quote:'Rusland waarschuwt Amerika om te stoppen met wapenleveranties'
Rusland heeft de Verenigde Staten gewaarschuwd om te stoppen met het bewapenen van Oekrane. De levering van wapens giet olie op het vuur en kan "onvoorspelbare gevolgen hebben", staat in een diplomatiek verzoek dat Rusland bij de VS heeft neergelegd. The Washington Post heeft het bericht ingezien.
Het verzoek kwam nadat de VS nog eens 800 miljoen dollar aan militaire middelen voor Oekrane had toegezegd. Uit de diplomatieke nota blijkt dat met name de levering van geavanceerde raketlanceringsinstallaties het Kremlin dwarszit.
Volgens experts waarmee The Washington Post sprak zou Rusland wapentransporten uit het Westen kunnen gaan aanvallen zodra die in Oekrane aankomen. Tot nu toe zijn er nog geen aanvallen op wapentransporten geweest.
quote:House of Cards screenwriter to make documentary about Russians’ atrocities in Bucha
A documentary about the atrocities of the Russians will be shot in the town of Bucha, Kyiv region.
“Well-known screenwriter of American TV series, including the House of Cards, Beau Willimon arrived in Ukraine to collect materials about the brutal atrocities of the Russians in Kyiv region,” the Bucha Town Council posted on Facebook.
The playwright wants to tell the whole world the truth about the genocide of Ukrainians and the heroic resistance of the Ukrainian people.
https://www.ukrinform.net(...)cities-in-bucha.html
quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:46 schreef Aether het volgende:
De levering van wapens giet olie op het vuur en kan "onvoorspelbare gevolgen hebben",
ik vind het ook zo raar dat ze zo pissed zijn dat oekraine ze op russisch grondgebied aanvalt en dat ze oorlog willen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:49 schreef Starhopper het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Als je nou Oekraine met rust had gelaten, dan had Amerika geen wapens hoeven leveren. Olie op het vuur gooienEcht waar
Die voeren een vredesmissie uit om de arme Oekraense bevolking te verlossen van de nazi's...quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik vind het ook zo raar dat ze zo pissed zijn dat oekraine ze op russisch grondgebied aanvalt en dat ze oorlog willen.
Hallo.....wat doen al die russische troepen in de oekraine...
En als je niet buigt, dan gaan we je bombarderen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:51 schreef quirina het volgende:
Als het aan Rusland ligt mag geen enkel land wat van Rusland. Ze mogen niet bij NATO, ze mogen geen wapens leveren, ze mogen zich niet verdedigen als Rusland aanvalt. Als het aan Rusland ligt gaat de hele wereld voor hun buigen. En kijk.. ze mogen wel nukes hebben, maar die hebben wij ook!
Als het niet Poetin zelf is die een raket op eigen stad vuurt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
ik vind het ook zo raar dat ze zo pissed zijn dat oekraine ze op russisch grondgebied aanvalt en dat ze oorlog willen.
Kap eens met de Oekrane! Het is Oekrane!!!quote:Op vrijdag 15 april 2022 08:50 schreef fubaaar22 het volgende:
[..]
Dus Oekrane moet het ontgelden omdat er aan boord door eigen toedoen brand was uitgebroken...quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Het Russische volk wordt wel enorm opgezweept zeg...
[ twitter ]
Ze gaan de weergoden nuken en die ene matroos die dat 'ongeluk' daarvoor veroorzaakt heeftquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Boosquote:Op vrijdag 15 april 2022 08:58 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kap eens met de Oekrane! Het is Oekrane!!!
Hartstikke goed van de Turken om wat reddingsboten te sturen, mensen verzuipen, eerst redden en daarna oordelenquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Trouwens Turken hebben de Russische opvarenden gered.
Ze hadden ze beter kunnen laten verzuipen.
Mijn gevoel over Turkije is dubbel. Aan de ene kant staan ze aan de kant van NATO, maar aan de andere kant helpen ze de Russen.
Vind ik eigenlijk niet kunnen. Twee velden bespelen.
Ja of misschien gewoon stoppen met het voeren van deze debiele oorlog?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Eerlijk gezegd bevindt Rusland zich op een vreselijke plek. Ze zijn in echt existentieel gevaar van hun eigen makelij. De wereld zal steeds meer maatregelen nemen tegen Rusland, aangezien het nu als zwak wordt beschouwd. De enige manier waarop ze de situatie kunnen veranderen, is door iets ongekends te doen.
Eens met deze reactie
Waar sturen ze die Russen heen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Mijn gevoel over Turkije is dubbel. Aan de ene kant staan ze aan de kant van NATO, maar aan de andere kant helpen ze de Russen.
Putin stopt pas met de oorlog als hij zelf stopt met ademen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja of misschien gewoon stoppen met het voeren van deze debiele oorlog?
Ja, door Poetin af te zetten, zich uit Oekraine terug te trekken, en nederige excuses te maken voor het leed dat ze veroorzaakt hebben.quote:
Nou niet vanuit de zienswijze dat ze als zwak worden beschouwd.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:08 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja of misschien gewoon stoppen met het voeren van deze debiele oorlog?
Ik vraag mij af wat hiervoor de zee wetten zijn. Officieel zijn we als NATO niet in oorlog met Rusland, dus heb je dan niet gewoon een verplichting om drenkelingen op te halen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Volgensmij zijn ze dat volgensmij volgens maritiem recht verplicht. Zelfs de Oekraners zouden ze uit zee moeten vissen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Naar een all in vijf sterren resort in Antalya.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
Waar sturen ze die Russen heen?
Wel mooi dat NATO de Russische krijgsgevangenen opvangt. Zou beleid moeten zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
De "storm" was de schuld van de NAVO.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dus Oekrane moet het ontgelden omdat er aan boord door eigen toedoen brand was uitgebroken...
Sounds legit!
Dat lijkt me dus echt geweldig. Dat ze niet meer terug willen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Naar een all in vijf sterren resort in Antalya.
Zijn gewoon drenkelingen, neem dat ze aan Moskou worden overgedragenquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Wel mooi dat NATO de Russische krijgsgevangenen opvangt. Zou beleid moeten zijn.
god wat een poppenkast. geweldig ook die oude vent met zijn "shit, ik mag dit geen oorlog noemen. hoe mocht ik het wel noemen?" "speciale militaire operatie" "oh ja, deze speciale militaire operatie..."quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Lijkt me welquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:11 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik vraag mij af wat hiervoor de zee wetten zijn. Officieel zijn we als NATO niet in oorlog met Rusland, dus heb je dan niet gewoon een verplichting om drenkelingen op te halen?
Begrijpelijk, in RA2 had ik als Amerika ook de beschikking over het Weather Control Device.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
De "storm" was de schuld van de NAVO.
Vind jij dat Russische materiaal ook zo tegenvallen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:00 schreef quirina het volgende:
Hoeveel schepen hebben die Russen nog in Kaliningrad? Zouden die ook zo makkelijk zinken?
Ik ben bang dat we ons idd moeten gaan opmaken voor iets heel erg smerigs uit Rusland.. Een 2e Rotterdam bijv alleen dan veel zwaarder...quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef Lospedrosa het volgende:
Eerlijk gezegd bevindt Rusland zich op een vreselijke plek. Ze zijn in echt existentieel gevaar van hun eigen makelij. De wereld zal steeds meer maatregelen nemen tegen Rusland, aangezien het nu als zwak wordt beschouwd. De enige manier waarop ze de situatie kunnen veranderen, is door iets ongekends te doen.
Eens met deze reactie
klinkt wel beter dan Sint-Helenaquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:11 schreef quirina het volgende:
[..]
We kunnen ze de mogelijkheid om asiel aan te vragen bieden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn gewoon drenkelingen, neem dat ze aan Moskou worden overgedragen
Laat weer eens zien hoe slecht de Russen hun zaakjes voor elkaar hebben, nu op "hun" binnenwateren.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Angsthazerij.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we ons idd moeten gaan opmaken voor iets heel erg smerigs uit Rusland.. Een 2e Rotterdam bijv alleen dan veel zwaarder...
Dat kan welquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
We kunnen ze de mogelijkheid om asiel aan te vragen bieden.
Mooi promo-materiaal.
En hun kleine reddingsbootje kwam ook nog eens onbeschadigd uit dezelfde storm die het grootste Russische oorlogsschip liet zinkenquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:21 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Goed bezig die Turken. En toevallig in de buurt.
Tot nu toe heeft de houding van de Turken me eigenlijk enorm verrast.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Jaquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
We kunnen ze de mogelijkheid om asiel aan te vragen bieden.
Mooi promo-materiaal.
Was een heel plaatselijke storm.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:22 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
En hun kleine reddingsbootje kwam ook nog eens onbeschadigd uit dezelfde storm die het grootste Russische oorlogsschip liet zinken
toch niet zomaar, het zijn geen vissers.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
Zijn gewoon drenkelingen, neem dat ze aan Moskou worden overgedragen
Hoeft ook nietquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:24 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
toch niet zomaar, het zijn geen vissers.
Opvarenden van een gezonken schip redden staat niet gelijk aan het meewerken aan de Russische oorlog.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:05 schreef quirina het volgende:
Niks met angsthazerij te maken.. helaas een optie waar we rekening mee moeten houden..quote:
Dat zou ik bijzonder knap vinden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:19 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik ben bang dat we ons idd moeten gaan opmaken voor iets heel erg smerigs uit Rusland.. Een 2e Rotterdam bijv alleen dan veel zwaarder...
Vergeet niet dat Oekraine de hele wereld achter zich heeft staan. Die gaan hun doelen wel bereiken hoor. Rusland gaat op de knieen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Het trieste is wel dat er bijna geen uitweg meer is om de oorlog snel te beindigen.
Rusland heeft te veel genvesteerd en verloren in deze oorlog om de oorlog te beindigen zonder dat ze de Donbass kunnen claimen. Oekrane heeft te veel genvesteerd en verloren om de Donbass af te staan.
En beide partijen kunnen militair gezien waarschijnlijk hun doelen niet bereiken: voor Rusland wordt het lastig om heel de Donbass te veroveren. Voor Oekrane wordt het lastig om de Russen helemaal van hun grondgebied te verdrijven.
Alles wijst op een patstelling van het conflict.
als het in Oekranse wateren gebeurd is moeten ze naar niet meteen naar Ruslandquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:26 schreef sp3c het volgende:
[..]
Hoeft ook niet
Ze zijn van het schip afgevallen dus het zijn drenkelingen
Dan gaat Poetin straks ons aanvallen om zijn strijders te bevrijden. Waar wil je ze trouwens kwijt? Interneringskampen bouwen?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:29 schreef capricia het volgende:
Kunnen we niet sws alle Russische krijgsgevangenen overnemen van Oekrane? Ze ontlasten daarmee.
Lijkt me mooie PR kunnen opleveren.
Lekker Hollywood denken wel.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Oekraine de hele wereld achter zich heeft staan. Die gaan hun doelen wel bereiken hoor. Rusland gaat op de knieen.
Hoe moet je daar rekening mee houden?quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:27 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Niks met angsthazerij te maken.. helaas een optie waar we rekening mee moeten houden..
Hele wereldquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:28 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Vergeet niet dat Oekraine de hele wereld achter zich heeft staan. Die gaan hun doelen wel bereiken hoor. Rusland gaat op de knieen.
Dat gaan ze wel. Ze gaan kapot door de sancties of ze gaan kapot omdat ze militair uitgeput raken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:32 schreef Noek het volgende:
[..]
Lekker Hollywood denken wel.
Rusland gaat niet op de knien.
En dan live op TV ophangen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 09:29 schreef capricia het volgende:
Kunnen we niet sws alle Russische krijgsgevangenen overnemen van Oekrane? Ze ontlasten daarmee.
Lijkt me mooie PR kunnen opleveren.
En dan bommetje spelen in het zwembadquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:11 schreef quirina het volgende:
[..]
Eigenlijk gewoon de situatie zoals die er sinds 2014 in de Donbass er isquote:Op vrijdag 15 april 2022 09:27 schreef Breekfast het volgende:
Het trieste is wel dat er bijna geen uitweg meer is om de oorlog snel te beindigen.
Rusland heeft te veel genvesteerd en verloren in deze oorlog om de oorlog te beindigen zonder dat ze de Donbass kunnen claimen. Oekrane heeft te veel genvesteerd en verloren om de Donbass af te staan.
En beide partijen kunnen militair gezien waarschijnlijk hun doelen niet bereiken: voor Rusland wordt het lastig om heel de Donbass te veroveren. Voor Oekrane wordt het lastig om de Russen helemaal van hun grondgebied te verdrijven.
Alles wijst op een patstelling van het conflict.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |