Foto van het front op 24 februariquote:Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself
Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood
Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.
Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Een psychopaat als Poetin zal dat echter nooit erkennen. Zolang die fascist daar zit zal er geen vrede meer zijn in het oosten van Europa.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:50 schreef BlaZ het volgende: [..] Voor alle partijen is een snelle vrede het beste. Ik hoop dat beide partijen wat water bij de wijn willen doen om tot een constructieve vrede te komen.
Nou die wijn van Rusland mag dan behoorlijk tegen de 0% alcohol aan zittenquote:Op zondag 27 februari 2022 06:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Voor alle partijen is een snelle vrede het beste. Ik hoop dat beide partijen wat water bij de wijn willen doen om tot een constructieve vrede te komen.
Onderhandelingen komen er sowieso, de vraag is wanneer de partijen de eigen onderhandelingspositie voldoende vinden. De vraag is wat Rusland precies wil en wat voor Oekrane acceptabel en niet acceptabel is gezien de omstandigheden.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:50 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Ik geloof toch eerder die over maandag.
Onderhandelingen ed lijken eerder om zand in de ogen te strooien
Eergisteren en gisteren was wel wel spraken dat men wou onderhandelen maar men werd het niet eens over de plaats waar. Ook had ik begrepen dat de Russen eiste dat Oekrane alle banden met het westen moest verbreken enzovoorts dus gewoon onhaalbare punten.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:50 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Nee, de wens om te onderhandelen en tot een diplomatieke oplossing te komen.
Dit strookt met de berichten dat jonge Russen in de afgelopen maanden zijn opgeroepen voor dienstplicht en niet meer terugkeerden zonder bericht naar de ouders.quote:
Razend benieuwd of hier nog meer informatie over naar buiten komt.quote:
Macron echt 0 keer gehoord. Ikquote:Op zondag 27 februari 2022 06:54 schreef tjoptjop het volgende:
De verbroedering van het westen vind ik wel mooi![]()
Minder blij met dat Macron overduidelijk het leiderschap van de EU naar zich toe trekt. Duitsland enorm zwak en met de Britten uit de EU is dit wel minder voor NL.
Dat ie het toch heeft overleefd?quote:Op zondag 27 februari 2022 06:55 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Razend benieuwd of hier nog meer informatie over naar buiten komt.
Sowieso zal men ook erkenning van de Krim als onderdeel van Rusland willen.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:54 schreef raptorix het volgende:
Putin staat voor een onmogelijke opgave, zelfs als hij met veel geweld de stad in neemt, zal dat Internationaal een afgang zijn, en ook voor een deel het draagvlak bij zijn eigen burgers wegnemen, je kunt niet zeggen: Ik doe het voor de Oekraieners, en vervolgens een halve stad uitmoorden, kortom de oplossing in het conflict ligt in Rusland een oplossing bieden waarbij ze zonder al te veel gezichtverlies kunnen terugtrekken, hopelijk neemt hij genoegen met de paar staatjes die hij nu ingenomen heeft, en dat Ukraiene autonoom verder kan.
Klopt niet helemaal zo lijkt het. Is blijkbaar Alexander Tyulakov.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:57 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Dat ie het toch heeft overleefd?
Of de lengte en dikte van het gebruikte touw bijv.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:57 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
Dat ie het toch heeft overleefd?
Dat gaat Oekraine niet doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 06:57 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Sowieso zal men ook erkenning van de Krim als onderdeel van Rusland willen.
En dat maakt het lastig om de sancties opgeheven te krijgen. Maandag wordt een bloedbad voor de Russische banken.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dan wordt het lastig onderhandelen denk ik.
quote:Op zondag 27 februari 2022 07:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Geen idee wat dit inhoud misschien hebben andere hier meer informatie over.
Laten we ons niet te druk maken om de economische gevolgen, dat herstelt wel weer op termijn. Ik ben met name bezorgt dat er in een langdurig conflict tienduizenden gaan sterven.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:08 schreef Ulx het volgende:
[..]
En dat maakt het lastig om de sancties opgeheven te krijgen. Maandag wordt een bloedbad voor de Russische banken.
Die Rob Lee post zojuist een update waarin een van die voertuigen brandend langs de weg staat.quote:
Het is meer ook dat de reguliere Rus in paniek raakt en zich af gaat zetten van Putin. Reken maar dat er bankruns gaan komenquote:Op zondag 27 februari 2022 07:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Laten we ons niet te druk maken om de economische gevolgen, dat herstelt wel weer op termijn. Ik ben met name bezorgt dat er in een langdurig conflict tienduizenden gaan sterven.
Ze hebben het vooral over de eenheid dus daarom vraag ik me af wat er zo speciaal aan is.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die Rob Lee post zojuist een update waarin een van die voertuigen brandend langs de weg staat.
Nu al lolquote:Op zondag 27 februari 2022 07:15 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het is meer ook dat de reguliere Rus in paniek raakt en zich af gaat zetten van Putin. Reken maar dat er bankruns gaan komen
Zou jij je overhoop laten schieten omdat een staatshoofd dat wil? Ik niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[ twitter ]
Alles moeten we natuurlijk met een flinke korrel zout nemen maar dit is niet het eerste bericht rondom de moraal van Russische soldaten, sterker, we hebben dus ook een aantal beelden gezien waaruit blijkt dat een bepaald percentage Russen dus liever niet in gevecht wilde komen met Ukraine.
In dat licht bezien bedacht ik mij wat een andere tijd het nu toch is ten opzichte van de opkomst jaren van het Nazisme. Propaganda heden ten dage is nauwelijks meer mogelijk met alle middelen om aan andere bronnen te komen. Ik geloof dat er zeker een groot percentage Russen is die niet in contact komen met alternatieve informatie naast de staatsbronnen maar de jongere generatie ongetwijfeld wel. En juist die generatie moet vechten.
Los van wat een staatshoofd wil is mijn enige beschouwing of ik zou vechten voor het behoud van mijn land en cultuur of niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:19 schreef halfway het volgende:
[..]
Zou jij je overhoop laten schieten omdat een staatshoofd dat wil? Ik niet.
Ai, maar dat was te verwachten. Een bankrun is sowieso al funest, maar als de centrale bank dan ook nog eens geen buffer heeft om eea op te kunnen vangen. Later vandaag zullen er wel vanuit de overheid beperkingen komen, priverekeningen bevroren, max opnamelimiet oid.quote:
Oh wat dom van haar. Ze heeft Putin helemaal niet getagd.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:23 schreef Ulx het volgende:
De volgende marionet van Poetin probeett haar reputatie te redden.
[ twitter ]
Roebel is al een kwart gedaald in een half jaar, als je dan ook nog eens je Olie en gasdollars kwijt raakt dan gaat het hard.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:22 schreef halfway het volgende:
En zo duikelt Rusland verder naar beneden tot het een 3e wereldland is, totaal gesoleerd dus daar hebben wij voorlopig geen last meer van.
Ik vind niet dat je individuen moet aanvallen, niemand leek hier van af te weten.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Niemand die dat nog gelooft, zelfs de Russen zelf niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:26 schreef Ulx het volgende:
Hij gaat atoombommen gooien op steden vol Russen? Want de oorlog was toch om hun te beschermen van genocide?
Dat gaat hij niet doen, net zoals hij niet in staat is om de stad geheel kapot te schieten, dan staat hij internationaal voor lul.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou me pas zorgen gaan maken als Poetin plots alle troepen terugtrekt rond bijvoorbeeld kiev.
Ik zie hem er gerust voor aan dat hij dan maar “The final solution” toepast met het ultieme wapen zeg maar.
Of het leger die opdracht ook uitvoert is een dingetje natuurlijk, maar genoeg loyale gekken die hier voorlopig in mee lijken te gaan.
Ja maar hij heeft niets te verliezen.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat gaat hij niet doen, net zoals hij niet in staat is om de stad geheel kapot te schieten, dan staat hij internationaal voor lul.
Hij heeft alles te verliezen: Reputatie.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ja maar hij heeft niets te verliezen.
Een beer in het nauw enzo.
Staat hij al. Putin gaat linksom of rechtsom gezichtsverlies lijden. De vraag alleen is wat er in zijn harses spookt en welke fratsen hij nog meer gaat uithalen.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:27 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat gaat hij niet doen, net zoals hij niet in staat is om de stad geheel kapot te schieten, dan staat hij internationaal voor lul.
Zal dan wel een per decreet opgelegde wisselkoers worden, kan Soros weer z'n truukje doenquote:Op zondag 27 februari 2022 07:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Roebel is al een kwart gedaald in een half jaar, als je dan ook nog eens je Olie en gasdollars kwijt raakt dan gaat het hard.
Ik begin zo ook te denken, een Putin die zin macht dreigt te verliezen kon wel eens het grootste gevaar voor het leven op Aarde zijn sinds Chicxulub, dit is minimaal het spannendste momentje daarvoor in de menselijke geschiedenis.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou me pas zorgen gaan maken als Poetin plots alle troepen terugtrekt rond bijvoorbeeld kiev.
Ik zie hem er gerust voor aan dat hij dan maar “The final solution” toepast met het ultieme wapen zeg maar.
Of het leger die opdracht ook uitvoert is een dingetje natuurlijk, maar genoeg loyale gekken die hier voorlopig in mee lijken te gaan.
Welke reputatie?quote:Op zondag 27 februari 2022 07:29 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij heeft alles te verliezen: Reputatie.
Alleen als hij Oekraine echt inneemt zal dat hem sterken, een land kapot bombarderen telt niet.
Boomfucks?quote:Op zondag 27 februari 2022 07:29 schreef Noek het volgende:
Ik las net ergens dat Russische soldaten daar op Tinder zitten. Dat straks de vrouwen het land gaan redden door een one night kill uit te voeren.
Boys will be boys.
Hij wil graag als wereldleider gezien worden, je dan als een soort Assad gedragen hoort daar niet bij.quote:
Ja heel gek terwijl ik gisteren toch echt hier las dat vandaag de stad gevallen zou zijn. Misschien zouden sommige users eens wat moeten dimmen en minder ingenomen moeten zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:12 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik word wakker met het nieuws dat Kiev nog steeds staande is.
#Tulsi2024quote:Op zondag 27 februari 2022 07:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
https://www.hln.be/buiten(...)-de-dood-in~a17fe847quote:Op zondag 27 februari 2022 07:29 schreef Noek het volgende:
Ik las net ergens dat Russische soldaten daar op Tinder zitten. Dat straks de vrouwen het land gaan redden door een one night kill uit te voeren.
Boys will be boys.
Je hoorde het ook op het nieuws, de nacht der nachten zou het wordenquote:Op zondag 27 februari 2022 07:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja heel gek terwijl ik gisteren toch echt hier las dat vandaag de stad gevallen zou zijn. Misschien zouden sommige users eens wat moeten dimmen en minder ingenomen moeten zijn.
Experts van hun eigen achtertuin.
quote:Op zondag 27 februari 2022 07:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
https://www.hln.be/buiten(...)-de-dood-in~a17fe847
quote:Spijt heb ik niet. De kankers in onze maatschappij moesten uitgeroeid worden.”
Ik denk niet dat het makkelijk wordt om nog momentum te krijgen. Zeker als de Amerikanen blijven bevoorraden.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:33 schreef halfway het volgende:
[..]
Je hoorde het ook op het nieuws, de nacht der nachten zou het worden
Paar uurtjes slaap pakken hquote:Op zondag 27 februari 2022 07:39 schreef _The_General_ het volgende:
Ondertussen is het stil op Zelensky zijn twitter account
Oh ja die zit in Moskou toch?quote:Op zondag 27 februari 2022 07:39 schreef Ulx het volgende:
Hebben Assange en Snowden al iets van zich laten horen?
Net op Twitter gekeken bij Snowden, niet te melden, lijkt me ook logisch, het is niet dat hij voor zijn plezier in Rusland zit.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:39 schreef Ulx het volgende:
Hebben Assange en Snowden al iets van zich laten horen?
Dat komt omdat hij vooral op Insta actief is:quote:Op zondag 27 februari 2022 07:39 schreef _The_General_ het volgende:
Ondertussen is het stil op Zelensky zijn twitter account
Hij was al een Russische marionet geworden zo in de loop der jaren, dus of je er anders wat aan had gehad…quote:Op zondag 27 februari 2022 07:44 schreef Nielsch het volgende:
Assange zit in een cel in Londen. Die gaat deze oorlog geen oorlogsmisdaden uit de doofpot halen. Helaas.
Je bedoelt de Russische eisen?quote:Op zondag 27 februari 2022 07:52 schreef ludovico het volgende:
Beter kapt Rusland dit gewoon af...
Wat is er met die gesprekken gezegd dan. Do not join nato was het enige?
Wat had Gabbard in jouw ogen dan gedaan dat zij een marionet van Poetin is?quote:Op zondag 27 februari 2022 07:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Lol.. Kut Putin.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:54 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Je bedoelt de Russische eisen?
- Oekrane, Finland en Zweden nooit lid van de Navo
- Oekrane verbreekt de banden met het westen
- Geen Navo materiaal in Navo-leden Estland, Letland en Litouwen
Die heeft zichzelf ook maximaal belachelijk gemaakt de laatste dagen.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:54 schreef UitStraling het volgende:
Trump staat al een paar dagen langs de zijlijn te hyperventileren als cheerleader van Putin, daar zijn we dus ook blijvend vanaf.
Gekkies als Trump en Baudet staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis. In 1939 hadden deze volmalloten staan klappen voor Hitler en z'n inval in Polen. Landverraders.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:54 schreef UitStraling het volgende:
Trump staat al een paar dagen langs de zijlijn te hyperventileren als cheerleader van Putin, daar zijn we dus ook blijvend vanaf.
Hij komt inderdaad moeilijk uit zijn woorden.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:54 schreef UitStraling het volgende:
Trump staat al een paar dagen langs de zijlijn te hyperventileren
Trump heeft net een nieuw speeltje met zijn nieuwe online platform. Hij is dus weer volop bezig met zijn favoriete hobby; aandacht vragen.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:56 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Die heeft zichzelf ook maximaal belachelijk gemaakt de laatste dagen.
Toch weer een nachtje verder inderdaadquote:Op zondag 27 februari 2022 06:25 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Mooi ze hebben stand gehouden.
Bucha ook, dat is een plaats net Oostelijk van Kiev.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:08 schreef tjoptjop het volgende:
In Kharkiv rommelt het nu wel behoorlijk lees ik her en der
Daarvan zag ik deze, maar kan niet helemaal plaatsen wat ik ziequote:Op zondag 27 februari 2022 08:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Bucha ook, dat is een plaats net Oostelijk van Kiev.
https://twitter.com/nexta_tvquote:Op zondag 27 februari 2022 08:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Daarvan zag ik deze, maar kan niet helemaal plaatsen wat ik zie
[ twitter ]
Sommige mensen gaan er wat teveel in op. Niet zo heel gek, maar er moet wel bij de feiten gebleven inderdaad.quote:Op zondag 27 februari 2022 07:31 schreef Noek het volgende:
[..]
Ja heel gek terwijl ik gisteren toch echt hier las dat vandaag de stad gevallen zou zijn. Misschien zouden sommige users eens wat moeten dimmen en minder ingenomen moeten zijn.
Experts van hun eigen achtertuin.
Die gasten komen nu ook wel er achter dat het geen oefening is maar een realwarquote:Op zondag 27 februari 2022 08:15 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
Wat is at toch met vluchtende Russen?
[ twitter ]
Dat is een monument in een parkje waar Russen voor de gein 40mm rounds afschieten, rijdend op de tank.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ twitter ]
Hoop van wel!quote:Op zondag 27 februari 2022 08:11 schreef einzeinz het volgende:
Is Poetin al @:naardegallemiezen geschoten?
Het vecht wat anders als je huis, haard, vrouw en zusjes moet verdedigen of de dromen van Putin moet verwezenlijken als twintigjarige.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:15 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[ twitter ]
Zou ik ook doenquote:Op zondag 27 februari 2022 08:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat is een monument in een parkje waar Russen voor de gein 40mm rounds afschieten, rijdend op de tank.
Gewoon rustig filmen terwijl de kogels om je oren vliegenquote:Op zondag 27 februari 2022 08:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
[ twitter ]
Jij bent zeker die mijn Heist in GTA5 verkloot omdat hij het nodig vind de guards kaput te schieten en daardoor het alarm af gaatquote:
En dan intens genieten van je frustratie, zeker wel.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:21 schreef raptorix het volgende:
[..]
Jij bent zeker die mijn Heist in GTA5 verkloot omdat hij het nodig vind de guards kaput te schieten en daardoor het alarm af gaat
Hij heeft de absolute macht en rijkdom.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:22 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk vrij exact hoe het Russische systeem in elkaar zit? bedoel: heeft Putin daadwerkelijk vrijwel alle macht, of is er een scenario mogelijk waarin de rijke oligarchen zorgen voor een staatsgreep nu ook hun belangen in gevaar zijn. Of zou Putin een dealtje met hun hebben besloten?
Ik hoor namelijk nogal verschillende verhalen hierover. Sommige zeggen dat Putin vrijwel alle macht heeft, andere zeggen weer dat hij in die positie zit dankzij die oligarchen .
Er is geen systeem waarin de leider absoluut en altijd onaantastbaar is. Er zit natuurlijk ook een leger aan generalen, politici en oligarchen die onderling met elkaar praten de hele tijd.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:22 schreef theunderdog het volgende:
Weet iemand hier eigenlijk vrij exact hoe het Russische systeem in elkaar zit? bedoel: heeft Putin daadwerkelijk vrijwel alle macht, of is er een scenario mogelijk waarin de rijke oligarchen zorgen voor een staatsgreep nu ook hun belangen in gevaar zijn. Of zou Putin een dealtje met hun hebben besloten?
Ik hoor namelijk nogal verschillende verhalen hierover. Sommige zeggen dat Putin vrijwel alle macht heeft, andere zeggen weer dat hij in die positie zit dankzij die oligarchen .
Wat ik op Radio1 hoorde afgelopen week is dat Putin de absolute macht heeft en de oligarchen heeft meegenomen in die macht. Met andere woorden, mensen die trouwen bleven werden beloond en rijker dan in hun stoutste dromen, mensen die tegen waren werden simpelweg achtergelaten.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:22 schreef theunderdog het volgende:
Elke oligarch heeft zijn positie en rijkdom aan Putin te danken, hoeveel oligarchen zijn er wel niet verdwenen van de aardbodem die niet in de ganzenpas wilden lopen, maar ik denk dat ze hem nu heel graag lozen, ze hebben alleen geen fluitje militaire macht.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:22 schreef theunderdog het volgende:
quote:Op zondag 27 februari 2022 08:21 schreef Catatafishh het volgende:
[..]
Gewoon rustig filmen terwijl de kogels om je oren vliegen
Civiele rechtszaken tegen zn familie waar hij geen enkele escape in heeft. En nu de klap van het besef dat doorgaan met Putin aanbidden niet slim is.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Hij komt inderdaad moeilijk uit zijn woorden.
[ twitter ]
Ohjee. Maken net de Isralirs aanstalten om achter Ukraine te staan, zien ze dat de Iraniers ook achter Ukraine staan.quote:
Misschien hebben ze door dat hun leider niet helemaal goed in zijn hoofd is, en dat ze hier gewoon geen zin in hebben.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:15 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[ twitter ]
Maar ondertussen zie ik daarvoor geen hard bewijs. Zeker niet voor het laatste. Forbes is er vooral over aan het gissen.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij heeft de absolute macht en rijkdom.
Jawel, natuurlijk. Dat begrijp ik. Maar bestaan al die mensen enkel bij gratie van hem (inclusief die oligarchen), of is het juist andersom?quote:Op zondag 27 februari 2022 08:25 schreef Confetti het volgende:
[..]
Er is geen systeem waarin de leider absoluut en altijd onaantastbaar is. Er zit natuurlijk ook een leger aan generalen, politici en oligarchen die onderling met elkaar praten de hele tijd.
Ik denk dat hij nu zwakker is dan ooit. Hopelijk haalt iemand, letterlijk of figuurlijk, de trekker over.
Hoe het ook zit, macht is natuurlijk altijd precair. Macht blijft in stand zolang mensen ernaar handelen. Als niemand daar Putin meer wil en/of erkent, heeft hij ook geen macht meer. Dit zag je ook bij onze Roemeense vriend die toen het puntje bij het paaltje kwam geen vrienden meer over had. Wat het in Rusland nog lastig maakt is wie dan de eerste stap neemt om dat proces in gang te zetten. Is het het volk of is het de inner circle zoals jij zegt inderdaad. Als dat tandenloze tijgers zijn is het lastig om de eerste te zijn die een balletje opwerpt omdat je niet precies weet waar de ander staat.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:22 schreef theunderdog het volgende:
Aah, interessant !quote:Op zondag 27 februari 2022 08:25 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Wat ik op Radio1 hoorde afgelopen week is dat Putin de absolute macht heeft en de oligarchen heeft meegenomen in die macht. Met andere woorden, mensen die trouwen bleven werden beloond en rijker dan in hun stoutste dromen, mensen die tegen waren werden simpelweg achtergelaten.
In die zin heeft hij dus de absolute macht maar dat valt ten alle tijde met de gratie van de steun n verdeeldheid van de mensen onder hem. Macht is een relatief begrip en als het geloof in macht verdwijnt zal er een nieuwe machthebber op staan. Kom je dus aan de welvaart van de mensen onder de machthebber dan zal een revolutie altijd mogelijk zijn.
Dat weet je nooit 100% maar Putin kennende zal hij wel zo slim zijn om wat "bewijs" achter te houden over zijn rijke vriendjes, met andere woorden hij kan ze in zijn val meesleuren.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Maar ondertussen zie ik daarvoor geen hard bewijs. Zeker niet voor het laatste. Forbes is er vooral over aan het gissen.
Ja, het is helaas zo dat de meeste, met de nadruk op meeste (want je hebt er tussen zitten waar dat niet voor opgaat), hebben niet echt het gevoel dat ze moeten vechten voor mensenrechten.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:30 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hoe het ook zit, macht is natuurlijk altijd precair. Macht blijft in stand zolang mensen ernaar handelen. Als niemand daar Putin meer wil en/of erkent, heeft hij ook geen macht meer. Dit zag je ook bij onze Roemeense vriend die toen het puntje bij het paaltje kwam geen vrienden meer over had. Wat het in Rusland nog lastig maakt is wie dan de eerste stap neemt om dat proces in gang te zetten. Is het het volk of is het de inner circle zoals jij zegt inderdaad. Als dat tandenloze tijgers zijn is het lastig om de eerste te zijn die een balletje opwerpt omdat je niet precies weet waar de ander staat.
Ohja zeker. Maar zo goed?quote:Op zondag 27 februari 2022 08:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat weet je nooit 100% maar Putin kennende zal hij wel zo slim zijn om wat "bewijs" achter te houden over zijn rijke vriendjes, met andere woorden hij kan ze in zijn val meesleuren.
Deden ze tijdens 2e wereldoorlog ook. Het bijkomende probleem is nu: De Slavische Russen hebben een enorm laag vruchtbaarheidscijfer en worden gemiddeld nog lang geen 70 jaar. Als er veel doden gaan vallen, gaan Russen dit hard voelen de komende jaren.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:30 schreef xFriendx het volgende:
Erg opvallend dat het veelal hele jonge soldaten zijn bij de Russen (meeste soldaten zijn jong natuurlijk) die ook heel onervaren lijken en slecht uitgerust. Alsof dit puur wat kanonnenvoer is voor een test, had het mee gezeten voor Rusland was het mooi meegenomen zou Putin dan waarschijnlijk denken. Zouden er dan bij de 2e golf misschien meer ervaren rotten zitten? Die zullen ook meer genformeerd (gendoctrineerd) zijn met het idee van een machtig ussr en we zijn de sterkste blablabla. Zou wel betekenen dat het echte harde vechten nog moet komen. Of denken jullie dat dit het beste is wat Rusland in huis heeft? (Zou fijn zijn dan zou Oekrane dit wel vol moeten kunnen houden)
Ik heb hier over na lopen denken, zou Putin het wellicht een te groot risico vinden om zijn "echte" leger in te zetten? Op het moment dat je dat doet maakt het je over de hele linie wel erg kwetsbaar, wellicht dat hij dat een te groot risico vind. Nu gaan er de laatste dagen veel geruchten rond dat deze jongens onder valse voorwendselen van een "peacekeeping" missie zijn getrained.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:30 schreef xFriendx het volgende:
Erg opvallend dat het veelal hele jonge soldaten zijn bij de Russen (meeste soldaten zijn jong natuurlijk) die ook heel onervaren lijken en slecht uitgerust. Alsof dit puur wat kanonnenvoer is voor een test, had het mee gezeten voor Rusland was het mooi meegenomen zou Putin dan waarschijnlijk denken. Zouden er dan bij de 2e golf misschien meer ervaren rotten zitten? Die zullen ook meer genformeerd (gendoctrineerd) zijn met het idee van een machtig ussr en we zijn de sterkste blablabla. Zou wel betekenen dat het echte harde vechten nog moet komen. Of denken jullie dat dit het beste is wat Rusland in huis heeft? (Zou fijn zijn dan zou Oekrane dit wel vol moeten kunnen houden)
Absoluut!quote:Op zondag 27 februari 2022 08:32 schreef UitStraling het volgende:
Stel dat ome Adolf medio maart 1945 zijn kernwapen had gehad, zou hij die ingezet hebben tegen het oprukkende Sovjetleger?
Misschien werden de meer ervaren troepen als onbetrouwbaar gezien?quote:Op zondag 27 februari 2022 08:30 schreef xFriendx het volgende:
Ja natuurlijkquote:Op zondag 27 februari 2022 08:32 schreef UitStraling het volgende:
Stel dat ome Adolf medio maart 1945 zijn kernwapen had gehad, zou hij die ingezet hebben tegen het oprukkende Sovjetleger?
dat denk ik niet als je maar weigert daar dan zetten ze je in de koelkast ... mag je even afkoelenquote:Op zondag 27 februari 2022 08:35 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Misschien werden de meer ervaren troepen als onbetrouwbaar gezien?
Het is afwachten. Is hij de wateren aan het testen of hebben ze Oekrane enorm onderschat en dachten ze dat ze het wel aankonden? In beide gevallen betekent dat alsnog een escalatie vanuit frustratie waarschijnlijk.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb hier over na lopen denken, zou Putin het wellicht een te groot risico vinden om zijn "echte" leger in te zetten? Op het moment dat je dat doet maakt het je over de hele linie wel erg kwetsbaar, wellicht dat hij dat een te groot risico vind. Nu gaan er de laatste dagen veel geruchten rond dat deze jongens onder valse voorwendselen van een "peacekeeping" missie zijn getrained.
Wat me ook opvalt is dat ik nog steeds weinig nieuw materieel heb gezien in de confrontaties, @:achja suggereerde dit ook al dat je eerst je oude meuk stuurt, maar het lijkt me dat als je een soort van "blitzkrieg" wilt uitvoeren je wel wat sneller er achter aan moet zitten, dat heb ik tot nu toe niet gezien.
Nee, Adolf stond er om bekend dat ie wel vrij redelijk en schappelijk was.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:32 schreef UitStraling het volgende:
We hebben de laatste jaren gezien dat de macht van Putin ver rijkt en dat hij over lijken gaat ten opzichte van figuren die hem verraden, bij andere (defacfto) dictators zie je dat ze naarmate ze ouder worden vaak zwakker worden en dat hun macht wegvloeit, ik heb niet het idee dat dit het geval bij Putin is.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohja zeker. Maar zo goed?
Naja oke. We weten het niet. Maar vindt het wel interessant vandaar
Ik denk ook dat in de OP dit verhaal even gewijzigd moet worden. Als je niet meer hoort van deze Oekraense grenswachten, dan kunnen ze ook gevangen genomen zijn.quote:Op zaterdag 26 februari 2022 11:03 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Het verhaal van Slangeneiland klinkt zo onwaarschijnlijk. Alle 13 dood.
En ik dacht dat de Russen wel over humor en behoorlijke zelfspot beschikken.
Zonder twijfel inderdaad of Hermann of Heinrich hadden in moeten/kunnen grijpen, die waren toch ook vooral zelf bezig met overleven ten koste van alles, dat is een beetje de komende dagen het scenario vrees ik, ik hoop maar dat Putin genoeg om zijn tweeling en hun lekkere moeder geeft.quote:
Was gisteren tock al bekend?quote:Op zondag 27 februari 2022 08:38 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/AVindman/status/1497685325333905417
Wtf? Kadyrov keert zich tegen Putin.
Was gisteren al gepost. n van zijn generaals is dead meat. Toen vond hij het toch niet zo leuk meer.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:38 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/AVindman/status/1497685325333905417
Wtf? Kadyrov keert zich tegen Putin.
Ja. Maar zo is het wel bekend dat hij daadwerkelijk zijn gehele positie heeft te danken aan Putin. Als Putin hier allemaal ongeschonden uitkomt, heeft Kadyrov een groot probleem. Vind het dus een behoorlijk dapper statement van hem.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Was gisteren al gepost. n van zijn generaals is dead meat. Toen vond hij het toch niet zo leuk meer.
Veel van dit soort beelden missen toch die Z. Volgens mij is zeker de helft van wat we zien nep.quote:
Deze is dan een stuk beter - al kan je adhv een foto ook weinig conclusies trekken.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:15 schreef De-iets-tedikkewielrenner het volgende:
[ twitter ]
Het probleem van de Tweede Wereldoorlog was, als je zoveel van je maten ziet sneuvelen, dat je dan als overblijvende wel aan de drank (wodka) moet raken. Van de jongens die in de SU in 1923 geboren werden, daarvan heeft 90% het einde van WO 2 niet overleefd.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:33 schreef Ciclon het volgende:
[..]
Deden ze tijdens 2e wereldoorlog ook. Het bijkomende probleem is nu: De Slavische Russen hebben een enorm laag vruchtbaarheidscijfer en worden gemiddeld nog lang geen 70 jaar. Als er veel doden gaan vallen, gaan Russen dit hard voelen de komende jaren.
Positief nieuws is: Vrouwen overschot
Maar de Russen zijn de stad wel binnengedrongen, per voertuigen en te voet. Helaas geen goed nieuws.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Gisteravond was iemand er heilig van overtuigd dat er wijken van Charkov werden platgegooid, dat is gelukkig niet het geval.
Ja leuk. Maar Israel zit toch vooral nog steeds in dubio? vanwege ook hun relatief goede betrekkingen met Rusland.quote:
Ja, hij kan moeilijk zeggen dat 'ie aan het falen is. Dit gaat veel te langzaam, gelukkig maar.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:44 schreef Landgeld het volgende:
Poetin spreekt goedkeurend over Russische operatie
Er zijn geen betrouwbare bronnen in een oorlog.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oh serieus? want dan verwijder ik hem.
Bron?
Zie post #131quote:Op zondag 27 februari 2022 08:43 schreef quirina het volgende:
Zijn de namen van de helden van snake island al bekend?
Volgens een Rus die ik ken is dat verhaal ook nep. Je kan eigenlijk niks geloven meer.
Ukraine liegt in de Media net als Rusland.
Klopt. Maar er zijn nog steeds gradaties. En als meerdere bronnen het bevestigen enzquote:Op zondag 27 februari 2022 08:45 schreef halfway het volgende:
[..]
Er zijn geen betrouwbare bronnen in een oorlog.
Misschien verwachten we ook iets teveel op dit moment. Oekrane is een gigantisch land, daar loop je ook in 2022 niet in een paar dagen doorheen. De Russen hebben echter al wel aanzienlijke progressie gemaakt.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb hier over na lopen denken, zou Putin het wellicht een te groot risico vinden om zijn "echte" leger in te zetten? Op het moment dat je dat doet maakt het je over de hele linie wel erg kwetsbaar, wellicht dat hij dat een te groot risico vind. Nu gaan er de laatste dagen veel geruchten rond dat deze jongens onder valse voorwendselen van een "peacekeeping" missie zijn getrained.
Wat me ook opvalt is dat ik nog steeds weinig nieuw materieel heb gezien in de confrontaties, @:achja suggereerde dit ook al dat je eerst je oude meuk stuurt, maar het lijkt me dat als je een soort van "blitzkrieg" wilt uitvoeren je wel wat sneller er achter aan moet zitten, dat heb ik tot nu toe niet gezien.
De verdediging richt zich vooral op kiev, je kan niet elke stad mobiliserenquote:Op zondag 27 februari 2022 08:44 schreef Landgeld het volgende:
[..]
Maar de Russen zijn de stad wel binnengedrongen, per voertuigen en te voet. Helaas geen goed nieuws.
Waar gaat dit over?quote:Op zondag 27 februari 2022 07:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gekkies als Trump en Baudet staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis. In 1939 hadden deze volmalloten staan klappen voor Hitler en z'n inval in Polen. Landverraders.
er moet wel een mogelijkheid blijven om ons aardgas te betalenquote:Op zondag 27 februari 2022 08:49 schreef Aurelius het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)che-banken-uit-swift
Waarom weer een aantal banken niet? Waarom altijd weer compromissen.
Gas gas gas.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:49 schreef Aurelius het volgende:
De rest van het land doet natuurlijk ook ter zake. Als tienduizenden Oekraeners in het oosten ingesloten raken kun je die troepen grotendeels afschrijven.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:47 schreef scrupuleus het volgende:
[..]
De verdediging richt zich vooral op kiev, je kan niet elke stad mobiliseren
WII was wel een hele andere tijd.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:44 schreef PietjePuk2000 het volgende:
Het heeft er toch alle schijn van dat ze Charkov vrij eenvoudig gaan innemen, dat zou een harde klap zijn.
[ afbeelding ]
Zo langzaam gaat het overigens niet als je ziet dat ze nu al een aantal zeer belangrijke logistieke punten in handen hebben.
Ter vergelijking: In de Tweede Wereldoorlog deed de Wehrmacht er meer dan een week over om Warschau te komen, en dat vonden we toen al extreem snel.
absoluut waarquote:Op zondag 27 februari 2022 07:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Gekkies als Trump en Baudet staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis. In 1939 hadden deze volmalloten staan klappen voor Hitler en z'n inval in Polen. Landverraders.
Dat account is ook gecreerd in januari van dit jaar, die alleen maar dingen zegt waar de progressie groter lijkt voor Rusland. Curieus.quote:
En Italiaanse tasjes zeker.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
er moet wel een mogelijkheid blijven om ons aardgas te betalen
Het is niet nodig. De Russische Centrale Bank staat op de shitlist, dus die kan niet veel doen als er banken omvallen.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:49 schreef Aurelius het volgende:
Nee, maar met een failliet land wordt het lastig oorlog voeren.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:51 schreef theunderdog het volgende:
Al die sancties, inclusief dat SWIFT. Dat maakt toch geen reet meer uit? dat doe je toch door iets te voorkomen. Nu Putin al in Oekrane zit, zal dat volgens mij enkel bij hem een 'nu heb ik al helemaal niets meer te verliezen' mentaliteit aanwakkeren.
volgens een rus die jij kentquote:Op zondag 27 februari 2022 08:43 schreef quirina het volgende:
Zijn de namen van de helden van snake island al bekend?
Volgens een Rus die ik ken is dat verhaal ook nep. Je kan eigenlijk niks geloven meer.
Ukraine liegt in de Media net als Rusland.
Die gap heeft er meer ervaring mee dan jij of ik.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
volgens een rus die jij kent
de rus krijgt totaal geen nieuws te zien hierover
quote:Op zondag 27 februari 2022 08:52 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat account is ook gecreerd in januari van dit jaar, die alleen maar dingen zegt waar de progressie groter lijkt voor Rusland. Curieus.
"Hallo, gewone Rus! Jullie raken we keihard, maar de rijke elite rondom Poetin mag tasjes blijven kopen. En rijkeluiskinderen hoeven niet in dienst."quote:
Het is ook een valse vergelijking. Van Rusland weten we iig dat het allemaal gelogen is. Oekranse berichtgeving is enigszins betrouwbaar te noemenquote:Op zondag 27 februari 2022 08:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Bron?quote:Op zondag 27 februari 2022 08:57 schreef Nielsch het volgende:
Nu zijn zelfs de politie en lokale burgers gewoon Russische tanks aan het tegenhouden. Ze hebben niet eens een leger nodig.
Het lost niks op, maar helpt wel. Geef die Russen maar het gevoel dat ze de paria’s van de wereld zijn.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:56 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/BrexitBin/status/1497542090057830400
Het lost niets op. Maar ik vind dit me toch een partij kippenvel.
Uiteraard. Maar je bent niet vanaf morgen al failliet.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:54 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Nee, maar met een failliet land wordt het lastig oorlog voeren.
Geen idee of het helpt. Maar ik vind het prachtig.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:58 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Het lost niks op, maar helpt wel. Geef die Russen maar het gevoel dat ze de paria’s van de wereld zijn.
Dat in jouw geval wat meer scepsis vereist is vwb hoe neutraal je je analysetjes aanvliegt dan hoe men/ik het normaal gesproken zou lezen.quote:
Een kat in het nauw maakt rare sprongen.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:58 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Het lost niks op, maar helpt wel. Geef die Russen maar het gevoel dat ze de paria’s van de wereld zijn.
Dit is net zo dom als het klappen voor de zorg.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:56 schreef theunderdog het volgende:
https://twitter.com/BrexitBin/status/1497542090057830400
Het lost niets op. Maar ik vind dit me toch een partij kippenvel.
een paar gefrustreerde zolderkamer autisten bedoel jequote:Op zondag 27 februari 2022 08:59 schreef grrrrg het volgende:
[..]
Niet verrassend, er zitten nogal wat pro-Poetin figuren hier op Fok
En een groot deel van die buffer hebben we gisteren vergiftigd.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar je bent niet vanaf morgen al failliet.
Putin heeft een behoorlijke buffer.
Het zou best kunnen kloppen. Een Tjetjeense divisie met 50 tanks was vernietigd, inclusief hun generaal.quote:Op zondag 27 februari 2022 01:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Lijkt me ook erg overdreven, 102 tanks vernietigd lijkt me ook erg sterk.
Mensen voelen zich machteloos en willen iets betekenenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Dit is net zo dom als het klappen voor de zorg.
Ja dat is nogal vreemd. Heb nog nooit enig pro-Poetin sentiment hier gedeeld, de andere users zullen dit bevestigen.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:59 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dat in jouw geval wat meer scepsis vereist is vwb hoe neutraal je je analysetjes aanvliegt dan hoe men/ik het normaal gesproken zou lezen.
ik vind het prachtig en stoerquote:Op zondag 27 februari 2022 09:03 schreef xminator het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-leven-misschien-nogquote:Op zondag 27 februari 2022 08:54 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een paar NSB’ers bedoel jequote:Op zondag 27 februari 2022 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een paar gefrustreerde zolderkamer autisten bedoel je
Lees het eerste FP artikel over de inval even. De pro-Poetin toon spatte van het scherm.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een paar gefrustreerde zolderkamer autisten bedoel je
Laten we daarom vooral niets doen en hem z'n zin geven. Peace for our time.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:51 schreef theunderdog het volgende:
Al die sancties, inclusief dat SWIFT. Dat maakt toch geen reet meer uit? dat doe je toch door iets te voorkomen. Nu Putin al in Oekrane zit, zal dat volgens mij enkel bij hem een 'nu heb ik al helemaal niets meer te verliezen' mentaliteit aanwakkeren.
Dat kan zeker zo zijn. Je bent in ieder geval geen Schaamlap oid.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja dat is nogal vreemd. Heb nog nooit enig pro-Poetin sentiment hier gedeeld, de andere users zullen dit bevestigen.
Ben puur genteresseerd in de militaire situatie op de grond.
Die schijnen te vluchten bij het eerste signaal van gevaar. Of eerder nog.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:05 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Geen geflambeerde Russen? Jammer.
"Misschien." "Zou." "Schijnt" "Wellicht."quote:Op zondag 27 februari 2022 09:04 schreef falling_away het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)-leven-misschien-nog
Verdedigers Slangeneiland leven misschien nog.
Zou dus best kunnen
Dit kost minstens 20 miljard per dag, die buffer is zo weg.quote:Op zondag 27 februari 2022 08:59 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard. Maar je bent niet vanaf morgen al failliet.
Putin heeft een behoorlijke buffer.
De meeste russische militairen hebben helemaal geen zin in deze oorlog, vergeet niet dat ze vechten tegen mensen die hun taal sprekenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Die schijnen te vluchten bij het eerste signaal van gevaar. Of eerder nog.
Trump is de volgende dictator , als ie weer president wordt gaat ie nooit meer wegquote:Op zondag 27 februari 2022 09:08 schreef quirina het volgende:
Oh dus het is nou Trump zijn ongelukkige woordkeus. hij zat duidelijk putin te prijzen.
ik kots van Trump.
Dit leest als een artikel van De Speld, maar nee, het is echt de vorige Amerikaanse president met zijn eigen despotische tendensen. De clown wilde overigens niet zeggen wat hij dan wel had gedaan als hij in Bidens schoenen had gestaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
De Amerikaanse oud-president Trump heeft de Russische invasie van Oekrane veroordeeld en bidt voor de Oekraners. Dat zei hij bij een jaarlijkse bijeenkomst van vooraanstaande conservatieven, CPAC, in Florida. "De Russische aanval op Oekrane is afschuwelijk. We bidden voor het trotse Oekraense volk. God zegene hen allemaal", zei Trump, die de Oekraense leider Zelensky prees als moedig.
Eerder deze week wekte Trump nog ergernis bij zijn partijgenoten en Democraten toen hij het militaire optreden van Poetin in Oekrane "geniaal" en "aardig slim" noemde. Daar kwam hij in Florida nog op terug. Trump zei dat Poetin wat hem betreft inderdaad slim is, omdat hij wereldleiders en de NAVO te slim af is. "Het echte probleem is dat onze leiders dom zijn, dom. Zo dom."
"Iedereen snapt wel dat deze vreselijke ramp nooit was gebeurd als er niet was gesjoemeld met onze verkiezingen en ik de president was geweest", zei Trump, die verder benoemde dat Rusland ten tijde van het presidentschap-Bush Georgi binnenviel en de Krim innam toen Obama president was. "Ik ben de enige president van de 21ste eeuw onder wiens leiding Rusland geen ander land is binnengevallen."
Trumpgod weet het weer beter
Dat kunnen ze makkelijk doen, er is toch een groot tekort, dus het spul kunnen ze overal lozen.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:08 schreef Perrin het volgende:
Mogge!
Alles van vannacht aan het bijlezen. Kyiv staat nog!
Vast al 100x genoemd, maar de boycot die zich uitbreidt is iig uitstekend nieuws.
[ twitter ]
dat is elke krantquote:Op zondag 27 februari 2022 08:52 schreef quirina het volgende:
Telegraaf is een sensatie en ophits krant. Vermijd dat soort bronnen.
AD is ook een krant om je reet mee te vegen.
Herstellen van de democratische waarden is 3 jaar geleden al gebeurd, eerlijker en transparanter dan ooit in Rusland het geval zal zijn.quote:
Megalomane engnek en een narcist.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:08 schreef quirina het volgende:
Oh dus het is nou Trump zijn ongelukkige woordkeus. hij zat duidelijk putin te prijzen.
ik kots van Trump.
Las dat Russische tanks niet zozeer zonder fuel komen te staan omdat ze ver moeten rijden, maar dat de Russische soldaten zelf de tank leeg laten lopen omdat ze geen zin hebben om naar Kyiv te gaan.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:09 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
De meeste russische militairen hebben helemaal geen zin in deze oorlog, vergeet niet dat ze vechten tegen mensen die hun taal spreken
Rusland moet straks zo een beetje over Noordpool vliegen om ergens te komenquote:
Ok betekent dit dat dan hier eindelijk de PS5 en de XBOX Series X een beetje normaal op voorraad komen in de winkel?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:08 schreef Perrin het volgende:
Mogge!
Alles van vannacht aan het bijlezen. Kyiv staat nog!
Vast al 100x genoemd, maar de boycot die zich uitbreidt is iig uitstekend nieuws.
[ twitter ]
Waar zitten die kosten eigenlijk in?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:07 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Dit kost minstens 20 miljard per dag, die buffer is zo weg.
In Nederland heb je ook zo een clown waar honderduizenden op stemmen…quote:Op zondag 27 februari 2022 09:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit leest als een artikel van De Speld, maar nee, het is echt de vorige Amerikaanse president met zijn eigen despotische tendensen. De clown wilde overigens niet zeggen wat hij dan wel had gedaan als hij in Bidens schoenen had gestaan.
[ twitter ]
Dat zouden ze dan doen onder het oog van hun mede-soldaten?!quote:Op zondag 27 februari 2022 09:10 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Las dat Russische tanks niet zozeer zonder fuel komen te staan omdat ze ver moeten rijden, maar dat de Russische soldaten zelf de tank leeg laten lopen omdat ze geen zin hebben om naar Kyiv te gaan.
Ja, maar niet bijna de helft van de kiezers.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:11 schreef xminator het volgende:
[..]
In Nederland heb je ook zo een clown waar honderduizenden op stemmen…
Eindelijk! Ze kunnen nu geen kant meer opquote:
Duits ook van Nederlands maar als kerel in Berlijn je de huid vol aan het schelden is merk je toch echt wel wat de intentie is.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:09 schreef quirina het volgende:
Oekraens verschilt wel met wat met Russisch.
Soldij, productiekosten munitie en wapens, brandstof etc.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:11 schreef Aurelius het volgende:
[..]
Waar zitten die kosten eigenlijk in?
Fraude joh.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:12 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar niet bijna de helft van de kiezers.
Ja idd. Het zou wel in de oude MO passen maar dan had het tweede echelon nu al voowaarts moeten gaan nmm...quote:Op zondag 27 februari 2022 08:34 schreef raptorix het volgende:
quote:Op zondag 27 februari 2022 09:13 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Soldij, productiekosten munitie en wapens, brandstof etc.
De oorlog in Irak kostte de VS iets van 2000 miljard dollar?
Goed geheugenquote:In 2020, Neta Crawford, chair of the political science department at Boston University, in her Costs of War Project, estimated the long term cost of the Iraq War for the United States at $1.922 trillion. This figure includes not only funding appropriated to the Pentagon explicitly for the war, but spending on Iraq by the State Department, the healthcare of Iraq War veterans, and the interest expense on debt incurred to fund 17 years of U.S. military involvement in the country.
Russen zijn geen virus.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Toch niet zo veel als dat zijn idee van een Blitzkrieg is? Hitler stuurde ook niet eerst de Hitlerjugend de Ardennen in om eerst een paar dagen aan te kutten om dan pas een groote aanval in te zetten.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja idd. Het zou wel in de oude MO passen maar dan had het tweede echelon nu al voowaarts moeten gaan nmm...
Maar goed, we weten natuurlijk niet wat er in het hoofd van ome Vlad omgaat...
Ik kan ook Putin: A Russian Spy Story op Npo Plus aanraden.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:14 schreef MissButterflyy het volgende:
Meer mensen die de documentaire op netflix kijken over de aanloop naar de burgeroorlog in Oekrane een jaar of 10 geleden?
Hoop dat ik bepaalde dingen dan beter begrijp.
iedere oekrainer spreekt ook vloeiend russischquote:Op zondag 27 februari 2022 09:09 schreef quirina het volgende:
Oekraens verschilt wel met wat met Russisch.
Het volk heeft niks te kiezen.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:17 schreef CR7 het volgende:
Zou toch mooi zijn als Rusland Oekrane inneemt en het volk dan Zelensky als president kiest.
Stem ze weg.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:13 schreef Scrummie het volgende:
Godsamme, gaat het na een nacht slapen hier nou werkelijk wr over Baudet?
De verkiezingen gaan op zijn Poetins, de uitslag staat van tevoren vast.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:17 schreef CR7 het volgende:
Zou toch mooi zijn als Rusland Oekrane inneemt en het volk dan Zelensky als president kiest.
Trump is slim, volgens Trump ("makes me smart") als hij met tientallen miljoenen de Amerikaanse belastingdienst ontwijkt.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:09 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Dit leest als een artikel van De Speld, maar nee, het is echt de vorige Amerikaanse president met zijn eigen despotische tendensen. De clown wilde overigens niet zeggen wat hij dan wel had gedaan als hij in Bidens schoenen had gestaan.
[ twitter ]
Daar zijn Poetin met zijn Russische generaals en de Oekraense generaals ook wel genteresseerd in. En als ze het weten, zullen ze het niet met je delen. Lijkt mij geheim nietwaar, anders speel je een van de partijen in de kaart?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:04 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ben puur genteresseerd in de militaire situatie op de grond.
nee dan komt er een neef van Poetin te zitten , die nog een grotere gek is dan poetin zelfquote:Op zondag 27 februari 2022 09:17 schreef CR7 het volgende:
Achja het blijft geen Dragonball z poppetje die zijn onderdanen met 1 klap kan uitschakelen ofzo.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De verkiezingen gaan op zijn Poetins, de uitslag staat van tevoren vast.
Als jij denkt dat er democratische verkiezingen komen...quote:Op zondag 27 februari 2022 09:17 schreef CR7 het volgende:
Het kan ook zonder verkiezingen :pquote:Op zondag 27 februari 2022 09:22 schreef eenjongen... het volgende:
[..]
Als jij denkt dat er democratische verkiezingen komen...
Voorlopig weinig kans, vrees ik.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:20 schreef theunderdog het volgende:
Steunt Isral Oekrane eigenlijk al ondubbelzinnig? Of maakt het ineens niet zo meer uit dat de president van Oekrane Joods is?
Ja want als buitenstaander kun je ook helemaal geen vrij realistische inschatting van het front maken.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Daar zijn Poetin met zijn Russische generaals en de Oekraense generaals ook wel genteresseerd in. En als ze het weten, zullen ze het niet met je delen. Lijkt mij geheim nietwaar, anders speel je een van de partijen in de kaart?
Israel moet altijd over eieren lopen, die hebben niet zoveel zin dat de shitlanden om hun heen het nieuwse materieel van de Russen mogen kopen.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Voorlopig weinig kans, vrees ik.
[ twitter ]
Tja, dat heet diplomatie, Rusland is dikke maatjes met Syri en is nog steeds woedend over de Golan-hoogten. Het is allemaal niet zo zwart-wit.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[ twitter ]
blijf jij maar op je zolder kamertjequote:Op zondag 27 februari 2022 08:56 schreef quirina het volgende:
[..]
Die gap heeft er meer ervaring mee dan jij of ik.
En Trump :’)quote:Op zondag 27 februari 2022 09:13 schreef Scrummie het volgende:
Met de juiste intel ja en die hebben wij uiteraard niet.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja want als buitenstaander kun je ook helemaal geen vrij realistische inschatting van het front maken.
Dat kunnen we al 80 jaar en zeker anno 2022.
Is er geen internationale corridor in de Finse golf?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Eindelijk! Ze kunnen nu geen kant meer op
https://twitter.com/a7_FIN_SWE/status/1145788348780437504quote:At the narrowest part, the international airspace in the Gulf of Finland is abt 18 km wide. When the Russian military planes fly to Knigsberg they fly through this corridor.The international airspace is on this map marked with a darker color...
Het gaat wat mij betreft over Baudets uitlatingen over de toestand in Oekrane.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:13 schreef Scrummie het volgende:
Ja nou, die deed een uitspraak dus dan kan ik me er nog iets bij voorstellen eventjes. Maar het is altijd hetzelfde volk wat dan binnen 3 posts 'En wat denk je van Baudet dan!?!?!?!' roept.quote:
Als je die van El Salvador een goede leider vind gaat er toch iets misquote:Op zondag 27 februari 2022 09:23 schreef raptorix het volgende:
Kijk Mark Nieuw Leiderschap:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laten we dat in een ander topic doenquote:Op zondag 27 februari 2022 09:28 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het gaat wat mij betreft over Baudets uitlatingen over de toestand in Oekrane.
Lijkt mij geen enkel probleem.
Maar daarna zit je toch klem in de Oostzee? Er is dan geen enkele manier om verder te vliegen zonder door een aander afgesloten luchtruim te moeten.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is er geen internationale corridor in de Finse golf?
[ afbeelding ]
"Kansainvlinen ilmatila" is internationaal luchtruim
Nee Amerikaanse systeem werkt anderaquote:
Isral heeft prima banden met beide landen. Ze hebben aangeboden om onderhandelingen in Isral te houden. Dit is wel een oude tweet.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[ twitter ]
Shit. Heel smal maar daar kan wel gevlogen worden jaquote:Op zondag 27 februari 2022 09:27 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Is er geen internationale corridor in de Finse golf?
[ afbeelding ]
"Kansainvlinen ilmatila" is internationaal luchtruim
Het gaat wat mij betreft over Trumps uitlatingen over Poetin en de situatie in Oekrane.quote:
Heb je het artikel ook gelezen?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:07 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
[..]
"Misschien." "Zou." "Schijnt" "Wellicht."
Heb je lekker veel aan in het nieuws. En de Telegraaf moet zich doodschamen dat ze Russische propaganda op hun website plaatsen.
Ik ben benieuwd hoeveel gekken dat echt gaan doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:30 schreef HSG het volgende:
Voor de liefhebbers. Oekrane verwelkomt buitenlanders om ook mee te vechten.
Ga naar Oekrane en je krijgt een wapen.
Ik denk niet dat tante Miep in 1942 goed kon inschatten hoe ver de Duitsers zijn opgerukt en waar de Britten en de Amerikanen waren. Jij denkt van wel?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:24 schreef PietjePuk2000 het volgende:
[..]
Ja want als buitenstaander kun je ook helemaal geen vrij realistische inschatting van het front maken.
Dat kunnen we al 80 jaar en zeker anno 2022.
LMAOquote:Op zondag 27 februari 2022 09:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[ twitter ]
https://mobile.twitter.com/nexta_tv/status/1497741379891564544quote:Op zondag 27 februari 2022 07:56 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Misschien wel genoeg die geen zin hebben om langer op internet hun gal over Rusland uit te spuwen maar ook daadwerkelijk iets gaan doen.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoeveel gekken dat echt gaan doen.
Smerig land dat Isral.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:29 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Isral heeft prima banden met beide landen. Ze hebben aangeboden om onderhandelingen in Isral te houden. Dit is wel een oude tweet.
Pietje denkt ook dat Linssen een fantastische spits is.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:32 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ik denk niet dat tante Miep in 1942 goed kon inschatten hoe ver de Duitsers zijn opgerukt en waar de Britten en de Amerikanen waren. Jij denkt van wel?
En een Triljoen?quote:Op zondag 27 februari 2022 09:29 schreef V-for-Vendetta het volgende:
[..]
Nee Amerikaanse systeem werkt andera
Miljard = billion
Biljoen = trillion
Dus 2000 miljard = 2000 billion = 2 biljoen = 2 trillion
Inmiddels staan ze 100% achter Oekraine hoorquote:
Lol.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het gaat wat mij betreft over Trumps uitlatingen over Poetin en de situatie in Oekrane.
Wat mij betreft geen enkel probleem.
Liever zou ik het overigens ook niet (meer) over deze godvergeten hufters (Baudet en Trump) hebben.
Maar we leven in een democratie. En Trump ook. Dus moet het mogen/kunnen.
In een land als Rusland, onder leiding van Poetin, zou dit hele forum sowieso niet meer mogelijk zijn.
En, wie weet, in een land onder om het even Trump en Baudet ook niet, als zij er werkelijk in slagen om de huidge democratie en rechtsstaat, waar ze zo'n hekel aan lijken te hebben, te ondermijnen.
Wel saillant dat deze meneer maar 6 zetels had met zijn partij in de Knesset. Deze zetels waren nodig voor een meerderheid om Netanyahu van de troon te stoten, wat hij voor zichzelf leuk heeft uit weten te onderhandelen.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[ twitter ]
De melodie van dat mooie volkslied behoorde al toe tot n van de verschrikkelijkste regimes van de 20e eeuw, de USSR.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:31 schreef Faraday01 het volgende:
Ik vind dat we Rusland ook het volkslied moeten ontnemen. Het kan niet dat zo'n verschrikkelijk regime een van de mooiste volksliederen ter wereld heeft
Klopt. Maar het werkt dan niet zo als je constant doet een soort beschermengel te zijn van de Joodse wereld.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Israel moet altijd over eieren lopen, die hebben niet zoveel zin dat de shitlanden om hun heen het nieuwse materieel van de Russen mogen kopen.
Ah, Trump sluit eindelijk aan bij The Great Resetquote:Op zondag 27 februari 2022 09:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.com/nexta_tv/status/1497741379891564544
Raar verhaal van jou.
Okee sorry dat ik niet van minuut tot minuut op de hoogte blijf van de oranje windvlaag.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:32 schreef ludovico het volgende:
[..]
https://mobile.twitter.com/nexta_tv/status/1497741379891564544
Raar verhaal van jou.
quote:Op zondag 27 februari 2022 09:33 schreef Scrummie het volgende:
[ twitter ](misschien al gepost, sorry)
Ik denk dat het voor de situatie daar geen drol uitmaakt.quote:Op zondag 27 februari 2022 09:33 schreef HSG het volgende:
[..]
Misschien wel genoeg die geen zin hebben om langer op internet hun gal over Rusland uit te spuwen maar ook daadwerkelijk iets gaan doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |