Nee. De Moskow was heel belangrijk voor zowel de hele Zwarte Zee vloot, als voor amfibische landingen op Odessa, als voor de organisatie van troepen in de Donbass. Tot Rusland nieuwe plannen bedacht heeft, is het even rustig daar, en hier dus ook.quote:Op zondag 17 april 2022 22:12 schreef mascara-klodder het volgende:
Is er zoveel geveegd in dit topic dat het al bijna 24 uur open is?
Ze willen het complex leegroven zeker.quote:Op zondag 17 april 2022 22:12 schreef Sheffield het volgende:
Wat steekt er überhaupt achter dit ultimatum? Tot nu toe (probeert) Rusland overal overheen te walsen, waarom dan in dit geval een ultimatum?
Tnxquote:Op zondag 17 april 2022 22:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee. De Moskow was heel belangrijk voor zowel de hele Zwarte Zee vloot, als voor amfibische landingen op Odessa, als voor de organisatie van troepen in de Donbass. Tot Rusland nieuwe plannen bedacht heeft, is het even rustig daar, en hier dus ook.
Ja die eerste zag ik al een paar keer voorbijkomen. Dat is natuurlijk je reinste propoganda.quote:
Zielig liedje erbij en iedereen met een IQ < 90 trapt erin.quote:Op zondag 17 april 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja die eerste zag ik al een paar keer voorbijkomen. Dat is natuurlijk je reinste propoganda.
Je laat geen kinderen achter op een plek waar je laatste leger zich heeft teruggetrokken in de bunker van een staalfabriek.
Ja fuck sta ik aan het front, godomme kind vergeten naar kinderdagverblijf te brengen. Eurg mondays.quote:Op zondag 17 april 2022 23:18 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er zijn dagen dat ik geen peuter meeneem naar het front.
Gelukkig zitten mijn Pippi Langkous vlechtjes wel goed.quote:Op zondag 17 april 2022 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja fuck sta ik aan het front, godomme kind vergeten naar kinderdagverblijf te brengen. Eurg mondays.
Haar vader en moeder zijn er ook. Die zitten in het leger.quote:Op zondag 17 april 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja die eerste zag ik al een paar keer voorbijkomen. Dat is natuurlijk je reinste propoganda.
Je laat geen kinderen achter op een plek waar je laatste leger zich heeft teruggetrokken in de bunker van een staalfabriek.
Ze krijgen al hun nepnieuws van de Russen, denken dat heel Oekraïne zo gevaarlijk is:quote:Het zijn vliegende vliegtuigen. Dat is waar de haven is, de fabrieken - onze militaire overblijfselen, dus nu wordt er actief gevochten" , zegt een buurtbewoner, die ik bij de schuilkelder ontmoet.
"Het engste geluid is nu het geluid van een vliegtuig. Vannacht zijn de bommen weer geworpen ', zegt buurtbewoner Kateryna, die ik ontmoet bij een van de verkoolde hoogbouw.
Het lijkt erop dat de geluiden van geweerschoten de bewoners al bekend zijn - ze bewegen zich rustig door de straten, kinderen spelen op de binnenplaatsen.
"Schade. Het was een heel mooie stad en wat er nog van over is..." - zeggen de bewoners.
quote:In de ogen van de mensen zie ik een zekere wanhoop. Ze staan in tientallen rijen, dragen tassen van bus naar bus, leggen honderden kilometers te voet af, melden zich aan voor een reis naar Rusland - maar niet uit groot verlangen. Het enige waar ze naar op zoek zijn, is veiligheid, stabiliteit en vrede. Veel van degenen die denken dat de Oekraïense autoriteiten hen hebben verlaten, worden voortdurend benadrukt door Russische propaganda.
Cursusje Engels zou niet misstaan. Dat kind zit daar al 50 dagen.quote:Op zondag 17 april 2022 23:18 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Er zitten nog veel meer kinderen. Ze konden immers de stad niet uit, de veilige corridors werden beschoten, bussen werden beschoten. Doordat ze geen nieuws meer van buiten krijgen denken ze dat het overal onveilig is. De Russen vertellen hun dat, ze krijgen alleen Russisch nieuws en propaganda. De soldaten hebben sporadisch contact.quote:Op zondag 17 april 2022 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja fuck sta ik aan het front, godomme kind vergeten naar kinderdagverblijf te brengen. Eurg mondays.
Bron: https://www-radiosvoboda-(...)r_hl=nl&_x_tr_pto=sc , Victoria Roshchinaquote:Je weet nooit waar je een kogel moet vangen. Hier op onze aangrenzende erven gingen de bewoners de tuin in, lieten de kinderen spelen - alsof alles al stil was. En hier komt een granaat aan en doodt zes mensen ter plaatse", zei een vrouw die ik onderweg tegenkom.
Hij [Boychenko ! De burgemeester] vluchtte en verliet zijn stad toen het net begon. Heeft geen "groene corridor" georganiseerd. En voor wat hij de "held van Oekraïne" krijgt? Als we het iets eerder hadden ontdekt , hadden we tijd gehad om te vertrekken', voegde de vrouw eraan toe. "Heel snel hebben ze allemaal "de roeden opgevouwen", er was geen gang georganiseerd ", zegt Serhiy uit Mariupol.
" Ze lieten me gewoon de stad niet uit. Ze beweerden dat het onze beveiliging was. Maar welke zekerheid is er als er mensen overlijden? "- zeggen de lokale bevolking.
Bewoners voegen er echter aan toe dat volgens hun informatie de directeur van het stadswaterbedrijf en de loco-burgemeester Mykhailo Kohut in Mariupol zijn gebleven . "Dit zijn degenen die lijken te zijn achtergelaten. Anderen zijn al lang gevlucht."
Boychenko zelf had eerder benadrukt dat hij de stad had verlaten om op afstand te kunnen werken.
Het maakt in Rusland niet zoveel uit of je aan het front staat of niet, de kans dat je sneuvelt, een "ongeluk" of "een hartaanval" krijgt blijft levensgroot.quote:Op zondag 17 april 2022 23:57 schreef trein2000 het volgende:
Onbevestigde berichten dat Shoigu zou zijn overleden.
En toch zijn dat soort acties levensgevaarlijk voor Putin. Als z’n inner circle en masse het idee heeft dat zij de volgende kunnen zijn dan neemt de kans op Von Stauffenbergjes aanzienlijk toe.quote:Op maandag 18 april 2022 00:18 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het maakt in Rusland niet zoveel uit of je aan het front staat of niet, de kans dat je sneuvelt blijft levensgroot.
Goed nieuws als het waar is.quote:Op zondag 17 april 2022 23:57 schreef trein2000 het volgende:
Onbevestigde berichten dat Shoigu zou zijn overleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 29% gewijzigd door TheFreshPrince op 18-04-2022 00:31:03 ]
quote:Op maandag 18 april 2022 00:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En toch zijn dat soort acties levensgevaarlijk voor Putin. Als z’n inner circle en masse het idee heeft dat zij de volgende kunnen zijn dan neemt de kans op Von Stauffenbergjes aanzienlijk toe.
Precies. Maar de poetintrollen doen niet aan feiten.quote:Op zondag 17 april 2022 23:59 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Cursusje Engels zou niet misstaan. Dat kind zit daar al 50 dagen.
Wat ook niet gek is want die fabriek schijnt een enorm ondergronds gangenstelsel te hebben, wat natuurlijk relatief veilig is.
Precies. Het maakt overigens weinig uit hoe de ratten in het Kremlin kreperen;dat ze dood gaan is al genoeg voor onrust in het Koninkrijk van de Russische leugen.quote:
theoretisch moet dat mogelijk zijn.quote:Op zondag 17 april 2022 22:11 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Het leger in Rusland is verwaarloosd, en dat vooral door corruptie.
Aan de andere kant, slechts 200.000 militairen op de been brengen, op een bevolking van 145 miljoen, is erg matig. Met 145 miljoen inwoners moet een miljoen soldaten ook geen probleem zijn. Dat is ook nog maar 0,69% van de bevolking.
Een flink deel van het Russische budget gaat op aan het leger. Het geld is er dus wel. Alleen verdwijnt het door corruptie naar allerlei personen die weinig tot niets toevoegen.quote:Op maandag 18 april 2022 00:29 schreef Beathoven het volgende:
[..]
theoretisch moet dat mogelijk zijn.
In Rusland hebben ze er het geld alleen niet voor of voor over gehad. En als corrupte politici dan ook nog stevig gaat lopen scheppen uit die kas om privejets en jachten te kopen dan implodeert alles.
Is gewoon NWSquote:Op maandag 18 april 2022 00:00 schreef Za het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat moet men met al deze loze tweets, dan kan men ook naar Twitter gaan.
Ga toch weg ermee.
Waarom zou er nog een ontploffing moeten hebben plaatsgevonden na deze foto?quote:Op maandag 18 april 2022 00:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Als dit de Moskva is, dan stormde het niet zo heel hard. En dan zou er nadat de foto is gemaakt een ontploffing hebben plaatsgevonden?
De foto is gemaakt van een schip er niet ver vandaan, als er een forse ontploffing plaats heeft. Krijgt dat schip toch ook een tik?
Steeds meer raadsels rond dat schip en deval dan niet geredde bemanning.
Heb je nog hoop dat je vlaggeschip veilig is Igor?quote:Op maandag 18 april 2022 00:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Als dit de Moskva is, dan stormde het niet zo heel hard. En dan zou er nadat de foto is gemaakt een ontploffing hebben plaatsgevonden?
De foto is gemaakt van een schip er niet ver vandaan, als er een forse ontploffing plaats heeft. Krijgt dat schip toch ook een tik?
Omdat dat heel vaak werd gezegd, dat zoe de oorzaak zijn, daarom waren er ook zo weinig mensen gered, ik heb geen idee.quote:Op maandag 18 april 2022 00:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
Waarom zou er nog een ontploffing moeten hebben plaatsgevonden na deze foto?
Kan toch voor die foto genomen is zijn gebeurt, denk niet dat hier nog veel volk aan boord isquote:Op maandag 18 april 2022 00:44 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Omdat dat heel vaak werd gezegd, dat zoe de oorzaak zijn, daarom waren er ook zo weinig mensen gered, ik heb geen idee. [ twitter ]
Van enkele opvarenden hebben journalisten uitgezocht dat ze bij de gebeurtenis overleden zijn. Of die film met al die opvarenden recent is en of dit werkelijk de bemanning was of dat de bemanning inderdaad verdronken is, het is allemaal nog steeds vaag.
Mij lijkt het ook leeg. Anyway, hier een hele discussie, wel Moskva, niet waar, wat zie je op de foto’s. Allemaal deskundologen die het roerend of totaal niet met elkaar eens zijn.quote:Op maandag 18 april 2022 00:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
Kan toch voor die foto genomen is zijn gebeurt, denk niet dat hier nog veel volk aan boord is
Total loss
Geen storm inderdaad.quote:Op maandag 18 april 2022 00:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Ja, een van de grappigste antwoorden vond ik »kan je alsjeblieft ook een cirkel om de storm tekenen? Ik kan hem niet vinden. »quote:
Huh die tweet is verwijderdquote:Op maandag 18 april 2022 00:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Mij lijkt het ook leeg. Anyway, hier een hele discussie, wel Moskva, niet waar, wat zie je op de foto’s. Allemaal deskundologen die het roerend of totaal niet met elkaar eens zijn. [ twitter ]
Oryx is over het algemeen wel betrouwbaar.
Ik zie een schip dat probeert te zinkenquote:Op maandag 18 april 2022 00:56 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Mij lijkt het ook leeg. Anyway, hier een hele discussie, wel Moskva, niet waar, wat zie je op de foto’s. Allemaal deskundologen die het roerend of totaal niet met elkaar eens zijn. [ twitter ]
Oryx is over het algemeen wel betrouwbaar.
Binnenkort weer een openbare zitting waar agenten al klaar staan met spuitjes voor overstuurde moeders?quote:
De mensen die consequent Putain schrijven anders ook niet.quote:Op maandag 18 april 2022 00:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Precies. Maar de poetintrollen doen niet aan feiten.
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-60829018quote:Russische krant: veertig bemanningsleden Moskva omgekomen
De krant Novaja Gazeta Europe meldt dat er zo'n veertig bemanningsleden van het gezonken Russische oorlogsschip Moskva om het leven zijn gekomen. Vele anderen zouden gewond zijn geraakt.
Novaja Gazeta Europe baseert zich op de moeder van een militair die het wel overleefde. Zijn naam is uit veiligheidsoverwegingen niet gepubliceerd, maar de krant schrijft documenten gezien te hebben waaruit op te maken valt dat hij inderdaad werkte op het Russische oorlogsschip.
"Hij belde mij en huilde om wat hij had gezien", zei de moeder tegen de krant. "Het was vreselijk." Veel gewonden zouden ledematen zijn kwijtgeraakt. De militair zei ook dat het vlaggenschip van de Russische Zwarte Zeevloot geraakt is door drie raketten die vanuit Oekraïens grondgebied waren afgevuurd.
Vanuit Russische zijde is nog niets naar buiten gebracht over slachtoffers. Rusland zegt dat het schip in slecht weer is gezonken na een brand aan boord, waardoor er munitie is ontploft. Een Oekraïense overheidsfunctionaris meldde eergisteren dat in ieder geval de kapitein van het schip, Anton Kuprin, aan boord is omgekomen "bij een explosie en de daaropvolgende brand".
Novaja Gazeta Europe werd vorige maand opgericht. De Russische krant Novaja Gazeta stopte vorige maand voorlopig uit vrees voor maatregelen vanuit de Russische overheid. Verschillende journalisten van de Russische krant werken nu vanuit het buitenland. De hoofdredacteur zei begin april te hopen dat er op termijn weer vanuit Moskou gewerkt kan worden.
40 likes gegeven.quote:Op maandag 18 april 2022 08:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-60829018
Dan heb je nog niet gezien wat 'wij' (het westen) met Rusland gaan doen, als Putin en zijn handlangers dan van plan zijn.quote:Op maandag 18 april 2022 08:34 schreef quirina het volgende:
Best heftig wat nukes kunnen doen. Laat staan die tszar bommen die Rusland ontwikkeld hebben.
Arme, arme wereld, bedoel je.quote:Op maandag 18 april 2022 08:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet gezien wat 'wij' (het westen) met Rusland gaan doen, als Putin en zijn handlangers dan van plan zijn.
Arm, arm Moskou..
Nee. Dat is dan weer een overschatting van kernwapens. Het is verschrikkelijk, maar er is nog geen kernwapen op de markt die heel Amsterdam kan vernielen. Laat staan de wereld.quote:
Ik ben daar niet zo van. Die burgers zijn ook onschuldig en leven gewoon hun leven. Beter gooit niemand zoiets. Het geeft alleen maar verdriet en haat.quote:Op maandag 18 april 2022 08:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet gezien wat 'wij' (het westen) met Rusland gaan doen, als Putin en zijn handlangers dan van plan zijn.
Arm, arm Moskou..
Nee hehe. Nogal wiedes.quote:Op maandag 18 april 2022 08:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zo van. Die burgers zijn ook onschuldig en leven gewoon hun leven. Beter gooit niemand zoiets. Het geeft alleen maar verdriet en haat.
Ze zouden de hoeren van de wereld niet op die manier moeten beledigen.quote:Op maandag 18 april 2022 07:42 schreef Noek het volgende:
[..]
De mensen die consequent Putain schrijven anders ook niet.
Wat een ongelofelijke dijenkletser is dat.
Tis maar wat je gelooft.quote:Op zondag 17 april 2022 23:40 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Haar vader en moeder zijn er ook. Die zitten in het leger.
Ik denk niet dat ze van te voren wisten dat ze de stad niet meer uit zouden kunnen. Er zitten nog steeds families.
https://www-radiosvoboda-(...)r_hl=nl&_x_tr_pto=sc
[..]
Ze krijgen al hun nepnieuws van de Russen, denken dat heel Oekraïne zo gevaarlijk is:
[..]
Het westen gebruikt geen nuke tenzij Rusland ze gebruikt. Je hebt het dus sowieso over minstens een plek in het westen waar ook een nuke terechtkomt. Plus Moskou. Vele onschuldige burgers aan beide kanten worden onnoemelijk geraakt dan. Met alle gevolgen van dien.quote:Op maandag 18 april 2022 08:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat is dan weer een overschatting van kernwapens. Het is verschrikkelijk, maar er is nog geen kernwapen op de markt die heel Amsterdam kan vernielen. Laat staan de wereld.
Dat wel. Maar het is nog steeds geen 'arme wereld'. Gewoon arm Moskou + arm ander stad in het westen.quote:Op maandag 18 april 2022 08:49 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het westen gebruikt geen nuke tenzij Rusland ze gebruikt. Je hebt het dus sowieso over minstens een plek in het westen waar ook een nuke terechtkomt. Plus Moskou. Vele onschuldige burgers aan beide kanten worden onnoemelijk geraakt dan. Met alle gevolgen van dien.
Je kan er meerdere tegelijk afvuren hè. Niemand is gebonden aan "eentje".quote:Op maandag 18 april 2022 08:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee. Dat is dan weer een overschatting van kernwapens. Het is verschrikkelijk, maar er is nog geen kernwapen op de markt die heel Amsterdam kan vernielen. Laat staan de wereld.
Deze hele oorlog geeft verdriet en haat. Ik denk dat de Oekraïners de Russen nog nooit zo gehaat hebben als nu.quote:Op maandag 18 april 2022 08:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik ben daar niet zo van. Die burgers zijn ook onschuldig en leven gewoon hun leven. Beter gooit niemand zoiets. Het geeft alleen maar verdriet en haat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het Oekraïense Ministerie van Defensie zegt in een laatste update dat Russische troepen in het offensief zijn gegaan in de provincie Cherson. Rusland had grote delen van de provincie eerder in handen gekregen, maar begin deze maand wist het Oekraïense leger daar verschillende plaatsen te heroveren.
Ook zouden veel steden in Oekraïne vandaag beschoten zijn, waaronder ook Lviv in het westen van het land.
Volgens het ministerie concentreren de Russen hun aanvallen daarnaast nu vooral op de steden Kreminna, Roebizjne, Lyman en Popasna in de provincie Loehansk. Tot nu toe zijn recente pogingen om verschillende steden in dat gebied te veroveren zonder succes geweest, meldt het ministerie op Facebook.
"Op het grondgebied van de regio Donetsk en Luhansk hebben de verdedigers van Oekraïne de afgelopen dag tien tanks vernietigd." Ook zijn volgens de regering vijftien Russische pantservoertuigen verwoest. Oekraïne beweert dat het zaterdag één vliegtuig en drie helikopters heeft aangevallen.
Bron: https://nos.nl/liveblog/2(...)oert-lokale-politici
Die burgers zouden ook wat anders kunnen doen dan gewoon hun leven te leiden terwijl een oorlogsmisdadiger en zijn handlangers op grote schaal moorden, verkrachten en vernietigen. Ze zijn niet onschuldig.quote:Op maandag 18 april 2022 08:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Als in theorie elke kernwapen ter wereld gebruikt gaat worden, dan blijft er weinig meer van deze aarde over nee.quote:Op maandag 18 april 2022 08:55 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je kan er meerdere tegelijk afvuren hè. Niemand is gebonden aan "eentje".
Dit dus. Het Poetin regime is al meer dan twintig jaar aan de macht, zonder massale steun in alle lagen en leeftijdsgroepen van de Russische bevolking was dat nooit mogelijk geweest. De Russische bevolking is honderd procent medeschuldig en medeplichtig en dient wat mij betreft derhalve dan ook niet ontzien te worden met sancties.quote:Op maandag 18 april 2022 08:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die burgers zouden ook wat anders kunnen doen dan gewoon hun leven te leiden terwijl een oorlogsmisdadiger en zijn handlangers op grote schaal moorden, verkrachten en vernietigen. Ze zijn niet onschuldig.
En nee, ik bagatelliseer niet hoeveel moed er nodig is om in opstand te komen tegen mensen die elke soort van zelfstandig denken met fysiek geweld beantwoorden. Maar kiezen voor je eigen veiligheid terwijl jouw staat wordt gebruikt voor dit soort terreur maakt wel een eind aan je claim op onschuld.
Het is natuurlijk makkelijk praten als je nog nooit onder terreur van je eigen overheid hebt geleefd. Buitenissige en bizarre straffen voor wat in Nederland niet eens een overtreding is. Zelfs familieleden, (zogenaamde) vrienden en vertrouwelingen kunnen ineens zwaar gestraft en gedood worden. Ook mensen op hoge posities worden van de ene op de andere dag weggewerkt, na één verkeerde opmerking of blik.quote:Op maandag 18 april 2022 08:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die burgers zouden ook wat anders kunnen doen dan gewoon hun leven te leiden terwijl een oorlogsmisdadiger en zijn handlangers op grote schaal moorden, verkrachten en vernietigen. Ze zijn niet onschuldig.
En nee, ik bagatelliseer niet hoeveel moed er nodig is om in opstand te komen tegen mensen die elke soort van zelfstandig denken met fysiek geweld beantwoorden. Maar kiezen voor je eigen veiligheid terwijl jouw staat wordt gebruikt voor dit soort terreur maakt wel een eind aan je claim op onschuld.
Het gebrek aan angst voor kernwapens is juist irrationeel.quote:Op maandag 18 april 2022 09:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als in theorie elke kernwapen ter wereld gebruikt gaat worden, dan blijft er weinig meer van deze aarde over nee.
Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Als er duidelijke signalen zijn dat Putin echt van plan is gebruik te maken van deze kernwapens, dan zal Rusland direct op de knieën gedwongen worden.
Die angst voor kernwapens is nogal irrationeel.
Als Poetin echt steeds eerlijk was herkozen, zou hij niet zo benauwd zijn voor democratieën. Dan had hij Oekraïne met rust gelaten. Maar een succesvolle democratie in de buurt, vol mensen die Russisch spreken, dat kon hij niet hebben.quote:Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit dus. Het Poetin regime is al meer dan twintig jaar aan de macht, zonder massale steun in alle lagen en leeftijdsgroepen van de Russische bevolking was dat nooit mogelijk geweest. De Russische bevolking is honderd procent medeschuldig en medeplichtig en dient wat mij betreft derhalve dan ook niet ontzien te worden met sancties.
De kans dat het gebruikt gaat worden is nihil. Juist vanwege het: 'als ik het gebruik, dan mijn tegenstander ook'.quote:Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het gebrek aan angst voor kernwapens is juist irrationeel.
Het zijn wapens die nooit, niet eens, nooit, gebruikt mogen worden.
Dit hele gesprek moet niet gevoerd worden, het genormaliseer ervan.
Het wordt een grote moordpartij op superschaal en het is bovendien een betere garantie tegen WO3 dan de VN Veiligheidsraad
Ja, allemaal waar. Maar je maakt een keuze. En als je eenmaal gekozen hebt, heb je geen aanspraak meer op onschuld.quote:Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is natuurlijk makkelijk praten als je nog nooit onder terreur van je eigen overheid hebt geleefd. Buitenissige en bizarre straffen voor wat in Nederland niet eens een overtreding is. Zelfs familieleden, (zogenaamde) vrienden en vertrouwelingen kunnen ineens zwaar gestraft en gedood worden. Ook mensen op hoge posities worden van de ene op de andere dag weggewerkt, na één verkeerde opmerking of blik.
Alles dankzij één man, een man waar heel de wereld bang voor is, de mensen dichtbij hem nog het allermeest.
Mwah met die gek daar weet je het nooit.quote:Op maandag 18 april 2022 09:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als in theorie elke kernwapen ter wereld gebruikt gaat worden, dan blijft er weinig meer van deze aarde over nee.
Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Als er duidelijke signalen zijn dat Putin echt van plan is gebruik te maken van deze kernwapens, dan zal Rusland direct op de knieën gedwongen worden.
Die angst voor kernwapens is nogal irrationeel.
Hitler had de bom zeker gegooid, en Poetin wellicht ook als ie niet anders kan.quote:Op maandag 18 april 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kans dat het gebruikt gaat worden is nihil. Juist vanwege het: 'als ik het gebruik, dan mijn tegenstander ook'.
Daarom is de angst irraitoneel.
Ah oke.quote:Op maandag 18 april 2022 09:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hitler had de bom zeker gegooid, en Poetin wellicht ook als ie niet anders kan.
Ik ben er helemaal voor Oekraïne te helpen zoals nu gebeurt, maar ik ben niet naïef over sommige scenario's
Ouders van opvarenden van dat schip niet alleen, 20.000 gedoode en 60.000 gewonde soldaten, https://www.minusrus.com/en , er moeten zo langzamerhand toch vragen oprijzen over die speciale militaire operatie en bevrijding van een broedervolk.quote:
Je vergeet kennelijk dat Poetin zelf bij de eerste gelegenheid begon over nucleaire wapens. En dat hij de leider is van een land dat de inzet van tactische nucleaire wapens kennelijk had gepland in een conflict met het Westen.quote:Op maandag 18 april 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kans dat het gebruikt gaat worden is nihil. Juist vanwege het: 'als ik het gebruik, dan mijn tegenstander ook'.
Daarom is de angst irraitoneel.
Je vergeet kennelijk dat dat bluf is.quote:Op maandag 18 april 2022 09:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je vergeet kennelijk dat Poetin zelf bij de eerste gelegenheid begon over nucleaire wapens. En dat hij de leider is van een land dat de inzet van tactische nucleaire wapens kennelijk had gepland in een conflict met het Westen.
Tenslotte, een dictator is die er niet voor terugschrikt extreem grof geweld te gebruiken.
Tot 23 februari waren er mensen die met jouw logica verklaarden waarom deze oorlog er nooit zou komen.
Dat sentiment kan twee kanten op: woede tegen Poetin gericht of tegen Oekraïne gericht... ik ben bang het laatste.quote:Op maandag 18 april 2022 09:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ouders van opvarenden van dat schip niet alleen, 20.000 gedoode en 60.000 gewonde soldaten, https://www.minusrus.com/en , er moeten zo langzamerhand toch vragen oprijzen over die speciale militaire operatie en bevrijding van een broedervolk.
[ twitter ]
Ja, interessant hoe tegenstrijdig het allemaal is he. Ik vind het nog wat absurdistischer als je denkt over Eurovisie, waarbij je een Europees feestje gaat bouwen in Parijs waar zelfs de Oekraïne mee gaat doen.quote:Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mwah met die gek daar weet je het nooit.
Al ben ik minder bang dat ie ze inzet dan pak weg een week geleden.
Bang is mss ook het verkeerde woord, het is niet dat ik er anders door ga leven. Het is eerder een besef dat het kan gebeuren.
Ik heb meer last van het besef dat wij hier echt goed hebben en dat het in andere delen van de wereld zo'n puinhoop is.
Zo twijfel ik als enorme voetbalfan en VVD'er of ik het WK wel moet volgen...
Het is deels bluf maar niet volledig. Het is onderdeel van de Russische oorlogsdoctrine.quote:Op maandag 18 april 2022 09:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vergeet kennelijk dat dat bluf is.
Ik vergeet niks. Niet de bluf en niet de bereidheid tot extreem en dodelijk geweld.quote:Op maandag 18 april 2022 09:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vergeet kennelijk dat dat bluf is.
Met sancties, eens. Al was het maar om de mensen die uit angst zwijgen duidelijk te maken dat dat ook consequenties heeft en dat wel hun mond open doen en in opstand komen the right thing is.quote:Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit dus. Het Poetin regime is al meer dan twintig jaar aan de macht, zonder massale steun in alle lagen en leeftijdsgroepen van de Russische bevolking was dat nooit mogelijk geweest. De Russische bevolking is honderd procent medeschuldig en medeplichtig en dient wat mij betreft derhalve dan ook niet ontzien te worden met sancties.
Exact.quote:Op maandag 18 april 2022 09:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is deels bluf maar niet volledig. Het is onderdeel van de Russische oorlogsdoctrine.
Dat is inderdaad precies hoe dat mechanisme van angst, wat door zulke staten gebruikt wordt, functioneert.quote:Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is natuurlijk makkelijk praten als je nog nooit onder terreur van je eigen overheid hebt geleefd. Buitenissige en bizarre straffen voor wat in Nederland niet eens een overtreding is. Zelfs familieleden, (zogenaamde) vrienden en vertrouwelingen kunnen ineens zwaar gestraft en gedood worden. Ook mensen op hoge posities worden van de ene op de andere dag weggewerkt, na één verkeerde opmerking of blik.
Alles dankzij één man, een man waar heel de wereld bang voor is, de mensen dichtbij hem nog het allermeest.
Ik ben geen fan van atoombommen op Moskou. Maar ik wil wel dat er een absolute garantie is dat die stad in as opgaat als Poetin één atoombom op 'ons' afschiet.quote:Op maandag 18 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met sancties, eens. Al was het maar om de mensen die uit angst zwijgen duidelijk te maken dat dat ook consequenties heeft en dat wel hun mond open doen en in opstand komen the right thing is.
Maar een nuke op Moskou is wel weer een graadje heftiger.
Dat hoor ik vaker maar ik hoor ook weer dat het alleen gebruikt zou worden bij een existentiële dreiging voor de Staat. Als het echt een 'gewoon' wapen voor de Russen zou zijj hadden ze hem allang een keer gebruikt.quote:Op maandag 18 april 2022 09:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is deels bluf maar niet volledig. Het is onderdeel van de Russische oorlogsdoctrine.
Voor dat laatste hoef je niet bang te zijn als je je realiseert dat het toch niet meer erger kan worden dan nu. Woede op Oekraïne gericht? Als wat jouw land nu in Oekraïne uithaalt plaats heeft terwijl je niet eens kwaad bent op Oekraïners, wat wil je er dan aan toevoegen als je wel kwaad bent?quote:Op maandag 18 april 2022 09:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat sentiment kan twee kanten op: woede tegen Poetin gericht of tegen Oekraïne gericht... ik ben bang het laatste.
Dat vind ik te simpel. Voor veel mensen zal de keuze om niets te zeggen en zo onopvallend mogelijk hun leven te leiden in een land als Rusland zelfbehoud zijn. Angst. De overtuiging dat ze toch niet echt iets kunnen doen. En vergeet de propaganda niet. Stel je voor dat iemand jou nu zou vertellen dat alles waarvan jij aanneemt dat het waar is helemaal niet waar is; draai je dan als een blad aan de boom om? Natuurlijk niet.quote:Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, allemaal waar. Maar je maakt een keuze. En als je eenmaal gekozen hebt, heb je geen aanspraak meer op onschuld.
Ah dus Nederland mag Poetin sowieso aanvallen want we zijn geen soeverein land.quote:Op woensdag 21 november 2007 01:00 schreef HiZ het volgende:
Welke soevereiniteit, dit land is al niet meer soeverein sinds de 18e eeuw. Nederland dat zich druk maakt over verlies van soevereiniteit is als een hoer die zich zorgen maakt over het verliezen van haar maagdelijkheid.
Het is natuurlijk geen "gewoon" wapen, de Russen weten dat er allerlei mogelijke consequenties aan hangen, maar ze houden de optie wel open en zijn actief op zoek naar scenario's waar het in hun ogen zou kunnen daar waar de westerse landen met nukes het echt alleen hebben voor MAD doeleinden.quote:Op maandag 18 april 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker maar ik hoor ook weer dat het alleen gebruikt zou worden bij een existentiële dreiging voor de Staat. Als het echt een 'gewoon' wapen voor de Russen zou zijj hadden ze hem allang een keer gebruikt.
Ga voor de grap eens zoeken naar de plannen die het Warschaupact had voor een oorlog in Europa. Dan krijg je een vrij precies beeld hoeveel lager de Russische drempel is voor gebruik.quote:Op maandag 18 april 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker maar ik hoor ook weer dat het alleen gebruikt zou worden bij een existentiële dreiging voor de Staat. Als het echt een 'gewoon' wapen voor de Russen zou zijj hadden ze hem allang een keer gebruikt.
Een groot deel van de Russen wordt gehersenspoeld door de media aldaar en juist op het moment dat ze niks meer hebben is nationalisme nog altijd daar. Oekraïeners zijn overgenomen door nazi's en m'n zonen zijn gestorven voor het grotere goed wat Rusland heet.quote:Op maandag 18 april 2022 09:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Voor dat laatste hoef je niet bang te zijn als je je realiseert dat het toch niet meer erger kan worden dan nu. Woede op Oekraïne gericht? Als wat jouw land nu in Oekraïne uithaalt plaats heeft terwijl je niet eens kwaad bent op Oekraïners, wat wil je er dan aan toevoegen als je wel kwaad bent?
Je moet eens weten hoe kwaad Oekraïne en een groot deel van de wereld nu op Rusland is.
Wat een totale onzin man.quote:Op maandag 18 april 2022 08:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ga voor de grap eens zoeken naar de plannen die het Warschaupact had voor een oorlog in Europa. Dan krijg je een vrij precies beeld hoeveel lager de Russische drempel is voor gebruik.quote:Op maandag 18 april 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Jij kunt het simpel vinden, maar er is toch echt geen enkele manier waarop je je onschuld houdt als je kiest voor een houding tegenover een fout regime.quote:Op maandag 18 april 2022 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik te simpel. Voor veel mensen zal de keuze om niets te zeggen en zo onopvallend mogelijk hun leven te leiden in een land als Rusland zelfbehoud zijn. Angst. De overtuiging dat ze toch niet echt iets kunnen doen. En vergeet de propaganda niet. Stel je voor dat iemand jou nu zou vertellen dat alles waarvan jij aanneemt dat het waar is helemaal niet waar is; draai je dan als een blad aan de boom om? Natuurlijk niet.
Een omslag in Rusland kan nog best, maar ook dat heeft tijd nodig.
Wouw.quote:Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, allemaal waar. Maar je maakt een keuze. En als je eenmaal gekozen hebt, heb je geen aanspraak meer op onschuld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |