abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_204443210
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Als we Rusland echt op korte termijn meteen willen dan raken dan zullen we volledig moeten stoppen met olie en gas. Er stroomt vanwege de hoge prijzen gewoon nog teveel geld vanuit het westen Rusland binnen.
Het is schattig en arrogant tegelijk dat men denkt dat 'we' dat kunnen bewerkstelligen.

Het plaatje is veel groter dan 'we'..
Westerse propaganda doet ook enorm goed zijn werk hier zie ik wel.

Ik ben anti Putin trouwens en haat hem, voordat ik rare dingen naar mijn hoofd geslingerd krijg...
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 11:29:02 #252
236264 crew  capricia
pi_204443221
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:27 schreef hangtime het volgende:

[..]
Het is schattig en arrogant tegelijk dat men denkt dat 'we' dat kunnen bewerkstelligen.

Ik ben anti Putin trouwens en haat hem, voordat ik rare dingen naar mijn hoofd geslingerd krijg...
Ik vind dit dus ook heel moeilijk in te schatten. Hoeveel impact 'wij' daar op hebben. Of we dan niet voornamelijk onszelf pijn doen.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 11:30:30 #253
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443238
Als je echt wat wil doen dan moet je met bommen gaan gooien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_204443252
quote:

[..]

Hoezo is dit westerse propaganda? Het is toch gewoon een feit dat Rusland momenteel vooral nog de miljarden binnen harkt met gas en olie. Dus als 'we' (de landen die nu sancties hebben ingevoerd, toevallig ook de landen die het meeste gas en olie kopen van Rusland) volledig stoppen met het kopen van gas en olie dan zullen we de economie veel harder raken dan wat de huidige sancties doen. Deze cijfers zijn gewoon makkelijk terug te vinden, komt geen enkele propaganda aan te passen.
pi_204443254
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:30 schreef sp3c het volgende:
Als je echt wat wil doen dan moet je met bommen gaan gooien
Dat gaat ook wel gebeuren.
pi_204443257
quote:

[..]

Dat krijg je toch wel bij elke overweging die niet direct de Oekraïnse propoganda steunt.
Mensen worden steeds dommer en beïnvloedbaarder.
Vakman pur sang
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 11:32:33 #257
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443260
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:31 schreef quirina het volgende:

[..]
Dat gaat ook wel gebeuren.
Niet door ons, zo graag willen we het nu ook weer niet
pi_204443279
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:33 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Alles is amazing en fantastic en delicious! Duidelijkere propaganda kun je niet krijgen _O-
Doet me denken aan die Iraakse persvoorlichter, Mohammed Saeed Al-Sahaf destijds..
Niets aan de hand mensen..alles gaat prima hier..😅 ( terwijl op de achtergrond de Amerikaanse tanks binnenrolden)

[ Bericht 3% gewijzigd door Maron op 15-04-2022 11:36:31 (Edit) ]
pi_204443282
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat krijg je toch wel bij elke overweging die niet direct de Oekraïnse propoganda steunt.
Kun jij mij nogmaals uitleggen waarom het propAganda is?

Ironisch dat jij mensen dom noemt terwijl je zelf het woord propaganda niet eens kan spellen.
  vrijdag 15 april 2022 @ 11:36:19 #260
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_204443296
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:27 schreef capricia het volgende:

[..]
Denk niet dat we onszelf in een recessie willen storten daarvoor.
Het is inderdaad de vraag wat je ermee opschiet. Op korte termijn hebben we hier zelf meer last van dan Rusland. Als je de inkomstenstroom snel wil afknijpen heeft een strafheffing op de import van gas veel meer effect. Dat voorstel is al een paar keer geopperd en het verbaast me dat dit niet terugkomt in de plannen. Het zal wel tot een korte prijspiek leiden (en daarom wellicht politiek minder fijn), maar het is een slimme manier om ook de "neutrale" landen bij de sancties te betrekken omdat het onherroepelijk leidt tot andere handelsstromen in het nadeel van Rusland.
Never explain, never apologize.
pi_204443316
The oil and gas sector accounted up to roughly 40% of Russia's federal budget revenues, and up to 60% of its exports in 2019. In 2019, the Natural Resources and Environment Ministry estimated the value of natural resources to 60% of the country's GDP.

Zegt volgens mij genoeg, als je Rusland echt wilt raken dan moet je stoppen met gas en olie. Helaas zijn wij veel te afhankelijk geworden en is het logisch dat wij dit dus ook niet zomaar (kunnen) doen.
  vrijdag 15 april 2022 @ 11:39:12 #262
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204443329
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:36 schreef Lurf het volgende:
Dat voorstel is al een paar keer geopperd en het verbaast me dat dit niet terugkomt in de plannen.
Moet je bij die nazi's ten oosten van ons zijn :r

Die geven gewoon ruiterlijk toe dat als gas aankopen afnemen, er geen gekke dingen gaan gebeuren, welnee, ze geven gewoon toe dat hun concurentie-positie is gebaseerd op goedkoop RUS gas.
Scorched earth
pi_204443335
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:37 schreef Simmertje het volgende:
The oil and gas sector accounted up to roughly 40% of Russia's federal budget revenues, and up to 60% of its exports in 2019. In 2019, the Natural Resources and Environment Ministry estimated the value of natural resources to 60% of the country's GDP.

Zegt volgens mij genoeg, als je Rusland echt wilt raken dan moet je stoppen met gas en olie. Helaas zijn wij veel te afhankelijk geworden en is het logisch dat wij dit dus ook niet zomaar (kunnen) doen.
Met 'wij' wordt vooral bedoeld de rechtsopvolger van Nazi-Duitsland, de puppet van Poetin in Hongarije en nog wat andere niet zuivere landen.
pi_204443357
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 10:43 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[ twitter ]

Even dat “propaganda” filmpje gekeken over het zinken van dat schip op de Russische tv. Er zit een seniele ouwe gek te schreeuwen en we noemen dat meteen propaganda? Verder wordt er toch amper iets raar verteld? Ja ze zijn boos, so what?

Wel mooi als je tussen de regels door leest. Ze zijn boos op Oekraïne omdat hun schip gezonken is. Lijkt me wel duidelijk dat ze ook wel weten dat het schip niet door een storm uitgeschakeld is.
pi_204443360
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:39 schreef Confetti het volgende:

[..]
Met 'wij' wordt vooral bedoeld de rechtsopvolger van Nazi-Duitsland, de puppet van Poetin in Hongarije en nog wat andere niet zuivere landen.
De EU ja, met helaas inderdaad in enkele landen een populistische leider. Laat maar eens weer het gevaar zien van populistische politici (lees Baudet).
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 11:44:03 #266
8781 crew  Frutsel
pi_204443383
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:41 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wel mooi als je tussen de regels door leest. Ze zijn boos op Oekraïne omdat hun schip gezonken is. Lijkt me wel duidelijk dat ze ook wel weten dat het schip niet door een storm uitgeschakeld is.
In before:
Russen hebben dit laten gebeuren zodat het Russische volk nu als één volk achter de oorlog tegen Oekraïne (en het Westen) zal gaan staan :)
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 11:44:59 #267
8781 crew  Frutsel
pi_204443391
twitter
  vrijdag 15 april 2022 @ 11:46:04 #268
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_204443400
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:32 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Ik zie jou en enkele anderen vooral beïnvloed worden door een enorme angst voor een nucleaire oorlog.

Voor de rest van ons geldt vooral dat we helemaal niet denken dat Oekraïners engeltjes zijn, dat we helemaal niet denken dat Oekraïne het paradijs is, voor ons geldt dat we begrijpen dat de binnenlandse status van Oekraïne geen enkele relatie kent met de inval door Rusland. Dat zijn alleen maar verzinsels van Putin en de zijnen.

En ik weet dat jij jezelf graag ziet als de rechts grote stoïcijnse denker die alles in het mooie grote plaatje ziet en zijn denkbeelden niet laat beïnvloeden door emoties en irrationele zaken. Ik kan je nu al vertellen, dat valt zwaar tegen, jij bent net zo dom en beïnvloedbaar als wij allemaal vriend.
pi_204443439
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Hoezo is dit westerse propaganda? Het is toch gewoon een feit dat Rusland momenteel vooral nog de miljarden binnen harkt met gas en olie. Dus als 'we' (de landen die nu sancties hebben ingevoerd, toevallig ook de landen die het meeste gas en olie kopen van Rusland) volledig stoppen met het kopen van gas en olie dan zullen we de economie veel harder raken dan wat de huidige sancties doen. Deze cijfers zijn gewoon makkelijk terug te vinden, komt geen enkele propaganda aan te passen.
Veel te simpel gedacht.
"Onze" energie behoefte zal niet afnemen, die groeit nog dagelijks.
Daarnaast zijn er op deze aarde nog heeeel veel andere landen die niet meedoen aan sancties en ook een groeiende energie behoefte hebben.

Zij kopen gewoon van Rusland en verkopen weer aan 'ons'.
Linksom of rechtsom vloeit het geld gewoon naar Rusland, wat "ze" je ook wijsmaken.
Vandaar dat ik dat propaganda noem.
pi_204443452
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:46 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Ik zie jou en enkele anderen vooral beïnvloed worden door een enorme angst voor een nucleaire oorlog.

Voor de rest van ons geldt vooral dat we helemaal niet denken dat Oekraïners engeltjes zijn, dat we helemaal niet denken dat Oekraïne het paradijs is, voor ons geldt dat we begrijpen dat de binnenlandse status van Oekraïne geen enkele relatie kent met de inval door Rusland. Dat zijn alleen maar verzinsels van Putin en de zijnen.

En ik weet dat jij jezelf graag ziet als de rechts grote stoïcijnse denker die alles in het mooie grote plaatje ziet en zijn denkbeelden niet laat beïnvloeden door emoties en irrationele zaken. Ik kan je nu al vertellen, dat valt zwaar tegen, jij bent net zo dom en beïnvloedbaar als wij allemaal vriend.
Het andere geluid dat ik bijvoorbeeld hoor is dat Oekraïense soldaten burgers zouden hebben afgeslacht in Mariupol...

Die 50k Noord-Koreaanse levens gaan evengoed Oekraïense levens vernietigen. Het is de zoveelste meesterzet van Russische president - phpmystyle
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 11:54:29 #271
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443453
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:44 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
oekraine krijgen ze er niet onder dus gaan ze tegenstanders aanpakken die ze al vermoord hebben

makes sense

dat zal iedereen leren
pi_204443458
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:52 schreef hangtime het volgende:

[..]
Veel te simpel gedacht.
"Onze" energie behoefte zal niet afnemen, die groeit nog dagelijks.
Daarnaast zijn er op deze aarde nog heeeel veel andere landen die niet meedoen aan sancties en ook een groeiende energie behoefte hebben.

Zij kopen gewoon van Rusland en verkopen weer aan 'ons'.
Linksom of rechtsom vloeit het geld gewoon naar Rusland, wat "ze" je ook wijsmaken.
Vandaar dat ik dat propaganda noem.
Noem eens een aantal landen die het gas dan via een omweg aan ons zouden kunnen verkopen? Welke pijplijnen gaan zij gebruiken?

Ik zeg overigens niet meteen dat we het moeten doen gezien de economische schade. Enige wat ik zeg is dat dit Rusland wel echt hard op korte termijn zal raken. Er is een reden waarom de Russen de gaskraan niet dichtdraaien. Want als ze Europa echt willen straffen zouden ze dat kunnen en moeten doen.
pi_204443474
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:55 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Noem eens een aantal landen die het gas dan via een omweg aan ons zouden kunnen verkopen? Welke pijplijnen gaan zij gebruiken?

Ik zeg overigens niet meteen dat we het moeten doen gezien de economische schade. Enige wat ik zeg is dat dit Rusland wel echt hard op korte termijn zal raken. Er is een reden waarom de Russen de gaskraan niet dichtdraaien. Want als ze Europa echt willen straffen zouden ze dat kunnen en moeten doen.
Ja, ik kon die theorie ook niet helemaal volgen, persoonlijk.
pi_204443477
twitter

Mooi, weer eentje minder.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 11:59:53 #275
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_204443486
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:54 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het andere Russische geluid dat ik bijvoorbeeld hoor is dat Oekraïense soldaten burgers zouden hebben afgeslacht in Mariupol...

Fixed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:00:05 #276
236264 crew  capricia
pi_204443489
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, ik kon die theorie ook niet helemaal volgen, persoonlijk.
Er zijn toch gastankers? Schepen.
Die kunnen flink wat vervoeren.
https://www.ad.nl/rotterd(...)rwarmen-br~aeb80f44/

Kan best dat een Turkije of een ander willekeurig land die niet meedoet aan de boycots dit wel wil verhandelen. Levert gewoon geld op.
- Goethe, “Faust”
pi_204443492
quote:

[..]

Pijplijnen?
Europa koopt o.a. veel LNG van China
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:00:36 #278
236264 crew  capricia
pi_204443498
quote:

[..]

Schepen.
- Goethe, “Faust”
pi_204443522
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Schepen.
Nou mag je drie keer raden in wiens bezit het leeuwendeel van die dingen zijn.
pi_204443527
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:00 schreef capricia het volgende:

[..]
Er zijn toch gastankers? Schepen.
Die kunnen flink wat vervoeren.

Kan best dat een Turkije of een ander willekeurig land die niet meedoet aan de boycots dit wel wil verhandelen. Levert gewoon geld op.
Niet echt. Ik heb dat al eerder gepost, de wereldwijde beschikbaarheid van LNG tankers is eigenlijk miniscuul in verhouding tot de hoeveelheden gas die door pijplijnen gaat. Verder heeft iedere pijplijn een limiet aan capaciteit, nieuwe pijplijnen aanleggen kost veel tijd en geld en zal mogelijk bemoeilijkt worden door sancties.

Verder is het ook zo dat LNG havens nogal specifieke eisen hebben, het is niet alsof je LNG in iedere haven kan laden of lossen, ook dat kost heel veel geld (en tijd) om in te richten.

Iets als graan of erts is simpel, iedere bulkcarrier kan het laden en lossen op de meeste plaatsen ter wereld, zelfs olie is veel simpeler te laden en te lossen. LNG niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2022 12:06:34 ]
pi_204443536
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:00 schreef hangtime het volgende:

[..]
Pijplijnen?
Europa koopt o.a. veel LNG van China
Dat is Amerikaanse LNG, geen Russische en dat waren een paar scheepsladingen.
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:06:21 #282
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_204443542
Ik zie dat via via gas kopen ook niet.

Als wij RUS gas in de vorm van LNG kopen, en het is alleen maar duurder en RUS vangt nog steeds de volle mep, is het zinloos om via via te kopen. Dan koop je het net zo goed direct.

Verkoopt RUS nou gas tegen absolute bodemprijzen en verkoopt China het voor een redelijke prijs aan ons, is dat nog steeds de moeite waard, want RUS vangt dan immers minder.

Probleem kindje China is vooralsnog van latere zorg. Eerst RUS.
Scorched earth
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:09:06 #283
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443572
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Fixed.
vreemd verhaal

er is de hele dag geschoten, alle kanten op, mijn alles, heel de dag iedere dag, geen Rus gezien
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:10:13 #284
236264 crew  capricia
pi_204443588
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Niet echt. Ik heb dat al eerder gepost, de wereldwijde beschikbaarheid van LNG tankers is eigenlijk miniscuul in verhouding tot de hoeveelheden gas die door pijplijnen gaat. Verder heeft iedere pijplijn een limiet aan capaciteit, nieuwe pijplijnen aanleggen kost veel tijd en geld en zal mogelijk bemoeilijkt worden door sancties.

Verder is het ook zo dat LNG havens nogal specifieke eisen hebben, het is niet alsof je LNG in iedere haven kan laden of lossen, ook dat kost heel veel geld om in te richten.

Iets als graan of erts is simpel, iedere bulkcarrier kan het laden en lossen op de meeste plaatsen ter wereld, zelfs olie is veel simpeler te laden en te lossen. LNG niet.
quote:
Tankers vol vloeibaar gas naar Rotterdam, met één lading kun je 100.000 woningen jaar lang verwarmen
De gasprijzen knallen door het dak, maar dankzij ‘Rotterdam’ wordt het leed een béétje verzacht. Op de Maasvlakte meren steeds meer enorme tankers boordevol vloeibaar aardgas aan. En vergis je niet, het zijn megavrachten: met de lading van één schip kunnen honderdduizend woningen een jaar lang worden verwarmd.

Rotterdam kan die schepen aan, wat ik zo lees. Ze komen uit de VS, Australië of het Midden Oosten.
Dit jaar is het aantal al verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. (NOS)

quote:
Vloeibaar gas is daardoor voor Europa een alternatief voor gas uit eigen bodem of via de pijpleidingen geworden. Jarenlang was die uitvlucht niet echt nodig. "De Gate terminal was een soort waakvlammetje", zegt Guth. "Maar als er te weinig gas komt via de pijpleidingen, zoals nu, is het fijn dat we een alternatief hebben."

Als de Rotterdamse capaciteit volledig wordt gebruikt is dat voldoende voor ongeveer een kwart van het Nederlandse gasverbruik. Meer is ook niet mogelijk, omdat er niet genoeg fabrieken in Europa zijn om de lng om te zetten. "We zijn dus voor 35 tot 40 procent afhankelijk van Russisch gas", zegt Lucia van Geuns van The Hague Center for Strategic Studies.
Er is nog genoeg ruimte voor verbetering, zo te lezen. :) Als we meer kunnen omzetten kunnen we makkelijker van het Russische gas af. Al hebben wij Groningen natuurlijk nog.
- Goethe, “Faust”
pi_204443621
Niks mis met Russisch gas, alleen wel wat fout met Russische agressie.

En dat zie ik meer als een Putin en Nato probleem. We krijgen niet het hele verhaal te horen.

Proxy oorlog van de VS.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:14:17 #286
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443628
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:09 schreef sp3c het volgende:

[..]
vreemd verhaal

er is de hele dag geschoten, alle kanten op, mijn alles, heel de dag iedere dag, geen Rus gezien
dattie zogenaamd moet rennen voor een sluipschutter vond ik dan wel weer cool, zag er prima uit
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:14:30 #287
236264 crew  capricia
pi_204443630
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:13 schreef ludovico het volgende:

En dat zie ik meer als een Putin en Nato probleem. We krijgen niet het hele verhaal te horen.

Proxy oorlog van de VS.
Hoe is die oorlog begonnen in jouw optiek?
- Goethe, “Faust”
pi_204443633
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]
[..]

Rotterdam kan die schepen aan, wat ik zo lees. Ze komen uit de VS, Australië of het Midden Oosten.
Dit jaar is het aantal al verdubbeld ten opzichte van vorig jaar. (NOS)
[..]
We is nog genoeg ruimte voor verbetering, zo te lezen. :) Als we meer kunnen omzetten kunnen we makkelijker van het Russische gas af.
Rotterdam heeft een LNG terminal, de Gate terminal, die kostte in 2008 al 800 miljoen euro en duurde 3 jaar om te bouwen in een land wat ervaring en expertise heeft met de materie en een land wat de infrastructuur heeft om het gas te vervoeren naar elders.
pi_204443664
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:13 schreef ludovico het volgende:

Proxy oorlog van de VS.
De NAVO heeft 20 jaar geprobeerd om Rusland erbij te betrekken en te helpen, het probleem is Rusland en Poetin.
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:22:55 #290
403588 mcmlxiv
pi_204443708
quote:

[..]
Het andere geluid dat ik bijvoorbeeld hoor is dat Oekraïense soldaten burgers zouden hebben afgeslacht in Mariupol...

Nou, wie weet. Zoals ik zei, niemand zegt dat Oekraïners engeltjes zijn. Dus zou best kunnen.

Maar weet je? Als Rusland niet binnengevallen was, als Rusland niet al jaren zich bemoeit had met Oekraïnse binnenlandse aangelegenheden dan was ook dit niet gebeurd. Dus leuk voorbeeld, maar hoezo relevant?
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:24:03 #291
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443720
oorlog in Oekraine

wat er dan tijdens de oorlog in Oekraine gebeurt lijkt me dan sowieso relevant
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:24:12 #292
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443722
maar dit is propaganda
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:24:12 #293
236264 crew  capricia
pi_204443723
quote:

[..]

Wat een verhaal. Ben nu aan het kijken.
- Goethe, “Faust”
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:24:26 #294
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443727
maar waarom het relevant is is een vreemde vraag hoor
pi_204443733
quote:

[..]

Ik zou er pas voorstander van zijn als er een degelijk alternatief is, dat de financiële klap beperkt blijft voor de groep mensen die nu al nauwelijks rondkomen. Het is vrij makkelijk roep toeteren (en dan heb ik het niet over jou, je benoemt het genuanceerd) dat ze er ‘gewoon’ mee moeten stoppen als je er zelf financieel goed bij zit. Dat is alleen niet het geval voor een deel van onze bevolking (niet enkel NL, ook andere EU landen natuurlijk) en ik vind wel dat we ook aan die groep moeten denken. Heel mooi dat we Oekraïne willen helpen, maar niet ten koste van een deel van onze bevolking imo.
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:25:42 #296
403588 mcmlxiv
pi_204443744
Relevant is het verkeerde woord. Het is geen excuus voor Russisch handelen. Sterker nog, wanneer het waar is is het helaas nog een voorbeeld van wat Russisch handelen heeft veroorzaakt
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:25:46 #297
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204443745
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:32 schreef sp3c het volgende:

[..]
Niet door ons, zo graag willen we het nu ook weer niet
Ben je daar nog zo zeker van? Het gaat steeds een stapje verder... Er worden nu al helikopters, vliegtuigen?, zwaar luchtafweer e.d. gestuurd. Verder is de troepenopbouw aan de grens enorm aan het worden

Tevens kan het ook gewoon zo zijn dat Rusland een aanval doet op de NAVO he?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_204443756
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 11:44 schreef Frutsel het volgende:
[ twitter ]
Aha, daar heb je hem weer. De "gewone Rus" die maar weer eens zijn ware aard toont.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Moderator vrijdag 15 april 2022 @ 12:27:41 #299
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_204443767
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:25 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Ben je daar nog zo zeker van? Het gaat steeds een stapje verder... Er worden nu al helikopters, vliegtuigen?, zwaar luchtafweer e.d. gestuurd. Verder is de troepenopbouw aan de grens enorm aan het worden
100 procent

en zo extreem is die troepenopbouw nu ook weer niet maar we tellen geplande oefeningen ook mee dus het lijkt allemaal heel wat
  vrijdag 15 april 2022 @ 12:29:41 #300
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_204443787
quote:
88s.gif Op vrijdag 15 april 2022 12:27 schreef sp3c het volgende:

[..]
100 procent

en zo extreem is die troepenopbouw nu ook weer niet maar we tellen geplande oefeningen ook mee dus het lijkt allemaal heel wat
Die oefeningen zijn daar niet voor niks he? En 140k. Dat is ongeveer net zoveel als de Russen er klaar hadden staan. Ik durf er weinig meer over te zeggen. Iedereen wordt in gemasseerd dat de Russen slecht zijn (wat ze ook zijn), dreigingen worden over en weer groter. Het is nog lang niet afgelopen
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')