quote:'Rusland waarschuwt Amerika om te stoppen met wapenleveranties'
Rusland heeft de Verenigde Staten gewaarschuwd om te stoppen met het bewapenen van Oekrane. De levering van wapens giet olie op het vuur en kan "onvoorspelbare gevolgen hebben", staat in een diplomatiek verzoek dat Rusland bij de VS heeft neergelegd. The Washington Post heeft het bericht ingezien.
Het verzoek kwam nadat de VS nog eens 800 miljoen dollar aan militaire middelen voor Oekrane had toegezegd. Uit de diplomatieke nota blijkt dat met name de levering van geavanceerde raketlanceringsinstallaties het Kremlin dwarszit.
Volgens experts waarmee The Washington Post sprak zou Rusland wapentransporten uit het Westen kunnen gaan aanvallen zodra die in Oekrane aankomen. Tot nu toe zijn er nog geen aanvallen op wapentransporten geweest.
quote:House of Cards screenwriter to make documentary about Russians’ atrocities in Bucha
A documentary about the atrocities of the Russians will be shot in the town of Bucha, Kyiv region.
“Well-known screenwriter of American TV series, including the House of Cards, Beau Willimon arrived in Ukraine to collect materials about the brutal atrocities of the Russians in Kyiv region,” the Bucha Town Council posted on Facebook.
The playwright wants to tell the whole world the truth about the genocide of Ukrainians and the heroic resistance of the Ukrainian people.
https://www.ukrinform.net(...)cities-in-bucha.html
quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:46 schreef Aether het volgende:
De levering van wapens giet olie op het vuur en kan "onvoorspelbare gevolgen hebben",
ik vind het ook zo raar dat ze zo pissed zijn dat oekraine ze op russisch grondgebied aanvalt en dat ze oorlog willen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Als je nou Oekraine met rust had gelaten, dan had Amerika geen wapens hoeven leveren. Olie op het vuur gooienEcht waar
Die voeren een vredesmissie uit om de arme Oekraense bevolking te verlossen van de nazi's...quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik vind het ook zo raar dat ze zo pissed zijn dat oekraine ze op russisch grondgebied aanvalt en dat ze oorlog willen.
Hallo.....wat doen al die russische troepen in de oekraine...
En als je niet buigt, dan gaan we je bombarderen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:51 schreef quirina het volgende:
Als het aan Rusland ligt mag geen enkel land wat van Rusland. Ze mogen niet bij NATO, ze mogen geen wapens leveren, ze mogen zich niet verdedigen als Rusland aanvalt. Als het aan Rusland ligt gaat de hele wereld voor hun buigen. En kijk.. ze mogen wel nukes hebben, maar die hebben wij ook!
Als het niet Poetin zelf is die een raket op eigen stad vuurt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik vind het ook zo raar dat ze zo pissed zijn dat oekraine ze op russisch grondgebied aanvalt en dat ze oorlog willen.
Kap eens met de Oekrane! Het is Oekrane!!!quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Dus Oekrane moet het ontgelden omdat er aan boord door eigen toedoen brand was uitgebroken...quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het Russische volk wordt wel enorm opgezweept zeg...
[ twitter ]
Ze gaan de weergoden nuken en die ene matroos die dat 'ongeluk' daarvoor veroorzaakt heeftquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Boosquote:Op vrijdag 15 april 2022 08:58 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kap eens met de Oekrane! Het is Oekrane!!!
Hartstikke goed van de Turken om wat reddingsboten te sturen, mensen verzuipen, eerst redden en daarna oordelenquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Trouwens Turken hebben de Russische opvarenden gered.
Ze hadden ze beter kunnen laten verzuipen.
Mijn gevoel over Turkije is dubbel. Aan de ene kant staan ze aan de kant van NATO, maar aan de andere kant helpen ze de Russen.
Vind ik eigenlijk niet kunnen. Twee velden bespelen.
Ja of misschien gewoon stoppen met het voeren van deze debiele oorlog?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Eerlijk gezegd bevindt Rusland zich op een vreselijke plek. Ze zijn in echt existentieel gevaar van hun eigen makelij. De wereld zal steeds meer maatregelen nemen tegen Rusland, aangezien het nu als zwak wordt beschouwd. De enige manier waarop ze de situatie kunnen veranderen, is door iets ongekends te doen.
Eens met deze reactie
Waar sturen ze die Russen heen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Mijn gevoel over Turkije is dubbel. Aan de ene kant staan ze aan de kant van NATO, maar aan de andere kant helpen ze de Russen.
Putin stopt pas met de oorlog als hij zelf stopt met ademen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja of misschien gewoon stoppen met het voeren van deze debiele oorlog?
Ja, door Poetin af te zetten, zich uit Oekraine terug te trekken, en nederige excuses te maken voor het leed dat ze veroorzaakt hebben.quote:
Nou niet vanuit de zienswijze dat ze als zwak worden beschouwd.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja of misschien gewoon stoppen met het voeren van deze debiele oorlog?
Ik vraag mij af wat hiervoor de zee wetten zijn. Officieel zijn we als NATO niet in oorlog met Rusland, dus heb je dan niet gewoon een verplichting om drenkelingen op te halen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Volgensmij zijn ze dat volgensmij volgens maritiem recht verplicht. Zelfs de Oekraners zouden ze uit zee moeten vissen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Naar een all in vijf sterren resort in Antalya.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Waar sturen ze die Russen heen?
Wel mooi dat NATO de Russische krijgsgevangenen opvangt. Zou beleid moeten zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
De "storm" was de schuld van de NAVO.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus Oekrane moet het ontgelden omdat er aan boord door eigen toedoen brand was uitgebroken...
Sounds legit!
Dat lijkt me dus echt geweldig. Dat ze niet meer terug willen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Naar een all in vijf sterren resort in Antalya.
Zijn gewoon drenkelingen, neem dat ze aan Moskou worden overgedragenquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel mooi dat NATO de Russische krijgsgevangenen opvangt. Zou beleid moeten zijn.
god wat een poppenkast. geweldig ook die oude vent met zijn "shit, ik mag dit geen oorlog noemen. hoe mocht ik het wel noemen?" "speciale militaire operatie" "oh ja, deze speciale militaire operatie..."quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me welquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat hiervoor de zee wetten zijn. Officieel zijn we als NATO niet in oorlog met Rusland, dus heb je dan niet gewoon een verplichting om drenkelingen op te halen?
Begrijpelijk, in RA2 had ik als Amerika ook de beschikking over het Weather Control Device.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De "storm" was de schuld van de NAVO.
Vind jij dat Russische materiaal ook zo tegenvallen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:00 schreef quirina het volgende:
Hoeveel schepen hebben die Russen nog in Kaliningrad? Zouden die ook zo makkelijk zinken?
Ik ben bang dat we ons idd moeten gaan opmaken voor iets heel erg smerigs uit Rusland.. Een 2e Rotterdam bijv alleen dan veel zwaarder...quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Eerlijk gezegd bevindt Rusland zich op een vreselijke plek. Ze zijn in echt existentieel gevaar van hun eigen makelij. De wereld zal steeds meer maatregelen nemen tegen Rusland, aangezien het nu als zwak wordt beschouwd. De enige manier waarop ze de situatie kunnen veranderen, is door iets ongekends te doen.
Eens met deze reactie
klinkt wel beter dan Sint-Helenaquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:11 schreef quirina het volgende:
[..]
We kunnen ze de mogelijkheid om asiel aan te vragen bieden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn gewoon drenkelingen, neem dat ze aan Moskou worden overgedragen
Laat weer eens zien hoe slecht de Russen hun zaakjes voor elkaar hebben, nu op "hun" binnenwateren.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Angsthazerij.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we ons idd moeten gaan opmaken voor iets heel erg smerigs uit Rusland.. Een 2e Rotterdam bijv alleen dan veel zwaarder...
Dat kan welquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
We kunnen ze de mogelijkheid om asiel aan te vragen bieden.
Mooi promo-materiaal.
En hun kleine reddingsbootje kwam ook nog eens onbeschadigd uit dezelfde storm die het grootste Russische oorlogsschip liet zinkenquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed bezig die Turken. En toevallig in de buurt.
Tot nu toe heeft de houding van de Turken me eigenlijk enorm verrast.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
We kunnen ze de mogelijkheid om asiel aan te vragen bieden.
Mooi promo-materiaal.
Was een heel plaatselijke storm.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En hun kleine reddingsbootje kwam ook nog eens onbeschadigd uit dezelfde storm die het grootste Russische oorlogsschip liet zinken
toch niet zomaar, het zijn geen vissers.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn gewoon drenkelingen, neem dat ze aan Moskou worden overgedragen
Hoeft ook nietquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:24 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
toch niet zomaar, het zijn geen vissers.
Opvarenden van een gezonken schip redden staat niet gelijk aan het meewerken aan de Russische oorlog.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Niks met angsthazerij te maken.. helaas een optie waar we rekening mee moeten houden..quote:
Dat zou ik bijzonder knap vinden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we ons idd moeten gaan opmaken voor iets heel erg smerigs uit Rusland.. Een 2e Rotterdam bijv alleen dan veel zwaarder...
Vergeet niet dat Oekraine de hele wereld achter zich heeft staan. Die gaan hun doelen wel bereiken hoor. Rusland gaat op de knieen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Het trieste is wel dat er bijna geen uitweg meer is om de oorlog snel te beindigen.
Rusland heeft te veel genvesteerd en verloren in deze oorlog om de oorlog te beindigen zonder dat ze de Donbass kunnen claimen. Oekrane heeft te veel genvesteerd en verloren om de Donbass af te staan.
En beide partijen kunnen militair gezien waarschijnlijk hun doelen niet bereiken: voor Rusland wordt het lastig om heel de Donbass te veroveren. Voor Oekrane wordt het lastig om de Russen helemaal van hun grondgebied te verdrijven.
Alles wijst op een patstelling van het conflict.
als het in Oekranse wateren gebeurd is moeten ze naar niet meteen naar Ruslandquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoeft ook niet
Ze zijn van het schip afgevallen dus het zijn drenkelingen
Dan gaat Poetin straks ons aanvallen om zijn strijders te bevrijden. Waar wil je ze trouwens kwijt? Interneringskampen bouwen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:29 schreef capricia het volgende:
Kunnen we niet sws alle Russische krijgsgevangenen overnemen van Oekrane? Ze ontlasten daarmee.
Lijkt me mooie PR kunnen opleveren.
Lekker Hollywood denken wel.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Oekraine de hele wereld achter zich heeft staan. Die gaan hun doelen wel bereiken hoor. Rusland gaat op de knieen.
Hoe moet je daar rekening mee houden?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Niks met angsthazerij te maken.. helaas een optie waar we rekening mee moeten houden..
Hele wereldquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Oekraine de hele wereld achter zich heeft staan. Die gaan hun doelen wel bereiken hoor. Rusland gaat op de knieen.
Dat gaan ze wel. Ze gaan kapot door de sancties of ze gaan kapot omdat ze militair uitgeput raken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Lekker Hollywood denken wel.
Rusland gaat niet op de knien.
En dan live op TV ophangen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:29 schreef capricia het volgende:
Kunnen we niet sws alle Russische krijgsgevangenen overnemen van Oekrane? Ze ontlasten daarmee.
En dan bommetje spelen in het zwembadquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon de situatie zoals die er sinds 2014 in de Donbass er isquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Het trieste is wel dat er bijna geen uitweg meer is om de oorlog snel te beindigen.
Rusland heeft te veel genvesteerd en verloren in deze oorlog om de oorlog te beindigen zonder dat ze de Donbass kunnen claimen. Oekrane heeft te veel genvesteerd en verloren om de Donbass af te staan.
En beide partijen kunnen militair gezien waarschijnlijk hun doelen niet bereiken: voor Rusland wordt het lastig om heel de Donbass te veroveren. Voor Oekrane wordt het lastig om de Russen helemaal van hun grondgebied te verdrijven.
niet de hele wereld, maar wel dat stuk van de wereld dat zich niet afzijdig houdt, en dat deel van de wereld waar 90% van de geavanceerde wapens gemaakt worden.quote:
Ok.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:32 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dat gaan ze wel. Ze gaan kapot door de sancties of ze gaan kapot omdat ze militair uitgeput raken.
En dan veroordelen tot "10 jaar werkkamp zonder recht op correspondentie".quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:29 schreef capricia het volgende:
Eerst maar eens zien wat het volgende offensief oplevert... als die rijen tanks, kanonnen en trucks die nu aangevoerd worden straks weer aan flarden worden geschoten dan geloof ik misschien dat de Russen niet kunnen winnen maar ik vermoed dat het steeds smeriger en smeriger wordt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:33 schreef Shotty het volgende:
[..]
niet de hele wereld, maar wel dat stuk van de wereld dat zich niet afzijdig houdt, en dat deel van de wereld waar 90% van de geavanceerde wapens gemaakt worden.
Conventioneel zal Rusland inderdaad verliezen
Ko Colijn ziet Poetin trouwens de oorlog nog winnenquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:27 schreef Breekfast het volgende:
https://www.nu.nl/spannin(...)aine.html?redirect=1quote:Rusland kan nog 'winnen', maar een glorierijke zege wordt dat niet
De Russen hebben qua capaciteit en reserves meer 'diepte' en zouden met de 'methode-Mariupol' (steden omsingelen en platgooien) de strijd in het Donetsbekken uiteindelijk wel kunnen beslissen en een zogenaamd gunstig onderhandelingsresultaat kunnen bijschrijven. Maar hun militaire optreden is ontluisterend armoedig - en dat is geen strateeg of politicus ter wereld ontgaan.
Nou... ditquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:36 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat gaat er nu gebeuren?
Rusland laat zich niet terugsturen, die afgang is te groot.
Oekrane krijgt de Russen niet weg
Elkaar zwaar treffen?
Een nuke in de lucht?
Een nuke op Kiev?
Volledige vernietiging in een laatste artillerie oorlog?
Hoe dan ook, de beelden zullen weer bloedig zijn.
Dat is niet per s mijn punt. Wat ik bedoel is dat wij vanuit een geemancipeerd modern westers perspectief denken dat op wereldwijd niveau de deal al is ''geseald'' en dat de westerse idealen en motieven de toekomst van de wereld zullen uitmaken.quote:Op woensdag 13 april 2022 16:17 schreef la_perle_rouge het volgende:
[..]
Ja, laten we lekker generaliseren, vrouwen naef, mannen masochistisch…
Deze post komt (echt niet![]()
) enorm naef over.
quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
En dan veroordelen tot "10 jaar werkkamp zonder recht op correspondentie".![]()
https://en.wikipedia.org/wiki/Without_the_right_of_correspondence
Wat een shit hebben ze daar door de jaren bedacht.
De Sovjetunie heeft zich ook misschien nooit hersteld van de schade aangericht in de Tweede Wereldoorlogquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:36 schreef Noek het volgende:
En als Rusland "verliest", heeft Oekrane nog steeds ontzettend veel verloren.
Hier komen geen winnaars uit, enkel verliezers. Zo smerig werkt een oorlog gewoon.
Ja en Nee...quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:36 schreef Noek het volgende:
Hier komen geen winnaars uit, enkel verliezers. Zo smerig werkt een oorlog gewoon.
Wat wil je hier nou mee zeggen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:36 schreef Noek het volgende:
Wat een winst h.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:36 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Ko Colijn ziet Poetin trouwens de oorlog nog winnen
[..]
https://www.nu.nl/spannin(...)aine.html?redirect=1
Rusland ontvangt een miljard per dag door de verkoop van onbewerkte grondstoffen. De totale militaire hulp aan Oekrane in deze gehele oorlog is net aan een miljard.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Nee en die honden die er dan niet willen wonen worden vervolgens in Dnejpr en Kherson gezet zodat ze over vijf jaar die regio's kunnen innemen onder de noemer "beschermen van de Russische minderheid en denazificatie van de Dnjepr regio"quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een winst h.![]()
Dan winnen ze dus platgebombardeerde steden waar geen hond wil wonen en waar Rusland geen geld heeft om het weer op te bouwen.
Het is terecht over het algemeen een goed gebruik dat je mensen, ook al is het je vijand, niet laat verzuipen met een zinkend schip. Ook niet al heb je zelf het schip verwoest. Zat voorbeelden van. Zegt niet zoveel over loyaliteit als wel over menselijkheidquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
We vergeten dat juist helemaal niet. Denk dat de mensen dat daar ook niet snel vergeten.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:39 schreef Cuendillar het volgende:
[..]
Wat wil je hier nou mee zeggen?
Als Rusland verliest, wint Oekrane alles wat ze hebben en wat ze zijn. Definitief. Ze hebben het hele westen achter zich staan. Ze hebben hun vrijheid behaald (behouden) met vele liters bloed; we vergeten nog wel eens dat dat gewoon de prijs is voor vrijheid.
Drachinifelquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:40 schreef Shotty het volgende:
trouwens, voor degene die graag wilde weten wat er de laatste keer gebeurde toen de Russische marine ten oorlog trok (in WWII speelde de Russische marine een bijna louter defensieve rol)
...
Anderhalf uur, maar zeker de moeite waard te zien. deze man doet dit ook met een goede dosis humor :-)
Die cijfers kloppen niet en de vergelijking ook niet.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rusland ontvangt een miljard per dag door de verkoop van onbewerkte grondstoffen. De totale militaire hulp aan Oekrane in deze gehele oorlog is net aan een miljard.
Ze staan er totaal alleen voor.
Over vijf jaar is Rusland nog lang niet militair genoeg gesteld van deze speciale operatie...hoop ik.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:41 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nee en die honden die er dan niet willen wonen worden vervolgens in Dnejpr en Kherson gezet zodat ze over vijf jaar die regio's kunnen innemen onder de noemer "beschermen van de Russische minderheid en denazificatie van de Dnjepr regio"
Met het woord vergelding erkennen ze in elk geval dat het komt door de Oekrane.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:42 schreef EinarBoe het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)p-en-klaar~a8537bbf/
Het zinken van het Russische vlaggenschip Moskva valt bijzonder slecht in Moskou. Op de Russische staatstelevisie was de afgelopen uren te zien hoe presentatoren, analisten en commentatoren woedend om vergelding schreeuwden.
[ afbeelding ]
![]()
![]()
Wat is het Russische woord voor kneuzenkermis?
Komt vanzelf.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Lekker Hollywood denken wel.
Rusland gaat niet op de knien.
het gaat niet om de hoeveelheid, het gaat om effectiviteit. de NATO heeft haar logistiek op orde, en kan er voor zorgen dat de spullen daar zijn waar ze nodig zijn. Zolang Rusland dat niet heeft, zal die hulp er dus voor zorgen dat het voordeel bij de Oekraners blijft.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Rusland ontvangt een miljard per dag door de verkoop van onbewerkte grondstoffen. De totale militaire hulp aan Oekrane in deze gehele oorlog is net aan een miljard.
Ze staan er totaal alleen voor.
Wat we gewonnen lijken te hebben met deze oorlog is het doorprikken van de mythische status van het Rode Leger. Dat is echt een aardverschuiving op geopolitiek niveau. En als het klopt een consolidatie van de rol van het Westen als dominante speler voor in elk geval de komende 10 tot 15 jaar. En ik denk langer in verband met de wakeup call die hierin zit voor de EU legers.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:36 schreef Noek het volgende:
Als een zwerende vinger.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:42 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Die cijfers kloppen niet en de vergelijking ook niet.
vergeet de Kamchatka niet! :-Dquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Drachinifel
Met al die Japanse torpedoboten bij de Doggersbank.![]()
Oekrane mag wel kapot zijn geschoten maar op lange termijn kan dit veel voordelen geven.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:36 schreef Noek het volgende:
Als Rusland niet militair kapot gaat, gaan we het economisch slopen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:46 schreef Simmertje het volgende:
Daarnaast heeft het westen ook wel een morele verplichting om Oekrane weer helpen op te bouwen, soort van Marshallplan 2.0. Dus denk dat na de oorlog Oekrane er wel weer snel bovenop komt i.t.t. tot Rusland.
Wel graag na zondag, moet nog naar die rune genaamd de Kuip.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:52 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Als Rusland niet militair kapot gaat, gaan we het economisch slopen.
Alleen nog even bedenken hoe we zorgen dat China er niet te veel mee opschiet.
Just kidding; laat de Ruskies maar winnen, anders gaan ze atoombommen op Rotterdam gooien.
Totdat Putin zo ver in het nauw gedreven wordt en geen andere optie meer over heeft dan naar nukes te grijpen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:47 schreef Rode_Wijn het volgende:
Met dank aan Sleepy Joe. Die Biden en zijn administratie pakken dit echt fenomenaal goed aan vind ik.
Zelfs in WW2 werden drenkelingen gered als dat even kon.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Dus elk land met kernwapens kan ongestoord andere landen binnenvallen, want als ze er een fuckup van maken kunnen ze mogelijk misschien met kernwapens gaan smijten? Schei toch uit.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Totdat Putin zo ver in het nauw gedreven wordt en geen andere optie meer over heeft dan naar nukes te grijpen.
Dan realiseren we ons dat het misschien toch niet zo heel handig was, deze hele proxy oorlog en om ons daar massaal in te mengen.
Vosss denkt alleen aan vosss en vosssquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus elk land met kernwapens kan ongestoord andere landen binnenvallen, want als ze er een fuckup van maken kunnen ze mogelijk misschien met kernwapens gaan smijten? Schei toch uit.
Vosss geeft de controle over de wereld graag helemaal aan de Poetins en Kim Jong-uns.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dus elk land met kernwapens kan ongestoord andere landen binnenvallen, want als ze er een fuckup van maken kunnen ze mogelijk misschien met kernwapens gaan smijten? Schei toch uit.
De orcs hebben ook niet met kernwapens gesmeten toen ze in de jaren '80 van de vorige eeuw een pak slaag kregen in Afghanistan.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet te vergelijken denk ikquote:Op vrijdag 15 april 2022 10:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De orcs hebben ook niet met kernwapens gesmeten toen ze in de jaren '80 van de vorige eeuw een pak slaag kregen in Afghanistan.
Nee.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:29 schreef capricia het volgende:
Ergens wel. Voorafgaand aan de strijd de verwachting hebben een totale overrompeling van de tegenstander en na verloop van tijd erachter komen dat de ongelijkheid in moreel je totaal opbreekt. Klop daar nog wat harde tegenvallers bij en de meest logische oplossing is acceptatie dat je midden in een totale clusterfuck bent beland.quote:
Angsthaasquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:54 schreef vosss het volgende:
[..]
Totdat Putin zo ver in het nauw gedreven wordt en geen andere optie meer over heeft dan naar nukes te grijpen.
Dan realiseren we ons dat het misschien toch niet zo heel handig was, deze hele proxy oorlog en om ons daar massaal in te mengen.
Nou ik snap Vosss wel, het gaat om de einduitslag.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vosss geeft de controle over de wereld graag helemaal aan de Poetins en Kim Jong-uns.
Dat dus.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou ik snap Vosss wel, het gaat om de einduitslag.
Het doel is Oekrane te beschermen tegen boevenstaat Rusland. Niet toegeven aan agressie enz. Logisch.
Maar als je eind uitslag een grote vernietiging van het westerlijke halfrond is dan kun je niet juichen.
Ergens daartussen in zal toch met diplomatie naar een oplossing gekeken moeten worden
Een aanslag plegen op Poolse politicussen is hetzelfde als Polen aanvallen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:06 schreef speknek het volgende:
Als een pestkop voor het oog van de rest van de klas een bloedneus geslagen krijgt en machteloos blijkt te zijn, weet hij van gekkigheid niet meer hoe hij zich nog kan doen laten gelden. Dus dan maar dreigen dat je een oorlogsmonument om gaat schoffelen.
[ twitter ]
Spot de Nazi'squote:Op vrijdag 15 april 2022 10:06 schreef speknek het volgende:
Als een pestkop voor het oog van de rest van de klas een bloedneus geslagen krijgt en machteloos blijkt te zijn, weet hij van gekkigheid niet meer hoe hij zich nog kan doen laten gelden. Dus dan maar dreigen dat je een oorlogsmonument om gaat schoffelen.
[ twitter ]
Het doel is de boevenstaat Rusland te castreren.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het doel is Oekrane te beschermen tegen boevenstaat Rusland. Niet toegeven aan agressie enz. Logisch.
Maar als je eind uitslag een grote vernietiging van het westerlijke halfrond is dan kun je niet juichen.
Ergens daartussen in zal toch met diplomatie naar een oplossing gekeken moeten worden
quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:06 schreef speknek het volgende:
[ twitter ]
Ow ok dan nietquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:29 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
als het in Oekranse wateren gebeurd is moeten ze naar niet meteen naar Rusland
Dat kan als je alle 6000 kernkoppen ook ontmanteld, 1000 ervan dobberen op onbekende locaties onder water. Hoe wil je dat doen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:10 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Het doel is de boevenstaat Rusland te castreren.
Ja okay, maar de reacties/sancties/ van het overige wereldtoneel zijn niet te vergelijken met de situatie van toen denk ik.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ergens wel. Voorafgaand aan de strijd de verwachting hebben een totale overrompeling van de tegenstander en na verloop van tijd erachter komen dat de ongelijkheid in moreel je totaal opbreekt. Klop daar nog wat harde tegenvallers bij en de meest logische oplossing is acceptatie dat je midden in een totale clusterfuck bent beland.
Een schip dat niet op eigen kracht vaart is veel kwetsbaarder. Maar ik was wel verbaasd dat het de Turken waren die 50 man hebben gered. Je zou ze daar niet verwachten.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En hun kleine reddingsbootje kwam ook nog eens onbeschadigd uit dezelfde storm die het grootste Russische oorlogsschip liet zinken
De Chinezen zijn voorzichtig. Ze proberen zorgvuldig niet beschuldigd te worden Rusland te helpen bij het omzeilen van de sancties.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:16 schreef capricia het volgende:
Hoe groot is de steun van China en andere grote landen aan Rusland eigenlijk? Pompen zij nog veel geld in de Russische economie?
1000 nog wel.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan als je alle 6000 kernkoppen ook ontmanteld, 1000 ervan dobberen op onbekende locaties onder water. Hoe wil je dat doen?
Rusland ontmantelt momenteel zichzelf, het Westen stuurt in principe bij.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:14 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan als je alle 6000 kernkoppen ook ontmanteld, 1000 ervan dobberen op onbekende locaties onder water. Hoe wil je dat doen?
China had voor dit gedoe een economisch belang in Rusland van 1.5 miljard.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:16 schreef capricia het volgende:
Hoe groot is de steun van China en andere grote landen aan Rusland eigenlijk? Pompen zij nog veel geld in de Russische economie?
Er zijn genoeg landen die niet mee doen met de boycot. Zelfs Turkije niet.
Ja ok totaal niet een risico dus.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
1000 nog wel.
Rusland heeft er “maar” 1600 paraat in totaal h.
Dit varirend van kleine, waar ze het in het nieuws over hebben toevallig, en grotere.
De grotere zijn vooral de ICBM’s die met name op Amerika gericht staan, die gebruik je niet op kortere afstanden immers.
De rest hebben ze niet eens raketten voor, of moet onder klassieke bommenwerpers die compleet achterhaald zijn en zo uit de lucht geknal worden als het menens is.
Rusland heeft minder nucleaire slagkracht dan je denkt.
Minder dan je denkt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ok totaal niet een risico dus.
Russische shovel? Dat zijn Chinese prullenquote:Op vrijdag 15 april 2022 10:12 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]![]()
Russische shovel is geen match voor Oekraense tractor.
China pushed wel de Russische propaganda intern, dat er bijv. fabrieken voor biologische wapens zijn in Oekrane vande VS.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:16 schreef capricia het volgende:
Dat is wat er constant gedaan wordt? Zelfs landen met een twijfelachtig regime als Isral en Turkije met Putin en Zelensky bellen zit dat wel in orde. Hoef je ondertussen niet te stoppen met jezelf te verdedigen tegen een invasie.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Interessant concept. Het verklaart voor mij een hoop over waarom het liegen door de Russen zo extreem is in vergelijk met anderen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 06:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Vranyo (враньё). The Russian word for lying when you know everyone knows you are lying, but you lie anyway.
https://theconversation.c(...)you-dont-care-181100
Ik kijk wel eens van die supermarkt filmpjes van Russische gezinnen die boodschappen doen. In een buitenwijk van Moskou of Sint Petersburg enzo.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:19 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
China had voor dit gedoe een economisch belang in Rusland van 1.5 miljard.
Niks dus.
En mensen die denken dat China wel even voor honderden miljarden de boel kan “aanvullen” snappen niet hoe de economie werkt.
Maar het westen kan niks terugdoen tegen Rusland?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja ok totaal niet een risico dus.
quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Minder dan je denkt.
Die onderzeers bijvoorbeeld hebben ze er 8 of 9, waarvan er maar 6 zeewaardig zijn.
Vergelijk dat even met Amerika en zijn 52 huidige vloot onder water..
quote:Het Russische kernwapenarsenaal bestaat voor meer dan de helft uit modern materiaal. De afgelopen tien tot vijftien jaar heeft Poetin zijn kernwapens sterk gemoderniseerd. „Zo’n 60 tot 70 procent van het kernwapenarsenaal is up to date.”
https://www.rd.nl/artikel(...)omdreiging-zorgelijkquote:De elf Russische onderzeeboten beschikken elk over twintig ballistische raketten (SS-N-23 Sineva, SS-N-30 Bulava). Elke raket is voorzien van ten minste drie tot vijf kernkoppen, waarmee de Russische marine zomaar zestig tot honderd kernladingen kan lanceren.
Komt omdat Oekrane en Afghanistan niet vergelijkbaar zijn, maar de houding van de Russen is vrijwel identiek. Ook meteen hun grote manco; in die 40 jaar is hun wijze van oorlogsvoering onveranderd terwijl de rest van de wereld 5 stappen verder is.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:15 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja okay, maar de reacties/sancties/ van het overige wereldtoneel zijn niet te vergelijken met de situatie van toen denk ik.
Dat klopt wel ja.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Komt omdat Oekrane en Afghanistan niet vergelijkbaar zijn, maar de houding van de Russen is vrijwel identiek. Ook meteen hun grote manco; in die 40 jaar is hun wijze van oorlogsvoering onveranderd terwijl de rest van de wereld 5 stappen verder is.
Oekrane is qua grondstoffen en bedrijvigheid een bijzonder rijk land.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:39 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ja en Nee...
Oekrane heeft (heel) veel verloren ja
Maar het kan veel meer verliezen namelijk zijn eigen democratische identiteit op het wereldtoneel en dat het land ophoudt te bestaan.
Er is weken-, zo niet maandenlang met de orcs gesproken, maar dat heeft allemaal niets uitgehaald. Zij zij degenen die hun onnozele posters met een levensgrote 'Z' er op in de oud papier container moeten smijten, die prednisonboomer in het kremlin af moeten knallen en op hun knien om vergiffenis moeten vragen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wat mij opvalt in het filmpje;quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens van die supermarkt filmpjes van Russische gezinnen die boodschappen doen. In een buitenwijk van Moskou of Sint Petersburg enzo.
En die supermarkten zien er gewoon nog goed bevoorraad uit. Alles is er nog. Groente. Fruit. Aardbeien. Meloenen.
En de prijzen zijn ook niet echt achterlijk hoog.
Ook filmpjes van markten zien er goed bevoorraad uit.
Vraag me af of het er wel zo slecht gaat.
Zwaar emotioneel betoog.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:28 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Er is weken-, zo niet maandenlang met de orcs gesproken, maar dat heeft allemaal niets uitgehaald. Zij zij degenen die hun onnozele posters met een levensgrote 'Z' er op in de oud papier container moeten smijten, die prednisonboomer in het kremlin af moeten knallen en op hun knien om vergiffenis moeten vragen.
Zo lang ze dat niet doen dient het westen Oekrane van wapens te voorzien om hen af te slachten en Rusland totaal kapot te sanctioneren.
Dat denk ik ook en meer samenwerking met de eu en steun. Helaas heel veel doden en leed dat decennia blijft bestaan. Maar Oekrane zal wel snel weer opgebouwd zijn in tegenstelling tot Rusland.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:28 schreef ExTec het volgende:
[..]
Oekrane is qua grondstoffen en bedrijvigheid een bijzonder rijk land.
Het feit dat bv die Neptune raketten door ze zelf gemaakt worden, de gezonken Moskva daar vandaan kwam, het enige vliegdekschip van RUS daar gemaakt is, het zusterschip daarvan wat verkocht is aan China ook,
De Antonov vliegtuig fabrieken, 1 van de 2 tank producenten ten tijde van de sovjet unie,
Het was het industrile powerhouse van de SU.
En nu het alweer rap bouwen van die enorme graanoverslag faciliteiten aan de poolse grens, de plaatjes van dat ze dagen na de terugtrekking van RUS alweer het asfalt aan het repareren waren rond Kyiv.
Uiteindelijk kost het Oekrane mensenlevens, de rest, die bouwen ze rap weer terug.
Kwestie van tijd, maar voedsel hoeft geen probleem te worden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik kijk wel eens van die supermarkt filmpjes van Russische gezinnen die boodschappen doen. In een buitenwijk van Moskou of Sint Petersburg enzo.
En die supermarkten zien er gewoon nog goed bevoorraad uit. Alles is er nog. Groente. Fruit. Aardbeien. Meloenen.
Er zijn veel meer filmpjes. Hier een Russisch eenouder gezin.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat mij opvalt in het filmpje;
- hoe leeg het is.
- Hoe leeg de schappen verder op zijn. Hij benoemt dat ze aan het opruimen zijn, maar je ziet niemand opruimen. Ik weet niet wie dit is, maar denk niet dat je veilig videobeelden kunt uitzenden van Russische te korten, als jezelf in Rusland zit. Ook al is deze toeter een buitenlander.
Alles is amazing en fantastic en delicious! Duidelijkere propaganda kun je niet krijgenquote:Op vrijdag 15 april 2022 10:29 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Wat mij opvalt in het filmpje;
- hoe leeg het is.
- Hoe leeg de schappen verder op zijn. Hij benoemt dat ze aan het opruimen zijn, maar je ziet niemand opruimen. Ik weet niet wie dit is, maar denk niet dat je veilig videobeelden kunt uitzenden van Russische te korten, als jezelf in Rusland zit. Ook al is deze toeter een buitenlander.
Aardbeien uit Azerbeidzjan hoorde ik. En veel groente/Fruit uit Turkije.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Kwestie van tijd, maar voedsel hoeft geen probleem te worden.
Veel zal via India komen vermoed ik.
Maar wie kan het straks nog kopen?
Massa ontslag door heel Rusland inmiddels.
Daar is een plaatje voor.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:23 schreef capricia het volgende:
[..]
...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
Hoe groot is die kans nu werkelijk, zonder dat ook het Oostelijk halfrond is vernietigd? Nihil.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:06 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Aardbeien uit Azerbeidzjan hoorde ik. En veel groente/Fruit uit Turkije.
Is dat zo? Massa ontslagen in Rusland?
Ik volg zo wat families op YT, en ik zie het (nog) niet.
nogmaals denk je dat russen de kans hebben om veilig films te laten zien van hoe slecht ze het hebben?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:31 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn veel meer filmpjes. Hier een Russisch eenouder gezin.
Ziet er echt niet zo slecht uit.
quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:34 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daar is een plaatje voor.
Oh, dus ze hebben dat voor de show neergelegd? En die familie die aan het winkelen is, dat eenouder gezin, is ook nep?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Dat niet zozeer, maar het beeld dat ze (mogen) laten zien is nogal selectief.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, dus ze hebben dat voor de show neergelegd? En die familie die aan het winkelen is, dat eenouder gezin, is ook nep?
Bijzonder wel. Omdat sommige gezinnen al veel langer hun boodschappen en leven in Rusland op YT zetten. En nu nog steeds doen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Dat niet zozeer, maar het beeld dat ze (mogen) laten zien is nogal selectief.
Waarom denk jij dat ze het zo slecht hebben?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:35 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nogmaals denk je dat russen de kans hebben om veilig films te laten zien van hoe slecht ze het hebben?
Nogmaals:quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom denk jij dat ze het zo slecht hebben?
Dank.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld.
https://www.businessinsider.nl/massa-ontslagen-in-rusland/
Mensen die gewoon al maanden hun wekelijkse boodschappen op YT plaatsen. Dan zou ik al lang moeten zien dat het langzaamaan steeds slechter gaat.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nogmaals:
denk je dat russen vrij mogen laten zien als het slecht zou gaan?
Het is niet 1 supermarkt. Het zijn gewoon gezinnen die hun wekelijkse grocery haul al maanden op YT plaatsen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:41 schreef Simmertje het volgende:
Daarnaast zegt 1 supermarkt ook helemaal niets. In Noord-Korea zijn de supermarkten ook goed gevuld in de rijke districten van Pyongyang, terwijl de rest van het land in armoede en honger leeft. De rijken in Moskou zullen op korte termijn denk ik niet veel merken van de sancties, dit in tegenstelling tot de "normale" man/vrouw.
Het Russische leger-equivalent van een schade proberen weg te poetsen nadat je zonder vragen een ritje met je vaders auto hebt gemaakt.quote:'Russen graven lichamen op in Marioepol'
Russische troepen graven lichamen op die eerder in woonwijken in Marioepol zijn begraven. Daarnaast verbieden Russische militairen inwoners van Marioepol te begraven in de buurt van hun huis. Dit meldt het Telegram-account van de belegerde stad op basis van getuigenissen van mensen die nog altijd in de stad zijn.
Volgens Oekrane zijn er dertien mobiele crematoria in Marioepol. De autoriteiten van de stad vermoeden dat de Russische troepen oorlogsmisdaden proberen te verbergen. Deze beweringen kunnen niet worden geverifieerd. Het is wel bekend dat de wekenlange Russische beschietingen veel levens heeft gekost.
De Oekraense president Zelensky zei eerder dat er bij de strijd om Marioepol mogelijk tienduizenden mensen zijn omgekomen. De pro-Russische separatisten in de regio houden het op meer dan 5000. De stad die voor de oorlog meer dan 400.000 inwoners telde, is grotendeels verwoest.
Valt op dat je een antwoord op mijn vraag blijft vermijden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Mensen die gewoon al maanden hun wekelijkse boodschappen op YT plaatsen. Dan zou ik al lang moeten zien dat het langzaamaan steeds slechter gaat.
China heeft al vrij snel aangegeven investeringen te pauzeren, zie oa:quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:16 schreef capricia het volgende:
Dit is wel wat ik zo zie van een afstandje. Van de families die ik volg. Aardbeien uit Azerbeidzjan, Fruit uit Turkije. Etc.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:44 schreef quirina het volgende:
Alle supermarkten zijn gewoon goed gevuld in Rusland. Populaire producten zijn wel in prijs gestegen. Aardappels zijn bijvoorbeeld duurder geworden.
Nee, de staats TV of media niet. Maar jij vergeet dat internet (nog wel) werkt in Rusland en dat dit soort zaken via VPN's dan wel naar buiten komen als het een echt probleem is voor mensen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nogmaals:
Ik zie wat ik zie. Ik volg die mensen al maanden. Echt, er is niet veel veranderd. Voor of na de sancties.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:45 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Valt op dat je een antwoord op mijn vraag blijft vermijden.
En zeker de Chinezen opereren zo, rasechte opportunisten. Die zie ik wel verder afstand van Rusland nemen als ze economisch niet van het land kunnen profiteren.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:46 schreef ExTec het volgende:
[..]
China heeft al vrij snel aangegeven investeringen te pauzeren, zie oa:
https://www.google.com/search?q=china+halting+russia+investments
De rest zou ik zo 1-2-3 niet weten,
Anderzijds zou je sowieso op dit punt wel gek zijn om te investeren in dat shithole. Investeren doe je niet omdat je RUS aardig vind, dat doe je meestal vanuit het oogpunt dat je er zelf ook aan verdiend. En dat ik zie lang niet meer gebeuren in RUS.
Dat soort seniele gekken zijn de enige die op tv mogen komen daar.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[ twitter ]
Even dat “propaganda” filmpje gekeken over het zinken van dat schip op de Russische tv. Er zit een seniele ouwe gek te schreeuwen en we noemen dat meteen propaganda? Verder wordt er toch amper iets raar verteld? Ja ze zijn boos, so what?
De Roebel staat er idd goed voor.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel wat ik zo zie van een afstandje. Van de families die ik volg. Aardbeien uit Azerbeidzjan, Fruit uit Turkije. Etc.
Alles is gewoon normaal gevuld.
De roebel is al weer terug op het oude niveau.
Hoe hard werken die sancties eigenlijk? Of hoe lang duurt het voordat we echt effect gaan zien?
Misschien moet je eens nadenken over wat voor emoties er zitten onder jouw continue pleidooi om Rusland vooral met rust te laten en Oekrane niet te ondersteunen.quote:
Tja, China kijkt naar het effect op hun economie en Rusland is gewoon een onbetekenende factor terwijl het Westen wel belangrijk is.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:48 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
En zeker de Chinezen opereren zo, rasechte opportunisten. Die zie ik wel verder afstand van Rusland nemen als ze economisch niet van het land kunnen profiteren.
Of ze kopen nu goedkoop die Russische bedrijven op. Las ik ook ergens.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:49 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Tja, China kijkt naar het effect op hun economie en Rusland is gewoon een onbetekenende factor terwijl het Westen wel belangrijk is.
Nou, wat een dreigementen weer.quote:Rusland waarschuwt VS: stop met bewapenen van Oekrane
De Verenigde Staten hebben een diplomatiek verzoek gekregen van Rusland om "te stoppen met het bewapenen van Oekrane". De wapenleveringen "gieten olie op het vuur" en kunnen "onvoorspelbare gevolgen hebben", waarschuwt Rusland. Het Russische verzoek kwam volgens The Washington Post deze week op het moment dat 800 miljoen dollar (zo'n 735 miljoen euro) aan extra wapenhulp door de VS aan Oekrane werd toegezegd.
De Amerikaanse krant heeft een kopie van het diplomatieke verzoek ingezien waarin Rusland zorgen uit over "gevoelige" wapens die de VS leveren. Vooral de levering van geavanceerde raketlanceringsinstallaties zit het Kremlin dwars. Het laatste wapenpakket van de VS voor Oekrane bestaat verder uit onder meer artillerie, helikopters, pantservoertuigen en munitie. De levering kwam bovenop 1,7 miljard aan Amerikaanse militaire hulp voor Oekrane sinds de Russische inval in februari.
Russische experts suggereren in de Amerikaanse krant dat Moskou westerse wapentransporten mogelijk zou kunnen proberen aan te vallen zodra deze in Oekrane arriveren. Tot nu toe werden wel munitiedepots in Oekrane getroffen, maar bleef het transport van wapens ongeschonden.
Jij?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:47 schreef Jauke het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)kraiense-vluchteling
Wie van jullie is dit?
Je zou er toch vanuit mogen gaan dat ieder weldenkend mens daar doorheen zou prikken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:48 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat soort seniele gekken zijn de enige die op tv mogen komen daar.
Pro Kremlin en anders krijg je 20 seconden spreektijd gevolgd door 30 minuten met iemand die jouw 20 seconden anti Kremlin onderuit haalt.
Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe ze gewoon stug dezelfde retoriek blijven uitslaan alsof ze helemaal niet keihard worden afgemaakt en uitgelachen door de wereld.quote:
En dan? Zodra al die Russische bedrijven in Chinese handen vallen gaan die boycots er vanuit het Westen niet af. Laat die braindrain maar lekker deze kant op komen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Of ze kopen nu goedkoop die Russische bedrijven op. Las ik ook ergens.
Logisch, Poetin is boos omdat hij weer vernederd is.quote:
Als het gaat over bedrijven die grondstoffen delven, heeft China daar wel belang bij ja.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En dan? Zodra al die Russische bedrijven in Chinese handen vallen gaan die boycots er vanuit het Westen niet af. Laat die braindrain maar lekker deze kant op komen.
Roebel is terug op het oude niveau. Dat is een mooi voorbeeld van liegen met de waarheid. Jij gelooft waarschijnlijk dat dit inderdaad het geval is want dat is de wisselkoers van de roebel.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel wat ik zo zie van een afstandje. Van de families die ik volg. Aardbeien uit Azerbeidzjan, Fruit uit Turkije. Etc.
Hoe hard werken die sancties eigenlijk? Of hoe lang duurt het voordat we echt effect gaan zien?
54 gered door de Turken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:56 schreef Ulx het volgende:
442 bemanningsleden vermist. Dat lijk niet op een ongeluk.
En daarom dient er dus ook een boycot op de export van levensmiddelen, medicijnen en medische apparatuur naar Rusland te komen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus wij hebben hebben meer last van de sancties dan de Russen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:52 schreef stalybridge het volgende:
Maar was de verwachting dan dat er een voedsel probleem zou komen door de sancties? Volgens mij niet en dan zijn de filmpjes die tonen dat er nog voedsel is wat kansloos.
Het probleem voor Rusland ligt toch veel meer in de afhankelijkheid van technologie die ze zelf niet in huis hebben.
Ging meer om het feit dat het stukje propaganda komt vanuit het Kremlin waar het officile verhaal is dat een brandje en een storm het schip heeft laten zinken. Waar zijn die mensen dan boos op in het filmpje? De weergoden?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[ twitter ]
Even dat “propaganda” filmpje gekeken over het zinken van dat schip op de Russische tv. Er zit een seniele ouwe gek te schreeuwen en we noemen dat meteen propaganda? Verder wordt er toch amper iets raar verteld? Ja ze zijn boos, so what?
Allemaal naar Rusland om te tanken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef capricia het volgende:
Litertje benzine (octane-95) kost 57 cent in Rusland.
Wel lekker goedkoop.
Kom je niet meer in.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Allemaal naar Rusland om te tanken.
quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe ze gewoon stug dezelfde retoriek blijven uitslaan alsof ze helemaal niet keihard worden afgemaakt en uitgelachen door de wereld.
Het is echt heel goedkoop allemaal.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En daarom dient er dus ook een boycot op de export van levensmiddelen, medicijnen en medische apparatuur naar Rusland te komen.
Huh, hoe kom je tot die conclusie?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus wij hebben hebben meer last van de sancties dan de Russen?
De roebel ligt in coma.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Je zou bijna een handeltje beginnen. Oh wacht...quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Allemaal naar Rusland om te tanken.
Laten we dit eens vertalen naar die 'Approval Rating' van Putin. Denk jij dat mensen in zo'n poll aan durven te geven dat ze niet achter Putin staan?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nogmaals:
Ze kunnen zelfs niet eens aan onderdelen komen voor hun Lada’squote:Op vrijdag 15 april 2022 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
De roebel ligt in coma.
Moment dat die munt weer echt vrij verhandeld zou mogen worden, word die minder waard dan toilet papier.
Het echte in elkaar zijgen kan ff duren. Pak een willekeurige foto van bv moskou.
Tel de westerse auto's. Hoe lang tot die stuk gaan en er geen spare parts meer zijn.
Vervelende is: wij willen dat het nu stopt. Maar hoop van deze sancties zijn als dynamiet met een lange lont.
Leuk voorbeeld:
https://www.transport-onl(...)welkom-in-rotterdam/
En zelfs westerse bedrijven die niet weg willen uit RUS, zakken zo langzaam in elkaar. Want: grondstoffen komen niet, of zeer vertraagd, of duur vanwege extreme omwegen, aan.
Vanaf pasen zijn die schepen niet meer welkom in Rotterdam, lees ik. Gaat inderdaad nog wel even een tijdje duren dan.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
De roebel ligt in coma.
Moment dat die munt weer echt vrij verhandeld zou mogen worden, word die minder waard dan toilet papier.
Het echte in elkaar zijgen kan ff duren. Pak een willekeurige foto van bv moskou.
Tel de westerse auto's. Hoe lang tot die stuk gaan en er geen spare parts meer zijn.
Vervelende is: wij willen dat het nu stopt. Maar hoop van deze sancties zijn als dynamiet met een lange lont.
Leuk voorbeeld:
https://www.transport-onl(...)welkom-in-rotterdam/
En zelfs westerse bedrijven die niet weg willen uit RUS, zakken zo langzaam in elkaar. Want: grondstoffen komen niet, of zeer vertraagd, of duur vanwege extreme omwegen, aan.
Nee hoor.quote:
Niet een deel. Helemaal sinds 2016quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:02 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze kunnen zelfs niet eens aan onderdelen komen voor hun Lada’s
Lada is een deel Frans namelijk.
Ga er maar vanuit dat er heel veel Russen en Russische bedrijven zwaar lijden onder die sancties. Het is alsof er door de hele economie mijnen van verschillende omvang ontploffen. Autofabrikanten die moeten stoppen wegens een gebrek aan chips, een hypotheek die plotseling onbetaalbaar is, aardappels die plotseling twee keer zo duur zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus wij hebben hebben meer last van de sancties dan de Russen?
Wat ze daar allemaal aanwijzen staat wel min of meer gelijk aan hondenvoer. Dat is nergens 'duur'quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is echt heel goedkoop allemaal.
Waarom zou Rusland z’n grootste inkomstenbron verpatsen aan een grootafnemer?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het gaat over bedrijven die grondstoffen delven, heeft China daar wel belang bij ja.
nee vergeet niks filmpje komt erg promotend over.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, de staats TV of media niet. Maar jij vergeet dat internet (nog wel) werkt in Rusland en dat dit soort zaken via VPN's dan wel naar buiten komen als het een echt probleem is voor mensen.
Die militaire rantsoen pakketten zag ik in zo:n supermarktfilmpje gewoon te koop liggen. Met een goede THT datum, in een schap.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:01 schreef quirina het volgende:
Je zou denken dat die Russen dan ook wel voor eten kunnen zorgen voor hun soldaten.
Maar nee hoor die mogen honger lijden en moeten maar plunderen in Oekrane of een hond vreten.
Maar het is niet echt veranderd ten opzichte van voor de sancties. Ik zie gewoon bijna geen verschil.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:04 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat ze daar allemaal aanwijzen staat wel min of meer gelijk aan hondenvoer. Dat is nergens 'duur'
Een goede THT datum op militaire rantsoenen is niet zo verrassendquote:Op vrijdag 15 april 2022 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Die militaire rantsoen pakketten zag ik in zo:n supermarktfilmpje gewoon te koop liggen. Met een goede THT datum, in een schap.
Dat lijkt me wel een probleem qua corrupte, ja. Dat het dus gewoon doorverkocht wordt.En de soldaten met oude troep of niets zitten.
Er zijn ook nog heel veel Russen die bij hun Dacha groenten fruit en een veestapel hebben.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nee vergeet niks filmpje komt erg promotend over.
Plus grondstof prijzen zijn overal een beetje het zelfde, belastingen etc zijn overal anders. met een gemiddeld 9000 bruto per jaar te besteden in Rusland (dus inc. die miljardairs daar) (gaat alles nog vanaf), is het dus gewoon onmogelijk dat er veel russen de kans hebben om in grote 'westerse' supermarkten shoppenn aangezien de grondprijzn over de hele wereld grotendeels tamelijk gelijk zijn.
"Mogelijk zou kunnen proberen"quote:
Omdat die Russen met over-datum troep in het veld zaten. En in de supermarkt dezelfde pakketten lagen met een goede datum.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een goede THT datum op militaire rantsoenen is niet zo verrassend
Dat is wel een terecht punt. Vraag is dan of het werkelijk voldoende tijd is om sancties haar werk te laten doen. Zo zie ik oreo en kitkat ijs. Is nestle niet intussen al een tijdje weg daar?quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het is niet echt veranderd ten opzichte van voor de sancties. Ik zie gewoon bijna geen verschil.
Suiker is een tijdje weg geweest. Gehamsterd als toen met ons toiletpapier. Maar ook dat is er gewoon weer.
Die merken er sws weinig van. En die op het platteland, die al zelf voorzienend waren, ook niet.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Er zijn ook nog heel veel Russen die bij hun Dacha groenten fruit en een veestapel hebben.
CASUS BELLI FOR TOTAL WAR ON UKRAIN!!!!quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:56 schreef Ulx het volgende:
442 bemanningsleden vermist. Dat lijkt niet op een ongeluk.
Dat komt doordat Duitsland nog heel veel olie en gas inkoopt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Aardbeien uit Azerbeidzjan hoorde ik. En veel groente/Fruit uit Turkije.
Is dat zo? Massa ontslagen in Rusland?
Ik volg zo wat families op YT, en ik zie het (nog) niet.
Dan zien wij verschillende mensen op YT.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het is niet echt veranderd ten opzichte van voor de sancties. Ik zie gewoon bijna geen verschil.
Suiker is een tijdje weg geweest. Gehamsterd als toen met ons toiletpapier. Maar ook dat is er gewoon weer.
Heel mooi, laat de babuschka's maar verhaal gaan halen in het Kremlin waarom ze hun zonen en echtgenoten hebben moeten offeren.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:56 schreef Ulx het volgende:
442 bemanningsleden vermist. Dat lijkt niet op een ongeluk.
Voedsel en medicijnen liggen niet onder sancties of embargos.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:52 schreef stalybridge het volgende:
Maar was de verwachting dan dat er een voedsel probleem zou komen door de sancties? Volgens mij niet en dan zijn de filmpjes die tonen dat er nog voedsel is wat kansloos.
Het probleem voor Rusland ligt toch veel meer in de afhankelijkheid van technologie die ze zelf niet in huis hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
Nee dat denk ik niet, maar weet niet zeker. Kan me wel voorstellen dat ondanks rusland de agressor is, het wel het volk verenigd achter Poetin, aangezien een inviduele rus ook wordt aangekeken en sancties krijgt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Laten we dit eens vertalen naar die 'Approval Rating' van Putin. Denk jij dat mensen in zo'n poll aan durven te geven dat ze niet achter Putin staan?
Maar die 80% wordt hier heel serieus genomen om het hele Russische volk af te branden
quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:14 schreef capricia het volgende:
Macdonald's, burger king, kfc is ook nog vaak genoeg open in RL.![]()
Gaat goed met die sancties.Mcdonalds* etc. besloten zelf te sluiten he, dat is officieel geen onderdeel van de sancties.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap overigens niet helemaal waar je naar toe wilt. Dat nu op korte termijn de sancties nog niet zichtbaar zijn in wat supermarkten wilt toch nog helemaal niets zeggen.
Met "wir haben es nicht gewusst" komen ze niet weg, Poetin zit al twintig jaar in het Kremlin omdat de Russen hem daar willen hebben zitten.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Laten we dit eens vertalen naar die 'Approval Rating' van Putin. Denk jij dat mensen in zo'n poll aan durven te geven dat ze niet achter Putin staan?
Maar die 80% wordt hier heel serieus genomen om het hele Russische volk af te branden
De Duitse houding is schandalig. Aan de ene kant willen ze zo traag afbouwen dat het jaren gaat duren om van Russisch gas af te komen. En tegelijkertijd zitten ze moeilijk te doen om de wapens te leveren die Oekrane nodig heeft om het door hun gefinancierde Russische leger van het lijf te houden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat komt doordat Duitsland nog heel veel olie en gas inkoopt.
Oh, ik ben wel benieuwd welke normale Russen en gezinnen jij volgt op YT.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan zien wij verschillende mensen op YT.
Maar als Huawei je geen telefoons durft te verkopen wegens westerse sancties, dan heb je echt wel een probleem hoor.
Das waar ja. Alleen zijn er nog steeds wel veel open dus.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mcdonalds* etc. besloten zelf te sluiten he, dat is officieel geen onderdeel van de sancties.
Ah, dus we moeten nog wat langer wachten voordat het te zien is in de supermarkt? Hoe lang denk jij?quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik snap overigens niet helemaal waar je naar toe wilt. Dat nu op korte termijn de sancties nog niet zichtbaar zijn in wat supermarkten wilt toch nog helemaal niets zeggen.
Helaas niet nee.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voedsel en medicijnen liggen niet onder sancties of embargos.
Wat ik heb gezien is hier al langs gekomen. Die twee mannen geven aan welke prijzen zijn gestegen, welke producten verdwenen zijn of gaan verdwijnen en ook waarom de sancties wel degelijk pijn gaan doen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik ben wel benieuwd welke normale Russen en gezinnen jij volgt op YT.
Wil je het delen hier? Ik vind het interessant om te zien wat normale Russen er van merken.
Dit maakt mijn punt alleen maar sterker. Maar goed.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Er zijn ook nog heel veel Russen die bij hun Dacha groenten fruit en een veestapel hebben.
Met uitzondering van voedsel en medicijnen toch? Dus die filmpjes vanuit supermarkten zullen niet anders worden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanaf pasen zijn die schepen niet meer welkom in Rotterdam, lees ik. Gaat inderdaad nog wel even een tijdje duren dan.
En landen als Turkije doen niet mee aan de boycot. Dus zal wel via die routes gaan lopen.
Hebben flink teruggeschaald in ieder geval.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:09 schreef Rode_Wijn het volgende:
Is nestle niet intussen al een tijdje weg daar?
Denk dat het met voedsel wel los zal lopen. Ze kunnen zelf genoeg produceren en daarnaast genoeg landen die wel gewoon normaal handel drijven met Rusland. Overigens zijn volgens mij de sancties nooit bedoeld om het Russische volk uit te hongeren.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dus we moeten nog wat langer wachten voordat het te zien is in de supermarkt? Hoe lang denk jij?
Als de Russen massaal ontslagen worden en het niet meer kunnen betalen, zal er toch wel minder aanbod in de supermarkt te zien zijn?quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Met uitzondering van voedsel en medicijnen toch? Dus die filmpjes vanuit supermarkten zullen niet anders worden.
Precies. Mobieltje wat je nu hebt, zal je het mee moeten doen. Is je batterij lui geworden? You are f*cked. Hopen dat je nog ergens een Nokia 3310 in een doos hebt liggen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:12 schreef HiZ het volgende:
Maar als Huawei je geen telefoons durft te verkopen wegens westerse sancties, dan heb je echt wel een probleem hoor.
Denk niet dat we onszelf in een recessie willen storten daarvoor.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Als we Rusland echt op korte termijn meteen willen raken dan zullen we volledig moeten stoppen met olie en gas. Er stroomt vanwege de hoge prijzen gewoon nog teveel geld vanuit het westen Rusland binnen.
Het is schattig en arrogant tegelijk dat men denkt dat 'we' dat kunnen bewerkstelligen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Als we Rusland echt op korte termijn meteen willen dan raken dan zullen we volledig moeten stoppen met olie en gas. Er stroomt vanwege de hoge prijzen gewoon nog teveel geld vanuit het westen Rusland binnen.
Ik vind dit dus ook heel moeilijk in te schatten. Hoeveel impact 'wij' daar op hebben. Of we dan niet voornamelijk onszelf pijn doen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:27 schreef hangtime het volgende:
[..]
Het is schattig en arrogant tegelijk dat men denkt dat 'we' dat kunnen bewerkstelligen.
Het plaatje is veel groter dan 'we'..
Westerse propaganda doet ook enorm goed zijn werk hier zie ik wel.
Ik ben anti Putin trouwens en haat hem, voordat ik rare dingen naar mijn hoofd geslingerd krijg...
Hoezo is dit westerse propaganda? Het is toch gewoon een feit dat Rusland momenteel vooral nog de miljarden binnen harkt met gas en olie. Dus als 'we' (de landen die nu sancties hebben ingevoerd, toevallig ook de landen die het meeste gas en olie kopen van Rusland) volledig stoppen met het kopen van gas en olie dan zullen we de economie veel harder raken dan wat de huidige sancties doen. Deze cijfers zijn gewoon makkelijk terug te vinden, komt geen enkele propaganda aan te passen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:27 schreef hangtime het volgende:
[..]
Het is schattig en arrogant tegelijk dat men denkt dat 'we' dat kunnen bewerkstelligen.
Ik ben anti Putin trouwens en haat hem, voordat ik rare dingen naar mijn hoofd geslingerd krijg...
Dat gaat ook wel gebeuren.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:30 schreef sp3c het volgende:
Als je echt wat wil doen dan moet je met bommen gaan gooien
Dat krijg je toch wel bij elke overweging die niet direct de Oekranse propoganda steunt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:27 schreef hangtime het volgende:
[..]
Niet door ons, zo graag willen we het nu ook weer nietquote:
Doet me denken aan die Iraakse persvoorlichter, Mohammed Saeed Al-Sahaf destijds..quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Alles is amazing en fantastic en delicious! Duidelijkere propaganda kun je niet krijgen
Kun jij mij nogmaals uitleggen waarom het propAganda is?quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat krijg je toch wel bij elke overweging die niet direct de Oekranse propoganda steunt.
Mensen worden steeds dommer en benvloedbaarder.
Het is inderdaad de vraag wat je ermee opschiet. Op korte termijn hebben we hier zelf meer last van dan Rusland. Als je de inkomstenstroom snel wil afknijpen heeft een strafheffing op de import van gas veel meer effect. Dat voorstel is al een paar keer geopperd en het verbaast me dat dit niet terugkomt in de plannen. Het zal wel tot een korte prijspiek leiden (en daarom wellicht politiek minder fijn), maar het is een slimme manier om ook de "neutrale" landen bij de sancties te betrekken omdat het onherroepelijk leidt tot andere handelsstromen in het nadeel van Rusland.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:27 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk niet dat we onszelf in een recessie willen storten daarvoor.
Moet je bij die nazi's ten oosten van ons zijnquote:Op vrijdag 15 april 2022 11:36 schreef Lurf het volgende:
Dat voorstel is al een paar keer geopperd en het verbaast me dat dit niet terugkomt in de plannen.
Met 'wij' wordt vooral bedoeld de rechtsopvolger van Nazi-Duitsland, de puppet van Poetin in Hongarije en nog wat andere niet zuivere landen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:37 schreef Simmertje het volgende:
The oil and gas sector accounted up to roughly 40% of Russia's federal budget revenues, and up to 60% of its exports in 2019. In 2019, the Natural Resources and Environment Ministry estimated the value of natural resources to 60% of the country's GDP.
Zegt volgens mij genoeg, als je Rusland echt wilt raken dan moet je stoppen met gas en olie. Helaas zijn wij veel te afhankelijk geworden en is het logisch dat wij dit dus ook niet zomaar (kunnen) doen.
Wel mooi als je tussen de regels door leest. Ze zijn boos op Oekrane omdat hun schip gezonken is. Lijkt me wel duidelijk dat ze ook wel weten dat het schip niet door een storm uitgeschakeld is.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[ twitter ]
De EU ja, met helaas inderdaad in enkele landen een populistische leider. Laat maar eens weer het gevaar zien van populistische politici (lees Baudet).quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:39 schreef Confetti het volgende:
[..]
Met 'wij' wordt vooral bedoeld de rechtsopvolger van Nazi-Duitsland, de puppet van Poetin in Hongarije en nog wat andere niet zuivere landen.
In before:quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:41 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel mooi als je tussen de regels door leest. Ze zijn boos op Oekrane omdat hun schip gezonken is. Lijkt me wel duidelijk dat ze ook wel weten dat het schip niet door een storm uitgeschakeld is.
Ik zie jou en enkele anderen vooral benvloed worden door een enorme angst voor een nucleaire oorlog.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat krijg je toch wel bij elke overweging die niet direct de Oekranse propoganda steunt.
Mensen worden steeds dommer en benvloedbaarder.
Veel te simpel gedacht.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Hoezo is dit westerse propaganda? Het is toch gewoon een feit dat Rusland momenteel vooral nog de miljarden binnen harkt met gas en olie. Dus als 'we' (de landen die nu sancties hebben ingevoerd, toevallig ook de landen die het meeste gas en olie kopen van Rusland) volledig stoppen met het kopen van gas en olie dan zullen we de economie veel harder raken dan wat de huidige sancties doen. Deze cijfers zijn gewoon makkelijk terug te vinden, komt geen enkele propaganda aan te passen.
Het andere geluid dat ik bijvoorbeeld hoor is dat Oekraense soldaten burgers zouden hebben afgeslacht in Mariupol...quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:46 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Ik zie jou en enkele anderen vooral benvloed worden door een enorme angst voor een nucleaire oorlog.
Voor de rest van ons geldt vooral dat we helemaal niet denken dat Oekraners engeltjes zijn, dat we helemaal niet denken dat Oekrane het paradijs is, voor ons geldt dat we begrijpen dat de binnenlandse status van Oekrane geen enkele relatie kent met de inval door Rusland. Dat zijn alleen maar verzinsels van Putin en de zijnen.
En ik weet dat jij jezelf graag ziet als de rechts grote stocijnse denker die alles in het mooie grote plaatje ziet en zijn denkbeelden niet laat benvloeden door emoties en irrationele zaken. Ik kan je nu al vertellen, dat valt zwaar tegen, jij bent net zo dom en benvloedbaar als wij allemaal vriend.
oekraine krijgen ze er niet onder dus gaan ze tegenstanders aanpakken die ze al vermoord hebbenquote:
Noem eens een aantal landen die het gas dan via een omweg aan ons zouden kunnen verkopen? Welke pijplijnen gaan zij gebruiken?quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:52 schreef hangtime het volgende:
[..]
Veel te simpel gedacht.
"Onze" energie behoefte zal niet afnemen, die groeit nog dagelijks.
Daarnaast zijn er op deze aarde nog heeeel veel andere landen die niet meedoen aan sancties en ook een groeiende energie behoefte hebben.
Zij kopen gewoon van Rusland en verkopen weer aan 'ons'.
Linksom of rechtsom vloeit het geld gewoon naar Rusland, wat "ze" je ook wijsmaken.
Vandaar dat ik dat propaganda noem.
Ja, ik kon die theorie ook niet helemaal volgen, persoonlijk.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Noem eens een aantal landen die het gas dan via een omweg aan ons zouden kunnen verkopen? Welke pijplijnen gaan zij gebruiken?
Ik zeg overigens niet meteen dat we het moeten doen gezien de economische schade. Enige wat ik zeg is dat dit Rusland wel echt hard op korte termijn zal raken. Er is een reden waarom de Russen de gaskraan niet dichtdraaien. Want als ze Europa echt willen straffen zouden ze dat kunnen en moeten doen.
Fixed.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het andere Russische geluid dat ik bijvoorbeeld hoor is dat Oekraense soldaten burgers zouden hebben afgeslacht in Mariupol...
Er zijn toch gastankers? Schepen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, ik kon die theorie ook niet helemaal volgen, persoonlijk.
Pijplijnen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Noem eens een aantal landen die het gas dan via een omweg aan ons zouden kunnen verkopen? Welke pijplijnen gaan zij gebruiken?
Ik zeg overigens niet meteen dat we het moeten doen gezien de economische schade. Enige wat ik zeg is dat dit Rusland wel echt hard op korte termijn zal raken. Er is een reden waarom de Russen de gaskraan niet dichtdraaien. Want als ze Europa echt willen straffen zouden ze dat kunnen en moeten doen.
Schepen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Niet echt. Ik heb dat al eerder gepost, de wereldwijde beschikbaarheid van LNG tankers is eigenlijk miniscuul in verhouding tot de hoeveelheden gas die door pijplijnen gaat. Verder heeft iedere pijplijn een limiet aan capaciteit, nieuwe pijplijnen aanleggen kost veel tijd en geld en zal mogelijk bemoeilijkt worden door sancties.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:00 schreef capricia het volgende:
[..]
Er zijn toch gastankers? Schepen.
Die kunnen flink wat vervoeren.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rwarmen-br~aeb80f44/
Kan best dat een Turkije of een ander willekeurig land die niet meedoet aan de boycots dit wel wil verhandelen. Levert gewoon geld op.
Dat is Amerikaanse LNG, geen Russische en dat waren een paar scheepsladingen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:00 schreef hangtime het volgende:
[..]
Pijplijnen?
Europa koopt o.a. veel LNG van China
vreemd verhaalquote:
quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Niet echt. Ik heb dat al eerder gepost, de wereldwijde beschikbaarheid van LNG tankers is eigenlijk miniscuul in verhouding tot de hoeveelheden gas die door pijplijnen gaat. Verder heeft iedere pijplijn een limiet aan capaciteit, nieuwe pijplijnen aanleggen kost veel tijd en geld en zal mogelijk bemoeilijkt worden door sancties.
Verder is het ook zo dat LNG havens nogal specifieke eisen hebben, het is niet alsof je LNG in iedere haven kan laden of lossen, ook dat kost heel veel geld om in te richten.
Iets als graan of erts is simpel, iedere bulkcarrier kan het laden en lossen op de meeste plaatsen ter wereld, zelfs olie is veel simpeler te laden en te lossen. LNG niet.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rwarmen-br~aeb80f44/quote:Tankers vol vloeibaar gas naar Rotterdam, met n lading kun je 100.000 woningen jaar lang verwarmen
De gasprijzen knallen door het dak, maar dankzij ‘Rotterdam’ wordt het leed een btje verzacht. Op de Maasvlakte meren steeds meer enorme tankers boordevol vloeibaar aardgas aan. En vergis je niet, het zijn megavrachten: met de lading van n schip kunnen honderdduizend woningen een jaar lang worden verwarmd.
Er is nog genoeg ruimte voor verbetering, zo te lezen.quote:Vloeibaar gas is daardoor voor Europa een alternatief voor gas uit eigen bodem of via de pijpleidingen geworden. Jarenlang was die uitvlucht niet echt nodig. "De Gate terminal was een soort waakvlammetje", zegt Guth. "Maar als er te weinig gas komt via de pijpleidingen, zoals nu, is het fijn dat we een alternatief hebben."
Als de Rotterdamse capaciteit volledig wordt gebruikt is dat voldoende voor ongeveer een kwart van het Nederlandse gasverbruik. Meer is ook niet mogelijk, omdat er niet genoeg fabrieken in Europa zijn om de lng om te zetten. "We zijn dus voor 35 tot 40 procent afhankelijk van Russisch gas", zegt Lucia van Geuns van The Hague Center for Strategic Studies.
dattie zogenaamd moet rennen voor een sluipschutter vond ik dan wel weer cool, zag er prima uitquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
vreemd verhaal
er is de hele dag geschoten, alle kanten op, mijn alles, heel de dag iedere dag, geen Rus gezien
Hoe is die oorlog begonnen in jouw optiek?quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:13 schreef ludovico het volgende:
Niks mis met Russisch gas, alleen wel wat fout met Russische agressie.
En dat zie ik meer als een Putin en Nato probleem. We krijgen niet het hele verhaal te horen.
Proxy oorlog van de VS.
Rotterdam heeft een LNG terminal, de Gate terminal, die kostte in 2008 al 800 miljoen euro en duurde 3 jaar om te bouwen in een land wat ervaring en expertise heeft met de materie en een land wat de infrastructuur heeft om het gas te vervoeren naar elders.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:10 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/rotterd(...)rwarmen-br~aeb80f44/
Rotterdam kan die schepen aan, wat ik zo lees. Ze komen uit de VS, Australi of het Midden Oosten.
Dit jaar is het aantal al verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. (NOS)
[..]
We is nog genoeg ruimte voor verbetering, zo te lezen.Als we meer kunnen omzetten kunnen we makkelijker van het Russische gas af.
De NAVO heeft 20 jaar geprobeerd om Rusland erbij te betrekken en te helpen, het probleem is Rusland en Poetin.quote:Op vrijdag 15 april 2022 12:13 schreef ludovico het volgende:
Niks mis met Russisch gas, alleen wel wat fout met Russische agressie.
En dat zie ik meer als een Putin en Nato probleem. We krijgen niet het hele verhaal te horen.
Proxy oorlog van de VS.
Nou, wie weet. Zoals ik zei, niemand zegt dat Oekraners engeltjes zijn. Dus zou best kunnen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het andere geluid dat ik bijvoorbeeld hoor is dat Oekraense soldaten burgers zouden hebben afgeslacht in Mariupol...
Wat een verhaal. Ben nu aan het kijken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het andere geluid dat ik bijvoorbeeld hoor is dat Oekraense soldaten burgers zouden hebben afgeslacht in Mariupol...
Ik zou er pas voorstander van zijn als er een degelijk alternatief is, dat de financile klap beperkt blijft voor de groep mensen die nu al nauwelijks rondkomen. Het is vrij makkelijk roep toeteren (en dan heb ik het niet over jou, je benoemt het genuanceerd) dat ze er ‘gewoon’ mee moeten stoppen als je er zelf financieel goed bij zit. Dat is alleen niet het geval voor een deel van onze bevolking (niet enkel NL, ook andere EU landen natuurlijk) en ik vind wel dat we ook aan die groep moeten denken. Heel mooi dat we Oekrane willen helpen, maar niet ten koste van een deel van onze bevolking imo.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:55 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ben je daar nog zo zeker van? Het gaat steeds een stapje verder... Er worden nu al helikopters, vliegtuigen?, zwaar luchtafweer e.d. gestuurd. Verder is de troepenopbouw aan de grens enorm aan het wordenquote:Op vrijdag 15 april 2022 11:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
Niet door ons, zo graag willen we het nu ook weer niet
Aha, daar heb je hem weer. De "gewone Rus" die maar weer eens zijn ware aard toont.quote:
100 procentquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ben je daar nog zo zeker van? Het gaat steeds een stapje verder... Er worden nu al helikopters, vliegtuigen?, zwaar luchtafweer e.d. gestuurd. Verder is de troepenopbouw aan de grens enorm aan het worden
Die oefeningen zijn daar niet voor niks he? En 140k. Dat is ongeveer net zoveel als de Russen er klaar hadden staan. Ik durf er weinig meer over te zeggen. Iedereen wordt in gemasseerd dat de Russen slecht zijn (wat ze ook zijn), dreigingen worden over en weer groter. Het is nog lang niet afgelopenquote:Op vrijdag 15 april 2022 12:27 schreef sp3c het volgende:
[..]
100 procent
en zo extreem is die troepenopbouw nu ook weer niet maar we tellen geplande oefeningen ook mee dus het lijkt allemaal heel wat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |