En toch vind ik het enorm treurig. Een groot deel van de Russische soldaten heeft geen flauw idee waar ze terecht zijn gekomen en wat ze met de situatie moeten. Die zitten er vermoedelijk ook niet op te wachten op burgers overhoop te schieten.quote:
Dit is wel het moment om een paar Oekranse undercover soldaten met wapens naar Rusland te sturen voor wanneer het allemaal 'over' is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:48 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Poetin die zelfmoord pleegt, gevonden met 8 schoten in het achterhoofd.
Op zich kunnen individuele landen een no fly zone afkondigen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is niet zo'n probleem, natuurlijk, het is geen verplichting om als NAVO te acteren is zo'n situatie, de no fly zone boven Irak werd ook niet door de NAVO in stand gehouden.
Rusland komt de onderdrukte Russen in Kharkiv bevrijden ...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:48 schreef theunderdog het volgende:
In Kharkiv lijkt het flink los te gaan. Maar misschien zijn het allemaal precisiebombardementen.
Wat een bazen, gelukkig heeft iedereen nu een smartphone, anders waren ze er misschien wel overheen gewalst.quote:
Omdat het Putin om geografische invloed gaat. De Russen die daar wonen hadden zich al bij Rusland moeten aansluiten volgens Putin. Zijn gewoon verraders in zijn ogen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Rusland komt de onderdrukte Russen in Kharkiv bevrijden ...
Snap niet dat die juist Kharkiv zo aanpakt waar blijkbaar echt veel Russen wonen.
Je ziet haar niet als jouw democratisch gekozen president?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 18:41 schreef Aurelius het volgende:
[..]
De individuele lidstaten van de EU met hun democratisch gekozen leiders. Niet een of andere EU tuthola die alleen in die positie zit omdat ze een paar tieten heeft.
Nouja ik heb het over een expert als Rob Lee, die hier ook echt in is afgestudeerd, dus ik neem aan dat hij weet waarover hij het heeftquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:50 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Ja leuk en wel, maar dan grijpt navo toch in?
Moest beetje lachen met experts online, dat wel.
Nou ja, dode Russen doet het niet echt goed in Rusland. En het is moeilijk geheim te houden als ze familie in Rusland hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Snap niet dat die juist Kharkiv zo aanpakt waar blijkbaar echt veel Russen wonen.
Edit: Nou ja, snap het ook wel, want het boeit hem geen kut natuurlijk.
Die soldaten zouden toch gewoon kunnen deserteren. Zouden ze ook nog eens behandeld worden als keizers.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:52 schreef mootie het volgende:
[..]
En toch vind ik het enorm treurig. Een groot deel van de Russische soldaten heeft geen flauw idee waar ze terecht zijn gekomen en wat ze met de situatie moeten. Die zitten er vermoedelijk ook niet op te wachten op burgers overhoop te schieten.
Ben wel verbaasd dat het mobiele netwerk nog in de lucht is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:52 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wat een bazen, gelukkig heeft iedereen nu een smartphone, anders waren ze er misschien wel overheen gewalst.
Die hebben geen keus door hun oom Putinquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik vind dit echt hartbrekend. Wat doen die jochies daar.
Russen? Volgens mij wonen er alleen maar Oekrainers. Ik heb gewerkt in Oekraine met zowel collega's van Oekrainse afkomst alsook mensen wiens ouders uit Rusland kwamen en nooit enig verschil tussen ze gemerkt en ook nooit iets gezien van onenigheid over Oekraine of Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:52 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Edit: Nou ja, snap het ook wel, want het boeit hem geen kut natuurlijk.
Wat staat hun familie thuis dan te wachten?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Die soldaten zouden toch gewoon kunnen deserteren. Zouden ze ook nog eens behandeld worden als keizers.
Als je dat niet gaat handhaven, heeft het niet zoveel zin, denk ik. Niet voor niets vraagt Zelensky dit aan Biden, Hij wil een no fly zone en dat Biden dan Russische vliegtuigen neer gaat schieten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:52 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Op zich kunnen individuele landen een no fly zone afkondigen.
Maar dat zullen dan hoogstwaarschijnlijk wel NAVO landen zijn.
En ze zullen het grondgebied of luchtruim van de buurlanden hebben om bij Oekrane te komen en behalve Wit-Rusland en Rusland zijn dat allen NAVO landen.
En zo'n no fly zone zal tegen Rusland zijn gericht en wordt er dus nog meer een kant gekozen in het conflict.
Tenzij ze verklaren dat niemand er mag vliegen en ook Oekraense vliegtuigen gaan neerhalen.
Het front of de goelag, hoezo geen keus?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef Sfancta het volgende:
[..]
Die hebben geen keus door hun oom Putin
Als het klopt, dan hebben we onlangs nog zo'n telegram bericht gezien van n van die jochies naar zijn moederquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Boedapest 1956.quote:
Starlinkquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ben wel verbaasd dat het mobiele netwerk nog in de lucht is.
Geld verdienenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef mootie het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/tech/el(...)t-starlink~a80db786/quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Ben wel verbaasd dat het mobiele netwerk nog in de lucht is.
Ik lees dat er vooral veel ethnische Russen zitten? Je weet wel, de Russen waarvan Putin loopt te beweren dat ze onderdrukt worden. Wat natuurlijk, zoals jij ook al aangeeft, grotendeels bullshit is. Ondertussen gooit de grote bevrijder wel heel Kharkiv plat en zit dus eigenlijk aardig wat Russische slachtoffers te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Russen? Volgens mij wonen er alleen maar Oekrainers. Ik heb gewerkt in Oekraine met zowel collega's van Oekrainse afkomst alsook mensen wiens ouders uit Rusland kwamen en nooit enig verschil tussen ze gemerkt en ook nooit iets gezien van onenigheid over Oekraine of Rusland.
Al die masten vernietigen is wel een dingetje. En volgens mij heb ik gelezen dat de Russen het gebruiken voor hun eigen communicatie.quote:
of je familie dood als je niet gaatquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Het front of de goelag, hoezo geen keus?
Kunnen ze toch laten overkomen?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:55 schreef mootie het volgende:
[..]
Wat staat hun familie thuis dan te wachten?
Ik hoef het niet dood te checken, om te weten dat die Putin jonge gasten gebruikt als kanonnenvoer.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:55 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als het klopt, dan hebben we onlangs nog zo'n telegram bericht gezien van n van die jochies naar zijn moeder
Ze weten zelf ook niet wat ze d'r doen en denken dat ze met bloemen onthaald worden als bevrijders.
Maar goed, al dit soort berichten zijn niet te checken op waarheid, net als bovenstaande
Etnische Russen...ook zo'n lulverhaal, de hele oorsprong van het Russische volk, de Kyvan Rus, komt notabene uit Oekraine, er is geen fuck etnisch verschillend aan Russen en Oekrainers, volgens mij. Hooguit de Kozakken maar die bestaan zowel in Rusland als in Oekraine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik lees dat er vooral veel ethnische Russen zitten? Je weet wel, de Russen waarvan Putin loopt te beweren dat ze onderdrukt worden. Wat natuurlijk, zoals jij ook al aangeeft, grotendeels bullshit is. Ondertussen gooit de grote bevrijder wel heel Kharkiv plat en zit dus eigenlijk aardig wat Russische slachtoffers te maken.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Maar dat zet geen zoden aan de dijk bij een bevolking van tientallen miljoenen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://www.ad.nl/tech/el(...)t-starlink~a80db786/
Het kan zijn dat ze vooruit worden gestuurd als kanonnenvoer en de meer getrainde soldaten het later afmaken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef mootie het volgende:
[..]
Het gaat om de beleving. Snap dat dan.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Etnische Russen...ook zo'n lulverhaal, de hele oorsprong van het Russische volk, de Kyvan Rus, komt notabene uit Oekraine, er is geen fuck etnisch verschillend aan Russen en Oekrainers, volgens mij. Hooguit de Kozakken maar die bestaan zowel in Rusland als in Oekraine.
Maakt dat het minder treurig?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
oorlog is het moment dat oude mannen de jongen mannen op pad sturen om dood te gaan
dat is nu niet anders hoor
Het Oekraens schijnt in taal wel te verschillen van Russischquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Etnische Russen...ook zo'n lulverhaal, de hele oorsprong van het Russische volk, de Kyvan Rus, komt notabene uit Oekraine, er is geen fuck etnisch verschillend aan Russen en Oekrainers, volgens mij. Hooguit de Kozakken maar die bestaan zowel in Rusland als in Oekraine.
Dit zou me ook niet verbazen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:57 schreef HiZ het volgende:
En volgens mij heb ik gelezen dat de Russen het gebruiken voor hun eigen communicatie.
Vast, Ukraine is heeft een hoog niveau van rakettechnologie maar zoiets zou vreselijk dom zijn en een schot in eigen voet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:56 schreef zoost het volgende:
Heeft Ukraine eigenlijk ballistische rakketten die Moskou kunnen bereiken? Gaat de EU die leveren?
Oh ja....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Het gaat om de beleving. Snap dat dan.
Niks van waar natuurlijk: er worden, met grote precisie, uitsluitend militaire doelwitten onder vuur genomen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:56 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Ik lees dat er vooral veel ethnische Russen zitten? Je weet wel, de Russen waarvan Putin loopt te beweren dat ze onderdrukt worden. Wat natuurlijk, zoals jij ook al aangeeft, grotendeels bullshit is. Ondertussen gooit de grote bevrijder wel heel Kharkiv plat en zit dus eigenlijk aardig wat Russische slachtoffers te maken.
Ok ok, mensen met een Russisch paspoort dan die ze de afgelopen jaren als warme broodjes hebben uitgedeeld in die gebieden?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:59 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat maakt je geen verschillende ethniciteit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:59 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het Oekraens schijnt in taal wel te verschillen van Russisch
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100024230_e85301bfquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:01 schreef Samzz het volgende:
Vraagje, er bestaat een overzichtlijst met waar de letters en symbolen op de Russische voertuigen voor staan. De Z zou betekenen dat het voertuig naar Kiev gaat.
Weet iemand waar dat overzicht staat?
Geen idee, maar zulke jonge voetsoldaten zullen wel uit de armere families komen, straatarm.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:57 schreef mootie het volgende:
[..]
Is er daar niet altijd gedoe, dat de soldaten niet uitbetaald krijgen etc?
moeten hun wetenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:00 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Is ook al een paar keer voorbij gekomen
Etnische Russen bestaan berhaupt niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat maakt je geen verschillende ethniciteit.
Als Putin dat gezien heeft geef ik hem gewoon gelijk nu.quote:
Ach ja, staat leuk op Twitter zo'n foto met een busje met enkele tientallen van die pakketten. In elk geval sneller geleverd dan gebruikelijk bij starlink.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dat zet geen zoden aan de dijk bij een bevolking van tientallen miljoenen.
Nee dat was Belarus:quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dan is dit het equivalent van de annexatie van Oostenrijk in 1938?
Z betekent toch buiten dienst?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:01 schreef Samzz het volgende:
Vraagje, er bestaat een overzichtlijst met waar de letters en symbolen op de Russische voertuigen voor staan. De Z zou betekenen dat het voertuig naar Kiev gaat.
Weet iemand waar dat overzicht staat?
Tsjetseense eenheden gebruiken ook V.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:01 schreef Mano_ het volgende:
[..]
https://www.dumpert.nl/?selectedId=100024230_e85301bf
Edit, afbeelding:
[ afbeelding ]
Dit. Geen enkele oorlog is met uitsluitend 40+ers gevoerdquote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:59 schreef aTypisch het volgende:
[..]
oorlog is het moment dat oude mannen de jongen mannen op pad sturen om dood te gaan
dat is nu niet anders hoor
Topics gaan gewoon te snel om dit te verkomen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:03 schreef puzziepie het volgende:
[..]
Handig om alles 30x voorbij zien te komen
De Mac betaalt niet heel veel slechter.....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit. Geen enkele oorlog is met uitsluitend 40+ers gevoerd
Geld voor alle landen, de Amerikaanse soldaten in Irak en Afghanistan waren vooral veel studenten die dienst hadden genomen vanwege de studie beurs die je kan krijgen. Maar dan loop je wel risico uit gezonden te worden...
En verder begint het werven ook van het vaste beroepsleger al vanaf de leeftijd dat iemand een baan mag hebben, in de USA ook vanaf 18 jaar geloof ik.
Ze hadden ook burgers kunnen bakken bij de Mac maar dat levert minder op
Thanks!quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:01 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Edit, afbeelding:
[ afbeelding ]
Hoe kom je aan deze onzin? Het enige wat we missen (want politiek en Robocop ideeen) is de bewapening. Verder kunnen die Reapers gewoon hetzelfde als wat de Hermes kan en andersom... Nederland heeft ondertussen ervaring genoeg met alle systemen aangezien we al jaren meeliften met de coaltie en ook gewoon "mee" gevlogen hebben met allerlei andere systemen om zo ervaring op te doen... Dat doen we al sinds de heroprichting van 306 Sqn 4 jaar geleden... Personeel is ook gewoon in oa Rammstein werkzaam geweest om ervaring op te doen. Dus ik weet ff niet waar jij al je wijsheid op aan het baseren bent.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:30 schreef slashdotter3 het volgende:
NL loopt extreem achter op drone gebied. Er zijn 4 overpriced MQ-9 Reapers van Amerika gekocht maar de militaire doctrine (hoe het gebruikt wordt) loopt echt nog jaren achter op andere landen. Ik had liever gezien dat NL voor hetzelfde geld 8 ofzo Hermes 900 had gekocht. Die hebben een betere prijs/kwaliteitsverhouding en tevens heeft de leverancier Elbit Systems een heel drone ecosysteem zoals de E-CIX om verder op te bouwen.
Israel is de nr1 van de wereld op hightech drone oorlogsvoering met Amerika als 2 en Turkije op 3, maar het zal wel een politiek beslissing zijn geweest.
Hadden we de Hermes 900 en E-CIX gekocht dan hadden we een high tech app industrie kunnen ontwikkelen, dus NLse whizzkids die apps programmeren om iets nuttigs te doen met de door drones verzamelde informatie. Met de keuze voor die Reapers hebben we dat niet.
NL had gewoon all-in op Israelische drones moeten gaan dan was er een gigantische sprong gemaakt om up-to-date te raken op moderne oorlogsvoering.
Hopelijk draaien we over 10 jaar bij.
Het Russische leger is voornamelijk (85%) dienstplichtig dus dit verhaal geld niet voor alle landen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Geld voor alle landen, de Amerikaanse soldaten in Irak en Afghanistan waren vooral veel studenten die dienst hadden genomen vanwege de studie beurs die je kan krijgen. Maar dan loop je wel risico uit gezonden te worden...
En verder begint het werven ook van het vaste beroepsleger al vanaf de leeftijd dat iemand een baan mag hebben, in de USA ook vanaf 18 jaar geloof ik.
Vragen mag (zo ja dat in term is gedaan) en dat moet hij ook doen in belang van de Oekrane in wetenschap dat geen NATO land die no-fly-zone gaat toezeggen of handhaven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:55 schreef Halcon het volgende:
[..]
Als je dat niet gaat handhaven, heeft het niet zoveel zin, denk ik. Niet voor niets vraagt Zelensky dit aan Biden, Hij wil een no fly zone en dat Biden dan Russische vliegtuigen neer gaat schieten.
Wel eens zo'n wervingscampagne gezien van de Amerikanen, richten zich ook op de jongste van de laagste klasse met weinig ander toekomstperspectief. Mooi salaris heb je elke maand, wordt voor je gezorgd, je maakt onderdeel uit van een team.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:03 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tsja wat dan wel?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat maakt je geen verschillende ethniciteit.
i stoch mooi snel en er zullen er best meer volgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:59 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar dat zet geen zoden aan de dijk bij een bevolking van tientallen miljoenen.
Nee en nee, de Oekrane heeft die offensieve capaciteit in ruil voor haar vrijheid moeten inleveren.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:56 schreef zoost het volgende:
Heeft Ukraine eigenlijk ballistische rakketten die Moskou kunnen bereiken? Gaat de EU die leveren?
niet heel anders dan wat wij deden in 1999 toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:07 schreef Vallon het volgende:
[..]
Vragen mag (zo ja dat in term is gedaan) en dat moet hij ook doen in belang van de Oekrane in wetenschap dat geen NATO land die no-fly-zone gaat toezeggen of handhaven.
De EU en NATO zal daar geen boots on de ground zetten en dat is geen kwestie van gebrek aan steun maar dat een land het zelf moet doen en in dat op zicht bijjen de grezne van onze afspraken, kan rekenen op alle mogelijk steun.
Je helpt ook iemand niet door zijn rekening te vereffenen of op te lossen, welk door het bij te staan met raad en gereedschap.
Veder wel tragikomisch dat de Russen zeggen dat ze met precisie alleen militaire doelen zouden aanvallen en dan toch besluiten om de openbare infrastructuur plat te gooien. Mooi die vredesmissie die niet kan mikken en mensen vermoord. Ik snap ook dat ook wel weer want vrijheid en gerechtigheid is alleen voorbehouden aan het kleine groepje mensen die daar over gaan en niet aan de meerderheid die dat wil(len)..
Nu die verhalen van dwang de ronde doen over de Russische militairen vraag ik mij af waar ze vandaan komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:08 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Wel eens zo'n wervingscampagne gezien van de Amerikanen, richten zich ook op de jongste van de laagste klasse met weinig ander toekomstperspectief. Mooi salaris heb je elke maand, wordt voor je gezorgd, je maakt onderdeel uit van een team.
In Rusland kan je natuurlijk met veel minder wegkomen om personeel te krijgen.
Een Zwisterse AG ja.quote:
Starlink heeft geen masten nodig en kan met een satelliet schoteltje.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:57 schreef HiZ het volgende:
[..]
Al die masten vernietigen is wel een dingetje. En volgens mij heb ik gelezen dat de Russen het gebruiken voor hun eigen communicatie.
Maar even serieus. Is er ook een andere bron, ik vind t lastig Dumpert serieus te nemenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:01 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Edit, afbeelding:
[ afbeelding ]
https://apnews.com/articl(...)ea73a95698d8ddb61b9cquote:Russia holds drills with nuclear subs, land-based missiles
Russian nuclear submarines sailed off for drills in the Barents Sea and mobile missile launchers roamed snow forests Tuesday in Siberia after President Vladimir Putin ordered his nation’s nuclear forces put on high alert over tensions with the West over the invasion of Ukraine.
Russia’s Northern Fleet said in a statement that several of its nuclear submarines were involved in exercises designed to “train maneuvering in stormy conditions.” It said several warships tasked with protecting northwest Russia’s Kola Peninsula, where several naval bases are located, would join the maneuvers.
In the Irkutsk region of eastern Siberia, units of the Strategic Missile Forces dispersed Yars intercontinental ballistic missile launchers in forests to practice secret deployment, the Defense Ministry said in a statement.
The military didn’t say whether the drills were linked to Putin’s order on Sunday to put the country’s nuclear forces on high alert amid Russia’s war in Ukraine. It also was unclear whether the exercises represented a change in the country’s normal nuclear training activities or posture.
Hij is nogal fan van Elbit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:07 schreef AchJa het volgende:
Dus ik weet ff niet waar jij al je wijsheid op aan het baseren bent.
Moeten zij weten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:11 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://apnews.com/articl(...)ea73a95698d8ddb61b9c
Niemand weet het kennelijk. Het meerderheidsstandpunt is dat het het onderscheid tussen Russische en Oekranse tanks/voertuigen van hetzelfde model te onderscheiden. Dus ter voorkoming van friendly fire.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat weet ik niet, daarom vraag ik het.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:11 schreef HiZ het volgende:
Ik zat net te bedenken dat het wel eens mogelijk zou kunnen zijn de uitkomst van deze conventionele oorlog te kunnen voorspellen aan de hand van wat er de komende dagen met Odessa gebeurt.
Dat zou een goede indicatie zijn dat de 'Zwarte Zeekust' optie is wat de Russen willen hebben.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar even serieus. Is er ook een andere bron, ik vind t lastig Dumpert serieus te nemen.
https://sofrep.com/news/w(...)-tanks-and-vehicles/quote:The Letter “V” represents the Russian Marines
The Letter “Z” represents units in the Eastern Military District
The Letter “Z” in a square represents the Southern Military District (Crimea)
The Letter “O” represents units from Belarus
The Letter “X” represents the forces of Ramzan Kadyrov, the Putin installed warlord of Russia’s Chechnya region.
The Letter “A” represents Russian Special Forces(SSO) like Spetznaz in its various operational units.
Suggestie: opleidingsinstituten die in de praktijk hofleverancier zijn voor het Russische ambtenaren apparaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:52 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Dit is wel het moment om een paar Oekranse undercover soldaten met wapens naar Rusland te sturen voor wanneer het allemaal 'over' is.
Ook hij heeft het over the Doomsday Machine.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:11 schreef Panthera. het volgende:
Perspectief van voormalige minister van buitenlandse zaken van Rusland (nu fel tegen deze oorlog, maar woonachtig in de VS) op Lavrov (met wie hij heeft samengewerkt), Putin en de mad-man nuke / theorie. Hij geeft ook klein beetje inzicht in hoe een eventuele nuke order zou worden opgepakt en verwacht zelf dat iemand in de militaire top een irrationele / frustratie nuke van Putin zou tegenhouden - voor wat het waard is.
[ twitter ]
Wel wat leeftijd betreft. Ik heb het er nu niet over of er wel of geen dienstplicht is. Ook zonder plicht melden zich jonge mensen die ook worden aan genomen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:07 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Het Russische leger is voornamelijk (85%) dienstplichtig dus dit verhaal geld niet voor alle landen.
Tis nu 2022 met ander inzichten en over 20 jaar vast ook met andere fouten die we 20 jaar geleden hadden kunnen voorkomen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet heel anders dan wat wij deden in 1999 toch?
De Russen zouden dan een voor de hand liggend doel ontzien omdat zij Odessa willen overnemen in een vredesverdrag met een aan pulp geslagen rest-Oekrane.quote:
Succes. 50% kans dat je 'm de volgende keer wel haalt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:18 schreef KingRoland het volgende:
vrienden ik ben er weer
ik ben in een klote bui want ik moet statistiek herkansen
wat heb ik gemist
https://www.theguardian.c(...)over-russia-responsequote:Ukrainian activist berates Boris Johnson over Russia response
A Ukrainian campaigner challenged Boris Johnson over the UK’s failure to bring in swift sanctions against Russians resident in London, in an emotional intervention during a press conference in Poland.
Daria Kaleniuk, the executive director of the Anti-Corruption Action Centre, also pressed Johnson over the collective refusal of Nato countries to enforce a no-fly zone over Ukraine.
Kaleniuk told Johnson, who was giving a press conference in Warsaw on Tuesday after talks with his Polish counterpart, that she was from Kyiv and had passed across the border into Poland in recent days.
“Ukrainian women and Ukrainian children are in deep fear because of bombs and missiles which are going from the sky. Ukrainian people are desperately asking for the rights to protect our sky, we are asking for a no-fly zone,” she said.
“What’s the alternative for the no-fly zone? Nato is not willing to defend because Nato is afraid of world war three but it’s already started and it’s Ukrainian children who are there taking the hit.
“You are talking about more sanctions, prime minister, but Roman Abramovich is not sanctioned, he’s in London, his children are not in the bombardments, his children are there in London.”
Johnson responded: “I just want to say I am acutely conscious there is not enough we can do as the UK government to help in the way that you want. I’ve got to be honest about that. When you talk about the no-fly zone … unfortunately the implication of that is that the UK would be engaged in shooting down Russian planes, would be engaged in direct combat in Russia. That’s not something we can do.”
[..]
Interessant artikel mbt waarom de logistiek van de Russen zo'n permanente rommel is.quote:
Wat een irritant domme Amerikaanse kut. Nee dat zei hij helemaal nietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:11 schreef Panthera. het volgende:
Perspectief van voormalige minister van buitenlandse zaken van Rusland (nu fel tegen deze oorlog, maar woonachtig in de VS) op Lavrov (met wie hij heeft samengewerkt), Putin en de mad-man nuke / theorie. Hij geeft ook klein beetje inzicht in hoe een eventuele nuke order zou worden opgepakt en verwacht zelf dat iemand in de militaire top een irrationele / frustratie nuke van Putin zou tegenhouden - voor wat het waard is.
[ twitter ]
20% kans dat het niet meer hoeft omdat we allemaal genuked zijn door Vlad.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:19 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Succes. 50% kans dat je 'm de volgende keer wel haalt.
Nog gebeden voor Putins dood?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:18 schreef KingRoland het volgende:
vrienden ik ben er weer
ik ben in een klote bui want ik moet statistiek herkansen
wat heb ik gemist
Hij werd ernaar gevraagd hequote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:16 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ook hij heeft het over the Doomsday Machine.
Mijn God, Dr. Strangelove wordt 60 jaar later werkelijkheid.
Betekent je thuisland en al je familie opgeven. Doe je niet snel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:54 schreef torentje het volgende:
[..]
Die soldaten zouden toch gewoon kunnen deserteren. Zouden ze ook nog eens behandeld worden als keizers.
Ah, nou ja prima. Anyaway, ook zijn opmerkingen dat we nul ervaring hebben is gewoon bullshit. Er werden al jaren missies gevlogen door 306...quote:
100% kans dat jij statistiek ook moet gaan herkansenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:20 schreef Aurelius het volgende:
[..]
20% kans dat het niet meer hoeft omdat we allemaal genuked zijn door Vlad.
Om oorlog te voeren heb je grote aantallen 25- ere nodig. Niet alleen omdat die fysiek fit zijn, maar vooral ook omdat zij bereid zijn voor zichzelf risico te nemen en ook gemakkelijker geweld gebruiken. Krijgen mensen een gezin dan gaan ze meestal heel anders over dit soort zaken denken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:16 schreef Godshand het volgende:
[..]
Wel wat leeftijd betreft. Ik heb het er nu niet over of er wel of geen dienstplicht is. Ook zonder plicht melden zich jonge mensen die ook worden aan genomen.
Zeg makker...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:21 schreef KingRoland het volgende:
[..]
heb gebeden voor oekraine, ik gun niemand de dood makker.
Ich danke dich.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:14 schreef Frutsel het volgende:
[..]
[..]
https://sofrep.com/news/w(...)-tanks-and-vehicles/
Poetin = god?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:22 schreef KingRoland het volgende:
Alleen God kan bepalen wanneer iemand dood gaat. Wanneer Onze Lieve Heer beslist dat je tijd is gekomen, dan is je tijd gekomen.
Snap ikquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maar even serieus. Is er ook een andere bron, ik vind t lastig Dumpert serieus te nemen.
Johnson legt het goed uit.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)over-russia-response
Tenzij ik het zelf beslisquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:22 schreef KingRoland het volgende:
Alleen God kan bepalen wanneer iemand dood gaat. Wanneer Onze Lieve Heer beslist dat je tijd is gekomen, dan is je tijd gekomen.
Tegenwoordig dorpspastoor i.p.v. marketingstudent?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:22 schreef KingRoland het volgende:
Slechte troll.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:22 schreef KingRoland het volgende:
Erg mooi maatquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:22 schreef KingRoland het volgende:
Dus god is verantwoordelijk voor alle doden, ooit? Fijne vent.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:22 schreef KingRoland het volgende:
Je beschaafdheid opgeven is toch ook geen optie?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:21 schreef ExTec het volgende:
[..]
Betekent je thuisland en al je familie opgeven. Doe je niet snel.
het een sluit de ander niet uitquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:25 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Tegenwoordig dorpspastoor i.p.v. marketingstudent?
Je bent altijd welkom in de kerk, mocht je vragen hebben dan staat mijn dm altijd openquote:
Maar ja, die gedachtegang die Rusland schijnbaar heeft zal toch ooit een keer stuk moeten loepen op de realiteit. En hoe eerder dat gebeurd hoe beter het ook voor Rusland is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooie analyse
https://www.reddit.com/r/(...)invaded_ukraine_and/
================================================================
The real reason why Russia invaded Ukraine, and why they aren't giving up
I've been on this sub for days now, and I thought I'd just make a post about my thoughts on this conflict; why this war exists.
No, it was not due to "Nazis", although that would have been a contributing factor as well. In this post, I will analyse why Russia is so desperate, and are willing to risk it all in their invasion of Ukraine. What do they want to gain? The answer is simple; it's not about gaining, but about them not losing it all. I will explain this through a series of tactical and strategic analyses by the Russians, and some historical contexts.
After the collapse of the USSR, Russia has become a declining regional power, with less strength every decade. Now, Russia is backed into a corner and is watching Ukraine become more western affliated every year, until the inevitable induction into NATO. The invasion of Ukraine is basically a last-ditch effort to reinstall a pro-Russian puppet into the government, after the original Ukrainian government was placed in a coup by a pro-US puppet in 2014. Russia eventually aims to have Ukraine along with Belarus, become whole with Russia. So why is Ukraine so important to Russia?
Ukraine is often described as the root of Russian civilization, similar to how the Yellow River is the root of China. The Kievan Rus had their capital in Kiev, and Ukrainians are a very similar ethnic to Russians. Hence, many Russians view Ukraine as part of Russia, and wish to rejoin their cultural homeland.
Ukraine is a large, industrial country with a decent sized population. Russia requires more population and industry if they are to stand against NATO.
Ukraine connects right into the heartland of Russia. From Eastern Ukraine, you could make a Blitzkrieg and capture Moscow within days. If Ukraine was to become part of NATO, the USA/NATO could mass hundreds of thousands of troops at the eastern border, which means that Russia is pretty much done as a power. That is why Russia needs Ukraine on their side.
u/TofuDofu23 explained it clearly here.
"If you carefully observe the Russian actions, you notice that Russians are not trying to destroy Ukraine. If they wanted, they could destroy all infrastructure in couple of days. Instead, they are hitting the military installations and bases, seize power plants and secure them, secure factories and other facilities. The mission is not “wiping out” Ukraine. The mission - to change its regime with a puppet government that will be loyal to Kremlin than to the West. Russia needs Ukraine, as a country with all infrastructure and people. I would even say something out of box - Russia needs the Ukrainian army to later control the country under the puppet regime. Therefore all Russian units are told to capture rather than kill in firsthand the Ukrainian army and to be “accurate and polite” with Ukrainian soldiers (in reality of course not all units are following this order). But in general, in plans of Russia, it doesn’t want Ukrainian people to hate Russia. In Russian logics, if they hurt civilians, they will create more enemies for themselves. For example, Russia announced that civilians may leave the Ukrainian cities peacefully. In reality, however, to control a big army is always mess. Just like in other armies, there are units that do not listen to high command and attack peaceful people (that is a real crime). But, overall, they don’t want to alienate Ukrainian people. They just want to establish a nominal government in Ukraine that will be simpathetic to Russia and become a long-term ally (we can see, however, that Russian expectations on avoiding hate of local were wrong and Ukrainians really love their country and freedom).
So why there are so many casualties from Russian side? If you paid attention, once Russian troops face the defense, they retreat and start encircling those cities, and wait. Wait until they fall. Then they slowly capture these cities. If you don’t believe me, just look at the map. Such tactics is really far from the western methods but takes into account the specifics of the mission. It, however, brings a lot of casualties. “Wiping out” tactics would have saved more Russians soldiers but not achieve the desired Russian goals. As one Russian expert said, Russia could win the war with just a couple of missiles - hitting nuclear plants that would eventually cause a severe crisis in Ukraine. But instead, they are tiptoeing into Ukraine. Have you thought about that?"
Of course, Russia's actions overall are morally questionable, and I'm not saying Russia is in the right. I'm just here to give an explanation on the situation; why Putin will basically stop at nothing to invade Ukraine; to replace their government and eventually combine Belarus and Ukraine back into greater Russia. Otherwise, Russia is finished.
Dat kan tijdelijk. Je familie krijg je niet terug.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:27 schreef torentje het volgende:
[..]
Je beschaafdheid opgeven is toch ook geen optie?
Voor WAARHEID moet je truth Social van Trump downloadenquote:
ja sure maar dat begon ook met militaire doelen en waarna er geleidelijk aan opgeschaald werd naar de civiele infra (communicatie, electriciteit etc.)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:17 schreef Vallon het volgende:
[..]
Tis nu 2022 met ander inzichten en over 20 jaar vast ook met andere fouten die we 20 jaar geleden hadden kunnen voorkomen.
Vind je? Navo heeft 0 intentie om Rusland aan te vallen en Rusland heeft nukes. Dat hele kletsverhaal over blitzkrieg naar Moskou is propaganda-onzin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:04 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooie analyse
https://www.reddit.com/r/(...)invaded_ukraine_and/
The real reason why Russia invaded Ukraine, and why they aren't giving up
I've been on this sub for days now, and I thought I'd just make a post about my thoughts on this conflict; why this war exists.
No, it was not due to "Nazis", although that would have been a contributing factor as well. In this post, I will analyse why Russia is so desperate, and are willing to risk it all in their invasion of Ukraine. What do they want to gain? The answer is simple; it's not about gaining, but about them not losing it all. I will explain this through a series of tactical and strategic analyses by the Russians, and some historical contexts.
After the collapse of the USSR, Russia has become a declining regional power, with less strength every decade. Now, Russia is backed into a corner and is watching Ukraine become more western affliated every year, until the inevitable induction into NATO. The invasion of Ukraine is basically a last-ditch effort to reinstall a pro-Russian puppet into the government, after the original Ukrainian government was placed in a coup by a pro-US puppet in 2014. Russia eventually aims to have Ukraine along with Belarus, become whole with Russia. So why is Ukraine so important to Russia?
Ukraine is often described as the root of Russian civilization, similar to how the Yellow River is the root of China. The Kievan Rus had their capital in Kiev, and Ukrainians are a very similar ethnic to Russians. Hence, many Russians view Ukraine as part of Russia, and wish to rejoin their cultural homeland.
Ukraine is a large, industrial country with a decent sized population. Russia requires more population and industry if they are to stand against NATO.
Ukraine connects right into the heartland of Russia. From Eastern Ukraine, you could make a Blitzkrieg and capture Moscow within days. If Ukraine was to become part of NATO, the USA/NATO could mass hundreds of thousands of troops at the eastern border, which means that Russia is pretty much done as a power. That is why Russia needs Ukraine on their side.
u/TofuDofu23 explained it clearly here.
"If you carefully observe the Russian actions, you notice that Russians are not trying to destroy Ukraine. If they wanted, they could destroy all infrastructure in couple of days. Instead, they are hitting the military installations and bases, seize power plants and secure them, secure factories and other facilities. The mission is not “wiping out” Ukraine. The mission - to change its regime with a puppet government that will be loyal to Kremlin than to the West. Russia needs Ukraine, as a country with all infrastructure and people. I would even say something out of box - Russia needs the Ukrainian army to later control the country under the puppet regime. Therefore all Russian units are told to capture rather than kill in firsthand the Ukrainian army and to be “accurate and polite” with Ukrainian soldiers (in reality of course not all units are following this order). But in general, in plans of Russia, it doesn’t want Ukrainian people to hate Russia. In Russian logics, if they hurt civilians, they will create more enemies for themselves. For example, Russia announced that civilians may leave the Ukrainian cities peacefully. In reality, however, to control a big army is always mess. Just like in other armies, there are units that do not listen to high command and attack peaceful people (that is a real crime). But, overall, they don’t want to alienate Ukrainian people. They just want to establish a nominal government in Ukraine that will be simpathetic to Russia and become a long-term ally (we can see, however, that Russian expectations on avoiding hate of local were wrong and Ukrainians really love their country and freedom).
So why there are so many casualties from Russian side? If you paid attention, once Russian troops face the defense, they retreat and start encircling those cities, and wait. Wait until they fall. Then they slowly capture these cities. If you don’t believe me, just look at the map. Such tactics is really far from the western methods but takes into account the specifics of the mission. It, however, brings a lot of casualties. “Wiping out” tactics would have saved more Russians soldiers but not achieve the desired Russian goals. As one Russian expert said, Russia could win the war with just a couple of missiles - hitting nuclear plants that would eventually cause a severe crisis in Ukraine. But instead, they are tiptoeing into Ukraine. Have you thought about that?"
Of course, Russia's actions overall are morally questionable, and I'm not saying Russia is in the right. I'm just here to give an explanation on the situation; why Putin will basically stop at nothing to invade Ukraine; to replace their government and eventually combine Belarus and Ukraine back into greater Russia. Otherwise, Russia is finished.
Newbie gespot.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Voor WAARHEID moet je truth Social van Trump downloaden
@EttovanBelgiequote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
WAARHEID was een user hierquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
Stof zijt gij en tot stof zult gij wederkerenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:26 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Dus god is verantwoordelijk voor alle doden, ooit? Fijne vent.
Oh echt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
WAARHEID was een user hierMaar misschien was dat de grap want hij zou idd daar zitten ja.
Onmogelijk om de kans te berekenen of dit waar is, Geen mogelijkheid om aan te tonen dat God mogelijk is.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:22 schreef KingRoland het volgende:
Propaganda-onzin of de irrele angst van Putin?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je? Navo heeft 0 intentie om Rusland aan te vallen en Rusland heeft nukes. Dat hele kletsverhaal over blitzkrieg naar Moskou is propaganda-onzin.
Probleem is alleen dat Putin hier wel van overtuigd is (of in ieder geval kan zijn). Dat wij het bullshit vinden of denken te weten dat het nooit gaat gebeuren doet er niet toe. Hij (Putin) denkt namelijk dat het wel mogelijk is en als je dan landen zoals Oekrane, Finland en de Baltische staten in de NAVO haalt en op de grenzen allerlei wapens gaat installeren dan ziet hij dat als een bevestiging van zijn manier van denken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je? Navo heeft 0 intentie om Rusland aan te vallen en Rusland heeft nukes. Dat hele kletsverhaal over blitzkrieg naar Moskou is propaganda onzin.
neequote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef roos94 het volgende:
Zijn er hier mensen die oekrainse vluchtelingen gaan opvangen thuis?
@ootjekatootjequote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef roos94 het volgende:
Waarom zou hij daar bang voor zijn? Als de Navo dat doet drukt hij op de rode knop.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef Divje het volgende:
[..]
Propaganda-onzin of de irrele angst van Putin?
Niet als in: dat ik mij er direct voor ga aanbieden. Maar sta er niet per definitie negatief tegenover.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef roos94 het volgende:
Hangt er van afquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef roos94 het volgende:
Ik mis inderdaad een type Zhukov hier.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef theunderdog het volgende:
Het kan allemaal aan mij liggen, hoor. Maar: is dit het tweede beste leger ter wereld????
Logistieke rommel, afhankelijk van jonge gasten die geen idee hebben wat ze er doen.
Precies. Het is een irrele angst, maar wel n die in zijn ogen keer op keer bevestigd wordt door uitbreiding van de NAVO.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef Divje het volgende:
[..]
Propaganda-onzin of de irrele angst van Putin?
Hij is nu een user daar?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:28 schreef Godshand het volgende:
[..]
er wordt hier een hele leegstaande flat die op de nominatie stond gesloopt te worden ingericht voor vluchtelingen uit oekrainequote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef roos94 het volgende:
De Navo is juist om te verdedigen tegen de shit waar hij in Oekraine mee bezig is. Je hoeft geen genie te zijn om dat te snappen toch?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies. Het is een irrele angst, maar wel n die in zijn ogen keer op keer bevestigd wordt door uitbreiding van de NAVO.
Jij wist het wat uitgebreider te verwoordenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Precies. Het is een irrele angst, maar wel n die in zijn ogen keer op keer bevestigd wordt door uitbreiding van de NAVO.
Tja het is geen command en conquerer h je moet allemaal dingen daadwerkelijk doen en gedaan krijgen.... Het (oorlog) is altijd een stuk rommeliger dan je denkt en het is nog niet eerder zo geweest dat het van zo dichtbij te volgen was...quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef theunderdog het volgende:
Het kan allemaal aan mij liggen, hoor. Maar: is dit het tweede beste leger ter wereld????
Logistieke rommel, afhankelijk van jonge gasten die geen idee hebben wat ze er doen.
Dat moet in je aard liggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef roos94 het volgende:
Nee, maar het is wel belangrijk voor ons (het westen). Als blijkt dat wij ze jaren hebben overschat qua kwaliteit van hun leger, dan veranderd er ook weer wat.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:33 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ik mis inderdaad een type Zhukov hier.
Of nee, eigenlijk niet. Laat maar doorgaan zo.
Mja, leuke blonde dame met dikke jetsers mag wel bij ons verblijven hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef roos94 het volgende:
Nooit gaat alles goed. Maar dit is next lvl amateurisme, hoor.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:34 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Tja het is geen command en conquerer h je moet allemaal dingen daadwerkelijk doen en gedaan krijgen.... Het (oorlog) is altijd een stuk rommeliger dan je denkt en het is nog niet eerder zo geweest dat het van zo dichtbij te volgen was...
De meeste invasies die we gezien hebben zijn veel vaker veel via de lucht gelopen
Wanneer was de laatste uitbreiding van de NAVO dan?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:33 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Uiteraard totaal betrouwbare steekproef.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Poetin's populariteit stijgt
[ twitter ]
Vragen:
Steun je poetin:
Ja
Nee (je gaat 15 jaar de cel in)
Ik heb er vier opgevangen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef roos94 het volgende:
Mocht de nood hoog zijn wel. Niet dat ik veel ruimte heb maar daar moeten we het maar mee doen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef roos94 het volgende:
Ja doei, komt door de stroom van binnenlandse propaganda. De helft weet niet eens dat er oorlog is, de andere kant alleen maar een gefabriceerd verhaal erover.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Vragen:
Steun je poetin:
Ja
vraag je dat in Noord Korea dan krijg je een approval van 98,5 % de andere 1,5% zijn te gestoord om iets te snappenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Vragen:
Steun je poetin:
Ja
De propaganda van de staats-tv doet goed zijn werk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Vragen:
Steun je poetin:
Ja
Hier hetzelfde. Het is overigens zeker niet dat ik het leuk zou vinden, maar 'wat moet, dat moet' telt wat mij betreft zwaarder in dit geval.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet als in: dat ik mij er direct voor ga aanbieden. Maar sta er niet per definitie negatief tegenover.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Vragen:
Steun je poetin:
Ja
Ja, maar dat doet toch niets af van de feitelijke steun??quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:36 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja doei, komt door de stroom van binnenlandse propaganda. De helft weet niet eens dat er oorlog is, de andere kant alleen maar een gefabriceerd verhaal erover.
ja en die was aan de Adriatische kustquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste uitbreiding van de NAVO dan?
Ik las hier vandaag 20 jaar geleden of zo.
Geen idee, volgens iemand anders hier mogelijk van wel.quote:
haha, met een paar wijntjes te veel op roepen dat je iets doet voor Oekrane door een weeshuis in Letland te sponsoren.quote:
Ik zou het wel willen maar alleen vrouw met kind. Geen mannenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:36 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[..]
Mocht de nood hoog zijn wel. Niet dat ik veel ruimte heb maar daar moeten we het maar mee doen.
Als ie wel betrouwbaar is weet je dus ook dat je je niet schuldig hoeft te voelen over hoe gewone Russen getroffen worden door de sancties.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Uiteraard totaal betrouwbare steekproef.
Andere normen en waarden? Tja, dat is wat netjes gezegd voor corrupte regimes die niets op hebben met mensenrechten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 19:27 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
En omdat in het geval van de US vooral landen werden aangevallen waar andere politieke normen en waarden gelden dan in ons land wat het wat makkelijker maakt om het te 'verwerken'.
Verder inderdaad met je eens.quote:Rusland is als agressor puur bezig met hun eigen belang en probeert te voorkomen dat landen democratisch worden. Dat maakt dat het vanuit Westers perspectief erger is wat ze doen.
Zucht, nogmaals. Ik snap dat, jij snapt dat, de EU snapt dat, de NAVO snapt dat, maar Poetin heeft een irrele angst (zoals @Divje dat mooi zegt hierboven) dat het niet ter verdediging is, maar om Rusland aan te vallen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
De Navo is juist om te verdedigen tegen de shit waar hij in Oekraine mee bezig is. Je hoeft geen genie te zijn om dat te snappen toch?
@Evenstar lijkt te denken dat de NATO zich ieder jaar uitbreidt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja en die was aan de Adriatische kust
allemaal kleine floplandjes, dat Putin daar bang voor is geloof ik dus voor geen meter he
gewoon propaganda bullshit
Putinquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
@:evenstar lijkt te denken dat de NATO zich ieder jaar uitbreidt.
Maar dat klopt dus helemaal niet.
Waar halen mensen dit denkbeeld eigenlijk vandaan?
Kan die ff opschieten met vlad?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:22 schreef KingRoland het volgende:
WAARHEID niet kennen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:37 schreef Godshand het volgende:
[..]
Geen idee, volgens iemand anders hier mogelijk van wel.
Maar ik dacht dat je met WAARHEID DE ULTIEME WAARHEID bedoelde, zoals Jehova getuigen in deze geschreven stijl ook hun WAARHEID verspreiden in folders
Jawelquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zucht, nogmaals. Ik snap dat, jij snapt dat, de EU snapt dat, de NAVO snapt dat, maar Poetin heeft een irrele angst (zoals @:Divje dat mooi zegt hierboven) dat het niet ter verdediging is, maar om Rusland aan te vallen.
Heb wel vaker een linkje gedeeld waarin Putin dit zelf probeert uit te leggen (tijdens een bijeenkomst van een economisch forum). Hoe Putin denkt is complete onzin, maar het is wel hoe hij denkt en waaruit hij handelt. Wij kunnen dat blijven negeren, zoals wij al tientallen jaren doen, maar of wij kunnen het proberen te snappen, zodat het niet uit de hand loopt.
Dat wil niet zeggen dat wij maar moeten doen wat Putin wil. Absoluut niet, maar een beetje proberen te begrijpen hoe je tegenstander/vijand denkt is toch niet teveel gevraagd?
Putinquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:40 schreef capricia het volgende:
[..]
@:evenstar lijkt te denken dat de NATO zich ieder jaar uitbreidt.
Maar dat klopt dus helemaal niet.
Waar halen mensen dit denkbeeld eigenlijk vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Vorig jaar nog met Macedoni.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Wanneer was de laatste uitbreiding van de NAVO dan?
Ik las hier vandaag 20 jaar geleden of zo.
In principe kan ik 3 kamers vrij maken. 150 p.p., het is immers oorlog. Blijf toch een Nederlander.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef roos94 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ken jou ook niet hoorquote:
Dat is het probleem.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:27 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Maar ja, die gedachtegang die Rusland schijnbaar heeft zal toch ooit een keer stuk moeten loepen op de realiteit. En hoe eerder dat gebeurd hoe beter het ook voor Rusland is.
* Noord Macedoni, kleine correctiequote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Vorig jaar nog met Macedoni.
Baltische staten begin 21ste eeuw, daarna nog Kroati ergens in 2010 dacht ik? Volgens mij ook nog een paar Balkanlanden daarna (Montenegro, Albani).
De laatste uitbreiding aan de grens met Rusland was in 2004, overigens. Je zou denken dat het na 18 jaar toch wel duidelijk is voor Poetin dat de NAVO geen intentie heeft om Rusland binnen te vallen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Baltische staten begin 21ste eeuw, daarna nog Kroati ergens in 2010 dacht ik? Volgens mij ook nog een paar Balkanlanden daarna (Montenegro, Albani).
Edit: Die ronde in 2005 met de Baltische landen en bijv. Slowakije, Roemeni etc was die al niet blij mee. Echter is Oekrane wel weer een stap dichterbij. Als Finland dan ook nog eens komt dan is Moskou behoorlijk ingesloten door de NAVO.
Niet dat de NAVO er op uit is om iets te doen in Moskou of Rusland, maar zo denkt Putin niet.
dat niet alleen maar dat was de reden waarom ze niet eerder lid konden wordenquote:
De Vs wilde in 2008 Georgi en Oekrane erbij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Edit: Die ronde in 2005 met de Baltische landen en bijv. Slowakije, Roemeni etc was die al niet blij mee. Echter is Oekrane wel weer een stap dichterbij. Als Finland dan ook nog eens komt dan is Moskou behoorlijk ingesloten door de NAVO.
Niet dat de NAVO er op uit is om iets te doen in Moskou of Rusland, maar zo denkt Putin niet.
Mwah, het kan natuurlijk ook prima zo zijn dat Poetin dat zelf ook prima snapt maar dit verkapt inzet vanwege vooral economische motieven. Of de macht stijgt 'm naar zijn hoofd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:39 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Zucht, nogmaals. Ik snap dat, jij snapt dat, de EU snapt dat, de NAVO snapt dat, maar Poetin heeft een irrele angst (zoals @:Divje dat mooi zegt hierboven) dat het niet ter verdediging is, maar om Rusland aan te vallen.
Heb wel vaker een linkje gedeeld waarin Putin dit zelf probeert uit te leggen (tijdens een bijeenkomst van een economisch forum). Hoe Putin denkt is complete onzin, maar het is wel hoe hij denkt en waaruit hij handelt. Wij kunnen dat blijven negeren, zoals wij al tientallen jaren doen, maar of wij kunnen het proberen te snappen, zodat het niet uit de hand loopt.
Dat wil niet zeggen dat wij maar moeten doen wat Putin wil. Absoluut niet, maar een beetje proberen te begrijpen hoe je tegenstander/vijand denkt is toch niet teveel gevraagd?
Precies en niet zo'n beetje ookquote:
Dat de US een regime change in Russia zou willen bewerkstelligen waarbij NATO als backup in het schaakspel zou dienen lijkt je ondenkbaar?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vind je? Navo heeft 0 intentie om Rusland aan te vallen en Rusland heeft nukes. Dat hele kletsverhaal over blitzkrieg naar Moskou is propaganda-onzin.
Dat is een zonde.quote:
Verdedigen in de ogen van de een, aanvallen in die van een ander.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:43 schreef scrupuleus het volgende:
Het nadenken over hoe anderen denken kost je alleen maar de kop, het westen had allang elk land naast Rusland moeten verdedigen (ja nu mooi lullen inderdaad)
Dat gaat ook niet zo snel. Er is - voor zover ik weet - al berhaupt geen sprake van een kandidaat-lidmaatschap, dus we zijn wel wat maanden verder eer dat dat daadwerkelijk in kannen en kruiken is. En dan nog is Oekrane nog niet meteen lid.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:45 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Neeeeeeee, hou je bek nou eens.
Poetins vormingstijd was tentijde van de Sovjet doctrine van bufferstaten tussen de "vijand" en de Rodina (het moederland, Rusland dus, fuck de andere SSR staten)quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:44 schreef Poem_ het volgende:
[..]
Mwah, het kan natuurlijk ook prima zo zijn dat Poetin dat zelf ook prima snapt maar dit verkapt inzet vanwege vooral economische motieven. Of de macht stijgt 'm naar zijn hoofd.
Er zijn wat dat betreft weinig concrete bedreigingen of veranderingen geweest de laatste jaren om dat in te kunnen zetten als geloofwaardig argument.
Wat hij nu kan doenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:46 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Verdedigen in de ogen van de een, aanvallen in die van een ander.
Nu kan je aannemen dat jouw ogen het juist hebben en daar onvoorwaardelijk naar handelen, maar dat is dus precies wat Putin nu doet.
Waarom zou de VS dat willen? Of nou ja eerder: Waarom zou daar actie van de Amerikanen voor nodig zijn? Als de Russen iets toch hebben bewezen de afgelopen eeuw is dat ze uitstekend in staat zijn zichzelf te saboteren zonder hulp van buitenaf.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat de US een regime change in Russia zou willen bewerkstelligen waarbij NATO als backup zou dienen lijkt je ondenkbaar?
Dank voor je verduidelijking.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:42 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Net als dat referendum in Belarus, Lukashenko die nog tot zijn dood mag aanblijven.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ twitter ]
Vragen:
Steun je poetin:
Ja
Een coronavrije bunker misschien?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
Putin schijt 6 kleuren stront voor corona
Denk je echt dat hij kernwapens gaat gebruiken , nee tuurlijk niet , hij wil zelf niet dood en zijn dochter mag ook niet dood
Expansiedrift van de politieke eu.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:45 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Turkije zal zich belazerd voelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:45 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Titel is wel wat misleidend. In de laatste zin wordt de kop al onderuit gehaald.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:45 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
De HEELE WERELD EEN POLITIEKE EU.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Expansiedrift van de politieke eu.
Nee. Gewoon nee.
Yep, hij wil bufferzones hebben die in zijn gedachten niet het Westerse gedachtegoed zouden volgen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:31 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat Putin hier wel van overtuigd is (of in ieder geval kan zijn). Dat wij het bullshit vinden of denken te weten dat het nooit gaat gebeuren doet er niet toe. Hij (Putin) denkt namelijk dat het wel mogelijk is en als je dan landen zoals Oekrane, Finland en de Baltische staten in de NAVO haalt en op de grenzen allerlei wapens gaat installeren dan ziet hij dat als een bevestiging van zijn manier van denken.
Nogmaals. ik keur niks goed, ik zeg niet dat het terecht is, maar dat is wel hoe hij denkt. Daarom wil hij geen NAVO landen aan zijn grenzen hebben.
Turkije en de baltistaten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dank voor je verduidelijking.![]()
Moskou, Rusland dus, ingesloten door Nato, schrijf je.
Vroeg ik vanmiddag ook al aan iemand (niet jij). Of ie een kaartje kon laten zien van Rusland en de omcirkeling van NATO. Dat kon die niet, kreeg meteen een jij-bak terug.
Iemand?
Want ik ben wel benieuwd in hoeverre Rusland omcirkeld is door Nato.
Vooral aangejaagd door Poetin en zijn inval in Oekrane. Lekker gewerkt dus, pik.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Expansiedrift van de politieke eu.
Nee. Gewoon nee.
Als China voor vrede kan zorgen (ik gok van niet maar stel) dan laat dat wel zien dat hun positie als wereldmacht versterkt natuurlijk. Zeker als het de VS niet lukt.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:49 schreef myShizzle het volgende:
[..]
Interessant if true, maar ft dus zal wel!
Omcirkeld zeker niet, Rusland heeft wel een grens met een aantal NAVO staten nu, Turkije en twee Baltische Staten. En nu komt daar mischien Finland bij.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Vroeg ik vanmiddag ook al aan iemand (niet jij). Of ie een kaartje kon laten zien van Rusland en de omcirkeling van NATO. Dat kon die niet, kreeg meteen een jij-bak terug.
Iemand?
Want ik ben wel benieuwd in hoeverre Rusland omcirkeld is door Nato.
Teletekstquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:45 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
De Russen hebben de technologie gejat, de beste spionnenactie ooitquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:46 schreef Godshand het volgende:
Had Rutherford maar nooit het atoom ontdekt, dan hadden we nooit een atoombom gehad..
Maar ja, president Roosevelt heeft destijds opdracht gegeven tot de ontwikkeling en president Truman zette dit voort. Stalin gaf pas opdracht na Hiroshima tot het ontwikkelen van de bom. De Duitsers waren al bezig met zoeken van een nucleair wapen maar hebben dit niet op tijd gevonden...
Nee, dat is het dus niet. Je kan iemands irrele angst niet reel benaderen en zeggen dat hij het maar moest snappen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:44 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
De laatste uitbreiding aan de grens met Rusland was in 2004, overigens. Je zou denken dat het na 18 jaar toch wel duidelijk is voor Poetin dat de NAVO geen intentie heeft om Rusland binnen te vallen.
Het kannetje olie was nog niet leeg....quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:45 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Zuidwijk toevallig?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:50 schreef BMW1993 het volgende:
Ik wil best een Oekraense meid opvangen ergens tussen de 21 en 26
Als ze mee betaald aan de boodschappen en wat voor de verwarming
Ik weet alleen niet of zo'n mooie blonde meid wel in Rotterdam - Zuid wil wonen (daar woon ik)
nu zijn er wel een hoop Polen in Zuid, dus ze is iig niet de enige die blanke hier.![]()
En ik ben na corona ook 8 kilo aangekomen, en ben al sinds oktober niet naar de kapper geweest, dus ik zie er nu ook niet piekfijn uitach we zullen zien hoe het loopt, en of het alleen bij een droom blijft of het ooit echt gaat lukken.
Ik heb ook geprobeerd een meid uit Thailand te halen, maar het IND maakt het klaplastig als je een wajong uitkering hebt.. Ik ben toen afgehaakt, dan maar een keer wat fixen tijdens een vakantie in Pataya, en het gewoon een vakantie liefde laten.
Lijkt mij wel leukquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:45 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Zijn ze ook niet. Alleen aan hun West kant en Oost kant (US/Canada).quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Iemand?
Want ik ben wel benieuwd in hoeverre Rusland omcirkeld cq ingesloten is door Nato.
Herkenbaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:46 schreef LXIV het volgende:
Hier zijn de meningen nog aardig divers, wat ook het leuke van fok is. Op Twitter echter is men veel eenzijdiger en fel tegen bijvoorbeeld de D66-retoriek https://mobile.twitter.co(...)Eserp%7Ctwgr%5Etweet
In mijn priv-omgeving zijn de mensen veel meer gematigd en op mijn werk hebben de meeste mensen hetzelfde standpunt als ik (dat we zeker niet moeten escaleren en Putin niet in het nauw moeten drijven maar een voor beide partijen acceptabele uitweg moeten bieden)
Hoe is dat bij jullie?
China is een machtig land dat redelijk neutraal staat. Prima om zoiets te leiden. Is natuurlijk ook een mooie kans om naar buiten te treden en zich te profilerenquote:
Ze moeten gewoon door alle procedures heen en zodra ze aan alles voldoen, dan zijn ze welkom.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Titel is wel wat misleidend. In de laatste zin wordt de kop al onderuit gehaald.
Dat is natuurlijk helemaal waar, maar wat me wel enorm bevreemdt is dat dit totaal uit de lucht komt vallen voor veel veiligheidsdiensten, de Amerikaanse misschien uitgezonderd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:51 schreef Evenstar het volgende:
Nee, dat is het dus niet. Je kan iemands irrele angst niet reel benaderen en zeggen dat hij het maar moest snappen.
Wat moeten mensen dan doen? De hele dag met een Oekrane-vlaggetje gaan zwaaien op de markt?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ergens vind ik het wel raar dat Nederlanders doorgaan met carnaval en bier zuipen en we zogenaamd achter een fanatiek vechtend Oekraine staan met een zo marginaal mogelijke inspanning.
en Noorwegenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:51 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Omcirkeld zeker niet, Rusland heeft wel een grens met een aantal NAVO staten nu, Turkije en twee Baltische Staten. En nu komt daar mischien Finland bij.
Ja. En dat duurt wel even. Titel is wel misleidend. Alle lidstaten moeten sowieso nog akkoord gaan. En volgens Rutte gisteren was het niet aan de ordequote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:52 schreef laforest het volgende:
[..]
Ze moeten gewoon door alle procedures heen en zodra ze aan alles voldoen, dan zijn ze welkom.
Wilt ie weer/nog steeds lid worden?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:52 schreef Werkperd het volgende:
President Erdogan: "Wordt onze EU-lidmaatschap pas op agenda gezet wanneer een land aan ons de oorlog verklaart en aanvalt? Er zijn landen die tot de NATO behoren maar toch sancties aan ons opleggen. Is dit solidariteit? Moet er perse een oorlog uitbreken? Ze zijn niet oprecht en serieus. NATO en EU produceren slechts lege woorden.''
[ afbeelding ]
Turkije is al heel lang kandidaat lid maar Turkije wil maar niet voldoen aan de regels voor toetreding dus blijven ze buiten.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:52 schreef Werkperd het volgende:
President Erdogan: "Wordt onze EU-lidmaatschap pas op agenda gezet wanneer een land aan ons de oorlog verklaart en aanvalt? Er zijn landen die tot de NATO behoren maar toch sancties aan ons opleggen. Is dit solidariteit? Moet er perse een oorlog uitbreken? Ze zijn niet oprecht en serieus. NATO en EU produceren slechts lege woorden.''
[ afbeelding ]
Als ie gewoon netjes aan de voorwaarden had voldaan was ie al lang en breed lid geweest, probeert dit nou niet af te schuiven op anderenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:52 schreef Werkperd het volgende:
[ afbeelding ]
Terechte vragen, maar als Erdolf weg gaat, nemen we Trkiye weer serieusquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:52 schreef Werkperd het volgende:
[ afbeelding ]
Je hebt nooit iets bespeurd van de behoefte om het belangrijkste (meest dominante) land op deze planeet te zijn bij de US?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:47 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Waarom zou de VS dat willen? Of nou ja eerder: Waarom zou daar actie van de Amerikanen voor nodig zijn? Als de Russen iets toch hebben bewezen de afgelopen eeuw is dat ze uitstekend in staat zijn zichzelf te saboteren zonder hulp van buitenaf.
Noorwegen heeft geen grens met Rusland. En je hebt gelijk qua Turkije, dat grensde vroeger aan de Sovjet Unie maar niet aan Rusland, my badquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
en Noorwegen
als we Turkije ook tellen kunnen we Alaska (VS) ook meetellen denk maar dat vind ik eigenlijk al overdreven
Dat is geen quote maar een verzinsel van Werkperd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:53 schreef Complotwappie het volgende:
[..]
Wilt ie weer/nog steeds lid worden?Hij was toch helemaal klaar met de EU?
zeker welquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noorwegen heeft geen grens met Rusland. En je hebt gelijk qua Turkije, dat grensde vroeger aan de Sovjet Unie maar niet aan Rusland, my bad
Waarom zou je daar de Navo voor nodig hebben als backup?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat de US een regime change in Russia zou willen bewerkstelligen waarbij NATO als backup in het schaakspel zou dienen lijkt je ondenkbaar?
Je zou putin als schoonvader hebben. We weten in ieder geval dat die man nooit vreemdgaat want als vlad daarachter komt schiet hij je aan een kruisraket de ruimte inquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:55 schreef Jed1Gam het volgende:
Man van die dochter is toch een Nederlander? Kan die Putin niet een lekker glaasje aangesterkte jenever voederen. :/
Aan welke voorwaarden voldoet Oekrane? Het zijn van een Christelijke land? Schijnbaar is het voldoende om EU lid te worden als je aangevallen wordt door een ander land.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:54 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Turkije is al heel lang kandidaat lid maar Turkije wil maar niet voldoen aan de regels voor toetreding dus blijven ze buiten.
Die dochter uit Nederland zetten, dochter pissig, mag ze ruzie gaan hebben met papalief, laat ze het dan maar zelf onderling uitvechtenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:55 schreef Jed1Gam het volgende:
Man van die dochter is toch een Nederlander? Kan die Putin niet een lekker glaasje aangesterkte jenever voederen. :/
Europa wil Turkije ook helemaal niet bij de EU. En dat is ook logisch natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Als ie gewoon netjes aan de voorwaarden had voldaan was ie al lang en breed lid geweest, probeert dit nou niet af te schuiven op anderen.
Waarom denken zovelen dat gebruik van nucleaire wapens betekent dat alle ICBMs gelanceerd worden?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:47 schreef michaelmoore het volgende:
Putin schijt 6 kleuren stront voor corona
Denk je echt dat hij kernwapens gaat gebruiken , nee tuurlijk niet , hij wil zelf niet dood en zijn dochter mag ook niet dood
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Noorwegen heeft geen grens met Rusland. En je hebt gelijk qua Turkije, dat grensde vroeger aan de Sovjet Unie maar niet aan Rusland, my bad
Welles.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Die is sinds 2004 al wegquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef TLC het volgende:
[..]
Die dochter uit Nederland zetten, dochter pissig, mag ze ruzie gaan hebben met papalief, laat ze het dan maar zelf onderling uitvechten
Noorwegen grenst wel degelijk aan Rusland.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:55 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en Erdogan valt alleen maar andere landen aan dus die mag niet meedoenquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef Werkperd het volgende:
[..]
Aan welke voorwaarden voldoet Oekrane? Het zijn van een Christelijke land? Schijnbaar is het voldoende om EU lid te worden als je aangevallen wordt door een ander land.
Erdogan slaat slechts de spijker op zijn kop en legt EU en NATO's hypocrisie bloot.
Putin die fulltime een spion inzet om je in de gaten te houden. Lekker polonium happen als je een andere vrouw te lang hebt aangekeken.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:57 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je zou putin als schoonvader hebben. We weten in ieder geval dat die man nooit vreemdgaat want als vlad daarachter komt schiet hij je aan een kruisraket de ruimte in
Welke land?quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:58 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, en Erdogan valt alleen maar andere landen aan dus die mag niet meedoen
My bad. Alweer, ik ga mij schamen.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:58 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Noorwegen grenst wel degelijk aan Rusland.
quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Iemand?
Want ik ben wel benieuwd in hoeverre Rusland omcirkeld cq ingesloten is door Nato.
bij lange na nietquote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:58 schreef capricia het volgende:
Het is dus gewoon niet zo dat NATO-landen de grenzen van Rusland omcirkelen.
Jawel.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:58 schreef capricia het volgende:
Het is dus gewoon niet zo dat NATO-landen de grenzen van Rusland omcirkelen.
ehhh de oorlogen van de vrede van Utrecht was ook een wereld oorlog, voor die tijd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:42 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is het probleem.
Ook Nederland was ooit een leidend land in de wereld.
Dat is veranderd.
We hebben op een aantal plaatsen nog flink huisgehouden (Indonesi bijvoorbeeld, zoals we onlangs weer bevestigd kregen), maar een megatonnen-oorlog waar de hele wereld bij betrokken raakt, dat hebben we dacht ik niet geriskeerd.
Als de Extreme Klootzakken in het Kremlin zich, na de (inmiddels weer opgeheven) einde van de Koude Oorlog nou gewoon op hun eigen land hadden geconcentreerd, en op een goede verstandhouding met de rest van de wereld, dan waren ze misschien minder 'machtig' geweest, maar -tig keer zo gelukkig. En hun eigen volk erbij.
En de Georgirs.
De Oekraners.
En wie weet wel heel Oost-Europa.
Plus de rest.
Het valt overigens niet uit te sluiten dat de USA/Westen/NAVO een dergelijke scenario ook nog voor de kiezen gaat krijgen. En dat er aardig wat macht/invloed/poen moet worden ingeleverd. Ik mag hopen dat deze klup dan niet het nucleaire wapentuig startklaar gaat zetten, om de andere landen te 'denazificeren'.
Mensen hebben bijna twee jaar nergens naar toe kunnen gaan, wat had je dan verwacht? Dat we het leven volledig stopzetten omdat er een paar duizend kilometer verderop gevochten word? Dan kunnen we wel aan de gang blijven, er is elke dag wel ergens shit aan de hand.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Herkenbaar.
Ergens vind ik het wel raar dat Nederlanders doorgaan met carnaval en bier zuipen en we zogenaamd achter een fanatiek vechtend Oekraine staan met een zo marginaal mogelijke inspanning.
Alleen in het hoofd van Putin.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:58 schreef capricia het volgende:
Het is dus gewoon niet zo dat NATO-landen de grenzen van Rusland omcirkelen?
Wel jammer dat je niet heel Rusland laat zien. Klein stukje maar.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:59 schreef Evenstar het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Estland en Letland grenzen aan Rusland. Litouwen en Polen grenzen niet aan Rusland, maar wel aan Wit-Rusland wat eigenlijk ook gewoon een uitbreiding van Rusland is met die puppet aan de macht daar.
Stel Oekrane en Finland worden NAVO-lid en plaatsen allemaal wapens op de grens met Rusland. Voor NAVO en iedereen die normaal kan nadenken kan dat uitgelegd worden als een verdedigende actie, voor als het een keer nodig zou zijn. Putin zal dat echter zien als een "zie je wel, eerst was het in Polen en Roemeni en nu zitten ze al aan mijn grens binnen 500km van Moskou en op tientallen kilometers van St. Petersburg".
Denk ik dat dit de enige reden is van Putin? Nope, vast niet.
Speelt dit wel een grote rol? Ja, denk het wel.
Ja, duurt nog jaren. Turkije heeft ook al geklaagd.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 20:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ja. En dat duurt wel even. Titel is wel misleidend. Alle lidstaten moeten sowieso nog akkoord gaan. En volgens Rutte gisteren was het niet aan de orde
Geen idee. Iemand roept dat hier. Dus ik wil graag een kaartje ofzo zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2022 21:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
Alleen in het hoofd van Putin.
Je kan toch zelf een kaart pakken en de NATO landen op zoeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |