegaan, waarom zouden zij daar dan niet de gevolgen van moeten dragen?
Ja en iedereen riep, geen geld naar Griekenland.. met rechtse partijen zoals de PVV in Nederland voorop.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:49 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ook hiervoor geldt dat dit op geen enkele manier de enige optie was. Het was de enige optie die door NL/Duitsland werd toegelaten, maar het waren niet de enige opties.
Allemaal blabla, doelpalen verzetten, en drogredenen, maar ik licht er toch het volgende nog even uit:quote:Op woensdag 20 april 2022 11:55 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Wat te denken van Hongarije? die zijn nog meer afhankelijk van Rusland dan Duitsland.
Ook is dit mosterd na de maaltijd, want hoewel het nu verkeerd uitpakt, evenzo had samenwerking en handel juist ervoor gezorgd dat er juist geen oorlog zou komen.
Als je Rusland isoleert en in een hoek drukt weet je zeker dat het eens gaat knetteren.
Gas is bovendien maar een deel van de inkomsten van Rusland, hoeveel handel is er tussen Rusland en andere landen buiten dat gas?
Ok, maar de PVV is een club gediplomeerde kneuzen waarbij iedereen vooral bezig is met jaar in jaar uit geld bijschrijven zonder iets noemenswaardig bij te dragen, dus wat wil je er precies mee zeggen?quote:Op woensdag 20 april 2022 11:56 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ja en iedereen riep, geen geld naar Griekenland.. met rechtse partijen zoals de PVV in Nederland voorop.
Nu is het importeren van energie niet meteen hetzelfde als "over de scheef gaan" maar a la.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:49 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar Duitsland is als het op hun energievoorziening aan komt al scheef gegaan, waarom zouden zij daar dan niet de gevolgen van moeten dragen?
Fatsoenlijke sancties? Er zijn er toch al veel ingesteld. Alleen wat ik lees is dat we in NL toch wat terughoudend zijn en in principe ook nog bijna niets gedaan hebben omdat veel russische belangenen in vage financiele constructies zitten die onze belastingdienst faciliteert om maar hier belasting voor andere lidstaten te kunnen ontwijken. Boter op ons nederlandse hoofd.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:10 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Dit is allemaal onzin en is ook geen uitleg waarom de Duitsers er mee weg zouden moeten komen dat ze zo afhankelijk zijn geworden van Russisch gas dat we nu niet eens fatsoenlijke sancties in kunnen stellen.
Dat is geen doelpalen verzetten maar iets verder kijken dan het puntje van je neus, Duitsland is niet het enige land dat handelt met Rusland en Gas niet de enige bron van inkomsten voor Rusland, daarom vind het het nogal kortzichtig om enkel daar naar te kijken.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:56 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Allemaal blabla, doelpalen verzetten, en drogredenen, maar ik licht er toch het volgende nog even uit:
Als dit al niet knetteren is (met een ongesoleerd Rusland), wat is dan wel knetteren?
Ik denk dat Rusland vergoedingen aan Oekrane wel stopgezet heeft.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:06 schreef nixxx het volgende:
Wat ik me ook nog afvraag, veel van de pijpleidingen voor gas, maar ook voor olie lopen toch door Oekrane? Daar krijgen ze toch transit vergoeding voor? Loopt dat allemaal nog door? Wat zou er gebeuren als Oekrane die leidingen afsluit om bijv iets te forceren mbt Duitsland?
Mooi maar dat gasveldjes levert niet echt veel op, druppel op een gloeiende plaat.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:10 schreef Netsplitter het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)anden-naar-gas-boren
Het was eigenlijk een no-go in Duitsland: het boren naar gas boven de Waddeneilanden. Maar vanwege de dreigende gastekorten zijn ze toch overstag. Samen met het Nederlandse bedrijf ONE-Dyas wil Duitsland een gasveld op de Noordzee boven Schiermonnikoog en het Duitse Waddeneiland Borkum gaan exploiteren.
Minister van Economische Zaken van de deelstaat Nedersaksen heeft dat vanochtend bekendgemaakt. Eerder liet de Nederlandse regering al weten geen bezwaar te maken tegen de voorgenomen winning.
Ik vermoed dat de afnemers het meeste betalen, maar geen idee hoe dat precies contractueel zit. Als Rusland de rekening zou moeten betalen maar het niet doet, dan had Oekrane de kraan al dichtgedraaid denk ik.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:07 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik denk dat Rusland vergoedingen aan Oekrane wel stopgezet heeft.
Ze moeten ergens een begin maken met hun draai.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:12 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Mooi maar dat gasveldjes levert niet echt veel op, druppel op een gloeiende plaat.
Zijn erg geen andere velden met veel meer potentie?
ja uiteraard.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:15 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ze moeten ergens een begin maken met hun draai.
Dan zit Oekraine ook zonder gas. Want het gas dat zij kopen van EU landen is gas dat die landen van Rusland kopen. Oekraine tapt dat gas simpelweg af van de pijplijn die door het land loopt.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:06 schreef nixxx het volgende:
Wat ik me ook nog afvraag, veel van de pijpleidingen voor gas, maar ook voor olie lopen toch door Oekrane? Daar krijgen ze toch transit vergoeding voor? Loopt dat allemaal nog door? Wat zou er gebeuren als Oekrane die leidingen afsluit om bijv iets te forceren mbt Duitsland?
Wij moeten van het gas af, hoe dan ook. Dus zelf boren is taboe uiteraard.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:15 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ja uiteraard.
Maar liggen nu dan alleen mega gasvelden in het oosten of weigeren wij hier zelf gas te boren?
Tja, maar dit is wel een extreme situatie.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wij moeten van het gas af, hoe dan ook. Dus zelf boren is taboe uiteraard.
De naviteit spat er in politiek den haag wel vanaf inderdaad. Alsof poetin niks zou gaan doen met die gesteunde rebellen in de Donbas regio.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:26 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Tja, maar dit is wel een extreme situatie.
Je hoort zelfs de groene partijen niet over deze beslissingen.
Maar we zijn weer eens te laat met zijn allen met verduurzamen en onafhankelijk worden van rusland
Daarom dus die jarenlange diplomatie en het Minsk akkoord.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
De naviteit spat er in politiek den haag wel vanaf inderdaad. Alsof poetin niks zou gaan doen met die gesteunde rebellen in de Donbas regio.
Eerlijk is eerlijk, op de VS kunnen we altijd rekenen bij dit soort dingen. Aan faalstaten als Duitsland, Frankrijk etc. heb je echt niets.quote:
Met Trump in het witte huis had ik me dat echt afgevraagd hoor.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, op de VS kunnen we altijd rekenen bij dit soort dingen. Aan faalstaten als Duitsland, Frankrijk etc. heb je echt niets.
Een ware verdediger van democratie en de goede zaak. Ook al hebben ze ook een eigen belang hierbij.
Nazi's are gonna naziquote:Op woensdag 20 april 2022 10:37 schreef Netsplitter het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
[ twitter ]
Over totaal andere dingen beginnen, zeggen dat het allemaal toch niet uitmaakt, omdat je in de oorspronkelijke discussie niets meer te melden hebt, is het schoolvoorbeeld van doelpalen verzetten.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:05 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat is geen doelpalen verzetten maar iets verder kijken dan het puntje van je neus,
Kerncentrale's waren na Tsjernobyl al een hot item op de taboe lijst. Fukushima heeft dat niet verbeterd.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:33 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Daarom dus die jarenlange diplomatie en het Minsk akkoord.
Maar even terug naar het gas, in 2011 stond iedereen in brand over kerncentrales na die ramp in Japan, het is of het een of het ander.
In 2011 was iedereen blij met het gas uit Rusland.
Nederland is ook een faalstaat?quote:Op woensdag 20 april 2022 12:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, op de VS kunnen we altijd rekenen bij dit soort dingen. Aan faalstaten als Duitsland, Frankrijk etc. heb je echt niets.
Een ware verdediger van democratie en de goede zaak. Ook al hebben ze ook een eigen belang hierbij.
Zolang het bij hun eigen agenda past wel ja. Zie de golf oorlogen.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Ook alleen maar omdat we geluk hebben dat Trump niet herkozen is.quote:Op woensdag 20 april 2022 12:35 schreef Confetti het volgende:
[..]
Mensen die vergeten dat wij nota bene 3000 helmen en 30 metaaldetectors hebben geschonkenquote:
Hmm dit was toch onmogelijk omdat het 'aanvallende wapens' waren?quote:
Lol het zijn geen Syrirsquote:Op woensdag 20 april 2022 12:59 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Er waren in het begin hier nog mensen die vreesden dat ze in ons luilekkerland zouden blijven.
quote:Op woensdag 20 april 2022 11:06 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Van wie eigenlijk? Griekenland heeft destijds zijn hele economie het ravijn in moeten rijden omdat de Duitsers en Nederlanders grote Duitse en Franse banken dat graag zagen, nu mag Duitsland op de blaren zitten door fouten in het verleden.
Nederland wegstrepen is huichelen. Als we Griekenland niet het armenhuis in hadden gejaagd hadden we hier niet kunnen genieten van steeds waardevollere woningen.quote:
NL is ook niet echt een wereldgemiddelde. Ons inkomen is in de wereldtop dus je vergelijking gaat redelijk mank.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die prijzen betekenen dus niet dat iemand met een inkomen van 56.000 roebel royaal kan leven. Doen alsof de gemiddelde Rus het meer dan prima doet, lijkt me niet echt kloppend.
Geneva convention geldt volgens mij voor iedere pow.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Denazificatie = vermoord?
Er is in Duitsland zelf ook de nodige kritiek op de houding van de SPD en de vriendschappelijke band van prominente leden van die partij met o.a. Poetin en Lavrov. De Duitsers gaan er zelf van uit dat dit net als andere ingrijpende "Europese beslissingen" zal gaan verlopen; Duitsland treuzelt in eerste instantie, maar uiteindelijk gaan die zware wapens gewoon geleverd worden aan Oekrane.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:00 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die 100mld is gewoon uit emotie geroepen. Hij had net zo goed 100.000 miljard kunnen roepen.
Scholz laat momenteel zien erg onbetrouwbaar te zijn
Alleen als je hem erkent en alleen als je in een oorlog zit. Dit is geen oorlog maar een speciale operatiequote:Op woensdag 20 april 2022 13:24 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Geneva convention geldt volgens mij voor iedere pow.
En dus zaten er voorwaarden aan.quote:
Voorwaarden die Duitsland/Nederland zelf bepaalden maar die niet zo hadden hoeven zijn als ze waren - dat is een afgedwongen keuze geweest van de noordelijke landen, met nog steeds desastreuze gevolgen voor de Griekse economie.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:35 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
En dus zaten er voorwaarden aan.
Een situatie waarin een bedrijf de voorschriften overtreedt waardoor wat een handelbaar probleem had moeten zijn uiteindelijk een ramp werd?quote:Op woensdag 20 april 2022 12:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Kerncentrale's waren na Tsjernobyl al een hot item op de taboe lijst. Fukushima heeft dat niet verbeterd.
Al is het natuurlijk belachelijk dat er gesuggereerd dat wij hier een Fukushima scenario zouden kunnen krijgen.
?quote:Op woensdag 20 april 2022 13:43 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Een situatie waarin een bedrijf de voorschriften overtreedt waardoor wat een handelbaar probleem had moeten zijn uiteindelijk een ramp werd?
Ah dat zal de vrede ten goede komen.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:54 schreef Ulx het volgende:
BREAKING: The Pentagon says that Ukraine has "received additional fighter aircraft" from countries other than the U.S. and "additional aircraft parts" that will allow Ukraine to get more planes in the air
Full details from CNN.
[ twitter ]
Voor miljarden, of iig onderweg.quote:Op woensdag 20 april 2022 11:21 schreef capricia het volgende:
Hoeveel verschillende systemen hebben ze nu inmiddels ontvangen in Oek? Je moet namelijk ook de juiste raketten bij de juiste launchers houden. En met al die verschillende systemen overweg kunnen.
En als ze daartoe in staat waren hadden ze dat natuurlijk al lang gedaanquote:Op woensdag 20 april 2022 13:50 schreef Za het volgende:
Nu zal Rusland alle aanvoerroutes kapotschieten, waardoor er tevens voedsel en medicijnen tekorten zullen ontstaan.
Het is de enige optie.quote:Op dinsdag 19 april 2022 23:40 schreef Joppiez het volgende:
Met Rusland is er niks om over te onderhandelen. Dat kun je beter capituleren noemen, en dat is geen optie.
Daar zijn ze ook al lang mee bezig.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:51 schreef ExTec het volgende:
En als ze daartoe in staat waren hadden ze dat natuurlijk al lang gedaan
Je lijkt iedere keer te vergeten dat Putin heeft besloten Ukraine binnen te vallen en het land het volste (!) recht heeft om zich te verdedigen tegen welke agressor dan ook. Of dat nu space-aliens zijn of een Russische dictator.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Pas op.
Duitstalig.
https://www.faz.net/aktue(...)cle=true#pageIndex_3How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Klinkt als een plan.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het is de enige optie.
Of de VS plus Navolanden kunnen nog maanden voor miljarden aan wapens blijven sturen en het vuur aanjagen.
Geen verloren strijd, geen redelijke eisen.quote:Dit was bij voorbaat een verloren strijd, de eisen zijn allenzins redelijk, dat dit nog gaande is, is bizar.
Welke kant?quote:Er zouden dagelijks hooggeplaatste personen die kant op moeten gaan
Ik neem aan dat jij het bij verkrachting verstandig vind als het slachtoffer er even goed voor gaat liggen? Want je wil de verkrachter natuurlijk niet voor het hoofd stoten.quote:Op woensdag 20 april 2022 13:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het is de enige optie.
Of de VS plus Navolanden kunnen nog maanden voor miljarden aan wapens blijven sturen en het vuur aanjagen.
Dit was bij voorbaat een verloren strijd, de eisen zijn allenzins redelijk, dat dit nog gaande is, is bizar.
Er zouden dagelijks hooggeplaatste personen die kant op moeten gaan om asap onderhandelingen te voeren, ipv miljarden aan wapens te sturen. Zo beslecht je een conflict niet.
Dan doen we dat toch?quote:Op woensdag 20 april 2022 13:58 schreef Za het volgende:
[..]
Het is de enige optie.
Punt is dat Poetin op elk moment elk verdrag kan negeren.quote:Dit was bij voorbaat een verloren strijd, de eisen zijn allenzins redelijk, dat dit nog gaande is, is bizar.
Zo beslecht je een conflict wel. De slag om Kiev hebben de Russen al verloren, net als hun grootste oorlogsschip.quote:Er zouden dagelijks hooggeplaatste personen die kant op moeten gaan om asap onderhandelingen te voeren, ipv miljarden aan wapens te sturen. Zo beslecht je een conflict niet.
Deze vergelijking wordt steeds gemaakt maar is niet van toepassing op dit conflict.quote:Op woensdag 20 april 2022 14:00 schreef xpompompomx het volgende:
Ik neem aan dat jij het bij verkrachting verstandig vind als het slachtoffer er even goed voor gaat liggen? Want je wil de verkrachter natuurlijk niet voor het hoofd stoten.
Nouja je Poetin doet dat wel...quote:Op woensdag 20 april 2022 14:02 schreef Za het volgende:
[..]
Deze vergelijking wordt steeds gemaakt maar is niet van toepassing op dit conflict.
Het is zeker van toepassing op dit conflict.quote:Op woensdag 20 april 2022 14:02 schreef Za het volgende:
[..]
Deze vergelijking wordt steeds gemaakt maar is niet van toepassing op dit conflict.
Ik dacht dat TEPCO minstens enkele voorschriften had overtreden (oa wijzigingen in de layout van het noodkoelingsysteem, zonder die aan te geven of te rechtvaardigen) . Wat vast staat is dat ze meerdere waarschuwingen hadden genegeerd, en ook in de uren of dagen na de tsunami had een ramp kunnen vermeden worden, maar ze deden te weinig, te laat.quote:
quote:Op woensdag 20 april 2022 14:02 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik ben ook al heel lang bezig met het versieren van Gal Gadot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |