abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204473635
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:15 schreef Anton91 het volgende:

[ afbeelding ]
Zijn dit alweer beelden uit Oekraene?
pi_204473648
twitter

Dat was beloofd, spoorwegen aanvallen. Zo ver naar het westen; nu durven regeringsleiders vast niet meer op bezoek te komen zal Poetin denken. Nou, echt wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 18-04-2022 12:29:06 ]
  maandag 18 april 2022 @ 12:23:02 #203
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204473650
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:18 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik verwacht dus dat er daar geen vrede komt.
Je verwacht het niet alleen, je zegt dat het ligt aan de gemiddelde Afghaan en Irakees. Dat die geen vrede willen. Dat is wat er aan de hand is. Niet wegduiken voor je eigen statements, je bent zelf verantwoordelijk voor de dingen die je zegt.

Hoe ging het ook alweer?

Je zegt iets onzinnigs over Afghanistan. Terecht wordt er gereageerd met:

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:48 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Je schreef dat de meeste geen vrede willen, dat is je vooroordeel.

Je graaft jezelf verder in:

quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:51 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dus er in nu vrede in Irak en Afghanistan? Duidelijk niet dus.
Dat er geen vrede is in Afghanistan en Irak, ligt er volgens jou aan dat de Afghaan/Irakees dat niet zou willen.

Ik vraag nu voor de vierde keer: Hoe komt er vrede in Irak en Afghanistan? Stel, je wil wel vrede, wat ga je doen?

Als je dat niet kan beantwoorden, was het misschien een heel dom idee om hele domme uitspraken te doen over mensen die je niet kent? Ja, misschien wel he :')
  maandag 18 april 2022 @ 12:26:00 #204
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_204473669
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 11:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Dat niet, maar de Russische opmars zou tot staan moeten worden gebracht door de inzet van een shitload aan kernwapens. Zonder dat de Russen er ook maar 1 ingezet zouden hebben.

Zels onze luverd gordel (GGW's) in Duitsland was uitgerust met nucleaire wapens... (Nike).

https://www.militairespec(...)-landmacht-1953-1968

https://www.grondgebonden(...)ns/wapens-ggw-s/nike
Thanks voor de mooie bronnen.
Had niet zo scherp op het netvlies dat het Westen dus ook in haar doctrine heeft gehad om tactische kernwapens operationeel te kunnen inzetten.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
  maandag 18 april 2022 @ 12:26:42 #205
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204473675
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:18 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou, met de Topol ("slechts" 800kt) kom je toch een aardig end...
[..]
[ afbeelding ]
Ik dacht dat we vrienden waren :'(
Huilen dan.
  maandag 18 april 2022 @ 12:27:04 #206
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473677
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:23 schreef EinarBoe het volgende:
Ik vraag nu voor de vierde keer: Hoe komt er vrede in Irak en Afghanistan? Stel, je wil wel vrede, wat ga je doen?
Die vrede komt er voorlopig niet. Ook omdat er binnen die landen groepen zijn die elkaar zoveel haten dat ze dat niet willen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 18 april 2022 @ 12:28:27 #207
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_204473682
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:27 schreef Megumi het volgende:

[..]
Die vrede komt er voorlopig niet. Ook omdat er binnen die landen groepen zijn die elkaar zoveel haten dat ze dat niet willen.
Je zegt nu opeens hele andere dingen dan toen je nog zei dat de gemiddelde Afghaan en Irakees geen vrede wilden :') ben je te laf om achter je eigen woorden te staan en probeer je nu je eigen uitspraken wat te vervormen?
  maandag 18 april 2022 @ 12:29:10 #208
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473686
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
Had niet zo scherp op het netvlies dat het Westen dus ook in haar doctrine heeft gehad om tactische kernwapens operationeel te kunnen inzetten.
Daar is discussie over. Voorlopig gaan de meeste er van uit dat de inzet van tactische kernwapens het risico van een totale kernoorlog nog te groot maakt.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushid sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_204473693
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 12:26 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Thanks voor de mooie bronnen.
Zou het westen het berhaupt durven anno 2022?
Een kleine bom op een basis a la, maar ik kan me niet voorstellen dat Macron het sein geeft voor een bom op Moskou of St Petersburg of iets.
  maandag 18 april 2022 @ 12:33:03 #210
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473706
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:28 schreef EinarBoe het volgende:

[..]
Je zegt nu opeens hele andere dingen dan toen je nog zei dat de gemiddelde Afghaan en Irakees geen vrede wilden :') ben je te laf om achter je eigen woorden te staan en probeer je nu je eigen uitspraken wat te vervormen?
Nee. Mijn stelling is dat er in die landen voorlopig geen vrede komt. Wat volgens jou een vooroordeel is? Als ik je goed begrijp? In essentie is een mogelijke stap voor vrede wellicht er voor zorgen dat we militair, economisch en politiek daar niets meer te zoeken hebben wellicht? Dus ik herhaal van de olie en gas af.
  maandag 18 april 2022 @ 12:34:23 #211
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_204473709
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zou het westen het berhaupt durven anno 2022?
Een kleine bom op een basis a la, maar ik kan me niet voorstellen dat Macron het sein geeft voor een bom op Moskou of St Petersburg of iets.
Alles kan. Als de emotie maar hoog genoeg oploopt. En die gaat oplopen als er maar genoeg Europese burgers geraakt worden.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  maandag 18 april 2022 @ 12:38:22 #212
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473726
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 12:34 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Alles kan. Als de emotie maar hoog genoeg oploopt. En die gaat oplopen als er maar genoeg Europese burgers geraakt worden.
Voorlopig houd de VS en de NAVO zich aan het beleid zoals dat al gold tijdens de USSR. Een direct conflict zo veel mogelijk uit de weg gaan met Rusland. Met wat gevaarlijke uitzonderingen daargelaten zoals bijvoorbeeld de Cuba crisis. Maar Poetin blijft als een mogelijke gestoorde dictator binnen dit kader onvoorspelbaar.
  maandag 18 april 2022 @ 12:40:43 #213
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_204473732
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:38 schreef Megumi het volgende:

[..]
Voorlopig houd de VS en de NAVO zich aan het beleid zoals dat al gold tijdens de USSR. Een direct conflict zo veel mogelijk uit de weg gaan. Met wat gevaarlijke uitzonderingen daargelaten zoals bijvoorbeeld de Cuba crisis. Maar Poetin blijft als een mogelijke gestoorde dictator binnen dit kader onvoorspelbaar.
Tacktiek lijkt om UA in ´´de ring te houden´´ zodat ze zeker niet verslagen worden, maar ook nt niet de capaciteit hebben om Rusland te ontzetten want dan verliest Poetin en kan hij mad worden. Dit conflict lang laten duren -een marathon - gaat uiteindelijk Rusland verliezen, hoge inflatie, afnemende welvaart en banen, terugkerende lijkzakken of vermiste kinderen/volwassenen, afnemend wereld aanzien. Allemaal factoren wat het Poetin regime ten val KAN brengen.
  maandag 18 april 2022 @ 12:41:05 #214
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_204473735
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 11:44 schreef Megumi het volgende:

[..]
Welke vooroordelen bedoel je precies? Op zich zouden de afghanen in opstand kunnen komen tegen de Taliban? Maar dat doen ze niet? Op zich kan ik er ik in mee gaan dat het westen ze heeft laten stikken. Maar historisch gezien is het Midden-Oosten geen gebied waar democratie en vrijheid hoog in het vaandel staat. En dat is geen vooroordeel maar een feit.
Je bent kennelijk niet echt op de hoogte van de geschiedenis van de landen aldaar. Maar ja joh, de burgers moeten gewoon in opstand komen tegen de taliban!

Mijn god.
  maandag 18 april 2022 @ 12:43:04 #215
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_204473747
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Dat was beloofd, spoorwegen aanvallen. Zo ver naar het westen; nu durven regeringsleiders vast niet meer op bezoek te komen zal Poetin denken. Nou, echt wel.
Kunnen we Oekraine niet een paar raketten geven die ze naar Rusland schieten.
  maandag 18 april 2022 @ 12:44:04 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473752
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2022 12:41 schreef Poem_ het volgende:

[..]
Je bent kennelijk niet echt op de hoogte van de geschiedenis van de landen aldaar. Maar ja joh, de burgers moeten gewoon in opstand komen tegen de taliban!

Mijn god.
Ik ben van mening dat jij dat wellicht niet ben? En god trouwens is aldaar een vaak gebruikt argument om oorlog te rechtvaardigen. Maar van landen als Iran heb je geen kennis?
  maandag 18 april 2022 @ 12:48:21 #217
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204473773
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:44 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik ben van mening dat jij dat wellicht niet ben? En god trouwens is aldaar een vaak gebruikt argument om oorlog te rechtvaardigen. Maar van landen als Iran heb je geen kennis?
Als jij denkt dat de meerderheid van de Afghanen op het terreurbewind van de Taliban zit te wachten dan lijk je toch niet heel erg goed genformeerd.

Dat de Afghaanse bevolking weinig weerstand biedt wanneer gewapende strijders door de straat trekken (dat deed de Nederlanse bevolking destijds ook niet) vind ik toch niet een heel sterk argument voor jouw stelling.

Dat is eerder het resultaat van 60 jaar lang ellende en bezetting. Als je niks anders gekend hebt in je leven dan dat er iemand in jouw voortuin een strijd aan het uitvechten is dan denk je vanzelf wel "daar gaan we weer hoor" in plaats van dat je je leven op het spel gaat zetten wanneer het volgende terreurbewind zich aandient.
Huilen dan.
  maandag 18 april 2022 @ 12:48:57 #218
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473775
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 12:40 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Tacktiek lijkt om UA in ´´de ring te houden´´ zodat ze zeker niet verslagen worden, maar ook nt niet de capaciteit hebben om Rusland te ontzetten want dan verliest Poetin en kan hij mad worden. Dit conflict lang laten duren -een marathon - gaat uiteindelijk Rusland verliezen, hoge inflatie, afnemende welvaart en banen, terugkerende lijkzakken of vermiste kinderen/volwassenen, afnemend wereld aanzien. Allemaal factoren wat het Poetin regime ten val KAN brengen.
Lastig ik ben niet echt hoopvol over de oorlog in Oekrane. Ik ben bang dat daar een hoop burgerslachtoffers gaan vallen. Poetin heeft Aleksander Dvornikov aangestelt. Een generaal die er geen moeite mee heeft om burger doelen plat te gooien gezien zijn staat van dienst in Syri.
  maandag 18 april 2022 @ 12:50:16 #219
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473784
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 12:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als jij denkt dat de meerderheid van de Afghanen op het terreurbewind van de Taliban zit te wachten dan lijk je toch niet heel erg goed genformeerd.

Dat de Afghaanse bevolking weinig weerstand biedt wanneer gewapende strijders door de straat trekken (dat deed de Nederlanse bevolking destijds ook niet) vind ik toch niet een heel sterk argument voor jouw stelling.

Dat is eerder het resultaat van 60 jaar lang ellende en bezetting. Als je niks anders gekend hebt in je leven dan dat er iemand in jouw voortuin een strijd aan het uitvechten is dan denk je vanzelf wel "daar gaan we weer hoor" wanneer het volgende terreurbewind zich aandient.
Begin eens met het lezen van Alexander de Grote dan weet je al dat het gaat om een hopeloze regio. :D
  maandag 18 april 2022 @ 12:51:47 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204473795
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:50 schreef Megumi het volgende:

[..]
Begin eens met het lezen van Alexander de Grote dan weet je al dat het gaat om een hopeloze regio. :D
Wat een dooddoener.
Huilen dan.
  maandag 18 april 2022 @ 12:52:24 #221
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204473799
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 12:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Dat is eerder het resultaat van 60 jaar lang ellende en bezetting. Als je niks anders gekend hebt in je leven dan dat er iemand in jouw voortuin een strijd aan het uitvechten is dan denk je vanzelf wel "daar gaan we weer hoor" wanneer het volgende terreurbewind zich aandient.
Nou speelt er nog iets anders in Afghanistan. Shitload aan clans die elkaar naar het leven staan.

Dus daar even vrede brengen gaat een proces van de lange adem worden... en schijnbaar hadden wij geen adem meer over...
The name is Putler, Vladimir Putler
  maandag 18 april 2022 @ 12:53:58 #222
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473807
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 12:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een dooddoener.
Dat is jou mening. Rond die regio is het al lang instabiel denk daarbij ook aan de val van het Ottomaanse rijk. Alleen met veel geweld was het mogelijk in veel van die gebieden een vorm van stabiliteit te handhaven. De dooddoener is wellicht dat jij dat dus niet weet?

[ Bericht 0% gewijzigd door Megumi op 18-04-2022 12:59:41 ]
  maandag 18 april 2022 @ 12:54:40 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473812
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:52 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nou speelt er nog iets anders in Afghanistan. Shitload aan clans die elkaar naar het leven staan.
Precies en dat is al eeuwen zo jij snapt het. :Y En dat is in Irak en Pakistan om maar wat te noemen precies hetzelfde. En dan laat ik religieuze conflicten er maar buiten.
pi_204473818
Ontmoeting tussen bevrijde Oekraners en Oekranse soldaten.

twitter
  maandag 18 april 2022 @ 12:59:50 #225
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204473833
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:53 schreef Megumi het volgende:

[..]
Dat is jou mening. Rond die regio is het al lang instabiel denk daarbij ook aan de val van het Ottomaanse rijk. Alleen met veel geweld was het mogelijk in veel van de gebieden een vorm van stabiliteit te handhaven. De dooddoener is wellicht dat jij dat dus niet weet?
In de jaren '60 was Afghanistan naar de normen van toen een behoorlijk ontwikkeld land in die regio. Vervolgens heeft het westen daar structureel allerlei radicale groeperingen gesteund omdat gedacht werd dat dat handig uitkwam in de strijd tegen het communisme. Als kers op de taart vond de VS het nodig om daar de boel compleet overhoop te trekken.

Verder is hoelang het daar wel of niet onrustig is niet zo heel relevant voor het punt dat jij maakt: dat de bevolking niet in opstand komt tegen de Taliban betekent niet dat ze het wel prima vinden, zoals ik in mijn initile reactie probeerde uit te leggen.
Huilen dan.
  maandag 18 april 2022 @ 13:02:59 #226
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473844
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 12:59 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
In de jaren '60 was Afghanistan naar de normen van toen een behoorlijk ontwikkeld land in die regio. Vervolgens heeft het westen daar structureel allerlei radicale groeperingen gesteund omdat gedacht werd dat dat handig uitkwam in de strijd tegen het communisme. Als kers op de taart vond de VS het nodig om daar de boel compleet overhoop te trekken.

Verder is hoelang het daar wel of niet onrustig is niet zo heel relevant voor het punt dat jij maakt: dat de bevolking niet in opstand komt tegen de Taliban betekent niet dat ze het wel prima vinden, zoals ik in mijn initile reactie probeerde uit te leggen.
Ik ben het zeker gezien recente gebeurtenissen het wat zat aan het worden om het westen maar overal de schuld van te geven. En ben blij dat ik in een westers land woon. Dat er stammen zijn die elkaar het licht in de ogen niet gunnen in Irak en Afghanistan daar kan het westen ook niet aan doen. Denk ik.
pi_204473854
VS and the West seem content to let this war drag on.
While heavily engaged in arming Ukraine, they are not doing anything at the diplomatic front at all:

[ Bericht 4% gewijzigd door Za op 18-04-2022 13:13:41 ]
  maandag 18 april 2022 @ 13:05:11 #228
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_204473856
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:02 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ik ben het zeker gezien recente gebeurtenissen het wat zat aan het worden om het westen maar overal de schuld van te geven. En ben blij dat ik in een westers land woon.
Tja, dat jij het zat bent is alleen niet zo'n sterk argument en doet niks af aan de realiteit wanneer het gaat over de geschiedenis van de ellende in Afghanistan.
Huilen dan.
pi_204473859
quote:

[..]
Ik ben het zeker gezien recente gebeurtenissen het wat zat aan het worden om het westen maar overal de schuld van te geven. En ben blij dat ik in een westers land woon.
Ik ben ook blij dat ik hier woon.

En dat ik de geschiedenisboeken en kranten mag lezen die ik wil lezen
pi_204473861
quote:
6s.gif Op maandag 18 april 2022 04:25 schreef Kijkertje het volgende:
Informatief draadje wel.

Een greep daaruit:

[ twitter ]
De containers van de reddingsboten ontbreken dus de bemanning heeft het schip verlaten ....

[ twitter ]
... en er ligt een bergingsboot achter de Moskva dat aan het blussen is ...
[ twitter ]

[ twitter ]
Het schip had dus mogelijk gered kunnen worden.
pi_204473869
quote:

[..]

Je kunt de situatie in Afghanistan niet even versimpelen in 5 zinnen, het is feitelijk geen land, en het ligt er allemaal zeer complex.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 18 april 2022 @ 13:07:43 #232
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473877
quote:
7s.gif Op maandag 18 april 2022 13:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tja, dat jij het zat bent is alleen niet zo'n sterk argument en doet niks af aan de realiteit wanneer het gaat over de ellende in Afghanistan.
Dat ben ik met met je eens. Maar het westen gaat dat niet oplossen en de Russen ook niet. Een van de redenen van de val van de USSR.
  maandag 18 april 2022 @ 13:07:58 #233
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204473878
quote:

[..]
Ik ben het zeker gezien recente gebeurtenissen het wat zat aan het worden om het westen maar overal de schuld van te geven. En ben blij dat ik in een westers land woon. Dat er stammen zijn die elkaar het licht in de ogen niet gunnen in Irak en Afghanistan daar kan het westen ook niet aan doen. Denk ik.
Nou we hebben het daar echt wel verkloot. Niet de troepen en staf ter plekke. Wel de beslissings makers in vooral de states.
  maandag 18 april 2022 @ 13:08:11 #234
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473880
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:05 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Ik ben ook blij dat ik hier woon.

En dat ik de geschiedenisboeken en kranten mag lezen die ik wil lezen
Dat ben ik met je eens.
  maandag 18 april 2022 @ 13:09:20 #235
117098 Hathor
Effe niet
pi_204473888
quote:
Al die waarschuwingen van die gifmenger beginnen een beetje hun effect te verliezen. :')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 18 april 2022 @ 13:09:51 #236
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473894
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:07 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Nou we hebben het daar echt wel verkloot. Niet de troepen en staf ter plekke. Wel de beslissings makers in vooral de states.
Ben ik niet met je eens. Europa had ook meer kunnen doen. En tja liever de states dan Poetin en Xi.
  maandag 18 april 2022 @ 13:10:22 #237
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204473898
quote:

[..]

Feit is wel dat dat van die clans al eeuwen oud is. Maar of je doet het goed of je laat zo'n conflict zich zelf oplossen.

De beste oplossing daar is de boel gaan onderverdelen in aparte staatjes ofzo.
pi_204473901
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:09 schreef Hathor het volgende:

Al die waarschuwingen van die gifmenger beginnen een beetje hun effect te verliezen. :')
De video gaat over de opstelling van het Westen en de VS, die niets ondernemen op diplomatiek vlak, maar voor miljarden aan wapens sturen, en tevreden lijken om dit conflict te laten voortduren en escaleren.
  maandag 18 april 2022 @ 13:11:43 #239
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204473904
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:09 schreef Za het volgende:

[..]
[..]
Jullie slaan door in je fantasie.
Als er 1 iemand veel fantasie heeft ben jij het wel.
  maandag 18 april 2022 @ 13:12:17 #240
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204473906
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:11 schreef Za het volgende:

[..]
De video gaat over de opstelling van het Westen en de VS, die niets ondernemen op diplomatiek vlak, en tevreden zijn om dit conflict te laten voortduren en escaleren.
Maar jij stelt dan weer Oekrane zich gewoon moet overgeven omdat dat zo weinig mogelijk doden oplevert?
  maandag 18 april 2022 @ 13:12:30 #241
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204473910
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:09 schreef Megumi het volgende:

[..]
Ben ik niet met je eens. Europa had ook meer kunnen doen. En tja liever de states dan Poetin en Xi.
Wij hebben idd teveel naar de VS geluisterd. Overigens was er heel veel kritiek vanuit de troepen ter plaatse. Zelfs van hogere posities. Dus hier de troepen de schuld van geven (zoals Denk poogde te doen) is verre van fair.
  maandag 18 april 2022 @ 13:13:13 #242
117098 Hathor
Effe niet
pi_204473914
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:07 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Ze hebben natuurlijk wel jarenlang een proxy met de Russen uitgevochten door de Mujahedeen tot de tanden te bewapenen, en die zijn later de Taliban geworden. Dat overkomt de Amerikanen wel vaker, eerst een bepaalde groep steunen en bewapenen om er dan jaren later zelf tegenover te komen staan. Ze hebben Saddam ook gesteund in zijn oorlog tegen Iran, en we weten allemaal hoe het met hem is afgelopen.
pi_204473918
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 13:05 schreef Za het volgende:
VS and the West seem content to let this war drag on, they are not doing anything at the diplomatic front at all:

Tja, Poetin zorgt er 8 jaar voordat dit conflict aan het voortslepen is en niet oplost en hij is degene die na 8 jaar de boel laat escaleren.
Bovendien kan hij de oorlog vandaag beindigen.
Waarom doet hij dat niet?
In plaats van te klagen dat Oekrane zich niet snel genoeg overgeeft...
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  maandag 18 april 2022 @ 13:14:34 #244
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204473920
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 13:06 schreef Noek het volgende:

[..]
Haar Zaadbal noemen vind je inhoudelijk zelf wel sterk?

Stom bully gedrag maar daar zijn ze hier wel dol op dus ga door met deze prachtige uiteenzetting waarom volwassenen echt kut kleuters blijven.
Actie reactie noemt men zoiets. En iemand die meerdere malen beweert heeft dat wij staan te juichen voor WOIII en kernbommen; heb ik weinig medelijden.
  maandag 18 april 2022 @ 13:14:44 #245
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473921
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:09 schreef Hathor het volgende:

[..]
Op zich wel een mooie post van jou. Poetin heeft in de vorm van radioactieve isotopen al een vorm van kernwapens ingezet in de UK bijvoorbeeld. Plus zenuwgas en dergelijke.
  maandag 18 april 2022 @ 13:14:49 #246
117098 Hathor
Effe niet
pi_204473922
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:11 schreef Za het volgende:

[..]
De video gaat over de opstelling van het Westen en de VS, die niets ondernemen op diplomatiek vlak, en tevreden zijn om dit conflict te laten voortduren en escaleren.
Het heeft ook helemaal geen zin om diplomatie met de Russen te bedrijven, die liegen en verzinnen alles bij elkaar al vanaf de eerste minuut van dit conflict.
pi_204473925
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:12 schreef Momo het volgende:

Maar jij stelt dan weer Oekrane zich gewoon moet overgeven omdat dat zo weinig mogelijk doden oplevert?
Kijk de video svp.
Dit gaat niet over mij.
  maandag 18 april 2022 @ 13:15:32 #248
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473926
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:12 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Wij hebben idd teveel naar de VS geluisterd.
Of juist te weinig.
  maandag 18 april 2022 @ 13:17:17 #249
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473934
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:14 schreef Hathor het volgende:

[..]
Het heeft ook helemaal geen zin om diplomatie met de Russen te bedrijven, die liegen en verzinnen alles bij elkaar al vanaf de eerste minuut van dit conflict.
Met je eens maar zou wat eerder willen beginnen met Georgi en de Krim was het al duidelijk dat Poetin en de kliek daar om heen niet te vertrouwen zijn.
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 13:17:50 #250
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204473937
quote:
While heavily engaged in arming Ukraine, they are not doing anything at the diplomatic front at all:

Het is voor de NAVO ook niet per se ongelukkig dat de Russen zichzelf in de Oekrane kapot laten schieten maar eind van de dag kan Poetin het met 1 heel kort telefoontje stoppen

NAVO niet en Zelensky ook niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 18 april 2022 @ 13:19:02 #251
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204473944
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:17 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het is voor de NAVO ook niet per se ongelukkig dat de Russen zichzelf in de Oekrane kapot laten schieten maar eind van de dag kan Poetin het met 1 heel kort telefoontje stoppen

Het is natuurlijk een gevalletje omgekeerde wereld dat we maar naar de pijpen van putin moeten dansen.
pi_204473946
quote:
84s.gif Op maandag 18 april 2022 12:43 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Kunnen we Oekraine niet een paar raketten geven die ze naar Rusland schieten.
Net filmpje in deze post bekeken. Poetin belooft dat het dan pas echt los gaat.
quote:
Hoewel ik niet weet wat en hoeveel hij nog achter de hand heeft. Dit (Oekraense) filmpje beschuldigt Poetin ook van die ene aanval in Rusland, om een casus belli te hebben.
pi_204473951
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 12:48 schreef Megumi het volgende:

[..]
Lastig ik ben niet echt hoopvol over de oorlog in Oekrane. Ik ben bang dat daar een hoop burgerslachtoffers gaan vallen. Poetin heeft Aleksander Dvornikov aangestelt. Een generaal die er geen moeite mee heeft om burger doelen plat te gooien gezien zijn staat van dienst in Syri.
Daar hadden ze tot diens aanstelling ook weinig moeite mee…
pi_204473953
quote:

Initieel kwamen ze dichter bij elkaar. Zelensky toonde zich bereid een onafhankelijke status te behouden en niet toe te treden tot de NAVO. Op zich zag het er gunstig uit enige weken geleden.

Door de inmenging en miljarden aan wapens wordt het nu een kruidvat.
Dit is wat men wil blijkbaar.
  maandag 18 april 2022 @ 13:20:40 #255
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204473955
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:15 schreef Za het volgende:

[..]
Kijk de video svp.
Dit gaat niet over mij.
Maar als het westen stopt met wapens en steun dan betekend dat waarschijnlijk Rusland heel Oekrane kan pakken. Dan heb je democratisch land dat vervalt in een dictatuur met onderdrukking vanuit Rusland. Daarmee is het conflict ook helemaal niet ten einde gezien dat het grootste gedeelte van de bevolking helemaal niks met Rusland te maken wil hebben. Dan zullen er nog groot menselijke drama's plaatsvinden daar. De enige oplossing is dat Rusland zich terugtrekt dat het bloedvergieten stopt. Landen in het westen zullen vast ook hun eigen belangen hebben, maar het is Rusland dat een ander land is binnen gevallen terwijl de bevolking daar helemaal niet bij Rusland wil horen.
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 13:21:05 #256
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204473957
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:19 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Het is natuurlijk een gevalletje omgekeerde wereld dat we maar naar de pijpen van putin moeten dansen.
Moeten we ook niet maar dan nog kun je best in gesprek blijven lijkt me
  maandag 18 april 2022 @ 13:22:41 #257
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204473962
quote:

In de jaren '60 was Afghanistan naar de normen van toen een behoorlijk ontwikkeld land in die regio.
Dat was overigens ook alleen maar in en rondom de grote steden in Afghanistan. De rurale gebieden liepen toen ook net als nu 600 jaar achter op de rest van de wereld. Daarbij waren de die-hard moslims het natuurlijk niet eens met deze levensstijl en die zijn daar eind '60 begin '70 ook tegen in het geweer gekomen.

quote:
Vervolgens heeft het westen daar structureel allerlei radicale groeperingen gesteund omdat gedacht werd dat dat handig uitkwam in de strijd tegen het communisme. Als kers op de taart vond de VS het nodig om daar de boel compleet overhoop te trekken.

De Afghanen leven al honderden jaren in meer of mindere mate in een oorlog, die zijn niet anders gewend... De Afghaan is per definitie voor de winnende partij en dat is simpelweg lijfsbehoud.
  maandag 18 april 2022 @ 13:23:04 #258
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204473965
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:20 schreef Za het volgende:

[..]
Initieel kwamen ze dichter bij elkaar. Zelensky toonde zich bereid een onafhankelijke status te behouden en niet toe te treden tot de NAVO. Op zich zag het er gunstig uit enige weken geleden.

Die onafhankelijke status is natuurlijk pure stierenpoep, een puppet regering waar Rusland waar alles bepaald heet dat. Met geen toetreding tot de NAVO kan Rusland gewoon weer binnen vallen als de puppet regering niet goed genoeg zou luisteren.
  maandag 18 april 2022 @ 13:23:23 #259
117098 Hathor
Effe niet
pi_204473966
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:21 schreef sp3c het volgende:

[..]
Spreken met Rusland is op zich prima, maar niet met Poetin en consorten, die hebben hun plek aan de onderhandelingstafel wel verspeeld nu.
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 13:23:42 #260
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204473969
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:20 schreef Za het volgende:

[..]

Ja tot bleek dat de Russen er militair nog steeds geen reet van bakken

Daarna zie je dat Zelensky terecht meer praatjes krijgt

Die bal ligt nu echt bij Putin
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 13:24:21 #261
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204473975
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:23 schreef Hathor het volgende:

[..]
Spreken met Rusland is op zich prima, maar niet met Poetin en consorten, die hebben hun plek aan de onderhandelingstafel wel verspeeld nu.
Zal wel moeten, de rest heeft niets te zeggen
  maandag 18 april 2022 @ 13:24:23 #262
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204473976
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

Het hangt er van af. Ik zie wel opties maar dat is een beetje een gok wagen. Je zou als NAVO wel kunnen zeggen om maar wat te noemen dat we landen als Finland en Zweden wel een noflyzone vinden. Noem maar even wat geks. Verder zou je als VS bijvoorbeeld het aantal tactische en strategische atoomonderzeers in bijvoorbeeld de Baltische en Zwarte zee kunnen uitbreiden.
  maandag 18 april 2022 @ 13:27:21 #263
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204473990
quote:

[..]
Je kan niet in gesprek blijven met een partij die alles wat los en vast zit bij elkaar liegt.
  maandag 18 april 2022 @ 13:29:11 #264
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204473997
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:12 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wij hebben idd teveel naar de VS geluisterd. Overigens was er heel veel kritiek vanuit de troepen ter plaatse. Zelfs van hogere posities. Dus hier de troepen de schuld van geven (zoals Denk poogde te doen) is verre van fair.
Wat voor kritiek heb je het dan precies over?
pi_204473999
quote:

[..]
Macron heeft zich in het begin de blaren op de tong gepraat, zelfs Erdogan liet zich niet onbetuigd. Daarnaast zijn er nog anderen geweest en vast ook wel een aantal waar we niets van weten.
Poetin beschuldigt westerse leiders ervan dat ze geen diplomatie willen inzetten, maar er is al ruim bewezen dat diplomatie niet heeft gewerkt. Dat wordt echter maar al te gemakkelijk en al te graag vergeten door de fans van sommige politici en lezers van dubieuze blaadjes al ‘Gezond verstand’.

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 18-04-2022 13:35:54 ]
  maandag 18 april 2022 @ 13:30:29 #266
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204474003
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:27 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Je kan niet in gesprek blijven met een partij die alles wat los en vast zit bij elkaar liegt.
Een klein deurtje open houden voor overleg is nooit een nadeel gebleken.
  maandag 18 april 2022 @ 13:32:13 #267
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204474018
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:29 schreef AchJa het volgende:

[..]
Wat voor kritiek heb je het dan precies over?
Vooral dat ze het idee hadden weinig te doen aan het brengen van vrede en stabiliteit. Zeker richting het einde toen het meer ging om het pakken van bepaalde terroristen dan de bevolking verder te helpen
  maandag 18 april 2022 @ 13:33:06 #268
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204474025
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 13:11 schreef Za het volgende:

[..]
De video gaat over de opstelling van het Westen en de VS, die niets ondernemen op diplomatiek vlak, maar voor miljarden aan wapens sturen, en tevreden lijken om dit conflict te laten voortduren en escaleren.
Je bedoeld dat het westen geen druk op Oekrane uitoefent om zich over te geven.
Scorched earth
pi_204474029
quote:

[..]
Wie is van tafel weggelopen? En wie heeft vrijwel continu gevraagd om een ontmoeting met Poetin? Zelfs toen hij in Bucha stond? Daar is een video van, daar was genoeg pers bij.
Zoo gemakkelijk dat allemaal maar te vergeten en de schuld op het bord van een ander te schuiven, met de maar al te graag gegeven hulp van Fok-ezel-aanhangers.
  maandag 18 april 2022 @ 13:35:21 #270
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204474040
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:32 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Vooral dat ze het idee hadden weinig te doen aan het brengen van vrede en stabiliteit. Zeker richting het einde toen het meer ging om het pakken van bepaalde terroristen dan de bevolking verder te helpen
Het licht wat complexer. Oorlog is een ding. Maar het gaat ook om macht, economie en welvaart. En de verdeling daarvan. Wat ikt we daar wat beter over gaan nadenken om dit soort zaken op te lossen zonder naar de vaak makkelijke oplossing geweld te grijpen. :D
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 13:35:30 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204474041
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:34 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Wie is van tafel weggelopen? En wie heeft vrijwel continu gevraagd om een ontmoeting met Poetin? Zelfs toen hij in Bucha stond? Daar is een video van, daar was genoeg pers bij.
Zoo gemakkelijk dat allemaal maar te vergeten en de schuld op het bord van een ander te schuiven, met de maar al te graag gegeven hulp van Fok-ezel-aanhangers.
ik heb niemand ergens de schuld van gegeven en je bent zelf een ezel
pi_204474043
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 13:14 schreef Wantie het volgende:

Tja, Poetin zorgt er 8 jaar voordat dit conflict aan het voortslepen is en niet oplost en hij is degene die na 8 jaar de boel laat escaleren.
Bovendien kan hij de oorlog vandaag beindigen.
Waarom doet hij dat niet?

Kijk er eens naar.
  maandag 18 april 2022 @ 13:36:24 #273
117098 Hathor
Effe niet
pi_204474047
quote:
88s.gif Op maandag 18 april 2022 13:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
_O-
  maandag 18 april 2022 @ 13:37:44 #274
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204474056
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:34 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dat Poetin geen onderhandelingen wil met als doel een staakt het vuren/eind oorlog mag wel duidelijk zijn poste dat al eerder en werd toen achterlijk gevonden. :o
pi_204474063
quote:
88s.gif Op maandag 18 april 2022 13:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
De vertaling van Baudet even opzoeken.
En sorry als je je beledigd voelt, maar ik reageer op de opmerkingen van iemand anders. Iemand met een filmpje, maar die weiger ik nog te quoten. Dat plezier wil ik hem niet meer doen.
  maandag 18 april 2022 @ 13:38:59 #276
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204474066
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:32 schreef MatthijsDJ het volgende:

Op militair vlak was de frustatie juist omdat we te weinig mochten...
pi_204474067
quote:

Volkomen terecht, van het Boedapest-memorandum en de Minsk-akkoorden trekt Rusland zich ook niks aan. Waarom zou je gaan onderhandelen met een partij die te kwader trouw handelt en waarmee akkoorden niks waard blijken te zijn, enige oplossing is dat tuig de grens terug over trappen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2022 13:39:47 ]
pi_204474076
quote:
Waarom zouden we moeten kijken naar een liegende paranoide boomer met een minderwaardigheidscomplex?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  maandag 18 april 2022 @ 13:41:14 #279
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_204474093
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:39 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Waarom zouden we moeten kijken naar een liegende paranoide boomer met een minderwaardigheidscomplex?
Ja dat ontgaat iedereen.
  maandag 18 april 2022 @ 13:43:19 #280
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204474112
quote:
Na een paar zinnen afgehaakt ivm bs verhaaltje van hem.

Nog een keer heel duidelijk, Putin heeft niks, maar dan ook niks te zeggen over Oekrane die zich bij de EU en NAVO willen aansluiten.

Zijn voorgangers zochten meer en meer naar samenwerking met het Westen. Hij heeft dat zelf verkloot en de boel op scherp gezet.
pi_204474114
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:20 schreef Momo het volgende:

Maar als het westen stopt met wapens en steun dan betekend dat waarschijnlijk Rusland heel Oekrane kan pakken.
Wat moet hij ermee?
Een volk doorspekt met neo nazis dat hem niet goedgezind is.

quote:
het is Rusland dat een ander land is binnen gevallen terwijl de bevolking daar helemaal niet bij Rusland wil horen.
Inlijving is niet het doel en nooit geweest.
Die gedachte speelt bij mensen die zich niet in het conflict verdiept hebben.

Ik heb net een video geplaatst, bekijk die eens.
  maandag 18 april 2022 @ 13:44:13 #282
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204474119
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ja dat ontgaat iedereen.
Op zich werkt de propaganda machine van Poetin ook in Nederland succes vol. Baudet is daar een mooi voorbeeld van. Of Willem.
  maandag 18 april 2022 @ 13:44:27 #283
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204474121
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Op militair vlak was de frustatie juist omdat we te weinig mochten...
Als in (kort gezegd) geweld of het ondersteunen van de bevolking?
  maandag 18 april 2022 @ 13:45:56 #284
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_204474137
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:43 schreef Za het volgende:
Wat een onzin. Een land aanvallen doe je altijd om dat land in te lijven en te veroveren.
pi_204474139
quote:

[..]
Wat moet hij ermee?
Er zijn amper tot geen neonazi's in Oekrane, dat is alleen maar een verzinsel van Putin om de "speciale operatie" recht te praten.
  maandag 18 april 2022 @ 13:46:39 #286
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204474144
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]
Ja dat ontgaat iedereen.
Dat is voor de meeste hier wel helder hoor. Maar het kan dan nog geen kwaad om naast Oekrane te ondersteunen met wapens; toch het gesprek gaande te houden.
pi_204474146
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:43 schreef MatthijsDJ het volgende:

Nog een keer heel duidelijk, Putin heeft niks, maar dan ook niks te zeggen over Oekrane die zich bij de EU en NAVO willen aansluiten.
Net zoals Amerika niks maar dan ook niks te zeggen zou hebben wanneer Canada zich bij de Russen aansluit, en daar honderdduizenden Russische militairen zou stationeren aan de grens, inclusief zware artillerie?
  maandag 18 april 2022 @ 13:47:45 #288
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_204474150
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:46 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Er zijn amper tot geen neonazi's in Oekrane, dat is alleen maar een verzinsel van Putin om de "speciale operatie" recht te praten.
Dat is hem al 10x uitgelegd maar dan gaat ie er verder nooit op in
pi_204474154
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:47 schreef Za het volgende:

[..]
Net zoals de VS niks maar dan ook niks te zeggen hebben wanneer Canada zich bij de Russen aansluit, en daar honderdduizenden Russische militairen zou stationerenaan de grens, inclusief zware artillerie?
Nee, en al helemaal niet als die aansluiting het gevolg is van constante dreigementen van Amerikaanse kant. Dan is het gewoon een simpel gevalletje eigen schuld dikke bult voor de Amerikanen.
pi_204474157
quote:

[..]
Wat moet hij ermee?
[..]

Putin wil met militair geweld de regering in Oekrane omver werpen en er een puppet regime plaatsen. Op welke manier is dat goed te praten?
Цой жив
  maandag 18 april 2022 @ 13:50:10 #291
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204474168
quote:

[..]
Wat moet hij ermee?
[..]

Waar zijn ze nu dan mee bezig? Steden en dorpen innemen, ze vechten om Marioepol nu. Die willen ze niet inlijven?

En dat neo nazi verhaal is ook wel een heel makkelijk verhaal. 99% van de bevolking daar heeft daar echt niks mee te maken. In Rusland zelf heb je ook genoeg van dat soort figuren.
pi_204474180
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 13:47 schreef Za het volgende:

[..]
Net zoals Amerika niks maar dan ook niks te zeggen zou hebben wanneer Canada zich bij de Russen aansluit, en daar honderdduizenden Russische militairen zou stationeren aan de grens, inclusief zware artillerie?
"What if".

Nee, ook Amerika heeft niets in andere landen te zoeken, tenzij ze aangevallen worden.

Ik zie niet in hoe je de aanval van Rusland recht zou kunnen praten door een andere foute situatie te benoemen.

"Jan slaat Piet omdat Annie is vreemdgegaan en dat is fout".

"Ja, maar Evert zou Gerrit ook slaan als Betty was vreemdgegaan".
  maandag 18 april 2022 @ 13:52:01 #293
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204474181
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 13:47 schreef Za het volgende:

[..]
Nope, ze mogen zeker een mening hebben, maar Canada binnenvallen is een ander verhaal.

Maar jou probleem is dat je niet wilt inzien dat het daar helemaal niet om gaat.

Putin is als de dood dat zijn volk besmet raakt met onze manier van leven. Dat het volk je zomaar kan tegen spreken... dat is voor hem onbegrijpelijk.. en wat is er in 2014 toch gebeurd in Oekrane wat een trauma naar boven haalde bij Vladje..
  maandag 18 april 2022 @ 13:52:44 #294
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204474187
quote:

[..]
Wat moet hij ermee?

Wat hij altijd doet. Paladijnen installeren in de regering, het volk onderdrukken, en alle industrien en grondstoffen voor een appel en ei naar de oligarchen.
Scorched earth
pi_204474204
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:52 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wat hij altijd doet. Paladijnen installeren in de regering, het volk onderdrukken, en alle industrien en grondstoffen voor een appel en ei naar de oligarchen.
De paladijn stond zelfs al klaar om in Kyiv op het schild gehesen te worden bij een prachtige parade.
  maandag 18 april 2022 @ 13:56:33 #296
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_204474208
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:44 schreef MatthijsDJ het volgende:
Als in (kort gezegd) geweld of het ondersteunen van de bevolking?
Het met wortel en tak uitroeien van de Taliban... Iedereen wist waar ze zaten maar vanwege de geldende ROE kon je ze niet aangrijpen.
  maandag 18 april 2022 @ 13:58:35 #297
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_204474220
twitter
pi_204474224
quote:
Heb ik gezien.
We zijn nu 18 april.
Kijk wat Poetin heeft aangericht in Oekrane...
Hij kan daar gewoon mee stoppen.
Dat hij dat niet meer durft na die speech is zijn probleem.
Hij heeft Rusland zelf in de nesten gewerkt door op de valse voorwendselen uit die toespraak Oekrane binnen te vallen.
Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
pi_204474270
quote:

[..]
Wat moet hij ermee?
[..]
Een volk dat niet is doorspekt met neonazi's.
Dat is Poetin zijn excuus om deze oorlog speciale militaire operatie te rechtvaardigen.

quote:

Rusland wil er een tweede Belarus van maken.
Dat de bevolking de Russen niet meer leuk vindt boeit niet.
Gewoon een harde dictator als zetbaas aan de macht.
Kijk naar Tsjetsjeni, daar was Poetin ook niet bezorgd om hoe de bevolking tegen de Russen zouden aankijken...
  maandag 18 april 2022 @ 14:06:06 #300
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204474287
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 13:56 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het met wortel en tak uitroeien van de Taliban... Iedereen wist waar ze zaten maar vanwege de geldende ROE kon je ze niet aangrijpen.
Ah zo, beetje het verhaal van de afgelopen missies wel. De boel niet afgemaakt en opgelost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')