abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204489331
Linksom of rechtsom, als je uitgaven groter zijn dan wat er binnen komt zul je moeten snijden!
Voor Griekenland was interne devaluatie de enige optie omdat ze nu eenmaal in de eurozone zitten, daarom nogmaals, aan hen de keuze of interne devaluatie of uit de euro en EU.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 20 april 2022 @ 11:41:49 #227
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_204489342
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar als het moreel verantwoord is om van Griekenland enorme offers te vragen omdat ze van hun financiën een zooitje hebben gemaakt is het dat toch ook als de Duitsers nu offers moeten brengen omdat ze van hun energievoorziening een teringzooi hebben gemaakt?

Als ik me niet vergis is er een EU afspraak die bepaalt dat als een land gas tekort heeft, andere EU leden moeten bijspringen.
are we infinite or am I alone
  woensdag 20 april 2022 @ 11:41:49 #228
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204489343
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:40 schreef bedachtzaam het volgende:
Linksom of rechtsom, als je uitgaven groter zijn dan wat er binnen komt zul je moeten snijden!
Dit is niet waar en heeft ook niet zo veel te maken met staatsfinanciën.
quote:
Voor Griekenland was interne devaluatie de enige optie omdat ze nu eenmaal in de eurozone zitten, daarom nogmaals, aan hen de keuze of interne devaluatie of uit de euro en EU.
Nee, het was de enige optie die geboden/geëist werd door de noordelijke landen. Er waren tal van andere opties mogelijk.
pi_204489352
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
[..]
Nee, het was de enige optie die geboden/geëist werd door de noordelijke landen. Er waren tal van andere opties mogelijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:41 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Oh we kunnen gerust 600 miljard uitgeven zonder problemen?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 20 april 2022 @ 11:43:47 #230
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204489357
quote:

Gezien de geldpers die vol openstaat in bijvoorbeeld de US, klopt dit statement niet.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_204489360
quote:
Maar als voor Griekenland geldt dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun fouten (wat ik niet bestrijd) dan zou dat toch zeker ook voor Duitsland moeten gelden?
  woensdag 20 april 2022 @ 11:44:55 #232
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204489362
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:43 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
[..]
Oh we kunnen gerust 600 miljard uitgeven zonder problemen?
Ja. En de staatsschuld van Griekenland was nog een stuk minder ook.
pi_204489374
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:44 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar als voor Griekenland geldt dat ze zelf verantwoordelijk zijn voor hun fouten (wat ik niet bestrijd) dan zou dat toch zeker ook voor Duitsland moeten gelden?
Voor elke lidstaat geldt hetzelfde, wij hebben toen dus ook flink moeten snijden tijdens de eerste kabinet Rutte, 50 miljard als ik me niet vergis en mocht Duitsland scheef gaan zullen ook zij dat moeten.
pi_204489375
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:43 schreef Netsplitter het volgende:

[..]
Gezien de geldpers die vol openstaat in bijvoorbeeld de US, klopt dit statement niet.
Niemand wilde Griekenland meer geld lenen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 20 april 2022 @ 11:49:07 #235
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_204489383
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Omdat de grote banken die over de creditrating gaat, wel een kleiner land durven te pakken, maar de US niet.
De US had allang een devaluatie moeten hebben qua rating.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 20 april 2022 @ 11:49:07 #236
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204489384
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:47 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Behalve de EU/ECB dus.
pi_204489385
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:47 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Voor elke lidstaat geldt hetzelfde, wij hebben toen dus ook flink moeten snijden tijdens de eerste kabinet Rutte, 50 miljard als ik me niet vergis en mocht Duitsland scheef gaan zullen ook zij dat moeten.
Maar Duitsland is als het op hun energievoorziening aan komt al scheef gegaan, waarom zouden zij daar dan niet de gevolgen van moeten dragen?
  woensdag 20 april 2022 @ 11:49:48 #238
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204489389
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:47 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ook hiervoor geldt dat dit op geen enkele manier de enige optie was. Het was de enige optie die door NL/Duitsland werd toegelaten, maar het waren niet de enige opties.
pi_204489414
twitter

Ik ben benieuwd.
pi_204489419
quote:
18s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Maar Duitsland is als het op hun energievoorziening aan komt al scheef gegaan, waarom zouden zij daar dan niet de gevolgen van moeten dragen?
Wat te denken van Hongarije? die zijn nog meer afhankelijk van Rusland dan Duitsland.
Ook is dit mosterd na de maaltijd, want hoewel het nu verkeerd uitpakt, evenzo had samenwerking en handel juist ervoor gezorgd dat er juist geen oorlog zou komen.
Als je Rusland isoleert en in een hoek drukt weet je zeker dat het eens gaat knetteren.
Gas is bovendien maar een deel van de inkomsten van Rusland, hoeveel handel is er tussen Rusland en andere landen buiten dat gas?
pi_204489427
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:49 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Ook hiervoor geldt dat dit op geen enkele manier de enige optie was. Het was de enige optie die door NL/Duitsland werd toegelaten, maar het waren niet de enige opties.
Ja en iedereen riep, geen geld naar Griekenland.. met rechtse partijen zoals de PVV in Nederland voorop.
  woensdag 20 april 2022 @ 11:56:57 #242
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204489430
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:55 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Wat te denken van Hongarije? die zijn nog meer afhankelijk van Rusland dan Duitsland.
Ook is dit mosterd na de maaltijd, want hoewel het nu verkeerd uitpakt, evenzo had samenwerking en handel juist ervoor gezorgd dat er juist geen oorlog zou komen.
Als je Rusland isoleert en in een hoek drukt weet je zeker dat het eens gaat knetteren.
Gas is bovendien maar een deel van de inkomsten van Rusland, hoeveel handel is er tussen Rusland en andere landen buiten dat gas?
Allemaal blabla, doelpalen verzetten, en drogredenen, maar ik licht er toch het volgende nog even uit:

Als dit al niet knetteren is (met een ongeïsoleerd Rusland), wat is dan wel knetteren?
  woensdag 20 april 2022 @ 11:58:17 #243
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204489437
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:56 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]
Ja en iedereen riep, geen geld naar Griekenland.. met rechtse partijen zoals de PVV in Nederland voorop.
Ok, maar de PVV is een club gediplomeerde kneuzen waarbij iedereen vooral bezig is met jaar in jaar uit geld bijschrijven zonder iets noemenswaardig bij te dragen, dus wat wil je er precies mee zeggen?
pi_204489441
quote:
18s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:49 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nu is het importeren van energie niet meteen hetzelfde als "over de scheef gaan" maar a la.

Griekenland was onderdeel van de eu met alle voor en nadelen.
Oekraïne is geen onderdeel van de eu en wij hebben hoogstens een morele verplichting.

Maar je eigen burgers in de kou zetten vanwege een morele verplichting is nogal wat.
pi_204489460
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:54 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Ik ben benieuwd.
pi_204489482
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:10 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Dit is allemaal onzin en is ook geen uitleg waarom de Duitsers er mee weg zouden moeten komen dat ze zo afhankelijk zijn geworden van Russisch gas dat we nu niet eens fatsoenlijke sancties in kunnen stellen.
Fatsoenlijke sancties? Er zijn er toch al veel ingesteld. Alleen wat ik lees is dat we in NL toch wat terughoudend zijn en in principe ook nog bijna niets gedaan hebben omdat veel russische belangenen in vage financiele constructies zitten die onze belastingdienst faciliteert om maar hier belasting voor andere lidstaten te kunnen ontwijken. Boter op ons nederlandse hoofd.
pi_204489485
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 11:56 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Allemaal blabla, doelpalen verzetten, en drogredenen, maar ik licht er toch het volgende nog even uit:

Als dit al niet knetteren is (met een ongeïsoleerd Rusland), wat is dan wel knetteren?
Dat is geen doelpalen verzetten maar iets verder kijken dan het puntje van je neus, Duitsland is niet het enige land dat handelt met Rusland en Gas niet de enige bron van inkomsten voor Rusland, daarom vind het het nogal kortzichtig om enkel daar naar te kijken.
Natuurlijk moet Duitsland naar elders voor zijn energie behoeften maar alle negatieve berichten rond Duitsland lijkt me vooral ten doel te hebben om weer flink op de EU in te beuken.
  woensdag 20 april 2022 @ 12:06:46 #248
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_204489493
Wat ik me ook nog afvraag, veel van de pijpleidingen voor gas, maar ook voor olie lopen toch door Oekraïne? Daar krijgen ze toch transit vergoeding voor? Loopt dat allemaal nog door? Wat zou er gebeuren als Oekraïne die leidingen afsluit om bijv iets te forceren mbt Duitsland?
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_204489501
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 12:02 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Vanuit Nederland is er ook één straaljager naar Rusland gegaan.

pi_204489510
quote:
0s.gif Op woensdag 20 april 2022 12:06 schreef nixxx het volgende:
Wat ik me ook nog afvraag, veel van de pijpleidingen voor gas, maar ook voor olie lopen toch door Oekraïne? Daar krijgen ze toch transit vergoeding voor? Loopt dat allemaal nog door? Wat zou er gebeuren als Oekraïne die leidingen afsluit om bijv iets te forceren mbt Duitsland?
Ik denk dat Rusland vergoedingen aan Oekraïne wel stopgezet heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')