Mwah met die gek daar weet je het nooit.quote:Op maandag 18 april 2022 09:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als in theorie elke kernwapen ter wereld gebruikt gaat worden, dan blijft er weinig meer van deze aarde over nee.
Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Als er duidelijke signalen zijn dat Putin echt van plan is gebruik te maken van deze kernwapens, dan zal Rusland direct op de knieën gedwongen worden.
Die angst voor kernwapens is nogal irrationeel.
Hitler had de bom zeker gegooid, en Poetin wellicht ook als ie niet anders kan.quote:Op maandag 18 april 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kans dat het gebruikt gaat worden is nihil. Juist vanwege het: 'als ik het gebruik, dan mijn tegenstander ook'.
Daarom is de angst irraitoneel.
Ah oke.quote:Op maandag 18 april 2022 09:17 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Hitler had de bom zeker gegooid, en Poetin wellicht ook als ie niet anders kan.
Ik ben er helemaal voor Oekraïne te helpen zoals nu gebeurt, maar ik ben niet naïef over sommige scenario's
Ouders van opvarenden van dat schip niet alleen, 20.000 gedoode en 60.000 gewonde soldaten, https://www.minusrus.com/en , er moeten zo langzamerhand toch vragen oprijzen over die speciale militaire operatie en bevrijding van een broedervolk.quote:
Je vergeet kennelijk dat Poetin zelf bij de eerste gelegenheid begon over nucleaire wapens. En dat hij de leider is van een land dat de inzet van tactische nucleaire wapens kennelijk had gepland in een conflict met het Westen.quote:Op maandag 18 april 2022 09:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De kans dat het gebruikt gaat worden is nihil. Juist vanwege het: 'als ik het gebruik, dan mijn tegenstander ook'.
Daarom is de angst irraitoneel.
Je vergeet kennelijk dat dat bluf is.quote:Op maandag 18 april 2022 09:20 schreef HiZ het volgende:
[..]
Je vergeet kennelijk dat Poetin zelf bij de eerste gelegenheid begon over nucleaire wapens. En dat hij de leider is van een land dat de inzet van tactische nucleaire wapens kennelijk had gepland in een conflict met het Westen.
Tenslotte, een dictator is die er niet voor terugschrikt extreem grof geweld te gebruiken.
Tot 23 februari waren er mensen die met jouw logica verklaarden waarom deze oorlog er nooit zou komen.
Dat sentiment kan twee kanten op: woede tegen Poetin gericht of tegen Oekraïne gericht... ik ben bang het laatste.quote:Op maandag 18 april 2022 09:18 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ouders van opvarenden van dat schip niet alleen, 20.000 gedoode en 60.000 gewonde soldaten, https://www.minusrus.com/en , er moeten zo langzamerhand toch vragen oprijzen over die speciale militaire operatie en bevrijding van een broedervolk.
[ twitter ]
Ja, interessant hoe tegenstrijdig het allemaal is he. Ik vind het nog wat absurdistischer als je denkt over Eurovisie, waarbij je een Europees feestje gaat bouwen in Parijs waar zelfs de Oekraïne mee gaat doen.quote:Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Mwah met die gek daar weet je het nooit.
Al ben ik minder bang dat ie ze inzet dan pak weg een week geleden.
Bang is mss ook het verkeerde woord, het is niet dat ik er anders door ga leven. Het is eerder een besef dat het kan gebeuren.
Ik heb meer last van het besef dat wij hier echt goed hebben en dat het in andere delen van de wereld zo'n puinhoop is.
Zo twijfel ik als enorme voetbalfan en VVD'er of ik het WK wel moet volgen...
Het is deels bluf maar niet volledig. Het is onderdeel van de Russische oorlogsdoctrine.quote:Op maandag 18 april 2022 09:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vergeet kennelijk dat dat bluf is.
Ik vergeet niks. Niet de bluf en niet de bereidheid tot extreem en dodelijk geweld.quote:Op maandag 18 april 2022 09:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vergeet kennelijk dat dat bluf is.
Met sancties, eens. Al was het maar om de mensen die uit angst zwijgen duidelijk te maken dat dat ook consequenties heeft en dat wel hun mond open doen en in opstand komen the right thing is.quote:Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Dit dus. Het Poetin regime is al meer dan twintig jaar aan de macht, zonder massale steun in alle lagen en leeftijdsgroepen van de Russische bevolking was dat nooit mogelijk geweest. De Russische bevolking is honderd procent medeschuldig en medeplichtig en dient wat mij betreft derhalve dan ook niet ontzien te worden met sancties.
Exact.quote:Op maandag 18 april 2022 09:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is deels bluf maar niet volledig. Het is onderdeel van de Russische oorlogsdoctrine.
Dat is inderdaad precies hoe dat mechanisme van angst, wat door zulke staten gebruikt wordt, functioneert.quote:Op maandag 18 april 2022 09:04 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Het is natuurlijk makkelijk praten als je nog nooit onder terreur van je eigen overheid hebt geleefd. Buitenissige en bizarre straffen voor wat in Nederland niet eens een overtreding is. Zelfs familieleden, (zogenaamde) vrienden en vertrouwelingen kunnen ineens zwaar gestraft en gedood worden. Ook mensen op hoge posities worden van de ene op de andere dag weggewerkt, na één verkeerde opmerking of blik.
Alles dankzij één man, een man waar heel de wereld bang voor is, de mensen dichtbij hem nog het allermeest.
Ik ben geen fan van atoombommen op Moskou. Maar ik wil wel dat er een absolute garantie is dat die stad in as opgaat als Poetin één atoombom op 'ons' afschiet.quote:Op maandag 18 april 2022 09:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met sancties, eens. Al was het maar om de mensen die uit angst zwijgen duidelijk te maken dat dat ook consequenties heeft en dat wel hun mond open doen en in opstand komen the right thing is.
Maar een nuke op Moskou is wel weer een graadje heftiger.
Dat hoor ik vaker maar ik hoor ook weer dat het alleen gebruikt zou worden bij een existentiële dreiging voor de Staat. Als het echt een 'gewoon' wapen voor de Russen zou zijj hadden ze hem allang een keer gebruikt.quote:Op maandag 18 april 2022 09:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Het is deels bluf maar niet volledig. Het is onderdeel van de Russische oorlogsdoctrine.
Voor dat laatste hoef je niet bang te zijn als je je realiseert dat het toch niet meer erger kan worden dan nu. Woede op Oekraïne gericht? Als wat jouw land nu in Oekraïne uithaalt plaats heeft terwijl je niet eens kwaad bent op Oekraïners, wat wil je er dan aan toevoegen als je wel kwaad bent?quote:Op maandag 18 april 2022 09:22 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Dat sentiment kan twee kanten op: woede tegen Poetin gericht of tegen Oekraïne gericht... ik ben bang het laatste.
Dat vind ik te simpel. Voor veel mensen zal de keuze om niets te zeggen en zo onopvallend mogelijk hun leven te leiden in een land als Rusland zelfbehoud zijn. Angst. De overtuiging dat ze toch niet echt iets kunnen doen. En vergeet de propaganda niet. Stel je voor dat iemand jou nu zou vertellen dat alles waarvan jij aanneemt dat het waar is helemaal niet waar is; draai je dan als een blad aan de boom om? Natuurlijk niet.quote:Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, allemaal waar. Maar je maakt een keuze. En als je eenmaal gekozen hebt, heb je geen aanspraak meer op onschuld.
Ah dus Nederland mag Poetin sowieso aanvallen want we zijn geen soeverein land.quote:Op woensdag 21 november 2007 01:00 schreef HiZ het volgende:
Welke soevereiniteit, dit land is al niet meer soeverein sinds de 18e eeuw. Nederland dat zich druk maakt over verlies van soevereiniteit is als een hoer die zich zorgen maakt over het verliezen van haar maagdelijkheid.
Het is natuurlijk geen "gewoon" wapen, de Russen weten dat er allerlei mogelijke consequenties aan hangen, maar ze houden de optie wel open en zijn actief op zoek naar scenario's waar het in hun ogen zou kunnen daar waar de westerse landen met nukes het echt alleen hebben voor MAD doeleinden.quote:Op maandag 18 april 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker maar ik hoor ook weer dat het alleen gebruikt zou worden bij een existentiële dreiging voor de Staat. Als het echt een 'gewoon' wapen voor de Russen zou zijj hadden ze hem allang een keer gebruikt.
Ga voor de grap eens zoeken naar de plannen die het Warschaupact had voor een oorlog in Europa. Dan krijg je een vrij precies beeld hoeveel lager de Russische drempel is voor gebruik.quote:Op maandag 18 april 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Dat hoor ik vaker maar ik hoor ook weer dat het alleen gebruikt zou worden bij een existentiële dreiging voor de Staat. Als het echt een 'gewoon' wapen voor de Russen zou zijj hadden ze hem allang een keer gebruikt.
Een groot deel van de Russen wordt gehersenspoeld door de media aldaar en juist op het moment dat ze niks meer hebben is nationalisme nog altijd daar. Oekraïeners zijn overgenomen door nazi's en m'n zonen zijn gestorven voor het grotere goed wat Rusland heet.quote:Op maandag 18 april 2022 09:33 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Voor dat laatste hoef je niet bang te zijn als je je realiseert dat het toch niet meer erger kan worden dan nu. Woede op Oekraïne gericht? Als wat jouw land nu in Oekraïne uithaalt plaats heeft terwijl je niet eens kwaad bent op Oekraïners, wat wil je er dan aan toevoegen als je wel kwaad bent?
Je moet eens weten hoe kwaad Oekraïne en een groot deel van de wereld nu op Rusland is.
Wat een totale onzin man.quote:Op maandag 18 april 2022 08:55 schreef HiZ het volgende:
[..]
Die burgers zouden ook wat anders kunnen doen dan gewoon hun leven te leiden terwijl een oorlogsmisdadiger en zijn handlangers op grote schaal moorden, verkrachten en vernietigen. Ze zijn niet onschuldig.
En nee, ik bagatelliseer niet hoeveel moed er nodig is om in opstand te komen tegen mensen die elke soort van zelfstandig denken met fysiek geweld beantwoorden. Maar kiezen voor je eigen veiligheid terwijl jouw staat wordt gebruikt voor dit soort terreur maakt wel een eind aan je claim op onschuld.
Ga voor de grap eens zoeken naar de plannen die het Warschaupact had voor een oorlog in Europa. Dan krijg je een vrij precies beeld hoeveel lager de Russische drempel is voor gebruik.quote:Op maandag 18 april 2022 09:32 schreef Confetti het volgende:
[..]
Jij kunt het simpel vinden, maar er is toch echt geen enkele manier waarop je je onschuld houdt als je kiest voor een houding tegenover een fout regime.quote:Op maandag 18 april 2022 09:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat vind ik te simpel. Voor veel mensen zal de keuze om niets te zeggen en zo onopvallend mogelijk hun leven te leiden in een land als Rusland zelfbehoud zijn. Angst. De overtuiging dat ze toch niet echt iets kunnen doen. En vergeet de propaganda niet. Stel je voor dat iemand jou nu zou vertellen dat alles waarvan jij aanneemt dat het waar is helemaal niet waar is; draai je dan als een blad aan de boom om? Natuurlijk niet.
Een omslag in Rusland kan nog best, maar ook dat heeft tijd nodig.
Wouw.quote:Op maandag 18 april 2022 09:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, allemaal waar. Maar je maakt een keuze. En als je eenmaal gekozen hebt, heb je geen aanspraak meer op onschuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |