Je verwacht het niet alleen, je zegt dat het ligt aan de gemiddelde Afghaan en Irakees. Dat die geen vrede willen. Dat is wat er aan de hand is. Niet wegduiken voor je eigen statements, je bent zelf verantwoordelijk voor de dingen die je zegt.quote:Op maandag 18 april 2022 12:18 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik verwacht dus dat er daar geen vrede komt.
Je graaft jezelf verder in:quote:Op maandag 18 april 2022 11:48 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Je schreef dat de meeste geen vrede willen, dat is je vooroordeel.
Dat er geen vrede is in Afghanistan en Irak, ligt er volgens jou aan dat de Afghaan/Irakees dat niet zou willen.quote:Op maandag 18 april 2022 11:51 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dus er in nu vrede in Irak en Afghanistan? Duidelijk niet dus.
Thanks voor de mooie bronnen.quote:Op maandag 18 april 2022 11:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat niet, maar de Russische opmars zou tot staan moeten worden gebracht door de inzet van een shitload aan kernwapens. Zonder dat de Russen er ook maar 1 ingezet zouden hebben.
Zels onze luverd gordel (GGW's) in Duitsland was uitgerust met nucleaire wapens... (Nike).
https://www.militairespec(...)-landmacht-1953-1968
https://www.grondgebonden(...)ns/wapens-ggw-s/nike
Ik dacht dat we vrienden warenquote:Op maandag 18 april 2022 12:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nou, met de Topol ("slechts" 800kt) kom je toch een aardig end...
[..]
[ afbeelding ]
Die vrede komt er voorlopig niet. Ook omdat er binnen die landen groepen zijn die elkaar zoveel haten dat ze dat niet willen.quote:Op maandag 18 april 2022 12:23 schreef EinarBoe het volgende:
Ik vraag nu voor de vierde keer: Hoe komt er vrede in Irak en Afghanistan? Stel, je wil wel vrede, wat ga je doen?
Je zegt nu opeens hele andere dingen dan toen je nog zei dat de gemiddelde Afghaan en Irakees geen vrede wildenquote:Op maandag 18 april 2022 12:27 schreef Megumi het volgende:
[..]
Die vrede komt er voorlopig niet. Ook omdat er binnen die landen groepen zijn die elkaar zoveel haten dat ze dat niet willen.
Daar is discussie over. Voorlopig gaan de meeste er van uit dat de inzet van tactische kernwapens het risico van een totale kernoorlog nog te groot maakt.quote:Op maandag 18 april 2022 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
Had niet zo scherp op het netvlies dat het Westen dus ook in haar doctrine heeft gehad om tactische kernwapens operationeel te kunnen inzetten.
Zou het westen het berhaupt durven anno 2022?quote:Op maandag 18 april 2022 12:26 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Thanks voor de mooie bronnen.
Had niet zo scherp op het netvlies dat het Westen dus ook in haar doctrine heeft gehad om tactische kernwapens operationeel te kunnen inzetten.
Nee. Mijn stelling is dat er in die landen voorlopig geen vrede komt. Wat volgens jou een vooroordeel is? Als ik je goed begrijp? In essentie is een mogelijke stap voor vrede wellicht er voor zorgen dat we militair, economisch en politiek daar niets meer te zoeken hebben wellicht? Dus ik herhaal van de olie en gas af.quote:Op maandag 18 april 2022 12:28 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Je zegt nu opeens hele andere dingen dan toen je nog zei dat de gemiddelde Afghaan en Irakees geen vrede wildenben je te laf om achter je eigen woorden te staan en probeer je nu je eigen uitspraken wat te vervormen?
Alles kan. Als de emotie maar hoog genoeg oploopt. En die gaat oplopen als er maar genoeg Europese burgers geraakt worden.quote:Op maandag 18 april 2022 12:30 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Zou het westen het berhaupt durven anno 2022?
Een kleine bom op een basis a la, maar ik kan me niet voorstellen dat Macron het sein geeft voor een bom op Moskou of St Petersburg of iets.
Voorlopig houd de VS en de NAVO zich aan het beleid zoals dat al gold tijdens de USSR. Een direct conflict zo veel mogelijk uit de weg gaan met Rusland. Met wat gevaarlijke uitzonderingen daargelaten zoals bijvoorbeeld de Cuba crisis. Maar Poetin blijft als een mogelijke gestoorde dictator binnen dit kader onvoorspelbaar.quote:Op maandag 18 april 2022 12:34 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Alles kan. Als de emotie maar hoog genoeg oploopt. En die gaat oplopen als er maar genoeg Europese burgers geraakt worden.
Tacktiek lijkt om UA in ´´de ring te houden´´ zodat ze zeker niet verslagen worden, maar ook nt niet de capaciteit hebben om Rusland te ontzetten want dan verliest Poetin en kan hij mad worden. Dit conflict lang laten duren -een marathon - gaat uiteindelijk Rusland verliezen, hoge inflatie, afnemende welvaart en banen, terugkerende lijkzakken of vermiste kinderen/volwassenen, afnemend wereld aanzien. Allemaal factoren wat het Poetin regime ten val KAN brengen.quote:Op maandag 18 april 2022 12:38 schreef Megumi het volgende:
[..]
Voorlopig houd de VS en de NAVO zich aan het beleid zoals dat al gold tijdens de USSR. Een direct conflict zo veel mogelijk uit de weg gaan. Met wat gevaarlijke uitzonderingen daargelaten zoals bijvoorbeeld de Cuba crisis. Maar Poetin blijft als een mogelijke gestoorde dictator binnen dit kader onvoorspelbaar.
Je bent kennelijk niet echt op de hoogte van de geschiedenis van de landen aldaar. Maar ja joh, de burgers moeten gewoon in opstand komen tegen de taliban!quote:Op maandag 18 april 2022 11:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Welke vooroordelen bedoel je precies? Op zich zouden de afghanen in opstand kunnen komen tegen de Taliban? Maar dat doen ze niet? Op zich kan ik er ik in mee gaan dat het westen ze heeft laten stikken. Maar historisch gezien is het Midden-Oosten geen gebied waar democratie en vrijheid hoog in het vaandel staat. En dat is geen vooroordeel maar een feit.
Kunnen we Oekraine niet een paar raketten geven die ze naar Rusland schieten.quote:Op maandag 18 april 2022 12:22 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]
Dat was beloofd, spoorwegen aanvallen. Zo ver naar het westen; nu durven regeringsleiders vast niet meer op bezoek te komen zal Poetin denken. Nou, echt wel.
Ik ben van mening dat jij dat wellicht niet ben? En god trouwens is aldaar een vaak gebruikt argument om oorlog te rechtvaardigen. Maar van landen als Iran heb je geen kennis?quote:Op maandag 18 april 2022 12:41 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Je bent kennelijk niet echt op de hoogte van de geschiedenis van de landen aldaar. Maar ja joh, de burgers moeten gewoon in opstand komen tegen de taliban!
Mijn god.
Als jij denkt dat de meerderheid van de Afghanen op het terreurbewind van de Taliban zit te wachten dan lijk je toch niet heel erg goed genformeerd.quote:Op maandag 18 april 2022 12:44 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat jij dat wellicht niet ben? En god trouwens is aldaar een vaak gebruikt argument om oorlog te rechtvaardigen. Maar van landen als Iran heb je geen kennis?
Lastig ik ben niet echt hoopvol over de oorlog in Oekrane. Ik ben bang dat daar een hoop burgerslachtoffers gaan vallen. Poetin heeft Aleksander Dvornikov aangestelt. Een generaal die er geen moeite mee heeft om burger doelen plat te gooien gezien zijn staat van dienst in Syri.quote:Op maandag 18 april 2022 12:40 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tacktiek lijkt om UA in ´´de ring te houden´´ zodat ze zeker niet verslagen worden, maar ook nt niet de capaciteit hebben om Rusland te ontzetten want dan verliest Poetin en kan hij mad worden. Dit conflict lang laten duren -een marathon - gaat uiteindelijk Rusland verliezen, hoge inflatie, afnemende welvaart en banen, terugkerende lijkzakken of vermiste kinderen/volwassenen, afnemend wereld aanzien. Allemaal factoren wat het Poetin regime ten val KAN brengen.
Begin eens met het lezen van Alexander de Grote dan weet je al dat het gaat om een hopeloze regio.quote:Op maandag 18 april 2022 12:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als jij denkt dat de meerderheid van de Afghanen op het terreurbewind van de Taliban zit te wachten dan lijk je toch niet heel erg goed genformeerd.
Dat de Afghaanse bevolking weinig weerstand biedt wanneer gewapende strijders door de straat trekken (dat deed de Nederlanse bevolking destijds ook niet) vind ik toch niet een heel sterk argument voor jouw stelling.
Dat is eerder het resultaat van 60 jaar lang ellende en bezetting. Als je niks anders gekend hebt in je leven dan dat er iemand in jouw voortuin een strijd aan het uitvechten is dan denk je vanzelf wel "daar gaan we weer hoor" wanneer het volgende terreurbewind zich aandient.
Wat een dooddoener.quote:Op maandag 18 april 2022 12:50 schreef Megumi het volgende:
[..]
Begin eens met het lezen van Alexander de Grote dan weet je al dat het gaat om een hopeloze regio.
Nou speelt er nog iets anders in Afghanistan. Shitload aan clans die elkaar naar het leven staan.quote:Op maandag 18 april 2022 12:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Als jij denkt dat de meerderheid van de Afghanen op het terreurbewind van de Taliban zit te wachten dan lijk je toch niet heel erg goed genformeerd.
Dat de Afghaanse bevolking weinig weerstand biedt wanneer gewapende strijders door de straat trekken (dat deed de Nederlanse bevolking destijds ook niet) vind ik toch niet een heel sterk argument voor jouw stelling.
Dat is eerder het resultaat van 60 jaar lang ellende en bezetting. Als je niks anders gekend hebt in je leven dan dat er iemand in jouw voortuin een strijd aan het uitvechten is dan denk je vanzelf wel "daar gaan we weer hoor" wanneer het volgende terreurbewind zich aandient.
Dat is jou mening. Rond die regio is het al lang instabiel denk daarbij ook aan de val van het Ottomaanse rijk. Alleen met veel geweld was het mogelijk in veel van die gebieden een vorm van stabiliteit te handhaven. De dooddoener is wellicht dat jij dat dus niet weet?quote:
Precies en dat is al eeuwen zo jij snapt het.quote:Op maandag 18 april 2022 12:52 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nou speelt er nog iets anders in Afghanistan. Shitload aan clans die elkaar naar het leven staan.
In de jaren '60 was Afghanistan naar de normen van toen een behoorlijk ontwikkeld land in die regio. Vervolgens heeft het westen daar structureel allerlei radicale groeperingen gesteund omdat gedacht werd dat dat handig uitkwam in de strijd tegen het communisme. Als kers op de taart vond de VS het nodig om daar de boel compleet overhoop te trekken.quote:Op maandag 18 april 2022 12:53 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is jou mening. Rond die regio is het al lang instabiel denk daarbij ook aan de val van het Ottomaanse rijk. Alleen met veel geweld was het mogelijk in veel van de gebieden een vorm van stabiliteit te handhaven. De dooddoener is wellicht dat jij dat dus niet weet?
Ik ben het zeker gezien recente gebeurtenissen het wat zat aan het worden om het westen maar overal de schuld van te geven. En ben blij dat ik in een westers land woon. Dat er stammen zijn die elkaar het licht in de ogen niet gunnen in Irak en Afghanistan daar kan het westen ook niet aan doen. Denk ik.quote:Op maandag 18 april 2022 12:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In de jaren '60 was Afghanistan naar de normen van toen een behoorlijk ontwikkeld land in die regio. Vervolgens heeft het westen daar structureel allerlei radicale groeperingen gesteund omdat gedacht werd dat dat handig uitkwam in de strijd tegen het communisme. Als kers op de taart vond de VS het nodig om daar de boel compleet overhoop te trekken.
Verder is hoelang het daar wel of niet onrustig is niet zo heel relevant voor het punt dat jij maakt: dat de bevolking niet in opstand komt tegen de Taliban betekent niet dat ze het wel prima vinden, zoals ik in mijn initile reactie probeerde uit te leggen.
Tja, dat jij het zat bent is alleen niet zo'n sterk argument en doet niks af aan de realiteit wanneer het gaat over de geschiedenis van de ellende in Afghanistan.quote:Op maandag 18 april 2022 13:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben het zeker gezien recente gebeurtenissen het wat zat aan het worden om het westen maar overal de schuld van te geven. En ben blij dat ik in een westers land woon.
Ik ben ook blij dat ik hier woon.quote:Op maandag 18 april 2022 13:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben het zeker gezien recente gebeurtenissen het wat zat aan het worden om het westen maar overal de schuld van te geven. En ben blij dat ik in een westers land woon.
Het schip had dus mogelijk gered kunnen worden.quote:Op maandag 18 april 2022 04:25 schreef Kijkertje het volgende:
Informatief draadje wel.
Een greep daaruit:
[ twitter ]
De containers van de reddingsboten ontbreken dus de bemanning heeft het schip verlaten ....
[ twitter ]
... en er ligt een bergingsboot achter de Moskva dat aan het blussen is ...
[ twitter ]
[ twitter ]
Je kunt de situatie in Afghanistan niet even versimpelen in 5 zinnen, het is feitelijk geen land, en het ligt er allemaal zeer complex.quote:Op maandag 18 april 2022 12:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
In de jaren '60 was Afghanistan naar de normen van toen een behoorlijk ontwikkeld land in die regio. Vervolgens heeft het westen daar structureel allerlei radicale groeperingen gesteund omdat gedacht werd dat dat handig uitkwam in de strijd tegen het communisme. Als kers op de taart vond de VS het nodig om daar de boel compleet overhoop te trekken.
Verder is hoelang het daar wel of niet onrustig is niet zo heel relevant voor het punt dat jij maakt: dat de bevolking niet in opstand komt tegen de Taliban betekent niet dat ze het wel prima vinden, zoals ik in mijn initile reactie probeerde uit te leggen.
Dat ben ik met met je eens. Maar het westen gaat dat niet oplossen en de Russen ook niet. Een van de redenen van de val van de USSR.quote:Op maandag 18 april 2022 13:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Tja, dat jij het zat bent is alleen niet zo'n sterk argument en doet niks af aan de realiteit wanneer het gaat over de ellende in Afghanistan.
Nou we hebben het daar echt wel verkloot. Niet de troepen en staf ter plekke. Wel de beslissings makers in vooral de states.quote:Op maandag 18 april 2022 13:02 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ik ben het zeker gezien recente gebeurtenissen het wat zat aan het worden om het westen maar overal de schuld van te geven. En ben blij dat ik in een westers land woon. Dat er stammen zijn die elkaar het licht in de ogen niet gunnen in Irak en Afghanistan daar kan het westen ook niet aan doen. Denk ik.
Dat ben ik met je eens.quote:Op maandag 18 april 2022 13:05 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Ik ben ook blij dat ik hier woon.
En dat ik de geschiedenisboeken en kranten mag lezen die ik wil lezen
Al die waarschuwingen van die gifmenger beginnen een beetje hun effect te verliezen.quote:
Ben ik niet met je eens. Europa had ook meer kunnen doen. En tja liever de states dan Poetin en Xi.quote:Op maandag 18 april 2022 13:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nou we hebben het daar echt wel verkloot. Niet de troepen en staf ter plekke. Wel de beslissings makers in vooral de states.
Feit is wel dat dat van die clans al eeuwen oud is. Maar of je doet het goed of je laat zo'n conflict zich zelf oplossen.quote:Op maandag 18 april 2022 12:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De video gaat over de opstelling van het Westen en de VS, die niets ondernemen op diplomatiek vlak, maar voor miljarden aan wapens sturen, en tevreden lijken om dit conflict te laten voortduren en escaleren.quote:Op maandag 18 april 2022 13:09 schreef Hathor het volgende:
Al die waarschuwingen van die gifmenger beginnen een beetje hun effect te verliezen.
Maar jij stelt dan weer Oekrane zich gewoon moet overgeven omdat dat zo weinig mogelijk doden oplevert?quote:Op maandag 18 april 2022 13:11 schreef Za het volgende:
[..]
De video gaat over de opstelling van het Westen en de VS, die niets ondernemen op diplomatiek vlak, en tevreden zijn om dit conflict te laten voortduren en escaleren.
Wij hebben idd teveel naar de VS geluisterd. Overigens was er heel veel kritiek vanuit de troepen ter plaatse. Zelfs van hogere posities. Dus hier de troepen de schuld van geven (zoals Denk poogde te doen) is verre van fair.quote:Op maandag 18 april 2022 13:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens. Europa had ook meer kunnen doen. En tja liever de states dan Poetin en Xi.
Ze hebben natuurlijk wel jarenlang een proxy met de Russen uitgevochten door de Mujahedeen tot de tanden te bewapenen, en die zijn later de Taliban geworden. Dat overkomt de Amerikanen wel vaker, eerst een bepaalde groep steunen en bewapenen om er dan jaren later zelf tegenover te komen staan. Ze hebben Saddam ook gesteund in zijn oorlog tegen Iran, en we weten allemaal hoe het met hem is afgelopen.quote:Op maandag 18 april 2022 13:07 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Nou we hebben het daar echt wel verkloot. Niet de troepen en staf ter plekke. Wel de beslissings makers in vooral de states.
Tja, Poetin zorgt er 8 jaar voordat dit conflict aan het voortslepen is en niet oplost en hij is degene die na 8 jaar de boel laat escaleren.quote:Op maandag 18 april 2022 13:05 schreef Za het volgende:
VS and the West seem content to let this war drag on, they are not doing anything at the diplomatic front at all:
Actie reactie noemt men zoiets. En iemand die meerdere malen beweert heeft dat wij staan te juichen voor WOIII en kernbommen; heb ik weinig medelijden.quote:Op maandag 18 april 2022 13:06 schreef Noek het volgende:
[..]
Haar Zaadbal noemen vind je inhoudelijk zelf wel sterk?
Stom bully gedrag maar daar zijn ze hier wel dol op dus ga door met deze prachtige uiteenzetting waarom volwassenen echt kut kleuters blijven.
Op zich wel een mooie post van jou. Poetin heeft in de vorm van radioactieve isotopen al een vorm van kernwapens ingezet in de UK bijvoorbeeld. Plus zenuwgas en dergelijke.quote:Op maandag 18 april 2022 13:09 schreef Hathor het volgende:
[..]
Al die waarschuwingen van die gifmenger beginnen een beetje hun effect te verliezen.
Het heeft ook helemaal geen zin om diplomatie met de Russen te bedrijven, die liegen en verzinnen alles bij elkaar al vanaf de eerste minuut van dit conflict.quote:Op maandag 18 april 2022 13:11 schreef Za het volgende:
[..]
De video gaat over de opstelling van het Westen en de VS, die niets ondernemen op diplomatiek vlak, en tevreden zijn om dit conflict te laten voortduren en escaleren.
Kijk de video svp.quote:Op maandag 18 april 2022 13:12 schreef Momo het volgende:
Maar jij stelt dan weer Oekrane zich gewoon moet overgeven omdat dat zo weinig mogelijk doden oplevert?
Of juist te weinig.quote:Op maandag 18 april 2022 13:12 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Wij hebben idd teveel naar de VS geluisterd.
Met je eens maar zou wat eerder willen beginnen met Georgi en de Krim was het al duidelijk dat Poetin en de kliek daar om heen niet te vertrouwen zijn.quote:Op maandag 18 april 2022 13:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het heeft ook helemaal geen zin om diplomatie met de Russen te bedrijven, die liegen en verzinnen alles bij elkaar al vanaf de eerste minuut van dit conflict.
Het is voor de NAVO ook niet per se ongelukkig dat de Russen zichzelf in de Oekrane kapot laten schieten maar eind van de dag kan Poetin het met 1 heel kort telefoontje stoppenquote:Op maandag 18 april 2022 13:05 schreef Za het volgende:
VS and the West seem content to let this war drag on.
While heavily engaged in arming Ukraine, they are not doing anything at the diplomatic front at all:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |