Die prijzen betekenen dus niet dat iemand met een inkomen van 56.000 roebel royaal kan leven. Doen alsof de gemiddelde Rus het meer dan prima doet, lijkt me niet echt kloppend.quote:Op woensdag 20 april 2022 06:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat er eigenlijk meer om wat je met die 650 euro dan eigenlijk kunt doen.
Pak ik even wat cijfers van numbeo.com - vergelijking tussen Nizhni Novgorod en Utrecht:
Indices Difference Info
Consumer Prices in Nizhny Novgorod are 54.01% lower than in Utrecht (without rent)
Consumer Prices Including Rent in Nizhny Novgorod are 61.48% lower than in Utrecht
Rent Prices in Nizhny Novgorod are 77.06% lower than in Utrecht
Restaurant Prices in Nizhny Novgorod are 56.96% lower than in Utrecht
Groceries Prices in Nizhny Novgorod are 52.94% lower than in Utrecht
Local Purchasing Power in Nizhny Novgorod is 56.38% lower than in Utrecht
Even wat prijzen die een goed idee geven:
Benzineprijs 0,50 per liter
Metroticket Moskou 0,77 euro - onbeperkt reizen
Internet 5,- per maand
Gas, water, electriciteit, afvalophaaldienst appartament 85m2 - ~100euro per maand.
Boodschappen zijn schijnbaar wel duurder: 140-160 per persoon per maand.
Buiten de grote steden liggen de prijzen nog een stuk lager.
Veel van deze prijzen zullen gewoon in roebels zijn en meegedaald met de koers van de munt.
Ik zag foto's met houdbaarheidsdata van ~2014 voorbij komen. Nu blijft voedsel in blik wel langer goed maar het is wel tekenend...quote:Op woensdag 20 april 2022 07:17 schreef TLC het volgende:
Goed dat t vreten in het Russische leger niet te eten is, laat ze maar lekker racekak krijgen.
Nee ze zijn op veel gebieden achtergesteld.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Die prijzen betekenen dus niet dat iemand met een inkomen van 56.000 roebel royaal kan leven. Doen alsof de gemiddelde Rus het meer dan prima doet, lijkt me niet echt kloppend.
Niet dat ik perse voor die acties ben maar waarom zou je moeten deescaleren?quote:Op dinsdag 19 april 2022 20:25 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dit is inderdaad het soort extremisme wat je nodig hebt om te deëscaleren...
Man man man
Welke bron is hier gebruikt?quote:Op woensdag 20 april 2022 06:48 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het gaat er eigenlijk meer om wat je met die 650 euro dan eigenlijk kunt doen.
Pak ik even wat cijfers van numbeo.com - vergelijking tussen Nizhni Novgorod en Utrecht:
Indices Difference Info
Consumer Prices in Nizhny Novgorod are 54.01% lower than in Utrecht (without rent)
Consumer Prices Including Rent in Nizhny Novgorod are 61.48% lower than in Utrecht
Rent Prices in Nizhny Novgorod are 77.06% lower than in Utrecht
Restaurant Prices in Nizhny Novgorod are 56.96% lower than in Utrecht
Groceries Prices in Nizhny Novgorod are 52.94% lower than in Utrecht
Local Purchasing Power in Nizhny Novgorod is 56.38% lower than in Utrecht
Even wat prijzen die een goed idee geven:
Benzineprijs 0,50 per liter
Metroticket Moskou 0,77 euro - onbeperkt reizen
Internet 5,- per maand
Gas, water, electriciteit, afvalophaaldienst appartament 85m2 - ~100euro per maand.
Boodschappen zijn schijnbaar wel duurder: 140-160 per persoon per maand.
Buiten de grote steden liggen de prijzen nog een stuk lager.
Veel van deze prijzen zullen gewoon in roebels zijn en meegedaald met de koers van de munt.
Politico is niet bepaald objectiefquote:Op woensdag 20 april 2022 00:09 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Das ook niet echt nieuws he
[..]
"Russian military’s corruption quagmire – POLITICO" https://www.politico.eu/a(...)uption-quagmire/amp/
Wil jij in zo'n leger dienen?
Heel eerlijk Rusland had ook toen de betere papieren. Maar ze hebben hun kaarten zo ontzettend slecht gespeeld.quote:Op woensdag 20 april 2022 07:56 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ach, dat vertelden zo ongeveer dezelfde deskundigen ook toen het gedoe in het Noorden begon.
Oekraïne zal waarschijnlijk nog steeds wel zo slim zijn om grootschalige directe confrontaties zoveel mogelijk te vermijden en in plaats daarvan gewoon Russen blijven slachten. Dat gaat vanzelf weer pijn doen.
Ik zeg: grijp je kans.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
Voor expats is het zelfs behoorlijk goed (in Moskou)
https://expatriant.com/li(...)-know-before-moving/
Vermoord of gemarteld tot men meewerkt aan propaganda bv.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:52 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Denazificatie = vermoord?
Het is een opiniestuk.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Politico is niet bepaald objectief
Nou, dan kost het je vast niet veel moeite om aan te tonen wat er dan niet klopt aan dat stuk.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:59 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Politico is niet bepaald objectief
Waar in Afrika precies heb je het over? Want Afrika is, in tegenstelling tot Rusland, geen land.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee ze zijn op veel gebieden achtergesteld.
Maar straatarm als in Afrika zijn ze nou ook niet.
Expats kunnen in Amsterdam ook appartementen huren van meer dan 2.000 euro per maand, maar dat betekent niet dat dat een normale prijs is die de gewone jan-met-de-pet zich ook kan veroorloven voor een woning.quote:Op woensdag 20 april 2022 08:51 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee ze zijn op veel gebieden achtergesteld.
Maar straatarm als in Afrika zijn ze nou ook niet.
Oekraïne zou qua welvaart niet opvallen tussen de Afrikaanse landen, maar dat zijn van die feiten die bij beperkt rechts nooit echt binnen komen.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar in Afrika precies heb je het over? Want Afrika is, in tegenstelling tot Rusland, geen land.
Maar goed, dan geef ik zelf wel een voorbeeldje. De ene foto komt uit Rusland. De andere uit het volgens jou zo achtergestelde "Afrika". Je mag zelf het land/continent bij de foto verzinnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is wel wat frappant dat welvaart ook 'Afrika' al lang bereikt heeft, maar dat 'beperkt rechts' nog steeds denkt dat het daar nog steeds hetzelfde gaat als in eind jaren 70.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:47 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Oekraïne zou qua welvaart niet opvallen tussen de Afrikaanse landen, maar dat zijn van die feiten die bij beperkt rechts nooit echt binnen komen.
Dit is natuurlijk wel heel selectief.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Waar in Afrika precies heb je het over? Want Afrika is, in tegenstelling tot Rusland, geen land.
Maar goed, dan geef ik zelf wel een voorbeeldje. De ene foto komt uit Rusland. De andere uit het volgens jou zo achtergestelde "Afrika". Je mag zelf het land/continent bij de foto verzinnen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 20 april 2022 08:09 schreef Aether het volgende:
China warns EU a long war in Ukraine could lead to its break-up
https://www.thetimes.co.u(...)s-break-up-t39d5c2hm
Ehm, wat. China was toch helemaal niet zo uitgesproken in dit conflict?quote:China’s state media has warned the European Union that an extended war in Ukraine could lead to its break-up, while assuring Moscow of Beijing’s unwavering support.
Ja, maar Afrika zou toch 'straatarm' zijn? Zo las ik hierboven althans.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk wel heel selectief.
Als je hele wereldbeeld draait om een conservatisme en herstel van de jaren '50 dan is dat ook weer niet zo gekquote:Op woensdag 20 april 2022 09:54 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is wel wat frappant dat welvaart ook 'Afrika' al lang bereikt heeft, maar dat 'beperkt rechts' nog steeds denkt dat het daar nog steeds hetzelfde gaat als in eind jaren 70.
Dat is het ook, plaatselijk. Nog best veel plaatsen ook denk ik. Zowel Rusland als Afrika zijn best groot dus die plaatjes van jou zeggen weinig.quote:Op woensdag 20 april 2022 09:56 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ja, maar Afrika zou toch 'straatarm' zijn? Zo las ik hierboven althans.
Ja, men verlangt vaak terug naar vóór de EU, alsof Nederland toen een werkelijk soeverein land was ipv een koloniale machtquote:Op woensdag 20 april 2022 09:58 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Als je hele wereldbeeld draait om een conservatisme en herstel van de jaren '50 dan is dat ook weer niet zo gek
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |