Ik bestrijd alleen jouw stelling dat de meeste mensen in Irak en Afghanistan geen vrede zouden willen hebben.quote:Op maandag 18 april 2022 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus er in nu vrede in Irak en Afghanistan? Duidelijk niet dus. En democratie is niet perfect. Maar stelt de meeste mensen wel instaat om in redelijke vrijheid en welvaart te leven.
Nee dat is al een paar eeuwen een feit.quote:Op maandag 18 april 2022 11:59 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik bestrijd alleen jouw stelling dat de meeste mensen in Irak en Afghanistan geen vrede zouden willen hebben.
Dat is een vooroordeel.
Vertel, wat is de weg naar vrede in Afghanistan en Irak?quote:Op maandag 18 april 2022 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus er in nu vrede in Irak en Afghanistan?
Zo snel mogelijk af van de olie en gas. Zodat we niks meer te zoeken hebben in het Midden-Oosten en de regio er om heen.quote:Op maandag 18 april 2022 12:01 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Vertel, wat is de weg naar vrede in Afghanistan en Irak?
Ik had al niet veel hoop op een zinnig antwoord maar dit slaat wel echt allesquote:Op maandag 18 april 2022 12:03 schreef Megumi het volgende:
[..]
Zo snel mogelijk af van de olie en gas. Zodat we niks meer te zoeken hebben in het Midden-Oosten en de regio er om heen.
quote:Op maandag 18 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:
Maar een nuke op Moskou is wel weer een graadje heftiger.
Jullie slaan door in je fantasie.quote:Op maandag 18 april 2022 09:31 schreef HiZ het volgende:
Ik ben geen fan van atoombommen op Moskou. Maar ik wil wel dat er een absolute garantie is dat die stad in as opgaat als Poetin n atoombom op 'ons' afschiet.
Dat weten we al sinds we de gemartelde lijken van die burgemeester, haar man en haar zoon gevonden hebben: mensen in hoge posities en hun familieleden lopen groot risico gemarteld te worden. Het hood van de gemeenteraad van Zaporizja is niet voor niets in alle staten van paniek: Terwijl de oorlog tussen Rusland en Oekrane de tweede maand nadert, is de zoon van het hoofd van de gemeenteraad van Zaporizja in Oekrane naar verluidt ontvoerd door Russische troepen.quote:
Van IS en dergelijke heb je dus niet gehoord? En de koude oorlog. Overigens heb ik het niet over vrede in die regio. Maar meer het er voor zorgen dat wij daar niets meer mee te maken hebben wat militaire en economische belangen aangaat. Regimes waar vrouwen strafloos verkracht kunnen worden en arbeiders dood gaan voor het bouwen van stadions ben ik geen voorstander van.quote:Op maandag 18 april 2022 12:07 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Ik had al niet veel hoop op een zinnig antwoord maar dit slaat wel echt alles![]()
Hoe creert dat vrede voor de mensen in Afghanistan (waar overigens amper olie in de grond zit) en Irak?
Op zich mocht Poetin de NAVO en de VS aanvallen met atoomwapens? Is het zeker dat Moskou een berg radioactief as gaat worden?quote:
Is dat het scherm voor de drijf-in bios?quote:Op maandag 18 april 2022 11:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
10 Meter langer dan onze zrms Johan de Wit.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 18 april 2022 09:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ouders van opvarenden van dat schip niet alleen, 20.000 gedoode en 60.000 gewonde soldaten, https://www.minusrus.com/en , er moeten zo langzamerhand toch vragen oprijzen over die speciale militaire operatie en bevrijding van een broedervolk.
[ twitter ]
Jij zegt dat als je vrede wil als gebied, dat er dan vrede komt - als er geen vrede is, dan ligt dat immers ook aan het gebied. Nou, vertel, als inwoner van Afghanistan die vrede wil, hoe ga je dat bewerkstelligen? Wat is dan de weg naar vrede in Afghanistan en Irak? Dit is pas de derde keer dat ik het vraag, je bent nog niet begonnen met antwoorden.quote:Op maandag 18 april 2022 12:11 schreef Megumi het volgende:
[..]
Van IS en dergelijke heb je dus niet gehoord? En de koude oorlog. Overigens heb ik het niet over vrede in die regio. Maar meer het er voor zorgen dat wij daar niets meer mee te maken hebben wat militaire en economische belangen aangaat.
Wat een voor de hand liggend scenario ook.quote:Op maandag 18 april 2022 12:12 schreef Megumi het volgende:
Op zich mocht Poetin de NAVO en de VS aanvallen met atoomwapens?
Dat weet niemand 100% zeker.quote:Op maandag 18 april 2022 12:14 schreef sp3c het volgende:
Sure
Maar niemand gaat met atoombommen gooien hier
Op zich is er niet even een knopje voor. Er zit een aantal lagen tussen. Hoe het nu in Rusland zit weet ik niet precies. Maar in de VS kan de president niet zomaar een kernoorlog beginnen. En hetzelfde was het zo in de USSR destijds.quote:Op maandag 18 april 2022 12:14 schreef sp3c het volgende:
Sure
Maar niemand gaat met atoombommen gooien hier
Denk dat nagenoeg iedereen dat 100% zeker weetquote:
Nou, met de Topol ("slechts" 800kt) kom je toch een aardig end...quote:Op maandag 18 april 2022 08:41 schreef theunderdog het volgende:
Nee. Dat is dan weer een overschatting van kernwapens. Het is verschrikkelijk, maar er is nog geen kernwapen op de markt die heel Amsterdam kan vernielen. Laat staan de wereld.
quote:Moderate blast damage radius (5 psi): 6.53 km (134 km)
At 5 psi overpressure, most residential buildings collapse, injuries are universal, fatalities are widespread. The chances of a fire starting in commercial and residential damage are high, and buildings so damaged are at high risk of spreading fire. Often used as a benchmark for moderate damage in cities. Optimal height of burst to maximize this effect is 2.9 km.
Ik verwacht dus dat er daar geen vrede komt. Maar dat we er voor moeten zorgen dat het westen daar verder geen aandacht meer aan hoeft te besteden door zo snel mogelijk van de olie af te gaan.quote:Op maandag 18 april 2022 12:15 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Jij zegt dat als je vrede wil als gebied, dat er dan vrede komt - als er geen vrede is, dan ligt dat immers ook aan het gebied. Nou, vertel, als inwoner van Afghanistan die vrede wil, hoe ga je dat bewerkstelligen? Wat is dan de weg naar vrede in Afghanistan en Irak? Dit is pas de derde keer dat ik het vraag, je bent nog niet begonnen met antwoorden.
Dat je totale onzin over IS en Koude Oorlog begint uit te kramendaar zou eens gemodereerd op moeten worden, figuren die debiele stellingen poneren en als je vraagt naar onderbouwing over andere dingen beginnen. Zodat we daar geen debiele regimes meer hoeven te steunen.
Wat?quote:Op maandag 18 april 2022 08:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat is dan weer een overschatting van kernwapens. Het is verschrikkelijk, maar er is nog geen kernwapen op de markt die heel Amsterdam kan vernielen.
Wel een stukje meer zuidoostelijk graag.quote:Op maandag 18 april 2022 12:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, met de Topol ("slechts" 800kt) kom je toch een aardig end...
[..]
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |