abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 februari 2022 @ 06:51:27 #1
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203857871

Meldingen van beschietingen, explosies en Russische troep(en) sinds 10.45 uur

quote:
Slangeneiland: Russian Warship: Go Fuck Yourself

Alle dertien militairen op Oekraens eiland in Zwarte Zee gedood

Alle dertien militairen die dienst hadden op het Oekraense eiland Zmiinyi in de Zwarte Zee zijn door Russische troepen om het leven gebracht. De Oekraense president Volodimir Zelenski zei dat in de nacht van donderdag op vrijdag in een een toespraak tot zijn volk.

Het onherbergzame rotseiland in het westen van de Zwarte Zee, dat ook wel Slangeneiland wordt genoemd, behoort tot Oekrane. De dertien militairen zijn volgens Zelenski een "heldhaftige" dood gestorven en zij krijgen postuum een onderscheiding als "held van Oekrane". Na waarschuwingen van het oorlogsschip dat de dertien zich moesten overgeven vertelden ze de commandant van het schip : Go Fuck Yourself
Foto van het front op 24 februari

Foto van het front op 25 februari

twitter

Aanvullende info:
https://www.reddit.com/live/18hnzysb1elcs

Livemap:
https://liveuamap.com/

Speech Putin over zijn beweegredenen:

https://www.aljazeera.com(...)E-tqc7WK-Kf_MUo8nY_k
pi_203857873
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:50 schreef BlaZ het volgende: [..] Voor alle partijen is een snelle vrede het beste. Ik hoop dat beide partijen wat water bij de wijn willen doen om tot een constructieve vrede te komen.
Een psychopaat als Poetin zal dat echter nooit erkennen. Zolang die fascist daar zit zal er geen vrede meer zijn in het oosten van Europa.
pi_203857874
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Voor alle partijen is een snelle vrede het beste. Ik hoop dat beide partijen wat water bij de wijn willen doen om tot een constructieve vrede te komen.
Nou die wijn van Rusland mag dan behoorlijk tegen de 0% alcohol aan zitten
  zondag 27 februari 2022 @ 06:53:09 #4
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_203857875
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:50 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Ik geloof toch eerder die over maandag.

Onderhandelingen ed lijken eerder om zand in de ogen te strooien
Onderhandelingen komen er sowieso, de vraag is wanneer de partijen de eigen onderhandelingspositie voldoende vinden. De vraag is wat Rusland precies wil en wat voor Oekrane acceptabel en niet acceptabel is gezien de omstandigheden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_203857877
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:50 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Nee, de wens om te onderhandelen en tot een diplomatieke oplossing te komen.
Eergisteren en gisteren was wel wel spraken dat men wou onderhandelen maar men werd het niet eens over de plaats waar. Ook had ik begrepen dat de Russen eiste dat Oekrane alle banden met het westen moest verbreken enzovoorts dus gewoon onhaalbare punten.
pi_203857879
De verbroedering van het westen vind ik wel mooi O+

Minder blij met dat Macron overduidelijk het leiderschap van de EU naar zich toe trekt. Duitsland enorm zwak en met de Britten uit de EU is dit wel minder voor NL.
pi_203857880
Putin staat voor een onmogelijke opgave, zelfs als hij met veel geweld de stad in neemt, zal dat Internationaal een afgang zijn, en ook voor een deel het draagvlak bij zijn eigen burgers wegnemen, je kunt niet zeggen: Ik doe het voor de Oekraieners, en vervolgens een halve stad uitmoorden, kortom de oplossing in het conflict ligt in Rusland een oplossing bieden waarbij ze zonder al te veel gezichtverlies kunnen terugtrekken, hopelijk neemt hij genoegen met de paar staatjes die hij nu ingenomen heeft, en dat Ukraiene autonoom verder kan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_203857881
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:47 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
Aaaawww ... O+
Dit strookt met de berichten dat jonge Russen in de afgelopen maanden zijn opgeroepen voor dienstplicht en niet meer terugkeerden zonder bericht naar de ouders.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203857882
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:41 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Razend benieuwd of hier nog meer informatie over naar buiten komt.
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
pi_203857883
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:54 schreef tjoptjop het volgende:
De verbroedering van het westen vind ik wel mooi O+

Minder blij met dat Macron overduidelijk het leiderschap van de EU naar zich toe trekt. Duitsland enorm zwak en met de Britten uit de EU is dit wel minder voor NL.
Macron echt 0 keer gehoord. Ik
pi_203857884
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:55 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Razend benieuwd of hier nog meer informatie over naar buiten komt.
Dat ie het toch heeft overleefd?
  zondag 27 februari 2022 @ 06:57:41 #12
56749 BlaZ
pi_203857885
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:54 schreef raptorix het volgende:
Putin staat voor een onmogelijke opgave, zelfs als hij met veel geweld de stad in neemt, zal dat Internationaal een afgang zijn, en ook voor een deel het draagvlak bij zijn eigen burgers wegnemen, je kunt niet zeggen: Ik doe het voor de Oekraieners, en vervolgens een halve stad uitmoorden, kortom de oplossing in het conflict ligt in Rusland een oplossing bieden waarbij ze zonder al te veel gezichtverlies kunnen terugtrekken, hopelijk neemt hij genoegen met de paar staatjes die hij nu ingenomen heeft, en dat Ukraiene autonoom verder kan.
Sowieso zal men ook erkenning van de Krim als onderdeel van Rusland willen.
pi_203857887
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:57 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Klopt niet helemaal zo lijkt het. Is blijkbaar Alexander Tyulakov.

twitter
  zondag 27 februari 2022 @ 06:59:29 #14
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_203857888
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:57 schreef scrupuleus het volgende:

[..]
Of de lengte en dikte van het gebruikte touw bijv.
pi_203857889
twitter
  Overall beste user 2022 zondag 27 februari 2022 @ 07:00:23 #16
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_203857890
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 06:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Sowieso zal men ook erkenning van de Krim als onderdeel van Rusland willen.
Dat gaat Oekraine niet doen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203857893
twitter

Geen idee wat dit inhoud misschien hebben andere hier meer informatie over.
  zondag 27 februari 2022 @ 07:05:36 #18
56749 BlaZ
pi_203857895
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:00 schreef Ulx het volgende:

[..]
Dat gaat Oekraine niet doen.
Dan wordt het lastig onderhandelen denk ik.
  Overall beste user 2022 zondag 27 februari 2022 @ 07:08:50 #19
3928 Ulx
pi_203857897
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dan wordt het lastig onderhandelen denk ik.
En dat maakt het lastig om de sancties opgeheven te krijgen. Maandag wordt een bloedbad voor de Russische banken.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_203857898
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:04 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Geen idee wat dit inhoud misschien hebben andere hier meer informatie over.
twitter
pi_203857900
twitter

Alles moeten we natuurlijk met een flinke korrel zout nemen maar dit is niet het eerste bericht rondom de moraal van Russische soldaten, sterker, we hebben dus ook een aantal beelden gezien waaruit blijkt dat een bepaald percentage Russen dus liever niet in gevecht wilde komen met Ukraine.

In dat licht bezien bedacht ik mij wat een andere tijd het nu toch is ten opzichte van de opkomst jaren van het Nazisme. Propaganda heden ten dage is nauwelijks meer mogelijk met alle middelen om aan andere bronnen te komen. Ik geloof dat er zeker een groot percentage Russen is die niet in contact komen met alternatieve informatie naast de staatsbronnen maar de jongere generatie ongetwijfeld wel. En juist die generatie moet vechten.
pi_203857902
Ik word wakker met het nieuws dat Kiev nog steeds staande is.

Wat een taai volk die Oekraners _O_
Zo nog redelijk onverwachts en tegelijkertijd grootschalig aangevallen worden en het nog enigzins kunnen hendelen, dikke pluim hoor.
  zondag 27 februari 2022 @ 07:12:30 #23
56749 BlaZ
pi_203857903
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:08 schreef Ulx het volgende:

[..]
En dat maakt het lastig om de sancties opgeheven te krijgen. Maandag wordt een bloedbad voor de Russische banken.
Laten we ons niet te druk maken om de economische gevolgen, dat herstelt wel weer op termijn. Ik ben met name bezorgt dat er in een langdurig conflict tienduizenden gaan sterven.
pi_203857906
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:10 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
Die Rob Lee post zojuist een update waarin een van die voertuigen brandend langs de weg staat.
pi_203857908
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Laten we ons niet te druk maken om de economische gevolgen, dat herstelt wel weer op termijn. Ik ben met name bezorgt dat er in een langdurig conflict tienduizenden gaan sterven.
Het is meer ook dat de reguliere Rus in paniek raakt en zich af gaat zetten van Putin. Reken maar dat er bankruns gaan komen
pi_203857909
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Die Rob Lee post zojuist een update waarin een van die voertuigen brandend langs de weg staat.
Ze hebben het vooral over de eenheid dus daarom vraag ik me af wat er zo speciaal aan is.
pi_203857911
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:15 schreef tjoptjop het volgende:

[..]
Het is meer ook dat de reguliere Rus in paniek raakt en zich af gaat zetten van Putin. Reken maar dat er bankruns gaan komen
Nu al lol

twitter
pi_203857913
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:11 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[ twitter ]

Alles moeten we natuurlijk met een flinke korrel zout nemen maar dit is niet het eerste bericht rondom de moraal van Russische soldaten, sterker, we hebben dus ook een aantal beelden gezien waaruit blijkt dat een bepaald percentage Russen dus liever niet in gevecht wilde komen met Ukraine.

In dat licht bezien bedacht ik mij wat een andere tijd het nu toch is ten opzichte van de opkomst jaren van het Nazisme. Propaganda heden ten dage is nauwelijks meer mogelijk met alle middelen om aan andere bronnen te komen. Ik geloof dat er zeker een groot percentage Russen is die niet in contact komen met alternatieve informatie naast de staatsbronnen maar de jongere generatie ongetwijfeld wel. En juist die generatie moet vechten.
Zou jij je overhoop laten schieten omdat een staatshoofd dat wil? Ik niet.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_203857914
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:19 schreef halfway het volgende:

[..]
Zou jij je overhoop laten schieten omdat een staatshoofd dat wil? Ik niet.
Los van wat een staatshoofd wil is mijn enige beschouwing of ik zou vechten voor het behoud van mijn land en cultuur of niet.
pi_203857916
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:19 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Nu al lol

[ twitter ]
Ai, maar dat was te verwachten. Een bankrun is sowieso al funest, maar als de centrale bank dan ook nog eens geen buffer heeft om eea op te kunnen vangen. Later vandaag zullen er wel vanuit de overheid beperkingen komen, priverekeningen bevroren, max opnamelimiet oid.

Ben benieuwd of de normale Rus dat gaat pikken. Roebel zelf zal ook door het putje gaan
pi_203857917
En zo duikelt Rusland verder naar beneden tot het een 3e wereldland is, totaal gesoleerd dus daar hebben wij voorlopig geen last meer van.
  Overall beste user 2022 zondag 27 februari 2022 @ 07:23:11 #32
3928 Ulx
pi_203857918
De volgende marionet van Poetin probeett haar reputatie te redden.

twitter
pi_203857919
Ik zou me pas zorgen gaan maken als Poetin plots alle troepen terugtrekt rond bijvoorbeeld kiev.

Ik zie hem er gerust voor aan dat hij dan maar “The final solution” toepast met het ultieme wapen zeg maar.
Of het leger die opdracht ook uitvoert is een dingetje natuurlijk, maar genoeg loyale gekken die hier voorlopig in mee lijken te gaan.
pi_203857921
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:23 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
Oh wat dom van haar. Ze heeft Putin helemaal niet getagd.
pi_203857923
quote:
10s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:19 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Nu al lol

[ twitter ]
Dit is lekker. Putin gaat een verhit weekje tegemoet.
pi_203857924
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:22 schreef halfway het volgende:
En zo duikelt Rusland verder naar beneden tot het een 3e wereldland is, totaal gesoleerd dus daar hebben wij voorlopig geen last meer van.
Roebel is al een kwart gedaald in een half jaar, als je dan ook nog eens je Olie en gasdollars kwijt raakt dan gaat het hard.
  Overall beste user 2022 zondag 27 februari 2022 @ 07:26:38 #37
3928 Ulx
pi_203857926
Hij gaat atoombommen gooien op steden vol Russen? Want de oorlog was toch om hun te beschermen van genocide?
pi_203857927
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:23 schreef Ulx het volgende:

[ twitter ]
Ik vind niet dat je individuen moet aanvallen, niemand leek hier van af te weten.
Deze verhalen hoor je ook heel veel van gevangen genomen Russische soldaten.
Zij dachten daadwerkelijk onderdeel te zijn van een oefening en pas het laatste moment kregen ze de opdrachten pas door.

Het verklaart het best wel chaotische verloop en het feit dat er geen strak plan leek te zijn van meet af aan.
Alsof maar weinig berhaupt een plan hadden opgesteld en het opeens on the fly moeten bedenken.. ja dan krijg je dus een hoop fouten en verlies.
pi_203857929
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:26 schreef Ulx het volgende:
Hij gaat atoombommen gooien op steden vol Russen? Want de oorlog was toch om hun te beschermen van genocide?
Niemand die dat nog gelooft, zelfs de Russen zelf niet.
Maar die worden met duizenden opgepakt overal als ze demonstreren.
pi_203857930
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Ik zou me pas zorgen gaan maken als Poetin plots alle troepen terugtrekt rond bijvoorbeeld kiev.

Ik zie hem er gerust voor aan dat hij dan maar “The final solution” toepast met het ultieme wapen zeg maar.
Of het leger die opdracht ook uitvoert is een dingetje natuurlijk, maar genoeg loyale gekken die hier voorlopig in mee lijken te gaan.
Dat gaat hij niet doen, net zoals hij niet in staat is om de stad geheel kapot te schieten, dan staat hij internationaal voor lul.
pi_203857931
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat gaat hij niet doen, net zoals hij niet in staat is om de stad geheel kapot te schieten, dan staat hij internationaal voor lul.
Ja maar hij heeft niets te verliezen.
Een beer in het nauw enzo.
pi_203857932
Ik las net ergens dat Russische soldaten daar op Tinder zitten. Dat straks de vrouwen het land gaan redden door een one night kill uit te voeren.
Boys will be boys. :')
Go hard or go home
pi_203857933
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]
Ja maar hij heeft niets te verliezen.
Een beer in het nauw enzo.
Hij heeft alles te verliezen: Reputatie.
Alleen als hij Oekraine echt inneemt zal dat hem sterken, een land kapot bombarderen telt niet.
pi_203857934
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Staat hij al. Putin gaat linksom of rechtsom gezichtsverlies lijden. De vraag alleen is wat er in zijn harses spookt en welke fratsen hij nog meer gaat uithalen.
pi_203857935
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:26 schreef raptorix het volgende:

[..]
Roebel is al een kwart gedaald in een half jaar, als je dan ook nog eens je Olie en gasdollars kwijt raakt dan gaat het hard.
Zal dan wel een per decreet opgelegde wisselkoers worden, kan Soros weer z'n truukje doen :D
pi_203857936
Weer een nacht van falen van het Rode Leger. Dat geeft de Oekraners weer wat extra hoop.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_203857937
Ik heb Poolse en Roemeense medewerkers en die waren behoorlijk zenuwachtig vrijdag.
Ben benieuwd of ze morgen nog in Nederland zijn.
pi_203857938
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

Ik begin zo ook te denken, een Putin die zin macht dreigt te verliezen kon wel eens het grootste gevaar voor het leven op Aarde zijn sinds Chicxulub, dit is minimaal het spannendste momentje daarvoor in de menselijke geschiedenis.
pi_203857939
quote:
0s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:29 schreef raptorix het volgende:

[..]
Hij heeft alles te verliezen: Reputatie.
Alleen als hij Oekraine echt inneemt zal dat hem sterken, een land kapot bombarderen telt niet.
Welke reputatie?
pi_203857941
quote:
11s.gif Op zondag 27 februari 2022 07:29 schreef Noek het volgende:
Ik las net ergens dat Russische soldaten daar op Tinder zitten. Dat straks de vrouwen het land gaan redden door een one night kill uit te voeren.
Boys will be boys. :')
Boomfucks?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')