Volgens mij viel dat niet onder "geen" zaken meer doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:44 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als ze Rusland uit hun public clouds trappen heeft dat redelijke impact. Op mijn werk hebben we een vestiging in Rusland. Als die bv ineens geen mail meer hebben, kunnen ze daar de poorten sluiten en het licht uit doen.
Waar wordt de gemiddelde Rus dan gecanceld?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:44 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het gaat mij daarbij vooral om het 'cancellen' e.d. van de gemiddelde Rus als sanctie. Dingen die (voornamelijk) Poetin en zijn vriendjes raken, prima.
Mwah. De ervaringen met dit soort sturmbatalione is slecht. Als ze de eerste maand overleven kunnen het misschien goede soldaten worden. Maar dat zal maar 1 van de vier zijn .quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:37 schreef luxerobots het volgende: [..] Onder leiding van een ervaren militair, en met de juiste wapens, kunnen ze de tegenstander nog goed te pakken nemen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:25 schreef Tijger_m het volgende:
NRC:
[..]
I am shocked, shocked I say!
[..]
Alles is liefde, vooral de dode Oekrainers?
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:45 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Op de Facebookpagina van ons lokale suffertje stond een bericht dat de gemeente locaties aan het bekijken is voor eventuele opvang van gevluchte Oekraeners.
Heb even doorgeklikt op de profielen van enkelen die daar woedend op reageren en ja hoor, 100% van die lui hadden hun profiel ook vol met anti-coronamaatregelen en antivax geleuter.
Lekker makkelijk en overzichtelijk zo. Dat dan weer wel!quote:Op maandag 28 februari 2022 14:50 schreef Salina het volgende:
[..]
Het is echt tyfusdruk en het gaat echt mega snel in dit topic. Echt makkelijk meelezen is het niet.
Wat ik echter wl een hele mooie pr vind, is dat de meeste coronawappies nu massaal oorlogswappies zijn geworden, c.q. de Russische inval goedpraten onder het mom van "nuance", "nadenken" en dergelijke meer.
Dat maakt het voor zo'n relatief lui en obsessief-compulsief aangelegd persoon als mij een stuk makkelijker om het allemaal een beetje te behappen.
Toch wel handig.
Maar Russische bedrijven die dus ook in die Cloud zitten, dus wel, want Cloud abonnementen afnemen is zaken doen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:46 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij viel dat niet onder "geen" zaken meer doen.
Sport en cultuur. Dat werkt averechts en versterkt Putin zijn verhaal alleen maar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar wordt de gemiddelde Rus dan gecanceld?
Rusland heeft met Europa niks te maken. Turkije, Iran, China en noem maar op zullen zeker wel alternatieven bedenken om hun goederen toch te kunnen verkopen aan Rusland. Handel gaat gewoon door. Een miezerig microsoft gaat dat echt niet tegenhouden lol.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:45 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En waar denk je dat die logistiek die nodig is om voedsel op de juiste locatie op het juiste moment te krijgen precies op draait?
Het zijn echter ook dingen waarmee je Poetin direct raakt. Want hij mag graag zijn Rusland promoten middels sportevenementen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sport en cultuur. Dat werkt averechts en versterkt Putin zijn verhaal alleen maar.
Nooit. De NAVO plaatst geen kernwapens, de lidstaten die kernmachten zijn hebben volledige controle over hun arsenaal.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:48 schreef Zwoerd het volgende:
Wat is trouwens de laatste keer geweest dat NAVO ergens kernwapens heeft geplaatst?
Zou Rusland dat niet kunnen opvangen door de software te kraken, licensiebeveiliging eruit halen en via Russische servers updates verspreiden?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We moeten maar zien wat het in de praktijk gaat betekenen. Echter, als heel veel microsoftsystemen niet meer onderhouden kunnen worden, en als er geen computers met microsoft verkocht kunnen worden, zullen de gevolgen niet meevallen.
25% van deze mensen die de eerste maand overleeft wordt misschien een goede soldaat.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mwah. De ervaringen met dit soort sturmbatalione is slecht. Als ze de eerste maand overleven kunnen het misschien goede soldaten worden. Maar dat zal maar 1 van de vier zijn .
Toch is het dom. Je moet het Russische volk niet van je afstoten, maar juist naar je toe trekken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:50 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het zijn echter ook dingen waarmee je Poetin direct raakt. Want hij mag graag zijn Rusland promoten middels sportevenementen.
Denk dat dat meevalt, qua (hand) wapen training zijn we in Nederland 2 ochtenden op de hei geweest en 2 middagen hoe je je wapen onderhoud, op zich zou ik me redelijk kunnen redden, als je er ook veel over gelezen hebt scheelt dat een hoop, tip op Quora zit https://www.quora.com/profile/Roland-Bartetzko is een oud veteraan die zeer actief gevochten heeft in Kosovo en gewoon veel praktische info geeft, het is over algemeen geen rocket science. Roland zit op dit moment trouwens in de Ukraine om een aantal journalisten te "begeleiden".quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:36 schreef HSG het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat 3 dagen training veel gaat doen.
Je kan de portfolio van MS proberen na te bouwen via open source software. Dat hebben wat duitse overheden geprobeerd, en dat viel vies tegen, "lol".quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:50 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Rusland heeft met Europa niks te maken. Turkije, Iran, China en noem maar op zullen zeker wel alternatieven bedenken om hun goederen toch te kunnen verkopen aan Rusland. Handel gaat gewoon door. Een miezerig microsoft gaat dat echt niet tegenhouden lol.
Als je enkel wil zuigen, reageer dan aub niet op mijn Posts.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:51 schreef luxerobots het volgende:
[..]
25% van deze mensen die de eerste maand overleeft wordt misschien een goede soldaat.
Dat kun je vast met een bron staven?
Ik zou ook echt niet weten hoe ik zou reageren als ik in hun schoenen stond. Wat is de kans dat ik niet volledig blokkeer wanneer ik daadwerkelijk de kans krijg om de trekker over te halen en een ander mens te doden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mwah. De ervaringen met dit soort sturmbatalione is slecht. Als ze de eerste maand overleven kunnen het misschien goede soldaten worden. Maar dat zal maar 1 van de vier zijn .
www.bloomberg.com/news/ar(...)apon-in-july-ft-saysquote:
Dat is zeker niet wat ik er over las.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nooit. De NAVO plaatst geen kernwapens, de lidstaten die kernmachten zijn hebben volledige controle over hun arsenaal.
Hoe dan? Zij worden gehersenspoeld door Russische staatspropaganda.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het dom. Je moet het Russische volk niet van je afstoten, maar juist naar je toe trekken.
De overgrote meerderheid van de mensen blokkeert als ze een ander moeten doden. Ook wanneer ze beter getraind zijn . Het gros schiet niet of in de lucht.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik zou ook echt niet weten hoe ik zou reageren als ik in hun schoenen stond. Wat is de kans dat ik niet volledig blokkeer wanneer ik daadwerkelijk de kans krijg om de trekker over te halen en een ander mens te doden.
Waar niet bedoel je?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waar wordt de gemiddelde Rus dan gecanceld?
Want dat gaat nu wel werken ja. Na 2008 heeft dat helemaal niets kunnen voorkomen maar deze keer is het heus wel anders.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Toch is het dom. Je moet het Russische volk niet van je afstoten, maar juist naar je toe trekken.
Ja en als je dan ook nog alle andere bronnen voor ze afsluit heeft die propaganda helemaal het monopolie.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe dan? Zij worden gehersenspoeld door Russische staatspropaganda.
Ik mag toch glad gaan aannemenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We moeten maar zien wat het in de praktijk gaat betekenen. Echter, als heel veel microsoftsystemen niet meer onderhouden kunnen worden, en als er geen computers met microsoft verkocht kunnen worden, zullen de gevolgen niet meevallen.
Ik hoop dat er nog wel buitenlandse correspondenten overblijven. Straks komt er geen bericht meer uit dat land zonder het Russische propagandasausjequote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS verslaggever in Rusland komt terug naar Nederland vanwege de situatie in Moskou.
Denkt Poetin anders over. Je moet ze juist flink intimideren anders luisteren ze niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat hebben we helemaal niet gedaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:55 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Want dat gaat nu wel werken ja. Na 2008 heeft dat helemaal niets kunnen voorkomen maar deze keer is het heus wel anders.
Die bronnen worden zelf ook al afgesloten door de Russische regering op dit moment.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja en als je dan ook nog alle andere bronnen voor ze afsluit heeft die propaganda helemaal het monopolie.
Nee, militair genie, je weet dat in WO2 ook gewoon complete duitse steden met bombardementen van de kaart gevaagd werden. Dus tot zover "het volk naar je toe trekken".quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iemand doden is lastig, daarom worden soldaten al tijdens de opleiding een beetje gefopt door continue eufenismes te gebruiken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:52 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Ik zou ook echt niet weten hoe ik zou reageren als ik in hun schoenen stond. Wat is de kans dat ik niet volledig blokkeer wanneer ik daadwerkelijk de kans krijg om de trekker over te halen en een ander mens te doden.
De Russen hebben hetzelfde gedaan in Syriquote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:56 schreef Complotwappie het volgende:
Ik hoorde gisteren een goed punt: de afgelopen 8 jaar werden welke paar maanden de Oekrane troepen in het Oosten afgewisseld. Hierdoor heeft een redelijk groot deel van het leger (recente) ervaring (met het op scherp staan, stress, etc). Dit in tegenstelling tot de Russen.
Voorlopig ben ik blij dat ze dit soort false flag dingen alleen in beeld- en tekstmateriaal als disinformatie verspreiden ipv daad bij het woord te voegen en zlf de reactor opblazen en Oekraine dn beschuldigenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 14:44 schreef DutchBlend het volgende:
The Zelensky regime deliberately tried to have a nuclear accident at Zaporizhzhia. This is not yet 100% confirmed, but it’s the word that’s coming down.
Below is a full translation of the post that I’m forwarding:
The Ministry of Defense of the Russian Federation shows a video with destroyed tanks of the Armed Forces of Ukraine, abandoned enemy positions and abandoned Javelin anti-tank systems. There is also new information:
- At night, on the territory near the Zaporozhye nuclear power plant, a Ukrainian sabotage group tried to organize a provocation. At about 2 a.m., a mobile patrol of the National Guard was fired upon from a training complex located outside the power plant. The firing points were suppressed, but, leaving the building, Ukrainian saboteurs set fire to the building.
- The purpose of the provocation was an attempt to accuse Russia of creating a hotbed of radioactive contamination, as evidenced by Zelensky's subsequent negotiations with the United States and Britain.
— The staff of Zaporozhye NPP is working normally. The radioactive background in the area of the power plant is normal.
- 56 Ukrainian air defense systems S-300, BUK M1 and Osa, as well as 54 drones, were destroyed.
⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️
Bron: Gonzalo Lira (coach red pill) Telegram
We hebben jarenlang de Russen gepleased, en dat heeft niets geholpen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Veel kleinere aantallen. Hier heb je het echt over 10k per keer.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
De Russen hebben hetzelfde gedaan in Syri
Ik vroeg mij al af waar Iris was gebleven.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:37 schreef Jor_Dii het volgende:
NOS verslaggever in Rusland komt terug naar Nederland vanwege de situatie in Moskou.
Putin agrees, jij hebt zojuist 15 jaar cel voorkomen voor jezelf.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat (als het aan de EU lag) ze ook niets anders meer kunnen ontvangen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoe dan? Zij worden gehersenspoeld door Russische staatspropaganda.
En daarom is de BBC weer analoog aan het uitzenden ondertussen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja en als je dan ook nog alle andere bronnen voor ze afsluit heeft die propaganda helemaal het monopolie.
Dat kan ik nergens terugvinden bij de NAVO, wel dat er consultatie is maar niets dat niet-kernwapen machten de lancering tegen kunnen houden. Daarbij is niet alleen de VS een kernmacht, he?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:53 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dat is zeker niet wat ik er over las.
Een paar dagen geleden stond in de Volkskrant hier een artikel over. Daarin stond dat Amerika volledige autonomie heeft over de kernwapens op hun eigen grondgebied. Echter, de kernwapens die in Europa liggen opgeslagen (maar waarvan Amerika wel eigenaar is) mogen alleen gebruikt worden als alle NAVO lidstaten daarmee instellen.
Dus Amerika heeft daar zeker geen alleenrecht over en andere NAVO landen hebben er wel iets ove te zeggen.
Die bombardementen hebben veel gekost, bij de bezetting een hoop gedoe opgeleverd en niet het gewenste effect gehad dat de bevolking zich tegen hitler keerde of dat de productie hierdoor ernstig geschaad werd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:56 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, militair genie, je weet dat in WO2 ook gewoon complete duitse steden met bombardementen van de kaart gevaagd werden. Dus tot zover "het volk naar je toe trekken".
Ja, en dan?quote:Het is gewoon een valide escalatie, en eentje die geen bloedvergieten inhoud.
Tot dit opgelost is gaan we elke dag horen dat die weer weg gaat, Russen ook daar niet meer aan mee mogen doen, etc.
Tot op het punt dat het Ijzeren gordijn er fysiek weer staat.
Waar haal je dat vandaan? De EU blokkeert geen uitzendingen gericht op Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:58 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Omdat (als het aan de EU lag) ze ook niets anders meer kunnen ontvangen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We hebben jarenlang de Russen gepleased, en dat heeft niets geholpen.
Daarbij zal het Kremlin altijd wel een verhaal bedenken. Als de sporters meedoen zijn het fantastische helden die Rusland dienen, en als ze niet mee mogen doen, dan is het allemaal de schuld van het slechte westen.
Natuurlijk! Omdat ze een bedreiging zijn voor hen!!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:56 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Die bronnen worden zelf ook al afgesloten door de Russische regering op dit moment.
Het is de VS die ze plaatst, maar als onderdeel van de NAVO policy.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:48 schreef Zwoerd het volgende:
Wat is trouwens de laatste keer geweest dat NAVO ergens kernwapens heeft geplaatst?
quote:The deployments of nuclear weapons to Turkey that began in the late 1950s were part of the NATO Atomic Stockpile plan in which the U.S. would provide nuclear weapons delivery systems to allies and concurrently train their forces in the use of the weapons.
quote:The U.S. Army deployed nuclear-capable Honest John missiles in Turkey from 1959 until the early 1990s.
https://nsarchive.gwu.edu(...)-weapons-turkey-1959quote:Jupiter Intermediate-range ballistic missiles deployed at Cigli Air Base, Turkey, during 1961-1963.
Rationeel gezien word volgende week de opening van de beurs van Moskou een bloedbad.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:59 schreef LXIV het volgende:
Je moet gewoon rationeel kijken en niet vanuit je emotie ongecordineerd dingen doen die je goed aanvoelen.
Gelukkig zijn er tal van andere kanalen en het is best ingewikkeld om de communicatie volledig af te sluiten zonder ook jezelf ook terug te werpen naar het steentijdperk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik hoop dat er nog wel buitenlandse correspondenten overblijven. Straks komt er geen bericht meer uit dat land zonder het Russische propagandasausje
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:40 schreef Momo het volgende:
[..]
Kijk dat ze Russen uitsluiten van bijvoorbeeld FIFA het spel of scholen etc. vind ik ook maar symbool politiek. Maar het goed praten van de inval want "VS/NAVO dit" of "Ja maar Putin wil alleen" is gewoon gekkenpraat Die hele FVD kliek vertrouw ik voor geen meter.
Nou, wie sluit hier bronnen af voor de Russen? Het westen of Poetins Rusland?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Oh okequote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat was gisteren. De centrale is vannacht in Russische handen gekomen.
My Bad... M₿ for MrPutin M₽quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:07 schreef Gunner het volgende:
[..]
Microsoft zo verbasteren is wel erg 1999 hoor.
Ik vraag mij af of er in MosKoud nog wel een beurs, anders dan een dump, gaat zijn ..... voor handel moet je naast aanbieders ook afnemers hebben..... en je handen nu branden aan deze afdaling, lijkt mij vooral een teken van wie zijn benen zal breken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:04 schreef ExTec het volgende:
[..]
Rationeel gezien word volgende week de opening van de beurs van Moskou een bloedbad.
Veel Russen verlaten het land. Dat zullen er steeds meer worden.
En dat bereik je idd ook door iedere inwoner van dat land als paria te behandelen.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:20 schreef Rambolin het volgende:
Poetin tegen buurlanden: Houd je erbuiten
President Vladimir Poetin vraagt de buurlanden van Rusland om "de spanningen niet op te voeren en het conflict niet verder te laten escaleren". Dat zei hij in een door de Russische staatstelevisie uitgezonden toespraak.
"Wij hebben geen kwade bedoelingen richting onze buren. Ik adviseer hen om buiten dit conflict te blijven en geen sancties in te stellen. Wij vervullen onze verantwoordelijkheden richting onze buren, ik verwacht dat zij dat omgekeerd ook blijven doen. Er is geen reden om onze relaties te beschadigen", aldus Poetin.
De president stelde verder dat alle Russische acties een antwoord zijn op "eerdere onvriendelijke acties". Daarbij liet hij achterwege dat Rusland juist de initiator van deze oorlog is door Oekrane binnen te vallen.
Nu.nl
Ik ben het hier eigenlijk wel met China eens. We zouden terug moeten naar een situatie waar sport en politiek gescheiden blijven.quote:
"Wij hebben geen kwade bedoelingen richting onze buren
President Vladimir Poetin vraagt de buurlanden van Rusland om "de spanningen niet op te voeren en het conflict niet verder te laten escaleren". Dat zei hij in een door de Russische staatstelevisie uitgezonden toespraak.
"Wij hebben geen kwade bedoelingen richting onze buren. Ik adviseer hen om buiten dit conflict te blijven en geen sancties in te stellen. Wij vervullen onze verantwoordelijkheden richting onze buren, ik verwacht dat zij dat omgekeerd ook blijven doen. Er is geen reden om onze relaties te beschadigen", aldus Poetin.
De president stelde verder dat alle Russische acties een antwoord zijn op "eerdere onvriendelijke acties". Daarbij liet hij achterwege dat Rusland juist de initiator van deze oorlog is door Oekrane binnen te vallen.
Nu.nl
Waren de Joden ook een grote inval in Duitsland begonnen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik ben het hier eigenlijk wel met China eens. We zouden terug moeten naar een situatie waar sport en politiek gescheiden blijven.
De huidige hetze doet sterk denken aan de Nazi omgang met Joden.
Blijft niet voor niks zo lang toe.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of er in MosKoud nog wel een beurs, anders dan een dump, gaat zijn ..... voor handel moet je naast aanbieders ook afnemers hebben..... en je handen nu branden aan deze afdaling, lijkt mij vooral een teken van wie zijn benen zal breken.
Hmm, uitbreiding beroepsleger lijkt mij handiger en aannemelijker. Daarom ook asap CAO openbreken en militaire beroep aantrekkelijker maken. Dan wordt achja ook een stuk blijerquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:24 schreef byah het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de opschorting van de dienstplicht eraf gaat. En of ze dan eerst 18+ oproepen of gelijk iedereen
Klinkt verstandig. Verstandiger dan onze eigen EU leiders of de VS. Buiten dan misschien Macron, die als enige werkelijk iets meer lijkt te doen dan af en toe te stemmen voor nieuwe sanctiesquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:20 schreef Rambolin het volgende:
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Klinkt verstandig. Verstandiger dan onze eigen EU leiders of de VS. Buiten dan misschien Macron, die als enige werkelijk iets meer lijkt te doen dan af en toe te stemmen voor nieuwe sancties
Geen vaseline gebruiken hoor, daar droogt je kontje van uit.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Klinkt verstandig. Verstandiger dan onze eigen EU leiders of de VS. Buiten dan misschien Macron, die als enige werkelijk iets meer lijkt te doen dan af en toe te stemmen voor nieuwe sancties
Hilarisch.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:20 schreef Rambolin het volgende:
Nu.nl
En jarenlange ellende in Oekrane. Bomaanslagen, opstanden en zulks. En sturen we over een aantal jaren toch een vredesmacht omdat we dat gerommel aan onze NAVO grenzen beu zijnquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:16 schreef LordVoldermort het volgende:
Nou hoop dat Putin zijn zin heeft. Oekrane is voor hem en alle normale burgers zijn de lul. Klootzak.
Ja joh, zo betrouwbaar h die Adolf Putin! Natuurlijk gaat nazi-Rusland de buren niet lastig vallen! Helemaal niet joh!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
rustig aan jongens, jullie komen allemaal vanzelf aan de beurtquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:20 schreef Rambolin het volgende:
Nu.nl
Gisteren stond er op het AD 'Verdacht pakketje lijkt op een pakketje'quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:28 schreef Rambolin het volgende:
In verdachte tas bij Russische consulaat zat brandbare vloeistof
In de rugzak die gisteravond werd gevonden bij het Russische consulaat in Den Haag zat een brandbare vloeistof. Om wat voor vloeistof het gaat, kon een politiewoordvoerder niet zeggen, meldt Omroep West. "Dat maakt deel uit van het onderzoek."
NOS
Over Macron:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:28 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bron: De Standaardquote:Praten met Poetin legt Macron geen windeieren
Als enige westerse leider die nog met Poetin praat, stapt Macron vandaag in de verkiezingsstrijd. Die lijkt al gewonnen voor hij begonnen is. ‘Macron is niet de beste, hij is de enige.’
In een televisietoespraak zei Emmanuel Macron dat hij ‘zo veel mogelijk in contact zal blijven met Vladimir Poetin om te proberen hem te overtuigen de wapens neer te leggen’. De Franse president zei ook dat we niet in oorlog zijn met Rusland en benadrukte de banden tussen het Europese en het Russische volk, ‘dat tijdens de Tweede Wereldoorlog zoveel heeft opgeofferd om Europa van de afgrond te redden’.
Zijn toespraak was een evenwichtsoefening. Als enige westerse leider die nog in contact staat met de Russische president, wikt en weegt hij zijn woorden. Poetin een dictator noemen, zoals president Biden deed, zou weleens alle bruggen naar het Kremlin kunnen opblazen. Eerder floot Macron zijn minister van Economie Bruno Le Maire terug nadat die ‘de economische oorlog’ had verklaard aan Rusland.
Macron spreekt ook meerdere keren per dag met president Zelenski. Het is op diens vraag dat de Franse president gesprekken blijft voeren met Poetin. Hij moest hem bij zijn laatste telefoongesprek vragen om burgerdoelen te sparen. Poetin stemde in, maar zijn leger ging door. Dat toont het verschil aan tussen wat Poetin zegt en doet, zegt het Elyse. ‘Maar op een gegeven moment zal Poetin met het Westen moeten praten. Het is beter om het kanaal open te houden.’
Macron sprak zijn landgenoten toe als de vader des vaderlands, als Europees leider, maar ook als kandidaat voor zijn eigen herverkiezing. Vanavond stapt hij officieel in de arena. Dat zal niet met de grote fanfare gebeuren, maar met een brief en een filmpje. Er zijn belangrijkere zaken.
Rally around the flag
Volgens peilingen en politieke commentatoren is de strijd al gestreden. De oorlog in Oekrane heeft Macrons favorietenrol veiliggesteld, al waren zijn pogingen om Poetin te overtuigen de oorlog af te blazen onsuccesvol. Critici noemden Macron naef. Een meerderheid van de Fransen, blijkt uit opiniepeilingen, prijst Macron toch, omdat hij tot het laatste moment heeft geprobeerd een oorlog te voorkomen.
De president heeft altijd vastgehouden aan de overtuiging dat de EU economisch en strategisch sterker op eigen benen moet staan in plaats van te steunen op rivaliserende wereldmachten. Het conflict in Oekrane geeft hem gelijk. De voorbije week schoven andere landen op naar meer militaire uitgaven en samenwerking, zoals Frankrijk lang heeft bepleit.
Volgens peilingbureau Ifop plukt Macron de vruchten van het ‘rally around the flag’-effect. Grote crisissen zijn in electoraal opzicht altijd goed voor zittende regeringsleiders. Kiezers willen stabiliteit, eerder dan avontuur. ‘Ik heb maar n doel: jullie beschermen’, zei Macron. Het is duidelijk dat hij op nog eens vijf jaar in het Elyse mikt.
Zijn tegenkandidaten maken het Macron ook niet al te moeilijk. Drie belangrijke rivalen – Jean-Luc Mlenchon, Marine Le Pen en ric Zemmour – hebben hun bewondering voor Poetin nooit onder stoelen of banken gestoken. Ze bespotten de EU en zijn gekant tegen het Franse lidmaatschap van de Navo.
‘De kans dat Macron over een maand niet wordt herkozen is klein’, zei Vincent Martigny, hoogleraar politiek aan de universiteit van Nice. ‘Niet omdat hij de beste is, maar omdat hij de enige is.’ Nu spelen internationale kwesties amper een rol in Franse verkiezingen, maar Macrons prominente rol op het wereldtoneel vervult veel Fransen met een verloren trots.
De oorlog in Oekrane overschaduwt de bezorgdheid over immigratie, islamisme en criminaliteit, waarop rechtse kandidaten hameren. Terwijl Macron in een gouden kamer van het Elyse een veiligheidsraad samenriep, deed zijn conservatieve tegenstandster Valrie Pcresse hetzelfde in een kantoortje, aan een klein tafeltje met een tafellaken van wit papier. De Fransen geven om vertoon. Pcresse stond voor schut.
Niet zo’n slechte president
Natuurlijk is het niet alleen de oorlog die Macron de favorietenrol bezorgt. Dankzij belastingverlagingen en arbeidshervormingen hebben buitenlandse investeerders opnieuw interesse in Frankrijk en is de werkloosheid gedaald tot het laagste niveau in meer dan tien jaar. Ook Macrons ‘het koste wat het kost’-aanpak van de coronacrisis leidde ertoe dat Frankrijk als een van de eerste Europese landen op snelheid kwam. Hoe dan ook wordt het een vreemde campagne, met beperkte debatten, blikken Franse media vooruit. De koppen staan er niet naar.
quote:
Gastquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:32 schreef polderturk het volgende:
Witrus die voor Oekraene vocht is om het leven gekomen.
[ twitter ]
Mooi moment om die Russische bedrijven voor een prikkie op te kopenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:23 schreef Bieselke het volgende:
[..]
Blijft niet voor niks zo lang toe.
Als je bekijkt wat de Russische bedrijven met listing in Londen hebben gepresteerd:
Sberbank was down 99.72% year-to-date to trade for around a single penny before the suspension, while Gazprom was down 93.71%, Lukoil 99.2%, Polyus 95.58% and EN+ 20.51%.
Heb je net ook gepost #76.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:32 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Ja dat kan wel degelijk, op korte termijn zouden ze daar niet zoveel van merken, ze kunnen ook gewoon nog updates ontvangen, en desnoods illegale versies installeren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 15:39 schreef Forbry het volgende:
[..]
Je maakt een grapje, maar serieus... zou dat eigenlijk niet kunnen?
fakenewsquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:35 schreef crystal_meth het volgende:
Chairman of the State Duma of the Russian Federation says Zelensky has escaped to Poland
5 star bronquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:35 schreef crystal_meth het volgende:
Chairman of the State Duma of the Russian Federation says Zelensky has escaped to Poland
Naja er zit al vooruitgang in, doorgaans plaatst hij Tweets van 3 dagen oudquote:
Dit is Nederland. Het was natuurlijk zoals altijd gewoon drugsafval.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:28 schreef Rambolin het volgende:
In verdachte tas bij Russische consulaat zat brandbare vloeistof
In de rugzak die gisteravond werd gevonden bij het Russische consulaat in Den Haag zat een brandbare vloeistof. Om wat voor vloeistof het gaat, kon een politiewoordvoerder niet zeggen, meldt Omroep West. "Dat maakt deel uit van het onderzoek."
NOS
Een Russische hacker claimde ook dat de telefoonsignalen terug te herleiden waren naar Polen. Maar ik geloof het niet zo. Tegelijkertijd verbaasd Wagner zich erover dat Zelensky zo goed genformeerd wordt. Dus ze hebben wel degelijk aanleiding om te geloven dat hij in Kiev zitquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:35 schreef crystal_meth het volgende:
Je weet dat je, gezien de koers van de Roebel, hier vrijwilligerswerk aan het uitvoeren bent toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:35 schreef crystal_meth het volgende:
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:35 schreef crystal_meth het volgende:
Als er vuur is, moet je er alleen olie op gooien wanneer je het gebouw wil laten afbranden.quote:
De volgende gewoon dwingen te landen op Schiphol en aan de ketting leggen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:36 schreef Stoorzendert het volgende:
Het is toch wel meer mensen opgevallen dat die Aeroflot vanmiddag in verboden luchtruim kwam. Toch geen lease-vliegtuig?
https://www.express.co.uk(...)apest-ukraine-update
Die familie kan (meen ik) ₽60.000 (500) en een lintje tegemoet zien dat hij uit naam van Lukashenko streed voor Putin's d(r)oombeeld.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:32 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Nee hij vocht TEGEN Poetin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die familie kan (meen ik) ₽60.000 (500) en een lintje tegemoet zien dat hij uit naam van Lukashenko streed voor Putin's d(r)oombeeld.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:38 schreef RAVW het volgende:
![]()
ja ik heb net ook even een ijsje gegeten met Putin
Het is wachten op de eerste Nederlander.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:32 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Dan mogen ze eerst flink wat kazernes erbij gaan bouwen, wapens en materieel bestellen met een flinke levertijd en mensen gaan werven en opleiden die deze snotjochies gaan opleiden. Totaal niet realistisch dus op de korte termijn.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:24 schreef byah het volgende:
Ik ben benieuwd wanneer de opschorting van de dienstplicht eraf gaat. En of ze dan eerst 18+ oproepen of gelijk iedereen
Je gaat steeds vreemder lullen lol.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het is wachten op de eerste Nederlander.
Hoewel het er blijkbaar helemaal niet zo veel zijn, want het wordt maar niet rustiger in dit topic. Ze blijven nog steeds alleen maar schrijven in plaats van doen.
Hij vocht samen met de Ukraine, denk niet dat hij dan een lintje gaat krijgen van Lukasquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die familie kan (meen ik) ₽60.000 (500) en een lintje tegemoet zien dat hij uit naam van Lukashenko streed voor Putin's d(r)oombeeld.
Volgens mij is de Javelin 'Fire and Forget', en slaat aan de bovenkant inquote:
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:37 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Je weet dat je, gezien de koers van de Roebel, hier vrijwilligerswerk aan het uitvoeren bent toch?
Ik kan nietquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:40 schreef RetepV het volgende:
[..]
Het is wachten op de eerste Nederlander.
Hoewel het er blijkbaar helemaal niet zo veel zijn, want het wordt maar niet rustiger in dit topic. Ze blijven nog steeds alleen maar schrijven in plaats van doen.
Een Javelin gaat heel hoog en dan hard naar beneden, dit lijkt me dus eerder iets anders.quote:
Deze persoon vocht tegen het leger van Poetin.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:39 schreef Vallon het volgende:
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)als-gepland-a4096691quote:Poetin zei een bedrag van 7 miljoen roebel (bijna 60.000 euro) toe aan families van gestorven Russische soldaten, om hen tegemoet te komen.
klopt, dat is nl mode 2quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Volgens mij is de Javelin 'Fire and Forget', en slaat aan de bovenkant in
Vanaf nu hoeven we zijn selectieve verontwaardiging over cancel culture ook niet meer serieus te nemen dus.quote:
Aangezien het gros van de doden wordt ontkend zal dat wel loslopen. Dan vertellen ze de familie gewoon dat het een ongeluk was op een basis in Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Deze persoon vocht tegen het leger van Poetin.
Overigens krijgen familieleden van Russische soldaten die omkomen niet 60.000 roebel, maar 60.000 euro.
[..]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)als-gepland-a4096691
Dat kan trouwens nog een duur grapje worden als er een stroom van dode soldaten blijft.
Volgens mij kan een Javelin beide.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een Javelin gaat heel hoog en dan hard naar beneden, dit lijkt me dus eerder iets anders.
Vaag filmpje hoor. Gebouw is intact, geen schade te zien, de filmer staat 10 seconden met zijn camera te filmen alsof hij iets verwacht. En dan boem, boem, boem. Hoe wist die filmer dat het zou gaan gebeuren?quote:
Dit was geen LOAL wapen inderdaad , lijk me ook iets van een LOBL, wapenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:43 schreef raptorix het volgende:
[..]
Een Javelin gaat heel hoog en dan hard naar beneden, dit lijkt me dus eerder iets anders.
Thierry is fan van censuur en al die domme schapen lopen er nog steeds achteraan.quote:
Rusland haalt de familie gratis op want die basis ligt wel in Siberi.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:47 schreef NightDancert het volgende:
[..]
Aangezien het gros van de doden wordt ontkend zal dat wel loslopen. Dan vertellen ze de familie gewoon dat het een ongeluk was op een basis in Rusland.
Terwijl hij bij het laatste debat nog China de grootste vijand had genoemdquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wow, dus in 1 tweet laat Baudet merken dat:
- Dat China goed bezig is
- Dat Rusland goed bezig is
- Dat enige empathie naar Oekraine niet mag
- Dat 'cancelen' toch wel okee is, als maar het juiste gecanceld wordt.
Toch knap!
Klopt, ik heb net beeld van een N-LAW gezien en dat lijkt er meer op.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:47 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Volgens mij kan een Javelin beide.
Blijkbaar nieuwe instructies ontvangen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:51 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Terwijl hij bij het laatste debat nog China de grootste vijand had genoemd
Laten we een landelijk referendum houden of we Tsjerrie het land uit schoppen of nietquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch knap!
Als je Baudet analyseert, zie je dat hij niet meer dan een dorpsidioot is. Hij wisselt razendsnel van standpunten (zoals eerder bij corona) en ziet overal n groot complot in (deze oorlog heeft natuurlijk ook met Soros en The Great Reset te maken, wel zo makkelijk).quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Toch knap!
Goed zo Thierryquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:50 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik schrijf een mix van serieuze zaken en sarcastische zaken.
Tsja, je hebt ook gewoon slimme idioten. Sterker nog slimme goed opgeleide mensen schijnen veel vatbaarder te zijn voor paranoide enzo, omdat ze veel meer scenario's lopen uit te denken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:57 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als je Baudet analyseert, zie je dat hij niet meer dan een dorpsidioot is. Hij wisselt razendsnel van standpunten (zoals eerder bij corona) en ziet overal n groot complot in (deze oorlog heeft natuurlijk ook met Soros en The Great Reset te maken, wel zo makkelijk).
Het is jammer dat Baudet gepromoveerd is, het zou ten onrechte de indruk kunnen wekken dat het een intelligent (en stabiel) persoon is.
Iemand poste eerder deze Tweet, zeer de moeite waard om te lezen:quote:
Mooi uitgelegd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Iemand poste eerder deze Tweet, zeer de moeite waard om te lezen:
[ twitter ]
Heb je de kachel al uitgezetquote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:04 schreef LordVoldermort het volgende:
Eu koopt nog steeds voor een record bedrag aan gas, tot zover de sancties.
Ja dat is nog steeds een dingetje natuurlijk. Maar met alleen gas inkomsten kan de economie niet draaiend worden gehouden op het huidige niveau natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:04 schreef LordVoldermort het volgende:
Eu koopt nog steeds voor een record bedrag aan gas, tot zover de sancties.
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vaag filmpje hoor. Gebouw is intact, geen schade te zien, de filmer staat 10 seconden met zijn camera te filmen alsof hij iets verwacht. En dan boem, boem, boem. Hoe wist die filmer dat het zou gaan gebeuren?
Ben benieuwd hoeveel procent van het totale leger poetin bereid is te gebruiken.quote:
Nog wel meer als hij ook nog meer bewoners op gaat dragen om het leger in te gaan.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel procent van het totale leger poetin bereid is te gebruiken.
Deze invasie was 10% van het hele leger geloof ik, dus er zal vast wel nog 100.000 man tegenaan te gooien zijn.
https://www.ad.nl/buitenl(...)-na-aanval~add018eb/quote:Oekrane wil nog komend weekend met Rusland een derde gespreksronde houden over het beindigen van de vijandelijkheden tussen de twee landen. Een woordvoerder van de Oekraense president Zelenski zei dat er voortdurend contact is met de Russen en dat de nieuwe gesprekken zaterdag of zondag zouden kunnen plaatsvinden. Het is nog wachten op een reactie van de Russen, aldus de onderhandelaar.
Het kantoor van de Duitse bondskanselier Olaf Scholz denkt echter dat er pas na het weekend een nieuwe overlegronde komt. Het liet weten dat Scholz daarover contact heeft gehad met president Vladimir Poetin.
De eerste gespreksronde maandag was zonder enig resultaat afgesloten. Het tweede overleg vond donderdag plaats in de regio Brest in het westen van Belarus. Na dat tweede gesprek meldden de delegaties van Oekrane en Rusland dat de landen het eens zijn geworden over vluchtroutes voor burgers in Oekraense gebieden waar de gevechten het hevigst zijn.
Ja dan sowieso, alle reservisten samen zijn al 2 miljoen geloof ik. Maar dat vereist wel weer wat propaganda kronkels.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:12 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nog wel meer als hij ook nog meer bewoners op gaat dragen om het leger in te gaan.
Die extra 100k heeft ie ook wel nodig wil hij Kiev en Lviv innemenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoeveel procent van het totale leger poetin bereid is te gebruiken.
Deze invasie was 10% van het hele leger geloof ik, dus er zal vast wel nog 100.000 man tegenaan te gooien zijn.
Overdag niet aan amigo. Prima temperatuur nu.quote:
Dat zie je in de eerste drie seconden. Erg veel stof dat wegtrektquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:48 schreef RetepV het volgende:
[..]
Vaag filmpje hoor. Gebouw is intact, geen schade te zien, de filmer staat 10 seconden met zijn camera te filmen alsof hij iets verwacht. En dan boem, boem, boem. Hoe wist die filmer dat het zou gaan gebeuren?
Erg mooiquote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:16 schreef Anton91 het volgende:
Ik kwam er net achter dat mijn favoriete twerkster uit Oekrane komt![]()
![]()
quote:
Terecht dat ze de trein uitgemept werden dusquote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
In India is men in de meeste media so wie so meer op de hand van Poetin
Laat me raden, je hebt de video niet afgekeken?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:24 schreef riazop het volgende:
Indiase talkshow host leert Engelsman lesje over zijn hypocrisise
https://twitter.com/skbozphd/status/1499298691156705282
In India was een paar jaar terug Mein Kampf een bestseller onder studenten, die zagen het als een management bookquote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
Je kijkt niet eens naar dat filmpje, blijkbaar.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:24 schreef riazop het volgende:
Indiase talkshow host leert Engelsman lesje over zijn hypocrisise
https://twitter.com/skbozphd/status/1499298691156705282
In dit tempo gaat het nog maanden duren, maakt hem ook niet uit hoe meer spanningen des te hoger de energieprijzen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:09 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wie geeft er een kut om India dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
Met welke argumenten?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:25 schreef riazop het volgende:
Nee, ik ben geen fan van dikke konten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ben ik enige die dit niet geil vind?
Nee, mij doet zo'n veel te dikke reet ook weinigquote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Oneens, zitten echt parels tussen!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:35 schreef Makrelis het volgende:
[..]
Laat staan hun media. Man man man wat een bagger.
Ja, was al eerder voorbijgekomen. Ik vind dat meneer een rijke fantasie heeft. Ergo, leuk verhaal, nmm gewoon bullshit.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:58 schreef raptorix het volgende:
Iemand poste eerder deze Tweet, zeer de moeite waard om te lezen:
[ twitter ]
Een land met 1,3 miljard inwoners en als ze hun shit een keer voor elkaar krijgen een absolute toekomstige wereldmacht. Belangrijk om die in het Westerse kamp te krijgen om in de toekomst wat tegenwicht aan China te kunnen bieden.quote:
Ook letterlijk veel shit in dat land.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:40 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Een land met 1,3 miljard inwoners en als ze hun shit een keer voor elkaar krijgen een absolute toekomstige wereldmacht. Belangrijk om die in het Westerse kamp te krijgen om in de toekomst wat tegenwicht aan China te kunnen bieden.
Al die Russische trollen naar Ruslandquote:Op vrijdag 4 maart 2022 16:56 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Laten we een landelijk referendum houden of we Tsjerrie het land uit schoppen of niet
We kunnen vast wel filmpjes van mannelijke twerkers vinden voor jequote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens deskundigen is een oorlog levensgevaarlijkquote:Tientallen Nederlanders zouden zich hebben aangemeld om mee te vechten aan de zijde van de Oekraners. Ook taxichauffeur Igor uit Beverwijk heeft zich opgegeven: "Ik heb geen vrouw en kinderen en ben fit en sterk. Ik voel me niet goed door de oorlog." Deskundigen waarschuwen: meevechten is voor 'gewone' Nederlanders niet per se strafbaar, maar wel levensgevaarlijk.
Van dat konvooi wellicht, maar dat er veel uitval is lijkt me niet onlogisch toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, was al eerder voorbijgekomen. Ik vind dat meneer een rijke fantasie heeft. Ergo, leuk verhaal, nmm gewoon bullshit.
Uitval vanwege brandstoftekorten?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:46 schreef raptorix het volgende:
Van dat konvooi wellicht, maar dat er veel uitval is lijkt me niet onlogisch toch?
Valt mee, de meeste deelnemers overleven vaak.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens deskundigen is een oorlog levensgevaarlijk
met haar kont?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:48 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Pohh..
Deze zuigt je de lakens door je reet heen.
Heb je de hele thread gelezen? Het ging er met name om dat hij suggereerde dat de voertuigen te weinig gebruikt zijn de afgelopen tijd en dat hierdoor de banden mogelijk poreus raken.quote:
Daar gaat wit-ruslands ICT industrie...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:53 schreef Aether het volgende:
Intel Statement on the War in Ukraine
https://www.intel.com/con(...)raine.html#gs.sauje3
Volgens mij zit er wel veel in Estland en Letland maar niet in Wit-Rusland.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daar gaat wit-ruslands ICT industrie...
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:45 schreef Caland het volgende:
[..]
Volgens deskundigen is een oorlog levensgevaarlijk
Hadden ze die dan?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Daarom was mijn vraag ook meer van wat voor uitval je bedoelde.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:53 schreef raptorix het volgende:
Heb je de hele thread gelezen? Het ging er met name om dat hij suggereerde dat de voertuigen te weinig gebruikt zijn de afgelopen tijd en dat hierdoor de banden mogelijk poreus raken.
De Pantsir is van 2012, stel dat ze de eerste set banden er nog op hebben liggen dan zijn die banden atm max 10 jaar oud... Nou, dikke mik.quote:Op donderdag 3 maart 2022 20:02 schreef AchJa het volgende:
Het is gewoon zwaar terrein waar wielvoertuigen gewoon niet in vooruit komen... Zelfs de tracked voertuigen hebben het er zwaar mee. Maar dat al die banden eraf liggen komt nmm omdat ze die Pantsir niet achter wilden laten aangezien dat best een modern en potent systeem is dus daar hebben ze gewoon een paar tanks voorgezet en dat ding vooruit lopen trekken... En dan trek je gewoon alles kapot... De stelregel bij defensie is ook dat je in principe wielen bergt met wielen en tanks met tanks... Als je met een tank een wielvoertuig uit de modder gaat trekken heb je kans dat je het hele voertuig de vernieling in helpt omdat er veel te veel kracht op komt...
Maar goed, als je dan 1 voertuig hebt wat vast komt te zitten komt de rest erachter stil te staan zeker als je met je wielen het zijterrein niet in kan...
Ik zeg een slechte weer-, terrein- en klimaatstudie van de S2.
Die hebben hun eigen Elbrus processoren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zit er wel veel in Estland en Letland maar niet in Wit-Rusland.
Zeer zeker. Veel Nederlandse bedrijven doen outsourcing naar wit rusland. Het bedrijf waar ik werkte had ook een team daar wat alle bugs uit onze apps haalden. Gigantische kantoren daar waar iedereen aan het werk is voor westerse bedrijven.quote:
Ah van Wit-Rusland was ik niet op de hoogte, overigens heeft Ukraiene ook redelijke veel IT Specialisten, maar volgens mij zitten die relatief veel hier omdat ze hoogwaardig zijn opgeleid. Grappig trouwens dat het relatief veel vrouwen zijn uit dat soort landenquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
[..]
Zeer zeker. Veel Nederlandse bedrijven doen outsourcing naar wit rusland. Het bedrijf waar ik werkte had ook een team daar wat alle bugs uit onze apps haalden. Gigantische kantoren daar waar iedereen aan het werk is voor westerse bedrijven.
Ik denk dat het Putin-regime uiteindelijk valt, maar we zullen nog door een hoop ellende moeten.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:54 schreef raptorix het volgende:
Best een goed stuk, niet heel rooskleurig trouwens: https://fd.nl/politiek/14(...)-slecht-rdc2caE8YXFz
Errrr....ahem, daar ga je geen oorlog mee winnen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:01 schreef Aether het volgende:
[..]
Die hebben hun eigen Elbrus processoren.
Is Poetin in zijn eigen propaganda gaan geloven? Of gedraagt hij zich gewoon als een miskende kleuter?quote:
Macron gaf wel die indruk, ja. Het eerste dus.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Is Poetin in zijn eigen propaganda gaan geloven? Of gedraagt hij zich gewoon als een miskende kleuter?
Een bron dichtbij de groep?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:07 schreef Sunshine1982 het volgende:
Zelenski overleeft drie moordpogingen in een week
De afgelopen week alleen al zijn minstens drie moordpogingen op de Oekraense president Zelenski verijdeld. Dat bericht de Britse krant ‘The Times’.
Er zijn twee verschillende groepen uitgestuurd om Volodimir Zelenski om te brengen: huurlingen van de door het Kremlin gesteunde Wagner Groep en Tsjetsjeense special forces. De pogingen zouden zijn gedwarsboomd door tegenstanders van de oorlog binnen de Russische geheime dienst. Zij zouden informatie hebben doorgespeeld aan de Oekraners, die op hun beurt de aanvallen konden voorkomen.
Het Wagner-team zou al meer dan zes weken in Kiev zijn en de opdracht hebben gekregen om 24 hooggeplaatste Oekraners te doden.
“Griezelig”
De Wagner-huurlingen hebben inmiddels zware verliezen geleden bij hun moordpogingen in Kiev en waren verrast over hoe nauwkeurig de Oekraners op hun acties hadden geanticipeerd. Een bron dicht bij de groep vertelde aan ‘The Times’ dat het “griezelig” was hoe goed het beveiligingsteam van Zelenski genformeerd leek te zijn.
Zo werd zaterdag in de buitenwijken van Kiev een aanslag op de president verijdeld. Oekraense veiligheidsfunctionarissen zeiden dat een Tsjetsjeense moordenaar was “gelimineerd” voordat hij Zelenski kon bereiken.
Corridor
De Wagner Groep zou nu de opdracht hebben gekregen om te wachten op de komst van de Spetsnaz, de Russische special forces. Die zouden de moordenaars na de aanslag een corridor moeten bieden om Kiev heelhuids te ontvluchten.
De huurlingen staan naar verluidt onder sterke druk van Moskou om hun operaties te versnellen. Moskou zou immers snakken naar een “zichtbare overwinning”. De groep zou voor het weekend al een nieuwe aanval plannen.
https://www.hln.be/buiten(...)n-een-week~a6acfa6b/
En dit zal dan wel weer te optimistisch zijn:quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:54 schreef raptorix het volgende:
Best een goed stuk, niet heel rooskleurig trouwens: https://fd.nl/politiek/14(...)-slecht-rdc2caE8YXFz
Ik zie Poetin ook geen 10 jaar meer zitten. Maar hij kan het proces van zijn val natuurlijk wel rekken door alle kosten van de oorlog bij de normale Russen neer te leggen. En de geschiedenis heeft ons geleerd dat Russen taai zijn.quote:Hoelang kan Poetin dan nog aan de macht blijven? 'Als je me het twee weken gelden had gevraagd, had ik hem nog zeker tussen de vijf en tien jaar gegeven. Nu geef ik hem hooguit een jaar. Poetin zal uiteindelijk verliezen. Daarvan ben ik overtuigd. Het zal ofwel slecht eindigen voor hem, ofwel zeer slecht.'
Ook vervelend als Hardware support wegvaltquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Errrr....ahem, daar ga je geen oorlog mee winnen.
https://www.tomshardware.(...)inds-it-unacceptable
Hij is 70, doorgaans word je niet super oud met heel veel stress om je heen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:13 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En dit zal dan wel weer te optimistisch zijn:
[..]
Ik zie Poetin ook geen 10 jaar meer zitten. Maar hij kan het proces van zijn val natuurlijk wel rekken door alle kosten van de oorlog bij de normale Russen neer te leggen. En de geschiedenis heeft ons geleerd dat Russen taai zijn.
Lijkt idd zo ja. Ooit met een Oekrainse toeriste wat gehad en die zit ook de ICT samen met veel andere vriendinnen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah van Wit-Rusland was ik niet op de hoogte, overigens heeft Ukraiene ook redelijke veel IT Specialisten, maar volgens mij zitten die relatief veel hier omdat ze hoogwaardig zijn opgeleid. Grappig trouwens dat het relatief veel vrouwen zijn uit dat soort landen
quote:
Poetin wordt dit jaar 70. En hij lijkt me wel gezond leven. Hij zal vast gezond eten en weinig alcohol gebruiken, en daarbij regelmatig sporten. Dan kun je zo een gezonde tachtiger worden. Maar inderdaad, hij zal wel veel stress hebben.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij is 70, doorgaans word je niet super oud met heel veel stress om je heen.
Hij zal ook toegang hebben tot state of the art medicijnen en behandelingen lijkt me. Dus ja die wordt wel 80 of 90.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin wordt dit jaar 70. En hij lijkt me wel gezond leven. Hij zal vast gezond eten en weinig alcohol gebruiken, en daarbij regelmatig sporten. Dan kun je zo een gezonde tachtiger worden. Maar inderdaad, hij zal wel veel stress hebben.
Ik heb recent ook samengewerkt met een Oekrainse IT specialist. Ontzettend kundige en grappige man.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:05 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ah van Wit-Rusland was ik niet op de hoogte, overigens heeft Ukraiene ook redelijke veel IT Specialisten, maar volgens mij zitten die relatief veel hier omdat ze hoogwaardig zijn opgeleid. Grappig trouwens dat het relatief veel vrouwen zijn uit dat soort landen
Gokje, hij heet Sergey/Sergeiquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb recent ook samengewerkt met een Oekrainse IT specialist. Ontzettend kundige en grappige man.
En veel vijanden maken.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:19 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Poetin wordt dit jaar 70. En hij lijkt me wel gezond leven. Hij zal vast gezond eten en weinig alcohol gebruiken, en daarbij regelmatig sporten. Dan kun je zo een gezonde tachtiger worden. Maar inderdaad, hij zal wel veel stress hebben.
Nee Stanislavquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Gokje, hij heet Sergey/Sergei
In mijn team van 4 man zaten er 3 met die naam![]()
een trucker die bij ons kwam hete inderdaad ook zo iets ... die man kwam uit de omgeving van Kievquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
? dit was gisteren toch al of beginnen ze nu weerquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:27 schreef Aether het volgende:
Brandbare vloeistof in rugzak bij Russisch consulaat, politiepost neergezet
https://www.omroepwest.nl(...)olitiepost-neergezet
Tik hem aan broer!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:37 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Nee, ik ben geen fan van dikke konten.
Litauen ookquote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Volgens mij zit er wel veel in Estland en Letland maar niet in Wit-Rusland.
Daar zullen wel camera's staan toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:27 schreef Aether het volgende:
Is het voor Oekrane en zijn burgers niet veel beter dat Zelenski opstapt en een oudere diplomaat de vredesonderhandelingen doet?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 17:13 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)-na-aanval~add018eb/
Mijn schoonmoeder woont om de hoek, ik zei al grappend gisteravond dat haar rugzak gevonden wasquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:27 schreef Aether het volgende:
Jezus fucking Christus wat sneuquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:27 schreef Aether het volgende:
Volgens mij was het ook zo dat ze allemaal daarom een andere naam hebben, maar dat in formele mails men wel de echte naam gebruikt waardoor het enorm verwarrend word, kan zijn dat ik me vergis met zo een ander oostblok landquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:23 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Mariupol is nog niet ingenomen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:33 schreef PluggieOD het volgende:
Ondertussen als ik zo op de kaart kijk kleurt er een behoorlijk gebied inmiddels Russisch.
Bijvoorbeeld de hele zwarte zee kust is al in handen.
Grote materiele verliezen maar het gaat hard nu.
Klopt, beetje vergelijkbaar met Malta, ook veel crypto en online gokken. Komt omdat ze ook hun wetgeving snel aanpassen op de industrie.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:29 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Litauen ook
Baltische landen zijn zeer vooruitstrevend.
Mwah, hebben ze die politiepost verdiend?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:27 schreef Aether het volgende:
Hij zat zelf sowieso niet bij de onderhandelingen toch?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is het voor Oekrane en zijn burgers niet veel beter dat Zelenski opstapt en een oudere diplomaat de vredesonderhandelingen doet?
Zou me niet verbazen als het gaat om een flesje handgelquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:27 schreef Aether het volgende:
Vooral Estland heeft ook veel van die (louche) crypto en gokhandel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Klopt, beetje vergelijkbaar met Malta, ook veel crypto en online gokken. Komt omdat ze ook hun wetgeving snel aanpassen op de industrie.
Valt mij mee dat er niet eerder wat bij een ambassade gebeurd is.quote:
Er komt geen vrede. Rusland zal niet stoppen tot ze heel Oekrane hebben en Zelensky eventueel is vermoord.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Is het voor Oekrane en zijn burgers niet veel beter dat Zelenski opstapt en een oudere diplomaat de vredesonderhandelingen doet?
Vind je dat serieus ja?quote:
Daar blijf ik ver van weg, ik werk zelf in de extreem gereguleerde cryptoquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
Vooral Estland heeft ook veel van die (louche) crypto en gokhandel.
Zij niet, maar iemand die daar met een kinderwagen (zie afb. artikel) loopt wl. Of eigenlijk iedereen die daar loopt en niets met deze situatie te maken heeftquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, hebben ze die politiepost verdiend?
Ja, zou zeggen dat die louche handel op lange termijn bottom line meer ellende oplevert dan wat anders. Die Estse goksites zijn vaak ook gewoon sites die daar maar gaan zitten om ongestoord illegaal te kunnen opereren in andere landen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Daar blijf ik ver van weg, ik werk zelf in de extreem gereguleerde crypto
Nee zo niet nee.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:37 schreef Aether het volgende:
[..]
Er komt geen vrede. Rusland zal niet stoppen tot ze heel Oekrane hebben en Zelensky eventueel is vermoord.
Die onderhandelingen zijn puur tijdrekken en het net laten blijken dat ze open staan voor een dialoog.
Indirect betalen wij gedeeltelijk het Russische leger wat nu bezig is in de Ukraine natuurlijk.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Ghehe
https://www.nu.nl/economi(...)-veel-pijn-doen.html
De onderhandelingen geven burgers wat extra tijd en 'veiligheid' om weg te komen uit de stad. Daarna wordt de stad natuurlijk onder vuur genomen. Dat snappen de Oekranse onderhandelaars ook welquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:37 schreef Aether het volgende:
[..]
Er komt geen vrede. Rusland zal niet stoppen tot ze heel Oekrane hebben en Zelensky eventueel is vermoord.
Die onderhandelingen zijn puur tijdrekken en het net laten blijken dat ze open staan voor een dialoog.
Zelensky doet de onderhandeling nietquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:33 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wel uit zijn naam neem ik aan? Idem voor Putinquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelensky doet de onderhandeling niet
En Alina Kabajeva houdt hem ook lenig en soepel .quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hij zal ook toegang hebben tot state of the art medicijnen en behandelingen lijkt me. Dus ja die wordt wel 80 of 90.
Of ouders als tegen die tijd weer nieuwe methodes zijn ontdekt om ouderdom te vertragen
Das misschien net het probleem.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:41 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zelensky doet de onderhandeling niet
In Letland zitten wel gereguleerde bedrijven, sterker nog onze eigen Toto werkt samen met ze, de infrastructuur zit in Malta, wel grappig want de Nederlandse hosts wonen daar ookquote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja, zou zeggen dat die louche handel op lange termijn bottom line meer ellende oplevert dan wat anders. Die Estse goksites zijn vaak ook gewoon sites die daar maar gaan zitten om ongestoord illegaal te kunnen opereren in andere landen.
Dat is hoe de wereldeconomie werkt ja...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:40 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Indirect betalen wij gedeeltelijk het Russische leger wat nu bezig is in de Ukraine natuurlijk.
Daar ontkom je nauwelijks aan, ik vermoed ook dat er allerlei constructies zijn waarbij Rusland gewoon het geld krijgt zolang ze leveren.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:40 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Indirect betalen wij gedeeltelijk het Russische leger wat nu bezig is in de Ukraine natuurlijk.
Dat is best wel een oorlogsmisdaad!quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:44 schreef Stoorzendert het volgende:
Mooi man, Pornhub zo tussen al die grote bedrijven![]()
[ afbeelding ]
Ja, hij is President tenslotte.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:42 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Wel uit zijn naam neem ik aan? Idem voor Putin
Tsja, is natuurlijk al veel vaker voor gewaarschuwd dat je niet afhankelijk wil zijn van andere landen maar dat soort strategische inzichten kenden ze in Den Haag natuurlijk niet... Nee, het moest vooral goedkoop zijn...quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:39 schreef Lospedrosa het volgende:
Ghehe
https://www.nu.nl/economi(...)-veel-pijn-doen.html
quote:EU wil Green Deal herbezien en werkt aan steunpakket voor boeren
Voedselzekerheid
De Europese ministers willen ook zorgen dat de voedselzekerheid in Europa niet in gevaar komt. Een aantal landen had aangegeven dat daarbij gekeken kan worden naar braakliggende gronden, vertelde Denormandie. „We moeten alles gaan doen om het productiepotentieel in Europa vrij te maken. Waar mogelijk nu al, in het huidige seizoen."
Green Deal herbezien
Maar desalniettemin zal de Europese Commissie haar verschillende strategien - de Green Deal, de Farm to Fork-strategie en de biodiversiteitsstrategie - nog eens onder de loep nemen, en opnieuw beoordelen vanuit het oogpunt van voedselzekerheid. „We zien nu dat de voedselzekerheid in gevaar kan worden gebracht", zei Wojciechowski, „en we moeten het risico daarop verminderen." Dat betekent volgens hem niet dat de Green Deal dan maar helemaal overboord wordt gekieperd. Sommige elementen uit deze strategie, zoals de braaklegging van landbouwgronden, leiden tot minder productie. Maar zaken zoals biologische landbouw zijn volgens de Eurocommissaris juist wel gunstig. „Soms komt het er bij de boer op neer van 'produceer ik biologisch of produceer ik helemaal niets meer?'" Een uitleg in wat voor situaties die vraag op tafel komt, liet hij helaas achterwege.
Het vraagstuk van voedselzekerheid heeft volgens de commissaris met meer te maken dan productiecapaciteit alleen. Het gaat er bijvoorbeeld ook over hoe kwetsbaar het voedselsysteem is voor aanvallen van buitenaf - bijvoorbeeld over wat er kan gebeuren als grote bedrijven worden geraakt door cyberaanvallen. „Dan is het goed als we een diverser voedselsysteem krijgen met minder grote bedrijven", stelde hij. „En die doelstelling zit ook in Farm to Fork, maar dat gaan we ook opnieuw beoordelen in het licht van voedselzekerheid."
Tsja het is geen 200 voor christus meer waar alles wat je nodig had binnen een straal van 30 km gehaald werd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:48 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tsja, is natuurlijk al veel vaker voor gewaarschuwd dat je niet afhankelijk wil zijn van andere landen maar dat soort strategische inzichten kenden ze in Den Haag natuurlijk niet... Nee, het moest vooral goedkoop zijn...
Vwb voedselzekerheid begint dat kwartje nu ook te vallen:
[..]
We hebben gezien wat er gebeurt als je productielijnen stil komen te liggen omdat er 1 chinees onderdeeltje niet geleverd kan worden.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja het is geen 200 voor christus meer waar alles wat je nodig had binnen een straal van 30 km gehaald werd.
Als het jouw huis was, zou je het dan ook niet liever in de fik steken dan aan iemand te geven die er geen recht op heeft?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:50 schreef Alpha0 het volgende:
Is het toch niet beter voor de Oekraners om gewoon op te geven? Nu wordt het land aan puin geschoten.![]()
Dat is ook niet hoe het zou zijn. Maar alles in eigen land doen is niet meer van deze tijd.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:51 schreef raptorix het volgende:
[..]
We hebben gezien wat er gebeurt als je productielijnen stil komen te liggen omdat er 1 chinees onderdeeltje niet geleverd kan worden.
......quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:50 schreef Alpha0 het volgende:
Is het toch niet beter voor de Oekraners om gewoon op te geven? Nu wordt het land aan puin geschoten.![]()
Gas hebben we gewoon in eigen land he. En de boeren zouden we het liefst verbannen... Nou, lekker slim.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
Tsja het is geen 200 voor christus meer waar alles wat je nodig had binnen een straal van 30 km gehaald werd.
Ja, het is geen Rusland hier.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Mwah, hebben ze die politiepost verdiend?
Je zou in ieder geval kritischer kunnen kijken wie je zakenpartners zijn en niet alles op winstbejag gooien, probleem is alleen dat door dit soort zaken onze welvaart in 30 jaar enorm omhoog is gegaan, tjah daar betaal je nu een prijs voor.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is ook niet hoe het zou zijn. Maar alles in eigen land doen is niet meer van deze tijd.
De boeren waar we vanaf willen zijn juist boeren die geen graan verbouwen en vermoedelijk wel veel graan verbruiken, maar goed.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gas hebben we gewoon in eigen land he. En de boeren zouden we het liefst verbannen... Nou, lekker slim.
Gas hebben we wel, maar lang niet zoveel om echt zelfvoorzienend te zijn, zeker niet voor een langere periode, feitelijk was het slimmer geweest als we het gewoon hadden laten zitten als reserve.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Gas hebben we gewoon in eigen land he. En de boeren zouden we het liefst verbannen... Nou, lekker slim.
Europa begint nu pas te beseffen dat ze veel te afhankelijk zijn van andere werelddelen.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
We maken meer dan genoeg voedsel in Nederland dus dat is het probleem niet. En qua gas... Daar hebben de groningers wel een mening over.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Europees gezien importeren we (te) veel.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:56 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
We maken meer dan genoeg voedsel in Nederland dus dat is het probleem niet. En qua gas... Daar hebben de groningers wel een mening over.
Als je ofafhankelijk wilt zijn zul je 150 miljard moeten investeren in een kernenergie infrastructuur, een andere oplossing is er niet.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:56 schreef theunderdog het volgende:
Het is toch eigenlijk treurig dat wij niet allang energie onafhankelijk zijn van landen als Rusland?
Zeker.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Je zou in ieder geval kritischer kunnen kijken wie je zakenpartners zijn en niet alles op winstbejag gooien, probleem is alleen dat door dit soort zaken onze welvaart in 30 jaar enorm omhoog is gegaan, tjah daar betaal je nu een prijs voor.
Oekrane hoort niet bij Europa?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Europa begint nu pas te beseffen dat ze veel te afhankelijk zijn van andere werelddelen.
Bv graan kwam allemaal uit Oekrane (groot gedeelte iig)
Waar moet het dan vandaan komen?quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:56 schreef theunderdog het volgende:
Het is toch eigenlijk treurig dat wij niet allang energie onafhankelijk zijn van landen als Rusland?
Gok dat die de EU bedoeld danquote:
Lijkt me handig om dat dan te zeggenquote:
Ik heb redelijk makkelijk praten, in consumeer bijzonder weinig, maar dat is een beetje het probleem, er is enorme concurrentie in heel veel sectoren, ga je niet voor de "goedkope" route dan hou je het niet vol, op deze manier blijven we in een vicieuze circel zitten, kortom er is niet echt een makkelijke oplossing.quote:Op vrijdag 4 maart 2022 18:58 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Zeker.
En als er geen oorlog was geweest waren we nog rustig 30 jaar doorgegaan. Het is erg makkelijk om als captain hindsight te roepen dat het anders had gemoeten. Zou jij 3 jaar geleden een auto kopen die 100% in Europa gemaakt is en daardoor anderhalf keer zo duur is als het identieke model van de concurrent, die wel half uit Azi komt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |