Allemaal naar Rusland om te tanken.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef capricia het volgende:
Litertje benzine (octane-95) kost 57 cent in Rusland.
Wel lekker goedkoop.
Kom je niet meer in.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Allemaal naar Rusland om te tanken.
quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:52 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Ik blijf het toch bijzonder vinden hoe ze gewoon stug dezelfde retoriek blijven uitslaan alsof ze helemaal niet keihard worden afgemaakt en uitgelachen door de wereld.
Het is echt heel goedkoop allemaal.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
En daarom dient er dus ook een boycot op de export van levensmiddelen, medicijnen en medische apparatuur naar Rusland te komen.
Huh, hoe kom je tot die conclusie?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus wij hebben hebben meer last van de sancties dan de Russen?
De roebel ligt in coma.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit is wel wat ik zo zie van een afstandje. Van de families die ik volg. Aardbeien uit Azerbeidzjan, Fruit uit Turkije. Etc.
Alles is gewoon normaal gevuld.
De roebel is al weer terug op het oude niveau.
Hoe hard werken die sancties eigenlijk? Of hoe lang duurt het voordat we echt effect gaan zien?
Je zou bijna een handeltje beginnen. Oh wacht...quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Allemaal naar Rusland om te tanken.
Laten we dit eens vertalen naar die 'Approval Rating' van Putin. Denk jij dat mensen in zo'n poll aan durven te geven dat ze niet achter Putin staan?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:41 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Nogmaals:
denk je dat russen vrij mogen laten zien als het slecht zou gaan?
Ze kunnen zelfs niet eens aan onderdelen komen voor hun Lada’squote:Op vrijdag 15 april 2022 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
De roebel ligt in coma.
Moment dat die munt weer echt vrij verhandeld zou mogen worden, word die minder waard dan toilet papier.
Het echte in elkaar zijgen kan ff duren. Pak een willekeurige foto van bv moskou.
Tel de westerse auto's. Hoe lang tot die stuk gaan en er geen spare parts meer zijn.
Vervelende is: wij willen dat het nu stopt. Maar hoop van deze sancties zijn als dynamiet met een lange lont.
Leuk voorbeeld:
https://www.transport-onl(...)welkom-in-rotterdam/
En zelfs westerse bedrijven die niet weg willen uit RUS, zakken zo langzaam in elkaar. Want: grondstoffen komen niet, of zeer vertraagd, of duur vanwege extreme omwegen, aan.
Vanaf pasen zijn die schepen niet meer welkom in Rotterdam, lees ik. Gaat inderdaad nog wel even een tijdje duren dan.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
De roebel ligt in coma.
Moment dat die munt weer echt vrij verhandeld zou mogen worden, word die minder waard dan toilet papier.
Het echte in elkaar zijgen kan ff duren. Pak een willekeurige foto van bv moskou.
Tel de westerse auto's. Hoe lang tot die stuk gaan en er geen spare parts meer zijn.
Vervelende is: wij willen dat het nu stopt. Maar hoop van deze sancties zijn als dynamiet met een lange lont.
Leuk voorbeeld:
https://www.transport-onl(...)welkom-in-rotterdam/
En zelfs westerse bedrijven die niet weg willen uit RUS, zakken zo langzaam in elkaar. Want: grondstoffen komen niet, of zeer vertraagd, of duur vanwege extreme omwegen, aan.
Nee hoor.quote:
Niet een deel. Helemaal sinds 2016quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:02 schreef quirina het volgende:
[..]
Ze kunnen zelfs niet eens aan onderdelen komen voor hun Lada’s
Lada is een deel Frans namelijk.
Ga er maar vanuit dat er heel veel Russen en Russische bedrijven zwaar lijden onder die sancties. Het is alsof er door de hele economie mijnen van verschillende omvang ontploffen. Autofabrikanten die moeten stoppen wegens een gebrek aan chips, een hypotheek die plotseling onbetaalbaar is, aardappels die plotseling twee keer zo duur zijn.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:58 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus wij hebben hebben meer last van de sancties dan de Russen?
Wat ze daar allemaal aanwijzen staat wel min of meer gelijk aan hondenvoer. Dat is nergens 'duur'quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is echt heel goedkoop allemaal.
Waarom zou Rusland z’n grootste inkomstenbron verpatsen aan een grootafnemer?quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Als het gaat over bedrijven die grondstoffen delven, heeft China daar wel belang bij ja.
nee vergeet niks filmpje komt erg promotend over.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:47 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, de staats TV of media niet. Maar jij vergeet dat internet (nog wel) werkt in Rusland en dat dit soort zaken via VPN's dan wel naar buiten komen als het een echt probleem is voor mensen.
Die militaire rantsoen pakketten zag ik in zo:n supermarktfilmpje gewoon te koop liggen. Met een goede THT datum, in een schap.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:01 schreef quirina het volgende:
Je zou denken dat die Russen dan ook wel voor eten kunnen zorgen voor hun soldaten.
Maar nee hoor die mogen honger lijden en moeten maar plunderen in Oekraïne of een hond vreten.
Maar het is niet echt veranderd ten opzichte van voor de sancties. Ik zie gewoon bijna geen verschil.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:04 schreef Rode_Wijn het volgende:
[..]
Wat ze daar allemaal aanwijzen staat wel min of meer gelijk aan hondenvoer. Dat is nergens 'duur'
Een goede THT datum op militaire rantsoenen is niet zo verrassendquote:Op vrijdag 15 april 2022 11:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Die militaire rantsoen pakketten zag ik in zo:n supermarktfilmpje gewoon te koop liggen. Met een goede THT datum, in een schap.
Dat lijkt me wel een probleem qua corrupte, ja. Dat het dus gewoon doorverkocht wordt.En de soldaten met oude troep of niets zitten.
Er zijn ook nog heel veel Russen die bij hun Dacha groenten fruit en een veestapel hebben.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:05 schreef Korenfok het volgende:
[..]
nee vergeet niks filmpje komt erg promotend over.
Plus grondstof prijzen zijn overal een beetje het zelfde, belastingen etc zijn overal anders. met een gemiddeld ¤9000 bruto per jaar te besteden in Rusland (dus inc. die miljardairs daar) (gaat alles nog vanaf), is het dus gewoon onmogelijk dat er veel russen de kans hebben om in grote 'westerse' supermarkten shoppenn aangezien de grondprijzn over de hele wereld grotendeels tamelijk gelijk zijn.
"Mogelijk zou kunnen proberen"quote:
Omdat die Russen met over-datum troep in het veld zaten. En in de supermarkt dezelfde pakketten lagen met een goede datum.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Een goede THT datum op militaire rantsoenen is niet zo verrassend
Dat is wel een terecht punt. Vraag is dan of het werkelijk voldoende tijd is om sancties haar werk te laten doen. Zo zie ik oreo en kitkat ijs. Is nestle niet intussen al een tijdje weg daar?quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het is niet echt veranderd ten opzichte van voor de sancties. Ik zie gewoon bijna geen verschil.
Suiker is een tijdje weg geweest. Gehamsterd als toen met ons toiletpapier. Maar ook dat is er gewoon weer.
Die merken er sws weinig van. En die op het platteland, die al zelf voorzienend waren, ook niet.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Er zijn ook nog heel veel Russen die bij hun Dacha groenten fruit en een veestapel hebben.
CASUS BELLI FOR TOTAL WAR ON UKRAIN!!!!quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:56 schreef Ulx het volgende:
442 bemanningsleden vermist. Dat lijkt niet op een ongeluk.
Dat komt doordat Duitsland nog heel veel olie en gas inkoopt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Aardbeien uit Azerbeidzjan hoorde ik. En veel groente/Fruit uit Turkije.
Is dat zo? Massa ontslagen in Rusland?
Ik volg zo wat families op YT, en ik zie het (nog) niet.
Dan zien wij verschillende mensen op YT.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar het is niet echt veranderd ten opzichte van voor de sancties. Ik zie gewoon bijna geen verschil.
Suiker is een tijdje weg geweest. Gehamsterd als toen met ons toiletpapier. Maar ook dat is er gewoon weer.
Heel mooi, laat de babuschka's maar verhaal gaan halen in het Kremlin waarom ze hun zonen en echtgenoten hebben moeten offeren.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:56 schreef Ulx het volgende:
442 bemanningsleden vermist. Dat lijkt niet op een ongeluk.
Voedsel en medicijnen liggen niet onder sancties of embargos.quote:Op vrijdag 15 april 2022 10:52 schreef stalybridge het volgende:
Maar was de verwachting dan dat er een voedsel probleem zou komen door de sancties? Volgens mij niet en dan zijn de filmpjes die tonen dat er nog voedsel is wat kansloos.
Het probleem voor Rusland ligt toch veel meer in de afhankelijkheid van technologie die ze zelf niet in huis hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
Nee dat denk ik niet, maar weet niet zeker. Kan me wel voorstellen dat ondanks rusland de agressor is, het wel het volk verenigd achter Poetin, aangezien een inviduele rus ook wordt aangekeken en sancties krijgt.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Laten we dit eens vertalen naar die 'Approval Rating' van Putin. Denk jij dat mensen in zo'n poll aan durven te geven dat ze niet achter Putin staan?
Maar die 80% wordt hier heel serieus genomen om het hele Russische volk af te branden
quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:14 schreef capricia het volgende:
Macdonald's, burger king, kfc is ook nog vaak genoeg open in RL.![]()
Gaat goed met die sancties.Mcdonalds* etc. besloten zelf te sluiten he, dat is officieel geen onderdeel van de sancties.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik snap overigens niet helemaal waar je naar toe wilt. Dat nu op korte termijn de sancties nog niet zichtbaar zijn in wat supermarkten wilt toch nog helemaal niets zeggen.
Met "wir haben es nicht gewusst" komen ze niet weg, Poetin zit al twintig jaar in het Kremlin omdat de Russen hem daar willen hebben zitten.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:01 schreef Divje het volgende:
[..]
Laten we dit eens vertalen naar die 'Approval Rating' van Putin. Denk jij dat mensen in zo'n poll aan durven te geven dat ze niet achter Putin staan?
Maar die 80% wordt hier heel serieus genomen om het hele Russische volk af te branden
De Duitse houding is schandalig. Aan de ene kant willen ze zo traag afbouwen dat het jaren gaat duren om van Russisch gas af te komen. En tegelijkertijd zitten ze moeilijk te doen om de wapens te leveren die Oekraïne nodig heeft om het door hun gefinancierde Russische leger van het lijf te houden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:11 schreef polderturk het volgende:
[..]
Dat komt doordat Duitsland nog heel veel olie en gas inkoopt.
Oh, ik ben wel benieuwd welke normale Russen en gezinnen jij volgt op YT.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:12 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dan zien wij verschillende mensen op YT.
Maar als Huawei je geen telefoons durft te verkopen wegens westerse sancties, dan heb je echt wel een probleem hoor.
Das waar ja. Alleen zijn er nog steeds wel veel open dus.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Mcdonalds* etc. besloten zelf te sluiten he, dat is officieel geen onderdeel van de sancties.
Ah, dus we moeten nog wat langer wachten voordat het te zien is in de supermarkt? Hoe lang denk jij?quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:15 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ik snap overigens niet helemaal waar je naar toe wilt. Dat nu op korte termijn de sancties nog niet zichtbaar zijn in wat supermarkten wilt toch nog helemaal niets zeggen.
Helaas niet nee.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:12 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voedsel en medicijnen liggen niet onder sancties of embargos.
Wat ik heb gezien is hier al langs gekomen. Die twee mannen geven aan welke prijzen zijn gestegen, welke producten verdwenen zijn of gaan verdwijnen en ook waarom de sancties wel degelijk pijn gaan doen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Oh, ik ben wel benieuwd welke normale Russen en gezinnen jij volgt op YT.
Wil je het delen hier? Ik vind het interessant om te zien wat normale Russen er van merken.
Dit maakt mijn punt alleen maar sterker. Maar goed.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:08 schreef quirina het volgende:
[..]
Er zijn ook nog heel veel Russen die bij hun Dacha groenten fruit en een veestapel hebben.
Met uitzondering van voedsel en medicijnen toch? Dus die filmpjes vanuit supermarkten zullen niet anders worden.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:03 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanaf pasen zijn die schepen niet meer welkom in Rotterdam, lees ik. Gaat inderdaad nog wel even een tijdje duren dan.
En landen als Turkije doen niet mee aan de boycot. Dus zal wel via die routes gaan lopen.
Hebben flink teruggeschaald in ieder geval.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:09 schreef Rode_Wijn het volgende:
Is nestle niet intussen al een tijdje weg daar?
Denk dat het met voedsel wel los zal lopen. Ze kunnen zelf genoeg produceren en daarnaast genoeg landen die wel gewoon normaal handel drijven met Rusland. Overigens zijn volgens mij de sancties nooit bedoeld om het Russische volk uit te hongeren.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, dus we moeten nog wat langer wachten voordat het te zien is in de supermarkt? Hoe lang denk jij?
Als de Russen massaal ontslagen worden en het niet meer kunnen betalen, zal er toch wel minder aanbod in de supermarkt te zien zijn?quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:20 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Met uitzondering van voedsel en medicijnen toch? Dus die filmpjes vanuit supermarkten zullen niet anders worden.
Precies. Mobieltje wat je nu hebt, zal je het mee moeten doen. Is je batterij lui geworden? You are f*cked. Hopen dat je nog ergens een Nokia 3310 in een doos hebt liggen.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:12 schreef HiZ het volgende:
Maar als Huawei je geen telefoons durft te verkopen wegens westerse sancties, dan heb je echt wel een probleem hoor.
Denk niet dat we onszelf in een recessie willen storten daarvoor.quote:Op vrijdag 15 april 2022 11:25 schreef Simmertje het volgende:
Als we Rusland echt op korte termijn meteen willen raken dan zullen we volledig moeten stoppen met olie en gas. Er stroomt vanwege de hoge prijzen gewoon nog teveel geld vanuit het westen Rusland binnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |