abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204471945
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 00:25 schreef HiZ het volgende:

[..]
Precies. Maar de poetintrollen doen niet aan feiten.
De mensen die consequent Putain schrijven anders ook niet.
Wat een ongelofelijke dijenkletser is dat. :')
Go hard or go home
pi_204471990
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 08:15:21 #53
5428 crew  miss_sly
pi_204472025
quote:
Russische krant: veertig bemanningsleden Moskva omgekomen
De krant Novaja Gazeta Europe meldt dat er zo'n veertig bemanningsleden van het gezonken Russische oorlogsschip Moskva om het leven zijn gekomen. Vele anderen zouden gewond zijn geraakt.

Novaja Gazeta Europe baseert zich op de moeder van een militair die het wel overleefde. Zijn naam is uit veiligheidsoverwegingen niet gepubliceerd, maar de krant schrijft documenten gezien te hebben waaruit op te maken valt dat hij inderdaad werkte op het Russische oorlogsschip.

"Hij belde mij en huilde om wat hij had gezien", zei de moeder tegen de krant. "Het was vreselijk." Veel gewonden zouden ledematen zijn kwijtgeraakt. De militair zei ook dat het vlaggenschip van de Russische Zwarte Zeevloot geraakt is door drie raketten die vanuit Oekraens grondgebied waren afgevuurd.

Vanuit Russische zijde is nog niets naar buiten gebracht over slachtoffers. Rusland zegt dat het schip in slecht weer is gezonken na een brand aan boord, waardoor er munitie is ontploft. Een Oekraense overheidsfunctionaris meldde eergisteren dat in ieder geval de kapitein van het schip, Anton Kuprin, aan boord is omgekomen "bij een explosie en de daaropvolgende brand".

Novaja Gazeta Europe werd vorige maand opgericht. De Russische krant Novaja Gazeta stopte vorige maand voorlopig uit vrees voor maatregelen vanuit de Russische overheid. Verschillende journalisten van de Russische krant werken nu vanuit het buitenland. De hoofdredacteur zei begin april te hopen dat er op termijn weer vanuit Moskou gewerkt kan worden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-60829018
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_204472081
Heftige stormen hebben ze daar.
pi_204472092

Best heftig wat nukes kunnen doen. Laat staan die tszar bommen die Rusland ontwikkeld hebben.
pi_204472096
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 08:34 schreef quirina het volgende:

Best heftig wat nukes kunnen doen. Laat staan die tszar bommen die Rusland ontwikkeld hebben.
Dan heb je nog niet gezien wat 'wij' (het westen) met Rusland gaan doen, als Putin en zijn handlangers dan van plan zijn.

Arm, arm Moskou..
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 08:36:15 #58
5428 crew  miss_sly
pi_204472104
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 08:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Dan heb je nog niet gezien wat 'wij' (het westen) met Rusland gaan doen, als Putin en zijn handlangers dan van plan zijn.

Arm, arm Moskou..
Arme, arme wereld, bedoel je.
pi_204472129
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 08:36 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Arme, arme wereld, bedoel je.
Nee. Dat is dan weer een overschatting van kernwapens. Het is verschrikkelijk, maar er is nog geen kernwapen op de markt die heel Amsterdam kan vernielen. Laat staan de wereld.
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 08:42:06 #60
236264 crew  capricia
pi_204472131
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 08:35 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Arm, arm Moskou..
Ik ben daar niet zo van. Die burgers zijn ook onschuldig en leven gewoon hun leven. Beter gooit niemand zoiets. Het geeft alleen maar verdriet en haat. :{
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_204472134
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 08:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik ben daar niet zo van. Die burgers zijn ook onschuldig en leven gewoon hun leven. Beter gooit niemand zoiets. Het geeft alleen maar verdriet en haat. :{
Nee hehe. Nogal wiedes.
pi_204472148
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 07:42 schreef Noek het volgende:

[..]
De mensen die consequent Putain schrijven anders ook niet.
Wat een ongelofelijke dijenkletser is dat. :')
Ze zouden de hoeren van de wereld niet op die manier moeten beledigen.
pi_204472149
quote:
0s.gif Op zondag 17 april 2022 23:40 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Haar vader en moeder zijn er ook. Die zitten in het leger.
Ik denk niet dat ze van te voren wisten dat ze de stad niet meer uit zouden kunnen. Er zitten nog steeds families.
https://www-radiosvoboda-(...)r_hl=nl&_x_tr_pto=sc
[..]
Ze krijgen al hun nepnieuws van de Russen, denken dat heel Oekrane zo gevaarlijk is:
[..]

Tis maar wat je gelooft.
Vakman pur sang
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 08:49:36 #64
5428 crew  miss_sly
pi_204472155
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 08:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Nee. Dat is dan weer een overschatting van kernwapens. Het is verschrikkelijk, maar er is nog geen kernwapen op de markt die heel Amsterdam kan vernielen. Laat staan de wereld.
Het westen gebruikt geen nuke tenzij Rusland ze gebruikt. Je hebt het dus sowieso over minstens een plek in het westen waar ook een nuke terechtkomt. Plus Moskou. Vele onschuldige burgers aan beide kanten worden onnoemelijk geraakt dan. Met alle gevolgen van dien.
pi_204472170
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2022 08:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het westen gebruikt geen nuke tenzij Rusland ze gebruikt. Je hebt het dus sowieso over minstens een plek in het westen waar ook een nuke terechtkomt. Plus Moskou. Vele onschuldige burgers aan beide kanten worden onnoemelijk geraakt dan. Met alle gevolgen van dien.
Dat wel. Maar het is nog steeds geen 'arme wereld'. Gewoon arm Moskou + arm ander stad in het westen.
pi_204472171
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 08:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Je kan er meerdere tegelijk afvuren h. Niemand is gebonden aan "eentje".
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_204472173
quote:

[..]
Deze hele oorlog geeft verdriet en haat. Ik denk dat de Oekraners de Russen nog nooit zo gehaat hebben als nu.
Nog 100.000 mensen in Marioepol aanwezig, veel burgers daarbij, die niet wegkunnen en willekeurig beschoten en gebombardeerd.
Aanvallen op Charkiv, waar mensen al weken in de metrostations bivakkeren.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het Oekraense Ministerie van Defensie zegt in een laatste update dat Russische troepen in het offensief zijn gegaan in de provincie Cherson. Rusland had grote delen van de provincie eerder in handen gekregen, maar begin deze maand wist het Oekraense leger daar verschillende plaatsen te heroveren.

Ook zouden veel steden in Oekrane vandaag beschoten zijn, waaronder ook Lviv in het westen van het land.

Volgens het ministerie concentreren de Russen hun aanvallen daarnaast nu vooral op de steden Kreminna, Roebizjne, Lyman en Popasna in de provincie Loehansk. Tot nu toe zijn recente pogingen om verschillende steden in dat gebied te veroveren zonder succes geweest, meldt het ministerie op Facebook.

"Op het grondgebied van de regio Donetsk en Luhansk hebben de verdedigers van Oekrane de afgelopen dag tien tanks vernietigd." Ook zijn volgens de regering vijftien Russische pantservoertuigen verwoest. Oekrane beweert dat het zaterdag n vliegtuig en drie helikopters heeft aangevallen.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)oert-lokale-politici
pi_204472175
quote:

[..]
Die burgers zouden ook wat anders kunnen doen dan gewoon hun leven te leiden terwijl een oorlogsmisdadiger en zijn handlangers op grote schaal moorden, verkrachten en vernietigen. Ze zijn niet onschuldig.

En nee, ik bagatelliseer niet hoeveel moed er nodig is om in opstand te komen tegen mensen die elke soort van zelfstandig denken met fysiek geweld beantwoorden. Maar kiezen voor je eigen veiligheid terwijl jouw staat wordt gebruikt voor dit soort terreur maakt wel een eind aan je claim op onschuld.
pi_204472188
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 08:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je kan er meerdere tegelijk afvuren h. Niemand is gebonden aan "eentje".
Als in theorie elke kernwapen ter wereld gebruikt gaat worden, dan blijft er weinig meer van deze aarde over nee.

Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Als er duidelijke signalen zijn dat Putin echt van plan is gebruik te maken van deze kernwapens, dan zal Rusland direct op de knien gedwongen worden.

Die angst voor kernwapens is nogal irrationeel.
pi_204472200
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 08:55 schreef HiZ het volgende:

[..]
Die burgers zouden ook wat anders kunnen doen dan gewoon hun leven te leiden terwijl een oorlogsmisdadiger en zijn handlangers op grote schaal moorden, verkrachten en vernietigen. Ze zijn niet onschuldig.

En nee, ik bagatelliseer niet hoeveel moed er nodig is om in opstand te komen tegen mensen die elke soort van zelfstandig denken met fysiek geweld beantwoorden. Maar kiezen voor je eigen veiligheid terwijl jouw staat wordt gebruikt voor dit soort terreur maakt wel een eind aan je claim op onschuld.
Dit dus. Het Poetin regime is al meer dan twintig jaar aan de macht, zonder massale steun in alle lagen en leeftijdsgroepen van de Russische bevolking was dat nooit mogelijk geweest. De Russische bevolking is honderd procent medeschuldig en medeplichtig en dient wat mij betreft derhalve dan ook niet ontzien te worden met sancties.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204472201
quote:

[..]

Het is natuurlijk makkelijk praten als je nog nooit onder terreur van je eigen overheid hebt geleefd. Buitenissige en bizarre straffen voor wat in Nederland niet eens een overtreding is. Zelfs familieleden, (zogenaamde) vrienden en vertrouwelingen kunnen ineens zwaar gestraft en gedood worden. Ook mensen op hoge posities worden van de ene op de andere dag weggewerkt, na n verkeerde opmerking of blik.
Alles dankzij n man, een man waar heel de wereld bang voor is, de mensen dichtbij hem nog het allermeest.
pi_204472203
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Als in theorie elke kernwapen ter wereld gebruikt gaat worden, dan blijft er weinig meer van deze aarde over nee.

Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Als er duidelijke signalen zijn dat Putin echt van plan is gebruik te maken van deze kernwapens, dan zal Rusland direct op de knien gedwongen worden.

Het gebrek aan angst voor kernwapens is juist irrationeel.

Het zijn wapens die nooit, niet eens, nooit, gebruikt mogen worden.

Dit hele gesprek moet niet gevoerd worden, het genormaliseer ervan.

Het wordt een grote moordpartij op superschaal en het is bovendien een betere garantie tegen WO3 dan de VN Veiligheidsraad
pi_204472222
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dit dus. Het Poetin regime is al meer dan twintig jaar aan de macht, zonder massale steun in alle lagen en leeftijdsgroepen van de Russische bevolking was dat nooit mogelijk geweest. De Russische bevolking is honderd procent medeschuldig en medeplichtig en dient wat mij betreft derhalve dan ook niet ontzien te worden met sancties.
Als Poetin echt steeds eerlijk was herkozen, zou hij niet zo benauwd zijn voor democratien. Dan had hij Oekrane met rust gelaten. Maar een succesvolle democratie in de buurt, vol mensen die Russisch spreken, dat kon hij niet hebben.
De Russische burgers, letterlijk stemvee, zouden eens op ideen kunnen komen.
pi_204472224
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het gebrek aan angst voor kernwapens is juist irrationeel.

Het zijn wapens die nooit, niet eens, nooit, gebruikt mogen worden.

Dit hele gesprek moet niet gevoerd worden, het genormaliseer ervan.

Het wordt een grote moordpartij op superschaal en het is bovendien een betere garantie tegen WO3 dan de VN Veiligheidsraad
De kans dat het gebruikt gaat worden is nihil. Juist vanwege het: 'als ik het gebruik, dan mijn tegenstander ook'.

Daarom is de angst irraitoneel.
pi_204472241
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Het is natuurlijk makkelijk praten als je nog nooit onder terreur van je eigen overheid hebt geleefd. Buitenissige en bizarre straffen voor wat in Nederland niet eens een overtreding is. Zelfs familieleden, (zogenaamde) vrienden en vertrouwelingen kunnen ineens zwaar gestraft en gedood worden. Ook mensen op hoge posities worden van de ene op de andere dag weggewerkt, na n verkeerde opmerking of blik.
Alles dankzij n man, een man waar heel de wereld bang voor is, de mensen dichtbij hem nog het allermeest.
Ja, allemaal waar. Maar je maakt een keuze. En als je eenmaal gekozen hebt, heb je geen aanspraak meer op onschuld.
  maandag 18 april 2022 @ 09:13:21 #76
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_204472245
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Mwah met die gek daar weet je het nooit.

Al ben ik minder bang dat ie ze inzet dan pak weg een week geleden.

Bang is mss ook het verkeerde woord, het is niet dat ik er anders door ga leven. Het is eerder een besef dat het kan gebeuren.

Ik heb meer last van het besef dat wij hier echt goed hebben en dat het in andere delen van de wereld zo'n puinhoop is.

Zo twijfel ik als enorme voetbalfan en VVD'er of ik het WK wel moet volgen...
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_204472267
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]
De kans dat het gebruikt gaat worden is nihil. Juist vanwege het: 'als ik het gebruik, dan mijn tegenstander ook'.

Hitler had de bom zeker gegooid, en Poetin wellicht ook als ie niet anders kan.

Ik ben er helemaal voor Oekrane te helpen zoals nu gebeurt, maar ik ben niet naef over sommige scenario's
pi_204472270
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:17 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Hitler had de bom zeker gegooid, en Poetin wellicht ook als ie niet anders kan.

Ik ben er helemaal voor Oekrane te helpen zoals nu gebeurt, maar ik ben niet naef over sommige scenario's
Ah oke.
pi_204472272
quote:
15s.gif Op maandag 18 april 2022 01:38 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]
Ouders van opvarenden van dat schip niet alleen, 20.000 gedoode en 60.000 gewonde soldaten, https://www.minusrus.com/en , er moeten zo langzamerhand toch vragen oprijzen over die speciale militaire operatie en bevrijding van een broedervolk.
twitter
pi_204472283
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je vergeet kennelijk dat Poetin zelf bij de eerste gelegenheid begon over nucleaire wapens. En dat hij de leider is van een land dat de inzet van tactische nucleaire wapens kennelijk had gepland in een conflict met het Westen.

Tenslotte, een dictator is die er niet voor terugschrikt extreem grof geweld te gebruiken.

Tot 23 februari waren er mensen die met jouw logica verklaarden waarom deze oorlog er nooit zou komen.
pi_204472285
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:20 schreef HiZ het volgende:

[..]
Je vergeet kennelijk dat Poetin zelf bij de eerste gelegenheid begon over nucleaire wapens. En dat hij de leider is van een land dat de inzet van tactische nucleaire wapens kennelijk had gepland in een conflict met het Westen.

Tenslotte, een dictator is die er niet voor terugschrikt extreem grof geweld te gebruiken.

Tot 23 februari waren er mensen die met jouw logica verklaarden waarom deze oorlog er nooit zou komen.
Je vergeet kennelijk dat dat bluf is.
  maandag 18 april 2022 @ 09:21:40 #82
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_204472291
Ik weet niet of 1 nuke 100 nukes gaat triggeren.

Hoe ik het lees zou zo’n ding op die fabriek praktisch nut kunnen hebben. Een logische reactie zou volgens mij dan eerder zijn dat het westen meteen stopt met Russisch gas. Ook landen als China moeten dan reageren.

Hiermee tref je Rusland ook harder dan ook iets (wat eigenlijk?) platgooien.
pi_204472299
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:18 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Ouders van opvarenden van dat schip niet alleen, 20.000 gedoode en 60.000 gewonde soldaten, https://www.minusrus.com/en , er moeten zo langzamerhand toch vragen oprijzen over die speciale militaire operatie en bevrijding van een broedervolk.
[ twitter ]
Dat sentiment kan twee kanten op: woede tegen Poetin gericht of tegen Oekrane gericht... ik ben bang het laatste.
pi_204472311
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]
Mwah met die gek daar weet je het nooit.

Al ben ik minder bang dat ie ze inzet dan pak weg een week geleden.

Bang is mss ook het verkeerde woord, het is niet dat ik er anders door ga leven. Het is eerder een besef dat het kan gebeuren.

Ik heb meer last van het besef dat wij hier echt goed hebben en dat het in andere delen van de wereld zo'n puinhoop is.

Zo twijfel ik als enorme voetbalfan en VVD'er of ik het WK wel moet volgen...
Ja, interessant hoe tegenstrijdig het allemaal is he. Ik vind het nog wat absurdistischer als je denkt over Eurovisie, waarbij je een Europees feestje gaat bouwen in Parijs waar zelfs de Oekrane mee gaat doen.
pi_204472313
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Het is deels bluf maar niet volledig. Het is onderdeel van de Russische oorlogsdoctrine.
pi_204472327
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:20 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Ik vergeet niks. Niet de bluf en niet de bereidheid tot extreem en dodelijk geweld.
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 09:26:59 #87
5428 crew  miss_sly
pi_204472329
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Met sancties, eens. Al was het maar om de mensen die uit angst zwijgen duidelijk te maken dat dat ook consequenties heeft en dat wel hun mond open doen en in opstand komen the right thing is.
Maar een nuke op Moskou is wel weer een graadje heftiger.
pi_204472332
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Het is deels bluf maar niet volledig. Het is onderdeel van de Russische oorlogsdoctrine.
Exact.
pi_204472346
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Dat is inderdaad precies hoe dat mechanisme van angst, wat door zulke staten gebruikt wordt, functioneert.

Maar waar de burgers van de DDR, Tsjechi, Slowakije, Polen, Hongarije, Roemeni, de Baltische staten enz. enz. enz. in 1990 die regimes bij het grof vuil gezet hebben haalde de ene helft van de Russische bevolking hun schouders op en de andere helft kon niet wachten tot ze hun land weer in een dictatuur, die zijn Europese buren met kernwapens en genocide bedreigt, kon veranderen.

Reagan's woorden uit 1983 zijn anno 2022 actueler dan ooit; Rusland is een "evil empire".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_204472349
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Met sancties, eens. Al was het maar om de mensen die uit angst zwijgen duidelijk te maken dat dat ook consequenties heeft en dat wel hun mond open doen en in opstand komen the right thing is.
Maar een nuke op Moskou is wel weer een graadje heftiger.
Ik ben geen fan van atoombommen op Moskou. Maar ik wil wel dat er een absolute garantie is dat die stad in as opgaat als Poetin n atoombom op 'ons' afschiet.

Het Russische regime moet 100% zeker weten dat er grenzen zijn aan wat hun fanatisme kan bereiken.
pi_204472355
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat hoor ik vaker maar ik hoor ook weer dat het alleen gebruikt zou worden bij een existentile dreiging voor de Staat. Als het echt een 'gewoon' wapen voor de Russen zou zijj hadden ze hem allang een keer gebruikt.
pi_204472366
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Dat sentiment kan twee kanten op: woede tegen Poetin gericht of tegen Oekrane gericht... ik ben bang het laatste.
Voor dat laatste hoef je niet bang te zijn als je je realiseert dat het toch niet meer erger kan worden dan nu. Woede op Oekrane gericht? Als wat jouw land nu in Oekrane uithaalt plaats heeft terwijl je niet eens kwaad bent op Oekraners, wat wil je er dan aan toevoegen als je wel kwaad bent?
Je moet eens weten hoe kwaad Oekrane en een groot deel van de wereld nu op Rusland is.
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 09:34:08 #93
5428 crew  miss_sly
pi_204472371
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Ja, allemaal waar. Maar je maakt een keuze. En als je eenmaal gekozen hebt, heb je geen aanspraak meer op onschuld.
Dat vind ik te simpel. Voor veel mensen zal de keuze om niets te zeggen en zo onopvallend mogelijk hun leven te leiden in een land als Rusland zelfbehoud zijn. Angst. De overtuiging dat ze toch niet echt iets kunnen doen. En vergeet de propaganda niet. Stel je voor dat iemand jou nu zou vertellen dat alles waarvan jij aanneemt dat het waar is helemaal niet waar is; draai je dan als een blad aan de boom om? Natuurlijk niet.

Een omslag in Rusland kan nog best, maar ook dat heeft tijd nodig.
pi_204472374
quote:
0s.gif Op woensdag 21 november 2007 01:00 schreef HiZ het volgende:

Welke soevereiniteit, dit land is al niet meer soeverein sinds de 18e eeuw. Nederland dat zich druk maakt over verlies van soevereiniteit is als een hoer die zich zorgen maakt over het verliezen van haar maagdelijkheid.
Ah dus Nederland mag Poetin sowieso aanvallen want we zijn geen soeverein land.
Vakman pur sang
pi_204472376
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:

[..]
Dat hoor ik vaker maar ik hoor ook weer dat het alleen gebruikt zou worden bij een existentile dreiging voor de Staat. Als het echt een 'gewoon' wapen voor de Russen zou zijj hadden ze hem allang een keer gebruikt.
Het is natuurlijk geen "gewoon" wapen, de Russen weten dat er allerlei mogelijke consequenties aan hangen, maar ze houden de optie wel open en zijn actief op zoek naar scenario's waar het in hun ogen zou kunnen daar waar de westerse landen met nukes het echt alleen hebben voor MAD doeleinden.

Overigens verwacht ik wel dat Rusland zich aan een bepaalde escalatieladder houdt, en dus dat ze eerst zullen overgaan op andere "vieze" bommen voordat ze iets met een kernwapen doen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Ronald-Koeman op 18-04-2022 09:43:19 ]
pi_204472380
quote:

[..]
Ga voor de grap eens zoeken naar de plannen die het Warschaupact had voor een oorlog in Europa. Dan krijg je een vrij precies beeld hoeveel lager de Russische drempel is voor gebruik.

Wat de Russen van dag tot dag zeggen over wanneer ze die dingen gaan gebruiken is meer lawaai in de propaganda oorlog.

Maar dat het laatste bluf is poetst het eerste niet weg.
pi_204472388
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:33 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Voor dat laatste hoef je niet bang te zijn als je je realiseert dat het toch niet meer erger kan worden dan nu. Woede op Oekrane gericht? Als wat jouw land nu in Oekrane uithaalt plaats heeft terwijl je niet eens kwaad bent op Oekraners, wat wil je er dan aan toevoegen als je wel kwaad bent?
Je moet eens weten hoe kwaad Oekrane en een groot deel van de wereld nu op Rusland is.
Een groot deel van de Russen wordt gehersenspoeld door de media aldaar en juist op het moment dat ze niks meer hebben is nationalisme nog altijd daar. Oekraeners zijn overgenomen door nazi's en m'n zonen zijn gestorven voor het grotere goed wat Rusland heet.
pi_204472391
quote:

[..]

Wat een totale onzin man.
pi_204472403
quote:

[..]
Ga voor de grap eens zoeken naar de plannen die het Warschaupact had voor een oorlog in Europa. Dan krijg je een vrij precies beeld hoeveel lager de Russische drempel is voor gebruik.

Wat de Russen van dag tot dag zeggen over wanneer ze die dingen gaan gebruiken is meer lawaai in de propaganda oorlog.

Maar dat het laatste bluf is poetst het eerste niet weg.
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat vind ik te simpel. Voor veel mensen zal de keuze om niets te zeggen en zo onopvallend mogelijk hun leven te leiden in een land als Rusland zelfbehoud zijn. Angst. De overtuiging dat ze toch niet echt iets kunnen doen. En vergeet de propaganda niet. Stel je voor dat iemand jou nu zou vertellen dat alles waarvan jij aanneemt dat het waar is helemaal niet waar is; draai je dan als een blad aan de boom om? Natuurlijk niet.

Een omslag in Rusland kan nog best, maar ook dat heeft tijd nodig.
Jij kunt het simpel vinden, maar er is toch echt geen enkele manier waarop je je onschuld houdt als je kiest voor een houding tegenover een fout regime.

Zodra je weet dat je je kop onder het maaiveld houdt omdat je bang bent is 'ich habe es nicht gewusst' geen optie meer.
  Moderator maandag 18 april 2022 @ 09:42:52 #100
236264 crew  capricia
pi_204472411
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef HiZ het volgende:

[..]
Wouw.
Burgers horen gewoon ontzien te worden in een oorlog. Dat het niet altijd gebeurt is een ander verhaal. Maar doelbewust een atoombom op miljoenen (Moskou heeft 12/13 miljoen inwoners) nietsvermoedende burgers gooien is een oorlogsmisdaad. Dan ben je geen haar beter dan het regime waartegen je strijdt. :r
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')